abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195857723
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Zoveel opgeleverd dat er 100.000 werklozen bij gekomen zijn, honderden tot duizenden bedrijven failliet gegaan zijn, maar yay, we hebben wel 3000 levens gered.
Deze pandemie zorgt hoe dan ook voor een heleboel ellende. Lockdown of geen enkele maatregel: we krijgen hoe dan ook enorm harde klappen te verwerken. Alleen zijn de gevolgen met halfzachte maatregeleen veel groter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195857728
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zelfs het WHO geeft aan dat lockdowns niet het antwoord zijn. Een korte, hevige lockdown kan helpen om BCO weer op gang te brengen (de situatie te 'resetten' geven zij aan). Maar om BCO op gang te brengen moeten we eerst onder het niveau waarop BCO over zn nek gaat, daar kwam mijn berekening vandaan.

De landen waar een harde lockdown succesvol is geweest zijn denk ik op één hand te tellen. Australië heeft al maanden een harde lockdown en wilde versoepelen, maar heeft dat nu toch weer uitgesteld.

Een lockdown zoals in maart wat @:Kyran ook zei zou wellicht nog kunnen, maar de 'harde lockdown' waar om geroepen wordt is in nog geen enkel land zo succesvol geweest als geroepen wordt dat ie hier in 2 tot 4 weken zou zijn.
We weten dan zeker dat we tot halverwege mei 2021 geen normale dingen kunnen doen en alleen maar opgesloten zitten. Wat voor leven heb je dan nog? Dat voor een virus waarvan de WHO al heeft aangegeven dat het lang niet zo gevaarlijk is als dat men dacht. En dus ook niet zoveel ziekenhuisopnames oplevert als men gedacht heeft.

Bovendien lijkt me dat vele handen wassen, + mensen bang maken voor elkaar ook niet gezond. Je hele immuunsysteem gaat eraan.
pi_195857734
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:
Of jij leest vooral wat je wil lezen.
Je schrijft het letterlijk:
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De GGD :')
Dat was toch ook die club die al de handdoek gooide ver voor het door hun zelf gestelde maximum gehaald was? Onbetrouwbare faalhazen.
GGD. Check.
Handdoek in de ring. Check.
Faalhazen. Check.
pi_195857737
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, er zijn allerlei wetten en regels die ikzelf onzinnig vind. Zou je willen dat mensen als ik dan maar bepalen welke regels we wel en niet naleven? Kortom: kun je je een samenleving voorstellen waarin een ieder eigen wetgever is?
Bij voorkeur niet natuurlijk. In dit geval gaat het wel om compleet onzinnige wetten. Of ja, wetten. Ministriële besluiten van iemand met 'n Havo-diploma.
pi_195857754
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En met alle respect, maar dat is dan ook precies was het is: een bierviltjesberekening.
Dat weet ik, daarom heb ik 'm ook op deze manier uitgeschreven, om aan te geven hoe ik tot bepaalde getallen kwam. De berekening van de halvering per week is gebaseerd op de berekening van Israël. Die een ingeschatte R van 0,7 had en per week halveerden. Als we dus in dezelfde situatie als Israël zouden zitten komen we op die 10 weken om naar die 0,0001% te komen. Zitten we dat niet zitten we dus hoger.

Ik heb het echt heel graag fout in deze, maar ik zie echt geen enkel scenario waar die 'korte harde lockdown' maar 4 weken zou gaan duren. Het is tekenend dat het C19 Red Team die begonnen is hiermee te roepen daar nu ook op terugkomt en roept dat ze het opnieuw gaan uitrekenen.
pi_195857771
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:49 schreef mir1986 het volgende:

[..]

We weten dan zeker dat we tot halverwege mei 2021 geen normale dingen kunnen doen en alleen maar opgesloten zitten. Wat voor leven heb je dan nog? Dat voor een virus waarvan de WHO al heeft aangegeven dat het lang niet zo gevaarlijk is als dat men dacht. En dus ook niet zoveel ziekenhuisopnames oplevert als men gedacht heeft.

Bovendien lijkt me dat vele handen wassen, + mensen bang maken voor elkaar ook niet gezond. Je hele immuunsysteem gaat eraan.
Dit!
pi_195857781
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Deze pandemie zorgt hoe dan ook voor een heleboel ellende. Lockdown of geen enkele maatregel: we krijgen hoe dan ook enorm harde klappen te verwerken. Alleen zijn de gevolgen met halfzachte maatregeleen veel groter.
Je hoort en leest steeds vaker dat het obsessief mensenlevens willen redden misschien niet opweegt tegen de schade die lockdowns aanrichten. Die geluiden zullen steeds sterker worden.
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:51:33 #108
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_195857783
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar is dat het niet waard dan? Als je met X het 4 weken kan rekken en met Y nog eens 4 weken dan heb je al twee maanden gewonnen op de twee maanden die je misschien sowieso al hebt. Je zit dan op vier maanden zonder hele strenge maatregelen. Dat is het mij wel waard hoor op dit moment.

Het overdenken zeker waard, en dan gaan we er maar optimistisch vanuit dat het operationeel snel te regelen valt. Alleen ook met die methodiek schiet je periodiek weer in de lockdown, en bovendien zullen burgers steeds meer onderling contact zoeken wanneer de lockdown geldt. Die lockdowns werken steeds minder sterk en zullen daardoor langer moeten duren. Het is een vicieuze cirkel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195857788
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar waart de geest van Franco nog steeds rond, dat is gewoon de regeringsstijl daar zeer bombastische en autoritair. In die context moet je dat wel zien.
Ik verbaasde me er wel over. Er zullen niet veel landen zijn die gewoon voor minstens 8 maanden lang de noodtoestand uitroepen. Ben blij dat het onze regering niet is. En dat zegt veel met Rutte 3 aan de macht.
pi_195857792
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je schrijft het letterlijk:
[..]

GGD. Check.
Handdoek in de ring. Check.
Faalhazen. Check.
Ja. En waar zeg ik precies dat ik dat de hardwerkende bco’er aanreken? Iedereen snapt toch dat dat soort maxima door managers worden gesteld. Daarna rep ik nog over een stelselevaluatie. Als je dat wil lezen als “Truus aan de telefoon is een faalhaas!” Dan vind ik dat knap.
zie email 27 oktober
pi_195857824
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zelfs het WHO geeft aan dat lockdowns niet het antwoord zijn. Een korte, hevige lockdown kan helpen om BCO weer op gang te brengen (de situatie te 'resetten' geven zij aan). Maar om BCO op gang te brengen moeten we eerst onder het niveau waarop BCO over zn nek gaat, daar kwam mijn berekening vandaan.

De landen waar een harde lockdown succesvol is geweest zijn denk ik op één hand te tellen. Australië heeft al maanden een harde lockdown en wilde versoepelen, maar heeft dat nu toch weer uitgesteld.

Een lockdown zoals in maart wat @:Kyran ook zei zou wellicht nog kunnen, maar de 'harde lockdown' waar om geroepen wordt is in nog geen enkel land zo succesvol geweest als geroepen wordt dat ie hier in 2 tot 4 weken zou zijn.
Dat behoeft wat nuance. De WHO zegt niet dat lockdowns niet de weg zijn, de WHO zegt dat het een laatste redmiddel is wat je moet proberen te vermijden. Dat is toch wel iets anders, vind ik.
pi_195857840
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Alleen zijn de gevolgen met halfzachte maatregeleen veel groter.
Ook met alle respect ten aanzien van jou, maar dat weten we niet. Dat is juist het lastige, dat niemand weet wat de gevolgen zullen zijn voor gezondheid, economie en welbevinden bij diverse maatregelen. Het is alleen een enorme gok om nu de overbelasting van de zorg op z'n beloop te laten vanuit de inschatting dat we daar uiteindelijk beter mee af zullen zijn. Het heeft mijn voorkeur om de acute crisis eerst aandacht te geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195857857
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

3.000 levens... maar het aantal "healthy life years" gaat de 10k zeker niet aantikken.
Die heeft de honderdduizenden al aangetikt nog voor de eerste golf over was. En die zal inmiddels de miljoen al wel gehaald hebben.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:54:16 #114
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_195857860
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook niet, want de mensen die zich nu niet aan de adviezen houden (al dan niet bewust) houden zich t.z.t. ook niet aan een verbod - en wij zijn niet de politiestaat die het kan handhaven.

De mens is een sociaal dier en zal sociaal contact zoeken op een manier die hij of zij verantwoord acht. Wat er wel en niet verantwoord is is voor ieder individu anders, maar het laat zich in elk geval niet langdurig remmen door overheidsmaatregelen. Het overgrote deel van de mensen (in NL, maar ook daarbuiten) komt op dit moment echt niet op het idee om grote feesten te geven of te bezoeken, maar komt wel degelijk in klein comité met wat vrienden of familie bij elkaar. En dat ga je echt niet meer omdraaien. Je kunt normaal menselijk gedrag nou eenmaal niet criminaliseren.
Klopt. Daar heb je gelijk in hoor. Maar feit is wel dat we met beleid zitten dat met de week radicaliseert :{
Steeds meer repressie bij oplopende cijfers.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195857868
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:51 schreef trein2000 het volgende:
Als je dat wil lezen als “Truus aan de telefoon is een faalhaas!” Dan vind ik dat knap.
Dit heb ik nooit gezegd, dus wie moet er nou goed lezen?

Maar goed: vooral denken dat die managers niet keihard aan het werk zijn. Die draaien driedubbele shifts. Voor jou. Wat een kansloos gedoe inderdaad. :')

Man, man, man, het simplisme viert weer hoogtij in dit topic.
pi_195857890
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je hoort en leest steeds vaker dat het obsessief mensenlevens willen redden misschien niet opweegt tegen de schade die lockdowns aanrichten. Die geluiden zullen steeds sterker worden.
Je merkt het zelfs op dit forum, steeds meer mensen die tegen de maatregelen zijn en dat ook laten blijken. Steeds meer mensen zullen zich niet meer aan de maatregelen willen houden, omdat ze weten dat het virus gewoon minder gevaarlijk is en er ontzettend veel gecensureerd wordt door allerlei media.
Artsen die brandbrieven sturen, artsen die video's de wereld in sturen, maar daar wordt niks mee gedaan. Helemaal niks, goedkope medicatie die blijkt te helpen, maar toch niet gegeven mag worden. Nee, mensen moeten bang gemaakt worden en daarmee alles accepteren wat de overheid hen voorschrijft.
pi_195857898
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

We moeten niet het seizoenseffect vergeten. Probleem is mijns inziens of een harde lockdown hetzelfde effect heeft als de vorige keer. Dat betwijfel ik. Probleem twee is dat de economische gevolgen rampzalig zijn. De overheid kan niet eindeloos geld in de economie blijven pompen. Dus al met al.. geen harde lockdown meer aub.
Als we straks de zorg compleet afgeschaald hebben en je bij een ongeluk of hartaanval nergens meer terecht kunnen dan is de schade nog veel groter. Ook in economisch opzicht.
pi_195857900
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:49 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Je immuunsysteem gaat er aan van handen wassen? Dat kun je vast wel ergens mee bewijzen, toch, want je loopt hier toch zeker geen onzin te debiteren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 22:56:25 ]
pi_195857905
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:54 schreef phpmystyle het volgende:
Maar feit is wel dat we met beleid zitten dat met de week radicaliseert
Allemaal op afroep. Als er één ding duidelijk is, is het wel dat deze regering domweg doet wat het volk wil.

In juli: jullie willen versoepelen? Dan gooien we alles versneld open!
In oktober: jullie willen dicht? Dan gaan we weer dicht!
pi_195857925
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Je merkt het zelfs op dit forum, steeds meer mensen die tegen de maatregelen zijn en dat ook laten blijken. Steeds meer mensen zullen zich niet meer aan de maatregelen willen houden, omdat ze weten dat het virus gewoon minder gevaarlijk is en er ontzettend veel gecensureerd wordt door allerlei media.
Artsen die brandbrieven sturen, artsen die video's de wereld in sturen, maar daar wordt niks mee gedaan. Helemaal niks, goedkope medicatie die blijkt te helpen, maar toch niet gegeven mag worden. Nee, mensen moeten bang gemaakt worden en daarmee alles accepteren wat de overheid hen voorschrijft.
Hear!
pi_195857953
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Allemaal op afroep. Als er één ding duidelijk is, is het wel dat deze regering domweg doet wat het volk wil.

In juli: jullie willen versoepelen? Dan gooien we alles versneld open!
In oktober: jullie willen dicht? Dan gaan we weer dicht!
Zit denk ik wel een kern van waarheid in. Zo zijn de scholen de eerste keer ook gesloten en laten wij niet vergeten de onnavolgbare mondkapjes draai.
pi_195857958
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het rekken van mensenlevens waar dat misschien niet meer verstandig is. Ik heb het over de gevolgen voor de reguliere zorg die steeds meer in het geding komt.
pi_195857959
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Je merkt het zelfs op dit forum, steeds meer mensen die tegen de maatregelen zijn en dat ook laten blijken.
Het draagvlak voor strenge maatregelen lijkt de laatste tijd juist toegenomen te zijn. Laat me raden: leugens van de media?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:58:40 #124
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_195857966
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je immuunsysteem gaat er aan van handen wassen? Dat kun je vast wel ergens mee bewijzen, toch, want je loopt hier toch zeker geen onzin te debiteren?
Voor U: https://leefbewust.nu/ant(...)egt-gezondheidsraad/
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195857972
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

https://www.margriet.nl/g(...)mmuunsysteem-effect/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')