Hoe kunnen ze clusters nog traceren als er geen bco meer plaats vindt?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja echt. En ja, dat wás een belangrijk onderdeel. Vooral in de fase toen het nog wel te behappen was, had dat echt het verschil kunnen maken. Maar helaas!
het is gewoon 1 grote shitshow op het moment......quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze clusters nog traceren als er geen bco meer plaats vindt?
Clusters traceren heeft geen meerwaarde nu het virus zo ver verspreid is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze clusters nog traceren als er geen bco meer plaats vindt?
De Randstad is nu één grote clusterquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Clusters traceren heeft geen meerwaarde nu het virus zo ver verspreid is.
Rutte had heeft over bedrijven sluiten als er niet thuisgewerkt is , en er besmetting plaats vond. Hoe doen ze dat als ze bron niet meer nagaan?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Clusters traceren heeft geen meerwaarde nu het virus zo ver verspreid is.
Was volgens mij toch al een loos dreigement.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Rutte had heeft over bedrijven sluiten als er niet thuisgewerkt is , en er besmetting plaats vond. Hoe doen ze dat als ze bron niet meer nagaan?
Dat de economie bij een nieuwe lockdown een tweede klap krijgt lijkt me duidelijk, maar onherstelbaar beschadigen? Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:35 schreef asco het volgende:
Overheid staat zo langzamerhand zo goed als schaakmat.
Het is kiezen tussen volle ziekenhuizen en vele doden of de economie onherstelbaar beschadigen.
Wat ze nu doen is in feite tijdrekkend naar het schaakbord kijken en nadenken hoe op te geven.
Komt een heel vervelende tijd aan en een nieuw spelletje staat voorlopig nog lang niet op het programma.
Succes allen.
Goede sneltesten die met de miljoenen worden verdeeld zou de Houdini-act kunnen zijn.
in combinatie met strengere quarantine regelsquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:35 schreef asco het volgende:
Het is kiezen tussen volle ziekenhuizen en vele doden of de economie onherstelbaar beschadigen.
Wat ze nu doen is in feite tijdrekkend naar het schaakbord kijken en nadenken hoe op te geven.
Komt een heel vervelende tijd aan en een nieuw spelletje staat voorlopig nog lang niet op het programma.
Succes allen.
Goede sneltesten die met de miljoenen worden verdeeld zou de Houdini-act kunnen zijn.
Niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Rutte had heeft over bedrijven sluiten als er niet thuisgewerkt is , en er besmetting plaats vond. Hoe doen ze dat als ze bron niet meer nagaan?
+/- 5% minder verkeer ten opzichte van vorige week las ik vandaag, heeft echt geholpen ookquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet.
Dat was pure bangmakerij als motivator.
Mijn werkgever heeft het serieus opgevat. Opeens allerlei maatregelen. En vandaag een positief geteste collega. Werkgever leek erg opgelucht dat er geen bco gedaan wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Was volgens mij toch al een loos dreigement.
Bangmakerij is toch deze hele crisis al de motivator?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:37 schreef Scrummie het volgende:
Dat was pure bangmakerij als motivator.
Dat was wel te verwachten denk ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
+/- 5% minder verkeer ten opzichte van vorige week las ik vandaag, heeft echt geholpen ook
Klopt wel ja.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:43 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Bangmakerij is toch deze hele crisis al de motivator?
"Blijf thuis, anders verplichten wij u thuis te blijven."
Zolang we ons geld maar uit blijven geven komt het wel goed.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat de economie bij een nieuwe lockdown een tweede klap krijgt lijkt me duidelijk, maar onherstelbaar beschadigen? Dat lijkt me sterk.
Het staat iig in schril contrast met maart/april..quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
+/- 5% minder verkeer ten opzichte van vorige week las ik vandaag, heeft echt geholpen ook
Toen was het vooruitzicht gunstiger, nu beseft iedereen dat we mogelijk de hele winter binnen zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt wel ja.
Alleen werkte dat in maart/april prima. Nu wat minder.
was het maar waar dat iedereen dat besefte en tevens dat we met de feestdagen ook nog beperkingen zullen hebben als we gewoon zo door blijven gaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:47 schreef Fred2 het volgende:
nu beseft iedereen dat we mogelijk de hele winter binnen zitten.
Afweging maken op de langere-termijn wat meer slachtoffers en nadelen geeft en meer mensen raakt. Denk dat we liever volle ziekenhuizen kunnen hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:35 schreef asco het volgende:
Succes allen.
Volle ziekenhuizen over heel Nederland bedoel je?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Afweging maken op de langere-termijn wat meer slachtoffers en nadelen geeft en meer mensen raakt. Denk dat we liever volle ziekenhuizen kunnen hebben.
Oud en nieuw wordt met maximaal 4 personen gevierd.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was het maar waar dat iedereen dat besefte en tevens dat we met de feestdagen ook nog beperkingen zullen hebben als we gewoon zo door blijven gaan.
we hebben eigenlijk amper echte maatregelen ( bijna alles is een (dringend) advies zonder gevolgen ) en de ziekenhuizen liggen nu al volquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Afweging maken op de langere-termijn wat meer slachtoffers en nadelen geeft en meer mensen raakt. Denk dat we liever volle ziekenhuizen kunnen hebben.
Maar niet alle ziekenhuizen zijn vol neem ik aan, maar er wordt misschien nood-ziekenhuizen uit de grond gestampt, met eventueel hulp van defensie, Ik bedoel namelijk Ahoy of MCC als noodziekenhuizen aan te merken met tijdelijke containers neer te zetten als regulier en IC-afdeling.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we hebben eigenlijk amper echte maatregelen en de ziekenhuizen liggen nu al vol
waar halen ze het verplegend (IC) personeel vandaan ? en waar heb je dat gelezen ?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar niet alle ziekenhuizen zijn vol neem ik aan, maar er wordt misschien nood-ziekenhuizen uit de grond gestampt, met eventueel hulp van defensie, Ik bedoel namelijk Ahoy of MCC als noodziekenhuizen aan te merken met tijdelijke containers neer te zetten als regulier en IC-afdeling.
Overigens weet ik niet hoe zo'n lange-termijn afweging er uit ziet. Volgens mij doet die Ira Helsloot dat soort dingen. Hij is er iig niet voor, lockdowns. Het is aan de overheid om dat soort dingen te maken. Het ligt er gewoon aan wat tot meer doden leidt en nadeliger is voor het hele land, en niet voor één jaar maar wel 10 of 20. Dat er mensen doodgaan moeten we maar accepteren.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we hebben eigenlijk amper echte maatregelen ( bijna alles is een (dringend) advies zonder gevolgen ) en de ziekenhuizen liggen nu al vol
Ik heb het niet gelezen hoor, heb gewoon vermoeden. Maar ze kunnen ook buitenlandse verpleegkundigen tijdelijk aannemen, als de situatie er om vraagt. Zo lang ernstige situatie aanhoudt kan het ook zijn dat Duitse verpleegkundigen ook ingezet worden in Nederlandse ziekenhuizen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar halen ze het verplegend (IC) personeel vandaan ? en waar heb je dat gelezen ?
En dat hebben ze alleen aan zichzelf te wijten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:35 schreef asco het volgende:
Succes allen.
Kan zijn... Nou ten eerste ligt dat juridisch lastig. Ten tweede is een taalbarriere in de zorg echt heel vervelend en ten derde, heeft Duitsland die mensen niet nodig?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik heb het niet gelezen hoor, heb gewoon vermoeden. Maar ze kunnen ook buitenlandse verpleegkundigen tijdelijk aannemen, als de situatie er om vraagt. Zo lang ernstige situatie aanhoudt kan het ook zijn dat Duitse verpleegkundigen ook ingezet worden in Nederlandse ziekenhuizen.
Was volgens mij meer een middel voor excessen dan voor incidentele besmettingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft het serieus opgevat. Opeens allerlei maatregelen. En vandaag een positief geteste collega. Werkgever leek erg opgelucht dat er geen bco gedaan wordt.
Ira Helsloot inderdaad, die heeft er in maart ook al allerlei dingen over geroepen: https://www.gelderlander.nl/nijmegen/nijmeegse-hoogleraar-heeft-nog-steeds-felle-kritiek-op-lockdown-die-was-totaal-onnodig-het-was-pure-paniek~afc9ce7f/quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Overigens weet ik niet hoe zo'n lange-termijn afweging er uit ziet. Volgens mij doet die Ira Helsloot dat soort dingen. Hij is er iig niet voor, lockdowns. Het is aan de overheid om dat soort dingen te maken. Het ligt er gewoon aan wat tot meer doden leidt en nadeliger is voor het hele land, en niet voor één jaar maar wel 10 of 20. Dat er mensen doodgaan moeten we maar accepteren.
Ik denk dat ziekenhuizen dan ook meer verdienen aan een Corona-patient dan aan een operatie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:58 schreef quirina het volgende:
Ja simpele operaties kunnen nu al niet doorgaan in sommige ziekenhuizen.
Het worden steeds meer ziekenhuizen die simpele ingrepen uitstellen en reguliere zorg afschalen. Maar als het lang duurt met veel opnames en IC-opnames is het ook mogelijk dat andere ziekenhuizen in de regio waar weinig besmettingen zijn hun operaties en reguliere zorg gaan afschalen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:58 schreef quirina het volgende:
Ja simpele operaties kunnen nu al niet doorgaan in sommige ziekenhuizen.
Dat is te wijten aan het Nederlandse volk wat geen afstand houd en hun handen niet stuk wast!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat hebben ze alleen aan zichzelf te wijten.
Ze kunnen soort noodwet maken dat mogelijk is om buitenlandse verpleegkundigen tijdelijk aan te namen. Ten tweede en ten derde zijn ook lastig af te wegen. Taalbarreires hoeven geen probleem te zijn, ze kunnen meestal Engels spreken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan zijn... Nou ten eerste ligt dat juridisch lastig. Ten tweede is een taalbarriere in de zorg echt heel vervelend en ten derde, heeft Duitsland die mensen niet nodig?
Dus jij zegt dat het ziekenhuizen om geld te doen is en ethische vraagstukken daarvoor opzij zet?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ziekenhuizen dan ook meer verdienen aan een Corona-patient dan aan een operatie.
Op de IC liggen is immers kassa voor het ziekenhuis.
Net zoals het verwerken van de testen door kleine ziekenhuis laboratoria.
Imho worden er geen grote noodhospitalen opgezet omdat ziekenhuizen dan inkomsten mislopen.
quote:Evidence is mounting that thousands of people may suffer weeks or months of long-term side effects, even if they did not have a severe case of COVID-19 initially.
NHS England said that some estimates indicated 10% of COVID patients may still be experiencing symptoms more than three weeks after infection, with around 60,000 suffering from Long COVID symptoms after mor
Het is op dit moment vooral ‘gewone’ verpleging, dus zou je ook een bataljon legerartsen en allerhande andere steun in kunnen schakelen. Corona-hotels enzo zijn ook nog goede opties wellicht.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ze kunnen soort noodwet maken dat mogelijk is om buitenlandse verpleegkundigen tijdelijk aan te namen. Ten tweede en ten derde zijn ook lastig af te wegen. Taalbarreires hoeven geen probleem te zijn, ze kunnen meestal Engels spreken.
Niet mee eens. Kwaliteit van zorg is ook een ding. Liever een patiënt weigeren en een ander redden dan 2 man verliezen aan slechtere kwaliteit. Dat is een duivels dilemma maar dat moet je wel blijven afwegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ze kunnen soort noodwet maken dat mogelijk is om buitenlandse verpleegkundigen tijdelijk aan te namen. Ten tweede en ten derde zijn ook lastig af te wegen. Taalbarreires hoeven geen probleem te zijn, ze kunnen meestal Engels spreken.
Nou, ik heb eerder het gevoel dat veel mensen de energie er niet meer voor kunnen opbrengen, om zich aan te passen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is op dit moment vooral ‘gewone’ verpleging, dus zou je ook een bataljon legerartsen en allerhande andere steun in kunnen schakelen. Corona-hotels enzo zijn ook nog goede opties wellicht.
Maart stonden we er vele malen slechter voor dan nu, en het lijkt hier wel of we de handdoek in de ring gooien.
Wat is je doel daarmee? Wat ga je daar aanbieden?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:05 schreef chratnox het volgende:
Corona-hotels enzo zijn ook nog goede opties wellicht.
Interessant, thanks voor de post!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:05 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Die na-effecten van een covid-besmetting lijken toch wel heftiger dan ik eerst dacht.
[..]
Chronische moeheid is een vervelende, maar ongerustheid en stress als langdurige symptomen bestempelen gaat mij wat verquote:The NHS said 10 million pounds ($13 million) would be invested in local funding to start up Long COVID clinics across England, with respiratory consultants, physios and general practitioners among those who will diagnose and treat the symptoms, which include chronic fatigue, anxiety and stress.
Dat is met de commerciële ziekenhuizen in Nederland niet uit te sluiten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus jij zegt dat het ziekenhuizen om geld te doen is en ethische vraagstukken daarvoor opzij zet?
Daar kun je eenvoudiger isoleren. Dus de cohort-verpleging van een ziekenhuis daarheen verplaatsen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is je doel daarmee? Wat ga je daar aanbieden?
dat word dan net zoiets als die venco drop reclamequote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Kwaliteit van zorg is ook een ding. Liever een patiënt weigeren en een ander redden dan 2 man verliezen aan slechtere kwaliteit. Dat is een duivels dilemma maar dat moet je wel blijven afwegen.
Verder, ik wil de hoeveelheid Nederlanders die daadwerkelijk in staat zijn een gesprek over hun medische toestand in het Engels te voeren nog wel eens zien. Dat is ander koek dan in je dunglish een cocktail bestellen in Ibiza.
En wat bereik je daar dan mee? Behalve een gigantische logistieke operatie?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar kun je eenvoudiger isoleren. Dus de cohort-verpleging van een ziekenhuis daarheen verplaatsen.
familie van ons ook: maar we houden genoeg afstand op kantoorquote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, ik heb eerder het gevoel dat veel mensen de energie er niet meer voor kunnen opbrengen, om zich aan te passen.
Bijna iedereen om mij heen gaat gewoon naar kantoor.
De noodzaak leeft niet.
quarantainequote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is je doel daarmee? Wat ga je daar aanbieden?
Anxiety vertalen als ongerustheid, vind ik te simpel.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, thanks voor de post!
[..]
Chronische moeheid is een vervelende, maar ongerustheid en stress als langdurige symptomen bestempelen gaat mij wat ver
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ziekenhuizen dan ook meer verdienen aan een Corona-patient dan aan een operatie.
Op de IC liggen is immers kassa voor het ziekenhuis.
Net zoals het verwerken van de testen door kleine ziekenhuis laboratoria.
Imho worden er geen grote noodhospitalen opgezet omdat ziekenhuizen dan inkomsten mislopen.
Jij weet vast wel waar de krapte zit, is dat personeel of fysieke ruimte?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee hoe de financiering van een ziekenhuis werkt. Op de IC liggen is kassa voor een ziekenhuis?
Wat een gelul.
Is ook mogelijkheid ja. Dan moeten we het weer zelfde doen als in het voorjaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is op dit moment vooral ‘gewone’ verpleging, dus zou je ook een bataljon legerartsen en allerhande andere steun in kunnen schakelen. Corona-hotels enzo zijn ook nog goede opties wellicht.
Maart stonden we er vele malen slechter voor dan nu, en het lijkt hier wel of we de handdoek in de ring gooien.
Ga lekker in BNW posten. Ziekenhuizen zitten absoluut niet op covid te wachten. We hebben het liefst zo min mogelijk covid patiënten in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:09 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dat is met de commerciële ziekenhuizen in Nederland niet uit te sluiten.
Genot.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Hier ook een corona verdachte op het kantoor, wacht nog op uitslag.
Niemand die het wat boeit, lekker lunchen met 12 man in een klein hok.
Personeel. Fysieke ruimte is er genoeg.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij weet vast wel waar de krapte zit, is dat personeel of fysieke ruimte?
Mooi. Dan kunnen de verhalen over noodhospitalen in Ahoy en dergelijke ook weer in de ijskast.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Personeel. Fysieke ruimte is er genoeg.
Dat reguliere zorg zo lang mogelijk door kan. Ik zie dat Lenny post dat het vooral personeel is, en fysieke ruimte er wel is. Ik had eerder begrepen dat fysieke ruimte ook een probleem was, maar als dat niet het geval is dan helpt dat inderdaad niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wat bereik je daar dan mee? Behalve een gigantische logistieke operatie?
en waarom werk je zelf niet thuis?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Op een gegeven moment loop je natuurlijk fysiek ook tegen een grens aan. Maar die grens voor personeel ligt veel eerder.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat reguliere zorg zo lang mogelijk door kan. Ik zie dat Lenny post dat het vooral personeel is, en fysieke ruimte er wel is. Ik had eerder begrepen dat fysieke ruimte ook een probleem was, maar als dat niet het geval is dan helpt dat inderdaad niet.
Die noodhospitalen in de eerste golf sloegen ook nergens op. Heeft daar überhaupt wel een patiënt gelegen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooi. Dan kunnen de verhalen over noodhospitalen in Ahoy en dergelijke ook weer in de ijskast.
Dank voor je uitleg. Is dat ook in het geval van nu, met 'reguliere' verpleging? Neem aan dat je maar beperkte ruimte hebt om iemand te isoleren terwijl ze covid-verdacht zijn, om te voorkomen dat ze het daarna alsnog hebben mochten ze negatief testen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op een gegeven moment loop je natuurlijk fysiek ook tegen een grens aan. Maar die grens voor personeel ligt veel eerder.
Tilburg kan niet eens al hun IC bedden openen die ze fysiek hebben vanwege tekort aan personeel. Dat staat nog los van extra ruimte creëren op pacu of OK.
En dat tekort aan personeel zien we in het hele land.
Dat wordt niet gewaardeerd door de chefjes, niemand werkt thuis, elke plek is bezet.quote:
maar volgende week gaan de cijfers naar benedenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Ah, ander landquote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat wordt niet gewaardeerd door de chefjes, niemand werkt thuis, elke plek is bezet.
Iedereen kan makkelijk thuis werken. Maar toen hier in Zwitserland de thuiswerkregel werd afgeschaft zaten we de volgende dag weer met zn alleen op kantoor.
Verdacht komt in isolatiekamers. Dat is in de meeste gevallen genoeg. Desnoods ga je daar ook cohorten voor maken, uiteraard met 1persoonskamers.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank voor je uitleg. Is dat ook in het geval van nu, met 'reguliere' verpleging? Neem aan dat je maar beperkte ruimte hebt om iemand te isoleren terwijl ze covid-verdacht zijn, om te voorkomen dat ze het daarna alsnog hebben mochten ze negatief testen?
Laten we het hopen..quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar volgende week gaan de cijfers naar beneden![]()
toch ?
Waarom nog naar kantoor? Bronbesmetting op kantoor is een risico dat het kantoor 2 weken dichtgaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Een loze kreet geweest want hoe bewijs je het?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Waarom nog naar kantoor? Bronbesmetting op kantoor is een risico dat het kantoor 2 weken dichtgaat.
Asociaal dat je in deze tijd ontslag neemtquote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op een gegeven moment loop je natuurlijk fysiek ook tegen een grens aan. Maar die grens voor personeel ligt veel eerder.
Tilburg kan niet eens al hun IC bedden openen die ze fysiek hebben vanwege tekort aan personeel. Dat staat nog los van extra ruimte creëren op pacu of OK.
En dat tekort aan personeel zien we in het hele land.
Doe ff normaal, joh.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Asociaal dat je in deze tijd ontslag neemt
Dan snap je niet waarom deze mensen ontslag nemen, ze hebben aan het front gestaan tijdens de 1e golf en alle ellende moeten zien gebeuren. En nu zien ze het weer gebeuren..quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze alle werkgevers aanpakken die zich niet aan de adviezen of richtlijnen houden heb het zelf nu ook ondervonden met mijn werkgever.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Waarom nog naar kantoor? Bronbesmetting op kantoor is een risico dat het kantoor 2 weken dichtgaat.
Dit, blijft schipperen. We hebben nu iets meer dan een halfjaar met corona te maken. We hebben nu zo'n 2-3 maanden intelligente lockdown gehad, dat wil zeggen je mocht gewoon de deur uit wanneer je wilde en vanaf mei kon er alweer veel. Sindsdien 5 maanden 1,5m-samenleving en sinds kort weer nieuwe beperkingen. Als je al ziet wat dat met de maatschappij doet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:31 schreef Cynicio het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat we echt gaan zitten aanmodderen tot er iets concreets bekend is over een vaccin.
Extreem strenge maatregelen houden niet lang stand omdat veel sectoren te hard geraakt worden en het moraal daalt > faillissementen en werkloosheid.
Mildere maatregelen werken niet omdat men totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft en het allemaal wel best vindt zolang ze zelf geen ongemak ondervinden.
Het wordt dus een beetje van dit en een beetje van dat de komende paar maanden. Ik verwacht niet dar er ineens consequent beleid gevoerd gaat worden. Wat verlang ik nu terug naar die roadmap van eerder dit jaar.
Zelf draag je natuurlijk steeds weer nieuwe inzichten aan in deze reeks, he Donnie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:36 schreef DonDruiper het volgende:
Sommige users....
[ afbeelding ]
Wordt heel erg vermoeiend.
Dit kun je zo niet berekenen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:37 schreef polderturk het volgende:
Aantal besmettingen per dag: 5000
Aantal doden per dag: 6
Mortaliteit: 0,1%
Weet iemand hoeveel dagen patiënten gemiddeld op de IC liggen?
Zinloos hier.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelf draag je natuurlijk steeds weer nieuwe inzichten aan in deze reeks, he Donnie.
Hoezo neem je 1 dag als aanname voor een som?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:37 schreef polderturk het volgende:
Aantal besmettingen per dag: 5000
Aantal doden per dag: 6
Mortaliteit: 0,1%
Weet iemand hoeveel dagen patiënten gemiddeld op de IC liggen?
Had ontslag al maanden geleden ingediend, maar 2 maanden opzegtermijn. Nu komt het wel lullig uit ja.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het feit dat je dit durft uit te spreken, geeft goed weer dat je geen idee hebt hoe het er in de praktijk met dit soort patiënten aan toe gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er hoeft maar een besmette medewerker te zijn die er van baalt dat hij niet thuis mag werken, Die meldt dan dat hij verplicht naar kantoor moest en op het werk besmet is geraakt. Gaat vanzelf wel gebeuren....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een loze kreet geweest want hoe bewijs je het?
Denk het niet want een werknemer kan het ook prive hebben opgelopen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:48 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Er hoeft maar een besmette medewerker te zijn die er van baalt dat hij niet thuis mag werken, Die meldt dan dat hij verplicht naar kantoor moest en op het werk besmet is geraakt. Gaat vanzelf wel gebeuren....
Mijn man ook.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze alle werkgevers aanpakken die zich niet aan de adviezen of richtlijnen houden heb het zelf nu ook ondervonden met mijn werkgever.
Ik begrijp dat wel, niet zo dat ik het toejuich. Ik steun wel dat ouders zelf tenminste een afweging maken zonder daarin een (wens)oordeel te geven. Iedereen moet dat dus vooral zelf uitmaken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:38 schreef Natalie het volgende:
Ze stonden vanmorgen ook weer gezellig naast elkaar te kletsen, al die vaders en moeders die hun kroost naar school brengen (basisschool, onderbouw). Hoezo covid-19? Heb vorige week eens casual geïnformeerd bij een van de moeders, op ruime afstand, of ze niet bang wat voor een evt. besmetting. Het antwoord was iets als: 'Oh nou, het is zo vreemd enzo. Ben niet zo mee bezig.'
Lekker voorbeeld voor je kroost...
Het kan ook best als de werkgever testen voor hem betaald.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man ook.
Gewoon weer alle dagen naar kantoor of klanten. ICT. Kan makkelijk thuis.![]()
Maar ja. Bedrijfscultuur, management bla bla.
De urgentie die er van het voorjaar was, is er nu niet.
Extreem kwalijke zaak.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man ook.
INCUBATIETIJD MENSEN NEGATIEF IS NIET PERSE CORONAVRIJquote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Het kan ook best als de werkgever testen voor hem betaald.
Iedereen is gewoon moegestreden. De situatie is uitzichtloos en dus laten mensen alles over zich heen gaan. Corona is niet klaar met ons, maar wij wel met Corona. Beter frontaal ten strijde dan jarenlang verstoppen voor de vijand.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man ook.
Eigenlijk zouden alle kantoren verplicht moeten worden gesloten tot eind van het jaar. Geen enkele reden om open te blijven. En als het pijn doet sluiten ze maar aan in de rij van getroffen sectoren.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn man ook.
Als je negatief getest bent kan je gewoon werken. En als je wel symptomen krijgt krijg je weer een test.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:55 schreef ManianMan het volgende:
[..]
INCUBATIETIJD MENSEN NEGATIEF IS NIET PERSE CORONAVRIJ
Maar ook al die klanten hè. Die er op staan dat consultants gewoon langs komen.quote:
Ja, totaal van de pot gerukt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ook al die klanten hè. Die er op staan dat consultants gewoon langs komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |