abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195675272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:42 schreef Dutchguy het volgende:
We lijken ten opzichte van andere landen nog steeds minder te testen. Ik zou meer gerustgesteld zijn als het aantal testen drastisch toe zou nemen maar het aantal geinfecteerden niet.

https://ourworldindata.or(...)true&time=2020-06-29..2020-10-14&country=NLD~DEU~FRA~ESP~USA~BEL®ion=World&testsMetric=true&interval=smoothed&hideControls=true&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=location&pickerSort=asc

(klik op tabblad tests)
Het is wel echt stukken complexer dan dat jammer genoeg. Het hangt af van hoe getest wordt, met hoeveel 'rotaties' die tests gedaan worden, hoe en op welke manier die resultaten verwerkt worden, ga zo maar door.
pi_195675273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:42 schreef chratnox het volgende:
Dat lieten mijn tabellen wel redelijk zien. Gemiddeld genomen worden er zo'n 1500 tot 2000 van de afgelopen 24 uur gemeld. In de afgelopen weken is het vrij consistent dat 5000 tot 6000 meldingen van tot 2 weken daarvoor zijn.
Denk dat het beter is om te rekenen met percentages.

Bv. X% van de uiteindelijke besmettingen werden gemeld na Y aantal dagen. Als dat consistent is zou je een redelijke voorspelling kunnen doen van de toekomst.
pi_195675279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch heeft het RIVM al 172 positieve gevallen van vandaag in hun dataset zitten.
Ja dat is omdat deze gegevens tot 10:00 zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195675284
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is wel echt stukken complexer dan dat jammer genoeg. Het hangt af van hoe getest wordt, met hoeveel 'rotaties' die tests gedaan worden, hoe en op welke manier die resultaten verwerkt worden, ga zo maar door.
Klopt, maar het is niet helemaal onbeduidend.
pi_195675296
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Met de testachterstand komt het ongeveer neer op 16-17 dagen toch?
Dag 1: maatregelen
Dag 7: Minder zieken (6 dagen incubatietijd)
Dag 9: Na ~2 dagen zouden mensen zich gemeld hebben voor een test
Dag 11: Mensen worden getest
Dag 13: Mensen krijgen hun uitslag
Dag 20: Het grootste deel van de cijfers zijn daadwerkelijk doorgegeven aan het RIVM.

Uiteraard kun je eerder wel wat trends zien, maar voor je echt zeker bent...
  Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:46:45 #156
274204 crew  Mexicanobakker
pi_195675302
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dag 20: Het grootste deel van de cijfers zijn daadwerkelijk doorgegeven aan het RIVM.
Achterstand is toch meer 3/4 dagen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_195675313
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Achterstand is toch meer 3/4 dagen?
Achterstand van wat?
pi_195675316
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat lieten mijn tabellen wel redelijk zien. Gemiddeld genomen worden er zo'n 1500 tot 2000 van de afgelopen 24 uur gemeld. In de afgelopen weken is het vrij consistent dat 5000 tot 6000 meldingen van tot 2 weken daarvoor zijn. Op de dag dat ze gemeld worden is de groei in de data van 11 dagen geleden nog tussen de 150 en 250 meldingen.

Meerdere redenen, ook omdat GGD blijkbaar backdate in zn data. Als jij belt en zegt: "ik heb al 2 weken klachten", wordt de DOO naar 2 weken terug gezet.
Klopt en een DOO hoeft niet altijd een DPL te worden, die kan ook verdwijnen als de labtest negatief is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195675319
Vrijdag 25 september: 2777
Vrijdag 2 oktober: 3825 (+1048)
Vrijdag 9 oktober: 5971 (+2146)
Vrijdag 16 oktober: 7997 (+2026)

Even vergeleken met de vrijdagen afgelopen tijd.
pi_195675324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat is omdat deze gegevens tot 10:00 zijn.
Ja, precies, maar dat geeft dus aan het best mogelijk moet zijn om een heleboel positieve testen dezelfde dag nog bij het RIVM te krijgen.
pi_195675327
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard kun je eerder wel wat trends zien, maar voor je echt zeker bent...
Vind het toch triest dat die laatste stap voor 7 dagen oponthoud moet zorgen. Dat zou toch echt beter moeten kunnen.
pi_195675345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:43 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Had je het risico willen nemen? We weten het zelf nu nog niet zeker aangezien van echte stagnering nog geen sprake is. Denk pas dat we in de loop van volgende week definitief kunnen zeggen of we eindelijk de piek hebben gehad. Zolang we elke dag nog steeds records breken zou het erg risicovol zijn om de maatregelen van afgelopen woensdag niet door te hebben laten gaan.
Ja, eerlijk gezegd wel. Die maatregelen zijn weloverwogen genomen, dan moet het ook de juiste tijd gegeven worden. Ik zou als horeca-ondernemer niet heel blij zijn als volgende week blijkt dat die maatregelen van twee weken eerder prima bleken te werken maar er niet de tijd is genomen om die een kans te geven.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195675346
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:47 schreef Simmertje het volgende:
Vrijdag 2 oktober: 3825 (+1048) +37%
Vrijdag 9 oktober: 5971 (+2146) +56%
Vrijdag 16 oktober: 7997 (+2026) +33%

Omgezet naar percentages :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195675358
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, eerlijk gezegd wel. Die maatregelen zijn weloverwogen genomen, dan moet het ook de juiste tijd geven worden. Ik zou als horeca-ondernemer niet heel blij zijn als volgende week blijkt dat die maatregelen van twee weken eerder prima bleken te werken maar er niet de tijd is genomen om dat een kans te geven.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de besmettingen, maar ook de ziekenhuis opnames, die gaan wel degelijk door, maar soms duurt dat dus echt 14 dagen voor iemand kan verslechteren.
pi_195675365
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vind het toch triest dat die laatste stap voor 7 dagen oponthoud moet zorgen. Dat zou toch echt beter moeten kunnen.
Geen idee of het echt 7 dagen is overigens. Het is mijn onderbuikschatting als ik de data een beetje zie. Het zou wellicht prima kunnen dat na 3 dagen 80% van de meldingen wél doorgegeven is. Je hoeft niet 100% van de meldingen te hebben om een trend te ontwaren.
pi_195675371
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omgezet naar percentages :)
Conclusie stagnatie in de groei, hopelijk volgende week stagnatie in de cijfers en week erop daling in de cijfers. ^O^
pi_195675387
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:47 schreef Simmertje het volgende:
Vrijdag 2 oktober: 3825 (+1048)
Vrijdag 9 oktober: 5971 (+2146)
Vrijdag 16 oktober: 7997 (+2026)

Ergens rond 29 september is de PCR testmethode ook aangepast, daar moeten we ook voor corrigeren.

Daarbij, je noemt nu alleen de delta's op die dag, daar kunnen we niet mee rekenen. Stel dat om één of andere reden GGD Groningen op zn gat heeft gelegen voor een week, en alle data laat doorgeeft. Die komen dan allemaal op 16 oktober terecht.

Punt is, deze cijfers laten een aantal dingen zien, maar geven niet het antwoord of er daadwerkelijk een groei in besmettingen is, of dat er een probleem ergens in de ketting is geweest. Er is een groei, die is significant, maar op basis van alleen deze data kunnen we geen conclusies maken.
pi_195675388
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om de besmettingen, maar ook de ziekenhuis opnames, die gaan wel degelijk door, maar soms duurt dat dus echt 14 dagen voor iemand kan verslechteren.
Er lopen zoveel datastromen door elkaar heen dat het lastig is te zien welke ziekenhuisopnames bij welke besmettingsaantallen horen.

Je zou bijna denken dat (big) data-analist een vak is waarvoor je gestudeerd moet hebben. ;)
pi_195675394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Indirect gevolg van de positieve gevallen. Als de maatregelen het aantal positieve gevallen af laat nemen weet je dat de druk op de ziekenhuizen ook minder gaat worden.

Althans, zo werd ook altijd geredeneerd hier als we zeiden dat het aantal ziekenhuisopnames zo laag bleef (en eigenlijk sec nog steeds is) ;).
In Southern Sun
pi_195675397
Vraag: misschien dat iemand hier een antwoord weet...

Ik ben maandag bij een bedrijf op gesprek geweest. 2u voor mij was er iemand anders op gesprek. Deze blijkt nu besmet te zijn met Covid-19.

In hoeverre moet ik nu afstand bewaren of kan ik gewoon mijn ding blijven doen?
Op de dag zelf had de persoon in kwestie geen klachten.

In de ruimte was voldoende afstand (ventilatie heb ik mijn twijfels over maar geen airco aanwezig) tot de gesprekspartners.

Mag ik er vanuit gaan dat het nu geen consequenties gaat hebben maar dat ik misschien even extra alert moet zijn op evt klachten?
pi_195675412
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:52 schreef Lingue het volgende:

Ik ben maandag bij een bedrijf op gesprek geweest. 2u voor mij was er iemand anders op gesprek. Deze blijkt nu besmet te zijn met Covid-19.

In de ruimte was voldoende afstand (ventilatie heb ik mijn twijfels over maar geen airco aanwezig) tot de gesprekspartners.

Mag ik er vanuit gaan dat het nu geen consequenties gaat hebben maar dat ik misschien even extra alert moet zijn op evt klachten?
Inkoppertje. Je moet altijd afstand bewaren.
In Southern Sun
pi_195675414
twitter

:Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195675415
quote:

Als het twee uur voor jou was zou ik zeggen dat kans verwaarloosbaar klein is dat jij het zo opgelopen hebt.
pi_195675418
quote:

Ik zou zeker alert zijn, maar heel veel zorgen maken ook weer niet.
Het is goed dat ze je op de hoogte gesteld hebben.
pi_195675429
Positief getest -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')