Het vocht druipt langs de ramen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag deze voorbij komen, dit gaat ook niet helpen zo. Hogescholen en universiteiten hebben ook vooral online les?
Het draait om geld bij de anvrquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron: liveblog www.NOS.nl
Buitenproportioneel is het een echt hype-woord in de huidige crisis.
Is het buitenproportioneel? Is het niet een terecht advies om reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken?
Het is een twitter draadje, hij doet 'verslag' van het OMT overleg.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat heeft schoolsluiting met een IC-piek te maken?
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, die vind dit allemaal mooi interessant
Mocht iets duidelijk onzin zijn, prima. Maar de praktijk is niet zo zwart-wit. Ik kan zeggen dat er minder scheidingen zijn bij stellen die zijn uitgehuwelijkt. Is een feit. Maar maakt dat het goed? Daar valt nogal over te discussieren.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet eens zozeer om een extreme mening. Het gaat erom dat hij een onwaarheid dropt, niet reageert op posts waarin dat wordt gecorrigeerd en nog wat meer onzin verkoopt. Je hebt een mening en je hebt feiten. Het is een feit dat men al meer dan ruim over de 1/5e bezetting van de ziekenhuizen zit. Het is geen mening dat dat niet zo is.
Het blijft vreemd dat dit blijkbaar wel mag/kan en dat de NS dan ook nog het aantal treinen terugschroeft, terwijl ik wel geacht word 1,5 meter afstand te nemen van mijn beste vrienden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag deze voorbij komen, dit gaat ook niet helpen zo. Hogescholen en universiteiten hebben ook vooral online les?
Kap nou gewoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mocht iets duidelijk onzin zijn, prima. Maar de praktijk is niet zo zwart-wit. Ik kan zeggen dat er minder scheidingen zijn bij stellen die zijn uitgehuwelijkt. Is een feit. Maar maakt dat het goed? Daar valt nogal over te discussieren.
Mensen hier verwarren mening regelmatig voor een feit.
Of dat ik tijdens de kraamweek overdag niemand mag uitnodigen en in de avond wanneer de kraamhulp weg is maar 1 persoon (en die hele week mag ook alleen diezelfde persoon komen).quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat dit blijkbaar wel mag/kan en dat de NS dan ook nog het aantal treinen terugschroeft, terwijl ik wel geacht word 1,5 meter afstand te nemen van mijn beste vrienden.
Ik zie niks ernstigs, iedereen mondkapje toch. Dan ben je altijd veiligquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit jaar dan maar een "sinterkerst en nieuw" schoolvakantie?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Het kan tot bijna een tiende schelen in de R waarde wanneer de scholen weer dicht zouden gaan.
[ afbeelding ]
Heerlijk joh, lekker rustig.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Of dat ik tijdens de kraamweek overdag niemand mag uitnodigen en in de avond wanneer de kraamhulp weg is maar 1 persoon (en die hele week mag ook alleen diezelfde persoon komen).
Is overigens geen maatregel vanuit de overheid, maar vanuit de de kraamzorg organisaties zelf. Maar toch.
Zou niet zo'n heel slecht idee zijn misschien..quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Dit jaar dan maar een "sinterkerst en nieuw" schoolvakantie?
Wel wat tegenstrijdig dat de Nederlandse overheid de Canarische Eilanden (net als Duitsland en het VK) op geel heeft gezet, sinds gisteren. Ook de Griekse eilanden zijn sinds gisteren weer geel.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron: liveblog www.NOS.nl
Buitenproportioneel is het een echt hype-woord in de huidige crisis.
Is het buitenproportioneel? Is het niet een terecht advies om reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken?
En dan gaan ze elke dag bij elkaar over de vloer bij elkaar hangen..quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou niet zo'n heel slecht idee zijn misschien..
Oh zeker wel hoor. Maar we zouden onze ouders officieel niet eens langs mogen laten komen, ook niet op afstand.quote:
Dat kan/gebeurd na school toch evengoed?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:31 schreef Momo het volgende:
[..]
En dan gaan ze elke dag bij elkaar over de vloer bij elkaar hangen..
Ja, maar dat lijkt mij een groter probleem dan in de klas zitten met mondkapjes op.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat kan/gebeurd na school toch evengoed?
Denk je dat dát in maart niet is gebeurd?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:31 schreef Momo het volgende:
En dan gaan ze elke dag bij elkaar over de vloer bij elkaar hangen..
Zekerquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:31 schreef wpor het volgende:
[..]
Oh zeker wel hoor. Maar we zouden onze ouders officieel niet eens langs mogen laten komen, ook niet op afstand.
Dat is toch wel een heel groot contrast met die volle treinen, volle vliegtuigen en drukke Efteling
Zeggen dat de ziekenhuisbezetting nog niet op 1/5e zit, is een onwaarheid. Dat is geen mening, er zijn duidelijke cijfers, voor iedereen in te zien.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mocht iets duidelijk onzin zijn, prima. Maar de praktijk is niet zo zwart-wit. Ik kan zeggen dat er minder scheidingen zijn bij stellen die zijn uitgehuwelijkt. Is een feit. Maar maakt dat het goed? Daar valt nogal over te discussieren.
Mensen hier verwarren mening regelmatig voor een feit.
Die zijn toch alleen maar voor de sier?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:33 schreef Momo het volgende:
Ja, maar dat lijkt mij een groter probleem dan in de klas zitten met mondkapjes op.
Zij moeten hun personeel ook beschermen. Die kunnen niet thuis werkenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Of dat ik tijdens de kraamweek overdag niemand mag uitnodigen en in de avond wanneer de kraamhulp weg is maar 1 persoon (en die hele week mag ook alleen diezelfde persoon komen).
Is overigens geen maatregel vanuit de overheid, maar vanuit de de kraamzorg organisaties zelf. Maar toch.
Wel als je de nieuwe moeders bij de kraamzorg in laat wonenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zij moeten hun personeel ook beschermen. Die kunnen niet thuis werken
De Nederlandse overheid is niet het OMT. Het is ook een advies dat pas voor over anderhalve maand geldt. Wie weet hoe de situatie er dan uit ziet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Wel wat tegenstrijdig dat de Nederlandse overheid de Canarische Eilanden (net als Duitsland en het VK) op geel heeft gezet, sinds gisteren. Ook de Griekse eilanden zijn sinds gisteren weer geel.
Bron en Bron
Tja.
Reisadvies Spanje
Reisadvies Griekenland
Goed planquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:35 schreef Fred het volgende:
[..]
Wel als je de nieuwe moeders bij de kraamzorg in laat wonen
En wie gaat er dan eten koken?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goed plan![]()
Vader en andere kinderen hebben dan maar even pech, want moeder zit in een bubbel met de kraamverzorgende
Hoe is het daar eigenlijk de afgelopen maanden gegaan?quote:
Ah, ok. Ik volg het debat of wat er ook nu bezig is niet. Dat advies geldt pas over 1,5 maand? Dat is dan nieuwe informatie. Ik denk inderdaad dat we massale wintersportvakanties moeten voorkomen. Als er überhaupt al iets open is op die wintersportbestemmingen trouwens (café's, bars, discotheken).quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid is niet het OMT. Het is ook een advies dat pas voor over anderhalve maand geldt. Wie weet hoe de situatie er dan uit ziet.
Ik denk dat de enkeling die nu welbewust op vakantie gaat van een andere orde is dan een massale uittocht in de kerstvakantie.
Vader en andere kinderen zoeken het zelf maar uitquote:
Alsof de luchtvaart en sportscholen 100% schadeloos gesteld worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:38 schreef raptorix het volgende:
Ik vind het sowieso te gek voor woorden dat er nog voor plezier gevlogen mag worden en de sportscholen open.
Je neemt maatregelen op basis van effect en niet van economisch belang, als je dat laatste wel wilt doen, dan dien je de Horeca 100% schadeloos te stellen, anders meet je met 2 maten.
Als ik moest kiezen tussen geen kraamhulp en geen familiebezoek zou ik toch kiezen voor het eerste. Dan helpt de familie maar een beetje mee. De toegevoegde waarde van de kraamhulp was mij ook niet helemaal duidelijk toen we ze over de vloer hadden. De hele dag koffie drinken en roken (!), en huishoudelijk werk deden ze niet want dat hoorde niet bij hun takenpakket.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zij moeten hun personeel ook beschermen. Die kunnen niet thuis werken
Wintersportvakanties? Gezellig samen in de skiliftquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:38 schreef Salina het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik volg het debat of wat er ook nu bezig is niet. Dat advies geldt pas over 1,5 maand? Dat is dan nieuwe informatie. Ik denk inderdaad dat we massale wintersportvakanties moeten voorkomen. Als er überhaupt al iets open is op die wintersportbestemmingen trouwens (café's, bars, discotheken).
Dat is per kraamzorg organisatie verschillend.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Het OMT adviseert een negatief buitenlands reisadvies voor de kerstvakantie. Daar is ANVR woest over, want buitenproportioneel.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:38 schreef Salina het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik volg het debat of wat er ook nu bezig is niet. Dat advies geldt pas over 1,5 maand? Dat is dan nieuwe informatie. Ik denk inderdaad dat we massale wintersportvakanties moeten voorkomen. Als er überhaupt al iets open is op die wintersportbestemmingen trouwens (café's, bars, discotheken).
En lekker hossen in de après-skiquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:40 schreef maily het volgende:
[..]
Wintersportvakanties? Gezellig samen in de skilift
Als we op basis van effect maatregelen zouden nemen, dan had je iedereen boven de 60 moeten isoleren. Doet men ook niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:38 schreef raptorix het volgende:
Ik vind het sowieso te gek voor woorden dat er nog voor plezier gevlogen mag worden en de sportscholen open.
Je neemt maatregelen op basis van effect en niet van economisch belang, als je dat laatste wel wilt doen, dan dien je de Horeca 100% schadeloos te stellen, anders meet je met 2 maten.
De Nederlandse luchtvaart had gewoon bij de aandeelhouders moeten aankloppen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alsof de luchtvaart en sportscholen 100% schadeloos gesteld worden.
En natuurlijk moet je economische belangen meenemen in je afwegingen. Anders zou het zeer eenvoudig zijn om het virus te stoppen.
Dit is ook 10 keer besproken minstens maar hoe denk je even alle 60+ op te sluiten? Gedeelte daarvan werkt gewoon, ontvangt of geeft mantelzorg, zijn ook mensen met gevoelens, geen objecten die je een paar maanden binnen legt...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als we op basis van effect maatregelen zouden nemen, dan had je iedereen boven de 60 moeten isoleren. Doet men ook niet.
is alles politiek joh, economische belangen dit dat.
Naja qua economische belangen is het sowieso een zooitje, maar er is geen politicus die dit hardop durft uit te spreken, want dan krijg je van die emo's die hun ouders erbij gaan halen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als we op basis van effect maatregelen zouden nemen, dan had je iedereen boven de 60 moeten isoleren. Doet men ook niet.
is alles politiek joh, economische belangen dit dat.
Is zo, maar ik heb het hier enkel over wat effectief zou zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is ook 10 keer besproken minstens maar hoe denk je even alle 60+ op te sluiten? Gedeeltelijk daarvan werkt gewoon, ontvangt of geeft mantelzorg, zijn ook mensen met gevoelens, geen objecten die je een paar maanden binnen legt...
Hebben ze toch gedaanquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Nederlandse luchtvaart had gewoon bij de aandeelhouders moeten aankloppen.
Maar het is dus in de praktijk geen optie. Als je het doet zoals in China en mensen gewoon een paar weken worden opgesloten en de overheid af en toe eten naar binnen gooit, dan ben je er ook snel van af...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is zo, maar ik heb het hier enkel over wat effectief zou zijn.
Actieve opsporing en isolatie van besmette personen is ook effectief. Niet realistisch, maar wel effectief.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is zo, maar ik heb het hier enkel over wat effectief zou zijn.
Ja bij de overheid, maar niet bij het gros van de aandeelhouders, zo gek is het niet als het slecht met een bedrijf gaat om een emissie te doen, net zoals het aankopen van eigen aandelen gewoon mag.quote:
Maar een gedeelte van de mensen doet het toch ook werkelijk? Terwijl ze dat eigenlijk wel moeten..quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:46 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik hoor nu in mijn omgeving steeds meer verhalen dat mensen in quarantaine moeten nadat ze in contact zijn geweest met iemand die in contact is geweest die later positief bleek. Dat wordt een serieuze kettingreactie op die manier.
Huh, dan hoef je niet in quarantaine. Pas als een direct contact van jezelf positief test.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:46 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik hoor nu in mijn omgeving steeds meer verhalen dat mensen in quarantaine moeten nadat ze in contact zijn geweest met iemand die in contact is geweest die later positief bleek. Dat wordt een serieuze kettingreactie op die manier.
Niet als je je aan de regels houd.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:46 schreef Vliegbaard het volgende:
quote:Ziekenhuis VieCuri in Venlo komt er niet langer aan toe om patiënten met corona uit het westen van Nederland op te vangen. Het ziekenhuis heeft de handen vol aan de toenemende stroom van patiënten uit de eigen regio. ,,Daar waar de Limburgse ziekenhuizen de afgelopen weken patiënten overnamen uit bijvoorbeeld de Randstad, vanaf woensdag geldt in ieder geval voor VieCuri dat dit niet meer kan en wij juist zelf patiënten moeten overplaatsen", aldus een woordvoerster. ,,We hebben te maken met een flinke toename aan Covidpatiënten in ons ziekenhuis."
Goede manier om iedereen thuis te houden en de R naar beneden te krijgen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar een gedeelte van de mensen doet het toch ook werkelijk? Terwijl ze dat eigenlijk wel moeten..
Ik moet altijd zo lachen als ik dit lees.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Nederlandse luchtvaart had gewoon bij de aandeelhouders moeten aankloppen.
Dat gaat ook nog wel komen overigens.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja bij de overheid, maar niet bij het gros van de aandeelhouders, zo gek is het niet als het slecht met een bedrijf gaat om een emissie te doen, net zoals het aankopen van eigen aandelen gewoon mag.
Er zijn hele organisaties met invaldocenten. Die hebben gewoon iedere dag werk hoor. Docenten zijn nogal vaak ziek (naar verhouding).quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:42 schreef Natalie het volgende:
Toen ik vanmorgen mijn dochter naar school bracht, zag ik dat niet haar gebruikelijke juf stond te wachten op de kinderen. Op zich niet zo vreemd: ze ruilen wel vaker een dagje. Maar in deze covid-19 kan ik 't niet helpen dat ik meteen denk: oh jee, zal ze verkoudsheidsklachten hebben?
Nou ja schijnen regels van de ggd te zijn voor mensen in de zorg. Maar van me wordt opgebeld door ggd. Zijn cliënt heeft de dag ervoor bezoek gehad van een thuiszorger die besmet bleek. Het is nu echt de derde keer op 2 weken tijd dat ik zoiets hoor. Kan toeval zijn maar iets gaat er dan toch fout. Thuiszorger is overigens zaterdag langs geweest en op zondag pas getest en maandag uitslag. Op die maandag is drie maat dus bij de cliënt geweest.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Huh, dan hoef je niet in quarantaine. Pas als een direct contact van jezelf positief test.
Als iemand zonder klachten bij jou op visite komt en jullie afstand houden, moet jij alsnog in quarantaine terwijl je alles goed gedaan hebt, wanneer hij positief test.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet als je je aan de regels houd.
Ze hebben gewoon de capaciteit niet om een lockdown te handhaven.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
Houden we ons niet enorm voor de gek door nog een week te wachten, of is er een reëel scenario denkbaar waarin we NIET in volledige lockdown hoeven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
Ah, voor mensen in de zorg zou dat misschien kunnen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja schijnen regels van de ggd te zijn voor mensen in de zorg. Maar van me wordt opgebeld door ggd. Zijn cliënt heeft de dag ervoor bezoek gehad van een thuiszorger die besmet bleek. Het is nu echt de derde keer op 2 weken tijd dat ik zoiets hoor. Kan toeval zijn maar iets gaat er dan toch fout. Thuiszorger is overigens zaterdag langs geweest en op zondag pas getest en maandag uitslag. Op die maandag is drie maat dus bij de cliënt geweest.
Bron?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik moet altijd zo lachen als ik dit lees.
Eigenlijk past hier het gebruikelijke antwoord op bij veel posts op fok: dat is gebeurd
Klopt ze zijn vaker ziek omdat ze met kinderen werken. Zo zijn ouders met veel kinderen ook relatief gezien vaker ziek.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er zijn hele organisaties met invaldocenten. Die hebben gewoon iedere dag werk hoor. Docenten zijn nogal vaak ziek (naar verhouding).
Achteraf gezien zou ik dat een zegen hebben gevonden, hoe raar 't mag klinken. Je hebt die week genoeg aan je hoofd, en die semi-verplichte nummertjes kun je dan overslaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Denk jij.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon de capaciteit niet om een lockdown te handhaven.
Gaat goed komen, ik denk geen volledige lock-down.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
Houden we ons niet enorm voor de gek door nog een week te wachten, of is er een reëel scenario denkbaar waarin we NIET in volledige lockdown hoeven?
Nee, alleen als je klachten ontwikkelt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als iemand zonder klachten bij jou op visite komt en jullie afstand houden, moet jij alsnog in quarantaine terwijl je alles goed gedaan hebt, wanneer hij positief test.
Niet als je 1.5 meter afstand hebt gehouden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als iemand zonder klachten bij jou op visite komt en jullie afstand houden, moet jij alsnog in quarantaine terwijl je alles goed gedaan hebt, wanneer hij positief test.
Oh ja, ik zal expliciet vermelden dat het een mening betreft.quote:
Idd, ben er pas gerust op als het de komende 3 dagen daalt of enigszins stabiel blijft.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:53 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind de cijfers van vandaag best wel spannend eigenlijk. Afgelopen weken was het elke keer de woensdag waarop er "opeens" weer een flinke stijging was na een aantal dagen stagnatie.
Je moet eerst 10 dagen in quarantaine en als je klachten krijgt testen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, alleen als je klachten ontwikkelt.
Ik kwam dit tegen, deze moeder geeft perfect weer wat voor een effect het heeft dat haar zoon even naar een feestje is gegaan:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:46 schreef Vliegbaard het volgende:
Nouja het is nogal een loos statement, dus was benieuwd naar je onderbouwing, maar kennelijk teveel gevraagd.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oh ja, ik zal expliciet vermelden dat het een mening betreft.
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:40 schreef Lurf het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen geen kraamhulp en geen familiebezoek zou ik toch kiezen voor het eerste. Dan helpt de familie maar een beetje mee. De toegevoegde waarde van de kraamhulp was mij ook niet helemaal duidelijk toen we ze over de vloer hadden. De hele dag koffie drinken en roken (!), en huishoudelijk werk deden ze niet want dat hoorde niet bij hun takenpakket.
Ja joh duurt maar een jaar of twee.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:55 schreef raptorix het volgende:
Aan de andere kant, als we 15K gemeten nieuwe besmettingen hebben per dag, gaan we snel naar groeps immuniteit.
Je hebt gelijk:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet als je 1.5 meter afstand hebt gehouden.
Ik dacht binnen 1,5 meter of 15 min in contact.quote:u bent een nauw contact van iemand met corona. Dit betekent dat u in de buurt geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter)
Geen invalkracht op die manier: ze heeft nu een juf die normaal ook heeft, maar dan niet op deze dag. Misschien hebben ze geruild. Kan ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er zijn hele organisaties met invaldocenten. Die hebben gewoon iedere dag werk hoor. Docenten zijn nogal vaak ziek (naar verhouding).
Ja echt? Ik mag niet denken of menen dat we geen volledge lockdown hebben omdat ik denk en meen dat er onvoldoende capaciteit is? Het wordt steeds gekker hier.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja het is nogal een loos statement, dus was benieuwd naar je onderbouwing, maar kennelijk teveel gevraagd.
Maar als beide geen klachten hebben hoeven (is het advies) mensen zich niet laten te testen maar moeten ze wel 10 dagen in quarantaine.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:53 schreef Cue_ het volgende:
Opzich is het niet verkeerd als je via via contact hebt gehad met iemand die positief is getest. Als je het dan toch blijkt te hebben, dan besmet je in ieder geval geen anderen meer vanaf dat je het weet.
Ik moest het ook even voor zekerheid opzoekenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je hebt gelijk:
[..]
Ik dacht binnen 1,5 meter of 15 min in contact.
Ja dit dus, ik ben positief en heb dus ook vertrouwen dat we vandaag weer rond de 10.000 zitten. Maar heb toch ook wel angst dat we opeens de 11.000 aantikken vandaag, dan hebben we een groot probleem. Heb wel voor de zekerheid maar even kapper ingepland aankomende vrijdagquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, ben er pas gerust op als het de komende 3 dagen daalt of enigszins stabiel blijft.
Ergste is ineens een sprong naar 11/12k.
Het gaat om gemeten besmettingen he, als je dat maal 4 doet met mensen die geen klachten hebben gaat het heel hard, zeker omdat je geen 100% hoeft te bereiken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja joh duurt maar een jaar of twee.
Je mag alles denken alleen als het vervolgens uittypt en je drukt op invoeren kan het natuurlijk ook zomaar gebeuren dat mensen daar op reageren en uitleg vragen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja echt? Ik mag niet denken of menen dat we geen volledge lockdown hebben omdat ik denk en meen dat er onvoldoende capaciteit is? Het wordt steeds gekker hier.
Dat is toch bekend?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen, deze moeder geeft perfect weer wat voor een effect het heeft dat haar zoon even naar een feestje is gegaan:
https://www.thebestsocial.media/nl/marjon-klomps-zoon/
Ja ze schuiven nogal wat. Mijn vrouw weet ooit ‘s ochtends pas voor welke klas ze staatquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:58 schreef Natalie het volgende:
[..]
Geen invalkracht op die manier: ze heeft nu een juf die normaal ook heeft, maar dan niet op deze dag. Misschien hebben ze geruild. Kan ook.
Hoezo je weet toch niet hoeveel er getest is? Las gisteren dat commerciële testen nu ook meegenomen worden door de GGD's. Dus dat kan ook zorgen voor een toename. Dan zegt 11k niet per se iets.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja dit dus, ik ben positief en heb dus ook vertrouwen dat we vandaag weer rond de 10.000 zitten. Maar heb toch ook wel angst dat we opeens de 11.000 aantikken vandaag, dan hebben we een groot probleem. Heb wel voor de zekerheid maar even kapper ingepland aankomende vrijdag.
of dat het stabiel blijft en licht daalt deze week en dan vanaf volgende week opeens weer omhoog schietquote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, ben er pas gerust op als het de komende 3 dagen daalt of enigszins stabiel blijft.
Ergste is ineens een sprong naar 11/12k.
Gelukkig heb ik je toestemming.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je mag alles denken alleen als het vervolgens uittypt en je drukt op invoeren kan het natuurlijk ook zomaar gebeuren dat mensen daar op reageren en uitleg vragen.
Ik vind het ook helemaal niet zo erg hoor, behalve dat we onze ouders toch echt wel even langs willen laten komen. De rest kan later ook nog wel een keer.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Achteraf gezien zou ik dat een zegen hebben gevonden, hoe raar 't mag klinken. Je hebt die week genoeg aan je hoofd, en die semi-verplichte nummertjes kun je dan overslaan.
Zonder gekheid, het is klote dat het niet kan/mag vanuit kraamzorg, maar die eerste week heb je echt nodig om bij te komen en te genieten.
snel ?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:55 schreef raptorix het volgende:
Aan de andere kant, als we 15K gemeten nieuwe besmettingen hebben per dag, gaan we snel naar groeps immuniteit.
Volgens Kuipers wordt er naar gekeken om ex-coronapatienten die wel uit het ziekenhuis kunnen, maar nog niet naar huis op te gaan van in een speciale unit. Op die manier is er minder specialistisch personeel mee bezig, en zou je kunnen volstaan met een arts, wat verplegend personeel en wat ondersteunende diensten.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:57 schreef Benny het volgende:
Onvoldoende nazorg beschikbaar voor coronapatiënt na ziekenhuisopname
Dat meen jij.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo je weet toch niet hoeveel er getest is? Las gisteren dat commerciële testen nu ook meegenomen worden door de GGD's. Dus dat kan ook zorgen voor een toename. Dan zegt 11k niet per se iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |