abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195784902
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:04 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, ja....wel handig als je eens een onderdeel mist. Overigens verkoopt Lego zelf ook losse onderdelen, zowel in de officiele winkels als online. Dus daar kan je ook nog even kijken.

De boomhut komt niet in ons wintertafereel, daar misstaat ie volledig namelijk, ook met witte bladeren. Dus dan gaat ie uit elkaar tot het voorjaar.
Oeh in het voorjaar kun je 'm weer opbouwen maar dan met bloesem erin. O+
pi_195784970
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:13 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Oeh in het voorjaar kun je 'm weer opbouwen maar dan met bloesem erin. O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

B is altijd van het bedenken en meebeslissen. Dus ben benieuwd hoe hij het voorjaar voor zich gaat zien.
pi_195785247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:14 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat, die link naar de instructies? Waarom zou dat niet mogen? :o
De post. :+ Ivm de OP en het andere Lego-topic. ;)
  Manager PR/Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:42:52 #34
269689 crew  Viv
pi_195785592
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

De post. :+ Ivm de OP en het andere Lego-topic. ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:54 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik dus begonnen aan dat Pirateneiland uit de 90’s voor mijn zoon.
Dat je het voor je zoon aan het bouwen bent is al een prima raakvlak met OUD. :Y)
pi_195785752
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:40 schreef Viv het volgende:

[..]

Haha, de dinosaurus met rolschaatsen. _O_
[..]

Bedoel je de Minnie Mouse Bow-tique (10844)? Wat ik hierboven gelinkt had, heet "Mickey's vakantiehuisje", maar bevat behalve Mickey ook Minnie, Goofy en Pluto. O+

Hier is dit waarschijnlijk ook de laatste Duplo voor ZZ. Qua motoriek en begrip zou ze wel al naar gewone Lego over kunnen, maar ze speelt graag hele verhalen met de Duplo-poppetjes en dieren. Haar motto is zelfs "bouwen is niet spelen". :D Dat zegt ze namelijk als ik de hele middag met haar op de grond heb zitten bouwen. "Maar mama, je hebt nog helemaal niet met mij gespeeld!"

Ik heb al wel een bak Lego Classic gekocht (en verstopt), maar ik durf die nog niet te introduceren omdat ik vrees dat ze dan ineens al haar Duplo links laat liggen, zo van "Duplo is voor peuters". :')
Nee, ik bedoelde dat sneeuwhuisje dat je poste. Die strikkenwinkel had ik nog nooit gezien, maar dat zou Lala helemaal geweldig vinden, die kijkt dat ook heel graag op Disney+ Maar dat is een retired set dus veel te duur als kinderspeelgoed. Als ze nou gewoon los die speelfiguurtjes uit zouden brengen... Goofy's vliegtuig hebben we al, net als mega veel gewone blokken.

Hier wordt met alles nog fanatiek gespeeld, maandag is nog de hele woonkamer omgetoverd tot dierentuin met treinbaan er doorheen, maar ook met de gewone lego wordt door kleuter echt gespeeld (vooral met ons, want zijn zusjes spelen niet zoals hij dat graag wil terwijl hij dat van mij wel accepteert).
pi_195785812
Andere vraag, ik heb de kersttrein en deze wil ik graag rond laten rijden. Nou heb ik daarvoor 4 verschillende uitbreidingen nodig zag ik. Is het dan niet veel slimmer om een gewone elektrische LEGO-trein te kopen en dan die delen voor de kersttrein te gebruiken? Dan kan de rest van het jaar de gewone trein gebruikt worden. Of zijn die onderdelen niet uitwisselbaar?
pi_195786515
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef FlyingFish het volgende:
Andere vraag, ik heb de kersttrein en deze wil ik graag rond laten rijden. Nou heb ik daarvoor 4 verschillende uitbreidingen nodig zag ik. Is het dan niet veel slimmer om een gewone elektrische LEGO-trein te kopen en dan die delen voor de kersttrein te gebruiken? Dan kan de rest van het jaar de gewone trein gebruikt worden. Of zijn die onderdelen niet uitwisselbaar?
Zo te zien kan je de onderdelen van de huidige Lego trein gewoon gebruiken. Niet goedkoper dan een losse set Power up maar inderdaad dan heb je wel een trein en extra rails.
pi_195787613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn oudste heeft de goederentrein voor z'n verjaardag gekregen, en dat is echt een enorme hit. We verhuizen binnenkort naar een huis waar hij een grotere kamer krijgt. De grootste reden dat hij er enorm naar uitkijkt is dat hij dan een treinbaan onder z'n bed (krijgt dan ook een halfhoogslaper) kan bouwen... O+
pi_195789350
Wat een tof topic 😍

We hebben laatst de Ikea/Lego opbergbakken gekocht voor over een tijdje. Zoontje is nu 2 jaar en we hebben al een flinke collectie Duplo, met name dieren en safari thema. Van Lego is er in dit thema helaas maar weinig te vinden toch?!

Vraagje: ik zou het tof vinden om elk jaar iets van Lego voor kerst te kopen om uiteindelijk een lego kerstdorp van te maken. Als soort familietraditie om die elk jaar op te bouwen. En uit enthousiasme begin ik dit jaar gewoon al zelf haha. Wat zijn een beetje leuke sets om mee te beginnen? Voorkeur onder de ¤100.
Duplo hebben we al een leuke kerstset van en wil nu langzaam Lego gaan verzamelen.

Oja, exode ik ben echt verliefd op je herfstdorp! Helemaal fantastisch!

[ Bericht 5% gewijzigd door noa11 op 22-10-2020 17:12:10 (Jompels herfstdorp toevoegen :smile:) ]
pi_195789918
Wat leuk Noa!

Voor Kerst, houd in november en december ook je Kruidvat in de gaten, daar komen elk jaar wat kleine Lego Kerstsets in de schappen. Veel goedkoper dan ze nu op andere sites worden aangeboden.
Deze hebben wij bijvoorbeeld 2 jaar geleden gekocht voor ¤ 10 en ik zag ze vorig jaar ook liggen.
https://www.bol.com/nl/p/(...)Xw3r92EaAmpqEALw_wcB
Ook een kleine set met kerstmarktkraampjes lag er elk jaar.

Lego brengt elk jaar in oktober een speciale Kerst set uit. Die zijn dan rond de ¤ 90. Sommige sets zijn snel uitverkocht en worden de jaren daarna voor woekerprijzen verkocht via bijvoorbeeld Bol.com.

Dit jaar is het een elvenhuisje, die kost iets van ¤ 90, dus daar zou je mee kunnen starten.

2 jaar geleden was het een brandweerkazerne, die was blijkbaar minder populair want die kan je nog steeds voor ¤ 100 kopen
https://www.bol.com/nl/p/(...)-fAjTAkaAnkNEALw_wcB

Bij het Kruidvat verkopen ze ook vaak witte bouwplaten dan heb je meteen een sneeuw ondergrond 8-)
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:30:53 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195795098
In november krijg je op lego.com ook vaak een kerstgerelateerde gift bij aankopen boven bedrag x. Zijn vaak ook leuke setjes voor kerstdorpjes.

Net als de adventkalenders trouwens. Zitten ook bomvol kleine kerst scčne'tjes.

En last but not least. Lego is all.about "use your imagination!". Verzin en bouw zelf kerstborrel huisjes. Het is wel een kunst om je volwassenen perfectie te overwinnen. Want tevreden zijn met een gebouwtje dat begint in rood, overgaat in geel als de blokjes op zijn, dat kunt niet meer als volwassene :P .
pi_195795343
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:30 schreef bleiblei het volgende:

Net als de adventkalenders trouwens. Zitten ook bomvol kleine kerst scčne'tjes.

Bedankt voor de tip, ik ga er eentje bestellen O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:56:23 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195795742
Kind heeft zo ongeveer de hele dag gebouwd. We zijn halverwege de 900 stappen :') :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 22 oktober 2020 @ 22:06:23 #44
36431 bleiblei
pi_195796020
Op welke leeftijd is eigenlijk bij jullie kinderen de interesse in lego ontstaan? Hier is de interesse nog maar matig bij een 3.5 en 6 jaar oude kinderen. Ondanks de 3m3 lego die ik verzameld heb afgelopen 15 jaar :P .
pi_195796173
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Op welke leeftijd is eigenlijk bij jullie kinderen de interesse in lego ontstaan? Hier is de interesse nog maar matig bij een 3.5 en 6 jaar oude kinderen. Ondanks de 3m3 lego die ik verzameld heb afgelopen 15 jaar :P .
Met 4/4,5 jaar begon het met Lego Junior van Cars. En dat ging toen over in alle andere Lego.
pi_195796243
quote:
Bij Melle met 4 denk ik... toen kon hij de stappenplannen we volgen. Maar ja die is een beetje spezjul. Hij kan nu vrijwel alles alleen bouwen, voor zijn verjaardag krijgt hij de fossielenset van lego ideas O+

Maar mijn broertje vond lego volgens mij met 6/7 pas echt leuk
Kwak
pi_195796715
Na de foto's van de boomhut in wording van Lazi en het herfsttafereel van exode moest ik de boomhut gewoon ook hebben. Ik twijfelde er al maanden over, maar nu heb ik 'm maar gewoon besteld voordat hij straks overal op is. *O*

quote:
De jongens begonnen met een jaar of 4 en vanaf dat moment bouwen ze ook de City gebouwen zoals de brandweerkazerne, en het politiebureau zelf met minimale hulp. Er wordt hier op dit moment bijna elke dag gebouwd, maar de Lego ligt dan ook wel min of meer in het zicht in de woonkamer, dus ze kunnen er bijna niet omheen. :D
pi_195796896
Ik heb wel exodes mooie herfsttafel gezien maar de boomhut qua set niet bekeken.
Nu net in de shop gekeken en wat een schatje. ¤200 valt dan relatief mee. Prachtige kleuren. Toch een stukje natuur in huis. :+
pi_195797278
De boomhut is wel echt een gave set inderdaad. Maar niet echt bespeelbaar. Is allemaal wat fragieler zeg maar. Dat moet je zeker niet tegenhouden want hij ziet er echt cool uit. Veel voller en groter ook dan ik vooraf dacht.
Hij gaat er ook uit bij Lego dus als je hem wilt, snel kopen.

Alvast veel plezier met bouwen Nikki!

Als je rechtstreeks bij Lego koopt, even VIP worden, is gratis en zo spaar je voor korting of Lego cadeaus. Je kan dan ook eerder sets kopen als ze uitkomen.

Bleiblei, B begon rond de 3,5 interesse in Lego te krijgen en vanaf zijn 5e is het wel echt zijn grote hobby. Samen bouwen vindt hij wel nog steeds het leukste.
pi_195798206
Hier begon de interesse voor lego ook rond 4 jaar. Toen kreeg hij voor zijn verjaardag zijn eerste eigen set en sindsdien is hij erg enthousiast. Ik raad aan om met een simpel Lego juniors-setje te beginnen van iets wat de interesse sowieso al heeft. Bij mijn kleuter was dat iets uit de Jurassic Park-serie, maar ze hebben ook van bijvoorbeeld Toy Story wat junior spul.
  Manager PR/Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:12:49 #51
269689 crew  Viv
pi_195798368
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:47 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dat sneeuwhuisje dat je poste. Die strikkenwinkel had ik nog nooit gezien, maar dat zou Lala helemaal geweldig vinden, die kijkt dat ook heel graag op Disney+ Maar dat is een retired set dus veel te duur als kinderspeelgoed. Als ze nou gewoon los die speelfiguurtjes uit zouden brengen... Goofy's vliegtuig hebben we al, net als mega veel gewone blokken.
Ik vond ¤35 voor 4 Disney-figuurtjes en wat ZZ er verder aan mogelijkheden bij kreeg nog wel een redelijk bedrag. :) Ze had nog geen voordeur bijvoorbeeld, en de platen zijn van hetzelfde formaat (6x12 noppen) als bij het duurdere Modulair speelhuis (10929). Die hebben wij niet, maar ze had al wel deze Slaapkamer (10926):

Met Mickey's vakantiehuisje, de Slaapkamer en een kleine Bricklink-bestelling erbij (o.a. extra 6x12 platen, toilet, wastafel) kan ze nu dus ook zo'n modulair speelhuis bouwen. :Y)
pi_195801111
quote:
Mijn 5-jarige speelt al sinds zijn 4e heel veel met lego. De 2 jarige doet vrolijk mee....

Zeg, ik wil nu de boomhut hebben, die lijkt me zo tof!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:43:11 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195804279
Die interesse @bleiblei kwam toen mijn vriend van zijn ouders alle legomeuk uit zijn jeugd kreeg. Ongeveer een jaartje geleden (nu net 4 geworden). We laten hem trouwens vooral "vrij bouwen". Niks sorteren, de hele bende op de grond en ga maar lekker doen wat je leuk vindt.

MAAR! Ik heb een Lego-dilemma dat mooi meteen in dit topic past. Een best origineel dilemma. We hadden gisteren een legoset gehuurd. De hele dag samen gebouwd, geweldig!

Gehuurd, dus zuinig mee zijn, los van andere lego etc. Ik was zo goed bezig. Alleen gooit mijn vriend zijn glas water om over alle boekjes :( Na fohnen en zelfs strijken! (en ik strijk nooit, have mercy) zijn ze wel droog, maar gekreukeld. Iemand nog een gouden tip? Ik weet iig wie de set terug mag brengen }:|

Impressie van het bouwen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:00:40 #54
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195804570
Hier ook twee Lego fans. Bij J begon het toen hij vier werd (toen kreeg is z’n eerste lego juniors set), F bouwt vanaf zn derde mee (want zag de lego natuurlijk al 2 jaar liggen).

Mijn kinderen zijn beide bouwers. Het gaat echt om het creeeren. Er wordt daarna niet veel mee gespeeld. Het wordt meestal dezelfde dag weer uitelkaar gehaald om iets anders te maken. Ik zie bij kinderen van vrienden het omgekeerde ook gebeuren. Papa en mama moeten bouwen, maar daarna blijft het maandenlang staan om mee te spelen. Die kinderen houden ook van playmobil en soortgelijks. Dat is hier helemaal niet interessant, want ‘wat kun je daar dan zélf van maken?’.
pi_195804649
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:00 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook twee Lego fans. Bij J begon het toen hij vier werd (toen kreeg is z’n eerste lego juniors set), F bouwt vanaf zn derde mee (want zag de lego natuurlijk al 2 jaar liggen).

Mijn kinderen zijn beide bouwers. Het gaat echt om het creeeren. Er wordt daarna niet veel mee gespeeld. Het wordt meestal dezelfde dag weer uitelkaar gehaald om iets anders te maken. Ik zie bij kinderen van vrienden het omgekeerde ook gebeuren. Papa en mama moeten bouwen, maar daarna blijft het maandenlang staan om mee te spelen. Die kinderen houden ook van playmobil en soortgelijks. Dat is hier helemaal niet interessant, want ‘wat kun je daar dan zélf van maken?’.
Bij ons is het een combinatie tussen beiden. Het bouwen is erg leuk, maar er mee spelen ook. We hebben nu wel een regel ingesteld dat bepaalde sets niet de hele tijd op en afgebouwd worden, want dan blijven we bezig met stukjes zoeken.
pi_195805054
Ik heb ook een zelf-bouwer. Nieuwe setjes moeten verplicht een week in elkaar blijven en daarna.. succes ermee :W

Een aantal keer heb ik de hele bak op de tafel gekieperd en geprobeerd om via het boekje het één en ander weer te maken, maar dat is nu echt onbegonnen werk geworden :')
pi_195805165
Onze verzameling;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:45:49 #58
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_195808001
quote:
81s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Onze verzameling;
SPOILER
Zo ziet onze verzameling er ook uit hoor :D Wij hebben echt enorm veel Lego: van onze kinderen, van onszelf en zelfs nog Lego van mijn moeder! En m.u.v. de technisch Lego zit alles door elkaar. Alles op set of soort ordenen is in ons huishouden geen optie. Ik ben als blij als de Lego en de Playmobil gescheiden blijven :')

Onze kinderen bouwen gelukkig ook het liefst hun eigen bouwwerken: kastelen, boten, ruimteschepen etc. om daar vervolgens eindeloos mee te spelen. Man en ik bouwen ook graag mee O+
Oude (on)bekende.
pi_195808045
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:45 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Zo ziet onze verzameling er ook uit hoor :D Wij hebben echt enorm veel Lego: van onze kinderen, van onszelf en zelfs nog Lego van mijn moeder! En m.u.v. de technisch Lego zit alles door elkaar. Alles op set of soort ordenen is in ons huishouden geen optie. Ik ben als blij als de Lego en de Playmobil gescheiden blijven :')

Onze kinderen bouwen gelukkig ook het liefst hun eigen bouwwerken: kastelen, boten, ruimteschepen etc. om daar vervolgens eindeloos mee te spelen. Man en ik bouwen ook graag mee O+
Lego alleen nieuw en van Ali. Vooral veel City :Y
Duplo ligt boven, daar komt een groot gedeelte bij pake en beppe vandaan, oldskool uit de jaren 90 O+ Inclusief lang spoorbaan, vorig jaar heeft S een zelfrijdende trein (van.... Ali ;) ) voor z'n verjaardag gekregen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:53:37 #60
36431 bleiblei
pi_195809168
Dat doet altijd wel pijn aan mijn lego hart. Spul van Ali, lego noemen :+ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')