Ja een mondkapje is nu sowieso verplicht in het ziekenhuis, maar officieel moetje thuisblijven met alleen een verkoudheid. Als ik morgenmiddag nog verkouden ben dan bel ik de poli even om te vragen, want ik kan ook een negatieve corona test laten zien én de groeiecho is best wel belangrijk. We hebben tenslotte ook geen weken meer haha. Ik duim maar dat het mag.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:40 schreef Aure het volgende:
Ahw klote Donna, hopelijk morgen beter jaen mag je met snotneus echt niet komen? Hier zijn ze vooralsnog erg soepel als het om dat soort afspraken gaat en je hebt alleen een snotneus. Je moet wel een mondkapje op dan, maar sinds de laatste persco moet dat sowieso.
`quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:31 schreef MaJo het volgende:
Yay verlof!Kun je de rust ook pakken of ben je een bezige bij?
[..]
Heb je een idee waarom je waardes aan de hoge kant waren vandaag?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:19 schreef Donna het volgende:
Ik voelde me vandaag de hele dag echt bizar slecht en moe. M'n suikerwaardes waren ook veel te hoog.
Rond een uur of 5 toch maar 2 paracetamol genomen, daarna voelde ik me beter worden en ja hoor na het avondeten weer een perfecte suikerwaarde. Echt rot, hopelijk morgen een betere dag.
En hopelijk morgen geen snotneus meer (nu nog een klein beetje) zodat ik vrijdag gewoon naar m'n groei echo controle kan.
Dat probeer ik me ook voor te houdenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 20:45 schreef June. het volgende:
[..]
Er zijn nog tal van andere factoren behoudens gewicht die meespelen, dus probeer met elk scenario rekening te houden en meer kun je niet doen.
Daarnaast zit er ook een enorme marge bij die echo's. Bij mij was het ook totaal verkeerd ingeschat. Uiteindelijk bij 42 weken bevallen van een macrosoom
Wat vervelend zeg, weet je dan ook hoe dat komt dat de waardes opeens zo hoog waren?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:19 schreef Donna het volgende:
Ik voelde me vandaag de hele dag echt bizar slecht en moe. M'n suikerwaardes waren ook veel te hoog.
Rond een uur of 5 toch maar 2 paracetamol genomen, daarna voelde ik me beter worden en ja hoor na het avondeten weer een perfecte suikerwaarde. Echt rot, hopelijk morgen een betere dag.
En hopelijk morgen geen snotneus meer (nu nog een klein beetje) zodat ik vrijdag gewoon naar m'n groei echo controle kan.
Wat super fijn!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:41 schreef Takkie88 het volgende:
Even binnenvallen; we zagen vandaag een frummel met kloppend hartje!Voorlopige uitgerekende datum begin juni. 11 november alweer de termijnecho.
Als je ook een negatieve corona test kan overleggen zou ik het niet eens melden dat je een beetje snotterig bentquote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja een mondkapje is nu sowieso verplicht in het ziekenhuis, maar officieel moetje thuisblijven met alleen een verkoudheid. Als ik morgenmiddag nog verkouden ben dan bel ik de poli even om te vragen, want ik kan ook een negatieve corona test laten zien én de groeiecho is best wel belangrijk. We hebben tenslotte ook geen weken meer haha. Ik duim maar dat het mag.
@:Takkie88 - Super fijn, gefeliciteerd!
Je kunt natuurlijk ook best wel dingen ondernemen, zo lang je hier zin in hebt en je niet al te druk maaktquote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:50 schreef Gaddle het volgende:
[..]
`
Ik hoop een beetje rust te pakken, maar ik beweeg en doe graag dingen.
Ik heb nog een hele lijst om te lezen of luisteren. Ik hoop daar de rust voor te nemen.
Ahja ik zie het wel.
Ik hoop dat er bij jou ook wat meer rust en duidelijkheid komt @:MaJo
Heel slecht geslapen, vanochtend weer spugen, ben nog altijd verkouden (kan veel invloed hebben op diabetes) en overall dus niet lekker. Als je je niet helemaal lekker voelt heeft dat al snel invloed op je waardes.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:52 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Heb je een idee waarom je waardes aan de hoge kant waren vandaag?
Ik had dat vandaag ook. zonder dat het voor mijn gevoel aan mijn voeding lag. hopelijk is het voor ons beide morgen beter.
Ik ben echt bang dat ik precies zo'n snotkuchje krijg terwijl ik daar lekker in de wachtkamer zit.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:53 schreef MaJo het volgende:
Als je ook een negatieve corona test kan overleggen zou ik het niet eens melden dat je een beetje snotterig bentIk ben zelf al maanden af en aan snotterig, verder helemaal geen klachten. Sowieso met mondkapje op, dan komt het vast wel goed
Dat zou wel vervelend zijn ja! Dan kun je inderdaad voor de zekerheid beter even bellen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben echt bang dat ik precies zo'n snotkuchje krijg terwijl ik daar lekker in de wachtkamer zit.
Of tijdens het praten met de VK.
Had ik gister ookquote:Op woensdag 21 oktober 2020 22:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zou wel vervelend zijn ja! Dan kun je inderdaad voor de zekerheid beter even bellen.
Ik heb vaak als ik vanuit de kou de warmte in ga een loopneus. Laatst dus ook in de Kruidvat, ik liep als een gek te snotteren onder dat mondkapje. Mensen zullen wel gedacht hebben
Vervelend is dat hè?quote:
Haha. Nouja precies dat bedoel ik, als ik dan voorzichtig m'n neus wil ophalen schiet ik soms in zo'n snotkuchje.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 22:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vervelend is dat hè?En mensen zijn tegenwoordig al zo snel geïrriteerd. Ik probeerde dus zo min mogelijk te snuiven maar daar werd het alleen nog maar erger van
Nee, heb zelf geen klachten! Maar in ons verzorgingstehuis (Engeland voor wie dat nog niet weet) worden alle werknemers sinds ongeveer twee maanden standaard elke week getest. Alle oudjes standaard 1x per maand. En ze worden meteen getest bij enige symptomen (en meteen geisoleerd), zoals verhoging, maar vaak is dat door iets simpels als een blaasontsteking)quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef MaJo het volgende:
Bien dat schiet al aardig op zo! En moet je doorwerken in afwachting van de test? Want dan heeft het eigenlijk weinig zin
Kan de zorgverlener daarop ook weer zorg weigeren? Zo van "als u hier niet aan meedoet dan zoekt u maar een andere zorgverlener?"quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
Je kan altijd zorg weigeren.
Zo zijn dingen die als regel gebracht worden dat niet. De ene regio zegt na gebroken vliezen max 24uur.
terwijl in mijn regio is dat 72uur. Inleiden is ook gewoon iets waar je tegen kan zeggen dit wil ik helemaal niet.
Dat standaard testen is natuurlijk goed als je in een verzorgingstehuis werkt, alleen is het absurd dat de uitslag pas na 5 dagen bekend is als je door moet werken. Stel je bent wel besmet dan heb je al die dagen dus gewoon gewerkt terwijl je besmettelijk was.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:44 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Nee, heb zelf geen klachten! Maar in ons verzorgingstehuis (Engeland voor wie dat nog niet weet) worden alle werknemers sinds ongeveer twee maanden standaard elke week getest. Alle oudjes standaard 1x per maand. En ze worden meteen getest bij enige symptomen (en meteen geisoleerd), zoals verhoging, maar vaak is dat door iets simpels als een blaasontsteking)
Ja, je hebt groot gelijk!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 15:55 schreef MaJo het volgende:
Dat standaard testen is natuurlijk goed als je in een verzorgingstehuis werkt, alleen is het absurd dat de uitslag pas na 5 dagen bekend is als je door moet werken. Stel je bent wel besmet dan heb je al die dagen dus gewoon gewerkt terwijl je besmettelijk was.
Nee, bij verloskundige iig niet. De praktijk zal moeten bedenken hoe de zorg dan wél ingevuld kan worden. Ze mogen geen zorg weigeren en je ook niet dwingen of onder druk zetten om tóch iets wel te doen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 15:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kan de zorgverlener daarop ook weer zorg weigeren? Zo van "als u hier niet aan meedoet dan zoekt u maar een andere zorgverlener?"
Alleen de nipt is voldoende toch? Tenzij de uitslag daartoe andere aanleiding geeft?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:01 schreef Charrell het volgende:
Hoi hoi, welke test hebben jullie laten doen tijdens de zwangerschap?
Wil er wel een laten doen maar zit dan toch alleen aan de NIPT test te denken.
Advies?
Yesss een goede NIPT! Ik ben al 7 werkdagen aan het duimen draaien maar nog niks gehoord helaas.. ik hoop dat ze morgen bellenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:13 schreef VKV het volgende:
Hoera! Een goeie uitslag van de NIPT!![]()
![]()
Vet snel de uitslag gekregen dit keer, na 5 werkdagen al! Vorige keer de hele 10 werkdagen uit moeten zitten.
Nu kunnen we het eindelijk gaan vertellen aan iedereen.
Oh nee, niet. Want bij schoonouders en schoonfamilie heerst ineens corona. Dus we wachten nog maar even...maar ik wil het zooooo graag vertellen nu!
Spannenddd!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:24 schreef MaJo het volgende:
Gelukkig voel jij je er goed bij kwak
Vanavond zijn mijn vliezen gebrokenze zeggen toch dat dit nooit gaat zoals in een film? Nou bij mij dus wel. Ik stond op en het gutste er zo uit
Inmiddels ben ik 8 kraamverbanden vol vruchtwater verder, het blijft maar doorgaan
Net terug van het ziekenhuis, zolang ik geen weeën heb mag ik thuis afwachten en dan na 48 uur inleiden. Hopelijk pakt mijn lichaam het nu zelf op!
Vind het ook wel een mooie middelvinger van de baby naar het ziekenhuis dat hij ingeleid moet worden wegens macrosoom![]()
Bedankt voor de tip! Ik vraag me ook af of ik zo wel kan slapen, het blijft er maar uit gutsenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:58 schreef Donna het volgende:
Spannend @:MaJo
Tip; een babyluier neemt minstens 10x zoveel op als een kraamverband, dus stop die in je onderbroek dan kan je even zonder natte billen zitten.
Ik herinner het me nog goed. Zodra ik op stond zat het op m'n enkels haha.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Ik vraag me ook af of ik zo wel kan slapen, het blijft er maar uit gutsen
Ik probeer me zoveel mogelijk te ontspannen maar slapen gaat voorlopig niet, de weeën worden steeds pijnlijker. Ik ben er nu maar even uitgegaan om ze te timen, dan kan mijn man nog even wat slaap maken. Als het weer afneemt probeer ik nog even te slapen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:10 schreef Gogo83 het volgende:
Spannend @:Majo! Tip: zoek lekker de ontspanning op. Veel knuffelen met je man, lekkere muziek luisteren, alles waar jij rustig en ontspannen van wordt. En hopelijk slaap je nog een beetje!
Nou dat dusquote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik herinner het me nog goed. Zodra ik op stond zat het op m'n enkels haha.
Hopelijk kan je wat slapen nog!
Succes
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:11 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:MaJo![]()
![]()
![]()
Nog heel even en je bent mama
Succes, goede tips van Gogo!
Het piekt al jaren, dus ik gok op stom toeval in jouw omgevingquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 06:27 schreef PzKpfw het volgende:
Het valt me op dat ik de laatste paar weken hoor over de een na de andere zwangerschap. Corona is al een aantal maanden aan de gang dus wat is een mogelijk andere verklaring van deze 'piek'?
Een ander ziekenhuis geen optie?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:54 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle lieve woordenWe zitten te wachten tot we naar het ziekenhuis mogen, ze liggen momenteel vol
Dus nog even thuis de weeën wegpuffen
Ik loop al mijn hele zwangerschap in dit ziekenhuis én ik heb een plaatsindicatie dus we hebben voet bij stuk gehouden. Over een half uur is er plaatsquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een ander ziekenhuis geen optie?
Ohja, dan is het wel erg fijn als je daar terecht kan. Zo ontzettend spannend!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik loop al mijn hele zwangerschap in dit ziekenhuis én ik heb een plaatsindicatie dus we hebben voet bij stuk gehouden. Over een half uur is er plaats
Dat is precies wat de vk toen tegen me zeiquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:06 schreef Seven. het volgende:
Go MaJo, je kunt het. Elke wee brengt je dichter bij jullie zoontje
+1quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:26 schreef Malteser het volgende:
Majo, ik ben er gewoon ontroerd door. Na al die jaren is vandaag de dag dat je eindelijk jullie kindje mag ontmoeten. Succes!
Zo denk ik er ook over, we gaan hem gewoon eindelijk ontmoetenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:06 schreef Seven. het volgende:
Go MaJo, je kunt het. Elke wee brengt je dichter bij jullie zoontje
Oh, kijken naar een echo fotootje werkte voor mij zeer motiverend.
Ho ho, als je al wel ontsluiting hebt, dan is de baarmoedermond al wel helemaal verstreken, dus je bent gewoon heel goed bezigquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over, we gaan hem gewoon eindelijk ontmoeten![]()
Maar heb geduld, ik heb nauwelijks een centimeter ontsluiting
Nou... dat is niet per definitie zo hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ho ho, als je al wel ontsluiting hebt, dan is de baarmoedermond al wel helemaal verstreken, dus je bent gewoon heel goed bezig
Bij een eerste meestal wel dacht ik?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou... dat is niet per definitie zo hoortenminste, bij mij niet.
Maar hopelijk gaat het zo een beetje vlotten voor MaJo
Kan ook ineens heel snel gaan. En als het goed is, ben je inmiddels in goeie handen in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over, we gaan hem gewoon eindelijk ontmoeten![]()
Maar heb geduld, ik heb nauwelijks een centimeter ontsluiting
De bmm is inderdaad wel verstreken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou... dat is niet per definitie zo hoortenminste, bij mij niet.
Maar hopelijk gaat het zo een beetje vlotten voor MaJo
Jazeker! Bij mij was het lange pauze, sterke wee. En afwisselen in de houdingen hielp bij mij heel goed. Tijdje liggen (sterke weeën), tijdje rechtop en dan zwakten de weeën weer af.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 12:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
De bmm is inderdaad wel verstreken.
Ik heb inmiddels al weer een aantal zeer venijnige weeën achter de rug dus hopelijk doet het wat! Over 2 uur gaan ze weer kijken.
Ik vind de weeën behoorlijk verschillenDe een puf ik gemakkelijk weg en de ander duurt minuten en is bijna niet tegenaan te puffen. Is dat herkenbaar?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:50 schreef Donna het volgende:
Spannend hoor.
Mijn bloeddruk is weer te hoog dus ik hang weer aan de CTG en er is urine afgenomen en moet zo nog bloed af laten nemen. Blehhhh.
En het was niet eens een groeiecho dus ik weet nog steeds niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |