abonnement Unibet Coolblue
pi_195811653
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Aldus iemand die zijn hele jeugd heeft kunnen doen en laten wat hij wou. Ja sorry dit komt niet echt serieus over.
Iemand gebruikte het gisteren al. Het is als de alcoholistische vader die tegen zijn zoon zegt dat alcohol slecht is.
Aanname en slechte metafoor.
pi_195811659
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel goed is om te kijken naar de prijs die wordt betaald en wat je daarvoor krijgt uiteindelijk.
Ja, goed punt. Laten we dat eerst inventariseren per groep.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195811666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:32 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Nee niet, daarom deden mensen toen nog gewoon hun eigen ding om een gelukkig leven op te bouwen. Als je je levensgeluk laat afhangen van social media ben je sowieso een verloren ziel.
Ik doelde meer op het feit dat door social media een geluid makkelijk de wereld ingeslingerd kan worden. En in dit geval zal het vooral negatief zijn. Vroeger in de jaren 80 moest je nog je best doen om te weten wat de jeugd in Drenthe vond van de lokale dorpskroeg als je zelf uit Zeeland kwam. Nu is hoef je daar je telefoon maar voor te pakken.
pi_195811683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel goed is om te kijken naar de prijs die wordt betaald en wat je daarvoor krijgt uiteindelijk.
Een utilistische calculus dus? Ik meen dat ook wel in het kabinet te zien, een combinatie tussen 'elk leven is heilig' en 'zo min mogelijk schade voor het algehele publiek'.

Maar je moet dan wel definiëren wat die schade is. Lijkt me vrij moeilijk. Hoe erg is het om een jaar lang niet naar een festival te kunnen bijvoorbeeld? Hoe weeg je dat af tegen het verlies van een geliefde of een chronische kwaal?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:41:52 #205
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195811708
Gaat het nu weer over jongeren versus ouderen? Pff. We hebben er allemaal last van. Binnen elke leeftijdsgroep zul je mensen aantreffen die zich wat minder goed aan de regels houden. De grootste groep doet gewoon zijn of haar best. Ongeacht de leeftijd. Er mag best aandacht zijn voor jongeren die deze tijd lastig vinden (laten we ook niet vergeten dat de echte rekening op hun bordje valt na de crisis); ik zie dat probleem niet zo. Comments als ‘dan moeten ze maar sterker worden’ vind ik echt onnodig. Ze voelen wat ze voelen en dat mag gezegd worden. Zelfde geldt voor dertigers, vijftigers, zeventigers, mensen van boven de 100 en alles er tussen in. Word er best moe van om de samenleving te zien breuken; het is altijd de schuld van een andere groep en de ene groep heeft het allemaal zwaarder (gehad). Onzin. We zijn allemaal mensen die deze situatie lastig vinden. We zouden er moeten zijn voor anderen in deze tijd. Niet dit soort gedrag...het is al lastig genoeg allemaal.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195811717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nou, die ondernemers die failliet gaan hoeven van mij ook niet te gaan janken dan. Ga je maar een schoonmaakbaantje doen oid. Veel jongeren hebben nu ook kutbaantjes en zeuren ook niet. Altijd dat gezeik op jongeren... Soms zit het leven tegen idd.
Zeuren is iets wat alle lagen van de bevolking prima kunnen. Zeuren dat je er niet over zeurt is ook zeuren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195811718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:31 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Ken je hem?
Ik vraag het me af omdat je zijn jeugd kent?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat weet jij over hoe iemands jeugd is geweest en of hij/zij altijd heeft kunnen doen en laten wat hij wilde? Het is helemaal geen vanzelfsprekendheid dat je jeugd fijn en onbezorgd voorbij gaat. Het is ook geen recht. Als je geluk hebt, kun je een onbezorgde jeugd hebben.
De laatste pandemie is van 1919 en de laatste vergelijkbare situatie was de tweede wereld oorlog. Nu zijn de kroegen dicht. Ik ken hem niet maar het was toen in ieder geval mogelijk, nu kun je niet eens naar de kroeg al zou je willen.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:43:49 #208
236264 crew  capricia
pi_195811760
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mindset veranderen. Blij zijn met de dingen die wel kunnen en waar je niet om hoeft te stressen ipv het te vergelijken met wat voor je gevoel zou moeten of hoe het vorig jaar was en blijven hangen in een vicieuze cirkel van zelfmedelijden,grensoverschrijdend gedrag en instant gratification.
It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change.
Definitely not CIA
pi_195811763
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Word er best moe van om de samenleving te zien breuken; het is altijd de schuld van een andere groep en de ene groep heeft het allemaal zwaarder (gehad). Onzin. We zijn allemaal mensen die deze situatie lastig vinden. We zouden er moeten zijn voor anderen in deze tijd. Niet dit soort gedrag...het is al lastig genoeg allemaal.
Ja, en dat zie je ook in de maatregelen. Als je iemand daarover hoort praten, dan vraagt diegene steevast om maatregelen waar een ander onder lijdt. Zo schiet het niet op, da's toch evident?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195811781
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gaat het nu weer over jongeren versus ouderen? Pff. We hebben er allemaal last van. Binnen elke leeftijdsgroep zul je mensen aantreffen die zich wat minder goed aan de regels houden. De grootste groep doet gewoon zijn of haar best. Ongeacht de leeftijd. Er mag best aandacht zijn voor jongeren die deze tijd lastig vinden (laten we ook niet vergeten dat de echte rekening op hun bordje valt na de crisis); ik zie dat probleem niet zo. Comments als ‘dan moeten ze maar sterker worden’ vind ik echt onnodig. Ze voelen wat ze voelen en dat mag gezegd worden. Zelfde geldt voor dertigers, vijftigers, zeventigers, mensen van boven de 100 en alles er tussen in. Word er best moe van om de samenleving te zien breuken; het is altijd de schuld van een andere groep en de ene groep heeft het allemaal zwaarder (gehad). Onzin. We zijn allemaal mensen die deze situatie lastig vinden. We zouden er moeten zijn voor anderen in deze tijd. Niet dit soort gedrag...het is al lastig genoeg allemaal.
Mooi gezegd, AlwaysHappy :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195811829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een utilistische calculus dus? Ik meen dat ook wel in het kabinet te zien, een combinatie tussen 'elk leven is heilig' en 'zo min mogelijk schade voor het algehele publiek'.

Maar je moet dan wel definiëren wat die schade is. Lijkt me vrij moeilijk. Hoe erg is het om een jaar lang niet naar een festival te kunnen bijvoorbeeld? Hoe weeg je dat af tegen het verlies van een geliefde of een chronische kwaal?
Ja.

Kabinet probeert zo'n beetje alle ballen in de lucht te houden, maar dat leidt nu niet altijd tot de beste maatregelen. De regie lijkt weg te zijn. En de basis (testen, BCO en besmette mensen binnen houden) is simpelweg niet op orde.

Sommige dingen zijn lastig te kwantificeren inderdaad. Maar je kunt wel kijken naar de psychologische effecten uiteraard. Voor iemand die in feite alleen thuis slaapt is het effect groter dan voor iemand die op 'n half uurtje luchten tussen de middag vooral thuis zit.

Ouderen zou je wel de keuze moeten geven (wat mij betreft) tot bezoek ontvangen of niet. Zag vandaag het verhaal van z'n oude, Schotse dame die al 7 maanden geen familie meer op bezoek krijgt, behalve dan heel af en toe achter glas. Zo iemand zou ook de keuze moeten hebben om toch familie te ontvangen, maar dan met het risico dat ze corona krijgt.

Stel dat ik 85 ben en redelijkerwijs nog 'n jaar te gaan heb, dan zou ik liever 6 maanden met familie doorbrengen dan 12 maanden leven in m'n eentje op een kamer zonder familiebezoek.
pi_195811830
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:42 schreef Natalie het volgende:
Zeuren dat je er niet over zeurt is ook zeuren.
Retorische dooddoener dit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:48:19 #213
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195811870
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het feit dat door social media een geluid makkelijk de wereld ingeslingerd kan worden. En in dit geval zal het vooral negatief zijn. Vroeger in de jaren 80 moest je nog je best doen om te weten wat de jeugd in Drenthe vond van de lokale dorpskroeg als je zelf uit Zeeland kwam. Nu is hoef je daar je telefoon maar voor te pakken.
Mee eens. Vind dat ook zeer kwalijk. Dat zorgt nl alleen maar voor meer getroebleerde mensen.
pi_195811978
Aan generalistische platitudes hier geen gebrek in ieder geval. Aan dooddoeners als 'we hebben het allemaal moeilijk' ook niet overigens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:55:07 #216
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195812028
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Aan generalistische platitudes hier geen gebrek in ieder geval. Aan dooddoeners als 'we hebben het allemaal moeilijk' ook niet overigens.
Wat wil je dan?
pi_195812045
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja.

Kabinet probeert zo'n beetje alle ballen in de lucht te houden, maar dat leidt nu niet altijd tot de beste maatregelen. De regie lijkt weg te zijn. En de basis (testen, BCO en besmette mensen binnen houden) is simpelweg niet op orde.

Sommige dingen zijn lastig te kwantificeren inderdaad. Maar je kunt wel kijken naar de psychologische effecten uiteraard. Voor iemand die in feite alleen thuis slaapt is het effect groter dan voor iemand die op 'n half uurtje luchten tussen de middag vooral thuis zit.
Ik zie het kabinet nu twee dingen doen (of eigenlijk: willen doen):
- gezondheidsschade in algemene zin zo klein mogelijk houden door ziekenhuisopnames beperkt te houden en personen in verpleeghuizen en wooncentra extra te beschermen;
- de algehele economische schade zo klein mogelijk houden.

Dat zijn denk ik twee zaken die je best aardig kunt meten, al zit er ook een flinke onzekerheid in het voorspellen van gezondheidsschade en schade voor de economie.

Daarnaast is de strategie om extra aandacht te geven aan mensen die lijden onder de crisis, zonder op voorhand te definiëren wie die personen zijn. Dat is namelijk niet mogelijk. Je zou denken dat een alleenstaande bijvoorbeeld meer lijdt dan iemand met een gezin, maar dat zal voor een introverte, mensschuwe alleenstaande mogelijk niet opgaan en ook niet voor iemand die weliswaar een gezin heeft maar tegelijk een moeizame liefdesrelatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195812144
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie het kabinet nu twee dingen doen (of eigenlijk: willen doen):
- gezondheidsschade in algemene zin zo klein mogelijk houden door ziekenhuisopnames beperkt te houden en personen in verpleeghuizen en wooncentra extra te beschermen;
- de algehele economische schade zo klein mogelijk houden.

Dat zijn denk ik twee zaken die je best aardig kunt meten, al zit er ook een flinke onzekerheid in het voorspellen van gezondheidsschade en schade voor de economie.

Daarnaast is de strategie om extra aandacht te geven aan mensen die lijden onder de crisis, zonder op voorhand te definiëren wie die personen zijn. Dat is namelijk niet mogelijk. Je zou denken dat een alleenstaande bijvoorbeeld meer lijdt dan iemand met een gezin, maar dat zal voor een introverte, mensschuwe alleenstaande mogelijk niet opgaan en ook niet voor iemand die weliswaar een gezin heeft maar tegelijk een moeizame liefdesrelatie.
Economische schade en gezondheidsschade zijn prima te meten. Wat betreft dat laatste zou je wat mij betreft vooral moeten kijken naar verloren healthy life years en niet zo zeer naar aantallen overledenen.

Dat laatste zou je kunnen onderzoeken via steekproeven. In elke groep heb je wel uitzonderingen en specifieke situaties inderdaad.

Denk dat die effecten ook kleiner worden naarmate mensen wat meer te doen hebben en wat meer financiele zekerheid.
pi_195812166
https://wnl.tv/2020/10/09(...)ger-thuis-te-houden/

quote:
Econoom Robin Fransman noemt dit in Op1 ‘onacceptabel’, omdat de jongvolwassenen volgens hem een niet-kwetsbare groep zijn.

“Het voorzorgprincipe zegt, ga er maar vanuit dat het vaccin niet komt, of als het komt dan is het pas eind volgend jaar of later”, begint Fransman. “We kunnen toch niet zeggen tegen die groep: ‘we houden mbo’s, hbo’s en universiteiten nog even anderhalf jaar dicht voordat het vaccin er is’, terwijl het virus voor die groep volkomen ongevaarlijk is?”
Helemaal mee eens! ^O^
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812205
quote:
Altijd fijn, economen die ook viroloog zijn.
pi_195812207
https://www.rtlnieuws.nl/(...)irus-jongeren-somber

quote:
Meer dan de helft van de jongeren voelt zich gespannen, angstig of gestrest door de coronacrisis en de aangescherpte maatregelen. Dat blijkt uit een onderzoek van psychologenplatform OpenUp. "Je weet gewoon niet wanneer het ophoudt."
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812216
quote:
Dit is niet uniek voor jongeren.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:04:44 #223
22565 asco
Los in deze tent
pi_195812228
Ach, we moeten hier doorheen.

Zodra de sneltestdistributie op peil is komt het wel goed.
Ik geloof daar echt in. Ademtestje dit dat.
Tot die tijd nog een hoop ellende. Gewoon accepteren.

Elkaar een beetje gaan lopen beschuldigen is wel zo ongeveer de meest zinloze optie.
pi_195812234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Economische schade en gezondheidsschade zijn prima te meten. Wat betreft dat laatste zou je wat mij betreft vooral moeten kijken naar verloren healthy life years en niet zo zeer naar aantallen overledenen.
Dat zeg ik: aardig te meten, maar veel onzekerheid in het voorspellen. En op dit moment zouden we nauwelijks een indicatie kunnen geven van de werkelijke gezondheidsschade; daar zal meer tijd voor nodig zijn.

quote:
Dat laatste zou je kunnen onderzoeken via steekproeven. In elke groep heb je wel uitzonderingen en specifieke situaties inderdaad.
Dat is te makkelijk. Stel je voor dat je erachter komt dat jongeren tot een kwetsbare groep horen en gezinnen met een lage sociaal-economische status, vind je dan ook dat jongeren uit een gezin met een hoge sociaal-economische status tot een risicogroep horen? Jongeren van ouders met veel geld hebben bijvoorbeeld meer mogelijkheden om langer over hun studie te doen en riant te wonen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195812269
quote:
Die Robin Fransman praat vooral een hoop poep. Hij kijkt alleen maar naar de mortaliteit.
pi_195812275
Pushmeldingen!!!!

Trendbreuk: coronacijfers Noorden voor het eerst in weken hoopgevend

https://www.rtvnoord.nl/n(...)-in-weken-hoopgevend
pi_195812284
https://www.telegraph.co.(...)children-struggling/

quote:
'Alarming' rise in children struggling with mental health problems due to Covid lockdown

Government urged to take urgent action to tackle growing crisis, with one in six children likely to be suffering
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:09:17 #228
22565 asco
Los in deze tent
pi_195812314

Nog ff en dit kan weer. _O_
pi_195812342
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Altijd fijn, economen die ook viroloog zijn.
Het is allang geen virologisch probleem meer. We hebben alle disciplines nodig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195812356
Werkloosheid onder jongeren:

https://www.weforum.org/a(...)ddle-east-heres-how/
quote:
Young people are three times as likely as adults (25 years and older) to be unemployed.
Even in the best of times, labour underutilization in the early stages of a young person’s career has long term effects on workers, including reduced employment opportunities and reduced earning potential decades later.
As policy-makers tackle the economic cost of COVID-19, one of the most critical areas of focus must be on preparing young people for the new workplace.
https://www.dw.com/en/cov(...)ployment/av-55293527
quote:
COVID-19: France fights rising youth unemployment

As France’s economy is shrinking due to COVID-19 crisis, the country is investing ¤6 billion to fight youth unemployment. But that stimulus program might be missing the point.
https://www.business-live(...)rpool-after-19129932
quote:
Youth unemployment doubles in Liverpool after coronavirus pandemic 'perfect storm'

Young people have been hit particularly hard by the various sector shutdowns
https://www.abc.net.au/ne(...)lysis-shows/12797226

https://www.nasdaq.com/ar(...)-covid-19-2020-10-06
quote:
The impact of COVID-19 in 2020 has been global and affects quality of life across the board, including on mental, physical, and financial health. The pandemic has altered the considerations individuals make when caring for themselves and loved ones, but young people are among the most vulnerable when speaking about financial stability.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812358
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit is niet uniek voor jongeren.
Vrouwen ervaren ook meer angst en stress door corona dan mannen, begrijp ik uit de enquête, dus ik vind dat wij ook wel wat extra zorg en aandacht verdienen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195812359
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zeg ik: aardig te meten, maar veel onzekerheid in het voorspellen. En op dit moment zouden we nauwelijks een indicatie kunnen geven van de werkelijke gezondheidsschade; daar zal meer tijd voor nodig zijn.
[..]
Je kunt het nooit helemaal precies voorspellen. Dat zie je wel aan alle mislukte voorspellingen. Maar ik zou in elk geval een poging wagen. Nu lijkt men nergens voor te kiezen. Hoeveel economische teruggang accepteer je? Hoeveel doden? Etc. Nu is het een beetje alle ballen in de lucht proberen te houden zonder strak plan. En met 'n fundament dat behoorlijk rot is.

quote:
Dat is te makkelijk. Stel je voor dat je erachter komt dat jongeren tot een kwetsbare groep horen en gezinnen met een lage sociaal-economische status, vind je dan ook dat jongeren uit een gezin met een hoge sociaal-economische status tot een risicogroep horen? Jongeren van ouders met veel geld hebben bijvoorbeeld meer mogelijkheden om langer over hun studie te doen en riant te wonen.
Je zou groepen eventueel op kunnen knippen. Proberen het effect te meten op studievoortgang: voor hoeveel jongeren betekent dit einde studie of een vervelende vertraging? Voor hoeveel maakt het geen fluit uit, etc.

Of kijken of je 'n modus kunt vinden voor een groep. Binnen elke groep heb je wel uitzonderingen. Er zijn ook jongeren die de hele dag op hun kamertje zitten te gamen. Die hebben er waarschijnlijk niet zo gek veel last van. En je hebt ook bejaarden die volop onder de mensen zijn. Die hebben er wel veel last van.
pi_195812374
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het is allang geen virologisch probleem meer. We hebben alle disciplines nodig.
Dat kan alleen als er voldoende zorgcapaciteit is maar dankzij 10 jaar Rutte is dat volledig wegbezuinigd waardoor je nu genoodzaakt bent om de verspreiding zoveel mogelijk in te dammen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 20:12:35 ]
pi_195812386
quote:
Niet alleen jongeren hoor :')
Tap tap tap
pi_195812395
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vrouwen ervaren ook meer angst en stress door corona dan mannen, begrijp ik uit de enquête, dus ik vind dat wij ook wel wat extra zorg en aandacht verdienen.
Sommigen hier zouden zeggen dat vrouwen maar niet zulke sneeuwvlokjes moeten zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812402
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vrouwen ervaren ook meer angst en stress door corona dan mannen, begrijp ik uit de enquête, dus ik vind dat wij ook wel wat extra zorg en aandacht verdienen.
Kun je krijgen hoor, pics mogen via dm ;)
pi_195812482
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit is niet uniek voor jongeren.
Het is ook niet uniek voor jongeren dat alleen zij naar feesten gaan, maar dan mag er wel opeens gegeneraliseerd worden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812510
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:41 schreef Ebinas het volgende:
Er wordt veel gezegd en gesproken over jongeren en ouderen.
Ze hebben het zwaar, moeilijk, eenzaamheid etc.
Allemaal waar.
Maar hey, er zit nog een hele groep tussen in, die niet direct aan het begin of het einde van een leven staan.
En ook voor hun is het zwaar.
Het is gewoon voor iedereen zwaar, welke reden daar ook nu achter ligt.
En degene die er nu min of meer lak aan hebben, reken maar ook voor hun zijn uiteindelijk de gevolgen zwaar.
Snap dat geneuzel (op dit moment in de crisis) over hoe zwaar het wel of niet is voor bepaalde groepen niet.
Ik hoor als late dertiger tot die tussengroep en ik denk dat ik gerust kan stellen dat het voor mensen in mijn leeftijdsgroep toch wel het minst zwaar is, mits ze een baan hebben waarbij ze thuis kunnen werken. Een paar verjaardagen en twee of drie concerten gingen niet door, meer was het niet.

Ik kan me echt wel voorstellen dat het voor tieners en studerende twintigers gewoon kut is. Ze worden amper getroffen door het virus, maar er wordt hen wel gevraagd om "even" twee of drie jaar lang (want ga er maar van uit dat het zo lang duurt voor we van deze pandemie verlost zijn) hun sociale leven stil te leggen. En ik val inmiddels in herhaling; op stap gaan of naar festivals of concerten gaan mogen en kunnen jongeren niet meer, maar ze worden wel nog in slecht geventileerde klaslokalen opgehokt. Blijkbaar zijn in het onderwijs opgelopen besmettingen geen "klap in het gezicht van de zorg"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:21:27 #239
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_195812541
https://twitter.com/minpres

De wekelijkse persconf is toch altijd wel suf hoor.
De journalisten stellen steeds weer de open deur vragen... Echt domme vragen!

Ik geef het Rutte te doen om alles maar (steeds) weer te beantwoorden...
pi_195812599
De ILO (onderdeel van de VN) waarschuwt dat de pandemie een disproportioneel effect heeft op jongeren:
https://reliefweb.int/rep(...)being-endejpptrutrzh

quote:
The disproportionate effect of the pandemic on young people has exacerbated inequalities and risks reducing the productive potential of an entire generation, according to the International Labour Organization.
quote:
“The pandemic is inflicting multiple shocks on young people. It is not only destroying their jobs and employment prospects, but also disrupting their education and training and having a serious impact on their mental well-being. We cannot let this happen,” said ILO Director-General Guy Ryder.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812607
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:21 schreef Bocaj het volgende:
https://twitter.com/minpres

De wekelijkse persconf is toch altijd wel suf hoor.
De journalisten stellen steeds weer de open deur vragen... Echt domme vragen!

Ik geef het Rutte te doen om alles maar (steeds) weer te beantwoorden...
En ook vragen waar eerder tijdens dezelfde persconferentie al antwoord op is gegeven btw.

Ik zit me er ook wel eens aan te storen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:26:55 #242
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195812622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

En ook vragen waar eerder tijdens dezelfde persconferentie al antwoord op is gegeven btw.
Je weet toch dat journalisten gewoon hun quotje moeten halen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:29:17 #243
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195812663
France reports record 42,032 new coronavirus cases, daily hospital admissions (2,091) at highest level since April

- New cases: 42,032
- Positivity rate: 15.1% (+0.8)
- In hospital: 15,008 (+976)
- In ICU: 2,441 (+122)
- New deaths: 298 (184 in hospital)
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:29:55 #244
236264 crew  capricia
pi_195812674
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:29 schreef Momo het volgende:
France reports record 42,032 new coronavirus cases, daily hospital admissions (2,091) at highest level since April

- New cases: 42,032
- Positivity rate: 15.1% (+0.8)
- In hospital: 15,008 (+976)
- In ICU: 2,441 (+122)
- New deaths: 298 (184 in hospital)
Ik denk dat daar nog wel wat restricties komen.
Definitely not CIA
pi_195812738
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7267797/

Omvangrijke reviewstudie over de gevolgen van de pandemie voor jongeren:
quote:
This propensity to experience loneliness may make young people particularly vulnerable to loneliness in the COVID-19 context, which, based on our findings, may further exacerbate the mental health impacts of the disease containment measures.
quote:
Children and adolescents are probably more likely to experience high rates of depression and most likely anxiety during and after enforced isolation ends.
In Amerika waarschuwen ze al voor de enorme nevenschade die aan het ontstaan is. Het wordt bijna een 'stille ramp' genoemd: https://thehill.com/opini(...)-youth-mental-health
quote:
Young Americans are increasingly battling COVID-19 while experiencing social isolation, loss of connections, loneliness and mental illness in record numbers. A recent nationwide survey found that more than half of college and high school-aged students are worried about their own mental health due to the pandemic. Of grave concern, a quarter (approximately) are aware of someone who has exhibited suicidal thoughts since COVID-19 began. Five percent reported attempting it themselves.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812763
Canada:

https://www.cbc.ca/news/c(...)-residents-1.5773568
quote:
A recent study found youth are often feeling the collateral effects of COVID-19 — 30 per cent surveyed were found to have a problematic level of psychological distress.

That's two and half times higher than the population at large. More than one in five described their mental health as poor or adequate.
Meer dan 2,5 keer zoveel problemen onder jongeren als in de gehele populatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812786
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik hoor als late dertiger tot die tussengroep en ik denk dat ik gerust kan stellen dat het voor mensen in mijn leeftijdsgroep toch wel het minst zwaar is, mits ze een baan hebben waarbij ze thuis kunnen werken. Een paar verjaardagen en twee of drie concerten gingen niet door, meer was het niet.
Spreek lekker voor jezelf. Herken hier nul komma nul van (behalve de leeftijd dan).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:37:11 #248
236264 crew  capricia
pi_195812813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Spreek lekker voor jezelf. Herken hier nul komma nul van (behalve de leeftijd dan).
Hoe is het voor jou dan?
Definitely not CIA
pi_195812839
Australië: https://theconversation.c(...)g-adults-hard-147254
quote:
The following five charts provide a snapshot of how COVID-19 is affecting Australians aged 18-24. Though the health impacts of the coronavirus fall most on the elderly, it is young adults that have been hit hardest by the economic and psychological costs of the pandemic response.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:39:11 #250
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195812844
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:33 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7267797/

Omvangrijke reviewstudie over de gevolgen van de pandemie voor jongeren:
[..]

[..]

In Amerika waarschuwen ze al voor de enorme nevenschade die aan het ontstaan is. Het wordt bijna een 'stille ramp' genoemd: https://thehill.com/opini(...)-youth-mental-health
[..]

Maar de VS had al een enorm probleem met jongeren die zelfmoord neigingen hebben, geeft dat verhaal ook aan in hoeverre het toegenomen is door covid?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195812848
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]


[..]

De laatste pandemie is van 1919 en de laatste vergelijkbare situatie was de tweede wereld oorlog. Nu zijn de kroegen dicht. Ik ken hem niet maar het was toen in ieder geval mogelijk, nu kun je niet eens naar de kroeg al zou je willen.
Wat denk je wat al die moffenhoeren met hun arische fuckbuddies deden wanneer ze niet volgeblaft werden door Helmut of Ludwig? Naar de bioscoop, dansen, terrasje pikken enz. Lockdown? Vergeet het maar...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195812859
Myanmar: https://news.un.org/en/story/2020/10/1074602

quote:
“From school closures to disruptions in the ongoing reforms, we are facing one of the greatest crises in the education sector today”, said Min Jeong Kim, Head of the UN education agency (UNESCO) office in Myanmar. The COVID-19 pandemic is expected to disproportionately impact the most vulnerable children and youth in Myanmar, exacerbating existing educational inequalities.”
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812871
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe is het voor jou dan?
Als ik voor mezelf moet spreken niet zwaar, omdat ik makkelijk relativeer en met vrijwel niemand rekening te houden heb. Maar ik zie leeftijdgenoten... Zeker zij die jonge kinderen hebben en allebei werken. Die hebben het echt over het algemeen kneitertaai.

Daarbij is mijn (sociale) leven (en dat van veeeeeel meer late dertigers) gelukkig iets meer dan een paar verjaardagen en twee of drie concertjes.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:42:16 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195812894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf moet spreken niet zwaar, omdat ik makkelijk relativeer en met vrijwel niemand rekening te houden heb. Maar ik zie leeftijdgenoten... Zeker zij die jonge kinderen hebben en allebei werken. Die hebben het echt over het algemeen kneitertaai.

Daarbij is mijn (sociale) leven (en dat van veeeeeel meer late dertigers) gelukkig iets meer dan een paar verjaardagen en twee of drie concertjes.
We moeten daar ook helemaal niet lichtvaardig over doen, vind ik, niet iedereen is hetzelfde en sommige mensen hebben gewoon sociale contacten keihard nodig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195812926
China: https://link.springer.com/article/10.1007/s00787-020-01541-4

quote:
In China, adolescents had a higher incidence of depressive symptoms during COVID-19 than adults
quote:
Our findings show there is a high prevalence of psychological health problems among adolescents, which are negatively associated with the level of awareness of COVID-19. These findings suggest that the government needs to pay more attention to psychological health among adolescents while combating COVID-19.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:44:42 #256
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195812934
Ik denk dat we wel heel voorzichtig moeten zijn met studies uit de VS op dit vlak, daar is de situatie al langer compleet wappie wat betreft de geestelijke gezondheid van jongeren:

quote:
The impact of mental health on students was already high even before the pandemic began. According to the American Academy of Pediatrics, one in five children reported having a mental health disorder nearly a year ago. And as of 2018, suicide was the second-highest cause of death for those between the ages of 10-34.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195812946
Engeland: https://www.theguardian.c(...)pandemic-coronavirus
quote:
Children and young people are at risk of becoming a “lost generation” because of the UK government’s pandemic policies, members of Sage have warned.

Those aged seven to 24, sometimes called generation Z, have largely avoided the direct health impact of the coronavirus. But, say the government’s scientific advisers, they risk being “catastrophically” hit by the “collateral damage” wrought by the crisis.
SAGE = Britse OMT.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195812984
Nogmaals Australië: https://www1.racgp.org.au(...)ct-on-young-people-a
quote:
The survey found that psychological distress among young people remains high, with one-third (34%) reporting high or very high levels of distress, particularly among 15–17-year-old young men, at 29% up from 20% in 2018.

headspace CEO Jason Trethowan called the findings ‘highly concerning’.

‘One third of young Aussies are already reporting high or very high levels of psychological distress – treble what they were in 2007. But we’re also seeing the impacts of a really challenging year affecting their sense of general wellbeing,’ he said.

‘Young people are telling us COVID-19 has impacted their lives significantly. They’ve missed out on many of the usual social connections and school milestones this year, and this comes on top of some of the worst natural disasters our country has faced, including drought, floods and the bushfire crisis.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:47:41 #259
22565 asco
Los in deze tent
pi_195812993
https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/nevada/

^O^

Eens kijken wat er gaat gebeuren als ook daar de temperatuur onderuit gaat komende tijd.

https://www.yr.no/sted/USA/Nevada/Las_Vegas/langtidsvarsel.html
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:48:12 #260
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195813004
twitter

Dit voelt wel een heel kort door de bocht
pi_195813007
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf moet spreken niet zwaar, omdat ik makkelijk relativeer en met vrijwel niemand rekening te houden heb. Maar ik zie leeftijdgenoten... Zeker zij die jonge kinderen hebben en allebei werken. Die hebben het echt over het algemeen kneitertaai.

Daarbij is mijn (sociale) leven (en dat van veeeeeel meer late dertigers) gelukkig iets meer dan een paar verjaardagen en twee of drie concertjes.
Ik zie veel uiteenlopende verhalen. Ik heb een aantal collega's met jonge kinderen die het zwaar hebben, met name één omdat hij een tweeling heeft onder één jaar. Ik heb ook een jonge collega zonder kinderen die een tijdje in het buitenland gaat wonen en die maakt dus van de nood een deugd. Daarnaast een collega met kinderen die ongeveer even oud zijn als mijn kinderen die het zwaar heeft omdat zijn vrouw haar baan net is verloren. En bij mij gaat het weer prima.

Het is echt heel uiteenlopend. Een platte analyse op basis van één variabele geeft wel wat inzicht, maar beperkt tegelijk de blik. En daar komt bij dat er vaak aandacht voor specifieke groepen door belangengroeperingen wordt gevraagd. Zo heb ikzelf deel gemaakt van een internationaal consortium van onderzoekers die zich bezighielden met het digitale mediagebruik van kinderen en jongeren. Je mag één keer raden waar die nu voor waarschuwen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:49:00 #262
22565 asco
Los in deze tent
pi_195813019
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit voelt wel een heel kort door de bocht
CNN ja. :r
pi_195813023
Spanje: https://www.euronews.com/(...)s-pandemic-hits-hard

quote:
Before COVID-19, the situation was already critical. No other country in the EU has such a high number of temporary workers and job security is rare among the youngest generations. Improving their working conditions is a priority for Barcelona’s city council.

"They [young people] are not the only ones who have been impacted, but they are the ones who have received the most brutal impact, in a shorter period of time, and in a moment in which it can seriously harm their professional careers. It is right when they are starting to develop in the job market," Raquel Gil, Barcelona's commissioner for occupation and vulnerability, told Euronews.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:50:17 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195813046
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:49 schreef asco het volgende:

[..]

CNN ja. :r
Doe normaal, man, het is geen studie van CNN, die berichten er alleen maar over.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:52:54 #265
22565 asco
Los in deze tent
pi_195813095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doe normaal, man, het is geen studie van CNN, die berichten er alleen maar over.
Ja tuurlijk, CNN die ergens normaal over berichten. :')
pi_195813128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf moet spreken niet zwaar, omdat ik makkelijk relativeer en met vrijwel niemand rekening te houden heb. Maar ik zie leeftijdgenoten... Zeker zij die jonge kinderen hebben en allebei werken. Die hebben het echt over het algemeen kneitertaai.

Daarbij is mijn (sociale) leven (en dat van veeeeeel meer late dertigers) gelukkig iets meer dan een paar verjaardagen en twee of drie concertjes.
Nou vooruit, mijn wekelijkse pubquiz en wat speciaalbierfestivalletjes gingen ook niet door. Jammer, maar die "schade" haal ik na de pandemie wel weer in.

Eerlijk is eerlijk, ik heb geen kinderen. Ik hoor van mijn vriendin, die in een kinderdagverblijf werkt, echter genoeg om te beseffen dat er ook genoeg generatiegenoten hun kinderen letterlijk in kinderdagverblijven dumpen zodat pappa of mamma lekker van hun vrije dag kunnen genieten. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195813129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
Een platte analyse op basis van één variabele geeft wel wat inzicht, maar beperkt tegelijk de blik.
Weet je wat pas de blik beperkt? Statistieken niet serieus nemen, omdat 'je wat mensen kent die deze statistieken niet bevestigen'.

Of dat stellen dat 'jongeren disproportioneel geraakt worden' zou betekenen dat andere generaties niet evengoed een rottijd kunnen hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195813188
Nederland: https://www.ad.nl/ad-werk(...)l-jongeren~a4a948e7/

quote:
Het werkloosheidscijfer is daarmee aanzienlijk gestegen ten opzichte van mei, toen nog 3,6 procent van de beroepsbevolking zonder werk zat. Vooral onder jongeren slaat de crisis toe. In de leeftijdscategorie van 15 tot 25 jaar steeg de werkloosheid van 9,7 procent tot 10,7 procent.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195813203
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

Eerlijk is eerlijk, ik heb geen kinderen. Ik hoor van mijn vriendin, die in een kinderdagverblijf werkt, echter genoeg om te beseffen dat er ook genoeg generatiegenoten hun kinderen letterlijk in kinderdagverblijven dumpen zodat pappa of mamma lekker van hun vrije dag kunnen genieten. :')
Ik heb zelf ook vaak genoeg op een vrije dag mijn kinderen naar de kinderopvang gebracht. Wat is daar mis mee?

Lekker makkelijk om een oordeel over anderen te vellen. Ik geniet zelf enorm van de tijd die ik het afgelopen jaar met mijn gezin doorbreng, maar er zijn ook mensen die even wat ademruimte nodig hebben. Kun je ze dat kwalijk nemen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195813320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook vaak genoeg op een vrije dag mijn kinderen naar de kinderopvang gebracht. Wat is daar mis mee?

Lekker makkelijk om een oordeel over anderen te vellen. Ik geniet zelf enorm van de tijd die ik het afgelopen jaar met mijn gezin doorbreng, maar er zijn ook mensen die even wat ademruimte nodig hebben. Kun je ze dat kwalijk nemen?
Ook met bv thuiswerken kan ik me best voorstellen dat mensen de kinderen dan eens naar een kinderdagverblijf of oppas brengen.
pi_195813321
Maar verder moeten jongeren maar wat meer eelt op de botten kweken, inderdaad.

Ik ben klaar met dit geneuzel. Misschien dat anderen nog wat anekdotisch bewijs willen delen over het neefje van de buurjongen die geen problemen heeft en de zwager van de collega die met twee jonge kinderen thuis zit. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:04:29 #272
22565 asco
Los in deze tent
pi_195813331
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar verder moeten jongeren maar wat meer eelt op de botten kweken, inderdaad.

Ik ben klaar met dit geneuzel.
Het leven is niet één grote like.
Harde instant les.
pi_195813332
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook met bv thuiswerken kan ik me best voorstellen dat mensen de kinderen dan eens naar een kinderdagverblijf of oppas brengen.
Ja, da's gewoon werktijd natuurlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195813334
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Weet je wat pas de blik beperkt? Statistieken niet serieus nemen, omdat 'je wat mensen kent die deze statistieken niet bevestigen'.

Of dat stellen dat 'jongeren disproportioneel geraakt worden' zou betekenen dat andere generaties niet evengoed een rottijd kunnen hebben.
Ik heb vooral met jonge mbo-ers te doen; hun sociale leven is de nek omgedraaid, dankzij de komende economische crisis heeft hun carrière al een flinke knak gekregen voordat ze überhaupt aangevangen heeft en last, but not least, zitten ze met hun mbo-diploma na hun opleiding als ratten in de val in Nederland en "mogen" ze tot ze ergens na hun 70ste met pensioen mogen loon- en belastingslaafje spelen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195813343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nou vooruit, mijn wekelijkse pubquiz en wat speciaalbierfestivalletjes gingen ook niet door. Jammer, maar die "schade" haal ik na de pandemie wel weer in.

Eerlijk is eerlijk, ik heb geen kinderen. Ik hoor van mijn vriendin, die in een kinderdagverblijf werkt, echter genoeg om te beseffen dat er ook genoeg generatiegenoten hun kinderen letterlijk in kinderdagverblijven dumpen zodat pappa of mamma lekker van hun vrije dag kunnen genieten. :')
Ik moet er niet aan denken dat dit was gebeurd toen ik een jaar of twintig was, maar nu doen alsof het voor onze generatie 'het minst zwaar' zou zijn is een redelijk bekrompen redenering. Die papa en mama waar je met je vriendin bij het avondeten lekker om zit te lachen hebben misschien net zes dagen keihard gewerkt in een omgeving waarin je niet kunt werken.

Het is voor iedere leeftijdscategorie zwaar en ja voor de jongeren waarschijnlijk net ff wat taaier, maar laten we het nou gewoon voor niemand bagatelliseren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195813348
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb vooral met jonge mbo-ers te doen; hun sociale leven is de nek omgedraaid, dankzij de komende economische crisis heeft hun carrière al een flinke knak gekregen voordat ze überhaupt aangevangen heeft en last, but not least, zitten ze met hun mbo-diploma na hun opleiding als ratten in de val in Nederland en "mogen" ze tot ze ergens na hun 70ste met pensioen mogen loon- en belastingslaafje spelen.
Ja, blijkbaar is dat gewoon jammer. Iedereen heeft een rottijd nu. Gewoon even 'bek houden' (Rutte, 2020) en thuis gaan duimendraaien.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:11:02 #277
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195813440
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken dat dit was gebeurd toen ik een jaar of twintig was, maar nu doen alsof het voor onze generatie 'het minst zwaar' zou zijn is een redelijk bekrompen redenering. Die papa en mama waar je met je vriendin bij het avondeten lekker om zit te lachen hebben misschien net zes dagen keihard gewerkt in een omgeving waarin je niet kunt werken.

Het is voor iedere leeftijdscategorie zwaar en ja voor de jongeren waarschijnlijk net ff wat taaier, maar laten we het nou gewoon voor niemand bagatelliseren.
Precies dat, ja. Sommigen kunnen ermee uit de voeten, anderen niet of minder. Het is helaas momenteel erg moeilijk om dat te vermijden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195813441
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook met bv thuiswerken kan ik me best voorstellen dat mensen de kinderen dan eens naar een kinderdagverblijf of oppas brengen.
Ik ben freelancer en vrijwel alle vakgenootjes met kinderen brengen die naar het kdv, anders krijg je dus geen zak gedaan. Wat veel mensen in loondienst nu ook lijken te beseffen :P
Ik zou al gek worden van een kat.
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:12:31 #279
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195813466
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben freelancer en vrijwel alle vakgenootjes met kinderen brengen die naar het kdv, anders krijg je dus geen zak gedaan. Wat veel mensen in loondienst nu ook lijken te beseffen :P
Ik zou al gek worden van een kat.
Ik vind het juist enorm kalmeren dat ik honden heb, die zijn de hele dag zo relaxed dat je er zelf relaxed van wordt :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195813482
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vind het juist enorm kalmeren dat ik honden heb, die zijn de hele dag zo relaxed dat je er zelf relaxed van wordt :D
Ja maar die springen niet op je toetsenbord om vervolgens hun gat in je gezicht te duwen.
Tap tap tap
pi_195813486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben freelancer en vrijwel alle vakgenootjes met kinderen brengen die naar het kdv, anders krijg je dus geen zak gedaan. Wat veel mensen in loondienst nu ook lijken te beseffen :P
Ik zou al gek worden van een kat.
Ik ben zelfstandige, werk vooral vanuit huis en heb twee kinderen die ook nog eens online lessen volgen. Dat valt niet altijd mee inderdaad.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:14:13 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195813499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar die springen niet op je toetsenbord om vervolgens hun gat in je gezicht te duwen.
Da's waar, daar zijn die van mij gelukkig wat te groot voor en dat beseffen ze ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195813502
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vind het juist enorm kalmeren dat ik honden heb, die zijn de hele dag zo relaxed dat je er zelf relaxed van wordt :D
Honden _O_ O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195813505
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar die springen niet op je toetsenbord om vervolgens hun gat in je gezicht te duwen.
Ik las van de week dat mensen massaal huisdieren zijn gaan nemen om de crisis door te komen!

Wat me wel wat ongerust stemt, want wat gebeurt er met die beesten als we ooit van de pandemie af komen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195813520
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook vaak genoeg op een vrije dag mijn kinderen naar de kinderopvang gebracht. Wat is daar mis mee?

Lekker makkelijk om een oordeel over anderen te vellen. Ik geniet zelf enorm van de tijd die ik het afgelopen jaar met mijn gezin doorbreng, maar er zijn ook mensen die even wat ademruimte nodig hebben. Kun je ze dat kwalijk nemen?
't is alleen treurig dat het ook steeds dezelfde ouders zijn die hun kinderen vanaf de eerste minuut tot de laatste minuut van de openingstijd in het dagverblijf dumpen. Het is een nogal elitaire tent (in Düsseldorf om precies te zijn) en het gaat voornamelijk om ouders van het type munttheemoeder en vader die probleemloos de hele week thuis kan werken want kantoorbaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:15:11 #286
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195813522
Haha, Marc Bonten (OMT) heeft waarschijnlijk niet eens de laatste nota van C19 Red Team gelezen, maar wijst de adviezen wel direct af. En refereert dan aan uitspraken van Ab Osterhaus die niet eens in het Red Team zit _O-

twitter


quote:
Bonten is zeer kritisch over de onderbouwing van het rapport: "Er staat nergens beschreven in het rapport hoe zo'n lockdown er dan uit moet zien. Ik hoor viroloog Ab Osterhaus zeggen dat je het virus in vier weken het land uit hebt en dan ben je veilig. Maar er is geen enkele onderbouwing dat dit gaat gebeuren. We hebben een land met open land en open grenzen, we kunnen Nederland niet afsluiten zoals Nieuw-Zeeland dat een stuk efficiënter kan."
Het typische standaardverhaaltje weer boordevol drogredenen en uiteraard de valse dichotomie dat we in Nederland geen containmentbeleid kunnen voeren vanwege de grenzen.

Red Team heeft uitgebreid uitgelegd hoe je een effectieve lockdown instelt.

Gelukkig had Ludden wel een hoop zinnigs te melden _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door Gretzl op 23-10-2020 21:20:48 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195813525
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las van de week dat mensen massaal huisdieren zijn gaan nemen om de crisis door te komen!

Wat me wel wat ongerust stemt, want wat gebeurt er met die beesten als we ooit van de pandemie af komen?
ze werden na de zomer al massaal gedumpt.....en de asiels zitten vol
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195813529
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben ze nou al een idee waar al die nieuwe besmettingen plaatsvinden nu de horeca, de stadions en de sportkantines en -clubs grotendeels dicht zitten? Of is het straks weer in het wilde weg schieten om nog wat te raken.
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

middelbare scholen, dat is gewoon aangetoond

thuissituatie, dat is ook gewoon aangetoond

kantoren zou ook nog kunnen, nog genoeg mensen die niet thuis werken.
Kinderen .. in de zomervakantie ging het goed tot ze weer naar school gingen en met 35 hutje mutje op elkaar zitten.
Thuis lekker knuffelen met papa en mama die alleen maar thuis zitten omdat heel hun sociale leven verboden is .
Anders kan het gewoon niet zo snel stijgen
pi_195813532
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las van de week dat mensen massaal huisdieren zijn gaan nemen om de crisis door te komen!

Wat me wel wat ongerust stemt, want wat gebeurt er met die beesten als we ooit van de pandemie af komen?
Ik zit er stiekem ook aan te denken om een hond te nemen, maar inderdaad, die zal er voorlopig niet aan wennen om alleen te zijn. Je hebt nu al huisdieren die in maart/april/mei in huis zijn genomen en die sinds september dus veel alleen zijn omdat de kinderen weer naar school gingen. Konijnen, cavia's, hamsters, katten, honden...
Tap tap tap
pi_195813557
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben freelancer en vrijwel alle vakgenootjes met kinderen brengen die naar het kdv, anders krijg je dus geen zak gedaan. Wat veel mensen in loondienst nu ook lijken te beseffen :P
Ik zou al gek worden van een kat.
Oef, nou idd. Dat kan ik me goed voorstellen. Dat eerste dus, hè :)

Zou best een kat willen! Maar dan zou ik de hele dag niezen (erg allergisch voor die dieren) & zou iedereen denken dat ik een zwaar geval van covid te pakken heb.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195813567
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze werden na de zomer al massaal gedumpt.....en de asiels zitten vol
Uit het artikel begreep ik dat de asielen de vraag nauwelijks aankunnen. Niet waar?

'In het asiel blijft de lastige hond heel vaak over, maar inderdaad is de vraag naar honden en katten in deze coronatijd enorm', zegt voorzitter Marc van Dijk van de Nederlandse Federatie Dierenopvang Organisaties. Dat beeld wordt alom bevestigd door dierenbeschermers. Sandra van de Werd van (onder meer) Red een Legkip: 'Heel veel mensen met een tuin willen nu een legkip.'
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195813571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las van de week dat mensen massaal huisdieren zijn gaan nemen om de crisis door te komen!

Wat me wel wat ongerust stemt, want wat gebeurt er met die beesten als we ooit van de pandemie af komen?
Ja... dat vraag ik me dus ook af. :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195813591
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze werden na de zomer al massaal gedumpt.....en de asiels zitten vol
Vreselijk... Het verbaast me niet, helaas.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195813600
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zit er stiekem ook aan te denken om een hond te nemen, maar inderdaad, die zal er voorlopig niet aan wennen om alleen te zijn. Je hebt nu al huisdieren die in maart/april/mei in huis zijn genomen en die sinds september dus veel alleen zijn omdat de kinderen weer naar school gingen. Konijnen, cavia's, hamsters, katten, honden...
Onze zoon wilde ook een hond, wat een absoluut schrikbeeld is voor mijn lief. We lieten onze zoon een 'business case' opstellen en uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat hij er zelf geen zin meer in had.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195813603
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die papa en mama waar je met je vriendin bij het avondeten lekker om zit te lachen hebben misschien net zes dagen keihard gewerkt in een omgeving waarin je niet kunt werken.

[..]
Neem maar gerust van me aan dat ik nooit over mensen zal oordelen die de eindjes iedere maand weer aan mekaar moeten zien te knopen en waarvoor ieder gewerkt uur van belang is. Maar zulke ouders brengen hun kinderen bijv. niet in een dikke Duitse SUV naar het kinderdagverblijf.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Spellchecker vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:20:53 #296
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195813618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las van de week dat mensen massaal huisdieren zijn gaan nemen om de crisis door te komen!

Wat me wel wat ongerust stemt, want wat gebeurt er met die beesten als we ooit van de pandemie af komen?
Ja, eigenlijk te triest ...
Die hondjes verrekken zelfs hun staart

Hopelijk worden ze aan het einde van de coronaperiode niet massaal aan hekken gebonden en ter overname aangeboden :'(
pi_195813622
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze zoon wilde ook een hond, wat een absoluut schrikbeeld is voor mijn lief. We lieten onze zoon een 'business case' opstellen en uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat hij er zelf geen zin meer in had.
:D. Perfect opgelost.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:21:13 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195813627
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik hoor als late dertiger tot die tussengroep en ik denk dat ik gerust kan stellen dat het voor mensen in mijn leeftijdsgroep toch wel het minst zwaar is, mits ze een baan hebben waarbij ze thuis kunnen werken. Een paar verjaardagen en twee of drie concerten gingen niet door, meer was het niet.

Ik kan me echt wel voorstellen dat het voor tieners en studerende twintigers gewoon kut is. Ze worden amper getroffen door het virus, maar er wordt hen wel gevraagd om "even" twee of drie jaar lang (want ga er maar van uit dat het zo lang duurt voor we van deze pandemie verlost zijn) hun sociale leven stil te leggen. En ik val inmiddels in herhaling; op stap gaan of naar festivals of concerten gaan mogen en kunnen jongeren niet meer, maar ze worden wel nog in slecht geventileerde klaslokalen opgehokt. Blijkbaar zijn in het onderwijs opgelopen besmettingen geen "klap in het gezicht van de zorg"...
Collega's van me (eind 30, begin 40) vielen in mei bij bosjes om omdat ze 8 uur werkten, 4 uur les gaven aan hun kind, boodschappen deden voor hun kwetsbare ouders en ohja, thuiszorg was ook flink afgeschaald, dus dat mochten ze er ook nog even bij doen.

Ik heb het wat thuiswerken betreft relatief makkelijk en heb (gelukkig) een kleintje die nog niet naar school gaat. Mijn vrouw en ik moesten allebei wel gewoon werken, en moesten dus om elkaar heen werken. Ik begon 's morgens om 6 uur tot 10 uur, waarna zij het overnam en ik ging 's avonds verder zodat we allebei een werkdag gehad hadden. Maar om nou te zeggen "een paar verjaardagen en concerten, meer was het niet" is echt onzin.

Ik ben echt blij voor je dat het voor jou makkelijker was, maar die veel te simpele overdrijving van: "Oh god ja, geen feestje" begint echt vermoeiend te worden, dat is totaal niet wat aan de orde is voor de meeste mensen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:21:25 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195813629
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las van de week dat mensen massaal huisdieren zijn gaan nemen om de crisis door te komen!

Wat me wel wat ongerust stemt, want wat gebeurt er met die beesten als we ooit van de pandemie af komen?
Ik zie het in ieder geval, en dat is anekdotisch, veel bij vrienden en collega's van mijn vrouw. Meestal is de overweging dat ze nu tijd hebben om een pup op te voeden omdat ze nu thuis zijn zodat ze, als ze teruggaan naar kantoor, overdag alleen kunnen zijn.

Maar je hebt ook niet helemaal ongelijk, niet iedereen zal ze zo opvoeden dat ze in de toekomst alleen thuis kunnen zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:22:19 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195813653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las van de week dat mensen massaal huisdieren zijn gaan nemen om de crisis door te komen!

Wat me wel wat ongerust stemt, want wat gebeurt er met die beesten als we ooit van de pandemie af komen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')