Niemand dwingt je om zo'n ding op te zetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dierentuinen etc. blijven open
Maar ik ga daar niet komen als ik zo'n ding op mijn bakkes moet. No way
Dune genot uitgesteld tot oktober 2021.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso houdt de meest gare selectie aan films ooit mensen vanzelf wel uit de bios. Alleen tenet was 'doable. '
Wat dan?quote:
Mooi, dan kan ik daar tenminste rustig naartoe.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dierentuinen etc. blijven open
Maar ik ga daar niet komen als ik zo'n ding op mijn bakkes moet. No way
Omdat ze de maatregelen bespreken en niet mensen uitnodigen die het over de ernst van het virus hebbenquote:
Ook niet meer als de tent failliet isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mooi, dan kan ik daar tenminste rustig naartoe.
oh ok thxquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat ze de maatregelen bespreken en niet mensen uitnodigen die het over de ernst van het virus hebben
Wilders roept het al jaren. Vol=vol.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef super_tekkel het volgende:
"Alles bij elkaar zijn er teveel mensen"
Dat is wel de kern van het verhaal
Ja, want die ernst is inmiddels nog niet duidelijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat ze de maatregelen bespreken en niet mensen uitnodigen die het over de ernst van het virus hebben
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat mensen niet meer zo veel moeten lullen over de maatregelen, maar zich er wat meer aan houden. Dan zijn we allemaal beter af.quote:
Ja beter wordt Dune een parel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dune genot uitgesteld tot oktober 2021.
Dat zal wel loslopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:29 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ook niet meer als de tent failliet is
Door wegblijvers zoals ik
Maar dan krijgen we wel veel emo tv... tissues bij de hand!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit zeg je alleen maar omdat je voor Ado bent.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:29 schreef Justin_Case het volgende:
Gooi het profvoetbal er ook gewoon af. Meer clubs failliet, ik zie alleen maar voordelen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:30 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dit zeg je alleen maar omdat je voor Ado bent.
Moet je hem wel al gepreorderd hebben, toen ik vorige week een reservering plaatste kreeg ik te horen dat het heel goed wel eens tot maart kon duren..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:29 schreef Tinos85 het volgende:
Gelukkig nog maar een maand tot de PS5
Dan ga je naar een ander land.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Laat maar lekker klappen .. ik ben er klaar mee
We gaan het zien .. van mij mag het nu helemaal klappen. Ben er klaar mee.quote:
Nog meer jankende kroegbazen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Maar dan krijgen we wel veel emo tv... tissues bij de hand!
Na het boerkaverbod nu een mondkapjesplicht, gaat toch nergens over.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:30 schreef CoolGuy het volgende:
Je zult maar zo'n issue hebben met een mondkapje op hebben
https://www.welingelichte(...)apjes-nutteloos.htmlquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wat voor moeite is het nou om zo'n kapje op te zetten als je naar een winkel gaat.
Wel bij de rokerskerk, niet bij scientology.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar dus, kerk geen maximum bezoekers? Of heb ik wat verkeerd gehoord?
Ik ben blij dat die gekkies er straks gewoon een MOETEN dragen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:30 schreef CoolGuy het volgende:
Je zult maar zo'n issue hebben met een mondkapje op hebben
Omdat het niet normaal isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wat voor moeite is het nou om zo'n kapje op te zetten als je naar een winkel gaat.
Ik wil zo graag die Engel zijn gezicht zienquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ben blij dat die gekkies er straks gewoon een MOETEN dragen.
Vertel mij eens wat er zo beperkend is aan het dragen van een mondkapje dat je het wil weigeren? Zelfs al zou het maar een beetje helpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:30 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
We gaan het zien .. van mij mag het nu helemaal klappen. Ben er klaar mee.
We spreken elkaar over een tijdje al weer
Dat mensen niet spontaan 's avonds feestjes gaan organiseren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Flow3r het volgende:
Wat maakt zo'n alcohol verbod nou voor verschil ? je kan het gewoon kopen tot 8 uur savonds ?
In te voorkomen dat mensen de supermarkt gaan gebruiken als alternatief voor de kroeg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Flow3r het volgende:
Wat maakt zo'n alcohol verbod nou voor verschil ? je kan het gewoon kopen tot 8 uur savonds ?
Kunnen ze niet verplichten ivm de grondwet, vrijheid van godsdienst.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jokes on them. Ik kan prima feesten met mijn chocomelquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat mensen niet spontaan 's avonds feestjes gaan organiseren.
ER IS CORONA.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Omdat het niet normaal is
Prima als mensen het als normaal zijn gaan beschouwen. Prima als jij je er goed bij voelt. Dat respecteer ik. Lekker doen waar jij je goed bij voelt, ik houd je niet tegen.
Maar ik ga niet normaal maken wat niet normaal is.
Vanaf maart is het er langzaam in geslopen. En je mag de vergelijking niet maken met 80 jaar geleden ... maar toen ging het ook zo.
Het verzet zal alleen maar groter worden.
Laat maar gebeuren. Ik ben er klaar voor en klaar mee.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Die is alvast alcohol aan het inslaan
Is onzin want dat is niet wat de grondwet bedoeltquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:33 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Kunnen ze niet verplichten ivm de grondwet, vrijheid van godsdienst.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat mensen niet spontaan 's avonds feestjes gaan organiseren.
Dat werkt éen keer, daarna zijn mensen voorbereid en hebben ze massa's thuis ingeslagenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:33 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
In te voorkomen dat mensen de supermarkt gaan gebruiken als alternatief voor de kroeg.
Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Flow3r het volgende:
Geloof nooit dat het juridisch snel gaat... 1e kamer zit veel FvD.....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Iedereen met een kantoorbaan kan thuiswerken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:34 schreef roos94 het volgende:
De meeste mensen kunnen thuiswerken. Hij zegt het echt.
Deze 'gekkie' gaat er geen dragen als het niet strikt noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ben blij dat die gekkies er straks gewoon een MOETEN dragen.
Valt wel mee. Als je alles naast elkaar legt en je kijkt naar de economische impact en de impact die het op het virus heeft komt het al snel uit op deze maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:34 schreef potjecreme het volgende:
Er zit zo'n willekeur in de maatregelen.
Goed gehoord!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kan zeker wel als je het wettelijk regelt. Maar dan knalt de coalitie met CDA en CU.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:33 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Kunnen ze niet verplichten ivm de grondwet, vrijheid van godsdienst.
Als dat er niet door komt gaat er een lockdown komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geloof nooit dat het juridisch snel gaat... 1e kamer zit veel FvD.....
De micromanagers vinden dit niet leuk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iedereen met een kantoorbaan kan thuiswerken.
Wat mij betreft gaan ze daar keihard ingrijpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Want de meeste mensen hebben een kantoorbaan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iedereen met een kantoorbaan kan thuiswerken.
Oehoe er is griepquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:33 schreef superniger het volgende:
[..]
ER IS CORONA.
Mondje dicht en mondmasker op.
Bommen op die kerken dan. @KingRolandquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is onzin want dat is niet wat de grondwet bedoelt
Dan blijf je lekker thuis. Hoef je hem niet op, en weer een reisbeweging minder.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Deze 'gekkie' gaat er geen dragen als het niet strikt noodzakelijk is.
Ik moet binnenkort voor mijn eigen gezondheid naar het ziekenhuis .. dan is het niet anders.
Maar voor alle andere dingen gaat het feest gewoon niet door .. of verzin ik wel een alternatief.
Ze kunnen het nu wel zogenaamd verplichten, maar het zal alleen averechts werken voor de mensen die er toch al niks mee hadden. En die zijn er veel. Ook al denken jullie 'dat het wel mee zal vallen'.
Onzin!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als dat er niet door komt gaat er een lockdown komen.
De wereld houdt op met draaien van een mondkapje op doen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik moet binnenkort voor mijn eigen gezondheid naar het ziekenhuis .. dan is het niet anders.
Maar voor alle andere dingen gaat het feest gewoon niet door .. of verzin ik wel een alternatief.
Ze kunnen het nu wel zogenaamd verplichten, maar het zal alleen averechts werken voor de mensen die er toch al niks mee hadden. En die zijn er veel. Ook al denken jullie 'dat het wel mee zal vallen'.
Ik hoop het ook niet .. maar ik denk dat ze het hoe dan ook er doorheen weten te drukken op een of andere listige manier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geloof nooit dat het juridisch snel gaat... 1e kamer zit veel FvD.....
Hoe ga je boodschappen doen dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nogmaals.. ik ga niet normaal maken wat niet normaal is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De wereld houdt op met draaien van een mondkapje op doen?
Is daarover gesproken? Volgens mij niet....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:39 schreef roos94 het volgende:
Even gemist. Buurthuizen en wijkcentra. Open of dicht?
Online denk ik?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe ga je boodschappen doen dan?
Ja vandaag bestellen over 4 weken geleverd krijgen. Handig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Online denk ik?
Daar is nog wel redelijk makkelijk een alternatief voor te vinden.
Ja, dat hielp de vorige keer ook. Vlak na het hamsteren ging het veel beter met de cijfers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef superniger het volgende:
Ik ga morgen weer wc-papier inslaan.
Niks specifiek.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:39 schreef roos94 het volgende:
Even gemist. Buurthuizen en wijkcentra. Open of dicht?
Ik denk dat we op een gegeven moment moeten maar niemand houdt je tegen als je perforatie gaatjes maakt in je kapje! Een perforatiemachine doet wonderen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Het slaat gewoon nergens op.
Buiten dat je echt wel way minder zuurstof minder in je op kan nemen, je eigen uitstoot weer inademt .. het gewoon ook slecht voor je gezondheid is.
Geen idee, maar van mij mogen we daar ook wel gewoon de rekening leggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:41 schreef Flow3r het volgende:
Wanneer laten we China betalen voor al deze ellende ?
Zijn ze daar inmiddels gestopt met die smerige "wet markets ' eigenlijk ?
Deze hele pandemie is toch niet normaal? Dan moet je ook niet normale maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Prima als mensen het als normaal zijn gaan beschouwen. Prima als jij je er goed bij voelt. Dat respecteer ik. Lekker doen waar jij je goed bij voelt, ik houd je niet tegen.
Vanaf maart is het er langzaam in geslopen. En je mag de vergelijking niet maken met 80 jaar geleden ... maar toen ging het ook zo.
Sowieso. Corona of niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:42 schreef superniger het volgende:
Kerken en moskeeën moeten ze sluiten.
Moskeeën zijn al dichtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:42 schreef superniger het volgende:
Daar kom ik al jaren niet meer voor buitenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe ga je boodschappen doen dan?
Dat zit er dik in, als het bevalt gaat het naar 18:00.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
De alcoholverkoop stop na 20:00 is zeker een idee van dominee Blokhuis
In Azie dragen ze er standaard een bij verkoudheidsklachten uit sociale overwegingen. Mag hier ook wel de norm worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nogmaals.. ik ga niet normaal maken wat niet normaal is.
Het is niet normaal om zo'n ding op je snottert te zetten, bovendien heeft het welnietwelnietwelnietwelniet effect. Niemand die het weet. Schijnveiligheid, voor een virus waar 98% (?) geen tot nauwelijks hinder van ondervindt.
Het slaat gewoon nergens op.
Buiten dat je echt wel way minder zuurstof minder in je op kan nemen, je eigen uitstoot weer inademt .. het gewoon ook slecht voor je gezondheid is.
Ik begin er niet aan. Wat jij doet moet je zelf weten, vooral doen waar je je fijn bij voelt. Niemand houdt je tegen.
Lijkt me toch vrij duidelijk eerlijk gezegd....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:43 schreef Exterminator het volgende:
Ik snap eigenlijk het verschil niet tussen: winkels om 20uur sluiten en koopavonden afgeschaft...
Koopavond is bij ons tussen 18 en 21uur... Mag dan open blijven van 18 tot 20uur of..?
Wat ik eerder zeiquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:42 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Deze hele pandemie is toch niet normaal? Dan moet je ook niet normale maatregelen nemen.
IN azie eten ze ook hond. Mag dat hier ook wel de norm worden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:44 schreef Gehrman het volgende:
[..]
In Azie dragen ze er standaard een bij verkoudheidsklachten uit sociale overwegingen. Mag hier ook wel de norm worden.
Lijkt me prima. Niets lekkerder dan hondensoep.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:44 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
IN azie eten ze ook hond. Mag dat hier ook wel de norm worden?
Dat kan niet volgens de grondwet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:42 schreef superniger het volgende:
Écht?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Niets lekkerder dan hondensoep.
Ah, dus jij gaat geen gebruik maken van de zorg voorlopig?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:44 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wat ik eerder zei
Als je je ziek voelt, lekker onder de wol kruipen met fruit en thee.
Iedereen zou hier gewoon vrij in moeten worden gelaten mijn inziens. Dan kan ieder voor zich de beslissing maken waar hij/zij zich goed bij voelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:44 schreef Gehrman het volgende:
[..]
In Azie dragen ze er standaard een bij verkoudheidsklachten uit sociale overwegingen. Mag hier ook wel de norm worden.
Nee want het helpt niet voor jezelf maar voor de verspreding naar anderen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Iedereen zou hier gewoon vrij in moeten worden gelaten mijn inziens. Dan kan ieder voor zich de beslissing maken waar hij/zij zich goed bij voelt.
Ja goed daar hebben we het ook al vaker over gehad. Dat is ook zo'n dooddoener die nergens op slaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:47 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Ah, dus jij gaat geen gebruik maken van de zorg voorlopig?
En voor die morele groepsdruk loop ik al helemaal niet warmquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee want het helpt niet voor jezelf maar voor de verspreding naar anderen.
Minimaalquote:
Als je saturatie daalt met een mondkapje op heb je een groter probleem dan een mondkapje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je mag wel een dagje op mijn covid-unit kijken, denk dat je dan wel anders piept.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef phoenyx het volgende:
[..]En jij bent niet dom omdat je een persoon eruit haalt natuurlijk als voorbeeld. Het virus is 8 tot 18 keer minder schadelijk dan wat de officiële cijfers zeggen. En dat blijkt uit officiële cijfers. Kruip terug in je steen en ga zeker niet andere mensen zo benaderen, wat een schijtmensen die dan zo over een ander kunnen praten
Ja lollig, hoeveel % heeft dat probleem? En die mensen die daardoor naar het ziekenhuis gaan zijn niks voor jou gezien je reactie. Terwijl we elke levende ziel willen redden onder het mom van Corona, denk daar maar eens over na als je dat kanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als je saturatie daalt met een mondkapje op heb je een groter probleem dan een mondkapje.
No dark sarcasm in the classroom!quote:
Ja 200 - 300 gaan dood aan kanker op de vreselijkste manier maar ik ga wel piepen van 20 mensen die doodgaan aan Corona. Denk even na een keerquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Je mag wel een dagje op mijn covid-unit kijken, denk dat je dan wel anders piept.
Vrijwel niemand dus, ik ben arts en sta op een covid-unit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:00 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja lollig, hoeveel % heeft dat probleem? En die mensen die daardoor naar het ziekenhuis gaan zijn niks voor jou gezien je reactie. Terwijl we elke levende ziel willen redden onder het mom van Corona, denk daar maar eens over na als je dat kan
BNW mode aanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
wow mondkapje ingeslikt? Ga weg met die privacy inbreukmakende trends.
En als de zorg straks overspoelt raakt dan gaan er veel meer mensen dood aan ziektes die je had kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja 200 - 300 gaan dood aan kanker op de vreselijkste manier maar ik ga wel piepen van 20 mensen die doodgaan aan Corona. Denk even na een keer
Denk je nou echt dat wij niet weten wat daar afspeelt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Je mag wel een dagje op mijn covid-unit kijken, denk dat je dan wel anders piept.
Nou vertel het mij maar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:03 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat wij niet weten wat daar afspeelt?
Je toont de empathie van een walnoot.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef phoenyx het volgende:
Echt wat een schijthulpverleners, tekenen voor hun baan maar als ze het moeilijk krijgen dan willen ze extra dit en dat en dan is het allemaal teveel. De enige keer dat ze iets ergs overkomt. Wat een mensen
Jij weet het, dus ik hoef jouw niet te informeren...quote:
Daarbij zijn er ook steeds meer berichten over voorheen gezonde (jonge) mensen die langdurig slepende klachten op een milde besmetting nahouden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Vrijwel niemand dus, ik ben arts en sta op een covid-unit.
Ik zie dagelijks wat het met mensen doet, als je geen mondkapje draagt omdat je denkt dat je daar slechter van wordt ben je gewoon een domme randdebiel en dan druk ik mijzelf nog zacht uit.
Het gaat niet om extra levensjaar voor 80 jarigen maar om de grenzen van zorgcapaciteit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:05 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ten koste van wat? Andere zelfmoorden voor een extra levensjaar van een 80 jarige? Niet te noemen de economie. Ik denk dat je zelf ook wel weet hoe het zit maar dat je gewoon vanuit je eigen baan/leven redeneert en het daarom niet objectief kan bekijken. Jullie zijn allemaal vreselijk zielig niet waar met jullie werkdruk nu etc
Ja en het aantal besmettingen is volgens het WHO waarschijnlijk 10 keer zo groot dus de ernst van het virus ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daarbij zijn er ook steeds meer berichten over voorheen gezonde (jonge) mensen die langdurig slepende klachten op een milde besmetting nahouden.
Ik heb het nergens over werkdruk, stromannen heb je dus al duidelijk onder de knie, ik heb mijzelf juist aangemeld voor een covid-unit omdat ik de tijd heb aangezien mijn andere baan nu non-existent is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:05 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ten koste van wat? Andere zelfmoorden voor een extra levensjaar van een 80 jarige? Niet te noemen de economie. Ik denk dat je zelf ook wel weet hoe het zit maar dat je gewoon vanuit je eigen baan/leven redeneert en het daarom niet objectief kan bekijken. Jullie zijn allemaal vreselijk zielig niet waar met jullie werkdruk nu etc
Tja, als je 1,5 bed beschikbaar hebt op 17 miljoen mensen....quote:
Sta je op kinky.nl?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ben vooral blij dat sekswerkers zoals verwacht gewoon zonder nieuwe beperkingen door mogen gaan, verlies ik m'n fun/hobby en wat extra gratis geld niet 😋😍
En er is niets gezecht over het ov dus dat is ook mooi, artis en musea en efteling enzo blijven ook open, kom ik er tenminste ook nog als persoon zonder auto 😂
Heb tickets gekregen voor artis als fooi van een super tevreden klant (krijg wel vaker fooi... zo'n 150 euro per maand, plus m'n laptop, al twee andere laptops, een Android tablet, m'n printer combi, paar keer per maand bied iemand aan om mee te eten met avondeten spontaan, ...), wil er binnenkort eens heen 😄
Van Dissel: ''Mondkapjes hebben nauwelijks effect''quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik zie dagelijks wat het met mensen doet, als je geen mondkapje draagt omdat je denkt dat je daar slechter van wordt ben je gewoon een domme randdebiel en dan druk ik mijzelf nog zacht uit.
Ja inderdaad daar plukken we nu de zure vruchten van.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Tja, als je 1,5 bed beschikbaar hebt op 17 miljoen mensen....
Dat was niet wat hij zei, wat hij zei en wat van Dissel zegt is niet strijdig met elkaar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van Dissel: ''Mondkapjes hebben nauwelijks effect''
Maar goed, jij bent arts, dus jij weet het wel beter.
Dank jequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:12 schreef phoenyx het volgende:
Erg zwak (en weer pro-corona) dat die laatste reacties verwijderd zijn. Goed gedaan weer mods
Tsja, niksdoen was al lang onmogelijk geworden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:12 schreef -XOR- het volgende:
Ze zijn echt totaal in paniekmodus geschoten.
Lekker selectief. Op het globale toneel hoort Van Dissel bij de minderheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad zijn de nieuwe besmettingen en het aantal ziekenhuisopnamens erg slecht. Heel zorgwekkend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel hoe slecht het is als je er objectief naar zou kunnen kijken
In het geval van een pandemie kan het zoeken naar perfect bewijs de vijand zijn van goed beleid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Virologen horen op het globale toneel sowieso bij de minderheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Lekker selectief. Op het globale toneel hoort Van Dissel bij de minderheid.
Relevant globaal toneel bedoelde ik natuurlijk, wijze. Dus inderdaad, de virologen. Waar Van Dissel overigens niet eens een uitblinker is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Virologen horen op het globale toneel sowieso bij de minderheid.
Tja, je zal maar leedvermaak nodig hebben om door deze crisis te komen...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ja, de nieuwe maatregelen zijn straf en ze zijn vervelend. Gaan een sterke en langdurige impact hebben op ons allemaal.
Maar on the bright side hebben de mensen met meetbaar IQ wel nieuw live entertainment in de vorm van schuimbekkende mondkapwappies
PoHi gecheckt. Het is een dudequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eragon2890 gaat veel dm's krijgen
Nou, de virologen die zeggen dat mondkapjes een groot effect hebben zijn pas in de minderheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Relevant globaal toneel bedoelde ik natuurlijk, wijze. Dus inderdaad, de virologen. Waar Van Dissel overigens niet eens een uitblinker is.
Nodig niet, maar welkom is het wel. Het leven zal al saai genoeg zijn de komende tijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, je zal maar leedvermaak nodig hebben om door deze crisis te komen...
Tsja wat zou er aan de hand zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ik weet niet wat het probleem is hier maar het word echt tijd dat iedereen eens een beetje kalmeert[/modbreak]
Mondkapwappies zijn voor of tegen ??quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ja, de nieuwe maatregelen zijn straf en ze zijn vervelend. Gaan een sterke en langdurige impact hebben op ons allemaal.
Maar on the bright side hebben de mensen met meetbaar IQ wel nieuw live entertainment in de vorm van schuimbekkende mondkapwappies
Wat is groot? Elk effect is natuurlijk meegenomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, de virologen die zeggen dat mondkapjes een groot effect hebben zijn pas in de minderheid.
Buiten het nieuwe normaalquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:20 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Tsja wat zou er aan de hand zijn?
Er zijn genoeg deskundigen die van mening zijn dat mondkapjes averechts kunnen werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
We krijgen beetje bij beetje de duimschroeven aangedraaid... bij de één gaat dat beter dan bij de ander!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ik weet niet wat het probleem is hier maar het word echt tijd dat iedereen eens een beetje kalmeert[/modbreak]
Tegen, allicht. Een kwartier zo'n ding over je broodmolen in de supermarkt en ze doen alsof ze doodgemarteld worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mondkapwappies zijn voor of tegen ??
Jep. Bepaalde meningen mogen niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We krijgen beetje bij beetje de duimschroeven aangedraaid... bij de één gaat dat beter dan bij de ander!
Persoonlijke aanval die onnodig was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jep. Bepaalde meningen mogen niet.
Was nu het probleem dat ik de vergelijking parachutes-mondkapjes dom vond? Of dat ik artsen uitvoerend personeel noemde?
Het lijkt erop alsof veel mensen elke maatregel op zichzelf zien en dan gaan claimenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat is groot? Elk effect is natuurlijk meegenomen.
Ik gebruikte een hyperbool om het concept te illustreren excuses als je dat niet begrijpt, ben ook maar een simpele uitvoerende internist.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jep. Bepaalde meningen mogen niet.
Was nu het probleem dat ik de vergelijking parachutes-mondkapjes dom vond? Of dat ik artsen uitvoerend personeel noemde?
Ik zie niet echt het verband met mijn post maar afgezien daarvan, eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:27 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof veel mensen elke maatregel op zichzelf zien en dan gaan claimen
'Het werkt niet'
'Deze sector doet het goed, waarom straffen jullie ons'
Zoals Rutte blijft herhalen... het is een optelsom
Ja, maar het moet ook gaan om effectieve maatregelen. In België hebben ze goede resultaten geboekt met een avondklok. Maar daar is hier niet voor gekozen. Het wordt kennelijk gezien als een te zware maatregel. Dan is het wel vreemd dat er voor een mondkapjesplicht gekozen wordt, want de lichamelijke integriteit is verankerd in de grondwet en diverse internationale verdragen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:27 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof veel mensen elke maatregel op zichzelf zien en dan gaan claimen
'Het werkt niet'
'Deze sector doet het goed, waarom straffen jullie ons'
Zoals Rutte blijft herhalen... het is een optelsom
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ging verder in opquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zie niet echt het verband met mijn post maar afgezien daarvan, eens.
Dit vinden mensen blijkbaar lastig. De optelsom. Maar kan zijn dat ik meer heb gelezen in je post dan wat je daadwerkelijk bedoeldequote:Elk effect is natuurlijk meegenomen.
Tja, daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Volgens mij willen we allemaal effectieve maatregelen om er zo snel mogelijk weer vanaf te zijn. Maar het blijft wikken en wegen en zelf heb ik de medische kennis niet, dus ik ben genoodzaakt te luisteren naar de adviezen en maatregelen van de overheid / experts.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, maar het moet ook gaan om effectieve maatregelen. In België hebben ze goede resultaten geboekt met een avondklok. Maar daar is hier niet voor gekozen. Het wordt kennelijk gezien als een te zware maatregel. Dan is het wel vreemd dat er voor een mondkapjesplicht gekozen wordt, want de lichamelijke integriteit is verankerd in de grondwet en diverse internationale verdragen.
Maar goed, dit zal dus nog wel maanden blijven spelen.
Op die manier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:33 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Ik ging verder in op
[..]
Dit vinden mensen blijkbaar lastig. De optelsom. Maar kan zijn dat ik meer heb gelezen in je post dan wat je daadwerkelijk bedoelde
Het probleem is dat het onderzoek zich niet louter op mondkapjes concentreert. Men werd zich bewust van het virus, moest afstand houden, thuis blijven en mondkapjes gaan dragen. Hoe peuter je daar het effect van het mondkapje tussen uit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:29 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik gebruikte een hyperbool om het concept te illustreren excuses als je dat niet begrijpt, ben ook maar een simpele uitvoerende internist.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.09.24.20201178v1
@Geerd @de_boswachterquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ben vooral blij dat sekswerkers zoals verwacht gewoon zonder nieuwe beperkingen door mogen gaan, verlies ik m'n fun/hobby en wat extra gratis geld niet 😋😍
En er is niets gezecht over het ov dus dat is ook mooi, artis en musea en efteling enzo blijven ook open, kom ik er tenminste ook nog als persoon zonder auto 😂
Heb tickets gekregen voor artis als fooi van een super tevreden klant (krijg wel vaker fooi... zo'n 150 euro per maand, plus m'n laptop, al twee andere laptops, een Android tablet, m'n printer combi, paar keer per maand bied iemand aan om mee te eten met avondeten spontaan, ...), wil er binnenkort eens heen 😄
Had er wel een paar LOL maar die wilden een chick 🙃🤣🤣🙂quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eragon2890 gaat veel dm's krijgen
lekker hoorquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Had er wel een paar LOL maar die wilden een chick 🙃🤣🤣🙂
Ik sta daar in de gay&bi section, want ik ben een bi dude 😁😂
Daarom ook mijn yaoi/BL obsessie 😆
... waardoor 85% ofzo van m'n vrienden dan weer fangirls zijn 😅🤣
Zijn er nog fangirls die zich vervelen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Had er wel een paar LOL maar die wilden een chick 🙃🤣🤣🙂
Ik sta daar in de gay&bi section, want ik ben een bi dude 😁😂
Daarom ook mijn yaoi/BL obsessie 😆
... waardoor 85% ofzo van m'n vrienden dan weer fangirls zijn 😅🤣
Mondkapjes zijn dan ook geen gamechanger, dat blijkt ook wel uit de cijfers in al die andere landen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het probleem is dat het onderzoek zich niet louter op mondkapjes concentreert. Men werd zich bewust van het virus, moest afstand houden, thuis blijven en mondkapjes gaan dragen. Hoe peuter je daar het effect van het mondkapje tussen uit?
Een kleine hint, ook wij hebben het virus zeer effectief teruggedrongen, niet slechter dan landen waar mondkapjes verplicht werden.
Niet de gene die ik ken, want we zitten allemaal in discord servers en chat apps enzo en hebben genoeg te doen 😂quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:42 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Zijn er nog fangirls die zich vervelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |