Geen slaboontjes, wel sperziebonen. Ik ga straks weer oogsten, ze blijven maar groeien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lijkt op sperzieboontjes. Mensen kweken ze zelf nog wel eens. @:Lucky_Strike had jij ze?
Hou je er niet van omdat je er maagpijn van krijgt, of gewoon helemaal niet van de smaak/textuur?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham. Maar ik hou dan ook niet van bladerdeeg. Krijg ik altijd maagpijn van.
Het is me gaan tegenstaan door de maagpijn. Maar ik heb het altijd verleidelijk gevonden, maar het valt ook gewoon tegen na de eerste hap. Ik vind een worstenbroodje bijvoorbeeld ook veel lekkerder dan een saucijzenbroodje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Candaasje het volgende:
Hou je er niet van omdat je er maagpijn van krijgt, of gewoon helemaal niet van de smaak/textuur?
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al heb ik eigenlijk ook geen idee wat nu het gemiddelde (niet bijzonder geīnteresseerd in koken/eten) kerstdiner bij mensen thuis zou zijn.
Op een pannekoekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham.
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?
Dat is vooral met kinderen, denk ik. Al doe ik het stiekem ook regelmatig alleen met m'n vriend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?
Ah. Nee, ik ben echt dol op bladerdeegquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is me gaan tegenstaan door de maagpijn. Maar ik heb het altijd verleidelijk gevonden, maar het valt ook gewoon tegen na de eerste hap. Ik vind een worstenbroodje bijvoorbeeld ook veel lekkerder dan een saucijzenbroodje.
Dat vinden veel mensen nog spannendquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.
Kerstdiners ken ik pas hier van Fok!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Met kerst gourmetten vond ik altijd handig omdat iedereen zijn eigen voorkeur kon eten. Zus en ik worden ziek van vis, dus geen optie, de vegetarier in het gezelschap kan ook eigen dingen kiezen, mijn vader at echt geen kaas.
Maar bij kerst diners hadden we toch altijd wel vlees wat je niet op een donderdagavond op tafel zette, vaak wat meer soorten groenten op tafel, een gang extra, meer moeite voor een dessert.
Een van de lekkerste kerstdiners: Mijn moeder had pannenkoeken gebakken en mijn vader had een heerlijke ragout gemaakt. En een ander, gewoon draadjesvlees, rode kool en puree. Ik was toen een paar jaar uit huis, en maakte dat zelf nooit, at het alleen bij m'n ouders. Broer en zus net zo dus op ons verzoek. We hebben zo gesmuldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kerstdiners ken ik pas hier van Fok!
Sinds een paar jaar maak ik op kerstavond meerdere gangen maar daarvoor was het gourmetten of gewoon normaal avondeten zoals elke dag.
Vind het allemaal heerlijk, mag ook als het niet kerst isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik keek meer naar de lijstjes van Isa. Al klinkt het nog steeds wel kleiner en minder bijzonder. Kippenpasteitjes is wel vlees, maar vind ik ook een beetje een restverwerking. Al heb ik eigenlijk ook geen idee wat nu het gemiddelde (niet bijzonder geīnteresseerd in koken/eten) kerstdiner bij mensen thuis zou zijn. Ik denk een beenhammetje, sperziebonen met spek, pommes duchesse en stoofperen ofzo? Ik denk dat best veel mensen nog steeds een pasteitje vooraf eten trouwens.
Dat is fijn terug thuis komenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een van de lekkerste kerstdiners: Mijn moeder had pannenkoeken gebakken en mijn vader had een heerlijke ragout gemaakt. En een ander, gewoon draadjesvlees, rode kool en puree. Ik was toen een paar jaar uit huis, en maakte dat zelf nooit, at het alleen bij m'n ouders. Broer en zus net zo dus op ons verzoek. We hebben zo gesmuld
Zondag kwam iemand hier een bak stoofpeertjes halen, is hij dol op. Zijn vriendin was er ook bij, en zij zijn ook altijd aanwezig bij de Iftar etentjes die ik organiseer. Zij is vegetarier, en hij (volgens haar) nu ook. Op mijn opmerking, dan hoef ik jou ook niet te vragen voor draadjesvlees kwam de reactie "als je dat woord zegt loopt het water in m'n mond, daarvoor maak ik een uitzondering"quote:
Oh dat is wel een goede, dat ga ik ook een keer doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef Syrena het volgende:
Bij de laatste keer gourmetten hadden we nachos gemaakt in de pannetjes(ik heb zo'n raclette-ding, pannetjes kunnen ook onder het warmte-element).
Waren zo door een enorme zak heen
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.
Hmm bij ons was dat vroeger echt een kerstding hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mij
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mij
In mijn frequent vleeseetdagen misschien twee keer rollade gegeten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nope, staat zeker niet standaard op het menuquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wij hadden eerst die rollen en later van die blokken met 2 verschillende smaken ijsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:35 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg altijd theelepeltjes koffie van oma toen ik een baby was. "toen kon dat nog". Kennelijk heeft dit de koffieverslaving wel wat versterkt.
Verder kregen we daar altijd een plak van zo'n rol roomijs met taaie koekjes uit de vriezer. Was beste ijsje ooit. Later nog wel eens gekocht toen ik het ergens zag liggen. Was smerig.
Hier ook niet..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm bij ons was dat vroeger echt een kerstding hoor.
Of andere feestelijkheden
Hehe ja.. herkenbaarquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij hadden eerst die rollen en later van die blokken met 2 verschillende smaken ijs
Ik krijg sowieso niet meer dan 1 kerstpakket.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstElke maand rollade haal ik niet, maar zeker om de maand.
Met kerstpakketten enzo krijgen we ook best veel rollades en zo.
Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederlandquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstElke maand rollade haal ik niet, maar zeker om de maand.
Met kerstpakketten enzo krijgen we ook best veel rollades en zo.
Hier liggen op vrijdag en zaterdag bij Poiesz supermarkten ook altijd -grote- rollades in de vitrines.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederland
Veel broccoli en tomaten hier. Laatste van om de hoekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Hier ligt vooral kool.
Ik hou niet van kool.
Mag je wel kool eigenlijk?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Blijkbaar is de grond hier speciaal, want jaarlijks kool verbouwen op hetzelfde veld schijnt eigenlijk niet te kunnen.
Groene kool, boerenkool, spitskool, het groeit er allemaal.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Mag je wel kool eigenlijk?
Zin in oldskool spitskool met papje en nootmuskaat nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |