Oeh in het voorjaar kun je 'm weer opbouwen maar dan met bloesem erin.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:04 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, ja....wel handig als je eens een onderdeel mist. Overigens verkoopt Lego zelf ook losse onderdelen, zowel in de officiele winkels als online. Dus daar kan je ook nog even kijken.
De boomhut komt niet in ons wintertafereel, daar misstaat ie volledig namelijk, ook met witte bladeren. Dus dan gaat ie uit elkaar tot het voorjaar.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Oeh in het voorjaar kun je 'm weer opbouwen maar dan met bloesem erin.
De post.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat, die link naar de instructies? Waarom zou dat niet mogen?
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
De post.Ivm de OP en het andere Lego-topic.
Dat je het voor je zoon aan het bouwen bent is al een prima raakvlak met OUD.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 10:54 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik dus begonnen aan dat Pirateneiland uit de 90’s voor mijn zoon.
Nee, ik bedoelde dat sneeuwhuisje dat je poste. Die strikkenwinkel had ik nog nooit gezien, maar dat zou Lala helemaal geweldig vinden, die kijkt dat ook heel graag op Disney+ Maar dat is een retired set dus veel te duur als kinderspeelgoed. Als ze nou gewoon los die speelfiguurtjes uit zouden brengen... Goofy's vliegtuig hebben we al, net als mega veel gewone blokken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Haha, de dinosaurus met rolschaatsen.
[..]
Bedoel je de Minnie Mouse Bow-tique (10844)? Wat ik hierboven gelinkt had, heet "Mickey's vakantiehuisje", maar bevat behalve Mickey ook Minnie, Goofy en Pluto.![]()
Hier is dit waarschijnlijk ook de laatste Duplo voor ZZ. Qua motoriek en begrip zou ze wel al naar gewone Lego over kunnen, maar ze speelt graag hele verhalen met de Duplo-poppetjes en dieren. Haar motto is zelfs "bouwen is niet spelen".Dat zegt ze namelijk als ik de hele middag met haar op de grond heb zitten bouwen. "Maar mama, je hebt nog helemaal niet met mij gespeeld!"
Ik heb al wel een bak Lego Classic gekocht (en verstopt), maar ik durf die nog niet te introduceren omdat ik vrees dat ze dan ineens al haar Duplo links laat liggen, zo van "Duplo is voor peuters".
Zo te zien kan je de onderdelen van de huidige Lego trein gewoon gebruiken. Niet goedkoper dan een losse set Power up maar inderdaad dan heb je wel een trein en extra rails.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef FlyingFish het volgende:
Andere vraag, ik heb de kersttrein en deze wil ik graag rond laten rijden. Nou heb ik daarvoor 4 verschillende uitbreidingen nodig zag ik. Is het dan niet veel slimmer om een gewone elektrische LEGO-trein te kopen en dan die delen voor de kersttrein te gebruiken? Dan kan de rest van het jaar de gewone trein gebruikt worden. Of zijn die onderdelen niet uitwisselbaar?
Mijn oudste heeft de goederentrein voor z'n verjaardag gekregen, en dat is echt een enorme hit. We verhuizen binnenkort naar een huis waar hij een grotere kamer krijgt. De grootste reden dat hij er enorm naar uitkijkt is dat hij dan een treinbaan onder z'n bed (krijgt dan ook een halfhoogslaper) kan bouwen...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef FlyingFish het volgende:
Andere vraag, ik heb de kersttrein en deze wil ik graag rond laten rijden. Nou heb ik daarvoor 4 verschillende uitbreidingen nodig zag ik. Is het dan niet veel slimmer om een gewone elektrische LEGO-trein te kopen en dan die delen voor de kersttrein te gebruiken? Dan kan de rest van het jaar de gewone trein gebruikt worden. Of zijn die onderdelen niet uitwisselbaar?
Bedankt voor de tip, ik ga er eentje bestellenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:30 schreef bleiblei het volgende:
Net als de adventkalenders trouwens. Zitten ook bomvol kleine kerst scčne'tjes.
Met 4/4,5 jaar begon het met Lego Junior van Cars. En dat ging toen over in alle andere Lego.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Op welke leeftijd is eigenlijk bij jullie kinderen de interesse in lego ontstaan? Hier is de interesse nog maar matig bij een 3.5 en 6 jaar oude kinderen. Ondanks de 3m3 lego die ik verzameld heb afgelopen 15 jaar.
Bij Melle met 4 denk ik... toen kon hij de stappenplannen we volgen. Maar ja die is een beetje spezjul. Hij kan nu vrijwel alles alleen bouwen, voor zijn verjaardag krijgt hij de fossielenset van lego ideasquote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Op welke leeftijd is eigenlijk bij jullie kinderen de interesse in lego ontstaan? Hier is de interesse nog maar matig bij een 3.5 en 6 jaar oude kinderen. Ondanks de 3m3 lego die ik verzameld heb afgelopen 15 jaar.
De jongens begonnen met een jaar of 4 en vanaf dat moment bouwen ze ook de City gebouwen zoals de brandweerkazerne, en het politiebureau zelf met minimale hulp. Er wordt hier op dit moment bijna elke dag gebouwd, maar de Lego ligt dan ook wel min of meer in het zicht in de woonkamer, dus ze kunnen er bijna niet omheen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Ik vond ¤35 voor 4 Disney-figuurtjes en wat ZZ er verder aan mogelijkheden bij kreeg nog wel een redelijk bedrag.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:47 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat sneeuwhuisje dat je poste. Die strikkenwinkel had ik nog nooit gezien, maar dat zou Lala helemaal geweldig vinden, die kijkt dat ook heel graag op Disney+ Maar dat is een retired set dus veel te duur als kinderspeelgoed. Als ze nou gewoon los die speelfiguurtjes uit zouden brengen... Goofy's vliegtuig hebben we al, net als mega veel gewone blokken.
Mijn 5-jarige speelt al sinds zijn 4e heel veel met lego. De 2 jarige doet vrolijk mee....quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons is het een combinatie tussen beiden. Het bouwen is erg leuk, maar er mee spelen ook. We hebben nu wel een regel ingesteld dat bepaalde sets niet de hele tijd op en afgebouwd worden, want dan blijven we bezig met stukjes zoeken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 13:00 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook twee Lego fans. Bij J begon het toen hij vier werd (toen kreeg is z’n eerste lego juniors set), F bouwt vanaf zn derde mee (want zag de lego natuurlijk al 2 jaar liggen).
Mijn kinderen zijn beide bouwers. Het gaat echt om het creeeren. Er wordt daarna niet veel mee gespeeld. Het wordt meestal dezelfde dag weer uitelkaar gehaald om iets anders te maken. Ik zie bij kinderen van vrienden het omgekeerde ook gebeuren. Papa en mama moeten bouwen, maar daarna blijft het maandenlang staan om mee te spelen. Die kinderen houden ook van playmobil en soortgelijks. Dat is hier helemaal niet interessant, want ‘wat kun je daar dan zélf van maken?’.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 13:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Onze verzameling;Zo ziet onze verzameling er ook uit hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben echt enorm veel Lego: van onze kinderen, van onszelf en zelfs nog Lego van mijn moeder! En m.u.v. de technisch Lego zit alles door elkaar. Alles op set of soort ordenen is in ons huishouden geen optie. Ik ben als blij als de Lego en de Playmobil gescheiden blijven
![]()
Onze kinderen bouwen gelukkig ook het liefst hun eigen bouwwerken: kastelen, boten, ruimteschepen etc. om daar vervolgens eindeloos mee te spelen. Man en ik bouwen ook graag mee
Oude (on)bekende.
Lego alleen nieuw en van Ali. Vooral veel Cityquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:45 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Zo ziet onze verzameling er ook uit hoorWij hebben echt enorm veel Lego: van onze kinderen, van onszelf en zelfs nog Lego van mijn moeder! En m.u.v. de technisch Lego zit alles door elkaar. Alles op set of soort ordenen is in ons huishouden geen optie. Ik ben als blij als de Lego en de Playmobil gescheiden blijven
![]()
Onze kinderen bouwen gelukkig ook het liefst hun eigen bouwwerken: kastelen, boten, ruimteschepen etc. om daar vervolgens eindeloos mee te spelen. Man en ik bouwen ook graag mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |