abonnement Unibet Coolblue
pi_195708917
Uitgerekende data:

27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
14 november: 1inamelon (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna (meisje)

1 december: Gaddle
26 december: Sway- (jongen)

2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat (jongen)
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd. (jongen)
15 maart: Aure (jongen)
26 maart: kwakz0r
30 maart: Tink89
30 maart: Philomijn

21 april: Maria2.0
27 april: KapiteinCupcake

7 mei: VKV

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_195708924
@MaJo Je staat eerste!
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 11:26:41 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195709289
Peejtur en vrouw gefeliciteerd! O+ *O* O+ Wat fijn dat ze toch nog vanzelf is gekomen :)

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:04 schreef Gogo83 het volgende:
@:Majo Je staat eerste!
I know :o

Vannacht weer wat venijnige weeën gehad maar het stopt steeds vanzelf weer. Dus voorlopig nog met baby binnenboord :+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 11:32:23 #4
382129 crew  Donna
pi_195709394
Ohjee. Na @MaJo sta ik zo in de top 5.

En aangezien ze 2 weken eerder komt. :D :D
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:39:23 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195709501
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 06:12 schreef Peejtur het volgende:
Om 1 uur begonnen de weeën. 2 uur richting ziekenhuis gereden en 4.25 is E.llen geboren. Gaat helemaal goed met ons tot nu toe *; O+
Wat supergoed joh! Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
pi_195710655
Gefeliciteerd Peejtur en mw Peejtur!

O+

Over weëen die niet doorzetten: dat is een veel voorkomende complicatie / bijwerking van een ruggenprik, maar daar wordt vaak vrij luchtig over gedaan. Mijn schoonmoeder op de neo zei dat er in de eerste covid lockdown bijvoorbeeld minder opnames bij hen op de afdeling waren omdat veel meer vrouwen thuis bevielen en er (daardoor) minder mogelijk was qua ruggenprikken (en die komen relatief vaak bij hen op de afdeling terecht wegens koorts van moeder of kind of medisch ingrijpen).

Begrijp me niet verkeerd, ik heb bij mijn inleiding ook een ruggenprik genomen omdat ik het niet meer trok, maar ook bij mij stopte daarna de ontsluiting met een spoedkeizersnede erachteraan...

Ik wil nu niet meer gewoon bevallen, maar zou misschien toch terughoudender zijn met de ruggenprik in hindsight.
Kwak
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:32:11 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195711675
Andersom kan ook, mijn weeën stoten (omdat ik zo moe was ofzo na 40 uur?) en door de ruggenprik kon ik weer ontspannen en schoot het ineens razendsnel op. Het is mijn redding geweest, anders was het een sectio geworden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195711981
En hier werd halverwege de bevalling de ruggenprik uitgezet om te kijken of het zou helpen. Nou nee, ook na uren zonder pijnbestrijding aan de weeenopwekkers gaf niet meer ontsluiting. Het is echt voor iedereen anders.

Donna, heb jij al een datum? Ik word komende week gebeld door de planning geloof ik.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 13:58:23 #9
382129 crew  Donna
pi_195712215
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:47 schreef Wolken het volgende:
En hier werd halverwege de bevalling de ruggenprik uitgezet om te kijken of het zou helpen. Nou nee, ook na uren zonder pijnbestrijding aan de weeenopwekkers gaf niet meer ontsluiting. Het is echt voor iedereen anders.

Donna, heb jij al een datum? Ik word komende week gebeld door de planning geloof ik.
Oh spannend!

Nee ik heb eerst nog een groeiecho vrijdag en dan een paar dagen later gesprek met de gynaecoloog over de bevalling. Maar ik denk dat het 16 of 17 november wordt. Ze laten me niet te ver in die week tussen 38 en 39 gaan.
pi_195712248
Spannend Wolken. Mag je dan ook een voorkeursdatum doorgeven of moet je het gewoon doen met wat ze aangeven?

Morgen alweer 19 weken *O* sinds donderdag voel ik de baby dus echt elke dag wel ploppen O+ en morgen 20weken echo. Ik verwacht er geen bijzondere dingen (de gyn heeft laatst nog vrij goed gekeken naar van alles en nog wat), maar je weet het nooit natuurlijk.
pi_195712553
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:58 schreef Donna het volgende:

[..]

Oh spannend!

Nee ik heb eerst nog een groeiecho vrijdag en dan een paar dagen later gesprek met de gynaecoloog over de bevalling. Maar ik denk dat het 16 of 17 november wordt. Ze laten me niet te ver in die week tussen 38 en 39 gaan.
Ik krijg ook nog de groeiecho maar had vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog, ook over de bevalling. En dus maar doorgepakt om de ks in te plannen omdat de kans dat hij eerder komt heel klein is en ik niet over de 39 weken wil gaan. Dus prikformulier mee, online vragenlijst ingevuld en nu de datum gaan prikken.

Aure, er zijn 2 dagen per week waarbij ze de ks uitvoeren geloof ik. Maar ik weet niet of ik die datum ga zeggen ;) . Ik heb nu, omdat we er op tijd bij zijn, nog wel wat keuze geloof ik. Maar dat gaan we dus nog horen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 14:21:37 #12
382129 crew  Donna
pi_195712643
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:16 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik krijg ook nog de groeiecho maar had vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog, ook over de bevalling. En dus maar doorgepakt om de ks in te plannen omdat de kans dat hij eerder komt heel klein is en ik niet over de 39 weken wil gaan. Dus prikformulier mee, online vragenlijst ingevuld en nu de datum gaan prikken.

Aure, er zijn 2 dagen per week waarbij ze de ks uitvoeren geloof ik. Maar ik weet niet of ik die datum ga zeggen ;) . Ik heb nu, omdat we er op tijd bij zijn, nog wel wat keuze geloof ik. Maar dat gaan we dus nog horen.
Ja precies! Spannend hoor!
Ik moet sowieso in die week vanwege de insuline. En ik ben nog steeds niet 100% uit ks of vaginaal inleiden dus sowieso is de groeiecho wel wat van belang. Denk ik. Ofzo.
Ik weet het gewoon echt niet. :X
  zondag 18 oktober 2020 @ 14:25:30 #13
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195712718
Gefeliciteerd Peejtur!!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195712960
Congrats @Peejtur O+
pi_195714298
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:21 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja precies! Spannend hoor!
Ik moet sowieso in die week vanwege de insuline. En ik ben nog steeds niet 100% uit ks of vaginaal inleiden dus sowieso is de groeiecho wel wat van belang. Denk ik. Ofzo.
Ik weet het gewoon echt niet. :X
Waar ligt de twijfel?

Ik wil absoluut niet meer ingeleid worden dus de keuze is dan al wat makkelijker.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 15:35:11 #16
382129 crew  Donna
pi_195714448
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:28 schreef Wolken het volgende:

[..]

Waar ligt de twijfel?

Ik wil absoluut niet meer ingeleid worden dus de keuze is dan al wat makkelijker.
Alles zat tegen bij de geboorte van G (ze was groot, lag als sterrenkijker waardoor de ontsluiting niet vorderde en we werden beide, vooral ik, erg ziek) en dat hoeft natuurlijk niet weer te gebeuren. Een vaginale bevalling meemaken lijkt me ook heel mooi, plus dat we onder gunstige omstandigheden ook weer snel thuis zijn.

Maar als ik dan mijn vriendin hoor die donderdag een ballon kreeg, vrijdag nog 1 en zaterdag nog in het drama zat en nu nog steeds potdicht zit. Ze is ook weer thuis, dinsdag proberen ze weer. Dan denk ik ja jezus, heb helemaal geen zin in zulk gewroet. :X

Ik weet ook niet of ik dan bijv. nog op een baarkruk zou mogen. Ik vond de WC vorige keer een hele fijne plek/houding om de weeën op te vangen, dus dat moet ik vragen.
pi_195714455
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:28 schreef Wolken het volgende:

[..]

Waar ligt de twijfel?

Ik wil absoluut niet meer ingeleid worden dus de keuze is dan al wat makkelijker.
Maar wat gaan ze dan doen wanneer een inleiding noodzakelijk is? Gaan ze dan gelijk over op keizersnede?
pi_195715820
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maar wat gaan ze dan doen wanneer een inleiding noodzakelijk is? Gaan ze dan gelijk over op keizersnede?
Ja. Die keuze heb ik gelukkig omdat de eerste ook een ks is geworden.

quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:35 schreef Donna het volgende:

[..]

Alles zat tegen bij de geboorte van G (ze was groot, lag als sterrenkijker waardoor de ontsluiting niet vorderde en we werden beide, vooral ik, erg ziek) en dat hoeft natuurlijk niet weer te gebeuren. Een vaginale bevalling meemaken lijkt me ook heel mooi, plus dat we onder gunstige omstandigheden ook weer snel thuis zijn.

Maar als ik dan mijn vriendin hoor die donderdag een ballon kreeg, vrijdag nog 1 en zaterdag nog in het drama zat en nu nog steeds potdicht zit. Ze is ook weer thuis, dinsdag proberen ze weer. Dan denk ik ja jezus, heb helemaal geen zin in zulk gewroet. :X

Ik weet ook niet of ik dan bijv. nog op een baarkruk zou mogen. Ik vond de WC vorige keer een hele fijne plek/houding om de weeën op te vangen, dus dat moet ik vragen.
Lastig hoor! Mocht de baby nu uit zichzelf komen wil ik het wel toch nog vaginaal proberen maar de arts schat die kans op 2% voor de 39 weken. Hij zit ook nog veel te hoog.

Hopelijk geeft het gesprek van de week je meer duidelijkheid. Ik moet zeggen dat ik heel vrij word gelaten in hoe ik het wil.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 19:54:46 #19
382129 crew  Donna
pi_195719486
Ja ik ook hoor, ze benadrukken ook steeds weer dat ik uiteindelijk mag kiezen etc. dus dat is wel heel fijn.
Ik had ook bij 20 weken al kunnen zeggen van; Jongens ik weet het, wil 100% zeker een ks en dan was dat ook prima geweest.
Alleen dusja ik weet het niet. De kans dat ze spontaan voor 38 weken komt is iig zeer klein. 8-)
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 20:35:16 #20
382129 crew  Donna
pi_195720094
Mijn buik is trouwens bijna helemaal blauw inmiddels.
Aan de zijkanten van het insuline prikken (is niet pijnlijk, lijkt alleen raar) en aan de bovenkant van de baby die daar zo hoog zit, er zitten gewoon gesprongen adertjes ook. Echt bizar en dat doet ook wel pijn.
Hopelijk wordt het niet erger want kan er eigenlijk ook geen BH/topje tegenaan verdragen...
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:35:19 #21
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_195720096
Brrrrr. Oké, baby is pas in januari verwacht, maar vk meldt nu al dat het best zou kunnen dat ivm corona een ziekenhuis bevalling niet mogelijk gaat zijn omdat in april er ook mensen gedwongen thuis moesten bevallen. Nu denk ik wel: sja, dat zal ook wel goed gaan (m'n moeder deed dat 2x) maar haar zus was er echt niet meer geweest als haar VK 8 jaar terug niet had geëist dat er een ziekenhuis spoed opname nodig was (huisarts vond dat toen niet zo nodig).

Ik vind het maar niks. Mag toch hopen dat als er echt nood aan de man is een moeder + baby niet op de wachtlijst gezet wordt tot er een corona patiënt een bed bezet houdt.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 20:38:26 #22
382129 crew  Donna
pi_195720142
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:35 schreef Holy_Goat het volgende:
Brrrrr. Oké, baby is pas in januari verwacht, maar vk meldt nu al dat het best zou kunnen dat ivm corona een ziekenhuis bevalling niet mogelijk gaat zijn omdat in april er ook mensen gedwongen thuis moesten bevallen. Nu denk ik wel: sja, dat zal ook wel goed gaan (m'n moeder deed dat 2x) maar haar zus was er echt niet meer geweest als haar VK 8 jaar terug niet had geëist dat er een ziekenhuis spoed opname nodig was (huisarts vond dat toen niet zo nodig).

Ik vind het maar niks. Mag toch hopen dat als er echt nood aan de man is een moeder + baby niet op de wachtlijst gezet wordt tot er een corona patiënt een bed bezet houdt.
Dat betreft alleen poliklinisch bevallen.

Spoed is spoed en dan ga je echt gewoon naar het ziekenhuis, al kan het wel zijn dat je in een ander ziekenhuis terecht komt als het heel druk is. Maar dat is zonder Corona ook al het geval.

*toevoeging. Een ziekenhuis kan een poliklinische bevalling altijd weigeren als het druk is, dan moet je dus ook een ander ziekenhuis proberen of thuis bevallen. De VK belt vooraf en als er geen plek is, is er geen plek.
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:38:30 #23
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_195720144
En nog gefeliciteerd @Peejtur , leuke naam ook!
pi_195720246
Wow, dat is wel een heftige boodschap HG. Welke omgeving/ziekenhuis woon je. Ik weet van “mijn” ziekenhuis (ik wil graag thuisbevallen, maar ik las het op fb-pag van mijn vkpraktijk en de insta van het ziekenhuis), dat alle ziekenhuisbevallingen gewoon door konden gaan, ook als je geen medische indicatie had.

Bah, klinkt naar Donna! Misschien kun je nog een zalfje op de blauwe plekken smeren zodat het sneller geneest? Ben ff de naam kwijt van een of ander wondermiddeltje dat zou helpen. (Homeopatisch denk ik, wel gewoon bij de drogist verkrijgbaar)

Vandaag tot de realisatie gekomen dat ik toch echt niet in een bevalbad kan liggen, zoals de vorige keer. -O- Toen woonden we nog in een huis met een CV-ketel. Nu hebben we een warmtepomp en dan is het warme water op een gegeven moment op. En ik vond het zo fijn de vorige keer, dat bevalbad ;( Ik zei eerst tegen m’n man van je regelt het maar met pannetjes op het vuur. :D Maar nu even online gekeken: in het bad gaat 480 ltr water, wij krijgen er maar 180 ltr uit. En dat warme water is niet 1,2,3 aangevuld. We hebben gelukkig wel een gewoon bad, dus dan ga ik daar maar in liggen, dus first world problems, ik bedoel, ik heb vooralsnog een keuze en sta niet zoals hierboven voor een geplande keizersnee oid, maar moest vandaag wel even van de teleurstelling bekomen. Zag mezelf alweer lekker floaten en dobberen. Vond het heerlijk de vorige keer.
Dit, dat, alles.
pi_195720707
Ik moet dan meteen aan die reclame van John de Wolf denken die in het AMC terecht kwam. Komt jouw kindje noodgedwongen in Rotterdam ter wereld als rasechte Ajaxied .

Volgens mij is het ieder jaar wel een paar keer raak ( vooral in de zomerperiode ) dat sommige kraamafdelingen alleen plek hebben voor medisch noodzakelijke bevallingen en de verloskundige dus rond moet bellen voor een plekje.

quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:44 schreef Philomijn het volgende:
Wow, dat is wel een heftige boodschap HG. Welke omgeving/ziekenhuis woon je. Ik weet van “mijn” ziekenhuis (ik wil graag thuisbevallen, maar ik las het op fb-pag van mijn vkpraktijk en de insta van het ziekenhuis), dat alle ziekenhuisbevallingen gewoon door konden gaan, ook als je geen medische indicatie had.

Bah, klinkt naar Donna! Misschien kun je nog een zalfje op de blauwe plekken smeren zodat het sneller geneest? Ben ff de naam kwijt van een of ander wondermiddeltje dat zou helpen. (Homeopatisch denk ik, wel gewoon bij de drogist verkrijgbaar)

Vandaag tot de realisatie gekomen dat ik toch echt niet in een bevalbad kan liggen, zoals de vorige keer. -O- Toen woonden we nog in een huis met een CV-ketel. Nu hebben we een warmtepomp en dan is het warme water op een gegeven moment op. En ik vond het zo fijn de vorige keer, dat bevalbad ;( Ik zei eerst tegen m’n man van je regelt het maar met pannetjes op het vuur. :D Maar nu even online gekeken: in het bad gaat 480 ltr water, wij krijgen er maar 180 ltr uit. En dat warme water is niet 1,2,3 aangevuld. We hebben gelukkig wel een gewoon bad, dus dan ga ik daar maar in liggen, dus first world problems, ik bedoel, ik heb vooralsnog een keuze en sta niet zoals hierboven voor een geplande keizersnee oid, maar moest vandaag wel even van de teleurstelling bekomen. Zag mezelf alweer lekker floaten en dobberen. Vond het heerlijk de vorige keer.
Balen! Ik ben totaal niet technisch dus geen idee of er nog een andere optie is.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:20:08 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195720751
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:47 schreef Wolken het volgende:
En hier werd halverwege de bevalling de ruggenprik uitgezet om te kijken of het zou helpen. Nou nee, ook na uren zonder pijnbestrijding aan de weeenopwekkers gaf niet meer ontsluiting. Het is echt voor iedereen anders.
Wat een verschillen allemaal als je het zo leest.
Hier twee keer volle stand weeën opwekkers (tussendoor even niks, maar dat maakte ook niet uit) en die zorgde voor 0,0 weeën. Bleef hangen op 4cm. Ruggenprik gezet en toen van 4 naar 7cm en daarna viel het weer stil. Uiteindelijk een keizersnede, omdat het allemaal te lang duurde en er complicaties leken te komen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195720823
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:44 schreef Philomijn het volgende:
Wow, dat is wel een heftige boodschap HG. Welke omgeving/ziekenhuis woon je. Ik weet van “mijn” ziekenhuis (ik wil graag thuisbevallen, maar ik las het op fb-pag van mijn vkpraktijk en de insta van het ziekenhuis), dat alle ziekenhuisbevallingen gewoon door konden gaan, ook als je geen medische indicatie had.

Bah, klinkt naar Donna! Misschien kun je nog een zalfje op de blauwe plekken smeren zodat het sneller geneest? Ben ff de naam kwijt van een of ander wondermiddeltje dat zou helpen. (Homeopatisch denk ik, wel gewoon bij de drogist verkrijgbaar)

Vandaag tot de realisatie gekomen dat ik toch echt niet in een bevalbad kan liggen, zoals de vorige keer. -O- Toen woonden we nog in een huis met een CV-ketel. Nu hebben we een warmtepomp en dan is het warme water op een gegeven moment op. En ik vond het zo fijn de vorige keer, dat bevalbad ;( Ik zei eerst tegen m’n man van je regelt het maar met pannetjes op het vuur. :D Maar nu even online gekeken: in het bad gaat 480 ltr water, wij krijgen er maar 180 ltr uit. En dat warme water is niet 1,2,3 aangevuld. We hebben gelukkig wel een gewoon bad, dus dan ga ik daar maar in liggen, dus first world problems, ik bedoel, ik heb vooralsnog een keuze en sta niet zoals hierboven voor een geplande keizersnee oid, maar moest vandaag wel even van de teleurstelling bekomen. Zag mezelf alweer lekker floaten en dobberen. Vond het heerlijk de vorige keer.
Wij hebben ook geen gas thuis en hebben een elektrische boiler van 200L staan. Bij ons zit er een knop op die het water extra snel op warmt. Hebben jullie dat niet?

Hier moet het wel lukken, dacht ik.. en er hoeft ook geen 480L heet water in natuurlijk..
Protège moi de mes désirs.
pi_195721658
Nu met 7 weken zwangerschap al duidelijk meer buik in vergelijking met vorige keer. Buik begon toen pas met een week of 14 zichtbaarder te worden.
Benieuwd hoelang ik het nog verborgen kan houden voor collega’s.

Hier meer vrouwen waarbij de buik de 2e keer zoveel sneller groeit?
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:20:37 #29
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_195721706
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:17 schreef Takkie88 het volgende:
Nu met 7 weken zwangerschap al duidelijk meer buik in vergelijking met vorige keer. Buik begon toen pas met een week of 14 zichtbaarder te worden.
Benieuwd hoelang ik het nog verborgen kan houden voor collega’s.

Hier meer vrouwen waarbij de buik de 2e keer zoveel sneller groeit?
Ik kan het je sterker vertellen, ik ben nul weken zwanger en mijn buik groeit ook behoorlijk snel
pi_195721941
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:17 schreef Takkie88 het volgende:
Nu met 7 weken zwangerschap al duidelijk meer buik in vergelijking met vorige keer. Buik begon toen pas met een week of 14 zichtbaarder te worden.
Benieuwd hoelang ik het nog verborgen kan houden voor collega’s.

Hier meer vrouwen waarbij de buik de 2e keer zoveel sneller groeit?
In het begin wel inderdaad. Maar m’n derde trimester-buik is deze keer kleiner dan bij U.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 22:39:40 #31
382129 crew  Donna
pi_195722054
Ik werd deze zwangerschap in het begin helemaal dik, rondom.
Toen het echt zwangerschapsbuik begon te worden ging het gelijk op met de buik bij dochter.
En nu groei ik vooral naar voren en ben ik gevoelsmatig al op de eindbuik van dochter, 5 weken eerder.
Zal morgen eens een foto maken.
pi_195723510
@Takkie88 Bij mijn eerste rond 13-14 weken ineens een buik, bij de tweede inderdaad met 7 weken al positiespijkerbroeken omdat een gewone spijkerbroek echt niet meer lekker zat. Verder vanaf dat moment veel jurkjes en rokjes gedragen, dat was het enige wat lekker zat. En de eindbuik was de tweede keer iets minder groot, maar dat kwam denk ik ook doordat ik bij de eerste veel meer vocht vasthield én veel te veel kilo's was aangekomen. Ik heb mezelf voorgenomen dat de tweede keer niet meer te laten gebeuren :X
pi_195724515
Goed te lezen dat het is en uiteindelijk wel weer gelijk op gaat met de eerste keer. Vorige keer eindigde ik met echt een flinke toeter dus begon al een beetje te vrezen :P
Nog 1 spijkerbroek die past. En als ik niet goed te werken inderdaad leggings en jurkjes aan. Woensdag na de eerste echo m’n bak met positiekleding maar eens opzoeken (stom, maar heb het gevoel dat ik iets jinx als ik dit voor de echo doe).
pi_195724790
Hier ook inderdaad. Heb al heel snel mijn positiebroeken aan gedaan, omdat ik anders halverwege de dag een knoop open moest doen :')
  maandag 19 oktober 2020 @ 07:38:33 #35
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195724826
Ik ben 20 weken en ben pas 1,5 kilo zwaarder. Ik dij ook meer uit dan dat je het van voren komt :P
Misschien komt het nog wel
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195724936
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

In het begin wel inderdaad. Maar m’n derde trimester-buik is deze keer kleiner dan bij U.
Hier ook een kleinere buik (begin derde trimester nu). Vroeg me toevallig gisteren in een onzekere bui af of dat geen probleem was, maar aan de andere kant groeit mijn baarmoeder iedere keer goed. Zal wel vooral door de andere ligging komen dan.
pi_195725508
Zo’n knop hebben we volgens mij wel DUMAN. Mijn vent is best technisch/ingelezen en zegt dat het niet kan 🤔 hij zegt dat het water dan niet snel genoeg warm is om weer te vullen. Beneden hebben we nog een 10 liter boiler voor de kokendwaterkraan :P Ik zou het bijna eens moeten proberen. Ik zei ook al van dat het met het afdekzeil misschien wel warm blijft tussendoor. Misschien die lui van het bevalbad eens contacten. Thanks voor het meedenken in ieder geval :) :*

Takkie, je buikspieren en banden zijn al een keer opgerekt door de vorige zwangerschap en daardoor slapper, waardoor het groeien wat sneller gaat. (Als ik het goed uitleg, Dr Google weet het anders ook.) Heel normaal dus!
Dit, dat, alles.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 13:45:53 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195729117
Zo even melden, zal later teruglezen en reageren. Ik ben net wakker :O klokje meer dan rond geslapen dus dat is wel fijn, kan ik helemaal uitgerust aan de bevalling beginnen als het begint :+ maar het is weer rustig in mijn buik dus ik denk dat hij nog wel even goed zit :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195729371
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:14 schreef Philomijn het volgende:
Zo’n knop hebben we volgens mij wel DUMAN. Mijn vent is best technisch/ingelezen en zegt dat het niet kan 🤔 hij zegt dat het water dan niet snel genoeg warm is om weer te vullen. Beneden hebben we nog een 10 liter boiler voor de kokendwaterkraan :P Ik zou het bijna eens moeten proberen. Ik zei ook al van dat het met het afdekzeil misschien wel warm blijft tussendoor. Misschien die lui van het bevalbad eens contacten. Thanks voor het meedenken in ieder geval :) :*

Takkie, je buikspieren en banden zijn al een keer opgerekt door de vorige zwangerschap en daardoor slapper, waardoor het groeien wat sneller gaat. (Als ik het goed uitleg, Dr Google weet het anders ook.) Heel normaal dus!
Hoe goed is het contact met je buren... Anders zou je mss met een hele lange slang wat water bij hun kunnen tappen om het bad te vullen.
#omdenken
pi_195729469
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:06 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Hoe goed is het contact met je buren... Anders zou je mss met een hele lange slang wat water bij hun kunnen tappen om het bad te vullen.
#omdenken
Ja indd!
Mijn buurvrouw heeft ook haar bevalbad gevuld met ons water :Y
Wij hebben buiten warm water dus dat was ideaal, ze konden het pakken wanneer ze het nodig hadden. Had wel een ladder neergezet om het muurtje over te komen :P
pi_195729521
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Contact Met de buren is gelukkig super goed. Ze hebben ook een kindje van 2. Wat lief dat je buurvrouw het bad mocht vullen met jullie water Flav!!

Dank voor het meedenken dames, heel fijn. Mijn man is een schat, technisch en lief, maar wat minder pragmatisch dan ik. :D Morgen zie ik mijn verloskundige weer, misschien heeft die ook nog wel ideeën.

Nog even genieten van de rust MaJo!
Dit, dat, alles.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:23:54 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195729620
En op zich hoeft dat bad niet meteen helemaal vol te zijn toch? Als je het eerst vult met de liters die je hebt (met 200 liter op 60 graden heb je al snel 250 liter ofzo op 38 graden denk ik zo?), gaat de warmtepomp meteen weer opwarmen. Dat duurt even, maar tussendoor kun je eventueel aanvullen met koud/nog niet warm genoeg water en wat waterkokers heet water, dan ben je er toch zo? Een grote soeppan op de kookplaat doet het vast ook wel. Geen idee of je op inductie kookt, maar onze kookplaat heeft tien liter kokend in 6 minuten ofzo, daar kun je echt veel lekker warm water van maken. Ik zou er toch nog even pragmatisch over nadenken als het je echt zo fijn lijkt. Overleggen met de buren kan inderdaad ook nog.

Mijn buik deed vannacht ploep ofzo. Ik lijk 3 weken verder dan gisteren en er staat me toch een bak spanning op.. echt bizar!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 17:37:44 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195732517
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:32 schreef Donna het volgende:
Ohjee. Na @:MaJo sta ik zo in de top 5.

En aangezien ze 2 weken eerder komt. :D :D
De tijd gaat nu snel hè?

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:48 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd Peejtur en mw Peejtur!

O+

Over weëen die niet doorzetten: dat is een veel voorkomende complicatie / bijwerking van een ruggenprik, maar daar wordt vaak vrij luchtig over gedaan. Mijn schoonmoeder op de neo zei dat er in de eerste covid lockdown bijvoorbeeld minder opnames bij hen op de afdeling waren omdat veel meer vrouwen thuis bevielen en er (daardoor) minder mogelijk was qua ruggenprikken (en die komen relatief vaak bij hen op de afdeling terecht wegens koorts van moeder of kind of medisch ingrijpen).

Begrijp me niet verkeerd, ik heb bij mijn inleiding ook een ruggenprik genomen omdat ik het niet meer trok, maar ook bij mij stopte daarna de ontsluiting met een spoedkeizersnede erachteraan...

Ik wil nu niet meer gewoon bevallen, maar zou misschien toch terughoudender zijn met de ruggenprik in hindsight.
Ik hoor dit soort verhalen dus best veel in mijn omgeving/fok waardoor ik denk ik wel terughoudender zal zijn met de ruggenprik. Aan de andere kant kan het ook weer helpen bij ontsluiting, zoals @Tink89 hieronder ook aangeeft. Ach ik ga het allemaal wel zien op het moment suprême.

quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:59 schreef Aure het volgende:
Spannend Wolken. Mag je dan ook een voorkeursdatum doorgeven of moet je het gewoon doen met wat ze aangeven?

Morgen alweer 19 weken *O* sinds donderdag voel ik de baby dus echt elke dag wel ploppen O+ en morgen 20weken echo. Ik verwacht er geen bijzondere dingen (de gyn heeft laatst nog vrij goed gekeken naar van alles en nog wat), maar je weet het nooit natuurlijk.
En, hoe was de SEO? Blijft toch altijd spannend!

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:35 schreef Holy_Goat het volgende:
Brrrrr. Oké, baby is pas in januari verwacht, maar vk meldt nu al dat het best zou kunnen dat ivm corona een ziekenhuis bevalling niet mogelijk gaat zijn omdat in april er ook mensen gedwongen thuis moesten bevallen. Nu denk ik wel: sja, dat zal ook wel goed gaan (m'n moeder deed dat 2x) maar haar zus was er echt niet meer geweest als haar VK 8 jaar terug niet had geëist dat er een ziekenhuis spoed opname nodig was (huisarts vond dat toen niet zo nodig).

Ik vind het maar niks. Mag toch hopen dat als er echt nood aan de man is een moeder + baby niet op de wachtlijst gezet wordt tot er een corona patiënt een bed bezet houdt.
Dit zijn hele vervelende vooruitzichten. Zelf heb ik wel steeds zoiets gehad van "we zien dan wel". In het voorjaar maakte ik me ook wel zorgen om mijn bevalling maar nu het eraan zit te komen en de zorg (vooralsnog) gewoon doorgaat rondom bevallingen maak ik me zelf geen zorgen. Ik ga morgen wel even navragen hoe het momenteel precies allemaal zit.

quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:17 schreef Philomijn het volgende:
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Contact Met de buren is gelukkig super goed. Ze hebben ook een kindje van 2. Wat lief dat je buurvrouw het bad mocht vullen met jullie water Flav!!

Dank voor het meedenken dames, heel fijn. Mijn man is een schat, technisch en lief, maar wat minder pragmatisch dan ik. :D Morgen zie ik mijn verloskundige weer, misschien heeft die ook nog wel ideeën.

Nog even genieten van de rust MaJo!
Hopelijk komen jullie toch tot een oplossing, lijkt me heerlijk om te bevallen in een bevalbad O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195732782
Voel je je nog goed verder @MaJo? Mooie foto in het buiken topic trouwens!

SEO was goed :) ze wilde wel een extra groeiecho omdat ze de benen op P14 had gemeten. Zal wel protocol zijn ofzo, ik zie er zelf geen problemen in :P
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 17:57:29 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195732853
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:53 schreef Aure het volgende:
Voel je je nog goed verder @:MaJo? Mooie foto in het buiken topic trouwens!

SEO was goed :) ze wilde wel een extra groeiecho omdat ze de benen op P14 had gemeten. Zal wel protocol zijn ofzo, ik zie er zelf geen problemen in :P
Ik voel me prima :Y Baby kickt er nog flink op los dus dat is geruststellend. Vanavond eten we pannenkoeken, eens kijken of dat wat doet :Y)

Fijn dat alles goed is! Extra groeiecho is alleen maar fijn toch? Was de rest ook kleiner of was het echt een groot verschil ten opzichte van buik en hoofd?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195733073
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik voel me prima :Y Baby kickt er nog flink op los dus dat is geruststellend. Vanavond eten we pannenkoeken, eens kijken of dat wat doet :Y)

Fijn dat alles goed is! Extra groeiecho is alleen maar fijn toch? Was de rest ook kleiner of was het echt een groot verschil ten opzichte van buik en hoofd?
Ah mooi dat je je nog goed voelt! Pannenkoeken :9

Ja het maakt mij ook niet uit. Ze heeft niks gezegd over een verschil met buik of hoofd. Alleen dat over het geheel gezien het kindje P17 is, dus volgens mij is het allemaal wel prima.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 18:17:06 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195733238
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:09 schreef Aure het volgende:

[..]

Ah mooi dat je je nog goed voelt! Pannenkoeken :9

Ja het maakt mij ook niet uit. Ze heeft niks gezegd over een verschil met buik of hoofd. Alleen dat over het geheel gezien het kindje P17 is, dus volgens mij is het allemaal wel prima.
Oh dan is het keurig lijkt me? Gewoon gemiddeld een kleiner kindje. En er kan nog zoveel veranderen de komende 20 weken!

Ik heb ook wel zin in pannenkoeken :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195734162
Jullie zijn lief O+ Ik ga een soeppan van 10 liter kopen. Ook een goeie :9 En ga me eens verdiepen in hoe lang het water warm blijft met het afdekzeil erop enz.

Aure, fijn dat het er allemaal goed uit zag!

MaJo, een smakelijk :9

Tink, plopperdeplop! Hoe is het nu met de misselijkheid? Bij mij sinds ongeveer 1,5 week stukken beter. :)
Dit, dat, alles.
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:29:31 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195734513
quote:
17s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:08 schreef Philomijn het volgende:
Jullie zijn lief O+ Ik ga een soeppan van 10 liter kopen. Ook een goeie :9 En ga me eens verdiepen in hoe lang het water warm blijft met het afdekzeil erop enz.

Aure, fijn dat het er allemaal goed uit zag!

MaJo, een smakelijk :9

Tink, plopperdeplop! Hoe is het nu met de misselijkheid? Bij mij sinds ongeveer 1,5 week stukken beter. :)
Ik kan je vertellen dat ik het na 3 uur absoluut nog niet koud had. We hebben het bad gevuld met 40c water maar ik hou echt van warmte.
Resistance is futile.
pi_195735142
quote:
17s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:08 schreef Philomijn het volgende:
Jullie zijn lief O+ Ik ga een soeppan van 10 liter kopen. Ook een goeie :9 En ga me eens verdiepen in hoe lang het water warm blijft met het afdekzeil erop enz.

Aure, fijn dat het er allemaal goed uit zag!

MaJo, een smakelijk :9

Tink, plopperdeplop! Hoe is het nu met de misselijkheid? Bij mij sinds ongeveer 1,5 week stukken beter. :)
Als het goed is komt mijn bad over 2 weken binnen. Zal ‘m dan eens testen. (In de woonkamer zwemmen met U. :P ). I’ll let you know!

@MaJo Zo bijzonder, de laatste loodjes. O+ Wellicht kan je als toetje ananashart eten. Dat deed hier de trick. B-)
Protège moi de mes désirs.
pi_195735938
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat ik het na 3 uur absoluut nog niet koud had. We hebben het bad gevuld met 40c water maar ik hou echt van warmte.
Ik heb er ook uren in gelegen tijdens de eerste bevalling. Denk een uur of vijf, af en toe heeft m’n man er wat warm water bij gedaan, maar kreeg het ook niet koud.

Hoor graag je testervaring @D.U.M.A.N. :D U. vindt het vast leuk!
Dit, dat, alles.
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:40:19 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195736254
quote:
17s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:08 schreef Philomijn het volgende:
Jullie zijn lief O+ Ik ga een soeppan van 10 liter kopen. Ook een goeie :9 En ga me eens verdiepen in hoe lang het water warm blijft met het afdekzeil erop enz.

Aure, fijn dat het er allemaal goed uit zag!

MaJo, een smakelijk :9

Tink, plopperdeplop! Hoe is het nu met de misselijkheid? Bij mij sinds ongeveer 1,5 week stukken beter. :)
Soeppan is sowieso fijn, want soep O+

En het gaat de ene dag beter dan de andere, maar ik spuug niet meer elke dag en gebruik wat minder medicatie dan voorheen. Al met al een stijgende lijn dus! Heel erg fijn.

Fijn dat het bij jou ook beter gaat, misselijkheid is echt zo enorm stom.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:33:47 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195737339
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Als het goed is komt mijn bad over 2 weken binnen. Zal ‘m dan eens testen. (In de woonkamer zwemmen met U. :P ). I’ll let you know!

@:majo Zo bijzonder, de laatste loodjes. O+ Wellicht kan je als toetje ananashart eten. Dat deed hier de trick. B-)
Helaas geen ananas in huis, kan dat nog wel even bijbestellen bij de boodschappen :D

Pannenkoeken waren heerlijk :9 Nu lekker op tijd naar bed :z morgen controle bij de VK, wil dan wel even doorspreken hoe het nu precies in z’n werk gaat met Corona.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:33:53 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195745433
Meld! Met baby netjes in de buik. Vandaag alweer 39 weken :s)

Net bij de VK geweest waar ik de vraag neerlegde of ik nog steeds rond de 40 weken ingeleid zou worden als ik zo door zou lopen. Zij vertelde dat dit nergens voor nodig was, dat de curves er netjes uitzagen en dat inleiden alleen maar vervelend voor me zou zijn. Toen ging ze aan mijn buik voelen... Oh, toch wel een hele grote baby. Hmmm, toch zeker deze week nog terugkomen voor een echo + afspraak met de gynaecoloog en als die het met haar eens is toch volgende week inleiden. Dus... de rollercoaster begint weer -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195745517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:33 schreef MaJo het volgende:
Meld! Met baby netjes in de buik. Vandaag alweer 39 weken :s)

Net bij de VK geweest waar ik de vraag neerlegde of ik nog steeds rond de 40 weken ingeleid zou worden als ik zo door zou lopen. Zij vertelde dat dit nergens voor nodig was, dat de curves er netjes uitzagen en dat inleiden alleen maar vervelend voor me zou zijn. Toen ging ze aan mijn buik voelen... Oh, toch wel een hele grote baby. Hmmm, toch zeker deze week nog terugkomen voor een echo + afspraak met de gynaecoloog en als die het met haar eens is toch volgende week inleiden. Dus... de rollercoaster begint weer -O-
Ik las Meld! en toen dacht ik JAAAAAA de baby is er *O* Balen dat dit weer zo moet gaan....
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:52:55 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195745726
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik las Meld! en toen dacht ik JAAAAAA de baby is er *O* Balen dat dit weer zo moet gaan....
Ik wacht het maar weer rustig af. Voor hetzelfde geld zegt de gynaecoloog weer dat het allemaal wel meevalt en dat we toch gewoon afwachten. Maar het is wel verwarrend als ze steeds hun verhaal veranderen -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:51 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_195745955
Wat een gedoe weer MaJo :{ willen ze je bingokaart ook nog even snel volstempelen?
disclaimer
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:32:42 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195746288
Pfft majo, wat een gedoe zeg. Echt irritant dat het plan steeds zo verandert, dat helpt je echt geen steek verder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:51:28 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195746517
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:08 schreef SQ het volgende:
Wat een gedoe weer MaJo :{ willen ze je bingokaart ook nog even snel volstempelen?
Ik denk het ja :X De optie keizersnede kwam ook voor het eerst op tafel :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:32 schreef Tink89 het volgende:
Pfft majo, wat een gedoe zeg. Echt irritant dat het plan steeds zo verandert, dat helpt je echt geen steek verder.
Ik ga proberen me er niet teveel van aan te trekken en de volgende afspraak af te wachten, maar frustrerend is het wel ja.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195750888
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk het ja :X De optie keizersnede kwam ook voor het eerst op tafel :?
[..]hoezo dat nou weer?

Ik ga proberen me er niet teveel van aan te trekken en de volgende afspraak af te wachten, maar frustrerend is het wel ja.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:38:13 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195751581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:47 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Voor het geval hij er niet uit zou kunnen qua grootte, maar dat zou alleen het geval zijn als ik te lang door zou lopen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:14:00 #62
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195752094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Voor het geval hij er niet uit zou kunnen qua grootte, maar dat zou alleen het geval zijn als ik te lang door zou lopen.
Jeetje als hij zó groot zou zijn dan wisten ze dat toch al wel?
pi_195752321
Straks zien we Majo in Hart van Nederland. 'Grootste baby ooit gebaard in Nederland'. :o

Nee maar er moet toch heel wat gebeuren mocht een kind niet passen toch?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:35:02 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_195752457
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Straks zien we Majo in Hart van Nederland. 'Grootste baby ooit gebaard in Nederland'. :o

Nee maar er moet toch heel wat gebeuren mocht een kind niet passen toch?
Komt nog best vaak voor hoor ;) maar meestal gaan ze bij een eerste baby dan niet bij voorbaat al uit van een keizersnede en mag je het eerst zelf proberen (tenzij je een dwerg bent ofzo maar goed, dat is bij MaJo niet het geval :P)
disclaimer
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:50:36 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195752752
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:14 schreef Sway- het volgende:

[..]

Jeetje als hij zó groot zou zijn dan wisten ze dat toch al wel?
Dat hij groot is dat weten we al een tijdje, hij volgt al vanaf de 20 weken echo de P97 lijn. Toen leek hij buiten de curve te groeien maar dat werd later weer teruggetrokken. Er is toen wel gezegd dat ik rond de 40 weken ingeleid zou worden, maar dat werd vandaag dus weer betwist en daarna wel weer bevestigd. Ik heb nu vrijdag een afspraak, dan horen we meer :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Straks zien we Majo in Hart van Nederland. 'Grootste baby ooit gebaard in Nederland'. :o

Nee maar er moet toch heel wat gebeuren mocht een kind niet passen toch?
Ik denk dat het ook wel mee zal vallen maar het is natuurlijk wel verstandig om niet te lang door te lopen als de baby al een joekel lijkt te worden :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Komt nog best vaak voor hoor ;) maar meestal gaan ze bij een eerste baby dan niet bij voorbaat al uit van een keizersnede en mag je het eerst zelf proberen (tenzij je een dwerg bent ofzo maar goed, dat is bij MaJo niet het geval :P)
Ook dat inderdaad :Y Ik ben 1.83 en mijn man 1.90 dus dat de baby wat groter is is in ons geval niet zo heel vreemd :+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195753265
Majo, bram zat met 38 weken ook buiten alle curves, dus werd ik ingeleid.

Ik had daar geen ervaring mee, en ik heb wel wat dingen mee kunnen nemen toen ik werd ingeleid met de tweeling.
- je bent altijd baas over je eigen lijf, blijf daarover in gesprek. Je mag prima vragen waarom bepaalde beslissingen worden genomen. Iets vragen wil niet zeggen dat je er niet in meegaat.
- vraag bijvoorbeeld of je lijf ook de kans mag krijgen om zelf wat te doen. Inleiden begint vaak met breken van vliezen en meteen hormonen om op te wekken. Als er geen enorme nood is, is er vast ook wel tijd om eens te zien of je lijf zelf aan de gang gaat na breken van vliezen. Het opvoeren van de hormonen kan zorgen voor een weeenstorm. (Kan, hoeft niet)
- het is geen kijkdoos. Je mag nee zeggen als je geen zin hebt in de arts assistent, stageloper enz enz. Het is jouw bevalling. Natuurlijk, iedereen moet leren, bedenk alleen van tevoren of je dat ok vindt.
- vraag of je even mag komen kijken op de afdeling, ook de neonatologie / kraam / baby afdeling
- neem door met je partner wat je echt heel belangrijk vindt, bijvoorbeeld wat als je kindje direct moet worden opgenomen, gaat je partner mee? Een hele lange lijst met eisen en wensen is niet zo reeel in een medische bevalling.

En mijn brammetje was uiteindelijk 4300 gram, ik heb er een haarscheurtje aan over gehouden. Groot wilt niet zeggen dat het perse niet natuurlijk kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195753546
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:10 schreef Ticootje het volgende:
Majo, bram zat met 38 weken ook buiten alle curves, dus werd ik ingeleid.

Ik had daar geen ervaring mee, en ik heb wel wat dingen mee kunnen nemen toen ik werd ingeleid met de tweeling.
- je bent altijd baas over je eigen lijf, blijf daarover in gesprek. Je mag prima vragen waarom bepaalde beslissingen worden genomen. Iets vragen wil niet zeggen dat je er niet in meegaat.
- vraag bijvoorbeeld of je lijf ook de kans mag krijgen om zelf wat te doen. Inleiden begint vaak met breken van vliezen en meteen hormonen om op te wekken. Als er geen enorme nood is, is er vast ook wel tijd om eens te zien of je lijf zelf aan de gang gaat na breken van vliezen. Het opvoeren van de hormonen kan zorgen voor een weeenstorm. (Kan, hoeft niet)
- het is geen kijkdoos. Je mag nee zeggen als je geen zin hebt in de arts assistent, stageloper enz enz. Het is jouw bevalling. Natuurlijk, iedereen moet leren, bedenk alleen van tevoren of je dat ok vindt.
- vraag of je even mag komen kijken op de afdeling, ook de neonatologie / kraam / baby afdeling
- neem door met je partner wat je echt heel belangrijk vindt, bijvoorbeeld wat als je kindje direct moet worden opgenomen, gaat je partner mee? Een hele lange lijst met eisen en wensen is niet zo reeel in een medische bevalling.

En mijn brammetje was uiteindelijk 4300 gram, ik heb er een haarscheurtje aan over gehouden. Groot wilt niet zeggen dat het perse niet natuurlijk kan.
+1 op alles wat Tico zegt. En vraag goed uit wat de mogelijkheden voor pijnbestrijding zijn voor je de inleiding in gaat, want tijdens een weeënstorm vliegen al je rationele overwegingen zo het raam uit :{
pi_195753684
Oh ja. Dat deel vergeet ik steeds. Ook tijdens bevallen. :’)
Op het moment dat ik bedenk dat er nog zoiets is dan staat het hoofdje al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195753731
En andersom komt ook voor: Melba was niet buitensporig zwaar (3700 gram) maar wel lang (53 cm) met een groot hoofd (was op de echo’s niet zo opgevallen).

Omdat ik zo klein ben, 1,60, en man zo lang, 1,97, zeiden de vk’s die ik nu gesproken heb dat het best kan dat hij toch gewoon te groot was voor mijn bekken - een mismatch.
Kwak
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:39:14 #70
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195753819
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat hij groot is dat weten we al een tijdje, hij volgt al vanaf de 20 weken echo de P97 lijn. Toen leek hij buiten de curve te groeien maar dat werd later weer teruggetrokken. Er is toen wel gezegd dat ik rond de 40 weken ingeleid zou worden, maar dat werd vandaag dus weer betwist en daarna wel weer bevestigd. Ik heb nu vrijdag een afspraak, dan horen we meer :)
[..]

Sorry, niet helemaal meegekregen. Probeer veel mee te lezen hier maar lukt niet altijd door werk, en vermoeidheid :@. Spannend dus, vrijdag.
pi_195753820
Het is van tevoren gewoon lastig bepalen. Mijn schone zusje had ook geen enorm groot kindje maar had echt een behoorlijke nasleep.

Ik wilde alleen maar zeggen dat groot niet altijd 1:1 problematisch is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195753877
Wel gedoe zeg MaJo, laat je niet gek maken hoor :*
pi_195753939
Ik snap je frustratie wel hoor Majo. Niet echt chill om elke keer toch iets anders te horen, en opeens een keizersnede als optie op tafel gegooid te krijgen.. Maar ik zou toch nog even genieten van de laatste dagen zwanger! En het is inderdaad een groot deel instelling; bevallingen lopen zelden volgens het boekje of het bevalplan. Ben benieuwd naar de echo en het oordeel van de gynaecoloog :)
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:50:55 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195754095
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:10 schreef Ticootje het volgende:
Majo, bram zat met 38 weken ook buiten alle curves, dus werd ik ingeleid.

Ik had daar geen ervaring mee, en ik heb wel wat dingen mee kunnen nemen toen ik werd ingeleid met de tweeling.
- je bent altijd baas over je eigen lijf, blijf daarover in gesprek. Je mag prima vragen waarom bepaalde beslissingen worden genomen. Iets vragen wil niet zeggen dat je er niet in meegaat.
- vraag bijvoorbeeld of je lijf ook de kans mag krijgen om zelf wat te doen. Inleiden begint vaak met breken van vliezen en meteen hormonen om op te wekken. Als er geen enorme nood is, is er vast ook wel tijd om eens te zien of je lijf zelf aan de gang gaat na breken van vliezen. Het opvoeren van de hormonen kan zorgen voor een weeenstorm. (Kan, hoeft niet)
- het is geen kijkdoos. Je mag nee zeggen als je geen zin hebt in de arts assistent, stageloper enz enz. Het is jouw bevalling. Natuurlijk, iedereen moet leren, bedenk alleen van tevoren of je dat ok vindt.
- vraag of je even mag komen kijken op de afdeling, ook de neonatologie / kraam / baby afdeling
- neem door met je partner wat je echt heel belangrijk vindt, bijvoorbeeld wat als je kindje direct moet worden opgenomen, gaat je partner mee? Een hele lange lijst met eisen en wensen is niet zo reeel in een medische bevalling.

En mijn brammetje was uiteindelijk 4300 gram, ik heb er een haarscheurtje aan over gehouden. Groot wilt niet zeggen dat het perse niet natuurlijk kan.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, dit zijn goede dingen om rekening mee te houden ^O^

Vooral met het vliezen breken en dan kijken of het op gang komt, dat zou wel mijn voorkeur hebben ten opzichte van meteen hormonen toedienen. Ik heb een verhoogde kans op postnatale depressie dus ik ben er geen fan van om meteen oxytocine toe te dienen. In mijn bevalplan heb ik ook aangegeven dat ik liever heb dat ze even wachten tot de placenta geboren wordt in plaats van meteen een shot te zetten.

Met welke termijn ben je uiteindelijk ingeleid? Op de hand wordt de baby nu geschat op 3800 gram, ik vind dat voor mijn termijn eerlijk gezegd niet zorgwekkend.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:24 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

+1 op alles wat Tico zegt. En vraag goed uit wat de mogelijkheden voor pijnbestrijding zijn voor je de inleiding in gaat, want tijdens een weeënstorm vliegen al je rationele overwegingen zo het raam uit :{
Dat is ook een goeie ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:34 schreef kwakz0r het volgende:
En andersom komt ook voor: Melba was niet buitensporig zwaar (3700 gram) maar wel lang (53 cm) met een groot hoofd (was op de echo’s niet zo opgevallen).

Omdat ik zo klein ben, 1,60, en man zo lang, 1,97, zeiden de vk’s die ik nu gesproken heb dat het best kan dat hij toch gewoon te groot was voor mijn bekken - een mismatch.
Zeker als je zelf klein bent kan dat voor problemen zorgen. Eerder is aangegeven dat mijn lichaam het waarschijnlijk zelf wel gewoon aan kan, daarom vind ik het wel apart dat hier nu weer op teruggekomen wordt. Ik heb de laatste weken ook steeds een andere VK, dat scheelt natuurlijk ook.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:39 schreef Sway- het volgende:

[..]

Sorry, niet helemaal meegekregen. Probeer veel mee te lezen hier maar lukt niet altijd door werk, en vermoeidheid :@. Spannend dus, vrijdag.
Geen probleem hoor! Is soms ook lastig om bij te houden met al die verschillende verhalen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:39 schreef Ticootje het volgende:
Het is van tevoren gewoon lastig bepalen. Mijn schone zusje had ook geen enorm groot kindje maar had echt een behoorlijke nasleep.

Ik wilde alleen maar zeggen dat groot niet altijd 1:1 problematisch is.
Daarom is het ook fijn om deze verhalen te horen :Y

Zelf sta ik niet afwijzend tegen inleiden overigens, als zij denken dat dit het beste is voor mijn kind en mij dan vertrouw ik op hun oordeel. Maar het is inderdaad goed om ook zelf mee te blijven denken ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:41 schreef Aure het volgende:
Wel gedoe zeg MaJo, laat je niet gek maken hoor :*
Ik doe mijn best :) De eerste keer was ik meer in paniek moet ik zeggen, toen ze het erover hadden dat hij er dan misschien niet uit kan komen zonder zijn schouder/sleutelbeen te breken, daar werd ik echt even goed naar van :@ Nu ben ik wat meer afwachtend, eerst maar eens kijken wat ze vrijdag zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:44 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Ik snap je frustratie wel hoor Majo. Niet echt chill om elke keer toch iets anders te horen, en opeens een keizersnede als optie op tafel gegooid te krijgen.. Maar ik zou toch nog even genieten van de laatste dagen zwanger! En het is inderdaad een groot deel instelling; bevallingen lopen zelden volgens het boekje of het bevalplan. Ben benieuwd naar de echo en het oordeel van de gynaecoloog :)
Het is inderdaad vooral de verwarring steeds, van uiterste naar uiterste. Ik doe mijn best om nog zoveel mogelijk te genieten, ik voel me verder nog heel goed :)

Zelf hoop ik nog steeds dat hij gewoon vanzelf komt :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:04:13 #75
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195754349
Je bent 39 weken en het kind wordt geschat op 3800 gram en er wordt zo’n rampenscenario geschetst?
Over empoweren gesproken. :{
En een baby groeit geen 500 gram per week.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:15:27 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195754558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:04 schreef Mariposas het volgende:
Je bent 39 weken en het kind wordt geschat op 3800 gram en er wordt zo’n rampenscenario geschetst?
Over empoweren gesproken. :{
En een baby groeit geen 500 gram per week.
Ik vind het ook alles meevallen! Baby groeit zo'n 250/300 gram per week de laatste weken. Dus zelfs als ik doorloop zou hij op zo'n 4500 gram uitkomen bij 42 weken. Dat is natuurlijk niet klein maar ook bij die termijn niet onoverkomelijk. Ik snap echter wel dat ze liever hebben dat hij rond de 40 weken komt dan bij 42 weken maar dat is ook gelijk weer het andere uiterste.

Nu vraag ik me wel af hoe nauwkeurig zo'n schatting met de hand is?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195754616
Bram is ingeleid bij 38 weken: 4300 gram.
Koos en robin ingeleid bij 36 weken en 3 dagen (ja die 3 dagen werden me niet in dank afgenomen, maar dan hadden ze duidelijker moeten zijn in de gevaren) 3200 gram min of meer beide.

Oorzaak was diabetes, want “normaal” zijn kindjes wel kleiner bij die termijnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195754640
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het ook alles meevallen! Baby groeit zo'n 250/300 gram per week de laatste weken. Dus zelfs als ik doorloop zou hij op zo'n 4500 gram uitkomen bij 42 weken. Dat is natuurlijk niet klein maar ook bij die termijn niet onoverkomelijk. Ik snap echter wel dat ze liever hebben dat hij rond de 40 weken komt dan bij 42 weken maar dat is ook gelijk weer het andere uiterste.

Nu vraag ik me wel af hoe nauwkeurig zo'n schatting met de hand is?
Whahahahahhahahaha. Nou! Bij Bram gingen ze inderdaad voelen en meten. Toen gokte ze 3 dagen voor de bevalling op 3200 gram.

Ze zat er ruim een kilo naast.


Het blijft gewoon ook mensenwerk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_195754773
U. zou ook een forse baby worden. Resultaat? 3460gr en 52cm bij 40+6. w/
Je moet helemaal niks, Majo, vergeet dat niet. Ontzettend jammer dat ze met 39 weken opeens hiermee aan komen zetten. Hoop niet dat het je onzeker gaat maken over je aankomende bevalling.

Lees je vooral goed in en onthoud dat jij degene bent die gaat bevallen. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 20-10-2020 21:34:02 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_195754789
Bij Bikkel zeiden ze ook iedere keer dat het een groot kind was waardoor ik op het laatst het idee had dat er een formaat peuter uit zou komen.

Geboortegewicht met 41+4 : 3780 gram

Baby2 word met 40 weken op 3800 geschat maar dat gaan we sowieso niet halen, we weten inmiddels de datum voor de ks.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:33:48 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195754913
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:18 schreef Ticootje het volgende:
Bram is ingeleid bij 38 weken: 4300 gram.
Koos en robin ingeleid bij 36 weken en 3 dagen (ja die 3 dagen werden me niet in dank afgenomen, maar dan hadden ze duidelijker moeten zijn in de gevaren) 3200 gram min of meer beide.

Oorzaak was diabetes, want “normaal” zijn kindjes wel kleiner bij die termijnen.
Dat is wel een fikse baby bij die termijn, en voor een tweeling ook flinke jongens :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Whahahahahhahahaha. Nou! Bij Bram gingen ze inderdaad voelen en meten. Toen gokte ze 3 dagen voor de bevalling op 3200 gram.

Ze zat er ruim een kilo naast.

Het blijft gewoon ook mensenwerk.
Ik mag hopen dat ze er niet een kilo naast zitten, dan wordt het wel echt extreem _O-

Maar waarom inleiden bij een schatting van 3200 gram, dat is toch niet extreem met 38 weken :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. zou ook een forse baby worden. Resultaat? 3460gr en 52cm. w/
Je moet helemaal niks, Majo, vergeet dat niet. Ontzettend jammer dat ze met 39 weken opeens hiermee aan komen zetten. Hoop niet dat het je onzeker gaat maken over je aankomende bevalling.

Lees je vooral goed in en onthoud dat jij degene bent die gaat bevallen. :*
Het is natuurlijk ook lastig met schatten, ik denk dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen. Maar onbewust maken ze je wel een beetje bang. Nu weet ik dat de schattingen totaal af kunnen wijken dus dat probeer ik maar zoveel mogelijk te onthouden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:26 schreef Wolken het volgende:
Bij Bikkel zeiden ze ook iedere keer dat het een groot kind was waardoor ik op het laatst het idee had dat er een formaat peuter uit zou komen.

Geboortegewicht met 41+4 : 3780 gram

Baby2 word met 40 weken op 3800 geschat maar dat gaan we sowieso niet halen, we weten inmiddels de datum voor de ks.
Dat hadden wij ook toen hij uit de curve leek te groeien, ik zag al voor me dat hij meteen door zou kunnen naar maat 62 :') Ach ja, er valt ook niet zoveel over te zeggen totdat hij eruit is, dan weten we het pas echt zeker :D

Fijn dat de datum nu vastligt! Nu kan het aftellen beginnen :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195755094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het ook alles meevallen! Baby groeit zo'n 250/300 gram per week de laatste weken. Dus zelfs als ik doorloop zou hij op zo'n 4500 gram uitkomen bij 42 weken. Dat is natuurlijk niet klein maar ook bij die termijn niet onoverkomelijk. Ik snap echter wel dat ze liever hebben dat hij rond de 40 weken komt dan bij 42 weken maar dat is ook gelijk weer het andere uiterste.

Nu vraag ik me wel af hoe nauwkeurig zo'n schatting met de hand is?
Het gewicht zit ook nog verdeeld over de lengte en hij is net als zijn ouders geen kleintje. Dat scheelt ook weer bij de bevalling.
Ik snap dat je hier wat angstig van wordt en vind het kwalijk dat je verloskundige dit op deze manier bespreekt. Het zou in theorie natuurlijk kunnen dat er een inleiding of zelfs een keizersnede nodig is maar de normale volgorde is eerst onderzoek doen en dan pas opties bespreken.

Gewicht schatten met de hand wordt trouwens al onnauwkeurig wanneer het telkens een ander voelt.
(Mijn vaste VK schatte met de hand op de gram af nauwkeurig terwijl de andere geen schatting wilde doen door mijn compacte buik)
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:46:19 #83
342418 VKV
Plausibel
pi_195755122
Ik zou ook een groot kind krijgen (i.v.m. hoog BMI blablabla). Uiteindelijk op de UD bevallen van J.: 3340 gram, 48 cm. Gemiddelder kan bijna niet :')
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:59:13 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195755330
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:44 schreef Elleska het volgende:

[..]

Het gewicht zit ook nog verdeeld over de lengte en hij is net als zijn ouders geen kleintje. Dat scheelt ook weer bij de bevalling.
Ik snap dat je hier wat angstig van wordt en vind het kwalijk dat je verloskundige dit op deze manier bespreekt. Het zou in theorie natuurlijk kunnen dat er een inleiding of zelfs een keizersnede nodig is maar de normale volgorde is eerst onderzoek doen en dan pas opties bespreken.

Gewicht schatten met de hand wordt trouwens al onnauwkeurig wanneer het telkens een ander voelt.
(Mijn vaste VK schatte met de hand op de gram af nauwkeurig terwijl de andere geen schatting wilde doen door mijn compacte buik)
Die lengte is ook een goeie :Y De baby is helemaal ingedaald maar zit nog steeds helemaal tegen mijn borsten aan. Zelf was ik bij geboorte 4 kilo en 56 (!!) cm. Ik was ook echt 2/3e been _O-

En het is inderdaad niet handig om al voor de afspraak van vrijdag met allemaal conclusies te komen, zeker als je 5 minuten daarvoor een compleet ander verhaal vertelde :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:46 schreef VKV het volgende:
Ik zou ook een groot kind krijgen (i.v.m. hoog BMI blablabla). Uiteindelijk op de UD bevallen van J.: 3340 gram, 48 cm. Gemiddelder kan bijna niet :')
Dat is inderdaad heel mooi gemiddeld :D

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 21-10-2020 14:18:55 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:18:01 #85
382129 crew  Donna
pi_195755627
Er hebben bij G. 2 VK's en 1 gynaecoloog aan m'n buik gevoeld en ze zeiden alle drie tussen de 3750 en 4000 gram. Met 3850gram kwam dat wel uit.
De groeiecho's vond ik waziger waarbij zelfs dezelfde vrouw de ene keer zei; korte beentjes
En de andere keer; nou dit zijn wel lange benen. :7

Volgens mij is de verwachting nu weer ongeveer gelijk voor het gewicht, maar die 40 weken ga ik niet halen, dus ik ben erg benieuwd. Straks komt er een heel klein meisje uit. O+

*Net als vorige keer is er trouwens ook weer helemaal geen ruimte voor de baby. Ik heb vreselijk zere ribben. In plaats van dat ze gewoon een beetje aan de voorkant gaan liggen?? Maar goed, daar zit weer een placenta van het formaat hoofdkussen, dus dat zal het probleem wel zijn. _O-
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:18:19 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195755632
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het ook alles meevallen! Baby groeit zo'n 250/300 gram per week de laatste weken. Dus zelfs als ik doorloop zou hij op zo'n 4500 gram uitkomen bij 42 weken. Dat is natuurlijk niet klein maar ook bij die termijn niet onoverkomelijk. Ik snap echter wel dat ze liever hebben dat hij rond de 40 weken komt dan bij 42 weken maar dat is ook gelijk weer het andere uiterste.

Nu vraag ik me wel af hoe nauwkeurig zo'n schatting met de hand is?
Dat is afhankelijk van heel veel factoren. Maar over het algemeen is de betrouwbaarheid bij baby’s met een geschat gewicht >4000 gram, laag.
Hier staat informatie over verwacht grote baby’s en het te voeren beleid: https://www.treant.nl/professionals/verloskundig-samenwerkingsverband-zuidwest-drenthe/$32838/$33729
Samenvatting van het protocol is eigenlijk “no stress”. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195759796
Yay! Mijn eerste verlofdag gaat in. Hartstikke fijn.
Hopelijk 🙏 kan ik wat meer rust pakken.
En mijn laatste dingen voorbereiden en regelen.
Ik word er wel onrustig van dat ze heftig kunnen reageren in het ziekenhuis.
Maar ook verwarrend want aan de andere kant begeleiden ze mij ook maar minimaal (met de diabetes bijvoorbeeld)
Tip voor mijzelf meer drinken 😉
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:21:13 #88
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195760559
Zo, ik kom weer even boven water. Ik lees wel trouw mee, maar met een baan van 32 uur, zwanger zijn en mijn ziekte heb ik in de avonden 0 energie om echt nog te reageren. Sorry dus, dat ik niet op iedereen reageer.

MaJo het wordt nu toch wel echt menens! Ik hoop wel dat ze je nou eens duidelijkheid verschaffen over wel of niet inleiden. Met de hand voelen lijkt me niet echt een graadmeter om zoiets ingrijpends te beslissen dus neem aan dat ze toch eerst de echo afwachten. En daarna hun verhaal niet meer veranderen.

Gaddle, wat fijn dat je verlof hebt! Probeer ervan te genieten en drinken is sowieso altijd goed :)

Kwak, wat een trollbaby, je '90% meisje' hahaha. Hopelijk ligt baby er met de 20 weken echo goed voor!

Nog anderhalve week en dan hoop ik dat onze baby er ook goed voor ligt. Hoewel mijn gevoel echt rotsvast is begin ik nu toch wel nieuwsgierig te worden of ik gelijk heb :P
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195760634
Geniet van je verlof Gaddle! En het zal overal anders zijn, maar ik zou mij niet te druk maken als ze je nu al minimaal begeleiden. Bij mij in het ziekenhuis zijn ze met mij ook heel relaxt :) Ben ook wel benieuwd of het ziekenhuis de groeiecho nodig vindt op basis van de SEO (die had ik bij de gewone verloskundigepraktijk) , ga ik maandag even checken :P
pi_195760722
Oh en Maria op iedereen reageren is heus niet verplicht hoor :* Wat was jouw gevoel ook alweer over de baby?
pi_195761879
Fijn @Gaddle, ook verlof!
Ik heb gister heerlijk bijgeslapen. Maar dat is vandaag weer weg.. U. wilde niet meer slapen vanaf 4 uur ‘s ochtends. ;(
Moet ook nog wat dingetjes afronden voor werk. Rustig dagje dus vandaag hier.

@Maria2.0 Spannend! Hoe ver ben je nu?

Gister ook de laatste dingetjes gehaald. Thermometers en zo. Wil zelf nog een boxkleed en een bijpassend babynest maken. Ben benieuwd of het me gaat lukken. Verder is alles zo goed als klaar voor de komst van de baby..
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:57:05 #92
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195761959
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:33 schreef Aure het volgende:
Oh en Maria op iedereen reageren is heus niet verplicht hoor :* Wat was jouw gevoel ook alweer over de baby?
Jongen! Echt heel erg overtuigd, maar eigenlijk nergens op gebaseerd.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

@:maria2.0 Spannend! Hoe ver ben je nu?

14 weken precies vandaag! Dus met de geslachtsbepaling 15+3, dat moet voldoende zijn. Als hij er goed voorligt dan :P
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195764383
Ik ben echt kapot, maar wel heel tevreden. We hebben ZO VEEL weggegooid afgelopen dagen (4 grote auto’s vol naar de stort), de studeerkamer is nu leeg en klaar om opgeknapt te worden tot babykamer (er is lekkage geweest maar de dakbedekking is vernieuwd dus nu kunnen we dit aanpakken), de rommelzolder is nu een nette werkkamer waar nog plek is voor een slaapbank.

Nu nog de megaboekenkast beneden opruimen en komende week de keuken leeghalen want die wordt over anderhalve week gesloopt en vervangen 8)7
Kwak
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 14:31:36 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195765801
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:18 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van heel veel factoren. Maar over het algemeen is de betrouwbaarheid bij baby’s met een geschat gewicht >4000 gram, laag.
Hier staat informatie over verwacht grote baby’s en het te voeren beleid: https://www.treant.nl/professionals/verloskundig-samenwerkingsverband-zuidwest-drenthe/$32838/$33729
Samenvatting van het protocol is eigenlijk “no stress”. :P
Bedankt voor de link! Toch staan er ook weer dingen in waardoor ik in de stress raak, zoals "Bevallen van een macrosoom kind vergroot het risico op maternale en neonatale morbiditeit." Ook dit stukje word ik niet vrolijk van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe goedbedoeld ook, ik moet dit soort dingen momenteel eigenlijk niet lezen :@

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:56 schreef Gaddle het volgende:
Yay! Mijn eerste verlofdag gaat in. Hartstikke fijn.
Hopelijk 🙏 kan ik wat meer rust pakken.
En mijn laatste dingen voorbereiden en regelen.
Ik word er wel onrustig van dat ze heftig kunnen reageren in het ziekenhuis.
Maar ook verwarrend want aan de andere kant begeleiden ze mij ook maar minimaal (met de diabetes bijvoorbeeld)
Tip voor mijzelf meer drinken 😉
Yay verlof! *O* Kun je de rust ook pakken of ben je een bezige bij?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:21 schreef Maria2.0 het volgende:
Zo, ik kom weer even boven water. Ik lees wel trouw mee, maar met een baan van 32 uur, zwanger zijn en mijn ziekte heb ik in de avonden 0 energie om echt nog te reageren. Sorry dus, dat ik niet op iedereen reageer.

MaJo het wordt nu toch wel echt menens! Ik hoop wel dat ze je nou eens duidelijkheid verschaffen over wel of niet inleiden. Met de hand voelen lijkt me niet echt een graadmeter om zoiets ingrijpends te beslissen dus neem aan dat ze toch eerst de echo afwachten. En daarna hun verhaal niet meer veranderen.

Gaddle, wat fijn dat je verlof hebt! Probeer ervan te genieten en drinken is sowieso altijd goed :)

Kwak, wat een trollbaby, je '90% meisje' hahaha. Hopelijk ligt baby er met de 20 weken echo goed voor!

Nog anderhalve week en dan hoop ik dat onze baby er ook goed voor ligt. Hoewel mijn gevoel echt rotsvast is begin ik nu toch wel nieuwsgierig te worden of ik gelijk heb :P
Je hoeft je niet te verontschuldigen :* Je haakt gewoon aan wanneer je dit lukt en als dit even niet lukt dan is dat ook geen enkel probleem :)

quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Fijn @:Gaddle, ook verlof!
Ik heb gister heerlijk bijgeslapen. Maar dat is vandaag weer weg.. U. wilde niet meer slapen vanaf 4 uur ‘s ochtends. ;(
Moet ook nog wat dingetjes afronden voor werk. Rustig dagje dus vandaag hier.

@:maria2.0 Spannend! Hoe ver ben je nu?

Gister ook de laatste dingetjes gehaald. Thermometers en zo. Wil zelf nog een boxkleed en een bijpassend babynest maken. Ben benieuwd of het me gaat lukken. Verder is alles zo goed als klaar voor de komst van de baby..
Wow vanaf 4 uur wakker :o Dat verwacht je eerder met een kleine baby. Kun je nog een tukkie doen?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:57 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Jongen! Echt heel erg overtuigd, maar eigenlijk nergens op gebaseerd.
[..]

14 weken precies vandaag! Dus met de geslachtsbepaling 15+3, dat moet voldoende zijn. Als hij er goed voorligt dan :P
15+3 is nog wel een beetje een grensgeval voor geslachtsbepaling, zeker als ze er niet lekker pontificaal voor liggen :+ Dus wees niet teleurgesteld als je dan geen uitsluitsel krijgt! :*

quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:06 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben echt kapot, maar wel heel tevreden. We hebben ZO VEEL weggegooid afgelopen dagen (4 grote auto’s vol naar de stort), de studeerkamer is nu leeg en klaar om opgeknapt te worden tot babykamer (er is lekkage geweest maar de dakbedekking is vernieuwd dus nu kunnen we dit aanpakken), de rommelzolder is nu een nette werkkamer waar nog plek is voor een slaapbank.

Nu nog de megaboekenkast beneden opruimen en komende week de keuken leeghalen want die wordt over anderhalve week gesloopt en vervangen 8)7
Goed bezig! Hoewel het veel energie kost geeft het ook weer zoveel energie als je in een netjes opgeruimd huis woont O+ En het hoort natuurlijk gewoon bij het nestelen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 14:33:58 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195765857
Ik heb ook een brakke nacht achter de rug :O Ik hoorde Noa vannacht opeens krabbelen aan de vloer en toen bleek ze in haar speeldoos geplast te hebben -O- 's Nachts dus staan schoonmaken, speeltjes weggegooid en de doos het balkon op. Daarna was ik een paar uur klaarwakker. Ik vraag me af of ze dit heeft gedaan omdat ze aanvoelt dat er een baby komt :? Ze is sowieso erg zenuwachtig momenteel en wil graag bij me liggen.

Verder heb ik een bankhangdag, zoals eigenlijk de laatste weken steeds meer het geval is. Ik merk dat ik echt veel minder energie/zin heb om dingen te ondernemen. Dus dan maar onder een dekentje op de bank O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 21 oktober 2020 @ 14:49:38 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195766201
Niks mis met bankhangen. Doe ik vandaag met prul ook. Ze is bang van harde wind en hoewel het prachtig weer is nu, waait het ook heel hard en dus wil ze niet buiten spelen. Ook prima.


Oh, en ik spuug ineens weer meer. Geen idee waar het van komt, maar weer een paar keer per dag raak. Beetje jammer dit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 21 oktober 2020 @ 16:02:04 #97
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195767534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor de link! Toch staan er ook weer dingen in waardoor ik in de stress raak, zoals "Bevallen van een macrosoom kind vergroot het risico op maternale en neonatale morbiditeit." Ook dit stukje word ik niet vrolijk van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe goedbedoeld ook, ik moet dit soort dingen momenteel eigenlijk niet lezen :@
[..]

Dat snap ik. Maar 2% van de kinderen die geboren worden is ‘macrosoom’ (geboortegewicht >4500 gram). Dus de kans op een macrosoom kind is niet heel hoog. Ik heb de cijfers niet, maar een hoger risico kan betekenen: ipv 1% kans heb je 5% kans. Het hoeft niet te betekenen dat je er een super hoge kans op hebt. In elk geval, dit soort dingen hoort je zorgverlener met je te bespreken voor het te voeren beleid. Zodat jij zelf een weloverwogen beslissing kan nemen. ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 16:23:51 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195768018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:49 schreef Tink89 het volgende:
Niks mis met bankhangen. Doe ik vandaag met prul ook. Ze is bang van harde wind en hoewel het prachtig weer is nu, waait het ook heel hard en dus wil ze niet buiten spelen. Ook prima.

Oh, en ik spuug ineens weer meer. Geen idee waar het van komt, maar weer een paar keer per dag raak. Beetje jammer dit.
Wat vervelend zeg dat het steeds toch weer terug komt -O- Hopelijk ben je er snel echt vanaf :*

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar 2% van de kinderen die geboren worden is ‘macrosoom’ (geboortegewicht >4500 gram). Dus de kans op een macrosoom kind is niet heel hoog. Ik heb de cijfers niet, maar een hoger risico kan betekenen: ipv 1% kans heb je 5% kans. Het hoeft niet te betekenen dat je er een super hoge kans op hebt. In elk geval, dit soort dingen hoort je zorgverlener met je te bespreken voor het te voeren beleid. Zodat jij zelf een weloverwogen beslissing kan nemen. ^O^
Het is sowieso lastig om dit soort informatie te lezen zonder medische achtergrond denk ik. Sommige dingen herken ik ook wel van de informatie die verstrekt is maar andere dingen niet, en misschien maar beter ook ;) Ik ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit gaan komen.

Ik ben nu over voetreflextherapie aan het lezen, ik geloof dat @Hilmo dit gedaan heeft? Iemand anders ervaringen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195772760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat vervelend zeg dat het steeds toch weer terug komt -O- Hopelijk ben je er snel echt vanaf :*
[..]

Het is sowieso lastig om dit soort informatie te lezen zonder medische achtergrond denk ik. Sommige dingen herken ik ook wel van de informatie die verstrekt is maar andere dingen niet, en misschien maar beter ook ;) Ik ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit gaan komen.

Ik ben nu over voetreflextherapie aan het lezen, ik geloof dat @:Hilmo dit gedaan heeft? Iemand anders ervaringen?
Er zijn nog tal van andere factoren behoudens gewicht die meespelen, dus probeer met elk scenario rekening te houden en meer kun je niet doen.

Daarnaast zit er ook een enorme marge bij die echo's. Bij mij was het ook totaal verkeerd ingeschat. Uiteindelijk bij 42 weken bevallen van een macrosoom :D
Shine bright like a diamond.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 21:19:40 #100
382129 crew  Donna
pi_195773586
Ik voelde me vandaag de hele dag echt bizar slecht en moe. M'n suikerwaardes waren ook veel te hoog.
Rond een uur of 5 toch maar 2 paracetamol genomen, daarna voelde ik me beter worden en ja hoor na het avondeten weer een perfecte suikerwaarde. Echt rot, hopelijk morgen een betere dag.
En hopelijk morgen geen snotneus meer (nu nog een klein beetje) zodat ik vrijdag gewoon naar m'n groei echo controle kan.
pi_195774200
Ahw klote Donna, hopelijk morgen beter ja :* en mag je met snotneus echt niet komen? Hier zijn ze vooralsnog erg soepel als het om dat soort afspraken gaat en je hebt alleen een snotneus. Je moet wel een mondkapje op dan, maar sinds de laatste persco moet dat sowieso.
pi_195774231
Even binnenvallen; we zagen vandaag een frummel met kloppend hartje! O+ Voorlopige uitgerekende datum begin juni. 11 november alweer de termijnecho.
pi_195774257
Fijn Takkie, gefeliciteerd!
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 21:45:15 #104
382129 crew  Donna
pi_195774343
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:40 schreef Aure het volgende:
Ahw klote Donna, hopelijk morgen beter ja :* en mag je met snotneus echt niet komen? Hier zijn ze vooralsnog erg soepel als het om dat soort afspraken gaat en je hebt alleen een snotneus. Je moet wel een mondkapje op dan, maar sinds de laatste persco moet dat sowieso.
Ja een mondkapje is nu sowieso verplicht in het ziekenhuis, maar officieel moetje thuisblijven met alleen een verkoudheid. Als ik morgenmiddag nog verkouden ben dan bel ik de poli even om te vragen, want ik kan ook een negatieve corona test laten zien én de groeiecho is best wel belangrijk. We hebben tenslotte ook geen weken meer haha. Ik duim maar dat het mag.

@Takkie88 - Super fijn, gefeliciteerd!
pi_195774456
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:31 schreef MaJo het volgende:

Yay verlof! *O* Kun je de rust ook pakken of ben je een bezige bij?
[..]

`

Ik hoop een beetje rust te pakken, maar ik beweeg en doe graag dingen.
Ik heb nog een hele lijst om te lezen of luisteren. Ik hoop daar de rust voor te nemen.
Ahja ik zie het wel.

Ik hoop dat er bij jou ook wat meer rust en duidelijkheid komt @MaJo
pi_195774508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:19 schreef Donna het volgende:
Ik voelde me vandaag de hele dag echt bizar slecht en moe. M'n suikerwaardes waren ook veel te hoog.
Rond een uur of 5 toch maar 2 paracetamol genomen, daarna voelde ik me beter worden en ja hoor na het avondeten weer een perfecte suikerwaarde. Echt rot, hopelijk morgen een betere dag.
En hopelijk morgen geen snotneus meer (nu nog een klein beetje) zodat ik vrijdag gewoon naar m'n groei echo controle kan.
Heb je een idee waarom je waardes aan de hoge kant waren vandaag?
Ik had dat vandaag ook. zonder dat het voor mijn gevoel aan mijn voeding lag. hopelijk is het voor ons beide morgen beter.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 21:53:39 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195774537
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:45 schreef June. het volgende:

[..]

Er zijn nog tal van andere factoren behoudens gewicht die meespelen, dus probeer met elk scenario rekening te houden en meer kun je niet doen.

Daarnaast zit er ook een enorme marge bij die echo's. Bij mij was het ook totaal verkeerd ingeschat. Uiteindelijk bij 42 weken bevallen van een macrosoom :D
Dat probeer ik me ook voor te houden :Y Sowieso wacht ik vrijdag af, het verhaal kan dan weer compleet anders zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:19 schreef Donna het volgende:
Ik voelde me vandaag de hele dag echt bizar slecht en moe. M'n suikerwaardes waren ook veel te hoog.
Rond een uur of 5 toch maar 2 paracetamol genomen, daarna voelde ik me beter worden en ja hoor na het avondeten weer een perfecte suikerwaarde. Echt rot, hopelijk morgen een betere dag.
En hopelijk morgen geen snotneus meer (nu nog een klein beetje) zodat ik vrijdag gewoon naar m'n groei echo controle kan.
Wat vervelend zeg, weet je dan ook hoe dat komt dat de waardes opeens zo hoog waren?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:41 schreef Takkie88 het volgende:
Even binnenvallen; we zagen vandaag een frummel met kloppend hartje! O+ Voorlopige uitgerekende datum begin juni. 11 november alweer de termijnecho.
Wat super fijn! *O* O+ Wat klinkt juni ver weg zeg :D

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:45 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja een mondkapje is nu sowieso verplicht in het ziekenhuis, maar officieel moetje thuisblijven met alleen een verkoudheid. Als ik morgenmiddag nog verkouden ben dan bel ik de poli even om te vragen, want ik kan ook een negatieve corona test laten zien én de groeiecho is best wel belangrijk. We hebben tenslotte ook geen weken meer haha. Ik duim maar dat het mag.

@:Takkie88 - Super fijn, gefeliciteerd!
Als je ook een negatieve corona test kan overleggen zou ik het niet eens melden dat je een beetje snotterig bent :@ Ik ben zelf al maanden af en aan snotterig, verder helemaal geen klachten. Sowieso met mondkapje op, dan komt het vast wel goed :)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:50 schreef Gaddle het volgende:

[..]

`

Ik hoop een beetje rust te pakken, maar ik beweeg en doe graag dingen.
Ik heb nog een hele lijst om te lezen of luisteren. Ik hoop daar de rust voor te nemen.
Ahja ik zie het wel.

Ik hoop dat er bij jou ook wat meer rust en duidelijkheid komt @:MaJo
Je kunt natuurlijk ook best wel dingen ondernemen, zo lang je hier zin in hebt en je niet al te druk maakt :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 21:56:51 #108
382129 crew  Donna
pi_195774609
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:52 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Heb je een idee waarom je waardes aan de hoge kant waren vandaag?
Ik had dat vandaag ook. zonder dat het voor mijn gevoel aan mijn voeding lag. hopelijk is het voor ons beide morgen beter.
Heel slecht geslapen, vanochtend weer spugen, ben nog altijd verkouden (kan veel invloed hebben op diabetes) en overall dus niet lekker. Als je je niet helemaal lekker voelt heeft dat al snel invloed op je waardes.
Was ook het eerste wat de diabetes vpk vroeg; heb je wel wat geslapen?
Uhm nee. :N
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 21:58:11 #109
382129 crew  Donna
pi_195774633
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:53 schreef MaJo het volgende:

Als je ook een negatieve corona test kan overleggen zou ik het niet eens melden dat je een beetje snotterig bent :@ Ik ben zelf al maanden af en aan snotterig, verder helemaal geen klachten. Sowieso met mondkapje op, dan komt het vast wel goed :)

Ik ben echt bang dat ik precies zo'n snotkuchje krijg terwijl ik daar lekker in de wachtkamer zit. :X
Of tijdens het praten met de VK.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 22:10:35 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195774892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:58 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik ben echt bang dat ik precies zo'n snotkuchje krijg terwijl ik daar lekker in de wachtkamer zit. :X
Of tijdens het praten met de VK.
Dat zou wel vervelend zijn ja! Dan kun je inderdaad voor de zekerheid beter even bellen.

Ik heb vaak als ik vanuit de kou de warmte in ga een loopneus. Laatst dus ook in de Kruidvat, ik liep als een gek te snotteren onder dat mondkapje. Mensen zullen wel gedacht hebben :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195775189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zou wel vervelend zijn ja! Dan kun je inderdaad voor de zekerheid beter even bellen.

Ik heb vaak als ik vanuit de kou de warmte in ga een loopneus. Laatst dus ook in de Kruidvat, ik liep als een gek te snotteren onder dat mondkapje. Mensen zullen wel gedacht hebben :@
Had ik gister ook _O-
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 22:28:57 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195775339
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Had ik gister ook _O-
Vervelend is dat hè? :D En mensen zijn tegenwoordig al zo snel geïrriteerd. Ik probeerde dus zo min mogelijk te snuiven maar daar werd het alleen nog maar erger van :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 22:35:28 #113
382129 crew  Donna
pi_195775537
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vervelend is dat hè? :D En mensen zijn tegenwoordig al zo snel geïrriteerd. Ik probeerde dus zo min mogelijk te snuiven maar daar werd het alleen nog maar erger van :')
Haha. Nouja precies dat bedoel ik, als ik dan voorzichtig m'n neus wil ophalen schiet ik soms in zo'n snotkuchje.
Maar het ging vandaag al beter, hopelijk morgen nog beter en dan ben ik vast vrijdag er precies vanaf. (8>
pi_195781036
Nou moe, twee weken geleden telefonische intake met klinisch vk, die zei dat ik niet overgenomen hoefde te worden door het ziekenhuis, alleen twee extra afspraken en dan pas met 36 weken.

Nu afspraak bij VK en blijkt dat de gynaecoloog die bij het overleg zat met de POP poli (ivm maken preventieplan en intake afspraak) vond dat er fysiek zoveel is dat ik wel overgenomen moet worden.

Het ging vooral om hoeveel vertrouwen hij had in de kunde van de vk om alle labs goed te interpreteren en het fysieke onderzoek enzo.

Maar goed, vooralsnog verandert er in de praktijk weinig. Mijn echo’s en labuitslagen gaan nu direct ook naar de gynaecoloog, echo’s bijbhetzelfde echocentrum en ik moest toch al met 22wkn de afspraak over de bevalling in t zkh.

De bingokaart:
20wkn seo (evt guo erachteraan in Leiden als t beeld niet goed genoeg is)
22wkn bevalafspraak en vitaminelab prikken in zkh
24wkn glucose dagcurve
25wkn vk controle
27wkn fysieke controle incl urine en gewicht in t ziekenhuis en rhesuslab/3e trimester bloedonderzoek prikken
28wkn glucosedagcurve
29wkb slapen met zuurstofmeter/slaapapneu consult
32wkn vitaminelab prikken

Daartussen komen dus de (extra) controles en echo’s in t ziekenhuis, controles voor t sociale aspect bij de vk, intake en afspraak op de pop-poli en evt nog latere glucosedagcurves of aanvullende labs... ik kom de weken wel door zo.

(Ik doe t allemaal met liefde hoor, vind t bijna hilarisch omdat ik fysiek er zoveel beter aan toe ben dan bij de vorige zwangerschap)
Kwak
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 11:12:37 #115
382129 crew  Donna
pi_195781618
Haha wat een waslijst!!

Ik mag morgen naar de groeiecho met snottebel. Omdat m'n coronatest negatief was durven ze dat wel aan.
pi_195783952
Wow Kwak, volle agenda inderdaad. Wel heel prettig dat je bij de vk kan blijven lopen voor het sociale aspect.

Donna, klote zeg... hoop dat je je snel beter voelt!

Gaddle, heerlijk verlof!! Genieten zeg.

Een knipper voor Takkie O+

Ja, mensen zijn echt chagrijnig he! Ik heb ook last van een loopneus bij van koud naar warm en andersom, dus ik draag maar standaard een mondkapje.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:44:17 #117
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195784269
Vanochtend mijn kinkhoest vaccinatie gehad. Altijd fijn zo'n stijve arm achteraf! :{w Maar goed!

Ben echt aan het aftellen op werk nu, nog maar 4 weken en 1 dag! :D En uitgeteld zijn dat nog maar 15 dagen echt werken! (alhoewel 12 daarvan 12 uur diensten zijn)

Uitslagen van onze Corona testen worden met de week later en later (Engeland). Mijn uitslag van afgelopen week (ik word wekelijks getest op werk), duurde gewoon 5 dagen! :{w
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 14:19:50 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195785064
Jeetje kwak, dit is inderdaad bijna hilarisch. Je komt je tijd wel door zo :P wel stom dat je weer zo op uiterlijk wordt beoordeeld terwijl je waarden verder gewoon goed zijn. Kun je ook weigeren eigenlijk?

Donna fijn dat je gewoon langs mag komen!

Bien dat schiet al aardig op zo! En moet je doorwerken in afwachting van de test? Want dan heeft het eigenlijk weinig zin :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:29:42 #119
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_195785297
Je kan altijd zorg weigeren.

Zo zijn dingen die als regel gebracht worden dat niet. De ene regio zegt na gebroken vliezen max 24uur.
terwijl in mijn regio is dat 72uur. Inleiden is ook gewoon iets waar je tegen kan zeggen dit wil ik helemaal niet.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:44:33 #120
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195785636
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef MaJo het volgende:

Bien dat schiet al aardig op zo! En moet je doorwerken in afwachting van de test? Want dan heeft het eigenlijk weinig zin :X
Nee, heb zelf geen klachten! Maar in ons verzorgingstehuis (Engeland voor wie dat nog niet weet) worden alle werknemers sinds ongeveer twee maanden standaard elke week getest. Alle oudjes standaard 1x per maand. En ze worden meteen getest bij enige symptomen (en meteen geisoleerd), zoals verhoging, maar vaak is dat door iets simpels als een blaasontsteking)
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 15:55:35 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195787676
quote:
17s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
Je kan altijd zorg weigeren.

Zo zijn dingen die als regel gebracht worden dat niet. De ene regio zegt na gebroken vliezen max 24uur.
terwijl in mijn regio is dat 72uur. Inleiden is ook gewoon iets waar je tegen kan zeggen dit wil ik helemaal niet.
Kan de zorgverlener daarop ook weer zorg weigeren? Zo van "als u hier niet aan meedoet dan zoekt u maar een andere zorgverlener?"

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:44 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Nee, heb zelf geen klachten! Maar in ons verzorgingstehuis (Engeland voor wie dat nog niet weet) worden alle werknemers sinds ongeveer twee maanden standaard elke week getest. Alle oudjes standaard 1x per maand. En ze worden meteen getest bij enige symptomen (en meteen geisoleerd), zoals verhoging, maar vaak is dat door iets simpels als een blaasontsteking)
Dat standaard testen is natuurlijk goed als je in een verzorgingstehuis werkt, alleen is het absurd dat de uitslag pas na 5 dagen bekend is als je door moet werken. Stel je bent wel besmet dan heb je al die dagen dus gewoon gewerkt terwijl je besmettelijk was.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 15:55:49 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195787683
Ik heb trouwens vandaag mijn 3D beeldje ontvangen, erg blij mee O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 22 oktober 2020 @ 16:22:10 #123
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195788368
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:55 schreef MaJo het volgende:

Dat standaard testen is natuurlijk goed als je in een verzorgingstehuis werkt, alleen is het absurd dat de uitslag pas na 5 dagen bekend is als je door moet werken. Stel je bent wel besmet dan heb je al die dagen dus gewoon gewerkt terwijl je besmettelijk was.
Ja, je hebt groot gelijk! ;( Maar er is niets aan te doen, uitslag wordt steeds trager en trager in Engeland :{w
pi_195789198
Hoi hoi, welke test hebben jullie laten doen tijdens de zwangerschap?
Wil er wel een laten doen maar zit dan toch alleen aan de NIPT test te denken.
Advies?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 17:08:54 #125
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_195789335
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kan de zorgverlener daarop ook weer zorg weigeren? Zo van "als u hier niet aan meedoet dan zoekt u maar een andere zorgverlener?"

Nee, bij verloskundige iig niet. De praktijk zal moeten bedenken hoe de zorg dan wél ingevuld kan worden. Ze mogen geen zorg weigeren en je ook niet dwingen of onder druk zetten om tóch iets wel te doen.

ze hebben zorgplicht.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 17:29:50 #126
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195789728
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:01 schreef Charrell het volgende:
Hoi hoi, welke test hebben jullie laten doen tijdens de zwangerschap?
Wil er wel een laten doen maar zit dan toch alleen aan de NIPT test te denken.
Advies?
Alleen de nipt is voldoende toch? Tenzij de uitslag daartoe andere aanleiding geeft?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 17:33:33 #127
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195789779
Ze kunnen het op zich wel weigeren, maar ze zijn dan verplicht een zorgverlener te zoeken voor jou die wel akkoord gaat met de gewenste zorg, en jij moet ook akkoord gaan met de overdracht. Je mag nooit worden overgedragen zonder jouw toestemming. Een verloskundige kan dus niet zomaar zeggen: ik draag je over aan de gynaecoloog. Daar moet jij akkoord mee gaan. In de praktijk komt het neer op een stilzwijgend akkoord.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195789925
Een knipper voor Takkie *O*

Hier ook veel rusteloze nachten maar ik zie het nu maar als voorbereiding op de slapeloze nachten met plakbaby en borstvoedinggecluster. Mijn ouders zijn gelukkig weer in NL en Bikkel gaat 1 nacht per week bij ze logeren zodat ik die even dan niet nog eens om mij heen heb en ik heerlijk dwangmatig mijn nesteldrang kan botvieren op de keukenkastjes.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_195790814
Gefeliciteerd Takkie! Dan zitten wij bij elkaar in de buurt!

Wij hebben van het weekend de (schoon)ouders verteld en wat waren ze blij! Beide kanten worden ze ook nog eens eerste keer opa en oma.

Wolken wat vervelend van de rusteloze nachten! Hopelijk kom je nog wel een beetje tot rust.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:13:59 #130
342418 VKV
Plausibel
pi_195791429
Hoera! Een goeie uitslag van de NIPT! *O* *O*
Vet snel de uitslag gekregen dit keer, na 5 werkdagen al! Vorige keer de hele 10 werkdagen uit moeten zitten.

Nu kunnen we het eindelijk gaan vertellen aan iedereen.
Oh nee, niet. Want bij schoonouders en schoonfamilie heerst ineens corona. Dus we wachten nog maar even...maar ik wil het zooooo graag vertellen nu! :D
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:14:31 #131
342418 VKV
Plausibel
pi_195791443
Gefeliciteerd Takkie! :D
pi_195791570
Yay voor knippers en een goede nipt! *O*
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 19:49:39 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195792347
Yay fijn van de goede NIPT! *O*

Charell je kunt de NIPT laten doen en als daaruit afwijkingen blijken kun je verder onderzoek laten doen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195794069
Ik ben het gewoon eens met het voorgestelde beleid hoor. Het gaat niet alleen over gewicht maar ook over medische voorgeschiedenis (eerder zwangerschapsdiabetes gehad en een maagverkleining, slaapapnoe) dus ik vind het prima dat ze de kleine goed in de gaten houden.

En ik wil waarschijnlijk toch een geplande keizersnede deze keer dus maak me ook niet zo druk over teveel medisch ingrijpen bij de bevalling etc.

Ze behandelen me hier in Gouda in elk geval als een mens ipv een “niet ideaal omhulsel van de foetus” zoals in Den Haag.
Kwak
pi_195794092
En fijn! Hartjes en goeie uitslagen!
Kwak
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 22:24:25 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195796501
Gelukkig voel jij je er goed bij kwak :)

Vanavond zijn mijn vliezen gebroken :o ze zeggen toch dat dit nooit gaat zoals in een film? Nou bij mij dus wel. Ik stond op en het gutste er zo uit :') Inmiddels ben ik 8 kraamverbanden vol vruchtwater verder, het blijft maar doorgaan :D

Net terug van het ziekenhuis, zolang ik geen weeën heb mag ik thuis afwachten en dan na 48 uur inleiden. Hopelijk pakt mijn lichaam het nu zelf op!

Vind het ook wel een mooie middelvinger van de baby naar het ziekenhuis dat hij ingeleid moet worden wegens macrosoom _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195796574
Spannend Majo! Duimen draaien hier dat je lijf het oppakt!

@Kwak; je mag er wel een duidelijke agenda op nahouden met al die afspraken! Fijn dat je je goed voelt bij de plannen en bij hoe je benaderd wordt!

Bedankt voor alle felicitaties en *O*! O+
pi_195796691
Woehoe spannend Majo!! Hoop dat inleiden niet nodig is 🤞
pi_195796759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:13 schreef VKV het volgende:
Hoera! Een goeie uitslag van de NIPT! *O* *O*
Vet snel de uitslag gekregen dit keer, na 5 werkdagen al! Vorige keer de hele 10 werkdagen uit moeten zitten.

Nu kunnen we het eindelijk gaan vertellen aan iedereen.
Oh nee, niet. Want bij schoonouders en schoonfamilie heerst ineens corona. Dus we wachten nog maar even...maar ik wil het zooooo graag vertellen nu! :D
Yesss een goede NIPT! Ik ben al 7 werkdagen aan het duimen draaien maar nog niks gehoord helaas.. ik hoop dat ze morgen bellen :{
pi_195797254
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:24 schreef MaJo het volgende:
Gelukkig voel jij je er goed bij kwak :)

Vanavond zijn mijn vliezen gebroken :o ze zeggen toch dat dit nooit gaat zoals in een film? Nou bij mij dus wel. Ik stond op en het gutste er zo uit :') Inmiddels ben ik 8 kraamverbanden vol vruchtwater verder, het blijft maar doorgaan :D

Net terug van het ziekenhuis, zolang ik geen weeën heb mag ik thuis afwachten en dan na 48 uur inleiden. Hopelijk pakt mijn lichaam het nu zelf op!

Vind het ook wel een mooie middelvinger van de baby naar het ziekenhuis dat hij ingeleid moet worden wegens macrosoom _O-
Spannenddd! *O* Probeer desondanks wat te slapen. 🤗

*O* voor hartjes en goede NIPT-uitslagen.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 22:58:16 #141
382129 crew  Donna
pi_195797406
Spannend @MaJo

Tip; een babyluier neemt minstens 10x zoveel op als een kraamverband, dus stop die in je onderbroek dan kan je even zonder natte billen zitten.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:09:01 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195797583
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:58 schreef Donna het volgende:
Spannend @:MaJo

Tip; een babyluier neemt minstens 10x zoveel op als een kraamverband, dus stop die in je onderbroek dan kan je even zonder natte billen zitten.
Bedankt voor de tip! Ik vraag me ook af of ik zo wel kan slapen, het blijft er maar uit gutsen :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195797611
Spannend @MaJo! Tip: zoek lekker de ontspanning op. Veel knuffelen met je man, lekkere muziek luisteren, alles waar jij rustig en ontspannen van wordt. En hopelijk slaap je nog een beetje!
pi_195797707
Majoooooo *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:20:32 #145
382129 crew  Donna
pi_195797757
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Ik vraag me ook af of ik zo wel kan slapen, het blijft er maar uit gutsen :X
Ik herinner het me nog goed. Zodra ik op stond zat het op m'n enkels haha.
Hopelijk kan je wat slapen nog!
Succes *O*
pi_195797787
Succes Majo!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_195798359
@MaJo :o *O* *O* *O* Nog heel even en je bent mama O+ Succes, goede tips van Gogo!
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:15:07 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195798757
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:10 schreef Gogo83 het volgende:
Spannend @:Majo! Tip: zoek lekker de ontspanning op. Veel knuffelen met je man, lekkere muziek luisteren, alles waar jij rustig en ontspannen van wordt. En hopelijk slaap je nog een beetje!
Ik probeer me zoveel mogelijk te ontspannen maar slapen gaat voorlopig niet, de weeën worden steeds pijnlijker. Ik ben er nu maar even uitgegaan om ze te timen, dan kan mijn man nog even wat slaap maken. Als het weer afneemt probeer ik nog even te slapen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:20 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik herinner het me nog goed. Zodra ik op stond zat het op m'n enkels haha.
Hopelijk kan je wat slapen nog!
Succes *O*
Nou dat dus :X Ik heb inmiddels al 3x mijn broek moeten verschonen en 5 onderbroeken. En de verbanden blijf ik maar vervangen, hoe kan een mens zoveel vruchtwater hebben? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:41:24 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195798918
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 00:11 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:MaJo :o *O* *O* *O* Nog heel even en je bent mama O+ Succes, goede tips van Gogo!
O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195799159
Oeeeh spannend! Succes MaJo!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 04:21:02 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195799724
MaJo *O*

Succes dame! Rustig blijven concentreren op het ademen tijdens de weeën, en tussen de weeën door ontspannen. Dan kom je in zo'n bubbel, en dat is een bijzonder effectief geheim wapen *) .

Hopelijk lig je nog ff lekker te tukken.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 06:27:56 #152
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195800029
Het valt me op dat ik de laatste paar weken hoor over de een na de andere zwangerschap. Corona is al een aantal maanden aan de gang dus wat is een mogelijk andere verklaring van deze 'piek'?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 06:36:10 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195800046
Majo is al weer even stil! Hopelijk is ie er al! *O* en anders hoop ik dat het niet lang meer duurt!! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 23-10-2020 07:12:32 ]
***
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 06:45:10 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_195800069
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:27 schreef PzKpfw het volgende:
Het valt me op dat ik de laatste paar weken hoor over de een na de andere zwangerschap. Corona is al een aantal maanden aan de gang dus wat is een mogelijk andere verklaring van deze 'piek'?
Het piekt al jaren, dus ik gok op stom toeval in jouw omgeving ;)
disclaimer
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 06:45:45 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_195800071
Goooo MaJo! Wat spannend! We kunnen weer lekker F5-en nu :D
disclaimer
pi_195800256
Spannend Majo. Succes.
pi_195800311
Jaaa, go Majo *O* *O* succes meid! Hij is er bijna O+
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:49:29 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195800317
Nou de weeën zijn begonnen, damn ik raakte er echt even van in paniek :@ Maar nog thuis en net wakker dus F5en hoeft voorlopig niet!

Bedankt voor de aanmoedigingen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195800336
Spannend Majo, heel veel succes! O+
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:51:37 #160
382129 crew  Donna
pi_195800338
Jippie, weeën! *O*
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:53:47 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195800353
Oh, wat fijn dat je geslapen hebt! *O* Nou, zet hem op dan maar vandaag! *O*
***
pi_195800368
It giet oan *O* En de paniek is begrijpelijk MaJo. Bij de eerste zei ik tegen mijn man tijdens de weeënstorm "Ik wéét dat ik niet dood ga, maar zo voelt het wel :X En toen vermande ik mezelf en ging het prima! Straks babyknuffelen O+
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:57:47 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195800379
Héél veel succes MaJo! Het is superheftig, zowel bevallen als moeder worden. Maar ook zo mooi O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195800403
F5’en vandaag! Zet ‘m op, Majo *O*
pi_195800409
Succes MaJo, je kan dit O+
pi_195800431
Succes Majo! :%
pi_195800486
Majo bijna mama O+
Succes!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:22:48 #168
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195800525
Heel veel succes Majo! Hoop dat je een fijne bevalling mag hebben :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195800531
Succes Majo!! Spannend! :)
pi_195800557
Majo, ik ben er gewoon ontroerd door. Na al die jaren is vandaag de dag dat je eindelijk jullie kindje mag ontmoeten. Succes! :%
pi_195800607
Majo O+ Zet hem op, je kan dit :*
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:39:22 #172
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195800650
Ja Majo daar ga je! Zet em op! Je baby komt O+
pi_195800701
Majo *O* *O* Succes!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:47:10 #174
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195800729
Succes Majo!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195800787
Succes MaJo! :% *O*
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:54:41 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195800796
Bedankt voor alle lieve woorden O+ We zitten te wachten tot we naar het ziekenhuis mogen, ze liggen momenteel vol -O- Dus nog even thuis de weeën wegpuffen :%
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195800812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 08:54 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle lieve woorden O+ We zitten te wachten tot we naar het ziekenhuis mogen, ze liggen momenteel vol -O- Dus nog even thuis de weeën wegpuffen :%
Een ander ziekenhuis geen optie?
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:05:29 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195800918
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Een ander ziekenhuis geen optie?
Ik loop al mijn hele zwangerschap in dit ziekenhuis én ik heb een plaatsindicatie dus we hebben voet bij stuk gehouden. Over een half uur is er plaats :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:06:16 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195800927
Go MaJo, je kunt het *O* . Elke wee brengt je dichter bij jullie zoontje O+

Oh, kijken naar een echo fotootje werkte voor mij zeer motiverend ;) .
Resistance is futile.
pi_195800944
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik loop al mijn hele zwangerschap in dit ziekenhuis én ik heb een plaatsindicatie dus we hebben voet bij stuk gehouden. Over een half uur is er plaats :)
Ohja, dan is het wel erg fijn als je daar terecht kan. Zo ontzettend spannend!
pi_195800955
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:06 schreef Seven. het volgende:
Go MaJo, je kunt het *O* . Elke wee brengt je dichter bij jullie zoontje O+
Dat is precies wat de vk toen tegen me zei :Y En elke week die je gehad hebt komt niet meer terug. Heb daar tijdens de bevallingen nog vaak aan gedacht :)
pi_195801215
Succes MaJo O+ :% *O*
pi_195801219
hup majo, zet hem op! Wat een bijzondere baby komt er aan nu! *O* *O* *O*
pi_195801246
*O* *O* MaJo *O* *O*
pi_195801265
Yesss Majo *O* *O* !! Succes O+
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:51:35 #186
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195801471
Go Majo en man *O*
pi_195801814
Succes Majo :% *O* straks lekker baby knuffelen!
pi_195801850
JOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!! Maaaaaaaaaj!

JE BEEBIE IS ONDERWEG!!

(sorry voor caps. Ik sta letterlijk te springen)
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:36:00 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195802178
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 08:26 schreef Malteser het volgende:
Majo, ik ben er gewoon ontroerd door. Na al die jaren is vandaag de dag dat je eindelijk jullie kindje mag ontmoeten. Succes! :%
+1

Succes lieve Majo!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:37:41 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195802205
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:06 schreef Seven. het volgende:
Go MaJo, je kunt het *O* . Elke wee brengt je dichter bij jullie zoontje O+

Oh, kijken naar een echo fotootje werkte voor mij zeer motiverend ;) .
Zo denk ik er ook over, we gaan hem gewoon eindelijk ontmoeten O+

Maar heb geduld, ik heb nauwelijks een centimeter ontsluiting _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195802266
Oef, succes Majo! O+ You can do it!
Kwak
pi_195802380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over, we gaan hem gewoon eindelijk ontmoeten O+

Maar heb geduld, ik heb nauwelijks een centimeter ontsluiting _O-
Ho ho, als je al wel ontsluiting hebt, dan is de baarmoedermond al wel helemaal verstreken, dus je bent gewoon heel goed bezig :*
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:13:05 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_195802712
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:48 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ho ho, als je al wel ontsluiting hebt, dan is de baarmoedermond al wel helemaal verstreken, dus je bent gewoon heel goed bezig :*
Nou... dat is niet per definitie zo hoor ;) tenminste, bij mij niet.
Maar hopelijk gaat het zo een beetje vlotten voor MaJo *O*
disclaimer
pi_195802775
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou... dat is niet per definitie zo hoor ;) tenminste, bij mij niet.
Maar hopelijk gaat het zo een beetje vlotten voor MaJo *O*
Bij een eerste meestal wel dacht ik?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:46:01 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195803222
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over, we gaan hem gewoon eindelijk ontmoeten O+

Maar heb geduld, ik heb nauwelijks een centimeter ontsluiting _O-
Kan ook ineens heel snel gaan. En als het goed is, ben je inmiddels in goeie handen in het ziekenhuis.

Nog eventjes en dan kan het knuffelen beginnen O+ .
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:50:23 #196
382129 crew  Donna
pi_195803304
Spannend hoor.

Mijn bloeddruk is weer te hoog dus ik hang weer aan de CTG en er is urine afgenomen en moet zo nog bloed af laten nemen. Blehhhh.
En het was niet eens een groeiecho dus ik weet nog steeds niks.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:54:11 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195803393
Verkeerde topic dus nog maar eens cheeren voor MaJo

*O*
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:00:32 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195803525
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou... dat is niet per definitie zo hoor ;) tenminste, bij mij niet.
Maar hopelijk gaat het zo een beetje vlotten voor MaJo *O*
De bmm is inderdaad wel verstreken.

Ik heb inmiddels al weer een aantal zeer venijnige weeën achter de rug dus hopelijk doet het wat! Over 2 uur gaan ze weer kijken.

Ik vind de weeën behoorlijk verschillen :? De een puf ik gemakkelijk weg en de ander duurt minuten en is bijna niet tegenaan te puffen. Is dat herkenbaar?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:03:16 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195803580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

De bmm is inderdaad wel verstreken.

Ik heb inmiddels al weer een aantal zeer venijnige weeën achter de rug dus hopelijk doet het wat! Over 2 uur gaan ze weer kijken.

Ik vind de weeën behoorlijk verschillen :? De een puf ik gemakkelijk weg en de ander duurt minuten en is bijna niet tegenaan te puffen. Is dat herkenbaar?
Jazeker! Bij mij was het lange pauze, sterke wee. En afwisselen in de houdingen hielp bij mij heel goed. Tijdje liggen (sterke weeën), tijdje rechtop en dan zwakten de weeën weer af.

En inderdaad soms ook een onverwachte pittige wee ertussen, volstrekt normaal. Ik had het gevoel dat ik veel betere ontsluiting had op de sterke weeën.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:05:48 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195803625
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:50 schreef Donna het volgende:
Spannend hoor.

Mijn bloeddruk is weer te hoog dus ik hang weer aan de CTG en er is urine afgenomen en moet zo nog bloed af laten nemen. Blehhhh.
En het was niet eens een groeiecho dus ik weet nog steeds niks.
-O- tegenvaller -O-
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:06:57 #201
447051 crew  Peejtur
pi_195804674
Nou ik kom hier afscheid nemen. Met E.llen gaat het helemaal goed. Groeit, poept, plast en doet alles goed! Met mama iets minder ivm bekkenproblemen. Vanmiddag komt daar de bekkenfysio voor langs.

Plaatje bij het praatje:


Samen met L.ize kijken naar beeby! (ja ik ben kalend }:| )
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:13:10 #202
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195804808
Nohh Peejtur wat een poppetje O+

Hopelijk knapt mama ook gauw op!
pi_195805080
Heel veel succes Majo! *O*
Jullie kindje komt eraan! O+
pi_195805147
Oooh Peejtur, wat een popje! Hoop dat de bekkenbodemfysio goed advies heeft, sterkte voor je vrouw in ieder geval!
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:45:56 #205
382129 crew  Donna
pi_195805533
Awww Peejtur zo lief! Sterkte voor de vrouw.

Ik ben goedgekeurd op een laag ijzergehalte na. Dus straks naar de apotheek. Mocht gelukkig meteen na de CTG naar huis en werd gebeld met de andere uitslagen.
CTG was nog wel lastig want baby was het niet eens met die dingen op haar rug. Ze deed er alles aan om ze weg te knallen haha.
Dinsdag weer bloeddruk check.

Bingokaart ziekenhuis is nu wel bijna vol hoor. Pfff.
pi_195805576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:13 schreef VKV het volgende:
Hoera! Een goeie uitslag van de NIPT! *O* *O*
Vet snel de uitslag gekregen dit keer, na 5 werkdagen al! Vorige keer de hele 10 werkdagen uit moeten zitten.

Nu kunnen we het eindelijk gaan vertellen aan iedereen.
Oh nee, niet. Want bij schoonouders en schoonfamilie heerst ineens corona. Dus we wachten nog maar even...maar ik wil het zooooo graag vertellen nu! :D
VKV in welke regio heb jij je NIPT laten doen? Ik zit nu op werkdag 8 en ik heb geen nagels meer over!

Edit: uitslag is er en deze was goed! Geen bijzonderheden, dus we gaan lekker het weekend in!

[ Bericht 9% gewijzigd door KapiteinCupcake op 23-10-2020 14:19:05 ]
pi_195806313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:06 schreef Peejtur het volgende:
Nou ik kom hier afscheid nemen. Met E.llen gaat het helemaal goed. Groeit, poept, plast en doet alles goed! Met mama iets minder ivm bekkenproblemen. Vanmiddag komt daar de bekkenfysio voor langs.

Plaatje bij het praatje:

[ afbeelding ]
Samen met L.ize kijken naar beeby! (ja ik ben kalend }:| )
[ afbeelding ]
Alsnog gefeliciteerd O+

Zet hem op @Majo. Je kan het.

Hier een hele slechte nacht gehad. Ik sliep echt net toen ik een of andere kramp aanval in mijn been kreeg.
En daarna had ik de hele nacht harde buiken ieder kwartier.
Ik voel mij echt gesloopt. Mijn armen en benen lijken wel van lood gemaakt.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:28:35 #208
382129 crew  Donna
pi_195806473
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:48 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

VKV in welke regio heb jij je NIPT laten doen? Ik zit nu op werkdag 8 en ik heb geen nagels meer over!

Edit: uitslag is er en deze was goed! Geen bijzonderheden, dus we gaan lekker het weekend in!
Gelukkig. Goed weekend! *O*
pi_195806843
Maaaaajoooooo hij komt er eindelijk aan O+ O+ O+ O+ Na al die jaren en vele tranen komt hij er nu echt aan! Kom op chick je kan t! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_195807111
Jaaa @MaJo! Eindelijk! Daar komt ‘ie! Zet ‘m op! O+
pi_195807372
Majo eindelijk is het zo ver O+ Zet m op!
pi_195807560
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:06 schreef Peejtur het volgende:
Nou ik kom hier afscheid nemen. Met E.llen gaat het helemaal goed. Groeit, poept, plast en doet alles goed! Met mama iets minder ivm bekkenproblemen. Vanmiddag komt daar de bekkenfysio voor langs.

Plaatje bij het praatje:

[ afbeelding ]
Samen met L.ize kijken naar beeby! (ja ik ben kalend }:| )
[ afbeelding ]
Lief!! Wij hebben hetzelfde Nijntje mutsje hier haha.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:37:25 #213
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195807824
MaJo! Zet hem op!
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:44:33 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195807977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:06 schreef Peejtur het volgende:
Nou ik kom hier afscheid nemen. Met E.llen gaat het helemaal goed. Groeit, poept, plast en doet alles goed! Met mama iets minder ivm bekkenproblemen. Vanmiddag komt daar de bekkenfysio voor langs.

Plaatje bij het praatje:

[ afbeelding ]
Samen met L.ize kijken naar beeby! (ja ik ben kalend }:| )
[ afbeelding ]
Wat een schatje O+ En fijn dat ze het goed doet! Hopelijk gaat het ook snel beter met je vrouw :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:45 schreef Donna het volgende:
Awww Peejtur zo lief! Sterkte voor de vrouw.

Ik ben goedgekeurd op een laag ijzergehalte na. Dus straks naar de apotheek. Mocht gelukkig meteen na de CTG naar huis en werd gebeld met de andere uitslagen.
CTG was nog wel lastig want baby was het niet eens met die dingen op haar rug. Ze deed er alles aan om ze weg te knallen haha.
Dinsdag weer bloeddruk check.

Bingokaart ziekenhuis is nu wel bijna vol hoor. Pfff.
Gelukkig dat alles goed is! Nu snel aan de spinazie voor je ijzer?

Hier schiet het niet op, ik blijf op 1cm hangen. Nu een ctg om te kijken hoe het gaat en zo komt de arts om de opties te bespreken. Een daarvan is naar huis en morgen inleiden. Ik zie dat niet zo zitten want de weeën zijn inmiddels zo intens dat ik echt niet weet hoe ik die op moet blijven vangen :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:49:35 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195808083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een schatje O+ En fijn dat ze het goed doet! Hopelijk gaat het ook snel beter met je vrouw :*
[..]

Gelukkig dat alles goed is! Nu snel aan de spinazie voor je ijzer?

Hier schiet het niet op, ik blijf op 1cm hangen. Nu een ctg om te kijken hoe het gaat en zo komt de arts om de opties te bespreken. Een daarvan is naar huis en morgen inleiden. Ik zie dat niet zo zitten want de weeën zijn inmiddels zo intens dat ik echt niet weet hoe ik die op moet blijven vangen :X
Dan zou ik die optie lekker afwijzen. Er zijn vast andere opties (bijvoorbeeld wel gewoon in het ziekenhuis blijven en dan pijnstilling of niets doen, of vandaag nog inleiden).

Ik zou waarschijnlijk vragen waarom er niet vandaag ingeleid kan worden. En morgen klinkt nog behoorlijk ver weg. Tegen de tijd dat je terug bent in het ziekenhuis, kun je je afvragen of je nog energie hebt, als de weeën nu al behoorlijk intens zijn.

Succes :*
Resistance is futile.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:55:17 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_195808188
Het lastige van inleiden is dat het nu weinig uitmaakt. MaJo heeft al pittige weeën die weinig doen. Je kunt dan wel weeenopwekkers er bovenop gooien, maar wat gaan die dan voor verschil maken?

Het lichaam heeft al een kickstart gehad en moet het nu zelf gaan oppikken.

MaJo, succes! Hopelijk snapt je lichaam snel wat de bedoeling is :*
disclaimer
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:04:00 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195808329
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:55 schreef SQ het volgende:
Het lastige van inleiden is dat het nu weinig uitmaakt. MaJo heeft al pittige weeën die weinig doen. Je kunt dan wel weeenopwekkers er bovenop gooien, maar wat gaan die dan voor verschil maken?

Het lichaam heeft al een kickstart gehad en moet het nu zelf gaan oppikken.

MaJo, succes! Hopelijk snapt je lichaam snel wat de bedoeling is :*
Fair point. Ontsluitingsopwekkers bestaan zeker niet :+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:07:32 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_195808402
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fair point. Ontsluitingsopwekkers bestaan zeker niet :+ .
Volgens mij hadden ze xcuz_me manueel opgerekt vanaf de 5 centimeter? En @gewoonmezelf87 ook, staat me bij. Maar dat is geen scenario waar je heel vrolijk van wordt denk ik. En al helemaal niet als je pas op 1 centimeter zit ;( :D

Ik zou eerder opteren voor pijnstilling,
MaJo. Want je moet misschien nog wel even :*
disclaimer
pi_195808557
Sterkte Majo, heftig dat lange voorwerk en een teleurstellend resultaat als je nog maar op 1 cm zit.

Over ontsluitingsopwekkers, die bestaan niet maar er zijn blijkbaar mensen die erg heftig reageren op oxytocine. Bij de oudste werd ik ingeleid met 3 cm. Na de oxytocine (standaard dosis) zat ik binnen 20 minuten op 10 cm.
Bij de tweeling heb ik bij een inleiding bewust oxytocine geweigerd, en een compromis gesloten dat ik na anderhalf uur een kwart van de standaard dosis kreeg. De hele bevalling heeft 2 uur geduurd.
Nou ben ik denk ik niet standaard :') maar ik denk dat wat hulp bij een inleiding zeker niet tegen werkt.
pi_195808565
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze xcuz_me manueel opgerekt vanaf de 5 centimeter? En @:gewoonmezelf87 ook, staat me bij. Maar dat is geen scenario waar je heel vrolijk van wordt denk ik. En al helemaal niet als je pas op 1 centimeter zit ;( :D

Ik zou eerder opteren voor pijnstilling,
MaJo. Want je moet misschien nog wel even :*
Klopt idd.. vanaf 6/7 cm zijn ze manueel gaan oprekken maar dat moet je niet willen... plus in mijn geval deden ze dat alleen om dat ik al een keer op de natuurlijke weg bevallen was en dus zeker wisten dat het paste... wegens foetale nood was t of dat of O.K

Ik denk eerder ook dat pijnstilling hier de redding moet zijn
S. 2014
J. 2016
pi_195808688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een schatje O+ En fijn dat ze het goed doet! Hopelijk gaat het ook snel beter met je vrouw :*
[..]

Gelukkig dat alles goed is! Nu snel aan de spinazie voor je ijzer?

Hier schiet het niet op, ik blijf op 1cm hangen. Nu een ctg om te kijken hoe het gaat en zo komt de arts om de opties te bespreken. Een daarvan is naar huis en morgen inleiden. Ik zie dat niet zo zitten want de weeën zijn inmiddels zo intens dat ik echt niet weet hoe ik die op moet blijven vangen :X
Ach MaJo, na de vliegende start nu ineens nog zo lang ploeteren op heftige weeën die weinig doen -O-. Ik hoop dat je toch snel kennis kan gaan maken! O+ O+ O+, zet ‘m op!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:21:24 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195809744
Nog steeds 1cm dus ik ga ingeleid worden. Twijfel nog over de ruggenprik, klinkt wel erg verleidelijk!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:24:57 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_195809806
Succes MaJo! Krijg je meteen een infuus met oxytocine?
disclaimer
pi_195809858
Spannend MaJo! Ik hoop dat de oxytocine aanslaat!
pi_195809930
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:21 schreef MaJo het volgende:
Nog steeds 1cm dus ik ga ingeleid worden. Twijfel nog over de ruggenprik, klinkt wel erg verleidelijk!
Gewoon vragen als je het niet meer trekt. Maar wel tijdig! Bij de eerste heb ik 'm te laat gevraagd en gekregen waardoor ik geen perswee gevoeld heb. Niet aan te raden.
pi_195809948
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:21 schreef MaJo het volgende:
Nog steeds 1cm dus ik ga ingeleid worden. Twijfel nog over de ruggenprik, klinkt wel erg verleidelijk!
Succes. Hopenlijk gaat dat t laatste zetje worden.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:24:38 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195810601
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:21 schreef MaJo het volgende:
Nog steeds 1cm dus ik ga ingeleid worden. Twijfel nog over de ruggenprik, klinkt wel erg verleidelijk!
Spannend MaJo! Heel veel succes en als jij een ruggenprik wil: go for it!
Resistance is futile.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:32:33 #228
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195810683
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Spannend MaJo! Heel veel succes en als jij een ruggenprik wil: go for it!
Ja dit! Kun je misschien even op adem komen. Zet em op!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:39:49 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_195810764
Veel succes Majo! Hoe dan ook, hij komt er aan! :% :% :%
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:48:13 #230
342418 VKV
Plausibel
pi_195810846
Succes Majo! *O*
pi_195811109
Flashback van hoe het bij mij ging maar ik had dan wel veel ontsluiting. Wat naar dat het zo lang duurt :* zou dan maar voor ruggenprik gaan ja.
pi_195811163
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat vervelend zeg dat het steeds toch weer terug komt -O- Hopelijk ben je er snel echt vanaf :*
[..]

Het is sowieso lastig om dit soort informatie te lezen zonder medische achtergrond denk ik. Sommige dingen herken ik ook wel van de informatie die verstrekt is maar andere dingen niet, en misschien maar beter ook ;) Ik ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit gaan komen.

Ik ben nu over voetreflextherapie aan het lezen, ik geloof dat @:Hilmo dit gedaan heeft? Iemand anders ervaringen?
Och veel te late reactie want ik begon weer met werken haha. Maar idd gedaan toen, 1x door shiatsu behandelaar. Was heerlijk en diezelfde week beviel ik haha maar ja kan toeval zijn . Heb je nu niks meer aan in elk geval :P
pi_195811454
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:21 schreef MaJo het volgende:
Nog steeds 1cm dus ik ga ingeleid worden. Twijfel nog over de ruggenprik, klinkt wel erg verleidelijk!
Je hebt je energie straks hard nodig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:07:31 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_195813390
Ooooohhh MaJo je bent (al een hele tijd) bezig!!!! OMG zo spannend!!!

Eindelijk je langverwachte kindje, hij is er nu echt bijna!! O+

Succes dame, wij duimen allemaal voor je!! ^O^ :@ ^O^
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:10:05 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_195813426
Ohja en ruggeprik deed bij mij hetzelfde als bij Tink: de ontspanning zorgde ervoor dat ik binnen een uur van 4 naar 10 cm ontsluiting ging :s)

(However, na 2 kinderen dus nog wel steeds het idee dat ik niet weet hoe bevallen écht is, want de tweede werd een keizersnee... #fwp)
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:27:42 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195815350
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:24 schreef SQ het volgende:
Succes MaJo! Krijg je meteen een infuus met oxytocine?
Yup, in combinatie met een ruggenprik. Wat een verademing is dat O+ Twee uur geleden zijn ze begonnen met inleiden, ik ben erg benieuwd of het iets doet! Zo vreemd om weeën te hebben en deze niet te voelen :D

Ik ga proberen nog even wat slaap te pakken want ik ben aardig uitgeput inmiddels :z :%
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:28:43 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_195815366
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yup, in combinatie met een ruggenprik. Wat een verademing is dat O+ Twee uur geleden zijn ze begonnen met inleiden, ik ben erg benieuwd of het iets doet! Zo vreemd om weeën te hebben en deze niet te voelen :D

Ik ga proberen nog even wat slaap te pakken want ik ben aardig uitgeput inmiddels :z :%
Oh, zeker doen! De komende 2 nachten slaap je toch nauwelijks :') welterusten en zet m op!
disclaimer
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:17 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195815385
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:14 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Och veel te late reactie want ik begon weer met werken haha. Maar idd gedaan toen, 1x door shiatsu behandelaar. Was heerlijk en diezelfde week beviel ik haha maar ja kan toeval zijn . Heb je nu niks meer aan in elk geval :P
De therapeut stond vanochtend op mijn voicemail. Heel lief maar niet meer nodig _O-

Toch wel heel blij dat de bevalling gewoon spontaan begonnen is!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:30:00 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195815399
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh, zeker doen! De komende 2 nachten slaap je toch nauwelijks :') welterusten en zet m op!
Ja dat is ook nog een heerlijk vooruitzicht :D ik ga mijn best doen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195815691
Hopelijk kan je nog even wat tot rust komen zo! :*
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:50:44 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195815812
En we hebben 4cm *O* Nu echt slapen voordat ik er geen tijd meer voor heb :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195815889
Majo succes! Hopelijk kun je nog een paar uurtjes slaap pakken om even wat energie bij te tanken.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:55:33 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_195815902
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:50 schreef MaJo het volgende:
En we hebben 4cm *O* Nu echt slapen voordat ik er geen tijd meer voor heb :D
Powernapje!! Dit gaat vast hard ^O^
pi_195815946
Oh, majo, daar komt hij dan. Jullie al zo lang verwachte baby. Succes meid en heel veel plezier met de eerste ontmoeting O+
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:00:28 #245
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195815970
Oeh hopelijk lukt het slapen, lijkt me ook erg spannend waardoor slaap lastiger gaat. En zet m op straks *O*
pi_195815981
Als ik morgen wakker word is het eerste wat ik doe dit topic checken *O* Succes Majo :% !
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:02:48 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195816009
Zet hem op Majo...
en als je wakker wordt en denkt dat je moet poepen.... dat is persdrang
pi_195816063
:D Bij een ruggenprik voelt dat zeker zo.

Succes MaJo! O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195816434
Yes, vooruitgang! Ik hoop dat je nog wat slaap kan plakken. Ergens in de komende uren gaan jullie je O+ zoon O+ ontmoeten!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:00:47 #250
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_195817100
Succes Majo! O+ *O* :%
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_195817209
Heel veel succes Majo! O+
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:20:01 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195817916
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik morgen wakker word is het eerste wat ik doe dit topic checken *O* Succes Majo :% !
O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:02 schreef amaranta het volgende:
Zet hem op Majo...
en als je wakker wordt en denkt dat je moet poepen.... dat is persdrang
Dit vertelde de VK inderdaad ook _O-

Inmiddels 5cm, het infuus is nu iets verhoogd. Nog even en dan gaan ontmoeten we onze baby O+

De arts kon voelen dat hij veel haar heeft, de maagzuur theorie klopt dus in mijn geval _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195818179
Ik werd wakker van de oudste en deed ook als eerste checken. Op de helft *O* *O*
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 03:24:18 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_195818666
Live bevallingen O+
disclaimer
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 04:41:03 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195818995
MaJo *O*

Fijn dat de ruggenprik je zo helpt ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 06:36:50 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195819240
Misschien heeft MaJo al een baby *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195819273
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 06:36 schreef Lemijn het volgende:
Misschien heeft MaJo al een baby *O* .
Dat zou echt geweldig zijn O+ *O*
pi_195819299
F5F5F5 voor Majo *O*
pi_195819302
F5-topic.
Spannond :%
pi_195819310
Zo leuk dat iedereen zo mee leeft O+
pi_195819314
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo leuk dat iedereen zo mee leeft O+
Alle baby’s zijn bijzonder, maar sommigen net een klein beetje meer :Y
pi_195819323
:o
Dag het forum niet gecheckt, opent eerste pagina in dit topic “ah, Majo staat er nog in”.
Bladert verder: holy fuck :o MaJo aan het bevallunnnnn.

Go MaJo!!!! You can do this woman! *O*
Dit, dat, alles.
pi_195819326
@MaJo Ik hoop dat jullie al hebben kennisgemaakt met jullie langverwachte knul O+

Zou wel een grap zijn als de aankondiging van MaJo in het borstvoedingstopic of de SC is, en iedereen hier zit te F5en :P
pi_195819334
Succes @MaJo
Ik ga nog even proberen te slapen. Hopelijk 🙏 kan jij gauw baby knuffelen
pi_195819338
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:18 schreef Gaddle het volgende:
Succes @:majo
Ik ga nog even proberen te slapen. Hopelijk 🙏 kan jij gauw baby knuffelen
Slapen O+ ;(
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:59:51 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195819489
Meld, met baby uit de buik! Om 5:50 via vacuüm pomp bevallen van A.bel N.anne. Hij is zo mooi O+

Ik zal later even een uitgebreider verslag typen maar nu eerst even anderen op de hoogte brengen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195819495
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Alle baby’s zijn bijzonder, maar sommigen net een klein beetje meer :Y
Dit O+ ik zat gisteren al bijna met tranen in mijn ogen O+
pi_195819500
Ja! *O* *O* gefeliciteerd! Jullie langgewenste kindje is er *O* O+
Knuffelse! O+
pi_195819503
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:59 schreef MaJo het volgende:
Meld, met baby uit de buik! Om 5:50 via vacuüm pomp bevallen van A.bel N.anne. Hij is zo mooi O+

Ik zal later even een uitgebreider verslag typen maar nu eerst even anderen op de hoogte brengen.
Gefeliciteerd!!!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:02:15 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195819506
Ja, daar is hij! Wat een mooie naam en wat heerlijk dat je hem nu eindelijk kan knuffelen! Geniet van elkaar *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195819508
Oh MaJo, daar is hij dan! Eindelijk O+
Van harte gefeliciteerd! Superleuke naam ;) *O*
Veel geluk samen!
pi_195819515
Oh Majo hij is er O+ Wat een prachtige naam! Gefeliciteerd!
pi_195819519
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:59 schreef MaJo het volgende:
Meld, met baby uit de buik! Om 5:50 via vacuüm pomp bevallen van A.bel N.anne. Hij is zo mooi O+

Ik zal later even een uitgebreider verslag typen maar nu eerst even anderen op de hoogte brengen.
Oooh hij is er O+ O+ *O* wat een geluk! Gefeliciteerd Majo en G.!!!
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:06:44 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195819525
Gefeliciteerd MaJo!
Eindelijk is hij er dan! *O*
***
pi_195819537
Gefeliciteerd MaJo! O+ Mooie naam! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_195819543
En ook ik kom speciaal hier gluren!
Gefeliciteerd Majo! Prachtige namen O+
pi_195819567
Jaaaaa gefeliciteerd MaJo O+ O+
pi_195819574
Jaaa *O* *O* *O*

Gefeliciteerd MaJo O+ En nu bijkomen, de reis zit erop! Veel geluk met z'n drieën :*
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:17:25 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_195819585
MaJobaby! Yesss!
Van harte gefeliciteerd met jullie ventje! Mooie naam hoor! O+
disclaimer
pi_195819587
Majo, gefeliciteerd. Wat een mooie namen O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:18:43 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195819589
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:59 schreef MaJo het volgende:
Meld, met baby uit de buik! Om 5:50 via vacuüm pomp bevallen van A.bel N.anne. Hij is zo mooi O+

Ik zal later even een uitgebreider verslag typen maar nu eerst even anderen op de hoogte brengen.
Jaaaaaaa! Gefeliciteerd MaJo, wat fijn dat hij er is *O*

Lekker knuffelen en snuffelen O+ .
Resistance is futile.
pi_195819591
Nu al beste nieuws van de dag! Gefeliciteerd MaJo! O+ *O* O+ *O*
pi_195819597
Gefeliciteerd met jullie jongetje MaJo! Voor nu heel veel tijd om te kijken, knuffelen en met zijn drietjes samen te zijn. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:21:30 #284
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195819607
Super gefeliciteerd en wat een prachtige naam O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195819618
Gefeliciteerd Majo! *O* Mooie naam O+
pi_195819630
Gefeliciteerd Majo! Hij is er eindelijk!
Geniet van al het knuffelen en met elkaar! :*
pi_195819648
Gefeliciteerd Majo *O*
Hij is er O+ En mooie naam!
pi_195819661
Majo! Hij is er! O+ Gefeliciteerd lieverd en G ook natuurlijk!! Heel veel geluk met zn 3en♡
S. 2014
J. 2016
pi_195819674
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 07:59 schreef MaJo het volgende:
Meld, met baby uit de buik! Om 5:50 via vacuüm pomp bevallen van A.bel N.anne. Hij is zo mooi O+

Ik zal later even een uitgebreider verslag typen maar nu eerst even anderen op de hoogte brengen.
Ja! O+ Gefeliciteerd!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_195819693
Gefeliciteerd *O* *O*
pi_195819723
Omg Majo je hebt een BABY *O* :'(

Van harte! Wat een prachtige naam O+
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:45:30 #292
382129 crew  Donna
pi_195819779
Jaaaaaa. Gefeliciteerd!! *O*
pi_195819818
Majo heeft een baby!!! Ik vind de naam echt heel erg geweldig O+ Gefeliciteerd *O*
pi_195819827
Wat een mooie naam O+ Gefeliciteerd Majo *O* *O* !
pi_195819834
Majo en Majo-man gefeliciteerd!! Prachtige naam O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:51:50 #296
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195819838
Gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:52:02 #297
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195819840
Gefeliciteerd Majo! O+ O+
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:55:24 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195819860
Gefeliciteerd MaJo! Genieten nu
pi_195819864
*O* *O* *O* Gefeliciteerd!
pi_195819919
Gefeliciteerd, @MaJo! *O*
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:07:15 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195819942
Gefeliciteerd MaJo O+.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')