Geen slaboontjes, wel sperziebonen. Ik ga straks weer oogsten, ze blijven maar groeien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lijkt op sperzieboontjes. Mensen kweken ze zelf nog wel eens. @:Lucky_Strike had jij ze?
Hou je er niet van omdat je er maagpijn van krijgt, of gewoon helemaal niet van de smaak/textuur?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham. Maar ik hou dan ook niet van bladerdeeg. Krijg ik altijd maagpijn van.
Het is me gaan tegenstaan door de maagpijn. Maar ik heb het altijd verleidelijk gevonden, maar het valt ook gewoon tegen na de eerste hap. Ik vind een worstenbroodje bijvoorbeeld ook veel lekkerder dan een saucijzenbroodje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Candaasje het volgende:
Hou je er niet van omdat je er maagpijn van krijgt, of gewoon helemaal niet van de smaak/textuur?
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al heb ik eigenlijk ook geen idee wat nu het gemiddelde (niet bijzonder geīnteresseerd in koken/eten) kerstdiner bij mensen thuis zou zijn.
Op een pannekoekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik vind ragout stiekem veel lekkerder op een boterham.
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?
Dat is vooral met kinderen, denk ik. Al doe ik het stiekem ook regelmatig alleen met m'n vriend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zou dat niet nog steeds gourmetten zijn?
Ah. Nee, ik ben echt dol op bladerdeegquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is me gaan tegenstaan door de maagpijn. Maar ik heb het altijd verleidelijk gevonden, maar het valt ook gewoon tegen na de eerste hap. Ik vind een worstenbroodje bijvoorbeeld ook veel lekkerder dan een saucijzenbroodje.
Dat vinden veel mensen nog spannendquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.
Kerstdiners ken ik pas hier van Fok!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Met kerst gourmetten vond ik altijd handig omdat iedereen zijn eigen voorkeur kon eten. Zus en ik worden ziek van vis, dus geen optie, de vegetarier in het gezelschap kan ook eigen dingen kiezen, mijn vader at echt geen kaas.
Maar bij kerst diners hadden we toch altijd wel vlees wat je niet op een donderdagavond op tafel zette, vaak wat meer soorten groenten op tafel, een gang extra, meer moeite voor een dessert.
Een van de lekkerste kerstdiners: Mijn moeder had pannenkoeken gebakken en mijn vader had een heerlijke ragout gemaakt. En een ander, gewoon draadjesvlees, rode kool en puree. Ik was toen een paar jaar uit huis, en maakte dat zelf nooit, at het alleen bij m'n ouders. Broer en zus net zo dus op ons verzoek. We hebben zo gesmuldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kerstdiners ken ik pas hier van Fok!
Sinds een paar jaar maak ik op kerstavond meerdere gangen maar daarvoor was het gourmetten of gewoon normaal avondeten zoals elke dag.
Vind het allemaal heerlijk, mag ook als het niet kerst isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik keek meer naar de lijstjes van Isa. Al klinkt het nog steeds wel kleiner en minder bijzonder. Kippenpasteitjes is wel vlees, maar vind ik ook een beetje een restverwerking. Al heb ik eigenlijk ook geen idee wat nu het gemiddelde (niet bijzonder geīnteresseerd in koken/eten) kerstdiner bij mensen thuis zou zijn. Ik denk een beenhammetje, sperziebonen met spek, pommes duchesse en stoofperen ofzo? Ik denk dat best veel mensen nog steeds een pasteitje vooraf eten trouwens.
Dat is fijn terug thuis komenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een van de lekkerste kerstdiners: Mijn moeder had pannenkoeken gebakken en mijn vader had een heerlijke ragout gemaakt. En een ander, gewoon draadjesvlees, rode kool en puree. Ik was toen een paar jaar uit huis, en maakte dat zelf nooit, at het alleen bij m'n ouders. Broer en zus net zo dus op ons verzoek. We hebben zo gesmuld
Zondag kwam iemand hier een bak stoofpeertjes halen, is hij dol op. Zijn vriendin was er ook bij, en zij zijn ook altijd aanwezig bij de Iftar etentjes die ik organiseer. Zij is vegetarier, en hij (volgens haar) nu ook. Op mijn opmerking, dan hoef ik jou ook niet te vragen voor draadjesvlees kwam de reactie "als je dat woord zegt loopt het water in m'n mond, daarvoor maak ik een uitzondering"quote:
Oh dat is wel een goede, dat ga ik ook een keer doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef Syrena het volgende:
Bij de laatste keer gourmetten hadden we nachos gemaakt in de pannetjes(ik heb zo'n raclette-ding, pannetjes kunnen ook onder het warmte-element).
Waren zo door een enorme zak heen
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of rollade, als je kijkt naar wat de Allerhande ieder jaar aanraadt. Mijn tante doet ieder jaar rollade iig.
Hmm bij ons was dat vroeger echt een kerstding hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mij
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
Rollade met kerst... Ik snap het niet zo, dat eet je als vleeseter best vaak volgens mij
In mijn frequent vleeseetdagen misschien twee keer rollade gegeten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nope, staat zeker niet standaard op het menuquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wij hadden eerst die rollen en later van die blokken met 2 verschillende smaken ijsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:35 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg altijd theelepeltjes koffie van oma toen ik een baby was. "toen kon dat nog". Kennelijk heeft dit de koffieverslaving wel wat versterkt.
Verder kregen we daar altijd een plak van zo'n rol roomijs met taaie koekjes uit de vriezer. Was beste ijsje ooit. Later nog wel eens gekocht toen ik het ergens zag liggen. Was smerig.
Hier ook niet..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm bij ons was dat vroeger echt een kerstding hoor.
Of andere feestelijkheden
Hehe ja.. herkenbaarquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij hadden eerst die rollen en later van die blokken met 2 verschillende smaken ijs
Ik krijg sowieso niet meer dan 1 kerstpakket.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstElke maand rollade haal ik niet, maar zeker om de maand.
Met kerstpakketten enzo krijgen we ook best veel rollades en zo.
Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederlandquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rollade gehad met kerstElke maand rollade haal ik niet, maar zeker om de maand.
Met kerstpakketten enzo krijgen we ook best veel rollades en zo.
Hier liggen op vrijdag en zaterdag bij Poiesz supermarkten ook altijd -grote- rollades in de vitrines.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederland
Veel broccoli en tomaten hier. Laatste van om de hoekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Hier ligt vooral kool.
Ik hou niet van kool.
Mag je wel kool eigenlijk?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Blijkbaar is de grond hier speciaal, want jaarlijks kool verbouwen op hetzelfde veld schijnt eigenlijk niet te kunnen.
Groene kool, boerenkool, spitskool, het groeit er allemaal.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Mag je wel kool eigenlijk?
Zin in oldskool spitskool met papje en nootmuskaat nu
Met koollucht, blurghhhhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alleen nog steeds trauma's van snotgekookt spul, ik pas.
En die lucht fiets ik ook een ruime maand in.quote:
Ewewewew.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:51 schreef Molo het volgende:
Spruitjes op moeders wijze? Moeten minimaal 3 kwartier koken
Geen uienvelden in de buurt, voor de afwisseling?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:53 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En die lucht fiets ik ook een ruime maand in.
Nope. Serieus alleen maar kool.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Geen uienvelden in de buurt, voor de afwisseling?
Vorig jaar hadden ah en jumbo plakken kaas voor gourmet. Die kon je lekker laten smelten en dan als soort kaasfondue uit je pannetje likken met broodquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dat is wel een goede, dat ga ik ook een keer doen.![]()
Ik doe altijd graag (vega) shoarma met paprika en ui en dan kaas erover.Sowieso vooral veel kaas.
Beter dan zo'n Wereldwinkel pakketquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Verschilletje ouderwetse boeren en overige inwoners van Nederland
Raclette bedoel je?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ah en jumbo plakken kaas voor gourmet. Die kon je lekker laten smelten en dan als soort kaasfondue uit je pannetje likken met brood
Bij ons thuis als kind elk jaar rollade met kerstquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik at echt nooit rollade. Ook met Kerstmis overigens niet. Kan me niet voorstellen dat zoveel mensen dat echt op regelmatige basis eten, volgens mij sowieso niet vaak de grotere stukken vlees.
Soms wel ja. Vandaag wel een beetje.quote:
Dit!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..] en stoofpeertjes. En viennetta. [..]
Paddenstoelenragout in uitgeholde courgette is ook lekkerquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah. Nee, ik ben echt dol op bladerdeegVond het brood rond worstenbroodjes altijd zo droog en stug.
Maar ragout op een pannenkoek is ook lekker inderdaad. Of op brood. Ja waarop niet eigenlijk?
*noteert champignonnenragout voor aankomend weekend*
Accijns liepen ze toch al mis door mensen te vragen om thuis te werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef AnneX het volgende:
De rollades van de slager uit de Oude Ebbingestraat in Grun want ‘anders’ gekruid dan in de Randstad. Kruidnagel is het volgens mij.
Als familie overkwam, dan kwam de rollade mee.
Verder zie ik van alles genoemd worden waarmee ik ben opgegroeid.
En de corona maatregelen kaart is bekend. https://www.volkskrant.nl(...)29bb00a3e65358eab44f
Voor de Nederlander met laag IQ té veel tekst en té weinig plaatjes.
En eigenlijk snijdt ‘Den Haag’ zich in de vingers, want minder drank verkocht (? Dream on) is ook minder accijns.
En ik denk dat niets doen en de besmetting laten verspreiden een stuk meer kost dan die gemiste accijns.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Accijns liepen ze toch al mis door mensen te vragen om thuis te werken.
Wij ook hoor. Ik wil gewoon niet de hele dag in de keuken staan. Dat doe ik al genoeg op overige dagen in het jaar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef Clubsoda het volgende:
Ik gourmet al sinds mensenheugenis met mijn ouders op kerstavond. Nog steeds, als het zo uitkomtDe andere dagen drie gangen, dingen die je niet zo vaak kookt, niet per se met een groot stuk vlees centraal staand.
Mijn wederhelft verlangde een keer runderrollade, maar eens even zien waar ik die vandaan haal.
En op lange termijn levert het ook minder op omdat er mensen overlijdenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En ik denk dat niets doen en de besmetting laten verspreiden een stuk meer kost dan die gemiste accijns.
Zonder kruidnagel geen rolladequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef AnneX het volgende:
De rollades van de slager uit de Oude Ebbingestraat in Grun want ‘anders’ gekruid dan in de Randstad. Kruidnagel is het volgens mij.
En de corona maatregelen kaart is bekend. https://www.volkskrant.nl(...)29bb00a3e65358eab44f
En eigenlijk snijdt ‘Den Haag’ zich in de vingers, want minder drank verkocht (? Dream on) is ook minder accijns.
Grote plannen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:18 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe partytent is net bezorgd, kunnen we (hopelijk) toch kerst vieren.
Nee, alleen een grote tentquote:
Zou moeten kunnen. Afhankelijk van hoeveel plek je hebt zou het ook binnen kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, alleen een grote tent
Ook een heater er bij en dan moeten mijn ouders toch wel langs kunnen komen.
Als er geen geheel verbod op bezoek komt.
Ik doelde op je eerste alineaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beter dan zo'n Wereldwinkel pakket
met lelijke schaaltjes die in de container belandt
pH vaginaneutraalquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:05 schreef Tally het volgende:
[..]
Soms wel ja. Vandaag wel een beetje.
De wereldwinkel in mijn stadje heeft best leuke kadootjesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doelde op je eerste alinea
Wereldwinkels bestaan hier trouwens allang niet meer geloof ik, muffe allang outdated concepten/zooi
Voor die doelgroepen komt aparte communicatiequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef AnneX het volgende:
We hebben er zelfs nog 1 op het dorp. Zit bij de VVV. En je vind ze nog wel verspreid over Nederland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doelde op je eerste alinea
Wereldwinkels bestaan hier trouwens allang niet meer geloof ik, muffe allang outdated concepten/zooi
Dat is niet echt een heel grote stad tochquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De wereldwinkel in mijn stadje heeft best leuke kadootjes
Randstad versus andere delen van Nederland dan wellicht 😅quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
We hebben er zelfs nog 1 op het dorp. Zit bij de VVV. En je vind ze nog wel verspreid over Nederland.
Binnen hoeft voor mij niet zo nodig als het zo blijftquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zou moeten kunnen. Afhankelijk van hoeveel plek je hebt zou het ook binnen kunnen.
Ik maak nog maar geen voorstelling van kerst. Traditioneel met 10 man (6 uit één gezin) maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. En zie ik zelf ook niet echt zitten.
Ik moet toch werken, dus verveel me niet.
Traditioneel op kerstavond de nachtmis zingen. Zal vast niet doorgaan en dat mis ik dan misschien nog wel het meeste![]()
Die hebben al genoeg zogenaamd exotische winkelsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Randstad versus andere delen van Nederland dan wellicht 😅
Holland and Barrettquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die hebben al genoeg zogenaamd exotische winkels
Die hebben wij ook hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Holland and Barrett
Waarom dat ooit van naam is gewisseld![]()
Anyways, lunchwandelen nu, zit sinds 9 in overleg, idioterie
Twee daarvan én een wereldwinkel. Awwyiss.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Holland and Barrett
Waarom dat ooit van naam is gewisseld![]()
Anyways, lunchwandelen nu, zit sinds 9 in overleg, idioterie
Ik zeg toch: stadje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet echt een heel grote stad toch
Ik vertrouw de anderhalve meter nog genoeg om in klein gezelschap binnen te zitten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Binnen hoeft voor mij niet zo nodig als het zo blijft![]()
Liever wat frisse lucht door de tent
Nachtmis klinkt altijd wel heel mooi, snap dat je dat gaat missen.
Ik zal het eten met de rest van de familie wel missen. Zal voor het eerst in 32 jaar zijn dat ik hun niet zie met kerst.
1,5m vind ik wel oke voor een kort bezoek. Maar een hele avond liever niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vertrouw de anderhalve meter nog genoeg om in klein gezelschap binnen te zitten.
Maar als buiten fijner voelt voor jullie: nog beter
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef AnneX het volgende:
Wij hadden vroeger pronkbonen in de tuin. Die krijgen heel mooie bloemen, maar de bonen worden ook lekker. (Zoals witte reuzenbonen, maar dan roze en zwart gestippeldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen slaboontjes, wel sperziebonen. Ik ga straks weer oogsten, ze blijven maar groeien.
Volgende jaar groeien er hopelijk nog meer peulvruchten in de tuin. Ik zie het wel zitten om zelf zwarte bonen enzo te kweken.
Ik heb trouwens, geīnspireerd door jou, nu een hele voorraad aan gekookte kikkererwten, zwarte bonen, etc staan. Niet in de vriezer maar in weckpotten. Hartstikke handig
Weer wat geleerd. Knolvoet is inderdaad chemisch niet te bestrijden dus ook gangbare landbouw zou wisselteelt moeten doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Blijkbaar is de grond hier speciaal, want jaarlijks kool verbouwen op hetzelfde veld schijnt eigenlijk niet te kunnen.
Groene kool, boerenkool, spitskool, het groeit er allemaal.
Misschien kweken ze knolvoetresistente rassen. Of planten ze groenbemester tussendoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Weer wat geleerd. Knolvoet is inderdaad chemisch niet te bestrijden dus ook gangbare landbouw zou wisselteelt moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |