Hoe noem jij ze dan, deze spring rolls?quote:
Ja, of Gỏi Cuốnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe noem jij ze dan, deze spring rolls?
Oftewel: rijstvel loempia.quote:
Ok dus iets anders mag ook, mits Chinees/Aziatisch. Zal t proberen te onthoudenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kaatje en Borisz halen lokaal een rijsstafel af, dat kan ook
Muntquote:
Het moet wel een rijsttafel zijn, begreep ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Ok dus iets anders mag ook, mits Chinees/Aziatisch. Zal t proberen te onthouden
Licht opschuren ja, met fijn schuurpapier. 220 of zo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb één keer spring rolls gegeten, bij vrienden. Ik vond het vooral veel gepruts. Maar ik ben ook al geen fan van wraps en eigenlijk al het dingen-in-vel-rollen-voedsel.
Als ik eind van de middag de stoelen nog een keer ga verven, dan moet ik ze eerst licht opschuren toch?
Wel als je een net resultaat wilt. Ik doe het ook soms niet wanneer de verfkwaliteit er minder toe doet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb één keer spring rolls gegeten, bij vrienden. Ik vond het vooral veel gepruts. Maar ik ben ook al geen fan van wraps en eigenlijk al het dingen-in-vel-rollen-voedsel.
Als ik eind van de middag de stoelen nog een keer ga verven, dan moet ik ze eerst licht opschuren toch?
Yup.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Het moet wel een rijsttafel zijn, begreep ik.
Maar hoeft dus niet van Ron Blaauw te zijn.
In dat geval denk ik dat het geen kwaad kan om het even licht te schuren. Zo heel veel werk is het ook niet, zeker als ik het wat minder secuur doe dan bij het voorbereiden voor het verven. Nu gaat het er vooral om dat de oppervlakken mooi strak worden, niet dat ik alle hoekjes en randjes gehad heb. (Lijkt me)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wel als je een net resultaat wilt. Ik doe het ook soms niet wanneer de verfkwaliteit er minder toe doet.
Had je dat in je tuin? Bij mij lukte het niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik eet nu koriander op mijn broodje. En vanavond weer, op mijn wrap
Het lukte wel maar niet enthousiast. Ik had vorige week veel koriander nodig dus ik had een grote verpakking gekocht, daar eet ik nu de restjes van.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Had je dat in je tuin? Bij mij lukte het niet.
Vaag. Als ik "peralatan makan" google krijg ik alleen maar servies en bestek zonder etenswaren erinquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Kreeg al antwoord van blaauwwat is peralatan makan? Want dat heeft schaaldieren. De rendang ook maar daarvan weet ik wat het is
Dat had ik ook. Hoopte op een kennerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vaag. Als ik "peralatan makan" google krijg ik alleen maar servies en bestek zonder etenswaren erin
Ik vind het wel mooi dat een bestekbak (ladeinzet) van Ikea een "baki peralatan makan" heet... dat versterkt wel mijn idee dat peralatan makan bestek isquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had ik ook. Hoopte op een kenner
Wat ik weet is makan eten.quote:
Misschien de vega bestellen? Dan heb je dat probleem niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb blauuw gemaild of zij vissaus/oestersaus gebruiken. Nou duimen dat ze dat niet doen, dan besteld ik die, maar anders ga ik hier in de buurt bestellen
Da’s mogelijk natuurlijk, maar de vleestafel lijkt me zo lekkerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien de vega bestellen? Dan heb je dat probleem niet.
Raar wel, die '7- Peralatan makan Kroepoek en emping met pindasaus' staat ook bij de vega. Ga er bij zo'n zaakje wel vanuit dat ze daar rekening mee houden, toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Kreeg al antwoord van blaauwwat is peralatan makan? Want dat heeft schaaldieren. De rendang ook maar daarvan weet ik wat het is
Was ergens in het noorden bij Mai Châu.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Je was bij de Thái Trắng (White Tai) op bezoek in het noorden van Vietnam?
Het zou cassavekroepoek kunnen zijn voor de vega's?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Raar wel, die '7- Peralatan makan Kroepoek en emping met pindasaus' staat ook bij de vega. Ga er bij zo'n zaakje wel vanuit dat ze daar rekening mee houden, toch?
Maar op de allergieën lijst staat daar tussen haakjes bij enping. Dus zit de kroepoek er niet bijquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Raar wel, die '7- Peralatan makan Kroepoek en emping met pindasaus' staat ook bij de vega. Ga er bij zo'n zaakje wel vanuit dat ze daar rekening mee houden, toch?
Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:09 schreef Kreator het volgende:
Had ik al gezegd dat Parks and Recreations een topserie is?
Op welke zender is dat?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:09 schreef Kreator het volgende:
Had ik al gezegd dat Parks and Recreations een topserie is?
Wat een ongelooflijke incompetente oelewappers.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dit best wel faalhttps://www.nu.nl/coronav(...)coronapatienten.html
Kabinet Rutte IV valt in 2024 over de parlementaire enquęte Covid-19quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke incompetente oelewappers.
Waar hadden ze het dan wel uit moeten halen? Vrijwel alle informatiestromen op dit gebied zijn na de invoering van de o zo bejubelde AVG no-go omdat er door de behandelde patiënten geen expliciete consent gegeven is (en deze geregistreerd is) voor het gebruik met dit doel..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dit best wel faalhttps://www.nu.nl/coronav(...)coronapatienten.html
Leg het dan uit ! als dat de reden is!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waar hadden ze het dan wel uit moeten halen? Vrijwel alle informatiestromen op dit gebied zijn na de invoering van de o zo bejubelde AVG no-go omdat er door de behandelde patiënten geen expliciete consent gegeven is (en deze geregistreerd is) voor het gebruik met dit doel..
Zelfs de NICE, die nu ingezet gaat worden, kampt nog met problemen op dit vlak...
Dit.quote:
Ik weet niet wat in het originele persbericht stond. Maar de media is een ster in het weglaten of pas op het einde met wat inhoudelijke info komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Leg het dan uit ! als dat de reden is!
Op het moment in een lastige positie met een nonbeliever - “ laat je niet gek maken “ -
in een whatsapp conversatie.
Aubergine is mooi en heeft een sjieke uitstraling.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:48 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb mijn stoelen de tweede verflaag gegeven. En meteen de kwasten gewassen. Ik haat kwasten wassen.![]()
Ze zijn nu wel heel strak heel blauw. Dat zal afsteken tegen de 2/4 stoelen die nog niet geverfd zijn
Nu is wel de vraag, hoe verder? Ik twijfel of ik de andere twee in een lichtere kleur blauw doe, of dat ik wild doe en ze een contrastkleur geef (twijfel tussen geel of aubergine). Nou woon ik maar op 20 m2 en heb ik verder ook al verschillende houtsoorten en een tapijt in 10 blauwtinten, dus wellicht is geel wel wat druk erbij.
Geel is wel tof en lekker zonnig in huis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
Wel leerzaam; de stoelen zijn niet perfect geworden en ik kan daar ook niks aan doen. Ik heb ze gratis meegenomen bij de Weggeefwinkel, en ze zijn deels van mdf () waardoor ik de beschadigingen niet goed glad geschuurd kreeg - hoe enthousiaster je schuurt, hoe ruwer het wordt
![]()
Maar hé. Ze zijn nu één kleur in een verf die mooi zijdeglans glad opdroogt (hiervoor was de verf plakkerig, beschadigd en een vreemde glans), en alle beschadigingen zijn in ieder geval flink geverfd waardoor ze minder opvallen.
Wat trouwens ook leuk is (ik ga even verder met tegen mezelf praten) is dat ik nu de 2 stoelen heb gedaan die er het slechtst aan toe waren, dus het volgende verfklusje wordt bevredigenderquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
Wel leerzaam; de stoelen zijn niet perfect geworden en ik kan daar ook niks aan doen. Ik heb ze gratis meegenomen bij de Weggeefwinkel, en ze zijn deels van mdf () waardoor ik de beschadigingen niet goed glad geschuurd kreeg - hoe enthousiaster je schuurt, hoe ruwer het wordt
![]()
Maar hé. Ze zijn nu één kleur in een verf die mooi zijdeglans glad opdroogt (hiervoor was de verf plakkerig, beschadigd en een vreemde glans), en alle beschadigingen zijn in ieder geval flink geverfd waardoor ze minder opvallen.
Ja, dat zat ik ook te denken - ik heb een kamer op het westen, dus het is van zichzelf niet heel licht, en ik heb ook al een wat donkerder laminaat gekozen omdat ik geen eikenkleur wilde en ook geen whitewash... dan is een licht en vrolijk kleurtje meubels wel fijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Geel is wel tof en lekker zonnig in huis.
Fotoooquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Ik vond het wel een snoezige vraagquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
In zenders denken is wel heel erg 1990.
Wat mij betreft wel.quote:
quote:
Leukquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De kleur komt zo niet echt goed uit, maar ik kan ze nog niet verplaatsen naar een plek met beter licht. Het is een beetje groeniger dan op de foto, denk ik.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De kleur komt zo niet echt goed uit, maar ik kan ze nog niet verplaatsen naar een plek met beter licht. Het is een beetje groeniger dan op de foto, denk ik.
Bezorgthuiseetmeetquote:
Je danst met je levenspartner dus wat dat betreft zou het kunnen. Maar heb je genoeg ruimte om de anderhalve meter met de rest te houden en zijn er niet teveel mensen in die ruimte? Los van wat voor jezelf fijn voelt natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
Krijg net een mailtje van de dansschool dat dansen blijkbaar nog wel mag, want is eenvorm van 'kunstbeoefening'. Ik snap dat als het voor optredens ofzo is, maar vind het in ons geval eigenlijk gewoon sport/hobby. Nu twijfelen of ik wel of niet wil gaan.
Kleurquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu weet ik nog nietsquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat in het originele persbericht stond. Maar de media is een ster in het weglaten of pas op het einde met wat inhoudelijke info komen.
Laatst ook schreeuwende koppen. Vrouw na tweede besmetting aan corona overleden. Stond alleen onderaan in de tekst dat ze een kankerbehandeling onderging en de tweede besmetting was opgetreden na een nieuwe chemo dosis waarvan bekend is dat deze de afweer sloopt.
#teamcandaasjequote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit de documentaire Kiss the Groud te kijken. Over hoe we onze aarde (de grond) verneuken door moderne landbouwtechnieken![]()
Ik denk dat ik maar mileugekkie moet worden. Iemand moet het doen.
Gister in de krant: Kind (18 maanden) word al kaal! En als je het leest blijkt ze te hebben gespeeld met een tube ontharingscreme. Ja duhuh.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat in het originele persbericht stond. Maar de media is een ster in het weglaten of pas op het einde met wat inhoudelijke info komen.
Laatst ook schreeuwende koppen. Vrouw na tweede besmetting aan corona overleden. Stond alleen onderaan in de tekst dat ze een kankerbehandeling onderging en de tweede besmetting was opgetreden na een nieuwe chemo dosis waarvan bekend is dat deze de afweer sloopt.
"Wees niet die eigenwijzerd die de randen van de regels gaat opzoeken"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
Krijg net een mailtje van de dansschool dat dansen blijkbaar nog wel mag, want is eenvorm van 'kunstbeoefening'. Ik snap dat als het voor optredens ofzo is, maar vind het in ons geval eigenlijk gewoon sport/hobby. Nu twijfelen of ik wel of niet wil gaan.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:34 schreef Tally het volgende:
[..]
Gister in de krant: Kind (18 maanden) word al kaal! En als je het leest blijkt ze te hebben gespeeld met een tube ontharingscreme. Ja duhuh.
Nouja, dat. Maar aan de andere kant dus een beetje klaar met het braafste meisje van de klas zijn. Plus als we nu niet gaan, dan gaan we ook nooit meer beginnen. Het is juist superfijn met zo'n kleine groep en een instructeur die je niet mag vastpakken om het voor te doen. #autistquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
"Wees niet die eigenwijzerd die de randen van de regels gaat opzoeken"
Is toch fijn om aan te geven waar het een alternatief voor is. Hoe je het vervolgens klaar moet maken, lijkt me een stuk minder belangrijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kijk nu naar een demonstratie van hoe je vegetarische stooflapjes klaarmaakt.
Prima dat het alternatief er is maar haat aan vleesvervangers die naar bestaande vleesprodukten heten. En dan hoeven deze ‘stooflapjes’ niet eens te sudderen maar hooguit wat bruin te bakken. Nee. Gewoon, nee
Ik hoorde er steeds over in de jumbo reclame. Heb ze toen ook gegoogled omdat ik me er niks bij kon voorstellenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kijk nu naar een demonstratie van hoe je vegetarische stooflapjes klaarmaakt.
Prima dat het alternatief er is maar haat aan vleesvervangers die naar bestaande vleesprodukten heten. En dan hoeven deze ‘stooflapjes’ niet eens te sudderen maar hooguit wat bruin te bakken. Nee. Gewoon, nee
Moet een flink kastje zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb een kastje waar alle films en series opzitten. Op die zender.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, dat. Maar aan de andere kant dus een beetje klaar met het braafste meisje van de klas zijn. Plus als we nu niet gaan, dan gaan we ook nooit meer beginnen. Het is juist superfijn met zo'n kleine groep en een instructeur die je niet mag vastpakken om het voor te doen. #autist
Cloud hosting, scrummed.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet een flink kastje zijn
VHS of ben je al over op dvd?
Ja, dit kookprogramma is ook sponsored by Jumbo. Ze zijn die lijn echt in de markt aan het zetten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik hoorde er steeds over in de jumbo reclame. Heb ze toen ook gegoogled omdat ik me er niks bij kon voorstellen
Who is thisquote:
Jumbo heeft echt heel veel Vega optiesquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, dit kookprogramma is ook sponsored by Jumbo. Ze zijn die lijn echt in de markt aan het zetten.
Moment, even mijn servies oprapen wat door kittens op de grond is gerendZe hebben vanavond echt energie teveel.
Ja echt. We hebben de afgelopen decennia de grond veel minder vruchtbaar gemaakt door al het ploegen en bespuiten. En juist nu we met een enorm CO2 overschot zitten, is de aarde niet meer in staat om het op te nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
#teamcandaasje
Je hebt ook wel van die naast elkaar vergelijkingen van bodemdoorsnedes, met oude en gevarieerde vegetatie en nieuwe-aangelegde begroeiing/landbouw. Scheelt meeeeeters, waarbij je bij nieuw ook echt ziet dat het na een halve meter klaar is...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik (op een paar kleine dingen na) ook veel te weinig doe omdat ik echt geloof dat wij als consumenten het verschil niet gaan maken. En dat is onzin, want je zou kunnen doen wat je zou kunnen doen, maar dat doe ik ook niet
Heb je zelfs een broek aan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:13 schreef Myraela het volgende:
Zo een skypegesprek met onze favoriete trouwlocatie.En ik heb me er stiekem voor klaargemaakt alsof we een fysieke afspraak hebben. En sowieso alsof ik indruk op hun moet maken in plaats van zij op mij.
Ja, al moet ik eerlijk zeggen dat deze broek te groot is en dus elke keer zakt tot ergens halverwege m'n knieën. Maar geen zin een andere aan te doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb je zelfs een broek aan?
Och, dan ben je weer blij dat het TOCH digitaal isquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, al moet ik eerlijk zeggen dat deze broek te groot is en dus elke keer zakt tot ergens halverwege m'n knieën. Maar geen zin een andere aan te doen.
1990 was anders gewoon een fantastisch jaarquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn Engels is niet zo geweldig, en ik moest wel even nadenken over dat woord 'groud'.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit de documentaire Kiss the Groud te kijken. Over hoe we onze aarde (de grond) verneuken door moderne landbouwtechnieken![]()
Ik denk dat ik maar mileugekkie moet worden. Iemand moet het doen.
Duif die het niet meer deed, gevonden door de kleinkinderen is vandaag ook opgehaald door de dierenambu.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:28 schreef Candaasje het volgende:
@ broek
Ik ben niet echt helemaal volledig teammilieugekkie hč luitjes. Ik heb net 120km gereden om een duif te redden.
(Opvang geeft het diertje een goede kans. Was nog kwiek en geen open wond.)
[..]
1990 was anders gewoon een fantastisch jaar
Nou moe, soortisme!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Duif die het niet meer deed, gevonden door de kleinkinderen is vandaag ook opgehaald door de dierenambu.
Kleinzoon A. heeft ook nog 2 gevonden slakjes waar hij goed voor zorgt, die hoefden niet mee
Wel een beetje hiep hoi, want geen CO2 uitstoot!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn Engels is niet zo geweldig, en ik moest wel even nadenken over dat woord 'groud'.
Maar goed, gelukkig is er google.
Iemand (candaasje?) meldde ergens dat er een nieuw proces was ontdekt om ammoniak (lees: kunstmest) te produceren. Hiep hoi
Oh tof dat ze kwamen!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Duif die het niet meer deed, gevonden door de kleinkinderen is vandaag ook opgehaald door de dierenambu.
Kleinzoon A. heeft ook nog 2 gevonden slakjes waar hij goed voor zorgt, die hoefden niet mee
Wat is permacultuur in jip en janneke taal? Klinkt als iets wat er permanent staat? Maar afwisseling is toch juist ook weer goed?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wel een beetje hiep hoi, want geen CO2 uitstoot!
Dat lost natuurlijk niet het onderliggende probleem van verziekte bodem/monoculturen/etc. op, maar het is een begin. Ik zou ook het liefst alles permacultuur zien (Heb je wel eens The Biggest Little Farm gekeken?) maar dat is op industriële schaal nog wel 30 stappen te ver vrees ik.
Landbouwbeoefening op basis van ecosystemen, waarbij je kijkt naar de onderlinge 'relaties' tussen verschillende soorten planten, dieren (van wormen tot grotere zoogdieren) en je zo poogt een 'gezondere' /duurzamere productie te kunnen draaien. Het permanent slaat erop dat het land altijd in bedrijf is, zonder de bodem te verwoesten of uit te putten. Niet dat er geen afwisseling is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat is permacultuur in jip en janneke taal? Klinkt als iets wat er permanent staat? Maar afwisseling is toch juist ook weer goed?
Merci!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Landbouwbeoefening op basis van ecosystemen, waarbij je kijkt naar de onderlinge 'relaties' tussen verschillende soorten planten, dieren (van wormen tot grotere zoogdieren) en je zo poogt een 'gezondere' /duurzamere productie te kunnen draaien. Het permanent slaat erop dat het land altijd in bedrijf is, zonder de bodem te verwoesten of uit te putten. Niet dat er geen afwisseling is.The Biggest Little Farm staat geloof ik op youtube, die geeft het wel heel mooi weer wat je er mee kunt bereiken. Daarin wordt een braak liggend stuk land weer volledig tot leven gewekt. (Met vallen en opslaan en heel wat tegenslag, maar het lukt)
EDIT: shit, niet (meer?) online. Trailer: https://www.cinenews.be/n(...)le-farm/videos/9134/
Of eendenkroos en sprinkhanen...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:51 schreef sigme het volgende:
Permacultuur is erg leuk, maar je voedt er geen 10 miljard mensen mee. 10 miljard mensen kan je alleen maar voeden met behulp van kunstmest.
Ja, althans, ik denk dat je er uiteindelijk juist wel een heel duurzame, grote productie mee kunt draaien uiteindelijk (omdat je de grond veel gezonder houdt), maar voorlopig zullen we wel kunstmest nodig hebben. En mogelijk ook GMO's, gezien de toenemende droogte. Dat is niet ideaal, die kunstmest, maar daarom vind ik die ontwikkeling van de UA/KU Leuven tofquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:51 schreef sigme het volgende:
Permacultuur is erg leuk, maar je voedt er geen 10 miljard mensen mee. 10 miljard mensen kan je alleen maar voeden met behulp van kunstmest.
Ja maar die droogte wordt ook weer minder door meer en gezondere begroeiing en dus vastere bodems. Dus het zou mooi zijn als we met zn allen zouden besluiten, we gaan het nu zo doen met zn allen... Maar ja, van zulk soort verhefenheid zijn we nog vele generaties verwijderdquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, althans, ik denk dat je er uiteindelijk juist wel een heel duurzame, grote productie mee kunt draaien uiteindelijk (omdat je de grond veel gezonder houdt), maar voorlopig zullen we wel kunstmest nodig hebben. En mogelijk ook GMO's, gezien de toenemende droogte. Dat is niet ideaal, die kunstmest, maar daarom vind ik die ontwikkeling van de UA/KU Leuven tof
Ik heb geen tuinquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Soms ben ik intens jaloers op jullie met al jullie tuinen en eten er in
Maar dan bedenk ik me snel dat ik boven een AH, een Aldi, 3 bakkers, 2 groentenboeren, 3 slagers en een traiteur woon, dan ben ik weer ok
Pfffftquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:39 schreef Candaasje het volgende:
Oh tof dat ze kwamen!
De vogelopvang wilde hier dus niet komen. Want ongedierte, ze komen enkel voor roofvogels.![]()
(Maar ik vond het ook al een hoop gesteggel en gedoe toen ik een Canadese gans probeerde te redden. Uiteindelijk kwamen ze wel, na lang aandringen van op den duur maar de politie die ik was gaan informeren, maar toen was ik al 4 uur zeiknatregenen verder.)
En slakjes
Zekerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja maar die droogte wordt ook weer minder door meer en gezondere begroeiing en dus vastere bodems. Dus het zou mooi zijn als we met zn allen zouden besluiten, we gaan het nu zo doen met zn allen... Maar ja, van zulk soort verhefenheid zijn we nog vele generaties verwijderd
*boks*quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb geen tuinHelaas. Sowieso zou dat ook maar een klein tuintje worden. De rest wordt dan denk ik binnen no time bezet door opvang -koeien/-lama's/-kippen/-schapen/-geiten/etc.
Niet? Ik wil later als ik groot ben wel heerlijk in de wei liggen hoor, met mijn afgedankte 'kneusjes'quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
*boks*
Voor het geen tuin gedeelte, niet voor het alsdanscenario
Ik verwacht niet dat kapitalisme ooit verdwijnt, tenzij we echt al 7 levels verder geëvolueerd zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
ZekerMaar inderdaad. Dat is economisch nog verre van rendabel vrees ik. En dus verre toekomstmuziek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A niet quoten die haal ik straks weg.
Ik denk dat we maar eens niet voor een greater number moeten gaan.. niet alleen qua consumeren maar ook qua wereldbevolking..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat kapitalisme ooit verdwijnt, tenzij we echt al 7 levels verder geëvolueerd zijnMaar we moeten wel naar een manier van leven toe die meer the greater good for the greater number is in de komende 500 jaar. En doordat de hoeveelheid mensen, die geraakt worden door de effecten van niet-aanpassen, alleen maar toeneemt, komt daar in de komende 100 jaar vanzelf wel een revolutionaire omslag in.
Ik ga hier het allerliefst pas weg als ik de pijp uit benquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet? Ik wil later als ik groot ben wel heerlijk in de wei liggen hoor, met mijn afgedankte 'kneusjes'
Dat sowieso, want we gaan de effecten van de klimaatverandering nog wel merken. Is het niet direct, dan wel indirect. En dat gaat geen 100 jaar meer duren. En wordt vermoed ik een gevalletje Covid19-eat-your-heart-out.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat kapitalisme ooit verdwijnt, tenzij we echt al 7 levels verder geëvolueerd zijnMaar we moeten wel naar een manier van leven toe die meer the greater good for the greater number is in de komende 500 jaar. En doordat de hoeveelheid mensen, die geraakt worden door de effecten van niet-aanpassen, alleen maar toeneemt, komt daar in de komende 100 jaar vanzelf wel een revolutionaire omslag in.
Find yourself someone who looks at you like kleinzoonBlues looks at slakkenquote:
EHRMAGERD ITS THE BIIIIIIG OOOONE!!!!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat sowieso, want we gaan de effecten van de klimaatverandering nog wel merken. Is het niet direct, dan wel indirect. En dat gaat geen 100 jaar meer duren. En wordt vermoed ik een gevalletje Covid19-eat-your-heart-out.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:59 schreef Blues het volgende:
Tof! Een kennis heeft reuzenslakken opgevangen. Die zijn echt huuuuuge.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind ze wel tof, maar ik zou gestoord worden van die voortdurende slijmlaag denk ik![]()
Schijnt wel echt onwijs goed voor je huid te zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tof! Een kennis heeft reuzenslakken opgevangen. Die zijn echt huuuuuge.
Ik vind ze wel tof, maar ik zou gestoord worden van die voortdurende slijmlaag denk ik
geitenwollen sokken zijn niet vegan hčquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:00 schreef Barreltje het volgende:
Zo.. 2 machtige restjes wraps op met ge roastte lam van gister![]()
Morgen pitabroodjes met de rest van de restjes![]()
Ik sliep ooit eens in Portugal op een linksdraaiende vegan boerderij.. daar werkten ze ook echt met de natuur om te bepalen wat ze gingen planten etc.. mooi om te zien, iets te geiten wollen sok voor mij![]()
Oh en @:Tele6 geel! Past bij je huisje en je persoonlijkheid! (Jawel!)
Zit ik in 40+ ofzo?quote:
Valt het op?quote:
Ah..... maar om nu zo'n slak over m'n gezicht te smeren vind ik ook weer zo watquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Schijnt wel echt onwijs goed voor je huid te zijn
VHSquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zit ik in 40+ ofzo?![]()
Eerst kanalen, toen de krant en nu chatten...
w8 ff, D@t mOeTeN wE EvEN G03D doEN. IeM@nD n0G E3n s@pPiguh sOngteXT? (voor in het onderschrift dus)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zit ik in 40+ ofzo?![]()
Eerst kanalen, toen de krant en nu chatten...
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
w8 ff, D@t mOeTeN wE EvEN G03D doEN. IeM@nD n0G E3n s@pPiguh sOngteXT? (voor in het onderschrift dus)
Ah ja, dat is dus ook wat het Ecodorp in Boekel heeft. Ze willen er uiteindelijk 60% van het voedsel van de inwoners vandaan halen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:09 schreef minilot het volgende:
Inzake goeie initiatieven en permacultuur, ik was een paar weken geleden voor het eerst in een voedselbos (een flinke, in Rotterdam). Ik kende het concept niet als zodanig, maar nu wel en nou wil ik ze overal
https://www.voedselbos.eu/voedselbos/wat-is-een-voedselbos.html
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Voedselbos
Lukte de 2 uur niet meer? Of kwam het gewoon zo uit? Was het te doen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:13 schreef minilot het volgende:
[..]
70 uur waar ik op 72 mikte, dus nét niet.
euhquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:09 schreef minilot het volgende:
Inzake goeie initiatieven en permacultuur, ik was een paar weken geleden voor het eerst in een voedselbos (een flinke, in Rotterdam). Ik kende het concept niet als zodanig, maar nu wel en nou wil ik ze overal
https://www.voedselbos.eu/voedselbos/wat-is-een-voedselbos.html
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Voedselbos
Kan je zo'n facebook-clikid er niet even uitslopen? Het is nergens goed voor, en dus vast ergens fout voor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:13 schreef Candaasje het volgende:
https://indebuurt.nl/utre(...)_XDd3zhgUP3XWY7eoVms
Ik ga ZO zo'n viesdikke vegan met dichtgeslibte aderen worden
Hier, stel je voor dat je ook nog een sociaal leven had! Dan is het toch al helemaal niet bij te benen..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, jullie gaan veel te snel. Hoe moet een mens dit nu toch bijhouden?
Nou dit inderdaad. Ik kom nooit aangehaakt hierquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, jullie gaan veel te snel. Hoe moet een mens dit nu toch bijhouden?
Niet voor 2 personen? Dat dacht ik wel, toch even verder kijken danquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Potver! Mijn A kan volgend weekend niet mee-eten.
Dan ga ik voor de thuismeet toch voor een lokale aziaat, want Blaauw is me dan te veel en te duur en levert niet in mijn buurt voor 1 of 2 personen.
Dan was het helemaal lastig!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier, stel je voor dat je ook nog een sociaal leven had! Dan is het toch al helemaal niet bij te benen..
Hoe gaat het nu, zo afgesneden van familie? En het nieuwe huis, al ontwikkelingen?
Wat is het probleem met het laminaat?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dan was het helemaal lastig!
Tsja, het gaat. Dag na dag gaan we gewoon door en maken we er het beste van!
In het nieuwe huis nog weinig ontwikkelingen. Ruzie over wc-rol houders is beslecht, de lelijke is gekocht. Volgende probleempunt: laminaat voor op zolder.
De jongens vinden het er heerlijk, want een tuin om heerlijk in te rotzooien (ok, het is nu een veld vol onkruid, nog geen tuin te noemen, maar voor de jongens desalniettemin heerlijk). We kwamen er achter dat op 5 minuten lopen van het huis een groot speelbos is, en dat de buren 2 huizen verderop kinderen in precies dezelfde leeftijd hebben, en ook nog eens hollanders zijn. We gaan ons daar wel fijn voelen denk ik...
Klinkt goed!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
In het nieuwe huis nog weinig ontwikkelingen. Ruzie over wc-rol houders is beslecht, de lelijke is gekocht. Volgende probleempunt: laminaat voor op zolder.
De jongens vinden het er heerlijk, want een tuin om heerlijk in te rotzooien (ok, het is nu een veld vol onkruid, nog geen tuin te noemen, maar voor de jongens desalniettemin heerlijk). We kwamen er achter dat op 5 minuten lopen van het huis een groot speelbos is, en dat de buren 2 huizen verderop kinderen in precies dezelfde leeftijd hebben, en ook nog eens hollanders zijn. We gaan ons daar wel fijn voelen denk ik...
Drukke tijden! Maar die gaan voorbij. Fijn dat huis en tuin en buurt goed voelenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat klinkt ( muv de lelijke wcrolhouder) helemaal perfect, voor de kinderen en dus ook voor julliequote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Tof!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet voor 2 personen? Dat dacht ik wel, toch even verder kijken dan
Vanaf week 43 kan je een 2 persoons box bestellen voor 2 personen, in heel Nederland en Belgiëquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Potver! Mijn A kan volgend weekend niet mee-eten.
Dan ga ik voor de thuismeet toch voor een lokale aziaat, want Blaauw is me dan te veel en te duur en levert niet in mijn buurt voor 1 of 2 personen.
Vlak voor kerst, dus we doen het rustig aan..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Ik ben het echt totaal vergeten (of heb het niet geweten): wanneer gaan jullie over?
Ik heb ook maar even een stukje geld die kant op gegooid. Wat een verhaal joh.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Godverdomme zeg, dat sticky topic over slaapmeisje... De duivel schijt echt geregeld op de zelfde hoop zeg...
Oeh! Tof! Dan kan ik alsnog een keer met mijn A gaan etenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
[..]
Vanaf week 43 kan je een 2 persoons box bestellen voor 2 personen, in heel Nederland en België
Ja. Wat een verdrietige situatie. Je beide ouders straks overleden terwijl je nog kind bent. Wat is daar nou de kans opquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook maar even een stukje geld die kant op gegooid. Wat een verhaal joh.![]()
Nou, die uitdrukking lijkt me hier niet geheel op z'n plaats.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Godverdomme zeg, dat sticky topic over slaapmeisje... De duivel schijt echt geregeld op de zelfde hoop zeg...
Euh, werkt dit? https://indebuurt.nl/utre(...)alon-fabriek~167106/quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Kan je zo'n facebook-clikid er niet even uitslopen? Het is nergens goed voor, en dus vast ergens fout voor.
Dat is dat de boeren heel graag gewild hebben. Maar door de overheid en banken uit geslagen is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt. We hebben de afgelopen decennia de grond veel minder vruchtbaar gemaakt door al het ploegen en bespuiten. En juist nu we met een enorm CO2 overschot zitten, is de aarde niet meer in staat om het op te nemen.
En het is zo simpel op te lossen. Niet ploegen, geen monocultuur. En klaar. Beter klimaat, minder honger, minder ziekte, gezonder eten, veel minder subsidies nodig.
Deze docu is zelfs helemaal pro koeien dus we hoeven nog niet eens van het vlees af. Je moet alleen die koeien regelmatig verplaatsen.
Maar ja, wat de boer niet kent
Yep. Thanx!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Euh, werkt dit? https://indebuurt.nl/utre(...)alon-fabriek~167106/
Er zijn zat veehouders die er wel gewassen naast telen. De varkenshouder waar de uni nogal eens komt heeft een blauwe bessen bedrijf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is dat de boeren heel graag gewild hebben. Maar door de overheid en banken uit geslagen is.
Een veehouder die er ook een stuk landbouw bij doet dat kan niet. Veel te lastig om dat in wetten en regelgeving vast te leggen. Vervolgens kwamen er wetten en belastingen met betrekking tot de uitstoot. De mineralen boekhouding. Waardoor de enkeling die nog wel een combi bedrijf hadden deze ook hebben gesloten.
Daarna kwamen de protest clubjes. Dieren in de regen en kou buiten laten staan, dat kan echt niet. Dus de hele zooi opstal. En zie waar we nu zijn aangeland. Waarbij de schuld weer wordt neergelegd bij de uitvoerende partij. Niet bij de verantwoordelijke.
Dat klinkt echt als een super fijne plek!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Toevallig sprak ik MoBlo (dat klinkt als mislukt speelgoed) vandaagquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik mis MoBlo wel eens op FOK hoor. Lekker tegendraads
Wat leuk dat jullie contact hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Toevallig sprak ik MoBlo (dat klinkt als mislukt speelgoed) vandaag.
Ze doet jullie de groeten!
Zonder beschutting/afdak/schuilplek mag niet. Maar er werd ook gezeurd als dit er wel is. Afgelopen zomer hier in de buurt. Arme schapen die op de dijk liepen in de volle zon. Dat er onderaan de dijk, waar ze zo naartoe konden, een rij bomen staat en een grote plas water maakte niet uit. Heleboel gezeik geweest. Incl politie en dierenbescherming er bij gehaald. Uiteindelijk zijn de herrieschoppers afgedropen en mochten de schapen blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Er zijn zat veehouders die er wel gewassen naast telen. De varkenshouder waar de uni nogal eens komt heeft een blauwe bessen bedrijf.
En nee, je kunt dieren niet zonder beschutting in de regen en kou laten staan. Of in de volle zon. Dat heeft echt niks te maken met een dier per se op stal moeten zetten. Dat heeft namelijk te maken met milieudoelen die behaald moeten worden.
Milieuvriendelijk is niet perse diervriendelijk(er), en vice versa.
Het zijn er niet veel hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Er zijn zat veehouders die er wel gewassen naast telen.
Wij zijn van de misschien lijst gevallenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:44 schreef Barreltje het volgende:
Even aangepast. Zondag mag ook.
[..]
Bezorgthuiseetmeet![]()
Datum: zaterdag 24 oktober of zondag 25 oktober
Food: https://www.thuisuiteten.nl/ron-gastrobar-at-home-by-ron-blaauw (die zijn rijsttafel volgende week landelijk thuis bezorgt) of een indo naar keuze.
Deelnemers:
- Cat
- Minilot
- L_S
- Kaatje1
- Aure
- Borisz (geen Ron)
- Barreltje
Misschien:
- Myraela
- Lonaa
- Sarabi
- FFT
- Sigme
Spelbreker:
- Krea
Heeft er iemand zin om een topic aan te maken? Nu of over een paar dagen.
sorry..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij zijn van de misschien lijst gevallen
Ja dat is jammer als dat gebeurt natuurlijk. En niet elke melding is terecht, ook zeker niet elke zelfverklaarde 'dierenexpert' weet wat 'ie doet. (Ik gruwel bijvoorbeeld ook van die lui die allerlei (verkeerd) voer neerkwakken in de Oostvaarderse Plassen. Met zieke dieren tot gevolgquote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Zonder beschutting/afdak/schuilplek mag niet. Maar er werd ook gezeurd als dit er wel is. Afgelopen zomer hier in de buurt. Arme schapen die op de dijk liepen in de volle zon. Dat er onderaan de dijk, waar ze zo naartoe konden, een rij bomen staat en een grote plas water maakte niet uit. Heleboel gezeik geweest. Incl politie en dierenbescherming er bij gehaald. Uiteindelijk zijn de herrieschoppers afgedropen en mochten de schapen blijven.
Ja hč.quote:
Wat voor technieken?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook minus die 2 uur nog een knappe prestatiequote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:13 schreef minilot het volgende:
[..]
70 uur waar ik op 72 mikte, dus nét niet.
Ik blijf het bizar vinden dat we zo weinig voor iets betalen dat zo'n grote levensbehoefte is. We kunnen honderden euro's uitgeven aan luxe, maar oh wee als de prijzen voor voedsel realistisch(er) zouden worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor technieken?
Helaas wordt dat soms ook door wetgeving ingegeven. Drijfmest injecteren is voor het bodemleven niet direct het beste, maar ja, het moet.
Door de prijs van de producten word je helaas gedwongen het maximale uit de grond te halen. Leuke prijzen voor de boer vallen nog mee.
Zo uit m'n hoofd is ¤0,07/kg uien een prijs waar boeren nu tevreden mee zijn. ¤0,14 is maar een beetje extra - als klant zou je het verschil niet merken - maar geeft wel mogelijkheden om wat anders te telen. Uien is vrije markt, vier jaar geleden was kan blij als ze één cent kregen...
Zelfde als de graanprijs, als die iets hoger ligt kun je het stro verhakselen (=extra organische stof, beter voedingsstoffen vasthouden). En je kunt eens in de drie jaar graan telen ipv eens in de vier jaar.
Dat vind ik ook stuitend. Echt, eten hoeft echt geen euro's per kilo duurder te worden, enkele centen maakt al een behoorlijk verschil.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden dat we zo weinig voor iets betalen dat zo'n grote levensbehoefte is. We kunnen honderden euro's uitgeven aan luxe, maar oh wee als de prijzen voor voedsel realistisch(er) zouden worden.
(En ik vind het ook absurd hoeveel supermarkten verdienen over de rug van de landbouwers, dat ook)
Dit is al ruim voor de PAS plannen gestart. En wat ik ook al zij. Het komt voornamelijk vanuit de wet en regelgeving. De "bezorgde dieren organisaties" geven enkel het laatste duwtje.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat is jammer als dat gebeurt natuurlijk. En niet elke melding is terecht, ook zeker niet elke zelfverklaarde 'dierenexpert' weet wat 'ie doet. (Ik gruwel bijvoorbeeld ook van die lui die allerlei (verkeerd) voer neerkwakken in de Oostvaarderse Plassen. Met zieke dieren tot gevolg. Maar dat zijn niet écht de dierenrechtenorganisaties doorgaans, eerder bezorgde Henk en Ingrids, want ze staan daarna vrolijk te BBQen
Afijn, you get the point)
Maar helaas een heel groot deel van de meldingen is wel terecht, de Ark van Pollare waar ik vandaag was heeft er samen met de politie meer dan de handen vol aan. En ook de politie in mijn woonplaats had het er vorige zomer druk mee.
Wat ik er meer mee bedoelde is dat het niet de 'schuld' van de 'dierengekkies' is, dat we van die potdichte stallen hebben. (Dat maakte ik een beetje op uit je 'en kijk eens waar we nu staan' opmerking) Dat komt echt meer door mislukte PAS-plannen enzo, waardoor veehouders die wel hun dieren meer extensief willen houden (mits beschutting, veel beter voor de dieren) worden tegengewerkt door 'duurzaamheidsregelgeving'. Maar die laatste regeling is er ook niet voor niets natuurlijk. Oh en natuurlijk schaalvergroting, dat zorgt ook voor grotere, dichte stallen.
Maar goed, het is niet eerlijk er één groep op aan te kijken. Eens. Ik denk alleen wel dat die groep wel iets vaker ook hand in eigen boezem mag steken. Dat dan weer wel. Maar ze hoeven van mij niet te bloeden; koop ze maar fatsoenlijk uit. Niks op tegen.
Doe ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
sorry..
update jij de lijst even dan? ik vond golfer z'n post niet echt terug
Maar wat is het alternatief? De veestapel moet echt op de schop, er zijn teveel dieren. Niet enkel voor het milieu, maar ook voor de volksgezondheid (laat ik dierenwelzijn al even achterwege).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit is al ruim voor de PAS plannen gestart. En wat ik ook al zij. Het komt voornamelijk vanuit de wet en regelgeving. De "bezorgde dieren organisaties" geven enkel het laatste duwtje.
Uitkopen is vaak niet nodig indien er een goed alternatief is. En dan niet haverwegen de regels aan gaan passen.
Maar wat is dan de reëlere prijs? Dat is dan wel de vraag natuurlijk. Zou Edeka dan niet te goedkoop zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:19 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben vanavond even naar de Edeka geweest. Een pakje eigen merk roomboter is daar ¤1,34, bij de Jumbo ¤1,89. Die boter komt ook uit Duitsland
Ik vind ¤0,55 best een asociaal prijsverschil op zo'n basis product. Net als de ¤1,50 die ik voor vrij uitloop eieren heb betaald. Volgens mij zit je Jumbo al rond de ¤2 voor scharreleieren.
Laten we eens beginnen met regelgeving die voor periodes van 10 jaar vastgezet wordt vanuit de souvereine staat der Nederlanden, en niet wekelijks wordt bijgesteld door het politiek-en-ambtenarij-grootverdienersfeest wat zich Europa noemt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar wat is het alternatief? De veestapel moet echt op de schop, er zijn teveel dieren. Niet enkel voor het milieu, maar ook voor de volksgezondheid (laat ik dierenwelzijn al even achterwege).
Maar rondkomen van de helft van je dieren is voor veel veehouders echt niet weggelegd, dan verzuipen ze in de schulden. En we kennen ook wel veehouders die graag willen stoppen, maar niet in aanmerking komen voor uitkoopregelingen, want ze zijn niet vervuilend genoeg (...) (omdat ze ooit tegen hun zin in de dieren binnen zijn gaan houden omdat ze inderdaad met de regelgeving problemen kregen anders. Zitten enorm klem dus)
Mijn nicht is boerin en is, samen met man en zoon (opvolger), hun bedrijf aan het ombouwen naar biologische landbouw. Ze zijn nu vier jaar bezig... en kunnen net beginnen met het verkopen van biologische groenten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden dat we zo weinig voor iets betalen dat zo'n grote levensbehoefte is. We kunnen honderden euro's uitgeven aan luxe, maar oh wee als de prijzen voor voedsel realistisch(er) zouden worden.
(En ik vind het ook absurd hoeveel supermarkten verdienen over de rug van de landbouwers, dat ook)
Geef ze tijd en ruimte om om te vormen naar landbouw. Zeker als ze al eigen land hebben. Of stimuleer een combi bedrijf. Helft vee helft landbouw. Ja er zal het een an ander geregeld moeten worden. Zowel in de wet en regelgeving als in de vergunningen. Mogelijk ook een subsidie om het mogelijk te maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar wat is het alternatief? De veestapel moet echt op de schop, er zijn teveel dieren. Niet enkel voor het milieu, maar ook voor de volksgezondheid (laat ik dierenwelzijn al even achterwege).
Maar rondkomen van de helft van je dieren is voor veel veehouders echt niet weggelegd, dan verzuipen ze in de schulden. En we kennen ook wel veehouders die graag willen stoppen, maar niet in aanmerking komen voor uitkoopregelingen, want ze zijn niet vervuilend genoeg (...) (omdat ze ooit tegen hun zin in de dieren binnen zijn gaan houden omdat ze inderdaad met de regelgeving problemen kregen anders. Zitten enorm klem dus)
Ik heb niet zo'n hoge pet op van de NLse wet-en beleidsmakers wat het gebied van veehouderij en klimaatdoelstellingen, bescherming van ecologie, e.d. betreft. Vind het heel niet erg dat de EU zich er wat mee tegen aan bemoeit, is imho echt wel nodig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met regelgeving die voor periodes van 10 jaar vastgezet wordt vanuit de souvereine staat der Nederlanden, en niet wekelijks wordt bijgesteld door het politiek-en-ambtenarij-grootverdienersfeest wat zich Europa noemt.
Dan kan die boer op een realistische wijze zn investeringen financieren, en komt er ruimte voor innovatie.
Vriend van me heeft voor de cichorei teelt, waarin nauwelijks goede herbiciden zijn toegelaten (als in: duur, matig werkzaam en sowieso middelen die je liever niet gebruikt) een schoffelmachine gekocht. Die machine heeft ruim een ton gekost en bewerkt 3m.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn nicht is boerin en is, samen met man en zoon (opvolger), hun bedrijf aan het ombouwen naar biologische landbouw. Ze zijn nu vier jaar bezig... en kunnen net beginnen met het verkopen van biologische groenten.
Als ik hoor hoeveel meerwerk ze nu hebben om bij voorbeeld biologische wortelen aan te bieden, verbaast het me dat je in de supermarkt geen euro per wortel hoeft te betalen
Ah zo, ja eens. Dat is wel een goede. In Zweden (geloof ik...man, kan ook Denemarken geweest zijn. Ik weet het niet meer, ver voor corona tijdquote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Geef ze tijd en ruimte om om te vormen naar landbouw. Zeker als ze al eigen land hebben. Of stimuleer een combi bedrijf. Helft vee helft landbouw. Ja er zal het een an ander geregeld moeten worden. Zowel in de wet en regelgeving als in de vergunningen. Mogelijk ook een subsidie om het mogelijk te maken.
Bij uitkopen heb je lege stallen. En weilanden die de pacht in gaan of opgekocht worden om er huizen neer te zetten.
Nouja, dat dus. Ik snap dat ik makkelijk praten heb met een vriend die lekker verdient, dus ik hoef niet op de kleintjes te letten zeg maar. Maar voedsel lijkt me toch zo ontzettend essentieel, en het is zo arbeidsintensief om te produceren (zeker op een duurzamere wijze)... daar mag toch wel iets tegenover staan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn nicht is boerin en is, samen met man en zoon (opvolger), hun bedrijf aan het ombouwen naar biologische landbouw. Ze zijn nu vier jaar bezig... en kunnen net beginnen met het verkopen van biologische groenten.
Als ik hoor hoeveel meerwerk ze nu hebben om bij voorbeeld biologische wortelen aan te bieden, verbaast het me dat je in de supermarkt geen euro per wortel hoeft te betalen
Ook goed. De EU stelt de regels op. En blijft er dan minimaal 10 jaar vanaf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n hoge pet op van de NLse wet-en beleidsmakers wat het gebied van veehouderij en klimaatdoelstellingen, bescherming van ecologie, e.d. betreft. Vind het heel niet erg dat de EU zich er wat mee tegen aan bemoeit, is imho echt wel nodig.
Maar wat ook nodig is, is een regering met een eerlijk verhaal, ook naar die veehouders/landbouwers toe. En bescherming van de Nederlandse markt tegen grote monopolisten waar geen kleine boer tegenop kan.
Ja....ik snap het wel, maar anderzijds gaat er de komende 10 jaar waarschijnlijk wel meer veranderen dan we nu graag zouden zien (de klimaatverandering versnelt vooral), dus het lijkt me ook wel weer lastig om nu een plan uit te stippelen dat gegarandeerd 10 jaar houdbaar blijft. Dus ik weet niet of dat helemaal realistisch/haalbaar is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook goed. De EU stelt de regels op. En blijft er dan minimaal 10 jaar vanaf.
Wie de regels opstelt maakt niet veel uit. Als deze maar duidelijk zijn en voor een lange periode gegarandeerd.
Op drijfzand kun je niet bouwen.
Kunstmest. Of deels humane mest.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:33 schreef derLudolf het volgende:
Even hypothetisch Candaas, jij zou liever hebben dat alle mest uit een fabriek of mijn kwam (oftewel kunstmest) ipv deels dierlijk?
Ede Staal zong het al in "Mien Toentje" (mijn tuintje):
"Wat is beter dan kunstmizze, ja dat waait ik, da's stront".
Peulvruchten kunnen zichzelf (deels?) voorzien in stikstof, maar het andere halen ze niet zomaar uit de lucht.
Ik hoop dat het nog even loopt. Nu mag ik niet roodstaanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb ook maar even een stukje geld die kant op gegooid. Wat een verhaal joh.![]()
Ik hoop dat het nog even loopt. Nu mag ik niet roodstaanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Stuur dr eens hierheen joh!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ploegen, spuiten, monocultuur.quote:
[..]
Stuur dr eens hierheen joh!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Het kromme is dat ik rustig het prijsverschil wil betalen om die boer met zn halve veestapel uit te laten komen. Als je kijkt naar het voorbeeld van die uien... dan heb je het op vlees over... wat? 25% op de prijs? Om de veehouder net zo veel te laten verdienen met de helft aan dieren. Mhaaaaaar niet als er ook goedkoop naast ligt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kijk, dit klinkt als doortastend optreden.quote:Frankrijk roept de noodtoestand voor de volksgezondheid uit. Die gaat zaterdag in en zal naar verwachting tot volgende zomer duren, zei de Franse president. De Franse autoriteiten kunnen daardoor allerlei strenge maatregelen nemen, zoals een avondklok in zwaar getroffen gebieden of lockdowns in bepaalde plaatsen.
[..]
[..]
Het kromme is dat ik rustig het prijsverschil wil betalen om die boer met zn halve veestapel uit te laten komen. Als je kijkt naar het voorbeeld van die uien... dan heb je het op vlees over... wat? 25% op de prijs? Om de veehouder net zo veel te laten verdienen met de helft aan dieren. Mhaaaaaar niet als er ook goedkoop naast ligt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die MI zijn eerder nijlpaarden toch? Zouden we die niet in de akkers los kunnen laten?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kunstmest. Of deels humane mest.
Ik begrijp dat er wel wat haken en ogen aan zitten, maar ik zie gewoon niet graag een dier in gevangenschap, zeker niet als het een nutsdier wordt. Op zich zou ik minder moeite hebben met het gebruik van wilde zebrakeutels (ik bedoel dat de zebra wild is, niet dat de keutels wild zijn*MI van rondrennende faeces* ) en olifantenvlaaien, als je die toevallig vindt, maar ik denk dat je dan al snel tekorten oploopt
.
Dus hoewel milieutechnisch het om het even zou kunnen zijn of je dierlijke mest of kunstmest gebruikt (ik ken de berekeningen daarvan niet), zou ik toch kiezen voor kunstmest. En dan ter compensatie het vliegverkeerd maar strakker aan banden leggen ofzo(Ja ik weet het, ik maak mezelf geliefd
)
Of dus nog liever die nieuwe kunstmest-techniek of humane compost.
't gaat wel lekker hequote:
Voor veel mensen is dat toch vrij veel geld en na een periode handhaven zal het wel zorgen dat meer mensen (ergens) binnen blijven denk ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kijk, dit klinkt als doortastend optreden.
Elders stond dat overtreden van zo'n avondklok 135,- pp kost. Das dan wel wat weinig.
Je zal met een gezin van 4 aan het overtreden zijn, toch best een bedragquote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kijk, dit klinkt als doortastend optreden.
Elders stond dat overtreden van zo'n avondklok 135,- pp kost. Das dan wel wat weinig.
Wat boeit die reëele prijs die de consument geeft als de procent hetzelfde krijgt?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar wat is dan de reëlere prijs? Dat is dan wel de vraag natuurlijk. Zou Edeka dan niet te goedkoop zijn?
Helaasch... welkom bij het plebs.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:39 schreef Lonaa het volgende:
Oh, de groothandels weer open voor iedereen? Daar gaat mijn 'lekker-rustig-winkelen-want-ik-heb-een-pasje-plan' van volgende week.
Is dat zo? Dat zou ik wel smerig vinden van de jumbo dan. (Het zou me ook weer niet helemaal verbazen).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat boeit die reëele prijs die de consument geeft als de procent hetzelfde krijgt?
Word hier beetje verdrietig van. M'n vader zou volgende week geopereerd worden aan z'n hart maar kreeg gisteren te horen dat het ongeveer 6 weken nog kan duren. Eerder gevraagd maar niet mogelijk vanwege covidpatiënten. Hij houdt al rekening met later zelfs.quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Word hier beetje verdrietig van. M'n vader zou volgende week geopereerd worden aan z'n hart maar kreeg gisteren te horen dat het ongeveer 6 weken nog kan duren. Eerder gevraagd maar niet mogelijk vanwege covidpatiënten. Hij houdt al rekening met later zelfs.
Denk nu zeker, deze idioten en mensen waar ze komende dagen heengaan moeten eerst opgenomen worden
Van eieren kan ik het niet zo snel vinden wat de prijzen zijn die boeren krijgen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat zou ik wel smerig vinden van de jumbo dan. (Het zou me ook weer niet helemaal verbazen).
Maar misschien zit ik daarvoor ok teveel met m'n gedachten bij zogenaamde fair trade constructies. Waarbij je x keer zoveel betaalt in de hoop dat degene die het maakt een normaal loon krijgt.
[..]
Word hier beetje verdrietig van. M'n vader zou volgende week geopereerd worden aan z'n hart maar kreeg gisteren te horen dat het ongeveer 6 weken nog kan duren. Eerder gevraagd maar niet mogelijk vanwege covidpatiënten. Hij houdt al rekening met later zelfs.
Denk nu zeker, deze idioten en mensen waar ze komende dagen heengaan moeten eerst opgenomen worden
Het is echt ellendig als je zorg nu op de lange baan geschoven wordtquote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is wel heel zuur.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ah, dat is wel maf.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van eieren kan ik het niet zo snel vinden wat de prijzen zijn die boeren krijgen.
Over 2019 betaalden Nederlandse afnemers gemiddeld ¤33,43/100L
De oosterburen ¤33,70. Toch is roomboter daar ¤0,55 per pakje goedkoper. Duitse retail heeft dus minder marge lijkt me
Ja daar kun je dat soort idioten hartelijk voor bedankenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Jasses FFT.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik zou zeker rekening houden met later.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zag gisteren al een afname van de zorgdomeinen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is wel heel zuur.![]()
Sowieso vind ik dat toch wel een dingetje hoor, dat veel andere belangrijke (maar minder urgente?) operaties en behandelingen nu toch uitgesteld worden of mensen zich enorm bezwaard voelen om de huisarts te bellen voor minder spoedeisende (maar desalniettemin vervelende) klachten. Ben wel benieuwd naar de cijfers daaromtrent. Hoeveel mensen nu toch even wachten met het laten onderzoeken van een moedervlekje dat wat groter lijkt dan voorheen, en zo.
Spoed is spoed, en gaat voor, ik snap het rationeel wel, maar als je dan zulke berichten ziet, dan hoop je toch bijna dat deze lui achteraan de lui mogen sluiten wat zorg betreft (indien covid-besmetting natuurlijk)
Dit! Morgen Hanos, zaterdag Makro; vandaag de vriezers opnieuw inrichten zodat er ruimte isquote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn hersens
- Ffs vrouw, geef minder geld uit aan eten gek!
- oeh de Hanos is open voor iedereen laat ik daar 500 piek uit gaan geven om de vriezer te vullen
Nou zeker zeg! Hoe gaat het nu met haar? Al iets mobieler?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:53 schreef derLudolf het volgende:
Denk dat we bij mogen zijn dat ma nu 3 week terug is gevallen en niet vandaag.
Alles begint een beetje bij elkaar te komen nuquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:56 schreef Candaasje het volgende:
Jullie gaan voortvarend te werk Sarabi, leuk!
Klote voor jouw vader.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Gelukkig, je moet zeker online wel het beste proberen van te maken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:59 schreef Candaasje het volgende:
Nou, de (online, maar wel 'live') les vanmorgen was gezellig![]()
Gelukkig nu weer les van iemand die er wél zin in heeft.
Knie kon gisteren 65° buigen op de Kinetec, een uur lang. Verder mag/kan ze niet veel mobiel zijn hč.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou zeker zeg! Hoe gaat het nu met haar? Al iets mobieler?
Linnen is dat toch? Of is linnen uit tegenwoordig?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:55 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
De katoenen tasjes voor (o.a) de donateurs zijn net geleverd
Geen idee wat in of uit is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Linnen is dat toch? Of is linnen uit tegenwoordig?
Wel fijner want die van Linnen krimpen enorm in de wasquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Geen idee wat in of uit is.
Vaak is het linnenmaar dit is katoen. Komt tenminste van katoenentasjes.nl 🤣
Ik bedenk me nu dat ik die van mij dus nog nooit gewassen hebquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wel fijner want die van Linnen krimpen enorm in de was
Ja, dat werkt/kijkt wel veel fijner. En je kunt ook als docent best eens een mindere dag hebben (volgens mij had deze vandaag ook wel een erg vol rooster), maar de toon was regelmatig wat....kortaf.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gelukkig, je moet zeker online wel het beste proberen van te maken.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik bedenk me nu dat ik die van mij dus nog nooit gewassen heb
Fijn dat het langzaam wat vooruit gaat!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Knie kon gisteren 65° buigen op de Kinetec, een uur lang. Verder mag/kan ze niet veel mobiel zijn hč.
In/uit rolstoel en omhoog/omlaag in het bed (verder van het voeteneind af om Kinetec te plaatsen bijvoorbeeld) gaat wel al soepeler als eerst.
Ik doe het ook alleen als er 1 toevallig echt vies is, en toen kwam er erachter. Een heel leuk tasje werd ineens een mini handtasquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik bedenk me nu dat ik die van mij dus nog nooit gewassen heb
Een clutch! Kun je gewoon bij je galajurk aan!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik doe het ook alleen als er 1 toevallig echt vies is, en toen kwam er erachter. Een heel leuk tasje werd ineens een mini handtas
Ja precies! nu nog een feestjequote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een clutch! Kun je gewoon bij je galajurk aan!
Werkgever is dinsdag getest. Negatief... (ik mag niks zeggen nuquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jasses FFT.![]()
En je werkgever ligt ook nog steeds dwars met thuiswerken?
Meer kun je ook niet doen, het is gewoon heel stom van je werkgever.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Werkgever is dinsdag getest. Negatief... (ik mag niks zeggen nu)
Ik en mijn collega die een team vormen hebben afgesproken dat als iemand in het bedrijf positief is we lekker thuis gaan zitten en niet gaan werken omdat er niks is geregeld. Mensen houden verder rekening met me dus voor mij is het goed voor nu.
Las zelfs dat sommige ziekenhuizen alleen coronapatiënten opnemen. Niet normaal hoor hoeveel opnames voor 1 kutvirus. Maar hopelijk zien nu eindelijk steeds meer mensen de ernst hiervan in i.p.v. ikke ikke ikke en fuck de rest.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zou zeker rekening houden met later.
Het afschalen van de 'normale' zorg is al behoorlijk bezig in de ziekenhuizen. Personeel van de OK's en de AOA's moeten worden ingezet voor de COVIDpatiënten.. wij hebben al 1 hele gang gesloten en gaan die bedden en ruimte weer omkatten.![]()
Hoe weinig geld?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:48 schreef borisz het volgende:
Sterkte FFT
Collega kreeg begin september nieuwe heup. Ze was blij dat ze toen nog onder het mes kon. Want in voorjaar was het uitgesteld wegens corona.
Morgen wordt vijf kilo vlees afgeleverd. Had bij Vakantieveilingen een flink pakket gewonnen tegen een leuke prijs.
Heel suf maar ik krijg ineens trek in een milky wayquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:55 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
De katoenen tasjes voor (o.a) de donateurs zijn net geleverd
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik doe het ook alleen als er 1 toevallig echt vies is, en toen kwam er erachter. Een heel leuk tasje werd ineens een mini handtas
Nu heb je daar ook trek inquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoe weinig geld?
Jij hebt ook een behoorlijke vriezer denk met je 5kg koe en dit weekend je rijsttafel
[..]
Heel suf maar ik krijg ineens trek in een milky way(steek ook nog eens net mn laatste hap lunch naar binnen)
Combineert je biertje goed met Milky Ways? Soort koppelverkoopsysteempje aangaan met Mars Incorporated?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef Sarabi het volgende:
Dan maak ik strak voor het verkeerde bedrijf reclame als ik met de tas buiten loop![]()
Geld voor vragen! hahaquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef Sarabi het volgende:
Dan maak ik strak voor het verkeerde bedrijf reclame als ik met de tas buiten loop![]()
Ik wou zeggen dat je ook gewoon je galajurk aan kunt doen naar de supermarkt, maar ik weet niet hoeveel argwanende en vernietigende blikken je op dit moment dan krijgt, gezien feestjes natuurlijk uit den boze zijnquote:
Ik vind chocolade altijd moeilijk te combineren met alcohol. Maar dat ligt aan mij.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Combineert je biertje goed met Milky Ways? Soort koppelverkoopsysteempje aangaan met Mars Incorporated?
Chocoladestout wellicht?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind chocolade altijd moeilijk te combineren met alcohol. Maar dat ligt aan mij.
En dan heb ik weer een grote tas nodig voor de boodschappen. Te moeilijkquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik wou zeggen dat je ook gewoon je galajurk aan kunt doen naar de supermarkt, maar ik weet niet hoeveel argwanende en vernietigende blikken je op dit moment dan krijgt, gezien feestjes natuurlijk uit den boze zijn
Dat kan zeker welquote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel
Een echte dikke stout staat ook bovenaan onze maaklijst, voor thuis in ieder geval.
Ik denk dat zeker Milkyways te vies zoet zijn gecombineerd met bierquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind chocolade altijd moeilijk te combineren met alcohol. Maar dat ligt aan mij.
Ja je moet er wel wat voor over hebben heurquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:26 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En dan heb ik weer een grote tas nodig voor de boodschappen. Te moeilijk
quote:
Ander bier lust ik ook hoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar daar moeten we echt nog een paar keer op oefenen en dan zou het wel gaaf zijn om ook een (pastry) stout te gaan verkopen.
Wauwquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |