abonnement Unibet Coolblue
pi_195722386
Wat een foto _O_ soort van ongemak omdat ze niet weten wie er gewonnen heeft
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 23:01:47 #102
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195722429
Laat ik zeggen dat ik wel geloof dat er rond die Irak oorlog vuile spelletjes zijn gespeeld (er waren immers geen massavernietigingswapens, en dat wisten de Amerikanen vooraf) maar dat het vooral ging om de olie.

Dus, de enige complottheorie waar ik in geloof, is eigenlijk geen complottheorie. (Behalve dat oliegedeelte dan, maar zo absurd is dat ook niet)


):O :P ):O

#complotgek_beer

Desondanks zorgelijk dat een deel van de bevolking de obscuriteitsvortex wordt meegezogen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:03:44 #103
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195722455
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:51 schreef Hamlapjes het volgende:
Wat ik vooral eng vind, is dat het potentieel hiervoor toch best substantieel is. Ik zou zelfs willen stellen dat alle (vaste) stemmers op populistische partijen hierin kunnen worden meegezogen, zeker als die partijen er zelf ook in meegaan (looking at you FVD). En zoals Arjen al zei, is het gewoon totaal onmogelijk om discussie met ze aan te gaan. Ze zijn gewoon compleet gehersenspoeld en daar gaat vanzelf een gek tussenlopen die het niet houdt bij geschreeuw, gescheld en intimidatie :{
Ik denk zelf niet dat alle kiezers van die partijen daarvoor ontvankelijk zijn. Maar wat wel heel typerend is, is dat je in het ZML topic ziet dat FVD kiezers het niet vinden kunnen dat hij in dit item politieke partijen heeft meegenomen.

Terwijl het toch vrij simpel is. Als je ziet dat de leider van jouw partij complotdenkers staat toe te juichen (waarvan een deel andere politici bedreigen), en jij bent het daar niet mee eens, dan vind je het toch niet opeens ok dat die partijleider dat doet?

Of een andere belangrijke nieuwe man doodleuk aanschuift bij de echt geschift types. Dan zou je toch zoiets hebben van WTF doen mensen van mijn partij daar!

Op het moment dat jij dit blijkbaar geen enkel probleem vindt, dan heb je klaarblijkelijk ook geen enkel probleem met die complotdenkers.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 oktober 2020 @ 23:03:49 #104
39237 crew  H_T
2733
pi_195722456
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Er zijn ook weinig mensen die in een progressiever belastingstelsel en meer kerncentrales geloven, terwijl die twee ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben :P
Hmja, klopt. En dat er wel correlatie is wil nog steeds niet per se iets zeggen

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 23:04:00 #105
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195722458
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Affeley vindt Groningen te ver, maar wil wel een buitenlands avontuur. :')
Woont hij nog in Eindhoven? Want dan is misschien MVV Maastricht of SK Lommel wel iets voor hem.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:04:48 #106
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195722470
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Affeley vindt Groningen te ver, maar wil wel een buitenlands avontuur. :')
Zo gek is dat niet hoor. Als hij Groningen zou spelen zou hij op dezelfde plek blijven wonen en is het wel erg ver. Bij een buitenlands avontuur zou die verhuizen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195722480
ZML-topic hier nu begint het ook al natuurlijk, was te verwachten :')
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:06:16 #108
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195722492
Wat betreft van Haga blijk ik het wel potsierlijk vinden dat hij door die complotdenkers wordt omarmd. Als er nou iemand onderdeel is van de elite is het wel huisjesmelker Chad Wybren van Haga 8)7
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 23:08:32 #109
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195722528
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:06 schreef Redefine het volgende:
Wat betreft van Haga blijk ik het wel potsierlijk vinden dat hij door die complotdenkers wordt omarmd. Als er nou iemand onderdeel is van de elite is het wel huisjesmelker Chad Wybren van Haga 8)7
En ook Baudet als man van het volk _O-
pi_195722557
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:08 schreef Momo het volgende:

[..]

En ook Baudet als man van het volk _O-
Hebben jullie niet een piano in de kantoor staan dan?
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:10:54 #111
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195722575
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Zelfs iemand die samen met mij de Bachelor deed, deelde dat soort shit op LinkedIn. Moet wel zeggen dat hij toen ook met iedereen altijd in discussie was en is gestopt is met de studie na een hele discussie over een project dat onvoldoende was gekeurd door de docent. Wel een aparte kerel, maar dom was hij zeker niet.
Ik heb een collega (een planner) die waarschijnlijk de intelligentste van de afdeling is. Die zelf echt de meest bizarre uitspraken doet. Maar dat komt vooral omdat hij extreem zwart/wit denkt, er is geen grijs geen nuance.

Hij roept bijvoorbeeld elke keer over het KNMI als die gebruikt worden om een sensationeel weer feitje te plaatsen. Dat het KNMI gebruikt wordt door de overheid om de klimaathype te pushen. Als ik dan inbreng dat het toch vooral zo komt dat sensatie scoort, er vaak gemakzuchtig iets geplaatst wordt en ook het KNMI er toch ook wel baat bij heeft om veel naar buiten te brengen wat weer door anderen wordt opgepikt (en zelfs dat is allemaal discubabel), dan is dat voor hem onzin. Nee de klimaathype zit daar achter. Geen andere discussie is mogelijk...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:12:20 #112
478909 molloot200
alles muziek.
pi_195722600
Wow, ik kijk met wat vertraging nu ZML terug en ik zie op diverse social media dat dat laatste item wel heel veel discussie losmaakt :o

Dat stukje over het eten uit de supermarkt trouwens :') Ik verslikte me bijna in m’n thee
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:14:11 #113
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195722628
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nee uiteraard, vroeger kwam dit niet verder dan een paar gelijkgestemden in de kroeg. Wat dat betreft was het een terecht punt dat de werking van die algoritmes beter aangepast kan worden.
Ja klopt. Vroeger zou zo iemand dat nooit durven roepen of geen voet aan de grond krijgen. Ze hadden mazzel als ze iemand vonden die er het zelfde over dacht. Waardoor het toch vaak klein bleef.

Tegelijkertijd genoeg mensen die een bepaalde vraag hebben over een gebeurtenis of ergens mee zitten. Die konden daar vroeger niets mee doen. Nu kunnen ze zelf gaan googelen, waardoor ze meer gaan verharden in hun gedachten. Terwijl die gedachten voorheen vanzelf wel verdwenen. Of die mensen deden er hun leven niets mee.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:14:15 #114
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_195722631
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:12 schreef molloot200 het volgende:
Dat stukje over het eten uit de supermarkt trouwens :') Ik verslikte me bijna in m’n thee
Ja :')

Maar zo makkelijk kan je dus dat soort gekkies ALLES wijsmaken. Of ze het nou oprecht geloven of niet, Lange Frans kan natuurlijk nooit met goed fatsoen zeggen 'nou nou, dit gaat me wel een beetje ver hoor'.

Of nou ja, dat kan wel, maar dan slaat hij een modderfiguur op zijn eigen kanaal omdat het dan lijkt alsof hij niet diep genoeg in de materie zit. :')
Koel en donker bewaren
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 23:15:06 #115
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195722644
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:10 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik heb een collega (een planner) die waarschijnlijk de intelligentste van de afdeling is. Die zelf echt de meest bizarre uitspraken doet. Maar dat komt vooral omdat hij extreem zwart/wit denkt, er is geen grijs geen nuance.

Hij roept bijvoorbeeld elke keer over het KNMI als die gebruikt worden om een sensationeel weer feitje te plaatsen. Dat het KNMI gebruikt wordt door de overheid om de klimaathype te pushen. Als ik dan inbreng dat het toch vooral zo komt dat sensatie scoort, er vaak gemakzuchtig iets geplaatst wordt en ook het KNMI er toch ook wel baat bij heeft om veel naar buiten te brengen wat weer door anderen wordt opgepikt (en zelfs dat is allemaal discubabel), dan is dat voor hem onzin. Nee de klimaathype zit daar achter. Geen andere discussie is mogelijk...
Vervelend altijd ja. Dit had ik ook wel met een aantal familieleden. Blij dat ik die tegenwoordig wat minder zie. :+ Scheelt een hoop zuur. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:18:48 #116
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195722686
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het zit volgens mij ook wel een beetje in iedereen om na te denken over alternatieve oplossingen voor problemen. Waarbij Corona natuurlijk iets groots is waar we ook nog weinig van weten. Dan is het wel voor te stellen dat 1% van de mensen een paar verkeerde afritten neemt en eindigt als complotgekkie.
Dat sowieso. Wat ik al een aantal keer gezegd heb. De wereld is heel erg complex, zeker zoiets nieuws en ingrijpend als Corona. Dan vergt het best wel wat van een mens om daar goed mee om te gaan en er niet gek van te woorden. 99% van de mensen lukt dit wel, maar die andere 1% niet.

En dan is het toch wel heel erg prettig voor hen om mee te gaan in een complot. Want behalve eventueel het complot zelf is er weinig complex meer. Dan is iets gewoon zo en dat is zo omdat mensen slecht zijn. Je hoeft verder ook niet meer na te denken, alles wat jij wil lezen is waar en iedereen die het tegendeel roept heeft het per definitie fout. Dat is heel makkelijk.

En daarbij ook nog eens dat veel complotdenkers zich superieur voelen over de rest van de mensheid. Wij zijn slapers, zij weten hoe het echt ziet. Zo'n superioriteitsgevoel geeft zeker een goed gevoel aan dat soort mensen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:19:05 #117
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_195722690
quote:
6s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:04 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Woont hij nog in Eindhoven? Want dan is misschien MVV Maastricht of SK Lommel wel iets voor hem.
In Utrecht, begreep ik.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:20:05 #118
478909 molloot200
alles muziek.
pi_195722710
Sommige mensen moet je qua complotdenken ook echt niet de aandacht geven. En aan de andere kant brengt het ook wel leuk leedvermaak om te kijken hoe men je probeert te overtuigen van onmogelijke “waarheden”. Aan de andere kant kan het ontzettend gevaarlijk zijn ook, zie ook de podcast van Lange Frans over Rutte en “z’n karma” (waar ik overigens hier in de SC al iets over heb gelezen een tijdje terug).
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 oktober 2020 @ 23:20:20 #119
39237 crew  H_T
2733
pi_195722713
Wisten jullie dat de tompouce is uitgevonden door de gay lobby? Waarom zou zo'n heerlijk hardwerkend gebakje anders gedwongen worden een roze glazuurlaag te dragen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_195722729
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:59 schreef Em31 het volgende:
Wat een foto _O_ soort van ongemak omdat ze niet weten wie er gewonnen heeft
[ afbeelding ]
Jaa Matthieu had het pas even later door :D En toen gelijk die schreeuw en gegooi met de fiets _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 oktober 2020 @ 23:22:04 #121
39237 crew  H_T
2733
pi_195722737
Ik heb ook geen goed woord over voor die roze Engelse dropjes met een zwarte kern. Ik hoef toch zeker niet uit te leggen waarom?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 23:24:07 #122
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195722774
quote:
8s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:22 schreef H_T het volgende:
Ik heb ook geen goed woord over voor die roze Engelse dropjes met een zwarte kern. Ik hoef toch zeker niet uit te leggen waarom?
Waarom denk je dat skittles de kleuren van de regenboog hebben?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:25:22 #123
478909 molloot200
alles muziek.
pi_195722793
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:20 schreef H_T het volgende:
Wisten jullie dat de tompouce is uitgevonden door de gay lobby? Waarom zou zo'n heerlijk hardwerkend gebakje anders gedwongen worden een roze glazuurlaag te dragen?
Wist je dat Willem-Alexander stiekem gay is? Vandaar krijgt voor Koningsdag de tompouce eenmalig een oranje in plaats van roze glazuurlaag ;)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 18 oktober 2020 @ 23:28:25 #124
39237 crew  H_T
2733
pi_195722836
quote:
8s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:24 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat skittles de kleuren van de regenboog hebben?
Nota bene Smarties hebben ook al veel verschillende kleuren! Het is een complot, wat ik je brom!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_195722841
De ex van een vriendin van me is een hele aardige vent, maar ziet de wereld ook heel anders dan ik doe. Hij kijkt standaard naar Russia Today, want NOS is fake news. Hij lacht me uit als ik zeg dat ik daar graag naar kijk.
Hij heeft een wajong uitkering en zegt "dat dat bedacht is door de linkse partijen, zodat mensen die wajong ontvangen er op blijven stemmen". Zelf weet hij het beter en stemt hij op FvD.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')