abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196218721
Pffffff Viv en Kyran wat naar, eng en alles. Dikke knuffel voor jullie allebei! :*

Wij hebben sinds een tijdje een goedkope smart camera gericht op de voordeur vanachter het raam. Ik vind dat wel echt een fijn idee. Die kan je helemaal instellen op tijd, beweging etc. Wij hebben er een chip in dus wordt lokaal opgeslagen en dus niet te hacken. Bewust in het zicht gezet, hopelijk schrikt dat af.

Het moet nu vooral slijten en dat mag ook, doe even rustig aan, houd elkaar extra vast. Het heeft impact, ga dat niet onderschatten. Ik kan 13 jaar nadat ons appartement is uitgebrand nog steeds in de paniek stand schieten als ik iets ruik wat op brand lijkt. Praat er samen over en neem een extra borrel vanavond O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 10:34:35 #127
269689 crew  Viv
pi_196218822
@Kyran en ik hebben nog een derde scenario bedacht: dat ze niet verder zijn geweest dan de voordeur, omdat onze katten begonnen te mauwen (en de inbreker(s) vreesde(n) dat wij daardoor wakker zouden worden). We hadden wel wat gehoord, maar proberen dat gemauw juist te negeren want meestal gaat het nergens over. En dat we inderdaad boven twee deuren niet goed dichtgetrokken hadden, en dat die door de openstaande voordeur zijn opengewaaid.

Voordelen van dit scenario: dan is er niemand op ZZ's kamer geweest, én zijn die pluizige lutsers toch nog ooit ergens goed voor geweest. O+

Voor mijn gemoedsrust ga ik deze versie maar aanhouden. :X
  vrijdag 13 november 2020 @ 10:53:02 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196219052
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:08 schreef Vicky het volgende:
Oh bah wat eng Viv!!

Wij hebben in de uitbouw al een antitrekslot. Voor nog niet, maar daar zitten wel extra sloten aan de binnenkant.

Nou de loodgieter heeft gister alles afgemaakt. Straks worden de gaten weer dichtgemaakt, al hebben man en ik twijfels of dit gaat lukken omdat 1 van de leidingen uitsteekt. Volgens de loodgieter kan deze gewoon naar beneden geduwd worden... we gaan het zien.[ afbeelding ]
Hopen dat dit afdoende is Vicky!

Ik kwam gisteren langs de kavel en zag dat de loodgieter al bezig was de hemewaterafvoer rond de fundering van het huis te leggen, en daarbij deed hij dat zoals op de tekening staat met afvoer op de straat, maar dat was nou precies niet de bedoeling, want de afvoer moest aan de achterkant naar de wadi.... kreeg ik de aannemer niet te pakken, voicemail ingesproken, gemaild, vanmorgen nog weer de voicemail ingesproken, want ik wist ook dat de rand rond de fundering vandaag dichtgegooid zou worden, dus dan wordt aanpassen een lastige klus terwijl het nu even vervelend is dat het wat extra werk is omdat het van voor naar achteren moet ipv van achter naar voor, maar dat valt in dit stadium erg mee.

Enfin, vanmorgen dus weer de voicemail, rijd ik een kwartiertje later langs de kavel zie ik dat ze de boel al omgegooid hebben, dus helemaal blij O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2020 @ 10:54:34 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196219064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:34 schreef Viv het volgende:
@:Kyran en ik hebben nog een derde scenario bedacht: dat ze niet verder zijn geweest dan de voordeur, omdat onze katten begonnen te mauwen (en de inbreker(s) vreesde(n) dat wij daardoor wakker zouden worden). We hadden wel wat gehoord, maar proberen dat gemauw juist te negeren want meestal gaat het nergens over. En dat we inderdaad boven twee deuren niet goed dichtgetrokken hadden, en dat die door de openstaande voordeur zijn opengewaaid.

Voordelen van dit scenario: dan is er niemand op ZZ's kamer geweest, én zijn die pluizige lutsers toch nog ooit ergens goed voor geweest. O+

Dat lijkt mee een goed idee, is ook best logisch dat de deuren boven open konden waaien door de geopende voordeur.
Sowieso: als jullie geen van beiden iemand op de mega krakende trap hebben horen lopen is de kans vrij groot dat het idd op die manier gegaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 11:00:57 #130
269689 crew  Viv
pi_196219122
Dank voor alle lieve reacties trouwens. O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:27 schreef exode het volgende:
Het moet nu vooral slijten en dat mag ook, doe even rustig aan, houd elkaar extra vast. Het heeft impact, ga dat niet onderschatten. Ik kan 13 jaar nadat ons appartement is uitgebrand nog steeds in de paniek stand schieten als ik iets ruik wat op brand lijkt. Praat er samen over en neem een extra borrel vanavond O+
En het goede advies!
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:54 schreef Leandra het volgende:
Sowieso: als jullie geen van beiden iemand op de mega krakende trap hebben horen lopen is de kans vrij groot dat het idd op die manier gegaan is.
Mja, het kan ook zijn dat we dit geluid automatisch wegfilteren in onze slaap. Overdag weet ik soms serieus niet of @Kyran de trap af komt, of Kyran (onze grote kater O+ ). :') Maar goed, de dader zal het niet komen vertellen, dus ik kies gewoon voor het minst nare scenario. :Y
pi_196219137
quote:
@:Kyran en ik hebben nog een derde scenario bedacht: dat ze niet verder zijn geweest dan de voordeur, omdat onze katten begonnen te mauwen (en de inbreker(s) vreesde(n) dat wij daardoor wakker zouden worden). We hadden wel wat gehoord, maar proberen dat gemauw juist te negeren want meestal gaat het nergens over. En dat we inderdaad boven twee deuren niet goed dichtgetrokken hadden, en dat die door de openstaande voordeur zijn opengewaaid.

Jullie katten zijn dan ook wel formaat babytijger. :D
Hoop dat dit het was. ;) Krijg je nog terugkoppeling van de politie?
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 11:05:51 #132
269689 crew  Viv
pi_196219191
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jullie katten zijn dan ook wel formaat babytijger. :D
Hoop dat dit het was. ;) Krijg je nog terugkoppeling van de politie?
Ik ben vanochtend gebeld door de technische recherche, dat ze geen verder sporenonderzoek gaan doen omdat de kans dat daar iets uitkomt nihil is. (Vanwege die latex handschoenen.) Wel gaan ze vandaag in de buurt rondkijken/rondvragen en worden wij over een week gebeld door één van de agenten die hier vannacht waren. Stel dat wij bijvoorbeeld alsnog spullen missen, kunnen we dat nog toevoegen aan onze aangifte. :Y)
pi_196219294
quote:

Poh, wat schrikken voor jullie. Fijn dat er niets weg is en dat jullie er niets van hebben gemerkt vannacht.
En dit derde scenario lijkt me het fijnst en klinkt ook wel logisch, dus dit maar onthouden :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196219960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:27 schreef exode het volgende:
Wij hebben sinds een tijdje een goedkope smart camera gericht op de voordeur vanachter het raam. Ik vind dat wel echt een fijn idee. Die kan je helemaal instellen op tijd, beweging etc. Wij hebben er een chip in dus wordt lokaal opgeslagen en dus niet te hacken. Bewust in het zicht gezet, hopelijk schrikt dat af.
Nadeel van lokale opslag in combinatie met een camera die opvallend in het zicht staat is dat de inbreker de camera mee kan nemen en dan ben je het bewijsmateriaal kwijt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:00 schreef Viv het volgende:
Op vrijdag 13 november 2020 10:54 schreef Leandra het volgende:

Mja, het kan ook zijn dat we dit geluid automatisch wegfilteren in onze slaap. Overdag weet ik soms serieus niet of @Kyran de trap af komt, of Kyran (onze grote kater ). Maar goed, de dader zal het niet komen vertellen, dus ik kies gewoon voor het minst nare scenario.
Als je de katten wel hebt gehoord dan lijkt het mij niet logisch dat je vervolgens het geluid van de krakende trap zou wegfilteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 13-11-2020 12:11:15 ]
pi_196220056
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:37 schreef aapieannie het volgende:
Oudste is overdag met haar neefje en nichtje bij oma wat deuren langs geweest.

In ons hofje wonen redelijk veel oude mensen, parkeerprobleem hebben we niet. Er is altijd voldoende plek.
Heel langzaam verloopt het wel van oud naar jong. De huizen die nu leeg komen, komen nu jonge gezinnen in.
En altijd mensen die je post pakketjes aanpakken _O_
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:13:20 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196220061
Ah @Viv wat verschrikkelijk eng!

Laat het positieve zijn dat alle lezers hier als de donder hun sloten zijn gaan checken. Althans: ik wel. Volgens mij zit het wel goed (al vrees ik dat ze altijd wel binnen kunnen komen als ze willen :X maar liefst maken we het ze natuurlijk wel extra lastig). Een ding vraag ik me af: klopt het dat er op jullie voordeur dus geen extra haken (boven en onder) zitten?
pi_196220073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:13 schreef Quoi het volgende:
Ah @:Viv wat verschrikkelijk eng!

Laat het positieve zijn dat alle lezers hier als de donder hun sloten zijn gaan checken. Althans: ik wel. Volgens mij zit het wel goed (al vrees ik dat ze altijd wel binnen kunnen komen als ze willen :X maar liefst maken we het ze natuurlijk wel extra lastig). Een ding vraag ik me af: klopt het dat er op jullie voordeur dus geen extra haken (boven en onder) zitten?
Ik heb een nieuwbouwhuis en daarbij is dat ook niet het geval. Heb wel een camera maar daar word ik zelf eigenlijk helemaal niet blij van. Het idee dat je later kan zien dat er iets of iemand is geweest vind ik ook niet prettig.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 november 2020 @ 12:17:43 #138
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196220113
quote:
Ah @:Viv wat verschrikkelijk eng!

Klopt, geen extra haakjes op de deur. Hebben er nooit gezeten en wij hebben ook nooit behoefte gehad om dat aan te pakken. Denk er nu wel over na.

Nieuwe cilinders zijn besteld, wil ook nog nieuwe beslag, maar dat ga ik nog uitzoeken. Deurbel met camera ook onderweg. Daarna nog even een alarmsysteem regelen en ik kan weer slapen .... hoop ik _O-

Ben echt geen paniekvogel normaal gesproken, maar wil ieder geval voorkomen ooit weer in een situatie te komen dat iemand in ons huis kan lopen zonder dat wij iets doorhebben.

Goede sloten maken het moeilijker, camera's schrikken af, alarm schrikt af en alarmeert ons, dus dan komt het hopelijk helemaal weer goed.
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:22:09 #139
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196220167
Tuurlijk, groot gelijk dat je er nu bovenop springt. Zo werkt dat.
We hebben hier dus haken, waar ik wel blij mee ben. Maar ik vergeet ze nog weleens dicht te doen 's avonds voor ik naar bed ga.

Afijn, succes nog daar met de rompslomp eromheen.
pi_196220269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 05:20 schreef Viv het volgende:
Pfff er is hier vannacht ingebroken terwijl we lagen te slapen, en ze hebben daarbij de slaapkamerdeur van ZZ open gedaan. :'(

@:Kyran en ik werden wakker door een piep van een rookmelder waarvan de batterijen bijna op zijn. Hij zag haar deur open staan en dacht toen nog dat het per ongeluk was. Ging naar beneden om een krukje te pakken voor die rookmelder, en zag toen dat de voordeur op een kier stond en de cilinder van het slot op de deurmat lag. :o

Hij heeft daarna het hele huis nagekeken of er nog iemand binnen was. Doodeng, ik stond er met knikkende knieën en 112 alvast ingetoetst op mijn telefoon. Gelukkig niemand. :X Toen de politie gebeld, die kwamen gelukkig meteen. Ze hebben sporen gevonden van latex handschoenen op de voordeur, en er is een soort olie gebruikt.

Het vreemde is alleen dat het niet lijkt alsof onze spullen doorzocht zijn, en we missen vooralsnog ook niets. :? Misschien is die piep onze redding geweest, wat een timing dan!
Bah wat heftig zeg! Zo naar om zoiets mee te maken in je eigen huis wat een veilige plek moet zijn.
Neem de tijd ervoor om het te verwerken. Dat kan best lang duren. :*

Mijn moeder stond ruim een jaar geleden oog in oog met een inbreker. Dat vindt ze nu nog met regelmaat eng om alleen thuis te zijn. Zeker nu het weer vroeg donker wordt.
  Manager PR/Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 12:31:50 #141
269689 crew  Viv
pi_196220305
quote:
Laat het positieve zijn dat alle lezers hier als de donder hun sloten zijn gaan checken. Althans: ik wel.
Dit ja. :Y Het codewoord bij cilinders is kennelijk SKG*** (3 sterren), wij hadden 2 sterren. Die met 3 sterren beschermt tegen het eruit trekken/duwen van de cilinder.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:29 schreef MiNi1981 het volgende:
Mijn moeder stond ruim een jaar geleden oog in oog met een inbreker. Dat vindt ze nu nog met regelmaat eng om alleen thuis te zijn. Zeker nu het weer vroeg donker wordt.
Dat kan ik me goed voorstellen! :* Dat is nog een geluk hier, dat wij diegene(n) niet gezien hebben.
pi_196220401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:04 schreef Elleska het volgende:

[..]

Nadeel van lokale opslag in combinatie met een camera die opvallend in het zicht staat is dat de inbreker de camera mee kan nemen en dan ben je het bewijsmateriaal kwijt.
[..]

Als je de katten wel hebt gehoord dan lijkt het mij niet logisch dat je vervolgens het geluid van de krakende trap zou wegfilteren.
Wij hebben hem niet voor het bewijsmateriaal, ik kan hem digitaal benaderen als ik beneden iets hoor. En het afschrikeffect natuurlijk.
pi_196220514
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:38 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hebben hem niet voor het bewijsmateriaal, ik kan hem digitaal benaderen als ik beneden iets hoor. En het afschrikeffect natuurlijk.
Dat is dan niet helemaal lokaal en dan vervalt het argument dat het niet te hacken is.
pi_196220624
@Viv Wat erg!
Ik vind het ook een geruststellend idee dat de inbreker misschien toch niet boven is geweest. :)
Sterkte!

Wij hebben ook een Ring deurbel. Zeker sinds de fiets van mijn man bij de voordeur is gestolen, kijken we toch wel vaker op de bewegingsmeldingen die we dan ontvangen.
Geeft toch een gevoel van controle.
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:59:55 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196220690
Jaren geleden woonden we in een inbraakgevoelige flat. Toen werd er in een paar weken bij iedereen wel ingebroken op ons rijtje, incl. de buren. Toen heb ik 's nachts ook gewoon een ladekastje voor de voordeur gezet (die werd nl. vaak ingetrapt, want glas) :') Slaat ook echt helemaal nergens op, maar goed.
pi_196220768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:14 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwbouwhuis en daarbij is dat ook niet het geval. Heb wel een camera maar daar word ik zelf eigenlijk helemaal niet blij van. Het idee dat je later kan zien dat er iets of iemand is geweest vind ik ook niet prettig.
Dat vind ik al van de dief die óp beeld de e-bike van mijn man meenam. :(
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:11:42 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196220883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:04 schreef Elleska het volgende:

[..]

[..]

Wij hebben bij de bouw een wildcamera opgehangen die overdag iedere X minuten een foto maakt, maar die kon gewoon met een slotje vastgezet worden.
En ja, je zult hem er best af kunnen krijgen als je eerst de voet losschroeft en vervolgens de camera met het slot en het oog waar het slot aan zit uit de schuttingpaal draait, maar dat valt ook wel redelijk op als je ermee bezig bent, als zo'n ding binnen hangt wordt dat al een stuk lastiger, maar gewoon de geheugenkaart eruit halen is wel weer vrij simpel :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196220963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:47 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is dan niet helemaal lokaal en dan vervalt het argument dat het niet te hacken is.
Jawel, hij slaat lokaal op. Live kan ik als ik hem aan heb gezet via de stream kijken. Hij slaat dus niets op in de cloud.
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:14 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196221059
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:31 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit ja. :Y Het codewoord bij cilinders is kennelijk SKG*** (3 sterren), wij hadden 2 sterren. Die met 3 sterren beschermt tegen het eruit trekken/duwen van de cilinder.

Klopt, wij hadden bij het oude huis alle deuren van gelijksluitende sloten laten voorzien, want ik werd al moe van het idee van een sleutel voor de loopdeur van de garage, een sleutel voor de achterdeur, een sleutel voor de voordeur en dan ook nog sleutels voor de balkondeuren, en daarbij heb ik eerst op de site van lockpicking 101 gekeken waar men het ziekst van werd en die sloten gekozen, en overal hetzelfde slot, wat er in ons geval dus 5 waren :X
Voordeel was al dat het slotgat er ook echt wat anders uitziet, dus dat een inbreker al naar de volgende deur gaat zodra hij zo'n slotgat ziet.

En tuurlijk; als ze binnen willen komen dan komen ze dat toch wel, ik heb wat dat betreft geen illusies, maar ik vond lockpicking sites destijds wel heel fijn om te kijken welk slot ze de grootste uitdaging vonden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196221091
Hebben de mensen met een Ring etc wel een bordje/sticker whatever hangen dat ze filmen? Zodra de camera verder dan je eigen terrein gaat, kan je wel echt gezeik krijgen. De onze staat alleen op onze voordeur en voortuin gericht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')