abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195603861

_O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195603879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Lijkt op sperzieboontjes. Mensen kweken ze zelf nog wel eens. @:Lucky_Strike had jij ze?
Geen slaboontjes, wel sperziebonen. Ik ga straks weer oogsten, ze blijven maar groeien.
Volgende jaar groeien er hopelijk nog meer peulvruchten in de tuin. Ik zie het wel zitten om zelf zwarte bonen enzo te kweken.

Ik heb trouwens, geīnspireerd door jou, nu een hele voorraad aan gekookte kikkererwten, zwarte bonen, etc staan. Niet in de vriezer maar in weckpotten. Hartstikke handig O+
Spoilers!
pi_195603898
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Of garnalencocktail *O*
Was vroeger echt m'n favoriete voorgerecht in restaurantjes, maar zag je ineens nergens meer.
pi_195603911
Ik heb garnalen toch altijd zo smerig gevonden. Net zoals mosselen. Zit je een beetje die darmen op te eten enzo :{w

Pasteitjes maak ik trouwens ook nog wel eens. Alleen gelijk weer een aardig klusje, want alles zelf maken, tot de pasteibakjes aan toe natuurlijk.
pi_195603932
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham. Maar ik hou dan ook niet van bladerdeeg. Krijg ik altijd maagpijn van.
pi_195603950
Ik zag net in dat lijstje kalfstong staan. Ik ga vandaag dus diverse prepraten van tongen (1 tong...2 tongen.. klinkt raarr...naja zal wel) bekijken. Van kat, rat, konijn, rund, humane foetus. (Ik ben nu bezig met de voorbereiding)

Komt wel dichtbij zo :')
pi_195603954
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham. Maar ik hou dan ook niet van bladerdeeg. Krijg ik altijd maagpijn van.
Hou je er niet van omdat je er maagpijn van krijgt, of gewoon helemaal niet van de smaak/textuur? :o
pi_195603976
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Candaasje het volgende:
Hou je er niet van omdat je er maagpijn van krijgt, of gewoon helemaal niet van de smaak/textuur? :o
Het is me gaan tegenstaan door de maagpijn. Maar ik heb het altijd verleidelijk gevonden, maar het valt ook gewoon tegen na de eerste hap. Ik vind een worstenbroodje bijvoorbeeld ook veel lekkerder dan een saucijzenbroodje.
pi_195603980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Al heb ik eigenlijk ook geen idee wat nu het gemiddelde (niet bijzonder geīnteresseerd in koken/eten) kerstdiner bij mensen thuis zou zijn.
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?
pi_195604007
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham.
Op een pannekoek *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195604016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:54 schreef PdeHoog het volgende:
Op een pannekoek *O*
Of bij patat. :9
pi_195604038
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.
pi_195604055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is vooral met kinderen, denk ik. Al doe ik het stiekem ook regelmatig alleen met m'n vriend. :D Lekker filmpje erbij aan.
pi_195604117
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het is me gaan tegenstaan door de maagpijn. Maar ik heb het altijd verleidelijk gevonden, maar het valt ook gewoon tegen na de eerste hap. Ik vind een worstenbroodje bijvoorbeeld ook veel lekkerder dan een saucijzenbroodje.
Ah. Nee, ik ben echt dol op bladerdeeg :D Vond het brood rond worstenbroodjes altijd zo droog en stug.

Maar ragout op een pannenkoek is ook lekker inderdaad. Of op brood. Ja waarop niet eigenlijk?
*noteert champignonnenragout voor aankomend weekend*
pi_195604154
Met kerst gourmetten vond ik altijd handig omdat iedereen zijn eigen voorkeur kon eten. Zus en ik worden ziek van vis, dus geen optie, de vegetarier in het gezelschap kan ook eigen dingen kiezen, mijn vader at echt geen kaas.

Maar bij kerst diners hadden we toch altijd wel vlees wat je niet op een donderdagavond op tafel zette, vaak wat meer soorten groenten op tafel, een gang extra, meer moeite voor een dessert.
We have far more in common than that which devides us..
pi_195604156
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.
Dat vinden veel mensen nog spannend :D of snijden hem dan in plakjes
pi_195604198
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Met kerst gourmetten vond ik altijd handig omdat iedereen zijn eigen voorkeur kon eten. Zus en ik worden ziek van vis, dus geen optie, de vegetarier in het gezelschap kan ook eigen dingen kiezen, mijn vader at echt geen kaas.

Maar bij kerst diners hadden we toch altijd wel vlees wat je niet op een donderdagavond op tafel zette, vaak wat meer soorten groenten op tafel, een gang extra, meer moeite voor een dessert.
Kerstdiners ken ik pas hier van Fok!
Sinds een paar jaar maak ik op kerstavond meerdere gangen maar daarvoor was het gourmetten of gewoon normaal avondeten zoals elke dag.
pi_195604268
Snotterige asperges uit een potje met een plakje kleffe ham er omheen ;(

Dan doe mij maar die garnalencocktail :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195604281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Kerstdiners ken ik pas hier van Fok!
Sinds een paar jaar maak ik op kerstavond meerdere gangen maar daarvoor was het gourmetten of gewoon normaal avondeten zoals elke dag.
Een van de lekkerste kerstdiners: Mijn moeder had pannenkoeken gebakken en mijn vader had een heerlijke ragout gemaakt. En een ander, gewoon draadjesvlees, rode kool en puree. Ik was toen een paar jaar uit huis, en maakte dat zelf nooit, at het alleen bij m'n ouders. Broer en zus net zo dus op ons verzoek. We hebben zo gesmuld
pi_195604302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, ik keek meer naar de lijstjes van Isa. Al klinkt het nog steeds wel kleiner en minder bijzonder. Kippenpasteitjes is wel vlees, maar vind ik ook een beetje een restverwerking. Al heb ik eigenlijk ook geen idee wat nu het gemiddelde (niet bijzonder geīnteresseerd in koken/eten) kerstdiner bij mensen thuis zou zijn. Ik denk een beenhammetje, sperziebonen met spek, pommes duchesse en stoofperen ofzo? Ik denk dat best veel mensen nog steeds een pasteitje vooraf eten trouwens.
Vind het allemaal heerlijk, mag ook als het niet kerst is :D
Of i.p.v. beenham varkenshaas met champignonsaus, of hertenbiefstuk.
En soep of idd garnalencocktail vooraf. En toe ijs met chocoladesaus, slagroom en fruit.
En volgende dag gourmetten :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_195604306
Ik moet eigenlijk maar eens gaan bedenken wat ik deze kerst wil eten. :9 En wat er kan. Hoop toch eigenlijk niet de hele kerst maar met z'n tweetjes door te brengen.
pi_195604316
Pannenkoek met ragout wil ik nog steeds een keer proberen maar durf ik nooit te bestellen. Slaat nergens op.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_195604384
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een van de lekkerste kerstdiners: Mijn moeder had pannenkoeken gebakken en mijn vader had een heerlijke ragout gemaakt. En een ander, gewoon draadjesvlees, rode kool en puree. Ik was toen een paar jaar uit huis, en maakte dat zelf nooit, at het alleen bij m'n ouders. Broer en zus net zo dus op ons verzoek. We hebben zo gesmuld
Dat is fijn terug thuis komen O+
pi_195604469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is fijn terug thuis komen O+
Zondag kwam iemand hier een bak stoofpeertjes halen, is hij dol op. Zijn vriendin was er ook bij, en zij zijn ook altijd aanwezig bij de Iftar etentjes die ik organiseer. Zij is vegetarier, en hij (volgens haar) nu ook. Op mijn opmerking, dan hoef ik jou ook niet te vragen voor draadjesvlees kwam de reactie "als je dat woord zegt loopt het water in m'n mond, daarvoor maak ik een uitzondering" _O-
pi_195605061
Bij de laatste keer gourmetten hadden we nachos gemaakt in de pannetjes :9 (ik heb zo'n raclette-ding, pannetjes kunnen ook onder het warmte-element).

Waren zo door een enorme zak heen :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_195605301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef Syrena het volgende:
Bij de laatste keer gourmetten hadden we nachos gemaakt in de pannetjes :9 (ik heb zo'n raclette-ding, pannetjes kunnen ook onder het warmte-element).

Waren zo door een enorme zak heen :')
Oh dat is wel een goede, dat ga ik ook een keer doen. :D

Ik doe altijd graag (vega) shoarma met paprika en ui en dan kaas erover. :9 Sowieso vooral veel kaas. :9
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:16:23 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195605540
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mij :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195605566
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mij :D
Hmm bij ons was dat vroeger echt een kerstding hoor.

Of andere feestelijkheden
pi_195605630
quote:
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.
pi_195605647
quote:

[..]

In mijn frequent vleeseetdagen misschien twee keer rollade gegeten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195605652
quote:

[..]

Nope, staat zeker niet standaard op het menu
pi_195605675
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:35 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg altijd theelepeltjes koffie van oma toen ik een baby was. "toen kon dat nog". Kennelijk heeft dit de koffieverslaving wel wat versterkt.
Verder kregen we daar altijd een plak van zo'n rol roomijs met taaie koekjes uit de vriezer. Was beste ijsje ooit. Later nog wel eens gekocht toen ik het ergens zag liggen. Was smerig.
Wij hadden eerst die rollen en later van die blokken met 2 verschillende smaken ijs :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_195605678
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.
Hier ook niet..
speklapjes, karbonade, gehaktballen... dat soort dingen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:25:29 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195605705
*O* Kiprollade van de markt in Gouda *O*

Draaide m'n pa de winkel, ging m'n moeder boodschappen doen en dan de dag erna kiprollade uit de oven. Zalig.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:26:36 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195605723
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm bij ons was dat vroeger echt een kerstding hoor.

Of andere feestelijkheden
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerst :P Elke maand rollade haal ik niet, maar zeker om de maand.

Met kerstpakketten enzo krijgen we ook best veel rollades en zo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195605739
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij hadden eerst die rollen en later van die blokken met 2 verschillende smaken ijs :D
Hehe ja.. herkenbaar :)
Met losse koekjes erbij die alsnog vies en taai waren.
pi_195605752
Ik moet ook eens ga bedenken wat te eten met kerst. Normaal niet nodig want we zijn dan niet thuis. Ik maakte alleen het toetje op kerstavond. Maar ik zie er dit jaar van komen alle dagen thuis te zijn. Ook lekker O+
pi_195605768
Mijn vriend heeft de hoop nog niet helemaal opgegeven voor ons weekje Berlijn voor kerst. Ik wel, dat gaat vast niet gebeuren.
pi_195605804
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit rollade gehad met kerst :P Elke maand rollade haal ik niet, maar zeker om de maand.

Ik krijg sowieso niet meer dan 1 kerstpakket.

En al jaren eigenlijk ook geen grote doos met etenswaren meer eigenlijk.

Laatste 3 jaar een bon van bol. Beetje saai.. maar elk jaar toch wel iets dat ik er graag van wil kopen
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:38:05 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195605907
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederland :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:39:49 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195605950
De kiprollade van de poelier in Santpoort :9~
Heb toevallig nog een rollade in de vriezer liggen. :s) met 35% en wellicht voor dit weekend.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:41:46 #42
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195605993
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederland :T
Hier liggen op vrijdag en zaterdag bij Poiesz supermarkten ook altijd -grote- rollades in de vitrines.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195606026
Hier ligt vooral kool.

Ik hou niet van kool. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:44:24 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195606041
Ik ben dol op kool; zowel rauw als gekookt :D
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:45:31 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195606064
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Hier ligt vooral kool.

Ik hou niet van kool. ;(
Veel broccoli en tomaten hier. Laatste van om de hoek :9
pi_195606084
Ik heet Kool :')
pi_195606105
Blijkbaar is de grond hier speciaal, want jaarlijks kool verbouwen op hetzelfde veld schijnt eigenlijk niet te kunnen. :')

Groene kool, boerenkool, spitskool, het groeit er allemaal. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:48:08 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195606123
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:46 schreef Tally het volgende:
Ik heet Kool :')
Ben je ook zuur?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:49:31 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195606154
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Blijkbaar is de grond hier speciaal, want jaarlijks kool verbouwen op hetzelfde veld schijnt eigenlijk niet te kunnen. :')

Groene kool, boerenkool, spitskool, het groeit er allemaal. ;(
Mag je wel kool eigenlijk?

Zin in oldskool spitskool met papje en nootmuskaat nu :9~
pi_195606184
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Mag je wel kool eigenlijk?

Zin in oldskool spitskool met papje en nootmuskaat nu :9~
:Y

Alleen nog steeds trauma's van snotgekookt spul, ik pas. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')