abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195942690
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195942725
Vandaag een keer geen storing zou op zich fijn zijn :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:19:27 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195942771
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja en een goed begin begint bij jezelf ;) De gezelligheid straalt er bij jou ook niet bepaald af: ik hoef die informatie niet uit je te trekken, die hoor je meteen te geven.
Ja fijn voor je voortaan gewoon normaal vragen anders bekijk je het maar. Ben je fucking hondje niet met je "die hoor je meteen te geven :') " .
blablablabla
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:21:32 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195942778
quote:
In Duitsland zijn ze wel wat innovatiever dan hier.

Ook in diverse voetbalstadions zit daar gewoon publiek, en bij de Formule 1 paar weken terug ook. Nu ben ik als sportliefhebber enigszins bevooroordeeld maar dat ze dat onderzoek over risico's in voetbalstadions in Nederland niet eens hebben afgewacht getuigde ook niet echt van out of the box denken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:23:19 #6
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195942818
quote:
quote:
Overigens is geen enkele proefpersoon na afloop van het experiment in Leipzig positief getest op het coronavirus.
Tja, als er geen besmette personen aanwezig waren kon ook niemand besmet raken...
are we infinite or am I alone
pi_195942829
quote:
Hoe willen ze de 1,5m handhaven?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:24:28 #8
416575 crew  Evenstar
pi_195942838
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook in diverse voetbalstadions zit gewoon publiek, en bij de Formule 1 paar weken terug ook. Nu ben ik als sportliefhebber enigszins bevooroordeeld maar dat ze dat onderzoek over risico's in voetbalstadions in Nederland niet eens hebben afgewacht getuigde ook niet echt van out of the box denken.
Ben ook echt voor meer onderzoek naar dit soort dingen en het liefst z.s.m.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om bijvoorbeeld duizend vrijwilligers te vinden om hieraan mee te doen.

Ben natuurlijk ook bevooroordeeld qua sport en concerten, maar je kan echt zoveel meer doen dan alleen maar toekijken en open/dicht.
pi_195942848
quote:

[..]

Ook in diverse voetbalstadions zit daar gewoon publiek, en bij de Formule 1 paar weken terug ook. Nu ben ik als sportliefhebber enigszins bevooroordeeld maar dat ze dat onderzoek over risico's in voetbalstadions in Nederland niet eens hebben afgewacht getuigde ook niet echt van out of the box denken.
Duitsland heeft nu ook een tweede golf dus die innovatie zal nu ook wel klaar zijn, maand of wat geleden hadden we hier ook gewoon 15k in de stadions.
blablablabla
pi_195942873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet te doen. Logistiek ook een drama. Kan misschien wel als je weer op de 50 positieve tests per dag zit, nu gaan ze dat echt geen optie.
blablablabla
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:27:28 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195942886
quote:
Lijkt mij heel fijn, maar ook niet te handhaven, zeker als mensen alcohol op hebben. :@
Die gaan gewoon staan in hun groepje en blijven niet op die stoel zitten.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:29:05 #12
416575 crew  Evenstar
pi_195942912
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is ook heel lastig. Je moet over zoveel dingen nadenken. Hoe zorg je dat men niet te dicht opelkaar gaat staan in de rijen? Hoe zijn de looproutes van/naar de stoelen etc. Ze zeggen verder zelf ook al dat het alleen mogelijk is bij zitplaatsen en als iedereen blijft zitten. Staanplaatsen maakt het al snel onmogelijk of je moet echt afgebakende vakjes hebben, maar dat schiet ook niet op.

Het is ook niet makkelijk, maar het is goed om hierover na te denken. Stel dat een vaccin te lang op zich laat wachten. Je kan dan beter een beetje out of the box gaan denken i.p.v. constant roepen dat het allemaal niet kan.
pi_195942934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet te doen. Logistiek ook een drama. Kan misschien wel als je weer op de 50 positieve tests per dag zit, nu gaan ze dat echt geen optie.
Ok dan... Mensen hebben geen knopje met hou 1,5m afstand.
Technisch kan je het voorkomen theoretisch, maar dat is niet wenselijk.

Dus eigenlijk een advies van niks, want in de praktijk kan het niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:30:32 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195942947
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Duitsland heeft nu ook een tweede golf dus die innovatie zal nu ook wel klaar zijn, maand of wat geleden hadden we hier ook gewoon 15k in de stadions.
Ik heb vooral de indruk dat die ene wedstrijd bij Feyenoord een mooie stok was voor Rutte en co om iedereen maar mee dicht te gooien in het betaald voetbal.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:30:36 #15
416575 crew  Evenstar
pi_195942949
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Lijkt mij heel fijn, maar ook niet te handhaven, zeker als mensen alcohol op hebben. :@
Die gaan gewoon staan in hun groepje en blijven niet op die stoel zitten.
Dan verkoop je geen alcohol en verwijder je iedereen die niet blijft zitten. Als je dat de eerste paar weken streng handhaaft dan is het snel afgelopen hoor.

Dit is wel een beetje wat ik bedoel met denken in onmogelijkheden. Ik snap en deel je punt wel hoor, maar ook dat kan opgelost worden. Veel out of the box ideeën worden meteen weggezet als onmogelijk en niet haalbaar.
pi_195942964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Is ook heel lastig. Je moet over zoveel dingen nadenken. Hoe zorg je dat men niet te dicht opelkaar gaat staan in de rijen? Hoe zijn de looproutes van/naar de stoelen etc. Ze zeggen verder zelf ook al dat het alleen mogelijk is bij zitplaatsen en als iedereen blijft zitten. Staanplaatsen maakt het al snel onmogelijk of je moet echt afgebakende vakjes hebben, maar dat schiet ook niet op.

Het is ook niet makkelijk, maar het is goed om hierover na te denken. Stel dat een vaccin te lang op zich laat wachten. Je kan dan beter een beetje out of the box gaan denken i.p.v. constant roepen dat het allemaal niet kan.
Zitplaatsrn met verplicht zitten kan, maar wat met een wc bezoek, drinken halen, het moment waarop men moet zitten of juist weer vertrekken.
Wat doe je als iemand toch opstaat?
pi_195943018
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb vooral de indruk dat die ene wedstrijd bij Feyenoord een mooie stok was voor Rutte en co om iedereen maar mee dicht te gooien in het betaald voetbal.
Wel jammer op zich want Caspergod was juist een onderzoek gestart om vermeende Covid-besmettingen in de stadions in kaart te brengen te monitoren. Dat had hele mooie data kunnen opleveren waarmee we ons internationaal zouden kunnen onderscheiden.
blablablabla
pi_195943032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan verkoop je geen alcohol en verwijder je iedereen die niet blijft zitten. Als je dat de eerste paar weken streng handhaaft dan is het snel afgelopen hoor.
Dan draaien de concertzalen niet rendabel. Die moeten het echt niet hebben van de tickets maar van de baromzet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:34:59 #19
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195943044
Ik denk dat dat tzt wel de moeite waard is om te proberen, maar niet met de huidige cijfers.
De huidige cijfers bieden geen enkele ruimte en reden om zelf te gaan experimenteren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:35:14 #20
416575 crew  Evenstar
pi_195943051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zitplaatsrn met verplicht zitten kan, maar wat met een wc bezoek, drinken halen, het moment waarop men moet zitten of juist weer vertrekken.
Wat doe je als iemand toch opstaat?
Nekschot :D

Denk dat je vooral weer moet vertrouwen op de mensen zelf. Als ze zich niet kunnen gedragen dan gaat het feestje de volgende keer niet door.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:36:05 #21
416575 crew  Evenstar
pi_195943072
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan draaien de concertzalen niet rendabel. Die moeten het echt niet hebben van de tickets maar van de baromzet.
Ben bereid om meer te betalen om dat te compenseren, denk met mij wel meerderen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:36:52 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195943095
quote:
De beperkingen hebben nu ook als doel om mobiliteit tegen te gaan, dus denk niet dat dit snel gaat gebeuren als er niet op een andere manier een significante mobiliteitsreductie wordt bereikt.
pi_195943108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat dat tzt wel de moeite waard is om te proberen, maar niet met de huidige cijfers.
De huidige cijfers bieden geen enkele ruimte en reden om zelf te gaan experimenteren.
Wellicht gewoon met een Coronasneltest toch, zo'n horecaondernemer uit Arnhem heeft er al duizenden ingeslagen.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:38:05 #24
416575 crew  Evenstar
pi_195943127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

De beperkingen hebben nu ook als doel om mobiliteit tegen te gaan, dus denk niet dat dit snel gaat gebeuren als er niet op een andere manier een significante mobiliteitsreductie wordt bereikt.
Dit is ook onmogelijk op dit moment. Staat ook in het stukje zelf. Het is ook meer iets voor als het allemaal weer onder controle is (en gehouden kan worden).
pi_195943258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Wat betreft het tweede zou je kunnen kijken, als het nodig is, of je voor bepaalde kinderen op het VO een ruimte inricht waarin ze zelfstandig kunnen werken en waar diverse docenten rouleren zodat er ook vragen gesteld kunnen worden? Dus in plaats van thuis op school zelfstandig werken in een soort huiswerkklas.
Volgens mij is dat tijdens de eerste golf ook gedaan. Een aantal kinderen mochten dan naar school komen, ook als hun ouders geen essentieel beroep hadden.

Ik sta ook niet a priori afwijzend t.o.v. minder kinderen in de klas. Alleen ben wel terughoudend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195943382
quote:
Wel tegenstrijdig met de lockdown vanaf maandag toch :O ?!
pi_195943398
De Jonge legt de brandbrief van de zorg dus naast zich neer. Erg goed voor de motivatie bij die mensen..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:55:27 #28
416575 crew  Evenstar
pi_195943413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
De Jonge legt de brandbrief van de zorg dus naast zich neer. Erg goed voor de motivatie bij die mensen..
Wat heeft die gezegd? Bron?

quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Gaat om situatie waarbij het allemaal wat meer onder controle is.
pi_195943424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar dit gaat louter over het vandaag ingrijpen toch? Zegt nog niets over de maatregelen die eventueel dinsdag (of niet) worden aangekondigt.
pi_195943436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat heeft die gezegd? Bron?
[..]

Gaat om situatie waarbij het allemaal wat meer onder controle is.
https://www.parool.nl/ned(...)F%2Fwww.google.nl%2F
pi_195943493
En toch moeten we eerst maar zien of de afvlakking/daling ook doorzet als het herfstvakantie effect er totaal uit is (zeg maar over een week of 2). Ik ben er absoluut niet gerust op.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:00:57 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195943497
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

De Jonge zegt net dat strengere maatregelen voorlopig niet nodig zijn, dacht ik.
pi_195943517
quote:

[..]

Ik denk bv ook niet dat we ook nog maar iets gaan horen over dat ''onderzoek'' betreffende restaurants. RIVM zou gaan onderzoeken of die evt veilig open zouden kunnen met protocollen; maatwerk binnen de horeca dus. Niks meer over gehoord en dat gaat ook niet gebeuren. Dicht gooien/bepaalde evenementen niet toe laten is makkelijker.
pi_195943521
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De Jonge zegt net dat strengere maatregelen voorlopig niet nodig zijn, dacht ik.
Dat verhaal gaat over Duitsland
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:03:22 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195943538
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat verhaal gaat over Duitsland
Volgens mij gaat het over Nederland. De Jonge heeft toch ook niks over Duitsland te zeggen :?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:04:06 #36
416575 crew  Evenstar
pi_195943546
quote:
Er spelen nu eigenlijk twee dingen.

Ten eerste stijging van het aantal besmettingen. Die lijkt nu te stabiliseren, dus druk op de zorg zal nog even twee weken kunnen toenemen en daarna stabiliseren om (te) langzaam af te nemen.

Ten tweede komt er waarschijnlijk langdurig druk op de zorg door die (te) langzame daling. Daar lijkt men op dit moment weinig oog voor te hebben, want ze zeggen keer op keer dat ze geen maatregelen willen treffen als het aantal besmettingen niet verder stijgt. Als de daling niet hard genoeg doorzet heeft de zorg het straks dus over een behoorlijk lange periode te druk.

Daar is die brandbrief dan ook over geweest, maar de Jonge wil dat niet snappen of vind het nog niet ernstig genoeg. Anders weet ik het ook niet.
pi_195943552
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het over Nederland. De Jonge heeft toch ook niks over Duitsland te zeggen :?
Je haalt 2 verhalen nu door elkaar bedoel ik.
pi_195943562
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar dit gaat louter over het vandaag ingrijpen toch? Zegt nog niets over de maatregelen die eventueel dinsdag (of niet) worden aangekondigt.
Denk dat hij met eerder idd bedoelde dat het niet eerder hoeft dan aankomende dinsdag, wat ik op zich wel kan begrijpen.
pi_195943586
Sophie Wilmès die ex-premier van België die op de IC lag is weer thuis inmiddels :)
blablablabla
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:06:47 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195943592
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:00 schreef Luke83 het volgende:
En toch moeten we eerst maar zien of de afvlakking/daling ook doorzet als het herfstvakantie effect er totaal uit is (zeg maar over een week of 2). Ik ben er absoluut niet gerust op.
Welk herfstvakantie-effect?
pi_195943617
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Middelbare scholen die een week hebben stilgelegen vanwege vakantie, dat zou in theorie een bak aan besmettingen schelen.
blablablabla
pi_195943620
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kinderen thuis, minder verplaatsingen van ouders en de leerlingen. Daarnaast de oudere leerlingen die wel feestjes hebben gevierd misschien in de vakantie en dus nu weer vrolijk met elkaar in de klas zitten. Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:08:17 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195943624
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:00 schreef Luke83 het volgende:
welk herfstvakantie effect? dat wordt ook maar genoemd terwijl niet aangetoond is dat het uberhaupt een effect is
pi_195943641
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:04 schreef Kyran het volgende:

[..]
Daar is die brandbrief dan ook over geweest, maar de Jonge wil dat niet snappen of vind het nog niet ernstig genoeg. Anders weet ik het ook niet.
Of De Jonge weet ook wat voor economische gevolgen zo'n zware lockdown nu heeft en hij weet ook dat de zorg het daar nog moeilijker door gaat krijgen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:10:19 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195943671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Kinderen thuis, minder verplaatsingen van ouders en de leerlingen. Daarnaast de oudere leerlingen die wel feestjes hebben gevierd misschien in de vakantie en dus nu weer vrolijk met elkaar in de klas zitten. Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden.
Volgens mij is het niet duidelijk dat de huidige cijfers worden beïnvloedt door de herfstvakantie, waar dan ook.
pi_195943673
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

welk herfstvakantie effect? dat wordt ook maar genoemd terwijl niet aangetoond is dat het uberhaupt een effect is
twitter
pi_195943686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is een theorie hier op het forum, niemand die zegt dat het klopt. Het zou niet ondenkbaar zijn, tot nu toe lijken corona golven elke keer begonnen tijdens het herstarten van scholen na vakanties.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:11:42 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195943696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
Maar dat zijn gewoon de ouders die thuisblijven. Ja, thuisblijven is beter, vandaar de adviezen om thuis te blijven. Hierboven wordt gepraat over kinderen die elkaar zouden besmetten op school.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:11:56 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195943699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:11 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Het is een theorie hier op het forum, niemand die zegt dat het klopt. Het zou niet ondenkbaar zijn, tot nu toe lijken corona golven elke keer begonnen tijdens het herstarten van scholen na vakanties.
Tot nu toe lijkt dat helemaal niet zo.
pi_195943729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Duitsland ;)
pi_195943735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat mij dus stoort is dat Rutte en de Jonge blijven zeggen: de zorg staat voorop. Zo'n brandbrief zou dan toch voldoende moeten zijn? Hebben ze niets geleerd van de situatie in maart/april? Nu moet er weer met man en macht aan getrokken worden, is hulp van buitenaf (handjes) broodnodig en ga je een zeer lange periode van overbelaste zorg tegemoet inderdaad.
pi_195943743
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Tot nu toe lijkt dat helemaal niet zo.
Groot deel van het land is pas ook pas weer deze week begonnen, zoals je weet duurt het even voordat de hele besmettingscyclus in gang komt.
pi_195943770
quote:

[..]

Maar dat zijn gewoon de ouders die thuisblijven. Ja, thuisblijven is beter, vandaar de adviezen om thuis te blijven. Hierboven wordt gepraat over kinderen die elkaar zouden besmetten op school.
Het gaat om het totaalplaatje bij scholen. Kinderen én ouders. Zorgen voor veel bewegingen. Echt geen zekerheid dat daar veel besmettingen vandaan komen (al geeft het wekelijkse overzicht van het RIVM al wel weken aan dat scholen procentueel gezien veel besmettingen opleveren), maar de kans is best reeel dat scholen een grote rol spelen. Niet voor niks dat er zoveel sectoren dicht moeten om het open laten van scholen enigszins te compenseren. Imo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 13:17:42 ]
pi_195943774
quote:

[..]

Volgens Gommers zijn kinderen van 15 net zo besmettelijk als ouderen dus waarom zou dat niet gebeuren?
blablablabla
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:17:06 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195943780
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:15 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Groot deel van het land is pas ook pas weer deze week begonnen, zoals je weet duurt het even voordat de hele besmettingscyclus in gang komt.
??
Het lijkt er gewoon helemaal niet op dat het openen van de scholen voor deze golf zorgt. Het openen van de universiteiten en het voorbij zijn van de vakantieperiode in het algemeen (een ritme dat ook voor niet-kinderen gewoon aanwezig is) waarna iedereen naar zijn werk gaat, wellicht. Maar scholen? Nee.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:17:41 #56
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195943790
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het gaat om het totaalplaatje bij scholen. Kinderen én ouders. Zorgen voor veel bewegingen. Echt geen zekerheid dat daar veel besmettingen vandaan komen, maar de kans is best reeel dat scholen een grote rol spelen.
Tot nu toe blijkt dat totaal niet uit de data.
pi_195943827
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Is er dan al een definitief rapport hoe de eerste golf en tweede golf zijn ontstaan in Nederland? De ene noemt de scholen, de ander de vakanties, sommige de studenten. Tot die tijd is het gewoon goed om waakzaam te blijven.
pi_195943836
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die data heb ik je al een keer gegeven (procentueel aantal besmettingen per sector), maar je blijft enkel herhalen dat scholen geen rol spelen. Kan ik weinig mee.
pi_195943863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:11 schreef miss_sly het volgende:
Interessant en hoopgevend:

https://nos.nl/l/2354459
Even los van dat ik niet verwacht dat dit snel zou gaan gebeuren is dit precies wat je zou verwachten van een overheid. Ipv gewoon 'Nee, gaat niet gebeuren' roepen, kijken op welke manier het veilig mogelijk zou kunnen zijn. Dit is exact hetgene wat mensen hoop geeft. Koppel daar een bepaalde besmettingsgraad aan, en ik gok dat mensen zich eerder aan de maatregelen gaan houden, want ineens hangt er een positieve draai aan.

"Als ik me 3 weken netjes gedraag kan ik augustus naar Lowlands" ipv "Als ik me 3 weken netjes gedraag hoef ik niet 23 uur thuis te zitten ipv 21 uur".

Mooi artikel, dank je!
pi_195943875
Het grappige is dat hij zegt het "lijkt" uit de data zo te zijn. Vervolgens wordt hij boos als iemand zegt dat het "lijkt" alsof vakanties een rol spelen.
pi_195943884
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die data heb ik je al een keer gegeven (procentueel aantal besmettingen per sector), maar je blijft enkel herhalen dat scholen geen rol spelen. Kan ik weinig mee.
Vraag is en blijft wel wie wie besmetten in die sector, zijn dat vooral leerkrachten in de lerarenkamer of leerlingen die elkaar besmetten.

Onderwijs heeft op zich wel een enorme overlegcultuur, docenten staan constant in contact met elkaar over leerlingen dus ja veel contactmomenten.
blablablabla
pi_195943885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Is er dan al een definitief rapport hoe de eerste golf en tweede golf zijn ontstaan in Nederland? De ene noemt de scholen, de ander de vakanties, sommige de studenten. Tot die tijd is het gewoon goed om waakzaam te blijven.
Het beste overzicht is nog steeds de wekelijkse update vanuit het RIVM, waar ze procentueel gezien aangeven in welke sectoren besmettingen zijn opgedaan. Scholen scoren daar best aanzienlijk. Net als kantoren, thuis situatie (die kunnen via via ook via scholen komen natuurlijk - of de horeca - of...). Daarnaast een grote groep besmettingen waarvan het onbekend is waar de besmetting is opgelopen. Binnen die groep zullen er ook nog wel een aantal van scholen afkomen.
pi_195943894
Zittend bandjes kijken is ook wel erg suf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195943907
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:25 schreef Monolith het volgende:
Een zitconcert is inderdaad nogal andere koek dan een festival zoals Lowlands. Voor dat soort festivals zie ik het ook komende zomer nog somber in (als ze vast willen houden aan het oude concept). Al is het alleen al door het wegvallen van heel veel logistiek / personeel en waarschijnlijk ook nog grote verstoringen in tourschema's van artiesten, ook afhankelijk hoe de pandemie zich bijvoorbeeld in de VS gaat ontwikkelen.
pi_195943910
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het beste overzicht is nog steeds de wekelijkse update vanuit het RIVM, waar ze procentueel gezien aangeven in welke sectoren besmettingen zijn opgedaan. Scholen scoren daar best aanzienlijk. Net als kantoren, thuis situatie (die kunnen via via ook via scholen komen natuurlijk - of de horeca - of...). Daarnaast een grote groep besmettingen waarvan het onbekend is waar de besmetting is opgelopen. Binnen die groep zullen er ook nog wel een aantal van scholen afkomen.
Procentueel zegt niet zoveel als je dat niet contextualiseert. Hoeveel scholen zijn er vs. hoeveel culturele instellingen zijn er, bv.?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195943911
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:25 schreef Monolith het volgende:
Ik vind wel dat dat aan het bandje ligt. Een jazz-bandje of jamsessie kun je prima doen terwijl je van een speciaalbiertje geniet, maar bij een pirate-metal-partyband wil je natuurlijk gewoon kunnen moshen voor aan het hek.

Ook zoiets als comedy-shows zie ik daar best wel in passen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:29:11 #67
416575 crew  Evenstar
pi_195943943
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik vind wel dat dat aan het bandje ligt. Een jazz-bandje of jamsessie kun je prima doen terwijl je van een speciaalbiertje geniet, maar bij een pirate-metal-partyband wil je natuurlijk gewoon kunnen moshen voor aan het hek.

Alestorm _O_

Al zou ik nu best veel over hebben voor een metal concert waar ik gewoon moet zitten, prima alternatief voor geen concert.
pi_195943964
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Oh theater kan zeker wel zittend, sterker nog, dat is al het geval natuurlijk.

Het stadium van moshen vooraan een hek ben ik ook al lang en breed gepasseerd, maar toch blijft zittend naar een band kijken suf, ook als het gewoon hele rustige luistermuziek is. :P
pi_195943971
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alestorm _O_

Al zou ik nu best veel over hebben voor een metal concert waar ik gewoon moet zitten, prima alternatief voor geen concert.
Als het de symfonische theatertour van Nightwish is wel. ;)
pi_195943982
Blijft toch wel mooi hoor zo'n online meeting met meerdere mensen van werk. Rond rennende kinderen en huisdieren, het heeft zijn charme.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:32:18 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195943994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Waakzaam zijn is iets anders dan de manier waarop er wordt aangenomen dat de herfstvakantie voor bepaalde effecten zorgt en hoe hier elke keer maar weer herhaald wordt dat de kinderen op de scholen elkaar de hele tijd aan het besmetten zouden zijn.

Wat zien we in de cijfers:
- De 'tweede golf' begon op allerlei plekken in Europa op een ander moment, en daar zit geen duidelijke lijn in ten opzichte van het einde van de schoolvakanties.
- Na de start van de scholen zijn de schoolgaande jongeren intensief getest door de GGD's, zonder afwijkende trends te vertonen ten opzichte van het gemiddelde (waar 20-29 dat wel vertoonde)
- Hoewel er regiospreiding is en dus per regio de schoolvakantie op andere momenten eindigde, is dat verschil niet terug te zien in waar het virus voor de tweede keer begon op te zetten.
- Ook met deze herfstvakantie zijn er gebieden die goed gaan (die vaak al beter gingen voor de herfstvakantie) en slecht gaan, dwars door de regiospreiding heen.

Effecten die ook mee kunnen spelen zoals:
- De zomervakantie is voorbij. Maar de zomervakantie is breder dan de scholen, de zomervakantie is een landelijk ritme waar de helft van de mensen zeker aan mee doet en dat zich door de hele samenleving manifesteert. Net als september als drukste werkmaand, want dan is de zomervakantie dus precies weer voorbij voor iedereen, niet alleen van scholieren.
- Door kinderen thuis te houden, moeten ouders ook thuis blijven. Dit zorgt voor minder werkverplaatsing en dus minder besmettingen op het werk en minder mobiliteit. Het effect op het aantal besmettingen is dan zeker positief met een schoolsluiting, maar niet omdat er op de scholen minder besmet wordt, maar indirecter, via de ouders.

Het ligt allemaal best ingewikkeld, zo'n virus, maar uit de data wereldwijd en Europees en landelijk, is geen duidelijke trend te ontwarren waardoor je kunt zeggen dat scholen zelf een actieve rol spelen in het verspreiden van het virus. En zeker zoiets minimaals als herfstvakantie moet dus ook niet een enorme rol worden toegespeeld. Neem bijvoorbeeld ziekenhuisopnames, die worden helemaal niet direct beïnvloedt door schoolvakanties, want scholieren komen meestal niet in het ziekenhuis terecht. Voor een herfstvakantie-effect, zou je daar juist geen of een vertraagd verschil moeten zien. Ook dat is niet aanwezig, die lijken gewoon keurig met de besmettingsaantallen mee te groeien en te krimpen.

Dus: herfstvakantie-effect is niets meer dan speculatie en wordt zeker niet direct ondersteunt door de beschikbare data zoals we die zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 30-10-2020 13:37:47 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:33:01 #72
416575 crew  Evenstar
pi_195944009
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:30 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als het de symfonische theatertour van Nightwish is wel. ;)
Teken ik voor :D

Heb nog tickets voor Worlds Collide Tour (Evanescence en Within Temptation) en Nightwish. Ben al blij als ze volgend jaar door kunnen gaan, maar geloof er nog niet echt in.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:33:38 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195944022
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alestorm _O_

Lijkt me trouwens wel ontzettend bevreemdend voor de artiesten van wildere muziek. Sta jij je daar een nekhernia te headbangen en te springen, zit je publiek stil op tuinstoeltjes op 1,5m een beetje mee te knikken.
pi_195944027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Teken ik voor :D

Heb nog tickets voor Worlds Collide Tour (Evanescence en Within Temptation) en Nightwish. Ben al blij als ze volgend jaar door kunnen gaan, maar geloof er nog niet echt in.
Worlds Collide valt redelijk laat in het jaar (september, heb zelf ook tickets) dus dat zal aan de uitrol van het vaccin liggen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:36:51 #75
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195944088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Vraag is en blijft wel wie wie besmetten in die sector, zijn dat vooral leerkrachten in de lerarenkamer of leerlingen die elkaar besmetten.

Onderwijs heeft op zich wel een enorme overlegcultuur, docenten staan constant in contact met elkaar over leerlingen dus ja veel contactmomenten.
Overleg tussen docenten gaat, bij ons op school tenminste, allemaal via Teams. Er is weinig contact tussen leraren onderling. Gebouw in-->lesgeven-> gebouw uit
pi_195944098
quote:
Ik ben oprecht wel benieuwd wat deze artsen dan als alternatief in gedachte hebben. Als je nu naar België bijvoorbeeld kijkt, je kan er inderdaad voor kiezen om die 1000 mensen op de IC naar huis te sturen met de boodschap "corona krijgt geen voorrang meer" op een bijvoorbeeld een heupoperatie. Maar ik zie niet helemaal voor me hoe dit in de werkelijkheid uitpakt.
pi_195944166
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waakzaam zijn is iets anders dan de manier waarop er wordt aangenomen dat de herfstvakantie voor bepaalde effecten zorgt en hoe hier elke keer maar weer herhaald wordt dat de kinderen op de scholen elkaar de hele tijd aan het besmetten zouden zijn.

Wat zien we in de cijfers:
- De 'tweede golf' begon op allerlei plekken in Europa op een ander moment, en daar zit geen duidelijke lijn in ten opzichte van het einde van de schoolvakanties.
- Na de start van de scholen zijn de schoolgaande jongeren intensief getest door de GGD's, zonder afwijkende trends te vertonen ten opzichte van het gemiddelde (waar 20-29 dat wel vertoonde)
- Hoewel er regiospreiding is en dus per regio de schoolvakantie op andere momenten eindigde, is dat verschil niet terug te zien in waar het virus voor de tweede keer begon op te zetten.
- Ook met deze herfstvakantie zijn er gebieden die goed gaan (die vaak al beter gingen voor de herfstvakantie) en slecht gaan, dwars door de regiospreiding heen.

Effecten die ook mee kunnen spelen zoals:
- De zomervakantie is voorbij. Maar de zomervakantie is breder dan de scholen, de zomervakantie is een landelijk ritme waar de helft van de mensen zeker aan mee doet en dat zich door de hele samenleving manifesteert. Net als september als drukste werkmaand, want dan is de zomervakantie dus precies weer voorbij voor iedereen, niet alleen van scholieren.
- Door kinderen thuis te houden, moeten ouders ook thuis blijven. Dit zorgt voor minder werkverplaatsing en dus minder besmettingen op het werk en minder mobiliteit. Het effect op het aantal besmettingen is dan zeker positief met een schoolsluiting, maar niet omdat er op de scholen minder besmet wordt, maar indirecter, via de ouders.

Het ligt allemaal best ingewikkeld, zo'n virus, maar uit de data wereldwijd en Europees en landelijk, is geen duidelijke trend te ontwarren waardoor je kunt zeggen dat scholen zelf een actieve rol spelen in het verspreiden van het virus. En zeker zoiets minimaals als herfstvakantie moet dus ook niet een enorme rol worden toegespeeld. Neem bijvoorbeeld ziekenhuisopnames, die worden helemaal niet direct beïnvloedt door schoolvakanties, want scholieren komen meestal niet in het ziekenhuis terecht. Voor een herfstvakantie-effect, zou je daar juist geen of een vertraagd verschil moeten zien. Ook dat is niet aanwezig, die lijken gewoon keurig met de besmettingsaantallen mee te groeien en te krimpen.

Dus: herfstvakantie-effect is niets meer dan speculatie en wordt zeker niet direct ondersteunt door de beschikbare data zoals we die zien.
Als het RIVM zelf aangeeft dat het sluiten van de scholen ongeveer 0,1 van het reproductiegetal afhaalt is het toch heel onlogisch dat er geen effect van de vakantie zou zijn? Wie weet maakt die 0,1 wel net het verschil tussen groei en stabiliseren.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:44:21 #79
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195944169
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:39 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik ben oprecht wel benieuwd wat deze artsen dan als alternatief in gedachte hebben. Als je nu naar België bijvoorbeeld kijkt, je kan er inderdaad voor kiezen om die 1000 mensen op de IC naar huis te sturen met de boodschap "corona krijgt geen voorrang meer" op een bijvoorbeeld een heupoperatie. Maar ik zie niet helemaal voor me hoe dit in de werkelijkheid uitpakt.
Er liggen geen 1000 mensen op de IC met covid.
pi_195944172
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:39 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Overleg tussen docenten gaat, bij ons op school tenminste, allemaal via Teams. Er is weinig contact tussen leraren onderling. Gebouw in-->lesgeven-> gebouw uit
Waar lunchen jullie dan?
blablablabla
pi_195944175
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:31 schreef Simmertje het volgende:
Blijft toch wel mooi hoor zo'n online meeting met meerdere mensen van werk. Rond rennende kinderen en huisdieren, het heeft zijn charme.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:44:58 #82
416575 crew  Evenstar
pi_195944176
quote:

[..]

Eigenlijk geeft hij aan het einde ook zelf toe dat hij het niet weet. Enige tip die hij heeft is "geen transparantie".
pi_195944189
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:44 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Lees jij wel? Ik heb het over België.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:46:27 #84
416575 crew  Evenstar
pi_195944201
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:44 schreef Draak31 het volgende:

[..]

https://www.tijd.be/dossi(...)huizen/10217952.html

993 was de piek in april voor België, nu dus al meer dan dat
pi_195944219
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

5 weken geleden ondertussen.
als je me al corrigeert doe het dan wel goed, er werd vanaf 1 oktober versoepeld.
4 weken geleden dan ;)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195944221
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Waar lunchen jullie dan?
Lokaal
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:48:22 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195944227
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:44 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Als het RIVM zelf aangeeft dat het sluiten van de scholen ongeveer 0,1 van het reproductiegetal afhaalt is het toch heel onlogisch dat er geen effect van de vakantie zou zijn? Wie weet maakt die 0,1 wel net het verschil tussen groei en stabiliseren.
Maar het effect van een schoolsluiting komt niet per se omdat je de besmettingen op scholen tegen gaat, maar bijvoorbeeld doordat de ouders thuis moeten blijven en niet naar werk kunnen. Het dichtgooien van dingen heeft altijd effect, omdat je contactmomenten verminderd en mobiliteit verlaagd.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:49:34 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195944248
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als je me al corrigeert doe het dan wel goed, er werd vanaf 1 oktober versoepeld.
4 weken geleden dan ;)
Ik had deze in gedachte ;)

https://www.bnr.nl/nieuws(...)aatregelen-in-belgie

quote:
CHAOTISCHE CORONAMAATREGELEN IN BELGIË
BNR Webredactie donderdag 24 september 2020, 18:37
Gisteren werden de coronamaatregelen in België nog versoepeld, maar vandaag lijken de experts zich tegen die plannen te keren. Onder anderen de bekende viroloog Marc van Ranst, roept op tot een betere corona-aanpak.

Maar inderdaad, er zijn meerdere versoepelingrondes geweest. Hoewel eentje daarvan uiteindelijk niet doorging volgens mij.
pi_195944261
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:47 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Lokaal
Ah beter, maar heb je het gevoel dat leerkrachten elkaar ook daadwerkelijk vermijden, of staan ze alsnog te ouwehoeren in de gang?

Helemaal niet als verwijt want de spaarzame dag(en) dat ik wel op kantoor kom spreek ik daar ook wel eens iemand.
blablablabla
pi_195944320
quote:

[..]

Wat ik tussen de regels door lees is dat de huisartsen niet betrokken worden/zijn en het met lede ogen aanzien. Dat is natuurlijk wel een dingetje.

De huisarts kent de patiënt het beste, en kan ook het beste aankijken/aanvoelen hoe een patiënt zich voelt. Even los van of de huisarts de patiënt moet zien om getest te worden, moet de huisarts naar mijn idee een rol spelen bij ziekenhuisopname en overlijden.

Dat heeft nog een secundair voordeel, namelijk dat de kwaliteit van de data bij de GGD's verbeterd. De huisarts wordt (voor zover ik weet altijd) op de hoogte gesteld dat één van zijn/haar patiënten in het ziekenhuis opgenomen is of is overleden. Als de huisarts dat direct door kan geven aan het GGD, ben je van een groot deel van de achterstanden af.

Daarbij kunnen GGD's dan stoppen met nabellen van patiënten, dat kan ook de huisarts doen.
pi_195944342
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah beter, maar heb je het gevoel dat leerkrachten elkaar ook daadwerkelijk vermijden, of staan ze alsnog te ouwehoeren in de gang?

Helemaal niet als verwijt want de spaarzame dag(en) dat ik wel op kantoor kom spreek ik daar ook wel eens iemand.
Nee snap ik :). Ik werk op een school waar het % 60+ers vrij hoog is, hier nemen de collega's het allemaal vrij serieus. En andere word je direct aangesproken door conciërges die de boel in de gaten houden. Ook zijn er nu zes schoonmakers full time in dienst om
WC's te reinigen na elk bezoek, deurklinken etc af te nemen. Wat dat betreft heb ik niet veel te klagen
pi_195944352
https://www.nu.nl/coronav(...)e-dagen-stabiel.html

nu.nl geeft aan dat het aantal patiënten in het ziekenhuis met +1 is gestegen. Hopelijk gaan we binnenkort een daling inzetten.

Kan het zijn dat door nieuwe methodes men sneller uit het ziekenhuis kan, dus dat we hier sneller effect in gaan zien?
pi_195944390
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2385, 1 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1818 buiten de Intensive Care, 13 minder dan gisteren. Op de IC liggen 567 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 14 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 447 non-covidpatiënten op de IC, 23 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1014 (waarvan 2 in Duitsland), 9 minder dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 250 in de kliniek en 37 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 43 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 1 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘We zien voor de derde dag op rij een afvlakking van de bezetting van klinische bedden door covid-19-patiënten. Dat is gunstig, en kan een eerste effect zijn van de maatregelen die ruim twee weken geleden zijn ingezet. De komende dagen moeten aantonen dat deze trend doorzet.’

+1 in de ziekenhuizen, 3 dagen stabilisering das prima
pi_195944401
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:55 schreef Stienn het volgende:

nu.nl geeft aan dat het aantal patiënten in het ziekenhuis met +1 is gestegen. Hopelijk gaan we binnenkort een daling inzetten.

Kan het zijn dat door nieuwe methodes men sneller uit het ziekenhuis kan, dus dat we hier sneller effect in gaan zien?
Zou zeker goed nieuws zijn, belangrijker dan het aantal besmettingen vandaag. Hopelijk kan volgende week voor het eerst een daling zichtbaar zijn dan.
pi_195944413
Raar dat deze update vandaag los staat van het aantal besmettingen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:57:20 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195944415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:55 schreef Stienn het volgende:

Ten opzichte van de eerste golf zijn er duidelijk verbeteringen ja. Ligtijd op de IC is veel korter en het aantal doorverwijzingen van de verpleegzorg naar de IC ook.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:58:24 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195944444
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:57 schreef Remco het volgende:
De LCPS-update die je hier ziet stond dat altijd al :). Rond 2 ipv om 14.15.
pi_195944490
Stel we krijgen de komende weken echt het virus onder controle dan is het wel een teken dat strenge maatregelen gewoon werken en vooral hoe eerder hoe beter. België is het ultieme bewijs dat het dus gigantisch mis kan gaan als je het niet doet.
pi_195944514
quote:
dat is al elke dag zo, de update van de besmettingen komt van het RIVM deze komt van het lcps.
sinds half april het geval.

veel nieuwssites gaan dit omstreeks half 3 in 1 bericht zetten. (wat natuurlijk heel logisch is)
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:00:47 #100
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195944515
quote:
Ziekenhuis data komt van Ernst Kuipers, besmettingen van RIVM.

Ernst Kuipers staat graag in de belangstelling, dus kiest steeds vaker zijn eigen pad.
So we just called him Fred
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:01:09 #101
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195944525
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:59 schreef Simmertje het volgende:
Stel we krijgen de komende weken echt het virus onder controle dan is het wel een teken dat strenge maatregelen gewoon werken en vooral hoe eerder hoe beter. België is het ultieme bewijs dat het dus gigantisch mis kan gaan als je het niet doet.
Maar ook dat te vroeg versoepelen een averechts effect kan hebben.
A murky, forgotten land.
pi_195944526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:59 schreef Simmertje het volgende:
Ja dat is echt dramatisch daar. En dan te bedenken dat die van Ranst een aantal weken geleden nog commentaar op Nederland had.
pi_195944554
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:03:19 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195944572
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:39 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Yup, hier ook. Zelfs bij de koffieautomaat lopen we in een vrij grote boog om elkaar heen, en op allerlei afdelingen zijn senseo's en waterkokers neergezet om te zorgen dat je je als docent nauwelijks door het gebouw hoeft te bewegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195944578
Shit. Dat wordt toch kerst met de familie vieren.
pi_195944579
Maar wat was er dan tot een maand geleden in België zoveel anders dan hier? Volgens mij niks. Dus waar het aan te wijten is dat het daar nu zo dramatisch is. Volgens mij waren daar veel maatregelen juist zwaarder in de zomerperiode, vooral rond Antwerpen en Brussel.
pi_195944586
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:03 schreef Benny het volgende:
Shit. Dat wordt toch kerst met de familie vieren.
_O-
pi_195944597
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar ook dat te vroeg versoepelen een averechts effect kan hebben.
Naja je kan het ook anders zien. Je kan best versoepelen zoals we van de zomer hebben gedaan, hele lange tijd ging dat ook gewoon prima. Alleen je had veel eerder moeten ingrijpen toen het duidelijk werd dat we langzaam weer de verkeerde kant opgingen. Volgens mijn is dat ook de reden waarom landen als Australie, Nieuw Zeeland en Zuid-Korea zo succesvol zijn. Stel we hadden hier begin/half september in lockdown gegaan dan had dit weleens veel extra (economische) ellende gescheeld. Probleem is alleen de publieke opinie meekrijgen op het moment dat het nog niet ernstig lijkt.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:06:01 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195944628
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wat was er dan tot een maand geleden in België zoveel anders dan hier? Volgens mij niks. Dus waar het aan te wijten is dat het daar nu zo dramatisch is. Volgens mij waren daar veel maatregelen juist zwaarder in de zomerperiode, vooral rond Antwerpen en Brussel.
Met name Wallonië heeft het zwaar te pakken waar de 'fuck corona mentaliteit' toch wel iets wijdverspreider is.

Maar ook in grote delen van Vlaanderen zaten de mensen ook gewoon in grote groepen binnen met elkaar.

Je kan de beste wil en regels van de wereld hebben maar als het volk dit niet opvolgt en je zelf ook geen toezicht houdt dan gebeurt er natuurlijk geen flikker.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:06:45 #110
416575 crew  Evenstar
pi_195944646
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Naja je kan het ook anders zien. Je kan best versoepelen zoals we van de zomer hebben gedaan, hele lange tijd ging dat ook gewoon prima. Alleen je had veel eerder moeten ingrijpen toen het duidelijk werd dat we langzaam weer de verkeerde kant opgingen. Volgens mijn is dat ook de reden waarom landen als Australie, Nieuw Zeeland en Zuid-Korea zo succesvol zijn. Stel we hadden hier begin/half september in lockdown gegaan dan had dit weleens veel extra (economische) ellende gescheeld. Probleem is alleen de publieke opinie meekrijgen op het moment dat het nog niet ernstig lijkt.
Dit dus.

Je kan gewoon versoepelen, maar moet dan wel bereid zijn om weer (hard) op de rem te trappen als het nodig is. Hoe langer je wacht, hoe langer je op de rem moet blijven staan. Tot nu toe lijken wij steeds voor optie twee te gaan, terwijl "go early, go hard" van Nieuw-Zeeland volgens mij echt veel effectiever is, ook in Nederland.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:08:10 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195944676
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Je moet pas versoepelen als de cijfers dusdanig laag zijn dat het behapbaar en beheersbaar is.
En blijft.
Daarvoor moet eerst het testen, maar vooral ook het BCO en isoleren op orde zijn. En blijven.

En op tijd lokaal ingrijpen indien nodig
A murky, forgotten land.
pi_195944704
Daling is hier in Zwitserland ook ingezet, misschien valt het deze keer allemaal dus toch wel mee.
pi_195944717
We duiken vandaag gewoon onder de 9k ik voel het.
pi_195944718
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Met name Wallonië heeft het zwaar te pakken waar de 'fuck corona mentaliteit' toch wel iets wijdverspreider is.

Maar ook in grote delen van Vlaanderen zaten de mensen ook gewoon in grote groepen binnen met elkaar.

Je kan de beste wil en regels van de wereld hebben maar als het volk dit niet opvolgt en je zelf ook geen toezicht houdt dan gebeurt er natuurlijk geen flikker.
Maar dat was hier toch ook? En met name rond Antwerpen was het als eerste weer erger aan het worden en daar zijn toen ook direct extra maatregelen genomen.
pi_195944733
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:10 schreef Questular het volgende:
Hoop het.. dat zou enorm goed nieuws zijn.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:11:18 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195944736
quote:
Zou echt lekker zijn. Heb echt ff behoefte aan goed nieuws hoor.
pi_195944747
quote:
Best een mooi stukje hoor, maar waar ik me helemaal niet in kan vinden is dit: De stilte en de boze blikken in de supermarkt.
Hier is men geduldiger en vriendelijker naar elkaar. We zitten immers in hetzelfde schuitje.

Overal lees je dat ziekenhuizen de toestroom met moeite aan kunnen, waarom zegt de huisarts dan iets heel anders? Vrijwel overal in Europa zie je strenge maatregelen en dan denkt deze huisarts het het allemaal wel meevalt?
Hoewel heel veel dingen juist zijn en iedereen geraakt wordt door het coronavirus, lijkt dit vooral een stuk om de VVD te bashen.
pi_195944753
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je moet pas versoepelen als de cijfers dusdanig laag zijn dat het behapbaar en beheersbaar is.
En blijft.
Daarvoor moet eerst het testen, maar vooral ook het BCO en isoleren op orde zijn. En blijven.

Van Dissel gaf in ieder geval aan dat we wellicht eerder kunnen versoepelen dan in maart. Net zoals het effect nog lang naijlt van de beperkingen geldt dat evengoed voor de versoepelingen.
pi_195944755
quote:

[..]

En blijft.

Volgens mij heeft Nederland best op een redelijk moment versoepeld, vanaf 1 juni tot eind augustus zijn het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames verwaarloosbaar. In september begon het en toen hadden we moeten ingrijpen.
pi_195944759
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Van Dissel gaf in ieder geval aan dat we wellicht eerder kunnen versoepelen dan in maart. Net zoals het effect nog lang naijlt van de beperkingen geldt dat evengoed voor de versoepelingen.
Toen waren we - logischerwijs - te voorzichtig en bang.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:12:31 #121
416575 crew  Evenstar
pi_195944760
< 9000 *O*

> 10000 -O-

Tussen in is }:|
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:13:00 #122
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195944769
Denk dat het ook wel meehelpt dat het de afgelopen weken relatief 'warm' is geweest. Niet dat het virus zich daar wat van aantrekt, maar met zachter weer gaan mensen makkelijker naar buiten en zetten ze wat vaker een raampje open.

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195944775
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:12 schreef Kyran het volgende:
< 9000 *O*

> 10000 -O-

welke cijfer dan ook, het is weekend en c_/ c_/ c_/
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:13:32 #124
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195944782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen ja, maart duurt nog 5 maanden ;)
A murky, forgotten land.
pi_195944786
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:13 schreef LTVDK het volgende:
Denk dat het ook wel meehelpt dat het de afgelopen weken relatief 'warm' is geweest. Niet dat het virus zich daar wat van aantrekt, maar met zachter weer gaan mensen makkelijker naar buiten en zetten ze wat vaker een raampje open.

[ afbeelding ]
Helaas wel veel regen..
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:14:12 #126
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195944801
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

welke cijfer dan ook, het is weekend en B:)B B:)B B:)B
A murky, forgotten land.
pi_195944809
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:12 schreef Kyran het volgende:
< 9000 *O*

> 10000 -O-

Ik zag bij het scrollen enkel je < 9000 *O* in eerste instantie. Dacht even dat de cijfers bekend waren :D
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:15:06 #128
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195944814
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Helaas wel veel regen..
Dat wel ja, maar je zet eerder je raam op een kiertje met 15 graden en regen dan met 5 graden en droog :P
_____
pi_195944819
Nieuwe opnames:
IC: 37
Kliniek: 250

Blijft toch de vraag wat er nou precies gebeurt mbt uitstroom: overlijdens, naar huis, naar revalidatie..
pi_195944822
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Afvlakking! Zo'n daling kan als je terugkijkt naar maart ook wel weer mokerhard gaan indien je maatregelen voldoende blijken..
blablablabla
pi_195944826
1.119 nieuwe positieve testen
250 nieuwe ziekenhuisopnames
37 nieuwe IC-opnames
87 nieuwe overlijdens
pi_195944832
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
37 nieuwe IC-opnames
87 nieuwe overlijdens
KROEGEN OPEN! *O*

;)
pi_195944834
quote:
Chiropractors slaan alarm: explosieve stijging rugklachten

Het aantal mensen met rugklachten is de laatste maanden flink toegenomen. Dat zegt de Nederlandse Chiropractoren Associatie (NCA) na een rondgang onder de leden.

"We bewegen te weinig en we zitten vaak in een verkeerde houding. Lang niet iedereen heeft thuis een plek die ergonomisch is ingericht. Dit kan tot klachten leiden zoals rug-, nek- en hoofdpijn. Naast alle thuiswerkers is er natuurlijk ook de hele grote groep studenten die online les moeten volgen. Dit alles leidt tot een stijging van lichamelijke klachten", zegt NCA-voorzitter Gitte Tønner.

Volgens Tønner proberen chiropractors patiënten effectief en snel te helpen, maar zitten alle praktijken vol.
Tja, krijgen we dat weer.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:15:54 #134
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195944836
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
37 nieuwe IC-opnames
87 nieuwe overlijdens
dat kan niet
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195944839
maar is het nu echt slim om met de feestdagen te gaan versoepelen ?
dan is het een zekerheid dat ze later weer extra maatregelen moeten gaan nemen ?

mij maakt het verder niet uit, ik ga het sws met niemand vieren alleen met de vrouw thuis
drank, netflix en lekker eten
pi_195944843
Ja, 11.119 dus. Stijging, helaas.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:16:27 #137
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195944850
quote:

[..]

En blijft.

Zo lang we in Nederland geen dwingende middelen in kunnen zetten heb je aan dat hele BCO en isoleren heel weinig.
pi_195944853
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:16 schreef Cynicio het volgende:
-O-
pi_195944854
Dus daar zijn de cijfers van woensdag!
pi_195944858
quote:
Of misschien toch nog wat achterstand van eergisteren?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:16:42 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195944861
quote:
Ik was er al bang voor. Dacht, een 0 kan er niet voor staan (en niet achter vanwege punt lokatie) en een 2 zal wel heel erg zijn :P.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195944866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:16 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Of misschien toch nog wat achterstand van eergisteren?
Dat zou mooi zijn. Ik kijk uit naar de correcties in het komend drie kwartier :P
pi_195944869
Als ze komende tijd in nieuwe weer over doden ipv besmettingen gaan hebben dan brengt dat ook nog wat schrik mee om nog wat nauwer er aan te houden en accelereert de afname hopelijk, als die afname komt iig
pi_195944871
quote:
ouch.....toch wel :{
pi_195944872
Denk dat we gemiddeld de gehele week gewoon rond de 10.000 hebben gezeten, geen daling en geen stijging.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:17:31 #146
Dick Laurent Is Dead
pi_195944876
quote:
Godver..... het was ook weer te mooi om waar te zijn.
pi_195944879
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:16 schreef Benny het volgende:
Dus daar zijn de cijfers van woensdag!
Terwijl het RIVM gisteren zei dat de cijfers bijgewerkt waren tov woensdag..
pi_195944881
Rozendaal al 17 dagen zonder besmetting _O_
pi_195944883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:17 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat we gemiddeld de gehele week gewoon rond de 10.000 hebben gezeten, geen daling en geen stijging.
nouja nu weer 10% stijging :{
pi_195944885
quote:
Oeh... die valt me tegen. -O-
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:17:59 #151
Dick Laurent Is Dead
pi_195944887
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Terwijl het RIVM gisteren zei dat de cijfers bijgewerkt waren tov woensdag..
Ja, dikke bullshit dus blijkbaar. Amateurs.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:18:10 #152
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_195944892
Lijkt me inderdaad nog altijd de nasleep van de computerstoring afgelopen weekend.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:18:22 #153
416575 crew  Evenstar
pi_195944898
NU zou het dus fijn zijn om te weten wat van die 11100+ van woensdag is, maakt behoorlijk veel uit en is het verschil tussen stabilisatie en verdere stijging.
pi_195944899
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:17 schreef Benny het volgende:
Rozendaal al 17 dagen zonder besmetting _O_
Wel twee moordenaars op pad gehad
pi_195944900
voorlopig nog niet feesten in het posiviteitstopic..... -O-
pi_195944904
Waar is onze held met grafiekjes van terugwerkende cijfers _O_ ?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:18:47 #157
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195944908
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:18 schreef Predator40 het volgende:
voorlopig nog niet feesten in het posiviteitstopic..... -O-
Jawel

HET POSITIEVE IS DAT HET GEEN 12.000 was!!!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:19:15 #158
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195944916
Polen lijkt het volgende zorgenkindje te worden :{

Ben ik al een tijdje aan het bijhouden. Iemand enig idee hoe dit in Polen eraan toegaat?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/poland/
pi_195944917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:18 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Wel twee moordenaars op pad gehad
Compensatiegedrag
pi_195944920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:18 schreef Kyran het volgende:
NU zou het dus fijn zijn om te weten wat van die 11100+ van woensdag is, maakt behoorlijk veel uit en is het verschil tussen stabilisatie en verdere stijging.
Inderdaad. Maar zoals ik het begreep zaten ALLE cijfers van woensdag bij die van gisteren..
pi_195944926
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja, dikke bullshit dus blijkbaar. Amateurs.
Voor de duizendste maal: is er dan geen overzicht meer op basis van datum vaststelling ipv datum melding??? Geeft een veel beter beeld.
pi_195944928
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Jawel

HET POSITIEVE IS DAT HET GEEN 12.000 was!!!!!
_O-

de afspraak was dat we gingen feesten als het rond de 8600 lag vandaag
helaas pindakaas
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:20:16 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195944941
Ziekenhuisopnames maar netto 1 erbij hoor ik van iemand, maar kan dat ff niet terugvinden.

Dat zou wel prima zijn dan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195944942
Er kan wat van woensdag bij zitten, maar gemiddeld zijn de meldingen sowieso van een dag of 2/3 terug. Dus dan zou je moeten kijken naar de meldingen die woensdag gemeld hadden moeten worden(vaak dus ook van wat dagen eerder). Maar op die manier word het wel erg veel verwarrend.
pi_195944945
De trend is gewoon hetzelfde nog...

pi_195944947

Amsterdam heeft de piek wel gehad?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:20:39 #167
416575 crew  Evenstar
pi_195944951
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar zoals ik het begreep zaten ALLE cijfers van woensdag bij die van gisteren..
Als dat waar is dan moeten ze nu ingrijpen en ophouden met dat "we kijken het nog even aan". We zijn 17 dagen verder, hoezo moeten ze nu nog wachten om te kijken wat de cijfers gaan doen?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:20:49 #168
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195944955
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

_O-

de afspraak was dat we gingen feesten als het rond de 8600 lag vandaag
helaas pindakaas
Desondanks trek ik straks toch een biertje open B:)B
A murky, forgotten land.
pi_195944958
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:18 schreef Benny het volgende:
Waar is onze held met grafiekjes van terugwerkende cijfers _O_ ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
De trend is gewoon hetzelfde nog...

[ afbeelding ]
Daar is-ie!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:20:57 #170
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195944959
Dus na het testen en BCO, krijgen ze het ook voor elkaar om dit totaal uit de hand te laten lopen.

Naja.. wij zullen dinsdag wel weer de schuld krijgen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:21:29 #171
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_195944965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:19 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Voor de duizendste maal: is er dan geen overzicht meer op basis van datum vaststelling ipv datum melding??? Geeft een veel beter beeld.
Jawel, o.a. op Pletdecurve.nl. Of in een draaitabel in je eigen excel, als je even het bestand van RIVM downloadt.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_195944966
Positief getest: 11141
Totaal: 341374 (+11119 ivm -22 corr.)

Opgenomen*: 250
Huidig*: 1818

Opgenomen op IC*: 37
Huidig*: 567
* LCPS cijfers - http://lcps.nu

Overleden: 88
Totaal: 7345

Veel overlijdens hoor.. :{
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:21:45 #173
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195944969
twitter
_____
pi_195944978
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

Veel overlijdens hoor..:{
Ja nu kom je bij de 1% mortaliteit die helaas dus redelijk klopt
pi_195944984
Rotterdam en Amsterdam weer 600+ zoals vanouds..
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:22:26 #176
396550 Richestorags
pi_195944986
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als dat waar is dan moeten ze nu ingrijpen en ophouden met dat "we kijken het nog even aan". We zijn 17 dagen verder, hoezo moeten ze nu nog wachten om te kijken wat de cijfers gaan doen?
Ik begin zo langzamerhand echt agressief van Rutte en co te worden. Toon nou eens visie en daadkracht.
pi_195944988
quote:

Was onze theorie ook niet dat we rond de 20.000 cases per dag hadden in maart? Dan begint het aardig te kloppen met het aantal ziekenhuisopnames en aantal doden.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:22:42 #178
Dick Laurent Is Dead
pi_195944990
quote:

[..]

Maar nee, kabinet wil toch nog even afwachten. Is nog te vroeg om hier wat van te kunnen zeggen.

:Z
pi_195944991
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:22:48 #180
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195944994
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ziekenhuisopnames maar netto 1 erbij hoor ik van iemand, maar kan dat ff niet terugvinden.

Dat zou wel prima zijn dan.
Zelfs 13 minder, wel 12 erbij op de IC
_____
pi_195944995
quote:

Ook dat moest een keertje weer gaan stijgen natuurlijk.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:23:05 #182
396550 Richestorags
pi_195944997
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:22 schreef Remco het volgende:

[..]

Ja nu kom je bij de 1% mortaliteit die helaas dus redelijk klopt
Sterker nog, de mortaliteit is op basis van de cijfers van ~2, 3 weken geleden. Dus ligt hoger.
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:23:12 #183
367000 roos94
pi_195945002
Zeeland flikt het weer!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:23:18 #184
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195945006
quote:

Zo lopen de ICs ook niet vol idd....:{
pi_195945014
quote:
Twente is weer duidelijk te onderscheiden van de omliggende regio's. Blijf ik toch een opvallend iets vinden
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:23:42 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195945016
quote:

[..]

Zo begreep ik het ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195945017
Ai. Dat valt tegen. Is er trouwens een overzicht van de verlaters van het ziekenhuis? Dood of hersteld genoeg om weer naar huis te gaan?
pi_195945020
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Desondanks trek ik straks toch een biertje open B:)B
ik ga voor een rum cola :)
Proost !
pi_195945021
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maar nee, kabinet wil toch nog even afwachten. Is nog te vroeg om hier wat van te kunnen zeggen.

:Z
Misschien gaat het wel vanzelf over!
pi_195945023
Onder de streep kun je toch wel zeggen dat er van een daling dus geen sprake is. Kabinet doet er goed aan door te pakken om de zorg zo snel mogelijk te ontlasten.

My two cents.
pi_195945035
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:24:32 #192
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195945038
quote:

Het hoogste aantal overlijdens op een dag sinds begin mei :{
_____
pi_195945045
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:23 schreef Benny het volgende:

[..]

Twente is weer duidelijk te onderscheiden van de omliggende regio's. Blijf ik toch een opvallend iets vinden
Ik blame de schuurfeesten, stelletje boeren.

;)
pi_195945050
quote:

[..]

Maakt dat heel veel uit dan?
pi_195945055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Onder de streep kun je toch wel zeggen dat er van een daling dus geen sprake is. Kabinet doet er goed aan door te pakken om de zorg zo snel mogelijk te ontlasten.

My two cents.
Kuipers zei gister bij Jinek dat 7 november een absolute cruciale dag is. Als we dan geen daling zien moet er wel iets gedaan worden. Ik denk dat het tot dan een beetje aankijken is
pi_195945062
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:20 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Zou mooi zijn.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:26:10 #198
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195945068
quote:
In België hoor ik ze er ook al de hele dag over op de radio, ook weer de grenzen sluiten en zulks.
_____
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:26:26 #199
416575 crew  Evenstar
pi_195945071
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:25 schreef Benny het volgende:

[..]

Kuipers zei gister bij Jinek dat 7 november een absolute cruciale dag is. Als we dan geen daling zien moet er wel iets gedaan worden. Ik denk dat het tot dan een beetje aankijken is
7 november? Als de huidige maatregelen niet werken kan je niet tot 7 november wachten, dan ben je echt te laat. Je bent dan ruim drie weken verder na je laatste set van maatregelen. Neem aan dat hij het over opnames had.
pi_195945077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maakt dat heel veel uit dan?
Niet per se.. maar indien dat wel zo is heb je nu dus weer te maken met een plus in besmettingen (ook al zijn die inderdaad niet echt van de afgelopen 24 uur).
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:26:38 #201
367000 roos94
pi_195945080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het hoogste aantal overlijdens op een dag sinds begin mei :{
De helft van de doden zijn vast weer uit juni oid :')
pi_195945082
ik vrees voor volgende week eigenlijk, iedereen is deze week weer naar het werk en naar school.
tevens importeren we ook nog wel wat besmettingen.
pi_195945085
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:25 schreef Benny het volgende:

[..]

Daling van wat? Besmettingen? Dat is toch veel te laat, al na de volgende persconferentie.
pi_195945086
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:20 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Toerisme en horeca ligt helemaal plat, dat zal voor een stad als Amsterdam wel een grote rol spelen.
pi_195945093
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:23 schreef roos94 het volgende:
Zeeland flikt het weer!
Kan er naast zitten hoor maar ze doen het b.v. slechter dan Limburg als je het aantal besmettingen vergelijkt met het aantal inwoners van de provincie :p
pi_195945096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

7 november? Als de huidige maatregelen niet werken kan je niet tot 7 november wachten, dan ben je echt te laat.
Ja. Die dag werd als absolute maatstaaf genomen. Jinek vroeg er nog extra naar
pi_195945098
blablablabla
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:27:27 #208
14505 OProg
A Life in Music
pi_195945100
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:18 schreef Kyran het volgende:
Eigenlijk weet je dan nog niks als het cijfers waren die van 10 dagen terug waren die anders woensdag nog in het systeem gezet zouden worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195945102
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:26 schreef roos94 het volgende:

[..]

De helft van de doden zijn vast weer uit juni oid :')

Vrijwel allemaal van de afgelopen 2 weken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:27:36 #210
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195945105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:24 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik blame de schuurfeesten, stelletje boeren.

;)
Brommers kiek'n
A murky, forgotten land.
pi_195945107
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:23 schreef Benny het volgende:

[..]

Al is het ook al tijden zo dat de opnames niet echt mee lopen in die trend. Lijkt alsof er of meer word getest of de commerciële teststraten worden meegenomen of dat er een mildere variant daar rond gaan(al is dat natuurlijk wel erg ver gezocht).

Opvallend is het inderdaad dat bijna dagelijks de regio uit te tekenen is en het dus echt lijkt dat de GGD Twente iets anders registreert als andere GGD's.
pi_195945109
quote:
Volgens een RIVM-woordvoerder is ondanks het grote aantal nieuwe gevallen geen reden voor paniek: ,,Er zitten veel na-meldingen bij, vertraagde rapportages. En de afgelopen dagen zijn de GGD’en ook meer gaan testen, het percentage positieve tests stijgt niet maar stabiliseert, dus dat is positief. Nu moeten we ons allemaal aan de maatregelen blijven houden.” De dagkoersen van het RIVM bevatten besmettingen die soms dagen geleden al vastgesteld zijn door de GGD. Door de vertraagde rapportage is deze statistiek niet de enige graadmeter voor de stand van de epidemie. Daarvoor wordt ook gekeken naar de zorg, daar stabiliseert de situatie al enige dagen
Ik haal graag het positieve eruit
Zonder wrijving geen glans
pi_195945110
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

In België hoor ik ze er ook al de hele dag over op de radio, ook weer de grenzen sluiten en zulks.
Ja, gaan ze om 19.00 uur bekend maken.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:27:55 #214
Dick Laurent Is Dead
pi_195945112
quote:

[..]

7 november? Als de huidige maatregelen niet werken kan je niet tot 7 november wachten, dan ben je echt te laat. Je bent dan ruim drie weken verder na je laatste set van maatregelen.
Dit. Met een beetje pech zitten we tegen die tijd op 13, misschien wel 14K besmettingen per dag. Ik denk dat de gevolgen dan niet meer te overzien zijn voor de zorg....
pi_195945115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet per se.. maar indien dat wel zo is heb je nu dus weer te maken met een plus in besmettingen (ook al zijn die inderdaad niet echt van de afgelopen 24 uur).
Volgende week zullen we horen of en in hoeverre er ook meer getest is.

En wie weet zijn er weer commerciële labs aangeschakeld?
pi_195945123
Het RIVM meldt vandaag een nieuw record van 11.141 besmettingen, maar daar zitten veel vertraagde meldingen bij. Volgens een RIVM-woordvoerder is ondanks het grote aantal nieuwe gevallen geen reden voor paniek: ,,Er zitten veel na-meldingen bij, vertraagde rapportages. En ook het percentage positieve tests daalt iets, dus dat is positief. Nu moeten we ons allemaal aan de maatregelen blijven houden.”

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 30-10-2020 17:30:07 ]
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:28:35 #217
367000 roos94
pi_195945136
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:27 schreef Questular het volgende:

[..]

Kan er naast zitten hoor maar ze doen het b.v. slechter dan Limburg als je het aantal besmettingen vergelijkt met het aantal inwoners van de provincie :p
9 besmettingen in schouwen op 33k inwoners. Tijd voor een feestje w/
pi_195945140
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:27 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ik haal graag het positieve eruit
Waarom kunnen ze die cijfers die toch al geen actueel beeld weergeven van de realitteit in godsnaam niet in elk geval up to date houden :')
blablablabla
pi_195945143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgende week zullen we horen of en in hoeverre er ook meer getest is.
Ga uit van een opschaling naar ongeveer 350.000 tests (afgelopen week 321.000)..
pi_195945149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef Noordzijde het volgende:
Het RIVM meldt vandaag een nieuw record van 11.141 besmettingen, maar daar zitten veel vertraagde meldingen bij. Volgens een RIVM-woordvoerder is ondanks het grote aantal nieuwe gevallen geen reden voor paniek: ,,Er zitten veel na-meldingen bij, vertraagde rapportages. En ook het percentage positieve tests daalt iets, dus dat is positief. Nu moeten we ons allemaal aan de maatregelen blijven houden.”

NIET ZO PANIEKERIG DOEN
En hoeveel van die mensen belanden in t ziekenhuis?
pi_195945156
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ja en bij de buren heb je er alweer 25 op 25k.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195945158
quote:

[..]

Inderdaad wel lekker als je eigen gemeente het goed doet :)
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:30:03 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945163
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze die cijfers die toch al geen actueel beeld weergeven van de realitteit in godsnaam niet in elk geval up to date houden :')
Maar dat doen ze.
De cijfers zoals die hier elke keer gepresenteerd worden zijn cijfers die van buiten de RIVM komen en worden gevormd door mensen die de RIVM-data gebruiken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:30:12 #224
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_195945168
quote:

NIET ZO PANIEKERIG DOEN
Aah, oke.
pi_195945171
quote:

NIET ZO PANIEKERIG DOEN
Het lijkt wel of het RIVM het beleid van de regering probeert te verdedigen....
pi_195945172
quote:

NIET ZO PANIEKERIG DOEN
Apart, ik heb een net iets anders quote:
quote:
Volgens een RIVM-woordvoerder is ondanks het grote aantal nieuwe gevallen geen reden voor paniek: ,,Er zitten veel na-meldingen bij, vertraagde rapportages. En de afgelopen dagen zijn de GGD’en ook meer gaan testen, het percentage positieve tests stijgt niet, maar stabiliseert, dus dat is positief. Nu moeten we ons allemaal aan de maatregelen blijven houden.”
https://www.ed.nl/binnenl(...)t-in-zicht~afa09c82/
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:30:23 #227
367000 roos94
pi_195945173
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja en bij de buren heb je er alweer 25 op 25k.
Ja das leuk, maar schouwen is al sinds het begin van corona niet aantrekkelijk voor het virus en wij hebben nog geen enkele keer hoge cijfers gehad. Dus dat maakt geen reet uit
pi_195945177
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:27 schreef Remco het volgende:

[..]

Al is het ook al tijden zo dat de opnames niet echt mee lopen in die trend. Lijkt alsof er of meer word getest of de commerciële teststraten worden meegenomen of dat er een mildere variant daar rond gaan(al is dat natuurlijk wel erg ver gezocht).

Opvallend is het inderdaad dat bijna dagelijks de regio uit te tekenen is en het dus echt lijkt dat de GGD Twente iets anders registreert als andere GGD's.
Dat. En het feit dat die coronamelder-app specifiek daarzo werd getest doet mij toch vermoeden dat er iets speelt. Ze zijn ook heel open in hun communicatie (social media en een dashboard op de website). Misschien hebben ze het daar wel zo goed op orde dat de cijfers in omliggende regio's eigenlijk hoger zouden moeten zijn.

Ben wel benieuwd
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:31:24 #229
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195945190
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:26 schreef Predator40 het volgende:
ik vrees voor volgende week eigenlijk, iedereen is deze week weer naar het werk en naar school.
tevens importeren we ook nog wel wat besmettingen.
Denk het ook, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat de cijfers van 2 weken maar een herfstvakantie effect is!
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:31:34 #230
416575 crew  Evenstar
pi_195945196
Ik vind het maar een rare uitleg.

Woensdag storing gehad, lage cijfers gepubliceerd. Shit happens.

Donderdag mooie cijfers gepubliceerd en gezegd dat de cijfers van woensdag waren bijgewerkt. Zag er goed uit.

Vandaag best slechte cijfers gepubliceerd met een kanttekening dat het een vertekend beeld geeft, want veel vertraagde meldingen.

Je kan er toch helemaal niks mee -O-
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:31:36 #231
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195945197
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:19 schreef Richestorags het volgende:
Polen lijkt het volgende zorgenkindje te worden :{

Ben ik al een tijdje aan het bijhouden. Iemand enig idee hoe dit in Polen eraan toegaat?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/poland/
quote:
Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki told reporters on Thursday that he was not considering a full lockdown, after the total number of confirmed COVID-19 cases exceeded 300,000 in the country.

The number of confirmed coronavirus cases in Poland had increased by 20,156 since Wednesday -- the highest 24-hour figure since the start of the pandemic in March -- and reached 319,205, the Ministry of Health said on Thursday morning. Another 301 people have died from the virus, bringing the death toll to 5,149.

Morawiecki held a press conference to mark the opening of a field hospital at the National Stadium in the capital Warsaw.

The field hospital is the first temporary facility specifically set up to provide care for COVID-19 patients. Starting with 300 beds, it will be offering 2,000 beds over the coming month.

The prime minister lambasted what he saw as a lack of discipline compared to the first wave of the epidemic.

He especially condemned the large-scale street protests sparked by a ruling by the country's Constitutional Tribunal that outlawed virtually all cases of legal abortions in the predominantly Catholic country.

"Disputes between different world views are important, but let's save them for later," he said.
https://www.thestar.com.m(...)-19-cases-top-300000
are we infinite or am I alone
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:31:37 #232
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195945198
quote:

[..]

Wel met anderhalve meter tussenruimte, en een Zeeuws mondkapje. Met van die achteruitkijkspiegels.erop.
A murky, forgotten land.
pi_195945199
Ik vind de rivm cijfer toch wel tegenvallen.
Besmettingen: 11141
Ziekenhuisopnames: 107
Overleden : 87

Toch niet echt een afvlakking. Ik had gehoopt op minder dan 10000. En voor de rest ook dalingen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195945201
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:30 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ja das leuk, maar schouwen is al sinds het begin van corona niet aantrekkelijk voor het virus en wij hebben nog geen enkele keer hoge cijfers gehad. Dus dat maakt geen reet uit
Ja natuurlijk maakt dat uit als je het over Zeeland flikt 't weer hebt he.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195945205
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat die dagkoersen helemaal niet dusdanig relevant zijn dat je alles op alles moet zetten om de vertraging helemaal glad te strijken?
pi_195945217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:31 schreef Kyran het volgende:

Donderdag mooie cijfers gepubliceerd en gezegd dat de cijfers van woensdag waren bijgewerkt. Zag er goed uit.

Vandaag best slechte cijfers gepubliceerd met een kanttekening dat het een vertekend beeld geeft, want veel vertraagde meldingen.

vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:32:54 #237
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945218
quote:

Maar de cijfers zitten gewoon altijd al vol met vertragingen. Eigenlijk kun je er elke dag niet direct iets mee.
pi_195945225
quote:

Ik geloof niet in complotten, maar dit is wel allemaal heel toevallig inderdaad. Raar verhaal en komt niet heel transparant over..
pi_195945226
quote:

Beetje tegenstrijdige berichten inderdaad. Hier moet je dan als regering je beleid op gaan aanpassen, dan moet je toch duidelijk de cijfers per dag moeten hebben. Wat een zooitje.
  Redactie Games vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:33:19 #240
181272 crew  Noppie2000
pi_195945231
quote:

Het is net alsof ze niet voor niets zeggen dat je niet moet kijken naar dagkoersen, juist door dit soort zaken die regelmatig voorkomen.

Geven ze er uitleg bij , is het ook weer niet goed :')
pi_195945235
quote:
Bovendien zitten die vertraagde meldingen er elke dag bij.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:33:31 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945241
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik geloof niet in complotten, maar dit is wel allemaal heel toevallig inderdaad. Raar verhaal en komt niet heel transparant over..
Waarvan akte.
pi_195945242
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dat doen ze.
De cijfers zoals die hier elke keer gepresenteerd worden zijn cijfers die van buiten de RIVM komen en worden gevormd door mensen die de RIVM-data gebruiken.
Het RIVM meldt vandaag een nieuw record van 11.141 besmettingen slaat dus nergens op volgens jou?
Ik doel op die achterstanden hé, niet dat de besmettingen over eerdere data gaan.
blablablabla
pi_195945251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de cijfers zitten gewoon altijd al vol met vertragingen. Eigenlijk kun je er elke dag niet direct iets mee.
Je moet ook helemaal niets wíllen doen met die dagcijfers.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:34:08 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945257
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdige berichten inderdaad. Hier moet je dan als regering je beleid op gaan aanpassen, dan moet je toch duidelijk de cijfers per dag moeten hebben. Wat een zooitje.
Nee, als regering bepaal je je beleid niet op de domweg opgetelde nieuwe besmettingen, maar op de trends in de verschillende datastromen en metrieken.
pi_195945258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom is dit dan voor het eerst (of ligt dat aan mij) dat het RIVM zo expliciet is over achterstallige data?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:34:20 #247
416575 crew  Evenstar
pi_195945263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou, wil niet zeggen dat ze iets achterhouden, maar het is gewoon raar, niet logisch, slecht geregeld, vul het maar in.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:34:37 #248
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195945267
quote:

Das idd lastig meten met cijfers.. ik heb er toch een beetje naar gevoel over..zo lekker lijkt het niet te gaan. :{
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195945270
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je moet ook helemaal niets wíllen doen met die dagcijfers.
Als je ziet hoe snel het in België is gegaan dan lijkt het mij voor de regering wel heel belangrijk om dagelijkse trends in de gaten te kunnen houden. Maar krijg langzaam het idee dat de politiek het met dezelfde cijfers moet doen als wij.
pi_195945272
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom is dit dan voor het eerst (of ligt dat aan mij) dat het RIVM zo expliciet is over achterstallige data?
Niet lullig bedoelt, maar ja, dat ligt aan jou. ;)
pi_195945274
quote:
Fail.
pi_195945280
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet lullig bedoelt, maar ja, dat ligt aan jou. ;)
Ah oke, ben duidelijk toe aan weekend :)
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:35:32 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195945286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit. Met een beetje pech zitten we tegen die tijd op 13, misschien wel 14K besmettingen per dag. Ik denk dat de gevolgen dan niet meer te overzien zijn voor de zorg....
zijn nog wel te overzien maar onwenselijk, resulteert dan in 20-25% meer opnames en dus extra afschaling.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:35:37 #254
14505 OProg
A Life in Music
pi_195945288
quote:

Tsjah, mijn ervaring met IT-projecten bij (semi)overheid is dat er überhaupt niet veel controle is over het geheel. Dus zo'n verklaring moet je ook maar met een korrel zou nemen er eerder naar de daadwerkelijke cijfers over een periode kijken als ze de tijd hebben gehad het bij te werken.

Dat was initieel ook de bedoeling trouwens maar door dat ze een API hebben zitten er blijkbaar nog steeds allemaal mensen opgewonden conclusies te trekken aan de dagmutaties in hun database.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195945290
quote:

Dit topic daarom gewoon afschaffen en geen dagkoersen meer behandelen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:35:41 #256
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945293
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Het RIVM meldt vandaag een nieuw record van 11.141 besmettingen slaat dus nergens op volgens jou?
Ik doel op die achterstanden hé, niet dat de besmettingen over eerdere data gaan.
Dat slaat inderdaad nergens op. De RIVM upload elke dag een file en andere mensen tellen dan het aantal rijen in die file en rapporteren dat als 'het aantal nieuwe besmettingen'. De RIVM publiceert elke week een statistisch overzicht, vol uitsplitsingen naar groepen enzo. Dagelijkse cijfers en dergelijke is allemaal van publieke figuren die excelrijen turven.
pi_195945294
Ik ga er maar vanuit dan dat de data-analisten van FOK! hun shit wel op orde hebben en het inderdaad meevalt.
blablablabla
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:35:47 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195945297
pi_195945298
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ah oke, ben duidelijk toe aan weekend :)
Nee, het ligt helemaal niet aan jou.
pi_195945306
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:33 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Het is net alsof ze niet voor niets zeggen dat je niet moet kijken naar dagkoersen, juist door dit soort zaken die regelmatig voorkomen.

Geven ze er uitleg bij , is het ook weer niet goed :')
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:36:24 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat ze misschien een keer dachten: goh, iedereen op twitter gaat aan de haal met misinterpretatie van de data. Laten we het eens een keer toelichten.
pi_195945309
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Als je ziet hoe snel het in België is gegaan dan lijkt het mij voor de regering wel heel belangrijk om dagelijkse trends in de gaten te kunnen houden. Maar krijg langzaam het idee dat de politiek het met dezelfde cijfers moet doen als wij.
Natuurlijk moet je per dag de trend in de gaten houden, maar het is niet zo dat je o.b.v. één dag een beslissing neemt. Niet voor niets wordt de analogie van de mammoettanker gebruikt. Sommigen hier vinden het kinderachtig om zo te praten, maar het is wel een accurate. Alles verloopt vrij geleidelijk en enigszins voorspelbaar.
pi_195945320
quote:
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:36:58 #264
416575 crew  Evenstar
pi_195945324
Nou ja, positieve is in ieder geval dat de opnames lijken te stabiliseren. Die zijn sowieso iets betrouwbaarder.
pi_195945343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:35 schreef Elan het volgende:
Ik ga er maar vanuit dan dat de data-analisten van FOK! hun shit wel op orde hebben en het inderdaad meevalt.
Bij het RIVM zeggen ze het zelf toch ook? En uitgesplitst naar de data zie ik vooralsnog geen reden waarom de stemming opeens anders zou moeten zijn dan gisteren.

Behalve dan dat ik vind dat er gisteren een overdreven jubelstemming was.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:37:50 #266
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945345
quote:
Bedankt voor het vertrouwen en we zullen er alles aan doen om het niet te beschamen.
pi_195945346
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat slaat inderdaad nergens op. De RIVM upload elke dag een file en andere mensen tellen dan het aantal rijen in die file en rapporteren dat als 'het aantal nieuwe besmettingen'. De RIVM publiceert elke week een statistisch overzicht, vol uitsplitsingen naar groepen enzo. Dagelijkse cijfers en dergelijke is allemaal van publieke figuren die excelrijen turven.
Ok duidelijk, wel vreemd dat Rutte ook vaak over die dagcijfers praat als argument of het wel of niet goed gaat als ze in absolute zin zo weinig betekenis hebben.
blablablabla
  Redactie Games vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:38:01 #268
181272 crew  Noppie2000
pi_195945353
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat ze misschien een keer dachten: goh, iedereen op twitter gaat aan de haal met misinterpretatie van de data. Laten we het eens een keer toelichten.
Wat ze overigens elke keer doen bij achterstallige cijfers na een storing. Wat hier ook het geval is, tenzij je natuurlijk het RIVM niet wil geloven.

Grappig ook wel dat men zich niet kan focussen op de positieve aspecten van die boodschap, namelijk dat er ook weer meer getest is én dat het positiviteitspercentage op zijn minst stabiel is. Maar nee, we moeten achterdochtig worden omdat het RIVM een uitleg wil binden aan de stijging _O-
pi_195945358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is nogal een vage toelichting, doe het dan goed wat mij betreft. Zeker na de toelichting van gisteren..
pi_195945387
quote:
Ik heb even gefactchecked bij Maurice de Hond: Er zitten hier alleen maar betrouwbare data-analisten
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:39:32 #271
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195945390
quote:

Misschien moeten we de afgelopen dagen door drie delen :?
pi_195945394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:38 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Wat ze overigens elke keer doen bij achterstallige cijfers na een storing. Wat hier ook het geval is, tenzij je natuurlijk het RIVM niet wil geloven.

Grappig ook wel dat men zich niet kan focussen op de positieve aspecten van die boodschap, namelijk dat er ook weer meer getest is én dat het positiviteitspercentage op zijn minst stabiel is. Maar nee, we moeten achterdochtig worden omdat het RIVM een uitleg wil binden aan de stijging _O-
Ik heb aan het begin van deze crisis wel eens een discussie gehad met iemand hier. Of het beter is dat men liever 'droge' cijfers krijgt of met de hele context erbij.

De realiteit is volgens mij dat je soms beter de platte cijfers kunt geven, omdat die dan vertrouwder overkomen. Met alle mitsen en maren creëer je soms alleen maar achterdocht.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:40:22 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945403
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:38 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

De druk op de teststraten is ook echt aan het verminderen, wat ook heel fijn is. Zodra we langere tijd (een week oid) met een overdaad aan testcapaciteit zitten, gaat het percentage positief ook een mooie graadmeter zijn voor de kant die we op gaan.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:40:26 #274
3542 Gia
User under construction
pi_195945406
Heeft @Serial een snipperdag?
Of kijk ik er overheen?
pi_195945407
quote:

7 november? Als de huidige maatregelen niet werken kan je niet tot 7 november wachten, dan ben je echt te laat. Je bent dan ruim drie weken verder na je laatste set van maatregelen. Neem aan dat hij het over opnames had.
Overheid wacht op natuurlijk beloop.

Ze hadden allang extra maatregelen kunnen nemen, en wanneer achteraf zou blijken dat de eerdere maatregelen afdoende waren, de laatste maatregelen schrappen. Of indien niet afdoende heb je daar alvast een voorschot op genomen mbt het inperken van verdere verspreiding, wat je uiteraard wilt als overheid.

Dat hebben ze niet gedaan. Wel gekeken naar maart toen er zo ongeveer daags na de intelligente lockdown een significante drop was, los van welke maatregelen dan ook.

Ze willen dus, IMO het natuurlijk beloop afwachten, die strategie is er al langer, tot ze op gegeven moment door de cijfers in paniek raken en weer, volkomen zinloss, wat gaan dichtgooien.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:40:29 #276
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195945409
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:36 schreef Kyran het volgende:
Nou ja, positieve is in ieder geval dat de opnames lijken te stabiliseren. Die zijn sowieso iets betrouwbaarder.
Ik wil daar wel een kanttekening bij plaatsen. De toename van 1 patiënt is in werkelijkheid een toename van 89 omdat er 88 patiënten in deze cijfers zijn overleden en daarmee het ziekenhuis verlaten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:40:45 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195945412
134 besmettingen ineens hier vandaag _O-

:X
pi_195945426
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bedankt voor het vertrouwen en we zullen er alles aan doen om het niet te beschamen.
:D

Dat dagcijfers als losse statistiek niet zoveel zeiden had ik inmiddels begrepen, maar heb dus altijd gedacht dat die dagkoersen redelijk accuraat waren (tenzij expliciet vermeld van niet) en gewoon door het RIVM gepubliceerd werden.

Hoe naïef kan je zijn.
blablablabla
pi_195945429
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:40 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik wil daar wel een kanttekening bij plaatsen. De toename van 1 patiënt is in werkelijkheid een toename van 89 omdat er 88 patiënten in deze cijfers zijn overleden en daarmee het ziekenhuis verlaten.
Daarvan ligt 2/3e niet in het ziekenhuis.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:41:43 #280
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195945431
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:40 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Nee, de overlijdens komen niet allemaal uit het ziekenhuis en zijn ook niet van gister op vandaag. Maar inderdaad is het wel zo dat druk op de zorg verlicht wordt doordat mensen de ziekenhuizen verlaten en dat helaas soms ook doen omdat ze overleden zijn.
pi_195945433
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb aan het begin van deze crisis wel eens een discussie gehad met iemand hier. Of het beter is dat men liever 'droge' cijfers krijgt of met de hele context erbij.

De realiteit is volgens mij dat je soms beter de platte cijfers kunt geven, omdat die dan vertrouwder overkomen. Met alle mitsen en maren creëer je soms alleen maar achterdocht.
In die lijn had ik gisteren een discussie met iemand buiten FOK! (ja, het kan verkeren!). Over de testcapaciteit per land en dat Nederland hoog inzet op de kwaliteit van de testen.

Zou je liever:
100.000 testen per dag doen met 60% betrouwbaarheid
óf
50.000 testen per dag met 95% betrouwbaarheid

Als je alleen kijkt naar de testcapaciteit zou je zeggen dat situatie 1 twee keer zo goed is als situatie 2. Als je corrigeert voor de betrouwbaarheid slaat dat opeens anders uit.
pi_195945452
Ik weet dat je niet op dagcijfers af mag gaan. Had ook eigenlijk niet meteen een lijn naar beneden verwacht, rekende op zo'n 10.000 eigenlijk voor vandaag. Maar toch... met dit cijfer en dan al die landen om ons heen die zo bruut hard omhoog schieten, vind ik dit niet een prettig cijfer. :N
Zeker niet met de berichten van de Jonge die het dus wel best vindt en de brandbrieven van de zorg dat ze kraken. Hoelang wil je die mensen overbelasten? -O-
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:42:52 #283
3542 Gia
User under construction
pi_195945453
In Nederland is regeren achterom kijken.

Hoor het Rutte nu al zeggen: "Achteraf hadden we beter, eerder, hard in moeten grijpen, maar dat is achteraf."
pi_195945459
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat dagcijfers als losse statistiek niet zoveel zeiden had ik inmiddels begrepen, maar heb dus altijd gedacht dat die dagkoersen redelijk accuraat waren (tenzij expliciet vermeld van niet) en gewoon door het RIVM gepubliceerd werden.

Hoe naïef kan je zijn.
De hoeveelheid achterstallige/verlate rapportage kan behoorlijk verschillen per dag. De enige betrouwbare manier om de trend te analyseren is door ze in een grafiek te plaatsen a.d.h.v. de daadwerkelijke datum. Vandaar dat vertragingstopic. ;)
  Redactie Games vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:43:09 #285
181272 crew  Noppie2000
pi_195945462
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mjah, maar je ziet wat de 'droge' cijfers hier deden: kabinet is een stelletje idioten die ons de dood injagen, waarom wachten, het gaat helemaal fout en weet ik het wat.

Is dat écht beter dan even melden van joh, de cijfers zijn inderdaad hoger, maar dat is te verklaren dankzij dit en dat? Weet ik niet, misschien wel :+
pi_195945473
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe naïef kan je zijn.
Dat is toch echt al vanaf het begin ongeveer.
pi_195945487
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:40 schreef Gia het volgende:
Heeft @:serial een snipperdag?
Of kijk ik er overheen?
Dat ja. Ook zorgwekkend. O-) :D
pi_195945491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:43 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Mjah, maar je ziet wat de 'droge' cijfers hier deden: kabinet is een stelletje idioten die ons de dood injagen, waarom wachten, het gaat helemaal fout en weet ik het wat.

Is dat écht beter dan even melden van joh, de cijfers zijn inderdaad hoger, maar dat is te verklaren dankzij dit en dat? Weet ik niet, misschien wel :+
Soms willen mensen gewoon horen of het de goede kant gaat of niet. Als de cijfers dan het tegendeel laten zien wordt men soms achterdochtig.

Het blijft een moeilijke spagaat.
pi_195945495
pi_195945497
Ik zat even met mijn hoofd druk met mijn hoofd in werk, vandaar wat later de gemeente cijfers

#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

* LCPS cijfers - lcps.nu

Gemeentes met +10 gemeentes:
669 Rotterdam
615 Amsterdam
352 Den Haag
289 Utrecht
164 Dordrecht
161 Enschede
146 Almere
134 Apeldoorn
134 Alphen aan den Rijn
129 Haarlemmermeer
128 Amersfoort
119 Breda
108 Nijmegen
107 Zaanstad
104 Tilburg
96 Nissewaard
95 Eindhoven
94 Helmond
93 Ede
90 Arnhem
87 Almelo
85 Haarlem
84 Vlaardingen
84 Zoetermeer
79 's-Hertogenbosch
76 Leiden
75 Westland
73 Schiedam
73 Hoeksche Waard
72 Veenendaal
72 Gouda
70 Berkelland
68 Roosendaal
64 Hengelo
62 Delft
62 Katwijk
59 Zwolle
55 Molenlanden
54 Tiel
54 Stichtse Vecht
53 Zwijndrecht
53 Lansingerland
51 Nieuwegein
50 Zutphen
50 Venlo
49 Groningen
49 Maastricht
48 Vijfheerenlanden
47 Bergen op Zoom
46 Barneveld
46 Oss
45 Hendrik-Ido-Ambacht
45 Oost Gelre
44 Deventer
44 Alkmaar
44 Amstelveen
44 Noordwijk
44 Oosterhout
44 Rijssen-Holten
42 Doetinchem
42 Hilversum
42 Capelle aan den IJssel
42 Meierijstad
41 Bunschoten
41 Huizen
41 Purmerend
41 Gorinchem
41 Teylingen
41 Zuidplas
40 Dinkelland
39 Losser
39 Houten
39 Barendrecht
39 Woerden
39 Hof van Twente
39 Bronckhorst
38 Beverwijk
38 Velsen
37 Schagen
37 Papendrecht
37 Krimpenerwaard
36 Hardenberg
36 Alblasserdam
36 Hellevoetsluis
36 Ridderkerk
36 Venray
35 Zeist
35 Waalwijk
35 Utrechtse Heuvelrug
35 Twenterand
35 Leidschendam-Voorburg
34 Oldenzaal
34 IJsselstein
34 Lelystad
33 Emmen
33 Hoorn
33 Rijswijk
33 Lingewaard
33 Súdwest-Fryslân
33 Berg en Dal
32 Tubbergen
32 Harderwijk
32 Sliedrecht
32 Oude IJsselstreek
31 Winterswijk
30 Heerhugowaard
30 Goeree-Overflakkee
29 Maasdriel
29 De Bilt
29 Weert
29 Halderberge
29 Geldrop-Mierlo
29 Montferland
28 Hellendoorn
28 Epe
28 Wijchen
28 De Ronde Venen
28 Heerlen
27 Ermelo
27 Soest
27 Heusden
27 Pijnacker-Nootdorp
27 West Betuwe
26 Heemskerk
26 Leiderdorp
26 Maassluis
26 Asten
26 Altena
25 Edam-Volendam
25 Waddinxveen
25 Tholen
25 Deurne
25 Dongen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn 3 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 6 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 40 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 49 gemeentes met 6-9 besmettingen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195945512
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:

* LCPS cijfers - lcps.nu

Tijd om de 'spoilergrens' op te hogen naar 40 ofzo? :D
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:45:45 #292
3542 Gia
User under construction
pi_195945514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:
Ik zat even met mijn hoofd druk met mijn hoofd in werk, vandaar wat later de gemeente cijfers

* LCPS cijfers - lcps.nu

669 Rotterdam
615 Amsterdam
352 Den Haag
289 Utrecht
164 Dordrecht
161 Enschede
146 Almere
134 Apeldoorn
134 Alphen aan den Rijn
129 Haarlemmermeer
128 Amersfoort
119 Breda
108 Nijmegen
107 Zaanstad
104 Tilburg
96 Nissewaard
95 Eindhoven
94 Helmond
93 Ede
90 Arnhem
87 Almelo
85 Haarlem
84 Vlaardingen
84 Zoetermeer
79 's-Hertogenbosch
76 Leiden
75 Westland
73 Schiedam
73 Hoeksche Waard
72 Veenendaal
72 Gouda
70 Berkelland
68 Roosendaal
64 Hengelo
62 Delft
62 Katwijk
59 Zwolle
55 Molenlanden
54 Tiel
54 Stichtse Vecht
53 Zwijndrecht
53 Lansingerland
51 Nieuwegein
50 Zutphen
50 Venlo
49 Groningen
49 Maastricht
48 Vijfheerenlanden
47 Bergen op Zoom
46 Barneveld
46 Oss
45 Hendrik-Ido-Ambacht
45 Oost Gelre
44 Deventer
44 Alkmaar
44 Amstelveen
44 Noordwijk
44 Oosterhout
44 Rijssen-Holten
42 Doetinchem
42 Hilversum
42 Capelle aan den IJssel
42 Meierijstad
41 Bunschoten
41 Huizen
41 Purmerend
41 Gorinchem
41 Teylingen
41 Zuidplas
40 Dinkelland
39 Losser
39 Houten
39 Barendrecht
39 Woerden
39 Hof van Twente
39 Bronckhorst
38 Beverwijk
38 Velsen
37 Schagen
37 Papendrecht
37 Krimpenerwaard
36 Hardenberg
36 Alblasserdam
36 Hellevoetsluis
36 Ridderkerk
36 Venray
35 Zeist
35 Waalwijk
35 Utrechtse Heuvelrug
35 Twenterand
35 Leidschendam-Voorburg
34 Oldenzaal
34 IJsselstein
34 Lelystad
33 Emmen
33 Hoorn
33 Rijswijk
33 Lingewaard
33 Súdwest-Fryslân
33 Berg en Dal
32 Tubbergen
32 Harderwijk
32 Sliedrecht
32 Oude IJsselstreek
31 Winterswijk
30 Heerhugowaard
30 Goeree-Overflakkee
29 Maasdriel
29 De Bilt
29 Weert
29 Halderberge
29 Geldrop-Mierlo
29 Montferland
28 Hellendoorn
28 Epe
28 Wijchen
28 De Ronde Venen
28 Heerlen
27 Ermelo
27 Soest
27 Heusden
27 Pijnacker-Nootdorp
27 West Betuwe
26 Heemskerk
26 Leiderdorp
26 Maassluis
26 Asten
26 Altena
25 Edam-Volendam
25 Waddinxveen
25 Tholen
25 Deurne
25 Dongen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn 3 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 6 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 40 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 49 gemeentes met 6-9 besmettingen
🤗
pi_195945525
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
_O-

maar eerst WEEKEND!

pi_195945531
Wat is ook alweer record aantal besmettingen?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:46:28 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195945533
Week op week lijkt het wel stabiel op 10k te liggen, is ook wat waard als je de rest van europa omhoog ziet schieten.
  Miss 200.000.000! vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:46:36 #296
367000 roos94
pi_195945539
In mijn vriends vriendengroep zit een mongool steeds te juichen als de cijfers kut zijn want dan hoeft hij niet naar de uni :N sommige mensen..
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:46:59 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195945548
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Misschien moeten we de afgelopen dagen door drie delen :?
Hier een wat uitgebreider artikel van nu.nl erover: https://www.nu.nl/coronav(...)tion-open&redirect=1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195945551
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:46 schreef zalkc het volgende:
Week op week lijkt het wel stabiel op 10k te liggen, is ook wat waard als je de rest van europa omhoog ziet schieten.
De vraag is (misschien onnodig, misschien terecht): is dit een plateau en gaan we de rest achterna of doen we het echt zoveel anders/beter dan de rest?
pi_195945556
Extra persconferentie soon?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:47:21 #300
Dick Laurent Is Dead
pi_195945559
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:46 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat is ook alweer record aantal besmettingen?
honderdmiljoenmiljard.

-einde-
pi_195945562
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:47 schreef Leonos het volgende:
Extra persconferentie soon?
De Jong zei dat er geen reden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')