abonnement Unibet Coolblue
pi_196315035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 07:05 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar een journalist mag het haar vragen straks, of ze standpunten mbt bijv homorechten onderschrijft. Heb je gelijk je antwoord.
Die vraag, of die over godslastering/vvmu lijken me goede ijkpunten.

Kom maar op met die gematigde, tolerante en progressieve islam.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_196315062
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 07:05 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Moeilijk geformuleerde vraag.

Maar er is een wezenlijk verschil met toen. Nu zijn er partijen met islamitische grondslag/door moslims waar je je als praktiserende conservatieve moslim makkelijk bij “soortgenoten” kan aansluiten. Tot DENK waren die afwezig en kwam je dus automatisch bij bestaande (linkse) partijen uit als je de politiek in wilde. Als deze dame de punten van GroenLinks onderschrijft, en je mag aannemen dat dat het geval is, zal ze geen traditionele moslimbroederschap aanhanger zijn. Want dan gaat dat niet samen en had ze bij NIDA, DENK of andere partijen eerder thuis geweest.

Maar een journalist mag het haar vragen straks, of ze standpunten mbt bijv homorechten onderschrijft. Heb je gelijk je antwoord.
Klopt.Als zij over homo's net zo gaat draaien als DENK over Erdogan dan weet je al genoeg.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_196316585
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 07:54 schreef HSG het volgende:

[..]

Klopt.Als zij over homo's net zo gaat draaien als DENK over Erdogan dan weet je al genoeg.
Welke uitspraken heeft ze gedaan over homo's?
pi_196316947
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Welke uitspraken heeft ze gedaan over homo's?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Heeft iemand toevallig een bron waar ze aangeeft hoe ze over homorechten denkt?
ROBODEMONS..................|:(
pi_196316977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Welke uitspraken heeft ze gedaan over homo's?
Geen idee.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 19 november 2020 @ 10:50:43 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196317020
quote:
11s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Heeft iemand toevallig een bron waar ze aangeeft hoe ze over homorechten denkt?
Misschien is dat wel tactisch overgeslagen bij de sollicitatie procedure. Wat je niet officieel weet, kan ook niet tegen je gebruikt worden. Een beetje zoals Asscher en dat toeslagen memo..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196317380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:46 schreef HSG het volgende:

[..]

Geen idee.
Dat vermoeden had ik al.
pi_196317559
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:50 schreef nixxx het volgende:

[..]

Misschien is dat wel tactisch overgeslagen bij de sollicitatie procedure. Wat je niet officieel weet, kan ook niet tegen je gebruikt worden. Een beetje zoals Asscher en dat toeslagen memo..
Staat de sollicitatie van deze vrouw dan online? :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_196317758
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik al.
Weet jij het?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 19 november 2020 @ 11:54:20 #110
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196317801
quote:
15s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Staat de sollicitatie van deze vrouw dan online? :?
Kan het me gewoon heel goed voorstellen dat het op zo’n manier gaat. Vermijd enigszins controversiële punten. Als je dan op je partij congres een vraag krijgt van een kritisch lid kun je altijd zeggen “Van homo onvriendelijke standpunten bij deze kandidaat is ons niets bekend”
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196318033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:54 schreef nixxx het volgende:

[..]

Kan het me gewoon heel goed voorstellen dat het op zo’n manier gaat. Vermijd enigszins controversiële punten. Als je dan op je partij congres een vraag krijgt van een kritisch lid kun je altijd zeggen “Van homo onvriendelijke standpunten bij deze kandidaat is ons niets bekend”
Mensen kunnen het ook gewoon aan de persoon in kwestie vragen. Dan hoef je geen aannames te doen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196318651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:51 schreef HSG het volgende:

[..]

Weet jij het?
Nee. En als jij en ik het beiden niet weten ga ik voor de optie "onschuldig tot bewezen".
pi_196318725
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee. En als jij en ik het beiden niet weten ga ik voor de optie "onschuldig tot bewezen".
Wie zegt dat ik haar daarvan beschuldig?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_196318741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:55 schreef HSG het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik haar daarvan beschuldig?
Geen probleem dan toch?
pi_196319506
quote:
12s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:11 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mensen kunnen het ook gewoon aan de persoon in kwestie vragen. Dan hoef je geen aannames te doen.
Moet ze daar wel open voor staan. De talkshows mijden dit onderwerp, want straalt slecht af op GL. Zoals ik zei, de journalistiek kijkt hier weg want islam ligt gevoelig en GL mag natuurlijk geen bad press krijgen.

Over een aantal jaren zit NIDA in de 2e Kamer en kan mevrouw haar zetel meenemen. Lees het artikel van NIDA op joop.nl. Fel anti-GL, enorm in de slachtofferrol. De auteur heeft duidelijk een agenda.
pi_196319563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Geen probleem dan toch?
Als jij het zegt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 20 november 2020 @ 07:12:38 #117
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196329868
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:32 schreef Nederturk het volgende:
Dat er wereldwijd vrouwen zijn die verplicht een hoofddoek moeten dragen, maakt de hoofddoek geen symbool voor onderdrukking. Mijn ma heeft ook een hoofddoek en dat doet ze compleet uit eigen keuze en overtuiging. Ze zou zelfs scheiden van mijn pa als hij haar zou dwingen om het af te doen.

Maargoed, men ziet hier graag dingen zwart wit dus ze zullen een minderheid als de norm willen zien en dat als waarheid verkondigen. Grappige is dat de meesten hier wss nog nooit met een vrouw met hoofddoek hebben gesproken over waarom ze het draagt en of ze zich onderdrukt voelt daardoor. Puur vanuit eigen perceptie conclusies trekken over andermans beweegredenen en gebruiken.
Eigen keuze, als je van kinds af aan met die bullshit bent overgoten / er cultureel gezien al meer verwant mee bent. Uhu. Hoeveel vrouwen in de jungle van de Amazone dragen er één uit eigen keuze? Dat zou eigen keuze zijn.
pi_196330561
Inhoud boeit niet, achtergrond boeit niet, links heeft er alweer een spelletje links vs rechts van gemaakt. Ligt natuurlijk alleen maar aan die rechts extremisten die leugens verspreiden. Maar wat verwacht je anders van de groep die werkelijk bij elk klein woordje kritiek "racisme!!!" schreeuwt zodat ze niet op de inhoud hoeven in te gaan.

Bron

quote:
"De campagne tegen Bouchallikht is niet gestoeld op standpunten van haar zelf, maar bestaat geheel uit guilty (sic) by association. (...) De dynamiek hierachter is steevast hetzelfde: een rechtsradicale ‘speurneus’ doet aantijgingen aan het adres van een links persoon, dit wordt vervolgens groter gemaakt op social media door een netwerk van extreemrechtse media, politici en trollen en komt vervolgens ook bij gevestigde media terecht. (...) Zo noemde de NOS in haar artikel over Bouchallikht, Carel Brendel, die een lange staat van dienst heeft als het gaat om het bedenken van islamofobe complottheorieën, een ‘publicist’.

(...) Op deze manier probeert extreemrechts linkse activisten, mensen van kleur, vrouwen en moslims te intimideren en monddood te maken. Wij schrijven deze verklaring omdat we ons realiseren dat als wij nu niet zij-aan-zij staan met de slachtoffers van dit soort campagnes, wij straks zelf aan de beurt zullen zijn. Solidariteit is altijd een van de kernwaardes van de progressieve beweging geweest. Het is ook de enige manier waarop we de strijd tegen de klimaatcrisis en racisme aan kunnen gaan."


twitter
  vrijdag 20 november 2020 @ 09:50:22 #119
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196331041
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 07:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Eigen keuze, als je van kinds af aan met die bullshit bent overgoten / er cultureel gezien al meer verwant mee bent. Uhu. Hoeveel vrouwen in de jungle van de Amazone dragen er één uit eigen keuze? Dat zou eigen keuze zijn.
Als je het zo bekijkt heeft niemand een eigen keuze. Iedereen wordt vam kleins af aan geïndoctrineerd met een bepaalde cultuur, religie of filosofie.
pi_196331149
2 dingen die ik niet snap.

1) waarom niet gewoon zeggen? Ja, ok, we snappen dat die connectie mensen zorgen baart. Dat doet het ons ook. Maar wij kennen Bouchallikht als iemand die de GL standpunten volledig onderschrijft. We snappen dat jullie hier vragen over hebben, dus vraag Bouchallikht alsjeblieft over de onderwerpen waarin haar standpunt je niet duidelijk is, of waarvan je denkt dat haar rol bij het FEMYSO daar invloed op heeft.

2) hadden ze nou serieus gedacht dat er geen schimmige implicaties gemaakt zouden worden? Zijn ze serieus vergeten waar ze zelf bij Baudet en zijn connecties met alt-right aan mee deden? Dit is toch echt het spelletje waarvan de meeste partijen zelf gekozen hebben om het te spelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196331229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:58 schreef probeer het volgende:
2 dingen die ik niet snap.

1) waarom niet gewoon zeggen? Ja, ok, we snappen dat die connectie mensen zorgen baart. Dat doet het ons ook. Maar wij kennen Bouchallikht als iemand die de GL standpunten volledig onderschrijft. We snappen dat jullie hier vragen over hebben, dus vraag Bouchallikht alsjeblieft over de onderwerpen waarin haar standpunt je niet duidelijk is, of waarvan je denkt dat haar rol bij het FEMYSO daar invloed op heeft.

2) hadden ze nou serieus gedacht dat er geen schimmige implicaties gemaakt zouden worden? Zijn ze serieus vergeten waar ze zelf bij Baudet en zijn connecties met alt-right aan mee deden?
Ik denk dat die jongedame met een fatsoenlijk statement al heel wat kritiek had kunnen wegnemen. Ze had gewoon moeten toegeven lid te zijn geweest van die clubjes, en dan had ze er een mooi verhaal van gemaakt dat ze niet alle standpunten van die club ondersteunt, dat ze wel degelijk een eigen klimaatagenda heeft en daarbij misschien wel wat naïef was in haar beginjaren, een uitspraak er tussendoor dat ze staat voor alle waarden die GL vertegenwoordigd zoals bijvoorbeeld homorechten of de positie van de vrouw en je ontneemt de tegenstanders al heel wat munitie. Natuurlijk hadden er dan nog mensen kritiek gehad, maar nu is het vooral een spelletje van ontkennen en de schuld in de schoenen schuiven bij de klokkenluiders waarop weer tegenreacties komen, dat geeft toch een raar gevoel.
pi_196331246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik denk dat die jongedame met een fatsoenlijk statement al heel wat kritiek had kunnen wegnemen. Ze had gewoon moeten toegeven lid te zijn geweest van die clubjes, en dan had ze er een mooi verhaal van gemaakt dat ze niet alle standpunten van die club ondersteunt, dat ze wel degelijk een eigen klimaatagenda heeft en daarbij misschien wel wat naïef was in haar beginjaren, een uitspraak er tussendoor dat ze staat voor alle waarden die GL vertegenwoordigd zoals bijvoorbeeld homorechten of de positie van de vrouw en je ontneemt de tegenstanders al heel wat munitie. Natuurlijk hadden er dan nog mensen kritiek gehad, maar nu is het vooral een spelletje van ontkennen en de schuld in de schoenen schuiven bij de klokkenluiders waarop weer tegenreacties komen, dat geeft toch een raar gevoel.
JA! Echt dus pre-cies dat!

Dat zou GL geen enkele stem kosten, en ze spelen dan ook niet meer in op het 'Zie je wel! Stiekeme moslimextremist dat ze is!" sentiment van de tegenpartij.

Edit: En begrijp me niet verkeerd ... Genoeg gevallen waarbij een partij niet mee zou moeten gaan in het willen uitleggen en verklaren. Er hoeft lang niet altijd het boetekleed aangetrokken te worden. "Nee, dat is bullshit en we gaan het hier niet over hebben" is in sommige situaties een prima reactie.

Maar in deze situatie lijkt het me een stuk beter als ze die verklaring wel bieden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196331405
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:08 schreef probeer het volgende:

[..]

JA! Echt dus pre-cies dat!

Dat zou GL geen enkele stem kosten, en ze spelen dan ook niet meer in op het 'Zie je wel! Stiekeme moslimextremist dat ze is!" sentiment van de tegenpartij.

Edit: En begrijp me niet verkeerd ... Genoeg gevallen waarbij een partij niet mee zou moeten gaan in het willen uitleggen en verklaren. Er hoeft lang niet altijd het boetekleed aangetrokken te worden. "Nee, dat is bullshit en we gaan het hier niet over hebben" is in sommige situaties een prima reactie.

Maar in deze situatie lijkt het me een stuk beter als ze die verklaring wel bieden.
Eens, als die jongedame geen dubieuze achtergrond had gehad dan was het ook niet noodzakelijk geweest om zich te verdedigen tegen critici die dan vooral kritiek uiten omdat ze een hoofddoek draagt. Maar het lijkt er wel op dat GL het richting dat argument probeert te sturen, kritiek is er alleen omdat het een moslima is met een hoofddoekje en daar is extreem-rechts verantwoordelijk voor. Ik zie zelfs op Joop kritiek van de GL achterban, het is dus echt niet alleen extreem-rechts wat kritisch is op de dubieuze achtergrond van deze jongedame. En nu heeft deze jongedame al de schijn tegen zich, ik vraag me af hoe ze dit gaan handelen, dit is helemaal verkeerd aangepakt.

Dit zal wel niet kloppen, beetje mijn eigen mening en gevoel, maar bij GL lopen echt geen domme mensen. Die weten toch ook dat met een simpele google opdracht een 6 jarige nog had kunnen ontdekken wat die zogenaamde blogger heeft ontdekt. Het gevoel wat ik krijg is ook alsof ze het erom doen, beetje populistisch gedrag. Ik zie namelijk nu redelijk wat moslims en de wat hardere kern van links op verschillende sites het opnemen voor deze jongedame en roepen dat ze op deze jongedame gaan stemmen. Ze creëren een tweedeling op deze manier, schuif een dubieuze kandidaat naar voren waarvan je weet dat er kritiek gaat komen op haar achtergrond en speel dan weer de "rechts-extremisme kaart", negeren de feiten en argumenten maar gaan weer vol op de aanval jegens het zogenaamde rechts-extremisme. Is immers ook niet de eerste moslima in de kamer, indien ik mij niet vergis is Khadija Arib toch ook moslim? En die jongedame is geliefd van links tot rechts, althans ik hoor/lees/zie nooit aanvallen op Arib, zelfs ik waardeer haar zeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 20-11-2020 10:28:01 ]
pi_196331489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Eens, als die jongedame geen dubieuze achtergrond had gehad dan was het ook niet noodzakelijk geweest om zich te verdedigen tegen critici die dan vooral kritiek uiten omdat ze een hoofddoek draagt. Maar het lijkt er wel op dat GL het richting dat argument probeert te sturen, kritiek is er alleen omdat het een moslima is met een hoofddoekje en daar is extreem-rechts verantwoordelijk voor. Ik zie zelfs op Joop kritiek van de GL achterban, het is dus echt niet alleen extreem-rechts wat kritisch is op de dubieuze achtergrond van deze jongedame. En nu heeft deze jongedame al de schijn tegen zich, ik vraag me af hoe ze dit gaan handelen, dit is helemaal verkeerd aangepakt.
Ja, echt helemaal mee eens.

quote:
Dit zal wel niet kloppen, beetje mijn eigen mening en gevoel, maar bij GL lopen echt geen domme mensen. Die weten toch ook dat met een simpele google opdracht een 6 jarige nog had kunnen ontdekken wat die zogenaamde blogger heeft ontdekt. Het gevoel wat ik krijg is ook alsof ze het erom doen, beetje populistisch gedrag, ik zie namelijk nu redelijk wat moslims en de wat hardere kern van links op verschillende sites het opnemen voor deze jongedame en roepen dat ze op deze jongedame gaan stemmen. Ze creëren een tweedeling op deze manier, schuif een dubieuze kandidaat naar voren waarvan je weet dat er kritiek gaat komen op haar achtergrond en speel dan weer de "rechts-extremisme kaart", negeren de feiten en argumenten maar gaan weer vol op de aanval jegens het zogenaamde rechts-extremisme. Is immers ook niet de eerste moslima in de kamer, indien ik mij niet vergis is Khadija Arib toch ook moslim? En die jongedame is geliefd van links tot rechts, althans ik hoor/lees/zie nooit aanvallen op Arib, zelfs ik waardeer haar zeer.
Ik durf niet te zeggen of ze echt bewust die kandidaat naar voren hebben geschoven om een situatie als deze te creëren. Ik hoop van niet en geef ze (en eigenlijk elke partij wel) daarin het voordeel van de twijfel; dat ze allen kandidaten kiezen om hun meerwaarde voor de partij, en niet om de andere kant een hak te proberen te zetten.

Maar dat ze inderdaad die tweedeling vergroten met deze 'de rechts-extremisten proberen ons weer kapot te maken!' reactie ... Tsja, of er zitten daar een stel heel achterlijke pr-lui, of ze doen het er inderdaad om (deze situatie aangrijpen om meer tweedeling te creëren).
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 20 november 2020 @ 10:45:20 #125
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196331712
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:50 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt heeft niemand een eigen keuze. Iedereen wordt vam kleins af aan geïndoctrineerd met een bepaalde cultuur, religie of filosofie.
Klopt. Maar gelukkig worden we hier niet zo opgevoed, dat we geschillen met bedreigingen of geweld beslechten. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196331993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:58 schreef probeer het volgende:
2 dingen die ik niet snap.

1) waarom niet gewoon zeggen? Ja, ok, we snappen dat die connectie mensen zorgen baart. Dat doet het ons ook. Maar wij kennen Bouchallikht als iemand die de GL standpunten volledig onderschrijft. We snappen dat jullie hier vragen over hebben, dus vraag Bouchallikht alsjeblieft over de onderwerpen waarin haar standpunt je niet duidelijk is, of waarvan je denkt dat haar rol bij het FEMYSO daar invloed op heeft.

2) hadden ze nou serieus gedacht dat er geen schimmige implicaties gemaakt zouden worden? Zijn ze serieus vergeten waar ze zelf bij Baudet en zijn connecties met alt-right aan mee deden? Dit is toch echt het spelletje waarvan de meeste partijen zelf gekozen hebben om het te spelen.
Sowieso gewoon wat transparanter tegenover de kiezer zijn. Dat is wel zo eerlijk en voorkomt een hoop aannames.

Dit geldt niet alleen voor GL, maar alle politieke partijen. Zolang je niet eerlijk en transparant bent, zal dat uiteindelijk tegen je gebruikt worden. Want met internet valt er nog weinig te verbergen, dus beter voorkomen dan genezen. En met voorkomen bedoel ik niet nog geheimzinniger doen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196332402
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:04 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Sowieso gewoon wat transparanter tegenover de kiezer zijn. Dat is wel zo eerlijk en voorkomt een hoop aannames.

Dit geldt niet alleen voor GL, maar alle politieke partijen. Zolang je niet eerlijk en transparant bent, zal dat uiteindelijk tegen je gebruikt worden. Want met internet valt er nog weinig te verbergen, dus beter voorkomen dan genezen. En met voorkomen bedoel ik niet nog geheimzinniger doen.
Dat is inderdaad wel waar het in de basis aan ontbreekt ja.

Geen idee of dat uit angst voor de kiezer is, of uit dedain.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196332630
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Inhoud boeit niet, achtergrond boeit niet, links heeft er alweer een spelletje links vs rechts van gemaakt. Ligt natuurlijk alleen maar aan die rechts extremisten die leugens verspreiden. Maar wat verwacht je anders van de groep die werkelijk bij elk klein woordje kritiek "racisme!!!" schreeuwt zodat ze niet op de inhoud hoeven in te gaan.

Bron
[..]

[ afbeelding ]

[ twitter ]
Politieke correctheid kent geen grenzen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196332970
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Inhoud boeit niet, achtergrond boeit niet, links heeft er alweer een spelletje links vs rechts van gemaakt. Ligt natuurlijk alleen maar aan die rechts extremisten die leugens verspreiden. Maar wat verwacht je anders van de groep die werkelijk bij elk klein woordje kritiek "racisme!!!" schreeuwt zodat ze niet op de inhoud hoeven in te gaan.

Bron
[..]

[ afbeelding ]

[ twitter ]
Ik zie dat 'Decolonize Groningen' ook heeft getekend. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Alle Duitse studenten de stad uit? De veenkoloniën teruggeven aan de natuur? :')
pi_196333226
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:05 schreef Vasilevski het volgende:
Decolonize Groningen
Ook alles in het Engels: http://www.decolonizegroningen.nl/

:')

Toch eigenlijk van de zotte dit soort clubjes, dit zijn clubjes die teren op subsidie, die mensen hebben geen dag in hun leven gewerkt en bestaan vanwege de gratie van de belastingbetaler, u weet wel, de personen die ze zo verketteren en dit land hebben opgebouwd en onderhouden.

De dag dat ik zonder werk kom te zitten start ik ook zo'n clubje, wat demonstreren en geld vangen.
pi_196333565
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ook alles in het Engels: http://www.decolonizegroningen.nl/

:')

Toch eigenlijk van de zotte dit soort clubjes, dit zijn clubjes die teren op subsidie, die mensen hebben geen dag in hun leven gewerkt en bestaan vanwege de gratie van de belastingbetaler, u weet wel, de personen die ze zo verketteren en dit land hebben opgebouwd en onderhouden.

De dag dat ik zonder werk kom te zitten start ik ook zo'n clubje, wat demonstreren en geld vangen.
Dat soort clubjes kan ik nooit serieus nemen. Waarschijnlijk kijken die lui alleen naar hun eigen kring, waardoor ze andere minderheden buiten hun scoop hebben. Zoals mensen met psychische klachten en minderbegaafden. Een groep die het, wereldwijd gezien, nog steeds het moeilijkst heeft. Ook een groep die helaas weinig aandacht krijgen van dit soort lui.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196333866
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ook alles in het Engels: http://www.decolonizegroningen.nl/

:')

Toch eigenlijk van de zotte dit soort clubjes, dit zijn clubjes die teren op subsidie, die mensen hebben geen dag in hun leven gewerkt en bestaan vanwege de gratie van de belastingbetaler, u weet wel, de personen die ze zo verketteren en dit land hebben opgebouwd en onderhouden.

De dag dat ik zonder werk kom te zitten start ik ook zo'n clubje, wat demonstreren en geld vangen.
Ik kan zo snel niet vinden van wie ze subsidie hebben gehad. Op de site staat volgens mij ook niet wie dit clubje vormen. Waar heb jij je informatie vandaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2020 13:08:23 ]
pi_196334929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ook alles in het Engels: http://www.decolonizegroningen.nl/

:')

Toch eigenlijk van de zotte dit soort clubjes, dit zijn clubjes die teren op subsidie, die mensen hebben geen dag in hun leven gewerkt en bestaan vanwege de gratie van de belastingbetaler, u weet wel, de personen die ze zo verketteren en dit land hebben opgebouwd en onderhouden.

De dag dat ik zonder werk kom te zitten start ik ook zo'n clubje, wat demonstreren en geld vangen.
Ben ook benieuwd over hoeveel individuen we het in totaal hebben. Kan me namelijk niet aan de indruk ontrekken dat er veel kruisbestuiving bestaat tussen al deze clubjes.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:58:00 #134
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_196335971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik zie dat 'Decolonize Groningen' ook heeft getekend. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Alle Duitse studenten de stad uit? De veenkoloniën teruggeven aan de natuur? :')
Gewoon weg met blanken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_196336324
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:04 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Sowieso gewoon wat transparanter tegenover de kiezer zijn. Dat is wel zo eerlijk en voorkomt een hoop aannames.

Dit geldt niet alleen voor GL, maar alle politieke partijen. Zolang je niet eerlijk en transparant bent, zal dat uiteindelijk tegen je gebruikt worden. Want met internet valt er nog weinig te verbergen, dus beter voorkomen dan genezen. En met voorkomen bedoel ik niet nog geheimzinniger doen.
Klopt. Doe je het niet dan bijt het zich vroeg of laat toch in je kont.
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:24:22 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196337185
55+ organisaties in hallucinant gezamenlijk statement vierkant achter Moslimbroederschap

En zo luidt "de klimaatbeweging" een nieuw hoofdstuk in.

Zonder het echt door te hebben neemt de klimaatbeweging hier nu definitief de meest onmogelijke heuvel van hun intersectionele agenda: de alliantie tussen de politieke islam enerzijds en progressieve idealen wat betreft homoseksualiteit en feminisme anderzijds. Die alliantie is in essentie onmogelijk, maar daar komen ze later nog wel achter.

Dan nu even over dat gezamenlijke statement, dat naast alle onderstaande partijen ook werd ondertekend door bijvoorbeeld FNV Schoonmaak, Free West Papua Campaign Nederland, Fossil Free Feminists, Queers4Climate en Wij Blijven Hier! De teller staat nu op 57 organisaties and counting. En natuurlijk leest het weer als De Speld:

"De campagne tegen Bouchallikht is niet gestoeld op standpunten van haar zelf, maar bestaat geheel uit guilty (sic) by association. (...) De dynamiek hierachter is steevast hetzelfde: een rechtsradicale 'speurneus' doet aantijgingen aan het adres van een links persoon, dit wordt vervolgens groter gemaakt op social media door een netwerk van extreemrechtse media, politici en trollen en komt vervolgens ook bij gevestigde media terecht. (...) Zo noemde de NOS in haar artikel over Bouchallikht, Carel Brendel, die een lange staat van dienst heeft als het gaat om het bedenken van islamofobe complottheorieën, een 'publicist'.

(...) Op deze manier probeert extreemrechts linkse activisten, mensen van kleur, vrouwen en moslims te intimideren en monddood te maken. Wij schrijven deze verklaring omdat we ons realiseren dat als wij nu niet zij-aan-zij staan met de slachtoffers van dit soort campagnes, wij straks zelf aan de beurt zullen zijn. Solidariteit is altijd een van de kernwaardes van de progressieve beweging geweest. Het is ook de enige manier waarop we de strijd tegen de klimaatcrisis en racisme aan kunnen gaan."

Ten eerste, stel clochards. Handen af van Carel Brendel. Die man is zo mogelijk de meest onderlegde en gematigde onderzoeker in het hele vakgebied, en neemt consistent afstand van racisten. Jullie beschrijving grenst aan smaad.

Alweer geen inhoudelijke reactie, dus hier alweer in de herhaling
Ten tweede gaan jullie dus ALWEER in werkelijk niets inhoudelijk in op de enige aantijging die er tegen Kauthar ligt:

Kauthar had in 2016 en 2017 bestuursfuncties bij FEMYSO en is momenteel vice-voorzitter en Head of Member Organisation Relations van FEMYSO. Volgens talloze rapporten (hier en hier) van Europese ministeries, veiligheidsdiensten, universiteiten, ex-Moslimbroederschapleden en verdomme de Moslimbroederschap ZELF, is FEMYSO de Europese jeugdtak van de Moslimbroederschap.

Kauthar en FEMYSO ontkennen die banden, maar exact die ontkenning is volgens de bovengenoemde rapporten onderdeel van de Moslimbroederschap-methode. Daarbij bezong Kauthar zelf twee maanden geleden in een webinar nog de "nauwe banden" tussen FEMYSO en unaniem erkende Britse Moslimbroeder-studententak FOSIS: "There is this history with FEMYSO as well. (...) There are nice and strong relationships between FEMYSO and FOSIS. (...) I know FOSIS is way older, so in that sense you are a big sister or brother."

Het maakt niet uit hoeveel organisaties de bovenstaande verklaring ondertekenen. Kauthars prominente positie bij FEMYSO gaat véél verder dan slechts "guilt by association", en dan laten we keurig buiten beschouwing dat ze de dochter is van de oprichter van de Moslimbroederschap in Nederland, want daar kan ze inderdaad niets aan doen.
  maandag 23 november 2020 @ 12:51:08 #137
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196376097
quote:
Moslimbroederschap gaat onderzoeken of er daadwerkelijk een lid bij GroenLinks zit
23 november 2020 door Jop Eikelboom

De Moslimbroederschap voelt zich ernstig in verlegenheid gebracht door de berichtgeving rondom Kauthar Bouchallikht. De groep gaat nu zelf onderzoeken of het daadwerkelijk waar is dat een van hun leden bij GroenLinks zit.

“ Die linkse praatjes van Jesse Klaver, daar nemen wij afstand van”, zegt Mohammed Badie, leider van de Moslimbroederschap. “Neem alleen al dat plan om achttienjarigen 10.000 euro te geven. Wat een bespottelijk plan. Hoe denkt die dwaas dat jongeren dat geld gaan besteden? Investeren? Laat me niet lachen.”

Ook houdt de Moslimbroederschap zich verre van de klimaatplannen van GroenLinks. “Jesse Klaver wil alle leuke dingen van de mensen afpakken. Met hem willen wij als Moslimbroederschap niets te maken hebben.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196376178
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:24 schreef AchJa het volgende:
55+ organisaties in hallucinant gezamenlijk statement vierkant achter Moslimbroederschap

En zo luidt "de klimaatbeweging" een nieuw hoofdstuk in.

Zonder het echt door te hebben neemt de klimaatbeweging hier nu definitief de meest onmogelijke heuvel van hun intersectionele agenda: de alliantie tussen de politieke islam enerzijds en progressieve idealen wat betreft homoseksualiteit en feminisme anderzijds. Die alliantie is in essentie onmogelijk, maar daar komen ze later nog wel achter.

Dan nu even over dat gezamenlijke statement, dat naast alle onderstaande partijen ook werd ondertekend door bijvoorbeeld FNV Schoonmaak, Free West Papua Campaign Nederland, Fossil Free Feminists, Queers4Climate en Wij Blijven Hier! De teller staat nu op 57 organisaties and counting. En natuurlijk leest het weer als De Speld:

"De campagne tegen Bouchallikht is niet gestoeld op standpunten van haar zelf, maar bestaat geheel uit guilty (sic) by association. (...) De dynamiek hierachter is steevast hetzelfde: een rechtsradicale 'speurneus' doet aantijgingen aan het adres van een links persoon, dit wordt vervolgens groter gemaakt op social media door een netwerk van extreemrechtse media, politici en trollen en komt vervolgens ook bij gevestigde media terecht. (...) Zo noemde de NOS in haar artikel over Bouchallikht, Carel Brendel, die een lange staat van dienst heeft als het gaat om het bedenken van islamofobe complottheorieën, een 'publicist'.

(...) Op deze manier probeert extreemrechts linkse activisten, mensen van kleur, vrouwen en moslims te intimideren en monddood te maken. Wij schrijven deze verklaring omdat we ons realiseren dat als wij nu niet zij-aan-zij staan met de slachtoffers van dit soort campagnes, wij straks zelf aan de beurt zullen zijn. Solidariteit is altijd een van de kernwaardes van de progressieve beweging geweest. Het is ook de enige manier waarop we de strijd tegen de klimaatcrisis en racisme aan kunnen gaan."

Ten eerste, stel clochards. Handen af van Carel Brendel. Die man is zo mogelijk de meest onderlegde en gematigde onderzoeker in het hele vakgebied, en neemt consistent afstand van racisten. Jullie beschrijving grenst aan smaad.

Alweer geen inhoudelijke reactie, dus hier alweer in de herhaling
Ten tweede gaan jullie dus ALWEER in werkelijk niets inhoudelijk in op de enige aantijging die er tegen Kauthar ligt:

Kauthar had in 2016 en 2017 bestuursfuncties bij FEMYSO en is momenteel vice-voorzitter en Head of Member Organisation Relations van FEMYSO. Volgens talloze rapporten (hier en hier) van Europese ministeries, veiligheidsdiensten, universiteiten, ex-Moslimbroederschapleden en verdomme de Moslimbroederschap ZELF, is FEMYSO de Europese jeugdtak van de Moslimbroederschap.

Kauthar en FEMYSO ontkennen die banden, maar exact die ontkenning is volgens de bovengenoemde rapporten onderdeel van de Moslimbroederschap-methode. Daarbij bezong Kauthar zelf twee maanden geleden in een webinar nog de "nauwe banden" tussen FEMYSO en unaniem erkende Britse Moslimbroeder-studententak FOSIS: "There is this history with FEMYSO as well. (...) There are nice and strong relationships between FEMYSO and FOSIS. (...) I know FOSIS is way older, so in that sense you are a big sister or brother."

Het maakt niet uit hoeveel organisaties de bovenstaande verklaring ondertekenen. Kauthars prominente positie bij FEMYSO gaat véél verder dan slechts "guilt by association", en dan laten we keurig buiten beschouwing dat ze de dochter is van de oprichter van de Moslimbroederschap in Nederland, want daar kan ze inderdaad niets aan doen.
Die 55 organisaties worden toch door geen weldenkend mens meer serieus genomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 23 november 2020 @ 13:20:17 #139
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196376574
Ik denk dat hij simpelweg niet meer terugkan nu.

Eerst heeft hij haar verdedigd. Hij zou niet geloofwaardig meer zijn als hij zijn standpunt nu compleet omgooit.
  maandag 23 november 2020 @ 13:21:25 #140
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196376592
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd over hoeveel individuen we het in totaal hebben. Kan me namelijk niet aan de indruk ontrekken dat er veel kruisbestuiving bestaat tussen al deze clubjes.
Als je een beetje gaat speuren moet je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat veel van die actiegroepen uit hetzelfde kleine echokamertje van beroepsactivisten komen inderdaad.
pi_196376601
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 13:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als je een beetje gaat speuren moet je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat veel van die actiegroepen uit hetzelfde kleine echokamertje van beroepsactivisten komen inderdaad.
Wel activisten die een groot mediabereik hebben.
pi_196376628
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:22 schreef Homey het volgende:

[..]

Wel activisten die een groot mediabereik hebben.
Valt kennelijk nogal tegen. Of had iemand hier al eerder van Decolonize Groningen gehoord?
pi_196376771
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:20 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat hij simpelweg niet meer terugkan nu.

Eerst heeft hij haar verdedigd. Hij zou niet geloofwaardig meer zijn als hij zijn standpunt nu compleet omgooit.
Klaver lijkt zich inderdaad te diep ingegraven te hebben in het eigen gelijk. Hier komen brokken van.
  maandag 23 november 2020 @ 13:42:55 #144
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196376829
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:37 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Klaver lijkt zich inderdaad te diep ingegraven te hebben in het eigen gelijk. Hier komen brokken van.
Ik zou er niet op stemmen en ga er niet op stemmen. De man en diens partij zijn voor mij al lang niet meer geloofwaardig.

Ik vind milieu heel belangrijk, maar GL is gewoon gevallen voor het lobbyisme van de immigratie en de duurzaamheid. Met meer mensen en allerlei kostbare duurzaamheidsproducten redden we het niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196377167
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:37 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Klaver lijkt zich inderdaad te diep ingegraven te hebben in het eigen gelijk. Hier komen brokken van.
Wat voor brokken dan? Het interview in Trouw van vandaag beantwoordt toch de vragen die hier ook steeds gesteld worden over haar standpunten? Of is er nog meer dan dat?
  maandag 23 november 2020 @ 14:29:50 #146
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196377504
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wat voor brokken dan? Het interview in Trouw van vandaag beantwoordt toch de vragen die hier ook steeds gesteld worden over haar standpunten? Of is er nog meer dan dat?
Voor de geïnteresseerden. https://www.trouw.nl/poli(...)r-bezoeken~bde61eb3/

Quoten uit trouw mag niet, dus beetje lastig op in gaan in detail. Ik vind het maar een beetje een makkelijk oppervlakkig interview, wordt niet echt doorgevraagd op de pijnpunten. Ze geeft iig wel heel duidelijk aan dat ze niets met het gedachtegoed van de moslimbroederschap te maken wil hebben en dat ze het homohuwelijk steunt. Dat is al heel stuk in de goede richting wmb.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196377821
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

Voor de geïnteresseerden. https://www.trouw.nl/poli(...)r-bezoeken~bde61eb3/

Quoten uit trouw mag niet, dus beetje lastig op in gaan in detail. Ik vind het maar een beetje een makkelijk oppervlakkig interview, wordt niet echt doorgevraagd op de pijnpunten. Ze geeft iig wel heel duidelijk aan dat ze niets met het gedachtegoed van de moslimbroederschap te maken wil hebben en dat ze het homohuwelijk steunt. Dat is al heel stuk in de goede richting wmb.
Inderdaad, fijn dat ze daar gewoon voor uit komt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196377965
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:42 schreef thedeedster het volgende:

[..]
het lobbyisme van de immigratie en de duurzaamheid
Ik snap nog steeds niet dat mensen niet zien dat deze dingen niet combineren.

We willen niet bij bouwen, minder autos, minder productie van batterijen en alle luxemeuk, maar wel meer mensen. Hoe werkt dat in godsnaam?
pi_196377986
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

Voor de geïnteresseerden. https://www.trouw.nl/poli(...)r-bezoeken~bde61eb3/

Quoten uit trouw mag niet, dus beetje lastig op in gaan in detail. Ik vind het maar een beetje een makkelijk oppervlakkig interview, wordt niet echt doorgevraagd op de pijnpunten. Ze geeft iig wel heel duidelijk aan dat ze niets met het gedachtegoed van de moslimbroederschap te maken wil hebben en dat ze het homohuwelijk steunt. Dat is al heel stuk in de goede richting wmb.
De kop is eraf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 november 2020 @ 15:28:17 #150
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196378199
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De kop is eraf.
Moest die beeldspraak nou?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')