abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 november 2020 @ 15:44:02 #201
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196304191
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat heb jij jezelf wijs gemaakt, maar het RIVM is nog steeds gewoon een wetenschappelijk instituut en geen politiek instituut.
Natuurlijk, 'mondkapjes helpen helemaal niet'.

De kwaliteitskranten weten inmiddels beter.

RIVM is helemaal geen wetenschappelijk instituut. Het is bovenal een ambtenaren club die direct onder de minister staat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196304314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en ik heb ook verwezen naar twee wetenschappelijke (!!) bronnen. Dat negeer je nu maar even.

Tijdje terug kreeg iedereen ook maar te horen dat de RIVM boven elke kritiek of politiek verheven is. Bleek toch wat anders te zijn.
Dat is niet zo relevant voor de discussie waar ik nu naar kijk. Die ging namelijk over radicaliseren en niet over kritiek op het RIVM. Dat is er immers altijd al op verschillende onderwerpen (wel bovengemiddeld vaak uit radicale hoek natuurlijk maar dat is logisch).
  woensdag 18 november 2020 @ 15:52:39 #203
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196304351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat heb jij jezelf wijs gemaakt, maar het RIVM is nog steeds gewoon een wetenschappelijk instituut en geen politiek instituut.
De milieumetingen en fijnstof metingen; ook pure wetenschap...

quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:38 schreef Hanca het volgende:
En Gommers schuift gewoon aan bij de VVD om nogmaals aan te dringen op het houden van de maatregelen (dat doet hij namelijk al maanden steeds weer, overal waar hij publiek kan bereiken). Dat past prima bij wat Rutte gister aankondigde: dat ze met ondernemers in gesprek gaan om te zorgen dat die ook handhaven in hun winkels. En het VVD publiek bestaat natuurlijk voor een heel deel uit ondernemers. Zit niks corrupts of schuren bij de macht bij. Het is puur zijn bezorgdheid voor de IC's die hem drijft, dat blijkt elke keer als hij ergens spreekt.
Rutte had naar eigen zeggen wat beters te doen, weet je wel?

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 18 november 2020 @ 16:06:04 #204
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196304603
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is niet zo relevant voor de discussie waar ik nu naar kijk. Die ging namelijk over radicaliseren en niet over kritiek op het RIVM. Dat is er immers altijd al op verschillende onderwerpen (wel bovengemiddeld vaak uit radicale hoek natuurlijk maar dat is logisch).
Ik ben geenszins geradicaliseerd wanneer ik op zwakke punten van het Nederlandse politieke systeem wijs en ook de systematische corruptie (en langdurige beheersing van het justitiele apparaat) door de VVD. Onder andere de Raad van Europa of GRECO hebben vaak gewezen op de vermenging van rollen, de vele dubbele petten en het kleine wereldje (een sterk geslonken vijver van politiek actieve burgers of leden; met als extra laag een door cooptatie gedreven corporaal wereldje) waaruit wordt geworven. Een aantal anti-corruptie verdragen heeft Nederland dus niet getekend. Ik heb nergens Gommers zelf ergens van beschuldigd, enkel dat dit OMT lid (wie bepaalt de samenstelling...?) wel in de gratie moet blijven. Nederland heeft zoals bekend geen zuivere scheiding van machten (alles behalve) en dat ademt door de hele bestuurscultuur heen.

Omgekeerd, vanuit de Elsevier en Telegraaf hoek, is dit fronsen van wenkbrauwen net zo goed vaak voor gekomen. De NTR moest stoppen met de VARA samenwerking; Hoge Raad mastodont Ybo Buruma werd extra gevolgd vanwege zijn PvdA lidmaatschap (en moest het na druk opgeven); LPF minister Bomhoff zuiverde in zijn korte periode wat actieve PvdA ambtenaren weg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 18 november 2020 @ 16:35:51 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196305031
Goed punt dit:

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 19 november 2020 @ 05:48:37 #206
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196314611
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Geef even een bron dat de kieswet verbiedt dat deze Nederlanders met verkiezingen mee doen? Lijsttrekker Sylvana Simons is nota bene in Nederland geboren...
Dat gelooft toch niemand? Iemand die Nederland en Nederlanders zo aanvalt, zo haat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Subw00fer op 19-11-2020 07:26:42 ]
pi_196315434
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 05:48 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Dat gelooft toch niemand? Iemand die Nederland en Nederlanders zo aanvalt, zo haat?
Ze willen Nederland veranderen en zijn er nogal sterk van overtuigd dat Nederland doordrongen is met systematisch racisme. Ik ben het hier absoluut niet mee eens, laat dat duidelijk zijn. Ik denk dat BIJ1 een partij is die simpelweg via intersectionele identiteitspolitiek opzoek is naar macht voor verscheidene zogenaamd onderdrukte groepen, daar komt het eigenlijk op neer. En om die macht te vergaren moet de samenleving worden ontregeld. Maar dat heeft weinig te maken met haat tegen Nederland en Nederlanders, die omschrijving klopt niet. Nogmaals, zo'n Sylvana Simons is zelf Nederlands. Helaas heeft zij op een gegeven moment iets te veel Kimberlé Crenshaw gelezen, en daar is het een beetje fout gegaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:35 schreef Klopkoek het volgende:
Goed punt dit:

[ twitter ]
Wat bedoel je hier nu precies mee?
pi_196317372
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:35 schreef Klopkoek het volgende:
Goed punt dit:

[ twitter ]
Ik ben heel erg tegen het woord 'omstreden' in de media.

Een van de meest kwalijke woorden.

Controversieel is ook zo'n woord.

[ Bericht 2% gewijzigd door skrn op 19-11-2020 11:39:42 ]
  donderdag 19 november 2020 @ 12:35:42 #209
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196318420
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:35 schreef Klopkoek het volgende:
Goed punt dit:

[ twitter ]
Omstreden volgens de Van Dale: 'veelbesproken en verschillend beoordeeld'.
Gezien het feit dat er discussie gevoerd wordt over haar kandidaatschap, ongeacht wat je er zelf van vindt, kan je het wel degelijk gewoon omstreden noemen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 19 november 2020 @ 12:43:50 #210
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196318574
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:35 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Omstreden volgens de Van Dale: 'veelbesproken en verschillend beoordeeld'.
Gezien het feit dat er discussie gevoerd wordt over haar kandidaatschap, ongeacht wat je er zelf van vindt, kan je het wel degelijk gewoon omstreden noemen.
Punt is dat ze er bij Laughland en co wat aanhalingstekens omheen zetten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196319620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:35 schreef hollandia02 het volgende:
Omstreden volgens de Van Dale: 'veelbesproken en verschillend beoordeeld'.
Gezien het feit dat er discussie gevoerd wordt over haar kandidaatschap, ongeacht wat je er zelf van vindt, kan je het wel degelijk gewoon omstreden noemen.
De connotatie van het woord omstreden is gewoon negatief. Omstreden wordt namelijk ook gebruikt als iets niet volgens de regels verloopt, of tegen alle mores ingaat. Een doelpunt is omstreden als er toch wordt gevoetbald na een zware blessure en je weet er een goal uit te slepen. Gasboringen in de waddenzee zijn omstreden omdat de Waddenzee een kwetsbaar natuurgebied is.

Ik ben er geen fan van om dat woord te gebruiken als er sprake is van normale meningsverschillen met normale invalshoeken. En het valt mij op dat het woord omstreden snel wordt gebruikt in de media bij hele triviale discussies.

Los van kandidaat-Kamerlid Kauthar (voornaam is wat makkelijker te typen). Een vliegtaks wordt ook al omstreden genoemd, bijvoorbeeld. Waarom?

[ Bericht 2% gewijzigd door skrn op 19-11-2020 14:14:57 ]
pi_196329616
Wie wordt volgens jullie de nieuwe fractievoorzitter van de VVD? Ik gok op Bente Becker
pi_196329804
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 06:03 schreef Raw85 het volgende:
Wie wordt volgens jullie de nieuwe fractievoorzitter van de VVD? Ik gok op Bente Becker
Het zou Cora van Nieuwenhuizen wel eens kunnen worden. Wordt veel genoemd als mogelijke kroonprinses binnen de VVD, maar kon zich als minister moeilijk profileren door onder andere de stikstofcrisis. Als fractievoorzitter kom je natuurlijk veel breder in beeld. Al zit Van Nieuwenhuizen dacht ik wel eerder op de rechterflank van de VVD, dat zou lastig kunnen worden in de samenwerking met linkse partijen (en misschien ook wel met het huidige VVD programma zelf).

Bente Becker wordt inderdaad ook genoemd als opvolger van Rutte, maar die zou dan misschien juist het kabinet in kunnen om wat bekender te worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 20-11-2020 06:59:14 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196330306
Cora van Nieuwenhuizen is wel echt bestuurder, natuurlijk. Is zeker goed met de media, en heeft daarin ruime ervaring. Kan profileren. En als minister komt ze inderdaad nu niet echt uit de verf. Maar .. ook al oud vind ik, ook al bijna 60, vind ik dat vrij oud om te beginnen als fractie-voorzitter.

Ik zie Cora van Nieuwenhuizen als Henk Kamp, gewoon een gedegen politicus, zal geen opzichtige brokken maken, maar gaat zij partijlijnen uitzetten, nieuwe maatschappelijke thema's aanboren, kiezers trekken, dat betwijfel ik.
pi_196330473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 08:41 schreef skrn het volgende:
Cora van Nieuwenhuizen is wel echt bestuurder, natuurlijk. Is zeker goed met de media, en heeft daarin ruime ervaring. Kan profileren. En als minister komt ze inderdaad nu niet echt uit de verf. Maar .. ook al oud vind ik, ook al bijna 60, vind ik dat vrij oud om te beginnen als fractie-voorzitter.

Ik zie Cora van Nieuwenhuizen als Henk Kamp, gewoon een gedegen politicus, zal geen opzichtige brokken maken, maar gaat zij partijlijnen uitzetten, nieuwe maatschappelijke thema's aanboren, kiezers trekken, dat betwijfel ik.
Ik denk dat de VVD straks na 14 jaar Rutte best toe is aan zo'n gedegen tussenpaus om zich even te herbronnen. Om daarna inderdaad met bijvoorbeeld Bente Becker (die is nu nog weer erg jong, in 2025 is ze 39, dat is jong voor een lijsttrekker van een partij waar je dan ook gelijk premierskandidaat bent) verder te gaan na 4 jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 20 november 2020 @ 09:10:05 #216
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196330557
Bente Becker moet nog wat jaartjes boze dingen over migranten en buitenlanders roepen. "Gespuis!"
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 10:10:20 #217
408813 crew  trein2000
pi_196331271
Bij NRC vandaag weer een stuk over die Kauthar. Ben zo langzamerhand benieuwd wat ze meer waard is. Hun principes of hun zetels.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 10:12:33 #218
408813 crew  trein2000
pi_196331302
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 06:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het zou Cora van Nieuwenhuizen wel eens kunnen worden. Wordt veel genoemd als mogelijke kroonprinses binnen de VVD, maar kon zich als minister moeilijk profileren door onder andere de stikstofcrisis. Als fractievoorzitter kom je natuurlijk veel breder in beeld. Al zit Van Nieuwenhuizen dacht ik wel eerder op de rechterflank van de VVD, dat zou lastig kunnen worden in de samenwerking met linkse partijen (en misschien ook wel met het huidige VVD programma zelf).

Bente Becker wordt inderdaad ook genoemd als opvolger van Rutte, maar die zou dan misschien juist het kabinet in kunnen om wat bekender te worden.
Mark Harbers wordt ook nadrukkelijk genoemd. Ook geen gekke kandidaat denk ik. Zwaargewicht die wellicht beter in de fractie past dan in het kabinet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 20 november 2020 @ 10:14:09 #219
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196331317
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef trein2000 het volgende:
Bij NRC vandaag weer een stuk over die Kauthar. Ben zo langzamerhand benieuwd wat ze meer waard is. Hun principes of hun zetels.
Gewoon niet buigen voor die georkestreerde stemmingmakerij, waarbij de NOS dit keer verzuimt om de aanhalingstekens te gebruiken waar ze zo graag mee strooien als het Wilders en Baudet zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196331379
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mark Harbers wordt ook nadrukkelijk genoemd. Ook geen gekke kandidaat denk ik. Zwaargewicht die wellicht beter in de fractie past dan in het kabinet.
Ja, lijkt me ook een prima kandidaat. De fractievoorzitter van straks hoeft niet de lijsttrekker van 2025 te zijn en al helemaal niet de lijsttrekker van 2029. Ik zou als ik de VVD was oppassen en de talenten voor de toekomst die je nog over hebt iets meer in de luwte houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196331435
Ondertussen nog meer gemopper bij D66:

twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 11:05:05 #222
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196331999
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:24 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen nog meer gemopper bij D66:

[ twitter ]
Als iedereen klaagt dan heb je toch wel iets goed gedaan :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196332305
De CU heeft trouwens morgen het congres, maar als ik de moties zie verwacht ik weinig spectaculairs. Er zijn wel wat ontraden moties, maar als die toch worden aangenomen is er weinig aan de hand, geen gedoe met coalitiepartners oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 20 november 2020 @ 11:38:13 #224
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196332579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef trein2000 het volgende:
Bij NRC vandaag weer een stuk over die Kauthar. Ben zo langzamerhand benieuwd wat ze meer waard is. Hun principes of hun zetels.
GroenLinks is dol op extremistische moslims/moslimas die er een krankzinnig wereld- en mensbeeld op nahouden. Daarentegen haten ze intens mensen als Wilders en Baudet die tegen achterlijke culturen strijden. Het geeft gewoon aan welke plek GroenLinks heeft op de as "Echte Nederlanders <-----> Landverraders".
  vrijdag 20 november 2020 @ 11:50:19 #225
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196332763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef trein2000 het volgende:
Bij NRC vandaag weer een stuk over die Kauthar. Ben zo langzamerhand benieuwd wat ze meer waard is. Hun principes of hun zetels.
De hele woketrein is er al opgedoken. Klimaatactivisten, antiracisten, feministen - ze scharen zich allemaal achter Kauthar, mijn eigen voorspelling komt al rap uit:

quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..] Zodra iemand dan wat zou vinden van de ietwat orthodoxe opvattingen vanuit die hoek, dan kan dat (door de hele partij) worden afgedaan als discriminatie of islamofobie, of welke andere labels er nog meer in zwang zijn om mensen de mond te snoeren.
En zo kan het dus zijn dat mensen die tegen discriminatie en seksisme zijn zich onder de vlag van het klimaat solidair opstellen met iemand die gedachtegoed aanhangt dat in de kern discriminerend en seksistisch is. Zolang je maar een kleurtje hebt en/of een hoofddoek draagt past dat in de diversiteitsagenda. Altijd lachen met radicalen. Je begrijpt ook ineens hoe een G. Wekker logica af kan doen als een wit/westers fenomeen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:58:08 #226
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196333727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De hele woketrein is er al opgedoken. Klimaatactivisten, antiracisten, feministen - ze scharen zich allemaal achter Kauthar, mijn eigen voorspelling komt al rap uit:
[..]

En zo kan het dus zijn dat mensen die tegen discriminatie en seksisme zijn zich onder de vlag van het klimaat solidair opstellen met iemand die gedachtegoed aanhangt dat in de kern discriminerend en seksistisch is. Zolang je maar een kleurtje hebt en/of een hoofddoek draagt past dat in de diversiteitsagenda. Altijd lachen met radicalen. Je begrijpt ook ineens hoe een G. Wekker logica af kan doen als een wit/westers fenomeen.
Wat een berg projectie en invuloefeningen weer.

Het lijkt me ook zeer gezond om de deur open te houden voor figuren uit dat soort milieus, in plaats van bij voorbaat de deur dicht te gooien. Voor het integratieproces is dat alleen maar gezond.

Maar dat is natuurlijk waar rechts Nederland niet op uit is. Die zijn uit op segregatie, schotten tussen de groepen en een Nieuwe Verzuiling (in de woordkeuze van Cliteur cs.). Waar dus inderdaad Katholieken worden uitgesloten puur omdat ze uit een Katholieke familie komen, en niet om wat ze daadwerkelijk denken en vinden.

Dezelfde hypocriete brullers waren natuurlijk stil omtrent Maxima en haar vader.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:02:10 #227
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196333799
Overigens zegt datzelfde NRC (van de hitjob uitvoerende miljardairs media):

"De affaire zet de schijnwerpers weer eens op de Moslimbroederschap. De laatste keer dat de beweging in Nederland in opspraak raakte, kwam ironisch genoeg door GroenLinks zélf. In de parlementaire ondervraging over moskeefinanciering eerder dit jaar verhoorde GroenLinks-Kamerlid Niels van den Berge op felle wijze een Nederlandse moskeevoorzitter die geassocieerd werd met Moslimbroeders. Van den Berge wilde weten of de voorzitter een „eed van trouw” had afgelegd aan de beweging, en nam geen genoegen met een ontkenning."

Maarja, dat past niet in het "intersectionele" discours van Dejann en de nickname waar ik keelpijn van krijg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196334232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:50 schreef AgLarrr het volgende:
En zo kan het dus zijn dat mensen die tegen discriminatie en seksisme zijn zich onder de vlag van het klimaat solidair opstellen met iemand die gedachtegoed aanhangt dat in de kern discriminerend en seksistisch is. Zolang je maar een kleurtje hebt en/of een hoofddoek draagt past dat in de diversiteitsagenda. Altijd lachen met radicalen. Je begrijpt ook ineens hoe een G. Wekker logica af kan doen als een wit/westers fenomeen.
ik vind heel dat Kauthar moslimbroederschap wel zo'n klets verhaal met hele vage verbanden die er worden gelegd. Ik ken die organisatie verder niet maar er wordt nu net gedaan alsof die moslimbroeders in bijna iedere organisatie met moslims aan de touwtjes trekt, dat lijkt me erg overdreven.

als er iemand die ooit actief is geweest binnen het KBO op de lijst van het cda staat. dan zegt toch ook niemand dat die persoon alle denkbeelden van de Paus aanhangt en streng katholiek is?

en daarnaast waarom zou een ultra conservatieve moslim op de lijst van Groenlinks gaan staan?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:22:42 #229
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196335202
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:31 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik vind heel dat Kauthar moslimbroederschap wel zo'n klets verhaal met hele vage verbanden die er worden gelegd. Ik ken die organisatie verder niet maar er wordt nu net gedaan alsof die moslimbroeders in bijna iedere organisatie met moslims aan de touwtjes trekt, dat lijkt me erg overdreven.
Zo vaag zijn die banden dus niet, ze is op dit moment bestuurslid van de betreffende club:

quote:
Kauthar had in 2016 en 2017 bestuursfuncties bij FEMYSO en is momenteel vice-voorzitter en Head of Member Organisation Relations van FEMYSO. Volgens talloze rapporten (hier en hier) van Europese ministeries, veiligheidsdiensten, universiteiten, ex-Moslimbroederschapleden en [..] de Moslimbroederschap ZELF, is FEMYSO de Europese jeugdtak van de Moslimbroederschap.
quote:
als er iemand die ooit actief is geweest binnen het KBO op de lijst van het cda staat. dan zegt toch ook niemand dat die persoon alle denkbeelden van de Paus aanhangt en streng katholiek is?
Dus inderdaad, waarom zou zo iemand bij GL op de kieslijst staan? Ik zou als partijbestuur met de ambitie om mee te regeren zeggen: die moet of van die lijst af, of al haar banden met die clubs nadrukkelijk verbreken, omdat iedere kiezer met enig denkvermogen ziet dat in de basis een progressieve linkse partij nogal fundamenteel botst met een orthodoxe interpretatie van de islam. Ik kom er gewoon niet bij dat ze daar binnen GL geen cognitieve dissonantie van krijgen.

Maar misschien kan een GL-lid of stemmer daar inzicht in geven?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_196335909
Maar waar is de orthodox islamitische link dan? De enige reden dat politici hier mekkeren over de Moslimbroederschap is omdat Saudi-Arabië em Israël die als vijand ziet. Se streven wel sharia na maar niet zo eentje als in nota bene Saudi-Arabië zelf. Het wordt een woordenstrijd zo maar ze bedoelen volgens mij wetten geïnspireerd op islam, een islam die zij interpreteren zoals CDA of CU de bijbel doen.
What Would Goku Do
pi_196335917
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:54 schreef viagraap het volgende:
Maar waar is de orthodox islamitische link dan? De enige reden dat politici hier mekkeren over de Moslimbroederschap is omdat Saudi-Arabië em Israël die als vijand ziet. Ze streven wel sharia na maar niet zo eentje als in nota bene Saudi-Arabië zelf. Het wordt een woordenstrijd zo maar ze bedoelen volgens mij wetten geïnspireerd op islam, een islam die zij interpreteren zoals CDA of CU de bijbel doen.
What Would Goku Do
pi_196339423
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef trein2000 het volgende:
Bij NRC vandaag weer een stuk over die Kauthar. Ben zo langzamerhand benieuwd wat ze meer waard is. Hun principes of hun zetels.
Zelfs op het doorgaans linkse blog Joop een kritisch stuk van een oud GroenLinks politicus. Valt me mee dat er in die kringen toch nog wat nuchter verstand aanwezig is.

https://joop.bnnvara.nl/o(...)oenlinks-zal-stemmen
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:01:15 #233
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196339639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:38 schreef Ronald het volgende:

[..]

Zelfs op het doorgaans linkse blog Joop een kritisch stuk van een oud GroenLinks politicus. Valt me mee dat er in die kringen toch nog wat nuchter verstand aanwezig is.

https://joop.bnnvara.nl/o(...)oenlinks-zal-stemmen
Links en nuchter verstand is altijd al een winning combo geweest.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196339769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dag later en ja hoor!
Bente Becker zegt hier niks wat ze niet al 10 keer heeft gezegd, als woordvoerder vreemdelingenzaken/migratie en integratie. Blijkbaar volg je het allemaal niet zo goed...

En van schelden worden je posts echt niet beter/geloofwaardiger hoor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196339847
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een berg projectie en invuloefeningen weer.

Het lijkt me ook zeer gezond om de deur open te houden voor figuren uit dat soort milieus, in plaats van bij voorbaat de deur dicht te gooien. Voor het integratieproces is dat alleen maar gezond.

Maar dat is natuurlijk waar rechts Nederland niet op uit is. Die zijn uit op segregatie, schotten tussen de groepen en een Nieuwe Verzuiling (in de woordkeuze van Cliteur cs.). Waar dus inderdaad Katholieken worden uitgesloten puur omdat ze uit een Katholieke familie komen, en niet om wat ze daadwerkelijk denken en vinden.

Dezelfde hypocriete brullers waren natuurlijk stil omtrent Maxima en haar vader.
Projectie?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:50 schreef AgLarrr het volgende:
En zo kan het dus zijn dat mensen die tegen discriminatie en seksisme zijn zich onder de vlag van het klimaat solidair opstellen met iemand die gedachtegoed aanhangt dat in de kern discriminerend en seksistisch is. Zolang je maar een kleurtje hebt en/of een hoofddoek draagt past dat in de diversiteitsagenda. Altijd lachen met radicalen. Je begrijpt ook ineens hoe een G. Wekker logica af kan doen als een wit/westers fenomeen.
Dit is natuurlijk ook hoe intersectionaliteit werkt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Links en nuchter verstand is altijd al een winning combo geweest.
Dat is apart. Aangezien die twee zaken haaks op elkaar staan ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Tijger_m op 20-11-2020 20:28:42 ]
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:54:41 #236
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196341951
Nogmaals, wat is het probleem met diversiteit en inclusiviteit? Wat is nu zo schadelijk aan de intersectionele benadering? Welke vooral benadrukt dat mensen niet binnen één hokje passen...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 21 november 2020 @ 06:27:29 #237
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196344954
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Links en nuchter verstand is altijd al een winning combo geweest.
Links en nuchter? Links eist dat Nederland heel veel "vluchtelingen" uit moslimlanden en Afrika binnenhaalt en tegelijkertijd de woningnood oplost en de sociale voorzieningen op peil houdt. Ik noem dat niet bepaald nuchter en verstandig maar achterlijk en drammerig.
pi_196345093
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 06:27 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Links en nuchter? Links eist dat Nederland heel veel "vluchtelingen" uit moslimlanden en Afrika binnenhaalt...
Kun jjij nu eindelijk eens een verkiezingsprogramma quoten waar dat in staat, of ga je toegeven dat je het verzonnen hebt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196345259
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 06:27 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Links en nuchter? Links eist dat Nederland heel veel "vluchtelingen" uit moslimlanden en Afrika binnenhaalt en tegelijkertijd de woningnood oplost en de sociale voorzieningen op peil houdt. Ik noem dat niet bepaald nuchter en verstandig maar achterlijk en drammerig.
Fantast :s).
pi_196345260
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 06:27 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Links en nuchter? Links eist dat Nederland heel veel "vluchtelingen" uit moslimlanden en Afrika binnenhaalt en tegelijkertijd de woningnood oplost en de sociale voorzieningen op peil houdt. Ik noem dat niet bepaald nuchter en verstandig maar achterlijk en drammerig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 06:27 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Links en nuchter? Links eist dat Nederland heel veel "vluchtelingen" uit moslimlanden en Afrika binnenhaalt en tegelijkertijd de woningnood oplost en de sociale voorzieningen op peil houdt. Ik noem dat niet bepaald nuchter en verstandig maar achterlijk en drammerig.
Vluchtelingen uit moslimlanden zijn hier toch nodig? Want zij verstaan de taal van de leiders van de geloven. Die taal kunnen de armen van hier niet verstaan.
pi_196345329
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
Nogmaals, wat is het probleem met diversiteit en inclusiviteit? Wat is nu zo schadelijk aan de intersectionele benadering? Welke vooral benadrukt dat mensen niet binnen één hokje passen...
Als je een maatschappij gaat benaderen op een manier waarbij er verschillende groepen zijn, die zogenaamd bestaan uit onderdrukkers en onderdrukten, wat denk je dat hiervan een uiteindelijk gevolg zal zijn? Complete verdeeldheid, polarisatie en fragmentatie. Helemaal als deze groepen dan ook nog zijn gevormd op basis van irrelevante aspecten zoals geslacht, huidskleur, genderidentiteit en seksuele oriëntatie. Je speelt groepen mensen op basis van een tribalistisch wereldbeeld tegen elkaar uit.

Mensen moeten worden beoordeeld op karakter en kwaliteit. Inhoud dus. Daarom is het ook belachelijk dat bedrijven zaken zoals huidskleur of seksuele oriëntatie inmiddels een rol willen laten spelen in hun recruiting. Er wordt binnen de academische wereld ook al doodleuk het beeld gecreëerd dat dit zogenaamd een organisatie beter zal laten functioneren. Het is vrij huiveringwekkend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2020 08:19:29 ]
pi_196345429
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:18 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er wordt binnen de academische wereld ook al doodleuk het beeld gecreëerd dat dit zogenaamd een organisatie beter zal laten functioneren. Het is vrij huiveringwekkend.
Dus bij Harvard zijn ze gek geworden en zelfs huiveringwekkend bezig?

https://gap.hks.harvard.e(...)es%20up%20to%2050%25.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 21 november 2020 @ 08:39:54 #243
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196345469
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 07:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kun jjij nu eindelijk eens een verkiezingsprogramma quoten waar dat in staat, of ga je toegeven dat je het verzonnen hebt?
Altijd hetzelfde gelul na nog nooit een links kabinet te hebben gehad. Even een bommetje droppen en daarna zie je ze niet weer.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 21 november 2020 @ 08:48:04 #244
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196345501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Altijd hetzelfde gelul na nog nooit een links kabinet te hebben gehad. Even een bommetje droppen en daarna zie je ze niet weer.
Welk kabinet heeft eigenlijk besloten Turkse en Marokkaanse gastarbeiders binnen te halen?
pi_196345577
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:48 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Welk kabinet heeft eigenlijk besloten Turkse en Marokkaanse gastarbeiders binnen te halen?
De eersten kwamen volgens mij al onder Drees. Maar in 1964, onder Marijnen (KVP in een kabinet met CHU, ARP en VVD), ging Nederland actief werven in Turkije. Sinds 1975 (kabinet Den Uyl) mogen er geen Turkse gastarbeiders meer komen.

Tot 1972 was het gebruikelijk dat Turken weer terug gingen naar Turkije en dan eventueel later weer kwamen, na 1972 mocht je niet terugkomen als je eenmaal weg was gegaan en dus bleven veel Turken (er was toen een enorme werkloosheid in Turkije).

Nou moet ik zeggen dat het weinig met kabinetten te maken heeft, volgens mij heeft Duitsland exact dezelfde jaartallen in dit verhaal.


Voor Marokko gaat een iets ander verhaal op, daar was sinds 1961 een strenge dictatuur. Veel Marokkanen ontvluchten dan ook het land en reisden door Europa tot ze op een plek werk vonden. Pas vanaf 1968 is er controle op buitenlandse werknemers, maar t/m begin jaren 70 namen bedrijven vaak illegaal Marokkanen in dienst.


Bedenk ook dat men Italiaanse en Spaanse gastarbeiders al een paar decennia kende en die gingen vrijwel allemaal binnen een paar jaar terug.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 21-11-2020 09:17:03 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 21 november 2020 @ 09:09:19 #246
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196345650
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 07:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kun jjij nu eindelijk eens een verkiezingsprogramma quoten waar dat in staat, of ga je toegeven dat je het verzonnen hebt?
De populist en bij hele jonge meisjes populaire volksmenner Jesse Klaver wil het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)chtelingen~a74e63d6/
  zaterdag 21 november 2020 @ 09:09:33 #247
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196345692
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:09 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

De populist en bij hele jonge meisjes populaire volksmenner Jesse Klaver wil het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)chtelingen~a74e63d6/
Een legale route voor vluchtelingen is niet gelijk aan de wens veel vluchtelingen binnen halen. Het is wel de beste en misschien wel enige manier om mensenhandel zoveel mogelijk te stoppen en zo ook het sterven van mensen in bootjes op de Middellandse Zee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196345832
quote:
Tja, als je de UNHCR niet als autoriteit erkent geef ik de hoop op een redelijke discussie met je op en blijft mijn stelling over jou als fantast rechtovereind.
pi_196346490
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dus bij Harvard zijn ze gek geworden en zelfs huiveringwekkend bezig?

https://gap.hks.harvard.e(...)es%20up%20to%2050%25.
Inderdaad. Ook bij Ivy League scholen wakkert men dit gedachtegoed aan. Recent kwam bijvoorbeeld Duke ook al met een studie die zou moeten aantonen dat "witheid" en "white supremacy" de voedselcultuur en voedselsystemen zou beïnvloeden. Ik maak geen grap, dit is dus het geweldig hoge niveau van de Amerikaanse universiteiten tegenwoordig. Wat je beter kunt stellen is dat Amerikaanse universiteiten nogal 'woke' zijn. En het leuke met veel sociale wetenschappen is dat je vrij gemakkelijk een studie in elkaar kunt zetten die een bepaalde confirmation bias zal bevestigen.

Als ik die studie van Havard even in zijn geheel bekijk vallen mij ook daar weer enkele dingen op, vaak worden er sowieso in dergelijke studies ook de nodige kanttekeningen geplaatst:

quote:
The results of our study may be informative about the effects of gender mix in teams that operate in comparable settings. One such setting, though admit- tedly not entirely comparable, are corporate boards. Recently, the gender mix of these boards attracted considerable attention because of the current under- representation of women (see Catalyst 2010, Woods 2010) and the introduction of quota in some countries, including Norway, the Netherlands, Spain, France, and Iceland. In 2010, women held only 10% of the board seats at the top 300 European companies and just above 15% of board seats at Fortune 500 companies (Catalyst 2010, Woods 2010). A higher share of women in boards is often regarded as desirable. Commonly expressed arguments in the popular press in favor of more gender diversity in corporate boards include: enlargement of the pool from which talent is attracted, complementarities, and better mutual learning (Desvaux et al. 2007). However, there is little empirical evidence supporting that gender diversity leads to better team performance.
Dit soort studies zullen met één doel worden opgezet: aantonen dat een bepaalde diversiteit een positief effect heeft, als het dit niet de uitkomst is zal het gros van de studies in de prullenbak belanden.

Ik wil overigens nog best aannemen dat diversiteit betreffende mannen en vrouwen een positief kan hebben, immers zijn mannen en vrouwen verschillend. Maar omdat dit géén monolitische groepen zijn is het lastig om hier één onomstreden waarheid in te vinden denk ik. Het lijkt mij dat persoonlijkheid uiteindelijk meer doorslaggevend is dan geslacht, maar dat is nu juist een conclusie die niet meer mag worden getrokken: geslacht (of huidskleur, seksuele voorkeur, genderidentiteit, etc.) moet leidend zijn, niet karakter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2020 10:44:11 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')