abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:54:54 #176
14505 OProg
A Life in Music
pi_195675430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

:Y
^O^

Laten we vooral maar heel erg duimen dat dit nu de goede wending neemt. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195675435
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

:Y
Ik vind 'minder hard groeien' op zich een positieve ontwikkeling, maar ik ben pas echt tevreden als er ook geen lineaire groei meer is. ;)

Op een gegeven moment zijn de aantallen zo groot dat de drempel om nog exponentieel te groei zo groot dat het niet realistisch is om dat nog te verwachten (plafondeffecten).
pi_195675438
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:54 schreef baggerbaas het volgende:
Positief getest -O-
Ai. Sterkte. Hopelijk vallen de klachten mee en blijft dat zo.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195675446
quote:
Positief getest -O-
Beterschap!
pi_195675447
quote:
Positief getest -O-
Gaar, sterkte, hopelijk valt het mee
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195675449
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:54 schreef OProg het volgende:

[..]

^O^

Laten we vooral maar heel erg duimen dat dit nu de goede wending neemt. :)
Inderdaad, al houd ik toch een slag om de arm omdat het toch herfstvakantie is en ik het gevoel heb dat daardoor minder mensen ziek worden of zich laten testen >>> disclaimer: puur gevoelsmatig, nergens op gebaseerd en ik heb geen cijfers of rapporten!!!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195675453
quote:
Positief getest -O-
Bagger!

Geen klachten?
pi_195675457
Alleen dinsdag klachten gehad (keelpijn). Sindsdien geen problemen, dus had t ook niet echt zien aankomen eerlijk gezegd.

En thx all.
pi_195675463
quote:
Positief getest -O-
Ai... niet tof. Veel klachten?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:57:25 #185
14505 OProg
A Life in Music
pi_195675465
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad, al houd ik toch een slag om de arm omdat het toch herfstvakantie is en ik het gevoel heb dat daardoor minder mensen ziek worden of zich laten testen >>> disclaimer: puur gevoelsmatig, nergens op gebaseerd en ik heb geen cijfers of rapporten!!!!
Ik ook hoor. Maar ik duim gewoon toch. ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195675485
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:52 schreef Lingue het volgende:
Vraag: misschien dat iemand hier een antwoord weet...

Ik ben maandag bij een bedrijf op gesprek geweest. 2u voor mij was er iemand anders op gesprek. Deze blijkt nu besmet te zijn met Covid-19.

In hoeverre moet ik nu afstand bewaren of kan ik gewoon mijn ding blijven doen?
Op de dag zelf had de persoon in kwestie geen klachten.

In de ruimte was voldoende afstand (ventilatie heb ik mijn twijfels over maar geen airco aanwezig) tot de gesprekspartners.

Mag ik er vanuit gaan dat het nu geen consequenties gaat hebben maar dat ik misschien even extra alert moet zijn op evt klachten?
Je vraagstelling is niet zuiver. Je moet sowieso afstand houden en alert zijn op klachten, net als alle andere Nederlanders. Verder moet je in quarantaine als je intensief contact met deze persoon hebt gehad. Dat betekent 15 minuten binnen 1,5 meter afstand van elkaar zijn. Daar is geen sprake van en dus hoef je niet in quarantaine.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:00:28 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195675497
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch heeft het RIVM al 172 positieve gevallen van vandaag in hun dataset zitten.
Dat zijn geen DOO-gevallen.
Antifa
pi_195675501
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vind 'minder hard groeien' op zich een positieve ontwikkeling, maar ik ben pas echt tevreden als er ook geen lineaire groei meer is. ;)

Op een gegeven moment zijn de aantallen zo groot dat de drempel om nog exponentieel te groei zo groot dat het niet realistisch is om dat nog te verwachten (plafondeffecten).
Ik heb dit voorbeeld een half jaar geleden ook al gegeven:

100 (+10) = +10%
110 (+11) = +10%
121 (+12) = +9,92%
133 (+13) = +9,77%
146 (+14) = +9,59%
160 (+15) = +9,38%

Kortom: de relatieve stijging is eruit, maar in absolute aantallen zit de stijging er nog in.
pi_195675509
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als je sec de dag van besmetting neemt (en niet de dag van eerste klachten) is dat natuurlijk wel waar, want niemand krijgt dezelfde dag nog klachten.
pi_195675511
Elke de Klerk (Arts), Prof. Dr Dolores Cahill vegen de vloer aan met Covid19 maatregelen/Pandemie paniek (door vals positieven (89-94%). Rechtszaak, artsen en verpleegkundigen(87.000), tegen Nederlandse staat! Paniek @MinPres @hugodejonge @2eKamertweets @PubliekeOmroep https://t.co/9j4LzFpEo0

Zo zijn er steeds meer mensen die een rechtszaak starten tegen de Nederlandse staat.
pi_195675526
En 78.000 verpleegkundigen willen geen vaccin.
pi_195675532
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is geen aanleiding om dat te denken. Als het zo zou zijn dat mensen minder ziek worden, dan zie je daar niet zo snel effect van. Bovendien heeft maar een deel van Nederland herfstvakantie deze week en nemen vooralsnog de testafnames in aantal toe. Ook mijn eigen ervaring is dat het druk is in de teststraten en dat je een tijdje moet wachten op de uitslag.

Er lijkt een begin te zijn van een afvlakkende curve, wat hoopgevend is. Dat is ook in lijn met het de reisbewegingen die de laatste tijd zijn afgenomen. Nu maar kijken hoe snel en hoe sterk de curve afneemt. Van Dissel gaf immers aan dat de reisbewegingen weliswaar waren afgenomen, maar niet zoveel als ze hadden gehoopt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:05:34 #193
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195675546
Ik zat vanmorgen bij een wachtruimte van een garage (voor mn auto)
Komen er op gegeven moment twee gasten tegenover me zitten. Nog wel op ongeveer 1.5m (brede tafel)

Begint een vd twee te praten van: "Jaa goeie maat van me is dus net positief getest dus die zit nu thuis, gister wel nog bij 'm geweest maar ja moest toch die spullen ff ophalen weet je wel"

Ik ben echt direct opgestaan en ben de ruimte uitgelopen en ben ergens anders gaan zitten wachten. Fuck dat zeg, dan ga k ook echt niet doen alsof ik dan nog beleefd blijf zitten. :N
pi_195675558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Merk deze week ook in mijn omgeving hier in Amsterdam de ene na de andere die een test moet aanvragen. Hadden gisteren met een klein groepje van 4 (ja, volgens de regels) afgesproken om biertje te doen en film te kijken. Gaat niet door, twee moeten zich laten testen vanwege klachten.
Wel goed dat ze afzeggen en niet alsnog gewoon gaan :)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:06:33 #195
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195675563
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:03 schreef mir1986 het volgende:
En 78.000 verpleegkundigen willen geen vaccin.
Waarvan het overgrote merendeel bestaat uit laagopgeleide thuiszorgmedewerkers (die for some reason onder 'verpleegkundigen' vallen) die in allemaal gekke complottheorieën geloven.
pi_195675564
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:02 schreef mir1986 het volgende:
Elke de Klerk (Arts), Prof. Dr Dolores Cahill vegen de vloer aan met Covid19 maatregelen/Pandemie paniek (door vals positieven (89-94%). Rechtszaak, artsen en verpleegkundigen(87.000), tegen Nederlandse staat! Paniek @:MinPres @:hugodejonge @:2eKamertweets @:PubliekeOmroep https://t.co/9j4LzFpEo0

Zo zijn er steeds meer mensen die een rechtszaak starten tegen de Nederlandse staat.
:|W
pi_195675587
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:06 schreef NaturalScience het volgende:
ote merendeel bestaat uit laagopgeleide thuiszorgmedewerkers (die for some
Inderdaad, alsof alle thuiszorgmedewerkers een autoriteit zijn op dit gebied.
Grootste deel is gewoon laagopgeleid dat goed werk uitvoert maar geen enkele kijk heeft op oorzaak en gevolg van vele ziektes en behandelingen.
pi_195675601
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

54 DPL
117 DON
1 DOO
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195675605
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je sec de dag van besmetting neemt (en niet de dag van eerste klachten) is dat natuurlijk wel waar, want niemand krijgt dezelfde dag nog klachten.
Het probleem is dus dat GGD de DOO backdate, dus we weten niet of diegene vandaag gebeld heeft, 2 weken terug gebeld heeft of 3 dagen terug. Weten ook niet of er een vertraging in zit of dat ze bij zijn. Idealiter heb je 2 extra velden. Een key veld (om de state van een unieke row te volgen) en een date veld wanneer deze in het systeem gezet is. Dan zou je dus hebben:

Datum RIVM data, datum gemeld, datum DOO/DON, etc

Ziekenhuiscijfers van NICE/LCPS lijken de enige 'echte' indicator te zijn. Gemiddeld was ziekenhuisopname na zo'n dag of 12/13 gemiddeld, en ik ga er vanuit dat mensen bellen wanneer klachten starten. Dan krijg je dus:

Dag 1 Bellen voor test
Dag 3: Test
Dag 5: Testuitslag
Dag 12: Ziekenhuisopname

Dus, tussen de DPL en ziekenhuisopname zou dan (aannames) een dag of 7 zitten, wat inhoudt dat we gisteren ziekenhuisopnames van zo rond 7 oktober voorbij zagen komen. Dat houdt in dat bij ~5800 positieve tests er ongeveer 200 ziekenhuisopnames zijn.

De ziekenhuisopnames lijken momenteel niet echt te stijgen per dag, maar lijken zo rond de 200 te blijven hangen, dus is het logisch aan te nemen dat de besmettingen dezelfde ontwikkeling doormaken.

Daar vanuit gaande lijkt het erop dat de maatregelen die eind september genomen zijn wel iets verschil gemaakt hebben om de groei af te remmen. De komende week gaan we zien of het aantal ziekenhuisopnames af gaat nemen, waarna we kunnen zeggen of de maatregelen die afgelopen week genomen zijn verschil maken.

Ik heb even geen toegang tot mn datasets, dus doe 't even uit mn hoofd :)
pi_195675606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:02 schreef mir1986 het volgende:
Elke de Klerk (Arts), Prof. Dr Dolores Cahill vegen de vloer aan met Covid19 maatregelen/Pandemie paniek (door vals positieven (89-94%). Rechtszaak, artsen en verpleegkundigen(87.000), tegen Nederlandse staat! Paniek @:MinPres @:hugodejonge @:2eKamertweets @:PubliekeOmroep https://t.co/9j4LzFpEo0

Bekijkt twitter van bovenstaande man, heeft het over de pedo-elite, *stopt met kijken*. Wel benieuwd waar ik deze aanklacht kan vinden van de 87000 artsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')