abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2020 @ 01:31:12 #251
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196127974
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 01:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou moet zeggen, ik werk verplicht thuis omdat het moet van mijn werkgever. Maar ik word er echt gek van, ik grijp elke mogelijkheid aan om het huis uit te vluchten. En zo zullen er velen zijn.

Ik denk dat men voor een deel moet accepteren dat dit virus er is, en blijft, en mijn al oude mantra ''maatregelen afstemmen op basis van statistiek per leeftijdsgroep''.
Precies.

En ik wil best een mondkapje op doen in de supermarkt, en dat doe ik dan ook, maar als dan in de supermarkt 9 van de 10 bejaarden géén mondkapje draagt, denk ik ja, waar the fuck doe ik het dan voor?
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 8 november 2020 @ 01:31:52 #252
445514 DonDruiper
pi_196127978
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dank je. :@
Ook wel eens fijn om te horen.

Weet je, draagvlak of niet, ik hoop gewoon dat de cijfers blijven zakken en we niet nog meer maatregelen hoeven. Als je je wel keurig aan de regels houdt (omdat je daar goede redenen voor hebt of ander wijs) dan is dat des te frustrerender.
Dat hopen we allemaal :) Maar kwaliteit van leven moet gewaarborgd blijven.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196127992
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Precies.

En ik wil best een mondkapje op doen in de supermarkt, en dat doe ik dan ook, maar als dan in de supermarkt 9 van de 10 bejaarden géén mondkapje draagt, denk ik ja, waar the fuck doe ik het dan voor?
Is inderdaad reuze frustrerend. Had van de week mijn moeder aan de foon. Maandag met die afgesproken, dinsdag met die, woensdag zou ik met die, maar dat ging niet door want.... Damn... }:|
  zondag 8 november 2020 @ 01:38:59 #254
445514 DonDruiper
pi_196128011
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is inderdaad reuze frustrerend. Had van de week mijn moeder aan de foon. Maandag met die afgesproken, dinsdag met die, woensdag zou ik met die, maar dat ging niet door want.... Damn... }:|
Juist.

Juist de groep die we moeten beschermen leeft door alsof er niks aan de hand is.

Mensen die aan het begin van hun (volwassen) leven staan of er middenin staan wordt nu alles 'afgepakt' omdat we een groep moeten beschermen die doorgaan met hun leven alsof er niks aan de hand is.

Ik weet dat het moet vanwege de druk op de ziekenhuizen, maar het komt nogal van 1 kant.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196128014
quote:

[..]

Dat hopen we allemaal :) Maar kwaliteit van leven moet gewaarborgd blijven.
Kwaliteit van leven hangt voor mij niet af van een tijdelijke sluiting van restaurant (hoewel jammer) of dierentuin. Dat is voor mij een goede gezondheid in de eerste plaats, zowel lichamelijk als geestelijk. Daarnaast een bedrijf gaande houden, wat ook alleen maar gaat als er niet teveel zieken komen en men voldoende vertrouwen in de economie houdt om geld uit te blijven geven. Niet in de laatste plaats plezier maken met in de eerste plaats mijn gezin. Gelukkig lukt dat altijd wel. :)
pi_196128036
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Juist.

Juist de groep die we moeten beschermen leeft door alsof er niks aan de hand is.

Mensen die aan het begin van hun (volwassen) leven staan of er middenin staan wordt nu alles 'afgepakt' omdat we een groep moeten beschermen die doorgaan met hun leven alsof er niks aan de hand is.

Ik weet dat het moet vanwege de druk op de ziekenhuizen, maar het komt nogal van 1 kant.
K*tboomers. }:| Was al voor corona een groep vol lastpakken. }:|
Helaas ligt de ic ook vol met 50ers en 60ers en vergis je niet hoeveel mensen er kwetsbaar zijn die jonger zijn. Ik ken er aardig wat (waar je het niet aan ziet) en ben bang dat ik zelf ook wel tot die groep behoor. En zolang die ziekenhuizen vol blijven stromen, zit je met afgeschaalde reguliere zorg, wat ook voor de jongere groep aardig problemen op kan leveren.
Daar doen we het dan maar voor. ;)
  zondag 8 november 2020 @ 01:52:02 #257
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_196128076
quote:

[..]

Precies.

Sowieso voor niemand, tenzij je een gasmasker op doet, een mondkapje houdt slechts een onwaarschijnlijke lage hoeveelheid van de virus emissie tegen.

Ach, al die maatregelen brokkelen onderhand af, die 1,5 wordt nergens echt meer nageleefd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 8 november 2020 @ 01:56:28 #258
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_196128102
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 01:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat werkt helaas niet omdat leeftijdsgroepen gemixt in de maatschappij staan.

Jij woont alleen toch? Kan me voorstellen dat de muren dan wel extra op je af komen. Ik heb tenminste nog wat aanspraak, maar ben ook af en toe blij om een volwassene te spreken buiten het gezin. Vind ook dat je daar gewoon je eigen invulling aan moet geven zodat het voor jou en de maatschappij aanvaardbaar blijft.

He, psst... als je van dat alleen wonen af wil, is je ondertitel niet uitdragen misschien best een goede stap! :D
Dank voor jouw goede zorgen, maar dat is nergens voor nodig ;)

Haha, hoewel ik bepaald geen charmeur ben zou ik mij zelf ook weer niet typeren als een grote vrouwenhater hoor :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196128142
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 01:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dank voor jouw goede zorgen, maar dat is nergens voor nodig ;)

Haha, hoewel ik bepaald geen charmeur ben zou ik mij zelf ook weer niet typeren als een grote vrouwenhater hoor :P
:D
Dat dacht ik ook niet, maar het is maar een tipje he?! :P
  zondag 8 november 2020 @ 02:11:24 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128216
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 01:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Sowieso voor niemand, tenzij je een gasmasker op doet, een mondkapje houdt slechts een onwaarschijnlijke lage hoeveelheid van de virus emissie tegen.

Ach, al die maatregelen brokkelen onderhand af, die 1,5 wordt nergens echt meer nageleefd.
Ja natuurlijk, gewoon weer lekker normaal doen :) musea direct weer open aub. Als je een eiersnijder bij de action kunt halen is dat het minste wat je mag verwachten.
pi_196128242
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 02:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, gewoon weer lekker normaal doen :) musea direct weer open aub. Als je een eiersnijder bij de action kunt halen is dat het minste wat je mag verwachten.
Het wordt afgeraden om naar Taiwan af te reizen, he?! :{
https://en.wikipedia.org/wiki/Action_Museum
  zondag 8 november 2020 @ 02:18:32 #262
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128272
Baal ervan dat mijn voorspelling sub 5000 niet gehaald gaat worden morgen... :(
pi_196128287
Vooruit dan maar. Toch nog even de boel opvrolijken met medeleven dan:
pi_196128292
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 02:18 schreef leolinedance het volgende:
Baal ervan dat mijn voorspelling sub 5000 niet gehaald gaat worden morgen... :(
Morgen al 5000! Jemig, dan had je de lat ook wel hoog gelegd he? :s)
  zondag 8 november 2020 @ 02:28:51 #265
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128357
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Morgen al 5000! Jemig, dan had je de lat ook wel hoog gelegd he? :s)
Ik noem het liever realistisch :)
pi_196128381
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik noem het liever realistisch :)
Niet meer, vrees ik.... :N
Speciaal om jou te troosten een linedance-liedje dan:
pi_196128408
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 02:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Action. :( Meteen sluiten die hap. Klotezaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 8 november 2020 @ 02:34:27 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128436
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:32 schreef Salina het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanklagen die handel!!
  zondag 8 november 2020 @ 02:35:42 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196128462
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Niet meer, vrees ik.... :N
Speciaal om jou te troosten een linedance-liedje dan:
Dank, leuk liedje.
Sub 6k zou al mooi zijn ja...
pi_196128477
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:32 schreef Salina het volgende:

[..]

SPOILER
Jaaja... jij krijgt ook je eigen toepasselijke liedje. Of was het nou toepasselijke melodie... hmm...
pi_196128548
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 02:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dank, leuk liedje.
Sub 6k zou al mooi zijn ja...
Daar ga ik in mee, 6000 (of minder) voor morgen! ^O^
pi_196129301
Frankrijk, 86.000 nieuwe besmettingen op 1 dag.

Ondanks mondkapjesplicht, avondklok al een maand en recentelijk lockdown.
pi_196129694
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 04:13 schreef Za het volgende:
Frankrijk, 86.000 nieuwe besmettingen op 1 dag.

Ondanks mondkapjesplicht, avondklok al een maand en recentelijk lockdown.
Wat ik mij afvraag bij Frankrijk: is er ook iets bekend over de verspreiding? Want er zijn complete banlieues waar men alleen met het halve politiekorps naar binnen durft en als iemand vind dat ze scheef worden aangekeken of iemand rent weg voor de politie en wordt doodgereden, dan gaan 1000 auto's in de fik en wordt er een week gereld. Dat bemoeilijk te handhaving natuurlijk wel enigszins.
pi_196129772
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 07:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag bij Frankrijk: is er ook iets bekend over de verspreiding?
https://geodes.santepubliquefrance.fr/
pi_196129779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Die mensen in de buitenlucht gaan voor een groot deel ook ergens heen natuurlijk, horeca is gewoon open voor afhaal en de winkels zijn ook open.

Prima, maar dan kan je net zo goed ook de maatregelen van afgelopen week terugdraaien. Waarom zou je wel in een overvol park mogen recreëren maar is een dierentuin of pretpark uit den boze? Of een zo goed als lege bioscoop is not done maar met 100 man in een Action zonder daarbij afstand te houden is geen enkel probleem.

Dat afhalen in de horeca is ook lachwekkend, staan mensen in de rij voor zo'n bagelzaakje, lopen gezellig naar binnen voor hun bestelling en gaan het vervolgens buiten op het muurtje of bankje op zitten eten. Kun je toch net zo de terrassen ook gewoon opengooien, zorg je voor voldoende afstand, hygiëne, een beetje omzet omzet en je kan fatsoenlijk je eten opeten.

Punt is dat we van Rutte eigenlijk thuis moeten blijven, daar waren die extra maatregelen ook voor ingevoerd, niet omdat mensen nu massaal besmet raakten in de bibliotheek. Maar dat thuisblijven doen we dus kennelijk amper.
Met alle respect .. er zullen mensen zijn die dat prima kunnen. Maar ik heb hier 3 kleine koters thuis die hun energie kwijt moeten. Die zitten al 5 dagen per week tussen 8.30 - 14.00 uur aan hun stoel op school gekluisterd.

Dus die laat ik in het weekend even uit in het bos hoor. Da's zo'n beetje het enige wat ze momenteel nog hebben om hun energie kwijt te kunnen. Zwemles en club is momenteel ook al afgelast voor onbepaalde tijd.

Den Haag kan ban alles willen en buiten de mondkapjesplicht ben ik aardig bereid om mee te werken met maatregelen. Maar hier kan ie echt de touwtering krijgen. Mijn kinderen zijn duidelijk geinstrueerd dat ze niet bij andere mensen in de buurt mogen komen en dat doen ze keurig. Dus wij gaan vanmiddag lekker naar het bos.

Het is niet dat we dit pas 2 dagen doen he. Ik moet al sinds maart dag in dag uit tegen ze zeggen: nee kan niet, mag niet want corona. Het houdt ergens op.

Ga ik met ze naar een Ikea of Action? Nee, daar blijf ik zelf al weg, laat staan met kinderen. Maar een groot bos waar iedereen prima afstand kan houden + gezonde buitenlucht wat voor iedereen goed is .. dat dus wel.

En het zijn vooral gezinnetjes en stelletjes. Ik ben geen vriendengroepen of complete families tegen gekomen gisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')