Hoe noem jij ze dan, deze spring rolls?quote:
Ja, of Gỏi Cuốnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe noem jij ze dan, deze spring rolls?
Oftewel: rijstvel loempia.quote:
Ok dus iets anders mag ook, mits Chinees/Aziatisch. Zal t proberen te onthoudenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kaatje en Borisz halen lokaal een rijsstafel af, dat kan ook
Muntquote:
Het moet wel een rijsttafel zijn, begreep ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Ok dus iets anders mag ook, mits Chinees/Aziatisch. Zal t proberen te onthouden
Licht opschuren ja, met fijn schuurpapier. 220 of zo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb één keer spring rolls gegeten, bij vrienden. Ik vond het vooral veel gepruts. Maar ik ben ook al geen fan van wraps en eigenlijk al het dingen-in-vel-rollen-voedsel.
Als ik eind van de middag de stoelen nog een keer ga verven, dan moet ik ze eerst licht opschuren toch?
Wel als je een net resultaat wilt. Ik doe het ook soms niet wanneer de verfkwaliteit er minder toe doet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb één keer spring rolls gegeten, bij vrienden. Ik vond het vooral veel gepruts. Maar ik ben ook al geen fan van wraps en eigenlijk al het dingen-in-vel-rollen-voedsel.
Als ik eind van de middag de stoelen nog een keer ga verven, dan moet ik ze eerst licht opschuren toch?
Yup.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Het moet wel een rijsttafel zijn, begreep ik.
Maar hoeft dus niet van Ron Blaauw te zijn.
In dat geval denk ik dat het geen kwaad kan om het even licht te schuren. Zo heel veel werk is het ook niet, zeker als ik het wat minder secuur doe dan bij het voorbereiden voor het verven. Nu gaat het er vooral om dat de oppervlakken mooi strak worden, niet dat ik alle hoekjes en randjes gehad heb. (Lijkt me)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wel als je een net resultaat wilt. Ik doe het ook soms niet wanneer de verfkwaliteit er minder toe doet.
Had je dat in je tuin? Bij mij lukte het niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik eet nu koriander op mijn broodje. En vanavond weer, op mijn wrap
Het lukte wel maar niet enthousiast. Ik had vorige week veel koriander nodig dus ik had een grote verpakking gekocht, daar eet ik nu de restjes van.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Had je dat in je tuin? Bij mij lukte het niet.
Vaag. Als ik "peralatan makan" google krijg ik alleen maar servies en bestek zonder etenswaren erinquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Kreeg al antwoord van blaauwwat is peralatan makan? Want dat heeft schaaldieren. De rendang ook maar daarvan weet ik wat het is
Dat had ik ook. Hoopte op een kennerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vaag. Als ik "peralatan makan" google krijg ik alleen maar servies en bestek zonder etenswaren erin
Ik vind het wel mooi dat een bestekbak (ladeinzet) van Ikea een "baki peralatan makan" heet... dat versterkt wel mijn idee dat peralatan makan bestek isquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had ik ook. Hoopte op een kenner
Wat ik weet is makan eten.quote:
Misschien de vega bestellen? Dan heb je dat probleem niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb blauuw gemaild of zij vissaus/oestersaus gebruiken. Nou duimen dat ze dat niet doen, dan besteld ik die, maar anders ga ik hier in de buurt bestellen
Da’s mogelijk natuurlijk, maar de vleestafel lijkt me zo lekkerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien de vega bestellen? Dan heb je dat probleem niet.
Raar wel, die '7- Peralatan makan Kroepoek en emping met pindasaus' staat ook bij de vega. Ga er bij zo'n zaakje wel vanuit dat ze daar rekening mee houden, toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Kreeg al antwoord van blaauwwat is peralatan makan? Want dat heeft schaaldieren. De rendang ook maar daarvan weet ik wat het is
Was ergens in het noorden bij Mai Châu.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Je was bij de Thái Trắng (White Tai) op bezoek in het noorden van Vietnam?
Het zou cassavekroepoek kunnen zijn voor de vega's?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Raar wel, die '7- Peralatan makan Kroepoek en emping met pindasaus' staat ook bij de vega. Ga er bij zo'n zaakje wel vanuit dat ze daar rekening mee houden, toch?
Maar op de allergieën lijst staat daar tussen haakjes bij enping. Dus zit de kroepoek er niet bijquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Raar wel, die '7- Peralatan makan Kroepoek en emping met pindasaus' staat ook bij de vega. Ga er bij zo'n zaakje wel vanuit dat ze daar rekening mee houden, toch?
Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:09 schreef Kreator het volgende:
Had ik al gezegd dat Parks and Recreations een topserie is?
Op welke zender is dat?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:09 schreef Kreator het volgende:
Had ik al gezegd dat Parks and Recreations een topserie is?
Wat een ongelooflijke incompetente oelewappers.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dit best wel faalhttps://www.nu.nl/coronav(...)coronapatienten.html
Kabinet Rutte IV valt in 2024 over de parlementaire enquête Covid-19quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke incompetente oelewappers.
Waar hadden ze het dan wel uit moeten halen? Vrijwel alle informatiestromen op dit gebied zijn na de invoering van de o zo bejubelde AVG no-go omdat er door de behandelde patiënten geen expliciete consent gegeven is (en deze geregistreerd is) voor het gebruik met dit doel..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dit best wel faalhttps://www.nu.nl/coronav(...)coronapatienten.html
Leg het dan uit ! als dat de reden is!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waar hadden ze het dan wel uit moeten halen? Vrijwel alle informatiestromen op dit gebied zijn na de invoering van de o zo bejubelde AVG no-go omdat er door de behandelde patiënten geen expliciete consent gegeven is (en deze geregistreerd is) voor het gebruik met dit doel..
Zelfs de NICE, die nu ingezet gaat worden, kampt nog met problemen op dit vlak...
Dit.quote:
Ik weet niet wat in het originele persbericht stond. Maar de media is een ster in het weglaten of pas op het einde met wat inhoudelijke info komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Leg het dan uit ! als dat de reden is!
Op het moment in een lastige positie met een nonbeliever - “ laat je niet gek maken “ -
in een whatsapp conversatie.
Aubergine is mooi en heeft een sjieke uitstraling.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:48 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb mijn stoelen de tweede verflaag gegeven. En meteen de kwasten gewassen. Ik haat kwasten wassen.![]()
Ze zijn nu wel heel strak heel blauw. Dat zal afsteken tegen de 2/4 stoelen die nog niet geverfd zijn
Nu is wel de vraag, hoe verder? Ik twijfel of ik de andere twee in een lichtere kleur blauw doe, of dat ik wild doe en ze een contrastkleur geef (twijfel tussen geel of aubergine). Nou woon ik maar op 20 m2 en heb ik verder ook al verschillende houtsoorten en een tapijt in 10 blauwtinten, dus wellicht is geel wel wat druk erbij.
Geel is wel tof en lekker zonnig in huis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
Wel leerzaam; de stoelen zijn niet perfect geworden en ik kan daar ook niks aan doen. Ik heb ze gratis meegenomen bij de Weggeefwinkel, en ze zijn deels van mdf () waardoor ik de beschadigingen niet goed glad geschuurd kreeg - hoe enthousiaster je schuurt, hoe ruwer het wordt
![]()
Maar hé. Ze zijn nu één kleur in een verf die mooi zijdeglans glad opdroogt (hiervoor was de verf plakkerig, beschadigd en een vreemde glans), en alle beschadigingen zijn in ieder geval flink geverfd waardoor ze minder opvallen.
Wat trouwens ook leuk is (ik ga even verder met tegen mezelf praten) is dat ik nu de 2 stoelen heb gedaan die er het slechtst aan toe waren, dus het volgende verfklusje wordt bevredigenderquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
Wel leerzaam; de stoelen zijn niet perfect geworden en ik kan daar ook niks aan doen. Ik heb ze gratis meegenomen bij de Weggeefwinkel, en ze zijn deels van mdf () waardoor ik de beschadigingen niet goed glad geschuurd kreeg - hoe enthousiaster je schuurt, hoe ruwer het wordt
![]()
Maar hé. Ze zijn nu één kleur in een verf die mooi zijdeglans glad opdroogt (hiervoor was de verf plakkerig, beschadigd en een vreemde glans), en alle beschadigingen zijn in ieder geval flink geverfd waardoor ze minder opvallen.
Ja, dat zat ik ook te denken - ik heb een kamer op het westen, dus het is van zichzelf niet heel licht, en ik heb ook al een wat donkerder laminaat gekozen omdat ik geen eikenkleur wilde en ook geen whitewash... dan is een licht en vrolijk kleurtje meubels wel fijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Geel is wel tof en lekker zonnig in huis.
Fotoooquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Ik vond het wel een snoezige vraagquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
In zenders denken is wel heel erg 1990.
Wat mij betreft wel.quote:
quote:
Leukquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De kleur komt zo niet echt goed uit, maar ik kan ze nog niet verplaatsen naar een plek met beter licht. Het is een beetje groeniger dan op de foto, denk ik.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De kleur komt zo niet echt goed uit, maar ik kan ze nog niet verplaatsen naar een plek met beter licht. Het is een beetje groeniger dan op de foto, denk ik.
Bezorgthuiseetmeetquote:
Je danst met je levenspartner dus wat dat betreft zou het kunnen. Maar heb je genoeg ruimte om de anderhalve meter met de rest te houden en zijn er niet teveel mensen in die ruimte? Los van wat voor jezelf fijn voelt natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
Krijg net een mailtje van de dansschool dat dansen blijkbaar nog wel mag, want is eenvorm van 'kunstbeoefening'. Ik snap dat als het voor optredens ofzo is, maar vind het in ons geval eigenlijk gewoon sport/hobby. Nu twijfelen of ik wel of niet wil gaan.
Kleurquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu weet ik nog nietsquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
In zenders denken is wel heel erg 1990.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat in het originele persbericht stond. Maar de media is een ster in het weglaten of pas op het einde met wat inhoudelijke info komen.
Laatst ook schreeuwende koppen. Vrouw na tweede besmetting aan corona overleden. Stond alleen onderaan in de tekst dat ze een kankerbehandeling onderging en de tweede besmetting was opgetreden na een nieuwe chemo dosis waarvan bekend is dat deze de afweer sloopt.
#teamcandaasjequote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit de documentaire Kiss the Groud te kijken. Over hoe we onze aarde (de grond) verneuken door moderne landbouwtechnieken![]()
Ik denk dat ik maar mileugekkie moet worden. Iemand moet het doen.
Gister in de krant: Kind (18 maanden) word al kaal! En als je het leest blijkt ze te hebben gespeeld met een tube ontharingscreme. Ja duhuh.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat in het originele persbericht stond. Maar de media is een ster in het weglaten of pas op het einde met wat inhoudelijke info komen.
Laatst ook schreeuwende koppen. Vrouw na tweede besmetting aan corona overleden. Stond alleen onderaan in de tekst dat ze een kankerbehandeling onderging en de tweede besmetting was opgetreden na een nieuwe chemo dosis waarvan bekend is dat deze de afweer sloopt.
"Wees niet die eigenwijzerd die de randen van de regels gaat opzoeken"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
Krijg net een mailtje van de dansschool dat dansen blijkbaar nog wel mag, want is eenvorm van 'kunstbeoefening'. Ik snap dat als het voor optredens ofzo is, maar vind het in ons geval eigenlijk gewoon sport/hobby. Nu twijfelen of ik wel of niet wil gaan.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:34 schreef Tally het volgende:
[..]
Gister in de krant: Kind (18 maanden) word al kaal! En als je het leest blijkt ze te hebben gespeeld met een tube ontharingscreme. Ja duhuh.
Nouja, dat. Maar aan de andere kant dus een beetje klaar met het braafste meisje van de klas zijn. Plus als we nu niet gaan, dan gaan we ook nooit meer beginnen. Het is juist superfijn met zo'n kleine groep en een instructeur die je niet mag vastpakken om het voor te doen. #autistquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
"Wees niet die eigenwijzerd die de randen van de regels gaat opzoeken"
Is toch fijn om aan te geven waar het een alternatief voor is. Hoe je het vervolgens klaar moet maken, lijkt me een stuk minder belangrijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kijk nu naar een demonstratie van hoe je vegetarische stooflapjes klaarmaakt.
Prima dat het alternatief er is maar haat aan vleesvervangers die naar bestaande vleesprodukten heten. En dan hoeven deze ‘stooflapjes’ niet eens te sudderen maar hooguit wat bruin te bakken. Nee. Gewoon, nee
Ik hoorde er steeds over in de jumbo reclame. Heb ze toen ook gegoogled omdat ik me er niks bij kon voorstellenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kijk nu naar een demonstratie van hoe je vegetarische stooflapjes klaarmaakt.
Prima dat het alternatief er is maar haat aan vleesvervangers die naar bestaande vleesprodukten heten. En dan hoeven deze ‘stooflapjes’ niet eens te sudderen maar hooguit wat bruin te bakken. Nee. Gewoon, nee
Moet een flink kastje zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb een kastje waar alle films en series opzitten. Op die zender.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, dat. Maar aan de andere kant dus een beetje klaar met het braafste meisje van de klas zijn. Plus als we nu niet gaan, dan gaan we ook nooit meer beginnen. Het is juist superfijn met zo'n kleine groep en een instructeur die je niet mag vastpakken om het voor te doen. #autist
Cloud hosting, scrummed.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet een flink kastje zijn
VHS of ben je al over op dvd?
Ja, dit kookprogramma is ook sponsored by Jumbo. Ze zijn die lijn echt in de markt aan het zetten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik hoorde er steeds over in de jumbo reclame. Heb ze toen ook gegoogled omdat ik me er niks bij kon voorstellen
Who is thisquote:
Jumbo heeft echt heel veel Vega optiesquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, dit kookprogramma is ook sponsored by Jumbo. Ze zijn die lijn echt in de markt aan het zetten.
Moment, even mijn servies oprapen wat door kittens op de grond is gerendZe hebben vanavond echt energie teveel.
Ja echt. We hebben de afgelopen decennia de grond veel minder vruchtbaar gemaakt door al het ploegen en bespuiten. En juist nu we met een enorm CO2 overschot zitten, is de aarde niet meer in staat om het op te nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
#teamcandaasje
Je hebt ook wel van die naast elkaar vergelijkingen van bodemdoorsnedes, met oude en gevarieerde vegetatie en nieuwe-aangelegde begroeiing/landbouw. Scheelt meeeeeters, waarbij je bij nieuw ook echt ziet dat het na een halve meter klaar is...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik (op een paar kleine dingen na) ook veel te weinig doe omdat ik echt geloof dat wij als consumenten het verschil niet gaan maken. En dat is onzin, want je zou kunnen doen wat je zou kunnen doen, maar dat doe ik ook niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |