beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:32 |
Probeer eens te bedenken hoe waarschijnlijk het is dat iemand een account zelf beheerd waarop steeds door anderen genomen foto's van die persoon staan. Dit is heel duidelijk een door een PR-medewerker beheerde account. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:36 |
Denk nou eens na jongen. Het account van Max op insta volgt voor 90% ordinaire Oostblok hoeren en wannabe insta-modelletjes. Waarom zou een PR- medewerker in godsnaam dergelijke accounts volgen? Een atleet als Max post geen selfies vanuit de Aldi. Hij krijgt die pics aangeleverd van zijn PR-medewerker. | |
Blik | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:37 |
Wellicht ligt de waarheid in het midden en wordt het account door een PR medewerker en Max zelf beheerd? | |
Zorro | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:38 |
Social media shit [/care] | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:39 |
Ja, Verstappen betaald PR-medewerkers om door hen aan het werk gezet te worden. ![]() ![]() Dit is niet meer een erg zinvolle discussie. | |
potjecreme | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:45 |
De prmedewerker is toch indienst bij het team? | |
mikieu | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:45 |
Max heeft uiteraard gewoon bij Merc getekend omdat ze dit jaar tevaak zijn uitgevallen. Ham vraagt teveel en Max gaat langer mee. Toen Honda dit hoorde vonden ze het wel best.![]() | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:48 |
https://www.gpfans.com/nl(...)a-mensen-zijn-wreed/
| |
potjecreme | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:49 |
Dat zou een stunt zijn. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:53 |
Jij gelooft alles wat je leest? Hij zegt ook altijd dat hij nergens wakker van ligt en zich nergens druk om maakt terwijl zijn hoofd vaak op janken staat. Maar jij gelooft dus dat Max Verstappen zijn Instagram account wordt beheerd door een PR-medewerker die vervolgens naar eigen inzicht allerlei Oostblok hoertjes gaat volgen, met Max zijn account? Een beetje PR-medewerker zou je dat juist afraden. | |
mikieu | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:54 |
Pics? | |
heywoodu | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:55 |
Jeetje, je kunt merken dat het geen raceweek is zeg. Wat een onzin allemaal ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:56 |
Het meest recente account wat hij gevolgd heeft is van een zekere 'alice.von.v' | |
Fer | vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:01 |
Een merk dat zich terug trekt. Een ander merk wat straks gedwongen weer samen gaat werken met Redbull. En een merk wat het niet lukt om op legale wijze een competitieve motor te bouwen. De motorformule is zo goed als kapot. Tijd voor iets nieuws. | |
Tinos85 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:02 |
Och hij zal best personeel voor zijn social media hebben, maar hij zal ook zeker wel Instagram op zijn mobiele telefoon hebben. | |
beantherio | vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:07 |
Misschien dat een "single supplier" model zoals met de banden veel beter zou zijn. Het is toch iedere zoveel jaar weer dezelfde discussie van een fabrikant die afhaakt en er weer angst is dat er een tekort aan leveranciers gaat ontstaan (of een leverancier zal domineren). Volgens mij zou een enkele leverancier van motoren weinig veranderen aan het DNA van Formule 1. Ik ben voor. edit: in de jaren 70 hadden ze het natuurlijk al vrijwel. Zie o.a. https://www.gpupdate.net/(...)olste-f1-motor-ooit/ [ Bericht 12% gewijzigd door beantherio op 02-10-2020 20:28:29 ] | |
Bonobo11 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:15 |
Max en Lando McLaren-Mercedes!!!!! | |
Lionheaad | vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:26 |
Ondertussen vind Mercedes deze situatie, in het licht van de onderhandelingen met Lewis, wel even prima. Die hebben met Max nu ineens een prima 2e optie voor 2022. | |
Gruj0 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:47 |
Ik denk dat Renault het wel zo kan spelen dat RBR met bepaald gedrag zal moeten inbinden en ik denk dat de merknaam Renault of Alpine op de RBR's zal moeten prijken. RBR zal Renault niet meer dicteren of straffeloos bekritiseren zoals ze voorheen gewend waren te doen. Dit is een vernedering voor RBR. Alle pijlen op Honda en dan terug moeten naar Renault. Ferrari zal ze niet willen als klant, zeker na al dat (terecht of onterechte) gebash jegens hen. Mercedes wil ook niet. RBR komt zichzelf nu gewoon flink tegen. ![]() | |
rubbereend | vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:51 |
eerst maar eens afwachten of Mercedes nog lang doorgaat als fabrieksteam | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:52 |
Ik denk eerder dat Max de eerste optie is voor Mercedes in 22 | |
nils7 | vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:08 |
Z’n zusje doet de social media | |
Dazalbest | vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:42 |
Ligt die niet al bijna te baren? | |
Blik | vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:45 |
Dat denk ik dus ook | |
Dazalbest | vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:48 |
Waarom heeft King Hammie nog niet getekend eigenlijk? Loopt zijn contract dit jaar of volgend jaar af? | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:49 |
loopt na dit jaar af. Hij wil meer poen en weet dat Mercedes hem wil houden. Aan de andere kant wil Benz hem natuurlijk niet helemaal geven wat hij wil | |
Fer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 01:40 |
Als Mercedes hun legende waardig wil afsluiten tekenen ze Max & Ham samen. Alsof Leclerc of Ricciardo als een lachende 3e met de titel ervandoor kan gaan. | |
Neef_Wuppie | zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:17 |
Waarom herrie in de tent als het ook makkelijk kan? Als Mercedes zijnde haal je Max natuurlijk nooit binnen als Hamilton er nog zit. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:15 |
Ik denk dat jij veel te veel belang hecht aan de publieke woordenwisseling. Als het om geld gaat, gaat eer de deur uit. | |
opgebaarde | zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:19 |
Jeetje je hebt een flinke hekel aan RBR | |
mikieu | zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:28 |
Nog beter is nu direct Max erin ipv Ham. Dan gewoon jongste kampioen worden ![]() | |
Fer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:28 |
Herrie is geen probleem, zolang er maar geen ander team met de prijs vandoor gaat. Maar de enige die dat zou kunnen is Verstappen, dus als je die wegneemt bij de concurrentie, heb je dat probleem niet. Op deze manier doorgaan levert Mercedes op termijn ook niet veel meer op. Dan doe het alleen voor de statistiek | |
vosss | zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:31 |
Goeie discussie over de socials van Max. Ik mis alleen nog pics van de betreffende Oostblok hoertjes. ![]() ![]() | |
Fer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:34 |
Renault Alpine zal zijn eigen broek moeten ophouden binnen het concern en concurreren met Audi Mercedes DS Jaguar Alfa Romeo BMW. Die nemen 30 miljoen graag weer aan hoor voor een paar motorblokken. Die motor is ook goed nu, dus ik zie weinig bezwaren voor beide partijen om weer samen te gaan. | |
Zorro | zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:32 |
McLaren deed het ook met Prost en Senna. Is nu nog een legendarisch duo, dus lijkt me juist prima. | |
Tarado | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:02 |
maar maakt het F1 echt beter als die 2 er vandoor gaan en om de prijzen vechten met de rest op grote achterstand, ik heb toch liever dat Red Bull en Ferrari een auto bouwen die ook kan winnen | |
Tarado | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:07 |
opgebaarde | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:10 |
Dat klinkt een stuk beter dan: "we hebben geen keus, we kunnen gedwongen worden motoren te leveren" | |
Tarado | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:12 |
inderdaad en het is voor hun natuurlijk ook een uitkomst, scheelt toch wel of je 1 team of 3 teams motoren kan leveren | |
Zorro | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14 |
Helemaal mee eens. Alleen gaat dat niet gebeuren. Dus dan maar de enige andere manier om gevechten voor de winst te krijgen. | |
VacaLoca | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:16 |
Oneens, vooral kijkend naar volgend jaar waar je het kan vergeten dat RB en Ferrari ineens gelijkwaardig zijn aan Mercedes is 't voor elke fan veel beter als je iig nog een titanenstrijd tussen Lewis en Max hebt. | |
Tarado | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:21 |
volgend jaar kan je het sowieso vergeten inderdaad maar in 22 kan een ander dan Mercedes ook een goeie auto hebben en ik denk ook dat je de titanen strijd overschat, enige verschil met Bottas is dat Verstappen vaker van Hamilton zal winnen, we hebben met Rosberg gezien dat het niet echt een titanenstrijd oplevert, het geeft wat meer spanning in de punten maar of we qua racen verwend worden vraag ik me af. | |
Gruj0 | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:33 |
Het is gewoon grappig hoe al fervente Renault haters van 2-3 jaar geleden opeens met "lovende" woorden spreken over Renault. ![]() Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine. | |
Tarado | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:39 |
ik denk dat van Honda naar Renault wel een stapje terug is qua vermogen maar ook financieel gezien voor RBR | |
Breekfast | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:45 |
Die gaan ook wel een keer stoppen denk ik ja. Ze hebben niks meer te bewijzen en Daimler zit momenteel door corona ook voor miljarden in de rode cijfers. | |
THEFXR | zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:47 |
Fer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:10 |
Tuurlijk zou dat beter zijn. Maar met Redbull die weer van motor switched en Ferrari die hun illegale motor nu legaal probeert na te bouwen, zie ik het niet voor 2023 gebeuren. | |
aesop | zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:10 |
Wat is er grappig aan? Renault was ook prut. Elk jaar beloftes en elk jaar onbetrouwbaar en te weinig pk's. Voor beide partijen was het beter uit elkaar te gaan. Renault lijkt haar zaakjes nu beter op orde te hebben,maar de druk van een McLaren als middenveld team is een stuk minder hoog. En die gaan niet voor niets over op een Mercedes PU. Abiteboul reageert overigens sportief, maar die loopt het dun door de broek als er straks weer een paar pu's ploffen in een Redbull. Ik gun hem en Renault een geleidelijke opbouw richting topteam met alpine. Hopelijk vindt Redbull daarom een andere oplossing. Maar ik vrees een gedwongen huwelijk waar geen van beiden beter van wordt. | |
Fer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:14 |
Tuurlijk. Mercedes en Renault zetten nu al in op een 100% elektrisch modellenpakket in 2030. Dus die hebben geen reden meer om zich nog te bewijzen op gebied van verbrandingsmotoren. De redenen van Honda om te stoppen spelen bij hun intern ook. Dit zou weleens de ommekeer kunnen zijn voor een nieuwe aandrijving in 2025. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:23 |
Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter. | |
aesop | zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:31 |
Overigens, stel Alpine de boel op orde krijgt dan zie ik wel wat vuurwerk in een combinatie Alonso-Verstappen:) Moet Ocon alleen op zoek naar een ander stoeltje... | |
VacaLoca | zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:52 |
Zolang maar niet een ander team een seconde per ronde sneller is maakt het niet heel veel uit bij welk team Max zit. Als de auto zonder maxfactor gemiddeld 0.4 tienden langzamer is dan de rest dan kan hij met z'n kunde alsnog wel WK worden. | |
Fer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:39 |
Als je er rustig over nadenkt is blijven bij Redbull Renault misschien nog wel de beste optie. De kans bestaat dat Mercedes de ontwikkelingskraan dicht draait en wellicht dat Hamilton de handdoek ook wel in de ring gooit als Ineous de baas wordt. Het rammelt genoeg bij Daimler. Ferrari zie ik op een legale manier ook niet zo snel weer terugkomen op de prestaties van 2019. Wie weet draait het in 2022 tussen Redbull McLaren en Alpine. | |
Gruj0 | zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:47 |
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot. | |
Gruj0 | zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:48 |
Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium. | |
nils7 | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:01 |
Er zullen er eerder uit- dan instappen. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:05 |
Je ziet spoken | |
beantherio | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:09 |
Dat ze op termijn als team uitstappen is zeker wel mogelijk. Maar Mercedes AMG High Performance Powertrains (de motorendivisie) is een apart bedrijf dat niet snel opgeheven zal worden. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze na een vertrek van het team a la Cosworth iedere partij die interesse heeft hun motoren gaan leveren. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:24 |
Max hoeft helemaal niks. ![]() En aangezien er nog anderhalf jaar te gaan is, kunnen er ook nog andere opties worden bekeken. Zo schijnt Red Bull recentelijk een Mercedes-man te hebben aangenomen. Aangezien Red Bull al maanden weet dat Honda gaat stoppen, is dat misschien geen toeval. Misschien nemen ze de complete Honda-facaliteiten wel over en gaan ze hun eigen motor bouwen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:28 |
Reclame is reclame . Als jouw ster, steigerend paardje, rode stieren, of je H elke twee weken prominent een weekend lang in beeld is en je naam 1500 keer genoemd wordt in een raceweekend, dan heeft dat veel waarde. Waarom denk je dat vroeger alle teams door sigarettenfabrikanten werden gesponsord? Die hadden toch weinig te maken met motorontwikkeling, etc. | |
Peterselieman | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:34 |
door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen. | |
Wertha | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:35 |
F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel. Het kán wel, maar dan ga je in feite met Formule E auto's op Spa Francorchamps rijden. En dat is op dit moment geen gezicht. Als de elektrische motoren eenmaal krachtig genoeg zijn én ca. 2 uur lang (goed) kunnen functioneren, hebben we weer de F1 zoals we die altijd gekend hebben. Maar dan zonder de emotie van brullende/jankende motoren. Je zou kunnen zeggen dat we met de Formule E een kijkje in de toekomst nemen en met de Formule 1 een terugblik naar het verleden ervaren. In feite kom je op termijn tot een fusie tussen F1 en FE, waarbij je net als nu in de F1 een mix krijgt van road courses en street courses. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:37 |
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte. | |
Tarado | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:40 |
dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkend | |
beantherio | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:47 |
Het is een soort karten. Het is wel geinig maar nog lang geen Formule 1. | |
George_of_the_Jungle | zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:49 |
Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:58 |
De kosten vallen onder het reclame/PR budget, vermoedelijk, en dat zal bij Mercedes een heel groot budget zijn. | |
Kickinalfa | zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:53 |
Ik denk dat je als formule 1 een keuze moet maken. Als je door wil als reclame bord voor grote autofabrikanten dan ontkom je niet elektrificatie. Over 10 jaar rijden we grotendeels elektrisch en maak je als Mercedes of Renault geen reclame voor jezelf als je met verbrandingsmotoren rijdt. Je kan ook door als race klasse, maar kijk dan naar versimpeling en standaardisatie van onderdelen. Op termijn is het huidige model niet meer houdbaar. | |
Nattekat | zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:17 |
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid. Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven. | |
Peterselieman | zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:22 |
Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen. ja, het drijft af van F1, maar ik wilde mijn gedachten wel even laten gaan. | |
Nattekat | zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:27 |
Ik vind het wel relevant, de F1 is toch altijd de plek van de belangrijke innovaties. Dan moet je niet gaan kijken naar de toch al redelijk uitontwikkelde elektrische motoren, maar naar de voorbeelden die jij aanhaalt. | |
Lionheaad | zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:35 |
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken. | |
Fer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:41 |
Kwa gewicht zou het kunnen. Desnoods met een FIA spec fuelcell. | |
Fer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:43 |
Verbrandingsmotoren blijft nog wel langer dan 2030, zeker in gebieden buiten West Europa. Maar ik verwacht niet dat een merken als Mercedes en Renault er nog heel actief in gaan ontwikkelen of marketing ervoor maken. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:57 |
Juist, dat zeg ik hier ook altijd. Formule 1 moet ervoor kiezen om in de eerste plaats een raceklasse te zijn. Mobiliteit en autoracen zijn twee verschillende dingen. Prima dat mensen hun woonwerk verkeer tegenwoordig electrisch af kunnen leggen maar als Formule 1 kun je daar verder niks mee. Autosport en milieu zijn niet met elkaar te combineren. F1 zou zich moeten focussen op het zijn van de snelste, meest spectaculaire raceklasse met brullende V8 of V10 motoren. Als je vervolgens geen 21 races per jaar organiseert maar bijvoorbeeld 17, dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-voetafdruk van de F1 drastisch omlaag gebracht hebt. Het is totaal niet relevant wat de uitstoot van een F1 auto is. Als je een race in Vietnam aan de kalender toevoegt en al je materieel naar die uithoek van de wereld sleept dan is het tamelijk onzinnig om je vervolgens blind te staren op de motorisering en uitstoot van 20 raceauto's. Zo zou je de Formule 1 weer in oude glorie kunnen herstellen. Als F1 weer tot de verbeelding zou spreken dan komen de fabrikanten vanzelf. Het is nu letterlijk onmogelijk om als motorfabrikant toe te treden tot de F1 door de peperdure ruimtevaarttechniek die er gebruikt wordt. Hopelijk zien ze bij Liberty Media het licht. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 03-10-2020 20:15:55 ] | |
George_of_the_Jungle | zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:52 |
Maar om F1 interessant te houden voor autoproducenten moeten ze wel kunnen profiteren van ontwikkelen uit de F1. Als we weer terug gaan naar oude jankende V8/10/12 motoren dan hebben de autoproducenten vrijwel niks aan het ontwikkelen van motoren daarvoor. Er kan natuurlijk wel voordeel uit andere dingen worden gehaald, maar dat is waarschijnlijk niet voldoende om er veel geld in te steken. Kan F1 bestaan zonder de autoproducenten? Zou het mogelijk zijn om alle auto's een standaard motor te geven en meer te focussen op de strijd tussen teams en rijders dan op de strijd tussen autoproducenten? | |
Lokale_Notabele | zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:03 |
Wat hadden Renault, Peugeot, Honda en Toyota aan het ontwikkelen van V10 motoren? Weinig tot niets. Ze wilden deelnemen aan het spelletje en de drempel om deel te kunnen nemen was relatief laag. Zelfs kleine spelers als Yamaha, Cosworth en Hart konden meedoen. Met de huidige motorformule is het onmogelijk om als fabrikant in te stappen en competitief te kunnen zijn. | |
Starflyer | zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:21 |
Op Le Mans wil men vanaf 2024 ook auto's die rijden op waterstof toestaan. En er is daar zelfs al een waterstof tankinstallatie. https://racer.com/2019/10(...)ns-le-mans-24-hours/ http://www.dailysportscar(...)tation-unveiled.html | |
Gruj0 | zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:24 |
Ik was erbij. De enige die spoken ziet ben jij. | |
Gruj0 | zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:59 |
Dan wordt het een soort Indycar. Nee dank je, 1 is genoeg. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2020 @ 00:34 |
Quote maar | |
Kickinalfa | zondag 4 oktober 2020 @ 04:52 |
Zou dat zo erg zijn als alle teams met een Mercedes motor zijn uitgerust? De huidige opzet klinkt op papier prachtig waarbij globale teams strijden om de overwinning. Maar uiteindelijk zal er welgeteld 3 bedrijven over die een motor leveren en is het te duur/complex voor nieuwe teams. | |
beantherio | zondag 4 oktober 2020 @ 11:48 |
Marko sluit vertrek Red Bull uit de Formule 1 niet uit De kop is een beetje misleidend. Marko geeft alleen aan dat er (ondanks het tekenen van het Concorde Agreement) wel een mogelijkheid bestaat om te stoppen:
| |
Starflyer | zondag 4 oktober 2020 @ 11:55 |
Wat ik ook al een tijdje roep hier. Het tekenen van het Concorde Agreement is geen garantie dat teams ook tot en met 2025 in de F1 blijven. Als teams voor 31 maart aangeven dat ze willen stoppen kunnen ze na dat seizoen ook daadwerkelijk uitstappen zonder consequenties. | |
THEFXR | zondag 4 oktober 2020 @ 12:23 |
per jaar of alleen voor 31 mrt 2021? | |
Starflyer | zondag 4 oktober 2020 @ 13:11 |
Per jaar. | |
raptorix | zondag 4 oktober 2020 @ 14:08 |
Ik denk dat Max wellicht een jaar naar de Indycars gaat. | |
Yashaaaaa | zondag 4 oktober 2020 @ 14:11 |
Tuurlijk niet | |
raptorix | zondag 4 oktober 2020 @ 14:12 |
Je moet goed begrijpen dat Max geen persoon is maar een organisatie die gewoon zoveel mogelijk geld wil verdienen, vanuit dat oogpunt kan het zeer interessant zijn. | |
Starflyer | zondag 4 oktober 2020 @ 14:17 |
In de F1 valt voor Max meer geld te verdienen dan in de IndyCars. | |
raptorix | zondag 4 oktober 2020 @ 14:20 |
Dan moet hij wel in een competitieve wagen rijden, voorlopig is het een loopfiets. | |
Fer | zondag 4 oktober 2020 @ 14:23 |
Hoe vaak zouden Marko en Horner al met Domenicale hebben gesproken. Zou mij niks verbazen, dat ze nu 100% inzetten op een nieuw motor regelement. | |
Lokale_Notabele | zondag 4 oktober 2020 @ 14:27 |
Ten eerste heeft hij een contract. Ten tweede verdient hij 35 miljoen per jaar. | |
Starflyer | zondag 4 oktober 2020 @ 14:48 |
Pas vanaf 2026. Eerder niet. | |
Tarado | zondag 4 oktober 2020 @ 15:04 |
terug naar de V10 ![]()
| |
DombohetOlifantje1 | zondag 4 oktober 2020 @ 15:41 |
WRONG.... [ Bericht 47% gewijzigd door DombohetOlifantje1 op 04-10-2020 15:42:44 (Verkeerde topic ...) ] | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2020 @ 16:16 |
Marko sluit vertrek Red Bull uit de Formule 1 niet uit Weliswaar heeft het team het nieuwe Concorde Agreement ondertekend, maar daar kan Red Bull onder uit, aldus Marko. "We kunnen het contract jaarlijks opzeggen. Er zit een clausule in die het toestaat aan het eind van elk jaar op te stappen, maar dat heeft niets onze prioriteit. We zijn nu dingen aan het uitzoeken en als we de feiten op tafel hebben nemen Mateschitz en ik een besluit. Ons plan is voor het einde van het jaar duidelijkheid te hebben." | |
Starflyer | zondag 4 oktober 2020 @ 16:17 |
Zie post #84 | |
DKUp | zondag 4 oktober 2020 @ 16:17 |
Dit zie ik niet goed eindigen voor Max als hij niet bij Mercedes of Aston Martin eindigt over twee jaar. | |
Yashaaaaa | zondag 4 oktober 2020 @ 16:39 |
Ik vind het zo jammer. Dit laat maar weer het lastige van de sport zien. Je kan nog zoveel talent hebben je moet in de goede wagen zitten. | |
shiz | zondag 4 oktober 2020 @ 17:22 |
Gewoon naar McLaren. Mercedes motor. Team op de up 'n up. Teammaatje = simmaatje L4NDO. #OrangeArmy ![]() Seems like a plan. ![]() Plan X... RedBull koopt de boel van Honda op. Haalt Christian von Koenigsegg aanboord om de hybride motor door te ontwikkelen (z'n nieuwe 3-cil hybride 1724PK Gemera is een voortreffelijk staaltje kunst!)... mooie nieuwe naam gebonden aan de sport en Max blijft. | |
Starflyer | zondag 4 oktober 2020 @ 17:31 |
Andy Cowell van Mercedes heeft meer kennis van de F1 motor, denk ik. En die komt komend jaar op de markt, want dan is zijn gardening leave afgelopen. | |
MakkieR | zondag 4 oktober 2020 @ 18:36 |
Kunnen motorfabrikanten als Toyota of Volkswagen ook bij RBR aandienen. of misschien General Motors om de Amerikaanse markt aan te boren. | |
Starflyer | zondag 4 oktober 2020 @ 18:49 |
Het is niet realistisch dat een nieuwe fabrikant instapt voor maar vier jaar met deze motorregels. Op zijn vroegst pas in 2026 als er weer een nieuw motorreglement komt, kun je nieuwe fabrikanten verwachten. Nu zijn er maar vijf opties. Een Mercedes-, Ferrari- of Renault motor, de Honda motor in eigen beheer nemen of er helemaal mee stoppen. | |
rubbereend | zondag 4 oktober 2020 @ 19:01 |
Mocht Mercedes echt het team willen verkopen kan het interessant zijn voor de Duitsers om ook aan Red Bull te gaan leveren, dan hebben ze een topteam als klant erbij en zijn ze helemaal zeker van de titels | |
Fer | zondag 4 oktober 2020 @ 19:24 |
Teveel werk en te hoge investering. De ontwikkeling is peperduur en je hebt heel veel geschoold personeel nodig. Enige kans die ik zie is dat de FIA de motoren in 2022 bevriest en dat Redbull of een techpartner het personeel overneemt voor productie en onderhoud van de blokken. | |
Dazalbest | zondag 4 oktober 2020 @ 20:02 |
Komende jaren wordt niks aan ben ik bang 😐😔 | |
ondeugend | maandag 5 oktober 2020 @ 00:00 |
Raceweek! | |
Peterselieman | maandag 5 oktober 2020 @ 00:04 |
Raceweek ![]() | |
vosss | maandag 5 oktober 2020 @ 00:10 |
Goddomme jullie zijn me voor ![]() | |
ondeugend | maandag 5 oktober 2020 @ 00:11 |
Ik vooral ![]() | |
vosss | maandag 5 oktober 2020 @ 00:12 |
Ja peterselie was bijna 5 minuten later ![]() Is met Schumacher nou al officieel dat ie naast Kimi zit komend jaar? Las her en der wat berichten die dat impliceerden, maar dat is toch niet officieel nog toch? ![]() | |
ondeugend | maandag 5 oktober 2020 @ 00:14 |
Geen idee maar ik kan niet nog een keer een Schumacher tijdperk aan. | |
vosss | maandag 5 oktober 2020 @ 00:14 |
Nouja alles liever dan dat het Lewis tijdperk ook nog maar 1 race langer duurt ![]() | |
ondeugend | maandag 5 oktober 2020 @ 00:16 |
Sowieso tijdperken ![]() | |
vosss | maandag 5 oktober 2020 @ 00:17 |
Sowieso sowieso ![]() ![]() | |
Starflyer | maandag 5 oktober 2020 @ 00:17 |
Nee. Staat nog niet op de officiële kanalen van Alfa Romeo Racing. | |
vosss | maandag 5 oktober 2020 @ 00:17 |
Sowieso ![]() | |
ondeugend | maandag 5 oktober 2020 @ 00:18 |
Sowieso ![]() | |
vosss | maandag 5 oktober 2020 @ 00:19 |
Kon het zo vlug ook nergens officieel terugvinden. Dacht dat ik misschien iets gemist had, maar dat is dus, vooralsnog, niet zo ![]() Zou wel mooi zijn als Kimi Mick onder zn hoede neemt. Er rijden er nog maar weinig die nog tegen Schumacher geraced hebben. Volgend jaar een record dan denk ik, 2 coureurs op de grid die ook nog tegen de vader van 2 van hun tegenstanders gereden hebben ![]() | |
vosss | maandag 5 oktober 2020 @ 00:19 |
Ondeugend ![]() | |
Starflyer | maandag 5 oktober 2020 @ 00:21 |
Zou sowieso een vreemde dag zijn om dat bekend te maken. Dat verwacht ik eerder komend weekend op de Nürburgring. | |
vosss | maandag 5 oktober 2020 @ 00:22 |
Ik ook. Wel mooi hoor. Alonso en Kimi hebben nog gereden tegen Schumacher én Jos als enige op de grid volgend jaar. En dan rijden ze nu tegen de zonen van. ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 5 oktober 2020 @ 07:38 |
Raceweek ![]() | |
Lionheaad | maandag 5 oktober 2020 @ 08:47 |
Meet heel veel REGEN! (volgens een aantal weerdiensten....andere weer droog) ![]() | |
Sinister-D- | maandag 5 oktober 2020 @ 10:28 |
Rawe Ceek ![]() Hopelijk beter dan Sochi. | |
Zorro | maandag 5 oktober 2020 @ 10:34 |
Racewoke ![]() | |
potjecreme | maandag 5 oktober 2020 @ 10:50 |
Echt iets voor de goat. | |
Lionheaad | maandag 5 oktober 2020 @ 10:53 |
Verstappen bedoel je toch?? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 oktober 2020 @ 11:00 |
Gruwelijk nat. | |
Tinos85 | maandag 5 oktober 2020 @ 11:09 |
Ik ben ook benieuwd naar de temperaturen. Die komen volgens de verwachting zondag niet boven de 10 graden. | |
potjecreme | maandag 5 oktober 2020 @ 11:45 |
Wie gunnen we een onverwachte winst. Ik ga voor Norris. | |
Lionheaad | maandag 5 oktober 2020 @ 11:57 |
Albon en Norris En een podium voor Riccardo (gewoon voor de Tattoo van Abiteboul | |
Gruj0 | maandag 5 oktober 2020 @ 12:31 |
Zoek maar op, 2 jaar geleden en verder. | |
Tassendief | maandag 5 oktober 2020 @ 12:35 |
Russell | |
Tarado | maandag 5 oktober 2020 @ 13:11 |
Tijn | maandag 5 oktober 2020 @ 13:12 |
Portugal nog wel met publiek? | |
Sinister-D- | maandag 5 oktober 2020 @ 13:15 |
Ik hoop zo hard dat dat pas op Abu Dhabi gebeurt. Gewoon zodat Abiteboul een heel seizoen zich veilig waande, en dan op het allerlaatste moment "merde ![]() ![]() | |
daNpy | maandag 5 oktober 2020 @ 14:22 |
Ook om de grootheidswaanzin van Renault nog even beteugeld te laten. | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2020 @ 14:27 |
![]() | |
Gaoxing | maandag 5 oktober 2020 @ 14:56 |
Maar dan kan’ie hem niet meteen laten zetten. Er zijn geen tattoo shops in de VAE. | |
Nebelwerfer | maandag 5 oktober 2020 @ 15:05 |
Beter we in Duitsland, meteen laten zetten en dan een bestraffing krijgen waardoor Ric van het podium pleurt. | |
ChevyCaprice | maandag 5 oktober 2020 @ 15:37 |
YES IK HEB ER ZIN IN!!111 | |
ChevyCaprice | maandag 5 oktober 2020 @ 15:38 |
Heb al wat rondjes Nurbergring gereden op Assetto Corsa. Wordt helemaal top, mooi circuit. | |
daNpy | maandag 5 oktober 2020 @ 15:39 |
Het is Neurenbergring. | |
Lionheaad | maandag 5 oktober 2020 @ 15:42 |
Nürburgring. (nuerburgring) | |
#ANONIEM | maandag 5 oktober 2020 @ 15:57 |
Geen shops, maar je kan er prima een tattoo krijgen. Er zijn ook geen kroegen in de VAE ![]() | |
Rossdale | maandag 5 oktober 2020 @ 16:17 |
Ik zie Honda de F1 motoren afdeling wel verkopen aan een andere leveracier en dat Red Bull gewoon met rebadged Honda torretjes rond gaat rijden. Was een mooie instap geweest voor Aston Martin als motor leverancier ![]() | |
daNpy | maandag 5 oktober 2020 @ 16:26 |
Dè minde gij nie. | |
fathank | maandag 5 oktober 2020 @ 18:26 |
Bordelen ook niet maar toch kun je er prima hoerensnoeren | |
beantherio | maandag 5 oktober 2020 @ 22:54 |
Alhoewel het vergezocht klinkt sluit ik dat soort constructies toch niet uit. Zo'n constructie zou wel "des Red Bull's" zijn. En Honda was destijds met Brawn GP ook wel bereid tot allerlei gekke deals. Dat ze met Mercedes een deal zouden sluiten wil ik trouwens ook niet perse uitsluiten. Er zijn gekkere dingen gebeurd. | |
Tarado | maandag 5 oktober 2020 @ 23:21 |
wordt wel een stuk kostbaarder dan het partnership dat ze nu hebben maar ook kostbaarder dan klantenmotoren | |
Gremen | maandag 5 oktober 2020 @ 23:43 |
Nadat het mercedes team is verkocht, kan RB wel de motoren (mercedes-amg-hpp) opkopen en rebranden naar red bull motoren. Opgelost ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:20 |
Maar als het titels oplevert is het mischien een acceptable kostprijs. | |
Sinister-D- | dinsdag 6 oktober 2020 @ 06:28 |
Zolang Aston Martin, Williams, McLaren en Merc zelf met Mercs blijven rijden kun je dat wel uit sluiten. | |
daNpy | dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:07 |
Heeft er iemand Max Verstappen zegels over?
| |
Tarado | dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:23 |
In het Portugees maar het komt er op neer dat er een deal is om F1 in Rio te organiseren als het circuit daar gebouwd is, de president schijnt dit project te pushen maar er moet veel bos gekapt worden en het is Rio dus het kan nog wel even duren voor het werkelijkheid is. | |
Nieuwschierig | dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:23 |
Echt het allerbeste met die motoren zou zijn om over te gaan op een vaste motorenleverancier. Dan wordt de F1 sowieso een stuk leuker en goedkoper. | |
Tarado | dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:35 |
dan krijg je A1 | |
opgebaarde | dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:35 |
Zoals F2 en F3? Ik vind het niet leuker | |
Nieuwschierig | dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:38 |
Omdat ene Max er niet aan meedoet. Maar het gaat om de neutrale toeschouwer | |
IJsdraakje | dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:46 |
Nee. | |
Ferry_76 | dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:50 |
Waarom niet dezelfde regels hanteren als de Indycar vanaf 2023? 2,4 liter V6, twin turbo, hybride en ongeveer 1,000 pk. Zou voor beide series goed zijn. Ferrari kan zo makkelijker naar Amerika, Honda kan terug naar de F1. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:16 |
Indycar heeft geen 1000 pk, de nieuwe regels voor 2021 geven rond de 900 pk met de overtake knop ingedrukt. Zonder overtake button zitten ze rond de 700-800 pk afhankelijk van het circuit. https://www.indycar.com/N(...)ne-regulations-2021b | |
Starflyer | dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:26 |
Captain_Ghost | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:04 |
Krijg je beetje van Nascar race van. Ik wil een F1 waarin men de nieuwste technologie gaat uitproberen en een wedstrijd mee winnen.. Degene die slimmer dan de spel regels, wint de race.. Dat wil ik zien. | |
vivelafete | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:06 |
En dat is nu precies wat er aan de hand is. Ik word daar bepaalt niet blij van. De andere teams komen nog niet eens een beetje in de buurt. Alle respect voor Mercedes hoor. Ze doen dat verreweg het beste, maar ik vind dat er uiteindelijk op de baan uitgemaakt moet worden wie er gaat winnen en dat is nu totaal maar dan ook totaal niet het geval. Er zit nauwelijks spanning in races met als enige uitzonderingen wat gerommel in het middenveld en verder komt het van freaky incidenten vandaan. | |
opreis | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:15 |
Ik heb liever dat de beste coureur wint. Wat boeit het mij of het ene team ergens een extra klepje of een pompje door de mazen van de regels heeft gekregen waardoor ze sneller zijn. 90% van de technologische vooruitgang is sowieso niet zichtbaar voor de fans. | |
potjecreme | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:25 |
Leuk dat RBR Ferrari heeft geout. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen net als Mercedes zelf harder te gaan lopen. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:25 |
Hoe je het ook wendt of keert, autosport is geen pure sport zoals bijvoorbeeld tennis of zwemmen waarin de beste daadwerkelijk wint. Het is ook niet zo dat de 'beste' coureurs in de F1 rijden maar eerder een verzameling rijkeluiszoontjes en rijders die vanwege hun achternaam en familiehistorie commercieel interessant zijn. De 'beste' coureurs zitten thuis achter hun PlayStation. | |
Automatic_Rock | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:28 |
Dan kijk je toch naar de verkeerde raceklasse? De technische verschillen en uitdagingen is juist wat F1 zo mooi maakt. Het is niet alleen coureur tegen coureur, maar ook engineer tegen engineer, ontwerper tegen ontwerper, etc. En ja, dat heeft als nadeel dat als het een team lukt voor al deze facetten de beste mensen te hebben dat ze een seizoen domineren. Maar dat is F1 | |
Tarado | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:29 |
en daar ben je er één van zeker? | |
Lokale_Notabele | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:29 |
Exact. | |
ESF1Gamer | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:31 |
Dit is wel interessant. Is dit betrouwbare bron? | |
opreis | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:43 |
Nee, want ik denk dat de beste coureurs in de F1 rijden. En wat iets mooi maakt is nogal persoonlijk. Een beetje verschil mag best, maar ik heb toch liever een seizoen als 2012 dan zoals we de afgelopen 6 jaar hebben gehad. Als de coureur het verschil niet meer kunnen maken kunnen we ze er net zo goed uit halen en een zelf rijden auto klasse maken. | |
opreis | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:43 |
Totaal niet. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:49 |
Wat ik helemaal een kromme vorm van autosport vind, zijn die GT klasses waarin men een 'balance of performance' systeem gebruikt om de boel 'gelijk' te trekken. Stel dat je als Chevrolet een hele goede Corvette hebt gebouwd dan krijg je dermate veel restricties opgelegd door de organisatie dat je weer net zo snel bent als Ferrari en Porsche. Als je pech hebt ben je zelfs langzamer. Wat heeft het dan nog voor nut om een zo goed mogelijke auto te ontwikkelen? De beste, meeste vermakelijke en meest competitieve raceklasse die ik mij voor de geest kan halen was CART eind jaren 90. Twee bandenfabrikanten (Goodyear, Firestone), vijf constructeurs (Reynard, Lola, Swift, Penske, Eagle) vier motorleveranciers (Mercedes, Honda, Ford, Toyota) en talloze topcoureurs. Er waren zoveel verschillende chassis, motor en bandencombinaties dat heel veel verschillende rijders konden winnen en op verschillende circuits verschillende auto's boven kwamen drijven. Er waren races op super speedways, short ovals, stratencircuits, permanente circuits. Niemand kon domineren omdat de omstandigheden iedere race anders waren. Ik kijk die races nog steeds graag terug op YouTube. De huidige F1 is ver van dergelijk spektakel verwijderd. Wat in ieder geval geen oplossing is, is van de F1 een 'spec klasse' willen maken waarbij iedereen gelijk materiaal heeft. Vrijwel alle spec klasses zijn slaapverwekkend. Porsche Supercup, Formule 2 etc. [ Bericht 1% gewijzigd door Lokale_Notabele op 06-10-2020 16:13:21 ] | |
Ferry_76 | dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:45 |
https://www.autoweek.com/(...)for-1000-horsepower/ Vanaf 2023 mikken ze er wel op. Maar goed, 800, 900 of 1000 pk, het gaat erom dat we meer leveraciers krijgen ,interssantere races, en beter betaalbare motoren. | |
Ferry_76 | dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:48 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Ferry_76 op 06-10-2020 16:49:10 ] | |
Starflyer | dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:58 |
Ik weet dat Joe Saward af en toe aanschuift. | |
Starflyer | dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:00 |
900 pk in 2023, boven de 1000 pas later.
| |
Tarado | dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:30 |
beantherio | dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:51 |
Hadden we natuurlijk (feitelijk) al in de jaren 70. Het kan dus best. | |
Starflyer | dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:08 |
Naast de Ferrari en Renault motoren. Dus nog steeds meerdere fabrikanten. En de mogelijkheid voor nieuwe fabrikanten om toete treden. Daar wil je niet van af. | |
beantherio | dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:12 |
Dat zou ik ook niet willen zeggen, maar in de jaren 70 had je de situatie waarin er een leverancier was (Cosworth) die aan iedere partij die wilde een hele competitieve motor leverde. Dat gaf wel een hoop zekerheid aan de sport. | |
daNpy | dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:32 |
Het probleem is toch ook niet dat er 1 team technisch voorloopt, het probleem is dat de FIA (weer) zulke rare regels oplegt dat de andere teams ook achter blijven. | |
Peterselieman | dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:44 |
Weer een bos gekapt in Brazilië ... Die president is een ramp voor het land | |
daNpy | dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:00 |
Een circuit gebouwd door mensen die het nooit zullen kunnen bezoeken. Ligt er straks 350 dagen per jaar verlaten bij, net als de voetbalstadions na het WK ![]() | |
Lionheaad | dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:06 |
Zoiets als de voorvleugel die RB meer pijn deed dan Merc? | |
daNpy | dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:06 |
Juist. | |
Lionheaad | dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:14 |
FIA zou inderdaad ballen moeten tonen en zeggen: dit is het technische regelement n voor de komende 5 jaar. Als er iemand dan iets heel slims bedenkt, kopieert de rest het toch wel. Heeft het eerste team er hooguit 1 seizoen profijt van. Daarnaast beviel me die indycar race van 85 ronden wel. Lekker lang en meerdere pitstops nodig. En tanken moet terug. Geeft wat extra tactische dimensie aan de race. | |
mikieu | dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:36 |
Vind tanken niet zo spannend, gevaarlijk en vaak de keuze eerder te gaan tanken ipv inhalen. Ook daardoor weer grote snelheidsvershillen waardoor de inhaalacties meh zijn. Gewoon langer op een concept blijven, na een x aantal jaar zit het dan dicht bij elkaar. | |
Nieuwschierig | dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:18 |
Het vervelende is alleen dat je aan motoren weinig kunt zien en het vaak ook nog in de software verborgen zit. Je hoort vaak dat de Mercedes-motor harder loopt omdat de aangedreven hete deel van de turbo aan de andere kant van de motor zit dan het koude blazende deel maar blijkbaar hebben de andere motorbouwers dit nooit goed na kunnen maken. En motorontwikkeling is zo duur dat je ook niet elk jaar de regels kunt veranderen om het playing field weer te levellen. Dat is met vleugels, vering, diffusers en dat soort dingen toch makkelijker. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:15 |
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat. | |
Tarado | dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:45 |
eens maar de president wil het in Rio en z'n zoon is er meen ik ook bij betrokken dus er zal ook wel weer het nodige smeergeld inzitten, maar het zal nog wel even duren voor ze beginnen en misschien is de president dan alweer weg | |
VacaLoca | woensdag 7 oktober 2020 @ 08:52 |
8 graden en een spatje regen verwacht op zondag. Kan betekenen dat ze minder banden hoeven te sparen als een oma, of saaie 1 stoppers. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 7 oktober 2020 @ 10:49 |
Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT. Ik weet niet wat voor een bedreiging het voor Mercedes F1 is dat Daimler flink in de kosten wilt snijden. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 7 oktober 2020 @ 10:53 |
Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing: Maar niet echt serieus, meer slapstick vermakelijk. | |
Nattekat | woensdag 7 oktober 2020 @ 11:01 |
Zou wel weer echt des F1s zijn om weer een corrupt circuit op de kalender te zetten. Zelfs Bernie beschermde Interlagos. | |
daNpy | woensdag 7 oktober 2020 @ 11:30 |
Dan gaat Mercedes niet mee doen. Toch? | |
TagForce | woensdag 7 oktober 2020 @ 11:44 |
Stadium Super Trucks is een Amerikaanse serie die in het voorprogramma rijdt van een aantal Indycar en Supercars races in de VS en Australie. Opgezet door oud Indycar, NASCAR en Offroad coureur Robby Gordon. | |
Starflyer | woensdag 7 oktober 2020 @ 12:19 |
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen. Hopelijk is dat in Rio beter. | |
Tarado | woensdag 7 oktober 2020 @ 12:24 |
reken er maar niet op, Rio is een slag erger wat dat betreft maar Sao Paulo betaalt weinig tot niets voor F1 dus vandaar dat Liberty wel oren heeft naar een circuit dat er wel (veel) geld voor over heeft | |
Nattekat | woensdag 7 oktober 2020 @ 12:24 |
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het ![]() Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat. | |
Tarado | woensdag 7 oktober 2020 @ 12:30 |
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden | |
Nattekat | woensdag 7 oktober 2020 @ 12:38 |
Niet als het op zo'n manier gaat. Ik vind Saoedi Arabië ook al zo'n extreem achterlijk plan. | |
Nieuwschierig | woensdag 7 oktober 2020 @ 13:07 |
Het komt uit de koker van grote sport-marketingbureaus in de USA en Duitsland. In 2018 zijn de plannen al bekendgemaakt. | |
VacaLoca | woensdag 7 oktober 2020 @ 13:11 |
Met dat circuit bedoel je interlagos? | |
Nattekat | woensdag 7 oktober 2020 @ 13:12 |
Die in Rio. Interlagos is ![]() | |
Tarado | woensdag 7 oktober 2020 @ 13:13 |
mooi circuit maar qua faciliteiten enorm verouderd, daar zouden ze echt wat aan moeten doen | |
Nattekat | woensdag 7 oktober 2020 @ 13:40 |
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat. | |
Tarado | woensdag 7 oktober 2020 @ 13:41 |
ja dan is het gewoon over | |
Nattekat | woensdag 7 oktober 2020 @ 14:07 |
En dat dan voor een suf Tilkebaantje niets beter dan Sochi op een voormalig regenwoud, bekostigd door dubieuze constructies. | |
mikieu | woensdag 7 oktober 2020 @ 15:26 |
Merc:Van F1technical, deze user heeft al meerdere keren dingen weten te vertellen van Mercedes die waar bleken. | |
#ANONIEM | woensdag 7 oktober 2020 @ 17:08 |
Zou wel nice zijn als dit doorgaat. | |
beantherio | woensdag 7 oktober 2020 @ 18:28 |
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen. Maar Red Bull zou het ook in een apart bedrijf kunnen onderbrengen en dat bedrijf dan kosten laten doorrekenen richting RBR en AT zoals Honda dat deed. | |
Starflyer | woensdag 7 oktober 2020 @ 19:01 |
Klopt, de motoren vallen niet onder de budget cap. Dit geldt voor zowel de ontwikkeling als de aankoop van de motoren. De kosten van de motoren voor de teams zijn gelimiteerd tot 15 miljoen euro maar valt niet onder de budget cap. https://www.formula1.com/(...)FgBhDxjccMseCHO.html Sowieso heeft Mercedes de ontwikkeling van de motor ook in een apart bedrijf zitten (Mercedes AMG High Performance Powertrains) dat al sinds 1994 de Mercedes F1 motoren maakt. | |
Fer | donderdag 8 oktober 2020 @ 06:44 |
Daarom heeft het zelf produceren van de Honda motor alleen kans als de ontwikkelingen nu gestopt of flink geremd worden. Zoals je ziet blijft Mercedes ook volgas doorontwikkelen. Ze krijgen immers 45 miljoen van McLaren, Aston en Williams. En hun eigen team heeft na de budget cap ook geld over. Beste is na 2021 een kleine update en daarna bevriezen. | |
Rossdale | donderdag 8 oktober 2020 @ 08:38 |
Geen idee of het bij de uitzonderingen hoorde, maar klinkt wel logisch. Anders kunnen ze de motoren voor een euro aan Red Bull en AT verkopen, zodat beide teams meer geld over houden voor andere ontwikkelingen | |
opreis | donderdag 8 oktober 2020 @ 09:19 |
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu. | |
Tarado | donderdag 8 oktober 2020 @ 09:25 |
begrijpelijk en van mij hoeft het ook niet in bedenkelijke landen maar de F1 bazen denken daar niet onterecht anders over | |
Peterselieman | donderdag 8 oktober 2020 @ 10:53 |
Het beste is om andere fabrikanten iets ruimte te geven om hun motoren meer gelijkwaardig aan de Benz te maken | |
Metalfreak | donderdag 8 oktober 2020 @ 12:00 |
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment. | |
opgebaarde | donderdag 8 oktober 2020 @ 12:55 |
Het staat niet vast dat alleen electrisch rijden de toekomst heeft. Er wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling en verbetering van biobrandstoffen | |
Nieuwschierig | donderdag 8 oktober 2020 @ 12:59 |
De concurrentie in de ontwikkeling van motoren voor straatauto's is dermate hoog dat goed kan dat de F1 binnenkort met verouderde technieken aan het racen is. Daarom kun je ook beter steeds voor bijvoorbeeld 4 jaar een standaardmotor door een geïnteresseerde fabrikant laten leveren en voor de volgende 4 jaar een nieuwe tender uitschrijven met nieuwe specs | |
Fer | donderdag 8 oktober 2020 @ 15:48 |
De kleintjes zoals Aston Martin zouden wel willen, maar die hebben niet genoeg resources om op het huidige niveau te ontwikkelen. Als het om een simpele V8 ging deden ze wel mee. | |
Starflyer | donderdag 8 oktober 2020 @ 15:48 |
De leveranciers hebben zelf voor de formule gekozen, inclusief een verlenging tot en met 2025. Als ze er niet achter zouden staan, zouden ze dat niet gedaan hebben. Ik denk dan ook niet dat dat de reden van het vertrek van Honda is. De F1 is ambitieuzer dan Honda wat betreft CO2 neutraal willen zijn, onder andere door het gebruik van synthetische brandstoffen. Het zal vooral een kwestie van kosten zijn dat Honda is uitgestapt, al was dat ook de reden van de verlenging waar Honda ook mee ingestemd had. Het is duurder om een nieuwe motor te ontwikkelen dan de bestaande door te ontwikkelen. Sowieso las ik een interview met Ole Källenius waarin hij zegt dat hybride motoren de komende 10 jaar nog volop ontwikkeld gaan worden. | |
spectrumanalyser | donderdag 8 oktober 2020 @ 15:57 |
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving. niet alleen de brandstofmotor overigens, de brandstof zelf blijft ook in ontwikkeling. zie Mercedes/Petronas. de vooruitgang van batterij-pakketten daarentegen laat veel te wensen over. afgezien van een ander formaat batterij-cel is er weinig nieuws aan de zon. | |
beantherio | donderdag 8 oktober 2020 @ 17:18 |
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt. | |
Captain_Ghost | donderdag 8 oktober 2020 @ 17:33 |
Waterstof?.. | |
Starflyer | donderdag 8 oktober 2020 @ 18:05 |
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen. Voorbeelden zijn onder andere de Ultra Fast Carbon Electrode, cobalt-vrije lithium-ion batterijen en IBM zou zelfs in samenwerking met Mercedes een batterij met grondstoffen uit zeewater ontwikkelen die ook beter zou zijn dan een standaard Lithium-Ion batterij. | |
spectrumanalyser | donderdag 8 oktober 2020 @ 18:11 |
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet? EV's zijn stuk voor stuk gebaseerd op 18650 cellen. Er was laatst het formaat 21700 in het nieuws, men noemde dit een vooruitgang. | |
Starflyer | donderdag 8 oktober 2020 @ 18:12 |
Bio ≠ synthetisch | |
Starflyer | donderdag 8 oktober 2020 @ 18:21 |
Die eerste wel. Blijkbaar hebben ze een doorbraak gemaakt (die deze week in het nieuws was), waardoor ze zeggen in 2023 dit te kunnen produceren en de auto-industrie als belangrijke markt te zien. Uit het artikel:
| |
shiz | vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:41 |
Gewoon de drivers chili con carne laten eten een week lang en dan op dat gas rijden. ![]() | |
Starflyer | vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:04 |
Hamilton is er ook op tegen. https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/ | |
Metalfreak | vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:15 |
Wow, er is een dag gekomen dat ik het met Hamilton eens ben ![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:21 |
Gelijk heeft hij ![]() | |
Starflyer | vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:34 |
Geen Mercedes motoren voor de Red Bull teams in 2022. Ze hebben er de capaciteit niet voor aangezien ze nu al aan vier teams leveren. https://www.motorsportwee(...)-2022-engine-supply/ | |
shiz | vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:44 |
uhhuh. Zou ik ook zeggen. ![]() ![]() Zei Niki niet eens 'we moeten RBR Merc motoren leveren dan wordt het nog interessant' maar dat niemand bij Mercedes daar natuurlijk van wilde weten. ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:50 |
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden. | |
Lionheaad | vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:51 |
Dit wist iedreen eigenlijk al. Als ze aan RB en AT moeten leveren komen ze op 6 teams. Daar is die fabriek gewoon niet op ingericht. Williams heeft het contract met Merc pas verlengd Dan moet er ergens een hele grote zak geld vandaan komen. Daarnaast is dat 1 team minder. maar RB wil natuurlijk ook de AT mee gaat. Anders worden de kosten weer te hoog, gezien ze dan onderdelen 2 keer moeten ontwikkelen | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:54 |
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:57 |
Ik ben het eindelijk een keer roerend eens met dhr. Lewis: https://www.formule1.nl/n(...)-al-genoeg-circuits/ | |
Starflyer | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:05 |
Zie ook post #237 ![]() | |
Lionheaad | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:05 |
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:09 |
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen. | |
Starflyer | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:10 |
Kunnen ze minder onderdelen delen, zoals de achterwielophanging en zo. | |
Lionheaad | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:15 |
Simpel gezegd, ze kunnen nu onderdelen samen ontwikkelen. Stel dat de ontwikkeling van die onderdelen 1x 20 miljoen kost. Kost het nu voor allebei de teams dus maar 10 miljoen. Dat zou nu voor RB niet veel uitmaken, want toch geld zat. Maar straks is dat 10 miljoen extra, op een budget van 145 miljoen. Dat maakt ineens heel veel uit. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:19 |
Het wordt sowieso interessant om te zien hoe de F1 die budget cap denkt te kunnen gaan handhaven. Het WK Creatief Boekhouden kan beginnen. | |
Gruj0 | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:36 |
Dit idd. | |
Ferry_76 | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:38 |
https://www.autosport.com(...)-engine-deal-to-2025 Rijden in ieder geval met Mercedes tot en met 2025. Meende ook ergens gelezen te hebben dat de Mercs zelfs goedkoper zouden zijn dan de renault motoren. | |
Gruj0 | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:40 |
Williams heeft al eens met Renault motoren gereden toch? Ik denk niet dat er nu een reden is om met Renault motoren te rijden, zeker nu ze een andere eigenaar hebben. De reden dat Renault motoren werden overwogen was juist het budget van Williams. | |
Starflyer | vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:56 |
Waarom zou je überhaupt van de Mercedes motoren af willen als team? Zijn de beste motoren van het veld. | |
Starflyer | vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:18 |
Horner en Tost zeggen nu ook dat dat een no-go is. https://www.autosport.com(...)ould-use-same-engine | |
Gruj0 | vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:04 |
Inderdaad, zou wel een erg domme zet zijn van de nieuwe eigenaar. | |
Nattekat | vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:14 |
Er gaan verhalen rond dat Spa wel eens omgeven kan gaan worden door grind. Alle bochten van start tot Pouhon. | |
Fer | vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:19 |
Hoever komt dat grind als vanaf Pouhon met 290 erin gaat? Denk over de 3e rij toeschouwers. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:10 |
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. Nu worden fouten op Spa niet afgestraft omdat je simpelweg volgas over de uitloopstroken kunt rijden. Een klein kind had dit overigens van tevoren kunnen bedenken. Op een circuit als Paul Ricard is het helemaal onmogelijk om te crashen. Ik heb nog nooit zoveel asfalt bij elkaar gezien. Wie bedenkt zoiets? "wEl NEtJes bINneN dE lIjNtjeS blIjVEn RiJDEn, h0Or" | |
Gruj0 | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:15 |
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:31 |
Waarom wil je dat niet? | |
Gruj0 | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:32 |
Dan loop je vast en is het over en uit. En dat grind spat alle kanten op, dus (V)SC's om die rommel op te ruimen als het op de baan is gekomen. | |
opreis | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:37 |
Ongelofelijk, hoe krijg je het je toetsenboord uit. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:42 |
Ongelofelijk zelfs, wow. Inderdaad een heel controversieel standpunt wat ik hier gedeponeerd heb. Hopelijk kom je nog in slaap vanavond. | |
Gruj0 | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:46 |
Er zijn maar 20 bolides. Wanneer er een paar uitvallen door het grind is er niks meer aan de race. Geen ophouders, niks. | |
Hyperdude | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:47 |
Leave Spa alone. ![]() | |
mikieu | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:50 |
Grosjean is het niet met je eens ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:58 |
Het circuit zou juist weer in oude glorie hersteld worden mocht dit daadwerkelijk gebeuren. Jij vindt het positief dat fouten niet afgestraft worden? Ik kan me nog dat gevecht tussen Kimi en Lewis herinneren op Spa 2008. Dat was echt lachwekkend. Ze reden meer naast de baan dan erop. Waar zit je dan nog naar te kijken? Zo kan ik ook F1 rijden. [ Bericht 20% gewijzigd door Lokale_Notabele op 09-10-2020 19:12:51 ] | |
opreis | vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:03 |
De baan waar de meest recente dode is gevallen wil je nog een tandje onveiliger hebben. | |
Peterselieman | vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:08 |
ja, maar op een veilige manier. een strookje gras naast de racelijn bij de meeste bochten. Eau Rouge Raidillon moet gewoon asfalt blijven. Coureurs moeten bij een uitstapje niet direct de baan weer op kunnen rijden. Dat was idd lachwekkend, maar geen maatstaf. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:11 |
Dit is wel een hele onnozele opmerking. Het dodelijke ongeval van Hubert werd juist veroorzaakt doordat Correa vol over de geasfalteerde uitloopstrook reed. Als daar grind had gelegen had Hubert nu nog geleefd. | |
potjecreme | vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:16 |
Nou liever zo vaak naast de baan en een gevecht dan treintje rijden kijken. | |
opgebaarde | vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:34 |
Dus gravel is veiliger dan een effen ondergrond? | |
Lionheaad | vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:40 |
Goed idee. Dan vliegen ze letterlijk de baan af.... | |
Tocadisco | zaterdag 10 oktober 2020 @ 06:58 |
Dat wordt in de praktijk eigenlijk ook alleen maar gebruikt om in een brandstofcel elektriciteit op te wekken voor een elektrische motor. | |
Gruj0 | zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:32 |
Waarom rijdt hij nog rond? ![]() Niet buiten de tracks rijden. Of anders paaltjes plaatsen. Buiten de paaltjes om of in de paaltjes is dan een aantal seconden straf. [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 10-10-2020 09:44:34 ] | |
Tinos85 | zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:01 |
Via YouTube de race van 2011 op de Nurburgring te kijken, toch bijzonder om te zien dat ze onder een gele vlag een auto met een kraan uit de grindbak halen ![]() | |
vosss | zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:29 |
Dat leerde ze pas in 2015 dat dat niet zo heel handig was. Too little too late. RIP Jules ![]() | |
vosss | zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:29 |
Aan de andere kant, die domme zak had gewoon niet zo hard moeten rijden toen ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:05 |
De FIA heeft de regels goedgekeurd om "reverse engineering" (zoals door Racing Point) in de toekomst te voorkomen: https://www.racefans.net/(...)engineering-in-2021/ | |
VacaLoca | zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:08 |
Ja hoor, alle regen uit de voorspelling voor morgen. Weer geen regenrace. | |
beantherio | maandag 12 oktober 2020 @ 22:45 |
Ross Brawn denkt dat Honda nog wel terug komt. ![]() | |
opreis | dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:29 |
Kan toch? Is nog steeds actief in andere motorsporten en is ook al eens terug gekomen in de F1. De vraag is alleen of het zo snel is, hangt er vooral af van wat voor motorregels ze kiezen. | |
Tarado | dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:31 |
RichardHammond | donderdag 15 oktober 2020 @ 20:33 |
Kwam gisteravond laat Robert Doornbos tegen bij een benzinestation. Had eerst niet eens in de gaten dat hij het was. Vond het al vreemd dat een Taycan bij de benzinepomp naar binnen dook. Bij het afrekenen maakte ik nog een slecht grapje, maar kon een minzaam lachje vanaf. ![]() | |
Rianne84 | donderdag 15 oktober 2020 @ 20:58 |
Vertel dan even je slechte grap ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 15 oktober 2020 @ 21:04 |
Toffe gozer. Robert Doornbos heb ik in Utrecht ontmoet op een beurs. Op de foto gegaan voor een donatie aan het Prinses Máxima Centrum. | |
RichardHammond | donderdag 15 oktober 2020 @ 23:12 |
Zeg wel grapje, maar was eigenlijk meer opmerking. Waren best wel veel mensen en niemand herkende hem. Hij rekende voor mij af en toen floepte er bij mij iets uit van: "Hoi Robert, volgens mij kent niemand jou in Rotterdam". Was echt oprecht verbaasd dat niemand hem herkende. Nice. Flitste nog even door mijn hoofd, maar vriendin zat nog in de auto en volgens mij had Robert haast. Volgens mij is het een aardige kerel. | |
fathank | vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:25 |
Porsche Taycan ![]() | |
Dauthi | vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:25 |
Verhalen? Spa Francorchamps investeert de komende 10 jaar 80 miljoen euro om het circuit te vernieuwen voor onder andere de Motogp die terug moet keren. Nieuwe tribunes en weg met de uitloopstroken voor grind. Wel wordt bij Eau Rouge meer ruimte gemaakt om crashes zoals die van Hubert te voorkomen. Het is geen verhaal, het is een gepland feit, de planning is afgerond, de financiering is rond, en men gaat er mee aan de slag. https://www.motorsport.co(...)raps/4888499/?nrt=54 | |
Dauthi | vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:29 |
Nee, ze hebben nooit gehandhaafd dat coureurs gele vlaggen negeerden, en toen reed Bianchi zichzelf vakkundig dood. En daarom krijgen we nu 10 ronde lang een nutteloze SC wanneer een auto al naast de kraan staat bij het gat in de vangrail. Hoe bedoel je een te late overreactie op een situatie toepassen. En de FIA heeft er nog steeds niets van geleerd want het handhaven van het regelement en zeker wanneer het gaat om veiligheid is zo arbitrair als het maar zijn kan. | |
Nattekat | vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:37 |
Je reageert op een post van een week oud ![]() | |
Dauthi | vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:40 |
![]() ![]() | |
NaturalScience | vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:33 |
Dank. ![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:48 |
Pirelli is klaar voor de bandentest in Portimao: https://www.motorsport.co(...)ic_campaign=widget-1 | |
Rianne84 | vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:54 |
Weeronline voorspelt nu een raceweekend met regen. Droog weer met een zonnetje dus confirmed. | |
rubbereend | vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:35 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:17 |
Vind ik niet. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:41 |
Nou, ik ben erg onder de indruk van je argumenten. Fijne dag verder. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:42 |
Gezien het feit dat ik jouw argumenten heb weggelaten in mijn quote, geldt dat andersom ook. ![]() |