Vakantieparken hier blijven open. Anders kunnen de Belgen nergens heen tijdens hun verlengde herfstvakantie...quote:Op maandag 2 november 2020 16:44 schreef Luke83 het volgende:
Vallen vakantieparken ook onder pretparken? Daar lijkt me ook wel wat mobiliteit vandaan komen..
Hij zegt dan ook niets over het beleid, hij legt alleen uit hoe de R werkt en hoe dat snel of minder snel invloed zou kunnen hebben op de afname van de ziekenhuisopnames en -bezetting.quote:Op maandag 2 november 2020 17:33 schreef groenen het volgende:
Ik word een beetje van Kuipers, gaat het nu hebben over een R=O,3
Helemaal zijn expertise niet, beperk je gewoon tot de ziekenhuisbedden.
quote:Zo lag eerder vandaag nog het plan op tafel om de sportscholen te sluiten, maar dat is na overleg tussen de coalitiepartijen gesneuveld. Sport is een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen, zo is de redenering van met name VVD en D66.
anders weer een jankende Arie Boomsmaquote:
Alleen zijn sportschool dicht, prima compromisquote:Op maandag 2 november 2020 17:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
anders weer een jankende Arie Boomsma
Haha echt oorlogstijden bij die eilanders.quote:Op maandag 2 november 2020 17:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee....
nu hebben we deze:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.which.co.uk/n(...)-coronavirus-latest/
Ik heb niet snel dat ik iets niet kan afkijken vanwege het hoge cringegehalte maar dit is wel heel ergquote:
Als het toch één iemand wetenschap verkracht, dan is het wel Maurice.quote:Op maandag 2 november 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
https://www.maurice.nl/20(...)pper-in-oorlogstijd/
[ afbeelding ]
Jezus Maurice![]()
Maurice going officially Wappie.quote:Op maandag 2 november 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus Maurice![]()
Net als je dacht dat die man niet verder kon zinken...quote:Op maandag 2 november 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus Maurice![]()
Mooi, goed nieuwsquote:
Het MDH journaal met Maurice en Fabienne de Vries. Toptelevisie.quote:Op maandag 2 november 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus Maurice![]()
ja die is nu echt af....quote:Op maandag 2 november 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus Maurice![]()
Fabienne van tmf?quote:Op maandag 2 november 2020 18:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Het MDH journaal met Maurice en Fabienne de Vries. Toptelevisie.
Ja, maar dan ingehaald door de tijd.quote:
Je rijdt niet van Enschede naar Kaatsheuvel voor een winkel, wel om naar een attractiepark te gaan. Retail is veel lokaler, dus de kans dat een brandhaard zich naar de andere kant van het land verspreid daardoor is vele malen kleiner. Dat men dat soort plekken die publiek vanuit het hele land bij elkaar laten komen nu wilt afremmen begrijp ik dus wel.quote:Op maandag 2 november 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een argument op NOS om te stellen dat musea, bioscopen etc sluiten niet zozeer gaat om het aantal besmettingen op locatie, maar meer om de bewegingen te voorkomen. Dat is niet te rijmen met het openhouden van de retail.
Oh ja daarom mogen we niet meer buitensporten.quote:
Oh echt? Zouden we Maurice er nog vanaf trappen?quote:Op maandag 2 november 2020 18:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, maar dan ingehaald door de tijd.
Nee welnee, maar ook alweer 45 he.quote:Op maandag 2 november 2020 18:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oh echt? Zouden we Maurice er nog vanaf trappen?
quote:Op maandag 2 november 2020 18:48 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Wow.. Ik zie net dat #laatjeniettesten trending is op twitter. Zodat de cijfers omlaag gaan en alles weer normaal wordt..
Waar is die emote met hoofd tegen de muur als je hem nodig hebt?
Als je niet positief test voor corona kun je ook niet ziek worden van corona. Net als je niet zwanger bent als je geen zwangerschapstest doetquote:Op maandag 2 november 2020 18:48 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Wow.. Ik zie net dat #laatjeniettesten trending is op twitter. Zodat de cijfers omlaag gaan en alles weer normaal wordt..
Nee niet jezus.... maar in context:quote:Op maandag 2 november 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus Maurice![]()
Ik zie zelf ook behoorlijk wat parallellen met de verfoeide wetenschap die de basis vormen voor waanzinnig gedrag en beleid.quote:bron: ook Maurice
Want deze crisis legt op een genadeloze wijze bloot datgene wat ik hierboven beschreef bij het gebruik van wetenschap bij het beleid. Onder het mom van een soort neutraliteit (“de wetenschap heeft ons geleerd, dat….”) is het vooral een spel van ego’s, belangen en macht.
Nee op het veld.quote:Op maandag 2 november 2020 18:53 schreef Gunner het volgende:
Ajax na psv een half elftal besmet. Hoe kan dat in vredesnaam. Staan die elkaar te knuffelen onder de douche ofzo.
Of daar ja. Wordt overal afgeraden maar bij het voetbal is het prima.quote:
Spijtig.quote:Op maandag 2 november 2020 18:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, maar dan ingehaald door de tijd.
Dat lijkt me toch niet zo raar? Die jongens zijn iedere dag samen, zitten in een bus, kleedkamer, fysiek contact op het veld, ongetwijfeld ook nog wat gamen bij elkaar thuis. Onderlinge afstand wordt daar echt niet strikt nageleefd.quote:Op maandag 2 november 2020 18:53 schreef Gunner het volgende:
Ajax na psv een half elftal besmet. Hoe kan dat in vredesnaam. Staan die elkaar te knuffelen onder de douche ofzo.
Maar wel stewards die een hele wedstrijd op een verder lege tribune met een mondkapje op zittenquote:Op maandag 2 november 2020 18:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch niet zo raar? Die jongens zijn iedere dag samen, zitten in een bus, kleedkamer, fysiek contact op het veld, ongetwijfeld ook nog wat gamen bij elkaar thuis. Onderlinge afstand wordt daar echt niet strikt nageleefd.
En je zou willen dat opiniepeilers zich geen pretenties aannmeten maar helaas, daar is Maurice.quote:Op maandag 2 november 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus Maurice![]()
Als ik het kabinet was stelde ik de knvb voor de keuze. Of een echte bubbel (dus met hotels enzo) of stoppen. Dit kun je naar de maatschappij niet uitleggen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Of daar ja. Wordt overal afgeraden maar bij het voetbal is het prima.
Misschien was verboden om een competitie of wedstrijd voor hele voetbal beter geweest... Maar ja ze kozen voor het geld en belang van commercie dat het zo nodig was om verder te spelen.quote:
Oh ja dat kan zeker. Maar ik vind wat hij zegt niet heel raar, gewoon een goed onderbouwde mening. Hij riep ook al wel echt een tijd dat de overheid eerder moest ingrijpen, waar ik het volledig mee eens ben.quote:Op maandag 2 november 2020 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bert Slagters doelen:
Meer tijd op tv. Meer radio-interviews. Strengere maatregelen.
In die volgorde.
Eigen interpretatie.
Het is de almachtige KNVB, he?quote:Op maandag 2 november 2020 18:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik het kabinet was stelde ik de knvb voor de keuze. Of een echte bubbel (dus met hotels enzo) of stoppen. Dit kun je naar de maatschappij niet uitleggen.
Ja inderdaad, ze wilden door met spelen want de competitie moet wel afgelopen zijn voor het EK voetbal komende zomer in 2021.quote:
Bij wielrennen gebruiken ze ook bubbels ja, de renners zitten in hotels/huisjes tijdens en voor de race (2 weken) en mogen in die tijd geen vrienden/vrouw/kind zien. En er wordt voor hun gekookt, dus geen restaurants.quote:Op maandag 2 november 2020 18:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik het kabinet was stelde ik de knvb voor de keuze. Of een echte bubbel (dus met hotels enzo) of stoppen. Dit kun je naar de maatschappij niet uitleggen.
En de UEFA wil dat ze door blijven spelen met de wedstrijden van Champions League, Nations League en Europa League. Dus ze blijven kiezen voor geld dan voor de gezondheid van een voetballer, trainer en de staf.quote:Op maandag 2 november 2020 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus? Dit is toch niet uitlegbaar meer zo?
Waarom niet eigenlijk? Ik vind het vooral vreemd waarom het voetbal wel kan maar we andere professionele competities stilleggen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus? Dit is toch niet uitlegbaar meer zo?
Tja, het hele beleid bestaat inmiddels uit micromanagement met grote discrepanties als je even uitzoomt. Als het maar zichtbaar is dan is het goed, het totaalplaatje interesseert helemaal niemand meer.quote:Op maandag 2 november 2020 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wel stewards die een hele wedstrijd op een verder lege tribune met een mondkapje op zitten
Vijf weken is wel wat anders dan acht maandenquote:Op maandag 2 november 2020 19:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij wielrennen gebruiken ze ook bubbels ja, de renners zitten in hotels/huisjes tijdens en voor de race (2 weken) en mogen in die tijd geen vrienden/vrouw/kind zien. En er wordt voor hun gekookt, dus geen restaurants.
Ja. En toch halve elftallen besmet. Er worden bedrijven of scholen voor minder geslotenquote:Op maandag 2 november 2020 19:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Ik vind het vooral vreemd waarom het voetbal wel kan maar we andere professionele competities stilleggen.
De clubs nemen zelf testen af, controleren een bubbel en hebben zelf artsen in dienst
Omdat er blijkbaar wel besmettingen plaatsvinden daar, vraag Ajax AZ en Feyenoord maar.quote:Op maandag 2 november 2020 19:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Ik vind het vooral vreemd waarom het voetbal wel kan maar we andere professionele competities stilleggen.
De clubs nemen zelf testen af, controleren een bubbel en hebben zelf artsen in dienst
Als de Nederlandse overheid dat verbied kan de uefa heel veel willen...quote:Op maandag 2 november 2020 19:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
En de UEFA wil dat ze door blijven spelen met de wedstrijden van Champions League, Nations League en Europa League. Dus ze blijven kiezen voor geld dan voor de gezondheid van een voetballer, trainer en de staf.
Meesten zijn nu toch al besmetquote:Op maandag 2 november 2020 18:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je je - liefst zonder verwarrende emotie - laten testen ?quote:Op maandag 2 november 2020 18:48 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Precies, maar de bonden zijn dus wel machtiger dan de Nederlandse overheid dus.quote:Op maandag 2 november 2020 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de Nederlandse overheid dat verbied kan de uefa heel veel willen...
5 weken of maandenlang is natuurlijk wel een groot verschil.quote:Op maandag 2 november 2020 19:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij wielrennen gebruiken ze ook bubbels ja, de renners zitten in hotels/huisjes tijdens en voor de race (2 weken) en mogen in die tijd geen vrienden/vrouw/kind zien. En er wordt voor hun gekookt, dus geen restaurants.
quote:Op maandag 2 november 2020 19:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, maar de bonden zijn dus wel machtiger dan de Nederlandse overheid dus.
En vooral goed spoelen met waterstof-peroxide.quote:Op maandag 2 november 2020 19:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klopt, maar maakt dat uit dat er besmettingen zijn? Er zijn overal besmettingen en gezien dit grotendeels wordt verzorgd door de clubs lijkt het me geen probleem, het is niet alsof de hele club vervolgens 20 IC plekken bezet houdt.quote:Op maandag 2 november 2020 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar wel besmettingen plaatsvinden daar, vraag Ajax AZ en Feyenoord maar.
Dan heb ik het niet over een geïsoleerd geval, dat hebben bijna alle clubs wel gehad. Maar daar zijn gewoon echt uitbraken geweest
Ja dat is waar ook maar de overheden hebben dus niks gezegd over verbieden van spoelen van de wedstrijden...quote:Op maandag 2 november 2020 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]![]()
Natuurlijk niet. De overheid is de baas, niet de bond.
Dat is zo, maar ik denk dat de lobby vanuit het betaald voetbal aardig sterk is op de achtergrond. En Nederland is geloof ik ook bezig om het WK vrouwen oid binnen te halen over een paar jaar. Ze organiseren EK-wedstrijden.quote:Op maandag 2 november 2020 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de Nederlandse overheid dat verbied kan de uefa heel veel willen...
Maurice is hier niet in de rol van opiniepeiler..... wat mij wel duidelijk is.quote:Op maandag 2 november 2020 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En je zou willen dat opiniepeilers zich geen pretenties aannmeten maar helaas, daar is Maurice.
Die voetballers staan een week later gewoon weer fluitend op het trainingsveld. Was het niet vanwege die verplichte quarantaine dan stonden ze er na 2 dagen alweer.quote:Op maandag 2 november 2020 19:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klopt, maar maakt dat uit dat er besmettingen zijn? Er zijn overal besmettingen en gezien dit grotendeels wordt verzorgd door de clubs lijkt het me geen probleem, het is niet alsof de hele club vervolgens 20 IC plekken bezet houdt.
Ook dat, commerciële belangen wegen dus veel zwaarder dan de gezondheid.quote:Op maandag 2 november 2020 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik denk dat de lobby vanuit het betaald voetbal aardig sterk is op de achtergrond. En Nederland is geloof ik ook bezig om het WK vrouwen oid binnen te halen over een paar jaar. Ze organiseren EK-wedstrijden.
UEFA nu tegen de haren instrijken zal politiek wel niet de juiste keuze zijn, daar hangen een heleboel economische belangen aan vast ook.
En uiteindelijk zijn het ook gewoon bedrijven het als alle anderen in Nederland.quote:Op maandag 2 november 2020 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik denk dat de lobby vanuit het betaald voetbal aardig sterk is op de achtergrond. En Nederland is geloof ik ook bezig om het WK vrouwen oid binnen te halen over een paar jaar. Ze organiseren EK-wedstrijden.
UEFA nu tegen de haren instrijken zal politiek wel niet de juiste keuze zijn, daar hangen een heleboel economische belangen aan vast ook.
Omdat elke besmetting het virus in leven houdt. De voetballer besmet ook weer zijn gezin, die komen ook gewoon in de maatschappij.quote:Op maandag 2 november 2020 19:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klopt, maar maakt dat uit dat er besmettingen zijn? Er zijn overal besmettingen en gezien dit grotendeels wordt verzorgd door de clubs lijkt het me geen probleem, het is niet alsof de hele club vervolgens 20 IC plekken bezet houdt.
Zijn voor leiders ook nodig ivm het component brood en spelen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, maar de bonden zijn dus wel machtiger dan de Nederlandse overheid dus.
Daarom. Betaald voetbal heeft de zaakjes prima op orde. Ja er raken mensen besmet maar dat is overal zo.quote:Op maandag 2 november 2020 19:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En uiteindelijk zijn het ook gewoon bedrijven het als alle anderen in Nederland.
We sluiten de Hoogovens toch ook niet als daar besmettingen zijn? Of Schiphol, of elk ander willekeurig bedrijf
Volgens mij zit de hele horeca dicht. En morgen gaan de dierentuinen, pretparken en musea er ook aan.quote:Op maandag 2 november 2020 19:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En uiteindelijk zijn het ook gewoon bedrijven het als alle anderen in Nederland.
We sluiten de Hoogovens toch ook niet als daar besmettingen zijn? Of Schiphol, of elk ander willekeurig bedrijf
Geen 20 IC plekken, maar er zijn wel degelijk voetballers die op de IC belanden:quote:Op maandag 2 november 2020 19:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het doel is dan ook helemaal niet om elke besmetting te voorkomen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat elke besmetting het virus in leven houdt. De voetballer besmet ook weer zijn gezin, die komen ook gewoon in de maatschappij.
Bovendien gaat het ook om uitlegbaarheid, waarom mag dat doorgaan en moeten tig ondernemers vrezen voor het einde terwijl in de voetballerij het virus ook als een malle rond gaat. Dat is niet uit te leggen.
Tja dat gebeurd dus wel met zeg Ome Ko... die zijn horeca of kledingtent kan sluiten en blijft zitten met een geketende schuldenlast. Maar goed, dat is ook geen grootkapitaal.quote:Op maandag 2 november 2020 19:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Momenteel wel. Want de R moet met spoed omlaag.quote:Op maandag 2 november 2020 19:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het doel is dan ook helemaal niet om elke besmetting te voorkomen.
Sinds wanneer is dat doel veranderd dan?quote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Momenteel wel. Want de R moet met spoed omlaag.
Het gaat hier om een uitzonderingspositie (immers teamsporten mogen niet) die ze hebben verdiend vanwege hun goede protocollen. Als nu blijkt dat die protocollen niet werken (om welke reden dan ook) is het toch niet zo raar om de boel eens even flink tegen het licht te houden.quote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef Kyran het volgende:
Aan de andere kant is voetbal ook weer iets waar mensen veilig thuis naar kunnen kijken in een periode waar al weinig te doen is.
Niet dat ik het ene of andere vind, maar ik vind het ook een beetje kinderachtig om nu één voor één allesectoren af te gaan met als argument "ja, maar X mag ook niet".
Dan gaan ze maar leren FIFA te spelen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef Kyran het volgende:
Aan de andere kant is voetbal ook weer iets waar mensen veilig thuis naar kunnen kijken in een periode waar al weinig te doen is.
Niet dat ik het ene of andere vind, maar ik vind het ook een beetje kinderachtig om nu één voor één alle sectoren af te gaan met als argument "ja, maar X mag ook niet".
Het zou vast al wat besmettingen schelen als voetballers stoppen met knuffelen en handen schudden. Ajax heeft vorige week tegen VVV en Atalanta 15x kunnen knuffelen na een doelpunt en daar ondervinden ze nu de gevolgen van.quote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef Kyran het volgende:
Niet dat ik het ene of andere vind, maar ik vind het ook een beetje kinderachtig om nu één voor één alle sectoren af te gaan met als argument "ja, maar X mag ook niet".
Als iedere besmetting één te veel is moeten wij in een totale lockdown, inclusief voetbal ja, maar dat is nu niet het geval.
Werd tijd. De mensen worden wel wakker. Ik zal mij ook nooit laten testen. Indien positief geeft het de overheid weer de mogelijkheid om deze cijfers te misbruiken om onzinnige maatregelen in te voeren en ik ben er op tegen hier onderdeel van uit te maken.quote:Op maandag 2 november 2020 18:48 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Dit lijkt me juist bij uitstek een verdedigbare maatregel (muv dan het feit waarom voetbal wel maar hockey bvb niet).quote:Op maandag 2 november 2020 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat elke besmetting het virus in leven houdt. De voetballer besmet ook weer zijn gezin, die komen ook gewoon in de maatschappij.
Bovendien gaat het ook om uitlegbaarheid, waarom mag dat doorgaan en moeten tig ondernemers vrezen voor het einde terwijl in de voetballerij het virus ook als een malle rond gaat. Dat is niet uit te leggen.
Is toch logisch? Je voorkomt verspreiding door het land.quote:Op maandag 2 november 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een argument op NOS om te stellen dat musea, bioscopen etc sluiten niet zozeer gaat om het aantal besmettingen op locatie, maar meer om de bewegingen te voorkomen. Dat is niet te rijmen met het openhouden van de retail.
Ja, want dat is ook totaal niet gebaseerd op de ziekenhuisbezetting.quote:Op maandag 2 november 2020 19:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Werd tijd. De mensen worden wel wakker. Ik zal mij ook nooit laten testen. Indien positief geeft het de overheid weer de mogelijkheid om deze cijfers te misbruiken om onzinnige maatregelen in te voeren en ik ben er op tegen hier onderdeel van uit te maken.
Nee maar een sportwedstrijd zonder publiek brengt ook geen mensen bij elkaar itt het café van ome Ko.quote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja dat gebeurd dus wel met zeg Ome Ko... die zijn horeca of kledingtent kan sluiten en blijft zitten met een geketende schuldenlast. Maar goed, dat is ook geen grootkapitaal.
Waarom doen ze dat eigenlijk? Dat doet toch niemand meer. Knuffelen en handen schudden is zo 2019... Maar even serieus, ik snap echt niet waarom zij dat dan wel doen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:19 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Het zou vast al wat besmettingen schelen als voetballers stoppen met knuffelen en handen schudden. Ajax heeft vorige week tegen VVV en Atalanta 15x kunnen knuffelen na een doelpunt en daar ondervinden ze nu de gevolgen van.
Mischien is hij hiet in zijn rol van politie rechercheur? Oh, dat was ook al een faal. Nou, mischien als educatie specialist? Oh, ook een faal.quote:Op maandag 2 november 2020 19:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maurice is hier niet in de rol van opiniepeiler..... wat mij wel duidelijk is.
Omdat ze doen alsof ze in een bubbel zitten, maar in werkelijkheid na de training allemaal naar hun eigen huis gaan. Gevalletje schijnveiligheid.quote:Op maandag 2 november 2020 19:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat eigenlijk? Dat doet toch niemand meer. Knuffelen en handen schudden is zo 2019... Maar even serieus, ik snap echt niet waarom zij dat dan wel doen.
Omdat het mensen zijn die een teamprestatie verrichten in een extreem competitieve setting. Daarvan verwachten dat ze een duimpje omhoog doen als iets is gelukt, is wat naïef.quote:Op maandag 2 november 2020 19:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom doen ze dat eigenlijk? Dat doet toch niemand meer. Knuffelen en handen schudden is zo 2019... Maar even serieus, ik snap echt niet waarom zij dat dan wel doen.
In de Formule 1 zie je na de race ook allemaal monteurs met een mondmasker op de kin als de winnaar in de pits terug komt. Schreeuwen en joelen. Gelukkig maar dat we niet allemaal robots zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 19:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat het mensen zijn die een teamprestatie verrichten in een extreem competitieve setting. Daarvan verwachten dat ze een duimpje omhoog doen als iets is gelukt, is wat naïef.
Voor mijn gevoel staat het wel haaks op het verhaal van 3 weken geleden waar het ging om het aantal besmettingen terug te dringen en dat er anders extra maatregelen nodig waren.quote:Op maandag 2 november 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Is toch logisch? Je voorkomt verspreiding door het land.
Nu kan je je cluster uit Groningen verspreiden in Arhem, omdat je daar naar een dierentuin gaat bijvoorbeeld. Retail doe je meestal wel in je woonplaats of in ieder geval dichterbij.
Terugbrengen van de besmettingen draait toch ook louter om de opnames die daarbij komen kijken? Besmettingen op zichzelf zijn het probleem namelijk niet.quote:Op maandag 2 november 2020 19:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel staat het wel haaks op het verhaal van 3 weken geleden waar het ging om het aantal besmettingen terug te dringen en dat er anders extra maatregelen nodig waren.
Nu dringen we het aantal besmettingen terug en gaan we alsnog maatregelen nemen.
Dalende opnames lijkt me een gevolg van dalende besmettingen maar eens verder hoor.quote:Op maandag 2 november 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Terugbrengen van de besmettingen draait toch ook louter om de opnames die daarbij komen kijken? Besmettingen op zichzelf zijn het probleem namelijk niet.
quote:Reisadvies Duitsland morgenmiddag gewijzigd naar oranje
Morgenmiddag om 12.00 uur verandert het reisadvies voor Duitsland van geel in oranje. Alleen noodzakelijke reizen zijn dan nog mogelijk en bij terugkeer in Nederland vraagt Buitenlandse Zaken mensen om tien dagen in thuisquarantaine te gaan.
Wat precies de gevolgen zijn voor het grensverkeer tussen Duitsland en Nederland is nog niet duidelijk.
quote:Merkel belooft Duitsers Kerst met familie
Grote nieuwjaarsfeesten zitten er dit jaar in Duitsland niet in, maar families moeten wel samen Kerstmis kunnen vieren als ze de nodige voorzorgsmaatregelen treffen. Dat zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel op een persconferentie in Berlijn. "Het zal een Kerstmis onder coronaomstandigheden zijn, maar het zou geen eenzame Kerstmis moeten zijn."
Duitsland is sinds maandag in een gedeeltelijke lockdown. Horecazaken, sportscholen, bioscopen, theaters, tattooshops, nagelstudio's en culturele instellingen blijven tot het eind van de maand gesloten en buiten mogen maximaal tien personen uit twee huishoudens bij elkaar zijn. Als deze maatregelen werken kan de lockdown worden verlicht en kan Duitsland volgens Merkel een "draaglijke december" hebben. Maar veel hangt volgens de bondskanselier af van de mate waarin de regels nu worden nageleefd
ja zo beschermen we de kwetsbaren en ouderen wel natuurlijk......vooral niet laten testen en natuurlijk ook besmet blijven rondlopen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:48 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
De rationale is nochtans vrij simpel: als je méér maatregel neemt, gaat het aantal besmettingen sneller terug.quote:Op maandag 2 november 2020 19:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Nu dringen we het aantal besmettingen terug en gaan we alsnog maatregelen nemen.
Zelfs #jaztel (Jong AZ - Telstar) is trending.quote:Op maandag 2 november 2020 18:48 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Wow.. Ik zie net dat #laatjeniettesten trending is op twitter.
//--//quote:Op maandag 2 november 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Is toch logisch? Je voorkomt verspreiding door het land.
Nu kan je je cluster uit Groningen verspreiden in Arhem, omdat je daar naar een dierentuin gaat bijvoorbeeld. Retail doe je meestal wel in je woonplaats of in ieder geval dichterbij.
Dat ligt er aan wie er besmet raken. Je kunt beter proberen te voorkomen dat mensen met hoog risico besmet raken i.p.v. iedereen te koeieneren zoals lockdowner Hugo wil.quote:Op maandag 2 november 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Terugbrengen van de besmettingen draait toch ook louter om de opnames die daarbij komen kijken? Besmettingen op zichzelf zijn het probleem namelijk niet.
Testen kloppen voor geen meterquote:Op maandag 2 november 2020 18:53 schreef Gunner het volgende:
Of het open houden van de scholen. Daar zit zoveel beweging in. Niet alleen de kinderen onderling, maar leraar --> leraar, kind --> leraar, kind --> ouder, ouder --> andere ouder, en zo verder. Maar ondertussen moeilijk doen over de reisbewegingen van een museum of bioscoop.quote:Op maandag 2 november 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Met de huidige cijfers loop je bijna overal minder risico dan in Nederland.quote:Op maandag 2 november 2020 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of het open houden van de scholen. Daar zit zoveel beweging in. Niet alleen de kinderen onderling, maar leraar --> leraar, kind --> leraar, kind --> ouder, ouder --> andere ouder, en zo verder. Maar ondertussen moeilijk doen over de reisbewegingen van een museum of bioscoop.
Om nog maar te zwijgen over toerisme. Ja, de meeste landen zijn oranje, maar als je het écht zou willen kan je gewoon een vliegtuig pakken later deze week. Niks aan 't handje als er in dat land geen verplichte quarantaine is. En bij thuiskomst word je ook niet gecontroleerd.
Het gebrek aan ruzies tekent eigenlijk de karakterloosheid van hedendaagse politici. Zulke ingrijpende maatregelen, maar elke coalitiepartij, bewindspersoon, en Tweede Kamerleden tekenen bij het kruisje van Rutte.quote:Op maandag 2 november 2020 19:38 schreef wpor het volgende:
In het nieuws op RTL4 ook de nadruk op de discussies die tussen de ministers gevoerd zijn, dat de financieel economische ministers tegen de strenge maatregelen zijn die o.a. de Jonge en Rutte willen nemen. Slim naar buiten gebracht wel, iedereen voelt zich nu gehoord en gesteund door ministers, missie geslaagd.
Rutte gaat voor kudde-immuniteit op scholen, dat kan niet anders. Nederland gefaseerd besmet laten raken.quote:Op maandag 2 november 2020 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of het open houden van de scholen. Daar zit zoveel beweging in. Niet alleen de kinderen onderling, maar leraar --> leraar, kind --> leraar, kind --> ouder, ouder --> andere ouder, en zo verder. Maar ondertussen moeilijk doen over de reisbewegingen van een museum of bioscoop.
Om nog maar te zwijgen over toerisme. Ja, de meeste landen zijn oranje, maar als je het écht zou willen kan je gewoon een vliegtuig pakken later deze week. Niks aan 't handje als er in dat land geen verplichte quarantaine is. En bij thuiskomst word je ook niet gecontroleerd.
-> BNWquote:Op maandag 2 november 2020 19:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte gaat voor kudde-immuniteit op scholen, dat kan niet anders. Nederland gefaseerd besmet laten raken.
En dan bv die kwetsbare mensen in de gelegenheid te stellen dat zij desgewenst mogelijkheden krijgen zichzelf zo goed mogelijk kunnen beschermen De mensen daaromheen vraag je om daar waar dat kan, dan rekening mee te houden en zich waar noodzakelijk zich op aan te passen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wie er besmet raken. Je kunt beter proberen te voorkomen dat mensen met hoog risico besmet raken i.p.v. iedereen te koeieneren zoals lockdowner Hugo wil.
De reden ook dat kinderen als "veilige" overbrengers moeten en blijven dienen voor gecontroleerde virusverspreiding zoals eerder het plan was.quote:Op maandag 2 november 2020 19:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte gaat voor kudde-immuniteit op scholen, dat kan niet anders. Nederland gefaseerd besmet laten raken.
Van mensen zoveel mogelijk spreiden hebben ze in Den Haag geen kaas gegeten dus.quote:Op maandag 2 november 2020 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Komt er nog een konijn uit de hoge hoed of is dit het wel een beetje qua maatregelen? Het zal alleen nog maar drukker worden in winkelstraten en meubelboulevards want verder is er simpelweg niet meer te doen qua vertier.. (naast sporten).
En je geeft mensen alleen maar meer aanleiding om dan maar gewoon lekker makkelijk binnen af te spreken; als er buiten kans is op boetes als je met meer dan twee personen buiten bent. En juist in de binnenruimte..quote:Op maandag 2 november 2020 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Komt er nog een konijn uit de hoge hoed of is dit het wel een beetje qua maatregelen? Het zal alleen nog maar drukker worden in winkelstraten en meubelboulevards want verder is er simpelweg niet meer te doen qua vertier.. (naast sporten).
Met hoeveel mensen mag je straks binnen zijn dan?quote:Op maandag 2 november 2020 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En je geeft mensen alleen maar meer aanleiding om dan maar gewoon lekker makkelijk binnen af te spreken; als er buiten kans is op boetes als je met meer dan twee personen buiten bent. En juist in de binnenruimte..
Niet dat ze daar in kunnen grijpen (achter de deur), maar ik zou mensen juist aansporen om buiten af te spreken. Maar oke.
Ik denk dat de bedoeling eigenlijk is dat mensen een tijdje niet af spreken. Niet binnen en niet buiten.quote:Op maandag 2 november 2020 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En je geeft mensen alleen maar meer aanleiding om dan maar gewoon lekker makkelijk binnen af te spreken; als er buiten kans is op boetes als je met meer dan twee personen buiten bent. En juist in de binnenruimte..
Niet dat ze daar in kunnen grijpen (achter de deur), maar ik zou mensen juist aansporen om buiten af te spreken. Maar oke.
En ondertussen lekker talloze bedrijven voor niks failliet laten gaan. Want hoeveel besmettingen voorkom je nou echt met het sluiten van een theater of musea? En als het om reisbewegingen gaat dan moeten ze ook echt met sterke motivaties komen....want die heb je binnen scholen (en wat andere plekken) echt veel meer. Mja.quote:Op maandag 2 november 2020 19:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit is geen BNW complot verhaal. Kan prima waarheid zijnquote:
Je mag er drie uitnodigen. Die mogen alleen niet tegelijkertijd aankomen.quote:Op maandag 2 november 2020 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met hoeveel mensen mag je straks binnen zijn dan?
Ik snap er echt niks meer van.
quote:Op maandag 2 november 2020 20:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de bedoeling eigenlijk is dat mensen een tijdje niet af spreken. Niet binnen en niet buiten.
Dat vermoed ik ook, maar ik kan je wel verklappen hoe dat gaat aflopen.quote:Op maandag 2 november 2020 20:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de bedoeling eigenlijk is dat mensen een tijdje niet af spreken. Niet binnen en niet buiten.
Snap ik. Maar ik vraag me af hoeveel mensen zich daar aan gaan houden. En dan is buiten net wat veiliger dan binnen denk ik.quote:Op maandag 2 november 2020 20:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 november 2020 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je mag er drie uitnodigen. Die mogen alleen niet tegelijkertijd aankomen.
En je mag er ook twintig uitnodigen. Dat is bijzonder onverstandig, maar je kan er geen boete voor krijgen.
Je mag prima buiten sporten hoor.quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Sport is belangrijk vind het kabinet..
Maar dan wel binnen.
Schiet mij maar lek
Mag je niet buiten sporten dan? Bron?quote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Maar dan wel binnen.
Schiet mij maar lek
Je kan beter buiten rennen en fietsen of bootcamptrainingen doen. Dat is veiliger dan binnen Corona uithijgenquote:Op maandag 2 november 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Maar dan wel binnen.
Schiet mij maar lek
in engeland helemaal lekker bezig :quote:Op maandag 2 november 2020 20:12 schreef Confetti het volgende:
Mooi item bij het NOS journaal. In Duitsland zijn ziekenhuizen waar niet eens een IC-patient is én ze geven oudere mensen ook daadwerkelijk een behandeling. Ziekenhuizen sluiten is politiek gezien dodelijk.
In Nederland bezuinigen we alles weg en zelfs die paar bedden die nog over zijn mogen niet bezet worden door ouderen, want heeft toch geen zin.
Ik heb het over teamsport in de buitenlucht. Kabinet vind sporten belangrijk.quote:Op maandag 2 november 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mag je niet buiten sporten dan? Bron?
https://www.volkskrant.nl(...)eving-door~b5c69274/quote:Hoogleraar Ira Helsloot kraakt coronabeleid: ‘Tbc kon ook iedereen krijgen. Toch ging de samenleving door ’
Kunnen we niet gewoon weer wat landhuizen ombouwen tot sanatoria?quote:Op maandag 2 november 2020 20:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)eving-door~b5c69274/
Hulde, hulde, hulde. Meer van dit soort denkers gaarne.
de samenleving is wel even "iets" veranderdquote:Op maandag 2 november 2020 20:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)eving-door~b5c69274/
Hulde, hulde, hulde. Meer van dit soort denkers gaarne.
er word niks verplicht in NL, alleen een berg "dringende" adviezen.quote:Op maandag 2 november 2020 20:32 schreef leolinedance het volgende:
Tegen de tijd dat die mondkapjes verplicht zijn zitten we <1000 per dag.
Dit idee over clusters en mobiliteit is wel de pijler onder vrijwel alle indamtactieken hoor. Dat beperken is ontzettend effectief.quote:Op maandag 2 november 2020 19:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Ik ga benieuwd zijn naar de onderbouwing van die veronderstellingen die leven bij -en voorkomen uit het OMT denken.
Je hebt in 2 minuten het artikel gelezen en deze vraag geformuleerd?quote:Op maandag 2 november 2020 20:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de samenleving is wel even "iets" veranderd
en hoe ga je dat dan aanpakken met zoveel zieke mensen die medische zorg nodig hebben ?
Nee, Rutte wil de leerachterstand van kinderen beperken. Op zich geen heel gek idee.quote:Op maandag 2 november 2020 19:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Tja een parlementaire enquête voor/naar kosten en uitmergeling van het zorgsysteem is dan ook wel op zijn plaats. Ook dan duidelijk krijgen waarom het systeem ongeveer op zijn rug gaat liggen van een paar duizend patiënten en de reguliere zorg moet worden afgeschaald.quote:Op maandag 2 november 2020 20:12 schreef Confetti het volgende:
Mooi item bij het NOS journaal. In Duitsland zijn ziekenhuizen waar niet eens een IC-patient is én ze geven oudere mensen ook daadwerkelijk een behandeling. Ziekenhuizen sluiten is politiek gezien dodelijk.
In Nederland bezuinigen we alles weg en zelfs die paar bedden die nog over zijn mogen niet bezet worden door ouderen, want heeft toch geen zin.
Dat is een van de grootste ambulancediensten. Zij gaan over een gebied met 7,5 miljoen inwonersquote:Op maandag 2 november 2020 20:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
in engeland helemaal lekker bezig :
[ twitter ]
Alleen met je gezinquote:Op maandag 2 november 2020 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zal vast wel en past in het straatje van het kan niet veilig genoeg zijn als veiligheid het doel zelf is geworden.quote:Op maandag 2 november 2020 20:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit idee over clusters en mobiliteit is wel de pijler onder vrijwel alle indamtactieken hoor. Dat beperken is ontzettend effectief.
2quote:Op maandag 2 november 2020 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach man, wat een gechargeerde oneliners. Je gaat er compleet aan voorbij dat ons zorgsysteem in diverse (wetenschappelijke) onderzoeken doorgaans als één van de beste uit de bus komt. We spenderen daarnaast bijna evenveel aan zorg als Duitsland, proportioneel naar BBP.quote:Op maandag 2 november 2020 20:12 schreef Confetti het volgende:
Sorry, maar ik vind dit soort opmerkingen echt onzin. Kan dan niemand meer zijn/haar gezond verstand gebruiken. Moet de overheid nou serieus ieder mogelijke scenario benoemen en verbieden?quote:Op maandag 2 november 2020 20:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2
maar als je een gezin van 6 hebt mag je wel afzonderlijk op bezoek bij tientallen andere gezinnen/huishoudens.
Ja, makkelijk praten als de nood aan de man is. De afgelopen 75 jaar heeft nog nooit iemand gezanikt dat er te weinig IC bedden waren, op wat roependen in de woestijn na. Het is achteraf zo makkelijk. Als we al die jaren een dikke overload aan IC bedden hadden gehad, dan had iedereen dat zonde van het geld gevonden.quote:Op maandag 2 november 2020 20:12 schreef Confetti het volgende:
Mogen niet bezet worden door ouderen?quote:Op maandag 2 november 2020 20:12 schreef Confetti het volgende:
Ja. Wanneer de overheid dingen gaat verbieden of die zelfs strafbaar gaat/wil stellen, is het zaak dat duidelijk te omschrijven.quote:Op maandag 2 november 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind dit soort opmerkingen echt onzin. Kan dan niemand meer zijn/haar gezond verstand gebruiken. Moet de overheid nou serieus ieder mogelijke scenario benoemen en verbieden?
Volgens mij hebben ze gewoon een structureel capaciteitsprobleem met ambulances in sommige gebieden in Engeland. Als je wel eens de Ambulance shows op tv kijkt zie je vaker dat bijv ouderen die gevallen zijn en niet meer op komen (en andere niet levensbedreigende zaken) soms letterlijk meerdere uren moeten wachten op een ambulance.quote:Op maandag 2 november 2020 20:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
in engeland helemaal lekker bezig :
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |