Misschien rivm trollen? Geen Gezichtverlies is immers belangrijker.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
Hebben jullie het gedoe vandaag rondom de John Snow Memo een beetje gevolgd? Een grote groep wetenschappers hebben een korte verklaring getekend met daarin de huidige wetenschappelijke consensus wat betreft de werking en verspreiding van het coronavirus. Ze hopen hiermee de internationale pandemie-aanpak meer op een lijn te krijgen.
Ze hebben 'm hier gepubliceerd: https://www.johnsnowmemo.com/
Hartstikke nobel initiatief natuurlijk, dus prima. Maar de tekst is in het Engels. En aangezien het idee dus is om juist internationaal impact te hebben, zijn ze aan de slag gegaan met het vertalen van de tekst. Er waren vanochtend vier vertaling beschikbaar: Duits, Frans, Fins en Nederlands.
Maar toen mensen de Nederlandse tekst naast de Engelse legden, bleek dat de inhoud niet hetzelfde wasHet is nog onbekend wie de vertaling gemaakt heeft, maar hij wijkt behoorlijk af op sommige cruciale details.
Zo staat er in het Engels:
[..]
Terwijl de Nederlandse versie er deze draai aan gaf:
[..]
Meer voorbeelden in deze Twitter-thread: https://twitter.com/Whreq/status/1316913964903780355
Inmiddels is de Nederlandse vertaling offline gehaald en schijnt er gewerkt te worden aan een betere versie. Een kopie van wat er vanochtend nog online stond is wel te vinden via The Internet Archive: https://web.archive.org/w(...).com/nederlands.html
Ik ben vooral benieuwd of er ooit bekend zal worden wie deze Nederlandse versie nou gemaakt heeft en waarom het niet gewoon een 1-op-1-vertaling van de originele Engelse tekst was.
KHN heeft weinig met duitse wetten te maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
In Berlijn heeft de rechter een streep gezet door een eerdere sluiting van de horeca. Eens kijken of KHN daar mee aan de haal gaat.
Goed onderbouwd ook.quote:
“Dus? Als het in Duitsland niet werkt zou het dat in Nederland ineens wel doen?” Zou mijn antwoord zijn als ik van de horeca branche wasquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
KHN heeft weinig met duitse wetten te maken.
Het argument van de Duitse rechter is dat sluiting om 23u geen wezenlijke bijdrage levert aan de bestrijding van het virus. Bij ons is er nu een complete sluiting, waar je toch wel van kan stellen dat het een bijdrage levert?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Dus? Als het in Duitsland niet werkt zou het dat in Nederland ineens wel doen?” Zou mijn antwoord zijn als ik van de horeca branche was
Dat kun je betogen ja. Alleen ik vind die lui van KHN opportunistische zeurzakken, die zie ik hier wel mee aan de haal gaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:59 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Het argument van de Duitse rechter is dat sluiting om 23u geen wezenlijke bijdrage levert aan de bestrijding van het virus. Bij ons is er nu een complete sluiting, waar je toch wel van kan stellen dat het een bijdrage levert?
Zou me niets verbazen als ze zich daarmee in de voeten schieten (de horeca in Berlijn).quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
In Berlijn heeft de rechter een streep gezet door een eerdere sluiting van de horeca. Eens kijken of KHN daar mee aan de haal gaat.
En horeca dicht:quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
Belgie krijgt een landelijke avondklok tussen middernacht en 5 uur sochtends.
Daar zijn ze niet bang voor belachelijke verwijzingen naar de oorlog.
En blokskesverjaardagen, mogen die nog?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
Belgen doen ook maar wat van harde lockdown, naar alles kan weer naar dit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
De ziekenhuizen van de provincie Luik zeggen dat ze op de rand van verzadiging staan en trekken vrijdag aan de alarmbel. Naast het toenemende aantal Covid-patiënten, wijzen ze ook op een tekort aan personeel. Dat op basis van ziekteverzuimpercentages tot 20 procent in sommige ziekenhuizen. "Onze ziekenhuizen liggen bijna vol en de curves tonen duidelijk dat we in de provincie Luik over 48 à 72 uur onmogelijk nog patiënten kunnen opnemen voor wie een opname nodig is, of het nu om Covid-19 of niet gaat", schrijven de ziekenhuizen in een brief.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Belgen doen ook maar wat van harde lockdown, naar alles kan weer naar dit.
Is net zo'n faalhazenland als Nederland en Frankrijk.
Daarom moet de Jonge de hippe teksten overlaten aan de afdeling die daarvoor is bij VWS, communicatie. Juist dat onzinnige toontje zorgt dat ik ga denken: vent, stik erin (niet letterlijkquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Jonge gebruikt teveel lerarentaal. De ene helft voelt zich gedirigeerd als op de basisschool (vooral de tokkies) en de andere helft vindt het onder niveau. Maarja, hoe bereik je iedereen? En met die stoere taal moet het inderdaad wel eens afgelopen zijn. Godverdomme actie i.p.v. praatjes, daar bereik je meer mee dan verantwoordelijkheden afschuiven.
Dat schiet toch niet op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
Niet drinken op fok posten hè.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:19 schreef asco het volgende:
Wat is alcohol toch een genot tijdens dit alles.
Wat jaren 70 en 80 disco kneiters erbij en corona is AF.
![]()
Overigens gaat de kermis in mijn dorp gewoon door dit weekend. Attracties staan, nog best veel ook.
Jaaaquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:19 schreef asco het volgende:
![]()
Persco vertraagd omdat politici vooraf interviews geven aan journalisten. Tof land wel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:08 schreef Confetti het volgende:
Denk aan je weerstand, een kater is geen pretje en het maakt je vatbaarder voor corona, dus indirect ben je dan deel van het probleem. In andere woorden een bejaardenmoordenaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:19 schreef asco het volgende:
Wat is alcohol toch een genot tijdens dit alles.
![]()
Overigens gaat de kermis in mijn dorp gewoon door dit weekend. Attracties staan, nog best veel ook.
Helemaal leuk is dat 1 van de dames die eraan meewerkt (lijkt het in elk geval) vervolgens zegt dat het door een vertaalrobot is gedaan. Vervolgens krijgt iemand anders te horen via mail dat het toch wel gewoon een redactielid is geweest die het vertaalt heeft. Gaat goedquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
Hebben jullie het gedoe vandaag rondom de John Snow Memo een beetje gevolgd? Een grote groep wetenschappers hebben een korte verklaring getekend met daarin de huidige wetenschappelijke consensus wat betreft de werking en verspreiding van het coronavirus. Ze hopen hiermee de internationale pandemie-aanpak meer op een lijn te krijgen.
Ze hebben 'm hier gepubliceerd: https://www.johnsnowmemo.com/
Hartstikke nobel initiatief natuurlijk, dus prima. Maar de tekst is in het Engels. En aangezien het idee dus is om juist internationaal impact te hebben, zijn ze aan de slag gegaan met het vertalen van de tekst. Er waren vanochtend vier vertaling beschikbaar: Duits, Frans, Fins en Nederlands.
Maar toen mensen de Nederlandse tekst naast de Engelse legden, bleek dat de inhoud niet hetzelfde wasHet is nog onbekend wie de vertaling gemaakt heeft, maar hij wijkt behoorlijk af op sommige cruciale details.
Zo staat er in het Engels:
[..]
Terwijl de Nederlandse versie er deze draai aan gaf:
[..]
Meer voorbeelden in deze Twitter-thread: https://twitter.com/Whreq/status/1316913964903780355
Inmiddels is de Nederlandse vertaling offline gehaald en schijnt er gewerkt te worden aan een betere versie. Een kopie van wat er vanochtend nog online stond is wel te vinden via The Internet Archive: https://web.archive.org/w(...).com/nederlands.html
Ik ben vooral benieuwd of er ooit bekend zal worden wie deze Nederlandse versie nou gemaakt heeft en waarom het niet gewoon een 1-op-1-vertaling van de originele Engelse tekst was.
Jezus, vaak door het oog van de naald gekropen dan inmiddels.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk aan je weerstand, een kater is geen pretje en het maakt je vatbaarder voor corona
Als je een mondkapje draagt ben je veilig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Jezus, vaak door het oog van de naald gekropen dan inmiddels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |