Hartstikke leuk idee! Niet teveel werk, geen overdaad aan snoep en toch iets waar iedereen blij mee is!quote:Op woensdag 14 september 2005 20:12 schreef MeNicole het volgende:
Op mijn stage had een kindje een leuk idee.
Hij had van die zandbakschepjes met daar een briefje aan waarop stond: Ik wil helemaal niet opscheppen maar ik ga naar de basisschool!! Was een groot succes![]()
Leuk idee zeg!quote:Op woensdag 14 september 2005 20:12 schreef MeNicole het volgende:
Op mijn stage had een kindje een leuk idee.
Hij had van die zandbakschepjes met daar een briefje aan waarop stond: Ik wil helemaal niet opscheppen maar ik ga naar de basisschool!! Was een groot succes![]()
Nou, dan zal ik maar vast een zandbak aanschaffenquote:Op donderdag 15 september 2005 09:04 schreef coolbabe het volgende:
Dat van die schepjes komt ongeveer elke maand weer terug op de psz, niet echt heel origineel meer maar nog wel héél leuk
Dat van mij is al bijna 3 jaar geledenquote:Op donderdag 15 september 2005 08:43 schreef Lishe het volgende:
Menicole, dat is bij mijn zus op haar werk laatst ook uitgedeeld. Loop je stage in B? Of zou het al weinig origineel meer zijn? (Wat ik niet hoop want ik vond het zo'n leuk idee!!!)
Ik vind deze briljant, prachtig, echt waar!quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:32 schreef Sugar het volgende:
Oud topic!Maar wel passend, althans... Lees i.p.v. school maar even kinderdagverblijf.
Ze gaat donderdag dit trakteren:
Hopelijk snappen de ouders het.![]()
En ik doe in elk geval niet mee aan de opjut-trend van "hoe duurder, hoe beter"!![]()
Ik vind het juist bizar om per se op iets gezonds te moeten trakterenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:23 schreef _Arual_ het volgende:
![]()
Ik heb me nooit gerealiseerd dat je op de meeste basisscholen wél op snoep, chips en dergelijke mag trakteren. Toen ik op de basisschool zat, en dat is al wat jaren terug, mocht dat ab-so-luut niet. Alleen maar gezonde spullen. Een jongen die rond sinterklaas jarig was, is eens met traktatie en al naar huis gestuurd. Hij had perpernoten bij zich, en dat kon echt niet...
Een bruine boterham is dan ook weer heel extreem. Bij ons werden doosjes krenten uitgedeeld, bijvoorbeeld. Of stukken fruit, maar dan leuk verpakt. Popcorn mocht, mits het de zoute variant was. Zoute sticks mochten ook, maar dat was een grensgeval, leek wel erg veel op chips.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik vind het juist bizar om per se op iets gezonds te moeten trakterenAls je jarig bent trakteer je op je werk toch ook op een lekker stuk taart en niet op een bruine boterham met pindakaas
En ondertussen honger lijden omdat je niets meer te eten hebtquote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:12 schreef _Arual_ het volgende:
Hetzelfde gold voor het speelkwartier: ongezonde dingen werden simpelweg afgepakt. Dan kreeg je een briefje mee voor je ouders, dat dat echt niet kon.
Bij mij op school mocht je trakteerde wat je wilde. Sommigen trakteerden op iets gezonds, maar de meesten op dingen als negerzoenen en zakjes chips. En zo hoort het imo ook. Een traktatie is iets lekkers, iets bijzonders, iets niet alledaags. En als het goed is krijg je een zakje chips of een negerzoen niet elke dag.quote:En dat beleid had mijn basisschool dus al toen ik er 20 jaar terug als 4-jarige voor het eerst heen ging. Het is voor mij echt heel apart om te lezen dat er gewoon op nibbits getrakteerd mag worden. Was mijn basisschool dan de enige die er zulke strikte regels op nahield/
Ook al waren de traktaties gezond, dan nog waren ze meestal best lekker. Beschuit met aardbei, mjammie, satéprikkers met kaas en worst, gevulde tomaatjes. De meeste ouders waren iig erg creatief, dat scheelt.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En ondertussen honger lijden omdat je niets meer te eten hebt
[..]
Bij mij op school mocht je trakteerde wat je wilde. Sommigen trakteerden op iets gezonds, maar de meesten op dingen als negerzoenen en zakjes chips. En zo hoort het imo ook. Een traktatie is iets lekkers, iets bijzonders, iets niet alledaags. En als het goed is krijg je een zakje chips of een negerzoen niet elke dag.
Ook in de pauzes waren er geen regels. Al geloof ik niet dat er kinderen waren die elke dag marsen en lollies meehadden. Ik had meestal een Evergreen oid, voorzover ik me kan herinneren.
blijft altijd leuk!quote:Op maandag 26 juni 2006 12:26 schreef Poedel het volgende:
chipskettingen. Van die nib-itt ringen aan een dropveter..![]()
Hoeveel traktaties krijgt een kind nu helemaal op school? Gemiddeld niet meer dan één keer per week. Dat lijkt mij niet 'teveel'.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:17 schreef ik80 het volgende:
Wij willen juist wel alleen maar gezonde traktaties. Je wilt je kind thuis toch ook niet teveel laten snoepen?
die kaaslollies klinken leuk! Hoe doe je dat?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:29 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hier maakte mijn moeder wel eens kaaslollies
Of worstebroodjes (croisant deeg met een knakworst)
Of doosjes met rozijntjes
uhuh.. alleen word je (ik althans) een beetje zat van weer een prul-ding. De ene keer een bal(letje).. daar hadden we er zelf al 15 van.. De volgende keer een duikbriletje.. na 2 minuten is het ding stuk, dus drama..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het kan natuurlijk ook een leuk cadeautje zijn. Zo kwam vorige week op stage een kind met spookjes aan. Een grote stuiterbal, verpakt in een wit lapje, dichtgebonden met touw en een dropveter, oogjes erop = klaar.
Kaaslollies zijn of ronde of rechte stukken kaas, die je op een saté prikker prikt of op iets zonder scherpe randjes.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:46 schreef moussy het volgende:
[..]
die kaaslollies klinken leuk! Hoe doe je dat?
Ik vind het altijd zo moeilijk met het oog op voedselallergiën dat ik voor Cas voor het trakteren op de peuterspeelzaal maar vast een stel zakken met badspeeltjes heb gekocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |