abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 02:00:29 #1
269689 crew  Viv
RAWR!
pi_195778066

LEGO, het LEGO-logo, de minifiguur, DUPLO, LEGENDS OF CHIMA, NINJAGO, BIONICLE, MINDSTORMS en MIXELS zijn handelsmerken/met copyright beschermde onderdelen van de LEGO Groep. ©2020 The LEGO Group.

Welkom in het grote LEGO-topic voor jong en OUD! *O*

Met LEGO bedoelen we hier álle thema's die dit bedrijf heeft voortgebracht vanaf de beginjaren tot nu toe. Je kunt in dit topic terecht met vragen als "Is thema X al leuk voor een 8-jarige?", en natuurlijk gaan we hier oeh en ah zeggen als het DUPLO-bouwwerk van een 3-jarige gepost wordt! O+ Daarnaast kan het hier bijvoorbeeld gaan over goede LEGO-aanbiedingen, het opbergen en eventueel sorteren van LEGO, en over onze eigen bouwwerken.

Bij dat laatste is het wel zo leuk als er raakvlakken zijn met het ouderschap. Hebben de kinderen meegeholpen met bouwen, of werd het juist bijna gesloopt door ze? ;) Kijk anders ook eens in subforum Memory Lane, daar loopt een reeks met veel volwassen LEGO-fans die niet per se ouders zijn: Topicreeks: Het enige echte Lego-topic
Alle toffe FOK!kers helpen FOK!kers-acties in je MyAT:
FHF volgtopic: actuele topics met hulpvraag of hulpaanbod
pi_195778906
Lego O+

Ik hou ervan! Sjaak gelukkig ook O+
Sjaak heeft veel losse stenen, de grote brandweerkazerne en wat Super Mario. Ik heb de kersttrein (gemotoriseerd) en nu twijfel ik over een kerstdorp, maar die worden niet meer gemaakt en zijn tweedehands super duur.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_195779620
MevrC, welke zou je willen? De brandweerkazerne is nieuw nog te koop en het station ook volgens mij.
En natuurlijk het elvenhuisje van dit jaar.

Wij zijn momenteel samen met B een stad aan het bouwen vanwege de Lego challenge van Lego World Week. Erg leuk om te doen met zijn 3en. Juul huppelt er doorheen en test af en toe of het gebouwde een orkaan zou overleven.
pi_195779776
Ik weet nog wel dat ik 2 uur aan een lego set zat te bouwen voor mijn dochter en toe het eindelijk klaar was vroeg ze of ze het uit elkaar mocht halen om er zelf wat van te bouwen :') Zo gaat het wel meestal. Vriend en dochter kopen een set en ik zet 'm in elkaar :)
pi_195780432
Melba vindt het in elkaar zetten super leuk. We hebben dus vrij veel van die 3-in-1 sets. De leukste is het pirstenschip/piratenhuis/pirateneiland.

Hij is ook gek op ruimtelego en heeft veel losse blokjes.

Hij wil heel graag lego mario maar ik hou dat een beetje af, erg duur en ik gok dat hij het snel zat is. Zelfde met Ninjago....
Kwak
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 09:53:50 #6
269689 crew  Viv
RAWR!
pi_195780472
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:48 schreef exode het volgende:
Juul huppelt er doorheen en test af en toe of het gebouwde een orkaan zou overleven.
O+

ZZ kreeg van ons deze Duplo-set (10889) voor haar 4e verjaardag (bij amazon te koop voor ¤35):

Dit was de eerste keer dat ze iets met bouwinstructies had, en het lukte haar wel met een beetje hulp! :) Soms pakte ze wel de goede blokjes, maar zette ze die naar eigen inzicht ergens op zonder nog naar het boekje te kijken. Dat heeft ze van haar vader. :')
pi_195780660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:51 schreef kwakz0r het volgende:
Melba vindt het in elkaar zetten super leuk. We hebben dus vrij veel van die 3-in-1 sets. De leukste is het pirstenschip/piratenhuis/pirateneiland.

Hij wil heel graag lego mario maar ik hou dat een beetje af, erg duur en ik gok dat hij het snel zat is. Zelfde met Ninjago....
Dat mariolego is wel heel leuk, maar erg prijzig inderdaad. Net als dat disneylego. Mijn dochter wilde lego van minecraft hebben... Nouuuu, laten we dat maar niet doen :P
pi_195781351
Nou, ik dus begonnen aan dat Pirateneiland uit de 90’s voor mijn zoon.
Wat een kut instructies. :X Dat doen ze tegenwoordig toch een stuk beter met die stap voor stap dingen.
Nu ben je per pagina verrast en overrompeld over wat er nu weer allemaal bijgebouwd moet worden. :')
Ik vind het ook best lastig te zien maar dat kan mijn onervarenheid zijn.
Hier de instructies. :')
https://letsbuilditagain.com/instructions/6273/

Ps: mag dit nu wel of niet hier? :?
pi_195781710

Altijd leuke uitdaging deze
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195782275
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat mariolego is wel heel leuk, maar erg prijzig inderdaad. Net als dat disneylego. Mijn dochter wilde lego van minecraft hebben... Nouuuu, laten we dat maar niet doen :P
Disney is wel heel leuk! Hier wordt regelmatig de hele film van Vaiana nagespeeld met de Vaiana sets. Het mooie is dat die sets in het geval van Vaiana wel zo'n beetje alle gebeurtenissen uit de film coveren. O+
pi_195782281
Venco, ja de instructies van vroeger waren nogal anders, al vind ik die van het heden wel erg debielproof. Een tussenweg zou ik ideaal vinden. Wij pakken overigens vrijwel altijd de online instructies in 3D, dat vindt met name B erg fijn.

Ik ga morgen met B naar Mini Billund, dan gaan we een hoop oude sets zien O+

In november komen eindelijk de prijzen en boekbaarheid van Legoland Billund beschikbaar. Wij zouden in de meivakantie gaan via Tui, maar dat werd uiteraard geannuleerd. Onze voucher is nog een tijd geldig, maar ik ga in principe meteen boeken als de meivakantie 2021 beschikbaar is.
pi_195782341

Wij hebben vooral veel Jurassic Park Lego en creator 3 in 1. Ik ben nu langzaam ook wat LEGO city aan het introduceren.

Voor de meiden had ik vorig jaar dat Minnie duplo huis op hun verlanglijstje staan maar die hebben ze toen niet gekregen. Ik twijfel of ik hem er voor nu nog op zal laten staan. We hebben al mega veel duplo, en ik verwacht dat de meiden ook volgend jaar over zullen stappen naar gewone Lego. Maar Minnie vinden ze geweldig...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195782640
hier 2 kinderen dol op Lego. Oudste vooral om te bouwen en neer te zetten, jongste speelt er dan ook echt mee. Ik heb een poos geleden een behoorlijke bak oude Lego op de kop weten te tikken op marktplaats. Moest wel in bad want t stonk enorm. In het begin snapten ze niet helemaal wat ze er mee moesten. Waar zijn de boekjes? Toen ben ik zelf wat gaan bouwen en nu vinden ze het helemaal leuk. Zelf wat verzinnen.

Jongste wil graag de mario Lego voor zijn verjaardag, maar ikzelf vind eigenlijk Lego boost leuker voor hem. Binnenkort maar eens laten zien aan hem.
Is het interessant Joost?
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 12:14:59 #14
269689 crew  Viv
RAWR!
pi_195782681
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:54 schreef vencodark het volgende:
Ps: mag dit nu wel of niet hier? :?
Wat, die link naar de instructies? Waarom zou dat niet mogen? :o
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 12:40:34 #15
269689 crew  Viv
RAWR!
pi_195783074
quote:
Haha, de dinosaurus met rolschaatsen. _O_
quote:
Voor de meiden had ik vorig jaar dat Minnie duplo huis op hun verlanglijstje staan maar die hebben ze toen niet gekregen. Ik twijfel of ik hem er voor nu nog op zal laten staan. We hebben al mega veel duplo, en ik verwacht dat de meiden ook volgend jaar over zullen stappen naar gewone Lego. Maar Minnie vinden ze geweldig...
Bedoel je de Minnie Mouse Bow-tique (10844)? Wat ik hierboven gelinkt had, heet "Mickey's vakantiehuisje", maar bevat behalve Mickey ook Minnie, Goofy en Pluto. O+

Hier is dit waarschijnlijk ook de laatste Duplo voor ZZ. Qua motoriek en begrip zou ze wel al naar gewone Lego over kunnen, maar ze speelt graag hele verhalen met de Duplo-poppetjes en dieren. Haar motto is zelfs "bouwen is niet spelen". :D Dat zegt ze namelijk als ik de hele middag met haar op de grond heb zitten bouwen. "Maar mama, je hebt nog helemaal niet met mij gespeeld!"

Ik heb al wel een bak Lego Classic gekocht (en verstopt), maar ik durf die nog niet te introduceren omdat ik vrees dat ze dan ineens al haar Duplo links laat liggen, zo van "Duplo is voor peuters". :')
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:48:00 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195783221
Wij zijn als vakantieproject voor het eerst de boomhut aan het bouwen. Maar 900 stappen dus dat duurt wel even :+

Verder hebben we van creator winkelstraat onderdelen die aan elkaar passen. Superleuk maar ik vind wel dat er zoveel uitkomt dat veel zaken vrij snel niet meer verkrijgbaar zijn.
Met zijn verjaardag aan het begin van het jaar en dan eind van het jaar met de feestdagen verder met de sets uitbreiden gaat soms al niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195783272
B van ruim 6,5 bouwt nog steeds met Duplo hoor, dat gaat lekker snel. Het past ook op elkaar dus je kan het bouwend combineren. Dus Lego introduceren betekent niet dat Duplo weg kan. Ik zie het bij meer kinderen, ook de vriendjes van B bouwen er mee als het in het zicht staat.

Wij hebben altijd een Lego winterdorp en nu een Lego hersttafel op speelhoogte van Juul. Maar ze zit er eigenlijk nooit aan, ze kijkt er wel vaak naar. Er zitten ook kleine grapjes in verstopt en die vindt ze altijd. O+ Ze weet dat ze er niet aan mag zitten, maar ik denk dat ze het zelf gewoon zonde vindt om eraan te zitten. Want ik heb niet de illusie dat wij een perfect luisterend kind hebben.
pi_195783296
Oooooh Laziness, de boomhut! Bij ons staat ie nu in Herfstopstelling met extra rode bladeren om het nog wat extra herfstig te maken. Leuk om te bouwen is ie! Gave technieken zitten erin.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:55:09 #19
244125 laziness
pi_195783368
@exode doe eens foto’s van jullie winterdorp en herfsttafel delen O-) Goede inspiratie voor dit topic!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:57:16 #20
244125 laziness
pi_195783414
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:51 schreef exode het volgende:
Oooooh Laziness, de boomhut! Bij ons staat ie nu in Herfstopstelling met extra rode bladeren om het nog wat extra herfstig te maken. Leuk om te bouwen is ie! Gave technieken zitten erin.
Waar heb je die rode bladeren vandaan? Ik heb al zitten kijken naar witte voor de winter en roze bloemetjes voor de lente :D
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:58:24 #21
244125 laziness
pi_195783442
Alle bijzondere duplo vormen hebben wij weg gedaan inmiddels maar de gewone blokken gebruiken we voor de hubelino baan nog :Y
pi_195783551
Het herfst tafereel wat er momenteel staat. Dit blijft staan tot 6 december dan komt het Winterdorp, maar die is een stuk groter :D

Dat kleine chaletje wat je links tegen de witte muur ziet, is een typisch oud Lego pakketje. Die zijn nu volledig uit proportie met de nieuwere Lego. Eigenlijk vind ik die oude Creator sets veel leuker dan de huidige.
pi_195783588
De rode bladeren zijn moeilijk te vinden omdat ze amper in sets zijn verkocht. Ik heb ze los besteld via Bricklink, ik geloof dat ik er 20 heb besteld bij 1 verkoper. Ken je Bricklink? Dat is echt ideaal als je losse dingen zoekt, zo is dit tafereel ook aangevuld. Ik geef er kapitalen uit.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:13:12 #24
244125 laziness
pi_195783700
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:05 schreef exode het volgende:
De rode bladeren zijn moeilijk te vinden omdat ze amper in sets zijn verkocht. Ik heb ze los besteld via Bricklink, ik geloof dat ik er 20 heb besteld bij 1 verkoper. Ken je Bricklink? Dat is echt ideaal als je losse dingen zoekt, zo is dit tafereel ook aangevuld. Ik geef er kapitalen uit.
Ja daar zag ik ze dus niet maar ben nog niet zo bekend met die site dus kan aan mij liggen ;)
pi_195783734
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja daar zag ik ze dus niet maar ben nog niet zo bekend met die site dus kan aan mij liggen ;)
Nou ja, de site is echt wel even puzzelen als je er niet bekend mee bent. Ik heb er heel wat uren in zitten inmiddels.

De rode bladeren kan je onder anderen hier kopen: https://store.bricklink.com/Pazzo#/splash zoek even op partnummer 2417.
Dit is een goede verkoper. Handig is wel om even in zijn shop te kijken of er nog meer is wat je wilt hebben, dat scheelt aangezien je handling en verzendkosten moet betalen.
pi_195784185
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:51 schreef kwakz0r het volgende:

Ik heb het een jaar volgehouden om geen Ninjago te kopen... toen kwam vorig jaar Sint met een setje.....
Ninjago is nu nog steeds favoriet.

Bij mij niet, ik wil die huisjes van 3 in 1 ;)
pi_195784277
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:03 schreef exode het volgende:
Het herfst tafereel wat er momenteel staat. Dit blijft staan tot 6 december dan komt het Winterdorp, maar die is een stuk groter :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat kleine chaletje wat je links tegen de witte muur ziet, is een typisch oud Lego pakketje. Die zijn nu volledig uit proportie met de nieuwere Lego. Eigenlijk vind ik die oude Creator sets veel leuker dan de huidige.
Spelen ze er dan ook mee of staat het er meer voor de sier?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:46:53 #28
244125 laziness
pi_195784311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:15 schreef exode het volgende:

[..]

Nou ja, de site is echt wel even puzzelen als je er niet bekend mee bent. Ik heb er heel wat uren in zitten inmiddels.

De rode bladeren kan je onder anderen hier kopen: https://store.bricklink.com/Pazzo#/splash zoek even op partnummer 2417.
Dit is een goede verkoper. Handig is wel om even in zijn shop te kijken of er nog meer is wat je wilt hebben, dat scheelt aangezien je handling en verzendkosten moet betalen.
Merci! Aardige rabbit hole dat bricklink, ik zie het al :7
pi_195784613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:44 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Spelen ze er dan ook mee of staat het er meer voor de sier?
Dit is wel echt voor de sier, al flippen we niet als ze eraan hebben gezeten. Zo wil Juul de poppetjes wel eens een andere plek geven. Bij het zomertafereel zaten ook auto's en daar rijdt B dan wel mee rond door het zomerlandschap.
Maar dit is wel echt onze Lego, zit geen steentje van B bij. Dat houden we bewust gescheiden.

In de apothekerskast staat Lego waar ze niet aan mogen zitten, hier staat bijvoorbeeld Central Perk van Friends.
pi_195784681
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:46 schreef laziness het volgende:

[..]

Merci! Aardige rabbit hole dat bricklink, ik zie het al :7
Haha, ja....wel handig als je eens een onderdeel mist. Overigens verkoopt Lego zelf ook losse onderdelen, zowel in de officiele winkels als online. Dus daar kan je ook nog even kijken.

De boomhut komt niet in ons wintertafereel, daar misstaat ie volledig namelijk, ook met witte bladeren. Dus dan gaat ie uit elkaar tot het voorjaar.
pi_195784902
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:04 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, ja....wel handig als je eens een onderdeel mist. Overigens verkoopt Lego zelf ook losse onderdelen, zowel in de officiele winkels als online. Dus daar kan je ook nog even kijken.

De boomhut komt niet in ons wintertafereel, daar misstaat ie volledig namelijk, ook met witte bladeren. Dus dan gaat ie uit elkaar tot het voorjaar.
Oeh in het voorjaar kun je 'm weer opbouwen maar dan met bloesem erin. O+
pi_195784970
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:13 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Oeh in het voorjaar kun je 'm weer opbouwen maar dan met bloesem erin. O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

B is altijd van het bedenken en meebeslissen. Dus ben benieuwd hoe hij het voorjaar voor zich gaat zien.
pi_195785247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:14 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat, die link naar de instructies? Waarom zou dat niet mogen? :o
De post. :+ Ivm de OP en het andere Lego-topic. ;)
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:42:52 #34
269689 crew  Viv
RAWR!
pi_195785592
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

De post. :+ Ivm de OP en het andere Lego-topic. ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:54 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik dus begonnen aan dat Pirateneiland uit de 90’s voor mijn zoon.
Dat je het voor je zoon aan het bouwen bent is al een prima raakvlak met OUD. :Y)
pi_195785752
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:40 schreef Viv het volgende:

[..]

Haha, de dinosaurus met rolschaatsen. _O_
[..]

Bedoel je de Minnie Mouse Bow-tique (10844)? Wat ik hierboven gelinkt had, heet "Mickey's vakantiehuisje", maar bevat behalve Mickey ook Minnie, Goofy en Pluto. O+

Hier is dit waarschijnlijk ook de laatste Duplo voor ZZ. Qua motoriek en begrip zou ze wel al naar gewone Lego over kunnen, maar ze speelt graag hele verhalen met de Duplo-poppetjes en dieren. Haar motto is zelfs "bouwen is niet spelen". :D Dat zegt ze namelijk als ik de hele middag met haar op de grond heb zitten bouwen. "Maar mama, je hebt nog helemaal niet met mij gespeeld!"

Ik heb al wel een bak Lego Classic gekocht (en verstopt), maar ik durf die nog niet te introduceren omdat ik vrees dat ze dan ineens al haar Duplo links laat liggen, zo van "Duplo is voor peuters". :')
Nee, ik bedoelde dat sneeuwhuisje dat je poste. Die strikkenwinkel had ik nog nooit gezien, maar dat zou Lala helemaal geweldig vinden, die kijkt dat ook heel graag op Disney+ Maar dat is een retired set dus veel te duur als kinderspeelgoed. Als ze nou gewoon los die speelfiguurtjes uit zouden brengen... Goofy's vliegtuig hebben we al, net als mega veel gewone blokken.

Hier wordt met alles nog fanatiek gespeeld, maandag is nog de hele woonkamer omgetoverd tot dierentuin met treinbaan er doorheen, maar ook met de gewone lego wordt door kleuter echt gespeeld (vooral met ons, want zijn zusjes spelen niet zoals hij dat graag wil terwijl hij dat van mij wel accepteert).
pi_195785812
Andere vraag, ik heb de kersttrein en deze wil ik graag rond laten rijden. Nou heb ik daarvoor 4 verschillende uitbreidingen nodig zag ik. Is het dan niet veel slimmer om een gewone elektrische LEGO-trein te kopen en dan die delen voor de kersttrein te gebruiken? Dan kan de rest van het jaar de gewone trein gebruikt worden. Of zijn die onderdelen niet uitwisselbaar?
pi_195786515
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef FlyingFish het volgende:
Andere vraag, ik heb de kersttrein en deze wil ik graag rond laten rijden. Nou heb ik daarvoor 4 verschillende uitbreidingen nodig zag ik. Is het dan niet veel slimmer om een gewone elektrische LEGO-trein te kopen en dan die delen voor de kersttrein te gebruiken? Dan kan de rest van het jaar de gewone trein gebruikt worden. Of zijn die onderdelen niet uitwisselbaar?
Zo te zien kan je de onderdelen van de huidige Lego trein gewoon gebruiken. Niet goedkoper dan een losse set Power up maar inderdaad dan heb je wel een trein en extra rails.
pi_195787613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn oudste heeft de goederentrein voor z'n verjaardag gekregen, en dat is echt een enorme hit. We verhuizen binnenkort naar een huis waar hij een grotere kamer krijgt. De grootste reden dat hij er enorm naar uitkijkt is dat hij dan een treinbaan onder z'n bed (krijgt dan ook een halfhoogslaper) kan bouwen... O+
pi_195789350
Wat een tof topic 😍

We hebben laatst de Ikea/Lego opbergbakken gekocht voor over een tijdje. Zoontje is nu 2 jaar en we hebben al een flinke collectie Duplo, met name dieren en safari thema. Van Lego is er in dit thema helaas maar weinig te vinden toch?!

Vraagje: ik zou het tof vinden om elk jaar iets van Lego voor kerst te kopen om uiteindelijk een lego kerstdorp van te maken. Als soort familietraditie om die elk jaar op te bouwen. En uit enthousiasme begin ik dit jaar gewoon al zelf haha. Wat zijn een beetje leuke sets om mee te beginnen? Voorkeur onder de ¤100.
Duplo hebben we al een leuke kerstset van en wil nu langzaam Lego gaan verzamelen.

Oja, exode ik ben echt verliefd op je herfstdorp! Helemaal fantastisch!

[ Bericht 5% gewijzigd door noa11 op 22-10-2020 17:12:10 (Jompels herfstdorp toevoegen :smile:) ]
pi_195789918
Wat leuk Noa!

Voor Kerst, houd in november en december ook je Kruidvat in de gaten, daar komen elk jaar wat kleine Lego Kerstsets in de schappen. Veel goedkoper dan ze nu op andere sites worden aangeboden.
Deze hebben wij bijvoorbeeld 2 jaar geleden gekocht voor ¤ 10 en ik zag ze vorig jaar ook liggen.
https://www.bol.com/nl/p/(...)Xw3r92EaAmpqEALw_wcB
Ook een kleine set met kerstmarktkraampjes lag er elk jaar.

Lego brengt elk jaar in oktober een speciale Kerst set uit. Die zijn dan rond de ¤ 90. Sommige sets zijn snel uitverkocht en worden de jaren daarna voor woekerprijzen verkocht via bijvoorbeeld Bol.com.

Dit jaar is het een elvenhuisje, die kost iets van ¤ 90, dus daar zou je mee kunnen starten.

2 jaar geleden was het een brandweerkazerne, die was blijkbaar minder populair want die kan je nog steeds voor ¤ 100 kopen
https://www.bol.com/nl/p/(...)-fAjTAkaAnkNEALw_wcB

Bij het Kruidvat verkopen ze ook vaak witte bouwplaten dan heb je meteen een sneeuw ondergrond 8-)
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:30:53 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195795098
In november krijg je op lego.com ook vaak een kerstgerelateerde gift bij aankopen boven bedrag x. Zijn vaak ook leuke setjes voor kerstdorpjes.

Net als de adventkalenders trouwens. Zitten ook bomvol kleine kerst scène'tjes.

En last but not least. Lego is all.about "use your imagination!". Verzin en bouw zelf kerstborrel huisjes. Het is wel een kunst om je volwassenen perfectie te overwinnen. Want tevreden zijn met een gebouwtje dat begint in rood, overgaat in geel als de blokjes op zijn, dat kunt niet meer als volwassene :P .
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:41:17 #42
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_195795343
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:30 schreef bleiblei het volgende:

Net als de adventkalenders trouwens. Zitten ook bomvol kleine kerst scène'tjes.

Bedankt voor de tip, ik ga er eentje bestellen O+
''Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.''
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:56:23 #43
244125 laziness
pi_195795742
Kind heeft zo ongeveer de hele dag gebouwd. We zijn halverwege de 900 stappen :') :P
  donderdag 22 oktober 2020 @ 22:06:23 #44
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195796020
Op welke leeftijd is eigenlijk bij jullie kinderen de interesse in lego ontstaan? Hier is de interesse nog maar matig bij een 3.5 en 6 jaar oude kinderen. Ondanks de 3m3 lego die ik verzameld heb afgelopen 15 jaar :P .
pi_195796173
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Op welke leeftijd is eigenlijk bij jullie kinderen de interesse in lego ontstaan? Hier is de interesse nog maar matig bij een 3.5 en 6 jaar oude kinderen. Ondanks de 3m3 lego die ik verzameld heb afgelopen 15 jaar :P .
Met 4/4,5 jaar begon het met Lego Junior van Cars. En dat ging toen over in alle andere Lego.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_195796243
quote:
Bij Melle met 4 denk ik... toen kon hij de stappenplannen we volgen. Maar ja die is een beetje spezjul. Hij kan nu vrijwel alles alleen bouwen, voor zijn verjaardag krijgt hij de fossielenset van lego ideas O+

Maar mijn broertje vond lego volgens mij met 6/7 pas echt leuk
Kwak
pi_195796715
Na de foto's van de boomhut in wording van Lazi en het herfsttafereel van exode moest ik de boomhut gewoon ook hebben. Ik twijfelde er al maanden over, maar nu heb ik 'm maar gewoon besteld voordat hij straks overal op is. *O*

quote:
De jongens begonnen met een jaar of 4 en vanaf dat moment bouwen ze ook de City gebouwen zoals de brandweerkazerne, en het politiebureau zelf met minimale hulp. Er wordt hier op dit moment bijna elke dag gebouwd, maar de Lego ligt dan ook wel min of meer in het zicht in de woonkamer, dus ze kunnen er bijna niet omheen. :D
pi_195796896
Ik heb wel exodes mooie herfsttafel gezien maar de boomhut qua set niet bekeken.
Nu net in de shop gekeken en wat een schatje. ¤200 valt dan relatief mee. Prachtige kleuren. Toch een stukje natuur in huis. :+
pi_195797278
De boomhut is wel echt een gave set inderdaad. Maar niet echt bespeelbaar. Is allemaal wat fragieler zeg maar. Dat moet je zeker niet tegenhouden want hij ziet er echt cool uit. Veel voller en groter ook dan ik vooraf dacht.
Hij gaat er ook uit bij Lego dus als je hem wilt, snel kopen.

Alvast veel plezier met bouwen Nikki!

Als je rechtstreeks bij Lego koopt, even VIP worden, is gratis en zo spaar je voor korting of Lego cadeaus. Je kan dan ook eerder sets kopen als ze uitkomen.

Bleiblei, B begon rond de 3,5 interesse in Lego te krijgen en vanaf zijn 5e is het wel echt zijn grote hobby. Samen bouwen vindt hij wel nog steeds het leukste.
pi_195798206
Hier begon de interesse voor lego ook rond 4 jaar. Toen kreeg hij voor zijn verjaardag zijn eerste eigen set en sindsdien is hij erg enthousiast. Ik raad aan om met een simpel Lego juniors-setje te beginnen van iets wat de interesse sowieso al heeft. Bij mijn kleuter was dat iets uit de Jurassic Park-serie, maar ze hebben ook van bijvoorbeeld Toy Story wat junior spul.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')