SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Ik dacht dat dat een feit van algemene bekendheid was. Zie bijvoorbeeld dit artikel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik beschuldig niemand bij naam, jij wel, dan is het aan jou om dat aan te tonen, toch?Je bedoelt dat het geweld is om het geweld en niet met een politiek motief?quote:Ik denk dat het opportunisme is, misdadig opportunisme, en geen ideologische achtergrond heeft als het om plundering en diefstal gaat. En dat het weinig tot niets met BLM of "Antifa" te maken heeft.Oké, verbaast me niets. Ik heb het idee dat beide kanten elkaar in een kwaad daglicht proberen te stellen. Denk bijvoorbeeld een Jussie Smollett.quote:PS: Het is wel gedocumenteerd dat rechtse activisten vernielingen aanrichten, met name in Minneapolis in een poging om BLM te framen[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Maar het feit dat Trump nu geen campagne meer kan voeren door in zaaltjes te schreeuwen naar klapvee zal niet goed uitkomen denk ik. Net als dat hij geen kans meer krijgt zo om Biden in een debat nog te vloeren.
Hij moet dan hopen dat veel mensen hem nu zo zielig vinden dat hij sympathy votes krijgt ofzo![]()
OK, en waar haal jij het feit vandaan dat Antifa betrokken is uit dat artikel? Dat iemand beweert dat het Antifa was maakt het waar? Zo werken feiten niet, he? Dat is een mening.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een feit van algemene bekendheid was. Zie bijvoorbeeld dit artikel.
[..]
Je bedoelt dat het geweld is om het geweld en niet met een politiek motief?
[..]
Oké, verbaast me niets. Ik heb het idee dat beide kanten elkaar in een kwaad daglicht proberen te stellen. Denk bijvoorbeeld een Jussie Smollett.
Ja, geweld om geweld te plegen, is dat vergezocht dan? Alsof dat hier in Europa niet geregeld voorkomt. Zie ook de rellen en plunderingen in London niet zo lang geleden, de meeste daders van plundering bleken achteraf uit de middenklasse te komen die wat gratis wilden hebben.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 13:50:35 ]![]()
Het is een redelijk bekend groepje geworden sinds de Floyd-protesten. Ook hier zijn ze vrij bekend binnen de extreemrechtse apocalypsedenkers, milities vormen is hun natte droom. Op de FP post iemand al jaren met een avatar van Proud Boys.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:22 schreef Hexagon het volgende:
Voor de Proud Boys overigens geweldige reclame. Ik had nog nooit van ze gehoord.Incelfrikandel![]()
Wie dacht ook dat de kans heel klein is dat ze elkaar aangestoken hebben, op basis van de afstandelijke verstandhouding tussen de twee.![]()
Ik heb het daar niet over Antifa maar over links in het algemeen. Dus ik bedoel ermee te zeggen dat zowel links probeert om rechts in een kwaad daglicht te stellen als andersom. Maar wat Antifa en BLM betreft, zie mijn link in de post waarop je reageert.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
OK, en waar haal jij het feit vandaan dat Antifa betrokken is uit dat artikel? Dat iemand beweert dat het Antifa was maakt het waar? Zo werken feiten niet, he? Dat is een mening.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Maar je zegt dat het "links" is gebaseert op....iemands mening die claimt dat het de "extreme left" is. En daarmee ook gelijk iedereen aanwezig zo categoriseert.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb het daar niet over Antifa maar over links in het algemeen. Dus ik bedoel ermee te zeggen dat zowel links probeert om rechts in een kwaad daglicht te stellen als andersom. Maar wat Antifa en BLM betreft, zie mijn link in de post waarop je reageert.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 13:53:01 ]![]()
Ik las elders weer:quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:55 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Scroll even door bovenstaande tweet!ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Doel je op mijn link? In dat artikel staat onder meer dit: "According to a recent survey by Princeton University, 637 riots broke out in the United States between May 26 and Sept. 12, with 91 percent attributed to the Black Lives Matter movement." Het enige wat ik beweer, is dat rechts geen monopolie heeft op geweld. Links doet daar net zo goed aan mee.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar je zegt dat het "links" is gebaseert op....iemands mening die claimt dat het de "extreme left" is. En daarmee ook gelijk iedereen aanwezig zo categoriseert.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Abbott doet zijn best om te zorgen dat zo min mogelijk mensen stemmen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er is er altijd minstens een in de lucht van die toestellen want anders is het nogal nutteloos om ze te hebben.quote:![]()
Thx voor de aanvulling!quote:
Tis niet bij te houden al het nieuws ...en de speculaties.
Nog 33 dagen tot 4 november en mogelijke duidelijkheid.![]()
Precies.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is er altijd minstens een in de lucht van die toestellen want anders is het nogal nutteloos om ze te hebben.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ik wilde je deze niet nog onthouden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:39 schreef Selqae het volgende:
[..]
Ze noemen zichzelf geen western supremacists maar western chauvinists, daarnaast zijn er complete afdelingen door het hele land waar geen blanke te bekennen is en bijvoorbeeld bestaan voor 100%uit latino's zoals in Miami.
Huidskleur speelt totaal geen rol bij die groep.
In the 2010 United States Census, 50.5 million Americans (16.3% of the total population) listed themselves as ethnically Hispanic or Latino. Of those, 53.0% (26.7 million) self-identified as racially white. The remaining respondents listed their races as: some other race 36.7%, two or more races (multiracial) 6.0%, Black or African American 2.5%, American Indian and Alaska Native 1.4%, Asian 0.4%, and Native Hawaiian or other Pacific Islander 0.1%.
Bron
Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?![]()
Lijkt me wel. Als meer dan de helft van zwarten of aziaten zich als blank identificeert zijn het toch nog steeds zwarten en aziaten?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:10 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Ik wilde je deze niet nog onthouden.
In the 2010 United States Census, 50.5 million Americans (16.3% of the total population) listed themselves as ethnically Hispanic or Latino. Of those, 53.0% (26.7 million) self-identified as racially white. The remaining respondents listed their races as: some other race 36.7%, two or more races (multiracial) 6.0%, Black or African American 2.5%, American Indian and Alaska Native 1.4%, Asian 0.4%, and Native Hawaiian or other Pacific Islander 0.1%.
Bron
Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?
Straks krijg je ook nog mensen van 2 meter die zich identificeren als lilliputters en zwakbegaafden die zich identificeren als hoogbegaafden.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Ah, Trump.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:13 schreef Federer-fan het volgende:
zwakbegaafden die zich identificeren als hoogbegaafden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Maar we hebben het hier dus over mensen van vooral Europese afkomst. Niet zwarten of Aziaten die vinden dat ze blank zijn. Wie zijn wij dan om ze te vertellen dat die afkomst niet telt?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Als meer dan de helft van zwarten of aziaten zich als blank identificeert zijn het toch nog steeds zwarten en aziaten?
Straks krijg je ook nog mensen van 2 meter die zich identificeren als lilliputters en zwakbegaafden die zich identificeren als hoogbegaafden.![]()
Maar het zijn mensen met in belangrijke mate Spaanse roots. Zijn Spanjaarden niet blank? Het zal me eerlijk gezegd niet echt uit maken, maar ook hier is het niet zwart-wit, maar vele tinten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Als meer dan de helft van zwarten of aziaten zich als blank identificeert zijn het toch nog steeds zwarten en aziaten?
Straks krijg je ook nog mensen van 2 meter die zich identificeren als lilliputters en zwakbegaafden die zich identificeren als hoogbegaafden.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Wist niet dat die zwakbegaafd was. Knap dat hij dan toch president is geworden.quote:Oké, alleen je vroeg: "Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?"quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:19 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Maar we hebben het hier dus over mensen van vooral Europese afkomst. Niet zwarten of Aziaten die vinden dat ze blank zijn. Wie zijn wij dan om ze te vertellen dat het die afkomst niet telt?
Als je had gevraagd: "Als meer dan de helft van een niet-zwarte en niet-aziatische bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?" dan had ik waarschijnlijk nee gezegd.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Klopt, maar de vraag was: "Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?"quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar het zijn mensen met in belangrijke mate Spaanse roots. Zijn Spanjaarden niet blank? Het zal me eerlijk gezegd niet echt uit maken, maar ook hier is het niet zwart-wit, maar vele tinten.
Zie mijn vorige post.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Semantiek.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wist niet dat die zwakbegaafd was. Knap dat hij dan toch president is geworden.
[..]
Oké, alleen je vroeg: "Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?"
Als je had gevraagd: "Als meer dan de helft van een niet-zwarte en niet-aziatische bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?" dan had ik waarschijnlijk nee gezegd.
Feit is gewoon dat meer dan de helft van de Amerikaanse latino's zichzelf als etnisch blank zien en het dus prima mogelijk is dat de Proud Boys vol zit met white supremacist latino's. Dat ze een dogwhistle als 'chauvinist supremacists' hanteren doet daar niks aan af.
Next.![]()
Mja, fair enough, maar dat grijpt in op etniciteit. Zoals kun je spreekwoordelijk blanke negers kunt hebben al weet ik niet hoe houdbaar dat is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, maar de vraag was: "Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?"
Zie mijn vorige post.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Tegenwoordig kan er veel. Man mannen die zichzelf als vrouw identificeren of andersom kijken ook nog maar weinigen op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, fair enough, maar dat grijpt in op etniciteit. Zoals kun je spreekwoordelijk blanke negers kunt hebben al weet ik niet hoe houdbaar dat is.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |