abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:26:21 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196013169
quote:
Politie: een dode, meerdere zwaargewonden na aanval in Wenen

WENEN - Bij een aanval in Wenen zijn tenminste een dode en meerdere zwaargewonden gevallen. Dat bevestigt de Oostenrijkse politie. Onder de gewonden is een politieagent. Een dader is doodgeschoten. Volgens de politie is er op zes plekken geschoten en zijn er meerdere gewapende daders. De minister van Binnenlandse Zaken Karl Nehammer spreekt van ,,een schijnbare terroristische aanslag."

De aanval vond rond 20.00 uur plaats in de Seitenstettengasse. De politie roept inwoners van Wenen met klem op om openbare plaatsen en het openbaar vervoer in de stad te mijden. ,,Als je op straat bent, zoek dan een schuilplaats! De joodse raad vraagt haar leden om hun woningen niet te verlaten.

De aanval vond rond 20.00 uur plaats in de Seitenstettengasse. De politie roept inwoners van Wenen met klem op om openbare plaatsen en het openbaar vervoer in de stad te mijden. ,,Als je op straat bent, zoek dan een schuilplaats! De joodse raad vraagt haar leden om hun woningen niet te verlaten.

Onduidelijk is nog of de synagoge in de straat het doelwit was van de aanval. Volgens de Oostenrijkse krant Kronen Zeitung heeft een aanslagpleger zich met een bomgordel bij de synagoge in de Seitenstettengasse opgeblazen. Andere verdachten zouden nog op de vlucht zijn. Ooggetuigen laten weten minstens vijftig schoten gehoord te hebben. Een groot gebied rondom de synagoge is afgezet.

De voorzitter van de Isralitische geloofsgemeenschap in Oostenrijk kan niet zeggen of de synagoge in de Seitenstettengasse het doelwit was. Het gebouw was gesloten ten tijde van de schietpartij, twittert Oskar Deutsch.

Een woordvoerder van het ministerie laat weten dat plekken waar is geschoten allemaal in de buurt zijn van de straat met de synagoge. Hij kon niet bevestigen, maar ook niet uitsluiten dat er een dader is met een bomgordel.

Terreuraanslag
In de Mariahilferstrasse zou een gijzeling plaatsvinden. De politie roept op geen video's en foto's van de operatie op sociale media te plaatsen, maar om ze aan hen te sturen.

Er zou inmiddels een verdachte opgepakt zijn na meerdere schotenwisselingen in de binnenstad. Er zou ook op burgers zijn geschoten. Op een video zijn verschillende personen bij de centrale Schwedenplatz te zien die een vuurgevecht met de politie leveren.

Florian Klenk, hoofdredacteur van het weekblad Falter, was getuige van de schietpartij, die direct onder zijn redactie plaatsvond: ,,Dit is een terreuraanslag op de Weense synagoge. Er is een dode en er zijn meerdere gewonden", stelt Klenk, waarbij hij zich beroept op directe informatie van het Oostenrijkse ministerie van Binnenlandse Zaken. ,,De dader of daders zijn nog voortvluchtig."

Een woordvoerder van de Vienna Health Association laat weten dat er drie gewonden zijn opgenomen. Zij zijn zwaargewond. Christopth Mierau kon nog niet zeggen of het gaat om schotwonden of verwondingen opgelopen door een explosie.

Metrolijnen U1, U2, U3 en U4 stoppen maandagavond niet in de binnenstad van Wenen. De lijnen worden omgeleid of ingekort, zo maakte de Wiener Linien bekend.

'Verschrikkelijke aanslag'
Bondskanselier Sebastian Kurz bedankt op Twitter alle hulpdiensten. Kurz zegt blij te zijn dat er al een dader is gelimineerd. ,,We zullen ons nooit laten intimideren door terrorisme en zullen deze aanvallen met alle middelen bestrijden." Ook maakt hij bekend dat het leger wordt ingezet. ,,Het hele land is in gedachten met de slachtoffers, gewonden en hun families, aan wie ik mijn diepste deelneming betuig."

Minister-president Mark Rutte spreekt op Twitter van ,,een verschrikkelijke aanslag." ,,Namens Nederland heb ik Sebastian Kurz zojuist onze onvoorwaardelijke steun betuigd met de slachtoffers, hun families en de Oostenrijkse regering bij het verwerken van deze afschuwelijke daad."

De Nederlandse ambassadeur in Oostenrijk roept mensen in Wenen op om binnen te blijven. ,,De politie-inzet in Wenen gaat nog door. Als u in de stad bent, blijf binnen!", schrijft Aldrik Gierveld op Twitter.

De Franse president Emmanuel Macron laat weten dat de Fransen de schok en het verdriet van de Oostenrijkers delen na de aanslag. ,,Na Frankrijk is het een bevriend land dat wordt aangevallen. Dit is ons Europa. Onze vijanden moeten weten met wie ze te maken hebben. We zullen nergens aan toegeven."

https://www.telegraaf.nl/(...)n-na-aanval-in-wenen

Laatste stand van zaken, dank chibibo:
- En dader gedood, minstens n nog op de vlucht;
- Totaal aantal daders onbekend;
- Alle beschikbare politieagenten zijn ingezet in de jacht op de dader(s); het leger neemt de bewakingstaken van de politie over;
- Bewoners van Wenen wordt gemaand binnen te blijven;
- Morgen geen schoolplicht in Wenen;
- En dode en vijftien gewonden onder de slachtoffers, waarvan zeven zwaargewond maar niet in direct levensgevaar.
- Motief en achtergrond van de daders is nog onbekend.
- Om 06:00 de volgende persco.

quote:
Laatste stand van zaken Wenen
In Wenen zijn maandagavond meerdere slachtoffers gevallen bij verschillende schietpartijen in het centrum. Mogelijk is de schietpartij begonnen bij een synagoge.

Volgens de politie gaat het om meerdere daders die op zes verschillende plekken hebben geschoten.
Er zijn vier dodelijke slachtoffers te betreuren.
Een van de daders is doodgeschoten door de politie, een tweede verdachte zou gearresteerd zijn.
Daders droegen machinegeweren, machetes en diverse pistolen.
Burgers worden ook deze ochtend gevraagd om thuis te blijven, alle scholen zijn dicht.
Oostenrijks leger ingezet om bewaking in Wenen over te nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 03-11-2020 10:05:27 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:27:48 #2
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196013181
Gaat d'r op daar jemag
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 01:30:05 #3
425473 Straatverlichting
pi_196013201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:25 schreef Draak31 het volgende:
Wat zei die macron dan? Ik kan geen frans lezen
Hiero, in Duits dan.

Emmanuel Macron
@EmmanuelMacron
Wir, Franzosen, teilen den Schock und die Trauer von der sterreicher nach einer Angriff in Wien. Nach Frankreich ist es ein befreundetes Land, das angegriffen wird. Dies ist unser Europa. Unsere Feinde mssen wissen, mit wem sie es zu tun haben. Wir werden nichts nachgeben.
* Contra principia negantem disputari non potest *
* Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent*
pi_196013205
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:23 schreef Wicky15 het volgende:
Oh, dus die gasten met hun shirt uit op die foto waren geen daders?
Vermoedelijk niet. Reporters ter plaatse vertelden dat, direct na de aanslag, iedereen die in de omgeving op straat liep door de politie onder schot werd gehouden en werd gecheckt. Wellicht dat dat bij deze foto ook het geval was.
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:30:54 #5
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196013214
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:30 schreef Straatverlichting het volgende:

[..]

Hiero, in Duits dan.

Emmanuel Macron
@:EmmanuelMacron
Wir, Franzosen, teilen den Schock und die Trauer von der sterreicher nach einer Angriff in Wien. Nach Frankreich ist es ein befreundetes Land, das angegriffen wird. Dies ist unser Europa. Unsere Feinde mssen wissen, mit wem sie es zu tun haben. Wir werden nichts nachgeben.
Snap ik ook niet. Kan alleen nederlands en engels dus vertaal maar ff voor me. Wel ff snel ik ga zo pitten.
pi_196013221
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:22 schreef Azula het volgende:
Is het heel erg dan, om het ridiculiseren van een profeet achterwege te laten?
Absoluut want dat is een capitulatie naar terroristen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:32:07 #7
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196013224
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:24 schreef Durmada het volgende: [..] Ging jij tegen demonstreren toen Breivik zijn aanslag pleegde? :')
U bent zeker er ook van overtuigd dat dit niks met Islam te maken heeft zeker?
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 01:32:41 #8
425473 Straatverlichting
pi_196013228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:30 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Kan alleen nederlands en engels dus vertaal maar ff voor me. Wel ff snel ik ga zo pitten.
Slaap ze

Google is je vriend.
pi_196013232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:21 schreef Wicky15 het volgende:
En van die meerdere gijzelingen is dus ook niet waar?

Sorry als ik het gemist heb, lukt niet om alles even goed te volgen.
Het gerucht over de gijzeling in het Japanse restaurant is later ontkracht. Over de andere gijzelingen heb ik in het nieuws niks gehoord.
pi_196013240
Van de slachtoffers zijn er zeven zwaargewond, maar geen daarvan is in accuut levensgevaar.
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:34:49 #11
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196013244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:32 schreef Straatverlichting het volgende:

[..]

Slaap ze

Google is je vriend.
:r
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:36:44 #12
38496 Perrin
pi_196013261
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:34 schreef chibibo het volgende:
Van de slachtoffers zijn er zeven zwaargewond, maar geen daarvan is in accuut levensgevaar.
Al met al kunnen we voorzichtig concluderen dat als er idd meerdere lui bij betrokken waren de operatie gelukkig niet geheel vlekkeloos is verlopen, wat ze ook precies van plan waren.
pi_196013262
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:32 schreef damsco het volgende:

[..]

dinsdag 3 november 2020 @ 01:37:12 #14
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196013268
Europa moet nu snoeihard ingrijpen. Dit loopt uit de klauwen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 01:37:44 #15
425473 Straatverlichting
pi_196013274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:34 schreef Draak31 het volgende:

[..]

:r
Lamzak.. vertaal t gewoon. Translate. }:|
pi_196013275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:37 schreef Draak31 het volgende:
Maar aan wie wil je het overlaten? De politiek?
pi_196013283
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:06 schreef Durmada het volgende: [..] Dat gedachtengoed zal er vast zijn onder extremisten en streng gelovigen, maar de meesten zijn prima burgers zoals jij en ik. Het algehele beeld wat nu geschetst wordt is enerzijds logisch, maar ook oneerlijk voor de vele moslims die zich aanpassen aan Nederland en zich gedragen als keurige burgers. En dat is nog altijd de meerderheid.
Aanpassen aan Nederland?

Ik mag hopen dat een ruime, RUIME, meerderheid van moslims geen serieuze problemen hebben met homoseksualiteit, gelijkheid man/vrouw, vrijheid van religie en afvalligheid, de VvMU, waaronder het beledigen van de profeet. En dat die zich dan ook distantiren van zulke negatieve gerelateerde berichtgeving, waarin vaak (lees; meestal) een belangrijke en bepalende rol weggelegd is voor een moslim.

Maar die moslims zie ik nauwelijks.

Ik zie nauwelijks moslims pleiten en opkomen voor de echte Nederlandse normen en waarden Want die druisen kaarsrecht in tegen datgene wat de islam is. Want zoals gezegd, als het gaat om negatieve berichtgeving omtrent gevallen zoals hierboven beschreven, zijn het keer op keer steeds weer moslims die een rol van betekenis hierin spelen. En dan zijn moslims hier (nog) ver in de minderheid.

Go figure.
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:39:11 #18
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196013284
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:37 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

De politiek is prima in staat om dit soort dingen op te lossen. Kijk maar naar China.
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:39:41 #19
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_196013289
Zelfs in het plegen van een aanslag is dat volk bijzonder matig.
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:40:03 #20
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196013292
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:32 schreef damsco het volgende:

[..]

Dat heeft het zeker. Maar ik veroordeel niet gelijk elke moslim, dat is simpelweg oneerlijk.
AZ
ALKMAAR
pi_196013300
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:37 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Misschien dat jullie zelf eens zo’n treinspuger of bejaardenmepper uit Ter Apel in elkaar kunnen trappen? Zou er niets op tegen hebben maar het probleem is dat de meeste mensen hier dus wel gewoon schijterds zijn.
pi_196013307
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Zelfs in het plegen van een aanslag is dat volk bijzonder matig.
Nou, er zijn redelijk wat geslaagde aanslagen geweest. Dit waren gewoon prutsers.
pi_196013311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:39 schreef Draak31 het volgende:

[..]

De politiek is prima in staat om dit soort dingen op te lossen. Kijk maar naar China.
Etnische zuivering?

Dat is van hetzelfde niveau als deze barbaarse daad. Moet je je niet toe verlagen.
zie email 27 oktober
pi_196013317
Als antwoord op de TT nog een samenvatting van de laatste persco:

• En dader gedood, minstens n nog op de vlucht;
• Totaal aantal daders onbekend;
• Alle beschikbare politieagenten zijn ingezet in de jacht op de dader(s); het leger neemt de bewakingstaken van de politie over;
• Bewoners van Wenen wordt gemaand binnen te blijven; mensen die in hotels of restaurants verschanst zaten mogen inmiddels naar huis;
• Morgen geen schoolplicht in Wenen;
• En dode en vijftien gewonden onder de slachtoffers, waarvan zeven zwaargewond maar niet in direct levensgevaar;
• Motief en achtergrond van de daders is nog onbekend;
• Om 06:00 de volgende persco.

[ Bericht 4% gewijzigd door chibibo op 03-11-2020 01:48:55 ]
pi_196013318
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:40 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dat heeft het zeker. Maar ik veroordeel niet gelijk elke moslim, dat is simpelweg oneerlijk.
Helaas hebben we die luxe niet.

'We kunnen ze niet over n kam scheren', hoor ik vaak.

Dit is een drogreden en ik ga je nu uitleggen waarom; Stel ik heb een pot met honderd van jouw favoriete snoepjes. Wil jij een snoepje? En net op het moment dat jij met je grijpgrage handjes in die pot wil grabbelen, zeg ik; 'Maar ho, van die honderd zijn er wel vijf giftig..!'

Wil je nu nog steeds een snoepje?

Precies.
pi_196013323
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:43 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

[..]

Helaas hebben we die luxe niet.

'We kunnen ze niet over n kam scheren', hoor ik vaak.

Dit is een drogreden en ik ga je nu uitleggen waarom; Stel ik heb een pot met honderd van jouw favoriete snoepjes. Wil jij een snoepje? En net op het moment dat jij met je grijpgrage handjes in die pot wil grabbelen, zeg ik; 'Maar ho, van die honderd zijn er wel vijf giftig..!'

Wil je nu nog steeds een snoepje?

Precies.
En dat is niet van toepassing op zo’n beetje alles en iedereen? :')

Met deze visie kan ik dus ook geen Nederlandse mannen van middelbare leeftijd zonder toezicht bij mijn zoontje in de buurt laten.
pi_196013327
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:43 schreef Azula het volgende:

[..]

En dat is niet van toepassing op zo’n beetje alles en iedereen? :')
'zo'n beetje alles en iedereen' steekt niet zomaar mensen neer of blaast zichzelf op. O-)
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:44:52 #28
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196013329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Etnische zuivering?

Dat is van hetzelfde niveau als deze barbaarse daad. Moet je je niet toe verlagen.
Mijn punt is dat de politiek genoeg gereedschap heeft om dit effectief aan te pakken. Het klimaat moet alleen juist zijn om bepaalde gereedschappen in te zetten.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 01:45:10 #29
425473 Straatverlichting
pi_196013333
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:42 schreef chibibo het volgende:
Als antwoord op de TT nog een samenvatting van de laatste persco:

• En dader gedood, minstens n nog op de vlucht;
• Totaal aantal daders onbekend;
• Alle beschikbare politieagenten zijn ingezet in de jacht op de dader(s); het leger neemt de bewakingstaken van de politie over;
• Bewoners van Wenen wordt gemaand binnen te blijven;
• Morgen geen schoolplicht in Wenen;
• En dode en vijftien gewonden onder de slachtoffers, waarvan zeven zwaargewond maar niet in direct levensgevaar.
• Motief en achtergrond van de daders is nog onbekend.
Nieuws in NWS!
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:45:14 #30
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_196013334
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:41 schreef Azula het volgende:

[..]

Nou, er zijn redelijk wat geslaagde aanslagen geweest. Dit waren gewoon prutsers.
Al jaren niet meer, sinds IS een pak rammel heeft gehad lijken de funds ook wat minder te zijn.
pi_196013341
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:44 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

'zo'n beetje alles en iedereen' steekt niet zomaar mensen neer of blaast zichzelf op. O-)
Nee maar ok de kans dat jij kinderen misbruikt is dus aanzienlijk begrijp ik?
pi_196013349
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:45 schreef Azula het volgende:

[..]

Nee maar ok de kans dat jij kinderen misbruikt is dus aanzienlijk begrijp ik?
ik ben niet snel iemand die in feedback gaat klagen over ongepaste posts, maar dit... :{ :N
pi_196013351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:44 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de politiek genoeg gereedschap heeft om dit effectief aan te pakken. Het klimaat moet alleen juist zijn om bepaalde gereedschappen in te zetten.
Welke gereedschappen denk je aan?
zie email 27 oktober
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:47:34 #34
38496 Perrin
pi_196013357
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:45 schreef Straatverlichting het volgende:

[..]

Nieuws in NWS!
Zo overwacht :P
pi_196013360
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:46 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

ik ben niet snel iemand die in feedback gaat klagen over ongepaste posts, maar dit... :{ :N
Mimimimi. Waarom? Ik beredeneer op jouw niveau, niet huilen zeg.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 01:48:16 #36
425473 Straatverlichting
pi_196013363
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo overwacht :P
;)
pi_196013376
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:24 schreef Azula het volgende:

Nee, niet uit angst. Gewoon, omdat het een voor hen belangrijk persoon is en daarnaast ook gewoon een heel domme vorm van humor is.
Prima plan.

Dat gaan we doen, wanneer ''de islam'' dusdanig omvormt en laat zien dat humor/kritiek nooit een rechtvaardiging kan zijn voor geweld.

#gaatnooitgebeuren :')
pi_196013386
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:45 schreef Straatverlichting het volgende:
Nieuws in NWS!
Toevoeging: de volgende persco is gepland om 06:00 uur.
pi_196013396
quote:

[..]

Dus je veroordeelt de islam?
pi_196013402
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:49 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat gaan we doen, wanneer ''de islam'' dusdanig omvormt en laat zien dat humor/kritiek nooit een rechtvaardiging kan zijn voor geweld.
Ik denk dat je nog sneller een blanke in Opsporing Verzocht ziet dan dat dit gebeurt O-)
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 01:52:49 #41
425473 Straatverlichting
pi_196013407
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:50 schreef chibibo het volgende:

[..]

Toevoeging: de volgende persco is gepland om 06:00 uur.
Die ga ik niet live meekrijgen denk ik.

Maar over de verdachten / daders... voorzichtig...: 5 down, 1 to go?
pi_196013411
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Prima plan.

#gaatnooitgebeuren :')
Zolang jij heel “de islam” als een en dezelfde entiteit ziet zul je berhaupt niet zien dat het gebeurt, ook als het wel gebeurt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:54:14 #43
38496 Perrin
pi_196013419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:52 schreef Straatverlichting het volgende:

[..]

Ik denk zelf max 2 verdachten die daar hebben geschoten, eerlijkgezegd. Maar goed, lastig te beoordelen natuurlijk.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 01:56:24 #44
425473 Straatverlichting
pi_196013433
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik denk zelf max 2 die daar hebben geschoten, eerlijkgezegd. Maar goed, lastig te beoordelen natuurlijk.
Ja speculeren is sws kut.. eens. Maar zag een kaartje van de binnenstad van Wenen met 6 verschillende lokaties. Niet heel ver weg van elkaar .. maar toch.
pi_196013441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:52 schreef Straatverlichting het volgende:

1 down, minstens 1 to go.
  dinsdag 3 november 2020 @ 01:58:22 #46
38496 Perrin
pi_196013446
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:56 schreef Straatverlichting het volgende:

[..]

Ja speculeren is sws kut.. eens. Maar zag een kaartje van de binnenstad van Wenen met 6 verschillende lokaties. Niet heel ver weg van elkaar .. maar toch.
Ja minstens n heeft er wat rondgewandeld en is toen neergeschoten. Die ander is dan denk ik gevlucht. En wie weet zijn er nog meer, maar ik pas ff occam's razor toe.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 01:59:31 #47
425473 Straatverlichting
pi_196013450
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:57 schreef chibibo het volgende:

[..]

1 down, minstens 1 to go.
Ok.. en dit plaatje dan? Zwerft ook online rond.

dinsdag 3 november 2020 @ 02:00:45 #48
38496 Perrin
pi_196013459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:59 schreef Straatverlichting het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mensen aanhouden/controleren. Denk dat dit geen daders zijn, die zitten er zo beteuterd bij.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2020 @ 02:01:56 #49
425473 Straatverlichting
pi_196013467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mensen aanhouden/controleren. Denk dat dit geen daders zijn.
Wordt morgen voor meer info.
pi_196013492
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:53 schreef Azula het volgende:

[..]

Zolang jij heel “de islam” als een en dezelfde entiteit ziet zul je berhaupt niet zien dat het gebeurt, ook als het wel gebeurt.
Nee, ''de islam kan je niet zien als n entiteit''.

- Moslims zijn boos over afbeeldingen van de profeet.
- Een moslim onthoofd iemand die een afbeelding toont.
- Moslims; we zetten een petitie op tegen het beledigen van de profeet en we beginnen met ''wij moslims..''.

Nou breekt mn klomp..... Nu in n keer, wanneer hun profeet word ''aangevallen'', blijken moslims toch in n keer zichzelf wl als n entiteit te kunnen zien. WTF zeg!

Verder kun je een islamitische groep mensen heel makkelijk als n groep islamitische mensen zien; wanneer die islamitische mensen de Cairo verklaring kiezen boven de UVRM. En dat is de meerderheid. Want anders ben je weer geen ''echte'' moslim!
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:06:39 #51
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196013496
quote:

[..]

Maar de Islam veroordelen is dat wel. En laat nu net uit naam van deze religie dood en verderf gezaaid worden. Als er vervolgens ook geen enkele tegenreactie komt vanuit deze hoek dan mag het zo langzamerhand toch wel eens duidelijk worden dat wij een zeer groot probleem hebben. Gelukkig vallen de schellen van de ogen van steeds meer mensen dat wij in oorlog zijn met de Islam.
pi_196013497
quote:

[ afbeelding ]
Zie mijn eerste post in dit topic. Politie was direct na de aanslag erg voorzichtig en behandelde iedereen op straat als verdacht. Vermoedelijk is dat wat hier op de foto gebeurt. De reporters hebben eerder de burgemeester en politiewoordvoerder naar deze foto gevraagd, maar die konden op dat moment geen info geven.

Het is in ieder geval n van de zes locaties, dus de foto is hoogstwaarschijnlijk wel echt.
pi_196013508
Een tweede slachtoffer is zojuist overleden.
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:08:08 #54
38496 Perrin
pi_196013509
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:06 schreef chibibo het volgende:

[..]

Zie mijn eerste post in dit topic. Politie was direct na de aanslag erg voorzichtig en behandelde iedereen op straat als verdacht. Vermoedelijk is dat wat hier op de foto gebeurt. De reporters hebben eerder de burgemeester en politiewoordvoerder naar deze foto gevraagd, maar die konden op dat moment geen info geven.

Het is in ieder geval n van de zes locaties, dus de foto is hoogstwaarschijnlijk wel echt.
Ik heb 'm ook van meerdere hoeken gezien op de Twitters.
pi_196013510
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wellicht zijn dit onschuldige, maar verdacht lijkende passanten.

Gerarld Roethof zal geld en deugfaam ruiken.
pi_196013511
Zie ook niet direct dingen in de omgeving liggen die erop wijzen dat ze erbij horen. Kalasjnikovs vallen opzich wel op. Zelfs met deze resolutie.
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:08:57 #57
38496 Perrin
pi_196013517
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:08 schreef Azula het volgende:
Zie ook niet direct dingen in de omgeving liggen die erop wijzen dat ze erbij horen. Kalasjnikovs vallen opzich wel op.
+geen baard en ook geen bozige dingen roepen
pi_196013519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

+geen baard en ook geen bozige dingen roepen
:D

Ook diabetes lijkt te ontbreken.
pi_196013525
De politie heeft meer informatie over de identiteit van de neergeschoten dader, maar doet nog geen mededelingen hierover.
pi_196013542
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:11 schreef chibibo het volgende:
De politie heeft meer informatie over de identiteit van de neergeschoten dader, maar doet nog geen mededelingen hierover.
Hoe zou dat intern gaan;

'Ja, ok iedereen weet dat het weer een moslim is, maar laten we het uitstellen toe te geven tot de gemoederen weer een beetje bedaard zijn.'
pi_196013548
Behalve de opgeheven schoolplicht is de stad morgen 'normaal' (met coronamaatregelen) open, echter met streng politietoezicht.
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:15:24 #62
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196013559
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:14 schreef chibibo het volgende:
Behalve de opgeheven schoolplicht is de stad morgen 'normaal' (met coronamaatregelen) open, echter met streng politietoezicht.
Alsof er morgen weer zo'n aanslag is :')
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_196013560
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:05 schreef SpaceOddity het volgende:

- Moslims; we zetten een petitie op tegen het beledigen van de profeet en we beginnen met ''wij moslims..''.

Nou breekt mn klomp..... Nu in n keer, wanneer hun profeet word ''aangevallen'', blijken moslims toch in n keer zichzelf wl als n entiteit te kunnen zien. WTF zeg!
Ik vind dit geen erg sterke redenatie. Stel dat Rob Jetten een toespraak zou beginnen met 'wij Nederlanders...". Zou je dan vinden dat hij ook namens jou spreekt? Dat hij jouw standpunt vertegenwoordigt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 02:17:10 ]
pi_196013564
nm

[ Bericht 97% gewijzigd door marsan op 03-11-2020 02:16:55 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196013572
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:13 schreef SuperKaas het volgende:
Hoe zou dat intern gaan;

'Ja, ok iedereen weet dat het weer een moslim is, maar laten we het uitstellen toe te geven tot de gemoederen weer een beetje bedaard zijn.'
Met 'het is een moslim' heb je natuurlijk nog niet zijn identiteit, h?

Wat ik begreep uit de woorden van de burgemeester, is dat ze zijn vermoedelijke identiteit hebben achterhaald, maar dat deze nog niet met zekerheid bevestigd is.
pi_196013602
Dit filmpje dan

PAS OP SCHOKKENDE BEELDEN!!

dinsdag 3 november 2020 @ 02:29:07 #67
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196013615
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik vind dit geen erg sterke redenatie. Stel dat Rob Jetten een toespraak zou beginnen met 'wij Nederlanders...". Zou je dan vinden dat hij ook namens jou spreekt? Dat hij jouw standpunt vertegenwoordigt?
Ik vind het niet heel gek dat je een groep mensen die een gezamenlijk geloof aanhangen als een groep ziet.
pi_196013633
Het lijkt iets rustiger te worden. Ik hoor geen helikopters en sirenes meer, en op tv worden nu hoofdzakelijk herhalingen van eerdere persconferenties en interviews getoond. Bij de reporters ter plaatse zag je eerder op de avond een zee aan zwaailichten op de achtergrond, nu nog een enkele verdwaalde blauwe lamp.
pi_196013636
Ah, de nieuwsuitzending wordt nu ook afgesloten. Wordt om 05:45 hervat.
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:41:52 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196013642
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Verder kun je een islamitische groep mensen heel makkelijk als n groep islamitische mensen zien; wanneer die islamitische mensen de Cairo verklaring kiezen boven de UVRM. En dat is de meerderheid.
Dat kan, het slaat alleen nergens op. Die mensen hebben namelijk nogal uiteenlopende opvattingen. Niet elke moslim moedigt terrorisme aan (integendeel zelfs), niet elke moslim is tegen de huidige inrichting van Nederland, et cetera. Een salafisme staat in geen enkel opzicht gelijk aan het soefisme, om maar iets te noemen.

Dit neigt een beetje naar beweren dat elke moslim een salafist is en dat is een tamelijk domme veronderstelling.
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:41:56 #71
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196013643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:15 schreef Tengano het volgende:

[..]

Alsof er morgen weer zo'n aanslag is :')
Je hebt er altijd bij die te laat zijn, zich verslapen ofzo
pi_196013646
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:29 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik vind het niet heel gek dat je een groep mensen die een gezamenlijk geloof aanhangen als een groep ziet.
Ik wel. En zeker om elke moslim aan te spreken op, of zelfs verantwoordelijk te houden voor de daden van iemand anders die zichzelf toevallig ook moslim noemt.

Zou je het terecht vinden als we Mark Rutte op n hoop gooien met de leden van de Westboro Baptist Church ('God hates fags!')? Of met Anders Breivik? Het zijn immers alllemaal christenen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 02:43:23 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:50:17 #73
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196013666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik wel. En zeker om elke moslim aan te spreken op, of zelfs verantwoordelijk te houden voor de daden van iemand anders die zichzelf toevallig ook moslim noemt.

Zou je het terecht vinden als we Mark Rutte op n hoop gooien met de leden van de Westboro Baptist Church ('God hates fags!')? Of met Anders Breivik? Het zijn immers alllemaal christenen?
Uit die groep zijn meer dan voldoende tegengeluiden gekomen. Bij de Islam zie ik dit niet gebeuren en derhalve zie ik geen reden om dit gelijk te trekken met jouw voorbeeld.
pi_196013667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Makker, wat Breivik heeft gedaan is verschrikkelijk. Net zoals die dude in Nieuw-Zeeland.

Maar je kan toch niet ontkennen dat de verhoudingen he-le-maal scheef liggen als het om aanslagen gaat?

We hebben een probleem met de islam. Dat onderkennen heeft niets met racisme, uitsluiten of andere drogredenen te maken. Nee, het daar over hebben, dat noemen we lijfsbehoud
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:58:07 #75
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196013680
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:50 schreef damsco het volgende:

[..]

Uit die groep zijn meer dan voldoende tegengeluiden gekomen. Bij de Islam zie ik dit niet gebeuren en derhalve zie ik geen reden om dit gelijk te trekken met jouw voorbeeld.
Er zijn genoeg tegengeluiden geweest.

In zo'n beetje elke hoofdstad zijn destijds protestmarsen geweest toen het ging om IS. Jij wil ze echter niet zien.
  dinsdag 3 november 2020 @ 02:59:41 #76
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196013683
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:50 schreef SuperKaas het volgende:

We hebben een probleem met de islam.
Met de islam of met bepaalde moslims? Lijkt me nogal een belangrijk verschil.
pi_196013685
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er zijn genoeg tegengeluiden geweest.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In zo'n beetje elke hoofdstad zijn destijds protestmarsen geweest toen het ging om IS. Jij wil ze echter niet zien.
Geloof ik best. We hebben een groepje dat aanslagen pleegt. En een groepje dat er tegen demonstreert.

Waar ik me zorgen om maak is die zwijgende meerderheid. Zitten zij ermee? Of maken ze simpelweg zo kankerveel kinderen dat ze onze stem demografisch van het toneel gaan duwen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 03:04:45 #78
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196013690
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:01 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Geloof ik best. We hebben een groepje dat aanslagen pleegt. En een groepje dat er tegen demonstreert.

Waar ik me zorgen om maak is die zwijgende meerderheid. Zitten zij ermee? Of maken ze simpelweg zo kankerveel kinderen dat ze onze stem demografisch van het toneel gaan duwen?
quote:
In another 2011 Gallup poll, they surveyed Americans, and found that Muslim Americans were less likely to justify the targeting and killing of civilians than other Americans.

John Esposito, using poll data from Gallup, wrote in 2008 that Muslims and Americans were equally likely to reject violence against civilians. He also found that those Muslims who support violence against civilians are no more religious than Muslims who do not. A later 2011 Gallup World Poll found that, in the MENA (Middle East and North Africa) region, "those who reject military and individual attacks on civilians are more likely to say religion is an important part of their daily lives."
pi_196013694
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:04 schreef Poem_ het volgende:

[..]

[..]

Hierdoor ben ik helemaal gerust gesteld. Zo niet, kom ik hier posten wanneer mijn keel wordt doorgesneden door een 'allahu akbar' schreeuwende mafkees..!

oh fuck, dat kan dan helemaal niet meer
  dinsdag 3 november 2020 @ 03:08:45 #80
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196013698
Aanvullend ben ik blij dat bij de stille meerderheid langzaam aan het besef komt met welke vijand wij te maken hebben.

Het debat is jarenlang gekaapt door een kleine maar luide groep. Een gedeelte van deze groep zal helaas nooit worden overtuigd maar is gelukkig ook niet relevant voor de oplossing. De sleutel ligt bij de stille meerderheid door te erkennen dat wij in oorlog zijn met de Islam. En ik zie dit besef gelukkig om mij heen steeds meer verschijnen.

Ik hoop op een naoorlogs Europa met een sterk teruggedrongen Islam.
  dinsdag 3 november 2020 @ 03:09:35 #81
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196013701
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:08 schreef damsco het volgende:
Aanvullend ben ik blij dat bij de stille meerderheid langzaam aan het besef komt met welke vijand wij te maken hebben.

Het debat is jarenlang gekaapt door een kleine maar luide groep. Een gedeelte van deze groep zal helaas nooit worden overtuigd maar is gelukkig ook niet relevant voor de oplossing. De sleutel ligt bij de stille meerderheid door te erkennen dat wij in oorlog zijn met de Islam. En ik zie dit besef gelukkig om mij heen steeds meer verschijnen.

Ik hoop op een naoorlogs Europa met een sterk teruggedrongen Islam.
:')
pi_196013704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Jetten en ik delen niet diezelfde ideologische waarden, dus nee. Ik zou me uitspreken tegen zijn standpunten, want of de islam wel/niet thuishoort hier; daar verschillen we in mening.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 02:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat kan, het slaat alleen nergens op. Die mensen hebben namelijk nogal uiteenlopende opvattingen. Niet elke moslim moedigt terrorisme aan (integendeel zelfs), niet elke moslim is tegen de huidige inrichting van Nederland, et cetera. Een salafisme staat in geen enkel opzicht gelijk aan het soefisme, om maar iets te noemen.

Dit neigt een beetje naar beweren dat elke moslim een salafist is en dat is een tamelijk domme veronderstelling.
Het is tamelijk dom om te veronderstellen dat ik dat veronderstel. Het merendeel van die mensen hebben niet echt uiteenlopende opvattingen (betreffende vrijheden, rechten, plichten , normen en waarden, zoals wij die hier kennen).

En ik zeg nergens dat ''elke moslim terrorisme aanmoedigt''.

Ik vraag me oprecht af hoe je hierbij komt. Zal wel het zelfde ''iets'' zijn als toen je laats op hoge poten bij FB melding maakte van ''genocide'', terwijl daar dus nergens spraken van was.
pi_196013706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:09 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dit is juist een mooie, ingetogen post die het probleem nauwkeurig beschrijft. Hulde, @damsco
  dinsdag 3 november 2020 @ 03:17:30 #84
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196013717
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:10 schreef SpaceOddity het volgende:
Het is tamelijk dom om te veronderstellen dat ik dat veronderstel. Het merendeel van die mensen hebben niet echt uiteenlopende opvattingen (betreffende vrijheden, rechten, plichten , normen en waarden, zoals wij die hier kennen).
Eh, jawel. Moslims zijn niet zo'n homogene groep als je veronderstelt, integendeel zelfs. De islam is niet voor niets de meest verdeelde religie.

quote:
Ik vraag me oprecht af hoe je hierbij komt. Zal wel het zelfde ''iets'' zijn als toen je laats op hoge poten bij FB melding maakte van ''genocide'', terwijl daar dus nergens spraken van was.
Als iemand zegt dat de overheid een voorbeeld moet nemen aan China omdat die wel raad weten met onwenselijke groepen en ook zo met moslims om dient te gaan ben je een etnische zuivering aan het toejuichen.

Overigens zeg ik niet dat je dat denkt, ik zeg dat moslims nogal uiteenlopende opvattingen hebben over tal van zaken. Het zijn net mensen, wat dat betreft.

Als je mensen al wil categoriseren aan de hand van opvattingen kun je dat nog beter aan de hand van hun land of regio doen dan hun religie.
pi_196013749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Eh, jawel. Moslims zijn niet zo'n homogene groep als je veronderstelt, integendeel zelfs. De islam is niet voor niets de meest verdeelde religie.
[..]

Als iemand zegt dat de overheid een voorbeeld moet nemen aan China omdat die wel raad weten met onwenselijke groepen en ook zo met moslims om dient te gaan ben je een etnische zuivering aan het toejuichen.

Overigens zeg ik niet dat je dat denkt, ik zeg dat moslims nogal uiteenlopende opvattingen hebben over tal van zaken. Het zijn net mensen, wat dat betreft.

Als je mensen al wil categoriseren aan de hand van opvattingen kun je dat nog beter aan de hand van hun land of regio doen dan hun religie.
Moslims zijn niet allemaal terroristen nee. Maar ze zijn wel een verdomd groot risico. Het is namelijk telkens weer raak. Nu binnen enkele dagen van elkaar meerdere aanslagen vanuit de Moslim hoek.

[ Bericht 2% gewijzigd door CopyOK op 03-11-2020 04:01:43 ]
pi_196013763
Ondertussen zijn er 3 doden volgens de duitse Tagesschau. 1 verdachte zou nog voortvluchtig zijn.
quote:
Terrorattacke, Drei Tote nach Schssen in Wien
Im Zentrum von Wien sind Schsse gefallen. Es gab mindestens drei Todesopfer und mehrere Schwerverletzte. Kanzler Kurz sprach von einem "widerwrtigen Terroranschlag." Die Suche nach einem der Tter luft noch.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 3 november 2020 @ 04:07:25 #87
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196013765
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:39 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Moslims zijn niet allemaal terroristen nee. Maar ze zijn wel een verdomd groot risico. Het is namelijk telkens weer raak. Nu binnen enkele dagen van elkaar meerdere aanslagen vanuit de Moslim hoek.
Minder dan 0,1% noem je een verdomd groot risico?
pi_196013901
Update?
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 3 november 2020 @ 05:06:07 #89
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196013933
Gadverdamme, wil je 's morgens wat informatie over deze afschuwelijke gebeurtenis lezen en dan moet je jezelf door talloze pagina's van moslimhaat door de gebruikelijke foktokkies worstelen zonder dat er amper iets nuttigs voorbij komt :N
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 3 november 2020 @ 05:50:16 #90
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196014133
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:37 schreef Draak31 het volgende:
Nederland stemt gewoon weer VVD, Groenlinks en D66, partijen die een track record van onwil, ontkennen en wegkijken hebben.
pi_196014269
Vervelend wakker worden, met dit nieuws.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 05:06 schreef Dven het volgende:
Gadverdamme, wil je 's morgens wat informatie over deze afschuwelijke gebeurtenis lezen en dan moet je jezelf door talloze pagina's van moslimhaat door de gebruikelijke foktokkies worstelen zonder dat er amper iets nuttigs voorbij komt :N
En dit inderdaad. Las het hier wel als eerste, maar daarna toch maar naar NOS geswitched voor inhoudelijke info.
Verwerpelijke daad natuurlijk.
In Oostenrijk verwacht je dit ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 06:24:22 ]
pi_196014289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 04:06 schreef Digi2 het volgende:
Ondertussen zijn er 3 doden volgens de duitse Tagesschau. 1 verdachte zou nog voortvluchtig zijn.
[..]

Gezien het aantal daders en aantal schoten dat er gelost blijkt te zijn, had het nog veel erger kunnen zijn. Ik las dat er meer dan honderd keer geschoten is. Gelukkig lijken deze daders niet getraind.
  dinsdag 3 november 2020 @ 06:32:42 #93
22565 asco
Los in deze tent
pi_196014308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 06:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gezien het aantal daders en aantal schoten dat er gelost blijkt te zijn, had het nog veel erger kunnen zijn. Ik las dat er meer dan honderd keer geschoten is. Gelukkig lijken deze daders niet getraind.
Zelfs daar zijn ze (gelukkig) nog te achterlijk voor.

twitter
pi_196014316
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Aanpassen aan Nederland?

Ik mag hopen dat een ruime, RUIME, meerderheid van moslims geen serieuze problemen hebben met homoseksualiteit, gelijkheid man/vrouw, vrijheid van religie en afvalligheid, de VvMU, waaronder het beledigen van de profeet. En dat die zich dan ook distantiren van zulke negatieve gerelateerde berichtgeving, waarin vaak (lees; meestal) een belangrijke en bepalende rol weggelegd is voor een moslim.

Maar die moslims zie ik nauwelijks.

Ik zie nauwelijks moslims pleiten en opkomen voor de echte Nederlandse normen en waarden Want die druisen kaarsrecht in tegen datgene wat de islam is. Want zoals gezegd, als het gaat om negatieve berichtgeving omtrent gevallen zoals hierboven beschreven, zijn het keer op keer steeds weer moslims die een rol van betekenis hierin spelen. En dan zijn moslims hier (nog) ver in de minderheid.

Go figure.
hahahahhahah aanpassen voor een land waar het elke dag regent. Als Afrika een shitehole is dan is Europa een drainhole. Maar wat heeft een moslim op fok te zoeken? Voel je je veilig als dat gebeurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door p078 op 03-11-2020 06:47:15 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 06:44:54 #95
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196014369
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 06:34 schreef p078 het volgende:

[..]

hahahahhahah wat heeft een moslim of fok te zoeken?
Provoceren
pi_196014392
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 november 2020 03:01 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Welke zwijgende meerderheid? De meerdere weet niet eens wat Wenen is laat staan Oostenrijk. Daar zitten lekker van de zon te genieten en op het strand hun tijd te verdoen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:01:11 #97
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014442
Nog nieuws?
Wat is er na pak 'm beet middernacht gebeurd?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:05:27 #98
336981 the_BANDIT
Like I give a fuck
pi_196014465
Na eerdere gebeurtenissen de afgelopen week ben ik echt bang voor wat er nog op ons afkomt....
En ik denk ook dat het volgende voorval niet lang op zich laat wachten
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:17:17 #99
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014521
Maar is er al bekend hoeveel daders er waren?
En dader was meen ik doodgeschoten.

Er zou er ook een zichzelf opgeblazen hebben. Klopt dat?

En er zou er ook nog een op de vlucht zijn?

Kortom, wat is de laatste stand van zaken?
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:21:37 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196014542
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:17 schreef StateOfMind het volgende:
Maar is er al bekend hoeveel daders er waren?
En dader was meen ik doodgeschoten.
Er waren meerdere daders. Eentje doodgeschoten en iig eentje nog op de vlucht.
quote:
Er zou er ook een zichzelf opgeblazen hebben. Klopt dat?
Nee. De dader die dood is droeg wel een nep bomgordel
quote:
En er zou er ook nog een op de vlucht zijn?
:Y
quote:
Kortom, wat is de laatste stand van zaken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:23:14 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196014551
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dan ben je wel een afgekeurde terrorist hoor. Killcount van bijna niets en dan ook nog een nepbomgordel dragen. Gelukkig maar, dat zou IS zelf namelijk veel 'beter' hebben gedaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:25:26 #102
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014559
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Thanks, iig nog een inhoudelijke post tussen al dat gebash tussen de gebruikelijke users van zowel de rechtse als de linkse uiteindes van het spectrum.

Maar hoeveel daders er in totaal waren is nog onbekend?
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:28:35 #103
22565 asco
Los in deze tent
pi_196014572
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Thanks, iig nog een inhoudelijke post tussen al dat gebash tussen de gebruikelijke users van zowel de rechtse als de linkse uiteindes van het spectrum.

Maar hoeveel daders er in totaal waren is nog onbekend?
Geenstijl heeft een vers topic.
https://www.geenstijl.nl/5156149/the-longest-day/
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 07:29:09 #104
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196014577
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 06:23 schreef Hamzoef het volgende:
In Oostenrijk verwacht je dit ook niet.
In Oostenrijk verwacht ik dit eigenlijk wel, aangezien ze samen met de voormalige Warschaupact landen erg tegen islamitische massa-immigratie zijn.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_196014603
Met een mannetje of vijf, zes, bepakt met wapens, maar 3 slachtoffers maken.
Gelukkig was het weer amateurwerk.
pi_196014608
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan ben je wel een afgekeurde terrorist hoor. Killcount van bijna niets en dan ook nog een nepbomgordel dragen. Gelukkig maar, dat zou IS zelf namelijk veel 'beter' hebben gedaan.
Daad is gedaan door IS hoor ik net op journaal
pi_196014615
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:32 schreef myShizzle het volgende:
3 doden, er zijn meer slachtoffers
pi_196014637
Religion of peace strikes again!
pi_196014652
Niet iedere moslim is een terrorist, net als dat niet iedere "zwarte" een crimineel is en niet iedere blanke een pedofiel

Sommige mensen worden gewoon met een kronkel in hun kop geboren...
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:38:39 #110
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014654
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:32 schreef myShizzle het volgende:
5 6 Man dus.
Is dat al bevestigd?

En ja, gelukkig 'maar' 3 doden, al waren er onder de gewonden nog een stuk of 7 zeer ernstig gewond meen ik. Dus dat aantal kan nog oplopen.

Het doel van terreur is niet alleen dood en vererf zaaien, maar ook angst en paniek en ik denk dat dat laatste die ratten toch wel gelukt is.

En zo kort na die onthoofdingen in Frankrijk nu Oostenrijk weer, dus ik vrees dat dit pas het begin is van een nieuwe bloederige periode -O-
A murky, forgotten land.
pi_196014667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:38 schreef b_engeltje het volgende:
Niet iedere moslim is een terrorist, net als dat niet iedere "zwarte" een crimineel is en niet iedere blanke een pedofiel

Sommige mensen worden gewoon met een kronkel in hun kop geboren...
Dat zal best wel. Soms verstrekt 'n "ideologie" die kronkel behoorlijk.
pi_196014679
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal best wel. Soms verstrekt 'n "ideologie" die kronkel behoorlijk.
Heeft dat niet juist te maken met die kronkel, niet iedereen is vatbaar voor ideologie
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:45:40 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196014705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:33 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Daad is gedaan door IS hoor ik net op journaal
Er wordt aangegeven dat het n of meerdere sympathisanten zijn. Niet vreemd ook anders zit je in de regel met een hoger aantal slachtoffers.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 november 2020 @ 07:45:56 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_196014708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 05:06 schreef Dven het volgende:
Beste is vaak gewoon alle reacties op n pagina zetten en snel naar beneden scrollen, waarbij je alleen even stopt bij tweets (wat vaak onzin is, maar waar tenminste ook normale nieuwsberichten en officile meldingen bij zitten), en eventueel bij normale posts van de wat normale users (ze zijn er wel, jij kent ze vast ook wel). Verder is het echt n grote bak diarree ja, te bizar voor woorden.

Maar dat mag je niet zeggen, "wAnT dAn PrAaT jE hEt GoEd!11!" en doet men alsof je een situatie als dat van gisteravond/vannacht in Wenen normaal vindt. Wat natuurlijk nogal onzin is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:46:24 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196014711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

5 6 Man dus.
Is dat al bevestigd?

En ja, gelukkig 'maar' 3 doden, al waren er onder de gewonden nog een stuk of 7 zeer ernstig gewond meen ik. Dus dat aantal kan nog oplopen.

Het doel van terreur is niet alleen dood en vererf zaaien, maar ook angst en paniek en ik denk dat dat laatste die ratten toch wel gelukt is.

En zo kort na die onthoofdingen in Frankrijk nu Oostenrijk weer, dus ik vrees dat dit pas het begin is van een nieuwe bloederige periode -O-
Het gaat om meerdere daders maar de politie noemt geen getal. Volgens mij weet de politie nog niet met hoeveel ze waren.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:46:57 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014718
En nee, ik moet inderdaad niks hebben van rechts extremistische mensen.
Maar k niks van links extremisten.
Lijkt mij toch een vrij gezonde houding.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:47:49 #117
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014724
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het gaat om meerdere daders maar de politie noemt geen getal. Volgens mij weet de politie nog niet met hoeveel ze waren.
Zal in de loop van de dag wel meer over bekend worden.
Hopelijk blijft het bij die ene die op de vlucht is, en vinden ze die rat snel.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:48:14 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196014731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Beste is vaak gewoon alle reacties op n pagina zetten en snel naar beneden scrollen, waarbij je alleen even stopt bij tweets (wat vaak onzin is, maar waar tenminste ook normale nieuwsberichten en officile meldingen bij zitten), en eventueel bij normale posts van de wat normale users (ze zijn er wel, jij kent ze vast ook wel). Verder is het echt n grote bak diarree ja, te bizar voor woorden.

Maar dat mag je niet zeggen, "wAnT dAn PrAaT jE hEt GoEd!11!" en doet men alsof je een situatie als dat van gisteravond/vannacht in Wenen normaal vindt. Wat natuurlijk nogal onzin is.
En het zijn maar een paar users die de boel vol diarree gooien. Jammer dat er nog niets aan gedaan is.
pi_196014762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Er wordt aangegeven dat het n of meerdere sympathisanten zijn. Niet vreemd ook anders zit je in de regel met een hoger aantal slachtoffers.
Of omdat ze nog niet allemaal te pakken hebben, behalve die ene dode terrorist, weten ze het nog niet van de anderen
pi_196014763
Weinig slachtoffers is niet gek als na de eerste schoten iedereen dekking zoekt of naar binnen vlucht. Wat dat betreft is de planning misschien wat amateuristisch geweest, gelukkig maar.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:54:07 #121
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196014780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Weinig slachtoffers is niet gek als na de eerste schoten iedereen dekking zoekt of naar binnen vlucht. Wat dat betreft is de planning misschien wat amateuristisch geweest, gelukkig maar.
Ik weet niet hoe de coronasituatie in Oostenrijk is maar gezien dat en het feit dat ze op een maandagavond zijn losgegaan is wat dat betreft wel een zegen natuurlijk. Ga zonder pandemie en in het weekend los in een dergelijk stadscentrum en het aantal slachtoffers schiet waarschijnlijk omhoog, hoe amateuristisch ze het ook aanpakken met dergelijk wapentuig.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:54:42 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196014783
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zal in de loop van de dag wel meer over bekend worden.
Hopelijk blijft het bij die ene die op de vlucht is, en vinden ze die rat snel.
Hopelijk weten ze hem snel te vinden. Ik vrees het ergste als ie doorheeft dat ze hem bijna te pakken hebben....
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:56:07 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196014793
quote:
Het scheelt ook dat ze niet goed met de wapens om kunnen gaan. Tja, goed schietem is en blijft moeilijk
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:56:55 #124
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014800
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe de coronasituatie is in Oostenrijk maar gezien dat en het feit dat ze op een maandagavond zijn losgegaan is wat dat betreft wel een zegen natuurlijk.
Voorzover ik begrepen heb, was gisteravond de laatste keer dat de kroegen, restaurants en (verwarmde) terrrassen open waren, omdat Oostenrijk vandaag in lockdown zou gaan.
Dus wat dat betreft lijkt het een bewuste keus te zijn geweest om gisteren los te gaan.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:57:26 #125
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196014806
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het scheelt ook dat ze niet goed met de wapens om kunnen gaan. Tja, goed schietem is en blijft moeilijk
Het was waarschijnlijk ook niet zo druk, als een kroeg bomvol staat hoef je helemaal niet te mikken met een dergelijk aanvalswapen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:58:52 #126
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014823
quote:
Er was gisteravond heel even verwarring of ze wel of niet een een gebouw binnen waren gegaan en daar mensen gegijzeld hadden, maar dat bleek al gauw, gelukkig, niet waar te zijn.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 november 2020 @ 07:59:50 #127
284411 crew  heywoodu
pi_196014832
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:46 schreef StateOfMind het volgende:
En nee, ik moet inderdaad niks hebben van rechts extremistische mensen.
Maar k niks van links extremisten.
Lijkt mij toch een vrij gezonde houding.
Natuurlijk, maar als je ziet hoe er hier met regelmaat gepost wordt...mensen staan bij wijze van spreken al klaar met fakkels en vuurwapens om iedereen die mogelijk moslim is zo ver mogelijk Europa uit te drijven. En iedereen die zegt dat dat wellicht een beetje overdreven is wordt gelijk voor van alles uitgemaakt en 'kijkt weg'. Tokkies gonna tokkie, ik weet het, maar toch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_196014838
quote:

[..]

Ik weet niet hoe de coronasituatie in Oostenrijk is maar gezien dat en het feit dat ze op een maandagavond zijn losgegaan is wat dat betreft wel een zegen natuurlijk. Ga zonder pandemie en in het weekend los in een dergelijk stadscentrum en het aantal slachtoffers schiet waarschijnlijk omhoog, hoe amateuristisch ze het ook aanpakken met dergelijk wapentuig.
Werd ook verteld
Was de laatste avond voor ze in lockdown zouden gaan
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:00:46 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196014840
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Voorzover ik begrepen heb, was gisteravond de laatste keer dat de kroegen, restaurants en (verwarmde) terrrassen open waren, omdat Oostenrijk vandaag in lockdown zou gaan.
Dus wat dat betreft lijkt het een bewuste keus te zijn geweest om gisteren los te gaan.
Zou dat misschien de slechte uitvoering verklaren? Ze waren bezig met de voorbereidingen maar door de lockdown hebben ze de boel naar voren moet schuiven ofzoiets
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:01:14 #130
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196014844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ah duidelijk. Dan was het of nog steeds niet zo druk of het aantal slachtoffers valt gezien de situatie echt godsgruwelijk mee. Dit had anders zomaar een tweede Parijs 2015 kunnen worden
pi_196014850
quote:
Gisteren was de laatste dag dat de horeca nog open mocht blijven vr de nieuwe lockdown, en daarnaast was het die dag aangenaam warm. Restaurants en bars zaten dus vol en er waren veel mensen op straat.
pi_196014867
Kan het stelletje kleuters gewoon wegblijven? Ik ben dat eindeloze gebash op elkaar en op alle moslims zo zat.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:04:35 #133
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196014878
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:03 schreef Lonaa het volgende:
[modbreak]Kan het stelletje kleuters gewoon wegblijven? Ik ben dat eindeloze gebash op elkaar en op alle moslims zo zat.[/modbreak]
Ga gewoon sneller bannen bij dat soort gezeik in dit soort topics. Dat volk heeft al tig waarschuwingen gehad. Iedereen blij.
pi_196014881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar als je ziet hoe er hier met regelmaat gepost wordt...mensen staan bij wijze van spreken al klaar met fakkels en vuurwapens om iedereen die mogelijk moslim is zo ver mogelijk Europa uit te drijven. En iedereen die zegt dat dat wellicht een beetje overdreven is wordt gelijk voor van alles uitgemaakt en 'kijkt weg'. Tokkies gonna tokkie, ik weet het, maar toch.
Dat maskt jou post ook weer zwart wit, er is ook een grijsgebied.
Ik bijvoorbeeld heb niks tegen moslims...behalve als ze voor terrorist gaan spelen.
Maar zo denk ik over mensen van ieder geloof , zolang je iets doet en je verschuilt je daarvoor achter een geloof ben je fout bezig
pi_196014887
Religie van de vrede _O_
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:05:50 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196014889
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ah duidelijk. Dan was het of nog steeds niet zo druk of het aantal slachtoffers valt gezien de situatie echt godsgruwelijk mee. Dit had anders zomaar een tweede Parijs 2015 kunnen worden
Toen ik gisteravond laat pas hiervan hoorde vreesde ik idd voor een nieuwe Parijs/Bataclan achtige aanslag :X
Maar dat bleek gelukkig achteraf 'mee te vallen'.

Maar goed, ik denk dat we nog een lange en bloederige herfst en winter voor de boeg hebben :X
A murky, forgotten land.
pi_196014892
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ga gewoon sneller bannen bij dat soort gezeik in dit soort topics. Dat volk heeft al tig waarschuwingen gehad. Iedereen blij.
Ik kan niet bannen, was het maar zo'n feest. }:| Ik ga wel straks, na mijn koffie, de rest van de topics nog afwerken om te kijken wie er mag wieberen. Maar goed, dan wieberen ze 2 of 3 dagen en dan gaan ze ook gewoon op zelfde voet verder. :{

De rest hierover mag overigens in FB. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:06:26 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196014894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:04 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Ik bijvoorbeeld heb niks tegen moslims...behalve als ze voor terrorist gaan spelen.
Maar zo denk ik over mensen van ieder geloof , zolang je iets doet en je verschuilt je daarvoor achter een geloof ben je fout bezig
Maar als je zegt dat je niets tegen moslims hebt maar wel tegen terroristen, dan ben je een wegkijker volgens bepaalde users.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:06:58 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196014897
Inmiddels meldt de NOS en 4e dode.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:07:05 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196014898
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zou dat misschien de slechte uitvoering verklaren? Ze waren bezig met de voorbereidingen maar door de lockdown hebben ze de boel naar voren moet schuiven ofzoiets
Interessante gedachte maar waarom dan niet iets uitstellen wanneer je voor een maximaal effect gaat?
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:09:10 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196014913
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Interessante gedachte maar waarom dan niet iets uitstellen wanneer je voor een maximaal effect gaat?
Als je uitstelt heb je weer kans dat je in het vizier komt van de Oostenrijkse AIVD.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:09:42 #142
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196014917
Zou Kurz ook Macron achterna gaan? Bekende extremisten uitzetten, bekende extremistische organisaties verbieden enz?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196014918
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar als je zegt dat je niets tegen moslims hebt maar wel tegen terroristen, dan ben je een wegkijker volgens bepaalde users.
Hoezo iedereen die een ander "pijn" doet is fout bezig
En dan is "die pijn" een groot gebied.
Moet ik dan ook een wapen gaan pakken en iedereeen die andere pijn doen neerknallen..
Het zou gewoon niet zover moeten komen VOOR IEDEREEN!!
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:09:54 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196014919
quote:

[..]

In een normale wereld zou je niet hoeven zeggen dat je niets tegen moslims hebt en zouden er ook geen terroristen zijn ;(
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:09:56 #145
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196014921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Veiligheidsdiensten zitten ook niet stil. Misschien waren ze bang om gepakt te worden als ze het weken uit moesten stellen.
pi_196014924
Bewoners wordt nog altijd geadviseerd de binnenstad te mijden.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 november 2020 @ 08:10:23 #147
284411 crew  heywoodu
pi_196014926
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:04 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Ja, maar dat geldt voor alles. Ik heb niks tegen mensen, behalve als ze anderen kwaad berokkenen. Tja.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:11:17 #148
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196014933
quote:

[..]

Dan moet er wel een consensus en een wil zijn.
Vooralsnog is het voor veel politici (en ook de media) topprioriteit om Wilders en Baudet niet in de kaart te spelen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196014945
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Inmiddels meldt de NOS en 4e dode.
Inderdaad, een vrouw van tussen de 40 en de 50 jaar.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:12:57 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196014947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:09 schreef nixxx het volgende:
Zou Kurz ook Macron achterna gaan? Bekende extremisten uitzetten, bekende extremistische organisaties verbieden enz?
Dat staatsgevaarlijke buitenlanders in een land mogen verblijven is natuurlijk ook een groot raadsel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:28:59 #151
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_196015083
quote:

[..]

Betoog tegen generaliseren met een generalisatie aan het einde.

Een 4/10 voor de moeite.
pi_196015091
Een nep bomgordel :')
Nog te laf ook om een echte bomgordel om te doen, die kan zijn 72 maagden wel vergeten :W
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:30:47 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196015101
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:29 schreef BeriBeri het volgende:
Nog te laf ook om een echte bomgordel om te doen
Gelukkig wel.
Dat scheelt weer een hoop slachtoffers.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:34:41 #154
182233 thedeedster
pi_196015139
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:29 schreef BeriBeri het volgende:
Nog te laf ook om een echte bomgordel om te doen, die kan zijn 72 maagden wel vergeten :W
Dat wordt 72 opblaaspoppen. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:35:18 #155
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196015145
Wat was het tijdspad van de aanval eigenlijk? Zijn ze begonnen bij de synagoge of op meerdere plaatsen tegelijk? De joodse gebedshuizen in grote steden zijn tegenwoordig allemaal bunkers natuurlijk, mogelijk kwamen ze de synagoge niet binnen en zijn ze toen maar schietend door de binnenstad getrokken?
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:36:14 #156
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196015149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat staatsgevaarlijke buitenlanders in een land mogen verblijven is natuurlijk ook een groot raadsel.
Ja, daar heb je een punt. Maar ik verbaas me nergens meer over sinds ik artikelen gelezen heb over Afghaanse overheidsfunctionarissen die verantwoordelijk waren voor mensenrechten schendingen, maar gewoon in Nederland verblijven. Sommige zelfs Nederlandse nationaliteit gekregen..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_196015185
Als er op 6 plaatsen is geschoten, moeten er toch minstens 6 schutters zijn?
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:41:29 #158
182233 thedeedster
pi_196015217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:38 schreef b_engeltje het volgende:
Misschien hebben ze een fiets.
pi_196015219
Man, wat heb ik dit met afschuw gisteren gevolgd. Er moet echt iets gaan gebeuren tegen deze "uitwassen" je zou de Tempeliers bijna terugwensen :')
pi_196015231
quote:
Je kan ook een stukje lopen als schutter. Toen een synagoge ergens in Duitsland werd aangevallen door een livestreamend kaalkopje kon hij ook best lang zijn gang gaan. Een straat verderop weet niemand dat een straat verder iemand aan het knallen is.
pi_196015257
quote:

[..]

Nee, je bent een wegkijker als je niet gewoon durft te zeggen dat de islam een gewelddadige stroming kent die blijkbaar niet veroordeeld wordt door de meerderheid van de moslims. Ik hoef je niet helpen herinneren aan Molenbroek en het herbergen van terroristen aldaar toch? Zo zal het hier ook gaan; een hoop moslims zullen van de plannen geweten hebben maar het vertikken om zich uit te spreken.

Wat dat betreft loopt het christendom een paar honderd jaar voor.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:45:24 #162
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015262
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:35 schreef Twiitch het volgende:
Wat was het tijdspad van de aanval eigenlijk? Zijn ze begonnen bij de synagoge of op meerdere plaatsen tegelijk? De joodse gebedshuizen in grote steden zijn tegenwoordig allemaal bunkers natuurlijk, mogelijk kwamen ze de synagoge niet binnen en zijn ze toen maar schietend door de binnenstad getrokken?
Bij de synagoge is het begonnen. Maar dat zegt opzich niets. In dezelfde straat zitten allemaal cafe's en in de aangrenzende straat nog meer cafe's en restaurants.
pi_196015280
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, je bent een wegkijker als je niet gewoon durft te zeggen dat de islam een gewelddadige stroming kent die blijkbaar niet veroordeeld wordt door de meerderheid van de moslims. Ik hoef je niet helpen herinneren aan Molenbroek en het herbergen van terroristen aldaar toch? Zo zal het hier ook gaan; een hoop moslims zullen van de plannen geweten hebben maar het vertikken om zich uit te spreken.

Grappig, ik had dit gesprek met m'n christelijke vader en wij kwamen tot dezelfde conclusie. Oh en m'n pa komt uit een land waar 40% moslim is...
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:49:00 #164
182233 thedeedster
pi_196015304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

MolenBEEK toch? ;)

Het valt wel op. Hoe snel mensen in een stuip schieten zodra het “i”-woord valt.

Dat direct en altijd “je-mag-niet-generaliseren-kaart” getrokken wordt.

Op zo’n manier kun je dus niks over de islam zeggen. Onderhand net zo’n frame als islamofobie. Methodieken om de discussie te smoren.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:51:18 #165
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_196015335
Snap niet dat iedereen zo verbaast is. Lees de Koran verklaart een hoop. Iemand zei laatst de beste manier om een moslim te veranderen is om hem de Koran te laten lezen. Wat een ongelooflijk onzin en haat staat hierin. Vooral de teksten die het laatst geschreven zijn en dus gezaghebbend. Mo was echt gestoord.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:51:53 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196015346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:51 schreef fjs het volgende:
Snap niet dat iedereen zo verbaast is. Lees de Koran verklaart een hoop. Iemand zei laatst de beste manier om een moslim te veranderen is om hem de Koran te laten lezen. Wat een ongelooflijk onzin en haat staat hierin. Vooral de teksten die het laatst geschreven zijn en dus gezaghebbend. Mo was echt gestoord.
Ok
pi_196015351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

MolenBEEK toch? ;)

Het valt wel op. Hoe snel mensen in een stuip schieten zodra het “i”-woord valt.

Dat direct en altijd “je-mag-niet-generaliseren-kaart” getrokken wordt.

Op zo’n manier kun je dus niks over de islam zeggen. Onderhand net zo’n frame als islamofobie. Methodieken om de discussie te smoren.
En weet je , over een paar jaar is 'Waar is het misgegaan?'

Je moet dingen durven benoemen, in gesprek aan maar het lijkt wel off limits. En dat is wat mij betreft heel gevaarlijk.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:53:24 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015358
quote:
De meeste moslims vinden dit soort aanslagen ook vreselijk hoor.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:56:22 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196015401
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Neenee. Gewoon met de massa hier meeroepen. Booslims! Koeltoer! Geloof van de vrede!

Dat lukraak wat schelden en haten noemen we benoemen ofzo. En als je dat niet doet, dan ben je of een moslim of een wegkijker.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:56:50 #170
182233 thedeedster
pi_196015408
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:52 schreef Brybry het volgende:

[..]

En weet je , over een paar jaar is 'Waar is het misgegaan?'

Je moet dingen durven benoemen, in gesprek aan maar het lijkt wel off limits. En dat is wat mij betreft heel gevaarlijk.
Dat is mijn grootste kritiek op mensen zoals Wilders. De man brengt het te lomp. Met als gevolg dat het alleen nog maar over de toon van de muziek gaat en er niets verandert.
Als we alleen maar wat hashtags posten en stille tochten lopen, dan is het gewoon wachten op de volgende aanslag.
pi_196015420
quote:

Vanuit Graben is het maar 10 minuten wandelen naar Morzin-Platz, dus rennend ben je er zo.
pi_196015463
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat is mijn grootste kritiek op mensen zoals Wilders. De man brengt het te lomp. Met als gevolg dat het alleen nog maar over de toon van de muziek gaat en er niets verandert.
Als we alleen maar wat hashtags posten en stille tochten lopen, dan is het gewoon wachten op de volgende aanslag.
Precies.
Ik ben geen fan van Wilders noch van Baudet, maar we moeten hier echt aandacht aan besteden.
Feit is , er is een grote groep mensen die Europa willen schaden namens hun ideologie. Dat moet je niet negeren , dat moet je aanpakken.
pi_196015466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Neenee. Gewoon met de massa hier meeroepen. Booslims! Koeltoer! Geloof van de vrede!

Dat lukraak wat schelden en haten noemen we benoemen ofzo. En als je dat niet doet, dan ben je of een moslim of een wegkijker.
En als je niet doet wat jij zegt, maar gewoon kritiek levert op een nouja, we kunnen inmiddels wel stellen dat het een wat problematisch geloof is volgens mij, ben je ook een nazi.

En zo is het cirkeltje weer rond.
pi_196015481
quote:
Meeste terreurdaden van moslims zijn met moslimsslachtoffers.

staat daar ook iets over in die versie van jouw koran?
pi_196015502
twitter

Wat lief O+
pi_196015510
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En juist daarom zouden wij samen met die moslims de strijd moeten aangaan tegen extremisme.
pi_196015522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:04 schreef Drxx het volgende:
[ twitter ]

Wat lief O+
Heldendaad O+
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:06:13 #178
182233 thedeedster
pi_196015535
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:01 schreef Brybry het volgende:

[..]

Precies.
Ik ben geen fan van Wilders noch van Baudet, maar we moeten hier echt aandacht aan besteden.
Feit is , er is een grote groep mensen die Europa willen schaden namens hun ideologie. Dat moet je niet negeren , dat moet je aanpakken.
Het zijn nu hele rare tijden. Door Corona is onzekerheid troef. Zoiets kan mensen aanzetten tot buitensporige acties en voor je het weet, loopt het finaal uit de klauwen.
pi_196015550
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik zie de demonstraties op de Dam a la BLM dan wel op tv vanavond of morgen. Of schuiven ze aan bij Jinek, of 1 van die andere talloze tv shows die vooraan stonden om BLM een podium te geven. Of ik zie de talloze columns, rapportages, persoonlijke verhalen en moslims die zich distantiren hiervan wel op social media verschijnen.

Zullen we over een weekje even kijken hoeveel moslims en andere mensen dat gedaan hebben? Ik denk dat het oorverdovend stil gaat zijn.
pi_196015572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind stelen fout
Maar als mijn zus een dief is , betekend dat niet dat ik dat ook ben.
Als ik niet weet dat mijn zus steelt ben ik ook niet medeplichtig
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:08:28 #181
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196015578
quote:
[ twitter ]

Wat lief O+
Zo zie je maar weer. Die racisten hier denken alles te weten, maar deze helden bewijzen het tegendeel.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 09:08:32 #182
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196015580
quote:
Ik wist niet dat moslimextremisten niet konden lopen.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_196015585
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En als je niet doet wat jij zegt, maar gewoon kritiek levert op een nouja, we kunnen inmiddels wel stellen dat het een wat problematisch geloof is volgens mij, ben je ook een nazi.

Nee nee dan ben je gewoon aan het “schelden”. Zo ver gaat de frame al, als je alleen constateert dat iemand met hetzelfde geloof zich maar weinig uitspreekt over het feit dat extremisten met hun geloof aan de haal gaan en terreurdaden plegen, dan “ben je aan het schelden”
pi_196015592
Amateurs gonna amateurs.
pi_196015602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:08 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik wist niet dat moslimextremisten niet konden lopen.
Ik ging ervan uit dat er op 6 plaatsen tegelijk eerd geschoten, waarbij 1 persoon dan niet op 2 plekken tegelijk kan zijn
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:10:16 #186
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_196015611
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)-straten-van-berlijn
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:10:29 #187
182233 thedeedster
pi_196015613
quote:
[ twitter ]

Wat lief O+
Ga er maar aan staan. Talloze helden hier. Maar als je daadwerkelijk een paar van die engerds met wapens tegen komt, dan vluchten de meesten toch snel weg.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:10:53 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie de demonstraties op de Dam a la BLM dan wel op tv vanavond of morgen. Of schuiven ze aan bij Jinek, of 1 van die andere talloze tv shows die vooraan stonden om BLM een podium te geven. Of ik zie de talloze columns, rapportages, persoonlijke verhalen en moslims die zich distantiren hiervan wel op social media verschijnen.

Zullen we over een weekje even kijken hoeveel moslims en andere mensen dat gedaan hebben? Ik denk dat het oorverdovend stil gaat zijn.
Waarom waren er geen blanken op de dam om te demonstreren toen Breivik allemaal kinderen heeft neergeknalt?
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 09:11:17 #189
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196015627
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:47 schreef Brybry het volgende:

[..]

Grappig, ik had dit gesprek met m'n christelijke vader en wij kwamen tot dezelfde conclusie. Oh en m'n pa komt uit een land waar 40% moslim is...
Je vader komt uit dus uit Ivoorkust, Guinea-Bissau of Eritrea?
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_196015639
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom waren er geen blanken op de dam om te demonstreren toen Breivik allemaal kinderen heeft neergeknalt?
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:12:00 #191
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_196015642
quote:

[..]

Nogal een verschil tussen iets wat extreem schaars is en iets wat bijna orde van de dag is h? Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
pi_196015649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je vader komt uit dus uit Ivoorkust, Guinea-Bissau of Eritrea?
Nope. Nog even verder Google-en. Waarom is dat belangrijk trouwens?
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:12:44 #193
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nou?

En wat heb je zelf gedaan?
pi_196015671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:57 schreef Drxx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vanuit Graben is het maar 10 minuten wandelen naar Morzin-Platz, dus rennend ben je er zo.
Dank voor de kaart. Centrum Wenen is idd niet erg groot.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 09:13:51 #195
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196015689
quote:

[..]

Omdat dat maar eenmalig was natuurlijk :')

Ik heb ook geen protesten gezien hier toen die neonazi's in Duitsland allerlei mensen aan het omleggen waren of toen er linksmensen werden omgelegd door extreem vrome christelijke rechtsmensen in de VS (Charlottesville).

Alleen moslims moeten samen en altijd publiek verontwaardigd zijn.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_196015694
quote:

[..]

De kaarsjes waren op.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:14:37 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015703
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:13 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik heb ook geen protesten gezien hier toen die neonazi's in Duitsland allerlei mensen aan het omleggen waren of toen er linksmensen werden omgelegd door extreem vrome christelijke rechtsmensen in de VS (Charlottesville).

dinsdag 3 november 2020 @ 09:15:14 #198
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196015713
quote:

[..]

Blanken hoeven zich niet openlijk te distantiren van dat soort dingen. Dat moeten alleen moslims.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_196015720
Willen mensen mij nu serieus een racist noemen omdat ik stel dat er een probleem is met bepaalde stromingen binnen de Islam? Stromingen die onverenigbaar zijn met de "Europese" identiteit?

Really? :')

Zal eens aan mij multiculturele en multireligieuze familie en vrienden vragen of ik racistisch ben. _O-
pi_196015728
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Nou?

En wat heb je zelf gedaan?
Wat moet ik waaraan precies doen?

Je opmerking is gewoon bizar dom.
pi_196015731
quote:

[..]

Je overdrijft nogal. De meest concrete oplossingen die ik voorbij heb zien komen stellen vooral een immigratiestop voor en dat lijkt me een prima plan.

Dat jij dat te radicaal vindt mag, maar je mag zoiets ook gewoon vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 09:16:25 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:16:30 #202
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196015736
quote:

[..]

Waarom vergelijk je een levensbeschouwelijke overtuiging met een huidskleur?
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:16:50 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat moet ik waaraan precies doen?

Je opmerking is gewoon bizar dom.
Zelfreflectie heet dat
pi_196015748
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zelfreflectie heet dat
Zelfreflectie voor jou; waarom noem je specifiek blanken? Wat is dat voor een idioot racistische opmerking?
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 09:19:59 #205
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196015785
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:12 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nope. Nog even verder Google-en. Waarom is dat belangrijk trouwens?
Geen idee, maar volgens wikipedia (stand 2020) zijn dat de enige landen die in de 40% range aandeel moslims liggen.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_196015787
Weet iemand waarom ze juist Wenen hebben uitgekozen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:20:42 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zelfreflectie voor jou; waarom noem je specifiek blanken? Wat is dat voor een idioot racistische opmerking?
Blijkbaar snap je mijn punt niet.
pi_196015810
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Blijkbaar snap je mijn punt niet.

Nee, doos. Jij snapt het punt van mij niet.

Bovendien heb je nog steeds geen idee wat ik nou met mijn :') bedoelde, maar ondertussen loop je van mij een verklaring te eisen waarom ik niet op de dam sta ofzo.
pi_196015824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Stad in Europa, altijd bingo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:23:31 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, doos. Jij snapt het punt van mij niet.

Bovendien heb je nog steeds geen idee wat ik nou met mijn :') bedoelde, maar ondertussen loop je van mij een verklaring te eisen waarom ik niet op de dam sta ofzo.
Waarom eis je dan wel van moslims die hier niets mee te maken hebben dat ze naar de dam gaan?
pi_196015833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:19 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Geen idee, maar volgens wikipedia (stand 2020) zijn dat de enige landen die in de 40% range aandeel moslims liggen.
Zag het idd. Vreemd.
pi_196015842
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom eis je dan wel van moslims die hier niets mee te maken hebben dat ze naar de dam gaan?
Waar eis ik dat precies?
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:25:02 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015851
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waar eis ik dat precies?
Wat denk je zelf :') De post waar ik op gereageerd heb natuurlijk. En waar jij dan met zo'n domme :') smiley op moet reageren.
pi_196015856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Stad in Europa, altijd bingo.
Maar Oostenrijk staat erom bekend nogal rechts te zijn, dan weet je toch dat dit zware consequenties kan gaan hebben?
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:25:32 #215
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196015857
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 01:26 schreef Perrin het volgende:
- Motief en achtergrond van de daders is nog onbekend.
De OP dient aangepast te worden.
pi_196015863
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wat denk je zelf :') De post waar ik op gereageerd heb natuurlijk. En waar jij dan met zo'n domme :') smiley op moet reageren.
Dank voor het bevestigen van wat ik net zei; je hebt geen idee wat ik met die :') bedoelde.

De post waar jij op reageert heeft dus niets met mij te maken. Ga je frustratie op een ander botvieren dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:25:58 #217
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_196015864
quote:
De terrorist zou Kurtin S. heten, 20 jaar oud zijn en in Wenen geboren zijn. Hij zou een Albanese achtergrond hebben en zijn ouders zouden uit Noord-Macedoni komen.
bron

dinsdag 3 november 2020 @ 09:26:46 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dank voor het bevestigen van wat ik net zei; je hebt geen idee wat ik met die :') bedoelde.

De post waar jij op reageert heeft dus niets met mij te maken. Ga je frustratie op een ander botvieren dus.
Ooh dat is een ander zie ik ja. De namen lijken dan ook wel op elkaar.

Sorry
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:27:56 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196015891
quote:
Omdat ze daar wonen.

https://nos.nl/liveblog/2(...)eg-nepbomgordel.html
pi_196015897
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar Oostenrijk staat erom bekend nogal rechts te zijn, dan weet je toch dat dit zware consequenties kan gaan hebben?
Als dat betekent dat de Oostenrijkse regering hard gaat optreden tegen moslims, is er dus een reeele kans dat dat nog meer zieltjes voor de jihad gaat opleveren, win win situatie vanuit extremistisch oogpunt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:31:47 #221
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196015940
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Blanken hoeven zich niet openlijk te distantiren van dat soort dingen. Dat moeten alleen moslims.
Moslim is geen huidskleur dus dit slaat als een tang op een varken.
pi_196015942
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als dat betekent dat de Oostenrijkse regering hard gaat optreden tegen moslims, is er dus een reeele kans dat dat nog meer zieltjes voor de jihad gaat opleveren, win win situatie vanuit extremistisch oogpunt.
Dus is het beter ze hun gang te laten gaan? Ze te pamperen?
Kopje thee te gaan drinken?
pi_196015945
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dus op dezelfde voet doorgaan? Paar kopjes thee extra? Dat soort dingen?
pi_196015948
Het valt mij op Twitter op dat Indirs zeer fel zijn als het gaat om dit soort extremisme...Ik lees een hoop waarschuwingen en doemscenario's. Vanwaar de obsessie van Indirs met de Islam?
pi_196015953
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:15 schreef Brybry het volgende:
Willen mensen mij nu serieus een racist noemen omdat ik stel dat er een probleem is met bepaalde stromingen binnen de Islam? Stromingen die onverenigbaar zijn met de "Europese" identiteit?

Really? :')

Zal eens aan mij multiculturele en multireligieuze familie en vrienden vragen of ik racistisch ben. _O-
Laten die mensen dit maar eens lezen en eens goed laten bezinken. https://www.trouw.nl/nieu(...)staat-niet~bc5e31f4/
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 09:33:17 #226
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196015960
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:32 schreef Brybry het volgende:
Het valt mij op Twitter op dat Indirs zeer fel zijn als het gaat om dit soort extremisme...Ik lees een hoop waarschuwingen en doemscenario's. Vanwaar de obsessie van Indirs met de Islam?
Pakistan/Bangladesh vs. India. Lees je maar even in wat betreft de koloniale historie.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_196015967
quote:
Omdat hij er geboren en getogen is en misschien zelfs nog steeds woont?
pi_196016018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Pakistan/Bangladesh vs. India. Lees je maar even in wat betreft de koloniale historie.
Oja 8)7

Nog niet helemaal wakker hier :O
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:38:28 #229
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196016034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is dat zo?
pi_196016046
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Geboren ok, maar getogen?
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 09:39:23 #231
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196016047
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:38 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Is dat zo?
Hij woont nu in een mortuarium.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:39:24 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016049
quote:

[..]

Is dat zo?
Ja.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:39:29 #233
338319 ZarB
Pia colada
pi_196016051
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:32 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Laten die mensen dit maar eens lezen en eens goed laten bezinken. https://www.trouw.nl/nieu(...)staat-niet~bc5e31f4/
Als je daags na een onthoofding met een petitie namens alle moslims komt aankakken waarin gevraagd wordt om een verbod op beledigen van de profeet ("maaaarr we keuren het geweld niet goed hoor!") Ben je gewoon een gevaarlijke gek. Helemaal weg met dat geloof hier. Beter het zekere voor het onzekere :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:41:41 #234
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196016078
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:39 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als je daags na een onthoofding met een petitie namens alle moslims komt aankakken waarin gevraagd wordt om een verbod op beledigen van de profeet ("maaaarr we keuren het geweld niet goed hoor!") Ben je gewoon een gevaarlijke gek. Helemaal weg met dat geloof hier. Beter het zekere voor het onzekere :r
Hoe zie je dat laatste voor je dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196016088
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Moskee's weg. Het gros zal dan vrijwillig vertrekken.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:44:33 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016105
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat kan niet want grondwet
pi_196016124
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat kan niet want grondwet
Als het moet kan er heel veel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:47:12 #238
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196016136
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Jonge jonge.. zal ik het maar even uit spellen voor je?

De enige overeenkomst die een willekeurige blanke heeft met Breivik is een huidskleur die je bij je geboorte meegekregen hebt en waar je niets te kiezen hebt. Die bovendien niet gelinkt is aan de overtuiging waarmee die aanslag gepleegd is. Je zou net zo goed kunnen zeggen “waarom stond de Dam toen niet vol met mensen die ook tien tenen hebben, zoals Breivik”

Dat is bij religieus islamitisch genspireerde aanslagen en de reactie (of gebrek aan reactie) van moslims toch een beetje anders. Ik verwacht geen spontane demonstratie van moslims tegen dit geweld, maar indien ernaar gevraagd zou ik toch wel afkeur verwachten en niet een “ja maar afbeeldingen van de profeet zijn ook heel kwetsend “ verhaal.
pi_196016139
Want door het sluiten van moskeen, verminder je het extremisme? Natuurlijk niet, dan gaat alles underground.
pi_196016165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:47 schreef nixxx het volgende:

[..]

De enige overeenkomst die een willekeurige blanke heeft met Breivik is een huidskleur die je bij je geboorte meegekregen hebt en waar je niets te kiezen hebt. Die bovendien niet gelinkt is aan de overtuiging waarmee die aanslag gepleegd is. Je zou net zo goed kunnen zeggen “waarom stond de Dam toen niet vol met mensen die ook tien tenen hebben, zoals Breivik”

Dat is bij religieus islamitisch genspireerde aanslagen en de reactie (of gebrek aan reactie) van moslims toch een beetje anders. Ik verwacht geen spontane demonstratie van moslims tegen dit geweld, maar indien ernaar gevraagd zou ik toch wel afkeur verwachten en niet een “ja maar afbeeldingen van de profeet zijn ook heel kwetsend “ verhaal.
Of gaan demonstreren daags na de gebeurtenissen om aandacht te vragen voor je profeet. Dat is gewoon niet handig en dan druk ik mij voorzichtig uit..
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:50:04 #242
358523 IkStampOpTacos
pi_196016177
quote:

[..]

:') moet wel lekker zijn om in zo’n simpele fantasiewereld te leven.
-
pi_196016182
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:47 schreef Brybry het volgende:
Want door het sluiten van moskeen, verminder je het extremisme? Natuurlijk niet, dan gaat alles underground.
Ja. Niets is een betere optie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:50:31 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:47 schreef nixxx het volgende:

[..]

Net zoals de gemiddelde moslim ook niets met dit soort extremisten te maken heeft. In de ogen van de extremisten zijn de gewone moslims afvalligen omdat ze niet extreem genoeg zijn.

Waarom zou de gemiddelde moslim dan moeten demonstreren?
pi_196016225
quote:

[..]

Met die moskee's heb je tenminste nog enig zicht op wie hier komen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:55:30 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196016236
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee hoor, maar fijn dat je jezelf zo in een slachtofferrol probeert te drukken precies zoals je altijd over die verdomde mosselims zegt.
pi_196016249
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee hoor, maar fijn dat je jezelf zo in een slachtofferrol probeert te drukken precies zoals je altijd over die verdomde mosselims zegt.
Ah, ik zeg ineens iets over 'verdomde mosselims'.

Wat tik jij toch elke keer weer de standaard boxjes aan van het volk waar ik een gruwelijke hekel aan heb :').
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:56:17 #248
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016251
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

We hebben hier inderdaad vrijheid van levensovertuiging. Maar als die levensovertuiging nu haaks staat op de vrijheid die in de grondwet is verankerd?
Met de islam in je vrije staat komt die 'vrijheid' als een boemerang op je terug. Je kan wel iedere keer de aanslagplegers uit je samenleving verwijderen omdat je hier ook bewijs nodig hebt, maar je moet het ook kunnen gaan voorkomen.

Het moge duidelijk zijn, de beperkende en gewelddadige islam hoort niet bij het vrij westen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:56:26 #249
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196016254
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Gelovigen doen niet anders.
pi_196016257
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Net zoals de gemiddelde moslim ook niets met dit soort extremisten te maken heeft. In de ogen van de extremisten zijn de gewone moslims afvalligen omdat ze niet extreem genoeg zijn.

Omdat de gemiddelde moslim ook de straat op gaat of zich laat horen zodra er ook maar een klein beetje kritiek komt op de radicale kanten van de islam.

Gisteren werd weer duidelijk op de NOS facebook pagina bij dit bericht hoe een zeer groot gedeelte van de Nederlandse moslims over deze afschuwelijke daad dacht. Vooral weer slachtofferrol, leugens en fakenieuws dat moslims massaal worden belaagd in Europa, de standaard verhalen over dat het weer een leugen van de politiek en media is om moslims in een kwaad daglicht te zetten. De aanslag werd nog niet eens geloofd of was weer de schuld van een ander, moeten ze maar niet de profeet beledigen.

En dat is de gemiddelde moslims in Europa. Had je gisteren eens onder het twitter bericht van Macron over deze aanslag moeten lezen hoe gematigd die moslims in Europa zijn.

De enige minderheid in het geval van moslims is een minderheid die aanslagen pleegt, het is de overgrote meerderheid die de aanslagen niet verwerpt, niet afkeurt, en ten alle tijden de islam op n zet en beschermd, al gaat dat ten koste van onschuldige levens in Europa. Daar heb je je gemiddelde moslim.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:56:34 #251
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196016258
quote:

[..]

Hoe zie je het anders voor je?
pi_196016259
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

We hebben hier inderdaad vrijheid van levensovertuiging. Maar als die levensovertuiging nu haaks staat op de vrijheid die in de grondwet is verankerd?
Met de islam in je vrije staat komt die 'vrijheid' als een boemerang op je terug. Je kan wel iedere keer de aanslagplegers uit je samenleving verwijderen omdat je hier ook bewijs nodig hebt, maar je moet het ook kunnen gaan voorkomen.

Het moge duidelijk zijn, de beperkende en gewelddadige islam hoort niet bij het vrij westen.
Dit dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:58:25 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016278
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde moslim ook de straat op gaat of zich laat horen zodra er ook maar een klein beetje kritiek komt op de radicale kanten van de islam.

Gisteren werd weer duidelijk op de NOS facebook pagina bij dit bericht hoe een zeer groot gedeelte van de Nederlandse moslims over deze afschuwelijke daad dacht. Vooral weer slachtofferrol, leugens en fakenieuws dat moslims massaal worden belaagd in Europa, de standaard verhalen over dat het weer een leugen van de politiek en media is om moslims in een kwaad daglicht te zetten. De aanslag werd nog niet eens geloofd of was weer de schuld van een ander, moeten ze maar niet de profeet beledigen.

En dat is de gemiddelde moslims in Europa. Had je gisteren eens onder het twitter bericht van Macron over deze aanslag moeten lezen hoe gematigd die moslims in Europa zijn.

De enige minderheid in het geval van moslims is een minderheid die aanslagen pleegt, het is de overgrote meerderheid die de aanslagen niet verwerpt, niet afkeurt, en ten alle tijden de islam op n zet en beschermd, al gaat dat ten koste van onschuldige levens in Europa. Daar heb je je gemiddelde moslim.
De moslims die ik ken vinden de aanslagen net zo erg als ik.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:00:23 #254
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_196016306
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wat is dan een "gewone, gemiddelde moslim"? En hoe kan ik ze onderscheiden van de extremisten? En waar ligt precies het onderscheid? En kan ik dat ook zien voor ze mijn hoofd eraf snijden? Dt is de reden dat moslims zich ondubbelzinnig uit moeten spreken tegen dit soort geweld uit naam van de islam, als ze niet gemarginaliseerd willen worden.
Never explain, never apologize.
pi_196016309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dus op dezelfde voet doorgaan? Paar kopjes thee extra? Dat soort dingen?
Nee, de bezem erdoor.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:00:35 #256
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196016312
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ah, ik zeg ineens iets over 'verdomde mosselims'.

Wat tik jij toch elke keer weer de standaard boxjes aan van het volk waar ik een gruwelijke hekel aan heb :').
Jouw probleem. Moet je maar kappen met leugens over 'wie kritiek heeft op islam is per definitie een nazi'. Maar je komt hier al langer dan vandaag, iedereen is er bekend mee dat jij fervent aanhanger bent van Geert z'n henk/ingrid/mohammed/fatima retoriek. Ga een ander voor de gek houden.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:00:39 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De uitschieters verwerpen de aanslagen en geweld die de islam voor staat wel, en warempel, die doen het opeens ook goed in de samenleving zelf.
1947-2016
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:01:11 #258
338319 ZarB
Pia colada
pi_196016321
quote:

[..]

Oh geen idee, maar ik koppel aan een wens ook niet altijd een aanpak. Als ik denk aan "geen islam" zie ik geen Islam voor me. Net als dat ik minder criminaliteit wens, hardere straffen voor dierenmishandeling, ouderschapstesten en ga zo maar door. Een aanpak heb ik niet. En misschien gelukkig maar, want ik denk dat veel mensen niet dezelfde wensen hebben als ik ;)
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:01:31 #259
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016326
Kunnen we weer terug naar de berichtgeving over de aanslagen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:01:58 #260
358523 IkStampOpTacos
pi_196016332
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Hoe zie je het anders voor je?
Dit is de vraag ontwijken
-
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:02:03 #261
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016335
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:01 schreef Starhopper het volgende:
Omdat?
Mogen we het niet hebben over de onderliggende oorzaken?
1947-2016
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:02:09 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196016338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:00 schreef Lurf het volgende:

[..]

Wat is dan een "gewone, gemiddelde moslim"? En hoe kan ik ze onderscheiden van de extremisten? En waar ligt precies het onderscheid? En kan ik dat ook zien voor ze mijn hoofd eraf snijden? Dt is de reden dat moslims zich ondubbelzinnig uit moeten spreken tegen dit soort geweld uit naam van de islam, als ze niet gemarginaliseerd willen worden.

Pot/ketel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:02:42 #263
358523 IkStampOpTacos
pi_196016344
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:01 schreef Starhopper het volgende:
lijkt me beter ja :Y
-
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:02:53 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016347
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat het inmiddels nergens meer over gaat.
pi_196016349
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:01 schreef Brybry het volgende:

[..]

Precies.
Ja, maar dat geldt voor meerdere kampen waaronder ook vele die dictatoriale steun zouden kunnen krijgen.

Omdat er een paar pieken van terroristen zijn die zo nu en dan aanslagen plegen zou ik niet de hele commune willen veroordelen waarbij de gematigden dit vaak niet hard kunnen veroordelen willen ze zelf geen slachtoffer worden.

Je hebt in zoiets meer aan gematigde regeringen die het politieapparaat op orde houden en dingen signaleren (zijn ook ontzettend veel aanslagen verijdeld). Een hard-liner regime zou hier alleen maar olie op 't vuur worden, je lost daar niets mee op behalve dat je woede kanaliseert en escalatie is niet het doel van iets beheersbaar maken.
pi_196016351
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Jouw probleem. Moet je maar kappen met leugens over 'wie kritiek heeft op islam is per definitie een nazi'. Maar je komt hier al langer dan vandaag, iedereen is er bekend mee dat jij fervent aanhanger bent van Geert z'n henk/ingrid/mohammed/fatima retoriek. Ga een ander voor de gek houden.
Wtf :')

Je lult compleet uit je nek.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:03:46 #267
358523 IkStampOpTacos
pi_196016356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat?
Open er een topic over, of ga verder in 1 van de tig andere “moslims bad”-topics van jezelf en anderen
-
pi_196016368
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Kan jij niet een keer oprotten met je constante 'kijk mij eens een wannabe-mod zijn!!!!' in werkelijk waar elk topic? Sollicteer voor die functie ofzo.

Man man man.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:04:51 #269
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196016374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:00 schreef Lurf het volgende:

[..]

Kon jij het zien aan Tristan van der V. dan? Of aan Karst T.? Of Ferdi E.? Hoe herken ik dan dat soort wappen voordat ze me overhoop schieten of rijden? Heb jij je toen laten horen? Heb jij je ondubbelzinnig uitgesproken? Zo niet, mag ik jou dan ook marginaliseren? En al jouw familieleden, buren, vrienden, kennissen die zich niet ondubbelzinnig hebben uitgesproken ook?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:05:12 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016382
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja, wel. Over de aanslagen die uit naam van een terroristische ideologie worden gedaan. Iedere. Keer. Weer.

Dat hier nu een paar trollen die discussie komen verpesten, is een ander probleem. Voor de rest moet er gewoon over de oorzaken gepraat kunnen worden.
1947-2016
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:07:23 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016410
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kon jij het zien aan Tristan van der V. dan? Of aan Karst T.? Of Ferdi E.? Hoe herken ik dan dat soort wappen voordat ze me overhoop schieten of rijden? Heb jij je toen laten horen? Heb jij je ondubbelzinnig uitgesproken? Zo niet, mag ik jou dan ook marginaliseren? En al jouw familieleden, buren, vrienden, kennissen die zich niet ondubbelzinnig hebben uitgesproken ook?
Whataboutism.
1947-2016
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:07:28 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196016412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wtf :')

Je lult compleet uit je nek.
Goh. Compleet uit m'n nek. Ehm. Oke.

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Geert weet zelfs Covid weer zo te framen dat het over immigratie/moslims gaat. Henk en Ingrid zijn het slachtoffer van de buitenlanders :')

[twitter]https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1315232293791969280[/twitter]
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Geert _O_

Gewoon een uitstekend punt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:07:34 #273
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196016415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja, wel. Over de aanslagen die uit naam van een terroristische ideologie worden gedaan. Iedere. Keer. Weer.

Dat hier nu een paar trollen die discussie komen verpesten, is een ander probleem. Voor de rest moet er gewoon over de oorzaken gepraat kunnen worden.
Dat zeg je goed. Uit naam van een terroristische ideologie. Niet elke moslim is aanhanger van die terroriatische ideologie. Het is maar een kleine groep die zo extreem is.
pi_196016422
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Goh. Compleet uit m'n nek. Ehm. Oke.
[..]

[..]

:?
pi_196016434
quote:
Ervaring.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:09:19 #276
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196016445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja, maar dat geldt voor meerdere kampen waaronder ook vele die dictatoriale steun zouden kunnen krijgen.

Omdat er een paar pieken van terroristen zijn die zo nu en dan aanslagen plegen zou ik niet de hele commune willen veroordelen waarbij de gematigden dit vaak niet hard kunnen veroordelen willen ze zelf geen slachtoffer worden.

Je hebt in zoiets meer aan gematigde regeringen die het politieapparaat op orde houden en dingen signaleren (zijn ook ontzettend veel aanslagen verijdeld). Een hard-liner regime zou hier alleen maar olie op 't vuur worden, je lost daar niets mee op behalve dat je woede kanaliseert en escalatie is niet het doel van iets beheersbaar maken.
Dit gaat over n van de kernwaarden van de vrije westerse samenleving. Een hardline aanpak is de enige mogelijkheid, geen millimeter toegeven.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:09:27 #277
338319 ZarB
Pia colada
pi_196016447
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat zeg je goed. Uit naam van een terroristische ideologie. Niet elke moslim is aanhanger van die terroriatische ideologie. Het is maar een kleine groep die zo extreem is.
Maar ze tekenen wel en masse een petitie tegen het beledigen van de profeet een paar dagen nadat "een ander van hen" een onschuldige heeft onthoofd wegens beledigen van de profeet. Maar "de gematigden" praten het geweld echt niet goed hoor!!1! Echt niet!!1!
pi_196016473
quote:

[..]

Is dat zo?
Dat werd op radio 1 gemeld, waar ze wel aangaven dat de bron op dit moment n Oostenrijkse krant is
Of het klopt weet ik niet
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:10:34 #279
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196016478
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De moslims die ik ken vinden de aanslagen net zo erg als ik.
Je bedoelt moslims die eigenlijk geen moslim meer zijn maar dat niet hardop durven/kunnen zeggen?
pi_196016510
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het wezenlijke verschil zit hem toch denk ik wel in hun geloof. En daar kun je voor wegkijken maar ontkennen gaat gewoon niet. Die mafketels doen dit uit naam van hun geloof. Wellicht is het maar een heel klein select groepje wat aanslagen pleegt of er bereid toe is.
Nederlanders die doordraaien doen dit eigenlijk nooit uit geloofsovertuiging. Daarnaast kun je tegen een doorgedraaide eenmansactie ook niet preventief iets beginnen. Die halve zool in Nice was koud een maand binnen de landsgrenzen en daar kun je wel iets tegen doen. Het is niet leuk om te horen maar de multi-culti samenleving werkt niet. Dat is nu al zo vaak gebleken dat er onderhand actie geeist wordt. Nog een paar van dit soort aanslagen en ik voorspel jou nu dat de PVV de grootste gaat zijn in maart.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:13:14 #281
182233 thedeedster
pi_196016527
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:13 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Weet je wat het verschil is? Na die verschrikkelijke misdaad in Christchurch gingen mensen het gewoon veroordelen en zeiden ze niet dat een normale Christen zoiets niet zou doen, dat Christenen hiervan het chte slachtoffer waren, en dat dit allemaal de schuld is van Christi fobie.

Zolang lke kritiek op islam genterpreteerd wordt als kritiek op lle moslims, komen we niks verder.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:13:59 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016541
quote:

[..]

Kleine groep?
Jaaaaaaja.

Een kleine groep die facebook, twitter en andere social media volplempen met begrip en wijzen naar een ander
Een kleine groep die op het ogenblik in diverse Europese steden iedere dag een aanslag pleegt
Een kleine groep die de aanslagplegers niet verraad
Een kleine groep die de aanslagplegers bescherming biedt als de autoriteiten achter ze aan zit
Een kleine groep die iedere aanslag verbloemd met goedpraterij

Rot toch op met je 'kleine groep'. Er is een kleine groep die zich wel kan gedragen en mee doet in de maatschappij. Dat is eerder je kleine groep.
1947-2016
pi_196016577
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kleine groep?
Jaaaaaaja.

Een kleine groep die facebook, twitter en andere social media volplempen met begrip en wijzen naar een ander
Een kleine groep die op het ogenblik in diverse Europese steden iedere dag een aanslag pleegt
Een kleine groep die de aanslagplegers bescherming biedt als de autoriteiten achter ze aan zit

Rot toch op met je 'kleine groep'. Er is een kleine groep die zich wel kan gedragen en mee doet in de maatschappij. Dat is eerder je kleine groep.
Alles is relatief natuurlijk. Al was het maar 0.0001% die zo gek zijn, dat zijn nog steeds 150.000 mensen.
pi_196016595
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mee eens. Een gematigd regime betekent echter dat er zo nu en dan slachtoffers gaan vallen en een hard regime idem...
Ik vind het lastig een oplossing te verzinnen voor dit probleem , we zijn een jaar of 10 te laat.
pi_196016616
quote:

[..]

Want Breivik behoorde tot een religieuze groep genaamd "alle blanken van de wereld" ? Als hij uit naam van de voetbalvereniging waar ik lid van ben een moord had gepleegd had ik me zeker wel aangesproken gevoeld ja.

Is het nou zo moeilijk om te snappen? Als je geassocieerd wordt met zulke gewelddadige figuren die jouw religie misbruiken om te moorden en terreur te plegen, dan ben je echt een flapdrol als je je bek houdt en je niet durft uit te spreken.
pi_196016648
quote:

[..]

En die grote groep staat erbij, kijkt ernaar en laat zich volledig gijzelen door deze extremisten.
Of ze vinden het stiekem wel best dat dit gebeurd, dat kan natuurlijk ook.
pi_196016668
Wij Europeanen moeten stoppen met tolerant zijn tov de Islam en zijn aanhangers.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:20:35 #288
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_196016670
quote:

[..]

Kleine groep?
Jaaaaaaja.

Ik vraag me altijd af of mensen die denken dat er elke dag een aanslag wordt gepleegd in Europa zelf doorhebben hoe bizar achterlijk dat klinkt.
Dit, dus.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:21:02 #289
358523 IkStampOpTacos
pi_196016681
quote:

[..]

Kleine groep?
Jaaaaaaja.

Grappig hoe exact hetzelfde geldt voor de extreem rechtse clowns die aanslagen plegen en waar op dit forum begrip wordt opgebracht. :')
-
pi_196016683
keep calm and say IN GOD WE TRUST
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196016696
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Grappig hoe exact hetzelfde geldt voor de extreem rechtse clowns die aanslagen plegen en waar op dit forum begrip wordt opgebracht. :')
Bron?
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:21:40 #292
358523 IkStampOpTacos
pi_196016699
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:20 schreef JannekeC5 het volgende:
Wij Europeanen moeten stoppen met tolerant zijn tov de Islam en zijn aanhangers.
Wat moeten we precies doen dan?
-
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:21:52 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:15 schreef Drxx het volgende:
150.000 mensen
Kleine groep

Dat is een stad zo groot als Zaanstad vol met bomgordels.
1947-2016
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:23:42 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af of mensen die denken dat er elke dag een aanslag wordt gepleegd in Europa zelf doorhebben hoe bizar achterlijk dat klinkt.
De afgelopen weken, welke dag waren er exact 0 moslim aanslagen?
1947-2016
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:24:15 #295
358523 IkStampOpTacos
pi_196016745
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Bron?
Ga naar de topics van de aanslagen en zie de reacties als: "Logisch dat mensen in opstand komen" enz enz
-
pi_196016746
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kleine groep

Dat is een stad zo groot als Zaanstad vol met bomgordels.
Met daaromheen nog een enorme groep sympathisanten die niet bereid zijn zelf een bomgordel om te binden maar het feit dat anderen het doen toejuichen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 10:24:24 #297
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196016750
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Weet je wat het verschil is? Na die verschrikkelijke misdaad in Christchurch gingen mensen het gewoon veroordelen en zeiden ze niet dat een normale Christen zoiets niet zou doen, dat Christenen hiervan het chte slachtoffer waren, en dat dit allemaal de schuld is van Christi fobie.

Zolang lke kritiek op islam genterpreteerd wordt als kritiek op lle moslims, komen we niks verder.
Tarrant gaf nergens aan vanuit een religieus motief te handelen - ook niet in zijn manifest. Wellicht komt het daar door?
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:24:47 #298
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196016754
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welke aanslagen van extreem rechts exact?
1947-2016
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:24:59 #299
182233 thedeedster
pi_196016758
quote:
Gewoon wat verdiepen in de splitsing van India en Pakistan. Als je meer wilt weten, dan raad ik je de film "the viceroy's house aan. :)

Viceroy's House (2017) - IMDb
pi_196016767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe mensen die nu graag wegkijken over 40 jaar terugkijken wat voor Europa ze achter hebben gelaten voor hun nageslacht.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:25:39 #301
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_196016771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De afgelopen weken, welke dag waren er exact 0 moslim aanslagen?
Nou, laten we het anders aanpakken. Laat mij eens een overzicht zien van elke aanslag per dag van de afgelopen weken. Denk dat dat een stuk makkelijker moet zijn.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')