abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 november 2020 @ 01:31:12 #251
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196127974
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 01:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou moet zeggen, ik werk verplicht thuis omdat het moet van mijn werkgever. Maar ik word er echt gek van, ik grijp elke mogelijkheid aan om het huis uit te vluchten. En zo zullen er velen zijn.

Ik denk dat men voor een deel moet accepteren dat dit virus er is, en blijft, en mijn al oude mantra ''maatregelen afstemmen op basis van statistiek per leeftijdsgroep''.
Precies.

En ik wil best een mondkapje op doen in de supermarkt, en dat doe ik dan ook, maar als dan in de supermarkt 9 van de 10 bejaarden géén mondkapje draagt, denk ik ja, waar the fuck doe ik het dan voor?
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 8 november 2020 @ 01:31:52 #252
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196127978
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dank je. :@
Ook wel eens fijn om te horen.

Weet je, draagvlak of niet, ik hoop gewoon dat de cijfers blijven zakken en we niet nog meer maatregelen hoeven. Als je je wel keurig aan de regels houdt (omdat je daar goede redenen voor hebt of ander wijs) dan is dat des te frustrerender.
Dat hopen we allemaal :) Maar kwaliteit van leven moet gewaarborgd blijven.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196127992
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Precies.

En ik wil best een mondkapje op doen in de supermarkt, en dat doe ik dan ook, maar als dan in de supermarkt 9 van de 10 bejaarden géén mondkapje draagt, denk ik ja, waar the fuck doe ik het dan voor?
Is inderdaad reuze frustrerend. Had van de week mijn moeder aan de foon. Maandag met die afgesproken, dinsdag met die, woensdag zou ik met die, maar dat ging niet door want.... Damn... }:|
  zondag 8 november 2020 @ 01:38:59 #254
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196128011
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is inderdaad reuze frustrerend. Had van de week mijn moeder aan de foon. Maandag met die afgesproken, dinsdag met die, woensdag zou ik met die, maar dat ging niet door want.... Damn... }:|
Juist.

Juist de groep die we moeten beschermen leeft door alsof er niks aan de hand is.

Mensen die aan het begin van hun (volwassen) leven staan of er middenin staan wordt nu alles 'afgepakt' omdat we een groep moeten beschermen die doorgaan met hun leven alsof er niks aan de hand is.

Ik weet dat het moet vanwege de druk op de ziekenhuizen, maar het komt nogal van 1 kant.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196128014
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat hopen we allemaal :) Maar kwaliteit van leven moet gewaarborgd blijven.
Kwaliteit van leven hangt voor mij niet af van een tijdelijke sluiting van restaurant (hoewel jammer) of dierentuin. Dat is voor mij een goede gezondheid in de eerste plaats, zowel lichamelijk als geestelijk. Daarnaast een bedrijf gaande houden, wat ook alleen maar gaat als er niet teveel zieken komen en men voldoende vertrouwen in de economie houdt om geld uit te blijven geven. Niet in de laatste plaats plezier maken met in de eerste plaats mijn gezin. Gelukkig lukt dat altijd wel. :)
pi_196128036
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Juist.

Juist de groep die we moeten beschermen leeft door alsof er niks aan de hand is.

Mensen die aan het begin van hun (volwassen) leven staan of er middenin staan wordt nu alles 'afgepakt' omdat we een groep moeten beschermen die doorgaan met hun leven alsof er niks aan de hand is.

Ik weet dat het moet vanwege de druk op de ziekenhuizen, maar het komt nogal van 1 kant.
K*tboomers. }:| Was al voor corona een groep vol lastpakken. }:|
Helaas ligt de ic ook vol met 50ers en 60ers en vergis je niet hoeveel mensen er kwetsbaar zijn die jonger zijn. Ik ken er aardig wat (waar je het niet aan ziet) en ben bang dat ik zelf ook wel tot die groep behoor. En zolang die ziekenhuizen vol blijven stromen, zit je met afgeschaalde reguliere zorg, wat ook voor de jongere groep aardig problemen op kan leveren.
Daar doen we het dan maar voor. ;)
pi_196128076
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Precies.

En ik wil best een mondkapje op doen in de supermarkt, en dat doe ik dan ook, maar als dan in de supermarkt 9 van de 10 bejaarden géén mondkapje draagt, denk ik ja, waar the fuck doe ik het dan voor?
Sowieso voor niemand, tenzij je een gasmasker op doet, een mondkapje houdt slechts een onwaarschijnlijke lage hoeveelheid van de virus emissie tegen.

Ach, al die maatregelen brokkelen onderhand af, die 1,5 wordt nergens echt meer nageleefd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196128102
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat werkt helaas niet omdat leeftijdsgroepen gemixt in de maatschappij staan.

Jij woont alleen toch? Kan me voorstellen dat de muren dan wel extra op je af komen. Ik heb tenminste nog wat aanspraak, maar ben ook af en toe blij om een volwassene te spreken buiten het gezin. Vind ook dat je daar gewoon je eigen invulling aan moet geven zodat het voor jou en de maatschappij aanvaardbaar blijft.

He, psst... als je van dat alleen wonen af wil, is je ondertitel niet uitdragen misschien best een goede stap! :D
Dank voor jouw goede zorgen, maar dat is nergens voor nodig ;)

Haha, hoewel ik bepaald geen charmeur ben zou ik mij zelf ook weer niet typeren als een grote vrouwenhater hoor :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196128142
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 01:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dank voor jouw goede zorgen, maar dat is nergens voor nodig ;)

Haha, hoewel ik bepaald geen charmeur ben zou ik mij zelf ook weer niet typeren als een grote vrouwenhater hoor :P
:D
Dat dacht ik ook niet, maar het is maar een tipje he?! :P
  zondag 8 november 2020 @ 02:11:24 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128216
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 01:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Sowieso voor niemand, tenzij je een gasmasker op doet, een mondkapje houdt slechts een onwaarschijnlijke lage hoeveelheid van de virus emissie tegen.

Ach, al die maatregelen brokkelen onderhand af, die 1,5 wordt nergens echt meer nageleefd.
Ja natuurlijk, gewoon weer lekker normaal doen :) musea direct weer open aub. Als je een eiersnijder bij de action kunt halen is dat het minste wat je mag verwachten.
pi_196128242
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 02:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, gewoon weer lekker normaal doen :) musea direct weer open aub. Als je een eiersnijder bij de action kunt halen is dat het minste wat je mag verwachten.
Het wordt afgeraden om naar Taiwan af te reizen, he?! :{
https://en.wikipedia.org/wiki/Action_Museum
  zondag 8 november 2020 @ 02:18:32 #262
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128272
Baal ervan dat mijn voorspelling sub 5000 niet gehaald gaat worden morgen... :(
pi_196128287
Vooruit dan maar. Toch nog even de boel opvrolijken met medeleven dan:
pi_196128292
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 02:18 schreef leolinedance het volgende:
Baal ervan dat mijn voorspelling sub 5000 niet gehaald gaat worden morgen... :(
Morgen al 5000! Jemig, dan had je de lat ook wel hoog gelegd he? :s)
  zondag 8 november 2020 @ 02:28:51 #265
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128357
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Morgen al 5000! Jemig, dan had je de lat ook wel hoog gelegd he? :s)
Ik noem het liever realistisch :)
pi_196128381
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik noem het liever realistisch :)
Niet meer, vrees ik.... :N
Speciaal om jou te troosten een linedance-liedje dan:
pi_196128408
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 02:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, gewoon weer lekker normaal doen :) musea direct weer open aub. Als je een eiersnijder bij de action kunt halen is dat het minste wat je mag verwachten.
Action. :( Meteen sluiten die hap. Klotezaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 8 november 2020 @ 02:34:27 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128436
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:32 schreef Salina het volgende:

[..]

Action. :( Meteen sluiten die hap. Klotezaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanklagen die handel!!
  zondag 8 november 2020 @ 02:35:42 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128462
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Niet meer, vrees ik.... :N
Speciaal om jou te troosten een linedance-liedje dan:
Dank, leuk liedje.
Sub 6k zou al mooi zijn ja...
pi_196128477
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:32 schreef Salina het volgende:

[..]

Action. :( Meteen sluiten die hap. Klotezaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaja... jij krijgt ook je eigen toepasselijke liedje. Of was het nou toepasselijke melodie... hmm...
pi_196128548
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dank, leuk liedje.
Sub 6k zou al mooi zijn ja...
Daar ga ik in mee, 6000 (of minder) voor morgen! ^O^
pi_196129301
Frankrijk, 86.000 nieuwe besmettingen op 1 dag.

Ondanks mondkapjesplicht, avondklok al een maand en recentelijk lockdown.
pi_196129694
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 04:13 schreef Za het volgende:
Frankrijk, 86.000 nieuwe besmettingen op 1 dag.

Ondanks mondkapjesplicht, avondklok al een maand en recentelijk lockdown.
Wat ik mij afvraag bij Frankrijk: is er ook iets bekend over de verspreiding? Want er zijn complete banlieues waar men alleen met het halve politiekorps naar binnen durft en als iemand vind dat ze scheef worden aangekeken of iemand rent weg voor de politie en wordt doodgereden, dan gaan 1000 auto's in de fik en wordt er een week gereld. Dat bemoeilijk te handhaving natuurlijk wel enigszins.
pi_196129772
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 07:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag bij Frankrijk: is er ook iets bekend over de verspreiding?
https://geodes.santepubliquefrance.fr/
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196129779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Die mensen in de buitenlucht gaan voor een groot deel ook ergens heen natuurlijk, horeca is gewoon open voor afhaal en de winkels zijn ook open.

Prima, maar dan kan je net zo goed ook de maatregelen van afgelopen week terugdraaien. Waarom zou je wel in een overvol park mogen recreëren maar is een dierentuin of pretpark uit den boze? Of een zo goed als lege bioscoop is not done maar met 100 man in een Action zonder daarbij afstand te houden is geen enkel probleem.

Dat afhalen in de horeca is ook lachwekkend, staan mensen in de rij voor zo'n bagelzaakje, lopen gezellig naar binnen voor hun bestelling en gaan het vervolgens buiten op het muurtje of bankje op zitten eten. Kun je toch net zo de terrassen ook gewoon opengooien, zorg je voor voldoende afstand, hygiëne, een beetje omzet omzet en je kan fatsoenlijk je eten opeten.

Punt is dat we van Rutte eigenlijk thuis moeten blijven, daar waren die extra maatregelen ook voor ingevoerd, niet omdat mensen nu massaal besmet raakten in de bibliotheek. Maar dat thuisblijven doen we dus kennelijk amper.
Met alle respect .. er zullen mensen zijn die dat prima kunnen. Maar ik heb hier 3 kleine koters thuis die hun energie kwijt moeten. Die zitten al 5 dagen per week tussen 8.30 - 14.00 uur aan hun stoel op school gekluisterd.

Dus die laat ik in het weekend even uit in het bos hoor. Da's zo'n beetje het enige wat ze momenteel nog hebben om hun energie kwijt te kunnen. Zwemles en club is momenteel ook al afgelast voor onbepaalde tijd.

Den Haag kan ban alles willen en buiten de mondkapjesplicht ben ik aardig bereid om mee te werken met maatregelen. Maar hier kan ie echt de touwtering krijgen. Mijn kinderen zijn duidelijk geinstrueerd dat ze niet bij andere mensen in de buurt mogen komen en dat doen ze keurig. Dus wij gaan vanmiddag lekker naar het bos.

Het is niet dat we dit pas 2 dagen doen he. Ik moet al sinds maart dag in dag uit tegen ze zeggen: nee kan niet, mag niet want corona. Het houdt ergens op.

Ga ik met ze naar een Ikea of Action? Nee, daar blijf ik zelf al weg, laat staan met kinderen. Maar een groot bos waar iedereen prima afstand kan houden + gezonde buitenlucht wat voor iedereen goed is .. dat dus wel.

En het zijn vooral gezinnetjes en stelletjes. Ik ben geen vriendengroepen of complete families tegen gekomen gisteren.
pi_196129783
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 04:13 schreef Za het volgende:
Frankrijk, 86.000 nieuwe besmettingen op 1 dag.

Ondanks mondkapjesplicht, avondklok al een maand en recentelijk lockdown.
Dus welke conclusie kunnen we hieruit ttrekken?
pi_196129796
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 07:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dus welke conclusie kunnen we hieruit ttrekken?
Dat het zonder mondkapje nog erger zou zijn.
pi_196129818
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 00:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Elke dag wat moeten doen met je kinderen lijkt me nogal overdreven. Die hebben doordeweeks gewoon hun school, vriendjes en eigen vermaak. In het weekend is er best nog wat te doen. Je somt ze zelf al op.
Ik ben het niet met je eens dat het draagvlak weg is. Als dat zo was, zaten we nu niet in een dalende lijn. Er moeten wel maatregelen voor getroffen worden en dat is jammer. Maar ook logisch dat mensen hun vermaak zoeken toch? Gelukkig zien mensen de noodzaak dan ook wel weer in als de ziekenhuizen volstromen en de reguliere zorg afgeschaald moet worden. Die opstand die jij voor ogen hebt, zie ik dus voorlopig ook niet gebeuren. Daar hebben we het veel te goed voor hier (i.t.t. bijv. Frankrijk).
Anders dan je naam doet vermoeden, vraag ik me af of je, blijkbaar zoals Don en mij, 3 kleine koters hebt thuis? :?

Er is niks te doen momenteel! Het is of binnen tussen 4 muren of de buitenlucht. Wat ik net in een andere post al aan gaf ... bij mijn kinderen op school brengen ze zoveel mogelijk tijd op hun vaste plekje door 'want corona'. Die hebben daar geen uitlaatklep. Alleen 2 keer een kwartier buiten op het schoolplein met hun eigen klas. Want alle klassen hebben om de beurt pauze 'want corona'. Prima om dat een paar weken vol te houden. Maar we doen dit al ruim 7 maanden. Nogal wiedes dat kinderen nu ook steeds 'lastiger' beginnen te worden. Ik kan ze geen ongelijk geven. Ik word er zelf ook helemaal kriegel van dat ik thuis werk. Ben blij dat ik maandag naar kantoor mag voor collegiaal overleg. Eindelijk weer een mens echt zien i.p.v. zo robotachtig via Teams.

Het.houdt.ergens.op.

Ik hoop dat Rutte dat beetje volgzaamheid wat er nog wel is onder het volk slim inzet de komende tijd.
pi_196129820
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 07:43 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Dat het zonder mondkapje nog erger zou zijn.
Maar dat het niet zo geweldig goed werkt als 'wetenschappelijke studies' en onderbuikgevoel ons doen geloven.
pi_196129836
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 07:52 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maar dat het niet zo geweldig goed werkt als 'wetenschappelijke studies' en onderbuikgevoel ons doen geloven.
Dat heeft vrijwel niets met een mondkapje te maken, niemand heeft wetenschappelijk aangegeven dat het 100%proof is, in jouw beleving kunnen we nu dan ook stellen dat de 1,5 meter niet helpt. Zo werkt dat natuurlijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 08:00:24 ]
pi_196129863
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 07:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dus welke conclusie kunnen we hieruit ttrekken?
Dat we met de hele wereld blij mogen zijn dat dit virus niet zo heel erg dodelijk blijkt te zijn, want als het dat wel was dan hadden we wereldwijd een gigantisch probleem wat vele malen groter was. Ik denk dat totale anarchie dan zeker tot de mogelijkheden behoort zou hebben. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zondag 8 november 2020 @ 08:18:08 #282
446930 crew  ESF1Gamer
pi_196129911
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 08:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat we met de hele wereld blij mogen zijn dat dit virus niet zo heel erg dodelijk blijkt te zijn, want als het dat wel was dan hadden we wereldwijd een gigantisch probleem wat vele malen groter was. Ik denk dat totale anarchie dan zeker tot de mogelijkheden behoort zou hebben. :X
Als het dodelijker was, dan was het virus snel uitgedoofd.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196129915
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 08:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Als het dodelijker was, dan was het virus snel uitgedoofd.
Goed punt. Op zich dan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 8 november 2020 @ 08:21:23 #284
22565 asco
Los in deze tent
pi_196129935
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 08:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat we met de hele wereld blij mogen zijn dat dit virus niet zo heel erg dodelijk blijkt te zijn, want als het dat wel was dan hadden we wereldwijd een gigantisch probleem wat vele malen groter was. Ik denk dat totale anarchie dan zeker tot de mogelijkheden behoort zou hebben. :X
Wat niet is kan nog komen. Zie Denemarken, zie 1918.

In 2021 gaan we het zien. Mensen die nu op het laatste tandvlees lopen wens ik alle succes want dat gaan ze nodig hebben.
pi_196129939
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 08:21 schreef asco het volgende:

[..]

Wat niet is kan nog komen. Zie Denemarken, zie 1918.

In 2021 gaan we het zien. Mensen die nu op het laatste tandvlees lopen wens ik alle succes want dat gaan ze nodig hebben.
Jep, kan alle kanten op.

Fucking kutchinezen :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 8 november 2020 @ 08:25:00 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196129954
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet alles is nu dicht he.

Als je niet essentiële winkels dichtgooit en is de urgentie ook meteen een stuk duidelijker.
Men beleeft de urgentie nu gewoon anders, en dat is niet raar als je al maanden bezig bent. Als je 'alles' dichtgooit dan krijg je nog meer mensen in de Brabantse bossen (want die kun je volgens mij niet afsluiten), nog meer mensen bij elkaar en nog meer mensen in de supermarkt omdat die nog wel open zijn. De diersoort mens is namelijk niet gemaakt om in zijn eentje binnen te blijven zitten.

Je kunt er nog wel een zooi meer verboden tegenaan gooien, maar de tijd dat die nog echt goed werkten ligt achter ons. Rutte, en alle andere wereldleiders met hem, zullen inmiddels iets anders moeten verzinnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 8 november 2020 @ 08:31:23 #287
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196129981
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 08:21 schreef asco het volgende:

[..]

Wat niet is kan nog komen. Zie Denemarken, zie 1918.

In 2021 gaan we het zien. Mensen die nu op het laatste tandvlees lopen wens ik alle succes want dat gaan ze nodig hebben.
Zo kun je het zien ja. Maar je kunt ook naar SARS en MERS kijken. SARS, waar het stopte voor er een vaccin was.

Ik snap niet helemaal waarom wij (als burgers) naar het meest negatieve scenario zouden moeten kijken. Het is een scenario waar beleidsmakers rekening mee moeten houden, maar buiten dat zie ik geen enkele waarde in uitgaan van het slechtste.

Er is genoeg ellende in de wereld zonder jezelf de put in te praten hierover. De (gemiddelde) mens komt niet door een negatieve situatie door er nog negatiever naar te kijken, die heeft wat positiviteit nodig.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 8 november 2020 @ 09:14:41 #288
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_196130246
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 08:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Men beleeft de urgentie nu gewoon anders, en dat is niet raar als je al maanden bezig bent. Als je 'alles' dichtgooit dan krijg je nog meer mensen in de Brabantse bossen (want die kun je volgens mij niet afsluiten), nog meer mensen bij elkaar en nog meer mensen in de supermarkt omdat die nog wel open zijn. De diersoort mens is namelijk niet gemaakt om in zijn eentje binnen te blijven zitten.
.
Je kan perfect, zoals de Fransen bv of België in de eerste lockdown, een verbod op niet essentiële verplaatsingen verder dan x aantal km van je woonst invoeren. Of buiten je gemeente. Valt ook voor de handhaving te controleren op die manier ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 8 november 2020 @ 09:17:28 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196130261
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je kan perfect, zoals de Fransen bv of België in de eerste lockdown, een verbod op niet essentiële verplaatsingen verder dan x aantal km van je woonst invoeren. Of buiten je gemeente. Valt ook voor de handhaving te controleren op die manier ...
Natuurlijk kan dat, maar de vraag is of het iets gaat veranderen in het gedrag van mensen. Ik denk van niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 8 november 2020 @ 09:23:47 #290
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196130326
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je kan perfect, zoals de Fransen bv of België in de eerste lockdown, een verbod op niet essentiële verplaatsingen verder dan x aantal km van je woonst invoeren. Of buiten je gemeente. Valt ook voor de handhaving te controleren op die manier ...
Waarom zou je dat in dit stadium willen doen? Het ambtelijke apparaat is kwetsbaar, dus je wilt zo weinig mogelijk dwang hebben, omdat onze politie daar niet op ingesteld is. Maatregelen die mensen vrijwillig opvolgen zijn veel waardevoller. In maart/april bleven mensen vrijwillig thuis, ook als het niet hoefde.

Maar waarom zou je dat nu doen? Gaat de daling niet snel genoeg? Naar mijn idee moet er een balans zijn tussen de zwaarte van de maatregelen en wat je ermee bereikt. In deze fase 2 weken alles dicht zodat je een week eerder een lagere ziekenhuisbezetting hebt bijvoorbeeld, is dat het waard?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196130327
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik snap je wel, maar we zijn nu eenmaal ook mensen met een eigen verantwoording. Ik hoef niet eerst een boete te krijgen voordat ik snap dat ik niet harder dan 50 mag binnen de bebouwde kom.
Het is helaas ook een feit dat de politie al jaren een ernstig tekort aan mensen heeft. Bovendien is met dit akelige virus het ook nog eens moeilijk ingrijpen, waardoor ze nog minder manschappen hebben.
Illegale feesten: 250 politieagenten in quarantaine, schietinstructeurs werken op straat
Ben het wel met je eens dat er ingegrepen moet worden bij excessen overigens. Gelukkig gebeurt dat nu ook meer.
Ja dat ze de capaciteit niet hebben is een feit maar wel jammer dat de goede moeten lijden onder de slechten. Van Rutte als liberaal had ik meer de focus op het individu verwacht in plaats van steeds roepen dat wij als samenleving verantwoordelijk dragen. Het is ons gedrag zogenaamd. Wat heb je als brave burger die zich keurig aan de regels houd nu voor invloed op wat anderen wel en niet laten? Uiteindelijk niks.

Dat is ook met uitbaters in de horeca, ik ken ze die letterlijk hun terras meubilair hebben vastgezet en overal spatschermen hebben gemonteerd om maar door te kunnen werken. Dan moet het wel pijnlijk zijn om te zien dat je buurman er gewoon een bende van maakt en de regels aan zijn laars lapt. Terecht dat het uiteindelijk dicht moet vanwege besmettingen maar voor een groot deel ook oneerlijk want de goedwillenden staan machteloos en worden gestraft.
blablablabla
  zondag 8 november 2020 @ 09:24:35 #292
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_196130335
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je kan perfect, zoals de Fransen bv of België in de eerste lockdown, een verbod op niet essentiële verplaatsingen verder dan x aantal km van je woonst invoeren. Of buiten je gemeente. Valt ook voor de handhaving te controleren op die manier ...
Ausweis bitte?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_196130416
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in dit stadium willen doen? Het ambtelijke apparaat is kwetsbaar, dus je wilt zo weinig mogelijk dwang hebben, omdat onze politie daar niet op ingesteld is. Maatregelen die mensen vrijwillig opvolgen zijn veel waardevoller. In maart/april bleven mensen vrijwillig thuis, ook als het niet hoefde.

Maar waarom zou je dat nu doen? Gaat de daling niet snel genoeg? Naar mijn idee moet er een balans zijn tussen de zwaarte van de maatregelen en wat je ermee bereikt. In deze fase 2 weken alles dicht zodat je een week eerder een lagere ziekenhuisbezetting hebt bijvoorbeeld, is dat het waard?
In maart/april had ik zelf nog het idee dat je het ergens voor deed.
Besmettingen laten dalen en zoveel/snel mogelijk terug naar normaal.

Dat terug naar normaal deel is wel compleet weggevallen nu, want zelfs als we het terug weten te dringen gaan we nog niet terug naar normaal.

Dan kan je beter zoveel mogelijk doen wat je normaal ook kan/wilt doen.
pi_196130467
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 07:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Met alle respect .. er zullen mensen zijn die dat prima kunnen. Maar ik heb hier 3 kleine koters thuis die hun energie kwijt moeten. Die zitten al 5 dagen per week tussen 8.30 - 14.00 uur aan hun stoel op school gekluisterd.

Dus die laat ik in het weekend even uit in het bos hoor. Da's zo'n beetje het enige wat ze momenteel nog hebben om hun energie kwijt te kunnen. Zwemles en club is momenteel ook al afgelast voor onbepaalde tijd.

Den Haag kan ban alles willen en buiten de mondkapjesplicht ben ik aardig bereid om mee te werken met maatregelen. Maar hier kan ie echt de touwtering krijgen. Mijn kinderen zijn duidelijk geinstrueerd dat ze niet bij andere mensen in de buurt mogen komen en dat doen ze keurig. Dus wij gaan vanmiddag lekker naar het bos.

Het is niet dat we dit pas 2 dagen doen he. Ik moet al sinds maart dag in dag uit tegen ze zeggen: nee kan niet, mag niet want corona. Het houdt ergens op.

Ga ik met ze naar een Ikea of Action? Nee, daar blijf ik zelf al weg, laat staan met kinderen. Maar een groot bos waar iedereen prima afstand kan houden + gezonde buitenlucht wat voor iedereen goed is .. dat dus wel.

En het zijn vooral gezinnetjes en stelletjes. Ik ben geen vriendengroepen of complete families tegen gekomen gisteren.
Denk dat je me verkeerd begrijpt.Ben er juist voor om meer open te gooien, het zou toch fijn zijn als je met je koters lekker naar de kinderboerderij of een pretpark kan. In plaats van dat we ons massaal storten op de beperkte groenstroken en bossen en daar vervolgens zorgen voor enorme drukte bij de horeca die open is voor afhaal. Of inderdaad toch maar gaan winkelen.

Het is nu echt niet veel rustiger op straat het centraliseert zich alleen op de beperkte plekken waar nog wel wat te doen is, terwijl drukte juist Corona in de hand werkt.

Of aan de andere kant, als je dat niet wil als overheid, kun je ook echt besluiten alles dicht te gooien. Mensen kunnen ook gewoon twee uur gaan wandelen in hun eigen buurtje in plaats van naar het bos te gaan of Action. Deze situatie is zo halfbakken, het is een soort van lockdown en je moet eigenlijk binnen blijven maar tegelijkertijd is het wel druk en gaan we er gewoon op uit. Als dat niet resulteert in een snelle afname van besmettingen en maanden zo door kabbelt kun je beter het een of het ander kiezen en niet een laf compromis.
blablablabla
  zondag 8 november 2020 @ 09:41:15 #295
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196130481
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In maart/april had ik zelf nog het idee dat je het ergens voor deed.
Besmettingen laten dalen en zoveel/snel mogelijk terug naar normaal.

Dat terug naar normaal deel is wel compleet weggevallen nu, want zelfs als we het terug weten te dringen gaan we nog niet terug naar normaal.

Dan kan je beter zoveel mogelijk doen wat je normaal ook kan/wilt doen.
'We' hebben besloten dat we pas terug kunnen naar normaal als er een werkend vaccin verspreid is. Dat haalt dus ook meteen de suggestie onderuit dat het 'sneller gaat als je je aan de regels houdt'. Op een gegeven moment hebben mensen dat wel in de gaten natuurlijk.

Een nattevingerschatting van mijn hand is dat 99% van de mensen echt geen illegale feestjes bezoekt, maar dat 80% wel 'gewoon' op familiebezoek gaat, met vrienden voetbal gaat kijken (op tv), een boswandeling maakt of de Ikea bezoekt (u weet wel, zo'n pand van twintigduizend vierkante meter). Dat ga je met alle regels van de wereld niet meer terugdringen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 8 november 2020 @ 09:41:44 #296
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_196130486
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in dit stadium willen doen? Het ambtelijke apparaat is kwetsbaar, dus je wilt zo weinig mogelijk dwang hebben, omdat onze politie daar niet op ingesteld is. Maatregelen die mensen vrijwillig opvolgen zijn veel waardevoller. In maart/april bleven mensen vrijwillig thuis, ook als het niet hoefde.

Maar waarom zou je dat nu doen? Gaat de daling niet snel genoeg? Naar mijn idee moet er een balans zijn tussen de zwaarte van de maatregelen en wat je ermee bereikt. In deze fase 2 weken alles dicht zodat je een week eerder een lagere ziekenhuisbezetting hebt bijvoorbeeld, is dat het waard?
Het falen van die balans hebben we al ondervonden deze zomer. Eigenlijk moet je zoals de Chinezen deden de curve helemaal op nul krijgen. Pas dan kun je terug met z'n allen wat normaal doen. Maar met die halve lockdowns die we nu overal in Europa zien duurt dat nooit of veel te lang ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_196130500
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, maar de vraag is of het iets gaat veranderen in het gedrag van mensen. Ik denk van niet.
En gezien de cijfers uit die hoeken moet je je ook afvragen of het wel een dusdanig groot effect heeft als gehoopt. Het zal vast deels helpen, dat hoor je me niet zeggen.

Maar het is niet bepaald bemoedigend en ik ben dan kritisch en vraag me af of we niet beter over kunnen geven aan een mogelijk slagveld.

Punt is, zoals we nu leven, gaat niet iedereen dat jaren volhouden.

En dan haal ik ook even een onderbelicht puntje als depressie aan, wat dan ook meer en meer gevolg zal zijn denk ik. Ik sta doorgaans aardig sterk in mijn schoenen, maar ik ben al een aantal jaren op rij vatbaar voor een winterdepressie waar gelukkig ook een hoop tegen te doen is om de klachten te verminderen. Maar als je aan de andere kant allerlei verboden krijgt opgelegd, wordt dat je wel een stuk lastiger gemaakt.

Ik ken de exacte cijfers niet, maar ik weet wel dat ik niet de enige ben die hier jaarlijks mee te maken heeft. Ik zoe het positief tegemoet en weet nu mijn triggers. Wil niet zeggen dat het een makkelijke periode gaat worden voor mij onder deze omstandigheden.

Niet alleen voor mijzelf, maar in het algemeen, ben ik benieuwd hoe NL de 'donkere dagen' gaat beleven met deze maatregelen. En wat daar de neveneffecten van zullen zijn (ik noem even een zijstraat, meer zelfmoorden?)
pi_196130509
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In maart/april had ik zelf nog het idee dat je het ergens voor deed.
Besmettingen laten dalen en zoveel/snel mogelijk terug naar normaal.

Dat terug naar normaal deel is wel compleet weggevallen nu, want zelfs als we het terug weten te dringen gaan we nog niet terug naar normaal.

Dan kan je beter zoveel mogelijk doen wat je normaal ook kan/wilt doen.
Precies dit. Het is vlees noch vis, met een hele extreme lockdown van een maand of twee weken heb je in elk geval uitzicht op meer vrijheid daarna. Nu is het gewoon een voor een sluiten van allerlei niet essentiële zaken tot het hopelijk voorjaar is en we een vaccin hebben. Uitzichtloze bende.
blablablabla
pi_196130510
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 07:43 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Dat het zonder mondkapje nog erger zou zijn.
En dat 'n korte, krachtige lockdown het niet naar nul brengt, zoals het Rat Team wil doen geloven. Puur qua ontwikkeling van de cijfers doet Nederland het nog niet zo slecht in vergelijking met andere Europese landen.

Vergelijken met Nieuw-Zeeland, Singapore en wat semi-dictaturen heeft weinig zin allemaal.
pi_196130525
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 08:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Men beleeft de urgentie nu gewoon anders, en dat is niet raar als je al maanden bezig bent. Als je 'alles' dichtgooit dan krijg je nog meer mensen in de Brabantse bossen (want die kun je volgens mij niet afsluiten), nog meer mensen bij elkaar en nog meer mensen in de supermarkt omdat die nog wel open zijn. De diersoort mens is namelijk niet gemaakt om in zijn eentje binnen te blijven zitten.

Je kunt er nog wel een zooi meer verboden tegenaan gooien, maar de tijd dat die nog echt goed werkten ligt achter ons. Rutte, en alle andere wereldleiders met hem, zullen inmiddels iets anders moeten verzinnen.
Hoe meer je dichtgooit, hoe drukker het ook wordt op de plekken die nog wel open zijn. Of je moet echt mensen binnen laten zitten en het leger laten patrouilleren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')