quote:Op donderdag 22 oktober 2020 08:48 schreef exode het volgende:
Juul huppelt er doorheen en test af en toe of het gebouwde een orkaan zou overleven.
Dat mariolego is wel heel leuk, maar erg prijzig inderdaad. Net als dat disneylego. Mijn dochter wilde lego van minecraft hebben... Nouuuu, laten we dat maar niet doenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 09:51 schreef kwakz0r het volgende:
Melba vindt het in elkaar zetten super leuk. We hebben dus vrij veel van die 3-in-1 sets. De leukste is het pirstenschip/piratenhuis/pirateneiland.
Hij is ook gek op ruimtelego en heeft veel losse blokjes.
Hij wil heel graag lego mario maar ik hou dat een beetje af, erg duur en ik gok dat hij het snel zat is. Zelfde met Ninjago....
Disney is wel heel leuk! Hier wordt regelmatig de hele film van Vaiana nagespeeld met de Vaiana sets. Het mooie is dat die sets in het geval van Vaiana wel zo'n beetje alle gebeurtenissen uit de film coveren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat mariolego is wel heel leuk, maar erg prijzig inderdaad. Net als dat disneylego. Mijn dochter wilde lego van minecraft hebben... Nouuuu, laten we dat maar niet doen
Haha, de dinosaurus met rolschaatsen.quote:
Bedoel je de Minnie Mouse Bow-tique (10844)? Wat ik hierboven gelinkt had, heet "Mickey's vakantiehuisje", maar bevat behalve Mickey ook Minnie, Goofy en Pluto.quote:Voor de meiden had ik vorig jaar dat Minnie duplo huis op hun verlanglijstje staan maar die hebben ze toen niet gekregen. Ik twijfel of ik hem er voor nu nog op zal laten staan. We hebben al mega veel duplo, en ik verwacht dat de meiden ook volgend jaar over zullen stappen naar gewone Lego. Maar Minnie vinden ze geweldig...
Waar heb je die rode bladeren vandaan? Ik heb al zitten kijken naar witte voor de winter en roze bloemetjes voor de lentequote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:51 schreef exode het volgende:
Oooooh Laziness, de boomhut! Bij ons staat ie nu in Herfstopstelling met extra rode bladeren om het nog wat extra herfstig te maken. Leuk om te bouwen is ie! Gave technieken zitten erin.
Ja daar zag ik ze dus niet maar ben nog niet zo bekend met die site dus kan aan mij liggenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:05 schreef exode het volgende:
De rode bladeren zijn moeilijk te vinden omdat ze amper in sets zijn verkocht. Ik heb ze los besteld via Bricklink, ik geloof dat ik er 20 heb besteld bij 1 verkoper. Ken je Bricklink? Dat is echt ideaal als je losse dingen zoekt, zo is dit tafereel ook aangevuld. Ik geef er kapitalen uit.
Nou ja, de site is echt wel even puzzelen als je er niet bekend mee bent. Ik heb er heel wat uren in zitten inmiddels.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja daar zag ik ze dus niet maar ben nog niet zo bekend met die site dus kan aan mij liggen
Ik heb het een jaar volgehouden om geen Ninjago te kopen... toen kwam vorig jaar Sint met een setje.....quote:Op donderdag 22 oktober 2020 09:51 schreef kwakz0r het volgende:
Melba vindt het in elkaar zetten super leuk. We hebben dus vrij veel van die 3-in-1 sets. De leukste is het pirstenschip/piratenhuis/pirateneiland.
Hij is ook gek op ruimtelego en heeft veel losse blokjes.
Hij wil heel graag lego mario maar ik hou dat een beetje af, erg duur en ik gok dat hij het snel zat is. Zelfde met Ninjago....
Spelen ze er dan ook mee of staat het er meer voor de sier?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef exode het volgende:
Het herfst tafereel wat er momenteel staat. Dit blijft staan tot 6 december dan komt het Winterdorp, maar die is een stuk groter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kleine chaletje wat je links tegen de witte muur ziet, is een typisch oud Lego pakketje. Die zijn nu volledig uit proportie met de nieuwere Lego. Eigenlijk vind ik die oude Creator sets veel leuker dan de huidige.
Merci! Aardige rabbit hole dat bricklink, ik zie het alquote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:15 schreef exode het volgende:
[..]
Nou ja, de site is echt wel even puzzelen als je er niet bekend mee bent. Ik heb er heel wat uren in zitten inmiddels.
De rode bladeren kan je onder anderen hier kopen: https://store.bricklink.com/Pazzo#/splash zoek even op partnummer 2417.
Dit is een goede verkoper. Handig is wel om even in zijn shop te kijken of er nog meer is wat je wilt hebben, dat scheelt aangezien je handling en verzendkosten moet betalen.
Dit is wel echt voor de sier, al flippen we niet als ze eraan hebben gezeten. Zo wil Juul de poppetjes wel eens een andere plek geven. Bij het zomertafereel zaten ook auto's en daar rijdt B dan wel mee rond door het zomerlandschap.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:44 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Spelen ze er dan ook mee of staat het er meer voor de sier?
Haha, ja....wel handig als je eens een onderdeel mist. Overigens verkoopt Lego zelf ook losse onderdelen, zowel in de officiele winkels als online. Dus daar kan je ook nog even kijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Merci! Aardige rabbit hole dat bricklink, ik zie het al
Oeh in het voorjaar kun je 'm weer opbouwen maar dan met bloesem erin.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:04 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, ja....wel handig als je eens een onderdeel mist. Overigens verkoopt Lego zelf ook losse onderdelen, zowel in de officiele winkels als online. Dus daar kan je ook nog even kijken.
De boomhut komt niet in ons wintertafereel, daar misstaat ie volledig namelijk, ook met witte bladeren. Dus dan gaat ie uit elkaar tot het voorjaar.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Oeh in het voorjaar kun je 'm weer opbouwen maar dan met bloesem erin.
De post.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat, die link naar de instructies? Waarom zou dat niet mogen?
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
De post.Ivm de OP en het andere Lego-topic.
Dat je het voor je zoon aan het bouwen bent is al een prima raakvlak met OUD.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 10:54 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik dus begonnen aan dat Pirateneiland uit de 90’s voor mijn zoon.
Nee, ik bedoelde dat sneeuwhuisje dat je poste. Die strikkenwinkel had ik nog nooit gezien, maar dat zou Lala helemaal geweldig vinden, die kijkt dat ook heel graag op Disney+ Maar dat is een retired set dus veel te duur als kinderspeelgoed. Als ze nou gewoon los die speelfiguurtjes uit zouden brengen... Goofy's vliegtuig hebben we al, net als mega veel gewone blokken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Haha, de dinosaurus met rolschaatsen.
[..]
Bedoel je de Minnie Mouse Bow-tique (10844)? Wat ik hierboven gelinkt had, heet "Mickey's vakantiehuisje", maar bevat behalve Mickey ook Minnie, Goofy en Pluto.![]()
Hier is dit waarschijnlijk ook de laatste Duplo voor ZZ. Qua motoriek en begrip zou ze wel al naar gewone Lego over kunnen, maar ze speelt graag hele verhalen met de Duplo-poppetjes en dieren. Haar motto is zelfs "bouwen is niet spelen".Dat zegt ze namelijk als ik de hele middag met haar op de grond heb zitten bouwen. "Maar mama, je hebt nog helemaal niet met mij gespeeld!"
Ik heb al wel een bak Lego Classic gekocht (en verstopt), maar ik durf die nog niet te introduceren omdat ik vrees dat ze dan ineens al haar Duplo links laat liggen, zo van "Duplo is voor peuters".
Zo te zien kan je de onderdelen van de huidige Lego trein gewoon gebruiken. Niet goedkoper dan een losse set Power up maar inderdaad dan heb je wel een trein en extra rails.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef FlyingFish het volgende:
Andere vraag, ik heb de kersttrein en deze wil ik graag rond laten rijden. Nou heb ik daarvoor 4 verschillende uitbreidingen nodig zag ik. Is het dan niet veel slimmer om een gewone elektrische LEGO-trein te kopen en dan die delen voor de kersttrein te gebruiken? Dan kan de rest van het jaar de gewone trein gebruikt worden. Of zijn die onderdelen niet uitwisselbaar?
Mijn oudste heeft de goederentrein voor z'n verjaardag gekregen, en dat is echt een enorme hit. We verhuizen binnenkort naar een huis waar hij een grotere kamer krijgt. De grootste reden dat hij er enorm naar uitkijkt is dat hij dan een treinbaan onder z'n bed (krijgt dan ook een halfhoogslaper) kan bouwen...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef FlyingFish het volgende:
Andere vraag, ik heb de kersttrein en deze wil ik graag rond laten rijden. Nou heb ik daarvoor 4 verschillende uitbreidingen nodig zag ik. Is het dan niet veel slimmer om een gewone elektrische LEGO-trein te kopen en dan die delen voor de kersttrein te gebruiken? Dan kan de rest van het jaar de gewone trein gebruikt worden. Of zijn die onderdelen niet uitwisselbaar?
Bedankt voor de tip, ik ga er eentje bestellenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:30 schreef bleiblei het volgende:
Net als de adventkalenders trouwens. Zitten ook bomvol kleine kerst scène'tjes.
Met 4/4,5 jaar begon het met Lego Junior van Cars. En dat ging toen over in alle andere Lego.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Op welke leeftijd is eigenlijk bij jullie kinderen de interesse in lego ontstaan? Hier is de interesse nog maar matig bij een 3.5 en 6 jaar oude kinderen. Ondanks de 3m3 lego die ik verzameld heb afgelopen 15 jaar.
Bij Melle met 4 denk ik... toen kon hij de stappenplannen we volgen. Maar ja die is een beetje spezjul. Hij kan nu vrijwel alles alleen bouwen, voor zijn verjaardag krijgt hij de fossielenset van lego ideasquote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Op welke leeftijd is eigenlijk bij jullie kinderen de interesse in lego ontstaan? Hier is de interesse nog maar matig bij een 3.5 en 6 jaar oude kinderen. Ondanks de 3m3 lego die ik verzameld heb afgelopen 15 jaar.
De jongens begonnen met een jaar of 4 en vanaf dat moment bouwen ze ook de City gebouwen zoals de brandweerkazerne, en het politiebureau zelf met minimale hulp. Er wordt hier op dit moment bijna elke dag gebouwd, maar de Lego ligt dan ook wel min of meer in het zicht in de woonkamer, dus ze kunnen er bijna niet omheen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Ik vond ¤35 voor 4 Disney-figuurtjes en wat ZZ er verder aan mogelijkheden bij kreeg nog wel een redelijk bedrag.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:47 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat sneeuwhuisje dat je poste. Die strikkenwinkel had ik nog nooit gezien, maar dat zou Lala helemaal geweldig vinden, die kijkt dat ook heel graag op Disney+ Maar dat is een retired set dus veel te duur als kinderspeelgoed. Als ze nou gewoon los die speelfiguurtjes uit zouden brengen... Goofy's vliegtuig hebben we al, net als mega veel gewone blokken.
Mijn 5-jarige speelt al sinds zijn 4e heel veel met lego. De 2 jarige doet vrolijk mee....quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons is het een combinatie tussen beiden. Het bouwen is erg leuk, maar er mee spelen ook. We hebben nu wel een regel ingesteld dat bepaalde sets niet de hele tijd op en afgebouwd worden, want dan blijven we bezig met stukjes zoeken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 13:00 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook twee Lego fans. Bij J begon het toen hij vier werd (toen kreeg is z’n eerste lego juniors set), F bouwt vanaf zn derde mee (want zag de lego natuurlijk al 2 jaar liggen).
Mijn kinderen zijn beide bouwers. Het gaat echt om het creeeren. Er wordt daarna niet veel mee gespeeld. Het wordt meestal dezelfde dag weer uitelkaar gehaald om iets anders te maken. Ik zie bij kinderen van vrienden het omgekeerde ook gebeuren. Papa en mama moeten bouwen, maar daarna blijft het maandenlang staan om mee te spelen. Die kinderen houden ook van playmobil en soortgelijks. Dat is hier helemaal niet interessant, want ‘wat kun je daar dan zélf van maken?’.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 13:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Onze verzameling;Zo ziet onze verzameling er ook uit hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben echt enorm veel Lego: van onze kinderen, van onszelf en zelfs nog Lego van mijn moeder! En m.u.v. de technisch Lego zit alles door elkaar. Alles op set of soort ordenen is in ons huishouden geen optie. Ik ben als blij als de Lego en de Playmobil gescheiden blijven
![]()
Onze kinderen bouwen gelukkig ook het liefst hun eigen bouwwerken: kastelen, boten, ruimteschepen etc. om daar vervolgens eindeloos mee te spelen. Man en ik bouwen ook graag mee
Oude (on)bekende.
Lego alleen nieuw en van Ali. Vooral veel Cityquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:45 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Zo ziet onze verzameling er ook uit hoorWij hebben echt enorm veel Lego: van onze kinderen, van onszelf en zelfs nog Lego van mijn moeder! En m.u.v. de technisch Lego zit alles door elkaar. Alles op set of soort ordenen is in ons huishouden geen optie. Ik ben als blij als de Lego en de Playmobil gescheiden blijven
![]()
Onze kinderen bouwen gelukkig ook het liefst hun eigen bouwwerken: kastelen, boten, ruimteschepen etc. om daar vervolgens eindeloos mee te spelen. Man en ik bouwen ook graag mee
Enkel Lepinquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:53 schreef bleiblei het volgende:
Dat doet altijd wel pijn aan mijn lego hart. Spul van Ali, lego noemen.
Zitten daar nog gradaties in ja?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:59 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Enkel LepinBanbao en zo komt er hier ook niet in.
Absoluut! Lepin is niet van echt te onderscheiden wbt kwaliteit. Banbao is die meuk die je bij de Action vindt, overduidelijk goedkoop plastic.quote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:53 schreef bleiblei het volgende:
Dat doet altijd wel pijn aan mijn lego hart. Spul van Ali, lego noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Mevr_Mus op 23-10-2020 17:43:50 (Plaatje toegevoegd) ]Oude (on)bekende.
Ik vind dat daar wel degelijk verschil in zit hoor. Ik heb de Bugatti Chriron in Lepin gebouwd en in Lego. De Lego variant is aanzienlijk steviger en stukken klikken beter en makkelijker op/in elkaar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 17:06 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Absoluut! Lepin is niet van echt te onderscheiden wbt kwaliteit. Banbao is die meuk die je bij de Action vindt, overduidelijk goedkoop plastic.
Lepin is volgens mij inmiddels opgedoekt.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 17:17 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]![]()
Met ons alles-door-elkaar-systeem voel ik me toch een beetje een Lego-barbaar, maar het is wel alleen echte LegoHet alles door elkaar systeem is het beste lego systeemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Zeker voor kinderen
. Sorteren op kleur trouwens het allerslechtste systeem
. Dat is zoiets als je boekenkast op kleur inrichten. Zoeken is dan echt een drama.
Dan hebben wij gewoon verschillende ervaringen, dat kan ook nogquote:
Misschien zijn de verschillen zo subtiel dat ze pas opvallen als je dezelfde set in Lego en Lepin gebouwd hebt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:48 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dan hebben wij gewoon verschillende ervaringen, dat kan ook nog
Dat klinkt als een logische verklaringquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien zijn de verschillen zo subtiel dat ze pas opvallen als je dezelfde set in Lego en Lepin gebouwd hebt.
Sesamstraat? Hoe cool!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:06 schreef exode het volgende:
1 november komt de Sesamstraat set uit. De verwachting is dat die snel zal gaan.
Haha, nou meteen 1 november bestellen dus! Het is een Ideas die komt voorlopig alleen via Lego zelf te koop verwacht ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:exode Hij is inderdaad op Amerika gebaseerd, dus mijn vrouw wil hem nu helemaal
Dat was geen keuze van nederland maar moest wanneer een ander land een eigen sesamstraat wilde produceren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:48 schreef Viv het volgende:
@:exode Ik snap ook niet waarom de Nederlandse Sesamstraat destijds een blauwe "Big Bird" heeft gekregen. Misschien dat ze toen nog niet zo nadachten over de massaproductie van merchandise.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat was geen keuze van nederland maar moest wanneer een ander land een eigen sesamstraat wilde produceren.
Andere landen kennen ook alternatieven voor de Big Bird.
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ]
Omdat dat allemaal Amerikaanse filmpjes zijn.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:44 schreef Viv het volgende:
[..]Fascinerend! Maar waarom dan wel dezelfde Bert & Ernie en zo.
Hie idem.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:57 schreef laziness het volgende:
Kind van 9 heeft pas een jaar of twee oprechte interesse in lego dus houdt hoop blei![]()
De boomhut is af hoor. Kind heeft twee dagen bijna niks anders gedaan en het resultaat is wel echt gaaf!
Zo gaat ie niet worden hoor. In deze vorm is het een set van 800 euroquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:49 schreef laziness het volgende:
Home Alone! Die is hier ook wel een must. Zijn daar al plaatjes van?
Edit:
[ link | afbeelding ]
Je kan het beter vergelijken met Ieniemienie, Tommie en Purk. Die kennen we alleen in nederland en zitten daarom ook niet bij de Lego set (bruggetje naar ontopicquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:44 schreef Viv het volgende:
[..]Fascinerend! Maar waarom dan wel dezelfde Bert & Ernie en zo.
Pfoe, ik koop niet zoveel meer. Hoogste bedrag dat ik ooit uitgegeven heb is 350 euro voor een Black Cat. Was achteraf gezien te duurquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:53 schreef exode het volgende:
Waar ligt bij jou de grens als je een set echt wilt, Bleiblei?
Colleseum komt er ook aan, 9000 steentjes. Wat voor prijskaartje gaat daar aan hangen....
B heeft zijn Lego trein herontdekt, nieuwe baan gemaakt en met obstakels op de rails. Kijken waarvan de trein ontspoort.
Hier verwacht er ook een de adventskalender voor zijn verjaardag eind novemberquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 16:54 schreef Declan-Harp het volgende:
Lego City advent kalender binnenZoon is eind november jarig, mooie timing
Werkt een briefje niet. Dat hij elke dag na het ontbijt van 8 uur een vakje maf openen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik wil ook een adventkalender, maar mijn kind wordt dan iedere ochtend om 5.00u wakker om die kalender open te maken. Dus ik durf niet.
Vorig jaar niet. Maar nu zit ik te kijken en wil ik er toch eentje. En mijn vrouw is volgende week jarig, dus voor haar wil ik de Star Wars. En voor mezelf dan ook nog eentjequote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:38 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Werkt een briefje niet. Dat hij elke dag na het ontbijt van 8 uur een vakje maf openen?
Voor het slapen een vakje?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik wil ook een adventkalender, maar mijn kind wordt dan iedere ochtend om 5.00u wakker om die kalender open te maken. Dus ik durf niet.
Je zoontje heet McLaren Senna?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:01 schreef noa11 het volgende:
Ik zag in de folder van Kruidvat alweer Lego staan! De eerste set die ik ga kopen wordt die van Mclaren Senna. Zo heet mijn zoontje dus die moet ik hebben natuurlijk!
Verder nog zo aan het twijfelen wat ik doe met het opbouwen van een kerstdorp! Vind het echt een flinke uitgave. Heb nog even gelukkig
Ja het is geen goedkope hobby. Je hoeft ook niet meteen een dorp te hebben he. Begin met 1 witte basisplaat met kleine setjes van Kruidvat en je hebt al sfeer te pakken. Breid je steeds uit als je iets leuks en betaalbaars ziet.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:01 schreef noa11 het volgende:
Ik zag in de folder van Kruidvat alweer Lego staan! De eerste set die ik ga kopen wordt de raceauto van Senna (mcLaren). Zo heet mijn zoontje dus die moet ik hebben natuurlijk!
Verder nog zo aan het twijfelen wat ik doe met het opbouwen van een kerstdorp! Vind het echt een flinke uitgave. Heb nog even gelukkig
[ Bericht 7% gewijzigd door _NIKKI_ op 25-10-2020 19:39:11 ]
Wooow wat vet! Normaal vind ik Lego te duur, maar deze ga ik zeker kopen!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:49 schreef laziness het volgende:
Home Alone! Die is hier ook wel een must. Zijn daar al plaatjes van?
Edit:
[ link | afbeelding ]
Dat hebben we inderdaad de vorige keer gedaan. Dan waren we er vanafquote:Op zondag 25 oktober 2020 21:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Je kunt hem altijd nog alle vakjes in één keer open laten maken als het echt niet gaat toch? Natuurlijk is het leuk om elke dag een vakje te openen, maar uiteindelijk gaat het toch om wat je allemaal in die vakjes vindt.
Haha, dat vinden meer mensen, met bijna alle Ideas. Sowieso is er altijd gedoe over welke ideas uiteindelijk uitgekozen worden.quote:Op maandag 26 oktober 2020 08:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij Barracuda Bay vond ik het fan idea eigenlijk beter dan wat Lego er uiteindelijk van gemaakt heeft.
Ah jammer! Zou wel leuk zijn als ze zoiets weer uitbrengen, nu is het best beperkt met alleen de trein laten rijden. je kan natuurlijk wel zelf dingen bouwen met motors etc, maar dat is niet bepaald mijn expertise.quote:Op maandag 26 oktober 2020 09:36 schreef bleiblei het volgende:
Dat is uit het 12v tijdperk. Dus niet lekker uitwisselbaar met de huidige trein systemen. Dat is vooral lastig met de wissels natuurlijk. Oh, en mijn ervaring met 12v is dat het behoorlijk storingsgevoelig is. Lastig om die treinen op gang te krijgen & te houden als ze wat ouder worden.
Maar daar heb je weer wel de nodige voorbeelden van! slagbomen zijn vrij eenvoudig om te automatiseren.quote:Op maandag 26 oktober 2020 09:55 schreef exode het volgende:
zijn als ze zoiets weer uitbrengen, nu is het best beperkt met alleen de trein laten rijden. je kan natuurlijk wel zelf dingen bouwen met motors etc, maar dat is niet bepaald mijn expertise.
Dat is waar, ik ga dit onthouden voor als de interesse van B doorzet en ik dat soort dingen echt samen met hem kan maken. Hij heeft wel interesse in techniek, maar dit is nog wat te moeilijk voor hem.quote:Op maandag 26 oktober 2020 10:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar daar heb je weer wel de nodige voorbeelden van! slagbomen zijn vrij eenvoudig om te automatiseren.
Wissels zijn tal van werkbeschrijvingen van hoe je dat doet. Zeker met de huidige beschikbare motoren is dat best goed te doen (niet goedkoop though).
Stoplichten e.d. wordt weer wat lastiger, maar wellicht zijn er hobbyisten die daar setjes voor maken zoals je hier kan kopen: https://www.lightailing.com/
Inderdaad wij ook insteek hoezen maar die zijn A4 en de boekjes vaak de helft ervan en dat gaat hangen. Man zei een bak is handiger, eventueel rechtop in die bak zodat je kan 'bladeren' als het ware. HEMA gaan we eens naar kijkenquote:Op zondag 25 oktober 2020 19:22 schreef mousemicky het volgende:
@:Hilmo in 2 lage plastic bakken van de Hema. Ik denk 25*35*10cm? We zijn begonnen in een multomap met insteek hoezen, maar daar werd het echt te veel voor...
Nee helaas niet, maar dat zijn gewoon van die kleine Kerstlampjes van de Action. Dus niet geïntegreerd in de sets of zo. Dat is wel iets wat op onze wanted list staat. Maar alleen 1 set verlichten is zo lullig en aangezien we inmiddels 7 Kerstssets hebben loopt dat best in de papieren. Ook het mooi wegwerken van de draden is iets waar we echt even voor zouden moeten zitten. We gaan dit jaar wsl het schaatsgebeuren groter maken, ik neig ernaar daar echte lampjes te verwerken.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:58 schreef Viv het volgende:
@:exode heb je ook foto's met verlichting?![]()
(Ik zie wat snoertjes op de foto.)
quote:Op maandag 26 oktober 2020 13:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vind dit topic een heel slecht idee. Nu wil ik namelijk allemaal Lego kopen. Kan een modje dit sluiten?
Oh mijn god! Die MOET ik hebben!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:58 schreef Viv het volgende:
Wat een leuke set inderdaad! (21324)
Alleen al die Oscar is het waard haha.
[ afbeelding ]
+1quote:Op maandag 26 oktober 2020 13:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vind dit topic een heel slecht idee. Nu wil ik namelijk allemaal Lego kopen. Kan een modje dit sluiten?
Die link die jij me gaf voor een store op bricklink had een minimum van 250 EUR. Dat ging me iets te verquote:Op maandag 26 oktober 2020 14:41 schreef exode het volgende:
Oeh veel Technic, BE. Daar is B wel jaloers op!
En zucht, toch weer los spul besteld netonder andere Elza minifig, Juul is into prinsessen en alles van Disney eigenlijk. Nog 1,5 maand en we gaan weer los met bouwen. Voor de Sintperiode hebben we geen Lego helaas.
Elsa past mooi in het sneeuw-thema.quote:Op maandag 26 oktober 2020 14:41 schreef exode het volgende:
En zucht, toch weer los spul besteld netonder andere Elza minifig, Juul is into prinsessen en alles van Disney eigenlijk. Nog 1,5 maand en we gaan weer los met bouwen. Voor de Sintperiode hebben we geen Lego helaas.
Van die partij heb ik ze inmiddels binnenquote:Op maandag 26 oktober 2020 15:17 schreef exode het volgende:
Die van Playmobil hebben wij inderdaad, dus die staat er sowieso. Er is zover ik weet geen Lego Sint set geweest.
Laziness, oeps, sorry en deze:
https://store.bricklink.com/UBS?itemID=208646344#/shop
Zo, heb je snel onder de kniequote:Op maandag 26 oktober 2020 15:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Van die partij heb ik ze inmiddels binnenBegin de site door te krijgen
Ik kwam dit tegen, zij zeggen ook dat er geen Sinterklaas van Lego bestaat. Ze hebben wel een oplossing:quote:Op maandag 26 oktober 2020 15:17 schreef exode het volgende:
Die van Playmobil hebben wij inderdaad, dus die staat er sowieso. Er is zover ik weet geen Lego Sint set geweest.
Die grote is in de Play Today legowinkel in Gouda.quote:Op maandag 26 oktober 2020 15:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen, zij zeggen ook dat er geen Sinterklaas van Lego bestaat. Ze hebben wel een oplossing:
https://www.a-tembo.nl/in(...)erklaas-lego-minifig
Maar knippen is niet bouwen.![]()
Beter zo:
[ afbeelding ]
De brandweerkazerne van 2 jaar geleden is ook nog te koop, het ligt vooral aan hoe populair een set is. Lego wilt nog wel eens schaarte creeren om de verkoop op te stuwen.quote:Op maandag 26 oktober 2020 20:49 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:exode
Ik twijfel wat betreft kerst over de het Elf Clubhuis van dit jaar en het peperkoekhuis van vorig jaar, gaat dat peperkoekhuis na dit jaar uit de handel of loopt dat niet zo’n vaart?
Mijn kind (bij a 3) is wel van de Duplo sinds een paar maanden (dagelijks bouwen), hopelijk blijft dat en zet het door naar lego
Thanks!quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:01 schreef exode het volgende:
[..]
De brandweerkazerne van 2 jaar geleden is ook nog te koop, het ligt vooral aan hoe populair een set is. Lego wilt nog wel eens schaarte creeren om de verkoop op te stuwen.
Als ik jou was zou ik nu het peperkoekhuis kopen bij een site zoals mr bricks of brickfever voor ¤84. Het elfenhuis komt in januari ook in de niet lego winkels zoals Intertoys en A Tembo. Dan daalt de prijs ook.
Voor de zekerheid allebei kopenquote:Op maandag 26 oktober 2020 20:49 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:exode
Ik twijfel wat betreft kerst over de het Elf Clubhuis van dit jaar en het peperkoekhuis van vorig jaar, gaat dat peperkoekhuis na dit jaar uit de handel of loopt dat niet zo’n vaart?
Mijn kind (bijna 3) is wel van de Duplo sinds een paar maanden (dagelijks bouwen), hopelijk blijft dat en zet het door naar lego
Wat leuk!quote:Op maandag 26 oktober 2020 22:00 schreef vencodark het volgende:
Hij is af!Ik mistte in totaal zo’n 10 stukjes van de 351 dus soms moest ik even wat smokkelen met een ander kleurtje of vormpje. Geen hele essentiële dingen dus.
![]()
Tadaaa!!
https://imgur.com/gallery/jWrKXh8
Hopelijk kunnen jullie het zien.En de kanonnen kunnen echt schieten.
![]()
Ik ben altijd kwijt hoe ik foto’s van Imgur gelijk hier kan plaatsen. Thx. Maar hoe plaats ik de rest?quote:Op maandag 26 oktober 2020 22:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat leuk!Echt een tijdcapsule uit jouw jeugd dan haha.
Hierbij met het goede linkje:
[ afbeelding ]
Die van mij waren er ook niet weg te slaan.quote:Op maandag 26 oktober 2020 22:34 schreef kwakz0r het volgende:
@:BE haha ik herkende hem ook meteen. Melba’s lievelingswinkel...
Bij Imgur krijg je altijd eerst een link naar hun website, die werkt hier niet. Maar je kan dan de foto openen in een nieuw tabblad, en met die tweede link lukt het wel. Hier tussen [img ] [/img ] zetten (zonder spaties), of het foto/afbeelding-knopje gebruiken en daar de link invoeren.quote:Op maandag 26 oktober 2020 22:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ben altijd kwijt hoe ik foto’s van Imgur gelijk hier kan plaatsen. Thx. Maar hoe plaats ik de rest?
Ah leuk zeg! Ook kudo's voor ouders die speelgoed bewaren voor later.quote:De kinderen hebben er zowaar praktisch de hele dag mee gespeeld. We hebben ook een 2 andere mini piratensetjes dus daar speelde Z. vooral mee.
Zoon is hartstikke blij met het eiland. Dit wint het van Ninjago.
Ik heb m ook ben alleen die grote vlag kwijt, dat is ook meteen het duurste onderdeel om te vervangen helaasquote:Op maandag 26 oktober 2020 22:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat leuk!Echt een tijdcapsule uit jouw jeugd dan haha.
Hierbij met het goede linkje:
[ afbeelding ]
De vlag is het duurste? Ik zou denken dat grote eiland waar alles op moet?quote:Op maandag 26 oktober 2020 22:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik heb m ook ben alleen die grote vlag kwijt, dat is ook meteen het duurste onderdeel om te vervangen helaas
Ja maar wat zijn die krengen duurquote:Op maandag 26 oktober 2020 22:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Voor de zekerheid allebei kopen
https://misterbricks.nl/l(...)-barracuda-baai.htmlquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 07:09 schreef vencodark het volgende:
Ik zit inmiddels te lonken naar dat nieuwe piratenschip/eiland/dinges. ¤200 en ook aardig speelbaar voor mijn zoon, zie ik. Zo las ik on reviews althans. En toffe aanvulling om de oude set.
Goed over nadenken want het geld groeit mij niet op de rug.
https://www.lego.com/nl-nl/product/pirates-of-barracuda-bay-21322
Bijna ¤200 of onder de ¤190. Ik reken het goed!quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 07:25 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
https://misterbricks.nl/l(...)-barracuda-baai.html
Scheelt toch weer een tientje
Ja oke, maar als je die onderplaat niet hebt, heb je die set überhaupt al niet gok ikquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 05:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
De vlag is het duurste? Ik zou denken dat grote eiland waar alles op moet?
Ja dit is echt wel een van de leukste en meest gedetailleerde lego set die er is wat mij betreft. Wel echt duidelijk van een ander niveau dan de piratensetjes van vroeger.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 07:09 schreef vencodark het volgende:
Ik zit inmiddels te lonken naar dat nieuwe piratenschip/eiland/dinges. ¤200 en ook aardig speelbaar voor mijn zoon, zie ik. Zo las ik on reviews althans. En toffe aanvulling om de oude set.
Goed over nadenken want het geld groeit mij niet op de rug.
https://www.lego.com/nl-nl/product/pirates-of-barracuda-bay-21322
Ja, ik bedacht later dat je dát uiteraard bedoelde.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 07:30 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja oke, maar als je die onderplaat niet hebt, heb je die set überhaupt al niet gok ik
Op bricklink staan er veel voor een euro of 5/6 maar die missen allemaal een clipje of zijn beschadigd. Een nieuwe is minimaal 20,- en dat vind ik een beetje te veel voor een setje wat op zolder ligt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 07:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, ik bedacht later dat je dát uiteraard bedoelde.![]()
Maar zo duur is die vlag toch niet? Paar euro, zo gauw ik keek.
Wel jammer dat je net dat mist natuurlijk.
Ik wilde gisteren bij Lego bestellen (dat sneeuwballengevecht-setje vind ik namelijk ook leuk!) maar ik mis de IDEAL optiequote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:12 schreef exode het volgende:
Voor sets die al in omloop zijn, kan je inderdaad even wachten op Black Friday en bij Lego komt vanaf 1 november (of pas december, ze doen vaag) een leuk hebbedingetje gratis mee als je meer dan 100 Euro bij ze besteedt. En vaak krijg je in november ook nog eens dubbele VIP punten, dan is rechtstreeks bij Lego kopen ineens best interessant.
Ah leuk, het peperkoekhuisje Belle!
Ik twijfel nog steeds over de Kerstmarkt, die kan ik vinden voor 200 euro en ik vraag me af of het nog wel past, maar hij is zo leeeeuk!
Ik wou al advies bij je inwinnen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:12 schreef exode het volgende:
Voor sets die al in omloop zijn, kan je inderdaad even wachten op Black Friday en bij Lego komt vanaf 1 november (of pas december, ze doen vaag) een leuk hebbedingetje gratis mee als je meer dan 100 Euro bij ze besteedt. En vaak krijg je in november ook nog eens dubbele VIP punten, dan is rechtstreeks bij Lego kopen ineens best interessant.
Ah leuk, het peperkoekhuisje Belle!
Ik twijfel nog steeds over de Kerstmarkt, die kan ik vinden voor 200 euro en ik vraag me af of het nog wel past, maar hij is zo leeeeuk!
Te groot? Fijn om te lezen, ik twijfel niet voor niets al zo lang over die set. De Kerstman hebben we vorig jaar gekocht, die is wel echt leuk (en belachelijk duur)quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:18 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb de kerstmarkt en vind dat de minste van de reeks die ik gekocht heb. De schaal klopt voor geen meter tov. de huisjes.
Bij te lang twijfelen, niet doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:34 schreef exode het volgende:
[..]
Te groot? Fijn om te lezen, ik twijfel niet voor niets al zo lang over die set. De Kerstman hebben we vorig jaar gekocht, die is wel echt leuk (en belachelijk duur)
Ik ga wel een caravan bestellen uit een oude serie, die gaan we inzetten als kerstboom verkooppunt. En de caravan kan in de zomer meteen ingezet worden op de camping. Oh zo efficient.
Dan pak je ook wel meteen een enorm dure set.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:38 schreef Leonos het volgende:
Lego lijkt mij ook heel tof, maar het is allemaal zo belachelijk duur, 200 euries voor een piratenschip
Die hebben wijquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:40 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik zag ook setje met een huisje wat inspeelt op de wisseling van de seizoenen (set 31038). Is dat nog een leuk setje? Wel multifunctioneel leek me
Ja bizar, vroeger was de Lego goedkoper voor mijn gevoel. Het is nu echt een premium speelgoed geworden. Dat hebben ze knap gedaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:38 schreef Leonos het volgende:
Lego lijkt mij ook heel tof, maar het is allemaal zo belachelijk duur, 200 euries voor een piratenschip
Het ligt eraan waar je interesse ligt, maar je hebt genoeg setjes die een stuk goedkoper zijn en ook erg leuk om te bouwen. Zeker tweedehands kan je aardig wat vinden.quote:
Van die piratenset die ik nu heb gebouwd zei je dat die tóen al zo’n 100 gulden was, rond 1991. Dus ook geen kattenpis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:43 schreef exode het volgende:
Lego is toch altijd duur geweest, als kind had ik amper Lego omdat het zo duur was. Maar wij hebben nog Lego uit de jaren 70 hier en dat is nog meer dan prima spul. Dus dan mag het van mij ook allemaal wel wat duurder zijn.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:43 schreef exode het volgende:
Lego is toch altijd duur geweest, als kind had ik amper Lego omdat het zo duur was. Maar wij hebben nog Lego uit de jaren 70 hier en dat is nog meer dan prima spul. Dus dan mag het van mij ook allemaal wel wat duurder zijn.
Klopt, ik had als kind alleen zo'n rode Lego-emmer met standaard bouwstenen. Sets waren altijd al duur.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Van die piratenset die ik nu heb gebouwd zei je dat die tóen al zo’n 100 gulden was, rond 1991. Dus ook geen kattenpis.
Ik had geen eigen Lego, ik jatte altijd die van mijn broer. Hij had 4 wegenplaten en losse Lego. Heerlijk vond ik dat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 10:09 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Klopt, ik had als kind alleen zo'n rode Lego-emmer met standaard bouwstenen. Sets waren altijd al duur.
Dit is ook onze enige echte grote set. We hebben wel kleine setjes nog gehad, met 1 of 2 poppetjes. Ik herinner mij zo’n grote kartonnen doos met gewone Lego en veel fabuland. Dat staat vooral bij mijn zus.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 10:09 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Klopt, ik had als kind alleen zo'n rode Lego-emmer met standaard bouwstenen. Sets waren altijd al duur.
Heb je groot gelijk in. Hier is A. op de meeste dingen uitgekeken maar zijn Lego wilt hij houden. Al vind hij de piratenset nu zo leuk dat ik Ninjago niet meer hoef op te bouwen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 10:11 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had geen eigen Lego, ik jatte altijd die van mijn broer. Hij had 4 wegenplaten en losse Lego. Heerlijk vond ik dat.
Wij kopen best veel Lego voor B, maar dat doe ik liever dan aan iets geld uitgeven waar hij vervolgens nauwelijks naar omkijkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ik ben aan het twijfelen of ik de Toren zou kopen. 🤔quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 11:09 schreef exode het volgende:
Flinke collectie Tally!
gave Harry Potter sets ook!
Heb jij een goede shop om minifiguren samen te stellen? O wil wel onze familie bij elkaar scharrelen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:45 schreef exode het volgende:
Black friday begint op de Lego site al op 21-11 voor VIP leden met wsl dubbele VIP punten (je spaart oa voor korting). Dus registreer je als VIP.
En verder heb ik vandaag weer teveel geld uitgegeven op Bricklink. Samen met B een caravan uitgekozen voor de kerstboom verkoop en hij heeft nog wat minifigs samengesteld om met name de markt wat drukker te maken.
Ik heb dat via Bricklink gedaan, zo heb ik de kleuterjuffen van B samengesteld, mijn neefje en nichtje en ons eigen gezin. Wat ik doe:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb jij een goede shop om minifiguren samen te stellen? O wil wel onze familie bij elkaar scharrelen.
Ik weet inmiddels hoe de wanted list werktquote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:29 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb dat via Bricklink gedaan, zo heb ik de kleuterjuffen van B samengesteld, mijn neefje en nichtje en ons eigen gezin. Wat ik doe:
Alle parts zoeken die je ziet zitten, dus haren, hoofdjes etc. Het liefst per poppetje meerdere opties, die zet je allemaal op een wanted list. Vervolgens kan je die wanted list kopen, BL geeft dan zelf de beste opties aan. De kunst is om het bij 1 verkoper voor elkaar te krijgen vandaag de meerdere opties. Het is soms best even spelen en schuiven.
Brickfever en toypro hebben beide volgens mij best veel. En zoek vooral ook bij volledige minifigs in dit soort shops, dat is soms goedkoper dan losse onderdelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet inmiddels hoe de wanted list werktmaar had moeite om de juiste onderdelen te vinden qua zoektermen dus dacht wellicht ken jij een shop met veel onderdelen. Dan zoeken we binnen die shop
Ik weet niet waar je woont, maar in Oisterwijk en Gorinchem zitten Brickfever winkels en daar kan je lekker scharrelen tussen de losse Lego-stukjes.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb jij een goede shop om minifiguren samen te stellen? O wil wel onze familie bij elkaar scharrelen.
Achter de duinâhquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar in Oisterwijk en Gorinchem zitten Brickfever winkels en daar kan je lekker scharrelen tussen de losse Lego-stukjes.
Helaas ligt Oisterwijk veel te dichtbij waar ik woon en ben ik er al een paar keer geweest.
Thnx!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:47 schreef Declan-Harp het volgende:
Tip; de City advent kalender is volgende week in de aanbieding bij het Kruidvat, voor 19,99
Die rode archiefmappen heb ik bij de Action gekocht. De oudste schrijft daar met een stift op van welke soort het is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:48 schreef Hilmo het volgende:
Twee weken geleden was die city 2020 versie voor 15¤ bij amazon.nl
De Friends adventskalender is daar 18¤ en bij .de ook
Star Wars was daar ook goedkoper dan waar dan ook. Dus hou die sites in de gaten.
Ik zie hier geniale foto's voorbij komen, vooral exode met het winter landschapjaloersmakend.
Ik ga al die kerst sets kopen bij de Kruidvat zodra het daar te koop is. En ik wil ook een schaatsbaan maken , zo geweldig allemaalen zo leuk , het gezin in poppetjes. Dat wil ik ooit ook.
En ik zag hier rode opbergmappen voorbij komen. Zijn dat archief mappen? Ideaal van lichte kleur en dan thema erop schrijven, ga ik ook zo doen!
Witte platen bij Kruidvat in aanbieding en volgens site met gratis verzending maar dat pakt hij niet
Wou er al drie bestellen maar helaas...
Inderdaad, brickwatch zegt dat adviesprijs Lego 10¤ isquote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef exode het volgende:
Die krans was/is een exclusive, die komt nog wel beschikbaar in andere winkels. Al zou het me niets verbazen als dat pas na Kerst is....
Die 24 in 1 is bij bol aardig aan de prijs, ik zou even rondkijken op andere sites.
quote:Op zondag 1 november 2020 16:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik ben dit weekend druk geweest
Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cute! Goeie keus!quote:Op maandag 2 november 2020 00:44 schreef Viv het volgende:
Wij zijn ook gezwicht voor het Peperkoekhuisje (10267).Geen impulsaankoop, want ik vond 'm vorig jaar al heel tof (maar wel prijzig), en dit jaar kreeg ik de zenuwen van het idee dat het binnenkort uit de handel is.
Vandaag zakje 1 gebouwd, dat zijn alle accessoires die niet op de grondplaat staan:
[ afbeelding ]
Man en ik bouwden, en ZZ mocht spelen met de poppetjes en zo. Zij heeft ook die koekjes op de wielen van de kinderwagen geklikt, niet slecht voor een 4-jarige!
Wat ik er extra leuk aan vind, is dat het zo mooi aansluit bij de leefwereld van jonge kinderen. Er is een papa, mama, baby, kinderwagen, wieg, etc.quote:Op maandag 2 november 2020 06:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Cute! Goeie keus!
Wel heeeeel leuk.Nu wil ik ook.
Wij hadden nog geen Kerst-Lego, dus geen last van een stijlbreuk.quote:Op maandag 2 november 2020 08:54 schreef exode het volgende:
Wij waren vorig jaar lichtelijk teleurgesteld dat het peperkoekhuisje uitkwam, we hoopten dat ze verder gingen in de serie die er al stond. Hij valt namelijk toch wat uit de toon.
[...]
Begrijp me niet verkeerd, het is echt een leuke set, goede aankoop, maar best een stijlbreuk met de trein, station, kazerne en toy shop.
Toepasselijk dat er dennenbomen aan de zijkant staan.quote:En de caravan die gepimpt gaat worden naar kerstbomen verkoop. Gebaseerd op dit: http://lego.super-junk.co(...)tree-lot-trailer.jpg
[ afbeelding ]
Dat is natuurlijk geen toeval hequote:Op maandag 2 november 2020 09:56 schreef Viv het volgende:
Wij hadden nog geen Kerst-Lego, dus geen last van een stijlbreuk.Misschien ook wel goed voor de portemonnee om juist hiermee te beginnen. Als het niet bij de overige Kerst-Lego past, komen we ook niet in de verleiding om dat in huis te halen.
[..]
Toepasselijk dat er dennenbomen aan de zijkant staan.
Tof! Lijkt me niet iets dat in kinderhanden terecht moet komen, al die mini-onderdelen.quote:Op maandag 2 november 2020 10:08 schreef D_A het volgende:
Ik ben met de Bugatti bezig geweest afgelopen weken en staat in elkaar. Nu bezig met de Defender
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is echt leuk om te bouwen. Veel kleine dingetjes. Maar als hij af is dan issie echt heel leukquote:Op zondag 1 november 2020 19:27 schreef Declan-Harp het volgende:
Prachig LaBelle!
Wij hebben dit weekend de eerste twee Harry Potters gekeken, nu wil zoon een Hedwig
https://www.lego.com/nl-nl/product/hedwig-75979
Hij zei uit zichzelf al dat ze dan naast mijn Grote Zaal moest staanquote:Op maandag 2 november 2020 10:39 schreef Tally het volgende:
[..]
Die is echt leuk om te bouwen. Veel kleine dingetjes. Maar als hij af is dan issie echt heel leuk
Leuk! Ik heb niet veel met Harry Potter (wel toffe films maar heb niets met de merchandise) maar dit is een tof ding.quote:Op zondag 1 november 2020 19:27 schreef Declan-Harp het volgende:
Prachig LaBelle!
Wij hebben dit weekend de eerste twee Harry Potters gekeken, nu wil zoon een Hedwig
https://www.lego.com/nl-nl/product/hedwig-75979
Het is Technic, dat zit meestal stukken steviger in elkaar dan de normale Lego blokjes. Mijn kinderen spelen hier o.a. met Dom's Charger en de Ferrari 901 en afgezien van soms een missend spoilertje of spiegeltje gaat dat best prima. Aan de Bugatti wordt hier nog gewerkt.quote:Op maandag 2 november 2020 10:15 schreef Viv het volgende:
[..]
Tof! Lijkt me niet iets dat in kinderhanden terecht moet komen, al die mini-onderdelen.
Leuk he. Mijn Hedwig staat nu naast mijn Ligusterlaanquote:Op maandag 2 november 2020 10:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hij zei uit zichzelf al dat ze dan naast mijn Grote Zaal moest staan
Ik wil de Wegisweg nogquote:Op maandag 2 november 2020 12:09 schreef Tally het volgende:
[..]
Leuk he. Mijn Hedwig staat nu naast mijn Ligusterlaan
Ik had de klokkentoren gekregen maar die past niet in mijn kast
Dus daar heb ik de badkamer vanaf gesloopt en die vast gemaakt aan mijn kamer van hoge nood
Aan de achterkant zit straks een draaimechanisme die haar vleugels laat bewegen
Die heb ik. 2 versies zelfs. De hele oude en de wat nieuwere.quote:Op maandag 2 november 2020 12:22 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik wil de Wegisweg nog400 euro.. heuy
Denk dat ik voor mezelf nog het Zwerkbal veld er bij koop, voor Kerst.
Ik kwam de oude net tegen, enorm duur en helemaal niet zo mooi als de nieuwe!quote:Op maandag 2 november 2020 12:52 schreef Tally het volgende:
[..]
Die heb ik. 2 versies zelfs. De hele oude en de wat nieuwere.![]()
Die Wegisweg is ook erg gaaf ja maar idd aan de prijs
Behalve dat Starwars heb ik eigenlijk niet iets wat ik hebben wil
De oude heb ik ooit eens bij een blokker in België gekocht. Die deed alles weg voor de kwart van de prijsquote:Op maandag 2 november 2020 12:59 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik kwam de oude net tegen, enorm duur en helemaal niet zo mooi als de nieuwe!
Alles wat Kerst en/of HP is trekt mijn interesse. Kind wil vooral dingen met wielen
Kijk, dat zijn leuke prijzen dan!quote:Op maandag 2 november 2020 13:38 schreef Tally het volgende:
[..]
De oude heb ik ooit eens bij een blokker in België gekocht. Die deed alles weg voor de kwart van de prijsZo heb ik toen alle overgebleven dozen gekocht. En die nieuwe zat bij een prtij die mijn man kocht. Die had afgelopen weekend weer een mooie nieuwe technics doos voor een paar tientjes en die Klokkentoren voor 20 euro. Omdat de poppetjes ontbraken. Maar al die poppetjes hebben we in andere sets
Dat ze Nederlandse winkels kapot concurreren en je door te kopen bij Amazon over een paar jaar alleen nog bij hen terecht kanquote:Op maandag 2 november 2020 16:11 schreef Declan-Harp het volgende:
Wat is het addertje wbt de (stuk) goedkopere prijzen op Amazon.nl?
Behalve de uitbuiting van het personeel
Zo werd er ooit ook over Bol.com gedacht natuurlijkquote:Op maandag 2 november 2020 16:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat ze Nederlandse winkels kapot concurreren en je door te kopen bij Amazon over een paar jaar alleen nog bij hen terecht kan.
Ik mijd die toko iig. waar mogelijk. Ik koop alleen bij lego zelf of kleinere webshops als Click&Brick
Ben ik ook geen fan vanquote:Op maandag 2 november 2020 16:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Zo werd er ooit ook over Bol.com gedacht natuurlijk
Hedwig kost 45,- bij Lego.nl en 32,99 bij Amazon...quote:Op maandag 2 november 2020 16:26 schreef exode het volgende:
Zelf probeer ik Amazon te mijden en in mindere mate ook Bol. Ik kijk bewust eerst bij andere winkels, fysieke winkels het liefst. Kruidvat, Intertoys, Lego zelf etc. Het moet wel echt veel schelen wil ik overstag gaan.
Maar als je je aankopen een beetje timed en combineert krijg je er bij Lego specials bij die zeker rond kerst niet misselijk zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 16:33 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hedwig kost 45,- bij Lego.nl en 32,99 bij Amazon...
Edit; dat was Zwerkbal.
Hedwig is 39,99 bij Lego.nl
Ik ben geen verzamelaar, dus om die goodies hoef ik het niet te doen.quote:Op maandag 2 november 2020 16:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar als je je aankopen een beetje timed en combineert krijg je er bij Lego specials bij die zeker rond kerst niet misselijk zijn.
Of sponsor je een lokale middenstander met z'n webshop of winkeltje.
Ons Peperkoekhuisje komt ook van BrickFever. Goedkoper dan de meeste andere websites, snelle levering en sympathieke mensen ook nog eens! (Ik had ze gebeld omdat iets niet werkte op de website.)quote:Op maandag 2 november 2020 16:47 schreef exode het volgende:
Ik kijk voor Lego op de Lego site, maar ook site zoals Brickfever en A-tembo. Dat zijn Lego lovers met een winkel die vaak een stukje goedkoper zijn. Die gun ik mijn geld net wat meer.
Is dit wat? https://www.lego.com/nl-nl/themes/hidden-side/aboutquote:Op maandag 2 november 2020 17:00 schreef Hilmo het volgende:
Spookhuis, bestaat dat eigenlijk van Lego? Dat lijkt mij dan weer heel gaaf hahah.
Of deze:quote:Op maandag 2 november 2020 17:03 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Is dit wat? https://www.lego.com/nl-nl/themes/hidden-side/about
¤17 vind ik ook een groot verschil hoor. Maak je ook amper mee. De goodies zijn wel vaak erg leuk ook als niet verzamelaar, of je verkoopt het, brengt vaak een hoop meer op dan ¤17. Maar dan heb je wel gedoe met door moeten verkopen natuurlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 16:52 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ben geen verzamelaar, dus om die goodies hoef ik het niet te doen.![]()
Dubbeltje eerste rang misschien, maar als ik het elders voor 17 euro goedkoper kan krijgen dan weet ik het wel.
Ah, maar dan heb je wél weer een legitieme reden om BrickLink af te struinen en nog wat extra's in je mandje te doen omdat je tóch al verzendkosten moet betalen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:33 schreef exode het volgende:
Ik heb de denneboompjes even geteld vandaag in de Kerstdoos die op zolder staat. Ik moet bij gaan bestellen anders is het een lullig bosje. Krengen zijn duur (rond de ¤1 per stuk).
Haha ja, maar nog geen goede shop gevonden die 15 grote, 10 kleine en vooruit ook maar 4 chocolade tiles heeft. (1 bij 2 tegeltjes met chocolade reep print) Morgen ga ik weer verder zoeken.quote:Op maandag 2 november 2020 19:41 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, maar dan heb je wél weer een legitieme reden om BrickLink af te struinen en nog wat extra's in je mandje te doen omdat je tóch al verzendkosten moet betalen.
Omg jaa dat dusquote:Op maandag 2 november 2020 17:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Of deze:
https://www.lego.com/nl-nl/product/haunted-house-10273
[ afbeelding ]
En gehaald!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:47 schreef Declan-Harp het volgende:
Tip; de City advent kalender is volgende week in de aanbieding bij het Kruidvat, voor 19,99
Ik heb ook gehoord dat op Black Friday een nieuwe creator doos uitkomt. De auto van Ghostbusters.quote:Op maandag 2 november 2020 21:39 schreef exode het volgende:
Over Lego en Goodies gesproken, er schijnt een Harry Potter goodie aan te komen. Gerucht is alleen bij HP Lego en bij forse aankopen (¤178) maar als je toch van plan was te bestellen, even wachten op Black friday https://www.bricktastic.n(...)an-gwp-gepubliceerd/
Die zag ik inderdaad ook, wij wachten ook echt nu op Black friday voor een aantal aankopen. Vorig jaar niet gedaan en daar toch spijt van gehouden.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb ook gehoord dat op Black Friday een nieuwe creator doos uitkomt. De auto van Ghostbusters.
Hou eens op met deze tips! Nu moet ik weer iets van Harry Potter kopen...quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:15 schreef Leandra het volgende:
Bij Intertoys tot en met 8 november 20% keuzekorting op Harry Potter Lego met de code LEGOHARRYPOTTER20
Dat. Dit topic zorgt voor een dure kerstquote:Op dinsdag 3 november 2020 14:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hou eens op met deze tips! Nu moet ik weer iets van Harry Potter kopen...
@exode weet dat vast! Die koopt vaker losse poppetjes.quote:Op dinsdag 3 november 2020 15:39 schreef Hilmo het volgende:
Wij ook alzo leuk bezig geweest gister. Baby op speelkleed op de grond, ik en R van 6 jaar ernaast op zoek naar witte en doorzichtige blokjes. R was al snel lekker met Lego aan het spelen en ik het kerst treintje bij elkaar zoeken in alle bakken. We zijn ver gekomen gelukkig. Ik heb zo'n Lego koffer van een set en daar een vakje in met allemaal mini blokjes en platte blokjes, dat is ideaal. Net als een bak met poppetjes maar die moet nog eens opgeschoond worden. Ik ga toch proberen ons gezin na te maken, al heb ik geen baby mini figure dat is super jammer. Iemand een aanrader voor goedkope set met een baby poppetje erin?
In de minifiguren packages zit wel vaak een baby, maar dat zijn sets van minstens ¤30, dus toch de tip om er 1 via BL te kopen. Hier bijvoorbeeld: https://store.bricklink.com/HJAValentijn#/terms (zoeken op Minifig njo446)quote:Op dinsdag 3 november 2020 15:39 schreef Hilmo het volgende:
Wij ook alzo leuk bezig geweest gister. Baby op speelkleed op de grond, ik en R van 6 jaar ernaast op zoek naar witte en doorzichtige blokjes. R was al snel lekker met Lego aan het spelen en ik het kerst treintje bij elkaar zoeken in alle bakken. We zijn ver gekomen gelukkig. Ik heb zo'n Lego koffer van een set en daar een vakje in met allemaal mini blokjes en platte blokjes, dat is ideaal. Net als een bak met poppetjes maar die moet nog eens opgeschoond worden. Ik ga toch proberen ons gezin na te maken, al heb ik geen baby mini figure dat is super jammer. Iemand een aanrader voor goedkope set met een baby poppetje erin?
Nu rammel ik voor een Lego-baby!quote:Op dinsdag 3 november 2020 17:12 schreef exode het volgende:
Wij hebben deze overigens, die zat in een camping mini figs set:
[ afbeelding ]
Er is hier dan wel geen vader in huis maar ik vind hem zo leuk, gaat ook in het winterdorp.
Oooohjaaaa die is echt te gek. Maar zeker een oude, dure set? Heb je set nummer?quote:Op dinsdag 3 november 2020 17:12 schreef exode het volgende:
[ afbeelding ]
Er is hier dan wel geen vader in huis maar ik vind hem zo leuk, gaat ook in het winterdorp.
Kan je er niet gewoon een vrouwenhoofd op doen?quote:Op dinsdag 3 november 2020 17:12 schreef exode het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.bricklink.com(...)Recreation%5D#T=S&O={"iconly":0}quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:01 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Oooohjaaaa die is echt te gek. Maar zeker een oude, dure set? Heb je set nummer?
Anders ga ik op die site sneupen ja. Zal eens rustig daar kijken.
Zon gesloten kast wat je noemde, hebben wij helaas niet. Dus ik weet niet goed wat te doen, wel of niet zo'n grote set aanschaffen...
Vast wel, maar we hebben geen baby en ons gezin al in Lego. Ik bedoelde vooral dat deze npg leuker is dan alleen een baby voor de vaders.quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kan je er niet gewoon een vrouwenhoofd op doen?
Jaaaaaa leuk! Wat voor dingen bedenken jullie? Losse onderdelen tikken inderdaad aardig door. Soms loont het te zoeken naar niet populaire sets alleen voor de onderdelen zeg maar.quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:22 schreef laziness het volgende:
Echt dit topicO en ik zijn al een week wanted lists aan het opstellen voor zaken die we in een winter tafereel willen verwerken. Ideeën te over maar duur
We willen een chalet en skipiste want wintersportquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:06 schreef exode het volgende:
[..]
Jaaaaaa leuk! Wat voor dingen bedenken jullie? Losse onderdelen tikken inderdaad aardig door. Soms loont het te zoeken naar niet populaire sets alleen voor de onderdelen zeg maar.
¤124? Wij hebben uit mijn hoofd ¤110 betaald. Black friday is voor VIPs al bijna, ik zou denk ik even wachten.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zie Lego Boost voor ¤124,-, dat is best een goede prijs toch? Ik twijfel tussen wachten op Black Friday, of nu bestellen.
Voor mezelf heb ik de Notenkraker gevraagd voor Kerst
Dan moet ik eerst VIP worden gok ikquote:Op zaterdag 7 november 2020 17:40 schreef exode het volgende:
[..]
¤124? Wij hebben uit mijn hoofd ¤110 betaald. Black friday is voor VIPs al bijna, ik zou denk ik even wachten.
op bol is ie 121quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zie Lego Boost voor ¤124,-, dat is best een goede prijs toch? Ik twijfel tussen wachten op Black Friday, of nu bestellen.
Jij bent toch al een VIP, maar inderdaad, is gratisch en je spaart dan voor korting. Meteen je kind lid van Lego life maken (ook gratisch) dan krijg je elk kwartaal een Lego life tijdschrift. Vindt B erg leuk iig.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst VIP worden gok ik
Een VIP ben ik sowiesoquote:Op zaterdag 7 november 2020 19:29 schreef exode het volgende:
[..]
Jij bent toch al een VIP, maar inderdaad, is gratisch en je spaart dan voor korting. Meteen je kind lid van Lego life maken (ook gratisch) dan krijg je elk kwartaal een Lego life tijdschrift. Vindt B erg leuk iig.
¤124 is een normale prijs, daarvoor is hij praktisch altijd te koop. Onder de ¤110 is een goede aanbieding imo. Zie https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/17101/Creative-Toolbox.html hij stond hier op het potentieel lijstje voor de verjaardag in augustus maar de voorkeur ging toen naar een andere set. .quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
Voor mezelf heb ik de Notenkraker gevraagd voor Kerst
Handige site, dank je!quote:Op zaterdag 7 november 2020 20:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
¤124 is een normale prijs, daarvoor is hij praktisch altijd te koop. Onder de ¤110 is een goede aanbieding imo. Zie https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/17101/Creative-Toolbox.html hij stond hier op het potentieel lijstje voor de verjaardag in augustus maar de voorkeur ging toen naar een andere set. .
Ja die heeft B meteen gemaakt, kleurtjes wat anders gedaan en het dak is vol zeg maar. Hij is helemaal trots.quote:Op zaterdag 7 november 2020 20:03 schreef Tally het volgende:
In deze uitgave staat een bouwtekening van een klein peperkoekhuisje voor in de kerstboom
Dat snap ikquote:Op zaterdag 7 november 2020 21:22 schreef exode het volgende:
[..]
Ja die heeft B meteen gemaakt, kleurtjes wat anders gedaan en het dak is vol zeg maar. Hij is helemaal trots.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 20:03 schreef Tally het volgende:
In deze uitgave staat een bouwtekening van een klein peperkoekhuisje voor in de kerstboom
quote:Op zaterdag 7 november 2020 21:22 schreef exode het volgende:
[..]
Ja die heeft B meteen gemaakt, kleurtjes wat anders gedaan en het dak is vol zeg maar. Hij is helemaal trots.
Foto?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Zou lekker bij andere winkels kijken, zelfs met vip is lego vaak nog duurder.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst VIP worden gok ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |