abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195764012
quote:
Nieuws over "long covid" ?
Nee, we hebben harde data nodig (en dan bedoel ik niet een Facebook onderzoek van het Longfonds :') ) geen "nieuws".....
Hebben de zorgverzekeraars en het UWV al aan de bel getrokken over de enorme aantallen mensen met langdurige Covid-19 klachten ?
Nee he ?, valt wel mee dus.....

Ja, je hoort wel veel werkgevers over verzuim, maar dat is omdat iedereen nu opeens met klachten zoals snotneus en kuchje thuisblijft, of in quarantaine moet
Niet omdat ze daadwerkelijk ZIEK zijn....
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:59 schreef phoenyx het volgende:
Ik zie ze nog steeds niet. Ik zie ze dingen zeggen als 'veel' etc. Ik zie geen statistieken om het te onderbouwen. Dat wil ik graag zien want dat zegt iets.
Precies ^O^
pi_195764109
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:22 schreef Mikeytt het volgende:
Niet te betalen? Andere landen hebben ook volledige lockdowns ingevoerd voor de gehele bevolking, niet enkel een klein deel.
Ja, en ook in die andere landen veroorzaken die lockdowns gigantische begrotingstekorten, en een krimp van de economie die in de dubbele cijfers loopt
Ongekend in vredestijd

Ja, tuurlijk, centrale banken kunnen nu uit het niets geld creeren, maar de staatsschuld loopt op in die landen hoor
Er zal snoeihard bezuinigd gaan worden op heel veel terreinen
pi_195764332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:58 schreef zoost het volgende:

[..]

We hebben kwetsbaren en geen-kwetsbaren. Dat is niet politiek. Dat is een feit.
Dat klopt. Maar die groep is groter dan men denkt.

quote:
Alleen 67+ in de groep kwetsbaren plaatsen.
Vanaf 65 loop je al een verhoogd risico, en je wilt even alle hart, long, diabetisch, en de overgewicht groep vergeten. Dit zijn even de grote groepen, er zijn natuurlijk veel meer risico groepen, nierpatinten vallen er ook bijvoorbeeld onder.

Die lopen namelijk ook allemaal een verhoogd risico. Dat is namelijk ook een feit. \Je kunt het eventueel tegen de griep prik aanleggen. Het is ongeveer dezelfde groep, maar niet iedereen wil de griepprik nemen of hebben.

Maar snel gerekend is dit wel ongeveer 1/3 van Nederland waar je over spreekt.

quote:
Volgens mij klopt dat niet. Nu geen tijd maar ik zal het opzoeken.

Edit: OK, opgezocht. Ziekenhuisopnames zijn met name 70+.
Bron: https://www.rivm.nl/docum(...)ovid-19-in-nederland

Heb je misschien ook de pagina voor mij even?

Ik had het namelijk gehoord van iemand die in het ziekenhuis werkt. Dat het nu voornamelijk jongeren zijn.
Duizend coronapatinten in ziekenhuis; ze zijn jonger en liggen er minder lang
pi_195764424
@Rolfieo :') Heb je dat artikel uberhaupt wel gelezen wat je post ?
Met je "Ik had het namelijk gehoord van iemand die in het ziekenhuis werkt. Dat het nu voornamelijk jongeren zijn"
Dat patienten nu (iets) jonger zijn dan bij de 1e golf, dat is wat anders dan dat het 'jongeren' zijn....
Want dit staat in dat NOS artikel wat je linkt;
quote:
Ook op de intensive care is te zien dat coronapatinten iets jonger zijn dan voorheen. Maar onder de streep worden nog altijd verreweg het vaakst mensen van boven de 50 jaar oud opgenomen in het ziekenhuis.
pi_195764511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:59 schreef phoenyx het volgende:
Ik zie ze nog steeds niet. Ik zie ze dingen zeggen als 'veel' etc. Ik zie geen statistieken om het te onderbouwen. Dat wil ik graag zien want dat zegt iets.
Nadeel van dit is... Het is nog allemaal in onderzoek.
We weten gewoon nog heel weinig van Covid-19 op de korte termijn. En de lange termijn nog helemaal weinig.

Het enige wat ze wel weten, is dat er een behoorlijke groep (schattingen 10%) langdurig last blijft houden een een hele reeks van Covid-19 gerelateerde klachten.

Waarom heb ik bijvoorbeeld een terug val gekregen, na 3 maanden van mijn Covid-19 besmetting. Mijn terugval was heftiger dan mijn oorspronkelijke besmetting. En mijn terugval was betrekkelijk mild als ik sommige andere verhalen lees.
Men heeft geen antwoorden op, waar komt dit vandaan? Waarom die zware terugval?

Men is bezig met onderzoeken, maar zoals altijd met iets nieuws. Men loopt flink achter de feiten aan.
Geneest men wel op termijn? Of toch niet? Komen de terugvallen nog een keer terug of was het eenmalig?

Ik ging ook pas naar de dokter toe, omdat ik de trap niet meer op kon. Daarvoor beschouwde ik het als gewoon herstel. Maar ik was duidelijk meer moe en sneller buiten adem dan voorheen. Iets wat ik bij meerdere ex-covid-19 patinten hoor. Maar je stapt ook niet direct naar de dokter toe. Je weet dat een infectie herstel tijd kost.
Ik zat ook pas op 3 maanden na mijn covid-19 infectie, dat ik "normaal" moe/buiten adem was. Wat al vrij lang is/was.
Pas toen ik de trap niet meer op kon, ben ik naar de huisarts gegaan en ben ik een medisch traject in gegaan.

Ze kijken nu pas naar de gevallen van de eerste golf (en de tweede komt er al weer aan). We zijn eigenlijk nog voornamelijk op de korte termijn bezig in Covid-19.

Nadeel is dat harde feiten ontbreken, omdat men nog bezig is met onderzoeken en dit kost tijd.

Feit is wel, dat er een flinke aantal ex-corona patinten langdurige klachten heeft die men nog niet kan verklaren.
pi_195764642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:14 schreef Rolfieo het volgende:Nadeel van dit is... Het is nog allemaal in onderzoek.
We weten gewoon nog heel weinig van Covid-19 op de korte termijn. En de lange termijn nog helemaal weinig
We weten al heel veel van Covid-19 op de korte termijm, en dat is dus dat >98% lichte symptomen heeft....
quote:
Het enige wat ze wel weten, is dat er een behoorlijke groep (schattingen 10%) langdurig last blijft houden een een hele reeks van Covid-19 gerelateerde klachten.
10% houdt langdurige last van Covid 19 klachten ?
Heb je daar een bron voor ?

Eind Juni had naar schatting 1 miljoen Nederlanders al Corona gehad, dat zal nu eerder bij de 2 dan de 1,5 miljoen liggen vermoed ik
Dus volgens jouw theorie hebben minimaal 150.000 Nederlanders langdurig last van een hele reeks van Covid-19 gerelateerde klachten ?
pi_195764653
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Nieuws over "long covid" ?
Nee, we hebben harde data nodig (en dan bedoel ik niet een Facebook onderzoek van het Longfonds :') ) geen "nieuws".....
Hebben de zorgverzekeraars en het UWV al aan de bel getrokken over de enorme aantallen mensen met langdurige Covid-19 klachten ?
Nee he ?, valt wel mee dus.....
Het is gewoon een bekend ziektebeeld bij Huisartsen / LongArtsen en cardiologen hoor. Mijn arbo arts was er zelfs vrij goed van op de hoogte.
Er lopen ook allemaal onderzoeken hiernaar.

En nee, dat longfonds onderzoek, is een basis voorbeeld van hoe een slecht onderzoek gedaan is.

Het RedTeam twitter account heeft redelijk nuttige informatie. Daar verwijzen ze oa ook naar andere informatie bronnen, die ook 10% aanhalen of zelfs nog meer.

Maar exact cijfers ontbreken, onderzoek kost tijd. Heel veel tijd. En men is nu ook al weer bezig met de 2de golf.

twitter


twitter


twitter


COVID-19: long-term health effects
pi_195764743
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:21 schreef bluemoon23 het volgende:
We weten al heel veel van Covid-19 op de korte termijm, en dat is dus dat >98% lichte symptomen heeft....
Dat is maar een heel klein onderdeel wat we weten. Maar weten we bijvoorbeeld ook waarom sommige het zwaar, mild of eigenlijk geen klachten krijgen?
Wat is hiervan de redenen? Als je dat begrijpt, weetje pas dit stukje.

Waarom willen van die 98% sommige niet genezen? Ik had ook maar milde symptomen en val dus onder die 98%.

Misschien zou ik het anders moeten definiren. We begrijpen maar heel weinig van Covid-19.

quote:
10% houdt langdurige last van Covid 19 klachten ?
Heb je daar een bron voor ?

Eind Juni had naar schatting 1 miljoen Nederlanders al Corona gehad, dat zal nu eerder bij de 2 dan de 1,5 miljoen liggen vermoed ik
Dus volgens jouw theorie hebben minimaal 150.000 Nederlanders langdurig last van een hele reeks van Covid-19 gerelateerde klachten ?
Lees deze even, diverse verwijzingen naar andere onderzoeken.
twitter


Maar er is nog veel onduidelijk over deze klachten. Het zijn schattingen.
pi_195764843
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:00 schreef Asphyx het volgende:

[..]

Leuk en aardig allemaal, maar niet alleen jongeren hebben behoefte aan sociaal contact en horecabezoek. Daar komt nog bij dat 50-plussers verreweg het meest vermogend zijn en het meest te besteden hebben. Het uitsluiten en afzonderen van deze groep zal dan ook grote economische schade tot gevolg hebben.
Op korte termijn misschien wel. Op de langere termijn valt dat te bezien. Het is natuurlijk wel de groep die als ze besmet raken het snelst en het vaakst in de problemen komt.

Wellicht kun je de grens trekken bij 70. Dan heb je het ook over 'n groep die amper nog werkt of onderneemt. In tegenstelling tot mensen onder de 70.
pi_195764847
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:02 schreef Rolfieo het volgende:
Heb je misschien ook de pagina voor mij even?
Pagina 19

Tabel 3: Leeftijdsverdeling van aan de GGD’en gemelde COVID-19 patinten, van in het
ziekenhuis opgenomen COVID-19 patinten en van overleden COVID-19 patinten in de
afgelopen week1,
pi_195765304
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:35 schreef zoost het volgende:

[..]

Pagina 19

Tabel 3: Leeftijdsverdeling van aan de GGD’en gemelde COVID-19 patinten, van in het
ziekenhuis opgenomen COVID-19 patinten en van overleden COVID-19 patinten in de
afgelopen week1,
Nu is de vraag wat is inderdaad jong. Maar het is voornamelijk >40 jaar. Wat niet ouderen zijn, maar ook geen jongeren zijn.

Thx
pi_195765679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:58 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Wat zo cru is aan de maatregelen is dat jongeren het minste last hebben van het virus, maar dat ze toch het meeste last hebben van de maatregelen, omdat zij meer sociale contacten hebben en gebruik maken van de faciliteiten die nu allemaal weer gesloten worden. Zo staat het leven van mijn huisgenoot zo goed als stil: college’s zijn allemaal online, geen teamsport en alle cafe’s gesloten.

Het lijkt mij dan ook verstandiger om specifiek beleid te maken om sociaal verkeer van ouderen te beperken en hier ook meer op te gaan hameren. Ik zou dat als ik ouder was volledig accepteren. Laat de jongeren maar los.
Mijn vader van 65 die altijd thuis werkt, is het hier toch ook mee eens. IK ben zelf 30 jaar, zonder relatie en woon nog thuis (op zoek naar een koopwoning, maar helaas erg duur en druk dus nog zonder succes). Ze zijn erg verstandig en mijden al grote trekpleisters zoals bv. niet naar een attractiepark gaan en de laatste keer dat ze in de horeca waren, was in maart. Het zal misschien niet makkelijk zijn, een tweestromen maatschappij maar er moeten tenminste naar alternatieven gezocht worden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195765706
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:04 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Nu is de vraag wat is inderdaad jong. Maar het is voornamelijk >40 jaar. Wat niet ouderen zijn, maar ook geen jongeren zijn.

Thx
Onder de 40 is nog relatief jong, en boven de 50 begin je al een beetje bij 'de ouderen' te horen. Nog niet heel oud natuurlijk maar ook duidelijk niet jong maar. Tussen de 40 en 50 zit je precies in de middelbare leeftijd.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  woensdag 21 oktober 2020 @ 14:29:08 #164
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195765761
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:24 schreef Halcon het volgende:
Stemvee. Daarom krijgen ze ook als eerste 'n vaccin, terwijl er best argumenten zijn om dat juist om te draaien en eerst studerende en werkende mensen dat vaccin te geven.
Yep. De meest sociale mensen zouden an sich als eerste het vaccin moeten kunnen krijgen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 14:33:07 #165
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195765839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:45 schreef zoost het volgende:

[..]

helemaal mee eens, al zou ik de leeftijd op 65+ zetten. Daaronder is er nauwelijks een risico als er geen onderliggend lijden is. Feitelijk maakt het ook weinig uit, want kleinkinderen bezoeken hun opa en oma nu ook niet. Wat dat betreft verandert er ook weinig.

Ik ben ook heel benieuwd wat de modellen van het RIVM zeggen als je dit scenario zou uitvoeren. Het zou sowieso voor heel veel ondernemers en voor de economie als geheel en onze staatsschuld heel goed nieuws zijn.

Ik ben oprecht verbaasd over de weerstand van velen in dit topic op dit idee.
Yep. Zonder 65+'ers draait de economie nog gewoon door.

Enige wat ik me dan nog kan bedenken is de handhaving bij deze groep die dan ook echt niet in contact komt met jongeren.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 14:34:09 #166
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195765860
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:01 schreef Oidipous het volgende:
Veel vergeten in dit topic dat je 60 plussers helemaal niet hoeft te isoleren, maar dat je met goede maatregelen (mondkapjes, buiten mensen ontmoeten) al heel veel kan bereiken. Eigenlijk dezelfde voorzichtigheid die ze nu ook al zouden moeten tentoonspreiden, dus in gedrag zal er weinig aanpassing gevraagd worden.
Dit is dan wat je aan de gehele bevolking vraagt terwijl 20-30 jarigen zich eigenlijk geen zorgen hoeven te maken. Waarom moet deze groep dan ook de lasten dragen?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195765913
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Yep. De meest sociale mensen zouden an sich als eerste het vaccin moeten kunnen krijgen.
Ik ben er nog niet over uit. Maar wellicht dat ouderen als eerste het vaccin geven toch niet de meest handige strategie is, en dan heb ik het over mensen vanaf de pensioenleeftijd. Natuurlijk gaat men uit dat hun als eerste het vaccin moeten krijgen omdat hun de meest ernstige complicaties van Covid kunnen krijgen. Maar mensen van middelbare leeftijd en jongeren zijn het meest bezig in de maatschappij en het drukst aan het werk. Dus om de epidemie te stoppen en zoveel mogelijk af te remmen, is het betere om de jongere generaties het vaccin te geven.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195766116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het probleem is dat niemand ooit die politieke verantwoordelijkheid gaat durven nemen. Coronadoden zijn natuurlijk redelijk makkelijk te meten. Die grafiekjes zijn allemaal prachtig in beeld te brengen. Wat niet in beeld te brengen is, is het leed onder jongeren die opeens van een rijk sociaal leven met college, etentjes, feestjes, uitgaan en sport al een half jaar voornamelijk op hun kamer moeten zitten, of van alleenstaanden die nu nog verder vereenzamen, het psychische leed dat constant afstand houden en angst voor besmetting met zich meebrengt, de gezondheidsschade die wordt toegebracht door het afschalen van de reguliere zorg, minder nabijheid en sociaal contact en ook het minder sporten en bewegen van mensen, ... dat is nu allemaal niet zichtbaar in grafieken en cijfers.

Ik vind het zo stuitend dat we Rutte en De Jonge nog niet eens met een paar woorden gehoord hebben over al dit leed, dat dat niet eens mee wordt gewogen. De heren politici hebben natuurlijk alsnog een druk sociaal leven, Hugo de Jonge is getrouwd en heeft kinderen, Rutte niet voor zover we weten maar dat is een soort robot, maar beiden hebben geen benul van wat zich achter de voordeuren afspeelt bij mensen die vereenzamen en psychische problemen oplopen door hun maatregelen.
De rekening onder jongeren gaat enorm hoog zijn. Van de week was er ook al een oproep vanuit de GGZ dat ze een grote wolk aan ellende ten aanzien van jongeren aan zagen komen:
https://nos.nl/artikel/23(...)door-ijs-zakken.html

Maar inderdaad zoals je zegt, daar kan je minder makkelijk een grafiek van maken en tja jongeren zijn in verhouding toch met weinig (en stemmen minder vaak blijkbaar?) dus who cares.
pi_195766194
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dit is dan wat je aan de gehele bevolking vraagt terwijl 20-30 jarigen zich eigenlijk geen zorgen hoeven te maken. Waarom moet deze groep dan ook de lasten dragen?
Nou tot zekere hoogte vind ik dat wel wenselijk en ook sociaal het minimale wat je van elkaar kan vragen. Maar nu is er geheel geen perspectief EN de rekening wordt (wederom...) bij de jongere generaties neergelegd, zie ook topic: COR / Lusten/lasten discussie
Dus in die zin ben ik het helemaal met je eens. We ''moeten het met zijn allen doen''. Behalve de rekening betalen die is zowel financieel als mentaal/sociaal (want nog minder ontwikkeld sociaal leven) voor een groot deel voor jongere generaties. Schrijnend - maar schijnbaar van geen belang voor de politieke keuzes die er gemaakt worden.
pi_195766217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:49 schreef andatura het volgende:

[..]

Schrijnend - maar schijnbaar van geen belang voor de politieke keuzes die er gemaakt worden.
De politiek kijkt voor 'n belangrijk deel naar wat het electoraal goed doet. En dan zijn babyboomers nu eenmaal belangrijker dan jongeren. Daar zijn er meer van.
pi_195766222
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:46 schreef andatura het volgende:

[..]

De rekening onder jongeren gaat enorm hoog zijn. Van de week was er ook al een oproep vanuit de GGZ dat ze een grote wolk aan ellende onder jongeren aan zagen komen:
https://nos.nl/artikel/23(...)door-ijs-zakken.html

Maar inderdaad zoals je zegt, daar kan je minder makkelijk een grafiek van maken en tja jongeren zijn in verhouding toch met weinig (en stemmen minder vaak blijkbaar?) dus who cares.
Naast het feit dat de overheid sowieso al weinig doet voor jongeren (basisbeurs was ingevoerd, starter kan geen koopwoning kopen), en dat verontwaardigd zijn dat jongeren minder motivatie hebben om hieraan mee te doen?
Ik snap de instelling van jongeren eigenlijk wel.

https://www.trouw.nl/opin(...)&utm_source=facebook
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195766299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

De politiek kijkt voor 'n belangrijk deel naar wat het electoraal goed doet. En dan zijn babyboomers nu eenmaal belangrijker dan jongeren. Daar zijn er meer van.
En FVD dan, heeft die meer steun onder jongeren? Of wellicht zien FVD kiezers de huidige coronamaatregelen meer als maatregelen van de 'kartelpartijen' waar ze zich tegen verzetten. Want we weten van alle politieke partijen dat FVD de enige is waar 62% van de achterban zich niet meer achter de maatregelen schaarst.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195766402
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:54 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

En FVD dan, heeft die meer steun onder jongeren? Of wellicht zien FVD kiezers de huidige coronamaatregelen meer als maatregelen van de 'kartelpartijen' waar ze zich tegen verzetten. Want we weten van alle politieke partijen dat FVD de enige is waar 62% van de achterban zich niet meer achter de maatregelen schaarst.
Geen idee. Opkomstpercentage onder jongeren is ook relatief laag. 18-35 en 65+ hebben ongeveer evenveel stemgerechtigden, maar van die laatste groep gaan er veel meer stemmen.

Ik denk dat mensen ook wel anders piepen over lockdowns als ze echt 'n maand of drie-vier binnen moeten zitten, hun baan kwijt raken, etc. Dat gaan jongeren in grotere mate merken dan ouderen. Jongeren studeren nog, hebben tijdelijke contracten, etc. Ouderen hebben wat meer inkomenszekerheid.
pi_195766684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dit is dan wat je aan de gehele bevolking vraagt terwijl 20-30 jarigen zich eigenlijk geen zorgen hoeven te maken. Waarom moet deze groep dan ook de lasten dragen?
Eens hoor, je kan daar prima een tweedeling in aanbrengen.

Wat ik probeerde te zeggen met die post was dat tegenstanders van een tweedeling vrezen dat ouderen gesoleerd worden met slot en grendel. Mijn stelling: valt mee want met de juiste maatregelen kunnen ook ouderen nog vrij veel vrijheid hebben en zoveel anders is het niet ten opzichte van de situatie nu.
pi_195766715
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:22 schreef Rolfieo het volgende:
Het is gewoon een bekend ziektebeeld bij Huisartsen / LongArtsen en cardiologen hoor. Mijn arbo arts was er zelfs vrij goed van op de hoogte.
Er lopen ook allemaal onderzoeken hiernaar.

Het RedTeam twitter account heeft redelijk nuttige informatie. Daar verwijzen ze oa ook naar andere informatie bronnen, die ook 10% aanhalen of zelfs nog meer.

Maar exact cijfers ontbreken, onderzoek kost tijd. Heel veel tijd. En men is nu ook al weer bezig met de 2de golf.
Als je serieus genomen wilt worden, dan zou ik niet RedTeam aandragen als bron :')

Deze dan van RedTeam lid Peter Slagter;
https://twitter.com/pesla/status/1313015881044316160
Hij verwijst hiernaar
https://www.ntvg.nl/artik(...)de-covid-19/volledig
quote:
Als we de gemiddelde prevalentie van 5,5% onder 7000 bloeddonoren extrapoleren naar de Nederlands bevolking, hebben bijna een miljoen Nederlanders covid-19 doorgemaakt.2
Naar schatting heeft 1 op de 10 patinten nog klachten na 3 weken.3
Dus eerst zeggen dat bijna 1 miljoen Nederlanders Covid-19 hebben gehad (inmiddels al veel meer)
En daarna zeggen ze dat naar schatting 1 op de 10 patinten nog klachten heeft na 3 weken, wat dus meer dan 100.000 Nederlanders zou zijn

Maar de bron van die 1 op de 10, (Note 3), dat komt uit een buitenlands onderzoek (UK)
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3026
quote:
Around 10% of patients who have tested positive for SARS-CoV-2 virus remain unwell beyond three weeks, and a smaller proportion for months (see box 1).
This is based on the UK COVID Symptom Study, in which people enter their ongoing symptoms on a smartphone app. 8)7 :')
Het cruciale hier is dat ze bij dat onderzoek (enquete op een App....) uitgaan van personen die positief zijn getest op Covid-19
Maar net als in Nederland zijn ook in de UK verreweg de meesten die Covid-19 hadden NIET getest, simpelweg omdat die geen of hele lichte symptomen hadden, en er heel lang te weinig testcapaciteit was...
Dus dat "1 op de 10" is totaal niet representatief voor iedereen die besmet was met Corona...

[ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 21-10-2020 15:33:11 ]
pi_195766764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:54 schreef StarmanFR het volgende:En FVD dan, heeft die meer steun onder jongeren? Of wellicht zien FVD kiezers de huidige coronamaatregelen meer als maatregelen van de 'kartelpartijen' waar ze zich tegen verzetten. Want we weten van alle politieke partijen dat FVD de enige is waar 62% van de achterban zich niet meer achter de maatregelen schaarst.
Misschien is dat omdat FvD kiezers meer waarde hechten aan vrijheid en burgerrechten en er niet mee akkoord gaan dat ongekozen bestuurders dat met een pennestreek inperken ?

Misschien omdat FvD kiezers inzien dat deze hysterie enorme economische gevolgen heeft waar de burgers nog vele jaren, ja zelfs decennia voor moeten betalen ?
pi_195767094
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Misschien is dat omdat FvD kiezers meer waarde hechten aan vrijheid en burgerrechten en er niet mee akkoord gaan dat ongekozen bestuurders dat met een pennestreek inperken ?

Misschien omdat FvD kiezers inzien dat deze hysterie enorme economische gevolgen heeft waar de burgers nog vele jaren, ja zelfs decennia voor moeten betalen ?
Daar geef ik hun geen ongelijkheid in, en het verbaast me niet dat PVV/FVD en niet-stemmers heer duidelijk meer moeite mee hebben. Maar van PVV en niet-stemmers is 33% de maatregelen zat. Bij de FVD is dat 62%, nog een stuk hoger. Terwijl niet-stemmers het meest moeite zouden moeten hebben van de maatregelen, en die groep heeft traditioneel ook minste vertrouwen in de politiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door StarmanFR op 21-10-2020 17:56:28 ]
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195767221
Het verbaast mij ook dat niet meer D66 en GroenLinks stemmers niet tegen de Coronamaatregelen zijn
Want dat zijn toch ook vrij jonge kiezers die de rekening van deze hysterie moeten betalen

Of zijn daar zoveel ambtenaren onder die denken dat hun baan wel veilig is ?
pi_195768585
https://esb.nu/blog/20061395/de-kwetsbaren-beschermen-het-kan

Pleidooi van Erik-Jan Vlieger, Robin Fransman en Anthony Sipkema. Kwetsbaren beschermen, het kan.
pi_195768780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Als je serieus genomen wilt worden, dan zou ik niet RedTeam aandragen als bron :')
Waarom niet? Over het algemeen hebben ze hele goede adviezen. In ieder geval goed onderbouwde adviezen en een stuk beter dan de aannames die ik hier vaak lees.

quote:
Deze dan van RedTeam lid Peter Slagter;
https://twitter.com/pesla/status/1313015881044316160
Hij verwijst hiernaar
https://www.ntvg.nl/artik(...)de-covid-19/volledig

[q]Dus eerst zeggen dat bijna 1 miljoen Nederlanders Covid-19 hebben gehad (inmiddels al veel meer)
En daarna zeggen ze dat naar schatting 1 op de 10 patinten nog klachten heeft na 3 weken, wat dus meer dan 100.000 Nederlanders zou zijn

Maar de bron van die 1 op de 10, (Note 3), dat komt uit een buitenlands onderzoek (UK)
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3026

Het cruciale hier is dat ze bij dat onderzoek (enquete op een App....) uitgaan van personen die positief zijn getest op Covid-19

Maar net als in Nederland zijn ook in de UK verreweg de meesten die Covid-19 hadden NIET getest, simpelweg omdat die geen of hele lichte symptomen hadden, en er heel lang te weinig testcapaciteit was...
Dus dat "1 op de 10" is totaal niet representatief voor iedereen die besmet was met Corona...
Dat waar jij naar verwijst ook naar dit onderzoek: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6930e1.htm

Maar het kan best zijn dat 100.000 Nederlanders hier ook last van gehad hebben. Ik ken er ook diverse al, die al weken hun reuk en smaak kwijt zijn. Heel lang zeer moe zijn.
Maar ik ik er ook diverse die al lang hersteld zijn.

Maar was mijn lichte vermoeidheid van 3 maanden ook normaal? Waarom kreeg is in eens mijn terugval? Ik had mijn terugval pas na 3 maanden.

En ik ben ook niet getest, maar iedere arts die ik gesproken heb, twijfelt niet aan mijn Covid-19 infectie. Ook de personen die langdurige klachten hebben die ik ken, daar twijfel ik ook niet aan de Covid-19 besmetting.

Exacte cijfers zijn nog onbekend. We begrijpen nog maar heel weinig van Covid-19.

Maar dit is wel een structureel probleem. De symptomen verschillen alleen heel erg voor deze groep.
pi_195768894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:55 schreef Oidipous het volgende:
https://esb.nu/blog/20061395/de-kwetsbaren-beschermen-het-kan

Pleidooi van Erik-Jan Vlieger, Robin Fransman en Anthony Sipkema. Kwetsbaren beschermen, het kan.
Leuke oplossing om tijdens een verjaardag te discussiren als oplossing
Maar geen realistische oplossing.

Je hebt ineens 2de rang burgers wat 1/3 van Nederland in eens is.
Waarbij het nog eens compleet mis gaat, dat dit niet de besmettingen van de minder risico personen voorkomt.
pi_195769007
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Eind Juni had naar schatting 1 miljoen Nederlanders al Corona gehad, dat zal nu eerder bij de 2 dan de 1,5 miljoen liggen vermoed ik
Dus volgens jouw theorie hebben minimaal 150.000 Nederlanders langdurig last van een hele reeks van Covid-19 gerelateerde klachten ?
Hoe kom je aan die getallen?

https://allecijfers.nl/ni(...)-provincie-gemeente/
Die komt tot en met vandaag op 253134.

Dat is nogal een verschil. Ook mijn natte vinger kwam op hooguit 300.000, 30.000 per week en er zijn iets van tien heftige weken totaal.
pi_195769130
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die getallen?

https://allecijfers.nl/ni(...)-provincie-gemeente/
Die komt tot en met vandaag op 253134.

Dat is nogal een verschil. Ook mijn natte vinger kwam op hooguit 300.000, 30.000 per week en er zijn iets van tien heftige weken totaal.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gelijks-rond-de-5000

quote:
De tweede golf van het coronavirus is in Nederland in gang gezet, zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel. Zo'n 1 miljoen Nederlanders hebben inmiddels een corona-infectie doorgemaakt.

Op dit moment zijn er tussen de 60.000 en 100.000 mensen besmet met het coronavirus. In vrijwel heel Nederland ligt het reproductiegetal boven de 1. Dat cijfer geeft aan hoe snel het virus zich onder de bevolking verspreidt.
https://www.parool.nl/ned(...)j-toeslaan~bc850004/

quote:
“Dit voorjaar ging het in een paar maanden tijd van 0 naar 6 procent van de bevolking. Ongeveer 1 miljoen Nederlanders raakten besmet. Deze zomer zien we juist dat het aantal mensen met antistoffen heel constant is, iets minder dan 5 procent. Dat percentage is al sinds de zomer heel stabiel. We zien echt vl minder nieuwe patinten dan tijdens de eerste golf. Die golf was misschien wel tien keer zo groot.”
Het aantal mensen waarvan ze denken dat het virus op dit moment is ook een stuk hoger dan uit de tests naar voren komt. +- 127.000 mensen zie:
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
pi_195769487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:15 schreef qajariaq het volgende:
Hoe kom je aan die getallen?

https://allecijfers.nl/ni(...)-provincie-gemeente/
Die komt tot en met vandaag op 253134.

Dat is nogal een verschil. Ook mijn natte vinger kwam op hooguit 300.000, 30.000 per week en er zijn iets van tien heftige weken totaal.
Vele maandenlang is er amper getest he
In Maart en April moest je zowat half doodgaan om een test te krijgen
16 April bleek uit bloedonderzoek van Sanquin dat grofweg 3% van de Nederlanders antistoffen tegen Corona zou hebben
Dat is meer dan 500.000 Nederlanders...
Volgens de "Epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland" van RIVM van 18 April, waren er toen nog geen 32.000 Nederlanders Corona
"Tot en met 18 april 10:00 uur zijn er in Nederland in totaal 31589 COVID-19 patinten gemeld aan het RIVM"
https://www.rivm.nl/docum(...)erland-16-april-2020

Die 31589 was dus het topje van de ijsberg....


Bron van de 1 miljoen met Corona eind Juni; Jaap van Dissel presentatie voor Tweede Kamer op 25 Juni, zie pag 4 van deze PDF
https://t.co/Bw96qJXErE?amp=1

quote:
Dat betekent dus dat momenteel zo’n miljoen Nederlanders tekenen vertonen dat ze met het nieuwe coronavirus in aanraking zijn geweest en dat dat heeft geleid tot een infectie, afgeleid uit de vorming van in dit geval antistoffen, waarbij we ons natuurlijk ook realiseren dat antistoffen maar n onderdeel vormen van het afweersysteem.
Het zou best kunnen dat cellen daarin belangrijk zijn, maar er zijn antistoffen, in dit geval een zogenaamde surrogaatmarker, voor het hebben gehad van de infectie.
U ziet dat het beloop over Nederland, de verspreiding, eigenlijk gelijk is aan wat we verwachtten op grond van de meldingen.
Ongeveer 1 miljoen Nederlanders, – ietsje minder, maar er ontbreken er natuurlijk nog een paar in de grafiek – is dus in aanraking geweest met het nieuwe coronavirus.
Met de recordbesmettingen in de bijna 4 maand nadat dit Van Dissel dit onderzoek presenteerde durf ik gerust te stellen dat het aantal besmettingen dichter bij de 2 dan de 1,5 miljoen zit ondertussen....
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:03 schreef Rolfieo het volgende:
Waarom niet? Over het algemeen hebben ze hele goede adviezen. In ieder geval goed onderbouwde adviezen en een stuk beter dan de aannames die ik hier vaak lees.
Noem eens een goed advies van RedTeam dan ?
Ik ben er nog niet veel tegen gekomen....

[ Bericht 10% gewijzigd door bluemoon23 op 21-10-2020 18:20:03 ]
pi_195769689
Hoeveel mensen zijn er boven de 65 in NL?
Zijn daar cijvers van?
Interessant he ?
pi_195769803
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:52 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoeveel mensen zijn er boven de 65 in NL?
Zijn daar cijvers van?
https://opendata.cbs.nl/#(...)defaultview&dl=12E27
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 18:03:31 #187
236264 crew  capricia
pi_195769884
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:52 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoeveel mensen zijn er boven de 65 in NL?
Zijn daar cijvers van?
Iets meer dan 3 miljoen.
Voor het griepvaccin worden veel meer mensen uitgenodigd. Namelijk ook kwetsbare mensen onder die leeftijd.
Ongeveer 6 miljoen mensen krijgen die uitnodiging.

Dus we zitten ongeveer met 6 miljoen kwetsbaren.
Definitely not CIA
pi_195769915
Op een een ene of andere FB pagina zag ik een reactie van iemand namelijk staan de nieuwe 1.5m standaard kan je bereiken als de groep 65+ overleden is en niet aangevuld wordt met nieuwe mensen, ofwel terug naar 14 miljoen mensen, met een mega reeks aan voordelen voor dier, natuur, wonen, voedsel, duurzaamheid en gezondheid.

Zie zelf trouwens dat het aantal 80+ers maar liefst 8 keer zo groot is geworden tov 1950 terwijl de bevolking niet eens 2 keer zo groot is.
Interessant he ?
pi_195770027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Op een een ene of andere FB pagina zag ik een reactie van iemand namelijk staan de nieuwe 1.5m standaard kan je bereiken als de groep 65+ overleden is en niet aangevuld wordt met nieuwe mensen, ofwel terug naar 14 miljoen mensen, met een mega reeks aan voordelen voor dier, natuur, wonen, voedsel, duurzaamheid en gezondheid.

Zie zelf trouwens dat het aantal 80+ers maar liefst 8 keer zo groot is geworden tov 1950 terwijl de bevolking niet eens 2 keer zo groot is.
Tsja, Nederland vergrijst dan ook behoorlijk.
pi_195770106
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Op een een ene of andere FB pagina zag ik een reactie van iemand namelijk staan de nieuwe 1.5m standaard kan je bereiken als de groep 65+ overleden is en niet aangevuld wordt met nieuwe mensen, ofwel terug naar 14 miljoen mensen, met een mega reeks aan voordelen voor dier, natuur, wonen, voedsel, duurzaamheid en gezondheid.

Zie zelf trouwens dat het aantal 80+ers maar liefst 8 keer zo groot is geworden tov 1950 terwijl de bevolking niet eens 2 keer zo groot is.
Goed idee. En als compensatie wordt de groep van 30 tot 35 jaar ook meegenomen. Wat vind je er van?
pi_195770109
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, Nederland vergrijst dan ook behoorlijk.
Covid kan de gemiddelde leeftijd dan wel flink omlaag halen... Waarom moeten we allemaal minstens 90 worden?
Interessant he ?
pi_195770148
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:08 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Leuke oplossing om tijdens een verjaardag te discussiren als oplossing
Maar geen realistische oplossing.

Je hebt ineens 2de rang burgers wat 1/3 van Nederland in eens is.
Waarbij het nog eens compleet mis gaat, dat dit niet de besmettingen van de minder risico personen voorkomt.
Dus hier kan niet over gediscussieerd worden? Is het cht onredelijk om iets meer qua maatregelen te vragen van kwetsbaren dan niet-kwetsbaren? Misschien niet precies in deze vorm en mensen hebben sowieso het gevoel al dat we door deze pandemie onze grondrechten een beetje aan de kant zijn geschoven. Maar moeten niet-kwetsbaren doodleuk aanzien hoe de bars, restaurants en discotheken en de hele evenementen industrie de grond in gaat?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195770244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:23 schreef StarmanFR het volgende:
Dus hier kan niet over gediscussieerd worden? Is het cht onredelijk om iets meer qua maatregelen te vragen van kwetsbaren dan niet-kwetsbaren?
Je gaat hier wel een hele gevaarlijke ladder op, als je hierin onderscheid gaat maken.
Nog lastiger is om het in te voeren. Je hebt het we over 1/3 van Nederland. Waarbij ook een groot gedeelte gewoon in het arbeidsproces werkt. Het "afschermen" van kwetsbaren is dus niet gemakkelijk, nog afgezien of dit wenselijk is.
En de definitie niet-kwetsbare klopt ook niet, want iedereen kan een zware Covid-19 infectie krijgen.

quote:
Misschien niet precies in deze vorm en mensen hebben sowieso het gevoel al dat we door deze pandemie onze grondrechten een beetje aan de kant zijn geschoven. Maar moeten niet-kwetsbaren doodleuk aanzien hoe de bars, restaurants en discotheken en de hele evenementen industrie de grond in gaat?
Draaien deze branches ook normaal door, als we heel besmettingen hebben? De zorg loopt dat nog steeds compleet vast door de niet-kwetsbare groep.
Nog afgezien je heel wat arbeidskrachten moet vervangen, die ook voor de niet-kwetsbare groep werken. Maar je moet ook wat regelen voor de niet-kwetsbare die werken voor de kwetsbare groep.
pi_195770275
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:21 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Covid kan de gemiddelde leeftijd dan wel flink omlaag halen... Waarom moeten we allemaal minstens 90 worden?
Mja, van mij hoeft het niet. Beter hogere healthy life years dan eindeloos blijven rekken.
pi_195770299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:30 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Je gaat hier wel een hele gevaarlijke ladder op, als je hierin onderscheid gaat maken.
Nog lastiger is om het in te voeren. Je hebt het we over 1/3 van Nederland. Waarbij ook een groot gedeelte gewoon in het arbeidsproces werkt. Het "afschermen" van kwetsbaren is dus niet gemakkelijk, nog afgezien of dit wenselijk is.
En de definitie niet-kwetsbare klopt ook niet, want iedereen kan een zware Covid-19 infectie krijgen.
[..]

Draaien deze branches ook normaal door, als we heel besmettingen hebben? De zorg loopt dat nog steeds compleet vast door de niet-kwetsbare groep.
Nog afgezien je heel wat arbeidskrachten moet vervangen, die ook voor de niet-kwetsbare groep werken. Maar je moet ook wat regelen voor de niet-kwetsbare die werken voor de kwetsbare groep.
Nogmaals, ik zeg niet dat het makkelijk is, maar de zorg heeft er ook niks aan als mensen hun zorgverzekering niet kunnen betalen. Kunnen we in noodsituaties niet het leger inschakelen om corona patienten te behandelen? Waarom hebben we hier geen speciaal corona hospitaal? Ik denk vanwege gebrek aan personeel.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195770306
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:23 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dus hier kan niet over gediscussieerd worden? Is het cht onredelijk om iets meer qua maatregelen te vragen van kwetsbaren dan niet-kwetsbaren? Misschien niet precies in deze vorm en mensen hebben sowieso het gevoel al dat we door deze pandemie onze grondrechten een beetje aan de kant zijn geschoven. Maar moeten niet-kwetsbaren doodleuk aanzien hoe de bars, restaurants en discotheken en de hele evenementen industrie de grond in gaat?
Ja, even plat gezegd: de groep die nu veel opofferingen doet heeft daar jaren last van. En van al die opofferingen profiteert de groep kwetsbaren maar beperkt, omdat het gros toch al binnen afzienbare tijd zou sterven.

De balans is compleet zoek.
pi_195770321
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:23 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dus hier kan niet over gediscussieerd worden? Is het cht onredelijk om iets meer qua maatregelen te vragen van kwetsbaren dan niet-kwetsbaren?
Zeg het maar tegen deze kwetsbare. Wat wil je van me? Moet ik mijn kinderen onderwijs ontzeggen, mijn vriend verbieden om naar zijn werk te gaan, mezelf van mijn geliefden isoleren tot het einde van de crisis?

En zou je willen dat andere kwetsbaren geen zorg meer verlenen, geen onderwijs geven, geen openbaar vervoer besturen, geen supermarkten draaiende houden?

Hoe wil je het werkbaar maken? Zullen we een aan Berlijn genspireerde muur optrekken en alle kwetsbaren aan n kant zetten? Maken we kampementen?

Vertel, ik ben benieuwd naar je ideen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195770351
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zeg het maar tegen deze kwetsbare. Wat wil je van me? Moet ik mijn kinderen onderwijs ontzeggen, mijn vriend verbieden om naar zijn werk te gaan, mezelf van mijn geliefden isoleren tot het einde van de crisis?

En zou je willen dat andere kwetsbaren geen zorg meer verlenen, geen onderwijs geven, geen openbaar vervoer besturen, geen supermarkten draaiende houden?

Hoe wil je het werkbaar maken? Zullen we een aan Berlijn genspireerde muur optrekken en alle kwetsbaren aan n kant zetten? Maken we kampementen?

Vertel, ik ben benieuwd naar je ideen.
Van iemand die het loodje legt zo gauw als 'ie corona krijgt, mag je verwachten dat 'ie of zichzelf isoleert, zodat de kans om corona op te lopen zo klein mogelijk is of het risico accepteert. Een beetje kiezen tussen 'n jaar in je eentje op een kamertje zitten of gewoon omgaan met familie met het risico dat je na 3 maanden corona krijgt en het dan einde oefening is.

Las dat in Belgi de gemiddelde leeftijd van 'n corona-dode 83 is. Vaak ook nog met onderliggende problemen. Met alle respect, maar waar doe je het dan allemaal voor? Een stevige griep was voor veel van deze mensen ook al fataal geweest.
pi_195770374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Van iemand die het loodje legt zo gauw als 'ie corona krijgt, mag je verwachten dat 'ie of zichzelf isoleert, zodat de kans om corona op te lopen zo klein mogelijk is of het risico accepteert. Een beetje kiezen tussen 'n jaar in je eentje op een kamertje zitten of gewoon omgaan met familie met het risico dat je na 3 maanden corona krijgt en het dan einde oefening is.
Dus dat is het perspectief? Mensen die risico's lopen door corona gaan we scheiden van geliefden en laten we hun werk niet uitvoeren?

Vervolgvragen:
- Wie gaat hun werk uitvoeren?
- Waar gaan ze wonen?
- Wie gaat dat betalen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195770470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dus dat is het perspectief? Mensen die risico's lopen door corona gaan we scheiden van geliefden en laten we hun werk niet uitvoeren?

Vervolgvragen:
- Wie gaat hun werk uitvoeren?
- Waar gaan ze wonen?
- Wie gaat dat betalen?
De gemiddelde leeftijd van 'n Corona-dode is 83 jaar en het gemiddelde profiel dat ze allerlei onderliggende problemen hebben.

Ik ga er even vanuit dat deze groep mensen niet zo heel erg productief meer is. En vaak zullen ze al in 'n verzorgingstehuis zitten. Jongere mensen met ernstige onderliggende problemen zullen vaak ook niet werken.

Denk dat 'n aardige groep gewoon familie blijft ontvangen. Wie alleen woont, echt bang is en zichzelf inmetselt, loopt corona ook niet zo snel op natuurlijk.

Lijkt me logischer dan alle studerende en werkende mensen zichzelf op laten sluiten voor Joost-mag-weten hoe lang.

Vergeet ook niet dat studenten en werkende mensen straks nog verder moeten. Met of zonder baan, met of zonder gunstige economische vooruitzichten, etc. Met alle respect, maar mensen van 83 jaar met allerlei onderliggende problemen zitten al in de blessuretijd van hun leven. Die hoeven geen diploma meer te halen, geen baan meer te zoeken, geen werk meer te vinden, geen familie meer te stichten, etc.

Ben zelf geen 83 en heb geen onderliggende problemen, dus wellicht moeilijk om me te verplaatsen, maar ik neig er toch naar dat ik liever nog 3 maanden zou hebben met familie om me heen dan 6 maanden in 'n lockdown op een kamertje.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')