kortzichtig en egoistischquote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Effectief.
Die andere maatregelen zijn meer een schijntje voor de algemene gemoedstoestand.
Zomaar de stekker er uittrekken is ook niet altijd mogelijk. Bedoel als je horeca pand in eigen beheer hebt probeer dat maar te verkopen op dit moment. Dat zal niet genoeg zijn om al je gemaakte schulden van de laatste tijd toe te dekken. Dus ja wat dan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is de kunst, nou ja, om de beslissing te nemen de stekker eruit te trekken, dat hadden veel ondernemers met dit omzetverlies al gedaan maar door de speciale omstandigheden blijven ze doorgaan en dat gaat in veel gevallen alsnog verkeerd aflopen.
Toch zijn er wel degelijk ondernemers die niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik snap dat het niet voor elk soort bedrijf even makkelijk is, maar zo is er bijvoorbeeld een klant van mij die cursussen geeft. Klein bedrijf, er werken een handjevol mensen. Ik heb een backend voor ze gebouwd waarmee ze inschrijvingen enzo kunnen beheren.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zijn de reserves op en kan vadertje staat ook niet meer de geldkraan opendraaien.
Als elke 2-3 maanden er strikte maatregelen worden afgekondigd zonder echt perspectief te bieden ben je mooi genaaid als horeca/bios/podium/eventmanagement/sportclub/muzikant etc.
Ja het vaccin dat verwacht wordt tussen 0.5-2+ jaar. Pas daar maar je bedrijfsstragie op aan.
ja uh wat kunnen wij eraan doen dan, behalve ons aan de simpele regels houden ?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:53 schreef Mortaxx het volgende:
Het gaat helemaal mis. Ik heb jullie nog gewaarschuwd
dan ga je failliet, maar het pand en de exploitatie in dezelfde firma lijkt me ook niet zo'n hele verstandige constructiequote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zomaar de stekker er uittrekken is ook niet altijd mogelijk. Bedoel als je horeca pand in eigen beheer hebt probeer dat maar te verkopen op dit moment. Dat zal niet genoeg zijn om al je gemaakte schulden van de laatste tijd toe te dekken. Dus ja wat dan.
Egoïstisch en kortzichtig is sportclubs sluiten en mensen hinderen die vrijwillig aan hun algemene gezondheid werken, omdat men een vals vermoeden heeft dat 't gigantische brandhaarden zijn.quote:
Ja dat weten we ook, maar niemand luistert er naar... en handelt ook niet naar.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:53 schreef Mortaxx het volgende:
Het gaat helemaal mis. Ik heb jullie nog gewaarschuwd
Ik ken zat buurt en dorps cafés waar dat het geval is. Moet er wel bij zeggen dat het dan ook al jaren in de familie zit.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan ga je failliet, maar het pand en de exploitatie in dezelfde firma lijkt me ook niet zo'n hele verstandige constructie
Er zit een grote vertraging op de berekening van het reproductiegetal. Het getal dat nu op het dashboard staat is van 18 september.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
Op het Coronadashboard zie ik R van 1.17. Dat was vorige week 1.3. Dat gaat dus de goede kant op?
Ja maar moet nog wat verder naar onder de 1.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
Op het Coronadashboard zie ik R van 1.17. Dat was vorige week 1.3. Dat gaat dus de goede kant op?
waar baseer jij op dat het de goede kant op gaat ???quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar moet nog wat verder naar onder de 1.
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Horecapersoneel wordt ook vaker positief getest dan welke andere beroepsgroep dan ook, inclusief leraren en zorgpersoneel. Dat is ook veelzeggend.
De sector heeft als verdienmodel het bij elkaar brengen van mensen en dat kan nu gewoon niet. Brute pech voor de goedwillende ondernemers. Het is geen vitale sector, dat helpt ook niet. Tel daarbij op dat er ook nogal wat ondernemers zijn die helemaal niet goedwillend zijn en dan is de horeca niet alleen een makkelijk, maar ook gewoon een logisch 'doelwit'.
Even de situatie van 18 september er bij gepakt:quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zit een grote vertraging op de berekening van het reproductiegetal. Het getal dat nu op het dashboard staat is van 18 september.
Dus het ging half september even de goede kant op.
Al meer dan twee weken zo toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:10 schreef Hamzoef het volgende:
Collega van mij is vandaag positief getest. GGD heeft geen capaciteit voor BCO meer, moet de collega, die ziek is, nu zelf doen.
Echt? Ik vind dat toch wel kansloos. Heel Hugo’s beleid draaide toch om het BCO?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:12 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Al meer dan twee weken zo toch?
Natuurlijk liever aanpassen dan verzuipen, maar een concert voor 30 man in een toko waar 500 in past is natuurlijk geen concert.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch zijn er wel degelijk ondernemers die niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik snap dat het niet voor elk soort bedrijf even makkelijk is, maar zo is er bijvoorbeeld een klant van mij die cursussen geeft. Klein bedrijf, er werken een handjevol mensen. Ik heb een backend voor ze gebouwd waarmee ze inschrijvingen enzo kunnen beheren.
Kameraad van mij woont in een studentenhuis. Ook daar was iemand besmet met Corona, niks van de GGD gehoordquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:10 schreef Hamzoef het volgende:
Collega van mij is vandaag positief getest. GGD heeft geen capaciteit voor BCO meer, moet de collega, die ziek is, nu zelf doen.
Ja echt. En ja, dat wás een belangrijk onderdeel. Vooral in de fase toen het nog wel te behappen was, had dat echt het verschil kunnen maken. Maar helaas!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt? Ik vind dat toch wel kansloos. Heel Hugo’s beleid draaide toch om het BCO?
lolquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:21 schreef Scrummie het volgende:
Kreeg vandaag brief GGD met groot dikgedrukt "PERSOONLIJK" erop. Ik voelde de bui al hangen, wou net de deur uit voor een bespreking op kantoor, dus had de telefoon al in de handen om af te bellen.
Blijkt het een fucking onderzoek te zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |