abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8041425
Wie weet een leuke tractatie voor op school
pi_8041426
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 07:37 schreef Jacq het volgende:
leverkaas
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  woensdag 22 januari 2003 @ 07:39:43 #3
21747 Roderick
Warom !?!?!?!?!
pi_8041427
gewoon zakjes chips.....
pi_8041488
Shoarma Schotels
Het Liefst Een Streepje
pi_8042055
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 07:37 schreef Jacq het volgende:
Diepvries slagroomsoesjes
Zolang er was is, is er leven.
pi_8042063
minimuffins.
De groeten van Ben
pi_8042068
Wat een kuttitel
pi_8042189
Wafels!!! zelfgemaakt dan
Mijn mama bakte die altijd om te trakteren voor mij, was altijd een succes!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2003 @ 09:46:33 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8042214
Dit:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 januari 2003 @ 09:46:37 #10
19242 yavanna
Results may vary.
pi_8042217
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 22 januari 2003 @ 09:47:49 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_8042232
Mijn moeder heeft ooit een keer clowntjes voor me gemaakt.

Eerst van die cakejes bakken in zo'n vormpje (papier)

En dan hoedjes knippen en met smarties en dropveter neusjes, oogejs en mondjes maken

Errug leuk!!!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 22 januari 2003 @ 09:54:52 #12
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_8042329
lieveheersbeesjes maken van een doosje smarties
  woensdag 22 januari 2003 @ 10:40:48 #13
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8042965
Om kinderen van welke leeftijd gaat het?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_8043022
Kinderen tussen de 4 en 6 jaar
  woensdag 22 januari 2003 @ 10:48:21 #15
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8043077
Bananenmeisje
Nodig:
- twee sinaasappelpartjes (vers of van suikergoed of gekleurde drop)
- een banaan
- drie cocktailprikkers
- kleine snoepjes
- crêpepapier, naald en draad
- dubbelzijdig plakband
- watervaste viltstift
- dun lint

Werkwijze:
Bevestig met een cocktailprikker de sinaasappelpartjes aan weerskanten van de banaan op een derde van de bovenkant. Breek eventueel een stukje van de cocktailprikkers af.
Plak de snoepjes op de plaats van de ogen met een stukje dubbelzijdig plakband.
Knip een reep crêpepapier, breedte circa 10 cm. lengte circa 30 cm.
Rimpel het papier aan de bovenkant met een dubbele draad tot het met een kleine overslag om de banaan past. Hecht de draad stevig af. Breng dubbelzijdig plakband aan op de rimpelrand en bevestig het rokje om de banaan.
Knip een smallere rand crêpepapier en rimpel deze op dezelfde wijze. Bevestig de gerimpelde bovenkant rand als hoed bovenop de banaan, rondom de steel. Hecht de draad stevig af.
Trek de andere kant van de rimpelrand naar beneden en bind er een lintje omheen. De hoed zal nu mooi bol staan en de steel steekt er parmantig uit.
Teken met viltstift een gezicht op de schil.
Bananenmannetje: bevestig het rokje net zoals de hoed om het lijfje (dus omgekeerd) en trek de andere kant naar beneden. Bind hier een lintje omheen en de pofbroek is klaar.

Verrassingsbroodjes
Nodig:
- witbroodmix of bruinbroodmix
- appel, perzik of andere vruchten
- ham, kaas

Werkwijze:
Bereid het deeg voor kleine broodjes, zoals op de verpakking van het broodmix wordt aangegeven. Vorm de broodjes, maar stop in elk broodje een stukje fruit, ham of kaas of een combinatie ervan.
Laat de broodjes nog een keer rijzen onder plasticfolie of op de bakplaat. Bak ze gaar in de oven, zoals op de verpakking staat beschreven. Bestrijk ze vlak voor het eind van de baktijd met een beetje water en bestrooi ze eventueel met geraspte kaas, wat bloem, maanzaad of sesamzaad.
Niemand weet wat er in de broodjes zit.... maar ruilen mag natuurlijk!

Worstpakjes
Nodig:
- diepvriesbladerdeeg
- lange knakworst uit blik of vacuüm pak
- eigeel en een kwastje

Werkwijze:
Er zijn verschillende manieren om een knakworstje te verpakken.
Droog de worstjes eerst goed af.
1. Rol de worstjes gewoon in een plakje deeg. De uiteinden mogen een stukje uitsteken.
2. Leg een worstje diagonaal op de punt van een plakje deeg en rol het op. Vouw de buitenste punten een slag terug als een soort manchetje.
3. Snijd reepjes van het deeg. Rek ze een beetje uit en vouw ze als een spiraal om de worstjes.
4. Zet een worstje rechtop in het midden van een plakje deeg. Vouw het plakje deeg als een parachuutje omhoog.
Snijd reepjes van een ander plakje deeg en gebruik deze als een lintje om het parachuutje bij elkaar te houden.

Plak zo nodig het deeg vast met een beetje eigeel. Bestrijk de worstpakketjes met eigeel. Verwarm de oven voor op 225 C en bak de pakjes in circa 20 minuten gaar en bruin. Deze pakjes zijn zowel warm als koud lekker.

Kaaspoppetjes
Nodig:
- een groter vierkantje kaas
- per poppetje 5 cocktailprikkers
- 2 kerstomaatjes
- de top van een dikker augurk
- twee kleinere vierkantjes kaas

Werkwijze:
Steek aan weerskanten van het grote blokje kaas een cocktailprikker met een kerstomaatje. Dat zijn de armen. Steek aan de bovenkant een halve cocktailprikker met het stukje augurk. Dat is het hoofd. Steek aan de onderkant van het grote blokje kaas twee cocktailprikkers met de kleinere blokjes kaas. Dat zijn de voeten.

Popcornmutsen
Nodig:
- maïskorrels (speciale popcornmaïs)
- olie
- hoge pan met deksel
- zout
- aromazout
- paprikapoeder
- kerrie
- grote vellen knutselkarton
- lijm
- maïshalmen (andere halmen mogen ook)
- elastiek

Werkwijze:
Verdeel de maïs in gelijke delen, afhankelijk van de hoeveelheid smaken die u wilt maken. Verhit wat olie in de pan. Voeg maïskorrels toe en doe direct het deksel op de pan. Wacht tot de eerste korrels poffen en schud de pan dan om, zodat ook de andere korrels aan de beurt komen. Als er niets meer poft, kan de pan geopend worden. Strooi er meteen een beetje zout en een van de andere smaakstoffen op. Pof alle korrels op deze wijze.
Maak van het knutselkarton punthoeden. Knip de bovenste punt eraf en lijm er een bosje halmen in als pluim. Bevestig elastiek aan de onderkant. Vul de hoeden met popcorn in verschillende smaken.

Ballonsurprises
Nodig:
- ballonnen
- lint
- kleine plastic of cellofaanzakjes
- snoep
- drop
- lint
- dikke naald
- naamkaartjes

Werkwijze:
1. Blaas een aantal ballonnen op en knoop ze stevig dicht. Vul zakjes met klein snoepgoed en strik ze vast met lint. Bevestig ze met een langer lint aan de ballonnen.
2. Rijg grote droppen of spekjes aan een lint. Bevestig het lint aan een ballon.
3. Om het allemaal nog feestelijker te maken, kan aan elke ballon een kaartje met de naam van het kind worden gehangen.

Dit zijn leuke traktaties om als uitnodiging voor een kinderfeest te dienen of om aan de kinderen mee naar huis te geven aan het eind van een feestelijke dag.

Verrassingspakketjes
Nodig:
- halve wc-rolkokers
- kleine snoepjes
- crêpepapier
- lint
- gekleurde kaartjes

Werkwijze:
Vul de kokertjes met snoep. Rol ze als een toffee in een stuk crêpepapier. Twee kleuren op elkaar staan heel mooi.
Vouw de uiteinden van het papier om en bind ze stevig dicht met lint.
Lijm een snoepje op de papiervouw.
Bind een lintje aan een kaartje (met naam, datum of wens) en strik het om het kokertje.

KAASMUIZEN

Nodig:
- Kaasblokjes (eventueel kant en klaar gesneden en verpakt)
- Rozijnen
- Pepsels (zoutstengels)
- Chips

Werkwijze:
Leg het kaasblokje als ruitvorm voor je op het werkblad. Duw in de achterste punt een pepsel (staart) en in beide zijden voor de voorste punt een halve rozijn (ogen). Achter ieder oog maak je met een aardappelschilmesje een inkeping. Hierin stop je een chip als oor. In het begin zullen de pepsels en chips soms breken, je moet er even handigheid in krijgen. Zorg er daarom voor dat de kaas niet te koud en dus te hard is.
Voor het maken van 25 muizen ben je ongeveer een half uur kwijt.

Bewaren:
Maak de muizen zo kort mogelijk van te voren. Zet ze op een schaal en bedek ze met folie. Houd er rekening mee dat één muis als veel plaats inneemt op het blad. Het beste kunnen ze tot kort voor het gebruik in de koelkast gezet worden, omdat de chips en pepsels snel zacht worden.

KAASBLOEMEN

Nodig:
- Dikke plakken kaas (1 cm)
- Aluminiumfolie
- Gekleurd karton
- Plakband
- Satéprikkers

Werkwijze:
Allereerst snijd je rondjes uit de kaas. Je kunt ze ook uitsteken met een servetring of een glaasje. Zo heb je meteen de juiste vorm en grootte. De rondjes inpakken met aluminiumfolie. Teken op het gekleurde karton bloemen (diameter 9 cm) en knip ze uit. Leuk voor de kinderen om zelf te kunnen doen. Met wat plakband, eventueel tweezijdig, plak je het kaaspakketje op de bloem.
Gebruik hiervoor geen lijm, dit zou tussen de folie en de kaas kunnen komen. Ten slotte maak je met behulp van de satéprikker een bloemsteel. Zaag van te voren wel het scherpe puntje van de prikker af.
Als blad aan de steel kun je nog een reep paprika of een augurk aan de satéprikker rijgen.

Bewaren:
De bloemlollies kun je makkelijk een dag van te voren maken en in een koele kamer bewaren. Liever niet in de koelkast, want wanneer er vocht op het karton komt, is het mooie eraf.

LOCOMOTIEF EN WAGON

Nodig voor de locomotief:
- Kaas
- Cocktailprikkers
- Worteltjes
- Peterselie
- Vlaggetje

Werkwijze:
Snij eerst rechthoekige en vierkante stukjes kaas. Prik het vierkantje met behulp van het vlaggetje bovenop één van de uiteinden van het rechthoekige stukje kaas. In het voorste gedeelte duw je met een puntig mesje een toef peterselie in de kaas (rook). Aan de zijkanten bevestig je met cocktailprikkers de van schijfjes wortel gemaakte wielen.

Nodig wagon:
- Zwart karton
- Lijm
- Gekleurd papier
- Viltstiften
- Doosje rozijnen of doosje smarties

Werkwijze:
Pak ieder doosje in een gekleurd papiertje en teken aan beide zijkanten wat raampjes. Knip uit het karton vier wielen en plak deze opzij van het wagonnetje. Leg op een groot dienblad een vel wit tekenpapier en teken hierop een eenvoudige rails. Prik met een cocktailprikker de wagonnetjes vast aan de eerder gemaakte locomotief en plaats deze twee-aan-twee op de rails.

MELOENBOOT

Nodig:
- Schijven ongeschilde meloen van ongeveer 3 cm breed.
- Satéprikkers
- Plakjes rauwe ham
- Rozijnen
- Kersen op sap

Werkwijze:
Rijg de ham aan een satéprikker. Doe de ham bovenaan dubbel door het stokje en zet het aan de onderkant vast met een rozijn. Zo kan het geheel niet naar beneden zakken. Zet de satéprikker daarna in de meloenschijf. Versier het bootje aan beide uiteinden met een kers op een satéprikker. Maak de kinderen tijdens het eten wel attent op deze twee prikkers. Zorg voor servetjes.

Bewaren:
Kort voor het gebruik klaarmaken in verband met het uitdrogen van de ham en het sapverlies van de meloen. Leg onder de bootjes wat servetten op de schaal, folie erover en in de koelkast bewaren.

GEVULDE KOMKOMMER

Nodig:
- Komkommer
- Diverse soorten paté of monchou
- Papieren cakevormpjes en parasolletjes

Werkwijze:
Was de komkommer, verdeel deze in stukken van drie à vier cm en hol ze uit met een appelboor. Vul de uitholling op met paté of monchou. Zet de gevulde stukken rechtop in een papieren cakevormpje. Steek bovenin een parasolletje.

Bewaren:
Kort van te voren klaarmaken en in de koelkast zetten.
Reken voor twintig stukjes op een half uur bereidingstijd.

KEUKENROL-KROKODIL
Met spelelement

Neem een keukenrolkoker en verf deze groen.
Knip aan een uiteinde 2 keer een driehoek weg, tegenoverliggende zijden, zodat een bek ontstaat.
Plak er vier grote witte tanden in.
Twee grote ogen op de kop plakken (zogenaamde Donald Duck ogen).
Nu maak je een klein gaatje in het midden van de koker aan de onderkant.
Trek hier een draadje door en maak een knoopje aan het uiteinde zodat het draadje vastzit binnenin de koker.
Aan het uiteinde van het draadje dat nu onder je koker hangt knoop je een houten kraal.
Zorg dat het draadje de goede lengte heeft want de grap van deze 'suprise' is dat je moet proberen de kraal in de bek van de krokodil te vangen.
De traktatie stop je in de koker. Succes verzekerd !!

Dit idee werd toegestuurd door Marilene Beckers

MANDARIJNENCHINEES

Nodig:
- Mandarijnen
- Papieren parasolletjes
- Dropveters
- Draadje wol

Werkwijze:
Van drie stukjes dropveter maak je een vlecht die je vastbindt met een draadje.
Je kunt ook één lange, ongevlochten dropveter nemen.
Prik de vlecht met het parasolletje boven in de mandarijn. Teken als gezichtje twee schuine
streepjes voor de ogen, de neus en de mond.
Door de vette schil gaat dit tekenen wel eens lastig.

KETTING

Nodig:
- Lange dropveters
- Memoclips
- Gekleurde papieren bekertjes
- Plastic folie
- Zoutjes in de vorm van ee ring

Werkwijze:
De ene helft van de traktatie bestaat uit een dropveter met daaraan een platic memeclip.
In een zakje te koop bij de supermarkt, warenhuis of kantoorboekhandel.
Het clipje dient als sluiting van de ketting en is tevens een leuk cadeautje.
De andere helft van de traktatie is het papieren bekertje met de chipjes.
Deze afdekken met folie.
Na het uitdelen kan de klas zelf een ketting rijgen.

STOKBROODHAPJE

Nodig:
- Stukken stokbrood van zes centimeter
- Blik met knakworstjes
- Zilveruitjes
- Cocktailprikkers

Werkwijze:
Hol het stuk stokbrood een beetje uit en steek door de verkregen opening een knakworstje.
Prik ter versiering bovenop het broodje drie uitjes.
Hoe verser het brood des te beter kun je het met een mes uithollen.
Bij deze traktatie geldt wel: Maken en zo snel mogelijk opeten, anders droogt het brood uit.

SNEEUWPOP

Nodig:
- Witte marsh-mellows
- Krentjes
- Satéprikkers
- Drop jojo's
- Een zakje kokintjes

Werkwijze:
Prik voor het lijf van de sneeuwpop twee marsh-mellows aan een prikker.
Duw in het bovenste snoepje twee krenten als ogen.
Als hoedje gebruik je de drop jojo's met daar bovenop twee kokintjes.
Je kunt de sneeuwpoppen in een soort sneeuwlandschap zetten.
Denk hierbij aan een bloemkool of een met folie overtrokken stuk oase.

asjeblieft

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_8043114
Kinderen uit mijn klas schaamden zich altijd dood als mama weer crea-bea was geweest met eten. Doe maar een bak met zuurtjes/dropjes/toffees en ze zijn allemaal blij hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!fossiel woensdag 22 januari 2003 @ 10:51:20 #17
2628 Karin
pi_8043121
Ik heb eventjes de topictitel aangepast, zo is het wat duidelijker.

Volgens mij hoorde ik Lois over een boek over tractaties die ze besteld heeft, misschien heeft zij ook nog leuke recepten.

Jubileum moderator woensdag 22 januari 2003 @ 12:17:15 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8044709
coolbabe !

*topic opslaat*

Ik heb inderdaad een boek besteld over kindertractaties omdat het mij volledig aan creativiteit ontbreekt.
Zodra ik het binnen heb zal ik wel wat recepten overtikken.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8044753
Bij mij in de klas worden meestal zakjes chips getracteerd... .

Leuke uitschieters:

- Zelfgemaakte milkshake
- Mandarijn aangekleed als koning (kind is 6 jan. jarig)
- Luchtballon, gemaakt van plasic bekertje, rietjes en daar een ballon tussen geklemd. Bekertje vullen met iets lekkers.
- Cake, waar de kinderen zelf slagroom op mogen spuiten.

Ik tracteerde vroeger altijd een mandarijn met een donald-duck-kauwgum erop geplakt

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  FOK!fossiel woensdag 22 januari 2003 @ 12:22:45 #20
2628 Karin
pi_8044804
Mijn opa heeft een keer op mijn verzoek oliebollen staan bakken om te tracteren (ben in februari jarig ). Was ook erg geslaagd
  woensdag 22 januari 2003 @ 13:37:54 #21
43730 Daaniejelluh
Zo voelt 't dus...
pi_8046241
Een ijsbekertje met spekjes erin...
pi_8046253
softijs
Billie Holiday is Lady Day!
pi_8046287
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 12:22 schreef Karin het volgende:
Mijn opa heeft een keer op mijn verzoek oliebollen staan bakken om te tracteren (ben in februari jarig ). Was ook erg geslaagd
Coole opa heb jij dan!!!!

Ik had altijd een onwijs grote snoeptrommel mee naar school... werkt ook.

pi_8047177
Mijn moeder was vroeger een keer zo gek om van brooddeeg alle letters van de kinderen uit mijn klas te maken met een poppetje erop, die dan geschilderd en gelakt met een doosje rozijntjes eraan.

Maarja, we hebben niet allemaal zo'n moeder.

TA! RA! NIS!
pi_8047376
Toen ik klein was werden er vaak van die mini-doosjes rozijntjes getrakteerd.

Of dat in 2003 nog 'kan', dat weet ik verder niet. De tijden zijn veranderd. Maar in ieder geval is het, naast dat het best o.k. smaakt, makkelijk, relatief goedkoop en gezond.

woensdag 22 januari 2003 @ 15:05:57 #26
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_8048085
Een dropveter, met van die nibbits chipjes eraan geregen (die ronde) dan heb je een ketting. Vond ik altijd het lekkerst
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_8048953
Mijn zoontje werd 4 en mocht op school trakteren. Hij wou op spinnewebben trakteren. Dat heeft hij gedaan en een succes dat het was. Heel leuke reacties gehad.

Voor een spinneweb heb je nodig:
*een paar prikkertjes
*een dropveter
*een spin (heb ik op de markt bij een snoepkraam gekocht, lijkt qua smaak op een zoute griot, je weet wel die bruine, suiker vierkantjes)
*een rode, ronde spekkie

Je pakt de rode spekkie en je steekt daar wat prikkers (ik deed 5) in. Daarom heen maak je de dropveter zo vast dat het op een spinneweb lijkt. Dan maak je de spin vast op de rode spekkie en klaar.

(Deze traktatie heb ik toen van internet gehaald, er staan er nog veel meer.)

pi_8054657
heel erg bedankt allemaal voor de tip
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:16:05 #29
13151 crew  Rewimo
pi_13880695
Christan trakteert maandag op het kdv, en ik wil hem Cheez Dippers laten trakteren. Van die bakjes met soepstengeltjes en smeerkaas.

Nu speel ik met het idee om er een bootje van te maken of zoiets. Met een zeil met een 3 en zijn naam erop.

Heeft iemand andere leuke ideeën om er iets van te maken? Niet al te ingewikkeld aub want echt handig ben ik niet

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Games dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:20:23 #30
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_13880751

Tja, wat moet ik zeggen....
Dit is de "moderne ranja" van tegenwoordig

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:28:56 #31
13151 crew  Rewimo
pi_13880900
Bedankt voor de tip
pi_13880917
Van die lollies waar je "geil" van wordt
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_13882288
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:30 schreef Rood_schaap het volgende:
Van die lollies waar je "geil" van wordt
.
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 15:49 schreef Trudie67 het volgende:

(Deze traktatie heb ik toen van internet gehaald, er staan er nog veel meer.)

Heb je een link voor me?
  † In Memoriam † dinsdag 14 oktober 2003 @ 20:21:44 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_13883443
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:16 schreef Rewimo het volgende:
Christan trakteert maandag op het kdv, en ik wil hem Cheez Dippers laten trakteren. Van die bakjes met soepstengeltjes en smeerkaas.

[afbeelding]

Nu speel ik met het idee om er een bootje van te maken of zoiets. Met een zeil met een 3 en zijn naam erop.

Heeft iemand andere leuke ideeën om er iets van te maken? Niet al te ingewikkeld aub want echt handig ben ik niet

Die kaas is nog al taai, dus in dat folietje wat over de kaas zit zou je het zeiltje kunnen prikken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 20:22:18 #35
30488 coolbabe
My little pwny
pi_13883461
Jasper heeft met zijn derde verjaardag koekiemonsters getracteerd op de psz.
Op internet het hoofd van koekiemonster opgezocht en uitgepront op blauw papier, ogen uitgeprint op wit papier en erop geplakt. Toen de mond opengeknipt en er een zakje koekjes ingeniet en een toeter erbij geplakt

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2003 @ 20:23:15 #36
13151 crew  Rewimo
pi_13883486
Ja, dat kan inderdaad, al had ik het woeste idee opgevat om het in het plastic tussen de beide delen van het bakje te mikken Maar ik moet nog experimenteren of dat wel gaat werken
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2003 @ 20:24:28 #37
13151 crew  Rewimo
pi_13883517
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:22 schreef coolbabe het volgende:
Jasper heeft met zijn derde verjaardag koekiemonsters getracteerd op de psz.
Op internet het hoofd van koekiemonster opgezocht en uitgepront op blauw papier, ogen uitgeprint op wit papier en erop geplakt. Toen de mond opengeknipt en er een zakje koekjes ingeniet en een toeter erbij geplakt

[afbeelding]

Ziet er heel leuk uit Coolbabe
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2003 @ 22:25:12 #38
13151 crew  Rewimo
pi_13907093
Zo, het begin is er

Ik heb gele, blauwe en oranje vlaggetjes geproduceerd

En Moussy, je kunt de stokjes dus inderdaad tussen de bakjes in frummelen

pi_13916980
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 14:27 schreef postinggirl het volgende:
Toen ik klein was werden er vaak van die mini-doosjes rozijntjes getrakteerd.

Of dat in 2003 nog 'kan', dat weet ik verder niet. De tijden zijn veranderd. Maar in ieder geval is het, naast dat het best o.k. smaakt, makkelijk, relatief goedkoop en gezond.

Gats, die doosjes kan ik niet meer zien! Toen ik in de tweede klas zat (groep 4 nu) hadden we een jongetje in de klas met suikerziekte. En er was totaal niks over bekend, dus alle ouders dachten: Dan trakteren we maar op rozijntjes !!

Ik heb me voorgenomen om dat dus later niet te doen, er zijn nu zat dingen te verzinnen die iemand met diabetes ook mag.

Ik heb niks tegen die rozijnen hoor, maar als het gewoon elke keer getracteerd werd.....

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_13922861
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 09:46 schreef Rewimo het volgende:
Dit:

[afbeelding]

Dit trakteerde ik vroeger ook!!!
Of een chipsketting, dan regen we van die nibbit ring gevallen aan een dropveter.
Fake it till you make it...
pi_13931165
oke dan niet

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 16-10-2003 21:43]

pi_13931189
laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 16-10-2003 21:43]

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 oktober 2003 @ 21:42:13 #43
13151 crew  Rewimo
pi_13931228
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 21:40 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ow Dat was wel heel makkelijk

Nouja, die van mij is iets uitgebreider

Hij is pas een keer of 3 genoemd
pi_13931258
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 21:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hij is pas een keer of 3 genoemd

tis al weg
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 oktober 2003 @ 21:44:31 #45
13151 crew  Rewimo
pi_13931293
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 21:43 schreef heaven7 het volgende:

[..]

tis al weg

Geeft toch niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 oktober 2003 @ 23:18:34 #47
13151 crew  Rewimo
pi_13995925
Okee, dit is het geworden Naast elk "bootje" hangt een rolletje, dat is een stickervelletje van Muis

pi_13996303
wat een leuke ideetjes allemaal!!
Ik heb er binnenkort ook eentje die moet trakteren dus dat komt mij weer goed uit!!
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:32:41 #49
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30322304
Oud topic! Maar wel passend, althans... Lees i.p.v. school maar even kinderdagverblijf.
Ze gaat donderdag dit trakteren:

Hopelijk snappen de ouders het.
En ik doe in elk geval niet mee aan de opjut-trend van "hoe duurder, hoe beter"!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_30322502
hihi leuk idee.

ik had bij wijze van snoepzakjes voor de kinderen die op Piets verjaardagsfeestje kwamen girafjes gemaakt, met als vulling div snoep, een ballon en zo'n feesttoetertje of hoe heet 't, zo'n oprolding.
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:46:45 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30322771
Sugar! Clever thinking!

Wat een leuke girafjes zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 16:19:10 #52
43556 miss_dynastie
pi_30323843
Leuk sugar
  Jubileum moderator dinsdag 6 september 2005 @ 20:56:39 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30332754
Heel leuk Sugar!

Die girafjes zijn echt geweldig maar het ziet eruit als heel veel werk
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30335002
Maria kaakjes Leuk en lekker simpel, super!!!!
En die girafjes zijn echt leuk, crea joh!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30335321
viel inderdaad vies tegen hoeveel tijd die stomme girafjes (sorry girafjes!) nog kostten.

ik had idee + aanwijzingen trouwens van deze site geplukt.

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 06-09-2005 22:25:53 ]
  Jubileum moderator woensdag 14 september 2005 @ 19:55:51 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30581321
Deze even omhoog voor de mensen in dit topic: Traktaties afscheid peuterspeelzaal
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30581883
Op mijn stage had een kindje een leuk idee.
Hij had van die zandbakschepjes met daar een briefje aan waarop stond: Ik wil helemaal niet opscheppen maar ik ga naar de basisschool!! Was een groot succes
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_30583257
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:12 schreef MeNicole het volgende:
Hij had van die zandbakschepjes met daar een briefje aan waarop stond: Ik wil helemaal niet opscheppen maar ik ga naar de basisschool!! Was een groot succes
Hartstikke leuk idee! Niet teveel werk, geen overdaad aan snoep en toch iets waar iedereen blij mee is!
Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken.
pi_30585618
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:12 schreef MeNicole het volgende:
Leuk idee zeg!
pi_30594390
Menicole, dat is bij mijn zus op haar werk laatst ook uitgedeeld. Loop je stage in B? Of zou het al weinig origineel meer zijn? (Wat ik niet hoop want ik vond het zo'n leuk idee!!!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30594612
Dat van die schepjes komt ongeveer elke maand weer terug op de psz, niet echt heel origineel meer maar nog wel héél leuk
  donderdag 15 september 2005 @ 09:15:33 #62
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_30594765
Mijn moeder heeft een keer luchtballonnen gemaakt.. Ik werd toen 3

Kartonnen bekertje vullen met nibbit chippies (ringetjes of staafjes)
Ballon opblazen
Rietjes aan de ballon maken, en die weer aan het bekertje:

zoiets dus:

Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_30597967
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:04 schreef coolbabe het volgende:
Dat van die schepjes komt ongeveer elke maand weer terug op de psz, niet echt heel origineel meer maar nog wel héél leuk
Nou, dan zal ik maar vast een zandbak aanschaffen
pi_30597994
quote:
Op donderdag 15 september 2005 08:43 schreef Lishe het volgende:
Menicole, dat is bij mijn zus op haar werk laatst ook uitgedeeld. Loop je stage in B? Of zou het al weinig origineel meer zijn? (Wat ik niet hoop want ik vond het zo'n leuk idee!!!)
Dat van mij is al bijna 3 jaar geleden
Liefde
pi_30727625
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:32 schreef Sugar het volgende:
Oud topic! Maar wel passend, althans... Lees i.p.v. school maar even kinderdagverblijf.
Ze gaat donderdag dit trakteren:

Hopelijk snappen de ouders het.
En ik doe in elk geval niet mee aan de opjut-trend van "hoe duurder, hoe beter"!
Ik vind deze briljant, prachtig, echt waar!
  maandag 19 september 2005 @ 16:23:32 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_30729369
De leukste vond ik zelf: Doosje stempelstiften bij de action, zakje ballonnen. Ballon opblazen, stift erin, knoopje in de ballon, touwtje eraan en klaar. In de klas mogen ze allemaal tegelijk de ballon lekprikken, dus dat geeft dikke lol. Was echt een succes!

Je kunt ook een stuk of vijf knikkers in de ballon doen bijv. (en als invoeren van de stift/knikkers moeilijk gaat, het mondje van de ballon inwrijven met een beetje zeepsop na het opblazen )
pi_30729496
Mijn zoontje trakteerde bij zijn vierde verjaardag trouwens op een papieren bekertje met popcorn, net boven de rand van het bekertje was een gat geknipt en dan op het bekertje een olifantenkop getekend. Als je je vinger door het gat stak was dat de slurf. Geen idee hoe dat ontvangen was trouwens, manlief had het gemaakt en ik was er verder niet bij
  † In Memoriam † zondag 18 december 2005 @ 12:30:24 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_33186670
schohop!!
pi_34966324
Alweer een tijdje terug, maar ik kan het niet laten toch even te showen....

Bloemetjes met een danoontje erin.
  Moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 14:44:41 #70
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34967409
Wat lief, heb je de stokjes echt in het danoontje gestoken?

Ik heb voor mijn zoontje op peuterspeelzaal toendertijd ee clowntje gemaakt.
Kleine ballonnetjes gekocht, klein opgeblazen, twee reepjes papier inknippen zodat een soort kammen kreeg, die aan de zijkant van de balonnen plakken als haar, gezichtje erop tekenen.
Dan kleine zakjes chips inpakken met papier in leuke kleurtjes, handjes en voetjes aan het papier plakken en klaar zijn de clowntjes, ze vielen erg in de smaak.
Hmm, ik ben niet erg duidelijk geloof ik.
Ik heb er denk ik geen foto van op de computer, zal eens zien of ik hem misschien in kan scannen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_34973635
Donderdag had een grietje in mijn klas een slagroomtaart bij zich, mét plastic bordjes en vorkjes.
Ze kieperde hem alleen een beetje op zijn kop uit de tas op tafel!
pi_35063406
oei!

ik heb me er dit keer vrij gemakkelijk vanaf gemaakt (al viel het nog tegen om leuke vingerpoppetjes te vinden). (extra lekkere) soepstengels met vingerpoppetjes (dierenversie, ikea) erop, en een kaartje met 'hoera, anna = 1 jaar" eraan. voor op de babygroep van 't kinderdagverblijf.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 februari 2006 @ 07:52:00 #73
13151 crew  Rewimo
pi_35065897
Dat ziet er wel erg gezellig uit, Bix
pi_35066662
Leuk zien ze eruit bix!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:56:13 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39145959
Kickje.

Maria gaat volgende week eindelijk naar de peutergroep en ik wil iets leuks tracteren. Nu hebben we bij Ikea van die kleine ronde magneetjes gekocht, platte schijfjes zeg maar. Daar wil ik een handje van Maria op plakken, alsof ze "dag" zwaait. Dat handje wordt dus een verfafdrukje op karton, zoiets. Maar hoe maak ik dat nou een beetje stevig en mooi en houdbaar? Ik heb geen plastificeerding ofzo.

Ik wil eigenlijk het liefst ook nog een spiraaltje tussen het handje en de magneet doen, zodat het echt kan wiebelen en zwaaien. Maar ja, hoe bevestig je een spiraaltje op een platte magneet?

Tips? Graag!

Oh ja, het Mariakaakje zal wederom de eetbare begeleider zijn van dit vrolijke tractatiegeheel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 juni 2006 @ 13:32:17 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39146960
Misschien met 'boeklon', van die stevige plastic plakfolie waarmee je normaal schoolboeken kunt kaften. En anders laten lamineren bij de copyshop. Erg leuk idee trouwens!
En het spiraaltje zou je met een reepje ducktape kunnen vastplakken...

Nog even foto spamt van Isa's afscheid van de babygroep...

Zelfgebakken cakejes met een gelukspoppetje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:39:04 #77
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39147166
Je kunt ook muize(n)trapjes vouwen, blijft ook zitten. Als je het stevig wilt, kun je ook bij de xenos ofzo van die hele goedkope placemats kopen en daar de handjes uitknippen.

Leuk met die foto's Sjeen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:58:38 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39147881
Dat van die placemats is sowieso een goede, daar kan ik dik papieren handjes wel op plakken toch?
En ik hoop dat ducktape idd goed is voor spiraaltjes, want ik vind het leuk als die dingen ook echt nog even meegaan. (IJdele hoop dat mensen het bewaren, maar wie weet)
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:12:27 #79
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39148405
Of je doet de handjes (met verf) meteen op de placemats. Je hebt ze ook met een achterkant die wat stroever is. Daar blijft het wel goed op zitten denk ik. Maar ik weet niet of je dat nog goed door kunt knippen.
Ik weet niet hoe groot de veer is, maar je kunt (hoe moet ik dat uitleggen?) ook rondjes knippen die evengroot zijn als de magneet en daar de veer doorheen prikken. Je kunt dan veel lijm tussen het papier en de magneet smeren, zodat je veer steviger zit. Wel goed laten drogen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_39152844

Ik heb me nooit gerealiseerd dat je op de meeste basisscholen wél op snoep, chips en dergelijke mag trakteren. Toen ik op de basisschool zat, en dat is al wat jaren terug, mocht dat ab-so-luut niet. Alleen maar gezonde spullen. Een jongen die rond sinterklaas jarig was, is eens met traktatie en al naar huis gestuurd. Hij had perpernoten bij zich, en dat kon echt niet...
pi_39153217
Deze is ook nog van een tijdje terug toen Morris naar de dreumesgroep ging:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 23 juni 2006 @ 16:34:59 #82
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39153218
Misschien nog een leuk ideetje bij een afscheid; goedkope zakdoeken kopen en daarop de handafdruk van je kindje zetten met daarbij iets van ''dag!" ofzo. En dan de zakdoek aan iets lekkers vastmaken zoals een doosje rozijnen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_39153892
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 16:23 schreef _Arual_ het volgende:

Ik heb me nooit gerealiseerd dat je op de meeste basisscholen wél op snoep, chips en dergelijke mag trakteren. Toen ik op de basisschool zat, en dat is al wat jaren terug, mocht dat ab-so-luut niet. Alleen maar gezonde spullen. Een jongen die rond sinterklaas jarig was, is eens met traktatie en al naar huis gestuurd. Hij had perpernoten bij zich, en dat kon echt niet...
Ik vind het juist bizar om per se op iets gezonds te moeten trakteren Als je jarig bent trakteer je op je werk toch ook op een lekker stuk taart en niet op een bruine boterham met pindakaas
pi_39156032
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 16:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik vind het juist bizar om per se op iets gezonds te moeten trakteren Als je jarig bent trakteer je op je werk toch ook op een lekker stuk taart en niet op een bruine boterham met pindakaas
Een bruine boterham is dan ook weer heel extreem. Bij ons werden doosjes krenten uitgedeeld, bijvoorbeeld. Of stukken fruit, maar dan leuk verpakt. Popcorn mocht, mits het de zoute variant was. Zoute sticks mochten ook, maar dat was een grensgeval, leek wel erg veel op chips.

Hetzelfde gold voor het speelkwartier: ongezonde dingen werden simpelweg afgepakt. Dan kreeg je een briefje mee voor je ouders, dat dat echt niet kon. Alleen voor een meisje met suikerziekte werd hierop een uitzondering gemaakt. Maar de mars die zij bij had, is door een van de leerlingen gejat, net op de dag dat ze zo'n hypo (?) kreeg. Tsja, dat was natuurlijk ook de kat op het spek binden. Een chocoladebar op een kapstokje in een school waar alleen fruit e.d. gegeten mocht worden...

En dat beleid had mijn basisschool dus al toen ik er 20 jaar terug als 4-jarige voor het eerst heen ging. Het is voor mij echt heel apart om te lezen dat er gewoon op nibbits getrakteerd mag worden. Was mijn basisschool dan de enige die er zulke strikte regels op nahield/
pi_39156130
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:12 schreef _Arual_ het volgende:

Hetzelfde gold voor het speelkwartier: ongezonde dingen werden simpelweg afgepakt. Dan kreeg je een briefje mee voor je ouders, dat dat echt niet kon.
En ondertussen honger lijden omdat je niets meer te eten hebt
quote:
En dat beleid had mijn basisschool dus al toen ik er 20 jaar terug als 4-jarige voor het eerst heen ging. Het is voor mij echt heel apart om te lezen dat er gewoon op nibbits getrakteerd mag worden. Was mijn basisschool dan de enige die er zulke strikte regels op nahield/
Bij mij op school mocht je trakteerde wat je wilde. Sommigen trakteerden op iets gezonds, maar de meesten op dingen als negerzoenen en zakjes chips. En zo hoort het imo ook. Een traktatie is iets lekkers, iets bijzonders, iets niet alledaags. En als het goed is krijg je een zakje chips of een negerzoen niet elke dag.

Ook in de pauzes waren er geen regels. Al geloof ik niet dat er kinderen waren die elke dag marsen en lollies meehadden. Ik had meestal een Evergreen oid, voorzover ik me kan herinneren.
pi_39159025
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:17 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En ondertussen honger lijden omdat je niets meer te eten hebt
[..]

Bij mij op school mocht je trakteerde wat je wilde. Sommigen trakteerden op iets gezonds, maar de meesten op dingen als negerzoenen en zakjes chips. En zo hoort het imo ook. Een traktatie is iets lekkers, iets bijzonders, iets niet alledaags. En als het goed is krijg je een zakje chips of een negerzoen niet elke dag.

Ook in de pauzes waren er geen regels. Al geloof ik niet dat er kinderen waren die elke dag marsen en lollies meehadden. Ik had meestal een Evergreen oid, voorzover ik me kan herinneren.
Ook al waren de traktaties gezond, dan nog waren ze meestal best lekker. Beschuit met aardbei, mjammie, satéprikkers met kaas en worst, gevulde tomaatjes. De meeste ouders waren iig erg creatief, dat scheelt.
pi_39159810
Laatst op mn werk getrakteert:grote snoepjes op een sateprikker prikken en een aantal bij elkaar steken en als boeketje in crepepapier verpakken. Als je verschillende kleuren crepepapier gebruikt krijg je een heleboel vrolijke boeketjes. Oogt heel gezellig en vrolijk
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:26:07 #88
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_39244800
Bij mijn dochter op school moeten de kids met hun ogen dicht raden wat de traktatie is. Als eerste wordt er altijd 'chips' gegokt. Kennelijk is dat voor de kids zelf de favoriete traktatie.

Niet moeilijk waar ik mijn dochter over 2 weken op laat trakteren: chipskettingen. Van die nib-itt ringen aan een dropveter..
"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
pi_39244927
hier maakte mijn moeder wel eens kaaslollies
Of worstebroodjes (croisant deeg met een knakworst)
Of doosjes met rozijntjes
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 26 juni 2006 @ 16:17:05 #90
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_39253639
Wij willen juist wel alleen maar gezonde traktaties. Je wilt je kind thuis toch ook niet teveel laten snoepen? Het werd steeds gekker. Nu gaat het heel goed, ook met dieet kinderen heb je minder problemen, alleen met kaas wel ivm melkallergie.
Ook bij de lunch mogen ze alleen maag gezond mee.
pi_39288066
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:26 schreef Poedel het volgende:

chipskettingen. Van die nib-itt ringen aan een dropveter..
blijft altijd leuk!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_39295541
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:17 schreef ik80 het volgende:
Wij willen juist wel alleen maar gezonde traktaties. Je wilt je kind thuis toch ook niet teveel laten snoepen?
Hoeveel traktaties krijgt een kind nu helemaal op school? Gemiddeld niet meer dan één keer per week. Dat lijkt mij niet 'teveel'.
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 20:46:50 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_39297661
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:29 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hier maakte mijn moeder wel eens kaaslollies
Of worstebroodjes (croisant deeg met een knakworst)
Of doosjes met rozijntjes
die kaaslollies klinken leuk! Hoe doe je dat?

Ik vind het altijd zo moeilijk met het oog op voedselallergiën dat ik voor Cas voor het trakteren op de peuterspeelzaal maar vast een stel zakken met badspeeltjes heb gekocht
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 21:01:18 #94
13151 crew  Rewimo
pi_39298170
Kaaslollies is volgens mij rondjes kaas die je op een pepsel prikt
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:04:22 #95
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39298282
Het kan natuurlijk ook een leuk cadeautje zijn. Zo kwam vorige week op stage een kind met spookjes aan. Een grote stuiterbal, verpakt in een wit lapje, dichtgebonden met touw en een dropveter, oogjes erop = klaar.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:39:43 #96
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39299612
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het kan natuurlijk ook een leuk cadeautje zijn. Zo kwam vorige week op stage een kind met spookjes aan. Een grote stuiterbal, verpakt in een wit lapje, dichtgebonden met touw en een dropveter, oogjes erop = klaar.
uhuh.. alleen word je (ik althans) een beetje zat van weer een prul-ding. De ene keer een bal(letje).. daar hadden we er zelf al 15 van.. De volgende keer een duikbriletje.. na 2 minuten is het ding stuk, dus drama..
Saskia is veel blijer met iets 'eetbaars' dat ze niet elke dag krijgt. (al vond ik lollies als traktaties niet zo geweldig voor 2-jarigen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:56:24 #97
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39300379
Ja, daar heb je ook wel weer een punt.
Kleurplaat? En verder valt er zóveel te knutselen met voedsel! Gewoon een hobby of lievelingsding van je kind bedenken en bekijken waar je het van kunt maken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:04:32 #98
34891 melonovy
La Kutschie
pi_39300756
Chiara had dit getracteerd:

Een olifant, met ballonslurf, tegen een plastick beker geplakt, met in die beker rozijntjes en een bellenblaas, en het was een succes!
Bij haar op de peuterspeelzaal wordt ook regelmatig op vis getracteerd, stukjes kibbeling vers van de visboer om de hoek
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 22:06:30 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_39300848
Ik heb René dit jaar gewoon op waterijs laten trakteren, geen geouwehoer met kadootjes, prul en allergiën (eerst ff nagevraagd )
pi_39301195
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:46 schreef moussy het volgende:

[..]

die kaaslollies klinken leuk! Hoe doe je dat?

Ik vind het altijd zo moeilijk met het oog op voedselallergiën dat ik voor Cas voor het trakteren op de peuterspeelzaal maar vast een stel zakken met badspeeltjes heb gekocht
Kaaslollies zijn of ronde of rechte stukken kaas, die je op een saté prikker prikt of op iets zonder scherpe randjes.
Die drukte mijn moeder dan in een halve meloen en zo deelde ik het dan uit
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:19:07 #101
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39301489
Van die kadootjes word je af en toe inderdaad gestoord. Het lijkt wel of de moeders tegen elkaar opboksen wie het mooiste en grootste kadootje trakteert Van viltstiften tot waterpistooltjes (voor een babygroep ) en vervolgens moet je het weer uit die knuistjes worstelen omdat ze er nog veels te klein voor zijn. Het zijn nog maar babietjes en dreumesjes en die geven geen zier om een originele tractatie. Die willen gewoon snoepen. Wij gaan dit jaar denk ik gewoon weer voor de rozijntjes met een plaatje erop ofzo.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_39301554
Thijs kreeg hier regelmatig van die stressballetjes als traktatie mee naar huis..
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 22:24:03 #103
7074 moussy
kuttekop
pi_39301742
René heeft trouwens ook wel eens doodsimpel op "bier" getrakteerd. Een doorzichtig plastik bekertje met kaaschippies er in en daar boven op popcorn. Deed het ook leuk bij de kleuters.
pi_39301826
Het meest bizarre zijn toch wel de 'cadeautjes' waarop dan staat: niet geschikt voor kleine kinderen. En dat dan trakteren op een kdv
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 22:32:54 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_39302167
of op de peuterspeelzaal... ik zie het bij Cas nu ook, wat moet een kind van 2 nou met een stuiterbal, ik ben vreselijk bang dat ie hem in zn mond propt, dus die gooi ik weg, of René mag er buiten mee stuiteren, komt op hetzelfde neer
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:40:37 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_39325805
IN mijn laatste stageklas:

Van die plastic IKEA bekers tot op het randje gevuld met borrelnootjes. Meer dan de helft van de borrelnootjes werd weggegooid omdat er simpelweg te veel in zat voor de kids.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39326922
Wij hebben de afgelopen weken heel wat feestjes gehad, zo met de zomervakantie voor de deur en kindjes die naar de basisschool gaan...
Ik vind het een beetje jammer dat sommige ouders lijken te proberen om anderen te overtreffen, qua hoeveelheid. Er belandt heel wat in de prullenbak, hardstikke zonde.

Het gaat naar mijn idee veel meer om het idee (en zeker die jonge kinderen geven erg weinig om de hoeveelheid).
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:44:39 #108
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39345668
Nou, de handjes-magneetjes zijn leuk gelukt (idd met placemats!!! ) en ik heb er een Mariakoekje bij gestopt in het cellofaan. Ziet er wel leuk uit en wie weet worden de handjes bewaard en geplakt op een paar koelkasten van kindjes.

Nu moeten we vandaag nog iets voor de leidsters kopen. Ik wil voor allevier een vergeetmenietje in een leuk potje. Is dat erg afgezaagd?
pi_39345708
Nee hoor, dat vind ik wel een leuk idee dat vergeet-me-nietje
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:59:45 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_39345899
Foto Sugar?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:27:01 #111
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39346320
Ja, vanavond misschien even doen nog! Maar door het cellofaan zie je niet meer zo goed hoe het zit. Oh, heb trouwens nog een losse, ja, doe ik straks.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:30:02 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_39346384
Leuk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Games donderdag 29 juni 2006 @ 10:01:22 #113
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_39347002
quote:
KEUKENROL-KROKODIL
Met spelelement

Neem een keukenrolkoker en verf deze groen.
Knip aan een uiteinde 2 keer een driehoek weg, tegenoverliggende zijden, zodat een bek ontstaat.
Plak er vier grote witte tanden in.
Twee grote ogen op de kop plakken (zogenaamde Donald Duck ogen).
Nu maak je een klein gaatje in het midden van de koker aan de onderkant.
Trek hier een draadje door en maak een knoopje aan het uiteinde zodat het draadje vastzit binnenin de koker.
Aan het uiteinde van het draadje dat nu onder je koker hangt knoop je een houten kraal.
Zorg dat het draadje de goede lengte heeft want de grap van deze 'suprise' is dat je moet proberen de kraal in de bek van de krokodil te vangen.
De traktatie stop je in de koker. Succes verzekerd !!

Dit idee werd toegestuurd door Marilene Beckers
Waar tover je zo snel 25 keukenrollen voor 25 gillende kinderen vandaan
Tering al die moeite voor een schooltraktatie..

chips of een zakje snoep was meestal voldoende
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:54:19 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_39350096
je zult mij ook niet zo zien freubelen
Ik vind het allemaal heel erg mooi enzo, maar waarom zo uitgebreid allemaal?

ow, ik lees nu dat m@x zegt wat ik dus denk
stormy waters...
sailin'
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:01:07 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_39352080
Nouja, ik vind het hartstikke leuk om zulke dingen te doen. Bert krijgt dan ook altijd wat "kinderachtigs" mee naar zijn werk om te trakteren als hij jarig is, in plaats van het standaard gebak.

Vorig jaar had hij dus zelfgemaakte worstebroodjes, en voor dit jaar weet ik het nog niet. Ik heb vandaag zitten freubelen met lange vingers.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 29 juni 2006 @ 14:41:20 #116
7074 moussy
kuttekop
pi_39355367
Die lange vingers zijn leuk!!
  donderdag 29 juni 2006 @ 15:04:16 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_39356092
Normaal doe je er ook nog een uit een vouwblaadje geknipt kraagje om met een tumtummetje eronder om het goed vast te houden. Je kan hiermee alle kanten op, want je kan glazuur gebruiken om te plakken, maar je kan ze ook in de chocolade dippen en dan met hagelslag de haren maken enzo.
Geschatte kosten per kind, uhm, minder dan 50 cent?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39356095
leuk troel!!
pi_39358339
Ze zijn leuk Troel .
Vergeet-me-nietje is leuk sugar
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 juni 2006 @ 17:25:28 #120
13151 crew  Rewimo
pi_39361333
Al eens geplaatst, een treintje van internet geplukt (kenners weten dat het de trein van Nijntje is), geprint (zowel gewoon als spiegelbeeld), uitgeknipt en doosje rozijntjes en doosje smarties ertussen geplakt.

donderdag 29 juni 2006 @ 20:43:42 #121
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_39367619
Die lange vingers vind ik echt heel erg leuk .
Wat voor snoepjes zijn de oogjes?

*onthoudt
Fuck the EBU
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:44:30 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_39367665
Dit komt uit zo'n potje van Dr. Oetker, maar je kan ook van die mini-smarties nemen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39367823
broodjes doner kebap
knoflooksaus erop en gaan.
pi_39367841
of gewoon ijsjes.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:49:28 #125
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_39367910
Oh ja, laat ik ook maar vertellen wat onze dochter getrakteerd heeft:

Toen ze 1 werd, een kinderzakdoekje, met daarin een pakje Nijntjekoekjes, de puntjes samengebonden met een lintje en daaraan een fotootje met "Hoera, Femke 1 jaar".

Haar tweede verjaardag was vlak voor Pasen. Toen heb ik op papieren paasbekertjes (geel en met eitjes erop enzo ) van karton een paashaasje gemaakt. In de beker zat een doosje yoghurtrozijntjes om op het KDV op te eten en, hoe origineel, een paasei voor mee naar huis.
Ook weer een kaartje met een fotootje erop, ik vind het zelf ook altijd zo leuk als Femke een trakatie mee naar huis krijgt waar een fotootje bij zit .

Ik heb helaas geen foto's gemaakt .
Fuck the EBU
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:20:53 #126
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39369383
De vergeetmenietjes zijn allemaal opgebloeid, zeggen de winkels.
En zaadjes kon ik er ook niet van vinden.
Dus nu maar zwaar aan projectie gedaan en bepaald dat de leidsters vast net zo dol zijn op Ben en Jerry's als wij.
Mijn man gaat het verstoppen in de vriezer daar en we geven bij de kindertraktaties een kaart van Jip en janneke bij een ijskraampje met bedanktekst voor leidsters. En een hintje naar de vriezer... Is vast heel spannend voor ze.

Handje (achterkant)

en voorkant

plus:

levert op:

donderdag 29 juni 2006 @ 21:27:33 #127
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_39369652
Leukkk Sugar! Je hebt er echt wat moois van gemaakt .
En wie houdt er nu NIET van Ben en Jerry's
Fuck the EBU
pi_39369690
ik, een goeie bak hertog is veel lekkerder en dan betaal je niet voor die ranzige combinaties en het merk.
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:31:26 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_39369793
Ja, het ziet er gaaf uit!

Ik vind het een superleuk idee!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:32:19 #130
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_39369837
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:28 schreef Repeat het volgende:
ik, een goeie bak hertog is veel lekkerder en dan betaal je niet voor die ranzige combinaties en het merk.
Jamaar jouw smaak telt niet, jij hebt Maikuuul in je avater
Fuck the EBU
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 juni 2006 @ 21:33:47 #131
13151 crew  Rewimo
pi_39369896
Leuk, Sugar!
pi_39370043
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:32 schreef MaLo het volgende:

[..]

Jamaar jouw smaak telt niet, jij hebt Maikuuul in je avater
pi_39372799
Sjoeg, wat ziet dat er leuk uit!
Ik heb de leidsters laatst getrakteerd op Australian bonbons
Dat vonden ze helemaaaaaaaal niet erg
pi_39374744
ziet er leuk uit Sugar
pi_39380844
Heel leuk Sugar .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:55:26 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_39398070

Cakeclowntjes blijven ook altijd leuk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 10:18:22 #137
13151 crew  Rewimo
pi_39932402
Schopje: ik zoek iets makkelijks om te trakteren voor Christan vrijdag bij het afscheid op school. Niet iets met een handje want dat hebben ze net van een ander kindje gekregen. Zit te denken aan een aardbeiveter met een dropsleutel eraan of zoiets. Of weet iemand nog iets anders? Ik heb deze keer geen tijd om te bakken
pi_39932470
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Schopje: ik zoek iets makkelijks om te trakteren voor Christan vrijdag bij het afscheid op school. Niet iets met een handje want dat hebben ze net van een ander kindje gekregen. Zit te denken aan een aardbeiveter met een dropsleutel eraan of zoiets. Of weet iemand nog iets anders? Ik heb deze keer geen tijd om te bakken
snickers.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:48:45 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39934705
Waterijsjes rewimo
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 11:53:07 #140
13151 crew  Rewimo
pi_39934832
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Waterijsjes rewimo
Mja, wordt lastig omdat ik zelf moet werken. Heb er wel aan gedacht maar is praktisch gezien niet echt uitvoerbaar dus
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:53:42 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39934853
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mja, wordt lastig omdat ik zelf moet werken. Heb er wel aan gedacht maar is praktisch gezien niet echt uitvoerbaar dus
Geen vriesvak op school?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 11:54:36 #142
13151 crew  Rewimo
pi_39934883
Geen idee

Weinig ruimte in de vriezer thuis ook trouwens Maar dat zou nog wel te ondervangen zijn door om 8 uur de supermarkt op de hoek binnen te vallen.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:54:52 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39934893
Ik ben een zomerkindje dus ik trakteerde altijd ijs , er was een vriesvak op school

mischien even navragen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 11:56:02 #144
13151 crew  Rewimo
pi_39934932
Navragen kan uiteraard
pi_39938408
aan hoeveel traktaties moet ik denken Rewimo?

iets met fruit als je daar de tijd voor hebt
Fruit spiesje (aardbei-annanas-banaan-meloen-appel )
[sub]je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk qua fruit)
dat op een prikkertje prikken en op een halve meloen of piepschuim ofzo prikken (omwikkelen met bv aliminum folie)

chineesje
Vlecht van drop/aardbeienveters een lange vlecht en speld die met een satéprikker op een appel. Daarna maak je van een rond papiertje een hoedje. Prik dit door de satéprikker heen. Nog twee kruidnagels als oogjes en klaar is je Chineesje... P.S.: het kan ook een mandarijntje of zo zijn

Kaas en/of worst Lolly’s
Kaas
Worst
Saté prikkers
Aluminiumfolie
waterballonnen
garen
knutselpapier

Beschrijving

Snij de worst in dikke plakken en de kaas in flinke blokken.
Wikkel de worst in een stukje aluminiumfolie en doe dit ook voor de kaas. Zo blijft het langer vers.
Prik de worst of kaas bovenop een saté prikker.
Versier de lolly met een waterballon en een labeltje met de naam van de jarige. Knip labeltjes uit het knutselpapier of maak labeltjes met behulp van de computer.

Wuppie
cocktailprikkers
mandarijnen
gekleurd papier
kindvriendelijke lijm
Pen of viltstift
Eventueel plakoogjes (te koop bij knutselwinkels)

Beschrijving

Knip voetjes uit het gekleurd papier (1 geheel). Plak de voetjes aan de onderzijde van de mandarijn. Knip vervolgens uit het gekleurd papier een strookje waarop je zelf een tekst kunt schrijven. Plak het papierstrookje vast aan twee cocktailprikkers (het idee van een spandoek) en prik deze in de mandarijn (aan de bovenzijde). Teken daarna met de pen of viltstift een gezichtje op de voorzijde van de mandarijn.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 14:16:27 #146
13151 crew  Rewimo
pi_39939511
Die Wuppies klinken leuk! Gezien de afgelopen rage zal dat vast wel aanslaan Tnx Bar
pi_39939541
graag gedaan Rewimo
pi_39939824
Jillian gaat maar lekker ijsjes uitdelen bij het afscheid op school. Nu maar hopen dat er weer een flinke voorraad ligt bij de super, want gisteren was er geen ijsje meer te krijgen
pi_39940054
Deze traktatie was vanwege het afscheid van Isabel, omdat ze na de vakantie naar een andere school gaat.

Handje van Isabel overgetrokken, tig keer uitgeknipt en een lolly er ondersteboven aan. Je moet toch gedag zwaaien hè.

De kindjes zijn altijd welkom om op visite te komen en voor het gemak gaf ik ze allemaal de nieuwe sleutels van het nieuwe huis, want dan kunnen ze zo binnenhobbelen.

Vergeet-me-nietjes zijn er inderdaad niet meer, daarom een andere bloem die nooit verwelkt, zodat Isabel nooit vergeten wordt.

De huissleutels even netjes opbergen in wat folie en dan de lolly met het handje erin. Strikje erom et voila. (Let a.u.b. niet op de kat die op de achtergrond vrij onsmakelijk ligt te slapen.)

Het resultaat, met in het midden kadootjes voor de juffen. Allebei een beker met 'De Liefste Juf' erop.

Het was weer een succes. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39940181
Overigens doe ik normaal ook niet aan kadootjes bij traktaties, hoor. Ik heb een keer twee hele gave krokodillen gemaakt die allemaal gekleurde parapluutjes in hun rug hadden met worst en kaas.
Eén keer een hele grote doos met feesthoedjes met toetertjes en snoepjes erin. (Vonden de kindjes heeeeel leuk!)

Afgelopen verjaardag heb ik mezelf er makkelijk van afgemaakt door zo'n snoeptaart bij de Jamin te kopen. Ik had er gewoon een schuldgevoel van, want normaal maak ik alles zelf. . Maar ik had het zo druk en er gaat altijd zoveel tijd in zitten.

Opvallend genoeg kan Isabel zich deze laatste traktaties niet meer herinneren. Alles wat mama heeft gemaakt, weet ze nog, maar die taart niet meer terwijl dat dus op haar laatste verjaardag was. . Doet me stiekem wel goed eigenlijk. Dan weet ik waarvoor ik het doe. .

Met de bloemen/handenmand ging ze ook beretrots de klas in. .
Oi!
pi_39940338
lollies

En waarom EN een lollie EN een dropveter EN een dropsleutel??

maar die handjes zijn leuk
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:44:42 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_39940364
Dit gaat ze zich denk ik nog jaren herinneren!

Gaaf hoor MUUS!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39940388
lollies vind ik zelf persoonlijk best wel een gevaarlijk snoepje voor kinderen.

Maar dat maakt de traktaties niet minder leuk
pi_39940607
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:43 schreef anneja het volgende:
lollies

En waarom EN een lollie EN een dropveter EN een dropsleutel??

maar die handjes zijn leuk
Ze zijn 6 jaar, ik geef geen lollies aan babies ofzo, hoor. .

En dat, omdat Isabel heel erg verdrietig is dat ze daar weggaat, ze maar één keer afscheid kan nemen en het dus voor één keer wel groot aangepakt mocht worden.

Ik vond nog wat oude foto's. Niet bepaald goede kwaliteit, maar vooruit.

De krokodillen.

De grote doos met de feesthoedjes met daarin een paar snoepjes in geel crèpe-papier en een feesttoeter. (Zeeman, kost niks.)

De taart-die-nooit-bestaan-heeft van Jamin.
Oi!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 14:52:52 #155
13151 crew  Rewimo
pi_39940608
Een sleutel aan een veter vind ik zelf ook leuk. Handjes hebben ze vorige week nog gekregen. Ik zou wel van die plastic handschoenen kunnen vullen met popcorn, dat doet het ook wel leuk
pi_39948031
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:52 schreef Rewimo het volgende:
Een sleutel aan een veter vind ik zelf ook leuk. Handjes hebben ze vorige week nog gekregen. Ik zou wel van die plastic handschoenen kunnen vullen met popcorn, dat doet het ook wel leuk
Wat voor plastic handschoenen? Van die doktersdingen (bukt u maar even, dat type) hebben aan de binnenkant talkpoeder oid zitten.
pi_39950592
vroegah .... kregen wij nog wel eens een drop/aardbeienveter vol met van die ring-chippies
(als ketting dus)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 juli 2006 @ 20:56:17 #158
13151 crew  Rewimo
pi_39950730
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:16 schreef ChrisJX het volgende:
Wat voor plastic handschoenen? Van die doktersdingen (bukt u maar even, dat type) hebben aan de binnenkant talkpoeder oid zitten.
Nee, geen rubber handschoenen, gewoon van die plastic dingen van de bouwmarkt
pi_39950776
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:52 schreef Spekkiemonster het volgende:
vroegah .... kregen wij nog wel eens een drop/aardbeienveter vol met van die ring-chippies
(als ketting dus)
Oh ja, die maken ze ook zo graag zelf op kinderfeestjes en dan de rest van het feestje snoepen, feesten en plakken tegelijk. .
Oi!
pi_39964477
in onze klas zat vroeger een meisje en die moeder deed altijd leuke tracts. maken
Zo had ze eens een egel, zoals ergens hierboven al beschreven met spiesjes fruit e.d.
Maar ook appels die tot varkentjes waren gepimpt ofzo

die tractaties staan mij nog het meeste bij ...
Ik vond dat (toen al!) leuk dat die moeder dat allemaal maar maakte en stiekum wilde ik dat mijn moeder dat ook deed
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 juli 2006 @ 08:40:51 #161
13151 crew  Rewimo
pi_39964716
Zo'n egel heb ik ook al eens gemaakt, ziet er inderdaad heel erg leuk uit. Met fruit, kaas en cocktailworstjes

Hee kijk, hij staat zelfs in dit topic
pi_39966105
mooie traktaties allemaal muus. en die krokokillen, leuk! wat hebben ze trouwens in hun bek?
pi_39986747
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:52 schreef bixister het volgende:
mooie traktaties allemaal muus. en die krokokillen, leuk! wat hebben ze trouwens in hun bek?
Ja jeetje, tanden natuurlijk. Dat ziiiiiiie je toch wel, bixister? .

.

Er zat o.a. kaas op de spiesjes en ik heb van de zijkanten van de hompen kaas (dat wat je er toch altijd afsnijdt en weggooit) tanden gesneden.
Oi!
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:43:58 #164
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39987019
Wás je altijd al zo'n creabea MUUS, of groeit die kwaliteit bij moeders met het groeien van hun kind?

Pfff, ik zie mezelf écht niet van dat soort krokodillen maken zeg!
Die zakjes chips die in mijn klas zo vaak worden uitgedeeld zijn dan weer het andere uiterste.

Overigens vind ik je afscheidstractatie (handje, sleutel, vergeet-mij-nietje) echt .
pi_40011085
Zakkies chips. .

Maar Moonah, kijk naar die krokodil! Een hap uit die komkommer om een mond te maken en dan van randjes kaas oogjes, voetjes en tandjes maken. Het lijkt heel wat, maar het stelt echt niet zoveel voor wat het maken betreft.
Jij schudt die krokodil binnenkort zó uit je mouw. .

Oh, en dank voor de complimentjes. . .

[ Bericht 11% gewijzigd door MUUS op 20-07-2006 14:25:57 ]
Oi!
  † In Memoriam † donderdag 20 juli 2006 @ 14:24:47 #166
43556 miss_dynastie
pi_40011298
MUUS, ik vind het echt hardstikke stoer allemaal
De Jamin-taart vind ik ook wel schattig trouwens
pi_40011466
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:35 schreef MUUS het volgende:
Ja jeetje, tanden natuurlijk. Dat ziiiiiiie je toch wel, bixister? .
aah, natuurlijk!
doet 't ook goed op de *cheeeeze* foto!
  Licht Ontvlambaar donderdag 20 juli 2006 @ 14:59:01 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40012702
MUUS, mooi gemaakt!!!

Omdat ik naar Nijmegen ging, heb ik me er voor Isa's verjaardag een beetje gemakkelijk vanaf gemaakt... Een doosje stoepkrijt van bij Action voor wel helemaal ¤0,25 met daarop een fototje van Isa en een Winnie de Poohkoekje (waren toevallig in de aanbieding bij C1000). Ik heb er nog eentje liggen hier, even kijken of ik het fototoestel opgestart krijg...

Gelukt

[ Bericht 20% gewijzigd door Sjeen op 20-07-2006 15:11:14 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 juli 2006 @ 17:27:02 #169
13151 crew  Rewimo
pi_40018485
Leuk Sjeen! Hier worden het popcornhandjes Met een ballon erbij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 juli 2006 @ 21:21:55 #170
13151 crew  Rewimo
pi_40024734

Was nog best een hoop werk, 25 van die dingen vullen, je moet de popcorn in de vingers proppen
pi_40024805
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:21 schreef Rewimo het volgende:

[[url=http://f10.putfile.com/thumb/7/20015195156.jpg]afbeelding][/URL]

Was nog best een hoop werk, 25 van die dingen vullen, je moet de popcorn in de vingers proppen
Ik vind ze eng
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 juli 2006 @ 21:28:42 #172
13151 crew  Rewimo
pi_40024923
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:24 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind ze eng
Slap handje
pi_40030311
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Slap handje
Die heb ik ook gemaakt toen mijn stage afgelopen was, maar ik had er van die kaaschips in gedaan.
Liefde
  vrijdag 21 juli 2006 @ 15:52:55 #174
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_40050281
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:19 schreef Spekkiemonster het volgende:
in onze klas zat vroeger een meisje en die moeder deed altijd leuke tracts. maken
Zo had ze eens een egel, zoals ergens hierboven al beschreven met spiesjes fruit e.d.
Maar ook appels die tot varkentjes waren gepimpt ofzo

die tractaties staan mij nog het meeste bij ...
Ik vond dat (toen al!) leuk dat die moeder dat allemaal maar maakte en stiekum wilde ik dat mijn moeder dat ook deed
Die heb ik ooit ook getrakteerd!

Dat was een appel (liefst met stokje).. Een roze lintje aan het stokje knopen en even met de schaar erlangs zodat je er een krulstaart van maakt. Aan de andere kant met van die korte stukjes coctailprikkers een ovaal stuk kaas als neus er op prikken. Twee stipjes/oogjes met een stift tekenen. Oortjes waren van die bananenschuimpjes en de pootjes waren vier stukjes droge worst . De droge worst en de bananenschuimpjes zaten ook vast geprikt met coctailprikkertjes.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 juli 2006 @ 18:24:15 #175
13151 crew  Rewimo
pi_40054494
De slappe handjes zijn in de smaak gevallen
  woensdag 26 juli 2006 @ 06:58:08 #176
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40191152
Fruitsalade meloen uithollen is stom
pi_40191157
Wow, goed gelukt LB
Hele nacht bezig geweest?
  woensdag 26 juli 2006 @ 07:05:53 #178
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40191173
Effectieve tijdsbesteding he
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 juli 2006 @ 07:22:37 #179
13151 crew  Rewimo
pi_40191225
Leuk geworden zeg!
pi_40233429
ook leuk: een soepstengel met daaraan een dropveter en aan het eind van de veter een snoephaai. Zo hebben de kids een snoephengel

Ik weet niet of het al eerder genoemd is.... had geen zin om alles terug te lezen....shame on me
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_40234972
wat ook leuk is om te trakteren kan bijna bij alle leeftijden.
een vierkante ijshoorntje daarin doe je beslag van cakjes en dan in de oven.
als die klaar zijn kun je er een laage chocolade of een ander laagje erop doen met wat hagelslag(choco of gekleurde) of ander spul. dan kun je het zelf af maken zo als je wilt. en klaar is ie.

ik heb toen ik klaar was met stage ballonen opgeblazen daar een zakdoekje aan gehangen en wat lekker in gedaan.

of als het grote kinderen zijn kun je ze ook wafels zelf laten versieren. een groot succes zelfs na jaren

verder zal ik eens even bedenken hoe en wat.
mama van 3 kids!
pi_40235121
Die ijshoorntjes heb ik ook eens gemaakt, maar die waren dus niet meer te kanen toen ze uit de oven kwamen. Cake was okay, maar die bakjes waren taai. Brrrr. .
In theorie heel leuk, ziet er ook leuk uit, maar in de praktijk is het niet lekker.

Weggegooid en toen snel de krokodillen in elkaar gezet. .
Oi!
pi_40235248
ow nou de kinderen(op stage) hebben ze pas nog gegeten en ze waren lekker aan het smullen.
mama van 3 kids!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 13:10:38 #184
13151 crew  Rewimo
pi_40235291
Wat je ook kunt doen met die ijsbakjes is zo'n ronde spek erin doen, dan lijkt het ook net een ijsje.
pi_40235493
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Wat je ook kunt doen met die ijsbakjes is zo'n ronde spek erin doen, dan lijkt het ook net een ijsje.
Zo'n spekkie/kokosbolletje en dan een parapluutje erin.
pi_40235500
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:09 schreef Popples het volgende:
ow nou de kinderen(op stage) hebben ze pas nog gegeten en ze waren lekker aan het smullen.
Ja, weten die kinderen veel. . Die denken dat het zo hoort. .
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Ja, da's een veeeel beter idee.

Oeh, die ga ik proberen te onthouden voor Belletjes volgende verjaardag. .
Oi!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 13:34:18 #187
13151 crew  Rewimo
pi_40236066
Ik ook, voor 19 oktober
pi_40236391
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik ook, voor 19 oktober
Hier 22 oktober.
Oi!
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:51:14 #189
3142 m@x
pi_40236599
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:43 schreef MUUS het volgende:

[..]

Hier 22 oktober.
en ik voor 8 oktober (mits meneer dan naar de peutergroep mag want anders worden het toch weer de geijkte babykoekjes )
pi_40236637
Ik denk dat Morris echte ijsjes gaat trakteren met zijn verjaardag
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 13:52:50 #191
13151 crew  Rewimo
pi_40236645
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:43 schreef MUUS het volgende:
Hier 22 oktober.
Hoe oud wordt ze dan?
pi_40236854
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:51 schreef m@x het volgende:

[..]

en ik voor 8 oktober (mits meneer dan naar de peutergroep mag want anders worden het toch weer de geijkte babykoekjes )
Koekies zijn ook lekker, joh. .

En als dat zo is, vind je die traktaties van Sjeen niet leuk? Ziet er wel heel leuk uit met die stoepkrijtjes. Hoewel... lijkt me rond die tijd moeilijk om aan stoepkrijt te komen.
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoe oud wordt ze dan?
Een jaar ouder dan uw zoon dan is, mevrouw Rewimo. Wel zeven hele jaren! .
Oi!
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:04:40 #193
3142 m@x
pi_40237005
Die van Sjeen zijn inderdaad leuk. Misschien wel een idee om alvast stoepkrijt in te slaan. Dat komt hier toch wel op (volgens mij eet Kai het).
pi_40237041
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:04 schreef m@x het volgende:
Die van Sjeen zijn inderdaad leuk. Misschien wel een idee om alvast stoepkrijt in te slaan. Dat komt hier toch wel op (volgens mij eet Kai het).
Nou hier, een toetje na het afgezaagde koekje!
Oi!
pi_40237109
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:15 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ja, weten die kinderen veel. . Die denken dat het zo hoort. .
dat is ook zo gelukkig heb ik ze niet gemaakt
ik mag eind september gaan uitdelen dan ben ik voor het laatst op stgae
heb er nu al zin in.
mama van 3 kids!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 14:54:46 #196
13151 crew  Rewimo
pi_40238556
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:59 schreef MUUS het volgende:

En als dat zo is, vind je die traktaties van Sjeen niet leuk? Ziet er wel heel leuk uit met die stoepkrijtjes. Hoewel... lijkt me rond die tijd moeilijk om aan stoepkrijt te komen.
[..]

Een jaar ouder dan uw zoon dan is, mevrouw Rewimo. Wel zeven hele jaren! .
Stoepkrijt is er altijd wel hoor Kruidvat of zo. Action.

Wauw één jaar ouder
pi_40574029
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:15 schreef snoopy het volgende:

Zo'n spekkie/kokosbolletje en dan een parapluutje erin.
Zoiets dus:

gemaakt door een vriendin van mij.
Ik ben zelf nu iets anders aan het knutselen voor Morris. Die gaat woensdag trakteren op het kdv.
pi_40604552
En dan hier mijn knutselwerk voor Morris:

Vlinders met stoepkrijt. Stoepkrijt was 95 cent bij de Etos.
Het idee heb ik van internet.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:21:00 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_40604683
wat creatief weer, leuk hoor!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:23:06 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_40604747
Die zijn erg leuk snoopy!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40604923
Dat is leuk! Die moet ik echt onthouden.
*OUD heilige*
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:31:20 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_40605044
Je kunt tegenwoordig traktaties online bestellen :0

http://www.hieperdepiep-hoera.nl/traktaties.html
Ik vind dit er ook wel gaaf uitzien:

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40605097
Dat zou ik niet durven, die combinatie van kaarsjes en papier. Maar het ziet er wel lekker vrolijk uit.
*OUD heilige*
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:34:25 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_40605143

Deze is niet prettig voor je oren

Maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Bovendien denk ik niet dat je de kaarsjes aan gaat steken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40605160
Die vlinders kon je ook online bestellen maar kosten wel 20 euro
Dan doe ik het liever zelf

toevoeging: op jouw site 55 cent per stuk Troel, zie ik nu. Die zijn ook erg leuk. maar zelf knutselen heeft ook wel wat.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:35:05 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40605161
Snoopy, wat een leuk idee!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:40:23 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_40605347
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:35 schreef snoopy het volgende:
Die vlinders kon je ook online bestellen maar kosten wel 20 euro
Dan doe ik het liever zelf

toevoeging: op jouw site 55 cent per stuk Troel, zie ik nu. Die zijn ook erg leuk. maar zelf knutselen heeft ook wel wat.
Ik zou het ook zelf willen doen hoor, het geeft dan gewoon zoveel voldoening en het is ook gewoon leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:42:12 #208
13151 crew  Rewimo
pi_40605396
Wat leuk die vlinders!
pi_40954646
leuk geworden zeg snoopy!

ik ben nog aan 't twijfelen wat ik volgende week voor piets verjaardag maak voor op 't kdv, en die week erop voor anna's afscheid van de babygroep.
pi_41015517
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:17 schreef snoopy het volgende:
Zoiets dus:

gemaakt door een vriendin van mij.
wie weet waar je dit soort spekjes kunt kopen?
pi_41016301
Er zit een spekkenwinkeltje op station Utrecht Centraal, daar verkopen ze ze
Verder bij snoepwinkels of sigarenwinkels zoals de Jamin en de Milo.
pi_41016410
ah utrecht cs, daar kom ik wel eens. maar een spekkenwinkel heb ik er nog nooit gezien? ik zal eens kijken, bedankt voor de tips!
pi_41016564
Vanaf het station richting Hoog Catharijne na de Bruna aan je linkerhand
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:55:53 #214
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_41175816
Maar wat te doen voor een meisje dat 14 september 10 wordt, veel van de dingen die ik hier zie worden dan al kinderachtig gevonden...
Aangezien het mijn eer te na is om haar met een plastic tas met zakjes chips of een doos ijsjes op pad te sturen, heb ik mijn grijze cellen (voor zover die aanwezig zijn ) even flink aan het werk gezet.
'Mevroi' is dol op lezen ( ) en op het verlanglijstje staan uiteraard verscheidene boeken. Elk stukje papier voldoet als bladwijzer... Boekenleggers dus .

Ze vindt ze zelf erg mooi geworden, en uiteraard komt daar nog een volkomen onverantwoord snoepje bij .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:05:18 #215
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_41176111
dat is n leuk idee
dat is er echt een om even heel goed te onthouden
pi_41176928
Mijn leukste tractatie als kind vond ik een papieren bordje met een croissantje, een botertje, een cupje jam en een plastic mesje.
Ook leuk: lege bierflesjes vullen met jelybeans of andere snoepjes en dan met een nieuwe kroonkurk (apparaten zijn volgens mij te huur) afsluiten.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:50:30 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41236996
Oké, ik zoek inspiraaaaaaaaaaassssie!!!!

Maria wordt zaterdag 2 en ik wil haar donderdag laten trakteren op het kinderdagverblijf (peutergroep). Wát ga ik doen?

Standaard-ingredient is een (of meer) Mariakoekje(s). Nu denk ik aan een taartje van Mariakoekjes, met iets lekkers daartussen (smilie, dropjojo, spekje, speeltje?).
Tegelijkertijd bedacht ik dat ik ook een jojo kan maken van twee koekjes en daartussen in zo'n dropjojo, met stukje dropveter losgehaald als touwtje.
Als ik dat doe, iemand een idee hoe ik dat dan zou kunnen plakken?

En nog liever: iemand een ander en leuker (!) simpel idee rondom Mariakoekjes en jarig zijn of 2 jaar worden? Die jojo slaat in die zin natuurlijk nergens op.

Bedankt!
pi_41237152
gaatje in een mariakaakje prikken en aan een dropveter hangen. Allemaal een medaille
2 tumtummetjes en een stukje aardbeiveter met suikerwater op een kaakje plakken, als een soort smiley

Verder kan ik ook niet echt iets verzinnen..
Saartje
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:55:51 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41237214
Oh, nou, beide wel meteen heel leuk! Hahaha. Die medaille, ik denk dat ik dat wel zie zitten!!!
  Licht Ontvlambaar zondag 27 augustus 2006 @ 21:57:26 #220
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41237286
Sjoeg, de jojo bestaat uit 2 Mariakoekjes, dus een beetje connectie is er wel Je zou het kunnen plakken met een mix van poedersuiker en water, dat gebruikten wij altijd als cement voor peperkoekenhuisjes.

Eens verder denken...
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:02:52 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41237504
Die medaille vind ik eigenlijk wel een heel erg leuk idee.
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:04:22 #222
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41237566
Maar dan kan ik er misschien beter ook een echt medaille-achtig iets van maken? Met goud of zilver? Of versiersels van snoep? Help nog eens zo goed?
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:06:19 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41237639
Om er nou bladgoud overheen te plakken...

Mss iets met van die pareltjes, maar waar je dat dan weer mee vast moet plakken...

Oh wacht, mss kun je ze inpakken in zilverfolie. Hoewel dat ook wel weer heel nutteloos is. Maar daar zou je dan weer een afbeelding op kunnen plakken.
pi_41237671
Met poedersuiker en een beetje water en een drupje kleurstof kun je glazuur maken wat opdroogt. Met vetvrij bakpapier een 'tuutje' vouwen en dan kun je er mee schrijven, en nog best fijne lijntjes ook
Saartje
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:07:34 #225
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41237686
Ik vind die pareltjes leuk! Dan met van dat suikerwater-plakspul erop doen en klaaarrrrrr!
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:17:13 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41238098
Hou er wel rekening mee dat die krengen heel hard zijn dus dat het mss voor die peutergebitjes niet echt ok is om erop te kauwen. Weet het niet zeker, maar mss even checken of zelf over nadenken.
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:23:45 #227
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41238361
Oh ja, peuters. Ik zou het echt bijna vergeten, dus alleen maar goed dat je het zegt!
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:29:52 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41238525
Maar mss zijn er wel andere zilver-glimmende versierseltjes te koop. Even kijken bij dat stukje in de winkel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 augustus 2006 @ 22:29:58 #229
13151 crew  Rewimo
pi_41238532
Misschien kun je smarties nemen, overigens hebben ze daar bij bakkers soms wel een zilveren versie van (pastilles of zoiets) Dat is wat gebitsvriendelijker

Beetje onduidelijk plaatje, maar zoiets dus:

pi_41240054
Er is ook kant-en-klaar glazuur te koop tegenwoordig in penvorm, weet alleen niet of elke grote supermarkt dat heeft.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:02:17 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41248933
Zeg! Heeft er ook iemand een slim idee hóe je dan precies gaatjes maakt in Mariakoekjes?
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:03:48 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41248961
Met een boortje?

Ik zou kijken of er niet iemand zo'n mooie ouderwetse handboor heeft, daar kan je dan zelf een beetje het tempo mee bepalen en mooie gaatjes boren.
pi_41250076
oja, zo'n dun handboortje voor hout, dat zou moeten lukken. ik heb er wel een, maar ja, je kunt ze vast dichterbij ook wel scoren.

piet heeft trouwens spek-ijsjes getrakteerd op 't kinderdagverblijf:

maandag 28 augustus 2006 @ 10:59:20 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41250178
Ziet er erg leuk uit, Bixister. Helaas hebben ze bij ons kdv nogal een strict anti-suiker beleid. En als je dan in de oudercommissie zit moet je je er echt helemaal aan houden
Hoewel ik meestal wel een beetje smokkel. Zo heb ik ook wel dropveters gebruikt als ketting.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_41250179
Oooh die zijn ook leuk gelukt Bix!
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:03:10 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41250263
Oh, die zijn echt leuk geworden, bix!

Ik heb nu een briljant idee: door zo'n inimini bestaand gaatje in zo'n koekje, haal ik een stukje visdraad. Daar knoop ik een ringetje van en daardoorheen gaat de dropveter!

Maar: iemand een idee hóe je visdraad knoopt? Het wil niet blijven zitten, het wil los!
pi_41250315
visdraad kun je inderdaad niet echt knopen, en het lijkt me ook niet veilig met die kleintjes..
Je kunt een gaatje maken met een boortje inderdaad, die verkopen ze volgens mij gewoon los bij Gamma en een enkele is niet gek duur ofzo
Saartje
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:05:10 #238
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41250325
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:08 schreef poemojn het volgende:
Er is ook kant-en-klaar glazuur te koop tegenwoordig in penvorm, weet alleen niet of elke grote supermarkt dat heeft.

Twee koekjes mee beschreven. Wachten. Spul blijft nat.

Briljant.
pi_41250330
Kan je niet gewoon naald en draad gebruiken?
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:17:10 #240
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41250623
Ha, het lukt met een gek mesje uit de keukenla!
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:19:11 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41250680
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:31:52 #242
103793 kozakken
Living the life
pi_41251056
Ik wil ook de foto's van de twintig koekjes waar het niet goed bij is gegaan
Ben wel erg benieuwd. Klinkt als een heel leuke traktatie Sugar.

Bix, wat een leuk idee!! Ziet er ook zo gezellig uit!
pi_41251498
livelink, het was inderdaad wel een erg onverantwoorde traktatie, de juf zei ook meteen 'dat mag eigenlijk niet he!' ik tref zo regelmatig snoepzakjes aan in z'n mandje dat ik er helemaal niet bij stil gestaan had dat daar een regel over bestond hier. daar zit dan ook nog vaak snoep in dat ik echt nog niet geschikt vind voor die kleintjes: lollies en hele harde kleine snoepjes bijvoorbeeld. maar de volgende keer toch maar de komkommerkrokodillen denk ik.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:55:25 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_41251698
Als er zovaak snoepzakjes enzo zijn, dan wordt die regel toch al niet nageleefd
Ik hoop dat je de juf ook gezegd hebt wat je hier zei
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41251822
Ik vraag me idd af of er bij ons ook zo'n regel is. Ik vond ook vaak snoepzakjes in de tas met de gekste dingen erin. laatst was er echt 1 bij waarvan het eruit zag alsof die ouders op het laatste moment nog dachten: Oh ja, ons kind moet trakteren! (diepvrieszakje met wat snoepjes). Ik ben echt niet voor megaknutselwerken enzo. Maar een klein beetje aandacht eraan besteden is toch wel leuk.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:23:09 #246
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41252403
Leuk Bix!
Luuke kreeg met 3 maanden ook snoepzakken mee naar huis, met spekjes, en gewoon harde snoepjes... En als hoogtepunt een potlood erbij. Ik heb dan echt veel liever dat ze gewoon niks aan die kleintjes geven...
Maarehm, zelf had ik Danoontjes versierd. En laatst las ik dus ergens dat dat suikerbommen zijn.... Ik geloof dat ik de volgende keer ook maar voor de krokodil ga..
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:40:40 #247
37150 livelink
pi_41252864
Ja maar het zijn toch allemaal verschillende leeftijdsgroepen.
Bij ons geven ze de spullen juist mee naar huis als ze het niet helemaal verantwoord vinden. Dan kunnen de ouders zelf kijken wat ze er mee doen. Zo'n potlood kun je dan bewaren voor later of zo en de snoepjes kun je voor kiezen om die niet te geven.

Het blijft gewoon moeilijk om iets leuks te maken dat en verantwoord en lekker en ook niet te ingewikkeld of te duur is.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 12:48:39 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41253042
Bij ons gaat inderdaad alles in het bakje gedaan voor mee naar huis, zodat je zelf kunt beslissen wat je ermee doet. Nu moet ik zeggen dat het in de babygroep meestal een nijntjekoekje ofzo was met een badeendje of iets in die trant...
pi_41254531
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:55 schreef Troel het volgende:
Ik hoop dat je de juf ook gezegd hebt wat je hier zei
tuurlijk. (duh).
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:51:16 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41254994
Hee, dat suikerwater-plaksel, he? Als ik vandaag dat maak en er manna mee op koekjes plak, blijft dat dan zitten (en goed) tot en met donderdag? Want pas dan trakteert ze.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 14:04:04 #251
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41255372
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:51 schreef Sugar het volgende:
Hee, dat suikerwater-plaksel, he? Als ik vandaag dat maak en er manna mee op koekjes plak, blijft dat dan zitten (en goed) tot en met donderdag? Want pas dan trakteert ze.
Dat wordt keihard, zou dus gewoon moeten blijven zitten... Manna is inderdaad wel een erg leuk idee trouwens...
pi_41256246

Dit heb ik gemaakt voor mijn zoon, toen hij afscheid nam van de peuterklas.
Was wel erg veel werk trouwens.
Hij nam afscheid op de laatste ochtend voor de kerstvakantie.

Dus een potlood, met daarop een harlekijn koppie. Aan het potlood draadjes gedaan en daar hing een winegumsleutel, een kerstballetje en een ballon aan.
Keep the faith!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:23:43 #253
37150 livelink
pi_41257765
Ik vind dit ook erg leuk en die ene winegumsleutel moet wel kunnen in mijn optiek.

Mijn dochter is op 2 januari jarig, dus dan probeer ik ook altijd wat te frobelen met gelukkig nieuwjaar in het thema (nooit echt gelukt, trouwens. Behalve dan op het geboortekaartje, want toen hebben we het er snel bij laten drukken).
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 15:44:53 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41258482
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:23 schreef livelink het volgende:
Ik vind dit ook erg leuk en die ene winegumsleutel moet wel kunnen in mijn optiek.

Mijn dochter is op 2 januari jarig, dus dan probeer ik ook altijd wat te frobelen met gelukkig nieuwjaar in het thema (nooit echt gelukt, trouwens. Behalve dan op het geboortekaartje, want toen hebben we het er snel bij laten drukken).
In dat kader kun je in plaats van harlekijntjes (erg leuk trouwens) sterretjes op een potlood maken, beetje vuurwerk idee.
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:48:28 #255
37150 livelink
pi_41258595
Ja, ik denk dat ik deze inderdaad ga onthouden. En een sterretje is een heel goed idee.
pi_41259045
en makkelijker dan harlekijntjes!
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:37:00 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41260240
Resultaat (ik heb er pas 4 af, maar a la):
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:38:27 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41260297
Leuk! En superverantwoord!
Is ook gewoon een leuke voor niet-Maria'tjes.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 16:39:46 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41260349
Leuk!
pi_41260623
Goed gelukt Sugar
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:50:44 #261
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41260787
Ennehm, als die kleine Wolf nu voor donderdag arriveerd, dan serveer je ze toch wel op een beschuitje he? Leuk hoor!
pi_41261156
ooh ze zijn weer super!!!
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 17:01:47 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41261194
Ben nu driftig aan het googlen op koekjes... misschien dat ik de naam van Wolfje kan raden
pi_41261196
in manna's kun je je mooit flink in verschlikken hoor... vind dat enge snoepjes persoonlijk, maar das mijn mening.

Sugar ik vind ze wel enorm leuk
pi_41261523
Leuk Sugar!
pi_41262075
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef Lishe het volgende:
Ennehm, als die kleine Wolf nu voor donderdag arriveerd, dan serveer je ze toch wel op een beschuitje he? Leuk hoor!
Of deze:

pi_41262299
Leuk Sugar!
Saartje
pi_41263077
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:02 schreef bixister het volgende:
en makkelijker dan harlekijntjes!
Dat kan al gauw.

Als ik van te voren geweten had, dat het zo'n werk was, had ik wel iets anders verzonnen, maar ja.
Maar voor de liefhebbers, ik heb de tekening nog wel
Keep the faith!!
pi_41264440
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:01 schreef Sjeen het volgende:
Ben nu driftig aan het googlen op koekjes... misschien dat ik de naam van Wolfje kan raden
Ik denk Nizza voor een jongen

en Frou voor een meisje

pi_41264459
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:34 schreef lookinforyou het volgende:

Dus een potlood, met daarop een harlekijn koppie. Aan het potlood draadjes gedaan en daar hing een winegumsleutel, een kerstballetje en een ballon aan.
Toch blijf ik me een beetje verbazen over de hoeveelheden snoep + cadeautjes die ik hier soms langs zie komen.

Ik trakteerde vroeger gewoon op een negerzoen met een parapluutje erin gestoken... Of een doosje rozijntjes met twee paashaasoren. En dan heb ik het dus over de basisschool, niet over traktaties van kinderen van 3.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 19:00:02 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41264584
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Toch blijf ik me een beetje verbazen over de hoeveelheden snoep + cadeautjes die ik hier soms langs zie komen.

Ik trakteerde vroeger gewoon op een negerzoen met een parapluutje erin gestoken... Of een doosje rozijntjes met twee paashaasoren. En dan heb ik het dus over de basisschool, niet over traktaties van kinderen van 3.
Tijden veranderen...
pi_41264627
quote:

[..]

Daar verbaas ik me ook steeds over in mijn klas (groep 7). Het verschilt trouwens wel per groep, lijkt wel, sowieso wat betreft aankleding. Twee jaar terug had ik een klas waarin hele knutselwerken werden gemaakt door moeders (of oma's). Afgelopen jaar was dat helemaal niet zo.
pi_41264655
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:00 schreef Sjeen het volgende:

Tijden veranderen...
Dat weet ik ook allemaal wel Maar toch.

Maar goed, mijn moeder riep wrs: Al die negerzoenen, ik kreeg gewoon een zuurtje
pi_41266514
quote:

[..]

Toen ik op de basisschool zat was een traktatie eigenlijk standaard óf een zakje chips (oid) óf een prikker met kaas/worst/augurk/zilveruitje. In elkaar geknutselde dingen zag je toen helemaal niet.

Moet je ook maar tijd voor en zin in hebben, al dat geknutsel. Toen mijn dochter 1 werd heeft ze op het KDV gewoon van die feestzakjes van de hema getrakteerd die ik had gevuld met een doosje rozijntjes, een bellenblaas en een roltoeter. Geen geknutsel en ook niet echt snoep.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_41274943
Ik werk op een kinderdagverblijf en ben volgende week jarig, en ga weer groots uitpakken. Ben een hele leuke site tegengekomen, namelijk http://www.lobbes.biz en daar kun je allemaal kleine cadeautjes kopen. Ik ga deze cadeautjes trakteren:

En dan heb ik ook nog Spongebob bouwplaten besteld op http://iktrakteer.looman.biz/

Dat worden doosjes waar dan koekmobieltjes ingaan. Wat zijn koekmobieltjes? Dat zijn mini-ontbijtkoekjes met de verpakking die eruit ziet als een mobieltje. Te koop bij onder andere Bas v/d Heijden.
Erg leuke sites, misschien dat er wat dingen bijzitten voor de mensen die uit willen pakken. Vooral die laatste vind ik zelf erg leuk, je kunt er zelfs kant en klare dingen laten maken. Ik zou zeggen, kijk zelf.
Back in business.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:25:49 #276
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41275520
Leuk Sugar!!!!
En de ijsjes waren ook leuk trouwens Bix.

Hier worden het donderdag jip en janneke tompuches voor Janneke op de peuterspeelzaal.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_41275719
Hm...het is hier echt ons kent ons en de rest wordt genegeerd dus....
Back in business.
pi_41275869
Nou Shirley
Er zijn nog maar 2 posts na jou posts. Waaronder die van mij overgens.
Lobbes kon ik al, ik hou niet zo van spongebob en nou ja ik vond de traktatie niet zo. Moet ik dan o leuk zeggen
En wie weet zijn er nog een hoop mensen die morgen pas kijken hier en je traktatie geweldig vinden.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_41276173
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:36 schreef jessie het volgende:
Nou Shirley
Er zijn nog maar 2 posts na jou posts. Waaronder die van mij overgens.
Lobbes kon ik al, ik hou niet zo van spongebob en nou ja ik vond de traktatie niet zo. Moet ik dan o leuk zeggen
En wie weet zijn er nog een hoop mensen die morgen pas kijken hier en je traktatie geweldig vinden.
Nee, het gaat me niet om die post specifiek, en je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor. Relaxed. Die laatste post van mij is ook gebaseerd op andere posts van me in het verleden. Maar laat maar, ik zeg al niks meer.
Back in business.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:00:16 #281
37150 livelink
pi_41276805
Nou wordt het nog erg moeilijk om op jouw post te reageren, Shirley.
Ik was het wel van plan, maar nu lijkt het allemaal zo plichtmatig. De Lobbes-site kijk ik zelf ook wel vaak naar en daar hebben ze inderdaad leuke dingen voor weinig geld, zeker als je het op kunt halen in Ede. Altijd handig om hem nog eens onder de aandacht te brengen.
Die andere site ken ik nog niet, maar zal ik zeker eens bekijken.

Over het vele knutselwerk, dat lijkt er tegenwoordig best wel bij te horen. Maar ik heb me er ook regelmatig makkelijk van af gemaakt. Ik ben bang dat straks op de basisschool die druk hoger zal liggen om er aan mee te doen. Als alle kinderen geweldige dingen meenemen is het moeilijk voor jouw kind als dat niet zo is. Dat zie je ook wel met feestjes en zo. Hoe ik daar later mee om zal gaan weet ik nog niet.
pi_41282821
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:32 schreef Shirley het volgende:
Hm...het is hier echt ons kent ons en de rest wordt genegeerd dus....
Luister eens, is het nu niet een beetje de pot verwijt de ketel?
Ik heb nou ook niet echt een enthousiaste reactie van jou gezien op andere knutselwerkjes.
Persoonlijk vind ik ook niet dat mensen dat verplicht zijn maar als je gelijk zo gaat beginnen....

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 29-08-2006 09:31:30 ]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:28:13 #283
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41283773
Livelink, ik vraag me dat soms ook wel af hoor, hoe met kinderfeestjes om te gaan... Vooralsnog hou ik het gewoon bij knutselen voor een traktatie Ik ben niet zo van het groots uitpakken op feestjes (zwembad, pretpark enz) dus daar zal ik een weg in moeten zoeken. Mijn eigen ervaring van vroeger is wel dat we een speurtocht vaak veel leuker vonden dan de film
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:30:23 #284
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41283814
Gisteren was op hart van nederland dacht ik, dat er steeds vaker kinderfeestjes werdern uitbesteed. Zo was er een meisje van 6 jaar dat een glamourgirl party had, daarin kregen de kinderen een gezicht en haar masker en daarna een cursus hoe make up op te brengen.
Etc.

belachelijk dus en vind het niet eens geschikt voor kinderen van 6 jaar
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:31:42 #285
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41283835
* Sjeen zet lobbes.biz in favorieten
pi_41283898
met lobbes heb ik ook goede ervaringen. maar zo'n site waar je kant en klare traktatie verpakkingen kunt bestellen zou ik alleen gebruiken om ideetjes op te doen, het leuke ligt 'm nou juist in het zelf maken vind ik.

haha evenstar, belachelijk inderdaad!
pi_41283900
Ik vind de Mariakaakjes zo lief, ik zou m'n toekomstige kind er haast Maria om noemen. Echt super!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:59:58 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_41284306
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Gisteren was op hart van nederland dacht ik, dat er steeds vaker kinderfeestjes werdern uitbesteed. Zo was er een meisje van 6 jaar dat een glamourgirl party had, daarin kregen de kinderen een gezicht en haar masker en daarna een cursus hoe make up op te brengen.
Etc.

belachelijk dus en vind het niet eens geschikt voor kinderen van 6 jaar
En toch lijkt het me hartstikke leuk om zo'n bedrijfje te hebben en dan kidnerfeestjes te gaan organiseren

Maar make-upfeestjes, nee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:08:43 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41284507
Shirley! Jeumig! Zo erg was/is het toch niet? Toch?

Daar heb ik ook nog even blauwe maandag over gedacht Troel, om zoiets te beginnen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:11:32 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_41284562
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Shirley! Jeumig! Zo erg was/is het toch niet? Toch?

Daar heb ik ook nog even blauwe maandag over gedacht Troel, om zoiets te beginnen.
Ik vind het al superleuk dat ik benaderd werd door mensen of ik tractaties kon gaan knutselen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:35:24 #291
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41285013
Ik zat te denken om bij lobbes de fluitjes te bestellen voor bij Samara haar tractatie maar vraag me af of het wel kan bij kindjes vanaf 2,5.

Misschien dat jullie even mee kunnen denken?
Het zijn de: Fluitje Dier & Clown nummer 7510336
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:01:05 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_41285676
Ik zou het zelf niet doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:03:06 #293
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41285719
Nee ik heb ze ook niet genomen, al vind ik ze wel erg leuk.
Maar wel leuk om voor later in mijn achterhoofd te houden.
Ik vond ze toch te klein en te smal.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:56:16 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41287185
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:59 schreef Troel het volgende:

[..]

En toch lijkt het me hartstikke leuk om zo'n bedrijfje te hebben en dan kidnerfeestjes te gaan organiseren

Maar make-upfeestjes, nee
oh dat kinderfeestjes organiseren vind ik super lijkt me ook erg leuk.
het ging mij meer om de belachelijkheid van de dingen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:58:18 #295
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41287256
Troel, hier in de stad zit een winkel, die verhuurd Thema-kisten. In zo'n kist zitten dan verkleedkleren, schmink, aankleding voor de ruimte en spelletjes rondom een thema. Als ze zoiets bij jou in de buurt nog niet verkopen is het misschien een idee zoiets vanuit huis op te zetten.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:08:36 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_41287555
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:58 schreef Lishe het volgende:
Troel, hier in de stad zit een winkel, die verhuurd Thema-kisten. In zo'n kist zitten dan verkleedkleren, schmink, aankleding voor de ruimte en spelletjes rondom een thema. Als ze zoiets bij jou in de buurt nog niet verkopen is het misschien een idee zoiets vanuit huis op te zetten.
Ja, daar heb ik ook al aan zitten denken, maar in je eentje is dat denk ik toch gewoon teveel werk. Ik heb op mijn stageschool daar ideeen over opgedaan en heb de plannen voor kisten al wel klaarliggen, maar aan de andere kant heb ik ook ziets van, maak nou eerst eens de dingen af waar je aan begonnen bent enzo. Dus, eerst trouwen en alles op orde krijgen, en dan verder kijken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41296196
Ik heb make-up feestjes gegeven .
Echt superleuk.
Wel meisje wil nou niet een keer de lippenstift van mamma op?
Ik zie dat probleem dus echt helemaal niet.
Ik zelf zou een kinderfeestje alleen niet uitbesteden. Ik vind het veel te superleuk om zelf iets voor me jarige jet te doen.
Maar ik kan me ook best voorstellen dat er ouders zijn die er helemaal niks aan vinden. Dan is het toch best een oplossing.
Waar ik meer problemen mee heb is het opbieden tegen elkaar.
Ik hoor letterlijk ouders zegggen, ja maar met die andere is ze daar en daar heen gegaan dus ja om het leuk te houden moet ik ook maar zoiets doen.
Dat vind ik dan weer bezopen.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:56:43 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_41296373
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:50 schreef jessie het volgende:
Ik heb make-up feestjes gegeven .
Echt superleuk.
Wel meisje wil nou niet een keer de lippenstift van mamma op?
Ik zie dat probleem dus echt helemaal niet.
mwah, ik ben zelf al niet van de make-up, dus dat zal al een stuk schelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41296502
Ja psesies. Ik denk ook dat die feestjes vooral gegeven worden voor de kinderen die t wel leuk vinden
Het voelt heerlijk!!!!
pi_41296560
opmaken, ok. net zoiets als verkleden. maar een maskertje?

die fluitjes zijn leuk! volgens mij kan dat wel hoor, bij kinderen van 2,5 en ouder.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:04:35 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_41296641
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:02 schreef bixister het volgende:
opmaken, ok. net zoiets als verkleden. maar een maskertje?

die fluitjes zijn leuk! volgens mij kan dat wel hoor, bij kinderen van 2,5 en ouder.
en de juf en de ouders
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')