quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, heerlijk Blues!
Wij hebben vanmorgen de boodschappen in huis gehaald en gaan vanmiddag naar het nieuwe huis. Dingen opmeten, beslissen. De eerste ruzie om een wcrolhouder (ja, echt waar) is er al geweest...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Leuke jasquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:30 schreef AnneX het volgende:
@Lucky_Strike Dolorus besteld, in de kleur lavendel.
Lastig ook nog, omdat er meerdere modellen zijn.
Haha Cat ook al? Wat was jouw keus, Cat?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuke jasIs dat dezelfde als Cat?
Ik heb net gechat met de webwinkel. Ik heb een annuleringsmail gekregen maar in de webwinkel staat hij nog wel op voorradig. Ik wil wel een andere kleur bestellen maar dan moet de voorraadinformatie wel kloppen. Maar ik moet maandag bellen.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben J via Whatsapp door de Lidl aan het loodsen. Het gaat redelijk tot nu toe. Ik ben benieuwd waar hij mee thuis komt.
Kan best volgens mij. Maar ik ben een slechter bakker want ik denk altijd dat alles wel kan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:59 schreef AnneX het volgende:
[..]![]()
Wie weet? In dit recept via mini https://iamafoodblog.com/pumpkin-bread/ wil ik 2 grote eieren - heb ik niet - vervangen door 3 kleine?
Kan toch best wel?
quote:Het beeld dat zich nu aftekent suggereert dat het immuunsysteem bij mensen die door corona ernstig ziek zijn, te scherp staat afgesteld. Dat is dus voor een deel erfelijk bepaald.’’
In het lichaam vindt bij zulke patiënten een ‘te heftige respons’ plaats op het virus. Je kunt het ook een ‘overreactie’ noemen. Daardoor wordt het eigen lichaam schade berokkend. ,,Dat gebeurt vooral in de longen.’’
Dit is toch niet iets nieuws?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:18 schreef derLudolf het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)epaald-26094860.html
[..]
Eigenlijk is het die mensen hun eigen schuld dus?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:18 schreef derLudolf het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)epaald-26094860.html
[..]
Ziek worden is heel scherp gezien altijd de schuld van het lichaam zelf jaquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Eigenlijk is het die mensen hun eigen schuld dus?
Maar serieuzer... verklaart wel waarom soms hele families tegelijk hartstikke ziek worden.
En andere mensen gewoon niet of nauwelijks en dan ook niet met het hele gezin tegelijk ziek zijn.
qft.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kan best volgens mij. Maar ik ben een slechter bakker want ik denk altijd dat alles wel kan.
Ik kon het niet laten die opmerking.. sorryquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ziek worden is heel scherp gezien altijd de schuld van het lichaam zelf ja
Ja! Dezelfdequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Haha Cat ook al? Wat was jouw keus, Cat?
Het was al meerdere malen voorbij gekomen op fb als advertentie.
En mijn huidige onder de 5o jas is uit de vorige eeuw en kostte 50 DM.
Op de terugweg gekocht van wintersport waar wij bijtijds weg konden na een week ingesneeuwd. En toen een extra dagje in Zuid Duitsland en geshopt.
Geen koffie en sex op je lijstje?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zwaar leven jongens. Moest mijn dekbed en kussens helemaal naar de bank verslepen om Hyrule te redden.
Al op! Homemade EN lekkere van de bakker beneden die met het broodje meekwamquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen koffie en sex op je lijstje?
Goed bezigquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Al op! Homemade EN lekkere van de bakker beneden die met het broodje meekwam
Sex staat niet in de verwachtingen voor vandaag. Ik prijs de hemel met een dag alleen thuis
Bezig is een beetje overdrevenquote:
Compleet andere visie op leven en eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, dat is erg lastig te rijmen met overheidsadviezen en zulksquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:24 schreef PdeHoog het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rplichting~a7c18887/
Van solidariteit hebben die gelovigen nooit gehoord denk ik
Ik zeg: hek eromheen. Het is de wil van God.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Compleet andere visie op leven en eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, dat is erg lastig te rijmen met overheidsadviezen en zulks
De rol/tol van God
Hij staat in de oven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Luie ochtend gehad, nu even wat actiever worden en ondertussen wachten op een pakketje
@:AnneX, ooit eens ergens iets gelezen wat voor gewicht je moet aanhouden voor eieren, maar kan het zo snel niet terugvinden
Als God dat wil doen ze dat zonder morren denk ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zeg: hek eromheen. Het is de wil van God.
Oh ja, goeiequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hij staat in de oven.
In aanvang ben ik wel strikt, totdat ik de abrikozen tegenkwam. En steranijs.
En geen kruidnagel in huis, toen maar kardemon. 🙃
Verder is cakeblik té klein en rijst het de pan uit, letterlijk en figuurlijk.
Van de hele lijst todo, alleen nog grasmaaien.
Oh ja, sigme: wat een smerig avontuur met marter en hond.
Hou je rekening met marters onder de motorkap?
Allemaal corona krijgen en dan niet behandelen laten door zorgverleners.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:28 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zeg: hek eromheen. Het is de wil van God.
Zijn er zat die zo denken hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Allemaal corona krijgen en dan niet behandelen laten door zorgverleners.
/wilvangod.
Klinkt als ik die een recept volgt...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hij staat in de oven.
In aanvang ben ik wel strikt, totdat ik de abrikozen tegenkwam. En steranijs.
En geen kruidnagel in huis, toen maar kardemon. 🙃
Verder is cakeblik té klein en rijst het de pan uit, letterlijk en figuurlijk.
Van de hele lijst todo, alleen nog grasmaaien.
Oh ja, sigme: wat een smerig avontuur met marter en hond.
Hou je rekening met marters onder de motorkap?
Of ik met een patroon. Heb ik net iets gedaan, trots dat het gelukt is, zie ik onderaan de volgende pagina dat dat Op het laatst moetquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Klinkt als ik die een recept volgt...
het begint heel braaf.. Maar gaandeweg komt er toch altijd precies wat anders uit dan volgens het recept zou moeten.
Ow lekker!!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:16 schreef AnneX het volgende:
Oops, kaatje Ráak!
Kon natuurlijk niet wachten:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Smaakt best goed. Blij met de abrikozen erin. Hazelnoten was ook lekker geweest.
Met uitzicht op de doos met 1234 walnoten...heb ik daaraan weer niet gedacht.![]()
Volgende keer i.p.v. 23 cm het cakeblik van 27 cm gebruiken.
De logica zegt:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:
,,Aangezien er geen wetenschappelijk bewijs is over het nut van mondkapjes, is het de verantwoordelijkheid van de kerkgangers zelf of ze deze bij het in- en uitgaan willen dragen”
Vraag met echt af waar dan het wetenschappelijk bewijs is voor het bestaan van god?
Ja tof daar he! Beetje weer?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:54 schreef gcjoel het volgende:
Wij waren in giethoorn en de weerribben. Best lollig zo zonder hordes Aziaten.
Dat toerisme is helemaal terug?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:54 schreef gcjoel het volgende:
Wij waren in giethoorn en de weerribben. Best lollig zo zonder hordes Aziaten.
Beter lezen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat toerisme is helemaal terug?Maar....corona!
@:Annex hoe is het nu een dag later met je pols?
Net uit bedquote:
Best mazzel dat er geen regen was, ik werd wakker van keiharde regen hier.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:
Mooi. Nieuwe oprit en nieuwe heg tussen ons en de buren.
Tussen 11 en 3 kunnen straten zonder noemenswaardige regen; nu wel echt gesloopt.
Zo maar heeeeeeel simpel koken dus
Ja om 15:00 was het ook over met het feest en werden hagel en horizontale regen aan het aanbod toegevoegd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Best mazzel dat er geen regen was, ik werd wakker van keiharde regen hier.
Ik speel world of warcraft op de grafische unit op mijn cpu. Dus...Een beetje dat je denkt: 'wow, wat is dat water mooi' - maar dan in de jaren '90. Van de vorige eeuw. Wel knap van wow dat het gewoon "werkt" op deze manier
Huh? Nee, Jross staat op een wachtlijst van die gehypte kaart en daarna zou ik zijn kaart krijgen. Maar dat kan dus nog niet en de mijne is (wederom) kapot. Mijn 3e in een jaar of zo en de kwaliteit werd steeds matiger want uit de 'restjes' voorraad. En nu dus op de cpuquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:16 schreef fietsie het volgende:
Ja om 15:00 was het ook over met het feest en werden hagel en horizontale regen aan het aanbod toegevoegd.
Hoezo op jouw CPU? Is de GPU stuk?
Ben jij niet een van de eigenaren van zo'n legendarische gehypte 3000-serie kaart?
Alternate twittert zelfs foto's van de spaarzaam binnenkomende pallets met die kaarten (a 850,-) om de wachtenden te informeren over de trage stroomquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Huh? Nee, Jross staat op een wachtlijst van die gehypte kaart en daarna zou ik zijn kaart krijgen. Maar dat kan dus nog niet en de mijne is (wederom) kapot. Mijn 3e in een jaar of zo en de kwaliteit werd steeds matiger want uit de 'restjes' voorraad. En nu dus op de cpuMinder wordt het niet.
Ik hoef die gehypte kaart niet hoorIk geef niet zoveel om het nieuwste/beste. Is meestal ook disproportioneel duurder. Dit wat ik nu zie is dan wel weer het andere uiterste.
Ja, ze waren gewoon oud denk ik. Koeling is nog niet zo lang geleden vervangen, dus dat kan wel eens het probleem van de andere twee kaarten zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:30 schreef fietsie het volgende:
Alternate twittert zelfs foto's van de spaarzaam binnenkomende pallets met die kaarten (a 850,-) om de wachtenden te informeren over de trage stroom
Heb je wel voldoende voeding en voldoende koeling, dat die kaarten zo vaak stuk gaan?
Omgeving Oudemirdum is erg mooiquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:32 schreef gcjoel het volgende:
Ons dagtochtje marker wadden gaat morgen niet door, iemand nog leuke tips in de noordoost polder of zuid Friesland ofzo?
Is het Woudagemaal in de buurt? Vond ik een leuk bezoekje.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:32 schreef gcjoel het volgende:
Ons dagtochtje marker wadden gaat morgen niet door, iemand nog leuke tips in de noordoost polder of zuid Friesland ofzo?
Is 100 jaar dit jaar. En in het zuiden van Frieslandquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is het Woudagemaal in de buurt? Vond ik een leuk bezoekje.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al 1,5 week trek in het eten van straks. Mexicaanse bavette, friet met gerookt paprikapoeder, guacamole, pico de gallo, creme fraiche, maiskolf met sausje. Dat alles bestrooid met feta. Dit is zo ongeveer het perfecte maal voor mij.
Koeling van de kaarten doen deze zelf. Mits er voldoende lucht door de kast kan. Als er een wollen deken aan de voorkant zit wordt het wel warm.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ze waren gewoon oud denk ik. Koeling is nog niet zo lang geleden vervangen, dus dat kan wel eens het probleem van de andere twee kaarten zijn geweest.
Is dicht morgen zie ik.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is het Woudagemaal in de buurt? Vond ik een leuk bezoekje.
Would eat again.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al 1,5 week trek in het eten van straks. Mexicaanse bavette, friet met gerookt paprikapoeder, guacamole, pico de gallo, creme fraiche, maiskolf met sausje. Dat alles bestrooid met feta. Dit is zo ongeveer het perfecte maal voor mij.
Was het een gezellig familiedagje? Met hoeveel waren jullie?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:40 schreef Blues het volgende:
Na een heerlijke lunch nu thuis een pizza van een echte Italiano![]()
Schokland, voormalig eiland.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:32 schreef gcjoel het volgende:
Pols is ok. Schouder links minder, merkte ik toen ik “even” een koekenpan wilde omschudden. Tja, er zit maar éen steel aan. Thx for asking.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat toerisme is helemaal terug?Maar....corona!
@:Annex hoe is het nu een dag later met je pols?
Dank je, ook even bekijken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Schokland, voormalig eiland.
https://schokland.nl/activiteiten/wandelen bijv.?
Woudagemaalquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:32 schreef gcjoel het volgende:
Daar ook een paar keer geweest. Mooist was die keer toen het gemaal net onder stoom gebracht werd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Met zijn 2tjes maarquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Was het een gezellig familiedagje? Met hoeveel waren jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Blues op 10-10-2020 20:17:06 ]
Connectie of collectie?quote:
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Connectie of collectie?
/klok-klepel
Optie 2quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Connectie of collectie?
/klok-klepel
Aww, omaatje toch. Hoe vond ze de speculaasjes? Uhm had trouwens nog een opstel over speculaas voor je geschreven, voor het geval je niet bij had gelezen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:47 schreef Myraela het volgende:
En bij m'n omaatje geweest. De oma die zei 'hoop dat er dan nog ben' nadat ik haar uitnodigde voor de bruiloft. En dat heeft ze nu uitgelegd. Blijkbaar heeft ze via het woord van god te horen gekregen dat hij haar snel bij zich zal halen. Zij gelooft dat, dus ze denkt het eind van het jaar niet te halen. Dat was een erg vreemd gesprek.
Juist erg optimistisch eigenlijk? Heel erg 'leef met de dag, dus maak er het beste van'. Ze is al haar spullen al aan het weggeven, want ze heeft het zelf toch allemaal niet meer nodig. Dat klinkt depressief, maar ze zegt tegelijkertijd elke ochtend te danken voor een nieuwe dag. Maar is dus ook niet bang voor de dood, en zal iedereen in de hemel wel terugzien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat is wel heel bijzonder ja...
Hoe was oma eronder? Zat gelovige mensen (zeker als ze op leeftijd zijn) dus deze gedachte geruststellend vinden.
Nog niet gegeten, ze had zelf al dingen klaargezet. Ik had het gelezen, ja.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aww, omaatje toch. Hoe vond ze de speculaasjes? Uhm had trouwens nog een opstel over speculaas voor je geschreven, voor het geval je niet bij had gelezen.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn oma werd in haar laatste half jaar elke dag teleurgesteld wakker omdat de Heere haar nog niet tot zich had genomen. Ze zag het helemaal zitten om te sterven. Vond leven niet erg maar was er gewoon wel klaar mee. En J's oma begon vanaf haar 80e met zeggen dat dit waarschijnlijk de laatste kerst, verjaardag, etc was. Ze is 93 geworden.
Die theatrale oudjes ookquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo hebben wij ook al een aantal jaar/keer afscheid van mijn moeder genomen
Uiteindelijk 90 geworden.
Misschien wel verstandig @AnneX. Je hoeft ook geen doodsmak te maken maar een overzicht wat er allemaal gedaan moet worden is wel handig. T zit nu in je hoofd, maar als je het wil overdragen is een overzicht Wel zo handigquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:25 schreef AnneX het volgende:
Oh vlinder dat zijn soms de lastige dingen van single: technische zaken.
Geen handige buurman of broer of neef in de buurt, die kan meedenken en doen?
En inderdaad: dramatische en theatrale ouwechies. En dan bijna 101 worden![]()
Alhoewel ikzelf ook langzamerhand er een handje van krijg.
Al even op zoek naar iemand voor de kwf coördinatie, want als ik een doodsmak maak bijvoorbeeld 😅 - nudge nudge wink wink - is het toch makkelijker om de administratie nu over te dragen.
Zo Sigme...kun je het nu zelf ook? De sushi van zussie maken? Ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met jullie 1 jaar samen zijnquote:Op zondag 11 oktober 2020 07:36 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Dora-dag vandaag. Gotcha dayAl een heel jaar verrijkt ze ons leven.
Ben je op zuid al eens bij van putten geweest?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:47 schreef Myraela het volgende:
En bij m'n omaatje geweest. De oma die zei 'hoop dat er dan nog ben' nadat ik haar uitnodigde voor de bruiloft. En dat heeft ze nu uitgelegd. Blijkbaar heeft ze via het woord van god te horen gekregen dat hij haar snel bij zich zal halen. Zij gelooft dat, dus ze denkt het eind van het jaar niet te halen. Dat was een erg vreemd gesprek.
Zeker! Vond ik in inderdaad ook wel prima. Gekke smaakjes maken het ook tof. In San Gimignano zijn bij het zaakje geweest dat wereldkampioen is geweest en die had echt vreemde smaken. Niet allemaal een even groot succes. Blauwe kaas zou ik niemand aanbevelen. :’)quote:Op zondag 11 oktober 2020 07:50 schreef Uhmmpie het volgende:
Ben je op zuid al eens bij van putten geweest?
Snackbar.. maar met zelfgemaakt roomijs.
Al is hij dit jaar niet zo heel erg creatief met smaakjes... die man vindt ijs maken gewoon echt leuk en normaal experimenteert hij er vrolijk op los en heb je soms dus hele gekke smaakjes.
Tot het op is... dan is het maar afwachten of hij het nog eens maakt.
(Ik zit nog steeds stil te hopen op een nieuwe batch area51-ijs... maar na 2 jaar de hoop een beetje opgegeven)
Terecht. Sonosquote:Op zondag 11 oktober 2020 08:15 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen!![]()
![]()
Sinds gister sonos ingesteld en nu heerlijk in bed naar muziek asn het luisteren.. leven is goed
Die zou ik ook niet heeeeel snel proberen eigenlijk.quote:Op zondag 11 oktober 2020 08:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zeker! Vond ik in inderdaad ook wel prima. Gekke smaakjes maken het ook tof. In San Gimignano zijn bij het zaakje geweest dat wereldkampioen is geweest en die had echt vreemde smaken. Niet allemaal een even groot succes. Blauwe kaas zou ik niemand aanbevelen. :’)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 08:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Die zou ik ook niet heeeeel snel proberen eigenlijk.
Ik at in finland salmiakki ijs.
Omdat je ijs eigenlijk altijd associeert met zoet en de fin die opperde dat ik het MOEST proberen... zo enthousiast was maar snel geprobeerd.
Was het dus niet zoet maar zout
Dat was eh... anders.Wat is er raar aan een kaassouffle?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Salmiakki ijs lijkt me heerlijk als t echt naar zoute drop smaakt. Zo ziet t er wel uit.Onee! Gisteren al natgeregend toen ik ging wandelen. Werd een heel kort rondje uiteindelijk.quote:Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Naar zoute salmiak meerquote:Op zondag 11 oktober 2020 08:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat is er raar aan een kaassouffle?![]()
Salmiakki ijs lijkt me heerlijk als t echt naar zoute drop smaakt. Zo ziet t er wel uit.
[..]
Onee! Gisteren al natgeregend toen ik ging wandelen. Werd een heel kort rondje uiteindelijk.
Oh ik heb een beam nieuw gekocht, nam 2 boxjes mee van huis en nam 2 boxjes over van P. Daarnaast nog 2 sympfonisks voor in de slaapkamer.. geluidquote:Op zondag 11 oktober 2020 08:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Terecht. Sonos
Wat heb je gekocht?
Mooie verzameling meteen. Ik vind de symfonisk wel wat tegenvallen. Heb er eentje in m'n boekenkast op kantoor staan. Op kantoor staat ook een Sonos one. Toch wel een groot verschil in kwaliteit.quote:Op zondag 11 oktober 2020 09:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oh ik heb een beam nieuw gekocht, nam 2 boxjes mee van huis en nam 2 boxjes over van P. Daarnaast nog 2 sympfonisks voor in de slaapkamer.. geluid
Ik woon tijdelijk on het buitenland en thuis staat nog zo'n verzameling.. we proberen nu maar te zorgen dat als ik straks weer terug ben we niet al te veel dubbel hebben..quote:Op zondag 11 oktober 2020 09:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mooie verzameling meteen. Ik vind de symfonisk wel wat tegenvallen. Heb er eentje in m'n boekenkast op kantoor staan. Op kantoor staat ook een Sonos one. Toch wel een groot verschil in kwaliteit.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 09:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik woon tijdelijk on het buitenland en thuis staat nog zo'n verzameling.. we proberen nu maar te zorgen dat als ik straks weer terug ben we niet al te veel dubbel hebben..
Ik heb net al lange ronde met Dora gelopen. De mist lostte op en de zon schijnt nu. Ben benieuwd voor hoe lang. Er komen wel buien aan, zo te zien. Duurt wel iets langer dan ik gedacht had. Achteraf misschien toch naar het bos kunnen gaan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 08:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Onee! Gisteren al natgeregend toen ik ging wandelen. Werd een heel kort rondje uiteindelijk.
Ja.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:23 schreef sigme het volgende:
Lief foto'tje van Dora, @:Loona![]()
Leuk dat het al een heel jaar zo goed blijkt uit te pakken!
Ja, een tennisbal zonder geel. Heeft ie gevonden en hij is er SUPERTROTS op.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:45 schreef Candaasje het volgende:
Dora![]()
En ik moest even kijken wat Dex nu met z'n muil deed, maar bal / kong/ oid..
Ik moet vandaag echt wat aan de studie... Maar 0,0 zin. Zo eerst eens ontbijten. Wel al aangekleed, dat is al heel wat.
Stiekem is het grootste compliment wb Dora als niet-honden-mensen of mensen die negatief tegenover honden staan haar leuk vinden.quote:
quote:Op zondag 11 oktober 2020 08:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Die zou ik ook niet heeeeel snel proberen eigenlijk.
Ik at in finland salmiakki ijs.
Omdat je ijs eigenlijk altijd associeert met zoet en de fin die opperde dat ik het MOEST proberen... zo enthousiast was maar snel geprobeerd.
Was het dus niet zoet maar zout
Dat was eh... anders.Gek he. Iets dat salmiak in de naam heeft dat zout is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De naam salmiak is afgeleid van het Latijnse sal ammoniacum dat zout van Amon betekent.
Ammoniumchloride (NH4Cl) is het ammoniumzout van waterstofchloride (HCl). Het is ook bekend onder de naam salmiak.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Dora keurde mijn tuin goed dus dan zijn we vrienden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Stiekem is het grootste compliment wb Dora als niet-honden-mensen of mensen die negatief tegenover honden staan haar leuk vinden.![]()
En dat gebeurt met regelmaat.
next stop finland dusquote:Op zondag 11 oktober 2020 09:09 schreef Barreltje het volgende:
Bij lezen over zoute salmiak doet mijn mond automagisch![]()
You’re missing the pointquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Gek he. Iets dat salmiak in de naam heeft dat zout is.
De naam salmiak is afgeleid van het Latijnse sal ammoniacum dat zout van Amon betekent.
Ammoniumchloride (NH4Cl) is het ammoniumzout van waterstofchloride (HCl). Het is ook bekend onder de naam salmiak.
Dat is echt wel gedownplayed. Dora vond jouw tuin fantastisch.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dora keurde mijn tuin goed dus dan zijn we vrienden.
Eigenlijk enkel voor zoute drop. Maar het is nu meer een verzamelnaam geworden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
You’re missing the point
Salmiakki is het finse woord voor drop.
Ook zoete drop dus.
En dat verwacht ik eerder in ijs dan echt puur zoute salmiak
Puberenquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
De hond van mijn vriendin pubert. De moeder van vriendin was laatst met de hond naar het uitlaatveld en het heeft drie uur geduurd voor ze weer aangelijnd wilde worden. Al die tijd heeft die moeder geprobeerd, gewacht, geroepen, etc En dat beest maar rennen![]()
En afgelopen week is ze uren door haar buurt aan het struinen geweest. De man van mijn vriendin is maar naar huis gegaan. Af en toe kwam de hond even voor de deur zitten en dan ging ze weer verder op onderzoek. De halve buurt was er mee bezig op de buurt-app. Iedereen hielp mee om in de gaten te houden waar ze was. Zoals verwacht kreeg ze op een gegeven moment honger dus ze kwam zelf thuis. Dit hondje mag voorlopig niet meer los
Oh wauwquote:Op zondag 11 oktober 2020 09:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oh ik heb een beam nieuw gekocht, nam 2 boxjes mee van huis en nam 2 boxjes over van P. Daarnaast nog 2 sympfonisks voor in de slaapkamer.. geluid
Oeh da’s zorgt vast voor buikpijn van spanningquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
De hond van mijn vriendin pubert. De moeder van vriendin was laatst met de hond naar het uitlaatveld en het heeft drie uur geduurd voor ze weer aangelijnd wilde worden. Al die tijd heeft die moeder geprobeerd, gewacht, geroepen, etc En dat beest maar rennen![]()
En afgelopen week is ze uren door haar buurt aan het struinen geweest. De man van mijn vriendin is maar naar huis gegaan. Af en toe kwam de hond even voor de deur zitten en dan ging ze weer verder op onderzoek. De halve buurt was er mee bezig op de buurt-app. Iedereen hielp mee om in de gaten te houden waar ze was. Zoals verwacht kreeg ze op een gegeven moment honger dus ze kwam zelf thuis. Dit hondje mag voorlopig niet meer los
Uh... als ik in finland ben gebruiken ze het gewoon voor alle drop hoorquote:Op zondag 11 oktober 2020 11:00 schreef z80 het volgende:
[..]
Eigenlijk enkel voor zoute drop. Maar het is nu meer een verzamelnaam geworden.
Oooh dat was altijd zo leuk, zwemmen met bewoners.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Erwtensoep![]()
DoraEn patchwork Dex
![]()
Lekker gezwommen net met mijn mensen, ik vraag me af of we de volgende week nog mogen... Maar niet te ver vooruitkijken.
Mooi zo, en je kunt nog een keer wandelen want volgens mij blijft t droog vandaag! In ieder geval in t westenquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb net al lange ronde met Dora gelopen. De mist lostte op en de zon schijnt nu. Ben benieuwd voor hoe lang. Er komen wel buien aan, zo te zien. Duurt wel iets langer dan ik gedacht had. Achteraf misschien toch naar het bos kunnen gaan.
Ach, er waren een paar leuke hondenvriendjes.
Fazer zoute drop in melkchocola vind ik echt heerlijk! Alleen zo duur bij Jamin.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
You’re missing the point
Salmiakki is het finse woord voor drop.
Ook zoete drop dus.
En dat verwacht ik eerder in ijs dan echt puur zoute salmiak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is pas vanaf 19 oktober he?quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:03 schreef fietsie het volgende:
Appels aan het schillen in voorbereiding op de Zweedse Week
Ja maar hoe kom ik anders aan aktiefoto's voor in de OP?quote:
Als dat even gelden is zijn die gerechten nu wel oud ja.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:10 schreef z80 het volgende:
Oud Hollandse gerechten hebben we een keer bij Isa thuis gegeten. Daar zijn vast nog wel ergens wat foto's van te vinden.
Daar zijn wij ook geweest. In 2010:quote:Op zondag 11 oktober 2020 08:19 schreef Myraela het volgende:
Zeker! Vond ik in inderdaad ook wel prima. Gekke smaakjes maken het ook tof. In San Gimignano zijn bij het zaakje geweest dat wereldkampioen is geweest en die had echt vreemde smaken. Niet allemaal een even groot succes. Blauwe kaas zou ik niemand aanbevelen. :’)
2011. Kan alleen de foto's niet vinden. Het linkje dat ik heb verwijst naar een fotoemmer. Maar die is inmiddels omgevallen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als dat even gelden is zijn die gerechten nu wel oud ja.
Zou het in bijvoorbeeld Italië veel anders zijn?quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:21 schreef golfer het volgende:
Alles wordt bijna als halffabricaten of poeders aangeleverd.
Geen idee. De uitzending ging over Nederland.quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:48 schreef derLudolf het volgende:
Zou het in bijvoorbeeld Italië veel anders zijn?
Vrienden van me romen ook hun eigen melk. 50% vetquote:Op zondag 11 oktober 2020 13:21 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn lievelingsijs komt van een melkveebedrijf. Ze zeggen op hun site 'ambachtelijk ijs' te maken. Geen idee of ze niet stiekem halffabrikatengebruiken, het lijkt me wat omslachtig als de koeien twee meter verderop staan, maar wie weet
Omg verkopen ze drop choco?quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Fazer zoute drop in melkchocola vind ik echt heerlijk! Alleen zo duur bij Jamin.
Dora was de bedoelingquote:Op zondag 11 oktober 2020 14:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Loon, is Dora nou een foster fail of zou ze sowieso blijven?
Goed gespit Zet👍🏼quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:28 schreef z80 het volgende:
Was even wat spitwerk. Maar een link met wat foto's gevonden.
Helaas niet een foto met alles er op.
CUL / [CUL SC] Slapen in een bedstee
Hm nooit van gehoord.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Fazer zoute drop in melkchocola vind ik echt heerlijk! Alleen zo duur bij Jamin.
https://i81.photobucket.c(...)0/FoK/1102050008.jpgquote:Op zondag 11 oktober 2020 15:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goed gespit Zet👍🏼
Met moeite kon ik nog wat foto’s redden van De Verbouwing.
De andere 300 hebben hullie zoekgemaakt.![]()
Leuk zo’n tripje in memorylane.mijn eerste meet
Paar jaar geleden iig wel maar ze hebben veel buitenlands snoep dus kan best dat t er nog is.quote:
Omg ik ga kijken. Dat is zo lekker.quote:Op zondag 11 oktober 2020 16:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Paar jaar geleden iig wel maar ze hebben veel buitenlands snoep dus kan best dat t er nog is.
Dus ik met mn stoere 'het is droog'ging naar Gouda. Geschuild na 5 min wandelen bij McDonald's en geluncht, toen buiten onder het dak geschuild, toen 4 min verderop onder een gebouw, later weer 4 min verderop onder een ander gebouw, toen geschuild na 3 min lopen bij KFC voor thee en toen maar weer teruggereden.
Nu maar boodschappen gedaan en tennis aan het kijken. Pff.
Juist niet ontdooien dan, toch?quote:Op zondag 11 oktober 2020 16:29 schreef Candaasje het volgende:
3 Kroketten liggen atm te ontdooien. Eens zien of dat wil lukken zonder friteuse, gewoon in een pannetje.![]()
En vanavond risotto. Nu al zin in
Verder luie dag. Even een plantje voor mijn oma naar mijn moeder gebracht. En verder lekker gamen.
Kroketten in pannetje kan prima. Flinke laag olie, af en toe draaienquote:Op zondag 11 oktober 2020 16:29 schreef Candaasje het volgende:
3 Kroketten liggen atm te ontdooien. Eens zien of dat wil lukken zonder friteuse, gewoon in een pannetje.![]()
En vanavond risotto. Nu al zin in
Verder luie dag. Even een plantje voor mijn oma naar mijn moeder gebracht. En verder lekker gamen.
Ik ontdooide wel altijd! Anders duurt het echt enorm lang eer ze warm zijn van binnen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh, fuck, is dat beter?![]()
*gaat snel het vuur aanzetten*
Dan zou het vrijwel zeker geen corona kunnen zijn. 2 vriendinnen net als jij keelpijn verkouden etc. Getest en ja..verkouden, geen coronaquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:22 schreef Syrena het volgende:
[..]
Kroketten in pannetje kan prima. Flinke laag olie, af en toe draaien![]()
Net op de werkapp, 2e coronagevalNu een directe collega. Zit met dezelfde klachten als ik thuis. Ik ben sinds 29 sept niet in zijn buurt geweest, was zelfs de laatste dag dat ik op die locatie was. Ik heb 3 dagen volgehouden dat ik gewoon verkouden ben, denk ik nog steeds, maar goed, kan morgen gelukkig al gaan testen.
Mijn moeder, man en schoonouders hebben nog geen klachten. Ben verder alleen in Lidl en Jan Linders geweest, met mondkap. Ook op gehad in de auto met mam, omdat ik keelpijn begon te krijgen.
Knijp 'm toch een beetje, dadelijk is het wel positief.
Ik had dat stoofpotje willen maken voor het eetclubje volgende week maandag, maar er is verzocht om erwtensoep. Ook lekker, maar toch. Dan maak ik dat stoofpotje een keer voor mezelfquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:29 schreef Lonaa het volgende:
Vanavond een restje van dat stoofpotje met spek, spek en champignons![]()
Er staat ook een bouillon op van alle schaaldier-resten die ik opgespaard heb. Morgen eten we pompoen/schaaldieren bisque
Echt doen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had dat stoofpotje willen maken voor het eetclubje volgende week maandag, maar er is verzocht om erwtensoep. Ook lekker, maar toch. Dan maak ik dat stoofpotje een keer voor mezelf
Soepquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:35 schreef Syrena het volgende:
SoepZin in vissoep met rouille
![]()
Of überhaupt soep. De man des huizes houdt niet zo van soep, laat staan met vis. Uiensoep met een dekentje kaas, dat dan weer wel. Want kaas
Dat herken ik wel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:38 schreef Syrena het volgende:
Tomatensoep lukt bijna nooit bij mij. Blijft meh smakenbinnenkort weer een poging doen.
Heb het stoofpotje ook opgeslagen
Moet je de tomaten van Lucky hebben, dan heb je echt de lekkerste tomaten soep.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Soep![]()
Ik heb ook zin in paddenstoelensoepEn goede tomatensoep.
Mijn tomaten uit de tuin zijn opquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Moet je de tomaten van Lucky hebben, dan heb je echt de lekkerste tomaten soep.![]()
Ik kreeg ze wel eens van paps uit zijn tuin, te lekker
Tomaten wassen in grote stukken snijden. Helle zooi incl pitten in de pan en langzaam kapot koken. Pan een paar uur laten pruttelen en af en toe doorroeren. Aflaten koelen en door een roerzeef. Afmaken met wat zout en naar gewenst kruiden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:38 schreef Syrena het volgende:
Tomatensoep lukt bijna nooit bij mij. Blijft meh smakenbinnenkort weer een poging doen.
Nee precies. Zoveel meer smaakquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn tomaten uit de tuin zijn opVolgend jaar komen er meer en meer soorten. Heb dit jaar echt tomaten (rauw) leren eten, want tuintomaten zijn veel meer duizendmiljoen lekkerder dan de tomaten die ik ken uit de supermarkt.
Sommige supermarkttomaten zijn overigens wel oke. Vind ik. Maar haalt het niet bijtuin
Ik doe er ook een potje tomatenprutje bij voor extra smaak. En blokje bouillon.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Tomaten wassen in grote stukken snijden. Helle zooi incl pitten in de pan en langzaam kapot koken. Pan een paar uur laten pruttelen en af en toe doorroeren. Aflaten koelen en door een roerzeef. Afmaken met wat zout en naar gewenst kruiden.
Ja diequote:Op zondag 11 oktober 2020 17:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die met die pootjes? Ja he? Ik smolt helemaal gisteren.
Ik had ook cherryquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee precies. Zoveel meer smaak![]()
Ik heb alleen cherry in de tuin, bang dat ze anders niet goed groeien want geen kas.
Meest interessante post van dat topic:quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:28 schreef z80 het volgende:
Was even wat spitwerk. Maar een link met wat foto's gevonden.
Helaas niet een foto met alles er op.
CUL / [CUL SC] Slapen in een bedstee
quote:Op zondag 6 februari 2011 16:55 schreef Blues het volgende:
Kutkiespijn die doortrekt tot je kaak als je wat warms eetHad in dec al aangegeven dat die tand/kies weet ik wat het is met koud/warm pijn doet, nu is het nog erger als ik iets eet.
Volgens tandarts was er niets aan de hand
Ga volgend jaar ook een grotere soort proberen erbij. Wil soepquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had ook cherryGardeners Delight. Maar wil wel meer soorten proberen
Ja, hier ookquote:Op zondag 11 oktober 2020 18:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ga volgend jaar ook een grotere soort proberen erbij. Wil soep
Gewoon uit de losse pols. Aardappel, hamblokjes, augurk, appel, doperwtenquote:Op zondag 11 oktober 2020 18:02 schreef Lonaa het volgende:
Goed, wie heeft HET recept voor huzaren of rundvleessalade? Of de tip?
#jaren70
Mengen met mayo voordat de aardappels helemaal koud zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:02 schreef Lonaa het volgende:
#jaren70
quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meest interessante post van dat topic:
[..]ik heb dit nu
Maar zowel warms als kouds. Heb het vorige maand aangegeven bij de tandarts en er was niets te zien. Wat is hier uit gekomen, Blues?
Heb het in het verleden ook altijd uit de losse pols gedaan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gewoon uit de losse pols. Aardappel, hamblokjes, augurk, appel, doperwten
Beetje mayo met yoghurt mengen.
Ik hou het altijd beetje grof gewoon in blokjes.
Goeden tip! Dank.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Mengen met mayo voordat de aardappels helemaal koud zijn.
quote:
Komt eraan, uit het Wannée Kookboekquote:Op zondag 11 oktober 2020 18:02 schreef Lonaa het volgende:
#jaren70
quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Komt eraan, uit het Wannée Kookboek
Bij mij ook. Jaar met af en aan klachten gelopen. Liep gierend uit de hand op een vrijdag, tevens 1e vakantiedag van mijn tandarts. Nog nooit zoveel pijn gehadquote:
Via messenger gestuurd. Lukt het niet om te openen, stuur dan even je mail adresquote:
Door een wortelkanaalbehandeling mis ik nu een kiesquote:Op zondag 11 oktober 2020 18:12 schreef Syrena het volgende:
Bij mij ook. Jaar met af en aan klachten gelopen. Liep gierend uit de hand op een vrijdag, tevens 1e vakantiedag van mijn tandarts. Nog nooit zoveel pijn gehadde verdoving bij de noodtandarts was een opluchting. Van de noodwortelkanaalbehandeling niks gevoeld, ook bij de nabehandeling van mijn eigen tandarts niet.
Nou, weet je, ik deed even een Google naar 'Wannee' en toen zag ik de kaft en toen dacht ik 'volgens mij heb ik hier al eens mee in mijn handen gestaan in de kringloop, zou ik m toen gekocht hebben?'quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Via messenger gestuurd. Lukt het niet om te openen, stuur dan even je mail adres
Oh ja!quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb huzarensalade gemaakt in de Kook Mee salade-editie. Was echt geweldig
quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:38 schreef Syrena het volgende:
Veel (goede) tomaten kopen/plukken/bietsen. Halveren en in een grote ovenschaal leggen, olijfolie, zout&peper, paar takken tijm, een halve bol(!) knoflook (gehalveerd) en een rode ui, gepeld en in kwarten. Half uur op 220 in de oven. Ondertussen een liter bouillon prepareren. Ovenschaal eruit, tijm (weggooien) knoflook en ui verwijderen, halve liter bouillon erbij, terug in de oven voor een half uur. Knoflook uitknijpen en samen met de ui in de blender/staafmixer. Tomaten met nattigheid erbij, goed glad pureren. Door een zeef persen in een grote pan, andere helft van de bouillon erbij en een grote dot creme fraiche (eerst even familie maken). Lekkerquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat herken ik wel.![]()
Ik koop altijd dees:
[ [url=https://mldejhbvso9m.i.optimole.com/OLF-c3g.aPi7~3cc91/w:auto/h:auto/q:auto/https://kleinstesoepfabri(...)caled.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op zondag 11 oktober 2020 12:03 schreef Blues het volgende:
Voor de operaliefhebbers is dit echt een aanrader: @:Isabeau (je zit droog!!!)
Ja, dan zit ik voor de verandering zeker droogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen met mijn huidige 'grafische kaart' denk ik niet te doen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik had vannacht dronken jongeren aan de telefoon die naar het ziekenhuis wilden komen omdat iemand in hun groepje een stukje van zijn tand had afgebroken en het was geen gezicht en dus spoedquote:Op zondag 11 oktober 2020 18:19 schreef Sarabi het volgende:
Ik kom op het juiste moment binnen zie ik.
Er breekt net een klein stukje van mijn voortand af.
Vraag me af of mijn mondhygiënist volgende week er nog iets mee kan. Tandarts heb ik al te lang niet gezien
Hoezo dat dan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:38 schreef Clubsoda het volgende:
De Kleinste Soepfabriek is een sukkel, die boycot ik
Hahaha wow.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had vannacht dronken jongeren aan de telefoon die naar het ziekenhuis wilden komen omdat iemand in hun groepje een stukje van zijn tand had afgebroken en het was geen gezicht en dus spoed
Over lunch/eten gesproken; je sushi zag er super uitquote:Op zondag 11 oktober 2020 18:56 schreef sigme het volgende:
Op de laatste conferentie waar ik was, vooooooooor corona, zouden ze ooit terugkomen? Ik kwam er eigenlijk alleen voor de lunch, brak ik een halve tand af op de lunch.
Als het niet een heel groot stuk is en niet heel zichtbaar kan je het altijd later nog eens laten opvullen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:59 schreef Sarabi het volgende:
Hahaha wow.
Nee, ik zei wel tegen mijn man dat ik nu (nog) een kwartje minder waard ben.
Maar verder kan ik er niet mee zitten.
Het is wel een zwakke tand dus zie het misschien ooit wel echt een groot stuk afbreken maar dat zie ik dan wel weer.
TL;DR. Die kerel heeft ons een keer zo enorm laten zitten en deed daar heel lafjes over. Hele verhaal in spoilerquote:
[ Bericht 3% gewijzigd door Clubsoda op 11-10-2020 19:15:42 ]I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Precies.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het niet een heel groot stuk is en niet heel zichtbaar kan je het altijd later nog eens laten opvullen.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
TL;DR. Die kerel heeft ons een keer zo enorm laten zitten en deed daar heel lafjes over. Hele verhaal in spoilerIk ga ook mijn tong uitsteken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oooh wat een nare situatie, maar wat fijn dat je moeder niets heeft gemerkt. Je beschrijving is overigens wel hilarisch en ik zie het allemaal helemaal voor me. Toch een leuke anekdote voor later in het bejaardenhuis
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Je draagt nu toch met enige regelmaat een mondkapje waarschijnlijkquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:09 schreef Sarabi het volgende:
Precies.
En als iemand het opvalt is diegene veelste close
Oh ja, de ijscoman was zo'n ouderwetse met een karretje dus die stond ook een hele poos buiten te wachten. Wat een ellende was hetquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga ook mijn tong uitsteken!Oooh wat een nare situatie, maar wat fijn dat je moeder niets heeft gemerkt. Je beschrijving is overigens wel hilarisch en ik zie het allemaal helemaal voor me. Toch een leuke anekdote voor later in het bejaardenhuis
Ik moest laatst bij de dm zijn. Daar was de afdeling verf en plamuur nog druk bezocht.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je draagt nu toch met enige regelmaat een mondkapje waarschijnlijk
Zal dat nou ook schelen in de verkoop van lippenstiften wereldwijd?
Goede vraagquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je draagt nu toch met enige regelmaat een mondkapje waarschijnlijk
Zal dat nou ook schelen in de verkoop van lippenstiften wereldwijd?
Héé FOT / Users met mondkapjesquote:
Als het maar goed ruikt tijdens de haka.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:30 schreef gcjoel het volgende:
En daar ging het potje zout over het gehakt![]()
Nu dus Mexicaanse schotel zonder gehakt op de camping
Umumum.. Niet zozeer voor kadetjes, maar voor burgers ben ik verslingerd aan deze:quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Had jij niet een fenomenaal recept voor kadetjes/burgerbroodjes?
[..]
TL;DR. Die kerel heeft ons een keer zo enorm laten zitten en deed daar heel lafjes over. Hele verhaal in spoilerGoed verhaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog nooit een pot gekocht, en dat zal ik handhaven, jou indachtig.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
[..]
TL;DR. Die kerel heeft ons een keer zo enorm laten zitten en deed daar heel lafjes over. Hele verhaal in spoilerWoah, naja zeg! En dat met zo'n sympathieke bedrijfsnaam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Gewoon te stom om groot te wordenquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah, naja zeg! En dat met zo'n sympathieke bedrijfsnaam.
Die zijn net weg gelukkig.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als het maar goed ruikt tijdens de haka.
Dat stoorde me inderdaad nog het meest, dat je jezelf als lokaal en ambachtelijk en duurzaam en linksdraaiend profileert maar wel zo onnozel met klanten omgaat.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah, naja zeg! En dat met zo'n sympathieke bedrijfsnaam.
Waarvoor dankquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Goed verhaal!
Ik heb nog nooit een pot gekocht, en dat zal ik handhaven, jou indachtig.
[..]
TL;DR. Die kerel heeft ons een keer zo enorm laten zitten en deed daar heel lafjes over. Hele verhaal in spoilerDoor zulke verhalen ga ik zo’n club ook spontaan boycottenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een vergissing is al slordig en vervelend genoeg, maar geen excuus maken en jullie met de brokken laten zitten...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik denk dat Unox nog wel veilig is om te kopenquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga zelf tomatensoep maken vanaf nu.
Maken Sambal te Alblasserdam! Momenteel in ruste want zij is zeer hoogzwanger en ze zijn tegelijk aan het verbouwenquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Gewoon te stom om groot te worden
Dat doet me eraan denken: heeft dat sambalfabriekje bij jou in de buurt eigenlijk een naam?
Even langs McDonalds op weg naar huis.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Die zijn net weg gelukkig.![]()
Helemaal kapot waarschijnlijk.
Ja echt. Veel bedrijven hebben niet door wat voor sneeuwbaleffect dit soort dingen kunnen hebben. Ook in positieve zin trouwens.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat stoorde me inderdaad nog het meest, dat je jezelf als lokaal en ambachtelijk en duurzaam en linksdraaiend profileert maar wel zo onnozel met klanten omgaat.
Gouden tand nemen ter vervangingquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:52 schreef Sarabi het volgende:
Toch dit maar als een teken gezien en de stap genomen op weer in te schrijven bij een tandarts.
Volgens mij was de laatste keer nog voordat ik ging samen wonen, 9 jaar geleden
quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt. Veel bedrijven hebben niet door wat voor sneeuwbaleffect dit soort dingen kunnen hebben. Ook in positieve zin trouwens.
De vliegende gans heeft groene chili. Niet brandweer scherp. Maar wel heel erg lekker.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Maken Sambal te Alblasserdam! Momenteel in ruste want zij is zeer hoogzwanger en ze zijn tegelijk aan het verbouwenIk pas derhalve geregeld op de twee toffe kleine koters van ze, maar van sambal komt het momenteel weinig - we zijn dus maar weer verder aan het gaan met onze weeshuisvoorraad crispy chili oil van Lao Gan Ma
Succes! Ik benijd je nog nietquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:54 schreef minilot het volgende:
Overigens na twee borden goed gevulde noedelsoep met dumplings en gepocheerd ei (en dus crispy chili oil) en toe een bak vol vers en gedroogd fruit nu aan rondje vasten begonnen. Tot dusver ging drie keer 48 uur wel goed, nu eens 60 uur proberen (tweeënhalve dag dus) en als het oké voelt 72 uur. Erg benieuwd naar, en leuk om samen met J. mee te experimenteren
Ik zet 'm op de tokobestelboodschappenlijst, thanks!quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:56 schreef z80 het volgende:
[..]
De vliegende gans heeft groene chili. Niet brandweer scherp. Maar wel heel erg lekker.
Dat lijkt me ook logisch en daar moet je vooral geen sorry om zeggenquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:58 schreef minilot het volgende:
Heel eerlijk gezegd zou ik er geen pot meer of minder van de Kleine Soepfabriek door kopen, hoe lullig het verhaal ook is - ik vind of iets lekker is wel belangrijker dan een tweedehands slechte ervaring en ben toch wel te spreken over met name hun basisbouillons. Sorry @:Clubsoda!![]()
Lijkt me welquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Even langs McDonalds op weg naar huis.
Waarom zou je zo lang willen vasten?quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:54 schreef minilot het volgende:
Overigens na twee borden goed gevulde noedelsoep met dumplings en gepocheerd ei (en dus crispy chili oil) en toe een bak vol vers en gedroogd fruit nu aan rondje vasten begonnen. Tot dusver ging drie keer 48 uur wel goed, nu eens 60 uur proberen (tweeënhalve dag dus) en als het oké voelt 72 uur. Erg benieuwd naar, en leuk om samen met J. mee te experimenteren
Dat lijkt me echt zo irritant he, je huis fotoklaar hebben en vooral moeten houden terwijl je er nog wel in woont! Pffrt. Waar zit de 'bijna' in, wat moet er nog?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:04 schreef Kreator het volgende:
Ben wel.blij dat ik eerst ga verkopen en dan pas kopen. Wat een werk..
Maar het huis is bijna fotoklaar. Of leeg. Dat is hetzelfde.
Je kunt na de foto's en voor de bezichtigingen wel weer een rommel maken, natuurlijk, moet je het alleen vervolgens weer opruimen. Voor de foto's kom je nog wel weg met spullen in kasten om om de hoek en vlekjes op de vloer, voor bezichtigingen moet echt alles strak zijn. Wat een klus inderdaadquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt zo irritant he, je huis fotoklaar hebben en vooral moeten houden terwijl je er nog wel in woont! Pffrt. Waar zit de 'bijna' in, wat moet er nog?Succes in elk geval!
Om te kijken of het lukt! J. vast af en toe 48 uur als onderdeel van het (zeer succesvol!) tackelen van zijn flinke berg overgewicht en er zitten naar het schijnt afgezien van gewichtsverlies een aantal geinige gezondheidsvoordelen aan, waarvan autofagie wel de meest boeiende is (is een nog jong onderzoeksveld, er was een recent wel al een Nobelprijs rondom het onderwerp). In elk geval zitten er niet echt specifieke nadelen aan, afgezien van wat ongemak (al valt dat met voldoende drinken en netjes elektrolyten op peil houden reuze mee) en ik ben gewoon wel nieuwsgierig of ik het langer dan 48 red en hoe dat dan aanvoelt. Ik experimenteer sowieso wel graag met zaken, en zo met tegenwoordig een klein kind om op te letten is vasten een verantwoordelijker idee dan, bijvoorbeeld met LSD in het bos gaan zitten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom zou je zo lang willen vasten?
Brrr. Maar gewoon altijd in dit huis blijven wonen om het te voorkomen, denk ikquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Voor bezichtigingen moet echt alles strak zijn. Wat een klus inderdaad
De periode tussen voorlopig koopcontract en overdracht vond ik geweldig. Overal rommel. Principieel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kunt na de foto's en voor de bezichtigingen wel weer een rommel maken, natuurlijk, moet je het alleen vervolgens weer opruimen. Voor de foto's kom je nog wel weg met spullen in kasten om om de hoek en vlekjes op de vloer, voor bezichtigingen moet echt alles strak zijn. Wat een klus inderdaad
+1000quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Brrr. Maar gewoon altijd in dit huis blijven wonen om het te voorkomen, denk ik
quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De periode tussen voorlopig koopcontract en overdracht vond ik geweldig. Overal rommel. Principieel.
Tot hierquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:54 schreef minilot het volgende:
Overigens na twee borden goed gevulde noedelsoep met dumplings en gepocheerd ei (en dus crispy chili oil) en toe een bak vol vers en gedroogd fruit
Ok nja klinkt naarquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Om te kijken of het lukt! J. vast af en toe 48 uur als onderdeel van het (zeer succesvol!) tackelen van zijn flinke berg overgewicht en er zitten naar het schijnt afgezien van gewichtsverlies een aantal geinige gezondheidsvoordelen aan, waarvan autofagie wel de meest boeiende is (is een nog jong onderzoeksveld, er was een recent wel al een Nobelprijs rondom het onderwerp). In elk geval zitten er niet echt specifieke nadelen aan, afgezien van wat ongemak (al valt dat met voldoende drinken en netjes elektrolyten op peil houden reuze mee) en ik ben gewoon wel nieuwsgierig of ik het langer dan 48 red en hoe dat dan aanvoelt. Ik experimenteer sowieso wel graag met zaken, en zo met tegenwoordig een klein kind om op te letten is vasten een verantwoordelijker idee dan, bijvoorbeeld met LSD in het bos gaan zitten.
Super irritant. Voelt niet meer als thuis.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt zo irritant he, je huis fotoklaar hebben en vooral moeten houden terwijl je er nog wel in woont! Pffrt. Waar zit de 'bijna' in, wat moet er nog?Succes in elk geval!
Dat kan ik me goed indenken ja. Dat is er denk ik nog wel vervelender aan dan het opruimen en oppoetsen an sich. Aan de andere kant kom je zo misschien wel een beetje los van een huis waarin je binnenkort toch niet meer woont?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Super irritant. Voelt niet meer als thuis.
Spulletjes om de hoek kan helaas niet. Ze gaan een filmpje maken van het hele huis en dat moet kennelijk in 1 shot. (God knows why). Dus nergens de mogelijkheid om dingen even weg te zetten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kunt na de foto's en voor de bezichtigingen wel weer een rommel maken, natuurlijk, moet je het alleen vervolgens weer opruimen. Voor de foto's kom je nog wel weg met spullen in kasten om om de hoek en vlekjes op de vloer, voor bezichtigingen moet echt alles strak zijn. Wat een klus inderdaad
Was denk tegen mij ipv ffquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:33 schreef minilot het volgende:
Als ik het ruk vond zou ik het niet doen he @:FutureFairytaleSinds J. aan het afvallen is eten we sowieso eigenlijk nog maar één grote, goeie en gevarieerde maaltijd per dag (dus eigenlijk elke dag 23 uur vasten) en afgezien van dat het tof is om J. ermee te ondersteunen scheelt het ook nog eens een bak geld, tijd en gedoe. Het bevalt gewoon erg goed, nu al een paar maanden.
Argh! Nou ja, jouw huis is sowieso best wel strak en opgeruimd toch? Dat scheelt vast in vergelijking met een huis moeten verkopen als je een halve hoarder bent..quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Spulletjes om de hoek kan helaas niet. Ze gaan een filmpje maken van het hele huis en dat moet kennelijk in 1 shot. (God knows why). Dus nergens de mogelijkheid om dingen even weg te zetten.
Dit huis heeft nooit echt een gevoel losgemaakt. Dus dat scheelt al.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed indenken ja. Dat is er denk ik nog wel vervelender aan dan het opruimen en oppoesten an sich. Aan de andere kant kom je zo misschien wel een beetje los van een huis waarin je binnenkort toch niet meer woont?
Nee, tegen FFT, die zei 'ruk'quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Was denk tegen mij ipv ff
Maar was gewoon nieuwsgierig waarom
Ha, weg ermee dan maar! Ik duim voor een spoedige verkoopquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit huis heeft nooit echt een gevoel losgemaakt. Dus dat scheelt al.
Wat een onhandige naam voor googlequote:
Makan Sambal, sorry!quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een onhandige naam voor google.
Zo te zien hebben ze geen website, enkel facebook, en dat heb ik dan weer niet. Maar als ik ooit hun potjes bij de toko tref zal ik ze testen!
Vast niet. Kost je twee tot drie duizend.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Verhuizen/alles inpakken, moet er niet aan denken. Zou je in- en uitpakkers kunnen meefinancieren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |