Stadium Super Trucks is een Amerikaanse serie die in het voorprogramma rijdt van een aantal Indycar en Supercars races in de VS en Australie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing:
Maar niet echt serieus, meer slapstick vermakelijk.
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:01 schreef Nattekat het volgende:
Zou wel weer echt des F1s zijn om weer een corrupt circuit op de kalender te zetten.
Zelfs Bernie beschermde Interlagos.
reken er maar niet op, Rio is een slag erger wat dat betreft maar Sao Paulo betaalt weinig tot niets voor F1 dus vandaar dat Liberty wel oren heeft naar een circuit dat er wel (veel) geld voor over heeftquote:
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik hetquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.
Hopelijk is dat in Rio beter.
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behoudenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het
Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Niet als het op zo'n manier gaat. Ik vind Saoedi Arabië ook al zo'n extreem achterlijk plan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
Het komt uit de koker van grote sport-marketingbureaus in de USA en Duitsland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat.
Met dat circuit bedoel je interlagos?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het
Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Die in Rio. Interlagos isquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Met dat circuit bedoel je interlagos?
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
mooi circuit maar qua faciliteiten enorm verouderd, daar zouden ze echt wat aan moeten doen
ja dan is het gewoon overquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.
Van F1technical, deze user heeft al meerdere keren dingen weten te vertellen van Mercedes die waar bleken.quote:Mudflap
5 Quote
Post 06 Oct 2020, 12:50
I got word that Mercedes have been developing a new intake concept for the last year which will be ready for the start of 2021 and is expected to bring a good step in performance.
The new architecture will be visibly different and the engine cover will have to be compromised slightly to accommodate it but the aero loss is said to be small compared to the power gained.
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT.
https://www.formula1.com/(...)FgBhDxjccMseCHO.htmlquote:The cost of purchasing a customer engine supply deal – which has been capped at ¤15m per season – as well as flight and hotel costs for race and testing travel do not count.
Geen idee of het bij de uitzonderingen hoorde, maar klinkt wel logisch. Anders kunnen ze de motoren voor een euro aan Red Bull en AT verkopen, zodat beide teams meer geld over houden voor andere ontwikkelingenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.
Maar Red Bull zou het ook in een apart bedrijf kunnen onderbrengen en dat bedrijf dan kosten laten doorrekenen richting RBR en AT zoals Honda dat deed.
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
begrijpelijk en van mij hoeft het ook niet in bedenkelijke landen maar de F1 bazen denken daar niet onterecht anders overquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.
Het beste is om andere fabrikanten iets ruimte te geven om hun motoren meer gelijkwaardig aan de Benz te makenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 06:44 schreef Fer het volgende:
Daarom heeft het zelf produceren van de Honda motor alleen kans als de ontwikkelingen nu gestopt of flink geremd worden.
Zoals je ziet blijft Mercedes ook volgas doorontwikkelen. Ze krijgen immers 45 miljoen van McLaren, Aston en Williams. En hun eigen team heeft na de budget cap ook geld over.
Beste is na 2021 een kleine update en daarna bevriezen.
Het staat niet vast dat alleen electrisch rijden de toekomst heeft. Er wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling en verbetering van biobrandstoffenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De concurrentie in de ontwikkeling van motoren voor straatauto's is dermate hoog dat goed kan dat de F1 binnenkort met verouderde technieken aan het racen is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De kleintjes zoals Aston Martin zouden wel willen, maar die hebben niet genoeg resources om op het huidige niveau te ontwikkelen. Als het om een simpele V8 ging deden ze wel mee.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De leveranciers hebben zelf voor de formule gekozen, inclusief een verlenging tot en met 2025. Als ze er niet achter zouden staan, zouden ze dat niet gedaan hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
Waterstof?..quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.
niet alleen de brandstofmotor overigens, de brandstof zelf blijft ook in ontwikkeling. zie Mercedes/Petronas.
de vooruitgang van batterij-pakketten daarentegen laat veel te wensen over. afgezien van een ander formaat batterij-cel is er weinig nieuws aan de zon.
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.
Voorbeelden zijn onder andere de Ultra Fast Carbon Electrode, cobalt-vrije lithium-ion batterijen en IBM zou zelfs in samenwerking met Mercedes een batterij met grondstoffen uit zeewater ontwikkelen die ook beter zou zijn dan een standaard Lithium-Ion batterij.
Bio ≠ synthetischquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Die eerste wel. Blijkbaar hebben ze een doorbraak gemaakt (die deze week in het nieuws was), waardoor ze zeggen in 2023 dit te kunnen produceren en de auto-industrie als belangrijke markt te zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?
EV's zijn stuk voor stuk gebaseerd op 18650 cellen. Er was laatst het formaat 21700 in het nieuws, men noemde dit een vooruitgang.
quote:The technology is also said to be easily recyclable and eco-disposable at the end of its lifecycle, with NAWA estimating that the technology could reduce could reduce the CO2 footprint of a lithium battery cell by as much as 60 per cent.
One of the key markets for the technology is expected to be the automotive sector, which currently accounts for 75 per cent of lithium-ion battery production. The company claims that an advanced lithium-ion battery with an Ultra Fast Carbon Electrode could double the kWh stored, meaning EVs could draw on more power to go further, or faster, making 1,000km ranges commonplace in a mass market for EVs. Charging time could be reduced to as little as five minutes for an 80 per cent charge, while battery lifecycle could be improved by a factor of up to five, it added.
Hamilton is er ook op tegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:07 schreef Nattekat het volgende:
En dat dan voor een suf Tilkebaantje niets beter dan Sochi op een voormalig regenwoud, bekostigd door dubieuze constructies.
Wow, er is een dag gekomen dat ik het met Hamilton eens benquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton is er ook op tegen.
https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Gelijk heeft hijquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton is er ook op tegen.
https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Williams heeft het contract met Merc pas verlengdquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Zie ook post #237quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben het eindelijk een keer roerend eens met dhr. Lewis:
https://www.formule1.nl/n(...)-al-genoeg-circuits/
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.
Kunnen ze minder onderdelen delen, zoals de achterwielophanging en zo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Simpel gezegd, ze kunnen nu onderdelen samen ontwikkelen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Dit idd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het wordt sowieso interessant om te zien hoe de F1 die budget cap denkt te kunnen gaan handhaven. Het WK Creatief Boekhouden kan beginnen.
https://www.autosport.com(...)-engine-deal-to-2025quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Williams heeft al eens met Renault motoren gereden toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
https://www.autosport.com(...)-engine-deal-to-2025
Rijden in ieder geval met Mercedes tot en met 2025. Meende ook ergens gelezen te hebben dat de Mercs zelfs goedkoper zouden zijn dan de renault motoren.
Horner en Tost zeggen nu ook dat dat een no-go is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
https://www.autosport.com(...)ould-use-same-enginequote:However, the current business model is built around the two teams sharing technology, such as gearboxes and associated rear suspension.
"I think it's very much a two-for-one scenario," said Horner. "So due to the synergy projects, due to the integration of the drivetrain, then it's inconceivable to think that the two teams could operate on different power units.
"That introduces all kinds of complexities particularly with IP etc, from the different suppliers. So it will be way from ideal to have both teams on different power unit solutions."
AlphaTauri boss Franz Tost agreed that the two teams have to continue to share a power supplier, with the Faenza outfit having now closed its gearbox department.
"We don't want to use a different power unit to what Red Bull Racing is using because we want to continue with the synergy process," said the Austrian.
"I don't want that we at AlphaTauri start once more designing our own gearbox, the complete rear suspension, that kind of stuff. We have a very close cooperation with Red Bull Technology, and we want to continue with them, and definitely want to have the same engine."
Inderdaad, zou wel een erg domme zet zijn van de nieuwe eigenaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef Starflyer het volgende:
Waarom zou je überhaupt van de Mercedes motoren af willen als team?
Zijn de beste motoren van het veld.
Hoever komt dat grind als vanaf Pouhon met 290 erin gaat? Denk over de 3e rij toeschouwers.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Er gaan verhalen rond dat Spa wel eens omgeven kan gaan worden door grind. Alle bochten van start tot Pouhon.
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. Nu worden fouten op Spa niet afgestraft omdat je simpelweg volgas over de uitloopstroken kunt rijden. Een klein kind had dit overigens van tevoren kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Er gaan verhalen rond dat Spa wel eens omgeven kan gaan worden door grind. Alle bochten van start tot Pouhon.
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. Nu worden fouten op Spa niet afgestraft omdat je simpelweg volgas over de uitloopstroken kunt rijden. Een klein kind had dit overigens van tevoren kunnen bedenken.
Op een circuit als Paul Ricard is het helemaal onmogelijk om te crashen. Ik heb nog nooit zoveel asfalt bij elkaar gezien. Wie bedenkt zoiets? "wEl NEtJes bINneN dE lIjNtjeS blIjVEn RiJDEn, h0Or"
Waarom wil je dat niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones.
Dan loop je vast en is het over en uit.quote:
Ongelofelijk, hoe krijg je het je toetsenboord uit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. Nu worden fouten op Spa niet afgestraft omdat je simpelweg volgas over de uitloopstroken kunt rijden. Een klein kind had dit overigens van tevoren kunnen bedenken.
Op een circuit als Paul Ricard is het helemaal onmogelijk om te crashen. Ik heb nog nooit zoveel asfalt bij elkaar gezien. Wie bedenkt zoiets? "wEl NEtJes bINneN dE lIjNtjeS blIjVEn RiJDEn, h0Or"
Ongelofelijk zelfs, wow. Inderdaad een heel controversieel standpunt wat ik hier gedeponeerd heb. Hopelijk kom je nog in slaap vanavond.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Ongelofelijk, hoe krijg je het je toetsenboord uit.
Grosjean is het niet met je eensquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones.
Het circuit zou juist weer in oude glorie hersteld worden mocht dit daadwerkelijk gebeuren. Jij vindt het positief dat fouten niet afgestraft worden?quote:
ja, maar op een veilige manier. een strookje gras naast de racelijn bij de meeste bochten. Eau Rouge Raidillon moet gewoon asfalt blijven. Coureurs moeten bij een uitstapje niet direct de baan weer op kunnen rijden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het circuit zou juist weer in oude glorie hersteld worden mocht dit daadwerkelijk gebeuren. Jij vindt het positief dat fouten niet afgestraft worden?
Dat was idd lachwekkend, maar geen maatstaf.quote:Ik kan me nog dat gevecht tussen Kimi en Lewis herinneren op Spa 2008. Dat was echt lachwekkend. Ze reden meer naast de baan dan erop. Waar zit je dan nog naar te kijken? Zo kan ik ook F1 rijden.
Dit is wel een hele onnozele opmerking. Het dodelijke ongeval van Hubert werd juist veroorzaakt doordat Correa vol over de geasfalteerde uitloopstrook reed. Als daar grind had gelegen had Hubert nu nog geleefd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:03 schreef opreis het volgende:
De baan waar de meest recente dode is gevallen wil je nog een tandje onveiliger hebben.
Nou liever zo vaak naast de baan en een gevecht dan treintje rijden kijken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het circuit zou juist weer in oude glorie hersteld worden mocht dit daadwerkelijk gebeuren. Jij vindt het positief dat fouten niet afgestraft worden?
Ik kan me nog dat gevecht tussen Kimi en Lewis herinneren op Spa 2008. Dat was echt lachwekkend. Ze reden meer naast de baan dan erop. Waar zit je dan nog naar te kijken? Zo kan ik ook F1 rijden.
Dus gravel is veiliger dan een effen ondergrond?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit is wel een hele onnozele opmerking. Het dodelijke ongeval van Hubert werd juist veroorzaakt doordat Correa vol over de geasfalteerde uitloopstrook reed. Als daar grind had gelegen had Hubert nu nog geleefd.
Goed idee. Dan vliegen ze letterlijk de baan af....quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones.
Dat wordt in de praktijk eigenlijk ook alleen maar gebruikt om in een brandstofcel elektriciteit op te wekken voor een elektrische motor.quote:
Waarom rijdt hij nog rond?quote:
Niet buiten de tracks rijden. Of anders paaltjes plaatsen. Buiten de paaltjes om of in de paaltjes is dan een aantal seconden straf.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:40 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Goed idee. Dan vliegen ze letterlijk de baan af....
Dat leerde ze pas in 2015 dat dat niet zo heel handig was. Too little too late. RIP Julesquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 10:01 schreef Tinos85 het volgende:
Via YouTube de race van 2011 op de Nurburgring te kijken, toch bijzonder om te zien dat ze onder een gele vlag een auto met een kraan uit de grindbak halen
Kan toch? Is nog steeds actief in andere motorsporten en is ook al eens terug gekomen in de F1. De vraag is alleen of het zo snel is, hangt er vooral af van wat voor motorregels ze kiezen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef beantherio het volgende:
Ross Brawn denkt dat Honda nog wel terug komt.
Vertel dan even je slechte grapquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:33 schreef RichardHammond het volgende:
Kwam gisteravond laat Robert Doornbos tegen bij een benzinestation. Had eerst niet eens in de gaten dat hij het was. Vond het al vreemd dat een Taycan bij de benzinepomp naar binnen dook. Bij het afrekenen maakte ik nog een slecht grapje, maar kon een minzaam lachje vanaf.
Toffe gozer. Robert Doornbos heb ik in Utrecht ontmoet op een beurs. Op de foto gegaan voor een donatie aan het Prinses Máxima Centrum.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:33 schreef RichardHammond het volgende:
Kwam gisteravond laat Robert Doornbos tegen bij een benzinestation. Had eerst niet eens in de gaten dat hij het was. Vond het al vreemd dat een Taycan bij de benzinepomp naar binnen dook. Bij het afrekenen maakte ik nog een slecht grapje, maar kon een minzaam lachje vanaf.
Zeg wel grapje, maar was eigenlijk meer opmerking. Waren best wel veel mensen en niemand herkende hem. Hij rekende voor mij af en toen floepte er bij mij iets uit van: "Hoi Robert, volgens mij kent niemand jou in Rotterdam". Was echt oprecht verbaasd dat niemand hem herkende.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:58 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Vertel dan even je slechte grap
Nice. Flitste nog even door mijn hoofd, maar vriendin zat nog in de auto en volgens mij had Robert haast. Volgens mij is het een aardige kerel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Toffe gozer. Robert Doornbos heb ik in Utrecht ontmoet op een beurs. Op de foto gegaan voor een donatie aan het Prinses Máxima Centrum.
Verhalen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Er gaan verhalen rond dat Spa wel eens omgeven kan gaan worden door grind. Alle bochten van start tot Pouhon.
Nee, ze hebben nooit gehandhaafd dat coureurs gele vlaggen negeerden, en toen reed Bianchi zichzelf vakkundig dood.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 10:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat leerde ze pas in 2015 dat dat niet zo heel handig was. Too little too late. RIP Jules
Je reageert op een post van een week oudquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Verhalen?
Spa Francorchamps investeert de komende 10 jaar 80 miljoen euro om het circuit te vernieuwen voor onder andere de Motogp die terug moet keren.
Nieuwe tribunes en weg met de uitloopstroken voor grind. Wel wordt bij Eau Rouge meer ruimte gemaakt om crashes zoals die van Hubert te voorkomen.
Het is geen verhaal, het is een gepland feit, de planning is afgerond, de financiering is rond, en men gaat er mee aan de slag.
https://www.motorsport.co(...)raps/4888499/?nrt=54
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert op een post van een week oud
Dank.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
donatie aan het Prinses Máxima Centrum.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Verhalen?
Spa Francorchamps investeert de komende 10 jaar 80 miljoen euro om het circuit te vernieuwen voor onder andere de Motogp die terug moet keren.
Nieuwe tribunes en weg met de uitloopstroken voor grind. Wel wordt bij Eau Rouge meer ruimte gemaakt om crashes zoals die van Hubert te voorkomen.
Het is geen verhaal, het is een gepland feit, de planning is afgerond, de financiering is rond, en men gaat er mee aan de slag.
https://www.motorsport.co(...)raps/4888499/?nrt=54
Vind ik niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
... de vergelijking gaat mank...
Nou, ik ben erg onder de indruk van je argumenten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |