Ja beetje raar dat ze die tijdvakken niet aanpassen naar 16-20 en een nieuw tijdvak zonder alcohol maken van 18-22quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:26 schreef miss_sly het volgende:
Wij wilden een fles whiskey bij onze volgende AH bestelling doen, want hij is bijna op. Wij hebben een vast blok voor bezorging, op maandag tussen 16-22 uur.
Het blijkt dat je geen alcohol bij je bestelling kunt doen als je bezorgmoment eindigt na 20.00 uur.
Dat vind ik toch best vergaand, eigenlijk.
Tja hij mag niet met alcohol rond rijdenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Wij wilden een fles whiskey bij onze volgende AH bestelling doen, want hij is bijna op. Wij hebben een vast blok voor bezorging, op maandag tussen 16-22 uur.
Het blijkt dat je geen alcohol bij je bestelling kunt doen als je bezorgmoment eindigt na 20.00 uur.
Het is echt serious business, dat alcoholverbod
Dit is toch niet zo gek?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Alle supermarkten van Deen, Boon's, Poiesz, Hoogvliet en een hoop individuele supermarkten van de Coop, Jan Linders en de Plus gaan al dagelijks eerder dicht vanwege het alcoholslot. En online bestellingen met alcohol gaan echt niet meer met alcohol geleverd worden na 20.00 uur. Als je betrapt word heb je een groot probleem als supermarkt. Maar alle winkels die alcohol verkopen hebben er mee te maken. Bij mij in de buurt zit een slijter die 2 dagen in de week open is tot 22.00 uur. Die gaat eerder dicht omdat hij anders alleen maar sap, alcoholvrij bier en tonic enzo kan verkopen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Na 20.00 uur: terecht. Ze moeten zich immers houden aan de nieuwe regels.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:27 schreef miss_sly het volgende:
AH bezorgt ook produkten van Etos en Gall & Gallquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:
ik wist niet eens dat supermarken sterke drank mogen verkopen
Alle alcohol is verboden na 20.00 uur. Weet niet of ze het nog verkopen, maar zelfs champagnepils mag je niet verkopen na 20.00 uurquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:
Dit vooral inderdaad. Wij gaan er zelf niet mee over straat en het bezorgmoment ligt nog niet vast wanneer je bestelt. Er zitten meer uren voor 20.00 uur dan er na 20.00 uur zitten in ons specifieke moment. Het kwam voor ons dus nogal onverwacht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich niet maar ik me wel voorstellen dat je er niet bij stilstaat op moment van bestellen
Technisch doen ze dat ook niet maar Gall & Gall is gewoon ook AH, natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:
AH kan het online bestellen niet aan. Stond op Nu vanmiddag. Zal dus nog wel even duren voordat ze aanpassingen voor elkaar maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:35 schreef Natalie het volgende:
[..]
Na 20.00 uur: terecht. Ze moeten zich immers houden aan de nieuwe regels.
Maar je zou idd verwachten dat ze dan de bezorgvakken aanpassen. Zou me zo kunnen voorstellen dat ze dat nog gaan doen want het is wel heel zuur anders.
Dat zou wel zuur zijn na de oproep om vooral je herfstvakantie in eigen land door te brengen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:39 schreef indiaantje89 het volgende:
En het Koningshuis lijkt onderweg te zijn naar Griekeland om daar de Herfstvakantie door te brengen
Klopt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit vooral inderdaad. Wij gaan er zelf niet mee over straat en het bezorgmoment ligt nog niet vast wanneer je bestelt. Er zitten meer uren voor 20.00 uur dan er na 20.00 uur zitten in ons specifieke moment. Het kwam voor ons dus nogal onverwacht.
Geen ramp verder, hoor. We'll live
Meen je dat van die champagne pils? Is toch gewoon gazeuse?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle alcohol is verboden na 20.00 uur. Weet niet of ze het nog verkopen, maar zelfs champagnepils mag je niet verkopen na 20.00 uur
edit: oh je bedoeld vanwege miss_sly. Bezorgen mag wel. In de supermarkt mag je geloof ik geen whisky verkopen.
Ook vakantietijd voor de koning; regeringstoestel naar Griekenlandquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:42 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat zou wel zuur zijn na de oproep om vooral je herfstvakantie in eigen land door te brengen.
Mogelijk idd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:40 schreef Ebinas het volgende:
[..]
AH kan het online bestellen niet aan. Stond op Nu vanmiddag. Zal dus nog wel even duren voordat ze aanpassingen voor elkaar maken.
Dat vind ik toch aardig storend egoistisch gedrag eik.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:43 schreef maily het volgende:
[..]
Ook vakantietijd voor de koning; regeringstoestel naar Griekenland
En wij maar braaf thuisblijven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:45 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat vind ik toch aardig storend egoistisch gedrag eik.
Wat saamhorigheid.
Hadden ze dat nu echt niet eventjes even uit kunnen stellen.
Blamage
wtfquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:39 schreef indiaantje89 het volgende:
En het Koningshuis lijkt onderweg te zijn naar Griekeland om daar de Herfstvakantie door te brengen
Ik doe het sinds 1e golf Covid.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:44 schreef Natalie het volgende:
Wie laten er eigenlijk hun boodschappen bezorgen hier?
En is doe je dat sinds covid-19 zich heeft aangediend of daardoor ook al?
Tot op heden niet, ik weet eigenlijk niet waarom , stom he?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:44 schreef Natalie het volgende:
Ik doe het al jaren, maar deed nog wel mijn vers in de winkel kopen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:44 schreef Natalie het volgende:
Dit. Goed voorbeeld doet volgen (moet je hopen maar ze hadden in ieder geval die poging kunnen doen). Gewoon ook als vorst thuisblijven in die bezemkast en wat badminton op het gazonnetje.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:45 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat vind ik toch aardig storend egoistisch gedrag eik.
Wat saamhorigheid.
Hadden ze dat nu echt niet eventjes even uit kunnen stellen.
Blamage
En dan maar klagen dat mensen zich niet aan de regels houden.quote:
Ik bedoel dat drankje met 2% alcohol dat naar limonade smaaktquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:42 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Meen je dat van die champagne pils? Is toch gewoon gazeuse?
Elke 6 tot 8 weken een keertje. En dan vooral de grote en zware dingen aangezien ik geen auto heb. Deed ik voorheen ook al, maar nu iets vaker.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:44 schreef Natalie het volgende:
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:05 schreef Stoorzendert het volgende:
Uitslag negatiefGewoon een griepje dus.
In het verpleegtehuis waar ik heb gewerkt ook weer tekort aan mondkapjes. Facilitaire diensten zoals keukenpersoneel moesten van de zomer ook met mondkap werken maar nu niet meer want de verpleging heeft ze broodnodig. Krom, maar nood breekt wet zeggen ze dan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:46 schreef OProg het volgende:
Op telegraaf dat er in de zorg nog steeds een tekort aan spullen, waaronder mondmaskers.
Waar is Sywert nu, die had er toch meer dan genoeg?
Ik vraag het mij nog steeds af of ze dat zomaar in een noodwetje kunnen donderen.quote:De Jonge: mondkapje mogelijk half november verplicht
Het dragen van mondkapjes in de openbare binnenruimte wordt mogelijk vanaf medio november verplicht. De regeling is afhankelijk van de corona-spoedwet die de Eerste Kamer op 26 oktober behandelt, zei vicepremier De Jonge vrijdag.
"We bereiden een ministeriële regeling voor onder die wet. Dat is de snelste manier om het juridisch geregeld te krijgen. Als we dan heel erg haast maken met de invoeringsdatum, dan zou die half november daadwerkelijk als een plicht kunnen worden ingevoerd", zei De Jonge.
Same here.quote:
Alsof zij een drol geven om NL. Lekker money spenden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Herkenbaar. Al ritselde ik, voor de zware dingen, meestal m'n vader met de wagen. Maar ja, dat mag nu ook niet meer.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Elke 6 tot 8 weken een keertje. En dan vooral de grote en zware dingen aangezien ik geen auto heb. Deed ik voorheen ook al, maar nu iets vaker.
Ik laat het bezorgen sinds maart. Gaat er ook niet meer af, scheelt zoveel tijd en vooral onrust in mijn hoofd!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:44 schreef Natalie het volgende:
Hebben daar dacht ik een eigen villa. Was een paar jaar geleden in het nieuws omdat er een muur omheen gebouwd moest worden voor de veiligheid.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Alsof zij een drol geven om NL. Lekker money spenden.
Ik vind het eerder absurd dat social media jarenlang heeft mogen opereren zonder enige vorm van moderatie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:54 schreef mir1986 het volgende:
Ik vind het trouwens behoorlijk eng worden dat Twitter, Facebook en Google censuur gaat toepassen. Mogen bepaalde zaken niet bekend worden?
Die blijven heus niet van sochtends tot savonds braaf in het villaatje zittenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:56 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Hebben daar dacht ik een eigen villa. Was een paar jaar geleden in het nieuws omdat er een muur omheen gebouwd moest worden voor de veiligheid.
zijn wel meer hotel restaurants die dat doen maar dan moet je wel een overnachting boeken en dat is meer dan een tientjequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
Was dit hier al voorbijgekomen? Ongelooflijk, wéér de uitzondering voor jezelf proberen op te zoeken.
Sterrenrestaurant Joelia stopt met ’coronatruc’
Nou ik vind het absurd dat je straks alleen het nieuws nog mag volgen via de media en geen andere kanalen, omdat je die info niet meer kan vinden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het eerder absurd dat social media jarenlang heeft mogen opereren zonder enige vorm van moderatie.
En al is dat wel zo, houden ze zich aan alle regels.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die blijven heus niet van sochtends tot savonds braaf in het villaatje zitten
Social media. De naam zegt het al, he? Dat is dus geen news media.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou ik vind het absurd dat je straks alleen het nieuws nog mag volgen via de media en geen andere kanalen, omdat je die info niet meer kan vinden.
toch een tikkie van z'n opa meegekregenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
Geen slimme PR move van Willem-Alexander, denk ik.
Nee denk 't ook niet, zal ook nog wel een flink bootje in de haven liggen, lekker op de Middellandse Zee beetje spelevaren, zonnebril en kekke hoedjes op, glaasje bubbels erbij. Wie gunt dat die mensen nou niet hè?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die blijven heus niet van sochtends tot savonds braaf in het villaatje zitten
De ironie dat je dit buiten de (social) media om met ons deelt ontgaat je hopelijk niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou ik vind het absurd dat je straks alleen het nieuws nog mag volgen via de media en geen andere kanalen, omdat je die info niet meer kan vinden.
Zulk soort filmpjes mag jij zien zoveel jij wil. Het is alleen niet de bedoeling dat je ze hier komt promoten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij bent een optimist, he?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ironie dat je dit buiten de (social) media met ons deelt ontgaat je hopelijk niet.
Nee, maar de informatie kan je dus straks niet meer vinden, omdat je het niet meer op Google kan zoeken. Dus hoe moet je dan nog achter die info komen? Niet via Fok.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ironie dat je dit buiten de (social) media om met ons deelt ontgaat je hopelijk niet.
En terecht. Gevaarlijke onzin is het.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar de informatie kan je dus straks niet meer vinden, omdat je het niet meer op Google kan zoeken. Dus hoe moet je dan nog achter die info komen? Niet via Fok.
RTL meldt het nu ook maar geven wel aan dat RVD het niet bevestigd heeft: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nder-maxima-vakantiequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:00 schreef Simmertje het volgende:
Rot op hoor. Ik ben normaal niet zo'n koningshuis basher, maar dit zou echt een dikke middelvinger zijn naar het Nederlandse volk als dit waar is..
We hebben een heel subforum gewijd aan...laten we het zo zeggen...niet-mainstream nieuws. Dat heet BNW.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar de informatie kan je dus straks niet meer vinden, omdat je het niet meer op Google kan zoeken. Dus hoe moet je dan nog achter die info komen? Niet via Fok.
quote:RET schrapt metroritten in de spits vanwege ziek personeel
De RET schrapt vanaf maandag 26 oktober metroritten in de spits. De RET kampt met een oplopend ziekteverzuim onder het rijdend personeel en binnen het onderhoudsteam.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-personeel~a29ce5db/
Elke serieuze online community zou wat mij betreft moderators moeten hebben om te zorgen dat de inhoud niet ontspoort, of het nou een nieuwsgroep, webforum of social media is. Maar de keerzijde is ook dat het iedereen vrij staat z'n eigen community te beginnen.quote:
Heb je een bron?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik kan hier serieus echt pissig van worden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:03 schreef Ebinas het volgende:
[..]
RTL meldt het nu ook maar geven wel aan dat RVD het niet bevestigd heeft: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nder-maxima-vakantie
Je eigen vliegtuig naar een coronavrij oord pakken is een uitstekend voorbeeld.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Heb je een bron?
Als dat waar is dan is het echt schandalig. Ons wordt gevraagd niet eens de grens over te rijden om boodschappen te doen in België/Duitsland.
Het minste wat zij kunnen doen is het goede voorbeeld geven aan de rest van het land.
Dat ben ik met je eens en Facebook et al doen dat ook wel maar uiteraard niet in de mate die vermoedelijk nodig is want dat is een kostbare zaak. Het probleem daarmee is dat zij issues veroorzaken die een weerslag kan krijgen op reguliere media zoals je nu in de VS zet met de pogingen om Sect. 230 weg te gooien.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elke serieuze online community zou wat mij betreft moderators moeten hebben om te zorgen dat de inhoud niet ontspoort, of het nou een nieuwsgroep, webforum of social media is. Maar de keerzijde is ook dat het iedereen vrij staat z'n eigen community te beginnen.
Ik ben optimistisch wat het web als vrij platform betreft. Iedereen kan nog altijd z'n eigen website beginnen en beheren naar eigen inzicht. Zoals Danny bijvoorbeeld met Fok! doet.
Je zou bijna zeggen een beetje domquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
Geen slimme PR move van Willem-Alexander, denk ik.
Wat ze doen moeten ze zelf weten, dus Willem Alexander wil toch even vliegen met de regeringsvliegtuig om met zijn gezin vakantie te vieren in Griekenland.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:07 schreef Simmertje het volgende:
Al is het een groen gebied, het is gewoon echt een walgelijke beslissing. We zitten allemaal in de shit vanwege corona, mensen raken hun baan kwijt, groot deel van de mensen stelt hun vakantie uit vanwege deze ellende en weet ik veel wat. Maar ons koningshuis moet zo nodig reizen naar Griekenland.
Lekker sociaal naar de rest van Nederland. Echt, als Koningshuis kan je toch redelijk solidair zijn met de mensen, maar nee, lekker alleen voor hun eigen plezier gaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wat ze doen moeten ze zelf weten, dus Willem Alexander wil toch even vliegen met de regeringsvliegtuig om met zijn gezin vakantie te vieren in Griekenland.
En zo denken velen dat wat ze doen ze zelf moeten weten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wat ze doen moeten ze zelf weten, dus Willem Alexander wil toch even vliegen met de regeringsvliegtuig om met zijn gezin vakantie te vieren in Griekenland.
In principe is die regel er natuurlijk vooral om impuls aankopen tegen te gaan. Hé jongens zullen wij vanavond samenkomen voor een feestje? Ow, wij hebben geen bier laten wij de biertaxi bellen. AH is minder zo'n impuls aankoop, maar valt gewoon onder de ruime regels.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Been ik benieuwd welke deskundige dat zijn, via noodverordening is vrijwel onmogelijk. Wet betreft de wet staat in de Grondwet gewoon:quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag het mij nog steeds af of ze dat zomaar in een noodwetje kunnen donderen.
Volgens deskundigen mag een noodwet niet zomaar boven een grondwet artikel gezet worden.
En de noodwet is zo'n wettelijke beperking.quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
De hele familie deugt gewoon niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch een tikkie van z'n opa meegekregen
Ik ben zelf in ieder geval niet gediend van die toon.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:55 schreef Ebinas het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-je-kont-zitten.html
Stoere taal
Alsof men als men dit leest wel gaat op hun kont gaan zitten.
De Jonge is gewoon enorm slecht in de communicatie en al helemaal als hij probeert stoere taal uit te slaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf in ieder geval niet gediend van die toon.
Je bent een onderdaan van de overheid dus je hebt het maar te accepteren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We zullen het meenemen in de evaluatie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Je moet je kinderen wel leren hoe je gebruikmaakt van het internet, want als zij alleen Facebook en Google als ingang zien, dan is hun blik inderdaad van meet af aan beperkt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elke serieuze online community zou wat mij betreft moderators moeten hebben om te zorgen dat de inhoud niet ontspoort, of het nou een nieuwsgroep, webforum of social media is. Maar de keerzijde is ook dat het iedereen vrij staat z'n eigen community te beginnen.
Ik ben optimistisch wat het web als vrij platform betreft. Iedereen kan nog altijd z'n eigen website beginnen en beheren naar eigen inzicht. Zoals Danny bijvoorbeeld met Fok! doet.
Dat blijkt maar steeds meer ja.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je bent een onderdaan van de overheid dus je hebt het maar te accepteren.
Ik kan die gast sowieso niet uitstaan. Wat een praatjesmaker. Lekker daadkrachtig in de camera kijken en beetje in de ruimte kletsen, maar daadwerkelijk dingen voor elkaar krijgen ho maar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Jonge is gewoon enorm slecht in de communicatie en al helemaal als hij probeert stoere taal uit te slaan.
GeenStijl heeft hem gebombardeerd tot 'Hugo de Schoenen' en dat is het eerste waar ik aan denk als ik hem zie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan die gast sowieso niet uitstaan. Wat een praatjesmaker. Lekker daadkrachtig in de camera kijken en beetje in de ruimte kletsen, maar daadwerkelijk dingen voor elkaar krijgen ho maar.
Ja we mogen allemaal het land verlaten maar moeten letten op de kleurcode van het land van bestemming.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:12 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Laat WA en z'n gezin lekker op vakantie gaan joh. Overgrote deel van dat land is geel. Typisch om daar weer op af te geven. Wat maakt het uit als je je aan alle maatregelen houdt? Niemand zegt dat je niet het land mag verlaten
Op dezelfde toon als "Het advies is om een mondkapje te dragen" werd geroepen "reisbewegingen te beperken". Dat is dit absoluut niet. Is alsof je baas zegt dat iedereen moet gaan fietsen, terwijl hij met een sportwagen naar het werk gaat en boodschappen doet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:12 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Laat WA en z'n gezin lekker op vakantie gaan joh. Overgrote deel van dat land is geel. Typisch om daar weer op af te geven. Wat maakt het uit als je je aan alle maatregelen houdt? Niemand zegt dat je niet het land mag verlaten
echt schoolmeestertjequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Jonge is gewoon enorm slecht in de communicatie en al helemaal als hij probeert stoere taal uit te slaan.
"En als jullie nu allemaal goed je best doen en hard werken, kan ik nóg een sportwagen kopenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:20 schreef Benny het volgende:
[..]
Op dezelfde toon als "Het advies is om een mondkapje te dragen" werd geroepen "reisbewegingen te beperken". Dat is dit absoluut niet. Is alsof je baas zegt dat iedereen moet gaan fietsen, terwijl hij met een sportwagen naar het werk gaat en boodschappen doet.
Dat is BSquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:27 schreef miss_sly het volgende:
DIEcember omdat de besmettingen zo teruglopen, dat we allemaal dobbelspelletjes met de familie kunnen spelen? Ik teken ervoor!quote:
De Jonge gebruikt teveel lerarentaal. De ene helft voelt zich gedirigeerd als op de basisschool (vooral de tokkies) en de andere helft vindt het onder niveau. Maarja, hoe bereik je iedereen? En met die stoere taal moet het inderdaad wel eens afgelopen zijn. Godverdomme actie i.p.v. praatjes, daar bereik je meer mee dan verantwoordelijkheden afschuiven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zou ik het DiceCember noemen om verwarring te voorkomenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
DIEcember omdat de besmettingen zo teruglopen, dat we allemaal dobbelspelletjes met de familie kunnen spelen? Ik teken ervoor!
Die is het enkelvoud van dice, dus klopt het wel. Maar je hebt gelijk, iedereen doet dat fout, dus dat is wat verwarrendquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zou ik het DiceCember noemen om verwarring te voorkomen
Ja, ik bedoelde dat DieCember mensen het idee gaat geven dat corona heel veel nieuwe slachtoffers gaat maken en dat je om die verwarring te voorkomen beter DiceCember kon gebruiken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die is het enkelvoud van dice, dus klopt het wel. Maar je hebt gelijk, iedereen doet dat fout, dus dat is wat verwarrend
Ik heb december nog lang niet opgegeven. Er zullen vast genoeg dingen nog wel kunnen, zeker als we de komende weken ons best gaan doen.
Waar moet ik me boos om maken?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als je je echt boos wilt maken om het koningshuis moet je eens een blik op de begroting werpen.
Beetje oude quote, maar hier ook zo. Rusthartslag en hoe ik me voel komen goed overeen. 50-54 is OK, boven de 57 voel ik me bagger of komt er een paar dagen later een verkoudheid uit (of heb ik een avond gezopen). Onder de 50 voel ik me super. Boven de 60 heb ik alleen als ik ziek ben, een hele nacht heb doorgehaald of een halve triathlon of langer heb gedaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hartslag is ook een goede indicatie vaak, en hoe je je verder voelt. Ik heb mijn horloge over 't algmeen tijdens slapen om en kan precies zien hoe ik me fysiek voel op basis van mn hartslag net na wakker worden. Eigenlijk met alles zo, een trend ontdekken kun je alleen als je 't vaker doet, niet als je een blauwe maandag een thermometer in je oor stopt
De kraamzorg had toen onze dochter net geboren was water opgezet wat (met een geijkte thermometer) 37 graden was. Daar heeft ze alle thermometers die we in huis hadden meerdere keren in gehouden om de temperatuur die dat ding aangeeft te checken. De verschillen tussen de geijkte thermometer en die thermometer hebben we op de thermometer geplakt.
Man man, wat een dramatiek weer van die autoverkoper. Helemaal vervelend dat als de beste man zelf tegen "de GGD" zegt op haar kont te gaan zitten, ze vrolijk doorloopt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:55 schreef Ebinas het volgende:
Is het niet een idee om eens een topic aan te maken en daarin je bevindingen overzichtelijk te clusteren? Dan verwateren ze niet tussen alle posts hier.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb even geen toegang tot mn datasets, dus doe 't even uit mn hoofd
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:55 schreef Ebinas het volgende:
Stoere taal
Alsof men als men dit leest wel gaat op hun kont gaan zitten.
Helemaal gelijk heeft 'ie.quote:Hij zag dat in allerlei praatprogramma's er wel erg veel op zoek is gegaan naar inconsistenties in het beleid, die er naar zijn inzicht ook zeker wel waren. "Die discussies zijn alleen ten koste gegaan van de gesprekken over de ernst van het virus zelf."
Bijvoorbeeld dat de koning op Prinsjesdag mooie woorden wijdt aan de crisis die ons allemaal te wachten staat, behalve hemzelf omdat zijn jaarlijkse salarisverhoging bij wet is geregeld en niemand in Den Haag daar verandering in durft te brengen. Voor volgend jaar is de verhoging voor hem en Maxima samen 68.000 euro, bijna twee keer een modaal inkomen. Hij zou daarvoor kunnen bedanken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waar moet ik me boos om maken?
En dan hebben we nog DyeCember om een lekker fris kleurtje in de haren te gooien. Kort, pittig en auberginekleurig kapsel, altijd een hit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zou ik het DiceCember noemen om verwarring te voorkomen
Is nu wel mogelijk vanwege dat de meeste mensen thuiswerken. Je hoeft niet perse de webcam aan te hebben bij de meetings.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dan hebben we nog DyeCember om een lekker fris kleurtje in de haren te gooien. Kort, pittig en auberginekleurig kapsel, altijd een hit.
Echt? Dat wist ik niet. Weer eens wat geleerdquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die is het enkelvoud van dice, dus klopt het wel. Maar je hebt gelijk, iedereen doet dat fout, dus dat is wat verwarrend
Ik heb december nog lang niet opgegeven. Er zullen vast genoeg dingen nog wel kunnen, zeker als we de komende weken ons best gaan doen.
Ja, nu in dit tijdperk nog zulke verhogingen en Amalia die 1,5 miljoen per jaar krijgt. Bizar!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat de koning op Prinsjesdag mooie woorden wijdt aan de crisis die ons allemaal te wachten staat, behalve hemzelf omdat zijn jaarlijkse salarisverhoging bij wet is geregeld en niemand in Den Haag daar verandering in durft te brengen. Voor volgend jaar is de verhoging voor hem en Maxima samen 68.000 euro, bijna twee keer een modaal inkomen. Hij zou daarvoor kunnen bedanken.
Dan heb ik het er nog niet over dat Amalia als achttienjarige straks geen 10.000 euro van Klaver krijgt maar wel ruim 1,5 miljoen euro per jaar van ons.
Groot gelijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:50 schreef Benny het volgende:
COR / 'Koninklijke familie op vakantie in Griekenland'
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dan hebben we nog DyeCember om een lekker fris kleurtje in de haren te gooien. Kort, pittig en auberginekleurig kapsel, altijd een hit.
Terwijl de Nederlandse versie er deze draai aan gaf:quote:"SARS-CoV-2 spreads through contact (via larger droplets and aerosols), and longer-range transmission via aerosols, especially in conditions where ventilation is poor."
Meer voorbeelden in deze Twitter-thread: https://twitter.com/Whreq/status/1316913964903780355quote:"SARS-CoV2 verspreidt zich voornamelijk via nauw contact (druppel- en contact transmissie), en in sommige omstandigheden via de lucht."
Heb al teveel filmpjes voorbij zien komen van mensen die dat ook dachten en hem per ongeluk aan hadden staan in hun blote snikworstquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is nu wel mogelijk vanwege dat de meeste mensen thuiswerken. Je hoeft niet perse de webcam aan te hebben bij de meetings.
Heb het inderdaad gevolgd op Twitter, en WhReq is daadwerkelijk een goede kennis van mij, het is bizar dat een dergelijk slechte vertaling online stond.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
Hebben jullie het gedoe vandaag rondom de John Snow Memo een beetje gevolgd? Een grote groep wetenschappers hebben een korte verklaring getekend met daarin de huidige wetenschappelijke consensus wat betreft de werking en verspreiding van het coronavirus. Ze hopen hiermee de internationale pandemie-aanpak meer op een lijn te krijgen.
Ze hebben 'm hier gepubliceerd: https://www.johnsnowmemo.com/
Hartstikke nobel initiatief natuurlijk, dus prima. Maar de tekst is in het Engels. En aangezien het idee dus is om juist internationaal impact te hebben, zijn ze aan de slag gegaan met het vertalen van de tekst. Er waren vanochtend vier vertaling beschikbaar: Duits, Frans, Fins en Nederlands.
Maar toen mensen de Nederlandse tekst naast de Engelse legden, bleek dat de inhoud niet hetzelfde wasHet is nog onbekend wie de vertaling gemaakt heeft, maar hij wijkt behoorlijk af op sommige cruciale details.
Zo staat er in het Engels:
[..]
Terwijl de Nederlandse versie er deze draai aan gaf:
[..]
Meer voorbeelden in deze Twitter-thread: https://twitter.com/Whreq/status/1316913964903780355
Inmiddels is de Nederlandse vertaling offline gehaald en schijnt er gewerkt te worden aan een betere versie. Een kopie van wat er vanochtend nog online stond is wel te vinden via The Internet Archive: https://web.archive.org/w(...).com/nederlands.html
Ik ben vooral benieuwd of er ooit bekend zal worden wie deze Nederlandse versie nou gemaakt heeft en waarom het niet gewoon een 1-op-1-vertaling van de originele Engelse tekst was.
Ongelooflijk zeg!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:59 schreef Gretzl het volgende:
Bizar dit verhaal over een Gouds ziekenhuis:
[ twitter ]
Klinkt interessant, wist hier niks van...quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
Hebben jullie het gedoe vandaag rondom de John Snow Memo een beetje gevolgd? Een grote groep wetenschappers hebben een korte verklaring getekend met daarin de huidige wetenschappelijke consensus wat betreft de werking en verspreiding van het coronavirus. Ze hopen hiermee de internationale pandemie-aanpak meer op een lijn te krijgen.
Hartstikke nobel initiatief natuurlijk, dus prima. Maar de tekst is in het Engels. En aangezien het idee dus is om juist internationaal impact te hebben, zijn ze aan de slag gegaan met het vertalen van de tekst. Er waren vanochtend vier vertaling beschikbaar: Duits, Frans, Fins en Nederlands.
Maar toen mensen de Nederlandse tekst naast de Engelse legden, bleek dat de inhoud niet hetzelfde wasHet is nog onbekend wie de vertaling gemaakt heeft, maar hij wijkt behoorlijk af op sommige cruciale details.
[..]
[..]
Meer voorbeelden in deze Twitter-thread: https://twitter.com/Whreq/status/1316913964903780355
Inmiddels is de Nederlandse vertaling offline gehaald en schijnt er gewerkt te worden aan een betere versie. Een kopie van wat er vanochtend nog online stond is wel te vinden via The Internet Archive: https://web.archive.org/w(...).com/nederlands.html
Ik ben vooral benieuwd of er ooit bekend zal worden wie deze Nederlandse versie nou gemaakt heeft en waarom het niet gewoon een 1-op-1-vertaling van de originele Engelse tekst was.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Heb al teveel filmpjes voorbij zien komen van mensen die dat ook dachten en hem per ongeluk aan hadden staan in hun blote snikworst
Jep, had gehoopt dat iemand hier het schandaal rondom de Nederlandse vertaling had gedeeld. Thanks hiervoor.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
Oh ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd om me daar boos over te maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat de koning op Prinsjesdag mooie woorden wijdt aan de crisis die ons allemaal te wachten staat, behalve hemzelf omdat zijn jaarlijkse salarisverhoging bij wet is geregeld en niemand in Den Haag daar verandering in durft te brengen. Voor volgend jaar is de verhoging voor hem en Maxima samen 68.000 euro, bijna twee keer een modaal inkomen. Hij zou daarvoor kunnen bedanken.
Dan heb ik het er nog niet over dat Amalia als achttienjarige straks geen 10.000 euro van Klaver krijgt maar wel ruim 1,5 miljoen euro per jaar van ons.
Misschien rivm trollen? Geen Gezichtverlies is immers belangrijker.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
KHN heeft weinig met duitse wetten te maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
In Berlijn heeft de rechter een streep gezet door een eerdere sluiting van de horeca. Eens kijken of KHN daar mee aan de haal gaat.
Goed onderbouwd ook.quote:
“Dus? Als het in Duitsland niet werkt zou het dat in Nederland ineens wel doen?” Zou mijn antwoord zijn als ik van de horeca branche wasquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
KHN heeft weinig met duitse wetten te maken.
Het argument van de Duitse rechter is dat sluiting om 23u geen wezenlijke bijdrage levert aan de bestrijding van het virus. Bij ons is er nu een complete sluiting, waar je toch wel van kan stellen dat het een bijdrage levert?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Dus? Als het in Duitsland niet werkt zou het dat in Nederland ineens wel doen?” Zou mijn antwoord zijn als ik van de horeca branche was
Dat kun je betogen ja. Alleen ik vind die lui van KHN opportunistische zeurzakken, die zie ik hier wel mee aan de haal gaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:59 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Het argument van de Duitse rechter is dat sluiting om 23u geen wezenlijke bijdrage levert aan de bestrijding van het virus. Bij ons is er nu een complete sluiting, waar je toch wel van kan stellen dat het een bijdrage levert?
Zou me niets verbazen als ze zich daarmee in de voeten schieten (de horeca in Berlijn).quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
In Berlijn heeft de rechter een streep gezet door een eerdere sluiting van de horeca. Eens kijken of KHN daar mee aan de haal gaat.
En horeca dicht:quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
Belgie krijgt een landelijke avondklok tussen middernacht en 5 uur sochtends.
Daar zijn ze niet bang voor belachelijke verwijzingen naar de oorlog.
En blokskesverjaardagen, mogen die nog?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
Belgen doen ook maar wat van harde lockdown, naar alles kan weer naar dit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
De ziekenhuizen van de provincie Luik zeggen dat ze op de rand van verzadiging staan en trekken vrijdag aan de alarmbel. Naast het toenemende aantal Covid-patiënten, wijzen ze ook op een tekort aan personeel. Dat op basis van ziekteverzuimpercentages tot 20 procent in sommige ziekenhuizen. "Onze ziekenhuizen liggen bijna vol en de curves tonen duidelijk dat we in de provincie Luik over 48 à 72 uur onmogelijk nog patiënten kunnen opnemen voor wie een opname nodig is, of het nu om Covid-19 of niet gaat", schrijven de ziekenhuizen in een brief.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Belgen doen ook maar wat van harde lockdown, naar alles kan weer naar dit.
Is net zo'n faalhazenland als Nederland en Frankrijk.
Daarom moet de Jonge de hippe teksten overlaten aan de afdeling die daarvoor is bij VWS, communicatie. Juist dat onzinnige toontje zorgt dat ik ga denken: vent, stik erin (niet letterlijkquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Jonge gebruikt teveel lerarentaal. De ene helft voelt zich gedirigeerd als op de basisschool (vooral de tokkies) en de andere helft vindt het onder niveau. Maarja, hoe bereik je iedereen? En met die stoere taal moet het inderdaad wel eens afgelopen zijn. Godverdomme actie i.p.v. praatjes, daar bereik je meer mee dan verantwoordelijkheden afschuiven.
Dat schiet toch niet op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
Niet drinken op fok posten hè.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:19 schreef asco het volgende:
Wat is alcohol toch een genot tijdens dit alles.
Wat jaren 70 en 80 disco kneiters erbij en corona is AF.
![]()
Overigens gaat de kermis in mijn dorp gewoon door dit weekend. Attracties staan, nog best veel ook.
Jaaaquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:19 schreef asco het volgende:
![]()
Persco vertraagd omdat politici vooraf interviews geven aan journalisten. Tof land wel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
Denk aan je weerstand, een kater is geen pretje en het maakt je vatbaarder voor corona, dus indirect ben je dan deel van het probleem. In andere woorden een bejaardenmoordenaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:19 schreef asco het volgende:
Wat is alcohol toch een genot tijdens dit alles.
![]()
Overigens gaat de kermis in mijn dorp gewoon door dit weekend. Attracties staan, nog best veel ook.
Helemaal leuk is dat 1 van de dames die eraan meewerkt (lijkt het in elk geval) vervolgens zegt dat het door een vertaalrobot is gedaan. Vervolgens krijgt iemand anders te horen via mail dat het toch wel gewoon een redactielid is geweest die het vertaalt heeft. Gaat goedquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Jezus, vaak door het oog van de naald gekropen dan inmiddels.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk aan je weerstand, een kater is geen pretje en het maakt je vatbaarder voor corona
Als je een mondkapje draagt ben je veilig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Jezus, vaak door het oog van de naald gekropen dan inmiddels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |