abonnement Unibet Coolblue
pi_195951505
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
pi_195951558
Heb ook al het winterspul weer uit de kast gehaald. Deze winter wil ik serieus doortrainen zodat ik in februari een HM kan lopen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:03:59 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195957828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:58 schreef RunnerAdd het volgende:
Heb ook al het winterspul weer uit de kast gehaald. Deze winter wil ik serieus doortrainen zodat ik in februari een HM kan lopen.
Met deze temperaturen buiten kan het winterspul nog wel even in de kast blijven liggen van mij.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_195958120
Winterspul komt pas de kast uit als het vriest.

Mijn voet is weer uit het gips, maar ik kan nog niet pijnvrij wandelen, dus mag ook nog niet over hardlopen nadenken. De arts vond het wel ook nodig me uit te leggen dat pijn een functie heeft. Gelukkig heb ik de afgelopen weken wel nog wat kunnen fietsen.

Maandag ga ik naar de sportfysio om te kijken wat er voordat ik kan lopen al kan doen om asap weer in vorm te komen. Ik had een paar weken een stuk minder last van niet kunnen rennen en daardoor ook amper meer een sociaal leven dan ik dacht, maar nu begin ik het allemaal wel erg te missen.
pi_195959382
Dit is eigenlijk topicnummer 1240, Ad. Of is dat een ongeluksgetal in jouw cultuur?
pi_195959697
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:03 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Met deze temperaturen buiten kan het winterspul nog wel even in de kast blijven liggen van mij.
Ik heb het besteld maar liep gisteren inderdaad gewoon weer in een t-shirt.

De Winterspullen zijn voor als het regent en onder de tien graden is.
Whatever...
pi_195961268
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:03 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Met deze temperaturen buiten kan het winterspul nog wel even in de kast blijven liggen van mij.
Ik loop veel 's avonds. Woensdagavond met 10graden en regen was ik wel blij met mn lange tight en shirt met lange mouw :)


quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Dit is eigenlijk topicnummer 1240, Ad. Of is dat een ongeluksgetal in jouw cultuur?
Oeps..
pi_195962274
Shirt met lange mouwen was nog serieus warm vandaag. Wel weer eens lekker loopweer, klein zonnetje, stevig windje en heerlijke temperatuur.
pi_195963135
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:49 schreef NightDancert het volgende:
Shirt met lange mouwen was nog serieus warm vandaag. Wel weer eens lekker loopweer, klein zonnetje, stevig windje en heerlijke temperatuur.
Ik vind eerlijk gezegd rond de 10 graden lekkerder.
Whatever...
pi_195963163
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind eerlijk gezegd rond de 10 graden lekkerder.
Voor een wedstrijd zeker, voor een wat meer ontspannen training mag het van mij wel wat warmer zijn.
  Forum Admin zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:05:03 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195963586
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Dit is eigenlijk topicnummer 1240, Ad. Of is dat een ongeluksgetal in jouw cultuur?
De orde in het universum is weer hersteld.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195963607
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:42 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Voor een wedstrijd zeker, voor een wat meer ontspannen training mag het van mij wel wat warmer zijn.
Nog nooit een wedstrijd gedaan, niet van plan ook. Maar lekker fris vind ik prettig voor inspanningen, zeker als je echt hard wilt.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:10:15 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195963664
https://www.runningfastr.(...)e-10k-training-plan/
https://www.runnersworld.(...)ule-3-days-per-week/

Nu ik toch even niet aan het lopen ben: eens kijken hoe ik dit op een beetje goede manier kan combineren om voor mijzelf voor het eerst een echt plan te maken, met dus als doel de 10km onder de 50 minuten. Combineren, omdat de eerste specifiek gericht is op die tijd en de tweede vooral op de afstand en drie dagen per week, wat mijn aantal hardloopdagen is. Wel nog twee hometrainerdagen erbij ook, die kan ik er mooi tussendoor plannen dan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195964217
Heerlijk weer vandaag ja! Zelfs in kort kort was het nog lekker warm..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195964897
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:10 schreef heywoodu het volgende:
https://www.runningfastr.(...)e-10k-training-plan/
https://www.runnersworld.(...)ule-3-days-per-week/

Nu ik toch even niet aan het lopen ben: eens kijken hoe ik dit op een beetje goede manier kan combineren om voor mijzelf voor het eerst een echt plan te maken, met dus als doel de 10km onder de 50 minuten. Combineren, omdat de eerste specifiek gericht is op die tijd en de tweede vooral op de afstand en drie dagen per week, wat mijn aantal hardloopdagen is. Wel nog twee hometrainerdagen erbij ook, die kan ik er mooi tussendoor plannen dan.
Is dat eerste schema 4 weken of is de lay-out op mobiel brak?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:58:12 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195964927
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Is dat eerste schema 4 weken of is de lay-out op mobiel brak?
Dat is vier weken, maar er staat wel bij dat je het vooral per vier weken moet zien. Als je er na de eerste ronde nog niet klaar voor denkt te zijn kun je gewoon weer bij week 1 verder, eventueel met wat langere en/of snellere segmenten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195965027
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is vier weken, maar er staat wel bij dat je het vooral per vier weken moet zien. Als je er na de eerste ronde nog niet klaar voor denkt te zijn kun je gewoon weer bij week 1 verder, eventueel met wat langere en/of snellere segmenten.
Ok, want in de basis is dat schema ontzettend slecht. Al je intervallen gaan op je gewenste 10k wedstrijdtempo ongeacht de lengte van de interval. Je wordt juist sneller door te variėren met alle variabelen.
Ipv 5x800 op 5:00/km zou ik eerder eens 10-12x400 op bijv 4:45/km doen.

Heb je al eens een 10km gelopen?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:11:38 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195965147
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:04 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ok, want in de basis is dat schema ontzettend slecht. Al je intervallen gaan op je gewenste 10k wedstrijdtempo ongeacht de lengte van de interval. Je wordt juist sneller door te variėren met alle variabelen.
Ipv 5x800 op 5:00/km zou ik eerder eens 10-12x400 op bijv 4:45/km doen.

Heb je al eens een 10km gelopen?
De afstand heb ik vaak zat gelopen, inmiddels qua afstand ook drie keer een halve marathon dus dat is het probleem niet :+

10km heb ik dit jaar twee keer op echt serieus tempo gelopen (als in, zo hard als ik kon), dat ging in het voorjaar in 51.3x en dik twee maanden geleden in 51.2x minuten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195965318
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De afstand heb ik vaak zat gelopen, inmiddels qua afstand ook drie keer een halve marathon dus dat is het probleem niet :+

10km heb ik dit jaar twee keer op echt serieus tempo gelopen (als in, zo hard als ik kon), dat ging in het voorjaar in 51.3x en dik twee maanden geleden in 51.2x minuten.
Oh, dan is de focus op een tijd als 50min wel logisch ja. Maar met drie keer lopen zou ik in ieder geval ook trainingen doen waar de intervallen harder dan 5:00/km, omdat je dat tempo straks comfortabel moet kunnen lopen (in ieder geval de eerste 5-7km :P ) en intervallen mogen soms best oncomfortabel aanvoelen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:08:00 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195965988
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Oh, dan is de focus op een tijd als 50min wel logisch ja. Maar met drie keer lopen zou ik in ieder geval ook trainingen doen waar de intervallen harder dan 5:00/km, omdat je dat tempo straks comfortabel moet kunnen lopen (in ieder geval de eerste 5-7km :P ) en intervallen mogen soms best oncomfortabel aanvoelen.
Ik ga straks eens een soort kalender maken, met trainingen op maandag, woensdag en vrijdag. De langste trainingen kan ik het beste op woensdag doen (vrije dag), dus even kijken hoe ik alles in ga delen. Op dinsdag en vrijdag dan de hometrainer :P

Wat zijn grof gezien een beetje de soorten trainingen die ik erin kan zetten (rekening houdend met de langste trainingen op woensdag)? En op maandag na het weekeinde (en dus twee dagen rust) een kortere maar zwaardere intervaltraining?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 1 november 2020 @ 12:45:55 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195978422
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:49 schreef NightDancert het volgende:
Shirt met lange mouwen was nog serieus warm vandaag. Wel weer eens lekker loopweer, klein zonnetje, stevig windje en heerlijke temperatuur.
Idd, zelfs shirt met korte mouwen. Had beter een tanktop aan kunnen doen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195978457
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ga straks eens een soort kalender maken, met trainingen op maandag, woensdag en vrijdag. De langste trainingen kan ik het beste op woensdag doen (vrije dag), dus even kijken hoe ik alles in ga delen. Op dinsdag en vrijdag dan de hometrainer :P

Wat zijn grof gezien een beetje de soorten trainingen die ik erin kan zetten (rekening houdend met de langste trainingen op woensdag)? En op maandag na het weekeinde (en dus twee dagen rust) een kortere maar zwaardere intervaltraining?
Met drie trainingen per week zou ik een interval en twee duurlopen doen:

1) Intervaltraining variėrend van 400-1000 meter met een max totaal (kern) van 6km (dus maximaal 15x400 of 6x1000) met 1-2 minuten herstel. Als je dit nog niet zoveel gedaan hebt begin dan met een kern van 3km en voer dit geleidelijk op. Doe je langste intervallen niet harder dan je 10km wedstrijdtempo en doe je kortste intervallen niet harder dan 30sec/km onder je 10km wedstrijdtempo.

2) een rustige duurloop van 60-90 minuten waarbij je makkelijk kan praten. Sluit je duurloop af met een paar korte versnelling van max 100 meter.

3) een fartlek ook wel vaartspel genoemd van 45-60 minuten. Het beste uit te voeren in het bos en met een klein groepje. De basissnelheid is een rustige duurloop en op willekeurige momenten versnel je 1-2 minuten. Dit doe je een keer of 6. Ideaal kiest iedereen uit het groepje 2 versnelmomenten. Als je alleen bent is het verrassingseffect wat minder :P

Eventueel kun je 3) ook nog uitvoeren als een progressieve duurloop van 45-60 minuten. Begin rustig en voer elk kwartier het tempo een beetje op. Je hoeft niet op te voeren tot maximaal.

Let wel, geen garanties op succes, maar slechts mijn mening :P
pi_195979861
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ga straks eens een soort kalender maken, met trainingen op maandag, woensdag en vrijdag. De langste trainingen kan ik het beste op woensdag doen (vrije dag), dus even kijken hoe ik alles in ga delen. Op dinsdag en vrijdag dan de hometrainer :P

Wat zijn grof gezien een beetje de soorten trainingen die ik erin kan zetten (rekening houdend met de langste trainingen op woensdag)? En op maandag na het weekeinde (en dus twee dagen rust) een kortere maar zwaardere intervaltraining?
Ja zou ook trainasone.com eens kunnen proberen.
Vind het zelf erg fijn werken.

Ben benieuwd hoe het werkt nu ik naar mn eerste HM toe ga trainen, maar gebruik het al jaren als leidraad voor mijn trainingen.
Heerlijk om nooit na te hoeven denken over je schema en automatisch een gevarieerd schema te hebben met passende tempo's.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 november 2020 @ 15:27:29 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195982935
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 13:50 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ja zou ook trainasone.com eens kunnen proberen.
Vind het zelf erg fijn werken.

Ben benieuwd hoe het werkt nu ik naar mn eerste HM toe ga trainen, maar gebruik het al jaren als leidraad voor mijn trainingen.
Heerlijk om nooit na te hoeven denken over je schema en automatisch een gevarieerd schema te hebben met passende tempo's.
Dat ziet er best interessant uit. Hoe zitten die trainingen ongeveer in elkaar, wel een beetje overzichtelijk per training? Of is het iets met X keer zoveel meter in tempo Y en dan X keer een andere afstand in tempo Z en dat soort dingen? Dat brengt me vaak in de war als ik zoiets ergens langs zie komen :P

En het verbindt gewoon met Polar?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 november 2020 @ 15:29:14 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195982979
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:48 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Met drie trainingen per week zou ik een interval en twee duurlopen doen:

1) Intervaltraining variėrend van 400-1000 meter met een max totaal (kern) van 6km (dus maximaal 15x400 of 6x1000) met 1-2 minuten herstel. Als je dit nog niet zoveel gedaan hebt begin dan met een kern van 3km en voer dit geleidelijk op. Doe je langste intervallen niet harder dan je 10km wedstrijdtempo en doe je kortste intervallen niet harder dan 30sec/km onder je 10km wedstrijdtempo.

2) een rustige duurloop van 60-90 minuten waarbij je makkelijk kan praten. Sluit je duurloop af met een paar korte versnelling van max 100 meter.

3) een fartlek ook wel vaartspel genoemd van 45-60 minuten. Het beste uit te voeren in het bos en met een klein groepje. De basissnelheid is een rustige duurloop en op willekeurige momenten versnel je 1-2 minuten. Dit doe je een keer of 6. Ideaal kiest iedereen uit het groepje 2 versnelmomenten. Als je alleen bent is het verrassingseffect wat minder :P

Eventueel kun je 3) ook nog uitvoeren als een progressieve duurloop van 45-60 minuten. Begin rustig en voer elk kwartier het tempo een beetje op. Je hoeft niet op te voeren tot maximaal.

Let wel, geen garanties op succes, maar slechts mijn mening :P
Ik neem het mee bij het indelen van mijn schema! Waarbij ik dan wel wil proberen om met name de trainingen op maandag en vrijdag wat af te wisselen en te variėren, maar uiteindelijk zal het natuurlijk ook de bedoeling zijn om de intervals langer en/of sneller te maken, lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195987390
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat ziet er best interessant uit. Hoe zitten die trainingen ongeveer in elkaar, wel een beetje overzichtelijk per training? Of is het iets met X keer zoveel meter in tempo Y en dan X keer een andere afstand in tempo Z en dat soort dingen? Dat brengt me vaak in de war als ik zoiets ergens langs zie komen :P

En het verbindt gewoon met Polar?
Hier wat trainingen om je een idee te geven.
Ik speel ze inderdaad gewoon af op mn horloge (wel Garmin). Dan hoef je dus verder niet moeilijk te doen.







[ Bericht 9% gewijzigd door RunnerAdd op 02-11-2020 06:40:06 (Waarom krijg ik die afbeeldingen niet fatsoenlijk?) ]
pi_195989487
Was vandaag veel beter loopweer dan voorspeld was, in het zonnetje behoorlijk warm. Bij het begin wat zware benen, maar ging beter dan verwacht. Weer lekker HM in de benen vandaag.

Vandaag opvallend vaak gehad dat ik achter 2 wandelaars kwam die in het midden liepen. Bij het vragen of ik er langs mocht gingen ze dan beiden aan 1 kant lopen, zodat ik er nog steeds vlak langs moest lopen...
pi_195989555
Het was wel warm, hier ook veel wind en motregen. Ik heb versnellingen gelopen dus vond een beetje motregen om af te koelen niet Zo erg.
Whatever...
pi_196005503
Zijn hier nog lopers die Endomondo gebruiken?

Naar welke app stappen jullie over nu Endomondo heeft aangekondigd de stekker er uit te trekken?

Ik vind het jammer! Heb er zo'n 10 jaar aan historie in staan. Strava wel eens geprobeerd, maar dat is het ook niet helemaal.
pi_196005549
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn hier nog lopers die Endomondo gebruiken?

Naar welke app stappen jullie over nu Endomondo heeft aangekondigd de stekker er uit te trekken?

Ik vind het jammer! Heb er zo'n 10 jaar aan historie in staan. Strava wel eens geprobeerd, maar dat is het ook niet helemaal.
Hier strava icm met de Stryd app. Op zich tevreden. Strava is meer mijn logboek, ook wandelen, krachttraining, wielrennen staat er in. Stryd gebruik ik voor het lopen zelf met de powermeter. Inmiddels best uitgebreid, inclusief trainingen etc.
Whatever...
pi_196005663
Zo, ik heb de traditionele eindejaarsverkoudheid ook weer te pakken. Wat zou het toch fijn zijn die een keertje over te slaan, valt namelijk altijd midden in mijn voorbereiding voor de langste run die ik jaarlijks loop, waardoor deze nooit helemaal optimaal verloopt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_196006151
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn hier nog lopers die Endomondo gebruiken?

Naar welke app stappen jullie over nu Endomondo heeft aangekondigd de stekker er uit te trekken?

Ik vind het jammer! Heb er zo'n 10 jaar aan historie in staan. Strava wel eens geprobeerd, maar dat is het ook niet helemaal.
Strava, Garmin Connect en een zelfgebouwde tool waar ik de GPX-bestanden in lees en nog wat extra statistieken uit kan halen.
pi_196006465
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn hier nog lopers die Endomondo gebruiken?

Naar welke app stappen jullie over nu Endomondo heeft aangekondigd de stekker er uit te trekken?

Ik vind het jammer! Heb er zo'n 10 jaar aan historie in staan. Strava wel eens geprobeerd, maar dat is het ook niet helemaal.
Gebruikte Endomondo al tijden niet meer. Gebruik voor mijn totaaloverzicht Smashrun. Verder staan mn loopjes her en der in Polar, Garmin en trainasone.
pi_196006574
Iemand ervaring met trainingpeaks trouwens?
Whatever...
pi_196011576
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:52 schreef Cynic het volgende:
Zo, ik heb de traditionele eindejaarsverkoudheid ook weer te pakken. Wat zou het toch fijn zijn die een keertje over te slaan, valt namelijk altijd midden in mijn voorbereiding voor de langste run die ik jaarlijks loop, waardoor deze nooit helemaal optimaal verloopt.
Ik ben nog nooit zo weinig verkouden geweest in een jaar als dit jaar. Of het is toeval, of het is een bijvangst van het minder onder de mensen komen, handen wassen, afstand proberen te houden etc.

Edit: ik hoop dat ik het nu niet gejynxt heb en vanaf morgen de rest van het jaar een horrorverkoudheid des doods heb.
  Redactie Sport maandag 2 november 2020 @ 23:33:05 #36
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196012058
Ik ben nu in de laatste week van mijn hardloop/wandelschema. Volgende week dus verder maar ik weet niet zo goed waarmee.

Ik heb voor de komende 8 weken op maandag steeds een korte duurloop (variėrend van 30-45 minuten) staan, op woensdag interval (200p200) of tempoduur (steeds om en om) en op zaterdag een duurloop die na 8 weken eindigt op 60 minuten. Hierna wil ik de intervallen en duurlopen nog verder gaan uitbreiden.

Ik heb niet echt een doel behalve dat ik op lange termijn weer HM's wil kunnen lopen mochten de evenementen volgend jaar weer wat mogen. Is dit dan een beetje een oké schema om die richting op te gaan? Ik heb alle tijd, en ben denk ik nu nog niet zover om al weer langere intervallen te doen.

Tips zijn altijd welkom :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196014219
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit zo weinig verkouden geweest in een jaar als dit jaar. Of het is toeval, of het is een bijvangst van het minder onder de mensen komen, handen wassen, afstand proberen te houden etc.

Edit: ik hoop dat ik het nu niet gejynxt heb en vanaf morgen de rest van het jaar een horrorverkoudheid des doods heb.
Ik had ook goede hoop voor dit jaar, maar ik was even vergeten dat ik 2 jonge kinderen heb... dan kan je handen wassen zoveel je wil.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 07:15:06 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_196014507
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit zo weinig verkouden geweest in een jaar als dit jaar. Of het is toeval, of het is een bijvangst van het minder onder de mensen komen, handen wassen, afstand proberen te houden etc.

Edit: ik hoop dat ik het nu niet gejynxt heb en vanaf morgen de rest van het jaar een horrorverkoudheid des doods heb.
Ik ben überhaupt nog niet verkouden geweest dit jaar :o nu ik erover nadenk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_196016073
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:30 schreef Spanky78 het volgende:
Iemand ervaring met trainingpeaks trouwens?
ja, werkt fijn! Maar het is wel duur dus als je een beetje een nerd bent kun je beter zelf aan de slag met Golden Cheetah.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:42:00 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196016081
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn hier nog lopers die Endomondo gebruiken?

Naar welke app stappen jullie over nu Endomondo heeft aangekondigd de stekker er uit te trekken?

Ik vind het jammer! Heb er zo'n 10 jaar aan historie in staan. Strava wel eens geprobeerd, maar dat is het ook niet helemaal.
Oh, dat wist ik niet eens. Mijn Garmin synct nog wel met Endomondo, maar ik ben er niet erg actief.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_196016360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

ja, werkt fijn! Maar het is wel duur dus als je een beetje een nerd bent kun je beter zelf aan de slag met Golden Cheetah.
Of Runalyze.
pi_196016369
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 06:13 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik had ook goede hoop voor dit jaar, maar ik was even vergeten dat ik 2 jonge kinderen heb... dan kan je handen wassen zoveel je wil.
Je krijgt er zoveel voor terug.
pi_196017135
Egmond & Schoorl ook afgelast (een open deur natuurlijk).
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:42:36 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196018144
Een klein loopje hier in de buurt mag wel doorgaan, dus doe ik mee.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_196020861
quote:
17s.gif Op maandag 2 november 2020 23:33 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben nu in de laatste week van mijn hardloop/wandelschema. Volgende week dus verder maar ik weet niet zo goed waarmee.

Ik heb voor de komende 8 weken op maandag steeds een korte duurloop (variėrend van 30-45 minuten) staan, op woensdag interval (200p200) of tempoduur (steeds om en om) en op zaterdag een duurloop die na 8 weken eindigt op 60 minuten. Hierna wil ik de intervallen en duurlopen nog verder gaan uitbreiden.

Ik heb niet echt een doel behalve dat ik op lange termijn weer HM's wil kunnen lopen mochten de evenementen volgend jaar weer wat mogen. Is dit dan een beetje een oké schema om die richting op te gaan? Ik heb alle tijd, en ben denk ik nu nog niet zover om al weer langere intervallen te doen.

Tips zijn altijd welkom :)
Ik zou de tempoduur nog even overslaan, met intervallen bereik je meer met 3x per week trainen. Je basissnelheid goed omhoog krijgen door intervallen op 3, 5 en 10km tempo, en de duurlopen om te bereiken dat je belastbaarheid en conditie omhoog gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196022574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

ja, werkt fijn! Maar het is wel duur dus als je een beetje een nerd bent kun je beter zelf aan de slag met Golden Cheetah.
Ok, ik zal later misschien eens de free variant proberen. Punt is dat trainingpeaks dus ook trainingen kan uploaden naar mijn stryd. En dan kan ik dus power-based trainen. Net als veel mensen op de fiets doen. In mijn geval helpt het om niet te hard te gaan.... ik ben te fanatiek en raak dan geblesseerd.

het programma wat ik nu gratis doe via stryd zelf werkt ook prima voorlopig. Maar dat gaat vast straks niet meer gratis zijn. Wel topding trouwens die stryd.
Whatever...
pi_196022734
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ok, ik zal later misschien eens de free variant proberen. Punt is dat trainingpeaks dus ook trainingen kan uploaden naar mijn stryd. En dan kan ik dus power-based trainen. Net als veel mensen op de fiets doen. In mijn geval helpt het om niet te hard te gaan.... ik ben te fanatiek en raak dan geblesseerd.

het programma wat ik nu gratis doe via stryd zelf werkt ook prima voorlopig. Maar dat gaat vast straks niet meer gratis zijn. Wel topding trouwens die stryd.
Hoe werkt dat dan, dan programmeer je van tevoren intervallen in op vermogen en zie je je vermogen op je horloge staan ipv snelheid?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 15:35:28 #48
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196022844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou de tempoduur nog even overslaan, met intervallen bereik je meer met 3x per week trainen. Je basissnelheid goed omhoog krijgen door intervallen op 3, 5 en 10km tempo, en de duurlopen om te bereiken dat je belastbaarheid en conditie omhoog gaan.
Dankje voor de tip.
Dus 2 intervaltrainingen en per week en 1 duurloop? En die tweede intervaltraining, doe je dan langere intervallen dan die (x)x200p200? Bijvoorbeeld 400p400?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196022964
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:35 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dankje voor de tip.
Dus 2 intervaltrainingen en per week en 1 duurloop? En die tweede intervaltraining, doe je dan langere intervallen dan die (x)x200p200? Bijvoorbeeld 400p400?
Nee ik zou 1 intervaltraining doen en twee duurlopen, maar dan wel een echt pittige. Wat iemand hier eerder ook al zijn, de 'kern' mag in de winter zeker rond de 6km zijn. Dus bijv. 15x400m op 5km tempo. Als dat nu nog teveel is, kun je beginnen met 8x400 en in een paar weken doorbouwen. 1 van de 2 duurlopen kun je nog wel leuker maken door bijvoorbeeld wat blokken op hartslagzone 1 en 2 af te wisselen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196023128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan, dan programmeer je van tevoren intervallen in op vermogen en zie je je vermogen op je horloge staan ipv snelheid?
Yip. En hij geeft dan ook aan of je harder of zachter moet lopen. Op de andere schermen kun je ook hartslag volgen icm power. Het is gewoon een extra dimensie net als bij fietsen.

Overigens kun je snelheid ook zien (in Min/km is mijn eigen keuze, je kunt vanalles instellen)
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 november 2020 @ 16:55:16 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196024588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee ik zou 1 intervaltraining doen en twee duurlopen, maar dan wel een echt pittige. Wat iemand hier eerder ook al zijn, de 'kern' mag in de winter zeker rond de 6km zijn. Dus bijv. 15x400m op 5km tempo. Als dat nu nog teveel is, kun je beginnen met 8x400 en in een paar weken doorbouwen. 1 van de 2 duurlopen kun je nog wel leuker maken door bijvoorbeeld wat blokken op hartslagzone 1 en 2 af te wisselen.
Wat zit hier zoal aan rust tussen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196024732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat zit hier zoal aan rust tussen?
Als je op een atletiekbaan loopt kun je 400 meter dribbelen doen, anders 90-120 sec. Meestal is het 90 bij ons.

Overigens, er zijn heel veel wegen naar Rome he, bij een trainingsschema moet je je vooral bedenken wat je er mee wilt bereiken. Mijn trainer zegt: als je maar 3x in de week loopt maakt het niet uit wat je doet in die trainingen.

Maar ik denk wel dat mensen over het algemeen te snel naar 'tempoduurlopen' grijpen, waardoor ze dus elke week een training op bijna hun wedstrijdtempo doen zonder dat ze hun wedstrijdtempo echt verhogen, want dat doe je door intervallen. Dan kun je de vorm ook veel beter vasthouden tot het eind. Het 'een beetje lang, best hard' is een typisch voorbeeld van het 'grijs trainen', er is nu wel steeds meer bewijs dat je beter zwart wit kunt trainen; een klein deel vd tijd echt hard en een groot deel van de tijd echt rustig.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 17:39:40 #53
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196025656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee ik zou 1 intervaltraining doen en twee duurlopen, maar dan wel een echt pittige. Wat iemand hier eerder ook al zijn, de 'kern' mag in de winter zeker rond de 6km zijn. Dus bijv. 15x400m op 5km tempo. Als dat nu nog teveel is, kun je beginnen met 8x400 en in een paar weken doorbouwen. 1 van de 2 duurlopen kun je nog wel leuker maken door bijvoorbeeld wat blokken op hartslagzone 1 en 2 af te wisselen.
Thanks ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als je op een atletiekbaan loopt kun je 400 meter dribbelen doen, anders 90-120 sec. Meestal is het 90 bij ons.

Overigens, er zijn heel veel wegen naar Rome he, bij een trainingsschema moet je je vooral bedenken wat je er mee wilt bereiken. Mijn trainer zegt: als je maar 3x in de week loopt maakt het niet uit wat je doet in die trainingen.

Maar ik denk wel dat mensen over het algemeen te snel naar 'tempoduurlopen' grijpen, waardoor ze dus elke week een training op bijna hun wedstrijdtempo doen zonder dat ze hun wedstrijdtempo echt verhogen, want dat doe je door intervallen. Dan kun je de vorm ook veel beter vasthouden tot het eind. Het 'een beetje lang, best hard' is een typisch voorbeeld van het 'grijs trainen', er is nu wel steeds meer bewijs dat je beter zwart wit kunt trainen; een klein deel vd tijd echt hard en een groot deel van de tijd echt rustig.
Uiteindelijk wil ik me richten op alles wat tussen de 10km en HM zit. Later wil ik ook nog wel een vierde training toevoegen in de week maar dat leek me nu nog niet echt slim.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 17:49:45 #54
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196025868
Ik zie nu trouwens wel dat de intervaltrainingen dan veel langer zijn dan de duurlopen in het weekend. Is dat niet gek?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196030270
"Maar 3x in de week". Dat zou ik al best veel vinden.. :D
Trouwens, met die net aangekondigde maatregelen verandert er voor individuele sporten toch in wezen niet zoveel ten opzichte van wat al afgekondigd was?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 20:11:59 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196030357
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:09 schreef Cynic het volgende:
"Maar 3x in de week". Dat zou ik al best veel vinden.. :D
Trouwens, met die net aangekondigde maatregelen verandert er voor individuele sporten toch in wezen niet zoveel ten opzichte van wat al afgekondigd was?
Zwembaden gaan dicht.. :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196035068
Onze groepjes van vier gaan nog maar eens door de helft. Overigens een wassen neus, want binnen de groep moet je anderhalve meter afstand houden en de groepen moeten onderling anderhalve meter afstand houden. Ehh.... :|W
pi_196035144
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:49 schreef DeLuna het volgende:
Ik zie nu trouwens wel dat de intervaltrainingen dan veel langer zijn dan de duurlopen in het weekend. Is dat niet gek?
Qua duur of qua afstand? Op zich is dat niet zo gek, want bij interval ben je niet constant aan het hardlopen. Mijn intervaltrainingen duren meestal ruim anderhalve uur inclusief warming-up, loopscholing en cooling-down, terwijl ik zelden een rustige duurloop van anderhalf uur doe.
  Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 23:05:00 #59
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196035234
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:01 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Qua duur of qua afstand? Op zich is dat niet zo gek, want bij interval ben je niet constant aan het hardlopen. Mijn intervaltrainingen duren meestal ruim anderhalve uur inclusief warming-up, loopscholing en cooling-down, terwijl ik zelden een rustige duurloop van anderhalf uur doe.
Afstand en daarmee dus ook duur. Maar ik zie ook dat ik de 10% regel netjes volg per week dus ik voorzie geen problemen eigenlijk. Misschien de interval dan maar even naar de zaterdag verplaatsen aangezien die meer tijd in beslag gaan nemen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196043398
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:09 schreef Cynic het volgende:
"Maar 3x in de week". Dat zou ik al best veel vinden.. :D
Trouwens, met die net aangekondigde maatregelen verandert er voor individuele sporten toch in wezen niet zoveel ten opzichte van wat al afgekondigd was?
Het punt is ook niet dat iedereen vaker dan dat moet trainen, alleen dat je dan geen ingewikkelde gevarieerde schema’s nodig hebt. Dat speelt meer als je vrijwel elke dag loopt en afwisselende trainingsprikkels nodig hebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196098228
Gisteren de deur uit toen het al donker was. De eerste stappen voelden al gelijk goed en ik had een HM duurloop in gedachten.
Maar ik merkte al heel snel dat een wat hoger tempo heel lekker liep, dus dat hield ik ook vast.
Eenmaal de stad uit en de polder in werd het echt donker, maar met m'n nieuwe lichtvest kon ik het pad goed volgen. Km na km vlogen op rap tempo voorbij (rond de 4:50) en ik begon al te denken dat dit mogelijk een PR kon worden, zonder dat ik die voor ogen had toen ik vertrok.

Na 15km dacht ik zelfs dat 25km ook nog wel zou lukken, dus heb ik er een extra lus aan vastgeknoopt.
Na 21,5km helemaal gesloopt en het tempo verlaagd naar 5:20 om de overige 3,5km te halen.

Halve marathon onder 1:43, maar m'n Strava en Garmin tellen hem niet als zodanig, omdat ik met stoplichten en een kort eet- en plaspauze m'n horloge op pauze heb gezet :@

Afijn, wel m'n langste afstand van 2020 gelopen en m'n pure beweegtijd was over de gehele 25km 4:57, waar ik bijzonder trots op ben. Had niet gedacht dat ik in zulk goede conditie verkeerde :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:46:03 #62
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_196101835
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gisteren de deur uit (..)

Afijn, wel m'n langste afstand van 2020 gelopen en m'n pure beweegtijd was over de gehele 25km 4:57 (..)
Uitslover!!! Goed gedaan. Zelf vanmiddag voor het eerst in maanden weer intervallen gedaan: 5 x 500m, best pittig. :)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_196112728
Gisteren een sportmedisch onderzoek laten uitvoeren. Nog nooit ben ik zo dood gegaan op een loopband.
  Redactie Sport zaterdag 7 november 2020 @ 10:39:37 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196113017
Vandaag de laatste training van mijn opbouwschema afgerond. Nu maar weer opbouwen naar de leuke afstanden *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196123178
Wat was het vandaag heerlijk loopweer zeg.
Lekker rustig rondje gemaakt met dochterlief op de fiets naast me. Best een goede methode om niet al te hard te gaan.
pi_196124167
Vanavond heerlijk gelopen met een kraakheldere sterrenhemel.
pi_196124243
Morgen lekker stukje lopen. Nu al zin in!
Whatever...
  Forum Admin zaterdag 7 november 2020 @ 21:42:51 #68
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_196124340
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:43 schreef RunnerAdd het volgende:
Wat was het vandaag heerlijk loopweer zeg.
Lekker rustig rondje gemaakt met dochterlief op de fiets naast me. Best een goede methode om niet al te hard te gaan.
Wacht maar. Op een gegeven moment moet je aanpoten en zegt ze lachend dat het wel wat sneller mag.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_196126256
Zeker prima loopweer vandaag, rondje gedaan van 20km.
Hartslag was wel veel hoger dan normaal, beetje vreemd.
pi_196129835
Als je 's ochtends vroeg wilt rennen maar nog niet de wc kan.. 2e koffietje erin dan maar :x Herkenbaar?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 8 november 2020 @ 09:19:22 #71
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_196130278
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 07:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Als je 's ochtends vroeg wilt rennen maar nog niet de wc kan.. 2e koffietje erin dan maar :x Herkenbaar?
Zeker weten :Y

Een sigaret bij de koffie helpt ook :P
F means you're fucked
  Moderator zondag 8 november 2020 @ 09:29:01 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_196130373
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 07:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Als je 's ochtends vroeg wilt rennen maar nog niet de wc kan.. 2e koffietje erin dan maar :x Herkenbaar?
Maar dan moet je onderweg plassen ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 november 2020 @ 10:00:27 #73
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196130648
's ochtends vroeg rennen vind ik sowieso meh, dus dat vermijd ik liever.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_196131918
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:19 schreef YUR het volgende:

[..]

Zeker weten :Y

Een sigaret bij de koffie helpt ook :P
Roken en hardlopen? Ben 2 jaar geleden gestopt. Echter, als ik dan terugkwam van een run en ik stak een sigaret op, dan ging ik kapot :') al die longblaasjes die openstaan die je dan dicht schroeit.

Maar idd, voor naar de wc te gaan helpt het wel :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 8 november 2020 @ 12:07:06 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_196132365
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 11:37 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Roken en hardlopen? Ben 2 jaar geleden gestopt. Echter, als ik dan terugkwam van een run en ik stak een sigaret op, dan ging ik kapot :') al die longblaasjes die openstaan die je dan dicht schroeit.

Maar idd, voor naar de wc te gaan helpt het wel :P
Toen ik begon met hardlopen rookte ik ook nog als een ketter ja... ben nu denk ik een jaar of 8 of 9 gestopt
F means you're fucked
pi_196133222
Toen ik begon met Start2Run rookte ik ook nog. En het eerste dat ik deed nadat ik thuis kwam was een sigaret opsteken. Inmiddels echt onvoorstelbaar.
  zondag 8 november 2020 @ 14:27:42 #77
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_196134594
Vanochtend eindelijk mijn eerste (virtuele) halve marathon wedstrijd gelopen; de halve marathon van Gouda.

Het waren perfecte omstandigheden, lekker fris, geen wind, zonnetje en mijn vrouw die voor de support mee fietste en zo ook wat actie foto's kon maken. Doel was om onder de 1:50:00 te lopen en dan wat rustigbeginnen en op het eind versnellen. Tot zover de theorie.

Praktijk kwam gelukkig goed overheen, begon de eerste 10 kilometer met tijden tussen de 5:08 en 5:10. Als ik steeds 5:10 zou lopen kwam ik om 1:49:00 uit en zo had ik mijn horloge ook ingesteld (Peters Race Pace display). Liep keurig volgens het schema, heel makkelijk en had nergens last van.

Na 10 kilometer langzaam versneld en zag steeds meer de voorsprong op de doeltijd van 1:49:00 groter worden. Tijden versneld naar 5:04 en uiteindelijk versneld naar 5:00 op 15 kilometer. Benen voelde nog steeds prima aan, liep nog steeds erg lekker en zag ook steeds de uiteindelijke tijd sneller worden.

Dat motiveerde wel en de benen waren nog goed dus nog maar wat versnellen voor die laatste 6 kilometer. Uiteindelijk de rondetijd langzaam kunnen verlagen naar 4:44 voor de laatste 21 kilometer. Werd nu wel steeds wat zwaarder maar de benen voelden nog steeds opmerkelijk goed. Wat ook wel scheelde waren de aanmoedigingen van m'n vrouw die ook wel zag dat het steeds sneller ging maar ook wel meer moeite koste.

Uiteindelijk gefinished in een tijd van 1:46:15, bijna 4 minuten sneller dan mijn oorspronkelijke trainingsdoel en ook nog mooi 2:45 sneller dan wat ik van tevoren had bedacht. Echt super tevreden mee natuurlijk *O*

Geen idee hoe ik het gedaan heb ten opzichte van de andere deelnemers want kan m'n tijd nog niet uploaden :') Maar hoe dan ook, ik had niet verwacht dat ik uiteindelijk deze tijd had kunnen lopen. Best wel een beetje trost op mezelf en het smaakt natuurlijk naar meer :)
  Forum Admin zondag 8 november 2020 @ 14:48:06 #78
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_196134943
Lekker bezig Blackhole.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 8 november 2020 @ 16:09:27 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196136374
Dat Evy midden in de Loonse en Drunense duinen in je oor fluistert: Denk jij ook weleens aan patatjes? :D

Afijn, we zijn weer geweest *O*
pi_196136644
Mooie prestatie Black-Hole.

Mijn trainingsrondje liep wat uit de hand en kwam op een halve marathon uit. Maar het was heerlijk weer O+
pi_196137320
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 21:42 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Wacht maar. Op een gegeven moment moet je aanpoten en zegt ze lachend dat het wel wat sneller mag.
Haha, ben inderdaad bang dat dat over een jaar of 2 wel het geval zal zijn ja.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 november 2020 @ 17:15:08 #82
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196137462
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2020 14:27 schreef Black-Hole het volgende:
Vanochtend eindelijk mijn eerste (virtuele) halve marathon wedstrijd gelopen; de halve marathon van Gouda.

Het waren perfecte omstandigheden, lekker fris, geen wind, zonnetje en mijn vrouw die voor de support mee fietste en zo ook wat actie foto's kon maken. Doel was om onder de 1:50:00 te lopen en dan wat rustigbeginnen en op het eind versnellen. Tot zover de theorie.

Praktijk kwam gelukkig goed overheen, begon de eerste 10 kilometer met tijden tussen de 5:08 en 5:10. Als ik steeds 5:10 zou lopen kwam ik om 1:49:00 uit en zo had ik mijn horloge ook ingesteld (Peters Race Pace display). Liep keurig volgens het schema, heel makkelijk en had nergens last van.

Na 10 kilometer langzaam versneld en zag steeds meer de voorsprong op de doeltijd van 1:49:00 groter worden. Tijden versneld naar 5:04 en uiteindelijk versneld naar 5:00 op 15 kilometer. Benen voelde nog steeds prima aan, liep nog steeds erg lekker en zag ook steeds de uiteindelijke tijd sneller worden.

Dat motiveerde wel en de benen waren nog goed dus nog maar wat versnellen voor die laatste 6 kilometer. Uiteindelijk de rondetijd langzaam kunnen verlagen naar 4:44 voor de laatste 21 kilometer. Werd nu wel steeds wat zwaarder maar de benen voelden nog steeds opmerkelijk goed. Wat ook wel scheelde waren de aanmoedigingen van m'n vrouw die ook wel zag dat het steeds sneller ging maar ook wel meer moeite koste.

Uiteindelijk gefinished in een tijd van 1:46:15, bijna 4 minuten sneller dan mijn oorspronkelijke trainingsdoel en ook nog mooi 2:45 sneller dan wat ik van tevoren had bedacht. Echt super tevreden mee natuurlijk *O*

Geen idee hoe ik het gedaan heb ten opzichte van de andere deelnemers want kan m'n tijd nog niet uploaden :') Maar hoe dan ook, ik had niet verwacht dat ik uiteindelijk deze tijd had kunnen lopen. Best wel een beetje trost op mezelf en het smaakt natuurlijk naar meer :)
Indrukwekkend _O_

Vooral ook die erg fraaie indeling.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 8 november 2020 @ 17:45:25 #83
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_196137868
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2020 14:27 schreef Black-Hole het volgende:
Vanochtend eindelijk mijn eerste (virtuele) halve marathon wedstrijd gelopen; (..)

begon de eerste 10 kilometer met tijden tussen de 5:08 en 5:10 (..)

nog maar wat versnellen voor die laatste 6 kilometer. Uiteindelijk de rondetijd langzaam kunnen verlagen naar 4:44
Zoals het beschrijft lijkt het of je toch iets te voorzichtig begonnen bent. Niet heel gek natuurlijk als het je eerste wedstrijd loopt, maar ik voorspel je, je kan waarschijnlijk nog een stukje sneller. Voor nu, geniet van dit mooie debuut!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  zondag 8 november 2020 @ 19:40:30 #84
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_196139889
Bedankt allemaal!
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:45 schreef Corniel het volgende:

[..]

Zoals het beschrijft lijkt het of je toch iets te voorzichtig begonnen bent. Niet heel gek natuurlijk als het je eerste wedstrijd loopt, maar ik voorspel je, je kan waarschijnlijk nog een stukje sneller. Voor nu, geniet van dit mooie debuut!
Ja dat gevoel heb ik ook hoor. Was de eerste keer dat ik hem ‘voluit’ liep en had getraind op een race tempo van 5:05 - 5:10. Was dus lastig inschatten hoe het precies allemaal zou gaan vooral richting de laatste kilomoters. Maar het biedt zeker ruimte voor een nog snellere tijd gezien de tijden van vandaag.
pi_196140035
Knap gedaan black-hole! Gezien de opbouw en dit virtuele wedstrijd was zit er waarschijnlijk nog wel betere tijd in.

Vandaag echt een prachtige dag om te gaan hardlopen. Tempo zat er lekker in. Even gedacht om nog wat verder te lopen, maar leek me toch verstandig om dat niet te doen.
pi_196140557
Ik heb nog nooit gerookt, maar ik ben wel begonnen met koffiedrinken omwille van het hardlopen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196140833
Flinke afstanden hier. En snelle tijden. Mooi hoor!

Ik heb alleen maar rustig wat getraind. Woensdag timetrial, eens zien of het trainen voor progressie heeft gezorgd.

Ben me nu al een week of zes enorm aan het inhouden door rustig te lopen. Op zich wel lekker maar ik vraag me af of ik nog snel kan behoudens korte intervallen. Zal woensdag wel afzien zijn... maar als dan mijn cp/ftp omhoog gaat mag ik tenminste iets harder.

P. S. Ik ga nooit hardlopen zonder eerst naar de wc te gaan. Geen zin in een Tom Dumoulinnetje.
Whatever...
pi_196147269
Ik ga meedoen aan de Last Runner Standing.. weer een corona solo wedstrijd, via Instagram opgezet.. Eerste ronde is met 40 vrouwen (en mannen) in poultjes van 5, zo snel mogelijk een 5km afleggen. De snelste 2 per poule gaan in de 'elite poule' en de nummers 3 en 4 in de amateur poule. Daarna volgen er met die 16 nog 4 knock-out rondes met elke week een andere afstand, totdat er 1 overblijft. Grappig concept toch! Ik ben alleen niet zo goed in 5km dus ben benieuwd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 november 2020 @ 10:33:44 #89
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196147460
Wat is het voordeel van koffie drinken met betrekking tot hardlopen? Die link mis ik :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196147468
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:33 schreef heywoodu het volgende:
Wat is het voordeel van koffie drinken met betrekking tot hardlopen? Die link mis ik :D
Cafeļne zorgt ervoor dat je harder gaat. #doping
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_196147505
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga meedoen aan de Last Runner Standing.. weer een corona solo wedstrijd, via Instagram opgezet.. Eerste ronde is met 40 vrouwen (en mannen) in poultjes van 5, zo snel mogelijk een 5km afleggen. De snelste 2 per poule gaan in de 'elite poule' en de nummers 3 en 4 in de amateur poule. Daarna volgen er met die 16 nog 4 knock-out rondes met elke week een andere afstand, totdat er 1 overblijft. Grappig concept toch! Ik ben alleen niet zo goed in 5km dus ben benieuwd..
Leuk opgezet! Ik zag ook een 5km corona wedstrijdje voorbijkomen, begon om 6:00 en dan ieder uur 5km afleggen. Last man standing wint.
Klonk als de hel, dan liever een wedstrijdje zoals die van jou :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_196147515
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:33 schreef heywoodu het volgende:
Wat is het voordeel van koffie drinken met betrekking tot hardlopen? Die link mis ik :D
Ten eerste dus kunnen poepen voordat je wedstrijd start. Daarnaast is een beetje cafeine vaak ook wel lekker om op spanning te komen, de wedstrijden beginnen vaak erg vroeg. En ten derde is cafeine ook het meest bewezen prestatieverhogende middel op je duurvermogen wat niet op de dopinglijst staat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 9 november 2020 @ 10:44:38 #93
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_196147607
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:37 schreef La_Tramposa het volgende:

En ten derde is cafeine ook het meest bewezen prestatieverhogende middel op je duurvermogen wat niet op de dopinglijst staat.
Helaas schijnt het in de vorm van koffie (en cola) niet te werken naar verluid. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 november 2020 @ 10:50:08 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196147682
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ten eerste dus kunnen poepen voordat je wedstrijd start. Daarnaast is een beetje cafeine vaak ook wel lekker om op spanning te komen, de wedstrijden beginnen vaak erg vroeg. En ten derde is cafeine ook het meest bewezen prestatieverhogende middel op je duurvermogen wat niet op de dopinglijst staat.
Oh :o

Dat eerste en tweede is voor mij geen probleem, spanning genoeg om dat te regelen _O-

En dat derde, tja, dan maar iets minder hard ipv koffie drinken :P

Maar duidelijk!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196147691
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:44 schreef Corniel het volgende:

[..]

Helaas schijnt het in de vorm van koffie (en cola) niet te werken naar verluid. ;)
Bron?
Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt, en verschilt het ook per persoon. Het nadeel van het in koffievorm nemen is natuurlijk dat je ook nadelige effecten hebt, wellicht uitdroging, en je wel heel veel koffie meot drinken om aan goede hoeveelheden te komen, dus dan is een pil handiger.
Eerst werd ook gedacht dat je een paar weken aan cafeine-onthouding moest doen om optimaal effect te hebben maar dat is nu weer ontkracht.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196147795
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:37 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Leuk opgezet! Ik zag ook een 5km corona wedstrijdje voorbijkomen, begon om 6:00 en dan ieder uur 5km afleggen. Last man standing wint.
Klonk als de hel, dan liever een wedstrijdje zoals die van jou :D
Er zijn nog 4 plekken open voor dames in ieder geval!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196147879
Voordeel van koffie is dat je ook minder gewicht mee hoeft te nemen, iedere gram telt ;).

quote:
Onze lichamen zijn gemaakt om te overleven. Als de bijnieren worden gestimuleerd komen stofjes als adrenaline in ons bloed, waardoor we beter met dreiging kunnen omgaan. Die stress uit zich op verschillende manieren: klamme handen, natte oksels, of sprintjes naar de wc.

Dit mechanisme zit in het oudste deel van onze hersenen, het 'reptielenbrein', zegt psycholoog Robert Udewitz. "Onze ratio komt dan in conflinct met ons instinct." Het klopt dat we onze darmen legen om harder te kunnen rennen, zegt hij. Stel je voor: als mensen in de prehistorie moesten wegrennen voor een woest kudde mammoeten, dan deden ze dat dus kotsend, poepend en pissend, zodat ze alle ballast kwijt waren en konden rennen als Daphne Schippers.

Daphne Schippers was in de prehistorie al een fenomeen :P

[ Bericht 35% gewijzigd door Sport_Life op 09-11-2020 11:08:55 ]
pi_196148032
Ja, het is waar dat naar de wc gaan bij voldoende wedstrijdspanning soms vanzelf wel lukt :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 9 november 2020 @ 12:03:57 #99
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_196149104
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bron?
Ik heb dit horen beweren door iemand uit de begeleiding van Jumba-Visma. De vervuiling in koffie zou het effect (grotendeels) teniet doen. Cafeļne in gelletjes, en tabletten zou veel beter werken. Harde cijfers kon ik al googlend zo snel niet vinden.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  maandag 9 november 2020 @ 12:50:07 #100
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_196149890
Speaking of gelletjes, tabletten en drankjes; wie gebruikt hier extra voeding tijdens trainingen en/of wedstrijden? Wanneer gebruik je het en wat gebruik je dan? Ben daar wel benieuwd naar want denk dat het heel erg verschilt per persoon.

Zelf gebruik ik sinds kort bij lange trainingen / duurlopen / wedstrijden van meer dan 1,5 uur Tailwind als 'voeding'. Heb daar wat proefverpakkingen van besteld om te proberen nadat ik er goede verhalen over had gehoord.

Bevalt heel erg goed omdat het oplosbaar is in water wat ik dan toch al meenam gezien de afstand en het heel makkelijk drinkt en je ook geen extra gels meer nodig hebt. Zelf ook helemaal geen last van mijn maag tijdens het lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')