abonnement Unibet Coolblue
pi_195920290
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:26 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik ben heel erg voor op een (probleem)wijkgerichte aanpak.

Maar van Geert Wilders mogen we ook niet communiceren in het Pools of Arabisch of weet ik veel wat allemaal, dus wat vond ik ook wat hypocriet als volksgezonheid zo belangrijk is ;)
Aanpak van Wilders werkt polarisatie alleen maar in de hand, maar daardoor krijg je wel dat andere partijen hun handen er niet aan durven/hoeven branden. Dat zie je ook in de debatten, als Geert anderhalf uur alle Marokkanen heeft uitgemaakt voor wat al niet gaat De Kamer het over andere zaken hebben.

Er zijn trouwens wel wat campagnes in andere talen, maar je moet met mensen uit zo'n wijk in conclaaf treden. Ik zag laatst bewoners uit een ander stadsdeel (dacht Bijlmer) dat behoorlijk getroffen is die een initiatief hadden opgezet om mensen van hun eigen rang en stand meer te betrekken, die bereidheid in de wijken is er dus wel degelijk. Alleen luistert men eerder naar een Pastor, iemand van de moskee dan naar Rutte (nog buiten dat ze hem niet verstaan) . Dat zei zo'n gozer ook, die mensen werken nog meer met het concept van een dorpsoudste als het ware, er zijn meer genoeg invloedssferen binnen dat soort gemeentes, je moet ze alleen wel weten te bereiken.
blablablabla
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:39:52 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195920341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:44 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

In Maart /April was het nog veel hoger enkel wist niemand de aantallen
Dat valt nog maar te bezien. Kijkend naar het aantal patiënten in het ziekenhuis, lijkt het er niet op dat er nu zoveel minder mensen besmet zijn dan in maart.
pi_195920380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat valt nog maar te bezien. Kijkend naar het aantal patiënten in het ziekenhuis, lijkt het er niet op dat er nu zoveel minder mensen besmet zijn dan in maart.
Ik denk dat de tweede golf cumalatief groter gaat zijn dan de eerste golf.
pi_195920391
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:34 schreef Oliver23 het volgende:
Maar doordat er gisteren geen complete cijfers van het RIVM kwamen, en de cijfers van vandaag ook niet kloppen, is het vrijwel zeker te noemen dat er vrijdag geen onverwachte persconferentie komt
Dat zou wel heel slecht zijn als de regering hierop de beslissing maakt, neem aan dat zij wel inzicht hebben op de cijfers afgelopen dagen.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:42:54 #205
14505 OProg
A Life in Music
pi_195920412
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even het grafiekje uit Belgie.

[ afbeelding ]

IC is nog niet zo erg als de eerste golf maar ziekenhuis opnames wel.
En dan komt daar nog bij dat ze al een historisch begrotingstekort hadden en een staatsschuld van 120+ % van het bbp. En deze golf gaat ook weer klauwen met geld kosten.

Het is een zeldzame puinhoop daar kunnen we wel stellen. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195920418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:41 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik denk dat de tweede golf cumalatief groter gaat zijn dan de eerste golf.
Die kans is heel groot ja. De winter is nog niet eens begonnen.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 10:43:08 #207
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195920421
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:34 schreef zalkc het volgende:
Vandaag zet ik in op 15.236 besmettingen ;)

Ik hoop echt dat het systeem weer normaal functioneert. Zou het zonde vinden om in lockdown te gaan omdat ze de draaitabel in excel niet konden fixen.
Het RIVM adviseert niet op basis van de 14u15 bestanden die neergezet worden, die worden puur en alleen beschikbaar gemaakt zodat anderen er ook naar kunnen kijken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195920442
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Die kans is heel groot ja. De winter is nog niet eens begonnen.
Dat dus, we hadden in april echt geluk dat het heel snel super mooi weer werd voor meerdere weken. Mensen gingen naar buiten, maar veel dingen waren nog wel gesloten, dus het was vrijwel onmogelijk om binnen opgehokt te zitten met elkaar.
pi_195920546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:34 schreef Oliver23 het volgende:
Maar doordat er gisteren geen complete cijfers van het RIVM kwamen, en de cijfers van vandaag ook niet kloppen, is het vrijwel zeker te noemen dat er vrijdag geen onverwachte persconferentie komt
Dit is dan ook koren op de molen voor de complotdenkers..moet ook zeggen dat ze gewoon niet transparant zijn wat dat betreft. Is nou al bekend hoeveel achterstallige cijfers er bij de vorige storing bijvoorbeeld verwerkt zijn in de dag(en) daarna?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195920557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:55 schreef Kyran het volgende:

Ik word een beetje moet van al dat "ja, maar" gedoe. Wij zitten gewoon in de shit en dat gaat de komende maanden echt niet veranderen. Een uitstekend werkend vaccin begin volgend jaar is in mijn ogen ook een utopie.

Als men niet even verder wil kijken en naar mogelijke oplossingen wil zoeken moet men ook niet meer zeuren dat de horeca dicht is of de scholen dicht gaan of wat dan ook. Ik vind het raar dat na zeven of acht maanden het hele gebeuren nog steeds niet geaccepteerd lijkt te zijn. Het is er en het gaat voorlopig nog even niet weg, dus accepteren en aanpassen is de enige mogelijkheid die wij hebben (voor nu).
Maar je doet het zelf net zo goed. “We zitten in de shit en dat is even niet anders”.

Ja heel fijn allemaal maar mensen willen gewoon door en het liefst in hun vakgebied of met dingen die ze leuke . Vanuit de proffesioneler evenementen sector is er maanden geprobeerd om iets voor elkaar te krijgen maar op een paar kleinschalige optredens is er niks mogelijk geweest. De mentaliteit die je tentoonspreid is die van iemand in de schuldsanering. “Even door de zure appel, 2 jaar bikkelen en daarna kunnen we weer los”.

Jij werkt in de zorg en ik snap je punt daarin wel. Mijn privéleven ligt in de evenementensector (of lag) en laat dit nu een sector zijn die, voor een gedeelte terecht, aan alle kanten over wordt geslagen. Of het gaat om een oplossing voor hun praktische uitoefening of een financiële tegemoetkoming. Aan alle kanten moeten ze keihard knokken. En dat in een sector waarin sommige heeeeel veel geld verdienen maar de meesten mensen echt gewoon heel weinig verdienen.

Het gaat er steeds meer naar uitzien dat groepsimmuniteit middels natuurlijke besmetting de uitweg gaat zijn waarbij medicijnen en vaccins een bijrol spelen. Afgelopen zomer was een mooi moment geweest om in ieder geval iets te proberen of te testen. Maar nee we blijven maar achter de feiten aan hobbelen.
pi_195920578
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:17 schreef belanov het volgende:
Juist een combinatie van beide factoren (cultureel en sociaal-economisch) lijkt me zorgen voor de oververtegenwoordiging.

De jullie hebben allemaal gelijk, gefeliciteerd! ;)
Ha, precies. Er stond een goed interview met een imam hierover in de Volkskrant: Imam: ‘Coronabesmetting wordt soms verzwegen’. Zie deze passage:

De afgelopen weken werd hoofdimam Yassin Elforkani van de Amsterdamse Blauwe Moskee een aantal keer gebeld door mensen uit zijn achterban. ‘Ze zeiden: ik heb corona’, vertelt hij, ‘maar alsjeblieft, vertel dit aan niemand, hou het voor je. Ze hielden hun besmetting geheim.’

Ook merkte hij dat er mensen zijn die zich soms niet laten testen. ‘Als er iemand in de omgeving ziek is of symptomen heeft – hun moeder bijvoorbeeld - willen ze niet worden gezien als de schuldige. Dus dan gaan ze maar door. Corona wordt gezien als iets heel ergs, iets om je voor te schamen.’

Corona, merkte hij, is een taboe, en vooral onder mensen met een niet-westerse achtergrond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 10:58:17 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195920671
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Die kans is heel groot ja. De winter is nog niet eens begonnen.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:45 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dat dus, we hadden in april echt geluk dat het heel snel super mooi weer werd voor meerdere weken. Mensen gingen naar buiten, maar veel dingen waren nog wel gesloten, dus het was vrijwel onmogelijk om binnen opgehokt te zitten met elkaar.
Het is niet zozeer een kansproces en het belang van herfst/winter voor dit virus lijkt niet heel groot te zijn.
pi_195920695
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Het is niet zozeer een kansproces en het belang van herfst/winter voor dit virus lijkt niet heel groot te zijn.
Hoe kun je dat met droge ogen beweren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195920702
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Het is niet zozeer een kansproces en het belang van herfst/winter voor dit virus lijkt niet heel groot te zijn.
Niet zo zeer het virus die zich wat aantrekt van het weer, maar wel het gedrag van mensen lijkt mij zo. Het is toch over het algemeen bekend dat zodra het hier ook maar enigszins lekker weer is iedereen naar buiten gaat. In veel warme landen is dat precies andersom, die mensen blijven juist binnen bij warm weer. Denk dat daar best een verband tussen bestaat.
pi_195920708
Client van mijn vriendin in de thuiszorg is positief getest. Ze is anderhalf uur bij hem geweest, een uur voordat hij werd getest. Ze droeg daar alleen een mondkapje. Moet gewoon doorwerken
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:01:43 #216
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195920717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe kun je dat met droge ogen beweren?
Waarom zou dat niet kunnen?
pi_195920723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe kun je dat met droge ogen beweren?
Ik zat net een filmpje op een van de links uit dit topic te bekijken waarin toevallig een biostatisticus het seizoenseffect noemde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195920725
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:45 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dat dus, we hadden in april echt geluk dat het heel snel super mooi weer werd voor meerdere weken. Mensen gingen naar buiten, maar veel dingen waren nog wel gesloten, dus het was vrijwel onmogelijk om binnen opgehokt te zitten met elkaar.
Terugkijkend hierop is het mazzel ook dat het virus niet in september 2019, in Nederland kwam.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:03:03 #219
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195920738
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Terugkijkend hierop is het mazzel ook dat het virus niet in september 2019, in Nederland kwam.
Behalve dat het er dus niet echt iets mee te maken heeft.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:03:26 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195920745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Het is niet zozeer een kansproces en het belang van herfst/winter voor dit virus lijkt niet heel groot te zijn.
mwa verschil tussen veel mensen binnen of buiten lijkt me wel een factor
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:04:12 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195920754
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Terugkijkend hierop is het mazzel ook dat het virus niet in september 2019, in Nederland kwam.
Het had van mij nog wel wat langer mogen wegblijven. Zeg een jaar of 50.000.
pi_195920759
Vind overigens dat er gisteren een beetje voorbij is gegaan aan het feit dat er dus 370 nieuwe opnames waren. Door de uitstroom was het netto gelukkig een stuk positiever, maar dat getal is hoog (kan niet terug vinden hoe het zich verhoud tot de periode maart/april, iemand?).

Vraag me af hoe er gereageerd wordt als je een keer een dag hebt waarbij de uitstroom een stuk marginaler is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195920763
En alsof Frankrijk nog niet genoeg ellende heeft, is er vanochtend in een kerk in Nice een terreurdaad gepleegd: 3 doden, waarvan er zeker 1 is onthoofd :X
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195920764
quote:
11s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:00 schreef Benny het volgende:
Client van mijn vriendin in de thuiszorg is positief getest. Ze is anderhalf uur bij hem geweest, een uur voordat hij werd getest. Ze droeg daar alleen een mondkapje. Moet gewoon doorwerken
Dragen de cliënten geen mondkapje? En heeft. Ze wel afstand gehouden?
pi_195920776
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:04 schreef StateOfMind het volgende:
En alsof Frankrijk nog niet genoeg ellende heeft, is er vanochtend in een kerk in Nice een terreurdaad gepleegd: 3 doden, waarvan er zeker 1 is onthoofd :X
Weer onthoofd? Krijgen we weer een nieuwe trend na inrijden op mensenmassa's met vrachtwagens.
pi_195920783
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:26 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik ben heel erg voor op een (probleem)wijkgerichte aanpak.

Maar van Geert Wilders mogen we ook niet communiceren in het Pools of Arabisch of weet ik veel wat allemaal, dus wat vond ik ook wat hypocriet als volksgezondheid zo belangrijk is ;)
Ik denk dat als ze een paar keer een bekeuring krijgen bij het overtreden van de regels, men het snel zal begrijpen ;)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:06:41 #227
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195920795
quote:
11s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:00 schreef Benny het volgende:
Client van mijn vriendin in de thuiszorg is positief getest. Ze is anderhalf uur bij hem geweest, een uur voordat hij werd getest. Ze droeg daar alleen een mondkapje. Moet gewoon doorwerken
Een medisch FFP1 of hoger mondkapje? Anders heeft het geen zin.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:07:11 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195920801
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Weer onthoofd? Krijgen we weer een nieuwe trend na inrijden op mensenmassa's met vrachtwagens.
Wel effectief tegen corona.
pi_195920814
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dragen de cliënten geen mondkapje? En heeft. Ze wel afstand gehouden?
Nee, in de thuiszorg dragen de clienten geen mondkapje omdat het eigen huis/omgeving is. En nee, afstand houden is niet mogelijk.
pi_195920820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het had van mij nog wel wat langer mogen wegblijven. Zeg een jaar of 50.000.
Dat sowieso. Maar het had veel erger gekund. Had airborn ebola kunnen zijn.

We hebben de afgelopen jaren wel veel van die virussen gehad. Q koorts, sars 1, mexicaanse griep, mers, nu covid.
Wordt tijd om eens te kijken naar ons gedrag mbt dieren om dit in de toekomst meer te voorkomen.
pi_195920826
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een medisch FFP1 of hoger mondkapje? Anders heeft het geen zin.
FFP1 inderdaad
pi_195920836
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat als ze een paar keer een bekeuring krijgen bij het overtreden van de regels, men het snel zal begrijpen ;)
Met domme repressie creëer je geen draagvlak. Bij geen enkele laag in de bevolking, trouwens.
blablablabla
pi_195920844
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:07 schreef Benny het volgende:

[..]

Nee, in de thuiszorg dragen de clienten geen mondkapje omdat het eigen huis/omgeving is. En nee, afstand houden is niet mogelijk.
Wat boeit dat het hun huis is? En geen afstabd dan moet ze 10 dagen in quarantaine. Gewoon doorwerken leidt straks tot een berg besmettingen.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:09:30 #234
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195920846
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:08 schreef Benny het volgende:

[..]

FFP1 inderdaad
top ^O^ Dan is de kans al een stuk kleiner dat ze ook besmet is geraakt. Misschien voor de zekerheid toch maar even testen?
pi_195920847
Ik kan het woord draagvlak niet meer horen of zien.
pi_195920850
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:09:44 #237
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_195920851
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar het had veel erger gekund. Had airborn ebola kunnen zijn.

We hebben de afgelopen jaren wel veel van die virussen gehad. Q koorts, sars 1, mexicaanse griep, mers, nu covid.
Wordt tijd om eens te kijken naar ons gedrag mbt dieren om dit in de toekomst meer te voorkomen.
Dat is een groter risico met meer mensen op de aardkloot die overal naartoe reizen. Iedereen komt meer met elkaar in contact.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195920864
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar het had veel erger gekund. Had airborn ebola kunnen zijn.

We hebben de afgelopen jaren wel veel van die virussen gehad. Q koorts, sars 1, mexicaanse griep, mers, nu covid.
Wordt tijd om eens te kijken naar ons gedrag mbt dieren om dit in de toekomst meer te voorkomen.
Een hele dodelijk virus had allang uitgestorven geweest wegens een gebrek aan overdrachtelijke gastheren. Waarom denk je dat SARS met 30% mortaliteit nooit een "succes" is geworden?
blablablabla
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 11:10:23 #239
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195920865
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is dan ook koren op de molen voor de complotdenkers..moet ook zeggen dat ze gewoon niet transparant zijn wat dat betreft. Is nou al bekend hoeveel achterstallige cijfers er bij de vorige storing bijvoorbeeld verwerkt zijn in de dag(en) daarna?
Kunnen we nooit echt met zekerheid zeggen. De dag erna waren er zo'n 3000 meer geloof ik waarna het weer redelijk gelijktrok. De dagen erna (en ervoor) was de trend eigenlijk altijd dat zo'n 75% van de cijfers na 7 dagen compleet zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195920881
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat boeit dat het hun huis is?
Simpel... Kun je niet verplichten.
quote:
En geen afstabd dan moet ze 10 dagen in quarantaine. Gewoon doorwerken leidt straks tot een berg besmettingen.
Ja nee, mee eens. Maar zij en haar collega's die daar ook zijn geweest worden verzocht toch te blijven werken. Totdat ze tekenen van klachten krijgen.

Is overigens iets wat bij meer thuiszorgorganisaties speelt, omdat er al te weinig krachten zijn
pi_195920886
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat boeit dat het hun huis is? En geen afstabd dan moet ze 10 dagen in quarantaine. Gewoon doorwerken leidt straks tot een berg besmettingen.
Ja kom we laten ze gewoon verhongeren dat tuig. Beetje een eigen huis denken te hebben ook nog.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195920887
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:09 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan het woord draagvlak niet meer horen of zien.
Er is weinig draagvlak meer voor dat woord :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195920895
en we hebben er weer een "dringend advies" bij:

ga niet op wintersport/vakantie en blijf thuis
maar als je het toch doet ...dan is het dringende advies om in quarantaine te gaan bij thuiskomst.

:{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195920896
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:09 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan het woord draagvlak niet meer horen of zien.
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195920905
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Er is weinig draagvlak meer voor dat woord :7
:M
  Spellchecker donderdag 29 oktober 2020 @ 11:12:49 #246
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195920908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
en we hebben er weer een "dringend advies" bij:

ga niet op wintersport/vakantie en blijf thuis
maar als je het toch doet ...dan is het dringende advies om in quarantaine te gaan bij thuiskomst.

:{
-O-
pi_195920911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
en we hebben er weer een "dringend advies" bij:

ga niet op wintersport/vakantie en blijf thuis
maar als je het toch doet ...dan is het dringende advies om in quarantaine te gaan bij thuiskomst.

:{
Bron?
blablablabla
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:13:16 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195920912
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Er is weinig draagvlak meer voor dat woord :7
Overstappen op acceptatiegraad? Goodwill? Wilskracht?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195920919
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:09 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan het woord draagvlak niet meer horen of zien.
Draagvlak. Dringend advies. Mondkapje. Nertsen. Aerosolen.

Vraagje...valt jeuk ook onder de symptonen?
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 11:14:07 #250
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195920928
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
en we hebben er weer een "dringend advies" bij:

ga niet op wintersport/vakantie en blijf thuis
maar als je het toch doet ...dan is het dringende advies om in quarantaine te gaan bij thuiskomst.

:{
Serieus? Daar hebben waarschijnlijk best veel tokkies schijt aan dan.
pi_195920932
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:14 schreef Momo het volgende:

[..]

Serieus? Daar hebben waarschijnlijk best veel tokkies schijt aan dan.
Tokkies hebben helemaal geen geld om op wintersport te gaan.
pi_195920935
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Bron?
Hoorde het gister op het late nieuws
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195920939
Mag toch hopen dat er met al die Europese lockdowns niemand is die nu al een wintersportvakantie durft te boeken.
Kans is vrij reëel dat je je geld kwijt bent.
blablablabla
pi_195920941
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:14 schreef Momo het volgende:

[..]

Serieus? Daar hebben waarschijnlijk best veel tokkies schijt aan dan.
Ja zelfs de koning blijft gewoon thuis.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195920946
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
en we hebben er weer een "dringend advies" bij:

ga niet op wintersport/vakantie en blijf thuis
maar als je het toch doet ...dan is het dringende advies om in quarantaine te gaan bij thuiskomst.

:{
Je weet nu dus al dat er straks tóch een hoop mensen op vakantie of wintersport zullen gaan, die bij terugkomst meteen weer vrolijk verder zullen gaan met hun dagelijkse dingen...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195920951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:15 schreef Elan het volgende:
Mag toch hopen dat er met al die Europese lockdowns niemand is die nu al een wintersportvakantie durft te boeken.
Kans is vrij reëel dat je je geld kwijt bent.
je moest eens weten hoeveel mensen er gewoon geboekt hebben.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195920969
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Behalve dat het er dus niet echt iets mee te maken heeft.
Dus het weer is niet van invloed op ons gedrag en dus ook op de verspreiding van het virus?
Of de weerstand van mensen en een slechter ziekteverloop.
0 invloed?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:17:47 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195920984
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:15 schreef Elan het volgende:
Mag toch hopen dat er met al die Europese lockdowns niemand is die nu al een wintersportvakantie durft te boeken.
Kans is vrij reëel dat je je geld kwijt bent.
Reken maar dat men gewoon weer massaal gaat hoor.
pi_195920988
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
en we hebben er weer een "dringend advies" bij:

ga niet op wintersport/vakantie en blijf thuis
maar als je het toch doet ...dan is het dringende advies om in quarantaine te gaan bij thuiskomst.

:{
Heb gewoon collega's die geboekt hebben voor februari. "Ja we hebben erover nagedacht, maar we willen toch echt wintersporten". :{
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 11:18:26 #260
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195920995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind overigens dat er gisteren een beetje voorbij is gegaan aan het feit dat er dus 370 nieuwe opnames waren. Door de uitstroom was het netto gelukkig een stuk positiever, maar dat getal is hoog (kan niet terug vinden hoe het zich verhoud tot de periode maart/april, iemand?).

Vraag me af hoe er gereageerd wordt als je een keer een dag hebt waarbij de uitstroom een stuk marginaler is.
De cijfers tussen Nice en LCPS beginnen steeds meer uit de pas te lopen, dus we kunnen er niet zo eenvoudig een conclusie aan verbinden. Kijken we naar Nice zien we:
26 oktober: 315
27 oktober: 270
28 oktober: 213

De hoeveelheid ontslagen per dag blijft redelijk constant, dus als er niet ineens een flinke stijging in opnames komt is dat niet ineens heel anders dan hiervoor. Uiteraard is het iets om je zorgen over te maken.

Je ziet overigens juist een kleine afbuiging in de totale ziekenhuisbezetting. Waar er 26 oktober 1958 mensen op de verpleegafdeling lagen volgens Nice, is het meest recente cijfer 1721:
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195921001
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Reken maar dat men gewoon weer massaal gaat hoor.
Niet met een negatief reisadvies.
blablablabla
pi_195921003
Ah de iedereen doet het slecht behalve ik vibe.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195921018
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:08 schreef Benny het volgende:

[..]

FFP1 inderdaad
is dat 98%, IIR?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:20:28 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195921028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dus het weer is niet van invloed op ons gedrag en dus ook op de verspreiding van het virus?
Of de weerstand van mensen en een slechter ziekteverloop.
0 invloed?
Niets heeft 0 invloed, maar nee, dat het nu hier in Nederland iets kouder is lijkt niet direct te zorgen voor een hogere R dan bijvoorbeeld in augustus. Ook andere landen, waar het wel gewoon heel warm/zonnig/niet-herfstig is, hebben te maken gehad met een tweede golf, en de eerste golf ging sowieso al zonder enige inachtneming van de seizoenen de wereld over.
pi_195921033
quote:
‘anticiperend op weinig verbetering in de epidemiologische situatie in de komende maanden, er een negatief reisadvies zal gelden voor vakanties in het buitenland tijdens de wintervakantieperiode’.
https://www.rijksoverheid(...)-omt-26-oktober-2020
Dit klinkt toch niet echt als een een vrijbrief om lekker te gaan wintersporten, al zal je altijd idioten hebben die toch gaan :') .
blablablabla
pi_195921037
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:18 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Heb gewoon collega's die geboekt hebben voor februari. "Ja we hebben erover nagedacht, maar we willen toch echt wintersporten". :{
ik wil ook zoveel maarja ...... :Z
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:21:14 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195921039
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet met een negatief reisadvies.
Ben benieuwd of dat het hele voorjaar gaat gelden en met mij vele mensen.
Die boeken hun reis dus gewoon alvast.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 11:23:08 #268
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195921071
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:11 schreef Benny het volgende:

[..]

Simpel... Kun je niet verplichten.
[..]

Ja nee, mee eens. Maar zij en haar collega's die daar ook zijn geweest worden verzocht toch te blijven werken. Totdat ze tekenen van klachten krijgen.

Is overigens iets wat bij meer thuiszorgorganisaties speelt, omdat er al te weinig krachten zijn
Ergens vind ik het wel flink ironisch dat gisteren @wpor zegt dat hij geen bezoek thuis mag ontvangen in de kraamweek op één bezoeker na (om de kraamzorger te beschermen) en de mensen die juist risico lopen niet adequaat beschermd worden.

Ook al gaan we een keiharde lockdown in, gaan dit soort dingen niet veranderen. Oftewel: Die mensen gaan dan gewoon nog steeds dood. Ik pleit absoluut niet voor alle mensen in een risicogroep in quarantaine gooien oid, maar het verplichten van een medisch mondkapje voor personeel van thuiszorgorganisaties zou toch moeten kunnen?

Mijn broertje werkt in een verzorgingstehuis, die zei tijdje terug dat ze de thuiszorgorganisatie van de aanleunwoningen de deur hebben gewezen omdat ze niet veilig werkten. Hadden een (medisch) mondkapje wat ze 2 uur aan één stuk op moesten hebben, ook tijdens autorijden, boodschappen doen en bezoek van verschillende cliënten. Het verzorgingstehuis waar mn broertje werkt heeft toen gezegd: Wij huren wel wat extra tijdelijke krachten in en doen het zelf wel, want dit gaat nergens over.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195921090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ben benieuwd of dat het hele voorjaar gaat gelden en met mij vele mensen.
Die boeken hun reis dus gewoon alvast.
Spanje heeft bijvoorbeeld al een noodtoestand tot Mei, dus reken er maar gewoon op.
ik ga zelf weer pas wat boeken als ik en de vrouw gevaccineerd zijn ik denk niet dat ze dan moeilijk zullen doen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195921116
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit klinkt toch niet echt als een een vrijbrief om lekker te gaan wintersporten, al zal je altijd idioten hebben die toch gaan :') .
Als je naar code geel gaat lijkt mij weinig aan de hand. Zag dat de spaans eilanden ook weer op geel staan, misschien volgend jaar daar een weekje heen gaan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:26:58 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195921135
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:14 schreef Momo het volgende:

[..]

Serieus? Daar hebben waarschijnlijk best veel tokkies schijt aan dan.
En niet tokkies. Ik zou graag weer op vakantie gaan!
pi_195921158
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Spanje heeft bijvoorbeeld al een noodtoestand tot Mei, dus reken er maar gewoon op.
ik ga zelf weer pas wat boeken als ik en de vrouw gevaccineerd zijn ik denk niet dat ze dan moeilijk zullen doen.
Horeca zal in de meeste landen ook wel dicht blijven voorlopig voor niet-afhalen, ze kunnen amper de scholen openhouden, ben benieuwd of we ook nog een derde golf krijgen.
blablablabla
pi_195921160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ergens vind ik het wel flink ironisch dat gisteren @:wpor zegt dat hij geen bezoek thuis mag ontvangen in de kraamweek op één bezoeker na (om de kraamzorger te beschermen) en de mensen die juist risico lopen niet adequaat beschermd worden.

Ook al gaan we een keiharde lockdown in, gaan dit soort dingen niet veranderen. Oftewel: Die mensen gaan dan gewoon nog steeds dood. Ik pleit absoluut niet voor alle mensen in een risicogroep in quarantaine gooien oid, maar het verplichten van een medisch mondkapje voor personeel van thuiszorgorganisaties zou toch moeten kunnen?

Mijn broertje werkt in een verzorgingstehuis, die zei tijdje terug dat ze de thuiszorgorganisatie van de aanleunwoningen de deur hebben gewezen omdat ze niet veilig werkten. Hadden een (medisch) mondkapje wat ze 2 uur aan één stuk op moesten hebben, ook tijdens autorijden, boodschappen doen en bezoek van verschillende cliënten. Het verzorgingstehuis waar mn broertje werkt heeft toen gezegd: Wij huren wel wat extra tijdelijke krachten in en doen het zelf wel, want dit gaat nergens over.
In maart duurde het heeeeeeeeeeeeel lang voordat er uberhaupt mondkapjes waren. Die mochten daarnaast niet gebruikt worden. Alleen als er iemand positief getest werd (nou, je weet zelf wel dat het al een heel geklooi was om uberhaupt te mogen testen).

Na het dringende verzoek om mondkapjes te dragen in openbare gebouwen was het dragen van een mondkapje nog steeds niet verplicht. Dat duurde nog een paar dagen. Een andere organisatie in de buurt verplicht het al sinds maart. En zo zijn er wel meer uiteenlopende voorbeelden.

Er is gewoon geen lijn, geen duidelijkheid. En zelfs al is die er is wordt er vanaf geweken. RIVM heeft gewoon op de site staan dat je 10 dagen in quarantaine moet wanneer je in contact bent geweest emt een positief geteste client, tenzij eht niet anders kan.
pi_195921165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:
en we hebben er weer een "dringend advies" bij:

ga niet op wintersport/vakantie en blijf thuis
maar als je het toch doet ...dan is het dringende advies om in quarantaine te gaan bij thuiskomst.

:{
Niks mis mee ^O^
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:28:40 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195921166
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Spanje heeft bijvoorbeeld al een noodtoestand tot Mei, dus reken er maar gewoon op.
ik ga zelf weer pas wat boeken als ik en de vrouw gevaccineerd zijn ik denk niet dat ze dan moeilijk zullen doen.
en wanneer denk je dat dit plaats zal vinden?
pi_195921173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het RIVM adviseert niet op basis van de 14u15 bestanden die neergezet worden, die worden puur en alleen beschikbaar gemaakt zodat anderen er ook naar kunnen kijken.
Klopt maar de pers en Red Team gaan wel harder roepen om die reden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195921180
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En niet tokkies. Ik zou graag weer op vakantie gaan!
wie niet....... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195921201
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

en wanneer denk je dat dit plaats zal vinden?
voor ons ?
Q1 2021
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:30:59 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195921207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Spanje heeft bijvoorbeeld al een noodtoestand tot Mei, dus reken er maar gewoon op.
ik ga zelf weer pas wat boeken als ik en de vrouw gevaccineerd zijn ik denk niet dat ze dan moeilijk zullen doen.
^O^

Wij hebben op dit moment wel een wintersportvakantie geboekt staan, als het tegen die tijd niet kan en mag dan houdt het op.

Als er wel wordt besloten dat het veilig kan dan gaan we.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195921216
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als je naar code geel gaat lijkt mij weinig aan de hand. Zag dat de spaans eilanden ook weer op geel staan, misschien volgend jaar daar een weekje heen gaan.
Negatief reisadvies is toch code rood? Dat betekent dat (als je al een vlucht en/of accommodatie kunt vinden) je reisverzekeringen niet uitkeren in geval van calamiteit. Plus dat je nog zit met lokale beperkingen zoals horeca die waarschijnlijk dicht is, dat zijn voor de gemiddelde mens wel wat veel risico om even duizenden euro's af te tikken. Al zal je ze er altijd bij hebben.
blablablabla
pi_195921218
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:28 schreef Benny het volgende:

[..]


Er is gewoon geen lijn, geen duidelijkheid.
Uhm, wel, alleen krijgen de onduidelijkheidschreeuwers een dusdanig podium dat adviezen omgezet worden in verplichtingen of (zeer) dringende adviezen. Nou ja, dit is natuurlijk gechargeerd, de waarheid zal ergens in het midden liggen.
pi_195921219
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niets heeft 0 invloed, maar nee, dat het nu hier in Nederland iets kouder is lijkt niet direct te zorgen voor een hogere R dan bijvoorbeeld in augustus. Ook andere landen, waar het wel gewoon heel warm/zonnig/niet-herfstig is, hebben te maken gehad met een tweede golf, en de eerste golf ging sowieso al zonder enige inachtneming van de seizoenen de wereld over.
Wat zorgt er dan voor overal waar het nu kouder wordt?
Men houdt zich echt niet minder aan de regels nu dan vanaf mei-sept.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:31:35 #283
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195921220
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt maar de pers en Red Team gaan wel harder roepen om die reden.
Lekker laten roepen, vooral dat Red Team.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195921223
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wie niet....... :{
Haha ja, van die mensen die zeggen "ik ben er echt aan toe" en "ik heb het verdiend!" En "ik moet er écht even uit!"
Ok millennial.
Tap tap tap
pi_195921226
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar je doet het zelf net zo goed. “We zitten in de shit en dat is even niet anders”.

Ja heel fijn allemaal maar mensen willen gewoon door en het liefst in hun vakgebied of met dingen die ze leuke . Vanuit de proffesioneler evenementen sector is er maanden geprobeerd om iets voor elkaar te krijgen maar op een paar kleinschalige optredens is er niks mogelijk geweest. De mentaliteit die je tentoonspreid is die van iemand in de schuldsanering. “Even door de zure appel, 2 jaar bikkelen en daarna kunnen we weer los”.

Jij werkt in de zorg en ik snap je punt daarin wel. Mijn privéleven ligt in de evenementensector (of lag) en laat dit nu een sector zijn die, voor een gedeelte terecht, aan alle kanten over wordt geslagen. Of het gaat om een oplossing voor hun praktische uitoefening of een financiële tegemoetkoming. Aan alle kanten moeten ze keihard knokken. En dat in een sector waarin sommige heeeeel veel geld verdienen maar de meesten mensen echt gewoon heel weinig verdienen.

Het gaat er steeds meer naar uitzien dat groepsimmuniteit middels natuurlijke besmetting de uitweg gaat zijn waarbij medicijnen en vaccins een bijrol spelen. Afgelopen zomer was een mooi moment geweest om in ieder geval iets te proberen of te testen. Maar nee we blijven maar achter de feiten aan hobbelen.
Wat is er mis mee om gewoon een jaartje asperges te gaan steken ofzo of als je echt intiem menselijk contact wilt in een boordeel te gaan werken i dont know 😂 totdat we volgens bijna iedereen van Osterhaus tot bonten tot kikkert in 2022 bijna zeker gewoon alles weer kunnen als vanouds zonder 1.5m/maatregelen en dan weer leuke evenementen te gaan organiseren?

Waarom überhaupt moeite doen voor een door de 1.5m verneukte en van alle gezelligheid en spontaniteit ontdane versie waar niemand op zit te wachten als het tegen eind volgend jaar weer normaal kan? Publiek kan echt nog wel een jaartje wachten hoor.
#WeesGeenWhales
pi_195921233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

^O^

Wij hebben op dit moment wel een wintersportvakantie geboekt staan, als het tegen die tijd niet kan en mag dan houdt het op.

Als er wel wordt besloten dat het veilig kan dan gaan we.
Have fun ^O^
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195921234
Wij hebben al wat voor de zomervakantie geboekt, maar we hebben specifiek gekeken naar een huis dat we kunnen annuleren. Ik houd er rekening mee dat zelfs volgend jaar zomer een vakantie nog niet mogelijk of wenselijk is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195921236
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Negatief reisadvies is toch code rood? Dat betekent dat (als je al een vlucht en/of accommodatie kunt vinden) je reisverzekeringen niet uitkeren in geval van calamiteit. Plus dat je nog zit met lokale beperkingen zoals horeca die waarschijnlijk dicht is, dat zijn voor de gemiddelde mens wel wat veel risico om even duizenden euro's af te tikken. Al zal je ze er altijd bij hebben.
Atm kun je gewoon boeken naar de caribean, Griekenland, Portugal en Duitsland. Zijn allen code geel. Daar lijkt mij niets fout aan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:33:33 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195921262
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

voor ons ?
Q1 2021
ik hoop het maar verwacht het niet, misschien dat jouw vrouw voorrang krijgt als risicogroep maar lijkt me dan nog stug als dat voor juni is, voor de rest verwacht ik het pas 2e helft 21 en dan ben ik een optimist.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 11:33:56 #290
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195921271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En niet tokkies. Ik zou graag weer op vakantie gaan!
Ik ook, maar nu gaan en dan niet in quarantaine gaan daarna is gewoon asociaal.
pi_195921275
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben al wat voor de zomervakantie geboekt, maar we hebben specifiek gekeken naar een huis dat we kunnen annuleren. Ik houd er rekening mee dat zelfs volgend jaar zomer een vakantie nog niet mogelijk of wenselijk is.
Denk dat er ook wel verschil zit in een appartementje ergens boeken of wintersport. Ik zag de eerste foto's alweer voorbij komen van dikke rijen voor de pistes.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 11:34:53 #292
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195921285
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:28 schreef Benny het volgende:

[..]

In maart duurde het heeeeeeeeeeeeel lang voordat er uberhaupt mondkapjes waren. Die mochten daarnaast niet gebruikt worden. Alleen als er iemand positief getest werd (nou, je weet zelf wel dat het al een heel geklooi was om uberhaupt te mogen testen).

Na het dringende verzoek om mondkapjes te dragen in openbare gebouwen was het dragen van een mondkapje nog steeds niet verplicht. Dat duurde nog een paar dagen. Een andere organisatie in de buurt verplicht het al sinds maart. En zo zijn er wel meer uiteenlopende voorbeelden.

Er is gewoon geen lijn, geen duidelijkheid. En zelfs al is die er is wordt er vanaf geweken. RIVM heeft gewoon op de site staan dat je 10 dagen in quarantaine moet wanneer je in contact bent geweest emt een positief geteste client, tenzij eht niet anders kan.
Ik denk eigenlijk dat daar meer winst te behalen valt om de hoeveelheid overlijdens te beperken dan iedereen in een lockdown zetten. Er wordt op ons (als burgers) emotionele chantage gepleegd: "Je wilt je oma toch beschermen", en tegelijkertijd wordt de verzorger van je oma die positief getest is toch die kant op gestuurd om onbeschermd te werken. Dat valt toch niet uit te leggen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195921286
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Atm kun je gewoon boeken naar de caribean, Griekenland, Portugal en Duitsland. Zijn allen code geel. Daar lijkt mij niets fout aan.
Klopt maar als er voor de wintersportgebieden een negatief reisadvies komt zoals het kabinet er nu in staat is dat dus code rood, geen code geel.
blablablabla
pi_195921289
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Atm kun je gewoon boeken naar de caribean, Griekenland, Portugal en Duitsland. Zijn allen code geel. Daar lijkt mij niets fout aan.
Ik hoor dit argument vaker voorbijkomen en het komt nogal egoïstisch op me over. Het is misschien voor de reiziger zelf prima om de reis te maken, maar voor de mensen in het gele gebied is het toch helemaal niet fijn dat er massaal mensen uit risicogebieden komen? Ook een negatieve test is geen garantie dat je geen corona hebt. Als er maar genoeg mensen het land binnenkomen, zullen die waarschijnlijk bijdragen aan verdere verspreiding van het virus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:35:45 #295
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195921296
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Atm kun je gewoon boeken naar de caribean, Griekenland, Portugal en Duitsland. Zijn allen code geel. Daar lijkt mij niets fout aan.
Snap sowieso de hele aversie tegen vakantie niet. Tenzij je op vakantie meer risico loopt op besmetting is het geen probleem.

Daarom goed dat de overheid scherp is op wintersport en in hoeverre de resorts etc voorzieningen treffen voor anderhalve meter. Als dat niet lukt moet je gewoon een negatief reisadvies afgeven om die reden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195921301
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

voor ons ?
Q1 2021
Uhm, de reden dat alle experts vermoeden dat het tegen eind volgend jaar zal zijn dat alles weer normaal helemaal open kan zonder 1.5m etc, back to normal, is dat ze denken dat tegen die tijd pas groot deel van de bevolking is ingeënt.

Of behoren jullie tot de immunokreupelen/zwakkeren?
#WeesGeenWhales
pi_195921305
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Uhm, wel, alleen krijgen de onduidelijkheidschreeuwers een dusdanig podium dat adviezen omgezet worden in verplichtingen of (zeer) dringende adviezen. Nou ja, dit is natuurlijk gechargeerd, de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Nee, is er niet. Sterker nog... Het RIVM spreekt zichzelf op de website op verschillende punten tegen, idem bij de GGDs. Advies kan dan wel zijn om thuis te blijven bij contact met positief getestte, maar er is vervolgens uitzondering op uitzondering.

ik heb het gister een beetje mee kunnen volgen bij mijn vriendin en de discussie met collega's, wat ze nu moesten doen. De een stuurde een link van het RIVM waarin stond dat ze thuis moeten blijven, op een andere pagina staat dat ze thuis moeten blijven na positieve test. En zo ging het wel een paar keer over en weer. Er moest uiteindelijk 1 persoon zijn die de knoop doorhakte, want de discussie had nog veel langer door kunnen gaan.
pi_195921317
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt maar als er voor de wintersportgebieden een negatief reisadvies komt zoals het kabinet er nu in staat is dat dus code rood, geen code geel.
zelfs met code rood kan je nog gewoon gaan, en ook niet verplicht in quarantaine achteraf.
maargoed niet verzekerd zijn is wel een puntje met wintersport >:)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195921321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoor dit argument vaker voorbijkomen en het komt nogal egoïstisch op me over. Het is misschien voor de reiziger zelf prima om de reis te maken, maar voor de mensen in het gele gebied is het toch helemaal niet fijn dat er massaal mensen uit risicogebieden komen? Ook een negatieve test is geen garantie dat je geen corona hebt. Als er maar genoeg mensen het land binnenkomen, zullen die waarschijnlijk bijdragen aan verdere verspreiding van het virus.
Die lui die woonachtig zijn i n die gebieden zijn al lang blij als er toeristen komen die wat spenderen.
Je kan ook redenen dat we dat doen uit solidariteit met de werkgelegenheid daar.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 11:37:43 #300
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195921326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om gewoon een jaartje asperges te gaan steken ofzo of als je echt intiem menselijk contact wilt in een boordeel te gaan werken i dont know 😂 totdat we volgens bijna iedereen van Osterhaus tot bonten tot kikkert in 2022 bijna zeker gewoon alles weer kunnen als vanouds zonder 1.5m/maatregelen en dan weer leuke evenementen te gaan organiseren?

Waarom überhaupt moeite doen voor een door de 1.5m verneukte en van alle gezelligheid en spontaniteit ontdane versie waar niemand op zit te wachten als het tegen eind volgend jaar weer normaal kan? Publiek kan echt nog wel een jaartje wachten hoor.
Ik neem aan dat dit een slechte grap is? Iemand die al weet ik veel hoe lang werkt in (in dit geval) de evenementensector tegen zeggen: Ga lekker jaartje asperges steken ofzo

Los van het totale gebrek aan inlevingsvermogen om dat te noemen is het realistisch ook niet uitvoerbaar. Mensen hebben een huis en levensstandaard op basis van het inkomen. Moeten ze ook hun huis maar verkopen? Of moet de aspergesteker maar bijdragen om het loon aan te vullen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')