Dat lijntjes trekken van Stalin was natuurlijk vooropgezet, verdeel en heers, in het systeem problemen inbouwen zodat de plaatselijke bevolking niet op eigen benen kan staan zodat Rusland een kans maakt om macht uit te blijven oefenen. Wat Putin nu met heel veel plezier uiteraard doet. Het is een kwestie van tijd dat ze ingrijpen "in het belang van de vrede"quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, onderzoeksjournalistiek is helemaal wegbezuinigd. Zo'n HBO kutje weet dat niet zelf...
Maar lees je nou eens even in. Armenië heeft echt wel gerechtvaardigde claims op dat gebied. Stalin heeft gewoon zitten kutten om Turkije te paaien. Wat ik overigens niet cool vind, is dat Armenië ook maar het gebied eromheen heeft bezet...
[..]
Goed, toen kwam er een een heel lang stuk moslimperiode, maar werd het nog steeds geregeerd door vijf Armeense families als een soort protectoraat.
Nu gaan we naar de tijd dat Rusland het veroverde:
[..]
[..]
Kan je deze laatste zin verwijderen uit de OP?quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Dit is niets nieuws van Azerbeidzjan. Het is een schurkenstaat dat al bijna 20 jaar door een dictator wordt bestuurd die een oorlog wilt starten om de aandacht rondom zichzelf weg te krijgen.
Waarom zou hij dat moeten doen?quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kan je deze laatste zin verwijderen uit de OP?
Hear, hearquote:Op zondag 4 oktober 2020 14:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand wellicht een mooie OP maken? Met kaartjes en dergelijke.
Een wat neutrale kijk zou ook fijn zijn.
Daar hebben ze geen tijd voor, er is nog een lange weg naar de Turkse grens om de genocide af te ronden.quote:Op zondag 4 oktober 2020 15:13 schreef KommandantMark het volgende:
Turken doen niet aan "Leave no Man Behind" mee.
[ twitter ]
Oh wat leuk. Gaat het uitdraaien op een regionale oorlog uiteindelijk?quote:
Als de grenzen maar dicht zitten.quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Oh wat leuk. Gaat het uitdraaien op een regionale oorlog uiteindelijk?
Das ijdele hoop natuurlijk. We hebben genoeg Armeense als Iraanse vluchtelingen in Nederland en met een regionale conflict zal dat alleen maar meer worden.quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:58 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Als de grenzen maar dicht zitten.
Als voorzorgsmaatregel voor wat?quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Lijkt mij opzich logisch als voorzorgsmaatregel.
Eventuele stroom van vluchtelingen en gevechten die de grens naderen, Oostenrijk heeft hetzelfde gedaan aan de Sloveense grens tijdens strijd in FYR.quote:
Oh jammer, ik had gehoopt op een nieuwe Ottomaans safavidische oorlogquote:Op zondag 4 oktober 2020 19:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Eventuele stroom van vluchtelingen en gevechten die de grens naderen, Oostenrijk heeft hetzelfde gedaan aan de Sloveense grens tijdens strijd in FYR.
Speciaal voor jou .quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:37 schreef AchJa het volgende:
Nou Armenie, volgas de Iskanders inzetten. De tegenpartij is ook niet te beroerd om een complet Smerch batterij leeg te schieten op een woonwijk.
Ligt het aan mij of gaat het oprukken van Azerbeidzjan best langzaam?quote:
Neutrale kijk is ijdele hoop zodra er ook maar één Turk in het conflict is betrokken.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand wellicht een mooie OP maken? Met kaartjes en dergelijke.
Een wat neutrale kijk zou ook fijn zijn.
Lijkt mij echt gezellig om infanterist te zijn op zo'n dorre vlakte.quote:Op maandag 5 oktober 2020 00:06 schreef KommandantMark het volgende:
Nieuwe clusterfuck door fragmentatie artillerie.
[ twitter ]
It's funny, cause it's truequote:Op maandag 5 oktober 2020 00:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Neutrale kijk is ijdele hoop zodra er ook maar één Turk in het conflict is betrokken.
Het valt nu wel mee gelukkig. De buikspreekpop van The Turkish Ministry of Truth is ff niet meer welkom in dit topic geloof ik.quote:
Armenië zou er in elk geval verstandig aan doen zich gedeisd te houden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:04 schreef Richestorags het volgende:
Wat verwacht men dat er gaat gebeuren? Escalatie met behulp van Iskanders?
Azerbeidzjan dat meer soldaten gaat mobiliseren?
Rusland dat gaat ingrijpen?
Dit soort oorlogen wordt zelden met verstand gevochten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Armenië zou er in elk geval verstandig aan doen zich gedeisd te houden.
1: Eens moet de eerste keer zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit soort oorlogen wordt zelden met verstand gevochten.
De vraag is ook wat Turkije gaat doen als Armenië de overhand krijgt. Het is helemaal niet ondenkbaar dat het Azerbeidzjaanse leger hopeloos faalt.
Dit vind ik ook zo'n ultra kwalijk standpunt van Turken en moslims in het algemeen. Hoe kan je nou enerzijds niks zeggen over je eigen illegale annexatie van Noord-Cyprus (een ander land dat Turkije niet eens aanviel!), een ander voorbeeld hierin is de bezetting van de Westelijke Sahara door Marokko en anderzijds altijd maar kankeren over het boze Israël.quote:Das een wezenlijk verschil. Dat zij dat zo zien betekent niet dat het ook feitelijk zo is, zo zien de Israëlisch zich zelf
als. Slachtoffers van het conflict met de Palestijnen, terwijl feitelijk de joden vlak na de tweede wereldoorlog geen slachtoffer volk meer waren maar dader volk. Geen onderdrukte volk, maar onderdrukkende volk. Geen volk onder bezetting, maar bezetter.
In de vorm van drones. Maar drones gaan dit gebied niet terugwinnen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Eens moet de eerste keer zijn.
2: Kan. Maar denk het niet. Ze krijgen flinke steun van zowel Turkije als Israel.
Wel verrek. Deze oorlog lijkt me eenzelfde soort situatie in spiegelbeeld als bij Cyprus, dat had ik me nog niet eens beseft. Scherpe analyse.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit vind ik ook zo'n ultra kwalijk standpunt van Turken en moslims in het algemeen. Hoe kan je nou enerzijds niks zeggen over je eigen illegale annexatie van Noord-Cyprus (een ander land dat Turkije niet eens aanviel!), een ander voorbeeld hierin is de bezetting van de Westelijke Sahara door Marokko en anderzijds altijd maar kankeren over het boze Israël.
Geen slachtoffervolk? In 1948, drie jaar na de Holocaust aangevallen door een coalitie van Arabieren. In 1967 wederom. Omringd door een volk dat haar bestaan niet eens erkent in haar manifest. Het enige land dat veroverd gebied vrijwillig heeft teruggegeven (Sinaï). De andere gebieden zijn als gevolg van de oorlogshandelingen van Arabieren in handen van Israël gekomen, niet andersom. Boehoe, Israël bad.
Ik zal niet zo laag zijn als jij om je maar direct van antisemitisme te beschuldigen, die domme racismereflex waar jij in vastzit omdat je er niet tegen kan dat mensen andere meningen hebben ga ik niet in mee. Dat moet je voor jezelf nagaan, of je niet stiekem een Jodenhatertje bent.
Nu nog in de vormen van drones. Maar als het losgaat, krijgen ze hoe dan ook meer steun.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In de vorm van drones. Maar drones gaan dit gebied niet terugwinnen.
Als dat gebeurt zal Rusland zich er ook in gaan mengen en die escalatie zitten Israël en Turkije ook niet op te wachten denk ik.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nu nog in de vormen van drones. Maar als het losgaat, krijgen ze hoe dan ook meer steun.
Turkije ziet de Azerbeidzjanen als broedervolk, en voor Israel is ageren tegen Armenie een manier om Iran dwars te zitten.
Precies. Daarom denk ik dat het bij schermutselingen blijft.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als dat gebeurt zal Rusland zich er ook in gaan mengen en die escalatie zitten Israël en Turkije ook niet op te wachten denk ik.
Vieze oorlogsmisdaad. Maar goed, Armenië heeft Ganja en nog wat andere districten in Azerbeidzjan ook getarget, dus zoals gebruikelijk spelen beide kanten het spel vies.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:54 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/aldin_ww/status/1312734019931512833
Nounou, dit is helemaal niet sympathiek?
Maar Armeense dames zijn super cute.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vieze oorlogsmisdaad. Maar goed, Armenië heeft Ganja en nog wat andere districten in Azerbeidzjan ook getarget, dus zoals gebruikelijk spelen beide kanten het spel vies.
Beter speel je daar vies meequote:Op maandag 5 oktober 2020 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar Armeense dames zijn super cute.
KommandantMark komt hier met eenzijdige propaganda. Hij spuit hier zijn walgelijke haat (Mongoolse hordes).quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het valt nu wel mee gelukkig. De buikspreekpop van The Turkish Ministry of Truth is ff niet meer welkom in dit topic geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |