abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:46:45 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30322771
Sugar! Clever thinking!

Wat een leuke girafjes zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 16:19:10 #52
43556 miss_dynastie
pi_30323843
Leuk sugar
  Jubileum moderator dinsdag 6 september 2005 @ 20:56:39 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30332754
Heel leuk Sugar!

Die girafjes zijn echt geweldig maar het ziet eruit als heel veel werk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30335002
Maria kaakjes Leuk en lekker simpel, super!!!!
En die girafjes zijn echt leuk, crea joh!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30335321
viel inderdaad vies tegen hoeveel tijd die stomme girafjes (sorry girafjes!) nog kostten.

ik had idee + aanwijzingen trouwens van deze site geplukt.

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 06-09-2005 22:25:53 ]
  Jubileum moderator woensdag 14 september 2005 @ 19:55:51 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30581321
Deze even omhoog voor de mensen in dit topic: Traktaties afscheid peuterspeelzaal
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30581883
Op mijn stage had een kindje een leuk idee.
Hij had van die zandbakschepjes met daar een briefje aan waarop stond: Ik wil helemaal niet opscheppen maar ik ga naar de basisschool!! Was een groot succes
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_30583257
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:12 schreef MeNicole het volgende:
Hij had van die zandbakschepjes met daar een briefje aan waarop stond: Ik wil helemaal niet opscheppen maar ik ga naar de basisschool!! Was een groot succes
Hartstikke leuk idee! Niet teveel werk, geen overdaad aan snoep en toch iets waar iedereen blij mee is!
Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken.
pi_30585618
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:12 schreef MeNicole het volgende:
Leuk idee zeg!
Fake it till you make it...
pi_30594390
Menicole, dat is bij mijn zus op haar werk laatst ook uitgedeeld. Loop je stage in B? Of zou het al weinig origineel meer zijn? (Wat ik niet hoop want ik vond het zo'n leuk idee!!!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30594612
Dat van die schepjes komt ongeveer elke maand weer terug op de psz, niet echt heel origineel meer maar nog wel héél leuk
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  donderdag 15 september 2005 @ 09:15:33 #62
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_30594765
Mijn moeder heeft een keer luchtballonnen gemaakt.. Ik werd toen 3

Kartonnen bekertje vullen met nibbit chippies (ringetjes of staafjes)
Ballon opblazen
Rietjes aan de ballon maken, en die weer aan het bekertje:

zoiets dus:

Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_30597967
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:04 schreef coolbabe het volgende:
Dat van die schepjes komt ongeveer elke maand weer terug op de psz, niet echt heel origineel meer maar nog wel héél leuk
Nou, dan zal ik maar vast een zandbak aanschaffen
pi_30597994
quote:
Op donderdag 15 september 2005 08:43 schreef Lishe het volgende:
Menicole, dat is bij mijn zus op haar werk laatst ook uitgedeeld. Loop je stage in B? Of zou het al weinig origineel meer zijn? (Wat ik niet hoop want ik vond het zo'n leuk idee!!!)
Dat van mij is al bijna 3 jaar geleden
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_30727625
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:32 schreef Sugar het volgende:
Oud topic! Maar wel passend, althans... Lees i.p.v. school maar even kinderdagverblijf.
Ze gaat donderdag dit trakteren:

Hopelijk snappen de ouders het.
En ik doe in elk geval niet mee aan de opjut-trend van "hoe duurder, hoe beter"!
Ik vind deze briljant, prachtig, echt waar!
  maandag 19 september 2005 @ 16:23:32 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_30729369
De leukste vond ik zelf: Doosje stempelstiften bij de action, zakje ballonnen. Ballon opblazen, stift erin, knoopje in de ballon, touwtje eraan en klaar. In de klas mogen ze allemaal tegelijk de ballon lekprikken, dus dat geeft dikke lol. Was echt een succes!

Je kunt ook een stuk of vijf knikkers in de ballon doen bijv. (en als invoeren van de stift/knikkers moeilijk gaat, het mondje van de ballon inwrijven met een beetje zeepsop na het opblazen )
pi_30729496
Mijn zoontje trakteerde bij zijn vierde verjaardag trouwens op een papieren bekertje met popcorn, net boven de rand van het bekertje was een gat geknipt en dan op het bekertje een olifantenkop getekend. Als je je vinger door het gat stak was dat de slurf. Geen idee hoe dat ontvangen was trouwens, manlief had het gemaakt en ik was er verder niet bij
  † In Memoriam † zondag 18 december 2005 @ 12:30:24 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_33186670
schohop!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34966324
Alweer een tijdje terug, maar ik kan het niet laten toch even te showen....

Bloemetjes met een danoontje erin.
  Moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 14:44:41 #70
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34967409
Wat lief, heb je de stokjes echt in het danoontje gestoken?

Ik heb voor mijn zoontje op peuterspeelzaal toendertijd ee clowntje gemaakt.
Kleine ballonnetjes gekocht, klein opgeblazen, twee reepjes papier inknippen zodat een soort kammen kreeg, die aan de zijkant van de balonnen plakken als haar, gezichtje erop tekenen.
Dan kleine zakjes chips inpakken met papier in leuke kleurtjes, handjes en voetjes aan het papier plakken en klaar zijn de clowntjes, ze vielen erg in de smaak.
Hmm, ik ben niet erg duidelijk geloof ik.
Ik heb er denk ik geen foto van op de computer, zal eens zien of ik hem misschien in kan scannen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_34973635
Donderdag had een grietje in mijn klas een slagroomtaart bij zich, mét plastic bordjes en vorkjes.
Ze kieperde hem alleen een beetje op zijn kop uit de tas op tafel!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_35063406
oei!

ik heb me er dit keer vrij gemakkelijk vanaf gemaakt (al viel het nog tegen om leuke vingerpoppetjes te vinden). (extra lekkere) soepstengels met vingerpoppetjes (dierenversie, ikea) erop, en een kaartje met 'hoera, anna = 1 jaar" eraan. voor op de babygroep van 't kinderdagverblijf.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 februari 2006 @ 07:52:00 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35065897
Dat ziet er wel erg gezellig uit, Bix
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35066662
Leuk zien ze eruit bix!
Fake it till you make it...
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:56:13 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39145959
Kickje.

Maria gaat volgende week eindelijk naar de peutergroep en ik wil iets leuks tracteren. Nu hebben we bij Ikea van die kleine ronde magneetjes gekocht, platte schijfjes zeg maar. Daar wil ik een handje van Maria op plakken, alsof ze "dag" zwaait. Dat handje wordt dus een verfafdrukje op karton, zoiets. Maar hoe maak ik dat nou een beetje stevig en mooi en houdbaar? Ik heb geen plastificeerding ofzo.

Ik wil eigenlijk het liefst ook nog een spiraaltje tussen het handje en de magneet doen, zodat het echt kan wiebelen en zwaaien. Maar ja, hoe bevestig je een spiraaltje op een platte magneet?

Tips? Graag!

Oh ja, het Mariakaakje zal wederom de eetbare begeleider zijn van dit vrolijke tractatiegeheel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 juni 2006 @ 13:32:17 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39146960
Misschien met 'boeklon', van die stevige plastic plakfolie waarmee je normaal schoolboeken kunt kaften. En anders laten lamineren bij de copyshop. Erg leuk idee trouwens!
En het spiraaltje zou je met een reepje ducktape kunnen vastplakken...

Nog even foto spamt van Isa's afscheid van de babygroep...

Zelfgebakken cakejes met een gelukspoppetje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:39:04 #77
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39147166
Je kunt ook muize(n)trapjes vouwen, blijft ook zitten. Als je het stevig wilt, kun je ook bij de xenos ofzo van die hele goedkope placemats kopen en daar de handjes uitknippen.

Leuk met die foto's Sjeen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:58:38 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39147881
Dat van die placemats is sowieso een goede, daar kan ik dik papieren handjes wel op plakken toch?
En ik hoop dat ducktape idd goed is voor spiraaltjes, want ik vind het leuk als die dingen ook echt nog even meegaan. (IJdele hoop dat mensen het bewaren, maar wie weet)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:12:27 #79
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39148405
Of je doet de handjes (met verf) meteen op de placemats. Je hebt ze ook met een achterkant die wat stroever is. Daar blijft het wel goed op zitten denk ik. Maar ik weet niet of je dat nog goed door kunt knippen.
Ik weet niet hoe groot de veer is, maar je kunt (hoe moet ik dat uitleggen?) ook rondjes knippen die evengroot zijn als de magneet en daar de veer doorheen prikken. Je kunt dan veel lijm tussen het papier en de magneet smeren, zodat je veer steviger zit. Wel goed laten drogen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39152844

Ik heb me nooit gerealiseerd dat je op de meeste basisscholen wél op snoep, chips en dergelijke mag trakteren. Toen ik op de basisschool zat, en dat is al wat jaren terug, mocht dat ab-so-luut niet. Alleen maar gezonde spullen. Een jongen die rond sinterklaas jarig was, is eens met traktatie en al naar huis gestuurd. Hij had perpernoten bij zich, en dat kon echt niet...
pi_39153217
Deze is ook nog van een tijdje terug toen Morris naar de dreumesgroep ging:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 23 juni 2006 @ 16:34:59 #82
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39153218
Misschien nog een leuk ideetje bij een afscheid; goedkope zakdoeken kopen en daarop de handafdruk van je kindje zetten met daarbij iets van ''dag!" ofzo. En dan de zakdoek aan iets lekkers vastmaken zoals een doosje rozijnen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_39153892
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 16:23 schreef _Arual_ het volgende:

Ik heb me nooit gerealiseerd dat je op de meeste basisscholen wél op snoep, chips en dergelijke mag trakteren. Toen ik op de basisschool zat, en dat is al wat jaren terug, mocht dat ab-so-luut niet. Alleen maar gezonde spullen. Een jongen die rond sinterklaas jarig was, is eens met traktatie en al naar huis gestuurd. Hij had perpernoten bij zich, en dat kon echt niet...
Ik vind het juist bizar om per se op iets gezonds te moeten trakteren Als je jarig bent trakteer je op je werk toch ook op een lekker stuk taart en niet op een bruine boterham met pindakaas
pi_39156032
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 16:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik vind het juist bizar om per se op iets gezonds te moeten trakteren Als je jarig bent trakteer je op je werk toch ook op een lekker stuk taart en niet op een bruine boterham met pindakaas
Een bruine boterham is dan ook weer heel extreem. Bij ons werden doosjes krenten uitgedeeld, bijvoorbeeld. Of stukken fruit, maar dan leuk verpakt. Popcorn mocht, mits het de zoute variant was. Zoute sticks mochten ook, maar dat was een grensgeval, leek wel erg veel op chips.

Hetzelfde gold voor het speelkwartier: ongezonde dingen werden simpelweg afgepakt. Dan kreeg je een briefje mee voor je ouders, dat dat echt niet kon. Alleen voor een meisje met suikerziekte werd hierop een uitzondering gemaakt. Maar de mars die zij bij had, is door een van de leerlingen gejat, net op de dag dat ze zo'n hypo (?) kreeg. Tsja, dat was natuurlijk ook de kat op het spek binden. Een chocoladebar op een kapstokje in een school waar alleen fruit e.d. gegeten mocht worden...

En dat beleid had mijn basisschool dus al toen ik er 20 jaar terug als 4-jarige voor het eerst heen ging. Het is voor mij echt heel apart om te lezen dat er gewoon op nibbits getrakteerd mag worden. Was mijn basisschool dan de enige die er zulke strikte regels op nahield/
pi_39156130
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:12 schreef _Arual_ het volgende:

Hetzelfde gold voor het speelkwartier: ongezonde dingen werden simpelweg afgepakt. Dan kreeg je een briefje mee voor je ouders, dat dat echt niet kon.
En ondertussen honger lijden omdat je niets meer te eten hebt
quote:
En dat beleid had mijn basisschool dus al toen ik er 20 jaar terug als 4-jarige voor het eerst heen ging. Het is voor mij echt heel apart om te lezen dat er gewoon op nibbits getrakteerd mag worden. Was mijn basisschool dan de enige die er zulke strikte regels op nahield/
Bij mij op school mocht je trakteerde wat je wilde. Sommigen trakteerden op iets gezonds, maar de meesten op dingen als negerzoenen en zakjes chips. En zo hoort het imo ook. Een traktatie is iets lekkers, iets bijzonders, iets niet alledaags. En als het goed is krijg je een zakje chips of een negerzoen niet elke dag.

Ook in de pauzes waren er geen regels. Al geloof ik niet dat er kinderen waren die elke dag marsen en lollies meehadden. Ik had meestal een Evergreen oid, voorzover ik me kan herinneren.
pi_39159025
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:17 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En ondertussen honger lijden omdat je niets meer te eten hebt
[..]

Bij mij op school mocht je trakteerde wat je wilde. Sommigen trakteerden op iets gezonds, maar de meesten op dingen als negerzoenen en zakjes chips. En zo hoort het imo ook. Een traktatie is iets lekkers, iets bijzonders, iets niet alledaags. En als het goed is krijg je een zakje chips of een negerzoen niet elke dag.

Ook in de pauzes waren er geen regels. Al geloof ik niet dat er kinderen waren die elke dag marsen en lollies meehadden. Ik had meestal een Evergreen oid, voorzover ik me kan herinneren.
Ook al waren de traktaties gezond, dan nog waren ze meestal best lekker. Beschuit met aardbei, mjammie, satéprikkers met kaas en worst, gevulde tomaatjes. De meeste ouders waren iig erg creatief, dat scheelt.
pi_39159810
Laatst op mn werk getrakteert:grote snoepjes op een sateprikker prikken en een aantal bij elkaar steken en als boeketje in crepepapier verpakken. Als je verschillende kleuren crepepapier gebruikt krijg je een heleboel vrolijke boeketjes. Oogt heel gezellig en vrolijk
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:26:07 #88
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_39244800
Bij mijn dochter op school moeten de kids met hun ogen dicht raden wat de traktatie is. Als eerste wordt er altijd 'chips' gegokt. Kennelijk is dat voor de kids zelf de favoriete traktatie.

Niet moeilijk waar ik mijn dochter over 2 weken op laat trakteren: chipskettingen. Van die nib-itt ringen aan een dropveter..
"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
pi_39244927
hier maakte mijn moeder wel eens kaaslollies
Of worstebroodjes (croisant deeg met een knakworst)
Of doosjes met rozijntjes
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 26 juni 2006 @ 16:17:05 #90
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_39253639
Wij willen juist wel alleen maar gezonde traktaties. Je wilt je kind thuis toch ook niet teveel laten snoepen? Het werd steeds gekker. Nu gaat het heel goed, ook met dieet kinderen heb je minder problemen, alleen met kaas wel ivm melkallergie.
Ook bij de lunch mogen ze alleen maag gezond mee.
pi_39288066
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:26 schreef Poedel het volgende:

chipskettingen. Van die nib-itt ringen aan een dropveter..
blijft altijd leuk!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_39295541
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:17 schreef ik80 het volgende:
Wij willen juist wel alleen maar gezonde traktaties. Je wilt je kind thuis toch ook niet teveel laten snoepen?
Hoeveel traktaties krijgt een kind nu helemaal op school? Gemiddeld niet meer dan één keer per week. Dat lijkt mij niet 'teveel'.
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 20:46:50 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_39297661
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:29 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hier maakte mijn moeder wel eens kaaslollies
Of worstebroodjes (croisant deeg met een knakworst)
Of doosjes met rozijntjes
die kaaslollies klinken leuk! Hoe doe je dat?

Ik vind het altijd zo moeilijk met het oog op voedselallergiën dat ik voor Cas voor het trakteren op de peuterspeelzaal maar vast een stel zakken met badspeeltjes heb gekocht
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 21:01:18 #94
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39298170
Kaaslollies is volgens mij rondjes kaas die je op een pepsel prikt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:04:22 #95
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39298282
Het kan natuurlijk ook een leuk cadeautje zijn. Zo kwam vorige week op stage een kind met spookjes aan. Een grote stuiterbal, verpakt in een wit lapje, dichtgebonden met touw en een dropveter, oogjes erop = klaar.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:39:43 #96
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39299612
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het kan natuurlijk ook een leuk cadeautje zijn. Zo kwam vorige week op stage een kind met spookjes aan. Een grote stuiterbal, verpakt in een wit lapje, dichtgebonden met touw en een dropveter, oogjes erop = klaar.
uhuh.. alleen word je (ik althans) een beetje zat van weer een prul-ding. De ene keer een bal(letje).. daar hadden we er zelf al 15 van.. De volgende keer een duikbriletje.. na 2 minuten is het ding stuk, dus drama..
Saskia is veel blijer met iets 'eetbaars' dat ze niet elke dag krijgt. (al vond ik lollies als traktaties niet zo geweldig voor 2-jarigen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:56:24 #97
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39300379
Ja, daar heb je ook wel weer een punt.
Kleurplaat? En verder valt er zóveel te knutselen met voedsel! Gewoon een hobby of lievelingsding van je kind bedenken en bekijken waar je het van kunt maken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:04:32 #98
34891 melonovy
La Kutschie
pi_39300756
Chiara had dit getracteerd:

Een olifant, met ballonslurf, tegen een plastick beker geplakt, met in die beker rozijntjes en een bellenblaas, en het was een succes!
Bij haar op de peuterspeelzaal wordt ook regelmatig op vis getracteerd, stukjes kibbeling vers van de visboer om de hoek
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 22:06:30 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_39300848
Ik heb René dit jaar gewoon op waterijs laten trakteren, geen geouwehoer met kadootjes, prul en allergiën (eerst ff nagevraagd )
pi_39301195
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:46 schreef moussy het volgende:

[..]

die kaaslollies klinken leuk! Hoe doe je dat?

Ik vind het altijd zo moeilijk met het oog op voedselallergiën dat ik voor Cas voor het trakteren op de peuterspeelzaal maar vast een stel zakken met badspeeltjes heb gekocht
Kaaslollies zijn of ronde of rechte stukken kaas, die je op een saté prikker prikt of op iets zonder scherpe randjes.
Die drukte mijn moeder dan in een halve meloen en zo deelde ik het dan uit
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')