Geen slaboontjes, wel sperziebonen. Ik ga straks weer oogsten, ze blijven maar groeien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lijkt op sperzieboontjes. Mensen kweken ze zelf nog wel eens. @:Lucky_Strike had jij ze?
Hou je er niet van omdat je er maagpijn van krijgt, of gewoon helemaal niet van de smaak/textuur?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham. Maar ik hou dan ook niet van bladerdeeg. Krijg ik altijd maagpijn van.
Het is me gaan tegenstaan door de maagpijn. Maar ik heb het altijd verleidelijk gevonden, maar het valt ook gewoon tegen na de eerste hap. Ik vind een worstenbroodje bijvoorbeeld ook veel lekkerder dan een saucijzenbroodje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Candaasje het volgende:
Hou je er niet van omdat je er maagpijn van krijgt, of gewoon helemaal niet van de smaak/textuur?
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al heb ik eigenlijk ook geen idee wat nu het gemiddelde (niet bijzonder geïnteresseerd in koken/eten) kerstdiner bij mensen thuis zou zijn.
Op een pannekoekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham.
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?
Dat is vooral met kinderen, denk ik. Al doe ik het stiekem ook regelmatig alleen met m'n vriend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?
Ah. Nee, ik ben echt dol op bladerdeegquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is me gaan tegenstaan door de maagpijn. Maar ik heb het altijd verleidelijk gevonden, maar het valt ook gewoon tegen na de eerste hap. Ik vind een worstenbroodje bijvoorbeeld ook veel lekkerder dan een saucijzenbroodje.
Dat vinden veel mensen nog spannendquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.
Kerstdiners ken ik pas hier van Fok!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Met kerst gourmetten vond ik altijd handig omdat iedereen zijn eigen voorkeur kon eten. Zus en ik worden ziek van vis, dus geen optie, de vegetarier in het gezelschap kan ook eigen dingen kiezen, mijn vader at echt geen kaas.
Maar bij kerst diners hadden we toch altijd wel vlees wat je niet op een donderdagavond op tafel zette, vaak wat meer soorten groenten op tafel, een gang extra, meer moeite voor een dessert.
Een van de lekkerste kerstdiners: Mijn moeder had pannenkoeken gebakken en mijn vader had een heerlijke ragout gemaakt. En een ander, gewoon draadjesvlees, rode kool en puree. Ik was toen een paar jaar uit huis, en maakte dat zelf nooit, at het alleen bij m'n ouders. Broer en zus net zo dus op ons verzoek. We hebben zo gesmuldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kerstdiners ken ik pas hier van Fok!
Sinds een paar jaar maak ik op kerstavond meerdere gangen maar daarvoor was het gourmetten of gewoon normaal avondeten zoals elke dag.
Vind het allemaal heerlijk, mag ook als het niet kerst isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik keek meer naar de lijstjes van Isa. Al klinkt het nog steeds wel kleiner en minder bijzonder. Kippenpasteitjes is wel vlees, maar vind ik ook een beetje een restverwerking. Al heb ik eigenlijk ook geen idee wat nu het gemiddelde (niet bijzonder geïnteresseerd in koken/eten) kerstdiner bij mensen thuis zou zijn. Ik denk een beenhammetje, sperziebonen met spek, pommes duchesse en stoofperen ofzo? Ik denk dat best veel mensen nog steeds een pasteitje vooraf eten trouwens.
Dat is fijn terug thuis komenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een van de lekkerste kerstdiners: Mijn moeder had pannenkoeken gebakken en mijn vader had een heerlijke ragout gemaakt. En een ander, gewoon draadjesvlees, rode kool en puree. Ik was toen een paar jaar uit huis, en maakte dat zelf nooit, at het alleen bij m'n ouders. Broer en zus net zo dus op ons verzoek. We hebben zo gesmuld
Zondag kwam iemand hier een bak stoofpeertjes halen, is hij dol op. Zijn vriendin was er ook bij, en zij zijn ook altijd aanwezig bij de Iftar etentjes die ik organiseer. Zij is vegetarier, en hij (volgens haar) nu ook. Op mijn opmerking, dan hoef ik jou ook niet te vragen voor draadjesvlees kwam de reactie "als je dat woord zegt loopt het water in m'n mond, daarvoor maak ik een uitzondering"quote:
Oh dat is wel een goede, dat ga ik ook een keer doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef Syrena het volgende:
Bij de laatste keer gourmetten hadden we nachos gemaakt in de pannetjes(ik heb zo'n raclette-ding, pannetjes kunnen ook onder het warmte-element).
Waren zo door een enorme zak heen
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.
Hmm bij ons was dat vroeger echt een kerstding hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mij
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mij
In mijn frequent vleeseetdagen misschien twee keer rollade gegeten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nope, staat zeker niet standaard op het menuquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wij hadden eerst die rollen en later van die blokken met 2 verschillende smaken ijsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:35 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg altijd theelepeltjes koffie van oma toen ik een baby was. "toen kon dat nog". Kennelijk heeft dit de koffieverslaving wel wat versterkt.
Verder kregen we daar altijd een plak van zo'n rol roomijs met taaie koekjes uit de vriezer. Was beste ijsje ooit. Later nog wel eens gekocht toen ik het ergens zag liggen. Was smerig.
Hier ook niet..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm bij ons was dat vroeger echt een kerstding hoor.
Of andere feestelijkheden
Hehe ja.. herkenbaarquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij hadden eerst die rollen en later van die blokken met 2 verschillende smaken ijs
Ik krijg sowieso niet meer dan 1 kerstpakket.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstElke maand rollade haal ik niet, maar zeker om de maand.
Met kerstpakketten enzo krijgen we ook best veel rollades en zo.
Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederlandquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstElke maand rollade haal ik niet, maar zeker om de maand.
Met kerstpakketten enzo krijgen we ook best veel rollades en zo.
Hier liggen op vrijdag en zaterdag bij Poiesz supermarkten ook altijd -grote- rollades in de vitrines.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederland
Veel broccoli en tomaten hier. Laatste van om de hoekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Hier ligt vooral kool.
Ik hou niet van kool.
Mag je wel kool eigenlijk?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Blijkbaar is de grond hier speciaal, want jaarlijks kool verbouwen op hetzelfde veld schijnt eigenlijk niet te kunnen.
Groene kool, boerenkool, spitskool, het groeit er allemaal.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Mag je wel kool eigenlijk?
Zin in oldskool spitskool met papje en nootmuskaat nu
Met koollucht, blurghhhhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alleen nog steeds trauma's van snotgekookt spul, ik pas.
En die lucht fiets ik ook een ruime maand in.quote:
Ewewewew.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:51 schreef Molo het volgende:
Spruitjes op moeders wijze? Moeten minimaal 3 kwartier koken
Geen uienvelden in de buurt, voor de afwisseling?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:53 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En die lucht fiets ik ook een ruime maand in.
Nope. Serieus alleen maar kool.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Geen uienvelden in de buurt, voor de afwisseling?
Vorig jaar hadden ah en jumbo plakken kaas voor gourmet. Die kon je lekker laten smelten en dan als soort kaasfondue uit je pannetje likken met broodquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dat is wel een goede, dat ga ik ook een keer doen.![]()
Ik doe altijd graag (vega) shoarma met paprika en ui en dan kaas erover.Sowieso vooral veel kaas.
Beter dan zo'n Wereldwinkel pakketquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederland
Raclette bedoel je?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ah en jumbo plakken kaas voor gourmet. Die kon je lekker laten smelten en dan als soort kaasfondue uit je pannetje likken met brood
Bij ons thuis als kind elk jaar rollade met kerstquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.
Soms wel ja. Vandaag wel een beetje.quote:
Dit!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..] en stoofpeertjes. En viennetta. [..]
Paddenstoelenragout in uitgeholde courgette is ook lekkerquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah. Nee, ik ben echt dol op bladerdeegVond het brood rond worstenbroodjes altijd zo droog en stug.
Maar ragout op een pannenkoek is ook lekker inderdaad. Of op brood. Ja waarop niet eigenlijk?
*noteert champignonnenragout voor aankomend weekend*
Accijns liepen ze toch al mis door mensen te vragen om thuis te werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef AnneX het volgende:
De rollades van de slager uit de Oude Ebbingestraat in Grun want ‘anders’ gekruid dan in de Randstad. Kruidnagel is het volgens mij.
Als familie overkwam, dan kwam de rollade mee.
Verder zie ik van alles genoemd worden waarmee ik ben opgegroeid.
En de corona maatregelen kaart is bekend. https://www.volkskrant.nl(...)29bb00a3e65358eab44f
Voor de Nederlander met laag IQ té veel tekst en té weinig plaatjes.
En eigenlijk snijdt ‘Den Haag’ zich in de vingers, want minder drank verkocht (? Dream on) is ook minder accijns.
En ik denk dat niets doen en de besmetting laten verspreiden een stuk meer kost dan die gemiste accijns.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Accijns liepen ze toch al mis door mensen te vragen om thuis te werken.
Wij ook hoor. Ik wil gewoon niet de hele dag in de keuken staan. Dat doe ik al genoeg op overige dagen in het jaar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef Clubsoda het volgende:
Ik gourmet al sinds mensenheugenis met mijn ouders op kerstavond. Nog steeds, als het zo uitkomtDe andere dagen drie gangen, dingen die je niet zo vaak kookt, niet per se met een groot stuk vlees centraal staand.
Mijn wederhelft verlangde een keer runderrollade, maar eens even zien waar ik die vandaan haal.
En op lange termijn levert het ook minder op omdat er mensen overlijdenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En ik denk dat niets doen en de besmetting laten verspreiden een stuk meer kost dan die gemiste accijns.
Zonder kruidnagel geen rolladequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef AnneX het volgende:
De rollades van de slager uit de Oude Ebbingestraat in Grun want ‘anders’ gekruid dan in de Randstad. Kruidnagel is het volgens mij.
En de corona maatregelen kaart is bekend. https://www.volkskrant.nl(...)29bb00a3e65358eab44f
En eigenlijk snijdt ‘Den Haag’ zich in de vingers, want minder drank verkocht (? Dream on) is ook minder accijns.
Grote plannen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:18 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe partytent is net bezorgd, kunnen we (hopelijk) toch kerst vieren.
Nee, alleen een grote tentquote:
Zou moeten kunnen. Afhankelijk van hoeveel plek je hebt zou het ook binnen kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, alleen een grote tent
Ook een heater er bij en dan moeten mijn ouders toch wel langs kunnen komen.
Als er geen geheel verbod op bezoek komt.
Ik doelde op je eerste alineaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beter dan zo'n Wereldwinkel pakket
met lelijke schaaltjes die in de container belandt
pH vaginaneutraalquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:05 schreef Tally het volgende:
[..]
Soms wel ja. Vandaag wel een beetje.
De wereldwinkel in mijn stadje heeft best leuke kadootjesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doelde op je eerste alinea
Wereldwinkels bestaan hier trouwens allang niet meer geloof ik, muffe allang outdated concepten/zooi
Voor die doelgroepen komt aparte communicatiequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef AnneX het volgende:
We hebben er zelfs nog 1 op het dorp. Zit bij de VVV. En je vind ze nog wel verspreid over Nederland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doelde op je eerste alinea
Wereldwinkels bestaan hier trouwens allang niet meer geloof ik, muffe allang outdated concepten/zooi
Dat is niet echt een heel grote stad tochquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De wereldwinkel in mijn stadje heeft best leuke kadootjes
Randstad versus andere delen van Nederland dan wellicht 😅quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
We hebben er zelfs nog 1 op het dorp. Zit bij de VVV. En je vind ze nog wel verspreid over Nederland.
Binnen hoeft voor mij niet zo nodig als het zo blijftquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zou moeten kunnen. Afhankelijk van hoeveel plek je hebt zou het ook binnen kunnen.
Ik maak nog maar geen voorstelling van kerst. Traditioneel met 10 man (6 uit één gezin) maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. En zie ik zelf ook niet echt zitten.
Ik moet toch werken, dus verveel me niet.
Traditioneel op kerstavond de nachtmis zingen. Zal vast niet doorgaan en dat mis ik dan misschien nog wel het meeste![]()
Die hebben al genoeg zogenaamd exotische winkelsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Randstad versus andere delen van Nederland dan wellicht 😅
Holland and Barrettquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die hebben al genoeg zogenaamd exotische winkels
Die hebben wij ook hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Holland and Barrett
Waarom dat ooit van naam is gewisseld![]()
Anyways, lunchwandelen nu, zit sinds 9 in overleg, idioterie
Twee daarvan én een wereldwinkel. Awwyiss.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Holland and Barrett
Waarom dat ooit van naam is gewisseld![]()
Anyways, lunchwandelen nu, zit sinds 9 in overleg, idioterie
Ik zeg toch: stadje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet echt een heel grote stad toch
Ik vertrouw de anderhalve meter nog genoeg om in klein gezelschap binnen te zitten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Binnen hoeft voor mij niet zo nodig als het zo blijft![]()
Liever wat frisse lucht door de tent
Nachtmis klinkt altijd wel heel mooi, snap dat je dat gaat missen.
Ik zal het eten met de rest van de familie wel missen. Zal voor het eerst in 32 jaar zijn dat ik hun niet zie met kerst.
1,5m vind ik wel oke voor een kort bezoek. Maar een hele avond liever niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vertrouw de anderhalve meter nog genoeg om in klein gezelschap binnen te zitten.
Maar als buiten fijner voelt voor jullie: nog beter
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef AnneX het volgende:
Wij hadden vroeger pronkbonen in de tuin. Die krijgen heel mooie bloemen, maar de bonen worden ook lekker. (Zoals witte reuzenbonen, maar dan roze en zwart gestippeldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen slaboontjes, wel sperziebonen. Ik ga straks weer oogsten, ze blijven maar groeien.
Volgende jaar groeien er hopelijk nog meer peulvruchten in de tuin. Ik zie het wel zitten om zelf zwarte bonen enzo te kweken.
Ik heb trouwens, geïnspireerd door jou, nu een hele voorraad aan gekookte kikkererwten, zwarte bonen, etc staan. Niet in de vriezer maar in weckpotten. Hartstikke handig
Weer wat geleerd. Knolvoet is inderdaad chemisch niet te bestrijden dus ook gangbare landbouw zou wisselteelt moeten doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Blijkbaar is de grond hier speciaal, want jaarlijks kool verbouwen op hetzelfde veld schijnt eigenlijk niet te kunnen.
Groene kool, boerenkool, spitskool, het groeit er allemaal.
Misschien kweken ze knolvoetresistente rassen. Of planten ze groenbemester tussendoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Weer wat geleerd. Knolvoet is inderdaad chemisch niet te bestrijden dus ook gangbare landbouw zou wisselteelt moeten doen.
Ik vind het wel typisch dat de niveaus bepaald worden door te kijken naar aantal positieve tests per 100,000 mensen per week. In het dashboard staat het alleen per dag, nou kun je dat wel keer 7 doen om een beetje een idee te krijgen maar toch.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wel heel goed dat er met verschillende niveaus en consequente maatregelen gewerkt wordt.
Er staat ook dat het helpt om op droge grond met een hoge pH te telen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien kweken ze knolvoetresistente rassen. Of planten ze groenbemester tussendoor.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Weer wat geleerd. Knolvoet is inderdaad chemisch niet te bestrijden dus ook gangbare landbouw zou wisselteelt moeten doen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:51 schreef fietsie het volgende:
Ook voor extraspesjaaltjes moet een plek zijn
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:08 schreef AnneX het volgende:
De anwbjas is binnen, en gaat retour want maatje té krap en dan nog zonder dikkere kleding.
In ieder geval prachtkleur en ontzettend behaaglijk.
Nu ga ik de volgende maat bestellen.
Heb jij de jas al binnen, Cat?
Edit: shut...is niet meer voorradig. Ha Lucky, collega.![]()
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:
Vanaf nu sta ik op een wachtlijst voor een autisme-groepstherapie en voor individuele schematherapie![]()
Die laatste gaat wel maanden duren waarschijnlijk, maar we doen het ermee
Wat is friandise?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben een lekker menu besteld bij een favoriet restaurant voor zaterdag omdat J maandag jarig is. Het menu plus friandises en een tussengerecht van eendenleverspekkoek.
Hoera, in ieder geval duidelijkheid!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:
Vanaf nu sta ik op een wachtlijst voor een autisme-groepstherapie en voor individuele schematherapie![]()
Heeeeeequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:
Hoe is het?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:40 schreef minilot het volgende:
Ik klik maar even niet op restaurantlinkjeVierenveertig uur vasten achter de rug, zestien te gaan. Of achtentwintig indien alles nog okee.
Awww. We hebben er hier ook nog eentje hoor, die moedig standhoudt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef Molo het volgende:
Die muffe Afrikaanse zandlucht gemixt met ongewassen vrijwilligers en wierook, huuuuh
Nee hoor, maar ik ben sowieso niet hangry te krijgen - honger of trek hebben eigenlijk nooit invloed op m'n gemoedstoestand. Er heeft überhaupt maar weinig invloed op m'n gemoedstoestandquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe is het?
Hangry?
En is het moeilijk om erbij te zitten als Günther wel eet?
Goed om te horenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik ben sowieso niet hangry te krijgen - honger of trek hebben eigenlijk nooit invloed op m'n gemoedstoestand. Er heeft überhaupt maar weinig invloed op m'n gemoedstoestand
Alles ruikt wel overdreven lekker en ik ben wat hyper, maar probleemloos naast Günther gezeten die achtereenvolgens kerstomaatjes, omelet en een zelfgebakken chocolademuffin at. Vooral wel benieuwd naar vanavond ook niet eten, want zó lang heb ik het nog nooit eerder geprobeerd
Ha ja, dat ken ik wel van andere mensenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Goed om te horenbofkont, ik kan wel verschrikkelijk hangry worden, van het lamlendige-passief-agressieve soort.
en dat zelfs al als m'n avondeten een halfuur te laat is.
Ik ben naar de fysieke winkel gegaan. Blij toe, want, net zoals bij jou, viel hij klein en heb ik een maatje groter gepakt. Wat nu fijn was, want mijn normale maat was er alleen nog in bruin en nu had ik toch meteen paars.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:08 schreef AnneX het volgende:
De anwbjas is binnen, en gaat retour want maatje té krap en dan nog zonder dikkere kleding.
In ieder geval prachtkleur en ontzettend behaaglijk.
Nu ga ik de volgende maat bestellen.
Heb jij de jas al binnen, Cat?
Edit: shut...is niet meer voorradig. Ha Lucky, collega.![]()
Ik had een collega zonder reukvermogen die wel douchte, maar altijd alleen met water. Gebruikte ook geen deodorant of andere middelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Awww. We hebben er hier ook nog eentje hoor, die moedig standhoudt.
J. was er als twintigjarige ooit zo'n ongewassen vrijwilliger
Hier zijn het altijd lavendelgeurende oude dametjes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had een collega zonder reukvermogen die wel douchte, maar altijd alleen met water. Gebruikte ook geen deodorant of andere middelen.
Fijn, die zure muffe lucht. Meermaals op moeten aanspreken dat het echt smerig was hoe ze rook en dat het nou ook niet bepaald fijn was voor ons collega's en voor haar patiënten
Werkte altijd maar kort
Was toevallig óók vrijwilliger bij de wereldwinkel, maar niet bij jullie in de buurt. Ze waren vrijwel altijd gekoppeld aan de kerk trouwens, Den Haag en Rotterdam omgeving.
Daar?
Bij lavendel ruiken moet ik altijd denken aan die keer dat mijn beste vriendin en ik elkaar in de middagpauze op de basisschool achterna hadden gezeten met luchtverfrisserquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier zijn het altijd lavendelgeurende oude dametjes.
Ah ja, die oogt ongeveer zestien keer praktischer dan mijn smaak aankanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Deeshttps://webwinkel.anwb.nl(...)icht.html?color=8854
En nu inderdaad ontzettend uitverkocht
Anticonceptiejasquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah ja, die oogt ongeveer zestien keer praktischer dan mijn smaak aankan
Een anderssoortig winkelen in de wereldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
@:Molo De Wereldwinkel hier is bij mijn weten wel los van de kerk. Al was ongewassen, twintigjarige J. destijds op zich nog wel kerkgaand. Zowel de ongewassenheid als religie heb ik er in jaar 1 van verkering wel uitgebeukt
Ik maak me zorgen over jouw metabolismequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:40 schreef minilot het volgende:
Ik klik maar even niet op restaurantlinkjeVierenveertig uur vasten achter de rug, zestien te gaan. Of achtentwintig indien alles nog okee.
Hoezo?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over jouw metabolisme
Het is voor het goede doelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over jouw metabolisme
Dat had ik vorige week in een nostaligsche bui meegepakt; een plak op brood gedaan.quote:
Ik eet zo om het sporadisch vasten heen genoeg en hartstikke gevarieerdquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Verlies van spieren?
(Te-) weinig inname van vit/min/etc etc
Smac in plakken grillen, daar zijn ze in/op Hawaii geloof ik wel van. Gebakken is het ook wel prima te doen, vind ik. Zo uit blik: nope.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week in een nostaligsche bui meegepakt; een plak op brood gedaan.
En het brood daarna zonder smac opgegeten
Maken ze toch sushi mee daar?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Smac in plakken grillen, daar zijn ze in/op Hawaii geloof ik wel van. Gebakken is het ook wel prima te doen, vind ik. Zo uit blik: nope.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:18 schreef Blues het volgende:
Ik ging fietsen en fietste weer eens een onbekende straat in, in het volgende dorp.
Staat daar Anton PieckHij heeft al sinds 83 daar zijn eigen vijver, een pieckiaans bruggetje (zou het ook leuk doen in de Game of Thrones) en zijn hoofd op een sokkel.
LeukHa leuk, dan weet ik precies waar je wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker weer voor buiten fietsen wezen wel vandaag!
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week in een nostaligsche bui meegepakt; een plak op brood gedaan.
En het brood daarna zonder smac opgegeten
Edit 2: een andere besteld...een wittequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik heb uiteindelijk een zwarte besteld en net een verzendbevestiging gekregen. Ik ben benieuwd. Hij was wel 40 euro goedkoper geworden in het weekend.
Blurghhhhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Het is voor het goede doel
CUL / Kook mee met CUL: jaren '50-'70, 12-18 oktober
Weet alleen niet of ik compleet jaren 70 ga of ik er toch een beetje moderne twist aan geef.
Oh als je gezond bent hoeft dat helemaal nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Verlies van spieren?
(Te-) weinig inname van vit/min/etc etc
Oow dat kan ik straks wel maken; dat is allemaal in huisquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Blurghhhh
Mijn moeder is aan het verhuizen, had nog een heel oud recept uit een kookboek uit 1975 liggen voor chili con carne
Blik bruine bonen
Gehakt
Bouillonblokje
Kan ook met witte bonen of capucijners, was de variatietip
![]()
![]()
![]()
![]()
Blakend! Voor zover ik weet althansquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh als je gezond bent hoeft dat helemaal niet
Goeie chili wel!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Blurghhhh
Mijn moeder is aan het verhuizen, had nog een heel oud recept uit een kookboek uit 1975 liggen voor chili con carne
Blik bruine bonen
Gehakt
Bouillonblokje
![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk duidelijkheid voor je.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:
Oh jaaaa dat moest ik op mijn 17e maken voor mijn allereerste gezin waar ik werkte eind jaren 70quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Blurghhhh
Blik bruine bonen
Gehakt
Bouillonblokje
![]()
![]()
![]()
![]()
Prima prima!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Blakend! Voor zover ik weet althans
Hoe gaat het eigenlijk met jou, zo inmiddels een flinke poos na je operatie?
Ik doe m'n waterdichte jassen altijd in de was met zulk wasmiddel:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Edit 2: een andere besteld...een witte![]()
Ga wel nog even kijken bij ‘onderhoud’.
Ach, die ouwe is ook wit en ging gewoon in de wasmachine
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Prima prima!
Paar coronakilo's want tijd echt veel te weinig bewogen en veel teveel gewerkt en gepoogd maar beetje te overleven
Van mijn chirurg moest ik vooral niet zo zeiken op mezelf en blij zijn want gaat top endezo.
Qua gewicht enzo gaat nu beter en het leven is op wat pandemie na superfantastisch.
Al is ook dat geen ramp, heb een werkkamer gemaakt die frigging awesome is en ik probeer elke dag zo laat mogelijk op te staan want geen ochtendmens en nu reistijd dus dat is a-ma-zing-ly fijn
Ja mooi hèquote:
Ik ben inderdaad goed geholpen. Vandaag is een fijn dagje tot nu toe, goeie afwisseling van afspraken - nuttige klusjes - ontspannende dingetjes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eindelijk duidelijkheid voor je.![]()
Ben je ondertussen geholpen met de eerdere tips met ‘lijstje’?
Mijn ‘todo’ lijstje van planten bestellen lag er al een week of vier.
Eindelijk afgevinkt.
Oh ja, gezinshulp, dat woord zocht ik toevallig vanmorgen en kon er niet opkomenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh jaaaa dat moest ik op mijn 17e maken voor mijn allereerste gezin waar ik werkte eind jaren 70
Dankquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja mooi hè![]()
Heb je nog een paar pareltjes geappt
Supervetquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:41 schreef Sarabi het volgende:
Klaar voor Halloween
Grim Reaper
[ afbeelding ]
Vampire Gnome
[ afbeelding ]
Ja, dat is het enige dat ik minder vind. Is wel volgens het patroon maar misschien toch nog zelf tanden haken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:42 schreef Tele6 het volgende:
Die zijn leuk @:Sarabiik vind de Grim Reaper wel schattig
Zijn het nou satéprikkers als slagtanden?
Altijd leukquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Supervet![]()
Goeie reminder wel, kind hier wil heel graag Halloween vieren
Moet nog even een outfit en gepast eng eten bedenken
Of ze misschien in wat wit/grijs/bruine verf dopen zodat ze er minder uitzien als satéprikkers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, dat is het enige dat ik minder vind. Is wel volgens het patroon maar misschien toch nog zelf tanden haken.
De grim reaper is voor op het kantoor van mijn man
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:41 schreef Sarabi het volgende:
Klaar voor Halloween
Grim Reaper
[ afbeelding ]
Vampire Gnome
[ afbeelding ]
Ja wel gaan wel iets met zijn drietjes gewoon doen hier denk ikquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Altijd leuk
Ik mis wel de Halloweenfeestjes
Dat is nog een slimmer ideequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of ze misschien in wat wit/grijs/bruine verf dopen zodat ze er minder uitzien als satéprikkers.
Ik heb t een aantal jaar gedaan. Gezinsverzorging..via een 'maatschappijke dienstverleningsklub' in Utrecht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja, gezinshulp, dat woord zocht ik toevallig vanmorgen en kon er niet opkomen![]()
Zekersquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb t een aantal jaar gedaan. Gezinsverzorging..via een 'maatschappijke dienstverleningsklub' in Utrecht.
Werkte 5 dagen in de week en vaak 2 gezinnen op 1 dag.
Vaak bij gezinnen met gehandicapte kinderen die nog thuiswoonden om de moeder de ontlasten als er nog meer kinderen waren of ter ver anging van een ontbrekende moeder door wat voor oorzaak ook.
Was best zwaar..w.s. omdat ik zelf nog zo jong was.
Hé, dank voor de tip. De nieuwe jas past niet in de wasmachine, helaasch.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe m'n waterdichte jassen altijd in de was met zulk wasmiddel:
[ [url=https://i8.amplience.net/i/jpl/py_5C0K0001-000_a?qlt=92&w=750&h=750&v=1%201x,%20https://i8.amplience.net/(...)&v=1%203x]afbeelding[/url] ]
Daarmee heb ik witte jasjes weer wit gekregen. Je kunt daarna wassen met een impregneermiddel om het weer waterdicht te maken.
Dat moet je met softshell jassen niet doen, want die hebben dat impregneermiddel niet nodig. Al zag ik dat ze ook een speciaal spullie hebben voor softshell jassen.
+ ik heb daarvan geleerd dat ik niet in de wieg gelegd ben voor werken met kinderenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Zekers
Dat zijn flinke verantwoordelijkheden
Mooie woordkeuze welquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:52 schreef Blues het volgende:
[..]
+ ik heb daarvan geleerd dat ik niet in de wieg gelegd ben voor werken met kinderen
Pun intended?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooie woordkeuze wel![]()
Ik heb één ochtend met peuters gewerkt, even ongevallen tijdens een stage. Toen wist ik wel 'helllll no'
Sommige van die kwijlfabrieken had ik graag even een tikje gegeven jaquote:
Volgens mij is het middel ook geschikt voor handwasquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hé, dank voor de tip. De nieuwe jas past niet in de wasmachine, helaasch.
De vorige ( bijna vorige) spoot ik vanish op voor de vlekken, wolwasprogramma, uithangen en een spuitbus anti rain erop, buiten. Drogen in de schuur.
Sjah de een zag exotische welvingen en de ander een bloedstollend verhitte aanblik?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:15 schreef Candaasje het volgende:
....oh een 'zorse'. Een kruising tussen een zebra en een fjord. (God knows why)![]()
Zoiets zal het wel geweest zijn jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sjah de een zag exotische welvingen en de ander een bloedstollend verhitte aanblik?
Je denkt dat e.e.a. in scene is gezet? Niet gewoon samen in de wei ergens en paar maanden later dat iemand dacht "euh...?"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel geweest zijn ja![]()
Hoewel ik dan denk dat vooral degenen die het dier gefokt hebben er een stijfje van kregen.![]()
Nee dit is bewust gefokt. Het dier kwam van een verzamelaar in Nederland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je denkt dat e.e.a. in scene is gezet? Niet gewoon samen in de wei ergens en paar maanden later dat iemand dacht "euh...?"
Hoe heet dat? Een alpama?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:27 schreef Candaasje het volgende:
De opvang heeft trouwens ook een kruising tussen een lama en een alpaca. Dat was niet de bedoeling en wel een euh..uitstapje in de wei.
Of een lapacaquote:
Deze Achterhoeker, nu Tukker kent het wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:35 schreef Tally het volgende:
@:candaasje Mijn vader is gek op vocking worst. En zijn amsterdamse collega’s kennen het niet dus hij neemt nog wel eens eentje mee naar het werk
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:27 schreef Candaasje het volgende:
De opvang heeft trouwens ook een kruising tussen een lama en een alpaca. Dat was niet de bedoeling en wel een euh..uitstapje in de wei.
Jup leverworstquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:36 schreef Lonaa het volgende:
Maar het is toch gewoon een soort droge leverwort, toch? Beetje Hausmacher-achtig?
Ik ken dat laatste niet. Maar ja, wel vrij stevig. En beetje bruin-grijzig van kleur.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:36 schreef Lonaa het volgende:
Maar het is toch gewoon een soort droge leverwort, toch? Beetje Hausmacher-achtig?
Hausmacher is een soort droge, stevige leverworstquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ken dat laatste niet. Maar ja, wel vrij stevig. En beetje bruin-grijzig van kleur.
Wel makkelijk te houden, tegen de schemering rol je m zo naar de stal, en sochtends weer naar een vers plekje met grasquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is meer een kruising tussen een zeehond en een alpaca?
Ik moet nu al een beetje overgeven eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hausmacher is een soort droge, stevige leverworst
Als ik zie wat jij allemaal eet heb jij geen recht vna overgeven vriend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moet nu al een beetje overgeven eigenlijk.
Lever is wel zo intens vies... alles wat daarvan gemaakt wordt.... Ananas maakt het zelfs niet eetbaarder.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als ik zie wat jij allemaal eet heb jij geen recht vna overgeven vriend.
De lama's hier rennen gewoon naar de plek waar je ze wil hebben (wei of paddock) en als je ze terug wil hebben zet je de deur gewoon weer open en gooit wat vers eten neer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel makkelijk te houden, tegen de schemering rol je m zo naar de stal, en sochtends weer naar een vers plekje met gras
Vockingworst met ananas..........quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Lever is wel zo intens vies... alles wat daarvan gemaakt wordt.... Ananas maakt het zelfs niet eetbaarder.
Ik overweeg nog kippenlevers in spek te maken voor de Kook mee met CULquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Lever is wel zo intens vies... alles wat daarvan gemaakt wordt.... Ananas maakt het zelfs niet eetbaarder.
Ik moet dus echt terugdenken aan de jaren '80 waarin mijn moeder op de markt bij de poelier (diezelfde van de kiprollade) kippelevers kocht in bulk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik overweeg nog kippenlevers in spek te maken voor de Kook mee met CUL![]()
LeverworstLeverpastei
Pate
bonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moet dus echt terugdenken aan de jaren '80 waarin mijn moeder op de markt bij de poelier (diezelfde van de kiprollade) kippelevers kocht in bulk.
Die werden dan met een handje spekblokjes erbij gebakken, en dan met aardappelen en grote bonen ("stuffies") opgediend. De horror.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:15 schreef Candaasje het volgende:
Maar ja goed, ik vond (vind) kattenvoer ook lekker ruiken en Vockingworst(kent de rest dat? Is vrij Utregggs geloof ik, dus Blues en Tally zouden het wel herkennen) ook lekker.
Kook Mee is een hele week nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:46 schreef Candaasje het volgende:
Ik pas![]()
Ik doe vanavond niet mee, want heb nog spullen voor bulgur in huis en daar heb ik veel meer zin in|
EDIT: oh wacht, het is pas dinsdag. Ik ben al een dag verder in mijn hoofd...
Ik vind dit seizoen sowieso een stuk beter dan de laatste paar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kook Mee is een hele week nu.
Ik vind de laatste twee afleveringen van Wie is de Mol? erg leuk. Dat houdt de moed er in. Bijna executie, ben benieuwd.
Ik ook. Begint een beetje op de eerste series te lijkenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind dit seizoen sowieso een stuk beter dan de laatste paar.
Inderdaadquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook. Begint een beetje op de eerste series te lijken
Eensch. Drom zei ik, dat ik plaatjes miste.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:09 schreef golfer het volgende:
Qua duidelijke communicatie is dat schema van Ierland toch iets sneller en beter begrijpbaar dan de Nederlandse versie:
[ link | afbeelding ]
huhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:23 schreef Tally het volgende:
Mijn moeder maakt sambal van kippelevertjes.
???quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:23 schreef Tally het volgende:
Mijn moeder maakt sambal van kippelevertjes.
Jazeker ken ik dat. Heerlijk!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:15 schreef Candaasje het volgende:
Smac.... daar maakten m'n ouders nog wel eens macaroni mee. Wel lang geleden.
Ooit vrat ik dat gewoon weg, los uit het vuistje zelfs. Maar ja goed, ik vond (vind) kattenvoer ook lekker ruiken en Vockingworst(kent de rest dat? Is vrij Utregggs geloof ik, dus Blues en Tally zouden het wel herkennen) ook lekker.![]()
Huhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:26 schreef borisz het volgende:
Mocht ik weer eens naar Utreg gaan dan moet ik maar langs bij Café Ten Bestehttps://www.ad.nl/koken-e(...)il-snacken~a2aea257/
Ik heb wel eens zo'n periode dat ik lever op brood veel eet. Heerlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Same herequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moet nu al een beetje overgeven eigenlijk.
Kweeperen zag ik bij eens bij een Turkse winkel en wist niet wat het was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:20 schreef Clubsoda het volgende:
Op weg naar de bakker kwamen we een bak kweeperen, gratis mee te nemen. Ik ben nu aan het bedenken of ik er Quittengelee of Dulce de membrillo van wil maken.
D66 of VvE? vanavond weer een bestuursvergadering van de VvE (en de andere 2 hebben niet zoveel van vergaderstukken begrepen, alles ligt op een grote digitale hoop). Volgende week dinsdag gaan we met z'n allen in teams proefvergaderen (kijken of iedereen contact kan krijgen) en de 27e gaat het voor het ecchiequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:09 schreef borisz het volgende:
Vanavond mijn eerste bestuursvergadering als penningmeester. Mag direct aan de bak met begroting 2021.
Al is het niet zo heel spannend. Er ligt tenslotte een MJBP en die staat nog overeind.
Wel digitaal.
D66.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
D66 of VvE? vanavond weer een bestuursvergadering van de VvE (en de andere 2 hebben niet zoveel van vergaderstukken begrepen, alles ligt op een grote digitale hoop). Volgende week dinsdag gaan we met z'n allen in teams proefvergaderen (kijken of iedereen contact kan krijgen) en de 27e gaat het voor het ecchie
Ik vind het anders niet zo vreemd. In de eerste golf was het voor veel mensen nog 'ver weg', nu we meer testen kennen we allemaal wel iemand die positief getest is. Misschien niet met grote gevolgen, maar voelt toch dichterbij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lullig begin van Rutte: ‘velen van u zullen, net zoals ik, de afgelopen weken zorgen hebben gehad om bekenden.’ De Kerona is nu blijkbaar pas echt, het heeft Den Haag bereikt
Dat bedoel ik. Oké, driekwart van het land merkte er toen weinig van, maar hij gaat zo wel lekker aan die andere kwart voorbij. Die toen ook zonder testen genoeg besmette mensen kende. Hoezo Samen tegen Corona?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het anders niet zo vreemd. In de eerste golf was het voor veel mensen nog 'ver weg', nu we meer testen kennen we allemaal wel iemand die positief getest is. Misschien niet met grote gevolgen, maar voelt toch dichterbij.
Ik nu dus nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik merk dat ook heel erg hoor. Ik hoor het ook van iedereen, dat ze steeds meer gevallen steeds dichterbij zien om zich heen.
Ik vind dus niet dat hij daar aan voorbij gaat door aan het grotere gevoel nu te erkennen. Maar ach, er is altijd wel iemand ontevreden hoe hij het ook zou zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat bedoel ik. Oké, driekwart van het land merkte er toen weinig van, maar hij gaat zo wel lekker aan die andere kwart voorbij. Die toen ook zonder testen genoeg besmette mensen kende. Hoezo Samen tegen Corona?
Ja echt hequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lullig begin van Rutte: ‘velen van u zullen, net zoals ik, de afgelopen weken zorgen hebben gehad om bekenden.’ De Kerona is nu blijkbaar pas echt, het heeft Den Haag bereikt
Ieder zijn meningquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind dus niet dat hij daar aan voorbij gaat door aan het grotere gevoel nu te erkennen. Maar ach, er is altijd wel iemand ontevreden hoe hij het ook zou zeggen.
Wanneer zou je gaan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:18 schreef borisz het volgende:
To annuleer vakantie or to wel vakantie vieren? Ik mag nog even nadenken. Maar ja als er niets open is.... Of met veel gedoe... Dan maar weekje thuis.
Wanneer zou je vakantie hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:18 schreef borisz het volgende:
To annuleer vakantie or to wel vakantie vieren? Ik mag nog even nadenken. Maar ja als er niets open is.... Of met veel gedoe... Dan maar weekje thuis.
quote:
Eerste week november.quote:
Mwah ik denk dat veel misschien wel onderschatten hoe het hier ging. Dat heeft echt wel iets met de mensen gedaan. En dan nu weer zo'n opmerking.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:18 schreef Barreltje het volgende:
+1 op myraela... het is verder ook wel hoe je het wil horen hoor...
Dan kunnen we samen thuisblijvenquote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:18 schreef Barreltje het volgende:
+1 op myraela... het is verder ook wel hoe je het wil horen hoor...
Dit. Het klinkt (voor mij!) nu alsof het voor het eerst echt erg is. Maar dat was het in het voorjaar in ons deel van het land ook al.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah ik denk dat veel misschien wel onderschatten hoe het hier ging. Dat heeft echt wel iets met de mensen gedaan. En dan nu weer zo'n opmerking.
Zal inderdaad niets achter zitten maar leuk is anders.
In je persoonlijke kring ook echt??quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik nu dus nietKen nu een stuk of tien positief geteste mensen irl. Twee flink ziek, de rest weinig symptomen. In het voorjaar kende ik (buiten mijn werk, want dan wordt het bizar) zeker 30 mensen die flink ziek waren en al dan niet bewezen besmet. En waarschijnlijk nog hopen meer mensen met weinig symptomen die destijds niet getest werden.
Gestoofd met kip is ook lekker, hartig en frisquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:20 schreef Clubsoda het volgende:
Op weg naar de bakker kwamen we een bak kweeperen tegen, gratis mee te nemen. Ik ben nu aan het bedenken of ik er Quittengelee of Dulce de membrillo van wil maken.
Ja. De een kende ik beter dan de ander. Maar verschillende jonge mensen met de typische (lichte) klachten in mijn omgeving. Drietal ouderen (kende ik via mijn ouders) die overleden zijn. Eentje nog mogen verzorgen toen ik in het ziekenhuis werkte.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In je persoonlijke kring ook echt??
Dat is wel insane veel. In maart is een vriend van de man dichtbij het randje geweest, die geniet nu nog steeds van de gevolgen.
Nu dus vooral collega's als uit diverse vriendrichtingen.
Zijn moeder is in coronatijd overleden en hij heeft haar vrijwel niet kunnen bezoeken daardoor in die tijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik moest ook aan zijn moeder denken, maar heb het idee dat hij daar nu niet op doelde. Maar op bekenden die nu de diagnose hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn moeder is in coronatijd overleden en hij heeft haar vrijwel niet kunnen bezoeken daardoor in die tijd.
Ik snap deze opmerking dus even niet zo
Zat op aan te merken qua overheidsadviezen en -aanpak hoor, maar dit deel ik absoluut niet met je
Oh, die zag ik liggen bij de AH. Lekker dus?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:37 schreef Myraela het volgende:
Ik heb voor het eerst een 'dino meloen'. Stiekem kocht ik hem alleen vanwege de naam. Maar hij is echt superlekker zoet.
Ik zit vrij dicht op het vuur. De ernst en het persoonlijke leed werd én wordt daar echt wel ingezienquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik moest ook aan zijn moeder denken, maar heb het idee dat hij daar nu niet op doelde. Maar op bekenden die nu de diagnose hebben.
Maar we kunnen niet in zijn hoofd kijken en hoeven het niet eens te zijn
Echt een aanrader. Misschien had ik toevallig gewoon een perfect rijpe, maar die mazzel heb ik met andere soorten meloen zelden. Volgende keer neem ik er meer mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Isabeau het volgende:
Oh, die zag ik liggen bij de AH. Lekker dus?
Hij gaat morgen in m'n karretjequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:37 schreef Myraela het volgende:
Echt een aanrader. Misschien had ik toevallig gewoon een perfect rijpe, maar die mazzel heb ik met andere soorten meloen zelden. Volgende keer neem ik er meer mee.
Ik denk dat ik het anders gehoord heb jij dan, ik hoorde niet meer dan "voor meer en meer mensen wordt het steeds reëeler en komt het dichterbij". Niet regio of stad gebonden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja. De een kende ik beter dan de ander. Maar verschillende jonge mensen met de typische (lichte) klachten in mijn omgeving. Drietal ouderen (kende ik via mijn ouders) die overleden zijn. Eentje nog mogen verzorgen toen ik in het ziekenhuis werkte.
Vriendin die twee maanden doodziek is geweest. Buurman op de IC.
Collega die op het randje lag, samen met haar man.
Dus ja, mij raakt zo’n inleiding.
Ik was al misselijk...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik overweeg nog kippenlevers in spek te maken voor de Kook mee met CUL![]()
LeverworstLeverpastei
Pate
Dat hoorde ik er ook inquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het anders gehoord heb jij dan, ik hoorde niet meer dan "voor meer en meer mensen wordt het steeds reëeler en komt het dichterbij". Niet regio of stad gebonden.
En dat is niet te ontkennen - meer mensen hebben corona of hebben het gehad, dus je zult nu sowieso meer mensen kennen die corona hebben of gehad hebbenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het anders gehoord heb jij dan, ik hoorde niet meer dan "voor meer en meer mensen wordt het steeds reëeler en komt het dichterbij". Niet regio of stad gebonden.
Het was in het voorjaar voor veel mensen in Drenthe ook een ver van m'n bed schow. Voor mij kwam het alleen maar dichtbij omdat ik besmette en zieke familie in Arnhem had. Hier kende ik niemand die ziek was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lastige keuze, maar netjes als je het zou afzeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou morgen 15:30-17:00 training gaan geven, waarschijnlijk met meer dan 4 aanwezigen![]()
De nieuwe regels gaan 18:00 in maar ik vind het eigenlijk niet sjiek om dan net daarvoor nog wat te organiseren.![]()
Dus ik denk dat ik het maar ga afzeggen en morgen in m'n eentje sporten...
Zoals ananas in de zuurkool?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Gestoofd met kip is ook lekker, hartig en fris
Ik twijfel nog wel of ik eerst moet wachten tot het bestuur een algemeen bericht uitdoet voor ik mijn ene training afzeg. Want het lijkt erop dat we álle trainingen gaan afzeggen, tenzij mensen zo gek zijn om dingen in groepjes van 4 te gaan organiseren. Maar het bestuur wacht op een bericht van de landelijke bond, en wie weet hoe lang dat duurt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lastige keuze, maar netjes als je het zou afzeggen.
Want dat is het nadeel van maatregelen die een dag later pas ingaan (wat ik ook snap, meteen invoeren levert vast meer gedoe op dan een dagje doorsukkelen en zeker voor de horeca is het al ellendig)... om 15.00 uur is de situatie al net zo ernstig als die om 18.01 uur is.
Op anderhalve meter mag je toch met 30 in een ruimte? Het is wel vaag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:52 schreef Myraela het volgende:
Wij hadden afgelopen donderdag onze proefles stijldansen. Toen hebben we het inschrijfformulier ingevuld, maar ik moet het geld nog overmaken. Nu voel ik me eigenlijk lullig om af te zeggen zonder te betalen, maarja, dat dansen zit er ook niet in als ik de regels goed begrijp.
Ja, het gaat om die sportregel inderdaad. Al vind ik die regel een beetje krom. Of we nou in duo (huishouden) samen dansen en netjes afstand houden, of met allemaal vreemde in een sportschool staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:53 schreef Tele6 het volgende:
Op anderhalve meter mag je toch met 30 in een ruimte? Het is wel vaag.
Hmm, lijkt te gaan over binnenruimtes waar mensen zitten. En 'er mag alleen individueel worden gesport' dus dat wordt 'm niet met dansen.
Ja. Kan iemand niet ff een schema of zo voor me tekenen, want ik zie het niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:59 schreef Lonaa het volgende:
Die sportregel is sowieso wat onduidelijk.
True. Maar even wachten tot de update van rijksoverheid.nl.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:59 schreef Lonaa het volgende:
Ja en die 30 man zou gelden in binnenruimtes waar gezeten wordt. Maar hoeveel mensen dan in binnenruimtes waar je niet kunt zitten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik bedoel, wat staat hier eigenlijk:
Sporten is alleen nog beperkt mogelijk:
Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.
Dus indiidueel of teamverband = 4 personen? Of geld het ook individieel met max 4 personen?
En groepslessen, die zijn individueel, maar wel...in een groep in dezelfde ruimte. Met afstand.
Ja, hoe zit het bij voorbeeld met zwembad? Mag mijn vrijwilligerswerk daar wel nog doorgaan? Bestuur is het aan het uitzoeken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:59 schreef Lonaa het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |