abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196179392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Met dit vaccin 5 miljoen ruim in NL, Europa krijgt er namelijk 300 miljoen, je vergeet dat wij Geld hebben, zandbakkistan niet. USA krijgt genoeg voor hele bevolking, wij zijn zeg maar nummer 2 in die rangorde. Geld is fijn.

Maar daarnaast verwacht men nu dat op z'n minst moderna en het andere MRNA vaccin wat er nog aankwam (ff kwijt welke) ook zo goed gaan werken (Fauci said so zelfs...) en eigenlijk veel anderen ook wel omdat dit zo succesvol was.

Als - wat experts nu voorzichtig hopen toch wel - álle vaccins werken, hebben we geloof ik iets van 67 miljoen dosissen hier in NL volgend jaar. Het was iig een krankzinnig aantal. Dan houden we de best werkende , genoeg voor de hele bevolking + wat reserve, en yeeten de rest richting een sloppenwijk ergens/Afrika.

Marc bonten voorspelde vanmiddag dat "in de loop van 2021 in Nederland geen strenge maatregelen tegen corona meer nodig zullen zijn". HELL YES!
Europa heeft er -totaal- 300 miljoen ingekocht, maar daar hangt geen tijd/datum aan. WHO heeft al een aantal keer geroepen dat er een eerlijke verdeling moet komen, dus gegarandeerd dat die ertussen gaan zitten en zich ermee gaan bemoeien.

Er zit natuurlijk wel nogal een verschil tussen de verschillende vaccins, en dan krijg je die discussie weer. Als Moderna 70% werkt en deze 90% krijg je van die vakbondclubjes die gaan roepen dat zij die van Pfizer willen want het land draait op hun schouders.
pi_196179396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of elkaar gewoon iets gunnen. Het is nou eenmaal een feit dat niet iedereen tegelijk gevaccineerd kan worden.

Dan is het toch prima dat mensen die dat geluk wel hebben alvast “los kunnen”.

Of moet iedereen opgehokt blijven vanwege de oer-Hollandse afgunst?
Daar kun je nog over discussiëren, ik vind het een krankzinnig plan. Maar ik snap de argumenten.

Wat ik echter absurd vind is om dat te koppelen aan wie het kan betalen. De vrijheid van de loodgieter is niet minderwaardig dan die van de zakenman, dat kan nooit doel van beleid zijn.
zie email 27 oktober
pi_196179398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Oh dan weten we nu ook wat dat debiele en feitenvrije waanidee was.

Wat een waanzinnige joh. Dat is toch hoogst onwenselijk...
Ook voor de festivalorganisator die straks na 1.5 jaar op zich best een festival zou kunnen organiseren, maar dat toch niet mag, want niet eerlijk :( ?
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:00:52 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar kun je nog over discussiëren, ik vind het een krankzinnig plan. Maar ik snap de argumenten.

Wat ik echter absurd vind is om dat te koppelen aan wie het kan betalen. De vrijheid van de loodgieter is niet minderwaardig dan die van de zakenman, dat kan nooit doel van beleid zijn.
Daar ben ik het ook mee eens. Mijn redenatie was vanuit een landelijk aangestuurd vaccinatieplan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196179420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat bestaat ook enkel in het brein van Schuifpui volgens mij.
pi_196179433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Europa heeft er -totaal- 300 miljoen ingekocht, maar daar hangt geen tijd/datum aan. WHO heeft al een aantal keer geroepen dat er een eerlijke verdeling moet komen, dus gegarandeerd dat die ertussen gaan zitten en zich ermee gaan bemoeien.

Er zit natuurlijk wel nogal een verschil tussen de verschillende vaccins, en dan krijg je die discussie weer. Als Moderna 70% werkt en deze 90% krijg je van die vakbondclubjes die gaan roepen dat zij die van Pfizer willen want het land draait op hun schouders.
WHO kan niets, is een underfunded klein kut organisatie zonder tanden, het soort debiele down kneusje van de VN.

Voor bewijs: in 2009 wilden experts dit ook. Hoe eerlijk werden de vaccins toen verdeeld? Juist.

WHO kan niet afdwingen dat wij niet gewoon krijgen waar we voor betalen.

En pfizer is toch niet geschikt voor de mindere landen, want moet constant op -70 bewaard worden. Gaat in Congo ofzo niet lukken :)
#WeesGeenWhales
pi_196179444
Wat gaat er met de nachtclubs gebeuren als het vaccin er is? Misschien dat ze niet onmiddellijk dan open kunnen, maar als veel kwetsbaren/ouderen zijn gevaccineerd moet je toch kijken naar het organiseren van evenementen.

En jongeren die nog niet aan de beurt zijn zouden het echt niet accepteren dat gevaccineerde ouderen meer zouden mogen, versoepel dan gewoon voor iedereen, andersom was dat ook niet zo he. Je ziet notabene een regeringspartij als D66 ook langzaam maar zeker naar meer vrijheden hunkeren en minder beperkingen, ook niet onbelangrijk omdat daar relatief veel jongeren op stemmen.
Maar ik denk met aanloop van de verkiezingen dat de politiek écht niet zaken langer dicht gaat houden dan strikt noodzakelijk.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196179451
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze stikken er maar in trouwens. Wanneer risicogroepen gevaccineerd zijn dan ga ik gewoon weer normaal doen. Wat een onzin om er dan nog langer aan mee te doen.
^O^
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196179458
quote:
Ze stikken er maar in trouwens. Wanneer risicogroepen gevaccineerd zijn dan ga ik gewoon weer normaal doen. Wat een onzin om er dan nog langer aan mee te doen.
Onzin om er nu nog aan mee te doen als risicogroepen als eerste gevaccineerd worden. Dan blijven ze tot die tijd maar binnen zitten. Kan de rest gewoon door.
pi_196179459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

85% is nu al opgekocht door 15% van de wereldbevolking LOL

China heeft het virus alleen ge-elimineerd, ze hebben daar nu al maanden al weer gewoon festivals en zo als vanouds en nachtclubs open op volle capaciteit, gewoon alles weer normaal dus zo goed als, dus die gaan wel iets van een miljard dossisen geven aan arme landen geloof ik volgend jaar omdat "we ze zelf niet nodig hebben".

En natuurlijk omdat ze dan nog meer macht/invloed krijgen in rijstiland en zandbabwe...
Daar geloof ik nog steeds echt helemaal niets van. Vanuit april, maar dan nog, dit soort dingen komen daar gewoon voor
https://www.ad.nl/buitenl(...)-van-wuhan~aee2a634/

Over 3 jaar horen we ineens: "Jaaaa, we hebben zo'n 140.000 meer mensen die overleden zijn aan een longontsteking, raar he? We weten het ook niet."
pi_196179464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uit het zieke brein van Hugo.
Deze meneer moet zo snel mogelijk van zijn functie gehaald worden om het Nederlandse volk te beschermen. En vervolgens terecht gesteld worden. Wat een enge man, brr. Had liever die Bruins gehad, die leek me wel integer. Iets in me zegt ook dat dat in elkaar zakken van hem niet klopt, daar was meer aan de hand.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196179485
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar geloof ik nog steeds echt helemaal niets van. Vanuit april, maar dan nog, dit soort dingen komen daar gewoon voor

Over 3 jaar horen we ineens: "Jaaaa, we hebben zo'n 140.000 meer mensen die overleden zijn aan een longontsteking, raar he? We weten het ook niet."
Okay, Taiwan dan, met die pride voor 130.000 mensen deze week met free hug bordjes?

Of nieuw zeeland met weer volle stadiums? Vietnam? Thailland? Ook allemaal nep?
#WeesGeenWhales
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:05:02 #114
14505 OProg
A Life in Music
pi_196179495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Denk dat ze hem maar laten ratelen zodat het CDA gaat naar 'n zetelaantal van onder de 10?
Ik heb bij het CDA echt geen idee meer wat ze denken eigenlijk. Maar groet, het lijkt daar wel iets te zijn dat het of een soort figuren zijn die niet op waren gevallen in de jaren vijftig Dan doel ik op Balkenende, Donner en Verhage en toch ook Buma, of dat het van die types zijn als Eurlings en De Jonge. Van die netwerkborreljongens die maar leuteren.

Wat dat betreft is Omtzigt wel een baken in dat gebeuren.

Ik heb nog steeds het vermoeden dat er binnen het CDA veel te veel het gevoel is ontstaan dat De Jonge wel een soort tegengewicht aan Rutte kon bieden. Want jong, vitaal, flitsend, noem allemaal maar op. Naja, Hugo kan dat gewoon totaal niet aan en ik vermoed dat het grootste probleem is dat hij zelf helemaal niet ziet waar zijn zwaktes zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196179502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat er niet alleen om voor wie het gevaarlijk is, maar ook wie het kan verspreiden. En dat kunnen jongeren wel. Sterker nog: ze hebben waarschijnlijk meer contacten dan 'n doodzieke 85 plusser.
Ja, maar die jongeren komen toch nauwelijks in de ziekenhuizen terecht en als het goed is kunnen ze die gevaccineerde bejaarden niet meer besmetten.
pi_196179522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:

Ik ben een beetje laat ingestapt, maar hoe is dit anders te interpreteren dan: "Als je het vaccin niet neemt heb je straf?"

Dit is wat er in dat bericht staat:

Dat valt toch niet op een andere manier te interpreteren dan: "Ik wil het verplicht maken om je weer deel te laten nemen aan de maatschappij"
Het is eerder een soort manipulatie.

De Jonge weet best dat veel mensen geen zin hebben in het vaccin, door nu te zeggen 80 plus eerst, en de rest langer in de maatregelen, is er verbolgenheid en gaan jongere mensen zelf het vaccin willen, wat precies de bedoeling is.

Om een uitbraak te voorkomen moeten de mensen die de meeste reisbewegingen maken, een baan en veel sociale contacten hebben gevaccineerd worden.
Niet de ouderen.

De beste manier om mensen vrijwillig iets te laten doen wat ze eigenlijk niet willen is het ze op voorhand te ontzeggen.
pi_196179530
Goed. Volgens mij vallen de bezwaren tegen dit plan uiteen in grofweg drie delen.

Ten eerste een praktisch punt. Hoe ga je dit handhaven? Lijkt mij een enorme bureaucratie met een beperkt effect, immers mensen gaan de regels toch aan hun laars lappen als ze die gelegenheid krijgen en het is maar voor korte tijd.

Ten tweede een wat meer mensenrechtelijk argument. Een beetje afhankelijk van de precieze uitvoering komt dit neer op een de facto verplichting van het vaccin. Zeker voor bepaalde groepen. Daar ben ik gewoon op tegen, het verplicht inspuiten van chemische stoffen in je lichaam is mijns inziens een brug te ver.

Ten derde, solidariteit is in deze hele crisis al een argument. We moeten solidair zijn met de kwetsbaren, solidair met de zorg, solidair met zuid-Europa. Waarom zou de gevaccineerde groep dan niet solidair moeten zijn?
zie email 27 oktober
pi_196179531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daarnaast is het totaal irrelevant voor het punt wat ik maak, wat is dat china dus hun vaccins gaat uitdelen. Zelfs als ze doen alsof er niets aan de hand is, zou dat nog zou zijn.

Maar ik zie geen reden om te twijfeeln. De nachtclubs zouden niet afgeladen zijn in China, de festivals drukbezocht, en 500 miljoen reisbewegingen door het land (voornamelijk met ov) net in één week als men niet zou geloven dat het over is / men massaal hun oma's en opa's zag creperen.
#WeesGeenWhales
pi_196179551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of elkaar gewoon iets gunnen. Het is nou eenmaal een feit dat niet iedereen tegelijk gevaccineerd kan worden.

Dan is het toch prima dat mensen die dat geluk wel hebben alvast “los kunnen”.

Of moet iedereen opgehokt blijven vanwege de oer-Hollandse afgunst?
We draaien het eens om, want het gaat tenslotte om de zorgbezetting.

Straks zijn er 2 miljoen mensen die in een (directe) risicogroep zitten gevaccineerd, en 15 miljoen mensen niet. Die 2 miljoen mensen denken: YOLO! want ja, dat mag nu, zij mogen lekker los.

Die 15 miljoen die het niet mogen worden door die 2 miljoen wel besmet, want die 2 miljoen gaan met zn allen naar de Action om eiersnijders te halen en besmetten daar Henk & Ingrid die niet gevaccineerd zijn. Hoewel ze niet direct in een risicogroep zitten, zijn ze wel 2 weken doodziek.

Stel dat er van die 15 miljoen 0,1% is die nog steeds dusdanig ziek kan worden dat ze een ziekenhuisopname nodig hebben, dat zijn nog steeds 15.000 patiënten. En hop, weer de zorg overbelast.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:11:00 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179594
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

We draaien het eens om, want het gaat tenslotte om de zorgbezetting.

Straks zijn er 2 miljoen mensen die in een (directe) risicogroep zitten gevaccineerd, en 15 miljoen mensen niet. Die 2 miljoen mensen denken: YOLO! want ja, dat mag nu, zij mogen lekker los.

Die 15 miljoen die het niet mogen worden door die 2 miljoen wel besmet, want die 2 miljoen gaan met zn allen naar de Action om eiersnijders te halen en besmetten daar Henk & Ingrid die niet gevaccineerd zijn. Hoewel ze niet direct in een risicogroep zitten, zijn ze wel 2 weken doodziek.

Stel dat er van die 15 miljoen 0,1% is die nog steeds dusdanig ziek kan worden dat ze een ziekenhuisopname nodig hebben, dat zijn nog steeds 15.000 patiënten. En hop, weer de zorg overbelast.
Zolang je niet de R onder controle kunt houden moet je het ook niet doen. Dat zeg ik al de hele tijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196179620
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Deze meneer moet zo snel mogelijk van zijn functie gehaald worden om het Nederlandse volk te beschermen. En vervolgens terecht gesteld worden. Wat een enge man, brr. Had liever die Bruins gehad, die leek me wel integer. Iets in me zegt ook dat dat in elkaar zakken van hem niet klopt, daar was meer aan de hand.
Dat weet ik niet, maar weet wel dat het levensgevaarlijk is om tijdens zo'n coronamaatregelencrisis een zich op zichzelf geilende ex-basisschoolleraar met 'n Havo-diploma aan het roer te zetten.
pi_196179652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:

Waarom zou de gevaccineerde groep dan niet solidair moeten zijn?
Geloof me svp, gevaccineerden gaan niet meer vrijheden krijgen.

Tot op heden werden aan covid blootgestelde gevaccineerde proefdieren minder ziek, maar hadden wel de neus vol covid en waren even besmettelijk. Dus op basis van al dan niet gevaccineerd zijn kunnen geen vrijheden verworven worden.
Daarbij kan het wettelijk niet eens.

Hier is gewoon wat povere volksmanipulatie aan de gang, meer niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 11-11-2020 02:48:23 ]
pi_196179653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zolang je niet de R onder controle kunt houden moet je het ook niet doen. Dat zeg ik al de hele tijd.
Dus kun je ook niet versoepelen voor mensen die wel gevaccineerd zijn tot je op de 90% zit.

Maargoed, los daarvan heeft @trein2000 wel een goed punt. Ik zit in maart ondertussen een jaar thuis te werken, en zal niet als eerste het vaccin krijgen. Mag ik dan als dank voor het een jaar thuiswerken om anderen die anders ziek worden te beschermen nog een jaar thuiswerken? Ik doe dat thuiszitten niet voor mezelf, met mij zal het wel goed komen. Als mijn opa en de oma van mijn vrouw gevaccineerd zijn zijn de mensen die direct risico lopen in onze omgeving ook 'klaar'.

Ik heb het antwoord ook niet, maar denk wel dat er nagedacht moet worden over meer dan alleen 'welke risicogroep gaat eerst'.
pi_196179660
Er zijn heel veel mensen waarvan wij iets zouden kunnen eisen ter bescherming van iemand anders. Het zou misschien heel veel schelen voor de dames als bepaalde zedendelinquenten na hun straf lustverlagende medicijnen krijgen. Het zou helpen als hooligans zich tijdens iedere wedstijd melden op het politiebureau. Een alcoholslot bij iemand die al vaker is veroordeeld voor het rijden met alcohol kan het leven van dat kleine meisje op de fiets redden. Toch kunnen wij dergelijke dingen vrijwel niet verplichten en deze mensen mogen gewoon deelnemen aan de maatschappij.

Maar een gezonde jonge man die niks heeft fout gedaan, maar geen vaccin wil, wordt kaltgestellt, uitgesloten van het maatschappelijke leven.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:15:12 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_196179670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:06 schreef Za het volgende:

[..]

Het is eerder een soort manipulatie.

De Jonge weet best dat veel mensen geen zin hebben in het vaccin, door nu te zeggen 80 plus eerst, en de rest langer in de maatregelen, is er verbolgenheid en gaan jongere mensen zelf het vaccin willen, wat precies de bedoeling is.

Om een uitbraak te voorkomen moeten de mensen die de meeste reisbewegingen maken, een baan en veel sociale contacten hebben gevaccineerd worden.
Niet de ouderen.

De beste manier om mensen vrijwillig iets te laten doen wat ze eigenlijk niet willen is het ze op voorhand te ontzeggen.
Het feit dat er maar 7.9 miljoen vaccins besteld zijn, geeft natuurlijk al aan dat men ook wel weet dat niet iedereen zich zal laten vaccineren.
Sterker nog, in de zorg, juist bij de groep die veel met corona te maken heeft wordt zeer terughoudend gedacht over het preventief vaccineren, zeker bij de grote groep jonge medewerkers. Die vaccinatie voor zorgpersoneel staat overigens nog steeds gepland vanaf half december.

Men zal zich daarna eerst 'ontfermen' over de vitale beroepen en risicogroepen, en dat zijn er geen 6 miljoen, maar circa 2 miljoen, daarna zal men met de rest bezighouden.

Wat wel opvalt, in Duitsland moeten de diverse deelstaten met plannen komen om grootschalig te vaccineren, in Nederland komt dit niet in de media. Men heeft echter natuurlijk wel degelijk een plan klaar, maar kiest ervoor om dit niet in de media te brengen omdat dit kennelijk onrust kan veroorzaken, en het doel is dus helemaal niet om iedereen zo snel mogelijk te vaccineren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_196179673
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb bij het CDA echt geen idee meer wat ze denken eigenlijk. Maar groet, het lijkt daar wel iets te zijn dat het of een soort figuren zijn die niet op waren gevallen in de jaren vijftig Dan doel ik op Balkenende, Donner en Verhage en toch ook Buma, of dat het van die types zijn als Eurlings en De Jonge. Van die netwerkborreljongens die maar leuteren.

Wat dat betreft is Omtzigt wel een baken in dat gebeuren.

Ik heb nog steeds het vermoeden dat er binnen het CDA veel te veel het gevoel is ontstaan dat De Jonge wel een soort tegengewicht aan Rutte kon bieden. Want jong, vitaal, flitsend, noem allemaal maar op. Naja, Hugo kan dat gewoon totaal niet aan en ik vermoed dat het grootste probleem is dat hij zelf helemaal niet ziet waar zijn zwaktes zitten.
Helemaal mee eens.

Het CDA heeft de afgelopen jaren eigenlijk alleen gescoord door opkomend rechts niet aan te vallen (Balkenende) of tijdens de campagne rechtse praat uit te slaan (Buma).

Zo'n de Jonge is inderdaad een slap aftreksel van Rutte. Dat hij slechts iets meer dan 50% van de stemmen haalde bij de interne verkiezingen tegen iemand die aanvankelijk niet eens mee zou doen aan diezelfde verkiezingen, dat zegt ook wel dat er binnen het CDA weinig vertrouwen is in Hugo.

CDA is 'n beetje lijmmiddel in een coalitie. Verder heeft die partij geen functie. De linkerkant is al vrijwel volledig weggelopen, voor de rechterkant zijn er ook voldoende alternatieven en voor de wat fanatiekere christenen ook.
pi_196179679
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:05 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ja, maar die jongeren komen toch nauwelijks in de ziekenhuizen terecht en als het goed is kunnen ze die gevaccineerde bejaarden niet meer besmetten.
Waarom moeten ze dan binnen blijven?
pi_196179688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daarnaast is het totaal irrelevant voor het punt wat ik maak, wat is dat china dus hun vaccins gaat uitdelen. Zelfs als ze doen alsof er niets aan de hand is, zou dat nog zou zijn.

Maar ik zie geen reden om te twijfeeln. De nachtclubs zouden niet afgeladen zijn in China, de festivals drukbezocht, en 500 miljoen reisbewegingen door het land (voornamelijk met ov) net in één week als men niet zou geloven dat het over is / men massaal hun oma's en opa's zag creperen.
Fair. Ik werk veel met collega's die in China werken, en de verhalen die ik daar hoor is dat het leven daar echt niet 'zonder maatregelen' is. Strikte controle, bij besmetting verplichtte isolatie en ga zo maar door.
pi_196179720
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus kun je ook niet versoepelen voor mensen die wel gevaccineerd zijn tot je op de 90% zit.

Maargoed, los daarvan heeft @:trein2000 wel een goed punt. Ik zit in maart ondertussen een jaar thuis te werken, en zal niet als eerste het vaccin krijgen. Mag ik dan als dank voor het een jaar thuiswerken om anderen die anders ziek worden te beschermen nog een jaar thuiswerken? Ik doe dat thuiszitten niet voor mezelf, met mij zal het wel goed komen. Als mijn opa en de oma van mijn vrouw gevaccineerd zijn zijn de mensen die direct risico lopen in onze omgeving ook 'klaar'.

Ik heb het antwoord ook niet, maar denk wel dat er nagedacht moet worden over meer dan alleen 'welke risicogroep gaat eerst'.
Lijkt mij onaanvaardbaar. En dat is een zware term. Maar wel terecht.

Ik doe dit ook niet voor m’n lol op afstand alles. Dat doe ik voor anderen. Ik ben zelf jong en gezond, puur objectief gezien doen we dit niet voor mij. Dan vind ik het ronduit onaanvaardbaar als het straks zo zou zijn dat de mensen waar we dit voor doen straks eerder weer in de discotheek staan dan ik. (Niet dat ik daar ooit kom, maar principieel en moreel)
zie email 27 oktober
pi_196179724
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom moeten ze dan binnen blijven?
Nou, wat mij betreft dan niet meer is. Enkel een paar weken wachten totdat het vaccin bij die mensen aanslaat.
pi_196179733
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:14 schreef Za het volgende:

[..]

Geloof me svp, gevaccineerden gaan niet meer vrijheden krijgen.

Tot op heden werden aan covid blootgestelde gevaccineerde proefdieren minder ziek, maar hadden wel de neus vol covid en waren even besmettelijk. Dus op basis van al dan niet gevaccineerd zijn kunnen geen vrijheden verworven worden.
Daarbij kan het wettelijk niet eens.

Hier is gewoon wat povere volksmanupulatie aan de gang, meer niet.
Ja, dat dacht ik ook. Ze zijn wel besmettelijk, maar worden niet (of nauwelijks) ziek, waardoor het teruggebracht wordt tot een 'griepje'. Versoepelen kan dan pas als iedereen die risico loopt gevaccineerd is of door sneltests op de plek waar mensen in een risicogroep zijn (verzorgingstehuizen, ziekenhuizen etc).
pi_196179751
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Fair. Ik werk veel met collega's die in China werken, en de verhalen die ik daar hoor is dat het leven daar echt niet 'zonder maatregelen' is. Strikte controle, bij besmetting verplichtte isolatie en ga zo maar door.
Maar dat is anders. Die omschakeling zullen we op enig moment moeten gaan maken.

Maar een tweestromensamenleving ben ik tegen. Zowel nu als post-vaccinatie. En ik vind het eerlijk gezegd heel vreemd dat de regering zich daar nu met hand en tand tegen verzet en straks na vaccinatie er ineens wel voor open staat. Ik kan dat niet rijmen.
zie email 27 oktober
pi_196179764
Toch is het ook een contradictio in terminis als De Jonge dan ook zegt dat er meer mogelijk is voor jongeren als ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn, waar ik het dan wel mee eens ben.
pi_196179766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik doe dit ook niet voor m’n lol op afstand alles. Dat doe ik voor anderen. Ik ben zelf jong en gezond, puur objectief gezien doen we dit niet voor mij. Dan vind ik het ronduit onaanvaardbaar als het straks zo zou zijn dat de mensen waar we dit voor doen straks eerder weer in de discotheek staan dan ik. (Niet dat ik daar ooit kom, maar principieel en moreel)
Ik hou me tot nu toe aan elke maatregel, maar als straks maatregelen vervallen voor de mensen die gevaccineerd zijn denk ik ook: Je kan me wat, ik ga mijn leven weer normaal leven zonder beperkingen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:20:00 #135
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als dat de conclusie is dan ben ik het met je eens. Je kunt alleen groepen versoepelen als dat niet leidt tot een R>1 danwel volle ziekenhuizen.

quote:
Maargoed, los daarvan heeft @:trein2000 wel een goed punt. Ik zit in maart ondertussen een jaar thuis te werken, en zal niet als eerste het vaccin krijgen. Mag ik dan als dank voor het een jaar thuiswerken om anderen die anders ziek worden te beschermen nog een jaar thuiswerken? Ik doe dat thuiszitten niet voor mezelf, met mij zal het wel goed komen. Als mijn opa en de oma van mijn vrouw gevaccineerd zijn zijn de mensen die direct risico lopen in onze omgeving ook 'klaar'.

Ja, maar als we stellen dat we gewoon allemaal moeten wachten tot er genoeg gevaccineerd moet je dat jaar óók thuiswerken. Dus dat biedt daarvoor geen oplossing.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196179807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat is anders. Die omschakeling zullen we op enig moment moeten gaan maken.

Maar een tweestromensamenleving ben ik tegen. Zowel nu als post-vaccinatie. En ik vind het eerlijk gezegd heel vreemd dat de regering zich daar nu met hand en tand tegen verzet en straks na vaccinatie er ineens wel voor open staat. Ik kan dat niet rijmen.
Klopt ja, eerst mensen die daarvoor pleiten (jongeren gaan door en ouderen blijven binnen) binnen uitschelden voor asocialen en vervolgend kunnen er tóch wel aparte regels komen voor groepen mensen?

Een gevaarlijk precedent, en als de jongeren dit nu horen weeet je zeker dat bij hun het draagvlak nóg verder wegzakt.
pi_196179812
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als dat de conclusie is dan ben ik het met je eens. Je kunt alleen groepen versoepelen als dat niet leidt tot een R>1 danwel volle ziekenhuizen.
[..]

Ja, maar als we stellen dat we gewoon allemaal moeten wachten tot er genoeg gevaccineerd moet je dat jaar óók thuiswerken. Dus dat biedt daarvoor geen oplossing.
Die R moet idd onder de 1 blijven, dat blijft belangrijk.

True. Wat mij betreft is dat ook gelijke monniken, gelijke kappen. Ik ga gewoonweg niet nog een jaar thuiszitten als de maatregelen voor anderen wel versoepeld zouden worden (los van het gebrek aan haalbaarheid daarvan). Kan me niet voorstellen dat het daadwerkelijk zou gebeuren, maar puur hypothetisch.
pi_196179828
Als het vaccin er is gaan de nachtclubs weer open toch, dat was beloofd.
pi_196179834
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:23 schreef StarmanFR het volgende:
Er is een vaccin, alleen nog niet geleverd. Dus nachtclubs gaan open?
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:24:37 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die R moet idd onder de 1 blijven, dat blijft belangrijk.

True. Wat mij betreft is dat ook gelijke monniken, gelijke kappen. Ik ga gewoonweg niet nog een jaar thuiszitten als de maatregelen voor anderen wel versoepeld zouden worden (los van het gebrek aan haalbaarheid daarvan). Kan me niet voorstellen dat het daadwerkelijk zou gebeuren, maar puur hypothetisch.
Tja, en ik vind dat een enorm kinderachtige basisschoolmentaliteit.

Verder denk ik niet dat we nader tot elkaar komen. We hebben een compleet verschillende insteek. Ik ben gelukkig niet zo jaloers en afgunstig aangelegd :)

Als anderen eerder leuke dingen kunnen gaan doen vanwege het entingprogramma dan gun ik ze dat van harte. Die hoeven echt niet op mij te gaan wachten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196179848
quote:
Wil je serieus gevaccineerd worden? Waarom dan?

Welk jong gezond persoon wil een vaccin waarbij alle normaal vereiste protocollen niet doorlopen zijn, en waarvan eventuele lange termijn effecten gewoon niet eens bekend kunnen zijn, voor een virus waar ze niet eens ziek van worden?
pi_196179863
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook "bijna normaal". Bijna normaal bedoel ik: je kan met 10.000 man op een festival op elkaar staan, de jongeren mogen met 800 in een nachtclub op elkaar dansen, alle restaurants/nachtclubs/theater/bios zijn op 100% capaciteit open, en 500 miljoen mensen mogen het ov het hele land door een week lang om de familie te bezoeken waarbij de toeristische attracties allemaal open zijn.

(Sommigen van die toeristen hotspots geloof ik wel op 80%. poe-hoe!)

Idd, áls er ergens een paar gevallen opduiken testen ze even 6 miljoen ofzo mensen en iedereen die C heeft wrordt verplicht in quarantine gezet. Dat klopt. Overigens wel op kosten van de staat betaald en met eten in een hotelkamer, goed te doen voor twee weken met wifi en tv en drama series via the wetv app. Eindelijk tijd om the untamed af te kijken...

En ja, de app is verplicht, en ja, iemand wappert af en toe voor je met 800 mensen gezellig staat te tongzoenen en huggen en zweten in de nachtclub een hittescanner in de richting van je voorhoofd.

Zoals ik zei: "bijna normaal".

maar alles kan en mag wat vorig jaar mocht, 1,5m hebben ze nog nooit van gehoord, dus dat noem ik in de praktijk "normaal" ;)
#WeesGeenWhales
pi_196179866
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is een vaccin, alleen nog niet geleverd. Dus nachtclubs gaan open?
Ja, ik bedoel natuurlijk als er begonnen is met het vaccineren in Nederland.
pi_196179886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verder denk ik niet dat we nader tot elkaar komen. We hebben een compleet verschillende insteek. Ik ben gelukkig niet zo jaloers en afgunstig aangelegd :)

Als anderen eerder leuke dingen kunnen gaan doen vanwege het entingprogramma dan gun ik ze dat van harte. Die hoeven echt niet op mij te gaan wachten.
Het heeft niets te maken met jaloezie of afgunst. Ik ben al een jaar mijn rug, geestelijke gezondheid en dergelijken op het spel aan het zetten zodat anderen niet ziek kunnen worden doordat ik ze potentieel zou kunnen besmetten. Als de mensen die ziek kunnen worden niet langer ziek kunnen worden, betekent dat automatisch dat ik ook mag stoppen daarmee.

Dat kun je jaloezie of afgunst noemen, ik zou het ronduit asociaal vinden om degenen die solidair zijn geweest met de mensen in een risicogroep maatregelen op te leggen terwijl die risicogroep niet langer een risicogroep is.
pi_196179893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ok, maar waarom werden mensen die pleiten om ouderen op te sluiten zodat de rest 'door kan' als egoïsten gezien?
pi_196179900
Het verplichten van een vaccin om dan weer dingen te kunnen doen voelt voor mij bijna als dat je een jodenster kreeg in de tweede wereldoorlog.

Niet dat de situaties even erg zijn, maar het benauwd me dat je een label krijgt en dat daarbij vrijheden worden beperkt. Waar is de grens dan?
pi_196179914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:25 schreef Za het volgende:

[..]

Welk jong gezond persoon wil een vaccin waarbij alle normaal vereiste protocollen niet doorlopen zijn, en waarvan eventuele lange termijn effecten gewoon niet eens bekend kunnen zijn, voor een virus waar ze niet eens ziek van worden?
Je kunt onmogelijk met zekerheid zeggen of iemand er niet ziek van wordt of er geen blijvende schade aan overhoudt.
Tap tap tap
pi_196179918
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:28 schreef Minimunt het volgende:
Het verplichten van een vaccin om dan weer dingen te kunnen doen voelt voor mij bijna als dat je een jodenster kreeg in de tweede wereldoorlog.

Niet dat de situaties even erg zijn, maar het benauwd me dat je een label krijgt en dat daarbij vrijheden worden beperkt. Waar is de grens dan?
De vergelijking schoot ook even door mijn hoofd. Ik heb er ook principiële bezwaren tegen als zo’n vaccin een ticket to freedom wordt.
zie email 27 oktober
pi_196179923
Of bedoelde De Jonge eerder dat bvb kwetsbaren die het vaccin weigeren maar meer beperkingen houden ipv jongeren mensen die nog niet aan de beurt zijn? Dat zou ik al iets eerlijker vinden.
pi_196179925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

"anders" ? "omschakeling"? Welke omschakeling in godsnaam? zie wat ik hierboven schrijf : als ik gewoon weer naar een festival kan, kan knuffelen met mensen, naar de disco mag, de kroegen mogen vol, etc, etc, alles kan weer zoals vorig jaar, wat is er dan in godsnaam anders alleem omdat je een keer per twee jaar misschien twee weken betaald vakantie mag vieren in een hotel ergens en af en toe een scanner in je gezicht gewapperd krijgt?

En dat andere kan ik wel verklaren: ik denk dat het komt door die berichten die we lezen dat de economie ministers er "ernstig klaar" mee beginnen te raken... het laatste cathuis overlegd was apparently afgeblazen omdat ze elkaar letterlijk de tent uit vochten...
#WeesGeenWhales
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:30:47 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179931
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het heeft niets te maken met jaloezie of afgunst. Ik ben al een jaar mijn rug, geestelijke gezondheid en dergelijken op het spel aan het zetten zodat anderen niet ziek kunnen worden doordat ik ze potentieel zou kunnen besmetten. Als de mensen die ziek kunnen worden niet langer ziek kunnen worden, betekent dat automatisch dat ik ook mag stoppen daarmee.

Dat kun je jaloezie of afgunst noemen, ik zou het ronduit asociaal vinden om degenen die solidair zijn geweest met de mensen in een risicogroep maatregelen op te leggen terwijl die risicogroep niet langer een risicogroep is.
Nogmaals, als het inderdaad zo is dat iedereen los kan zonder dat het oploopt dan is dat helemaal prima.

Het gaat nu om de situatie dat enkel nog de gevaccineerde mensen los kunnen, dus als iedereen laten gaan teveel risico oplevert.

Laat die groep dan lekker zijn ding doen joh.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196179934
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:18 schreef chratnox het volgende:

Ja, dat dacht ik ook. Ze zijn wel besmettelijk, maar worden niet (of nauwelijks) ziek, waardoor het teruggebracht wordt tot een 'griepje'. Versoepelen kan dan pas als iedereen die risico loopt gevaccineerd is of door sneltests op de plek waar mensen in een risicogroep zijn (verzorgingstehuizen, ziekenhuizen etc).
In eerste instantie is toch het idee dat eerst de beroepsbevolking gevaccineerd is en daarmee de verspreiding zoveel mogelijk tegen te gaan.

Ik heb nog niet 1 bericht gezien waarin de werkzaamheid van een vaccin bij ouderen bewezen wordt geacht.

Slechts 1 van de vaccins heeft een paar oudere kandidaten in trial 3, slechts 10 stuks.
Daar valt geen conclusie aan te verbinden anders dan dat ze het vaccin verdragen, want hen blootstellen aan covid is niet aan de orde.
pi_196179940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nogmaals, als het inderdaad zo is dat iedereen los kan zonder dat het oploopt dan is dat helemaal prima.

Het gaat nu om de situatie dat enkel nog de gevaccineerde mensen los kunnen, dus als iedereen laten gaan teveel risico oplevert.

Dan roep ik jongeren op om massaal te gaan feesten, punt.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:32:21 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:27 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ok, maar waarom werden mensen die pleiten om ouderen op te sluiten zodat de rest 'door kan' als egoïsten gezien?
Dat heb ik nooit beweert.

Al denk ik dat enkel de ouderen in lockdown houden nog steeds lijdt tot volle ziekenhuizen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196179957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En als we wel iedereen binnen houden en wachten tot iedereen vrij mag zijn, dan zit je ook nog een jaar binnen. Dus wat verandert dit voor jou effectief? Alleen je afgunstige behoeftes worden wat meer gestreeld. Daarnaast tref je met dit gedrag ook nog eens anderen, zoals ondernemers die na 1.5 jaar weer eens klanten zouden kunnen ontvangen.

Als er geen vrijheid tegen over staat, zal ik me niet laten vaccineren, dan doet een ander dat maar. En ik ben bang dat er heel veel zullen denken zoals ik. Ik heb liever niet zo'n vaccin dat in dit tempo ontwikkeld is, maar als ik daarmee op vakantie kan, dan neem ik dat risico wel. Sterker nog, ik zou er voor betalen.
pi_196179960
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:23 schreef StarmanFR het volgende:
Er is betekent natuurlijk (altijd al) "er is en wijd beschikbaar". Denk maar aan tweede helft volgend jaar/begin 2022. Voorspelde Marc Bonten daarstraks ook, regels weg in loop van 2021.
#WeesGeenWhales
pi_196179963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit beweert.

Al denk ik dat enkel de ouderen in lockdown houden nog steeds lijdt tot volle ziekenhuizen.
In Zweden ging alles wel door en daar werd van mensen boven de 70 geadviseerd om thuis te blijven, dus in ieder geval 1 land die dat wel deed.
pi_196179965
Ik kom als laatste aan de beurt voor het vaccin, ik vind het meer dan prima als zwakkeren en mensen met een essentieel beroep meteen worden gevaccineerd. Ik wacht nog wel even. Als er maar licht aan de horizon gloort, zeg maar. En het geen kwestie van jaren wordt :')
Tap tap tap
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:34:03 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179968
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:31 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dan roep ik jongeren op om massaal te gaan feesten, punt.
Vanaf je zolderkamer met een megafoon? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196179970
quote:

[..]

De jonge gezonde personen die weten dat de 1,5 m pas wordt afgeschaft en ze pas weer gewoon normaal naar een festival kunnen, knuffelen, etc, als 70% + gevaccineerd is. Wat juist die jongeren nu gemiddeld allemaal het meeste missen.
#WeesGeenWhales
pi_196179973
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik heb het overigens niet over naar festivals, feesten en dat soort dingen. Ik heb het erover dat mensen weer normaal naar school kunnen zonder maatregelen, dat universiteiten weer gewoon open zijn, dat ik (en heel veel anderen met mij) weer gewoon naar kantoor toe kan zonder na te hoeven denken over deze maatregelen.

Veel mensen in de risicogroep werken niet meer (want pensioen, verzorgingstehuis etc) en je wil juist dat de werkende bevolking weer normaal aan de gang kan om ook de economie weer aan de gang te helpen.

Als ik zou moeten kiezen is het belangrijker dat bedrijven weer op volle kracht kunnen draaien dan dat tante Sjaan naar de bingo kan, om het even wat extremer te maken.
pi_196179979
quote:

[..]

Ik wil voorlopig niet gevaccineerd worden inderdaad om precies de redenenen die jij noemt. Ik ben helemaal pro-vaccins, maar dit is overhaast gemaakt. Als het bewezen veilig is, dan laat ik mij met alle liefde vaccineren. Kanttekening is wel dat ik ook geen griepprik neem, en covid niet meer dan een griep is mocht ik het ooit krijgen want ik ben jong en gezond dus de reden zie ik ook niet echt.

Ik bedoelde eerder dat wanneer risicogroepen gevaccineerd zijn, ik weer normaal ga doen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196179981
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:32 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

En als we wel iedereen binnen houden en wachten tot iedereen vrij mag zijn, dan zit je ook nog een jaar binnen. Dus wat verandert dit voor jou effectief? Alleen je afgunstige behoeftes worden wat meer gestreeld. Daarnaast tref je met dit gedrag ook nog eens anderen, zoals ondernemers die na 1.5 jaar weer eens klanten zouden kunnen ontvangen.

Als er geen vrijheid tegen over staat, zal ik me niet laten vaccineren, dan doet een ander dat maar. En ik ben bang dat er heel veel zullen denken zoals ik. Ik heb liever niet zo'n vaccin dat in dit tempo ontwikkeld is, maar als ik daarmee op vakantie kan, dan neem ik dat risico wel. Sterker nog, ik zou er voor betalen.
Maar dan moet het aanbod of de keuze van de niet-risicogroep na de risicogroep wel snel komen. Probleem is uiteraard dat NL niet het enige land in de wereld is die het vaccin nodig heeft, verre van zelfs.

Maar dan kan je zelf de beslissing maken of je het wilt of niet.
pi_196179983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De jonge gezonde personen die weten dat de 1,5 m pas wordt afgeschaft en ze pas weer gewoon normaal naar een festival kunnen, knuffelen, etc, als 70% + gevaccineerd is. Wat juist die jongeren nu gemiddeld allemaal het meeste missen.
Jij bent echt de enige die graag knuffelt. Ik ken verder niemand die vreemden om de nek vliegt :D
Tap tap tap
pi_196179988
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:35 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maar dan moet het aanbod of de keuze van de niet-risicogroep na de risicogroep wel snel komen. Probleem is uiteraard dat NL niet het enige land in de wereld is die het vaccin nodig heeft, verre van zelfs.

Maar dan kan je zelf de beslissing maken of je het wilt of niet.
Daar had ik eerder al een oplossing voor gepost.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:37:22 #166
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196179999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het overigens niet over naar festivals, feesten en dat soort dingen. Ik heb het erover dat mensen weer normaal naar school kunnen zonder maatregelen, dat universiteiten weer gewoon open zijn, dat ik (en heel veel anderen met mij) weer gewoon naar kantoor toe kan zonder na te hoeven denken over deze maatregelen.

Veel mensen in de risicogroep werken niet meer (want pensioen, verzorgingstehuis etc) en je wil juist dat de werkende bevolking weer normaal aan de gang kan om ook de economie weer aan de gang te helpen.

Als ik zou moeten kiezen is het belangrijker dat bedrijven weer op volle kracht kunnen draaien dan dat tante Sjaan naar de bingo kan, om het even wat extremer te maken.
Oh helemaal mee eens. De vaccinatievolgorde is weer een hele andere discussie.

Dit ging even over het feit om - als - je met vaccinaties een groep kunt maken die veilig interactie kan hebben, je die dan verplicht moet laten wachten op de rest. Ongeacht welke (demografische) groep dat is.

Ik vind dat niet nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196180008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:32 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik nu al driekwartjaar solidair ben met de risicogroep. Dat vind ik ook juist. Zie jij dan niet dat het ten diepste onrechtvaardig voelt dat zij vervolgens wel weer “los” mogen en ik nog steeds minderwaardig onderwijs zit te volgen achter m’n laptopje? Dat is de grootste middelvinger die je naar mijn generatie kunt opsteken, en we hebben er al een aantal gehad moet ik zeggen.
zie email 27 oktober
pi_196180018
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jij bent echt de enige die graag knuffelt. Ik ken verder niemand die vreemden om de nek vliegt :D
LOL

Nu wel en 90% van mijn vrienden <3

Maar in dit geval was het echt puur gewoon een voorbeeld. Je snapt wat ik bedoel: elke jongere die gewoon weer alles wilt kunnen doen, en snapt dat 70%+ daarvoor niet moet janken maar die spuit moet nemen.

Of dat nu dansen is met 300 man zwetend in een nachtclub tegen elkaar grindend of hugs maakt denk ik weinig verschil :P
#WeesGeenWhales
pi_196180022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik nu al driekwartjaar solidair ben met de risicogroep. Dat vind ik ook juist. Zie jij dan niet dat het ten diepste onrechtvaardig voelt dat zij vervolgens wel weer “los” mogen en ik nog steeds minderwaardig onderwijs zit te volgen achter m’n laptopje? Dat is de grootste middelvinger die je naar mijn generatie kunt opsteken, en we hebben er al een aantal gehad moet ik zeggen.
Wat je dan gaat krijgen is dat jongeren tegen ouderen zeggen: Vanaf nu betalen we jullie pensioen niet meer. Ohja, en vanaf nu eet je je huis maar op als je zorg nodig hebt, die zorgverzekering krijgt een 'ouderentoeslag'.

Idd, echt de grootste kolder.
pi_196180026
quote:

[..]

Boehoe :'(

Als die anderen ook moeten wachten, zit je nog steeds minderwaardig onderwijs te volgen achter je laptopje.
pi_196180028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat je dan gaat krijgen is dat jongeren tegen ouderen zeggen: Vanaf nu betalen we jullie pensioen niet meer. Ohja, en vanaf nu eet je je huis maar op als je zorg nodig hebt, die zorgverzekering krijgt een 'ouderentoeslag'.

We beginnen bij de studielening. Die kunnen we wel financieren uit de pensioenpotten.
zie email 27 oktober
pi_196180036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:40 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Boehoe :'(

Als die anderen ook moeten wachten, zit je nog steeds minderwaardig onderwijs te volgen achter je laptopje.
Ja en toch is dat anders. Gedeelde smart is halve smart.
zie email 27 oktober
pi_196180039
quote:

[..]

We gaan stickers uitdelen aan iedereen die zich aan de maatregelen heeft gehouden :Y
Tap tap tap
pi_196180041
quote:

[..]

Om nog maar te zwijgen over het leenstelsel en andere kolders, beslist door mensen van 50+ in de politiek.
pi_196180044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en toch is dat anders. Gedeelde smart is halve smart.
Dus die Fiat Punto en de buurman een Ferrari, of toch beide niets. Socialist. :W
pi_196180045
quote:

[..]

Of gewoon massale emigratie van alles en iedereen wat economisch rendabel is, kom met m'n master informatica en specialisatie in quantum computing ook in Shenzhen wel aan de bak hoor. Mij om het even waar ik de economie weer opbouw, en daar kan ik ook gewoon alweer naar leuke festivals en events en cosplay dingen. DOEI!

Blijven we hier straks achter met de studenten kunstgeschiedenis en gender studies lol.

Maar serieus, dat zie ik dan ook nog wel gebeuren XD
#WeesGeenWhales
pi_196180047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We beginnen bij de studielening. Die kunnen we wel financieren uit de pensioenpotten.
Mag je je bejaarde seniele moeder in huis nemen. Mantelzorgen zal je.
Tap tap tap
pi_196180050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit ging even over het feit om - als - je met vaccinaties een groep kunt maken die veilig interactie kan hebben, je die dan verplicht moet laten wachten op de rest. Ongeacht welke (demografische) groep dat is.

Ik vind dat niet nodig.
Nee. Die discussie is hier nauw mee verbonden. Immers, als je er voor zou kiezen om niet de risicogroep maar de groep die uit solidariteit het meeste heeft gelaten eerst zou vaccineren ligt het morele plaatje heel anders.
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:42:28 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196180052
quote:

[..]

Een klap in het gezicht van de millennials :')

Nee zonder gekheid, het is gewoon een argument in het rijtje ”ja maar ik mocht toen ook nieeeeet”.

Ik snap waar het vandaan komt hoor, maar ik vind het een kinderachtige manier van naar zaken kijken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196180054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vind dat niet nodig.
Ok, ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat door slim vaccineren je makkelijk meer mogelijk kunt maken voor meer groepen. De opmerkingen van de Jonge zijn gewoon oerstom, daar is denk ik iedereen het wel over eens :)
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:42:59 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196180058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Die discussie is hier nauw mee verbonden. Immers, als je er voor zou kiezen om niet de risicogroep maar de groep die uit solidariteit het meeste heeft gelaten eerst zou vaccineren ligt het morele plaatje heel anders.
Niet mee eens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:43:41 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196180068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat door slim vaccineren je makkelijk meer mogelijk kunt maken voor meer groepen. De opmerkingen van de Jonge zijn gewoon oerstom, daar is denk ik iedereen het wel over eens :)
Daar zijn we het dan ook over eens; ik heb De Jonge niet heel hoog zitten idd :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196180070
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mwah.... inmiddels..... O+ :D
pi_196180071
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee zonder gekheid, het is gewoon een argument in het rijtje ”ja maar ik mocht toen ook nieeeeet”.

Ik snap waar het vandaan komt hoor, maar ik vind het een kinderachtige manier van naar zaken kijken.
Tja, het is dus niet alsof alleen die ouderen tot nu toe altijd verplicht thuis moesten zitten en niet de rest de afgelopen tijd? Of wel? Soms doen ze het wel uit vrije wil.
pi_196180080
quote:

[..]

Ik vind er oprecht niks kinderachtigs aan. De groep die zelf niks te vrezen heeft nog langer onderwerpen aan beperkingen terwijl je de groep voor wie we het doen los laat vind ik ten diepste onrechtvaardig.
zie email 27 oktober
pi_196180082
quote:

[..]

Hoezo kinderachtig? Een aanpak van 'iedereen tegen corona' vereist draagvlak.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:44:43 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196180085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:43 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Tja, het is dus niet alsof alleen die ouderen tot nu toe altijd verplicht thuis moesten zitten en niet de rest de afgelopen tijd? Of wel? Soms doen ze het wel uit vrije wil.
Ja, klopt, dat hoeft inderdaad niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196180088
Los van de hele discussie wie op wie moet wachten. Als er 4 miljoen gevaccineerde mensen rondwandelen, dan zal dat niet genoeg zijn voor groepsimmuniteit. Maar het zijn wel heel veel mensen waar de keten van infecties kan worden gebroken. Dus dat zal het sturen op zorg, wat wij tot nu toe altijd hebben gedaan, makkelijker maken. En minder zorgbehoefte zou meer vrijheid moeten betekenen.
pi_196180097
quote:

[..]

Ik vind het geen kinderachtige manier van naar zaken kijken.

Jongeren en jongvolwassenen lopen een heel klein risico op Covid-19, maar lopen door de maatregelen een groter risico op depressies, eenzaamheid, slechtere fysieke gezondheid en ga zo maar door. Waarom is het wel eerlijk om een jongere of jongvolwassene te verplichten thuis te blijven terwijl die nergens last van zal hebben in vrijwel alle gevallen, maar is het niet eerlijk om dat met een oudere te doen?
pi_196180101
quote:

[..]

Volgens mij zijn we al een generatie verder, Generation Z?
Tap tap tap
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:45:56 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196180103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo kinderachtig? Nou... het is niet dat jij er persoonlijk last van hebt als Hetty een vaccinatie krijgt en naar de knutselclub mag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196180112
Kan iemand een link delen naar de nu al befaamde uitspraken van De Jonge over de vaccinatievolgorde?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196180113
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook dat is bijzonder ja. Waarom is een tweestromensamenleving nu onbespreek en dan ineens wel?

Los van de praktische zaken, het kabinet wijst het op principe af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie email 27 oktober
pi_196180116
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:46 schreef Claudia_x het volgende:
Kan iemand een link delen naar de nu al befaamde uitspraken van De Jonge over de vaccinatievolgorde?
https://www.ad.nl/dossier(...)vaccinatie~a38416c8/
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:47:43 #195
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196180119
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we al een generatie verder, Generation Z?
Ja, daar gaan de vaccineerde ouderen vast ook voor klappen, vanuit de Keukenhof vol met gevaccineerde Chinezen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196180121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:46 schreef Claudia_x het volgende:
Niet over de volgorde, maar over dat hij het voor zich zag dat mensen die gevaccineerd zijn meer mogen:
https://www.ad.nl/dossier(...)vaccinatie~a38416c8/
pi_196180122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:44 schreef maan_man het volgende:
Los van de hele discussie wie op wie moet wachten. Als er 4 miljoen gevaccineerde mensen rondwandelen, dan zal dat niet genoeg zijn voor groepsimmuniteit. Maar het zijn wel heel veel mensen waar de keten van infecties kan worden gebroken. Dus dat zal het sturen op zorg, wat wij tot nu toe altijd hebben gedaan, makkelijker maken. En minder zorgbehoefte zou meer vrijheid moeten betekenen.
Hier ben ik het mee eens, het beleid is niet gericht om elke besmetting te voorkomen maar of de zorg het aankan.
pi_196180125
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoezo kinderachtig? Nou... het is niet dat jij er persoonlijk last van hebt als Hetty een vaccinatie krijgt en naar de knutselclub mag.
Dat heb ik wel want die run ik ;)
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:48:10 #199
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_196180130
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben er daarom ook voor dat jij, met je leeftijd genoten als eerst het vaccin mogen :)
Ten eerste heb je de kans dat je er wat ziekjes van wordt en jij als jongere kan daar veel beter tegen in het algemeen. Ten tweede zijn jullie de toekomst en kunnen zo beginnen met het schild te vormen.
pi_196180153
Tap tap tap
pi_196180154
quote:
Dusss.... in deze hele discussie wordt voor het gemak het nuance-stukje maar even weggelaten?
"De minister benadrukt via zijn woordvoerder dat als de eerste groepen zijn gevaccineerd, ook voor hen nog langere tijd alle coronamaatregelen blijven gelden. Regels voor specifieke groepen kunnen pas aan de orde komen als de vaccinatiegraad heel hoog is."
"Het maakt volgens De Jonge ook uit welk vaccin straks het eerst beschikbaar is, en bij welke delen van de samenleving dat specifieke vaccin het beste werkt. ,,Als er een vaccin komt dat ouderen en kwetsbaren heel goed beschermt, dan biedt dat natuurlijk weer fantastische kansen om maatregelen voor de jongeren te versoepelen."
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:50:33 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196180158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat heb ik wel want die run ik ;)
Dus zo lang je niet gevaccineerd ben kan Hetty niet knutselen :o.
Denk dat je wel voorrang krijgt dan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')