abonnement Unibet Coolblue
pi_195423034
Armeni zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armenirs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armeni wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armeni heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armeni en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armenirs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html

[ Bericht 5% gewijzigd door WammesWaggel op 04-10-2020 14:13:16 (Op verzoek een wat controversile tekst gewist ) ]
pi_195423355
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tsja, onderzoeksjournalistiek is helemaal wegbezuinigd. Zo'n HBO kutje weet dat niet zelf...

Maar lees je nou eens even in. Armeni heeft echt wel gerechtvaardigde claims op dat gebied. Stalin heeft gewoon zitten kutten om Turkije te paaien. Wat ik overigens niet cool vind, is dat Armeni ook maar het gebied eromheen heeft bezet...
[..]

Goed, toen kwam er een een heel lang stuk moslimperiode, maar werd het nog steeds geregeerd door vijf Armeense families als een soort protectoraat.

Nu gaan we naar de tijd dat Rusland het veroverde:
[..]

[..]

Dat lijntjes trekken van Stalin was natuurlijk vooropgezet, verdeel en heers, in het systeem problemen inbouwen zodat de plaatselijke bevolking niet op eigen benen kan staan zodat Rusland een kans maakt om macht uit te blijven oefenen. Wat Putin nu met heel veel plezier uiteraard doet. Het is een kwestie van tijd dat ze ingrijpen "in het belang van de vrede"

Daarnaast als we teruggrijpen naar VROEGAH om daar recht uit te putten raken we alleen maar in de problemen, welke VROEGAH wil je naar teruggrijpen? Zo zal iedereen vanuit eigen belang naar een specifieke periode in de geschiedenis teruggrijpen.

Zo grepen joodse nationalisten terug naar een geschiedenis 1000en jaren terug om hun staat te creeren, terwijl eeuwen lang haast geen jood wilde wonen in Palestina.

En zal ik als moslim op diezelfde geschiedenis willen beroepen omdat David en Salomo ook mijn profeten waren.

Het is zoals die BBC presentator hierboven zegt tegen de Armeense premier, "we kunnen het niet hebben over 1000en jaren geschiedenis, maar we kunnen het wel hebben over nu"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195423392
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Dit is niets nieuws van Azerbeidzjan. Het is een schurkenstaat dat al bijna 20 jaar door een dictator wordt bestuurd die een oorlog wilt starten om de aandacht rondom zichzelf weg te krijgen.
Kan je deze laatste zin verwijderen uit de OP?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195423878
Kwam dit zieke verhaal zojuist tegen

https://en.wikipedia.org/wiki/Ramil_Safarov
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195423971
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

Kan je deze laatste zin verwijderen uit de OP?
Waarom zou hij dat moeten doen?
Of mag de context en het verhaal alleen aansluiten zoals de turk het ziet?

Zoals ik al eerder zei, die eenzijdige blik en berichtgeving pagina’s lang is te idioot voor woorden.

Het is een schurkenstaat. :W
pi_195424109
Kan iemand wellicht een mooie OP maken? Met kaartjes en dergelijke.
Een wat neutrale kijk zou ook fijn zijn.
pi_195425117
Invasie gaat niet helemaal volgens plan van de Tataar-Mongoolse hordes

twitter


twitter
pi_195425325
twitter

Fucking clusterbommen op een woonwijk....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195425330
Turken doen niet aan "Leave no Man Behind" mee.

twitter
pi_195426453
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand wellicht een mooie OP maken? Met kaartjes en dergelijke.
Een wat neutrale kijk zou ook fijn zijn.
Hear, hear
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195426477
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 15:13 schreef KommandantMark het volgende:
Turken doen niet aan "Leave no Man Behind" mee.

[ twitter ]
Daar hebben ze geen tijd voor, er is nog een lange weg naar de Turkse grens om de genocide af te ronden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195426992
Over Mongools tataarse hordes gesproken :p

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195427215
Volgens de Armenirs vhebben de azeris zelf Gence gebombardeerd vanochtend

https://www.nu.nl/buitenl(...)reigt-met-wraak.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195427864
twitter
pi_195429440
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:23 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Oh wat leuk. Gaat het uitdraaien op een regionale oorlog uiteindelijk?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 oktober 2020 @ 18:58:45 #16
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195429607
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

Oh wat leuk. Gaat het uitdraaien op een regionale oorlog uiteindelijk?
Als de grenzen maar dicht zitten.
pi_195429657
Lijkt mij opzich logisch als voorzorgsmaatregel.
pi_195429851
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:58 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Als de grenzen maar dicht zitten.
Das ijdele hoop natuurlijk. We hebben genoeg Armeense als Iraanse vluchtelingen in Nederland en met een regionale conflict zal dat alleen maar meer worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195429865
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Lijkt mij opzich logisch als voorzorgsmaatregel.
Als voorzorgsmaatregel voor wat?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195429983
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als voorzorgsmaatregel voor wat?
Eventuele stroom van vluchtelingen en gevechten die de grens naderen, Oostenrijk heeft hetzelfde gedaan aan de Sloveense grens tijdens strijd in FYR.
pi_195430269
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eventuele stroom van vluchtelingen en gevechten die de grens naderen, Oostenrijk heeft hetzelfde gedaan aan de Sloveense grens tijdens strijd in FYR.
Oh jammer, ik had gehoopt op een nieuwe Ottomaans safavidische oorlog ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195430398
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 oktober 2020 @ 19:37:10 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195432020
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:37 schreef AchJa het volgende:
Nou Armenie, volgas de Iskanders inzetten. De tegenpartij is ook niet te beroerd om een complet Smerch batterij leeg te schieten op een woonwijk.
Speciaal voor jou .

Raketinslagen bij de Azeri stad mingecevir waar een belangrijke energiecentrale is

Je hoort een man zeggen, "ka, uzaklas" vlucht neem afstand"
twitter


twitter


[ Bericht 28% gewijzigd door Slayage op 04-10-2020 21:05:28 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195432405
Os er een deal ?
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:39:55 #26
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195434482
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:35 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ligt het aan mij of gaat het oprukken van Azerbeidzjan best langzaam?
houd ANDERHALVE METER afstand
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:48:08 #27
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195434620
De eerste keer dat ik van Azerbaidzjan had gehoord was toen ik op tv de kickboxwedstrijd zag tussen Badr Hari en Zabit Samedov (dat Samedov overigens won).

Ik hoorde Samedov's opkomst muziek en was gelijk verkocht. Sindsdien best sympathie voor Azerbaycan.

Het liedje heet Avropa.

houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195435856
Nieuwe clusterfuck door fragmentatie artillerie.

twitter
pi_195435887
Alweer nieuwe
Ik zwaai naar dieren.
pi_195436047
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand wellicht een mooie OP maken? Met kaartjes en dergelijke.
Een wat neutrale kijk zou ook fijn zijn.
Neutrale kijk is ijdele hoop zodra er ook maar n Turk in het conflict is betrokken. :')
pi_195436231
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 00:06 schreef KommandantMark het volgende:
Nieuwe clusterfuck door fragmentatie artillerie.

[ twitter ]
Lijkt mij echt gezellig om infanterist te zijn op zo'n dorre vlakte.
pi_195436248
Ik vind dat het tijd wordt voor de Armenen om te investeren in een licentie op een nieuw propaganda deuntje. Die coole adelaar van ze doet mij een beetje denken aan de intro's van bad guys uit deze game:
pi_195437639
twitter
  maandag 5 oktober 2020 @ 08:04:58 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195438436
Wat verwacht men dat er gaat gebeuren? Escalatie met behulp van Iskanders?

Azerbeidzjan dat meer soldaten gaat mobiliseren?

Rusland dat gaat ingrijpen?
pi_195438444
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 00:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Neutrale kijk is ijdele hoop zodra er ook maar n Turk in het conflict is betrokken. :')
It's funny, cause it's true :')
  maandag 5 oktober 2020 @ 08:12:28 #36
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195438482
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

It's funny, cause it's true :')
Het valt nu wel mee gelukkig. De buikspreekpop van The Turkish Ministry of Truth is ff niet meer welkom in dit topic geloof ik.
pi_195438521
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:04 schreef Richestorags het volgende:
Wat verwacht men dat er gaat gebeuren? Escalatie met behulp van Iskanders?

Azerbeidzjan dat meer soldaten gaat mobiliseren?

Rusland dat gaat ingrijpen?
Armeni zou er in elk geval verstandig aan doen zich gedeisd te houden.
  maandag 5 oktober 2020 @ 08:17:43 #38
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195438533
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Armeni zou er in elk geval verstandig aan doen zich gedeisd te houden.
Dit soort oorlogen wordt zelden met verstand gevochten.

De vraag is ook wat Turkije gaat doen als Armeni de overhand krijgt. Het is helemaal niet ondenkbaar dat het Azerbeidzjaanse leger hopeloos faalt.
pi_195438571
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dit soort oorlogen wordt zelden met verstand gevochten.

De vraag is ook wat Turkije gaat doen als Armeni de overhand krijgt. Het is helemaal niet ondenkbaar dat het Azerbeidzjaanse leger hopeloos faalt.
1: Eens moet de eerste keer zijn.

2: Kan. Maar denk het niet. Ze krijgen flinke steun van zowel Turkije als Israel.
  maandag 5 oktober 2020 @ 08:28:16 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195438638
quote:
Das een wezenlijk verschil. Dat zij dat zo zien betekent niet dat het ook feitelijk zo is, zo zien de Isralisch zich zelf
als. Slachtoffers van het conflict met de Palestijnen, terwijl feitelijk de joden vlak na de tweede wereldoorlog geen slachtoffer volk meer waren maar dader volk. Geen onderdrukte volk, maar onderdrukkende volk. Geen volk onder bezetting, maar bezetter.
Dit vind ik ook zo'n ultra kwalijk standpunt van Turken en moslims in het algemeen. Hoe kan je nou enerzijds niks zeggen over je eigen illegale annexatie van Noord-Cyprus (een ander land dat Turkije niet eens aanviel!), een ander voorbeeld hierin is de bezetting van de Westelijke Sahara door Marokko en anderzijds altijd maar kankeren over het boze Isral.

Geen slachtoffervolk? In 1948, drie jaar na de Holocaust aangevallen door een coalitie van Arabieren. In 1967 wederom. Omringd door een volk dat haar bestaan niet eens erkent in haar manifest. Het enige land dat veroverd gebied vrijwillig heeft teruggegeven (Sina). De andere gebieden zijn als gevolg van de oorlogshandelingen van Arabieren in handen van Isral gekomen, niet andersom. Boehoe, Isral bad.

Ik zal niet zo laag zijn als jij om je maar direct van antisemitisme te beschuldigen, die domme racismereflex waar jij in vastzit omdat je er niet tegen kan dat mensen andere meningen hebben ga ik niet in mee. Dat moet je voor jezelf nagaan, of je niet stiekem een Jodenhatertje bent.
  maandag 5 oktober 2020 @ 08:30:33 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195438656
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Eens moet de eerste keer zijn.

2: Kan. Maar denk het niet. Ze krijgen flinke steun van zowel Turkije als Israel.
In de vorm van drones. Maar drones gaan dit gebied niet terugwinnen.
pi_195438874
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dit vind ik ook zo'n ultra kwalijk standpunt van Turken en moslims in het algemeen. Hoe kan je nou enerzijds niks zeggen over je eigen illegale annexatie van Noord-Cyprus (een ander land dat Turkije niet eens aanviel!), een ander voorbeeld hierin is de bezetting van de Westelijke Sahara door Marokko en anderzijds altijd maar kankeren over het boze Isral.

Geen slachtoffervolk? In 1948, drie jaar na de Holocaust aangevallen door een coalitie van Arabieren. In 1967 wederom. Omringd door een volk dat haar bestaan niet eens erkent in haar manifest. Het enige land dat veroverd gebied vrijwillig heeft teruggegeven (Sina). De andere gebieden zijn als gevolg van de oorlogshandelingen van Arabieren in handen van Isral gekomen, niet andersom. Boehoe, Isral bad.

Ik zal niet zo laag zijn als jij om je maar direct van antisemitisme te beschuldigen, die domme racismereflex waar jij in vastzit omdat je er niet tegen kan dat mensen andere meningen hebben ga ik niet in mee. Dat moet je voor jezelf nagaan, of je niet stiekem een Jodenhatertje bent.
Wel verrek. Deze oorlog lijkt me eenzelfde soort situatie in spiegelbeeld als bij Cyprus, dat had ik me nog niet eens beseft. Scherpe analyse.

Bij dit soort conflicten moeten we (terecht dat je dit opmerkt) er voor waken dat we ons niet laten leiden door al dan niet onbewuste denkbeelden en meningen die we al dan niet hebben over de betrokken partijen.
pi_195438991
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In de vorm van drones. Maar drones gaan dit gebied niet terugwinnen.
Nu nog in de vormen van drones. Maar als het losgaat, krijgen ze hoe dan ook meer steun.

Turkije ziet de Azerbeidzjanen als broedervolk, en voor Israel is ageren tegen Armenie een manier om Iran dwars te zitten.
  maandag 5 oktober 2020 @ 09:22:34 #44
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195439237
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nu nog in de vormen van drones. Maar als het losgaat, krijgen ze hoe dan ook meer steun.

Turkije ziet de Azerbeidzjanen als broedervolk, en voor Israel is ageren tegen Armenie een manier om Iran dwars te zitten.
Als dat gebeurt zal Rusland zich er ook in gaan mengen en die escalatie zitten Isral en Turkije ook niet op te wachten denk ik.
pi_195439481
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als dat gebeurt zal Rusland zich er ook in gaan mengen en die escalatie zitten Isral en Turkije ook niet op te wachten denk ik.
Precies. Daarom denk ik dat het bij schermutselingen blijft.
pi_195439663
https://twitter.com/aldin_ww/status/1312734019931512833

Nounou, dit is helemaal niet sympathiek?
  maandag 5 oktober 2020 @ 09:57:11 #47
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195439682
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:54 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/aldin_ww/status/1312734019931512833

Nounou, dit is helemaal niet sympathiek?
Vieze oorlogsmisdaad. Maar goed, Armeni heeft Ganja en nog wat andere districten in Azerbeidzjan ook getarget, dus zoals gebruikelijk spelen beide kanten het spel vies.
pi_195439734
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vieze oorlogsmisdaad. Maar goed, Armeni heeft Ganja en nog wat andere districten in Azerbeidzjan ook getarget, dus zoals gebruikelijk spelen beide kanten het spel vies.
Maar Armeense dames zijn super cute. :9~
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:06:51 #49
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195439806
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar Armeense dames zijn super cute. :9~
Beter speel je daar vies mee ;) Klopt, Armeense dames zijn erg mooi. En "maagd".
pi_195439814
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het valt nu wel mee gelukkig. De buikspreekpop van The Turkish Ministry of Truth is ff niet meer welkom in dit topic geloof ik.
KommandantMark komt hier met eenzijdige propaganda. Hij spuit hier zijn walgelijke haat (Mongoolse hordes).
En niemand die hem ook maar een strobreed in de weg legt.
Zie hier de extreme hypocrisie.

Ik heb Armenirs geen enkele keer beledigd. Ik heb hier niemand aangevallen. Toch zijn mensen hier mij persoonlijk gaan aanvallen. Ook is Gruj mij gaan beledigen. Dan ga ik terug beledigen.

Dit laat de extreme hypocrisie zien. Er zijn hier mensen die vinden dat Armeni ballistische raketten moeten inzetten. Waartegen? Tegen de burgerbevolking? Niemand die hier kritiek op heeft.

Sommigen hier zijn extreem hypocriet.

Heb je kritiek op wat ik zeg? Kom met argumenten. Ik ga graag in discussie. Ga echter niet op een kinderachtige manier aanvallen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:20:46 #51
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195439997
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:07 schreef polderturk het volgende:


Dit laat de extreme hypocrisie zien. Er zijn hier mensen die vinden dat Armeni ballistische raketten moeten inzetten. Waartegen? Tegen de burgerbevolking? Niemand die hier kritiek op heeft.


Probeer je nou te vertellen dar Armeni aangevallen word door een stel relschoppende studenten in hun vrije tijd?
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 10:55:08 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195440604
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:07 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb hier niemand aangevallen. Toch zijn mensen hier mij persoonlijk gaan aanvallen. Ook is Gruj mij gaan beledigen. Dan ga ik terug beledigen.

volgende keer liever een tr pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 5 oktober 2020 @ 11:38:54 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195441388
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dit vind ik ook zo'n ultra kwalijk standpunt van Turken en moslims in het algemeen. Hoe kan je nou enerzijds niks zeggen over je eigen illegale annexatie van Noord-Cyprus (een ander land dat Turkije niet eens aanviel!), ...
Sterker nog, Cyprus was voor de Turkse invasie n onafhankelijk land. Nagorno Karabach heeft nooit onder het huidige, onafhankelijke Azerbeidzjan gevallen.
pi_195442340
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:39 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of gaat het oprukken van Azerbeidzjan best langzaam?
Ondanks alle drones gaan ze idd zeer langzaam.

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:07 schreef polderturk het volgende:

[..]

KommandantMark komt hier met eenzijdige propaganda.
Wat is het verschil tussen de filmpjes die jij plaatst en zijn filmpjes? Niks.

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:07 schreef polderturk het volgende:
Er zijn hier mensen die vinden dat Armeni ballistische raketten moeten inzetten. Waartegen? Tegen de burgerbevolking? Niemand die hier kritiek op heeft.
Niemand heeft gezegd dat Armeni burgerdoelen aan moet gaan vallen met ballistische raketten. Dat is wat jij ervan maakt (het zal wel eens niet :') ).

Hoe kan iemand kritiek hebben op iets wat er niet is gezegd?

Hoe vaak is de hoofdstad van NK aangevallen tot nu toe? Waarom horen wij jou daar niet over?
pi_195442569
Hoe is de relatie tussen Putin en pasinyan? Dit zijn toch opmerkelijke beelden.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195442587
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Sterker nog, Cyprus was voor de Turkse invasie n onafhankelijk land. Nagorno Karabach heeft nooit onder het huidige, onafhankelijke Azerbeidzjan gevallen.
In 1964 waren op Cyprus tijdens bloody sunday 500 Turken vermoord en waren er 25.000 Turken verdreven. In 1974 plegen dr Grieken een coup en beginnen de Griek Cyprioten Turkse dorpen uit te moorden. Toen de Turken vlak daarna binnenvielen hadden de Grieken al 3 dorpen uitgemoord (210 doden waaronder vrouwen en kinderen). Ook werden de Turkse wijken van Famagusta gebombardeerd.

Nu wil ik van jou weten. Waren de Azerbeidzjanen in 1988 Armeense dorpen aan het uitmoorden vlak voordat de oorlog uitbrak?

Volgens deze link zijn er 800.000 Azerbeidzanen verdreven tegenover 230.000 Armenirs. Karabakh en de gebieden er omheen waar de Armenirs een minderheid vormden, zijn etnisch gezuiverd.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nagorno-Karabakh_conflict
pi_195442688
Kan het gewoon on topic mensen?

Cyprus heeft niks te maken met de gebeurtenissen in de Kaukasus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195442759
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:47 schreef Slayage het volgende:
Kan het gewoon on topic mensen?

Cyprus heeft niks te maken met de gebeurtenissen in de Kaukasus.
Helaas worden argumenten die niks met de strijd in Karabakh te maken hebben gebruikt om mensen met een Turkse afkomst aan te vallen op hun mening. Ik kan het ook omdraaien. Het is hypocriet om tegen Turks Cyprus te zijn maar voor de bezetting van Karabakh.

[ Bericht 1% gewijzigd door polderturk op 05-10-2020 13:06:20 ]
pi_195442993
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:41 schreef Slayage het volgende:
Hoe is de relatie tussen Putin en pasinyan? Dit zijn toch opmerkelijke beelden.

[ twitter ]
twitter
pi_195443020
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Helaas worden argumenten die niks met de strijd in Karabakh te maken hebben gebruikt om Turken aan te vallen op hun mening. Ik kan het ook omdraaien. Het is hypocriet om tegen Turks Cyprus te zijn maar voor de bezetting van Karabakh.
Ga niet in op dat soort posts. Don't feed the troll.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195443274
Ik vind het heel erg dat we er hier echt bijna niks over horen/lezen in het nieuws.

Azerbeijan en Armeni zijn elkaar aan het bombarderen, het is een full-out oorlog. Turkije heeft zich erbij betrokken. Israel heeft zich erbij betrokken. Griekenland heeft steun voor Armeni uitgesproken. En de EU is echt helemaal, volledig stil. En het nieuws hier is ook volledig stil.
  maandag 5 oktober 2020 @ 13:27:16 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195443403
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Helaas worden argumenten die niks met de strijd in Karabakh te maken hebben gebruikt om mensen met een Turkse afkomst aan te vallen op hun mening. Ik kan het ook omdraaien. Het is hypocriet om tegen Turks Cyprus te zijn maar voor de bezetting van Karabakh.
Het laatste wat ik erover ga zeggen is dit: jij en @Slayage hebben er een handje van kritiek op te vatten als racisme, turkenhaat en mensen van Turkse afkomst aan te vallen op hun mening. Wat jullie suggereren, is dat jullie op je "mening" worden aangevallen omdat je Turks bent. Dat is pertinent niet het geval. Waar ik tegen ageer, is het kritiekloos posten van propaganda, het continu nzijdig belichten van situaties waarin het er eigenlijk altijd op neerkomt dat Turkije niks fout doet en de andere partijen allemaal wel en de dubbele agenda ten aanzien van vele kwesties.

Dat die kritiek kennelijk bovengemiddeld vaak Turken treft, dat zij zo. Turken zijn ook bovengemiddeld nationalistisch en fanatiek aanwezig op media...
pi_195443590
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:41 schreef Slayage het volgende:
Hoe is de relatie tussen Putin en pasinyan? Dit zijn toch opmerkelijke beelden.

[ twitter ]
Wat is hier opmerkelijk aan?
pi_195444434
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 13:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het laatste wat ik erover ga zeggen is dit: jij en @:slayage hebben er een handje van kritiek op te vatten als racisme, turkenhaat en mensen van Turkse afkomst aan te vallen op hun mening. Wat jullie suggereren, is dat jullie op je "mening" worden aangevallen omdat je Turks bent. Dat is pertinent niet het geval. Waar ik tegen ageer, is het kritiekloos posten van propaganda, het continu nzijdig belichten van situaties waarin het er eigenlijk altijd op neerkomt dat Turkije niks fout doet en de andere partijen allemaal wel en de dubbele agenda ten aanzien van vele kwesties.

Dat die kritiek kennelijk bovengemiddeld vaak Turken treft, dat zij zo. Turken zijn ook bovengemiddeld nationalistisch en fanatiek aanwezig op media...
In zijn recente boek, halal borrel, heeft Berger het over, "het onbewuste", dat mensen vijandig tegenover Islam staat, dat direct te herleiden is aan eeuwen lange anti Islam propaganda, Berger zegt ook, "de moezelman werd de Moor, de Moor werd den Turk" zo is de cirkel rond waarom er zoveel Turken haat is in de westerse wereld, Berger bevraagt ook zichzelf, waarom hij een bepaalde standpunt inneemt kan hij niet altijd verklaren, deze onbewuste reactie wordt ook benoemd door Joram van klaveren in zijn boek, afvallige, citeert hij, katholieke theoloog en ex priester Hans Kung waar hij refereert aan die eeuwenlange anti Islam propaganda, "ik ben ervan overtuigd dat we op basis van mohammeds plek in de wereldgeschiedenis, onze visie op de Islam moeten herzien, Mohammed handelde immers als een profeet". In het boek dat ik momenteel lees van de Ottomaanse historicus Alan mickail, Gods shadow, citeert hij de Renaissance historicus, James hankins, "the humanists wrote far more often and at far greater length about the Turkish menace, and the need for crusade than they did about better known humanist themes such as treu nobility, liberal education, the dignity of man or the immortality of the soul". Waarop de auteur aanvult "In effect "civilization" of the renaissance developed from christianity's atavistic hatred of Islam." Ook stelt mickail in dat daar tegenover er in de islamitische wereld nooit vijandigheid is geweest tegenover de christelijke wereld als geheel.

Het is een feit dat we door onze onbewuste geleid worden, ook wanneer we denken dat we heel bewust keuzes tmaken. Het onbewuste laat zich niet makkelijk ontcijferen, anders zou het niet het onbewuste zijn ;)

Dit is een geweldige Ted talk van neuro wetenschaper sapolsky (mede) over ons onbewuste
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195446407
"Representative of Armenian Ministry of Defense admitted progress of Azerbaijani troops, but highlights that it is temporary due to tactical withdrawal"

https://caucasus.liveuamap.com/


Dit werd ook gezegd door vertegenwoordigers van LNA/Haftar toen de GNA steeds meer terreinwinst aan het boeken was in Libi.
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:14:57 #66
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195446485
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 14:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

In zijn recente boek, halal borrel, heeft Berger het over, "het onbewuste", dat mensen vijandig tegenover Islam staat, dat direct te herleiden is aan eeuwen lange anti Islam propaganda, Berger zegt ook, "de moezelman werd de Moor, de Moor werd den Turk" zo is de cirkel rond waarom er zoveel Turken haat is in de westerse wereld,
Interessante stelling. Hij lijkt alleen niet echt ondersteund te zijn door feiten:
-Noord-West Europa, waar Nederland aan toebehoort, is nooit eeuwenlang blootgesteld aan anti Islam propaganda. Nederland is eerder blootgesteld aan anti-Katholicisme en antisemitisme. En toch is de Nederlandse bevolking niet massaal antisemitisch of anti-Isral.
-Er is niet veel Turkenhaat in de Westerse wereld. Er zijn geen massale demonstraties of aanvallen geweest toen Turken zich hier kwamen vestigen, Turken hebben eigen stichtingen, moskeen, onderwijs, taalinstituten, scholen, werken samen met Nederlanders. Er is meer afkeer en desinteresse vanuit Turken naar andere volken (waar zijn de gemengde huwelijken, waar is het Nederlands spreken thuis) dan andersom. Er mogen meer Nederlanders thuiskomen met een Turk dan andersom. Er mogen meer Nederlanders met een neger thuiskomen dan Turken met een neger mogen thuiskomen.
-Ook Perzen, een ander Islamitisch volk, zijn bepaald niet gehaat in Nederland.
-Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze de behandeling van China jegens de Oeigoeren goedkeuren.

Ik zal niet zeggen dat er geen afkeer jegens Islam en Turken bestaat, maar als we als voorbeeld de reden nemen dat veel mensen bijvoorbeeld een hekel hebben aan Marokkanen heeft dat weinig met Islam van doen. Veel meer met gedrag en criminaliteitscijfers. Anders zou men een zelfde sterke afkeer hebben van Perzen, Somalirs en Senegalezen, wat absoluut niet het geval is. Als er iets is dat het Nederlandse beeld benvloedt, zijn het eerder recente negatieve ervaringen. Erdogan speelt hier wat betreft de Turken een rol in natuurlijk.

quote:
Berger bevraagt ook zichzelf, waarom hij een bepaalde standpunt inneemt kan hij niet altijd verklaren, deze onbewuste reactie wordt ook benoemd door Joram van klaveren in zijn boek, afvallige, citeert hij, katholieke theoloog en ex priester Hans Kung waar hij refereert aan die eeuwenlange anti Islam propaganda, "ik ben ervan overtuigd dat we op basis van mohammeds plek in de wereldgeschiedenis, onze visie op de Islam moeten herzien, Mohammed handelde immers als een profeet".
Ok, hier kan ik niet zo heel veel mee. Omdat Mohammed handelde als een profeet moeten we onze huidige visie op de Islam herzien? Ik denk dat de visie van Mohammed niet hetgene is dat mensen berhaupt tegenstaat aan de Islam.

En als ik de bal dan even mag terugkaatsen: heb jij je wel eens afgevraagd in hoeverre jij benvloed bent? Wat ik bij jou zie is namelijk:

-Een vrij ambigue houding ten aanzien van kwesties als Noord-Cyprus als de Armeense genocide
-Je beschuldigt mensen die tegen Polderturk ageren van racisme en Turkenhaat maar je hebt nog nooit een post van Polderturk in twijfel getrokken of je afgevraagd waarom mensen er zo tegen ageren, met een ander motief dan Turkenhaat
-Je leunt heel erg naar Isral bad
-Je leunt heel erg naar Armeni bad waarbij je hun vrees voor een nieuwe genocide beschimpt

Als dat geen benvloeding is vanuit jouw culturele opvoeding, weet ik het ook niet meer.
pi_195447303
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:42 schreef polderturk het volgende:

[..]

In 1964 waren op Cyprus tijdens bloody sunday 500 Turken vermoord en waren er 25.000 Turken verdreven. In 1974 plegen dr Grieken een coup en beginnen de Griek Cyprioten Turkse dorpen uit te moorden. Toen de Turken vlak daarna binnenvielen hadden de Grieken al 3 dorpen uitgemoord (210 doden waaronder vrouwen en kinderen). Ook werden de Turkse wijken van Famagusta gebombardeerd.

Nu wil ik van jou weten. Waren de Azerbeidzjanen in 1988 Armeense dorpen aan het uitmoorden vlak voordat de oorlog uitbrak?

Volgens deze link zijn er 800.000 Azerbeidzanen verdreven tegenover 230.000 Armenirs. Karabakh en de gebieden er omheen waar de Armenirs een minderheid vormden, zijn etnisch gezuiverd.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nagorno-Karabakh_conflict
Dat doet hier niets aan af dat volgens de EU (en alle landen op planeet aarde behalve Turkije), het Turkije is die Noord-Cyprus bezet: https://en.wikipedia.org/(...)d_the_European_Union
Precies waarvan ze Armeni nu beschuldigen in NK en daarom Azerbadjan steunen. Is het alleen fout als een ander het doet? Want zowel Turkije als Armeni claimen een gebied waar historisch een deel van hun etnische bevolking woont. Naar mijn idee beide even goed/fout. Dit lijkt onderschreven te worden door de verschillende VN resoluties die Noord-Cyprus aan Cyprus toeschrijven en NK aan Azerbadjan. Dus in die zin lijkt de VN wel consistent. Verbeter me als ik het fout heb, ik leer graag bij.

quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:47 schreef Slayage het volgende:
Kan het gewoon on topic mensen?

Cyprus heeft niks te maken met de gebeurtenissen in de Kaukasus.
Natuurlijk heeft dit conflict er alles mee te maken en wel om de volgende redenen. Turkije beargumenteert -zo lijkt- nu de andere kant op dan in geval van Noord-Cyprus en steunt Azerbadjan schijnbaar. Dat is nogal wat en de steun van Turkije is van grote invloed op dit conflict.
Daarnaast is de EU (en als het niet de EU is, dan wellicht individuele EU landen) nog niet uitgepraat over Noord-Cyprus die daardoor wellicht ook belangen heeft om al dan niet partij te kiezen in het on-topic conflict. Ook dit kan weer grote gevolgen hebben op het conflict tussen en Azerbadjan en Armeni.

PS. zouden die landen geen makkelijkere naam kunnen kiezen om te spellen?
pi_195447440
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:31 schreef BartEhrman het volgende:
Hopelijk maken die Azeris al die Armenen kapot. Ze doen alsof ze slachtoffer zijn terwijl ze net so hard genocides plegen.
Behalve dat ik deze reactie niet normaal vind, wil ik als mens toch een tegengeluid laten horen op dit soort berichten: hopelijk komen beide partijen tot de conclusie dat geweld niet de oplossing is. Ongeacht voor welke ''kant'' je bent, de burgers die in het gebied wonen zijn slachtoffer van het gedrag van beide landen (de landen hebben een conflict met elkaar en hebben dus beiden verantwoordelijkheid) en daarom hoop ik dat er snel een vreedzame oplossing komt. Ongeacht in wiens voordeel de oplossing zal zijn.
pi_195448027
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 13:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ga niet in op dat soort posts. Don't feed the troll.
Sowieso reageren op Richestorags :'(
pi_195448203
Owja, Slayage, polderturk. Als je wilt dat FOK! blijft bestaan en we discussies kunnen blijven voeren, neem dan een FOK! abo :P

http://www.fok.nl/shop/abonnementen

Kost geen drol.
pi_195448240
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:46 schreef andatura het volgende:

[..]

Behalve dat ik deze reactie niet normaal vind, wil ik als mens toch een tegengeluid laten horen op dit soort berichten: hopelijk komen beide partijen tot de conclusie dat geweld niet de oplossing is. Ongeacht voor welke ''kant'' je bent, de burgers die in het gebied wonen zijn slachtoffer van het gedrag van beide landen (de landen hebben een conflict met elkaar en hebben dus beiden verantwoordelijkheid) en daarom hoop ik dat er snel een vreedzame oplossing komt. Ongeacht in wiens voordeel de oplossing zal zijn.
  maandag 5 oktober 2020 @ 17:25:48 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195448330
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:46 schreef andatura het volgende:

[..]

Behalve dat ik deze reactie niet normaal vind, wil ik als mens toch een tegengeluid laten horen op dit soort berichten: hopelijk komen beide partijen tot de conclusie dat geweld niet de oplossing is. Ongeacht voor welke ''kant'' je bent, de burgers die in het gebied wonen zijn slachtoffer van het gedrag van beide landen (de landen hebben een conflict met elkaar en hebben dus beiden verantwoordelijkheid) en daarom hoop ik dat er snel een vreedzame oplossing komt. Ongeacht in wiens voordeel de oplossing zal zijn.
Precies, alsof de gemiddelde Armeense burger de hele dat bezig is met politiek actief zijn door slachtoffertje te spelen. Die mensen gaan gewoon naar hun werk, school of wat dan ook, net als de Azeri aan de andere kant van de grens zonder actief betrokken te zijn bij welke genocidale campagne dan ook.
pi_195448383
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Sowieso reageren op Richestorags :'(
Hij heeft genoeg zinnige dingen te zeggen, alleen jammer van die enorme plaat voor zijn kop vwb het onderwerp Islam/Turken. Als een rode lap op een stier. Precies zoals de eeuwenlange indoctrinatie vanuit de kerk voor ogen had. Vergis je niet hoeveel impact dit soort praktijken veroorzaken. Kijk bv naar hoe de Islam beleving in Azerbaycan is atm. Binnen een paar decennia van cummunistische areligieuze tirannie zijn mensen bijna volledig geseculariseerd. Wanneer we het hebben over anti Islam propaganda hebben we het over eeuwen en het blijft doorgaan tot op de dag van vandaag. Gekke Geerts business model werkt ondertussen al twee decennia. Of macron laatst nog met zijn, "we gaan de Islam moderniseren en Frans maken" . Voor zover de scheiding van kerk en staat in Frankrijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195448418
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:19 schreef xaban06 het volgende:
Owja, Slayage, polderturk. Als je wilt dat FOK! blijft bestaan en we discussies kunnen blijven voeren, neem dan een FOK! abo :P

http://www.fok.nl/shop/abonnementen

Kost geen drol.
Badumtsss
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195448663
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:42 schreef andatura het volgende:

[..]

Dat doet hier niets aan af dat volgens de EU (en alle landen op planeet aarde behalve Turkije), het Turkije is die Noord-Cyprus bezet: https://en.wikipedia.org/(...)d_the_European_Union
Precies waarvan ze Armeni nu beschuldigen in NK en daarom Azerbadjan steunen. Is het alleen fout als een ander het doet? Want zowel Turkije als Armeni claimen een gebied waar historisch een deel van hun etnische bevolking woont. Naar mijn idee beide even goed/fout. Dit lijkt onderschreven te worden door de verschillende VN resoluties die Noord-Cyprus aan Cyprus toeschrijven en NK aan Azerbadjan. Dus in die zin lijkt de VN wel consistent. Verbeter me als ik het fout heb, ik leer graag bij.
[..]

Natuurlijk heeft dit conflict er alles mee te maken en wel om de volgende redenen. Turkije beargumenteert -zo lijkt- nu de andere kant op dan in geval van Noord-Cyprus en steunt Azerbadjan schijnbaar. Dat is nogal wat en de steun van Turkije is van grote invloed op dit conflict.
Daarnaast is de EU (en als het niet de EU is, dan wellicht individuele EU landen) nog niet uitgepraat over Noord-Cyprus die daardoor wellicht ook belangen heeft om al dan niet partij te kiezen in het on-topic conflict. Ook dit kan weer grote gevolgen hebben op het conflict tussen en Azerbadjan en Armeni.

PS. zouden die landen geen makkelijkere naam kunnen kiezen om te spellen?
We zijn nu weer erg offtopic bezig, dus ik hoop dat je hiermee een bevredigend antwoord krijgt.

Voor de Cypriotische oorlog in 1974 hadden Griekenland, Turkije en Grootbrittani afspraken gemaakt over Cyprus. Er zou altijd een Griekse president zijn en een Turkse vicepresident. De rechten en plichten van de twee gemeenschappen waren in een grondwet vastgelegd. Er waren dus afspraken gemaakt over hoe de gemeenschappen zouden samenleven. Bovendien was afgesproken dat de drie landen afzonderlijk of gezamenlijk mochten ingrijpen als de grondwet in gevaar zou komen. Ze zijn dus niet gelijk gaan vechten. Ze hebben het eerst zo geprobeerd. Vervolgens zijn er enkele intercommunale gevechten uitgebroken. In 1974 besloot Nikos Sampson een coup te plegen en de president Makarios af te zetten. De grondwet die de rechten van de Turken beschermde werd verworpen e. Grieks-Cyprioten begonnen Turkse dorpen uit te moorden. Daarop is Turkije het eiland binnengevallen.

Nu vraag ik me af of Armeni en Azerbeidzjan van tevoren geprobeerd hebben ook zulke afspraken te maken. Werd er bijvoorbeeld gesproken over een vorm van zelfbestuur voor de Armenirs binnen de Azerbeidzjaanse grenzen? Of werd er gelijk gevochten?

Laten we ook het Annan plan niet vergeten. De Turks-Cyprioten hadden het plan geaccepteerd, terwijl de Grieks-Cyprioten het plan verworpen hebben. De Grieks-Cyprioten hebben dus voor een voortzetting van de huidige situatie gekozen.

Ik hoop dat er voor Cyprus wel een permanente vreedzame oplossing komt. Als er een oplossing komt waarbij over 30 jaar de Turkse bevolking weer verjaagd wordt, dan heb je daar niks aan. Turken vormen 20% van het eiland, terwijl Turken nu 37% van het eiland bezetten. Misschien is de permanente oplossing dat Turks-Cyprioten 17% aan Grieks-Cyprus afstaat en dat de Turks-Cyprioten 20% overhouden.

Misschien is de oplossing in Azerbeidzjan dat de omliggende gebieden teruggegeven worden aam Azerbeidzjan en dat alleen Karabakh onafhankelijk wordt. Misschien is de oplossing een autonoom Karabakh in Azerbeidzjan. Met het voorstel van Lavrov waren ze op de goede weg naar mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 05-10-2020 23:54:33 ]
  maandag 5 oktober 2020 @ 17:54:21 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195448905
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Sowieso reageren op Richestorags :'(
Wie ben jij dan?
pi_195448909
Geschiedkundig gezien heeft er altijd een meerderheid van Armenirs gewoond in NK totdat buitenlandse mogendheden er zich met het gebied gingen bemoeien.
pi_195448996
Het is typerend dat Turken in dit topic niet vermelden dat Moskou ervoor koos om NK binnen de grenzen van de ASSR te laten vallen vanwege de oprukkende Ottomanen.
pi_195449124
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:31 schreef BartEhrman het volgende:
Hopelijk maken die Azeris al die Armenen kapot. Ze doen alsof ze slachtoffer zijn terwijl ze net so hard genocides plegen.
Dit soort opmerkingen zijn gewoon treurig. Als je wil trollen is het te wanhopig en als je echt zo denkt, dan ben je voor iedere buitenstaander niet meer serieus te nemen als persoon.
  maandag 5 oktober 2020 @ 18:52:25 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195450045
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:07 schreef polderturk het volgende:

Dit laat de extreme hypocrisie zien. Er zijn hier mensen die vinden dat Armeni ballistische raketten moeten inzetten. Waartegen? Tegen de burgerbevolking? Niemand die hier kritiek op heeft.
Heb ik ergens gezegd dat ze op burgerdoelen ingezet moeten gaan worden?
pi_195450114
Dit zou volgens Azerbeidzjan oorlogsbuit voor de Azerbeidzjanen zijn nadat Armenirs een militaire basis hebben verlaten.

Wel opvallend dat ze tanks niet meenemen. Misschien uit angst doelwit te zijn voor drones.







pi_195450354
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wie ben jij dan?
Voornamelijk een lurker.
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:45:22 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195451172
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:55 schreef polderturk het volgende:
Dit zou volgens Azerbeidzjan oorlogsbuit voor de Azerbeidzjanen zijn nadat Armenirs een militaire basis hebben verlaten.

Wel opvallend dat ze tanks niet meenemen. Misschien uit angst doelwit te zijn voor drones.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je moet de brandstof, de chauffeurs en dergelijke hebben en ze moeten rij- en gevechtsklaar zijn. Dat is bij veel legers bij lang niet alle tanks niet het geval. Misschien dat @AchJa hier meer over kan vertellen. In Syri werden ook achterlijk veel tanks veroverd op de Assadisten.
pi_195451958
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:20:22 #85
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195452202
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
хорошо хорошо :7
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:30:00 #86
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195452395
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:58 schreef Ivopedia het volgende:
Het is typerend dat Turken in dit topic niet vermelden dat Moskou ervoor koos om NK binnen de grenzen van de ASSR te laten vallen vanwege de oprukkende Ottomanen.
Inderdaad echt de enige reden dat de Azeris het gebied kregen. Zelfs toen het een Khanaat was werd het nog altijd geregeerd door vijf Armeense families. Pas in 1923, toen het gebied overweldigend Armeens was, werd het om strategische redenen aan de Azerbeidsjaanse SSR gegeven. Daarna voerde de Azerbeidzjaanse SSR een Azerificatie beleid. Hier waren de Sovjets echt goed in trouwens, het schuiven met volkeren.

Ik ben overigens wel van mening dat Armeni het veroverde land om Artsakh heen sowieso moet inleveren.
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:32:44 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195452467
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je moet de brandstof, de chauffeurs en dergelijke hebben en ze moeten rij- en gevechtsklaar zijn. Dat is bij veel legers bij lang niet alle tanks niet het geval. Misschien dat @:AchJa hier meer over kan vertellen. In Syri werden ook achterlijk veel tanks veroverd op de Assadisten.
Kan idd allerlei redenen hebben. Waarom het hier zo is zou ik ook niet kunnen vertellen.
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 20:35:16 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195452533
ze zijn gewoon bang voor de dronez!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195452924
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kan idd allerlei redenen hebben. Waarom het hier zo is zou ik ook niet kunnen vertellen.
Dit zou een bericht zijn van een Armenir op een Russisch forum, vertaalt met google translate.

Volgens hem zouden de drones ook logistieke aanvoerlijnen afsnijden. In dat geval zouden ze brandstof tekorten hebben. Dat zou logischer zijn dan dat ze uit angst voor drones die voertuigen hebben achtergelaten. Ik vraag me af of de Armeense soldaten te voet zijn vertrokken. Dan verschuilen ze zich mogelijk niet ver van de basis in de bergen met Kornet anti tank wapens.

  maandag 5 oktober 2020 @ 20:55:33 #90
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195453084
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:49 schreef polderturk het volgende:

Volgens hem zouden de drones ook logistieke aanvoerlijnen afsnijden. In dat geval zouden ze brandstof tekorten hebben. Dat zou logischer zijn dan dat ze uit angst voor drones die voertuigen hebben achtergelaten.

Goede analyse. Vlak alleen de angst voor de drones niet uit. Als ik een Armenir was zou ik echt 7 kleuren schijten om in zo'n ding te moeten zitten met al die gevaarlijke drones.
houd ANDERHALVE METER afstand
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:59:03 #91
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195453208
quote:
3s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:55 schreef EenAndereWeg het volgende:
Volgens hem zouden de drones ook logistieke aanvoerlijnen afsnijden. In dat geval zouden ze brandstof tekorten hebben. Dat zou logischer zijn dan dat ze uit angst voor drones die voertuigen hebben achtergelaten.

This is where the green men come in :7
pi_195453305
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]


Ik ben overigens wel van mening dat Armeni het veroverde land om Artsakh heen sowieso moet inleveren.
Daar ben ik het mee eens.
Geef de veroverde gebieden in de omgeving terug. Daarna onafhankelijkheid voor Karabakh.
Of misschien een referendum waarbij de 50.000 verjaagde Azerbeidzjanen ook mee mogen stemmen. Dan heb je een referendum met 150.000 Armenirs en 50.000 Azerbeidzjanen.

Je kan dan 3 opties voorleggen
- volledige onafhankelijkheid
- volledige autonomie binnen Azerbeidzjan (waarbij ze wel een deel van het oliegeld krijgen)
- helemaal bij Azerbeidzjan horen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:12:16 #93
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195453639
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.
Geef de veroverde gebieden in de omgeving terug. Daarna onafhankelijkheid voor Karabakh.

Ik denk nooit dat Azerbeidzjan daarmee zou instemmen. Het is immers hun land ook al waren de Azeri's in de minderheid in dat gebied. Waar namen de Azeri's genoegen mee tijdens de mislukte onderhandelingen eigenlijk?
houd ANDERHALVE METER afstand
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:14:02 #94
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195453684
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.
Geef de veroverde gebieden in de omgeving terug. Daarna onafhankelijkheid voor Karabakh.
Of misschien een referendum waarbij de 50.000 verjaagde Azerbeidzjanen ook mee mogen stemmen. Dan heb je een referendum met 150.000 Armenirs en 50.000 Azerbeidzjanen.

Je kan dan 3 opties voorleggen
- volledige onafhankelijkheid
- volledige autonomie binnen Azerbeidzjan (waarbij ze wel een deel van het oliegeld krijgen)
- helemaal bij Azerbeidzjan horen.
Ik vrees dat de emotie het niet toelaat. Azerbeidzjan is ook geen democratie helaas.
pi_195453938
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:12 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik denk nooit dat Azerbeidzjan daarmee zou instemmen. Het is immers hun land ook al waren de Azeri's in de minderheid in dat gebied. Waar namen de Azeri's genoegen mee tijdens de mislukte onderhandelingen eigenlijk?
Azerbeidzjan had zelfbestuur in Karabakh geaccepteerd en de vervanging van Armeense soldaten door Russische vredestroepen. Armeni wilde perse Armeense soldaten daar houden. Dat was onacceptabel voor Azerbeidzjan.
Azerbeidzjan wilde een terugkeer van alle vluchtelingen. Armeni wilde dat kinderen van vluchtelingen niet terug konden keren.
In de gebieden buiten Karabakh zouden Azerbeidzjaanse soldaten komen. 10% zou bestaan uit Russische vredestroepen.
Volgens het plan zou de regering in Karabakh los komen te staan van Armeni. Dit wilde Armeni niet.

Qarrad had nog toegevoegd dat Azerbeidzjan de Russische basis in Azerbeidzjan had geweigerd.

Ze zaten eigenlijk niet zo heel ver van elkaar af. Als ze nu stoppen met vechten en gaan onderhandelen, dan komen ze er wel uit volgens mij.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:33:21 #96
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195454230
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Azerbeidzjan had zelfbestuur in Karabakh geaccepteerd en de vervanging van Armeense soldaten door Russische vredestroepen. Armeni wilde perse Armeense soldaten daar houden. Dat was onacceptabel voor Azerbeidzjan.
Azerbeidzjan wilde een terugkeer van alle vluchtelingen. Armeni wilde dat kinderen van vluchtelingen niet terug konden keren.
In de gebieden buiten Karabakh zouden Azerbeidzjaanse soldaten komen. 10% zou bestaan uit Russische vredestroepen.
Volgens het plan zou de regering in Karabakh los komen te staan van Armeni. Dit wilde Armeni niet.

Qarrad had nog toegevoegd dat Azerbeidzjan de Russische basis in Azerbeidzjan had geweigerd.

Ze zaten eigenlijk niet zo heel ver van elkaar af. Als ze nu stoppen met vechten en gaan onderhandelen, dan komen ze er wel uit volgens mij.
Jezus Christus wat een eisen. :o Dikgedrukte is ook wel heel ziek eigenlijk. Misschien gaat Armeni er toch mee akkoord als dit conflict in hun nadeel gaat werken.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195454258
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:07 schreef polderturk het volgende:

[..]

KommandantMark komt hier met eenzijdige propaganda. Hij spuit hier zijn walgelijke haat (Mongoolse hordes).
En niemand die hem ook maar een strobreed in de weg legt.
Zie hier de extreme hypocrisie.

Ik heb Armenirs geen enkele keer beledigd. Ik heb hier niemand aangevallen. Toch zijn mensen hier mij persoonlijk gaan aanvallen. Ook is Gruj mij gaan beledigen. Dan ga ik terug beledigen.

Dit laat de extreme hypocrisie zien. Er zijn hier mensen die vinden dat Armeni ballistische raketten moeten inzetten. Waartegen? Tegen de burgerbevolking? Niemand die hier kritiek op heeft.

Sommigen hier zijn extreem hypocriet.

Heb je kritiek op wat ik zeg? Kom met argumenten. Ik ga graag in discussie. Ga echter niet op een kinderachtige manier aanvallen.
Eenzijdige propaganda? Jij hebt tientallen drone filmpjes laten zien en lopen rekenen hoeveel voertuigen de Armenen hebben verloren. Ik laat 3 filmpjes zien waar de heldhaftige Armeense strijders gehakt maken van de Tataars-Mongoolse hordes van Kwaad en jij noemt mij eenzijdig. Je ziet je eigen hypocrisie niet.
pi_195454728
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Inderdaad echt de enige reden dat de Azeris het gebied kregen. Zelfs toen het een Khanaat was werd het nog altijd geregeerd door vijf Armeense families. Pas in 1923, toen het gebied overweldigend Armeens was, werd het om strategische redenen aan de Azerbeidsjaanse SSR gegeven. Daarna voerde de Azerbeidzjaanse SSR een Azerificatie beleid. Hier waren de Sovjets echt goed in trouwens, het schuiven met volkeren.

Ik ben overigens wel van mening dat Armeni het veroverde land om Artsakh heen sowieso moet inleveren.
Het is makkelijk om dingen weg te geven die niet van jouw zijn, historisch gezien is het gebied van de Armenirs.
Gezien de geschiedenis en de veelvuldige genocides die de Armenirs te verduren hebben gekregen is het meer dan normaal dat het gebied onder Armeens bewind blijft. De Azeri's hebben de situatie gescaleerd, de prijs die ze zullen moeten betalen is erkenning door EU en andere geciviliseerde staten van de Armeense gebieden. Als Armeen kun je een Azerbedjaans regering niet vertrouwen en is volledige erkenning meer dan gerechtvaardigd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shusha_massacre
pi_195454824
Ik weet eigenlijk niks van dit conflict af, maar ik zie Turken de kant voor Azerbeidzjan kiezen en kies daarom instinctief voor team Armeni.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:59:19 #100
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195454912
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik weet eigenlijk niks van dit conflict af, maar ik zie Turken de kant voor Azerbeidzjan kiezen en kies daarom instinctief voor team Armeni.
Ik ben een roomblanke Nederlander hoor, maar meer sympathie voor Azerbeidzjan in dit conflict omdat de ander een bezetter is.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195456114
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:23 schreef polderturk het volgende:
Armeni wilde dat kinderen van vluchtelingen niet terug konden keren.
Waarom mochten de kinderen niet terugkeren?
mon citoyens vous serez unis.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:46:19 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195456120
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:52 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Het is makkelijk om dingen weg te geven die niet van jouw zijn, historisch gezien is het gebied van de Armenirs.
Gezien de geschiedenis en de veelvuldige genocides die de Armenirs te verduren hebben gekregen is het meer dan normaal dat het gebied onder Armeens bewind blijft. De Azeri's hebben de situatie gescaleerd, de prijs die ze zullen moeten betalen is erkenning door EU en andere geciviliseerde staten van de Armeense gebieden. Als Armeen kun je een Azerbedjaans regering niet vertrouwen en is volledige erkenning meer dan gerechtvaardigd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shusha_massacre
Artsakh wel ja, het gebied eromheen niet. Maar goed, de Armenen verdienen net als de Israliers gewoon een stuk land ja. Beide volken zijn omringd door volken die hun bloed wel kunnen drinken en ze zo van de kaart zouden vegen. Te bedenken dat Turkije de helft van het huidige inwoneraantal van Armeni systematisch en methodisch over de kling heeft gejaagd.
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:47:28 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195456156
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:46 schreef HSG het volgende:

[..]

Waarom mochten de kinderen niet terugkeren?
Kinderen krijgen weer kinderen. Dan blijft het gebied niet etnisch Armeens natuurlijk ;)
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:51:20 #104
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195456261
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:59 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik ben een roomblanke Nederlander hoor, maar meer sympathie voor Azerbeidzjan in dit conflict omdat de ander een bezetter is.
Het is wel gezellig verder hoor:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_in_Azerbaijan
pi_195457076
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

We zijn nu weer erg offtopic bezig, dus ik hoop dat je hiermee een bevredigend antwoord krijgt.

Voor de Cypriotische oorlog in 1974 hadden Griekenland, Turkije en Grootbrittani afspraken gemaakt over Cyprus. Er zou altijd een Griekse president zijn en een Turkse vicepresident. De rechten en plichten van de twee gemeenschappen waren in een grondwet vastgelegd. Er waren dus afspraken gemaakt over hoe de gemeenschappen zouden samenleven. Bovendien was afgesproken dat de drie landen afzonderlijk of gezamenlijk mochten ingrijpen als de grondwet in gevaar zou komen. Ze zijn dus niet gelijk gaan vechten. Ze hebben het eerst zo geprobeerd. Vervolgens zijn er enkele intercommunale gevechten uitgebroken. In 1974 besloot Nikos Sampson een coup te plegen en de president Makarios af te zetten. De grondwet die de rechten van de Turken beschermde werd verworpen e. Grieks-Cyprioten begonnen Turkse dorpen uit te moorden. Daarop is Turkije het eiland binnengevallen.

Nu vraag ik me af of Armeni en Azerbeidzjan van tevoren geprobeerd hebben ook zulke afspraken te maken. Werd er bijvoorbeeld gesproken over een vorm van zelfbestuur voor de Armenirs binnen de Azerbeidzjaanse grenzen? Of werd er gelijk gevochten?

Laten we ook het Annan plan niet vergeten. De Turks-Cyprioten hadden het plan geaccepteerd, terwijl de Grieks-Cyprioten het plan verworpen hebben. De Grieks-Cyprioten hebben dus voor een voortzetting van de huidige situatie gekozen.

Ik hoop dat er voor Cyprus wel een permanente vreedzame oplossing komt. Als er een oplossing komt waarbij over 30 jaar de Turkse bevolking weer verjaagd wordt, dan heb je daar niks aan. Turken vormen 20% van de eiland, terwijl Turken nu 37% van de eiland bezetten. Misschien is de permanente oplossing dat Turks-Cyprioten 17% aan Grieks-Cyprus afstaat en dat de Turks-Cyprioten 20% overhouden.

Misschien is de oplossing in Azerbeidzjan dat de omliggende gebieden teruggegeven worden aam Azerbeidzjan en dat alleen Karabakh onafhankelijk wordt. Misschien is de oplossing een autonoom Karabakh in Azerbeidzjan. Met het voorstel van Lavrov waren ze op de goede weg naar mijn mening.
Het is niet off-topic, de reden daarvoor heb ik erbij omschreven.

Maar eigenlijk bevestig je het beeld dat de situaties Cyprus/Turkije en NK/Armeni vergelijkbaar zijn, met de kanttekening dat de aanloop er naartoe verschillend is (?). Gezien in beide situaties land A gebied van land B bezet in strijd met internationaal recht en VN-resoluties?
Internationaal lijkt het dan ook niet gek dat er verontwaardigd gereageerd wordt nu Turkije in dit conflict ineens anders over internationaal recht en VN resoluties lijkt te denken (?).
Het is juist niet dat ik de positie van Turkije in Cyprus niet begrijp (gezien de historie, de aanloop en de bescherming van de onderdanen), maar mijn punt is precies dat: is dit niet ook de claim die Armeni maakt voor NK? Is die claim van Armeni niet net zo begrijpelijk als Turkije die een goede oplossing wil/eist voor de onderdanen in Cyprus?
Voor een buitenstaander lijken de conflicten in aard behoorlijk vergelijkbaar (o.a. beschermen van eigen etnische bevolking, claim op grondgebied van een ander land ondanks internationaal recht en VN resoluties).

Nogmaals, het is niet off-topic want dankzij de support van Turkije lijkt de positie van Azerbadjan aanzienlijk sterker dan zonder die support. En juist het internationale component lijkt me hier wel van belang omdat er in de media ook wel gesproken wordt over een proxy oorlog. En er kunnen natuurlijk meerdere strategische belangen tegelijk spelen waarbij ook Cyprus (of de EU) baat heeft (hebben). Denk daarbij ook aan de recente spanningen in de Middellandse zee.

Recent was er trouwens nog conflict dat enigszins vergelijkbaar lijkt (?) inzake internationaal recht en VN resoluties: de Krim. Wat wil het toeval, de voorganger (de Sovjetunie) lijkt wel haast waar (beter gezegd; wanneer) dit NK conflict is begonnen.

Ik ben het wel met je eens dat Annan en ook Lavrov een flink eind op weg leken te zijn richting praktische oplossingen in Cyprus resp. NK. Zelf zie ik ook geen betere oplossingen, terwijl de huidige situatie in beide conflicten nu slechter lijkt dan in geval van het doorvoeren van de voorgestelde plannen.

Vooralsnog lijkt het conflict tussen beide landen helaas te escaleren.
Voor mij als buitenstaander trouwens ook haast onbegrijpelijk, want wie wint hier nou echt iets mee?
pi_195457725
Oekrane heeft een order geplaatst voor 48 Bayraktar TB2 drones. Ze hadden er al 12. Daarmee komt hun totale vloot op 60 Bayraktar TB2 drones.

We weten allemaal waar ze die willen inzetten.
Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

Misschien moet de VN veiligheidsraad besluiten dat het verkopen van gewapende drones van deze klasse aan derde landen verboden wordt.
pi_195457913
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:59 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik ben een roomblanke Nederlander hoor, maar meer sympathie voor Azerbeidzjan in dit conflict omdat de ander een bezetter is.
In de vier "frozen conflicts" in de voormalige USSR (Transnistria in Moldova, Zuid Osseti en Abchazi in Georgi, en Nagorno-Karabach) betreft het regios die in de Sovjet Unie vrij zelfstandig waren (Nagorno Karabach was een autonomous Oblast met eigen parlement dacht ik), en die bij het uiteenvallen van de SU kozen voor onafhankelijkheid, bij Rusland blijven, of (in het geval van Nagorno-Karabach) aansluiting bij Armeni. Ze hebben alle vier een oorlog gevoerd tegen het land waar ze toe behoorden, Nagorno-Karabach van 1992 tot 1996.

De "internationaal aanvaarde" grenzen van de drie landen (Georgi, Moldova, Azerbeidzjan) zijn gebaseerd op de administratieve indeling ten tijde van de Sovjet Unie, ze hebben voordien nooit in die vorm als land bestaan. In feite hebben Stalin, Khrushchev, en hun opvolgers de grenzen bepaald.

Neem bvb de Krim: Als Stalin 13 maanden langer had geleefd zou de Krim in 1992 waarschijnlijk bij Rusland gebleven zijn. Want dan zou hij leider geweest zijn toen de 300ste verjaardag van de ondertekening van de Pereyaslav overeenkomst (waarmee Oekraine deel werd van het Tsaardom Rusland) gevierd werd, en hij zou niet gedaan hebben wat Khrushchev, die een deel van z'n jeugd in Ukraine had doorgebracht, toen deed: de Krim Oblast, die tot de Russische Socialistische Federatieve Sovjetrepubliek behoorde, als verjaardagsgeschenk aan de Oekraense Socialistische Sovjetrepubliek geven.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_195458223
Oef ik heb enorm veel beelden gezien. Velden die vol liggen met lichamen van Azeri soldaten.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 05:56:58 #109
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195459203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 03:33 schreef vigen98 het volgende:
Oef ik heb enorm veel beelden gezien. Velden die vol liggen met lichamen van Azeri soldaten.
Link?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:33:53 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195459838
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 01:17 schreef polderturk het volgende:
Misschien moet de VN veiligheidsraad besluiten dat het verkopen van gewapende drones van deze klasse aan derde landen verboden wordt.
Alleen de Turken mogen ze hebben zeker... :')
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:59:10 #111
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195459999
Karabach is gewoon Armeni. Bezet of niet.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:50:16 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195461067
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 02:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In de vier "frozen conflicts" in de voormalige USSR (Transnistria in Moldova, Zuid Osseti en Abchazi in Georgi, en Nagorno-Karabach) betreft het regios die in de Sovjet Unie vrij zelfstandig waren (Nagorno Karabach was een autonomous Oblast met eigen parlement dacht ik), en die bij het uiteenvallen van de SU kozen voor onafhankelijkheid, bij Rusland blijven, of (in het geval van Nagorno-Karabach) aansluiting bij Armeni. Ze hebben alle vier een oorlog gevoerd tegen het land waar ze toe behoorden, Nagorno-Karabach van 1992 tot 1996.

De "internationaal aanvaarde" grenzen van de drie landen (Georgi, Moldova, Azerbeidzjan) zijn gebaseerd op de administratieve indeling ten tijde van de Sovjet Unie, ze hebben voordien nooit in die vorm als land bestaan. In feite hebben Stalin, Khrushchev, en hun opvolgers de grenzen bepaald.

Neem bvb de Krim: Als Stalin 13 maanden langer had geleefd zou de Krim in 1992 waarschijnlijk bij Rusland gebleven zijn. Want dan zou hij leider geweest zijn toen de 300ste verjaardag van de ondertekening van de Pereyaslav overeenkomst (waarmee Oekraine deel werd van het Tsaardom Rusland) gevierd werd, en hij zou niet gedaan hebben wat Khrushchev, die een deel van z'n jeugd in Ukraine had doorgebracht, toen deed: de Krim Oblast, die tot de Russische Socialistische Federatieve Sovjetrepubliek behoorde, als verjaardagsgeschenk aan de Oekraense Socialistische Sovjetrepubliek geven.
En dat is iets wat veel mensen zich niet beseffen. Het Oekraene / Krim conflict is sowieso een heel raar conflict. Ga naar Oekrane en praat met mensen: alleen in de Lvov / Lviv regio waar men heel nationalistisch is is men anti-Rusland. In de andere regio's hoor je het gebruikelijke oude Sovjetstaat riedeltje: in de USSR was het beter, de huidige regering zijn corrupte boeven die alles stelen (inclusief Klitschko, de burgemeester van Kiev). Veel mensen zijn ervan overtuigd dat de oorlog sowieso een soort pact is tussen Russische en Oekraense oligarchen en dat het gebied a la Transnistria een soort vrijstaat is voor smokkelaars en dat de Oekraense regering daar net zo goed van profiteert.

Goed, het punt is dat de Sovjet-Unie op ontzettend veel punten met balansen heeft zitten rommelen. Net als het Sykes-Picot verdrag dat in het Midden-Oosten heeft gedaan en de willekeurige grenzen in Afrika. In Europa heeft het ook eeuwen geduurd voordat we een beetje stabiele grenzen met natiestaten hadden. Dit soort conflicten is daar allemaal een logisch derivaat van en zal nog ook aanhouden in de toekomst.
pi_195461219
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen de Turken mogen ze hebben zeker... :')
Nee dat zeg ik niet.
Ik zeg dat landen die ze produceren ze niet zouden mogen verkopen.

Servi heeft vandaag ook interesse getoond. De laatste jaren zijn de banden tussen Turkije en Servi flink verbeterd.

Wat gaan ze daarmee doen? Kosovo opnieuw inlijven.

Ik wil dat de oorlog in Karabakh ook stopt. Laat ze vandaag de wapens neerleggen en naar de onderhandelingstafel gaan. Met het Lavrov akkoord zaten ze op de goede weg.
pi_195461269
Gisteren heeft Pashinyan met Poetin gesproken.
Ook heeft Lavrov met de minister van buitenlandse zaken van Azerbeidzjan gesproken.
De Turkse en Russische ministers van buitenlandse zaken hebben elkaar gisteren ook gesproken.
Gisteren heeft de Russische premier Armeni bezocht.
Vandaag gaat de Turkse minister van buitenlandse Azerbeidzjan bezoeken.

Een hoop diplomatiek verkeer. Misschien ligt er een voorstel op tafel.
Misschien dat de landen de komende dagen tot een akkoord komen.
pi_195461336
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dat is iets wat veel mensen zich niet beseffen. Het Oekraene / Krim conflict is sowieso een heel raar conflict. Ga naar Oekrane en praat met mensen: alleen in de Lvov / Lviv regio waar men heel nationalistisch is is men anti-Rusland. In de andere regio's hoor je het gebruikelijke oude Sovjetstaat riedeltje: in de USSR was het beter, de huidige regering zijn corrupte boeven die alles stelen (inclusief Klitschko, de burgemeester van Kiev). Veel mensen zijn ervan overtuigd dat de oorlog sowieso een soort pact is tussen Russische en Oekraense oligarchen en dat het gebied a la Transnistria een soort vrijstaat is voor smokkelaars en dat de Oekraense regering daar net zo goed van profiteert.

Goed, het punt is dat de Sovjet-Unie op ontzettend veel punten met balansen heeft zitten rommelen. Net als het Sykes-Picot verdrag dat in het Midden-Oosten heeft gedaan en de willekeurige grenzen in Afrika. In Europa heeft het ook eeuwen geduurd voordat we een beetje stabiele grenzen met natiestaten hadden. Dit soort conflicten is daar allemaal een logisch derivaat van en zal nog ook aanhouden in de toekomst.
Karabakh aan Azerbeidzjan geven is zeker een fout geweest van de Sovjet Unie (misschien wel bewust).
Als Karabakh aan Armeni was gegeven met een corridor naar Armeni, en als er een corridor vanuit Nachcivan naar Azerbeidzjan was gegeven, was er vandaag geen probleem geweest. Die scheiding tussen Nachcivan en Azerbeidzjan ziet er heel onnatuurlijk uit. Alsof dat bewust is gedaan om te voorkomen dat Turkije een directe verbinding heeft met de Centraal Aziatische landen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:21:06 #116
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195461392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Karabakh aan Azerbeidzjan geven is zeker een fout geweest van de Sovjet Unie (misschien wel bewust).
Als Karabakh aan Armeni was gegeven met een corridor naar Armeni, en als er een corridor vanuit Nachcivan naar Azerbeidzjan was gegeven, was er vandaag geen probleem geweest. Die scheiding tussen Nachcivan en Azerbeidzjan ziet er heel onnatuurlijk uit. Alsof dat bewust is gedaan om te voorkomen dat Turkije een directe verbinding heeft met de Centraal Aziatische landen.
Het is een bewuste fout geweest. Het was onderdeel van de strategie om Turkije communistisch te maken. Die Nakhchivan enclave is inderdaad ook heel gek en voorkomt inderdaad een directe grens tussen Turkije en de kern van Azerbeidzjan. Armeni heeft trouwens ook een stad / regio uit dat gebied bezet: Karki.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:24:36 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195461434
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Karabakh aan Azerbeidzjan geven is zeker een fout geweest van de Sovjet Unie (misschien wel bewust).
Als Karabakh aan Armeni was gegeven met een corridor naar Armeni, en als er een corridor vanuit Nachcivan naar Azerbeidzjan was gegeven, was er vandaag geen probleem geweest. Die scheiding tussen Nachcivan en Azerbeidzjan ziet er heel onnatuurlijk uit. Alsof dat bewust is gedaan om te voorkomen dat Turkije een directe verbinding heeft met de Centraal Aziatische landen.
Misschien wel bewust? :D

Stalin deporteerde complete volkeren als hij daar zin an had en Chroesjtsjov gaf landsdelen weg als verjaardagscadeau. Zo'n beetje elk Turkisch volk is kunstmatig in een hokje geveegd met een nieuw vlaggetje erop na WOI om maar te voorkomen dat er een gemeenschappelijk bewustzijn zou blijven hangen, zou er een patroon zijn?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:40:53 #118
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195461651
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Azerbeidzjan had zelfbestuur in Karabakh geaccepteerd en de vervanging van Armeense soldaten door Russische vredestroepen. Armeni wilde perse Armeense soldaten daar houden. Dat was onacceptabel voor Azerbeidzjan.
Azerbeidzjan wilde een terugkeer van alle vluchtelingen. Armeni wilde dat kinderen van vluchtelingen niet terug konden keren.
In de gebieden buiten Karabakh zouden Azerbeidzjaanse soldaten komen. 10% zou bestaan uit Russische vredestroepen.
Volgens het plan zou de regering in Karabakh los komen te staan van Armeni. Dit wilde Armeni niet.

Qarrad had nog toegevoegd dat Azerbeidzjan de Russische basis in Azerbeidzjan had geweigerd.

Ze zaten eigenlijk niet zo heel ver van elkaar af. Als ze nu stoppen met vechten en gaan onderhandelen, dan komen ze er wel uit volgens mij.
Armeni klintk als een aoort israel. Een schurkenstaat van de hoogste orde.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:44:24 #119
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195461705
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:59 schreef Ixnay het volgende:
Karabach is gewoon Armeni. Bezet of niet.
Isral is gewoon Palestina. Bezet of niet.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195462489
Nieuwe beelden uit een veroverde basis.

Buit:
Artillerie geschut
Een tank
Heel veel munitie
Kamaz vrachtwagen
Wat oude vrachtwagens

De Kamaz vrachtwagen staat midden op de weg geparkeerd. Mogelijk zijn er brandstoftekorten.

twitter
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:15:12 #121
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195463997
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 03:33 schreef vigen98 het volgende:
Oef ik heb enorm veel beelden gezien. Velden die vol liggen met lichamen van Azeri soldaten.
Ik zie alleen beelden van Armenen die worden vernietigd door drone aanvallen en hun stellingen en munitie achterlaten.

Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:16:51 #122
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195464021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:39 schreef polderturk het volgende:
Nieuwe beelden uit een veroverde basis.

Buit:
Artillerie geschut
Een tank
Heel veel munitie
Kamaz vrachtwagen
Wat oude vrachtwagens

De Kamaz vrachtwagen staat midden op de weg geparkeerd. Mogelijk zijn er brandstoftekorten.

[ twitter ]
Volgens diverse media zijn er al ongeveer 4500 Armeense soldaten gestorven. In dit tempo zijn de Armeense troepen over 1 maand op.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:21:59 #123
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195464087
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:34 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Eenzijdige propaganda? Jij hebt tientallen drone filmpjes laten zien en lopen rekenen hoeveel voertuigen de Armenen hebben verloren. Ik laat 3 filmpjes zien waar de heldhaftige Armeense strijders gehakt maken van de Tataars-Mongoolse hordes van Kwaad en jij noemt mij eenzijdig. Je ziet je eigen hypocrisie niet.
Uit alle informatie die we nu hebben blijkt dat het Armeense bezettingsleger flink op zijn donder krijgt. Letterlijk en figuurlijk. Dat is ook de reden waarom ze nu om een wapenstilstand smeken. De Armenen hebben militair gezien 30 jaar lopen slapen met hun tanks en andere ouderwetse wapentuig. Azerbaijan is de afgelopen 30 jaar stiekem het moderne wapen tijdperk ingeslopen en de gevolgen zie je ook in diverse filmpjes op youtube. Ze worden bij bosjes opgeblazen die Armeense soldaten.





Kan zo nog wel even doorgaan.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195464557
Drones = cheaten. Vanuit je veilige stoel overzie je alles en vernietig je met dodelijke precisie, zonder zelf enig risico te lopen. Dit bederft niet alleen de moraal van de tegenstander, maar op de lange termijn ook de vechtethos/ -cultuur van de eigen soldaten.

Naast een technologische achterstand kampt Armeni momenteel ook met diplomatieke handicaps. Rusland beschouwt de Armeense president Pashinyan als een westerse pion in haar eigen achtertuin. De VS, Frankrijk en Iran hebben het te druk met interne kwesties. De Armeense hulpkreten vinden daarom geen luisterend oor. Al 30 jaar lang zint Azerbeidzjan op dit moment. Perfecte timing.

  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:34:59 #125
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195465191
Mad Azeris die niet doorhebben dat de Colombiaanse vlag dezelfde kleuren heeft als de Armeense :')

https://www.instagram.com/p/CF-KfFhngl8/?igshid=7tijj5d4j250
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:36:22 #126
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195465213
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:44 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Isral is gewoon Palestina. Bezet of niet.
:N
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:37:29 #127
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195465230
Azerbeidzjan is lekker oorlogsmisdaden aan het plegen onder het toeziend oog van en met volle steun van Erdogan:

twitter


Onafhankelijke journalisten die Azerbeidzjan niet toelaat.
pi_195465264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:49 schreef Bilge het volgende:
Rusland beschouwt de Armeense president Pashinyan als een westerse pion in haar eigen achtertuin.
Is dat zo? Ik las inderdaad dat de banden tussen beide landen niet innig zijn, maar het fijne ken ik niet. Wel jammer dat er niemand in dit topic is met goede kennis van de interne politiek van Armeni. Net als de onderstaande tweet. Wat is de achterliggende politieke overweging van zo'n besluit en waarom was die gast berhaupt vervolgd?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195465336
Op hoeveel doden zitten we ondertussen..gaat wel lekker zo met die drones volgens mij man man man...
Ik zwaai naar dieren.
pi_195465754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef Richestorags het volgende:
Azerbeidzjan is lekker oorlogsmisdaden aan het plegen onder het toeziend oog van en met volle steun van Erdogan:

[ twitter ]

Onafhankelijke journalisten die Azerbeidzjan niet toelaat.
France24 journalist in Azerbeidzjan.

  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:18:02 #131
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195465949
quote:
Dat is niet aan de frontlinie dude.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:19:57 #132
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195465979
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik las inderdaad dat de banden tussen beide landen niet innig zijn, maar het fijne ken ik niet. Wel jammer dat er niemand in dit topic is met goede kennis van de interne politiek van Armeni. Net als de onderstaande tweet. Wat is de achterliggende politieke overweging van zo'n besluit en waarom was die gast berhaupt vervolgd?

[ twitter ]
Volgens een Libanese Armeen die ik ken in Yerevan was Armeni in onderhandelingen om een handelsverdrag met de EU te tekenen en het pact tot voorlopige toetreding (waar Turkije eeuwig in is blijven hangen) in 2020. Geen idee of het klopt eigenlijk.
pi_195466620
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 03:33 schreef vigen98 het volgende:
Oef ik heb enorm veel beelden gezien. Velden die vol liggen met lichamen van Azeri soldaten.
Volgens mij was dat na deze artilleriebeschieting:

pi_195466650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet.
Ik zeg dat landen die ze produceren ze niet zouden mogen verkopen.

Servi heeft vandaag ook interesse getoond. De laatste jaren zijn de banden tussen Turkije en Servi flink verbeterd.

Wat gaan ze daarmee doen? Kosovo opnieuw inlijven.

Ik wil dat de oorlog in Karabakh ook stopt. Laat ze vandaag de wapens neerleggen en naar de onderhandelingstafel gaan. Met het Lavrov akkoord zaten ze op de goede weg.
Waarom maak je verschil tussen produceren en verkopen?
pi_195466978
quote:
Post-Soviet security bloc cancels joint drills in Armenia amid Karabakh escalation

The step was taken in view of the escalation of the conflict in the disputed region of Nagorno-Karabakh, according to the CSTO spokesman

MOSCOW, October 6. /TASS/. The ‘Interaction-2020’ and the ‘Poisk-2020’ (‘Search-2020’) military exercises of the Collective Security Treaty Organization (CSTO) planned in Armenia in late October have been postponed, CSTO Spokesman Vladimir Zainetdinov announced on Tuesday.

"The CSTO Collective Rapid Response Forces’ drills ‘Interaction-2020’ and the CSTO reconnaissance forces’ exercise "Poisk-2020’ planned for the end of October on the territory of Armenia have been postponed. The CSTO member states are discussing the place and the timeframe of holding these drills," the spokesman said.

The post-Soviet security bloc has made a decision to cancel joint drills on the territory of Armenia amid the escalation of the conflict in the disputed region of Nagorno-Karabakh.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.

The conflict between Armenia and Azerbaijan over the highland region of Nagorno-Karabakh, a disputed territory that had been part of Azerbaijan before the Soviet Union break-up, but primarily populated by ethnic Armenians, broke out in February 1988 after the Nagorno-Karabakh Autonomous Region announced its withdrawal from the Azerbaijan Soviet Socialist Republic.

In 1992-1994, tensions boiled over and exploded into large-scale military action for control over the enclave and seven adjacent territories after Azerbaijan lost control of them. Talks on the Nagorno-Karabakh settlement have been ongoing since 1992 under the OSCE Minsk Group, led by its three co-chairs - Russia, France and the United States.
https://tass.com/world/1209069
TASS

Militaire oefeningen die in Armenie geplanned waren zijn nu afgelast.
pi_195467146
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:12 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

https://tass.com/world/1209069
TASS

Militaire oefeningen die in Armenie geplanned waren zijn nu afgelast.
Logisch
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195467180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Volgens een Libanese Armeen die ik ken in Yerevan was Armeni in onderhandelingen om een handelsverdrag met de EU te tekenen en het pact tot voorlopige toetreding (waar Turkije eeuwig in is blijven hangen) in 2020. Geen idee of het klopt eigenlijk.
Op wikinlasnik dat de Armenirs juist een handelsovereenkomst hadden getekend met Rusland.

Overigens voorlopige toetreding tot de EU van Armeni heb ik nooit gehoord. Zijn ze dan een kandidaat lidstaat? Volgens mij dat niet eens.

Ff opgezocht, Turkije;
Montenegro;
Noord-Macedoni;
Servi;
Albani. Zijn de kandidaat lidstaten en daarnaast zijn Kosovo en Bosni potentieel kandidaat lidstaten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:38:43 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195467412
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Op wikinlasnik dat de Armenirs juist een handelsovereenkomst hadden getekend met Rusland.

Overigens voorlopige toetreding tot de EU van Armeni heb ik nooit gehoord. Zijn ze dan een kandidaat lidstaat? Volgens mij dat niet eens.

Ff opgezocht, Turkije;
Montenegro;
Noord-Macedoni;
Servi;
Albani. Zijn de kandidaat lidstaten en daarnaast zijn Kosovo en Bosni potentieel kandidaat lidstaten.
Onderhandelingen om kandidaat lidstaat te worden was het volgens mij. Dat wilden ze in de toekomst gaan bereiken. Maar goed, dat kan helemaal niet eens met een actieve oorlog volgens de regels van de EU.

Maar ik zei al dat ik niet wist of het klopt. Ik weet vrij weinig van Armeense politiek, anders dan dat ze wel zich naar het Westen aan het richten zijn.
pi_195467414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:57 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom maak je verschil tussen produceren en verkopen?
Misschien moeten alle landen in de wereld deze wapens in de ban doen inderdaad. De toekomst van de mensheid ziet er slecht uit met zulke wapens.

De VS is het meest geavanceerd op het gebied van drones. Ze hebben een heel scala aan drones. Supersonische drones, drones met straalmotoren etc.

Turkije is ook hele grote drones aan het ontwikkelen. Een drone met een draagcapaciteit van 750 kg en n met 1350 kg worden dit jaar afgeleverd. De grootste drone krijgt ook een AESA radar en lucht-lucht raketten. Ook ontwikkelt Turkije drones met straalmotoren.

Drones worden ook steeds autonomer. De Isralische HAROP drones kunnen radars geautomatiseerd vinden en vernietigen.

De wereld wordt steeds gevaarlijker.

Misschien kan de wereld ook veiliger worden. Stel je hebt twee landen. Beide landen hebben gerobotiseerde legers. De twee legers vechten een oorlog uit. Als het robot leger van een land verloren heeft, dan eindigt de oorlog. Dat land heeft dan geen verdediging meer. Het zou dus ook mensenlevens kunnen redden.
pi_195467520
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Logisch
In een ander bericht las ik dat Armenie ook geen militairen stuurt naar een oefening, die op 12 tot 16 oktober plaats gaat vinden in Belarus. Wat eveneens ook logisch is.
pi_195467610
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Op wikinlasnik dat de Armenirs juist een handelsovereenkomst hadden getekend met Rusland.

Overigens voorlopige toetreding tot de EU van Armeni heb ik nooit gehoord. Zijn ze dan een kandidaat lidstaat? Volgens mij dat niet eens.
Ze waren een tijdje bezig om meer op te schuiven richting de EU. Maar toen werden ze ineens lid van de Euroaziatische Economische Unie (uit mijn hoofd denk ik in 2015, maar dat zou je even moeten controleren), wat natuurlijk automatisch lidmaatschap van de EU uitsluit. Ze zijn natuurlijk harstikke afhankelijk van Rusland, dus veel keuze hebben ze niet. De revolutie die in 2018 plaatsvond hebben de Russen waarschijnlijk dan ook niet actief tegen gehouden, omdat ze sowieso geen andere keuze hebben. Ik denk dat bepaalde politie krachten in Armenie er misschien wat meer op gericht zijn om naast Rusland ook met het Westen goede contacten te onderhouden. Maar EU lidmaatschap zit er sowieso niet in.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:44:07 #142
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195468591
Geert heeft beef met Azerbeidzjan:

twitter
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:51:02 #143
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195468721
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:49 schreef Bilge het volgende:
Drones = cheaten. Vanuit je veilige stoel overzie je alles en vernietig je met dodelijke precisie, zonder zelf enig risico te lopen. Dit bederft niet alleen de moraal van de tegenstander, maar op de lange termijn ook de vechtethos/ -cultuur van de eigen soldaten.

Naast een technologische achterstand kampt Armeni momenteel ook met diplomatieke handicaps. Rusland beschouwt de Armeense president Pashinyan als een westerse pion in haar eigen achtertuin. De VS, Frankrijk en Iran hebben het te druk met interne kwesties. De Armeense hulpkreten vinden daarom geen luisterend oor. Al 30 jaar lang zint Azerbeidzjan op dit moment. Perfecte timing.

[ afbeelding ]
Verklaart ook waarom Rusland voorlopig relatief stil is m.b.t. dit conflict.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:44 schreef Richestorags het volgende:
Geert heeft beef met Azerbeidzjan:

[ twitter ]
Hahahah pak ze Geert. :D
pi_195469261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:44 schreef Richestorags het volgende:
Geert heeft beef met Azerbeidzjan:

[ twitter ]
Zal toch pijn doen bij Geertje dat zijn grote vriend Isral juist Azerbeidzjan steunt. :')
pi_195469560
Een Oekraner heeft een videocompilatie gemaakt van Russische luchtafweersystemen die door drones worden vernietigd in Karabakh. Oekraners zijn zwaar anti-Rusland.


  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:46:25 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195469712
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:44 schreef Richestorags het volgende:
Geert heeft beef met Azerbeidzjan:

[ twitter ]
Het slaat ook nergens op dat Wilders blind een kant kiest op grond van de religie van een volk, en dan nog een volk dat bekend staat om een hoog percentage seculieren. Komt gewoon dom over. En dat van degene die de mond vol heeft van haatzaaien vanuit moskeen.
pi_195470207
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Onderhandelingen om kandidaat lidstaat te worden was het volgens mij. Dat wilden ze in de toekomst gaan bereiken. Maar goed, dat kan helemaal niet eens met een actieve oorlog volgens de regels van de EU.

Maar ik zei al dat ik niet wist of het klopt. Ik weet vrij weinig van Armeense politiek, anders dan dat ze wel zich naar het Westen aan het richten zijn.
De EU heeft in het verleden ook een verdeeld land toegelaten met alle problemen die erbij komen kijken,dus de wonderen zijn de wereld niet uit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195470325
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:44 schreef Richestorags het volgende:
Geert heeft beef met Azerbeidzjan:

[ twitter ]
Zo'n brief is smullen voor Geert natuurlijk. Een soort trofee zal het voor hem zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195470359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:44 schreef Richestorags het volgende:
Geert heeft beef met Azerbeidzjan:

[ twitter ]
Beetje overdreven om de regering van Azerbaijan islamitische barbaren te noemen, de regering van Turkije daartegen is een ander verhaal.
pi_195470392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het slaat ook nergens op dat Wilders blind een kant kiest op grond van de religie van een volk, en dan nog een volk dat bekend staat om een hoog percentage seculieren. Komt gewoon dom over. En dat van degene die de mond vol heeft van haatzaaien vanuit moskeen.
In zijn bekrompen wereldvisie is het uiteraard vanzelfsprekend dat zhij ch zo uitlaat over het conflict.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195470463
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Beetje overdreven om de regering van Azerbaijan islamitische barbaren te noemen
Islam = barbarij, Azerbaycan = islamitisch , azeris = barbaren.

Dit is hoe Geert kijkt naar dat conflict, de nuance dat de azeris vrij weinig met de Islam bezig zijn is een nuance dat niet weggelegd is voor Geert.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195470562
Oorlogsbuit voor Azerbeidzjan. Na een minuut gaan ze met de tank rijden

twitter


Nog een verlaten positie met oorlogsbuit. O.a. Kornet anti-tank wapen inclusief raketten.

twitter
pi_195470698
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:22 schreef polderturk het volgende:
Oorlogsbuit voor Azerbeidzjan. Na een minuut gaan ze met de tank rijden

[ twitter ]

Nog een verlaten positie met oorlogsbuit. O.a. Kornet anti-tank wapen inclusief raketten.

[ twitter ]
"Tactical retreat jongen. No worries. We zullen snel de azeris een poepie laten ruiken."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:31:22 #154
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195470765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:22 schreef polderturk het volgende:
Oorlogsbuit voor Azerbeidzjan. Na een minuut gaan ze met de tank rijden

[ twitter ]

Nog een verlaten positie met oorlogsbuit. O.a. Kornet anti-tank wapen inclusief raketten.

[ twitter ]
Dit gaan de Armenen nooit lang volhouden...
pi_195471317
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

"Tactical retreat jongen. No worries. We zullen snel de azeris een poepie laten ruiken."
Dat zei Haftar in Libi ook.
Hij liet ook veel wapens achter als oorlogsbuit. Zelfs zo een grote militaire helicopter. Zie hoe de helicopter over de weg getrokken wordt door een auto.

Zowel Armeni als Azerbeidzjan naar de onderhandelingstafel en een mooie deal sluiten.



[ Bericht 3% gewijzigd door polderturk op 06-10-2020 20:00:10 ]
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:27:22 #157
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195472245
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

Islam = barbarij, Azerbaycan = islamitisch , azeris = barbaren.

Dit is hoe Geert kijkt naar dat conflict, de nuance dat de azeris vrij weinig met de Islam bezig zijn is een nuance dat niet weggelegd is voor Geert.
Mwaah, je kan over hem zeggen maar niet dat hij dom is. Hij is een shrewd politician. Alleen dit niet roepen zou tegen alles ingaan wat hij altijd roept. Hij kan niet anders dan dit roepen om consistent over te komen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:29:33 #158
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195472309
quote:
Wtf. Begint echt vieze oorlog te worden dit. Beide kanten plegen aan de lopende band oorlogsmisdaden. Net als in het verleden.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:42:52 #159
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195472689
quote:
Wtf! Waar ligt Ganja? Ergens aan het front zeker?
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195472910
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:21 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Uit alle informatie die we nu hebben blijkt dat het Armeense bezettingsleger flink op zijn donder krijgt. Letterlijk en figuurlijk. Dat is ook de reden waarom ze nu om een wapenstilstand smeken. De Armenen hebben militair gezien 30 jaar lopen slapen met hun tanks en andere ouderwetse wapentuig. Azerbaijan is de afgelopen 30 jaar stiekem het moderne wapen tijdperk ingeslopen en de gevolgen zie je ook in diverse filmpjes op youtube. Ze worden bij bosjes opgeblazen die Armeense soldaten.





Kan zo nog wel even doorgaan.
Gaan de moslims ook met ons doen als wanneer ze eenmaal de meerderheid hebben :{
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:01:00 #161
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195473092
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:51 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Gaan de moslims ook met ons doen als wanneer ze eenmaal de meerderheid hebben :{
Azerbeidzjanen zijn Sjiitische moderne seculieren met een modern leger. Niet te vergelijken met roepende schreeuwende baardjes met Kalashnikovs en teenslippers die krijgen niks voorelkaar.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195473413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:42 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Wtf! Waar ligt Ganja? Ergens aan het front zeker?
Nee niet echt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195473429
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Nee niet echt.
Ganja = cannabis
https://en.wikipedia.org/wiki/Ganja_(cannabis)
pi_195473732
Wat is dat, mutual concessions?

Kom op Azerbeidzjan. Neem deze uitgestoken hand aan.


twitter
pi_195473915
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:28 schreef polderturk het volgende:
Wat is dat, mutual concessions?

Kom op Azerbeidzjan. Neem deze uitgestoken hand aan.

[ twitter ]
Het gesprek aangaan maar tegelijkertijd de bommen blijven gooien natuurlijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:40:07 #166
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195474042
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:51 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Gaan de moslims ook met ons doen als wanneer ze eenmaal de meerderheid hebben :{
De geschiedenis wijst toch anders uit. Vraag maar aan de Joden hoe veilig ze waren in het Christelijke westen. Alle ellende in de wereld is direct te herleiden tot Christelijk Westers imperialisme.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195474661
Een Armeense generaal zou hier op Russische tv zeggen dat hij van plan is burgercentra met raketten aan te vallen om paniek te zaaien onder de Azerbeidzjaanse bevolking. Kan iemand dit bevestigen?

twitter
pi_195475573
Er zou een bom op 10 meter van de oliepijplijn zijn gevallen.


twitter
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:50:14 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195475908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:05 schreef polderturk het volgende:
Een Armeense generaal zou hier op Russische tv zeggen dat hij van plan is burgercentra met raketten aan te vallen om paniek te zaaien onder de Azerbeidzjaanse bevolking. Kan iemand dit bevestigen?

[ twitter ]
Kom op man, wie gaat dat nou open en bloot verkondigen? Niet alleen geef je de vijand daarmee cruciale informatie, maar ook de wereld. Daarmee verspeel je alle krediet dat je eventueel nog hebt.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 01:03:56 #170
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195477779

Check dit. Hij maakt een goed punt!
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195478530
twitter


wtf, lol, ik dacht dat het een meme was, maar het is echt

https://www.memri.org/tv/(...)e-and-so-his-country
pi_195480273
Azerbeidzjaanse soldaten in gesprek met een Armeense vrouw in een heroverd dorp. Dit is natuurlijk propaganda. Het twitteraccount is van een Azerbeidzjaan.

Google vertaling van het bericht met een correctie:


Azerbaijani soldiers encountering an Armenian woman in the village he rescued (short dialog)
A-Where are you from?
K-Yerevan, I work here in the store
A- We are Azerbaijani soldiers, we are in our homeland
K- Well, then welcome to your home.

PS: here is our soldier. This is our difference with the genociders!

twitter
pi_195480804
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 01:03 schreef BartEhrman het volgende:

Check dit. Hij maakt een goed punt!
Enkele punten die deze Amerikaan aanstipt
- Erdogan moet zijn mond houden
- Armenirs leggen onterecht een verband tussen het huidige conflict en de Armeense genocide.
- Azerbeidzjan is nooit onderdeel geweest van het Ottomaanse rijk
- Er zijn al 200 jaar conflicten tussen Armenirs en Azerbeidzjanen waarbij Armenirs meer misdaden hebben gepleegd dan Azerbeidzjanen
- In de jaren 90 hebben Armenirs de grootste etnische zuivering uitgevoerd van de moderne tijd waar mensen niks vanaf weten (hij heeft het inderdaad over etnische zuivering)
- 80% van de misdaden tijdens de oorlog in de jaren 90 zijn uitgevoerd door Armenirs
- Ook gebieden buiten Karabakh waar de bevolking grotendeels Azerbeidzjaans is zijn etnisch gezuiverd
- Over Karabakh zijn de meeste mensen het erover eens dat die autonomie moet krijgen. De gebieden eromheen zouden echter terug moeten naar Azerbeidzjan.
pi_195480963
Nieuwe beelden uit een heroverd dorp. De beelden komen vooral uit vlakke gebieden valt me op. Deze gebieden zijn namelijk makkelijker te veroveren.

twitter
pi_195481110
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kom op man, wie gaat dat nou open en bloot verkondigen? Niet alleen geef je de vijand daarmee cruciale informatie, maar ook de wereld. Daarmee verspeel je alle krediet dat je eventueel nog hebt.
Ik weet het niet. Klinkt ongeloofwaardig. Hij zou hier zeggen dat ze een nieuwe tactiek hebben en dat ze burgerdoelen gaan aanvallen. Vervolgens zou de zender snel op reklames overgaan. Spreekt er iemand hier Russisch?

twitter
pi_195482648
Armeense vrijwilliger uit Frankrijk vertrekt naar Armeni om te vechten. Uit zijn dorp zijn er twee mensen overleden. Op het einde zegt de reporter van France24 dat er op de begraafplaats van Jerevan voortdurend begrafenissen zijn en meer dan n tegelijkertijd.

  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:37:03 #177
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195482651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Klinkt ongeloofwaardig. Hij zou hier zeggen dat ze een nieuwe tactiek hebben en dat ze burgerdoelen gaan aanvallen. Vervolgens zou de zender snel op reklames overgaan. Spreekt er iemand hier Russisch?

[ twitter ]
Misschien @nezalezhnost

Jij spreekt Russisch denk ik? Ik vang wat steekwoorden op, maar net niet genoeg om te achterhalen wat hij precies zegt.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:53:22 #178
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195482929
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

Enkele punten die deze Amerikaan aanstipt
- Erdogan moet zijn mond houden
- Armenirs leggen onterecht een verband tussen het huidige conflict en de Armeense genocide.
- Azerbeidzjan is nooit onderdeel geweest van het Ottomaanse rijk
- Er zijn al 200 jaar conflicten tussen Armenirs en Azerbeidzjanen waarbij Armenirs meer misdaden hebben gepleegd dan Azerbeidzjanen
- In de jaren 90 hebben Armenirs de grootste etnische zuivering uitgevoerd van de moderne tijd waar mensen niks vanaf weten (hij heeft het inderdaad over etnische zuivering)
- 80% van de misdaden tijdens de oorlog in de jaren 90 zijn uitgevoerd door Armenirs
- Ook gebieden buiten Karabakh waar de bevolking grotendeels Azerbeidzjaans is zijn etnisch gezuiverd
- Over Karabakh zijn de meeste mensen het erover eens dat die autonomie moet krijgen. De gebieden eromheen zouden echter terug moeten naar Azerbeidzjan.
Helemaal goed samengevat vriend. Armeni moet stoppen met piepen en het slachtoffer uit te hangen en zelf in de spiegel kijken. Land van Azerbajian moet gewoon terug naar Azerbaijan. Vluchtelingen moeten terug kunnen en dan kunnen we pas over de status van Nagorno Karabach praten (autonomie binnen de republiek van Azerbajian)!!! En Erdogan moet inderdaad zijn muil houden want hij verneukt het voor Azerbaijan. Dit conflict is tussen Azerbaijan en Armeni en samen moetenze het oplossen!!
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:57:46 #179
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195483010
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:49 schreef Bilge het volgende:
Drones = cheaten. Vanuit je veilige stoel overzie je alles en vernietig je met dodelijke precisie, zonder zelf enig risico te lopen. Dit bederft niet alleen de moraal van de tegenstander, maar op de lange termijn ook de vechtethos/ -cultuur van de eigen soldaten.

Naast een technologische achterstand kampt Armeni momenteel ook met diplomatieke handicaps. Rusland beschouwt de Armeense president Pashinyan als een westerse pion in haar eigen achtertuin. De VS, Frankrijk en Iran hebben het te druk met interne kwesties. De Armeense hulpkreten vinden daarom geen luisterend oor. Al 30 jaar lang zint Azerbeidzjan op dit moment. Perfecte timing.

[ afbeelding ]
Drones worden al decenia lang door het westen gebruikt tegen Islamitische burgers en nooit heeft iemand erover gepiept. Nu een Islamitische land ze gebruikt en er voordeel uit haalt loopt iedereen te piepen over ethiek. Ik heb nieuws voor je. Trump alleen al heeft 8000 drone aanvallen uitgevoerd op Moslims.

https://en.m.wikipedia.or(...)m_U.S._drone_strikes
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:59:43 #180
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195483053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het slaat ook nergens op dat Wilders blind een kant kiest op grond van de religie van een volk, en dan nog een volk dat bekend staat om een hoog percentage seculieren. Komt gewoon dom over. En dat van degene die de mond vol heeft van haatzaaien vanuit moskeen.
Het grappige is dat zijn Joodse bazen Azerbaijan steunen met wapens. Daar hoor je hem weer niet over.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195484060
Dit is offtopic.
Er is een brief gestuurd naar China waarin opgeroepen wordt alle Oeigoeren vrij te laten uit de concentratiekampen. Ondertekenaars zijn bijna alleen maar westerse landen, waaronder Nederland. Turkije zit er niet bij. Te schandalig voor woorden. Oeigoeren zijn ook nog eens Turkstalig.

twitter
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:09:21 #182
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195484534
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:07 schreef polderturk het volgende:

[..]

KommandantMark komt hier met eenzijdige propaganda. Hij spuit hier zijn walgelijke haat (Mongoolse hordes).
En niemand die hem ook maar een strobreed in de weg legt.
Zie hier de extreme hypocrisie.

Ik heb Armenirs geen enkele keer beledigd. Ik heb hier niemand aangevallen. Toch zijn mensen hier mij persoonlijk gaan aanvallen. Ook is Gruj mij gaan beledigen. Dan ga ik terug beledigen.

Dit laat de extreme hypocrisie zien. Er zijn hier mensen die vinden dat Armeni ballistische raketten moeten inzetten. Waartegen? Tegen de burgerbevolking? Niemand die hier kritiek op heeft.

Sommigen hier zijn extreem hypocriet.

Heb je kritiek op wat ik zeg? Kom met argumenten. Ik ga graag in discussie. Ga echter niet op een kinderachtige manier aanvallen.
Je moet op dit forum ook geen discussies aangaan over Turkije/Turken. Dat is hetzelfde als objectief en rationeel proberen discussiren over niet-moslims op een moslimforum. Het argument dat wordt gebruikt bij de clash tussen Turkije en Griekenland (internationaal erkend zeegebied van Griekenland) geldt andersom niet bij de clash tussen Armeni en Azerbeidzjan.

Op het moment dat je deze hypocrisie tegenkomt, is het beter om er niet meer op in te gaan. Dit betekent dat de haat zo diep zit, dat wat je ook zegt deze mensen zullen oordelen op basis van etniciteit/geloof.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:11:21 #183
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195484575
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:09 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Je moet op dit forum ook geen discussies aangaan over Turkije/Turken. Dat is hetzelfde als objectief en rationeel proberen discussiren over niet-moslims op een moslimforum. Het argument dat wordt gebruikt bij de clash tussen Turkije en Griekenland (internationaal erkend zeegebied van Griekenland) geldt andersom niet bij de clash tussen Armeni en Azerbeidzjan.

Op het moment dat je deze hypocrisie tegenkomt, is het beter om er niet meer op in te gaan. Dit betekent dat de haat zo diep zit, dat wat je ook zegt deze mensen zullen oordelen op basis van etniciteit/geloof.
Andersom kan je ook stellen dat de Turken een intens diepe slachtofferrol hebben...
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:21:57 #184
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195484767
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Andersom kan je ook stellen dat de Turken een intens diepe slachtofferrol hebben...
Ik ben n van de grootste criticasters als het gaat om Turken. Turken kunnen ook net zo hypocriet zijn ja. Zeker religieuze Turken (of religieuzen over het algemeen). Echter is het voor mij onbegrijpelijk om Armeni als "slachtoffer" te zien in deze kwestie als je er objectief naar kijkt. Ze bezetten al decennialang het gebied van Azerbeidzjan. En dit hebben ze destijds gedaan door honderdduizenden mensen te verdrijven en vermoorden.

Goed dat er aandacht is voor de Armeense genocide van inmiddels ruim een eeuw geleden, maar er mag ook best aandacht worden besteed aan de genocide van Azeri's enkele decennia geleden.
pi_195484823
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195484878
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:36 schreef polderturk het volgende:
Op het einde zegt de reporter van France24 dat er op de begraafplaats van Jerevan voortdurend begrafenissen zijn en meer dan n tegelijkertijd.

Voor volk en vaderland
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195485215
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195486228
twitter


Azerbeidzjaanse krijgsgevange te zien in de tweet. Vind het echt zwaar triest dat dit conflict is ontstaan. Hopelijk stopt het snel en kunnen deze mensen terug worden gestuurd naar hun families in Azerbeidzjan en kunnen Armeense krijgsgevangen ervoor worden geruild.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2020 14:49:30 ]
pi_195486338
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:21 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik ben n van de grootste criticasters als het gaat om Turken. Turken kunnen ook net zo hypocriet zijn ja. Zeker religieuze Turken (of religieuzen over het algemeen). Echter is het voor mij onbegrijpelijk om Armeni als "slachtoffer" te zien in deze kwestie als je er objectief naar kijkt. Ze bezetten al decennialang het gebied van Azerbeidzjan. En dit hebben ze destijds gedaan door honderdduizenden mensen te verdrijven en vermoorden.

Goed dat er aandacht is voor de Armeense genocide van inmiddels ruim een eeuw geleden, maar er mag ook best aandacht worden besteed aan de genocide van Azeri's enkele decennia geleden.
Geef mij nou eens een legitieme reden waarom het land bij Azerbeidzjaan hoort. Omdat Stalin dat zei? Het gebied is eeuwenlang bewoond door Armenirs, zelfs tijdens de Sovjet Unie was het altijd 80%+ Armeens. Het is toch te gek voor woorden dat een of andere Georgische dictator van een communistisch land mag bepalen wat er gebeurd met JOUW land. Alsof Engeland tijdens de 13 Kolonin besloot Virginia aan Mexico te geven, dan opeens de Anglo-Saxon in Virginia besluiten niet bij Mexico willen horen maar gewoon bij de rest van de Anglo staten. Ga je dan serieus zeggen dat Mexico recht heeft op het land?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2020 14:56:34 ]
pi_195486532
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Geef mij nou eens een legitieme reden waarom het land bij Azerbeidzjaan hoort. Omdat Stalin dat zei? Het gebied is eeuwenlang bewoond door Armenirs, zelfs tijdens de Sovjet Unie was het altijd 80%+ Armeens. Het is toch te gek voor woorden dat een of andere Georgische dictator van een communistisch land mag bepalen wat er gebeurd met JOUW land. Alsof Engeland tijdens de 13 Kolonin besloot Virginia aan Mexico te geven, dan opeens de Anglo-Saxon in Virginia besluiten niet bij Mexico willen horen maar gewoon bij de rest van de Anglo staten. Ga je dan serieus zeggen dat Mexico recht heeft op het land?
Het gebied eromheen ook?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_195486610
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:07 schreef marsan het volgende:

[..]

Het gebied eromheen ook?
Daar leefden ook grote getalen Armenirs ja. Voor het geval je het niet wist... Armeni had heel zuid Azerbeidzjaan in zijn handen voor eeuwen.
pi_195486702
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:48 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]

Azerbeidzjaanse krijgsgevange te zien in de tweet. Vind het echt zwaar triest dat dit conflict is ontstaan. Hopelijk stopt het snel en kunnen deze mensen terug worden gestuurd naar hun families in Azerbeidzjan en kunnen Armeense krijgsgevangen ervoor worden geruild.
Vertaal wat hij zei over Ilham Aliyef... iets met Sucka
pi_195486755
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Daar leefden ook grote getalen Armenirs ja. Voor het geval je het niet wist... Armeni had heel zuid Azerbeidzjaan in zijn handen voor eeuwen.
En dus was het gerechtvaardigd om ze dat gebied uit te zetten?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:29:20 #194
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195486845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:21 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik ben n van de grootste criticasters als het gaat om Turken. Turken kunnen ook net zo hypocriet zijn ja. Zeker religieuze Turken (of religieuzen over het algemeen). Echter is het voor mij onbegrijpelijk om Armeni als "slachtoffer" te zien in deze kwestie als je er objectief naar kijkt. Ze bezetten al decennialang het gebied van Azerbeidzjan. En dit hebben ze destijds gedaan door honderdduizenden mensen te verdrijven en vermoorden.

Goed dat er aandacht is voor de Armeense genocide van inmiddels ruim een eeuw geleden, maar er mag ook best aandacht worden besteed aan de genocide van Azeri's enkele decennia geleden.
Armeni is in dit conflict niet enkel een slachtoffer te noemen ja. Goed, Nagorno-Karabakh kan je over twisten, maar hoe dan ook hebben ze stukken land bezet om NK heen die gewoon van Azerbeidzjan zijn en ook niet etnisch Armeens. Daarnaast bezetten ze een stukje van Nakhchivan.

Azerbeidzjan heeft ook oorlogsmisdaden, zuiveringen en verdrijvingen in dit conflict begaan, dat al sinds 1918 echt hard opspeelt.
pi_195486859
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:21 schreef marsan het volgende:

[..]

En dus was het gerechtvaardigd om ze dat gebied uit te zetten?
Over uitzettingen heb ik het niet over. Dat is een secundaire vraag. Eerst moeten we eruit komen van wie het land is.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:30:27 #196
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195486865
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:18 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Vertaal wat hij zei over Ilham Aliyef... iets met Sucka
Dat betekent bitch.
pi_195486895
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat betekent bitch.
Lol. Die soldaat kan beter emigreren als hij vrijkomt, die bitch-leider is erg gevoelig.
pi_195486926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Over uitzettingen heb ik het niet over. Dat is een secundaire vraag. Eerst moeten we eruit komen van wie het land is.
Die vraag was nogal primair voor die mensen he.
Door dat uitzetten hebben ze overigens ook al een voorschot genomen op dat vraagstuk van wie t land is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_195487050
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:33 schreef marsan het volgende:

[..]

Die vraag was nogal primair voor die mensen he.
Door dat uitzetten hebben ze overigens ook al een voorschot genomen op dat vraagstuk van wie t land is.
Nee dat is geen primaire vraag. Eerst kijk je van wie is het land. Je gaat toch ook niet eerst kijken of er een squatter in je huis woont en vervolgens zeggen oh ja dat zal wel van hem zijn. De geschiedenisboeken staan er vol mee, het land is gewoon Armeens, de oorspronkelijke bevolking van het gebied is Armeens, verder waren er ook Perzen die daar woonden en 'Albanezen', dit zijn niet de Albanezen uit Albani maar een compleet ander volk. De 'Albanezen' van het gebied bestaan niet meer, de Perzen wonen in Iran, dan heb je nog de Armenirs. Je gaat me niet wijs maken dat een Oghuz stam die pas in de 13e eeuw naar het gebied kwamen recht hebben op het stuk land terwijl Armenirs daar voor duizenden jaren hebben gewoond.
pi_195487057
Hier een video met ondertitels.
Hij zou zeggen dat Armeni civiele doelen gaat aanvallen om paniek te zaaien als Azerbeidzjan doorgaat met het aanvallen van steden in Karabakh. Het is hoe dan ook heel fout om dit te zeggen. Azerbeidzjan zegt dat als Armeni doorgaat met het aanvallen van civiele doelen, dat Azerbeidzjan de militaire doelen zal uitschakelen die de aanvallen uitvoeren.

twitter
pi_195487104
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee dat is geen primaire vraag. Eerst kijk je van wie is het land. Je gaat toch ook niet eerst kijken of er een squatter in je huis woont en vervolgens zeggen oh ja dat zal wel van hem zijn. De geschiedenisboeken staan er vol mee, het land is gewoon Armeens, de oorspronkelijke bevolking van het gebied is Armeens, verder waren er ook Perzen die daar woonden en 'Albanezen', dit zijn niet de Albanezen uit Albani maar een compleet ander volk. De 'Albanezen' van het gebied bestaan niet meer, de Perzen wonen in Iran, dan heb je nog de Armenirs. Je gaat me niet wijs maken dat een Oghuz stam die pas in de 13e eeuw naar het gebied kwamen recht hebben op het stuk land terwijl Armenirs daar voor duizenden jaren hebben gewoond.
Dat is voor die mensen weldegelijk een primaire vraag.
Maar goed als ze er graag om willen vechten gaan ze hun gang maar. Als ze de lijken hebben geteld mogen ze hun doden vertellen van wie het land tzt is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_195487163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Daar leefden ook grote getalen Armenirs ja. Voor het geval je het niet wist... Armeni had heel zuid Azerbeidzjaan in zijn handen voor eeuwen.
Jij weet heel goed dat Azerbeidzjanen daar de grote meerderheid vormden. Er zijn drie keer zoveel Azerbeidzjanen verdreven uit het gebied als dat er nu mensen wonen (inclusief Karabak).

Ik had jou gevraagd of Armenirs recht hadden op nog meer Azerbeidzjaans grondgebied. Daar heb je geen antwoord op gegeven. Jij vindt ook dat Armeni recht heeft op grond in Georgi en Turkije.

Vind jij dat Armeni Turken en Koerden uit Oost-Turkije moet verdrijven en het gebied moet bezetten?
pi_195487355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij weet heel goed dat Azerbeidzjanen daar de grote meerderheid vormden. Er zijn drie keer zoveel Azerbeidzjanen verdreven uit het gebied als dat er nu mensen wonen (inclusief Karabak).

Ik had jou gevraagd of Armenirs recht hadden op nog meer Azerbeidzjaans grondgebied. Daar heb je geen antwoord op gegeven. Jij vindt ook dat Armeni recht heeft op grond in Georgi en Turkije.

Vind jij dat Armeni Turken en Koerden uit Oost-Turkije moet verdrijven en het gebied moet bezetten?
Als we de kaarten bekijken, ja. Azerbeidzjaan bestond nooit als een staat, het heeft geen geschiedenis.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2020 15:56:19 ]
pi_195487447
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee dat is geen primaire vraag. Eerst kijk je van wie is het land. Je gaat toch ook niet eerst kijken of er een squatter in je huis woont en vervolgens zeggen oh ja dat zal wel van hem zijn. De geschiedenisboeken staan er vol mee, het land is gewoon Armeens, de oorspronkelijke bevolking van het gebied is Armeens, verder waren er ook Perzen die daar woonden en 'Albanezen', dit zijn niet de Albanezen uit Albani maar een compleet ander volk. De 'Albanezen' van het gebied bestaan niet meer, de Perzen wonen in Iran, dan heb je nog de Armenirs. Je gaat me niet wijs maken dat een Oghuz stam die pas in de 13e eeuw naar het gebied kwamen recht hebben op het stuk land terwijl Armenirs daar voor duizenden jaren hebben gewoond.
Oke dan vind jij dus ook dat Indianen Amerika moet terugkrijgen en dat iedereen uit het gebied verdreven mag worden.

De Seldjoeken zijn trouwens in de 11e eeuw naar het gebied gekomen. Dat is al bijna 1000 jaar geleden. Inmiddels heeft er veel vermenging plaatsgevonden. Veel Azerbeidzjanen hebben Armeense voorouderen en andersom. Ik heb een Koerdische oma. Mijn Koerdische vrouw heeft een Turkse moeder. Wie heeft er meer recht op Anatoli? Die Azerbeidzjanen zijn niet puur Turks en hun wortelen liggen ook al duizenden jaren in het gebied. En jij zal ook centraal aziatisch bloed hebben. Dus dan moet jij ook maar weg en verdreven worden.

Jouw denkbeelden zijn zeer extremistisch. Jij wil dat Armenirs daar alle gebieden waar ze ooit geleefd hebben gaan regeren, of ze daar leven of niet. We moeten leren samenleven.
pi_195487549
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Als we de kaarten bekijken, ja. Azerbeidzjaan bestond nooit als een staat, het heeft geen geschiedenis.
Jullie zien hier de denkbeelden van vigen98. Hij vindt dat Armeni terecht de gebieden heeft bezet die grotendeels Azerbeidzjaans waren 'omdat Azerbeidzjan nooit bestaan heeft en geen geschiedenis heeft'.

Hij vindt dat Armeni nog meer grond in Azerbeidzjan had moeten bezetten.
pi_195487676
Nog een vraag aan vigen98.

Vind jij dat verjaagde Azerbeidzjanen mogen terugkeren naar de gebieden van waaruit ze verjaagd zijn in Karabakh en de gebieden er omheen?
pi_195487717
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Oke dan vind jij dus ook dat Indianen Amerika moet terugkrijgen en dat iedereen uit het gebied verdreven mag worden.

De Seldjoeken zijn trouwens in de 11e eeuw naar het gebied gekomen. Dat is al bijna 1000 jaar geleden. Inmiddels heeft er veel vermenging plaatsgevonden. Veel Azerbeidzjanen hebben Armeense voorouderen en andersom. Ik heb een Koerdische oma. Mijn Koerdische vrouw heeft een Turkse moeder. Wie heeft er meer recht op Anatoli? Die Azerbeidzjanen zijn niet puur Turks en hun wortelen liggen ook al duizenden jaren in het gebied. En jij zal ook centraal aziatisch bloed hebben. Dus dan moet jij ook maar weg en verdreven worden.

Jouw denkbeelden zijn zeer extremistisch. Jij wil dat Armenirs daar alle gebieden waar ze ooit geleefd hebben gaan regeren, of ze daar leven of niet. We moeten leren samenleven.
Weet je wat het verschil is? De Indianen in Amerika hadden nooit staten zoals wij ze kennen, ze hadden geen grenzen etc. Het waren nomaden. Verder erkent Amerika ook gewoon dat de Indianen daar de oorspronkelijke bevolking is en weet je wat ze ook hebben wat niemand anders heeft in de VS? Reservaten. Dat zijn soort mini staatjes in het land waar ze bijna alles zelf mogen regelen.
pi_195487729
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:11 schreef polderturk het volgende:
Nog een vraag aan vigen98.

Vind jij dat verjaagde Azerbeidzjanen mogen terugkeren naar de gebieden van waaruit ze verjaagd zijn in Karabakh en de gebieden er omheen?
Azerbeidzjanen die in het gebied leefden en zijn ontheemd, mogen van mij gewoon terug hoor. Normale civiele burgers horen niet gestraft te worden voor wat het Aliyev regime heeft gedaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2020 16:15:26 ]
pi_195487747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:05 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jullie zien hier de denkbeelden van vigen98. Hij vindt dat Armeni terecht de gebieden heeft bezet die grotendeels Azerbeidzjaans waren 'omdat Azerbeidzjan nooit bestaan heeft en geen geschiedenis heeft'.

Hij vindt dat Armeni nog meer grond in Azerbeidzjan had moeten bezetten.
Hey misschien komt dit aan als een verassing voor je, maar ik vind ook dat Griekenland recht heeft op grote stukken van wat nu Turkije is. Niet schrikken! En het is geen bezetting wanneer jij een legitieme claim hebt. Azerbeidzjaan is de bezetter. Je kan mooi met je VN resolutie komen zwaaien. Maar heb jij die resolutie wel eens bekenen? 30 landen steunden Azerbeidzjaan. 30 Irrelevante voornamelijk moslim landen. 100 landen hebben niet eens gestemd want het boeide ze gewoon niet. En de grootmachten, de VS, Rusland en China etc hebben gewoon tegengestemd. Maar dat leren ze je niet he bij Azerbeidzjaanse indoctrinatie 101.

Maar ik heb geen zin in meer oorlog, dus Azerbeidzjaan hoeft niks meer terug te geven van wat ze gestolen hebben. Laat Armeni en Artsakh nou gewoon met rust en tis goed zo.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2020 16:20:41 ]
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:21:56 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195487890
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij weet heel goed dat Azerbeidzjanen daar de grote meerderheid vormden. Er zijn drie keer zoveel Azerbeidzjanen verdreven uit het gebied als dat er nu mensen wonen (inclusief Karabak).

Ik had jou gevraagd of Armenirs recht hadden op nog meer Azerbeidzjaans grondgebied. Daar heb je geen antwoord op gegeven. Jij vindt ook dat Armeni recht heeft op grond in Georgi en Turkije.

Vind jij dat Armeni Turken en Koerden uit Oost-Turkije moet verdrijven en het gebied moet bezetten?
Nee hoor, in 1988 was iets meer dan driekwart van de inwoners Armeens en dat was het laagste percentage ooit. Hoe kom je erbij dat de meerderheid er door Azeri werd gevormd?
pi_195488128
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee hoor, in 1988 was iets meer dan driekwart van de inwoners Armeens en dat was het laagste percentage ooit. Hoe kom je erbij dat de meerderheid er door Azeri werd gevormd?
Ik heb het over de gebieden er omheen.
Er zijn 800.000 Azerbeidzjanen uit Karabakh en de gebieden er omheen verdreven. Nu leven er 300.000 Armenirs in Karabakh en de gebieden er omheen.

Volgens deze link zijn er 800.000 Armenirs verdreven.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nagorno-Karabakh_conflict
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:38:27 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195488300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb het over de gebieden er omheen.
Er zijn 800.000 Azerbeidzjanen uit Karabakh en de gebieden er omheen verdreven. Nu leven er 300.000 Armenirs in Karabakh en de gebieden er omheen.

Volgens deze link zijn er 800.000 Armenirs verdreven.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nagorno-Karabakh_conflict
Ah okay, dat had ik gemist. Dat staat volgens mij ook buiten kijf. Lijkt me ook dat die niet houdbaar zijn op de lange termijn om die bezet te houden.

Overigens zijn er 230.000 Armenirs verdreven en 800.000 Azeri. Denk dat je je hebt vergist in je post hierboven,
pi_195488854
Een logistieke konvooi met zeker 20 wagens verlaten door Armenirs.

Wat ik denk dat er gebeurd is:

Drone aanval op n wagen. Vervolgens besluit de rest er te voet vandoor te gaan (zou ik ook gedaan hebben).

twitter
pi_195490253
Foto's op een heroverde militaire basis in Jebrail.


twitter
pi_195490633
Azerbeidzjan is duidelijk aan de winnende hand. Na al de ra ra ra uit Yerevan hoor je ze vandaag sissen over strategische terugtrekking wat inhoudt dat ze van langs krijgen. Die Turkse drones zijn toch wel doorslaggevend gebleken.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:52:36 #216
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195490765
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:46 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Azerbeidzjan is duidelijk aan de winnende hand. Na al de ra ra ra uit Yerevan hoor je ze vandaag sissen over strategische terugtrekking wat inhoudt dat ze van langs krijgen. Die Turkse drones zijn toch wel doorslaggevend gebleken.
Ik weet vrijwel zeker dat het leger van Azerbeidzjan geen succes had geboekt zonder de drones.
pi_195490772
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik weet vrijwel zeker dat het leger van Azerbeidzjan geen succes had geboekt zonder de drones.
Ik ben het met je eens.
pi_195490790
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:46 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Azerbeidzjan is duidelijk aan de winnende hand. Na al de ra ra ra uit Yerevan hoor je ze vandaag sissen over strategische terugtrekking wat inhoudt dat ze van langs krijgen. Die Turkse drones zijn toch wel doorslaggevend gebleken.
Turkse drones? Made in Israel, toch?
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:55:32 #219
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195490828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Turkse drones? Made in Israel, toch?
Bayraktar TB2 drones. Zeker wel Turks.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:56:02 #220
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195490840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:53 schreef Lucci_Crocodille het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens.
Overigens lijdt Azerbeidzjan ook zware verliezen.

https://caucasus.liveuama(...)e-released-images-of
pi_195490860
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Turkse drones? Made in Israel, toch?
Isral, China, VS en Turkije exporteren drones richting alle windhoeken. Turkije is een vrij nieuwe speler op de drone-markt met Baykar's TB-2. Ze zijn betaalbaar voor zelfs de armste landen en veranderen toch wel duidelijk de machtsbalans tussen onderontwikkelde en/of kleine landen.
pi_195490942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:56 schreef Lucci_Crocodille het volgende:

[..]

Isral, China, VS en Turkije exporteren drones richting alle windhoeken. Turkije is een vrij nieuwe speler op de drone-markt met Baykar's TB-2. Ze zijn betaalbaar voor zelfs de armste landen en veranderen toch wel duidelijk de machtsbalans tussen onderontwikkelde en/of kleine landen.
Lijkt erop dat Armeni heeft zitten slapen, of hebben zij ook drones?
pi_195491015
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Lijkt erop dat Armeni heeft zitten slapen, of hebben zij ook drones?
Volgens mij niet. Ze hebben volgens mij inderdaad liggen slapen maar is ook een kleinere land met minder middelen. Vergeet ook niet dat Azerbeidzjan gesteund wordt door Turkije vanwege etnische en religieuze warmte/affiniteit voor elkaar.
pi_195491063
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom val jij KommandantMark niet aan?
Waarom val jij de zelfverklaarde racist TheoddDutchGuy niet aan?
KommadantMark heeft amper 2 filmpjes geplaatst en de wereld is al te klein voor jou, terwijl jij in dit topicreeks en dat van Syri en Libi constant alles loopt te vullen. :')

Dat van TheoddDutchGuy heb ik niet meegekregen. Dat is niet zo raar, jij en Slayage sneeuwen deze topicreeks volledig onder.

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat ze op burgerdoelen ingezet moeten gaan worden?
Hier heb je geen reactie op gekregen? Goh, het zal wel eens niet. :')

Het is ook zijn bedoeling om zoiets neer te zetten in dit topic, waar gezegd of niet, doet er niet toe. Via Google zal een zoekende naar meer info over dit onderwerp zoiets tegenkomen en dan denken, "bah, vieze partijdige NLers :r". Dat is precies het doel van dat soort posts. Ik kan niet geloven dat Fok! zich hiervoor laat gebruiken.

quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Voor volk en vaderland
Ze hebben idd nog nooit gehoord van internetsoldaten en dienstplichtontwijking.
Een gehard volk.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:46 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Azerbeidzjan is duidelijk aan de winnende hand. Na al de ra ra ra uit Yerevan hoor je ze vandaag sissen over strategische terugtrekking wat inhoudt dat ze van langs krijgen. Die Turkse drones zijn toch wel doorslaggevend gebleken.
Als het zo'n succes zou zijn, zouden ze niet slechts een paar nietszeggende dorpen hebben ingenomen. Voor zo'n overmacht is de vooruitgang teleurstellend.

AZ heeft alweer 6 extra TB2 drones besteld. De Armenen weten ze kennelijk goed neer te halen als ze binnen 2 weken al nieuwe orders doen.

Dit filmpje is van gisteren. Ze zien er niet echt aangeslagen uit alsof ze miljoenen tanks, manschappen, artilleriestukken kwijt zijn.



[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 07-10-2020 19:20:10 ]
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:14:07 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195491195
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:06 schreef Gruj0 het volgende:
Hier heb je geen reactie op gekregen? Goh, het zal wel eens niet. :')

Het is ook zijn bedoeling om zoiets neer te zetten in dit topic, waar gezegd of niet, doet er niet. Via Google zal een zoekende naar meer info over dit onderwerp zoiets tegenkomen en dan denken, "bah, vieze partijdige NLers :r". Dat is precies het doel van dat soort posts. Ik kan niet geloven dat Fok! zich hiervoor laat gebruiken.
Idd, geen reactie op gekregen.

Maar linkjes naar een aantal topics van @polderturk waar de Armeense genocide weggezet wordt als leugen zijn wel verdwenen:

BNW / De Turkse genocide door Armeniers
POL / Bewijs dat Armeense "genocide" leugens vernietigt
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:20:13 #226
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195491318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:06 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

KommadantMark heeft amper 2 filmpjes geplaatst en de wereld is al te klein voor jou, terwijl jij in dit topicreeks en dat van Syri en Libi constant alles loopt te vullen. :')

Dat van TheoddDutchGuy heb ik niet meegekregen. Dat is niet zo raar, jij en Slayage sneeuwen deze topicreeks volledig onder.
[..]

Hier heb je geen reactie op gekregen? Goh, het zal wel eens niet. :')

Het is ook zijn bedoeling om zoiets neer te zetten in dit topic, waar gezegd of niet, doet er niet toe. Via Google zal een zoekende naar meer info over dit onderwerp zoiets tegenkomen en dan denken, "bah, vieze partijdige NLers :r". Dat is precies het doel van dat soort posts. Ik kan niet geloven dat Fok! zich hiervoor laat gebruiken.
[..]

Ze hebben idd nog nooit gehoord van internetsoldaten en dienstplichtontwijking.
Een gehard volk.
[..]

Als het zo'n succes zou zijn, zouden ze niet slecht een paar nietszeggende dorpen hebben ingenomen. Voor zo'n overmacht is de vooruitgang teleurstellend.

AZ heeft alweer 6 extra TB2 drones besteld. De Armenen weten ze kennelijk goed neer te halen als ze binnen 2 weken al nieuwe orders doen.

Dit filmpje is van gisteren. Ze zien er niet echt aangeslagen uit alsof ze miljoenen tanks, manschappen, artilleriestukken kwijt zijn.

Dit is ook geen slag die in een paar dagen gewonnen wordt. Met die drones stapelen de lijkenzakken zich niet op. Hoewel je wel een stabilisatie zal zien op een gegeven moment. Azerbeidzjan is nog lang bij de moeilijke gebieden.
pi_195493340
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:56 schreef Lucci_Crocodille het volgende:

[..]

Isral, China, VS en Turkije exporteren drones richting alle windhoeken. Turkije is een vrij nieuwe speler op de drone-markt met Baykar's TB-2. Ze zijn betaalbaar voor zelfs de armste landen en veranderen toch wel duidelijk de machtsbalans tussen onderontwikkelde en/of kleine landen.
En wie gaat er nu het meest verdienen aan de recente boom aan drones en de oorlogsvoering daarmee?
Bedrijven als Raytheon etc die nu iedere eenheid ter wereld mogen voorzien van anti-drone middelen.
pi_195493370
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 20:37 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En wie gaat er nu het meest verdienen aan de recente boom aan drones en de oorlogsvoering daarmee?
Bedrijven als Raytheon etc die nu iedere eenheid ter wereld mogen voorzien van anti-drone middelen.
Tja, de een zijn nood ('dood') de ander zijn brood. Het gaat niet goed met de cruise-industrie door COVID-19 ('dood'), maar Turkse bedrijven die de cruise-schepen ontmantelen varen wel bij ('brood').

https://sg.news.yahoo.com(...)id-19-092020726.html
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 oktober 2020 @ 21:34:49 #229
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_195494749
Kappen met elkaar in de haren vliegen, persoonlijk gebral enzovoort dank u.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 oktober 2020 @ 21:43:33 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195494948
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Kappen met elkaar in de haren vliegen, persoonlijk gebral enzovoort dank u.
:)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195495341
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dit is ook geen slag die in een paar dagen gewonnen wordt. Met die drones stapelen de lijkenzakken zich niet op. Hoewel je wel een stabilisatie zal zien op een gegeven moment. Azerbeidzjan is nog lang bij de moeilijke gebieden.
Ik zie dingen zich toch opstapelen.

twitter


twitter


twitter
pi_195495674
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:00 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Ik zie dingen zich toch opstapelen.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Alsof het niets is.
pi_195495889
Clusterfuck continues

twitter


twitter


twitter


twitter
  woensdag 7 oktober 2020 @ 22:32:41 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195496341
Om de n of andere reden vind ik de beelden van die dode soldaten van dichtbij veel naarder. Dan zijn het gevoelsmatig echt mensen lijkt het. Die drone-beelden weet je ook van dat het mensen zijn maar zo dichtbij is het echter of zo.
pi_195497297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:18 schreef KommandantMark het volgende:
Clusterfuck continues

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
De Armenirs zijn op papier zwakker dan Azerbeidzjan alleen ik heb de indruk dat zij veel gemotiveerder zijn.
mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 23:49:16 #236
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195497795
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:10 schreef HSG het volgende:

[..]

De Armenirs zijn op papier zwakker dan Azerbeidzjan alleen ik heb de indruk dat zij veel gemotiveerder zijn.
Dat zijn ze ook. De helft van hun huidige populatie is omgelegd door Erdogans voorgangers. En nu valt Erdogan ze indirect aan. Ze zijn als de SAA in Deir Ezzor of Kuweires.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 23:52:25 #237
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195497828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:10 schreef HSG het volgende:

[..]

De Armenirs zijn op papier zwakker dan Azerbeidzjan alleen ik heb de indruk dat zij veel gemotiveerder zijn.
De Taliban is ook niets vergeleken met de VS in Afghanistan. Maar waar zijn de Amerikanen nu? :Y

Gevalletje lange adem. Een modern leger is bijzonder duur om paraat te houden. Zeker als de oorlog al aan de gang is.
pi_195497938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

???

Ik zeg dat Azerbeidzjaan juist de bezetter is als we de geschiedenis erbij gaan halen. Verder heb ik geen probleem dat Azerbeidzjaanse burgers terug mogen naar het gebied.
Welke geschiedenis precies? :') Het gebied in de Zuid-Kaukasus (en eromheen) heeft verschillende bewoners gekend voordat Armenirs er berhaupt voet zetten. Armenirs hebben het gebied veroverd van andere volkeren, deze uitgemoord en/of geassimileerd, en zo het gebied ‘bezet’ en toegeigend. Dat deze volkeren vandaag de dag niet meer bestaan om Armenirs verantwoordelijk te houden voor hun misdaden (no hard feelings verder, dat is nu eenmaal hoe het werkte), maakt Armenirs natuurlijk niet meteen de rechtmatige eigenaren van Karabagh. En al helemaal niet als we nagaan dat het gebied na de Azerbeidzjaanse heerschappij door de Russen is veroverd en er toen nog heel veel is gerotzooid.

Deze zieke mentaliteit is wat heeft geleid tot de puinhoop van nu. Een totale minachting voor mensenlevens en bijna 1000 jaar aan geschiedenis in de regio, ‘want wij waren er eerder.’
pi_195498029
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:00 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Ik zie dingen zich toch opstapelen.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Laat maar weer eens zien hoe barbaars de armeniers zijn. In sommige filmpjes zie je zelfs doden verminkt worden door de armeniers bah.

De drone filmpjes laten genoeg zien over hoe de armeense soldaten en materiaal kapot worden gemaakt. Gelukkig zijn de Azerbaijanen niet bezig met het delen van zulke gore movies.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:32:19 #240
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195498062
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Welke geschiedenis precies? :') Het gebied in de Zuid-Kaukasus (en eromheen) heeft verschillende bewoners gekend voordat Armenirs er berhaupt voet zetten. Armenirs hebben het gebied veroverd van andere volkeren, deze uitgemoord en/of geassimileerd, en zo het gebied ‘bezet’ en toegeigend. Dat deze volkeren vandaag de dag niet meer bestaan om Armenirs verantwoordelijk te houden voor hun misdaden (no hard feelings verder, dat is nu eenmaal hoe het werkte), maakt Armenirs natuurlijk niet meteen de rechtmatige eigenaren van Karabagh. En al helemaal niet als we nagaan dat het gebied na de Azerbeidzjaanse heerschappij door de Russen is veroverd en er toen nog heel veel is gerotzooid.

Deze zieke mentaliteit is wat heeft geleid tot de puinhoop van nu. Een totale minachting voor mensenlevens en bijna 1000 jaar aan geschiedenis in de regio, ‘want wij waren er eerder.’
Armeni _O_
pi_195498099
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Armeni _O_
TheOddDutchGuy hadden we al, maar nu jou dus ook. Who's next? Verschillende topics achter elkaar bepaalde users beschuldigen van partijdigheid, maar dan zelf doodleuk uit de kast komen. Gaat wel lekker zo. 14.gif
pi_195498150
Richestorage had aangegeven dat Azerbeidzjanen misdaden hadden gepleegd tegen de Armenirs in 1920. Nu blijkt dat Armenirs veel meer misdaden hebben gepleegd tegen Azerbeidzjanen. Azerbeidzjanen werden toen ook 'Tatars' genoemd.

Wat de persoon hieronder toegeeft is genocide in zijn puurste vorm en niks anderd.

"We closed the roads and mountain passes that might serve as ways of escape for the Tartars, and then proceeded in the work of extermination. Our troops surrounded village after village. Little resistance was offered. Our artillery knocked the huts into heaps of stones and dust, and when the villages became untenable and the inhabitants fled from them into the fields, bullets and bayonets completed the work."

Ohanus Appressian, describing incidents in 1919; Memoirs of an Armenian officer, Men are Like That, 1926.
pi_195498176
Lees hierover over de March days

https://en.m.wikipedia.org/wiki/March_Days

"This three-day massacre by Armenians is recorded in history as the 'March Events' and thousands of Muslims, old people, women and children lost their lives."

F. Kazemzadeh, The Struggle for Transcaucasia (New York, 1951), p. 69
pi_195498310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:54 schreef polderturk het volgende:
Lees hierover over de March days

https://en.m.wikipedia.org/wiki/March_Days

"This three-day massacre by Armenians is recorded in history as the 'March Events' and thousands of Muslims, old people, women and children lost their lives."

F. Kazemzadeh, The Struggle for Transcaucasia (New York, 1951), p. 69
https://en.m.wikipedia.org/wiki/March_Days

Gedaan door de Sovjets/communisten. Wat heeft dat te maken met Armeni?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 06:42:09 #245
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195499541
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:38 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

TheOddDutchGuy hadden we al, maar nu jou dus ook. Who's next? Verschillende topics achter elkaar bepaalde users beschuldigen van partijdigheid, maar dan zelf doodleuk uit de kast komen. Gaat wel lekker zo. [ afbeelding ]
Ik geef een shout out naar Armeni omdat het een mooi land is. En het werkt, gelijk mensen op de kast :Y

Hier, heb je er ook n naar Azerbeidzjan _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door Richestorags op 08-10-2020 06:54:37 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 06:44:28 #246
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195499550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:49 schreef polderturk het volgende:
Richestorage had aangegeven dat Azerbeidzjanen misdaden hadden gepleegd tegen de Armenirs in 1920. Nu blijkt dat Armenirs veel meer misdaden hebben gepleegd tegen Azerbeidzjanen. Azerbeidzjanen werden toen ook 'Tatars' genoemd.

Wat de persoon hieronder toegeeft is genocide in zijn puurste vorm en niks anderd.

"We closed the roads and mountain passes that might serve as ways of escape for the Tartars, and then proceeded in the work of extermination. Our troops surrounded village after village. Little resistance was offered. Our artillery knocked the huts into heaps of stones and dust, and when the villages became untenable and the inhabitants fled from them into the fields, bullets and bayonets completed the work."

Ohanus Appressian, describing incidents in 1919; Memoirs of an Armenian officer, Men are Like That, 1926.
Nigguh what? Dit was tijdens de Sovjet periode.

Ten tweede hebben beide landen een lange lijst aan wangedrag in dit conflict, iets waar je meerdere malen mee bent geconfronteerd. De Armenen hebben niet "veel meer misdaden gepleegd".
  donderdag 8 oktober 2020 @ 06:52:50 #247
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195499597
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:38 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

TheOddDutchGuy hadden we al, maar nu jou dus ook. Who's next? Verschillende topics achter elkaar bepaalde users beschuldigen van partijdigheid, maar dan zelf doodleuk uit de kast komen. Gaat wel lekker zo. [ afbeelding ]
pi_195499853
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Welke geschiedenis precies? :') Het gebied in de Zuid-Kaukasus (en eromheen) heeft verschillende bewoners gekend voordat Armenirs er berhaupt voet zetten. Armenirs hebben het gebied veroverd van andere volkeren, deze uitgemoord en/of geassimileerd, en zo het gebied ‘bezet’ en toegeigend. Dat deze volkeren vandaag de dag niet meer bestaan om Armenirs verantwoordelijk te houden voor hun misdaden (no hard feelings verder, dat is nu eenmaal hoe het werkte), maakt Armenirs natuurlijk niet meteen de rechtmatige eigenaren van Karabagh. En al helemaal niet als we nagaan dat het gebied na de Azerbeidzjaanse heerschappij door de Russen is veroverd en er toen nog heel veel is gerotzooid.

Deze zieke mentaliteit is wat heeft geleid tot de puinhoop van nu. Een totale minachting voor mensenlevens en bijna 1000 jaar aan geschiedenis in de regio, ‘want wij waren er eerder.’
Dit zeg jij zeker omdat Armenirs blank en christenen zijn. :') Als het andersom was had jij een hele andere mening.
mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:09:09 #249
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195500107
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 07:41 schreef HSG het volgende:

[..]

Dit zeg jij zeker omdat Armenirs blank en christenen zijn. :') Als het andersom was had jij een hele andere mening.
Het begint wel een soort klucht te worden. Nederturken klagen constant over racisme en Turkenhaat maar haten zelf Armenen, Grieken en Joden. Soms ook nog het Westen.

Zo'n contrast met de meer ontwikkelde Turken uit West-Turkije ;(
pi_195500197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 06:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nigguh what? Dit was tijdens de Sovjet periode.

Ten tweede hebben beide landen een lange lijst aan wangedrag in dit conflict, iets waar je meerdere malen mee bent geconfronteerd. De Armenen hebben niet "veel meer misdaden gepleegd".
N*gguh wut?
Jij was degene die iets over de Susha massacre had geplaatst en die was van 1920, ook uit de Sovjet periode.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shusha_massacre


In die video die hier is geplaatst waarin die Amerikaan over dit conflict praat geeft hij aan dat Armenirs meer misdaden hebben gepleegd.
pi_195500214
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het begint wel een soort klucht te worden. Nederturken klagen constant over racisme en Turkenhaat maar haten zelf Armenen, Grieken en Joden. Soms ook nog het Westen.

Zo'n contrast met de meer ontwikkelde Turken uit West-Turkije ;(
Dat zie je vooral in Nederland. Het minst tolerant en enorm racistisch zijn voor andere culturen en vervolgens janken als zij daarop aangesproken worden.
mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:26:04 #252
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195500240
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

N*gguh wut?
Jij was degene die iets over de Susha massacre had geplaatst en die was van 1920, ook uit de Sovjet periode.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shusha_massacre


In die video die hier is geplaatst waarin die Amerikaan over dit conflict praat geeft hij aan dat Armenirs meer misdaden hebben gepleegd.
De Armeense en Azerbeidzjaanse SSR'en werden pas na de Shusha slachting gesticht, in hetzelfde jaar.

In 1923 waren de gebieden al stevig onder Sovjet heerschappij.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:27:00 #253
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195500247
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Welke geschiedenis precies? :')
Vanaf ongeveer 400 voor Christus.
quote:
Het gebied in de Zuid-Kaukasus (en eromheen) heeft verschillende bewoners gekend voordat Armenirs er berhaupt voet zetten. Armenirs hebben het gebied veroverd van andere volkeren, deze uitgemoord en/of geassimileerd,
Veel assimilatie vooral, gemengde huwelijken en zulks inderdaad, is ook terug te zien in het genetisch profiel.
quote:
en zo het gebied ‘bezet’ en toegeigend. Dat deze volkeren vandaag de dag niet meer bestaan om Armenirs verantwoordelijk te houden voor hun misdaden (no hard feelings verder, dat is nu eenmaal hoe het werkte), maakt Armenirs natuurlijk niet meteen de rechtmatige eigenaren van Karabagh.
Maar wel als je nagaat dat het gebied sinds de vroegst bekende volkstellingen bijna compleet Armeens was, zelfs toen het viel onder buitenlandse rijken.
quote:
En al helemaal niet als we nagaan dat het gebied na de Azerbeidzjaanse heerschappij door de Russen is veroverd en er toen nog heel veel is gerotzooid.
Er is vooral gerotzooid door de Azerbeidzjaanse presidenten van de deelrepubliek van de Sovjetunie nadat het gebied in werd gedeeld bij Azerbeidzjan, vooral nadat ze aan zagen komen dat onafhankelijkheid in zicht kwam. Heydar Aliyev heeft dit bijvoorbeeld toegegeven. Tegen de tijd dat het conflict in NK uitbrak was "ineens" bijna 25% van NK Azeri. Nog steeds een ruime meerderheid van meet dan 75% voor de Armenirs dus.
quote:
Deze zieke mentaliteit is wat heeft geleid tot de puinhoop van nu. Een totale minachting voor mensenlevens en bijna 1000 jaar aan geschiedenis in de regio, ‘want wij waren er eerder.’
Ze waren er ook eerder, en met veel meer tot ergens eind jaren '80, vlak voordat het conflict uitbrak. Als jij dat genoeg historische legitimiteit vindt hebben kunnen we het ook even gaan hebben over Isralische nederzettingen en Cyprus.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:35:14 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195500340
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat zie je vooral in Nederland. Het minst tolerant en enorm racistisch zijn voor andere culturen en vervolgens janken als zij daarop aangesproken worden.
Ik wou zeggen. Met Turken uit Turkije is er prima te praten, ook over de genocide. Niet dat ze je gelijk geven of zo, maar daar is veel meer een gelijkwaardig gesprek mee mogelijk zonder dat je een eindeloze stroom revisionistisch fake news voor je kiezen krijgt en er gekrijst wordt dat je islamo- of turcofoob bent.

Azeri zijn helemaal anders, heel werelds maar dan meer op een Perzische manier met een seculier Sovjet-sausje erover. Loopt daar geen veertiger rond bijna zonder een goede opleiding (net als de Sovjet-Armenirs trouwens).

Maar goed, die mensen wonen er zelf en hebben niet de mogelijkheid/wens hun dienstplicht af te kopen en een conflict af te doen van achter hun toetsenbord. Voor hen is dit echt en geen virtueel jongensboek vol heldendaden tegen bad guys.
pi_195500449
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De Armeense en Azerbeidzjaanse SSR'en werden pas na de Shusha slachting gesticht, in hetzelfde jaar.

In 1923 waren de gebieden al stevig onder Sovjet heerschappij.
En de quote die ik heb geplaatst is van 1919.
pi_195500961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het begint wel een soort klucht te worden. Nederturken klagen constant over racisme en Turkenhaat maar haten zelf Armenen, Grieken en Joden. Soms ook nog het Westen.

Zo'n contrast met de meer ontwikkelde Turken uit West-Turkije ;(
Ik zie vooral gejank en speculatie over niet-bestaande scenario’s vanuit de pro-Armeense kant in dit forum. Al die comments over hoe ik of andere Turken anders zouden hebben gereageerd als de situatie was omgedraaid gaan natuurlijk nergens over. We hebben het over nu, niet over een niet-bestaande fantasie. En de situatie nu is dat dezelfde pro-Armeense jankers niet verder komen dan ‘Armeni, heil’, en vervolgens janken dat Turken racistisch zijn als ze erop worden aangesproken.

@Qarrad

Wat is je punt nu precies? Een langere geschiedenis in de regio is voldoende legitimiteit voor een etnische schoonmaak? Overigens, wanneer het aankomt op assimilatie van de oorspronkelijke bewoners: dat ging er toch een stuk minder romantisch aan toe dan ‘gemengde huwelijken’ alleen. En ook dit is terug te zien in het genetische profiel van de moderne Armeense bevolking, waarvan de moederlijn vaak teruggaat naar de oorspronkelijke bewoners, terwijl de vaderlijn een andere kant laat zien. Maar goed, ‘Armeense mannen.
_O_ ‘, am I rite?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bortecinem op 08-10-2020 09:35:18 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:54:48 #257
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195501441
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:10 schreef HSG het volgende:

[..]

De Armenirs zijn op papier zwakker dan Azerbeidzjan alleen ik heb de indruk dat zij veel gemotiveerder zijn.
Gemotiveerder om dood te gaan ja.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:02:51 #258
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195501593
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:23 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik zie vooral gejank en speculatie over niet-bestaande scenario’s vanuit de pro-Armeense kant in dit forum. Al die comments over hoe ik of andere Turken anders zouden hebben gereageerd als de situatie was omgedraaid gaan natuurlijk nergens over. We hebben het over nu, niet over een niet-bestaande fantasie. En de situatie nu is dat dezelfde pro-Armeense jankers niet verder komen dan ‘Armeni, heil’, en vervolgens janken dat Turken racistisch zijn als ze erop worden aangesproken.

@:Qarrad

Wat is je punt nu precies? Een langere geschiedenis in de regio is voldoende legitimiteit voor een etnische schoonmaak? Overigens, wanneer het aankomt op assimilatie van de oorspronkelijke bewoners: dat ging er toch een stuk minder romantisch aan toe dan ‘gemengde huwelijken’ alleen. En ook dit is terug te zien in het genetische profiel van de moderne Armeense bevolking, waarvan de moederlijn vaak teruggaat naar de oorspronkelijke bewoners, terwijl de vaderlijn een andere kant laat zien. Maar goed, ‘Armeense mannen.
_O_ ‘, am I rite?
Dat is bullshit. Een moederlijn komt net zo goed van een vaderlijn..

En een vaderlijn komt ook weer van een moederlijn...

Dus tenzij het in de eerste generatie is vermengd, I call bullshit on this one.

Het grappige is trouwens dat je het over een "pro-Armeense" kant hebt. Weer zo typerend. Behalve vigen98 lopen er hier geen pro-Armenen rond. Maar goed, als je niet met de Nederturkse narrative meegaat ben je pro-Armeen.

Echt compleet verblind door haat en propaganda zijn jullie en het erge is dat je het zelf niet eens door hebt.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:05:06 #259
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195501637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

En de quote die ik heb geplaatst is van 1919.
Excuus, verkeerd gelezen. Ja en wat zegt het? We kunnen vast ook wel wat quotes van Mehmet en Ahmet vinden hoe ze lekker Armenen hebben zitten afslachten in de Ottomaanse tijd. Het is geen piswedstrijd wie het slechtst is.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:07:23 #260
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195501681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat zie je vooral in Nederland. Het minst tolerant en enorm racistisch zijn voor andere culturen en vervolgens janken als zij daarop aangesproken worden.
Enorm hinderlijk. Het valt me ook tegen dat @Slayage mij constant van racisme en Turkenhaat beschuldigt, want verder komt hij redelijk gematigd over. Maar dat maakt het alleen maar erger, dat geeft aan dat het wijdverbreide denkbeelden zijn.
pi_195501684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Een moederlijn komt net zo goed van een vaderlijn..

En een vaderlijn komt ook weer van een moederlijn...

Dus tenzij het in de eerste generatie is vermengd, I call bullshit on this one.

Het grappige is trouwens dat je het over een "pro-Armeense" kant hebt. Weer zo typerend. Behalve vigen98 lopen er hier geen pro-Armenen rond. Maar goed, als je niet met de Nederturkse narrative meegaat ben je pro-Armeen.

Echt compleet verblind door haat en propaganda zijn jullie en het erge is dat je het zelf niet eens door hebt.
Lijd je aan geheugenverlies dat je zelfs je eigen posts niet meer herinnert? :D

En terug naar genetica: Y- en mtDNA much? Even een cursusje haplogroepen volgen anders. :* Je maakt jezelf zo wel heel erg belachelijk. Haplogroepen zijn bij uitstek de manier om volkstrekkingen na te gaan.

quote:
Their analyses suggest that the population size in the region rapidly increased after the last glacial maximum, about 18,000 years ago. The researchers also used several sophisticated analyses to test five different demographic scenarios that could explain the formation of the modern Armenian gene pool. Despite well-documented cultural shifts in the South Caucasus across the time period in question, their results strongly favor genetic continuity in the maternal gene pool, the researchers report.

The findings imply that the female population in at least some parts of the South Caucasus has been highly stable through many cultural shifts that have occurred over thousands of years. They also suggest that documented migrations into this region during the last 2,000 to 3,000 years have had little genetic impact on the local female population.

Margaryan says the findings suggest either that cultural shifts occurred primarily through the exchange of ideas or that it was primarily men who moved into new territories, bringing new cultural ideas along with them.
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/06/170629143015.htm

[ Bericht 17% gewijzigd door Bortecinem op 08-10-2020 10:35:16 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:21:45 #262
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195501883
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:23 schreef Bortecinem het volgende:

@:Qarrad

Wat is je punt nu precies? Een langere geschiedenis in de regio is voldoende legitimiteit voor een etnische schoonmaak?
Nee natuurlijk niet. Dat zeg ik nergens. Ik ga in op jouw vraag "welke geschiedenis? :') ".
quote:
Overigens, wanneer het aankomt op assimilatie van de oorspronkelijke bewoners: dat ging er toch een stuk minder romantisch aan toe dan ‘gemengde huwelijken’ alleen. En ook dit is terug te zien in het genetische profiel van de moderne Armeense bevolking, waarvan de moederlijn vaak teruggaat naar de oorspronkelijke bewoners, terwijl de vaderlijn een andere kant laat zien. Maar goed, ‘Armeense mannen.
_O_ ‘, am I rite?
Geen idee, snap niet wat je wil zeggen of hoe het relevant is dat Armeense vrouwen blijkbaar door niet-Armeense mannen bestegen zijn. Daarnaast mag je gerust een bron noemen bij zulke beweringen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:21:59 #263
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195501889
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:07 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Lijdt je aan geheugenverlies dat je zelfs je eigen posts niet meer herinnert? :D

En terug naar genetica: Y- en mtDNA much? Even een cursusje haplogroepen volgen anders. :* Je maakt jezelf zo wel heel erg belachelijk. Haplogroepen zijn bij uitstek de manier om volkstrekkingen na te gaan.
[..]

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/06/170629143015.htm

Goed, I stand corrected. Ik ben geen geneticus, maar een aardwetenschapper. Ik weet niet hoe genetica werkt. Je trekt overigens wel een wilde conclusie uit je artikel. Vrouwen bleven stabiel zitten, mannen migreerden wat vaker of "wisselden ideen uit" (en zaad). Nou wooptiedoo, dat betekent niet dat Armenen een alien volk zijn in de Caucasus.

Herinner me even aan posts waaruit blijkt dat ik pro-Armeens ben? Je bedoelt toch niet de Armeni _O_ post waarna ik er ook n aan Azerbeidzjan gaf :')? Jij maakt jezelf net zo goed belachelijk, je hapt namelijk precies op de manier die ik hoopte. Blind, hokjesdenkend en vol vooroordelen :D
pi_195501976
@Richestorags

Armenirs een alien volk? En weer leg je mij de woorden in de mond. :D Armenirs zijn alles behalve vreemdelingen in de regio, maar dat zijn Azerbeidzjanen net zo min. Mijn post was dan ook een reactie op het volk dat alles probeert goed te praten onder het mom van ‘wij waren er eerder, wij zijn de oorspronkelijke bewoners’. Volkeren in de hele regio kunnen hun roots namelijk voor een groot deel terugtrekken naar de oorspronkelijke bewoners van het gebied.

Maar het ‘pak de geschiedenis erbij’ argument heeft gewoon weinig waarde wanneer we de geschiedenis er ook daadwerkelijk bij pakken, en dus niet alleen kijken naar de gewenste periode van de pro-Armeense users. Het is een utopie om te denken dat de verovering van de regio van de pre-Armeense bevolking een feestje was en dat de mannen hun vrouwen vrijwillig hebben afgestaan voor deze ‘gemengde huwelijken’ (om zelf vervolgens uit te sterven, gezien de voortzetting van hun eigen lijn niet stabiel is gebleven).
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:36:54 #265
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195502128
quote:
12s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:27 schreef Bortecinem het volgende:
@:Richestorags

Armenirs een alien volk? En weer leg je mij de woorden in de mond. :D Armenirs zijn alles behalve vreemdelingen in de regio, maar dat zijn Azerbeidzjanen net zo min.
Dat zei je inderdaad niet zo, ik gaf het alleen zelf aan. Als in, het is allemaal niet zo relevant.

quote:
Mijn post was dan ook een reactie op het volk dat alles probeert goed te praten onder het mom van ‘wij waren er eerder, wij zijn de oorspronkelijke bewoners’. Volkeren in de hele regio kunnen hun roots namelijk voor een groot deel terugtrekken naar de oorspronkelijke bewoners van het gebied.
Aah, een beetje zoals Palestijnen, Joden en Indianen.

quote:
Maar het ‘pak de geschiedenis erbij’ argument heeft gewoon weinig waarde wanneer we de geschiedenis er ook daadwerkelijk bij pakken, en dus niet alleen kijken naar de gewenste periode van de pro-Armeense users.
Geldt dat ook voor Turken trouwens? Die waren allesbehalve origineel. De originele Turken als in bewoners van het gebied zijn Grieken, Armenen en Koerden.

quote:
Het is een utopie om te denken dat de verovering van de regio van de pre-Armeense bevolking een feestje was en dat de mannen hun vrouwen vrijwillig hebben afgestaan voor deze ‘gemengde huwelijken’ (om zelf vervolgens uit te sterven, gezien de voortzetting van hun eigen lijn niet stabiel is gebleven).
Tuurlijk, maar hoe relevant is het? NK is al meer dan twee decennia onafgebroken bewoond door Armenen, zelfs de Azerificatie onder de Azerbeidzjaanse SSR veranderde daar weinig aan. Dus waar hebben we het over?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:38:53 #266
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195502173
@Bortecinem laten we even ontopic doen vanaf nu.

Wat is jouw standpunt in dit conflict? En wat is jouw gewenste oplossing?
pi_195502250
Ik hoop dat het bloedvergieten aan beide kanten zsm stopt.
pi_195502440
Waarom is @Triggershot niet aanwezig in dit topic :o
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:53:29 #269
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195502448
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:42 schreef Bortecinem het volgende:
Ik hoop dat het bloedvergieten aan beide kanten zsm stopt.
Ok, maar wat is daar voor nodig? Azerbeidzjan wil het gebied helemaal terug, Armeni wil het gebied nooit in zijn geheel afstaan. Een beetje een Servi-Kosovo verhaal.

Moeten er dan maar blauwhelmen komen? Russen?

De Armenen moeten sowieso de gebieden om historisch NK afstaan aan Azerbeidzjan. In NK zelf moeten dan maar soldaten komen om de vrede te bewaren. De Azerbeidzjaanse agressie moet in ieder geval onmiddelijk stoppen.
pi_195502508
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:53 schreef xaban06 het volgende:
Waarom is @:Triggershot niet aanwezig in dit topic :o
Evlendi akillandi
pi_195502865
Azerbeidzjan meldt de vernietiging van het Armeense hoofdkwartier en een wapenopslagplaats in Karabakh.

twitter


Hierbij de beelden.

twitter
pi_195502881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:14 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjan meldt de vernietiging van het Armeense hoofdkwartier en een wapenopslagplaats in Karabakh.

[ twitter ]

Hierbij de beelden.

[ twitter ]
Masallah.
pi_195502951
Armeni zou net een Tochka-U raket afgevuurd hebben. Bericht is van tien minuten terug. Even afwachten dus.

twitter
  Redactie Frontpage donderdag 8 oktober 2020 @ 11:26:54 #274
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195503069
Wederom een proxy-Turkenstaat die zich niet kan gedragen, en wederom zijn Armenen slachtoffer. Gelukkig heeft Putin belangen in Armeni, dat voorkomt dan nog de volledige vernietiging van Armeni en de zoveelste genocide gepleegd door Turken.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_195503084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:26 schreef JeMoeder het volgende:
Wederom een proxy-Turkenstaat die zich niet kan gedragen, en wederom zijn Armenen slachtoffer. Gelukkig heeft Putin belangen in Armeni, dat voorkomt dan nog de volledige vernietiging van Armeni en de zoveelste Turkse genocide.
Ja, de Armenen en Joden hebben dat wel gemeen: altijd maar slachtoffers. Arme zielen.
pi_195503297
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:27 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ja, de Armenen en Joden hebben dat wel gemeen: altijd maar slachtoffers. Arme zielen.
Haal alsjeblieft de Joden er niet bij. Die hebben hier niets mee te maken.
pi_195503329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:41 schreef polderturk het volgende:

[..]

Haal alsjeblieft de Joden er niet bij. Die hebben hier niets mee te maken.
Ik bepaal dat zelf wel. Dank
pi_195503360
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:26 schreef JeMoeder het volgende:
Wederom een proxy-Turkenstaat die zich niet kan gedragen, en wederom zijn Armenen slachtoffer. Gelukkig heeft Putin belangen in Armeni, dat voorkomt dan nog de volledige vernietiging van Armeni en de zoveelste genocide gepleegd door Turken.
Zie deze video. In dit conflict zijn vooral de Azerbeidzjanen het slachtoffer. Er zijn 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd in de jaren 90 door Armenirs. Ze bezetten het gebied in de omgevingen van Karabakh en willen het niet teruggeven.


  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:12:15 #279
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195503747
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:27 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ja, de Armenen en Joden hebben dat wel gemeen: altijd maar slachtoffers. Arme zielen.
Edit: laat maar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Richestorags op 08-10-2020 12:25:12 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:23:41 #280
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195503910
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zie deze video. In dit conflict zijn vooral de Azerbeidzjanen het slachtoffer. Er zijn 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd in de jaren 90 door Armenirs. Ze bezetten het gebied in de omgevingen van Karabakh en willen het niet teruggeven.

Uitstekende objectieve video van Al Jazeera:

  Redactie Frontpage donderdag 8 oktober 2020 @ 12:28:21 #281
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195503971
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:27 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ja, de Armenen en Joden hebben dat wel gemeen: altijd maar slachtoffers. Arme zielen.
Goede verdediging!
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 8 oktober 2020 @ 12:30:38 #282
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195504003
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zie deze video. In dit conflict zijn vooral de Azerbeidzjanen het slachtoffer. Er zijn 800.000 Azerbeidzjanen etnisch gezuiverd in de jaren 90 door Armenirs. Ze bezetten het gebied in de omgevingen van Karabakh en willen het niet teruggeven.

Zo kan ik me de pogroms van Bakı, Sumqayıt en Gəncə ook nog herinneren en de gevolgen daarvan op etnische Armenen. De acties van Armeni volgden hierop en waren natuurlijk ook heel fout.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:38:44 #283
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195504128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zo kan ik me de pogroms van Bakı, Sumqayıt en Gəncə ook nog herinneren en de gevolgen daarvan op etnische Armenen. De acties van Armeni volgden hierop en waren natuurlijk ook heel fout.
Zijn al genoemd in dit topic. De Azeri zijn absoluut geen lieverdjes. In dit conflict hebben beide partijen oorlogsmisdaden en etnische zuiveringen op hun geweten. Daarnaast begon Azerbeidzjan al met het veranderen van de bevolkingsamenstelling onder de AZSSR.
pi_195504225
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Goede verdediging!
Tegen zoveel onzin was dit idd een goede verdediging.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:47:51 #285
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195504285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zo kan ik me de pogroms van Bakı, Sumqayıt en Gəncə ook nog herinneren en de gevolgen daarvan op etnische Armenen. De acties van Armeni volgden hierop en waren natuurlijk ook heel fout.
Dat wordt in de video die ik poste ook aangestipt. De slachtingen in Baku hebben dit allemaal in gang gezet. En wie hadden daar weer een hand in?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:57:33 #286
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195504438
President van Armeni wordt geroast door de BBC:


Hij heeft wel zwakke verdedigingen...
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:30:28 #287
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195505016

Ik wist niet dat Aliyev Engels kon. En nog heel goed ook. Dat is wat ik waardeer aan Armenen en Azeris. Meer dan Georgirs zijn het intellectuelen.

Hij komt heel redelijk over in dit interview. Dat is het punt met deze leiders. Ik ken wat mensen in Azerbeidzjan dus weet wel beter. Martelingen, random opsluitingen en persoonsverheerlijking zijn aan de orde van de dag. Gezondheidszorg is compleet corrupt en zeer slecht functionerend. Dat zegt natuurlijk niks over zijn buitenland beleid , maar goed.

Lees overigens net dat hij ook nog Frans spreekt. Uiteraard ook Russisch en Turks (maar dat is heel makkelijk natuurlijk als je uit Azerbeidzjan komt). Hij spreekt dus vijf talen. Behoorlijk indrukwekkend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 08-10-2020 13:51:42 ]
  Redactie Frontpage donderdag 8 oktober 2020 @ 14:31:17 #288
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195506234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:44 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Tegen zoveel onzin was dit idd een goede verdediging.
Nee dus.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_195506285
Een Russische journalist is Armeni uitgetrapt omdat hij geschreven heeft dat volgens vrijwilligers er veel meer dan 320 doden zijn gevallen en omdat hij geschreven heeft dat Armeense soldaten onvoldoende wapens en uniformen hebben.

Vrijheid van meningsuiting heeft dus zijn grenzen als dit waar blijkt te zijn. Ik heb het nieuws niet gecontroleerd. Er zit een Russisch talige link in. Even door google translate halen.


twitter
pi_195506395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:33 schreef polderturk het volgende:
Een Russische journalist is Armeni uitgetrapt omdat hij geschreven heeft dat volgens vrijwilligers er veel meer dan 320 doden zijn gevallen en omdat hij geschreven heeft dat Armeense soldaten onvoldoende wapens en uniformen hebben.

Vrijheid van meningsuiting heeft dus zijn grenzen als dit waar blijkt te zijn. Ik heb het nieuws niet gecontroleerd. Er zit een Russisch talige link in. Even door google translate halen.


[ twitter ]
Google vertaling van het artikel van Ilya Azar waarin hij aangeeft dat zijn vergunning is ingetrokken door Armeni voor wat hij gisteren geschreven heeft.


Armenian Foreign Ministry stripped of accreditation of Novaya Gazeta journalist Ilya Azar after reporting from Nagorno-Karabakh
9:41 am, October 8, 2020
Ilya Azar
The Armenian Foreign Ministry has canceled the journalistic accreditation of Novaya Gazeta correspondent Ilya Azar, previously issued to work in Nagorno-Karabakh.

Azar wrote about this on Facebook:

Officially, for the fact that I entered Karabakh without accreditation, although initially the Ministry of Foreign Affairs issued me, like other journalists, accreditation specifically to work in Karabakh. Allegedly already in the process (when I was in Karabakh, where the NKR border guards admit without question), the accreditation procedure was changed, which was reported by email (!).

The unofficial (and main) reason, as they made it clear to me, was my yesterday's report from Shushi and Lachin, which, according to the Foreign Ministry spokesman, caused a negative public response (which is true).

Combined with the fact that I have been persona non grata in Azerbaijan since 2011 (for visiting and working in Karabakh), I seem to have managed to knock out a rare combo.

Azar agreed that his material "touched the patriotic feelings of the Armenians and liked the Azerbaijanis," but stressed that there are no false facts in this article.
  Redactie Frontpage donderdag 8 oktober 2020 @ 14:51:53 #291
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195506619
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:59 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik ben een roomblanke Nederlander hoor, maar meer sympathie voor Azerbeidzjan in dit conflict omdat de ander een bezetter is.
Know your history...
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 8 oktober 2020 @ 14:53:03 #292
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195506636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:33 schreef polderturk het volgende:
Een Russische journalist is Armeni uitgetrapt omdat hij geschreven heeft dat volgens vrijwilligers er veel meer dan 320 doden zijn gevallen en omdat hij geschreven heeft dat Armeense soldaten onvoldoende wapens en uniformen hebben.

Vrijheid van meningsuiting heeft dus zijn grenzen als dit waar blijkt te zijn. Ik heb het nieuws niet gecontroleerd. Er zit een Russisch talige link in. Even door google translate halen.

[ twitter ]
Dit geloof ik wel. Zowel de Azeri's als de Armenen willen ook de propaganda oorlog winnen. Perceptie van buitenstaanders is heel belangrijk, vooral wanneer de internationale gemeenschap zich met het conflict gaat bemoeien kan dat de uitkomst nog wel eens bepalen.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_195506643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Know your history...
Oh ffs!
pi_195506989
Ik kan het originele artikel van Ilya Azar niet vinden. Ik spreek ook geen Russisch.

Ik heb wel een Azerbeidzjaans artikel gevonden, die vertalingen vanuit het Russisch zou hebben. Dit artikel heb ik met google translate naar het Engels vertaald. Dus een vertaling van een vertaling, met kans op fouten.

Hij zou vier dagen lang met zijn vrienden te voet voedsel gedragen hebben naar het front, waarschijnlijk omdat vrachtwagens niet meer durven.

De autoriteiten zouden toen aangegeven hebben dat er 200 doden waren, echter zegt de vrijwilliger dat er alleen in de groep voor hem er 200 doden zijn gevallen. Er zouden volgens hem duizenden doden zijn.

De oorlog zou catastrofaal verlopen voor Armeni en hij zegt dat Armeni alles zal verliezen als het zo doorgaat. Dat Azerbeidzjan zelfs Jerevan kan veroveren.


RUoxu.azCategories
News about coronavirus in Azerbaijan
Coronavirus Online Statistics
8 Oct
2020
01:10

183548
29807

French mercenary's fear and confession: "There are thousands of dead on the Armenian side" - PHOTO


"They - the Armenian government deceives the people! They sent 18-year-old soldiers to the front only with machine guns. They say, "Sorry, no bullets, sorry, no tanks." Bulletproof jackets are completely useless. There is nothing there. The food truck unloads everything on the road, and if you want to eat, you have to walk 4 kilometers under the Grads. We, 8 friends, went for 4 nights and carried food for all four lines on our shoulders, ”French soldier Arthur Ohanisyan, who is Armenian by nationality, told Novaya Gazeta in Nagorno-Karabakh.

A Novaya Gazeta reporter described him as wearing shoes, a black hat and a grenade on the collar of his jacket.


- How did you get to the front? - The journalist clarifies.

- I just came, I don't even have any documents, I bought a machine gun and went ahead. I had two brothers there and I followed them and stayed. I am a French citizen, I came from there two weeks ago. This is not a war against man, but a war against planes, against Grad.

"Yesterday we visited Hadrut (a city heavily bombed in Karabakh during all the days of the war), and the officers came and said that the commander would be tried. He gathered all the young people at night a few days ago and told them to leave Jabrayil. He did not obey the orders from above. "They are children, they have been called for ten days, but they are given weapons," he said. What are you doing? Where will this child go? Well, I've been through the service, but even that service won't help there. Aircraft and artillery. "I'm like a corpse living there."

According to the correspondent of the Russian publication, the French mercenary was openly dissatisfied with the military command of the occupiers and the Armenian leadership.

"Everything is very bad there," he said. We came from the first line in Jabrayil, ”said Arthur's friend.

"The authorities say the losses are about 200. But 200 people died in front of me, on our line! There are thousands of dead in total! ”Arthur said confidently.

- It is said in Armenia that we have very bad people in power: "Gabriel, go ahead," but he is no longer there, "added another volunteer in a simple jeans and camouflage jacket.

"I looked at this war and realized that if we fight like this, we will give everything. "Azerbaijan wants to return Lachin, but they are so brave that they can even come to Armenia," Arthur said.
pi_195507074
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit geloof ik wel. Zowel de Azeri's als de Armenen willen ook de propaganda oorlog winnen. Perceptie van buitenstaanders is heel belangrijk, vooral wanneer de internationale gemeenschap zich met het conflict gaat bemoeien kan dat de uitkomst nog wel eens bepalen.
Als ze de waarheid vertellen zullen ze eerder internationale hulp krijgen. Volgens de vrijwilliger Arthur zijn alleen in de groep voor hem 200 doden gevallen. Er zouden duizenden slachtoffers zijn.
pi_195507109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit geloof ik wel. Zowel de Azeri's als de Armenen willen ook de propaganda oorlog winnen. Perceptie van buitenstaanders is heel belangrijk, vooral wanneer de internationale gemeenschap zich met het conflict gaat bemoeien kan dat de uitkomst nog wel eens bepalen.
Afgezien van alle Oost-Turken hier (oostelijker dan Istanboel & Bursa, Trabzon uitgezonderd ) kan het niemand wat interesseren wat er in de Zuidelijke Kaukasus gebeurd.
pi_195507255
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit geloof ik wel. Zowel de Azeri's als de Armenen willen ook de propaganda oorlog winnen. Perceptie van buitenstaanders is heel belangrijk, vooral wanneer de internationale gemeenschap zich met het conflict gaat bemoeien kan dat de uitkomst nog wel eens bepalen.
Als ze de waarheid vertellen zullen ze eerder internationale hulp krijgen. Volgens de vrijwilliger Arthur zijn alleen in de groep voor hem 200 doden gevallen. Er zouden duizenden slachtoffers zijn.

Azerbeidzjan publiceert zelf helemaal geen cijfers over militaire slachtoffers aan eigen kant. Dat is nog veel kwalijker.
pi_195509393
Ik heb het originele artikel van Russische journalist Ilya Azar gevonden.

Hij interviewt een vrijwilliger voor Armeni. Hij zegt dat hij een wandelend lijk is. Hij zegt dat hij met machinegeweren tegen drones en artillerie vecht. Hij heeft te voet voorraden naar soldaten vervoerd. Dit bevestigt dat Armenirs geen vrachtwagens of gepantserde voertuigen meer kunnen gebruiken. Hoe gaan ze deze oorlog nog winnen?

https://novayagazeta.ru/a(...)oyna-u-yuzhnyh-vorot

I want to and already open my mouth to agree, but the poet is called on the bus, and he leaves without even introducing himself. The volunteers who stopped to help bring the rope and go down to the jeep - it seems like there is still one person left in it. While his friends are working, volunteer Artur Hovhannisyan tells me what is happening on the southern front, where he has just left to bury his friends in his native Gyumri. Or maybe because he himself does not want to die.

“They [the Armenian authorities] are deceiving people! They sent 18-year-old soldiers to the front with one machine gun. [They say] "Sorry, no bullets, sorry, no tanks." Bullet-proof vests - killed completely. There is nothing there. "Feeder" arrives, unloads everything on the road, and if you want to eat, then walk 4 kilometers under the "Grady". We eight friends went for four days at night and dragged grub on ourselves for all four lines, ”Arthur chatters, he is very excited. He has flip flops on his feet, a black hat on his head, and a grenade sticking out in the buttonhole of his jacket.

An elderly woman, who got out of the car even earlier, runs up to Arthur, angrily asks him to help pull the car out, but he points to his flip flops: "See, I'm in sneakers, go."

- How did you get to the front? - I specify.

- I just arrived, no documents even, got a machine gun and go. I had two brothers there, and I went after them and stayed. I am from Gyumri, but a French citizen, I came from there two weeks ago. This is not a war with a man, this is a war against planes, against the Grad.

- And it seems that the Azerbaijani infantry also comes periodically?

- When we have already passed 4–5 lines, they move forward two lines. I looked through binoculars, there are not Azerbaijanis, but mercenaries, Syrian roosters, who have no god except 2,000 euros. They cut our dead guys' heads, mocked

Let everyone know that this is a real genocide. This is not a war! This is the second Armenian genocide!

According to Arthur, he fought on the southern front, in the Dzhabrail area. Azerbaijanis have already claimed several times that they captured Jabrayil, even showed a video of raising their flag, but the Armenians claim that this is a fake. Apparently, the city has already changed hands several times, but in general there is practically no objective information about what is happening at the front. If Azerbaijan has moved beyond the borders of the NKR, then it is not too much

“Yesterday we were in Hadrut (a city in Karabakh, which is heavily bombed all the days of the war. - IA), officers came and said that the commander would be tried. At night he gathered all the youth and told them to leave [from Dzhabrail]. He disobeyed orders from above. He himself said: "These are boys, they have been called up for ten days, and they have already been given a gun." What are you doing? Where will this child go? Okay, I did the service, and even then this service will not help there. Automatic machine against aviation and artillery. I'm like a living corpse there, ”says Arthur. He is clearly very dissatisfied with the NKR military command and the Armenian authorities.

Another volunteer, Arthur's friend, comes up to us and confirms: “Everything is very bad there. We came from the first line at Dzhabrail. "

- The authorities report that the loss is about 200 people. Does this sound like the truth? I ask. The Armenian authorities publish the personal data of the dead soldiers, but at the same time they report that they have already killed more than 3 thousand enemy soldiers, therefore, even with the amendment that it is objectively more difficult to attack, the numbers are questionable.

- 200 people died in front of my eyes, on our line! And in total there are thousands of dead! - Arthur is sure.
pi_195509599
leave Armenia alone.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_195509770
Libanees-Armeense Opera zanger die als vrijwilliger naar Karabakh was vertrokken is overleden.

Weet iemand of hij een bekende zanger was?

twitter
pi_195510245
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:48 schreef polderturk het volgende:
Libanees-Armeense Opera zanger die als vrijwilliger naar Karabakh was vertrokken is overleden.

Weet iemand of hij een bekende zanger was?

[ twitter ]
If you wanna make an omelet you gotta break some eggs
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')