abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:03:35 #101
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195818246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 01:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zou een financiële consequentie moeten staan op het voeren van totaal kansloze procedures. Daadwerkelijke advocaatkosten lijkt me wel iets.
Waarom denk je dat deze rechtszaak bij voorbaat kansloos is?
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:05:25 #102
473584 Gretzl
pi_195818258
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 01:54 schreef Gretzl het volgende:
Ik hoor graag wat jullie op dit nachtelijke tijdstip van dit nieuwe initiatief vinden, waarin Stichting Protect EveryBody de Nederlandse staat voor de rechter gaat slepen om zodoende veilig onderwijs af te dwingen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd over een paar weken.

Zie ook mijn uitgebreidere post in een van de zustertopics: COR / Demonstratie tegen het Nederlandse mitigatiebeleid
Terwijl ik onderstaande alinea's lees besef ik weer hoe dramatisch de Nederlandse situatie nu al is, en dan moet het ergste dus nog komen :'(

quote:
De situatie in Nederland
Momenteel zit Nederland volop in een tweede golf van coronabesmettingen. Ten tijde van het opstellen van deze brief worden er per dag meer dan 50 mensen per 100.000 inwoners positief getest. Dit is meer dan 7 keer de signaalwaarde van 7 positief geteste mensen per 100.000 inwoners die de overheid hanteert. Ook is dit omgerekend naar positieve testen per 14 dagen (700) 14 keer zoveel als de waarde waarop een land een ‘rode zone’ wordt in de in het nieuwe ‘stoplichtensysteem’ voor reisadviezen van de Europese Unie. Het percentage positieve testen lag in week 42 op 14,4%. Ter vergelijking: een van de indicatoren van de WHO dat de epidemie in een bepaald gebied onder controle is, is een percentage positieve testen van minder dan 5%. Ook de andere ‘signaalwaarden’ op het Corona dashboard zijn ruimschoots overtreden, op 21 oktober werden er gemiddeld 184 ziekenhuisopnames (signaalwaarde: 40) en 46 intensive care opnames (signaalwaarde: 10) gemeld. Het bron- en contactonderzoek is grotendeels stilgelegd en van 78% van de besmettingen is de bron onbekend. Het door het RIVM geschatte aantal besmettelijke mensen is gelijk aan het niveau op 17 maart (de dag dat er massaal werd geapplaudiseerd voor de zorg). De reguliere zorg is alweer substantieel afgeschaald en Nederland heeft opnieuw een beroep moeten doen op Duitsland om patiënten over te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 24-10-2020 02:53:03 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195818282
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:00 schreef trein2000 het volgende:
Ik zat net dat veilige zone artikel even te lezen. Maar ik vind dat idee in de basis best goed. Natuurlijk is dat niet zaligmakend maar wellicht zouden we bijvoorbeeld die veilige zones kunnen invoeren als extraatje. De gewone samenleving volgt de routekaart zoals hij nu is en zij die echt kwetsbaar zijn krijgen de mogelijkheid om in een beschermendere omgeving ook nog mee te doen.
Dat is nóg problematischer, de veilige zone beperkten tot zij die echt kwetsbaar zijn. Dan moet je gezinnen uit elkaar rukken bijvoorbeeld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195818298
quote:
Ik hoor graag wat jullie op dit nachtelijke tijdstip van dit nieuwe initiatief vinden, waarin Stichting Protect EveryBody de Nederlandse staat voor de rechter gaat slepen om zodoende veilig onderwijs af te dwingen.

Zie ook mijn uitgebreidere post in een van de zustertopics: COR / Demonstratie tegen het Nederlandse mitigatiebeleid
Ik vind het niet zo fraai. Er zijn genoeg andere wegen om dit standpunt voor het voetlicht te brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195818308
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het sluiten van de scholen een bewezen grote invloed heeft op het omlaag brengen van het reproductiegetal. Scholen zijn met andere woorden instellingen die snel uit kunnen groeien tot een grote besmettingshaarden, zeker in de Nederlandse situatie waarin er maar beperkte voorzorgsmaatregelen zijn genomen en leerlingen onderling nog steeds geen afstand hoeven te houden.
[..]

Tja, is het nou al echt bewezen of het openen van de scholen of het reizen van alle Europeanen de grootste oorzaak is van deze tweede golf?
pi_195818321
Heb trouwens even Fok abo genomen, werd beetje moe van de adblocker meldingen *O*
pi_195818439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:11 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Tja, is het nou al echt bewezen of het openen van de scholen of het reizen van alle Europeanen de grootste oorzaak is van deze tweede golf?
Absoluut niet, maar sommige users blijven hangen in hun retoriek over hoe abominabel het Nederlandse beleid is en dat scholen allang gesloten hadden moeten worden. Een verlengstuk van dubieuze types als Schellekens en de rest van het Red Team.
pi_195818517
foutje! :@ :D
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:46:45 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195818521
quote:
Verkeerde topic..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:47:01 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195818524
En :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:48:24 #111
473584 Gretzl
pi_195818530
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo fraai. Er zijn genoeg andere wegen om dit standpunt voor het voetlicht te brengen.
Welke andere wegen zijn er dan nu nog denk je?

Bedenk wel dat organisaties als Containment Nu, Scholen Veilig, het Scholenmeldpunt de afgelopen 8-9 maanden al eerder via vrijwel alle andere ingangen geprobeerd te hebben om het kabinet op andere gedachten te brengen. O.a. via burgerinitiatieven/petities, benaderen van media en oppositiepartijen en gesprekken met OMT-leden.
pi_195818532
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
En :r
Offtopic! :{w
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:51:09 #113
473584 Gretzl
pi_195818545
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Absoluut niet, maar sommige users blijven hangen in hun retoriek over hoe abominabel het Nederlandse beleid is en dat scholen allang gesloten hadden moeten worden. Een verlengstuk van dubieuze types als Schellekens en de rest van het Red Team.
Een post zonder enige onderbouwing :{w
pi_195818561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is nóg problematischer, de veilige zone beperkten tot zij die echt kwetsbaar zijn. Dan moet je gezinnen uit elkaar rukken bijvoorbeeld.
Wel nee joh. Je moet het aanbieden, en zei die dat willen kunnen daar dan gebruik van maken. Dan kunnen gezinnen ook zelf beslissen hoe ze daar mee omgaan.

Verplichtend maken is echt een doodszonde wat mij betreft. Sterker nog, ik denk dat je de huisgenoten van kwetsbaren gewoon gelijk moet stellen aan kwetsbaren in je adviezen.
zie email 27 oktober
pi_195818580
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Waarom denk je dat deze rechtszaak bij voorbaat kansloos is?
Wat ga je aanvoeren? Het openhouden van de scholen is onrechtmatig want daar vinden coronabesmettingen plaats?
Dan zeg ik als ik landsadvocaat zou zijn, de overheid maakt de weging dat het recht op onderwijs onder deze omstandigheden zwaarder moet wegen en wordt daarin gesteund door het OMT. Dat is een afweging die de regering in redelijkheid mag maken. Het is niet aan de rechter om die weging opnieuw te maken, de rechter moet slechts toetsen (zeker in kort geding) of dat een dermate idiote beslissing is dat een redelijk handelend bestuurder niet in redelijkheid tot dat oordeel heeft kunnen komen, een marginale toetsing.

En dat ga je echt niet redden zolang het OMT achter het kabinetsstandpunt staat.En zelfs als dat niet zo zou zijn dan is het nog lang geen uitgemaakte zaak.
zie email 27 oktober
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 03:05:57 #116
473584 Gretzl
pi_195818600
Zeer terecht punt dit.

Iedere dag woedt er in deze reeks een discussie over hoe ernstig we de nieuwe dagcijfers moeten interpreteren. Zou wel handig zijn om ook een totaal aan test te hebben,

twitter
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 03:09:09 #117
473584 Gretzl
pi_195818615
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 03:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat ga je aanvoeren? Het openhouden van de scholen is onrechtmatig want daar vinden coronabesmettingen plaats?
Ik zou even de hele brief lezen om door te krijgen op basis van welke vier punten de Staat precies wordt aangeklaagd als ze niet tijdig aan de sommaties gaat voldoen. Heb ze even voor je gequote:

quote:
Vorderingen en verzoek tot overleg

Dit leidt ertoe dat Protect Everybody de Staat verzoekt, en zo nodig sommeert, om:

• Alle informatie van overheidsorganen, waaronder de hierboven genoemde uitingen gedaan op de website van de Rijksoverheid en de website van het RIVM, waarin wordt gesteld dat jongeren onder de 18, althans tieners, minder snel besmet raken en het virus nauwelijks of in mindere mate zouden verspreiden, te verwijderen en het zich in de toekomst onthouden van het doen van mededelingen van deze strekking.

• Het (doen) sturen van informatiebrieven aan ouders van kinderen die in de klas in nauw contact zijn geweest met een kind dat positief is getest op COVID-19 waarin de volgende zin is opgenomen: “omdat er geen sprake is geweest van nauw contact, hoeft uw kind niet in quarantaine” te staken.

• De richtlijn dat op scholen geen afstand gehouden hoeft te worden én geen mondneusmasker in de klas gedragen hoeft te worden, en dat nauwe contacten van kinderen onder de 18 jaar niet in quarantaine hoeven, aan te passen door dit te vervangen door een richtlijn die in lijn is met de richtlijnen van de WHO, te weten dat op VO scholen ten minste een meter afstand gehouden moet worden of, indien dit niet mogelijk is, een mondneusmasker te dragen, en dat voor nauwe contacten van kinderen 10 dagen quarantaine geadviseerd wordt.

• De richtlijn voor handhaving van de leerplicht voor de fysieke aanwezigheid op school aan te passen zodat wordt opgeroepen niet te handhaven zolang de besmettingsgraad boven de signaalwaarde van het Corona dashboard van 7 besmettingen per 100.000 inwoners per dag ligt..
quote:
Dan zeg ik als ik landsadvocaat zou zijn, de overheid maakt de weging dat het recht op onderwijs onder deze omstandigheden zwaarder moet wegen en wordt daarin gesteund door het OMT. Dat is een afweging die de regering in redelijkheid mag maken.
In de gehele sommatiebrief wordt uitgebreid ingegaan op de dilemma's die de overheid heeft in de weging wat belangrijker is. Er wordt echter alsnog gesteld (zie bovenstaande punten) dat het huidige beleid in tegenspraak is met de zorgplicht die de Staat heeft. Kortom, de scholen hoeven niet in per se alle gevallen gesloten te worden, maar het beleid dient wel in het belang van de volksgezondheid z.s.m aangepast te worden.
pi_195818624
Probleem met de middelbare scholen lost zichzelf al op, geloof ik.
Vandaag een tiener die meldde dat ze waarschijnlijk 4 of 2 weken dichtgingen. :? Kwam ze mee van school af. Tegelijkertijd mails van scholen hoe het livestreaamen in zijn werk ging als je wegens corona thuis zat.
Rooster is ook één grote gatenkaas door afwezige leerkrachten.
pi_195818630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 03:09 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik zou even de hele brief lezen om door te krijgen op basis van welke vier punten de Staat precies wordt aangeklaagd als ze niet tijdig aan de sommaties gaat voldoen. Heb ze even voor je gequote:
[..]

[..]

In de gehele sommatiebrief wordt uitgebreid ingegaan op de dilemma's die de overheid heeft in de weging wat belangrijker is. Er wordt echter alsnog gesteld (zie bovenstaande punten) dat het huidige beleid in tegenspraak is met de zorgplicht die de Staat heeft. Kortom, de scholen hoeven niet in per se alle gevallen gesloten te worden, maar het beleid dient wel in het belang van de volksgezondheid z.s.m aangepast te worden.
Je quote de kern van het punt niet. Dit is een marginale toetsing, zelfs al weet je de rechter er van te overtuigen dat jou visie de juiste is dan nog ben je er niet. Het moet zo ver gaan dat je de rechter er van overtuigd dat de regering niet in redelijkheid tot haar besluit heeft kunnen komen. En zolang het officiële adviesorgaan dat vind gaat er geen rechter zijn die daar in kort geding (maakt de toets nog terughoudender, dan moet je er als rechter niet alleen zelf van overtuigd zijn maar ook nog denken dat de bodemrechter dat ook zou vinden) een streep doorheen gaat zetten.
zie email 27 oktober
pi_195818649
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 03:09 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik citeer even uit de viruswaanzin uitspraak:
quote:
De overige bezwaren van Viruswaarheid c.s. tegen de opgelegde maatregelen richten zich in de kern tegen de noodzaak daarvan. Volgens Viruswaarheid c.s. is er geen noodzaak aanwezig om nu nog maatregelen te laten voortduren en zijn de maatregelen niet proportioneel. Bij de beoordeling van dat standpunt wordt vooropgesteld dat aan de Staat een ruime beoordelingsvrijheid (“margin of appreciation”) toekomt bij de keuzen die hem uit het oogpunt van algemeen belang nodig of gewenst voorkomen, in het bijzonder als het gaat om preventieve maatregelen op het gebied van gezondheid (vgl. EHRM 4 januari 2008, Shelly/VK, nr. 23800/06). Deze vrijheid om (politieke) keuzen te maken, beperkt de vrijheid van de voorzieningenrechterrechter in de toetsing van de noodzaak daarvan. De besluiten die de regering in dit kader neemt, zijn voortdurend onderwerp van politiek debat en afwegingen op dit gebied behoren bij uitstek tot het domein van de uitvoerende macht. Dit brengt met zich dat de civiele rechter – en temeer de rechter in kort geding – zich zeer terughoudend dient op te stellen bij de beoordeling van de rechtmatigheid van het handelen van de Staat op dit punt. Er is – anders dan Viruswaarheid c.s. kennelijk menen – geen plaats voor een eigen, “volle” afweging door de burgerlijke rechter. Zo heeft de rechter niet de taak om naar eigen inzicht belangen te wegen of waarde toe te kennen aan wetenschappelijke adviezen. Alleen als evident is dat de Staat onjuiste keuzes maakt en de Staat aldus niet in redelijkheid heeft kunnen besluiten de nu nog geldende maatregelen voort te laten duren, is plaats voor rechterlijk ingrijpen.
En
quote:
De Staat heeft zich - ter invulling van de op hem rustende verplichting tot bescherming van de volksgezondheid en in lijn met het advies van de WHO, waaraan hij in redelijkheid groot belang mag hechten - voorzien van deskundig advies van vele wetenschappers uit verschillende relevante disciplines en met het oog daarop het OMT samengesteld. Uit de adviezen van het OMT volgt dat deze deskundigen nog altijd maatregelen noodzakelijk achten om het coronavirus te bestrijden. Daarmee is voldoende onderbouwing van die maatregelen door de Staat gegeven. Daaraan doet niet af dat volgens Viruswaarheid c.s. geen sprake is van een bedreigende situatie, omdat er ook wetenschappers te vinden zijn die een andere visie hebben op de huidige situatie. De Staat mag in redelijkheid afgaan op adviezen van zijn eigen deskundige adviseurs. Het is niet aan de voorzieningenrechter een 'battle of experts' in kort geding te beslechten. Viruswaarheid c.s. hebben ook nog de betrouwbaarheid van de zogenoemde PCR-test in twijfel getrokken en aan de hand daarvan betoogd dat de Staat niet kan aantonen dat het coronavirus nog in Nederland rondwaart. De voorzieningenrechter is echter van oordeel dat de Staat er in redelijkheid van uit mag gaan dat er ook nu nog een dreiging is van het virus, omdat ook in Nederland nog wekelijks mensen met Covid-19 verschijnselen worden opgenomen en overlijden. Het is dus, los van de vraag hoe betrouwbaar de PCR-test precies is, niet onbegrijpelijk dat de Staat er bij zijn beleidsvorming van uit gaat dat het coronavirus op dit moment nog in Nederland aanwezig is.
Onderstreping door mij.
Vertel me nu nog eens hoe deze zaak precies kans van slagen heeft?
zie email 27 oktober
pi_195819000
Baudet is met zijn uitspraken en steun aan Viruswaanzin mede-verantwoordelijk voor de vele zieken, overbelaste zorg, doden door corona en de miljarden aan economische schade. Een hele diepe verontschuldiging aan het Nederlandse volk is op z'n plaats.
pi_195819010
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 01:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik blijf het sluiten van de scholen echt een laatste middel, dit brengt de samenleving echt enorm veel schade toe. Waarom wordt dit idee eerder besproken dan de grenzen sluiten? Waarom kun je nog steeds een wintersport vakantie boeken? Laten we eerst hier eens over discussiëren voordat we alle scholen weer gaan sluiten.
En niet alle scholen over een kam scheren, basisonderwijs is iets anders dan voortgezet onderwijs, in leeftijd en gevolgen van besmetting en in capaciteit van de deelnemers om zelfstandig afstandsonderwijs effectief te volgen.

Daarnaast haperen middelen als Whiteboard veel te vaak om lessen soepel te laten verlopen. Hoeveel steek je op bij een les waarbij de docent 2 x zijn computer opnieuw moet opstarten omdat Whiteboard is vastgelopen?
pi_195819213
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 04:42 schreef Nielsch het volgende:
Baudet is met zijn uitspraken en steun aan Viruswaanzin mede-verantwoordelijk voor de vele zieken, overbelaste zorg, doden door corona en de miljarden aan economische schade. Een hele diepe verontschuldiging aan het Nederlandse volk is op z'n plaats.
:') _O_
Hoe krijg je het uit je vingers.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:08:56 #124
22565 asco
Los in deze tent
pi_195819565
https://www.ad.nl/binnenl(...)niet-waard~ade0541b/

Een interview met Rudi Westendorp (oud omt-lid van het beloofde land Denemarken) en Marli Huijer (oud-huisarts, hoogleraar publieksfilosofie en voormalig Denker des Vaderlands). Hun zijn het niet eens met de huidige corona aanpak en vinden dat er een nationale corona aanpak moet komen. Niet met lockdowns maar zorgen dat iedereen wel wat ruimte krijgt en de economie niet veel schaadt. Vooral niet op peilingen en meningen regeren maar eerst is goed in gesprek gaan met elkaar welk doel we willen bereiken en hoe dat kan. Ook moeten we accepteren dat we niet elk leven kunnen reden en dat we misschien de levensverwachting een paar jaar naar beneden bij moeten stellen.
pi_195819652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 03:05 schreef Gretzl het volgende:
Zeer terecht punt dit.

Iedere dag woedt er in deze reeks een discussie over hoe ernstig we de nieuwe dagcijfers moeten interpreteren. Zou wel handig zijn om ook een totaal aan test te hebben,

[ twitter ]
Enerzijds een terecht punt dat ik ook langer verkondig. Anderzijds lost het niks op als op een bepaalde dag nog besmettingen van ver voor die datum worden gerapporteerd, bijvoorbeeld 3 weken geleden.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:29:00 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195819671
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:14 schreef ipa84 het volgende:

Een interview met Rudi Westendorp (oud omt-lid van het beloofde land Denemarken) en Marli Huijer (oud-huisarts, hoogleraar publieksfilosofie en voormalig Denker des Vaderlands). Hun zijn het niet eens met de huidige corona aanpak en vinden dat er een nationale corona aanpak moet komen. Niet met lockdowns maar zorgen dat iedereen wel wat ruimte krijgt en de economie niet veel schaadt. Vooral niet op peilingen en meningen regeren maar eerst is goed in gesprek gaan met elkaar welk doel we willen bereiken en hoe dat kan. Ook moeten we accepteren dat we niet elk leven kunnen reden en dat we misschien de levensverwachting een paar jaar naar beneden bij moeten stellen.
aardig artikel, sowieso wel prettig om een ander geluid dan "we gaan er allemaal aan als we niet in onze schuilkelders blijven" te horen.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:35:09 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195819707
quote:
Ik hoor graag wat jullie op dit nachtelijke tijdstip van dit nieuwe initiatief vinden, waarin Stichting Protect EveryBody de Nederlandse staat voor de rechter gaat slepen om zodoende veilig onderwijs af te dwingen. (Tenzij de Staat binnen de gestelde termijn aan de sommatie-eisen voldoet.)

Volkomen kansloos. Ten eerste omdat de rechter al eerder heeft laten zien zijn vingers niet te gaan branden aan dit soort vraagstukken, en ten tweede omdat er goede redenen zijn om de scholen open te houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:37:55 #129
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_195819722
Ik snap echt werkelijk waar niet dat ze toen, ondanks sterk oplopende besmettingscijfers, er nog een heel weekend over heen hebben laten gaan om vervolgens die dinsdag pas maatregelen aan te kondigen...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:38:54 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195819728
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:37 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap echt werkelijk waar niet dat ze toen, ondanks sterk oplopende besmettingscijfers, er nog een heel weekend over heen hebben laten gaan om vervolgens die dinsdag pas maatregelen aan te kondigen...
toen?
pi_195819734
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:37 schreef PzKpfw het volgende:
In België werd vrijdag in een persconferentie aangekondigd dat maandag pas de horeca dicht moest dat vind ik nog veel schadelijker.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:40:26 #132
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195819737
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:14 schreef ipa84 het volgende:

Moedig om dit in de krant te zetten. Die twee zullen de hoon van de hele wereld wel weer over zich heen krijgen met zo'n afwijkend standpunt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195819745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volkomen kansloos. Ten eerste omdat de rechter al eerder heeft laten zien zijn vingers niet te gaan branden aan dit soort vraagstukken, en ten tweede omdat er goede redenen zijn om de scholen open te houden.
Onderwijs sluiten is sowieso het stomste wat je kan doen. De rekensom is eigenlijk ook heel makkelijk.

Slecht opgeleide mensen kosten geld.
Goed opgeleide mensen leveren geld op.

Plus dit virus is amper tot niet schadelijk voor kinderen/jong volwassen. Dan moet de rekensom ook snel gemaakt zijn. Plus er is weinig bewijs voor dat scholen wel degelijk de verspreiders zijn.

twitter
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:41:29 #134
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_195819746
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

toen?
Van afgelopen week.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:42:19 #135
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195819750
Mag je in een hotel-restaurant eigenlijk wel om 19.45 twee flessen wijn op tafel laten zetten en die gedurende het diner nuttigen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195819756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:40 schreef Remco het volgende:

[..]

In België werd vrijdag in een persconferentie aangekondigd dat maandag pas de horeca dicht moest dat vind ik nog veel schadelijker.
België is in ieder geval geen ezel, want zij hebben zich voor de tweede keer aan dezelfde steen gestoot. In maart/april leiden dit ook al tot allemaal lockdownfeestjes
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:43:03 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195819757
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:42 schreef Drekkoning het volgende:
Mag je in een hotel-restaurant eigenlijk wel om 19.45 twee flessen wijn op tafel laten zetten en die gedurende het diner nuttigen?
Tussen 19.40u en 19.45u mag dat :7

Behalve als je witte kentekenplaten hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:43:09 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195819758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:42 schreef Drekkoning het volgende:
denk het niet
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:45:03 #139
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195819773
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk het niet
Omdat ik dacht dat het ging om de verkoop. Neem aan dat ze ook een flesje/glaasje bier niet komen weggooien om 20.00.

Overigens serieuze vraag, want ik ga vandaag een nachtje weg met zijn tweetjes, anders schuif ik het diner wat naar voren namelijk :D

Bel het hotel anders wel ff
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:48:11 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195819806
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat ik dacht dat het ging om de verkoop. Neem aan dat ze ook een flesje/glaasje bier niet komen weggooien om 20.00.

Overigens serieuze vraag, want ik ga vandaag een nachtje weg met zijn tweetjes, anders schuif ik het diner wat naar voren namelijk :D

Bel het hotel anders wel ff
als je nog een glas op tafel hebt staan of zelfs een aangebroken fles wijn zou het misschien nog wel kunnen maar als er dan ook nog een fles naast staat lijkt het me vragen om problemen
pi_195819809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

aardig artikel, sowieso wel prettig om een ander geluid dan "we gaan er allemaal aan als we niet in onze schuilkelders blijven" te horen.
Eens, en ook een stuk realistischer.toch zou het ook wel fijn zijn als er in de talkshows etc wat meer geluiden komen die het wel eens zijn met het beleid. Al is het maar voor het draagvlak.
pi_195819815
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Plus dit virus is amper tot niet schadelijk voor kinderen/jong volwassen. Dan moet de rekensom ook snel gemaakt zijn. Plus er is weinig bewijs voor dat scholen wel degelijk de verspreiders zijn.

[ twitter ]
Maar die kinderen en jongeren lopen echt niet alleen rond op school, maar ook thuis en in een samenleving waar ze het ook verder kunnen verspreiden. Daarnaast staat er ook iemand voor de klas die wel kwetsbaar is.

Tja, een geen bewijs dat het verspreiders zijn. Met een falend bco, zijn er amper ergens bewijzen voor.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:49:32 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195819816
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

als je nog een glas op tafel hebt staan of zelfs een aangebroken fles wijn zou het misschien nog wel kunnen maar als er dan ook nog een fles naast staat lijkt het me vragen om problemen
Nouja een fles is ook eigenlijk wel genoeg. Zetten we de champagne wel koud op de kamer ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195819839
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:49 schreef maan_man het volgende:

[..]

Maar die kinderen en jongeren loop echt niet alleen rond op school, maar ook thuis en in een samenleving waar ze het ook verder kunnen verspreiden. Daarnaast staat er ook iemand voor de klas die wel kwetsbaar is.

Tja, een geen bewijs dat het verspreiders zijn. Met een falend bco, zijn er amper ergens bewijzen voor.
Dan is het een mooi moment omdat dan nu vast te stellen voordat we weer een grote fout gaan maken met alle grote neven effecten die het in de toekomst kan hebben.
pi_195819841
quote:
Ik hoor graag wat jullie op dit nachtelijke tijdstip van dit nieuwe initiatief vinden, waarin Stichting Protect EveryBody de Nederlandse staat voor de rechter gaat slepen om zodoende veilig onderwijs af te dwingen. (Tenzij de Staat binnen de gestelde termijn aan de sommatie-eisen voldoet.)

Mogen we dan als dit totaal zinloos blijkt containment.nu etc aanklagen om alle kosten op zich te nemen? Het is zo makkelijk om van de zijlijn te roepen als je geen gevolgen voor je opmerkingen hoeft te dragen.

Dit is één van de redenen dat die maatregelen op 28 september genomen zijn en er niet even gewacht is om een beter en zwaarder pakket te maken, omdat deze clubjes activisten zo hard op mondkapjes aan t drammen was.

Het is tijd dat dit soort clubjes begrijpen dat hun manier misschien wel TE maatschappijontwrichtend is. Dan kunnen ze ala een klein kind blijven drammen, ze kunnen ook gewoon even stoppen.

Ze zeggen allemaal dat ze de overheid slechts adviseren. Bij deze kunnen we concluderen dat dat niet is wat ze doen en is elke vorm van toekomstig advies van ze af.
pi_195819853
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mogen we dan als dit totaal zinloos blijkt containment.nu etc aanklagen om alle kosten op zich te nemen? Het is zo makkelijk om van de zijlijn te roepen als je geen gevolgen voor je opmerkingen hoeft te dragen.

Dit is één van de redenen dat die maatregelen op 28 september genomen zijn en er niet even gewacht is om een beter en zwaarder pakket te maken, omdat deze clubjes activisten zo hard op mondkapjes aan t drammen was.

Het is tijd dat dit soort clubjes begrijpen dat hun manier misschien wel TE maatschappijontwrichtend is. Dan kunnen ze ala een klein kind blijven drammen, ze kunnen ook gewoon even stoppen.

Ze zeggen allemaal dat ze de overheid slechts adviseren. Bij deze kunnen we concluderen dat dat niet is wat ze doen en is elke vorm van toekomstig advies van ze af.
Misschien wordt het tijd dat er een red red team komt die een spiegel voor het red team houdt.
pi_195819912
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:54 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Misschien wordt het tijd dat er een red red team komt die een spiegel voor het red team houdt.
Ik ben blij dat het Red Team zich hier buiten lijkt te houden, dat spreekt voor ze als dat zo blijft.

Al die andere clubjes kunnen we inmiddels virusactivisten noemen, die t minder gaat om de besmettingen terugdringen maar meer om hun gelijk, dat het enige gelijk is in hun ogen door te drammen.

Containment.nu en dat soort clubjes staan daarmee automatisch op het niveau viruswaanzin/viruswaarheid.
pi_195819926
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dan is het een mooi moment omdat dan nu vast te stellen voordat we weer een grote fout gaan maken met alle grote neven effecten die het in de toekomst kan hebben.
De grote neveneffecten zijn echt wel beperkt. Het is ook niet onderwijs of geen onderwijs. Zeker vanaf de middelbare school functioneren ze prima achter de pc. Daarnaast gaat er een heel raar signaal uit van dit beleid. Jongens maandag tot en met vrijdag van 9 -17 kunnen jullie prima met 30 man in de klas zitten en met 150 in de aula. Maar als je vrijdag 3 uur later een feestje organiseert dan is het een groot schandaal. Ook op zaterdag met 6 man hangen in het skatepark, schandalig.

Als de remmen van de schoolbus misschien kapot zijn dan blijf je ook niet doorrijden totdat het met zekerheid is vastgesteld, maar dan zet je de bus uit voorzorg aan de kant.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:05:26 #149
5428 crew  miss_sly
pi_195819930
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 00:22 schreef DireStraits7 het volgende:
https://esb.nu/blog/20061395/de-kwetsbaren-beschermen-het-kan
[..]

Lang bericht over hoe het potentieel zou kunnen de kwetsbaren daadwerkelijk te beschermen.
Ik heb het gelezen en ik krijg er een heel unheimisch gevoel bij. Ik vind het dystopisch.
Ik wil het niet enkel op gevoel beoordelen, maar er zitten ook behoorlijke haken en ogen aan dit plan.

Er wordt gesteld dat werkgevers moeten zorgen voor veilige zones op het werk indien mogelijk. Zo niet, dan moeten mensen thuis kunnen werken. Grote kans dat dit ongelijkheid en discriminatie op de werkvloer in de hand gaat werken. Er zullen vee werkgevers zijn waarvoor dit teveel gedoe is en die derhalve geen nieuwe kwetsbaren aannemen.

Kinderen van kwetsbaren moeten onderwijs op afstand volgen (of al op jonge leeftijd uit huis gaan). Kennelijk is het inferieure onderwijs op afstand wel geschikt voor kinderen van kwetsbaren. Dat levert een tweedeling op in het onderwijs en later ib de carrières

Of we op dit moment de verzorgingshuizen goed genoeg beschermen, ben ik niet zeker van. Ik hoor van diverse mensen die er werken dat langzaamaan weer hele afdwingen besmet raken. De huidige sterftecijfers zijn niet hee hoog, maar ik heb eigenlijk nog weinig gezien over de verdeling daarvan.

Ik moet nu even hardlopen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195819945
Tering, het huidige pakket maatregelen kost de staat ca 15 miljard extra . Voor vier weken lockdown light.

Hoelang is dit nog op te brengen?
blablablabla
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:08:25 #151
236264 crew  capricia
pi_195819947
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen en ik krijg er een heel unheimisch gevoel bij. Ik vind het dystopisch.
Ik wil het niet enkel op gevoel beoordelen, maar er zitten ook behoorlijke haken en ogen aan dit plan.

Er wordt gesteld dat werkgevers moeten zorgen voor veilige zones op het werk indien mogelijk. Zo niet, dan moeten mensen thuis kunnen werken. Grote kans dat dit ongelijkheid en discriminatie op de werkvloer in de hand gaat werken. Er zullen vee werkgevers zijn waarvoor dit teveel gedoe is en die derhalve geen nieuwe kwetsbaren aannemen.

Kinderen van kwetsbaren moeten onderwijs op afstand volgen (of al op jonge leeftijd uit huis gaan). Kennelijk is het inferieure onderwijs op afstand wel geschikt voor kinderen van kwetsbaren. Dat levert een tweedeling op in het onderwijs en later ib de carrières

Of we op dit moment de verzorgingshuizen goed genoeg beschermen, ben ik niet zeker van. Ik hoor van diverse mensen die er werken dat langzaamaan weer hele afdwingen besmet raken. De huidige sterftecijfers zijn niet hee hoog, maar ik heb eigenlijk nog weinig gezien over de verdeling daarvan.

Ik moet nu even hardlopen :)
Er is maar een manier om kwetsbaren te beschermen, en onze samenleving als geheel:
Een klap op dit virus en zorgen dat er weinig infecties zijn, en blijven.
Dan kan alles weer een beetje ademen.

Loopse, op deze herfstmorgen. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195819950
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

De grote neveneffecten zijn echt wel beperkt. Het is ook niet onderwijs of geen onderwijs. Zeker vanaf de middelbare school functioneren ze prima achter de pc. Daarnaast gaat er een heel raar signaal uit van dit beleid. Jongens maandag tot en met vrijdag van 9 -17 kunnen jullie prima met 30 man in de klas zitten en met 150 in de aula. Maar als je vrijdag 3 uur later een feestje organiseert dan is het een groot schandaal. Ook op zaterdag met 6 man hangen in het skatepark, schandalig.

Als de remmen van de schoolbus misschien kapot zijn dan blijf je ook niet doorrijden totdat het met zekerheid is vastgesteld, maar dan zet je de bus uit voorzorg aan de kant.
Onderzoeken laten tot nu toe zien dat kinderen een beperkte rol hebben in de verspreiding en dat verspreiding vooral plaatsvindt als je symptomatisch bent.

Ik denk wel dat je te makkelijk denkt over de gevolgen voor kinderen, de lessen is maar een klein deel. Daarbij komt dat op veel scholen het gewoon niet goed werkt (nog). Als je een jaar verder bent kom je misschien een heel eind, maar veel scholen zijn gewoon nog niet klaar voor volledig onderwijs op afstand.
pi_195819963
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Er zijn al verschillende reporten geweest dat digitaal onderwijs helemaal nog niet goed functioneert. Daarnaast worden de tegenstellingen ook veel groter. Kinderen bijvoorbeeld met weinig motivatie of ouders die laag opgeleid zijn of ouders met een taalachterstand raken veel sneller achter op. Dat kan wel degelijk schade opleveren in de toekomst.
pi_195819976
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:08 schreef Elan het volgende:
Tering, het huidige pakket maatregelen kost de staat ca 15 miljard extra . Voor vier weken lockdown light.

Die hulppakketten zijn inderdaad leuk om alles even op pauze te ze zetten, zodat daarna niet allemaal banen weg zijn en je weer door kan. Maar dan moet je wel een plan hebben voor na de steunmaatregelen. Hoeveel miljarden zijn er gestopt in de 60.000 banen op Schiphol. Prima als je nu verder zou kunnen, maar nu raken ze alsnog hun baan kwijt en dit is het topje van de ijsberg.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:14:39 #155
236264 crew  capricia
pi_195819983
quote:

Al dat geld dat in de horeca gepompt is, en nu lees je dat de helft toch inmiddels failliet is.
Dus dat geld was weggegooid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195819987
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er zijn al verschillende reporten geweest dat digitaal onderwijs helemaal nog niet goed functioneert. Daarnaast worden de tegenstellingen ook veel groter. Kinderen bijvoorbeeld met weinig motivatie of ouders die laag opgeleid zijn of ouders met een taalachterstand raken veel sneller achter op. Dat kan wel degelijk schade opleveren in de toekomst.
Niet eens in de toekomst. Alleen al bij mn schoonmoeder op school zijn 3x zoveel kinderen die nu extra aandacht nodig hebben, en dat is alleen van de schoolsluiting eerder dit jaar.

Stuk voor stuk kinderen die met een klein beetje aandacht van de docent prima mee kwamen, die nu achterlopen. Door ouders die de materie niet voldoende begrijpen, de taal niet machtig zijn of de tijd niet hadden om die aandacht te geven.
pi_195820007
Grappig hè dat de GGD nu INEENS alles spontaan alles in orde heeft!
Grappig is ook dat dat net op het moment is dat commerciële teststraten als paddestoelen uit de grond zijn gekomen waar iedereen nu naar toe gaat.
pi_195820021
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet eens in de toekomst. Alleen al bij mn schoonmoeder op school zijn 3x zoveel kinderen die nu extra aandacht nodig hebben, en dat is alleen van de schoolsluiting eerder dit jaar.

Stuk voor stuk kinderen die met een klein beetje aandacht van de docent prima mee kwamen, die nu achterlopen. Door ouders die de materie niet voldoende begrijpen, de taal niet machtig zijn of de tijd niet hadden om die aandacht te geven.
Dat geloof ik graag zeker ook de aandacht. Bedoel allemaal leuk en aardig voor een 2 weken. Ga maar proberen constant je puberende zoon van 14 achter digitaal onderwijs te krijgen in plaats van de playstation terwijl je ook werk hebt.
pi_195820026
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:13 schreef maan_man het volgende:

[..]

Die hulppakketten zijn inderdaad leuk om alles even op pauze te ze zetten, zodat daarna niet allemaal banen weg zijn en je weer door kan. Maar dan moet je wel een plan hebben voor na de steunmaatregelen. Hoeveel miljarden zijn er gestopt in de 60.000 banen op Schiphol. Prima als je nu verder zou kunnen, maar nu raken ze alsnog hun baan kwijt en dit is het topje van de ijsberg.
Ja bizar die aantallen hoor. 20.000 banen weg op Schiphol, we moeten ons zo langzamerhand gaan afvragen wat erger is. Mensen die een paar jaar eerder overlijden of de hele samenleving lamleggen en de economie compleet aan gort helpen.

Stond een aardig stukje over in de Televaag vanmorgen, verschillende hoogleraren die menen dat er veel te veel gekeken wordt naar de impact van het virus en veel te weinig naar die van de samenleving en dat je daarvoor je draagvlak verliest. Een zo'n man was werkzaam geweest bij het Deense OMT tijdens de eerste uitbraak. Het schijnt daar gewoon zo te gaan dat jongerenorganisaties hele concrete afspraken maken met ouderenorganisaties over wie wat mag en wanneer en dat mensen zich daar keurig aan conformeren. Omdat er tenslotte meer gaande is in de wereld is dan corona IC-capaciteit en doodgaan.

Een dergelijk concept mis ik wel in onze neoliberale individualistische samenleving. Zo'n Rutte die ons elke twee weken even beschuldigend toespreekt en een nieuw blik aan sancties opentrekt draagt ook totaal niet bij eigenlijk.
blablablabla
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:22:46 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195820032
Gaat rap overal zeg

twitter

twitter

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195820055
België 17k :X
blablablabla
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:27:40 #162
236264 crew  capricia
pi_195820067
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:26 schreef Elan het volgende:
België 17k :X
Die gaan voor groeps-immuniteit. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195820084
Wtf zijn die Belgen allemaal aan het doen? Stijgen als raket de afgelopen dagen.
pi_195820086
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja bizar die aantallen hoor. 20.000 banen weg op Schiphol, we moeten ons zo langzamerhand gaan afvragen wat erger is. Mensen die een paar jaar eerder overlijden of de hele samenleving lamleggen en de economie compleet aan gort helpen.

Stond een aardig stukje over in de Televaag vanmorgen, verschillende hoogleraren die menen dat er veel te veel gekeken wordt naar de impact van het virus en veel te weinig naar die van de samenleving en dat je daarvoor je draagvlak verliest. Een zo'n man was werkzaam geweest bij het Deense OMT tijdens de eerste uitbraak. Het schijnt daar gewoon zo te gaan dat jongerenorganisaties hele concrete afspraken maken met ouderenorganisaties over wie wat mag en wanneer en dat mensen zich daar keurig aan conformeren. Omdat er tenslotte meer gaande is in de wereld is dan corona IC-capaciteit en doodgaan.

Een dergelijk concept mis ik wel in onze neoliberale individualistische samenleving. Zo'n Rutte die ons elke twee weken even beschuldigend toespreekt en een nieuw blik aan sancties opentrekt draagt ook totaal niet bij eigenlijk.
Er gaat door al het gedram eerst nog wel een harde lockdown komen, met bijbehorende avondklok. Als we dan alles om zeep geholpen hebben en weer open kunnen kunnen we zeggen: Het virus is onder controle!

Waarna de economie over zn nek gaat en zo’n beetje elke sector aan ‘t infuus ligt
pi_195820121
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wtf zijn die Belgen allemaal aan het doen? Stijgen als raket de afgelopen dagen.
Die hebben pas vorig weekend maatregelen afgekondigd. Theaters en zo waren gewoon nog open tot 200 mensen. Verwachting is dat het nog wel even door blijft stijgen, als die maatregelen überhaupt effect hebben.
blablablabla
pi_195820139
quote:

Dit soort bedragen gaan ook nergens meer over.
Prinsjesdag 2021 komt die pijn pas.
Ergens is het misschien wel het beste om een corona leenfonds op te richten en die leningen gewoon af te schrijven in 2025 of iets
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:34:42 #167
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195820146
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:18 schreef quirina het volgende:
Grappig hè dat de GGD nu INEENS alles spontaan alles in orde heeft!
Grappig is ook dat dat net op het moment is dat commerciële teststraten als paddestoelen uit de grond zijn gekomen waar iedereen nu naar toe gaat.
Interessant.

Gr gr Lange Frans :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:35:12 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195820149
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat rap overal zeg

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Ik denk toch dat dit het seizoenseffect is als dit overal is op het noordelijke halfrond. Corona was ook niet helemaal weg hier natuurlijk in de zomer.
pi_195820163
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er gaat door al het gedram eerst nog wel een harde lockdown komen, met bijbehorende avondklok. Als we dan alles om zeep geholpen hebben en weer open kunnen kunnen we zeggen: Het virus is onder controle!

Waarna de economie over zn nek gaat en zo’n beetje elke sector aan ‘t infuus ligt
Avondklok sowieso ja, maar wat kunnen ze verder nog doen ? Niet noodzakelijke detailhandel dichtgooien, dan kan er nog wel een 100 miljard bij op dat pakket. En voor hoe lang heeft dat effect zo'n intensieve lockdown? Gaan we de grenzen dan ook weer sluiten? Als je België ziet moet dat wel bijna, anders is het dweilen met de kraan vol open om in Hugotermen te blijven. We moeten ons beleid echt gaan herzien voor we de economie compleet de nek omdraaien en toekomstige generaties opzadelen met absurde schuldenlasten.
blablablabla
pi_195820173
quote:

[..]

Wat? Niemand wil dit. Deze strenge maatregelen waren niet nodig geweest als iedereen zich aan de maatregelen zou houden. Daarnaast, het gaat helemaal niet om de mensen die een paar jaar eerder overlijden. Hoe kan je dat in al die uren in dit topic nou nog uit je keyboard krijgen? De reguliere zorg komt in de knel, dat is het enige dat men probeert te voorkomen.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:39:07 #171
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195820179
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:54 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Een green team die het red red team controleert?
pi_195820184
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:38 schreef wpor het volgende:

[..]

Wat? Niemand wil dit. Deze strenge maatregelen waren niet nodig geweest als iedereen zich aan de maatregelen zou houden. Daarnaast, het gaat helemaal niet om de mensen die een paar jaar eerder overlijden. Hoe kan je dat in al die uren in dit topic nou nog uit je keyboard krijgen? De reguliere zorg komt in de knel, dat is het enige dat men probeert te voorkomen.
Inderdaad. Zolang reguliere zorg niet gewaarborgd kan worden kun je lastig over versoepelingen gaan praten. Mensen realiseren niet dat ze zich zelf in deze situatie brengen.
pi_195820186
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dit soort bedragen gaan ook nergens meer over.
Prinsjesdag 2021 komt die pijn pas.
Ergens is het misschien wel het beste om een corona leenfonds op te richten en die leningen gewoon af te schrijven in 2025 of iets
Straks negatieve rente, ze blijven ook gewoon geld bij printen.

Benieuwd wat dat gaat betekenen voor de huizenmarkt. Straks kwart van de bevolking werkeloos en een gemiddelde huizenprijs van een tonnetje of 4.
blablablabla
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:40:44 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195820188
quote:

[..]

wel eens hoor, al is het natuurlijk heel moeilijk om over leven en dood te beslissen, datzelfde stuk of iets in die trant stond ook in het AD (zie post #125).
pi_195820207
quote:

[..]

De reguliere zorg komt in de knel omdat Corona constant prioriteit krijgt. Misschien moeten we daar eens mee stoppen dan en overschakelen op noodhospitaals en de reguliere zorg gewoon door laten gaan.
blablablabla
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:42:56 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195820210
quote:
De reguliere zorg komt in de knel, dat is het enige dat men probeert te voorkomen.
linksom of rechtsom maakt dat toch helemaal niets uit
pi_195820222
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:42 schreef Elan het volgende:

[..]

De reguliere zorg komt in de knel omdat Corona constant prioriteit krijgt. Misschien moeten we daar eens mee stoppen dan en overschakelen op noodhospitaals en de reguliere zorg gewoon door laten gaan.
Wat zeg je tegen die mensen als ze bij het ziekenhuis komen? Jullie hebben pech gehad, stik maar in je longontsteking?
pi_195820246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

linksom of rechtsom maakt dat toch helemaal niets uit
Hoe bedoel je?
pi_195820254
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Wat zeg je tegen die mensen als ze bij het ziekenhuis komen? Jullie hebben pech gehad, stik maar in je longontsteking?
Daar komt het wel op neer. Dood hoort ook gewoon bij het leven, mensen worden gemiddeld 10 jaar ouder dan de vorige generatie. Dat kan niet altijd door gaan en ten koste van alles iedereen maar willen redden. Er komen vast nog wel meer pandemieën.
blablablabla
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:47:04 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195820258
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

als het niet anders kan dan moet je wel naar levensverwachting en kwaliteit van leven na behandeling kijken van de ene vs de andere patient.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:47:53 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195820266
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
vol is vol
pi_195820271
quote:

[..]

Oja. Weetje, het is makkelijk roepen hier, maar hoe zie je dat concreet voor je?

Denk bijvoorbeeld aan het personeel, als we inderdaad maatregelen gaan afschalen en alle huidige EN extra patiënten in een noodhospitaal gaan verzorgen, welk personeel gaat dat dan doen?

En als iemand daarnaast ook hartklachten heeft, welke locatie mag hij dan heen?

Ik kan zo nog legio andere vragen bedenken.
Het is allemaal niet zo makkelijk.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:49:19 #183
236264 crew  capricia
pi_195820282
quote:

[..]

En welk personeel moet zich in tweeën splitsen dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195820288
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Die hebben pas vorig weekend maatregelen afgekondigd. Theaters en zo waren gewoon nog open tot 200 mensen. Verwachting is dat het nog wel even door blijft stijgen, als die maatregelen überhaupt effect hebben.
Klopt, al moet ik zeggen dat ik gisteren even een België was. Het stukje België waar ik was, was opmerkelijk rustig. Maar goed, dat is misschien geen repressieve afspiegeling van België en voordat men de effecten hiervan ziet, zijn wij twee weken verder.

Er was maar een plek waar het druk was en dat was het tankstation. Al waren dat voornamelijk Nederlanders.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:50:05 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195820290
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:48 schreef wpor het volgende:
Het is allemaal niet zo makkelijk.
zeker niet maar als het erop aan gaat komen zullen ze toch dit soort beslissingen moeten nemen
pi_195820302
quote:

[..]

Nouja, dat is inmiddels wel de vraag. Zat landen in het lijstje die strenge maatregelen hadden die nu keihard stijgen. Het WHO zegt dat de maatregelen die het meeste verschil maken social distancing en hygiène zijn, dat gaat het hardst. Kan het zijn dat de andere maatregelen misschien wel minder verschil maken dan gedacht?

Over je andere punten, eens. De manier waarop de reguliere zorg ontlast wordt kan over gediscussieerd worden echter.
pi_195820308
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. Dood hoort ook gewoon bij het leven, mensen worden gemiddeld 10 jaar ouder dan de vorige generatie. Dat kan niet altijd door gaan en ten koste van alles iedereen maar willen redden. Er komen vast nog wel meer pandemieën.
Waar trek je de grens? Kankerbehandelingen wel nog?

Een virus zoals Corona is onder controle te houden; alleen moet je je dan wel aan een aantal basisregels houden. Daar blinken we niet echt in uit op dit moment. Zeker als de beschikbaarheid van sneltesten groter is dan zou je helemaal niet zoveel druk moeten houden op de zorg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

als het niet anders kan dan moet je wel naar levensverwachting en kwaliteit van leven na behandeling kijken van de ene vs de andere patient.
Bij capaciteitsproblemen loop je daar sowieso tegenaan.
pi_195820312
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Het personeel dat nu al overuren aan het draaien is vast.
pi_195820318
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Al dat deeltijdtuig misschien. Daar is veel winst te behalen tijdens, wat Rutte noemt, de grootste crisis sinds WOII. Als wij tijdens WOII allemaal deeltijdsoldaten hadden gehad, dan hadden wij nu Duits gesproken.
pi_195820325
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:53 schreef maan_man het volgende:

[..]

Al dat deeltijdteug misschien. Daar is veel winst te behalen tijdens, wat Rutte noemt, de grootste crisis sinds WOII. Als wij tijdens WOII allemaal deeltijdsoldaten hadden gehad, dan hadden wij nu Duits gesproken.
Je bent je er van bewust dat we bevrijd zijn door niet-Nederlandse soldaten toch?
pi_195820339
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je bent je er van bewust dat we bevrijd zijn door niet-Nederlandse soldaten toch?
Klopt, maar werkte zij in deeltijd?
pi_195820351
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:52 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds veel zorgverleners die parttime werken kwam ik pas tegen in een interview. Stel dat die allemaal 4 uur langer werken scheelt het best flink. Zorg er als overheid voor dat de activiteiten die diegene in die tijd moet doen vergoed wordt en het scheelt best.
pi_195820358
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:52 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Tja, als je normaal 20 uur per week werkt, dan zit je met 24 uur per week al in de overuren.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:56:39 #194
236264 crew  capricia
pi_195820359
twitter
gaat lekker daar
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195820385
Lekkere winter gaat dit worden hoor _O_

Coronacrisis _O_
Elk land sociale onrust _O_
pi_195820402
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, als je normaal 20 uur per week werkt, dan zit je met 24 uur per week al in de overuren.
De is voor reguliere zorg wellicht het geval; de gespecialiseerde zorgverleners die werken hun uren nu wel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds veel zorgverleners die parttime werken kwam ik pas tegen in een interview. Stel dat die allemaal 4 uur langer werken scheelt het best flink. Zorg er als overheid voor dat de activiteiten die diegene in die tijd moet doen vergoed wordt en het scheelt best.
Die zijn niet allemaal geschikt om intensieve zorg te verlenen. De mensen die ik ken die op longafdelingen en IC's werken die maken echt wel hun uren op dit moment.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:59:28 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195820403
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nederland is sowieso parttime land
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:59:54 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195820411
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:56 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]gaat lekker daar
Tsja Italie gaat sowieso al niet erg lekker (economisch).

Maar ook ik vind een avondklok wel erg streng hoor. ik zou er niet achter staan iig. Dan liever gewoon een lockdown zoals in maart bij ons
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195820425
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Avondklok sowieso ja, maar wat kunnen ze verder nog doen ? Niet noodzakelijke detailhandel dichtgooien, dan kan er nog wel een 100 miljard bij op dat pakket. En voor hoe lang heeft dat effect zo'n intensieve lockdown? Gaan we de grenzen dan ook weer sluiten? Als je België ziet moet dat wel bijna, anders is het dweilen met de kraan vol open om in Hugotermen te blijven. We moeten ons beleid echt gaan herzien voor we de economie compleet de nek omdraaien en toekomstige generaties opzadelen met absurde schuldenlasten.
Anders dan sportscholen dicht en online onderwijs voor het voortgezet onderwijs en hoger zie ik het niet gaan.

Misschien nog dierentuinen etc dicht, maar of dat nu zoveel gaat helpen
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:01:09 #200
236264 crew  capricia
pi_195820428
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja Italie gaat sowieso al niet erg lekker (economisch).

Maar ook ik vind een avondklok wel erg streng hoor. ik zou er niet achter staan iig. Dan liever gewoon een lockdown zoals in maart bij ons
Ik denk ook dat je het met mondkapjes en een avondklok niet gaat redden. Dat land staat nog heel wat te wachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')