abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195521742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat zou ik dan eerst met een advocaat overleggen.

Specifiek voor deze situatie en het hypothetische geval dat Jos onschuldig is:

Eerst moesten ze nog bewijzen dat hij op de PD is geweest (wat waarschijnlijk wel lukt), maar nu heeft hij dat zelf dus ook bekend. Die bekentenis is ook tegen hem gebruikt.

Verder kan het zo zijn dat je onschuldig bent en zoveel mogelijk details wil geven om jezelf vrij te pleiten. 20 jaar na dato kunnen daar fouten in zitten. Vervolgens worden die foutjes eruit gelicht om je als leugenaar weg te zetten. Je hebt dan zelf een valse verklaring afgelegd.

Het hoeft niet altijd verkeerd te zijn om te praten, maar het is wel verstandig dat eerst te overleggen met een strafrecht advocaat. Ook als je onschuldig bent :). Er staat een hoop op het spel.

Ik bedoel, als je een enorme civielrechtelijke claim aan je broek krijgt, dan ga je toch ook een jurist of advocaat bellen? Ook al is die claim onterecht?
Snap niet waarom daar bij sommigen zo een taboe op ligt als het strafrecht betreft.
Ik stel ook niet in discussie dat je geen advocaat moet nemen. Zelfs als je (onterecht) opgepakt wordt voor een overval van een paar zakjes snoep is het verstandig. Politieagenten spelen het tegenwoordig ook slim, vooral bij jongeren en dan ondervragen in aparte kamertjes.

quote:
DNA alleen is niet voldoende bewijs. Het is natuurlijk wel overtuigend dat het op z'n onderbroek is gevonden en dat Jos B. aangeeft hem niet te kennen.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:57:39 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195521786
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik stel ook niet in discussie dat je geen advocaat moet nemen. Zelfs als je (onterecht) opgepakt wordt voor een overval van een paar zakjes snoep is het verstandig. Politieagenten spelen het tegenwoordig ook slim, vooral bij jongeren en dan ondervragen in aparte kamertjes.
[..]

DNA alleen is niet voldoende bewijs. Het is natuurlijk wel overtuigend dat het op z'n onderbroek is gevonden en dat Jos B. aangeeft hem niet te kennen.
Check. Maar er zal vast een reden zijn dat die advocaten vaak aanraden om helemaal niks te zeggen, zeker als er zwak bewijs is.

Tenzij je een waterdicht alibi hebt, is er een grote kans dat je verklaring je niet helpt of dat er juist zaken tegen je gebruikt worden uit die verklaring, zoals ik net al schetste.

Laat de tegenpartij maar met bewijzen komen waar je je dan op kunt richten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195521843
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

De combinatie van DNA waarschijnlijk van zijn handen
+ speeksel uit zijn mond op de onderbroek

Als jij boven een kind staat, hoe groot is de kans dat de onderbroek van het kind op diverse pleken aan beide kanten in aanraking komt met speeksel uit jouw mond?
pi_195521970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is Lucia b al voorbij gekomen hier? Of de puttense moordzaak? Dat was ook allemaal heel helder met veroordeelde mensen die ook best wel verdacht leken.
Ik vind die zaken eerder het tegenovergestelde van deze. In die zaken is er erg creatief met de bewijsvoering omgegaan en erg aan geknutseld.

Lucia werd met de gegevens zodanig geschikt dat een wiskundige wel moest concluderen dat toevallig niet meer kon, als alle feiten er toen bijgehaald waren was er geen zaak geweest. Misschien wel een slapende advocaat maar zo goed zit ik er niet in.

Puttense moordzaak was er ander sperma (ouder) aanwezig zijn en door verdachte er uit gesleept zijn. Dat verzint een normaal mens ook niet.

Hier is voor de normale mens het bewijs eigenlijk keihard maar is er juridisch wel een behoorlijke speld tussen te krijgen.
pi_195522659
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik vind die zaken eerder het tegenovergestelde van deze. In die zaken is er erg creatief met de bewijsvoering omgegaan en erg aan geknutseld.

Lucia werd met de gegevens zodanig geschikt dat een wiskundige wel moest concluderen dat toevallig niet meer kon, als alle feiten er toen bijgehaald waren was er geen zaak geweest. Misschien wel een slapende advocaat maar zo goed zit ik er niet in.

Puttense moordzaak was er ander sperma (ouder) aanwezig zijn en door verdachte er uit gesleept zijn. Dat verzint een normaal mens ook niet.

Hier is voor de normale mens het bewijs eigenlijk keihard maar is er juridisch wel een behoorlijke speld tussen te krijgen.
Ja, ook in uitspraken van rechtspraak zit altijd een fout marge. Je hebt nooit 100% zeker bewijs . Zelfs niet als een verdachts bekent.
Love is in the air!
pi_195522691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:37 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, nog nooit vertoond dat slachtoffers/nabestaanden naast de OvJ mogen plaatsnemen om zo de verdachte in de ogen te kunnen kijken. Dat de rechtbank dit toestaat wijst op vooringenomenheid. Als ik de advocaat van Jos B was, dan zou ik direct de rechtbank wraken.

Onder strafrechtgeleerden is grote weerstand tegen dit soort tranentrekkende taferelen, zeker als het slachtoffer niet alleen vertelt over de impact van het delict op hen persoonlijk, maar zich ook nog tutoyerend richten tot de verdachte, hem uitmakend voor rotte vis, en hem een lange straf toewensen, terwijl de verdachte nog helemaal niet is veroordeeld. Waar is de onschuldpresumptie dan nog?
Ik ben het deels met je eens, maar het is gewoon jurisich mogelijk tegenwoordig. Gebeurde ook in de zaak van Anne Faber. Filmpjes staan op YouTube.

Het is net als slachtoffers die mogen spreken in de rechtzaak. Dat is ook voor een veroordeling. Stel dat Nicky nog geleefd had, had hij ook mogen spreken. Had hij Jos B ook
Voor rotte vis uitgemaakt mogen hebben, ondanks dat er nog geen veroordeling was.

Dus die advocaat kan helemaal niet wraken. Het hoort gewoon bij het proces. Net als dat Jos B straks ook nog voor een laatste keer mag spreken.
Love is in the air!
pi_195523543
In het NOS Journaal werd het gisteren zo treffend samengevat. "Wat er precies is gebeurd, weet het OM niet. Maar dat B. het gedaan heeft, staat voor hen vast". Ik had het requisitoir zelf niet beter kunnen samenvatten.

Een lachwekkende vertoning, als het niet zo een trieste zaak geweest was.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:21:17 #83
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_195523741
Ik vind het wel een interessante discussie hoor.

Ik hoor hier vaker: liever 10 schuldigen die vrijuit gaan dan 1 onschuldige die vast zit.

Maar echt waar, zo onschuldig is deze meneer niet. Op z’n minst een behandeling in een TBS-kliniek zou op z’n plaats zijn.

De gevangenissen zijn niet meer zoals lang geleden, op water en brood, martelingen, eenzame opsluiting enz.

Is dat echt beter, 10 schuldigen in deze tijd die vrijuit gaan? Ik vind het wel een puntje ter discussie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195523990
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:21 schreef MissButterflyy het volgende:

Ik hoor hier vaker: liever 10 schuldigen die vrijuit gaan dan 1 onschuldige die vast zit.

Maar echt waar, zo onschuldig is deze meneer niet. Op z’n minst een behandeling in een TBS-kliniek zou op z’n plaats zijn.

De gevangenissen zijn niet meer zoals lang geleden, op water en brood, martelingen, eenzame opsluiting enz.

Is dat echt beter, 10 schuldigen in deze tijd die vrijuit gaan? Ik vind het wel een puntje ter discussie.
Je moet dat adagium ook niet te letterlijk nemen. Het is meer bedoeld om aan te geven hoe hoog de lat voor juridisch bewijs ligt. Je kunt het ook vertalen naar een duidelijke opdracht naar de rechter: "bij gerede twijfel, spreek je vrij".
pi_195524005
quote:

Wanneer TBS?

quote:
Een rechter kan alléén tbs opleggen aan een verdachte wanneer hij psychiatrische problemen heeft die (mede) geleid hebben tot het plegen van het delict.
https://www.tbsnederland.(...)nimaal%20vier%20jaar.

Is dus uitgesloten.
pi_195524124
quote:

Ja, tot jij die onschuldige bent die vastzit zeker. Wat een debiel standpunt. Je ontneemt iemands vrijheid, dan moet je wel verdomde zeker weten dat die persoon ook echt de misdaad heeft gepleegd.
pi_195524185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Precies.

Het wordt veel te maatschappelijk gemaakt en een emotionele zaak.
Daardoor is B. nu haast al schuldig.

Er zijn wat punten waardoor je zou kunnen zeggen dat B. er iets meer van zou moeten weten, bij hem geweest is rond de dood.
Maar dat is alsnog geen enkel bewijs.
En zo veel indirect is er ook weer niet, ik zou eigenlijk niet weten waar de rechter B. op zou moeten veroordelen.
Ik denk dat dit ook een vrijspraak wordt. Er is niet aangetoond dat er seksueel misbruik plaatsgevonden heeft en de doodsoorzaak is ook niet bekend.

Overigens ben ik er vrij zeker van dat Jos B. meer weet. Hij kan Nicky niet gezien hebben toen hij aan kwam lopen en dat hij slechts Nicky's kleren rechttrok is ongeloofwaardig.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:44:46 #88
438527 MissButterflyy
pi_195524189
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:41 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ja, tot jij die onschuldige bent die vastzit zeker. Wat een debiel standpunt. Je ontneemt iemands vrijheid, dan moet je wel verdomde zeker weten dat die persoon ook echt de misdaad heeft gepleegd.
In dit geval is het toevalligheid op toevalligheid, het zwijgen en niet meewerken... Tsja.

Als hij geen misdaad zou hebben gepleegd zou hij graag meewerken en praten.

Ze hebben niet zomaar iemand van de straat geplukt om nu te veroordelen hè.
pi_195524213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:35 schreef Nober het volgende:

[..]

Wanneer TBS?
[..]

https://www.tbsnederland.(...)nimaal%20vier%20jaar.

Is dus uitgesloten.
Waarom uitgesloten? De rechtbank kan ambtshalve een gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van de geestvermogens vaststellen, mits goed beargumenteerd. Geldt dus ook als deskundigen er niet over hebben kunnen rapporteren.
pi_195524349
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

In dit geval is het toevalligheid op toevalligheid, het zwijgen en niet meewerken... Tsja.

Als hij geen misdaad zou hebben gepleegd zou hij graag meewerken en praten.

Ze hebben niet zomaar iemand van de straat geplukt om nu te veroordelen hè.
En Lucia de Berk dan? Dat was ook toevalligheid op toevalligheid. En toch vrijgesproken nadat ze tig jaar ten onrechte heeft vastgezeten.

Toeval is geen grond voor veroordeling. Gelukkig. Je kunt ook gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn. Ik zeg niet dat dat bij Jos het geval is, maar je kunt gewoon geen mensen gaan vastzetten op basis van dingen die "wel heel toevallig" zijn, maar (gechargeerd gezegd) niet meer dan dat.
pi_195524525
Vanmorgen nog eens naar een oude uitzending van PrV gekeken uit 1999.

Hier gaat het dus nog helemaal over Joos en over het feit dat justitie en politie niet helemaal soepel functioneerden toen.

Even samenvatten.
Joos is in de jaren vijftig veroordeeld voor zeden. Er is een getuige die in de jaren 80 die claimt dat Joos bij hem en anderen iets teveel visuele belangstelling had en soms ook aanraakte.

In het eerste jaar zijn er al drie OvJ geweest. Geen goed teken voor een onderzoek natuurlijk.

DNA van Joos is niet gevonden op Nicky maar zijn rol iets uitdiepen zou geen kwaad kunnen.
pi_195524558
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:52 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

En Lucia de Berk dan? Dat was ook toevalligheid op toevalligheid. En toch vrijgesproken nadat ze tig jaar ten onrechte heeft vastgezeten.

Toeval is geen grond voor veroordeling. Gelukkig. Je kunt ook gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn. Ik zeg niet dat dat bij Jos het geval is, maar je kunt gewoon geen mensen gaan vastzetten op basis van dingen die "wel heel toevallig" zijn, maar (gechargeerd gezegd) niet meer dan dat.
Eens, al vind ik de Schiedammer parkmoord een beter voorbeeld dan Lucia de Berk. Als je enigszins oppervlakkig kijkt naar het bewijs in de Schiedammer parkmoord, lijkt de schuld echt beyond a reasonable doubt vast te staan. Zelfs als ik achteraf kijk naar de bewijsmiddelen, wetende wat we nu allemaal weten. In de serie 'Kijken in de ziel' hebben nota bene rechters gezegd dat die bewijsmiddelen zo sterk waren dat het gewoon bijna geen toeval kon zijn. Des te meer reden om extra kritisch te zijn bij dit soort zaken met veel zeer verdachte omstandigheden, maar weinig tot geen direct bewijs.

De zaak Lucia de Berk leek inderdaad ook een opeenstapeling van toevalligheden, maar als je dat achteraf bekijkt dan viel het eigenlijk wel mee hoe toevallig het allemaal was. Achteraf bleek er in die zaak niet eens sprake te zijn van niet-natuurlijke overlijdens. Alles was in die zaak dus gebaseerd op verkeerde/onvolledige/onjuiste informatie van deskundigen. Daarom vind ik die zaak een wat minder goed voorbeeld.
pi_195524576
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:52 schreef Waterdrinker het volgende:
En Lucia de Berk dan? Dat was ook toevalligheid op toevalligheid.
Nee, dat was gecreëerde toevalligheid. cherry picking in gebeurtenissen en de rest volkomen weglaten.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:11:32 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195524733
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:00 schreef qajariaq het volgende:
Vanmorgen nog eens naar een oude uitzending van PrV gekeken uit 1999.

Hier gaat het dus nog helemaal over Joos en over het feit dat justitie en politie niet helemaal soepel functioneerden toen.

Even samenvatten.
Joos is in de jaren vijftig veroordeeld voor zeden. Er is een getuige die in de jaren 80 die claimt dat Joos bij hem en anderen iets teveel visuele belangstelling had en soms ook aanraakte.

In het eerste jaar zijn er al drie OvJ geweest. Geen goed teken voor een onderzoek natuurlijk.

DNA van Joos is niet gevonden op Nicky maar zijn rol iets uitdiepen zou geen kwaad kunnen.
Toen Peter R de Vries nog leuk was om naar te kijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195524758
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Toen Peter R de Vries nog leuk was om naar te kijken.
Dit zijn nou niet echt programma's in de categorie "leuk" maar helaas noodzakelijk.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:13:52 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195524775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dit zijn nou niet echt programma's in de categorie "leuk" maar helaas noodzakelijk.
Jawel, dit was leuk in de zin van interessant. Jammer dat hij er mee gekapt is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195524829
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jawel, dit was leuk in de zin van interessant. Jammer dat hij er mee gekapt is.
Het programma was goed. Hij dook diep in sommige zaken en voerde de media-aandacht op, zodat de politie er ook wel mee verder moest.

Af en toe was hij uitermate bevooroordeeld, Joran van der Sloot was in Peters ogen natuurlijk gewoon schuldig en hij maakte ooit twee uitzendingen over de andere (duistere) kant van Willem Endstra, waarschijnlijk om vriendje Holleeder wat te helpen.
pi_195525106
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Af en toe was hij uitermate bevooroordeeld, Joran van der Sloot was in Peters ogen natuurlijk gewoon schuldig en hij maakte ooit twee uitzendingen over de andere (duistere) kant van Willem Endstra, waarschijnlijk om vriendje Holleeder wat te helpen.
Is deze uitzending is Joos dan ook de gedoodverfde dader.

Bij Joran heb ik ook wel wat twijfels. Ik geloof in de versie dat Nathaly aan drug is overleden en dat hij in paniek de verkeerde om raad heeft gevraagd. Joran heeft zich daarna wel ontpopt als uiterst onaangenaam en schadelijk. Goed dat die man niet meer de maatschappij is maar Peter is wel een soort katalysator geweest om dat gedrag los te maken. Tot zo ver off topic.

Wel interessant om die oude meuk weer eens te bekijken.
pi_195525627
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:51 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Er is bewijs. Alleen niet onomstotelijk. En het bewijs wat er is wijst alles in de richting van Jos B. Ik verwacht gewoon voldoende om tot verooreling te komen.

Hoe komt dat DNA aan de binnenzijde van een onderbroek?

Als er vingerafdrukken van een inbraak gevonden worden, kan iemand daar ook op veroordeeld worden. Het is gewoon te toevallig. Speeksel en DNA in de onderbroek. En een verklaring die niet klopt. Hoeveel bewijs wil je hebben?
Oftewel het is geen bewijs.

Bewijs is hetgeen wat hem aanmerkt als moordenaar dan wel verkrachter.
Dna op zijn onderbroek?
Zeer vreemd idd. Bewijs voor wat er gebeurde? Nee.
Ik zeg nergens dat B. het niet gedaan zou hebben/kunnen hebben. Het is ook allemaal raar.
En wellicht gaat de rechtbank op een bepaalde manier ook mee in TBS bv. Maar de rechter mag iemand niet zo maar veroordelen.

Inbraak is sws al heel anders hè.
Je mag gwn niet in iemands huis zijn dus als je dna daar gevonden is ben je de pineut.
Natuurlijk mag B. ook niet daar beneden zijn, maar is geen bewijs voor wat er is gedaan.
pi_195525643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:48 schreef Barlexus het volgende:

[..]

KEIhaRD Bewijsbaar is:

dna van JOS b op de onderbroek
hij was op de locatie van het dode jongetje in de struiken, heeft hij zelf toegegeven
hij heeft het jongetje aangeraakt om zogenaamd de kleding van de jongen goed te doen
er zijn sporen van speeksel van JOS B op beide zijde van de onderbroek
hij is 2 keer rond die afgelegen locatie gesignaleerd door zelfs een ex militair.

Dit zijn keiharde bewijzen dat hem in verband brengen met de dood van de jongen.

Dat er nog steeds fokkers op fok roepen dat dit geen bewijzen zijn is gewoon krankzinnig

Ik ga even een dutje doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Precies. Ze zijn hier knettergek.
Krankzinnig die mensen hier die niets snappen van bewijzen.
pi_195525669
Ik ga ook volledig mee in wat hier net voor is gezegd en wat veel advocaten, rechters etc zeggen.
Dit proces is een schande.
Hoe de familie spreekrecht kreeg is echt een schande, dat hoort niet.
Rechter is partijdig.

Dit hele proces is een showproces en B. gaat een emotionele veroordeling krijgen en geen op feiten.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:04:00 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195525695
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:44 schreef luxerobots het volgende:
...Overigens ben ik er vrij zeker van dat Jos B. meer weet.......
Het zou hem ook sieren als hij nadat zijn strafzaak is afgelopen en het oordeel wat het ook is definitief is een gesprek aangaat met de ouders en zus en precies verteld wat hij weet.
Omdat hij dan vrijuit kan praten, lijkt mij dat een prima oplossing voor de gemoedsrust van de nabestaanden
pi_195525714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:02 schreef bianconeri het volgende:
Ik ga ook volledig mee in wat hier net voor is gezegd en wat veel advocaten, rechters etc zeggen.
Rechter is partijdig.

Dit hele proces is een showproces en B. gaat een emotionele veroordeling krijgen en geen op feiten.
Wat hoorde er niet aan het spreekrecht? Want in de wet is geregeld wat allemaal onder het spreek- (en advies)recht valt.

Of bedoel je dat ze op de plek van de OvJ mochten zitten?
pi_195525789
quote:
Rechter is partijdig.

Wat een gelul dat de rechter partijdig is.
pi_195525850
quote:
Rechter is partijdig.

Ik vind ook dat er totaal geen bewijs is voor hetgeen Jos B. verweten wordt, maar de conclusie dat de rechter (rechtbank bedoel je?) partijdig is, vind ik nergens op gebaseerd. Je weet niet eens wat de rechtbank zal gaan beslissen. Spreekrecht is een recht van de nabestaanden. Zelf vond ik het ook geen fijn beeld dat de nabestaanden letterlijk op de stoel van de OvJ mochten plaatsnemen. Maar hoewel ongebruikelijk, geeft dat helemaal geen blijk van partijdigheid van de rechtbank. Anders zou Roethof wel bezwaar hebben gemaakt. Het feit dat de verdediging geen bezwaar had, was voor de rechtbank denk ik ook de beslissende omstandigheid om dat verzoek van de nabestaanden te honoreren.
pi_195525913
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:14 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Ik vind ook dat er totaal geen bewijs is voor hetgeen Jos B. verweten wordt, maar de conclusie dat de rechter (rechtbank bedoel je?) partijdig is, vind ik nergens op gebaseerd. Je weet niet eens wat de rechtbank zal gaan beslissen. Spreekrecht is een recht van de nabestaanden. Zelf vond ik het ook geen fijn beeld dat de nabestaanden letterlijk op de stoel van de OvJ mochten plaatsnemen. Maar hoewel ongebruikelijk, geeft dat helemaal geen blijk van partijdigheid van de rechtbank. Anders zou Roethof wel bezwaar hebben gemaakt. Het feit dat de verdediging geen bezwaar had, was voor de rechtbank denk ik ook de beslissende omstandigheid om dat verzoek van de nabestaanden te honoreren.
Dat kwam door de corona maatregelen, Roethof zat constant tussen het zicht van de nabestaanden en verdachte en rechters.

De enige plek waar ze en zelf goed zicht hadden en eveneens de camera’s die daar aanwezig waren was op die plek. Die werd toegewezen omdat ze dan die halve zaal niet hoefden te verbouwen maar gewoon op veilige afstand konden zitten.
pi_195525929
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Het zou hem ook sieren als hij nadat zijn strafzaak is afgelopen en het oordeel wat het ook is definitief is een gesprek aangaat met de ouders en zus en precies verteld wat hij weet.
Omdat hij dan vrijuit kan praten, lijkt mij dat een prima oplossing voor de gemoedsrust van de nabestaanden
O dan wel...

Gezien zijn vluchtgedrag in het verleden zal die met de eerste de beste mogelijkheid naar het buitenland vertrekken.
pi_195525943
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat kwam door de corona maatregelen, Roethof zat constant tussen het zicht van de nabestaanden en verdachte en rechters.

De enige plek waar ze en zelf goed zicht hadden en eveneens de camera’s die daar aanwezig waren was op die plek. Die werd toegewezen omdat ze dan die halve zaal niet hoefden te verbouwen maar gewoon op veilige afstand konden zitten.
Bron dat dat de overweging van de rechtbank was?

Dat ze op de plek zaten van de OvJ was een extra vervelend beeld, maar zelfs als ze op een andere plek zouden zitten waar ze verdachte ook in de ogen konden kijken, zou ik dat ook geen fijn beeld vinden. Nabestaanden horen tot de rechtbank te spreken, niet tot andere procespartijen. Eerder had de rechtbank het verzoek afgewezen, maar na heroverweging hebben het toegewezen. Ik neem aan dat dat (mede) was omdat de verdediging geen bezwaar had.

[ Bericht 11% gewijzigd door Petpampim op 09-10-2020 13:36:10 ]
pi_195526331
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:20 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Bron dat dat de overweging van de rechtbank was?

Dat ze op de plek zaten van de OvJ was een extra vervelend beeld, maar zelfs als ze op een andere plek zouden zitten waar ze verdachte ook in de ogen konden kijken, zou ik dat ook geen fijn beeld vinden. Nabestaanden horen tot de rechtbank te spreken, niet tot andere procespartijen. Eerder had de rechtbank het verzoek afgewezen, maar na heroverweging hebben het toegewezen. Ik neem aan dat dat (mede) was omdat de verdediging geen bezwaar had.
Twiiterbericht van Saskia Belleman.
pi_195526604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Twiiterbericht van Saskia Belleman.
Vermoedelijk doel je op onderstaande tweet. Coronamaatregelen lijken niet per se de beslissende overweging te zijn geweest. En al helemaal niet de beslissende overweging om het verzoek om verdachte aan te kunnen kijken tijdens het spreken te honoreren. Eerder hadden ze datzelfde verzoek afgewezen.

twitter

Hoe dan ook, het duidt totaal niet op partijdigheid van de rechtbank zoals iemand leek te beweren.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:56:06 #111
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_195526668
quote:
Rechter is partijdig.

Wtf is deze shit :')
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:10:25 #112
438527 MissButterflyy
pi_195526884
quote:
Rechter is partijdig.

Je bedoelt dat je dit allemaal vindt. Het is nog altijd je mening.
Dat mag je vinden.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:11:32 #113
438527 MissButterflyy
pi_195526908
Eng trouwens dat mensen die graag in deze situatie een veroordeling zien, worden weggezet als knettergek en krankzinnig.
pi_195527033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:59 schreef bianconeri het volgende:
Inbraak is sws al heel anders hè.
Je mag gwn niet in iemands huis zijn dus als je dna daar gevonden is ben je de pineut.
Natuurlijk mag B. ook niet daar beneden zijn, maar is geen bewijs voor wat er is gedaan.
Nee, maar zijn sporen komen daar niet zomaar. Daar heeft hij ook geen verklaring voor.
Als er sporen in huis zijn, kan je ook niet zeggen dat je niet binnen bent geweest..
Love is in the air!
pi_195527112
Echt jammer als ze de 2 ooggetuigen die Jos en Nicky op de fiets hebben gezien, niet meenemen. Icm DNA in zijn onderbroek,heb je aardig wat bewijs. Dit wist ik ook niet, maar er is geen andere verklaring dat hij nicky heeft meegelokt.

Daarnaast zou dit jos zijn verklaring volledig te niet doen. Ze doen nu puur alles op DNA gooien. Maja leg maar eens uit hoe dat aan binnenkant onderbroek komt? Ja leg maar uit hoe dat kan dan? Deze man is zo angstig, dat hij vlucht en zwijgt.

En als hij het kind werkelijk vind, en met zijn verleden bang is verdacht te worden, waarom ga je het kind dan ook nog aanraken? Dit staat buiten de zaak. Maar ik geloof deze angstige man niet. Waarheid is dat hij niet angstig is, maar niet met zich zelf kan leven. Van dapperheid getuigd het niet om, gedurende de zoektocht, hem niet aan te wijzen.
pi_195527135
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:17 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nee, maar zijn sporen komen daar niet zomaar. Daar heeft hij ook geen verklaring voor.
Als er sporen in huis zijn, kan je ook niet zeggen dat je niet binnen bent geweest..
Naar welke kapperszaak ga jij?
pi_195527198
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:22 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Naar welke kapperszaak ga jij?
Mijn kapper heeft nog steeds niet mijn speeksel in zijn/haar onderbroek.

Het vervelende is dat je nooit kan aantonen of dat voor of na de dood in de onderbroek is gekomen. Wat mij betreft mag de wet wel aangepast worden dat sex met een lijk gelijk is als met levende.
pi_195527453
quote:

[..]

Mss beter lezen wat ik zei.
Dat zijn dna daar zit is heel raar en niemand heeft een (goede) verklaring.
Maar bij inbraak en gevonden dna js dat al duidelijk bewijs.
Dit niet als bewijs voor verkrachtig of moord.

quote:
3s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Eng trouwens dat mensen die graag in deze situatie een veroordeling zien, worden weggezet als knettergek en krankzinnig.
Eng dat mensen een voor de rechtstaat onschuldig persoon al willen lynchen en kapot maken en veroordelen.

Er is geen direct bewijs dat hij hem verkracht of vermoord is en dus is hij voor nu gwn onschuldig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je dit allemaal vindt. Het is nog altijd je mening.
Dat mag je vinden.
Nee dat is een feit.
pi_195527500
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wtf is deze shit :')
Goede inhoudelijke reactie! Heel goed.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:14 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Ik doel er natuurlijk op dat ze daar mogen zitten.
Welke afweging dan ook het slaat natuurlijk nergens op en met reden dat zo velen binnen het recht op de tenen gaan staan om dit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:09 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat een gelul dat de rechter partijdig is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat hoorde er niet aan het spreekrecht? Want in de wet is geregeld wat allemaal onder het spreek- (en advies)recht valt.

Of bedoel je dat ze op de plek van de OvJ mochten zitten?
Stoel van de OvJ natuurlijk.
Dat geeft niet echt een goed signaal.
pi_195527777
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mijn kapper heeft nog steeds niet mijn speeksel in zijn/haar onderbroek.

Het vervelende is dat je nooit kan aantonen of dat voor of na de dood in de onderbroek is gekomen. Wat mij betreft mag de wet wel aangepast worden dat sex met een lijk gelijk is als met levende.
Dat vind ik een goede opmerking van je. Dat is, wat mij betreft, precies de pointe in deze zaak.

En over die kapper: daarmee bedoelde ik dat DNA verplaats- en plantbaar is. Iemand kan in theorie naar de lokale kapperszaak gaan, wat haren meenemen en die ergens vrolijk rondstrooien. Idem met speeksel en huidschilfers, al is dat wel een iets ingewikkelder opgave. Mijn opmerking was ook niet per se toegespitst op deze zaak, maar vooral op jouw suggestie dat als in een huis DNA aangetroffen wordt, diegene dan ook wel in dat huis geweest moet zijn. Dat klopt dus niet.
pi_195528023
quote:

[..]

Volgens sommigen moet je eerst bewijzen dat de sporen niet via de schoorsteen naar binnen zijn gedwarreld. Dat kan je niet dus vrijspraak...
pi_195528210
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens sommigen moet je eerst bewijzen dat de sporen niet via de schoorsteen naar binnen zijn gedwarreld. Dat kan je niet dus vrijspraak...
Was het de heer Wester? Hij heeft wel vaker zulke sterke uitspraken. Denk dat hij mogelijk zelf wat op zijn geweten heeft en de bui al ziet hangen als Jos Brech veroordeeld gaat worden, dan hangt hijzelf ook voor oude zaken waar hij nog voor moet komen.
pi_195528234
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Dat vind ik een goede opmerking van je. Dat is, wat mij betreft, precies de pointe in deze zaak.

En over die kapper: daarmee bedoelde ik dat DNA verplaats- en plantbaar is. Iemand kan in theorie naar de lokale kapperszaak gaan, wat haren meenemen en die ergens vrolijk rondstrooien. Idem met speeksel en huidschilfers, al is dat wel een iets ingewikkelder opgave. Mijn opmerking was ook niet per se toegespitst op deze zaak, maar vooral op jouw suggestie dat als in een huis DNA aangetroffen wordt, diegene dan ook wel in dat huis geweest moet zijn. Dat klopt dus niet.
Die laatste suggestie was niet van mij. Echter vind ik het nogal een verschil tussen op een willekeurige plek haar vinden of speeksel in een onderbroek. Haar is nog wel te krijgen van iemand, door spontane uitval of inderdaad via de kapper. Echter speeksel van iemand anders samen met huidschilvers in een onderbroek achterlaten zonder eigen sporen te verliezen lijkt me redelijk ingewikkeld. Temeer daar in de tijd van de moord dergelijke opsporingstechnieken nog niet of nauwelijks bestonden. Een dader die JB wilde framen lijkt mij om die reden uitgesloten.

Dat Jos onzedelijk heeft gehandeld lijkt mij wel bewezen. Of hij dat op een levend joch heeft gedaan of bij een lijk is dus het grote verschil.
pi_195528302
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die laatste suggestie was niet van mij. Echter vind ik het nogal een verschil tussen op een willekeurige plek haar vinden of speeksel in een onderbroek. Haar is nog wel te krijgen van iemand, door spontane uitval of inderdaad via de kapper. Echter speeksel van iemand anders samen met huidschilvers in een onderbroek achterlaten zonder eigen sporen te verliezen lijkt me redelijk ingewikkeld. Temeer daar in de tijd van de moord dergelijke opsporingstechnieken nog niet of nauwelijks bestonden. Een dader die JB wilde framen lijkt mij om die reden uitgesloten.

Dat Jos onzedelijk heeft gehandeld lijkt mij wel bewezen. Of hij dat op een levend joch heeft gedaan of bij een lijk is dus het grote verschil.
Ah ja, excuus. Mijn opmerking over het planten van DNA ging inderdaad specifiek over de opmerking van Landgeld.

We zijn het helemaal eens. Zeker wat betreft je laatste zin.
pi_195528348
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:26 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Ah ja, excuus. Mijn opmerking over het planten van DNA ging inderdaad specifiek over de opmerking van Landgeld.

We zijn het helemaal eens. Zeker wat betreft je laatste zin.
Kan hij voor onzedelijk betasten van een lijk in combi met kinderporno TBS opgelegd krijgen of is dat buiten proportie?
pi_195528427
quote:
Je bedoelt dat je dat eng vind, het is nog altijd maar je mening.
Dat mag je vinden.

Flauw he.
pi_195528504
quote:
Andersom ook. Het was TS die als eerste het woord krankzinnig in de mond nam. Bianconeri houdt 'm vervolgens een spiegel voor. Dat vind je eng?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_195528528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een dader die JB wilde framen lijkt mij om die reden uitgesloten.

De vraag is ook hoe kon hij dat joch zo snel vinden en hem misbruiken. Het is net allemaal te toevallig.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:39:56 #129
438527 MissButterflyy
pi_195528537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Kan hij voor onzedelijk betasten van een lijk in combi met kinderporno TBS opgelegd krijgen of is dat buiten proportie?
En het weigeren verder op wat voor manier dan ook mee te werken?
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:40:18 #130
438527 MissButterflyy
pi_195528542
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Andersom ook. Het was TS die als eerste het woord krankzinnig in de mond nam. Bianconeri houdt 'm vervolgens een spiegel voor. Dat vind je eng?
Dat had ik niet gezien.
pi_195528547
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat had ik niet gezien.
Ik wel 8-)
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_195528578
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

En het weigeren verder op wat voor manier dan ook mee te werken?
Zucht ... hoe vaak is er nu al niet gezegd dat een verdachte niet hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling ... :O
.
pi_195528584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat kan zeker. Het onzedelijk betasten van een lijk zal buiten beschouwing worden gelaten want dat is niet strafbaar en dus ook niet ten laste gelegd, maar voor kinderporno is TBS zeker mogelijk. Zeker gezien de aard van de kinderporno die Jos B. in zijn bezit had (met een zeer gewelddadig karakter) en aangezien een pedofiele stoornis waarschijnlijk aangenomen zal worden door de rechtbank.
pi_195528600

[ Bericht 100% gewijzigd door Petpampim op 09-10-2020 15:43:39 ]
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:47:53 #135
438527 MissButterflyy
pi_195528690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Zucht ... hoe vaak is er nu al niet gezegd dat een verdachte niet hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling ... :O
Ja, zucht. Maar in het totaalplaatje, de optelsom van alle dingen rond Jos B, gaat hem dit vast wel aangerekend worden.

Het loont echt niet meer om maar te blijven zwijgen.

Maar ik hou er over op. Het blijft een beetje een herhaling van de meningen van twee kampen.

Over een paar weken zien we wel wat de uitkomst is.
pi_195528859
quote:
Rechter is partijdig.

Als je dit werkelijk denkt, dan ben je echt van elk pad af hoor. Een rechter partijdig noemen zonder bewijs bijvoorbeeld. Spreekrecht was ook niets mis mee.

De feiten zijn duidelijk. Als je dat ontkent dan maak ik mij zorgen. Zoveel DNA op plekken waar dat niet hoort als mensen elkaar niet kennen is onweerlegbaar. Of denk jij echt dat er sperma op kinderonderbroekjes komt uit het niets? Of haren op het lichaam als een kind zijn kleren aanheeft? Josje had hem toch enkel van afstand gezien?

Jos Brech heeft jaren gedacht dat hij het perfecte misbruik en de perfecte moord gepleegd had. Het is goed dat hij hier jaren voor weg gaat rotten in de cel.
pi_195529088
quote:
Rechter is partijdig.

Uit wat blijkt dat de rechters partijdig zijn? Noem om te beginnen eens 3 gevallen.
pi_195529091
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja, zucht. Maar in het totaalplaatje, de optelsom van alle dingen rond Jos B, gaat hem dit vast wel aangerekend worden.

Het loont echt niet meer om maar te blijven zwijgen.

Maar ik hou er over op. Het blijft een beetje een herhaling van de meningen van twee kampen.

Over een paar weken zien we wel wat de uitkomst is.
Hooguit in de strafmaat, niet in de bewezenverklaring.
.
pi_195529104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:07 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Uit wat blijkt dat de rechters partijdig zijn? Noem om te beginnen eens 3 gevallen.
1 geval is al voldoende om gewraakt te kunnen worden.
.
pi_195529107
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als je dit werkelijk denkt, dan ben je echt van elk pad af hoor. Een rechter partijdig noemen zonder bewijs bijvoorbeeld. Spreekrecht was ook niets mis mee.

De feiten zijn duidelijk. Als je dat ontkent dan maak ik mij zorgen. Zoveel DNA op plekken waar dat niet hoort als mensen elkaar niet kennen is onweerlegbaar. Of denk jij echt dat er sperma op kinderonderbroekjes komt uit het niets? Of haren op het lichaam als een kind zijn kleren aanheeft? Josje had hem toch enkel van afstand gezien?

Jos Brech heeft jaren gedacht dat hij het perfecte misbruik en de perfecte moord gepleegd had. Het is goed dat hij hier jaren voor weg gaat rotten in de cel.
Er is geen sperma van Jos aangetroffen.
pi_195529141
Jos B krijgt nog spreektijd.

Iets in mij zegt dat deze zaak op 1 of andere manier nog een spektakelstuk kan worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:08 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Maakt dat enige verschil dan? Je hoeft geen sperma te hebben om een conclusie te trekken dat iemand seksueel misbruikt is.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:11:07 #142
438527 MissButterflyy
pi_195529150
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:08 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Wel DNA van speeksel.
pi_195529172
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:10 schreef Barlexus het volgende:

Iets in mij zegt dat deze zaak op 1 of andere manier nog een spektakelstuk kan worden.
[..]

Maakt dat enige verschil dan? Je hoeft geen sperma te hebben om een conclusie te trekken dat iemand seksueel misbruikt is.
Lees anders de post van GereDathan nog eens :{w
daar was het een reactie op
.
pi_195529200
Ik begrijp echt niet dat mensen roepen dat het zwijgrecht geen goede processtrategie is. Met welke reden zou een zeer ervaren en professionele advocaat (die het dossier kent, wij kennen het dossier niet!) dat advies dan aan zijn cliënt geven? Als het advies de cliënt daadwerkelijk in zijn belangen zou kunnen schaden, dan zou Roethof zich binnenkort mogen melden bij de Raad van Discipline. Onzin dus.
pi_195529208
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wel DNA van speeksel.
Ja... maar geen sperma dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:10 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Iemand zegt dat er sperma van Jos is gevonden. Dat is niet waar, dus ik corrigeer dat. That's all.
pi_195529244
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:14 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Ja... maar geen sperma dus.
[..]

Iemand zegt dat er sperma van Jos is gevonden. Dat is niet waar, dus ik corrigeer dat. That's all.
ow oke
pi_195529366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:17 schreef Barlexus het volgende:

[..]

ow oke
Ben het helemaal met je eens hoor, dat speeksel in de onderbroek met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid duidt op onzedelijk betasten. Iets anders zou ik er niet van kunnen maken. Die conclusie is dus niet alleen te trekken wanneer sperma wordt aangetroffen. Alleen is het dus de vraag of dat vóór of ná het overlijden is gebeurd.
pi_195529403
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:24 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens hoor, dat speeksel in de onderbroek met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid duidt op onzedelijk betasten. Iets anders zou ik er niet van kunnen maken (tenzij natuurlijk sprake zou zijn van planten van DNA, maar dat is in dit specifieke geval zeer onwaarschijnlijk). Die conclusie is dus niet alleen te trekken wanneer sperma wordt aangetroffen. Alleen is het dus de vraag of dat vóór of ná het overlijden is gebeurd.
pi_195529440
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Jij bent van het padje bedoel je.
Je hebt niets met recht of wel?

Er is geen enkel bewijs. Dat zijn dns op gekke plekken zit is geen bewijs. Er is geen bewijs dat B. verkracht heeft, of een moord pleegde.
Ja dat dna zit op een gekke plek en dat is idd heel raar. Maar dat is geen bewijs.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:33:47 #150
438527 MissButterflyy
pi_195529501
Tsja, en toch.. en toch...

Pas geleden heeft een man nog heel wat jaren tegen zich gehoord voor doodslag op zijn vriendin. Hij zei dat ze van de trap was gevallen, wat feitelijk gezien zou kunnen... Er kon niet bewezen worden dat het niet zo was.
Maar toch, gezien alle andere omstandigheden, gingen de rechters niet mee in zijn versie van het verhaal.

Ik ben benieuwd hoe zwaar alle omstandigheden en toevalligheden gaan wegen voor Jos B(ullshit)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')