abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:38:50 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195401959
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:11 schreef Petpampim het volgende:
Ik vermoed dat het niet zo gek veel uitmaakt of Jos Nicky wel of niet kon zien liggen van die afstand. Mocht de rechtbank namelijk vaststellen dat dat inderdaad niet mogelijk was, wat zegt dat dan? Dat is nog steeds geen bewijs voor hetgeen hem verweten wordt. Het haalt slechts zijn versie van verhaal onderuit. Maar dan blijven er nog steeds alternatieve scenario's over die het OM niet kan ontkrachten.
Dan zegt dat hij wist dat Nicky daar lag want hij heeft wel aan hem gezeten heeft ie toegegeven.

Hoe wist hij dat Nicky daar lag dan 30 meter achter de graan tussen de dennenbomen

Ook de spuug DNA van Jos is in de onderbroek van Nicky aangetroffen

Als de rechtbank kan bewijzen dat hij nooit Nicky heeft kunnen zien liggen dan is de zaak klaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195401982
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:11 schreef Petpampim het volgende:
Ik vermoed dat het niet zo gek veel uitmaakt of Jos Nicky wel of niet kon zien liggen van die afstand. Mocht de rechtbank namelijk vaststellen dat dat inderdaad niet mogelijk was, wat zegt dat dan? Dat is nog steeds geen bewijs voor hetgeen hem verweten wordt. Het haalt slechts zijn versie van verhaal onderuit. Maar dan blijven er nog steeds alternatieve scenario's over die het OM niet kan ontkrachten.
De rechtbank kan het niet vaststellen, tenzij er fotos zijn van de exacte locatie waar Jos gestaan zou hebben toen hij naar eigen zeggen het lijk heeft zien liggen.

Die zijn er niet.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:42:28 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195402007
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De rechtbank kan het niet vaststellen, tenzij er fotos zijn van de exacte locatie waar Jos gestaan zou hebben toen hij naar eigen zeggen het lijk heeft zien liggen.

Die zijn er niet.
Dat kan Jos zelf wel zeggen, van geen enkele locatie op het fietspad kon je achter het graan kijken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195402285
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat kan Jos zelf wel zeggen, van geen enkele locatie op het fietspad kon je achter het graan kijken
Blijkbaar wel.

Hij heeft al aangegeven hoe het is gegaan qua wat en hoe en vanaf waar hij iets zag.
Verder hoeft hij daar helemaal niets meer over te zeggen.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:03:00 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195402320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.

Hij heeft al aangegeven hoe het is gegaan qua wat en hoe en vanaf waar hij iets zag.
Verder hoeft hij daar helemaal niets meer over te zeggen.
Nou dan moet de rechtbank bewijzen dat dit niet kon, lijkt me niet zo een probleem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195402370
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou dan moet de rechtbank bewijzen dat dit niet kon, lijkt me niet zo een probleem
Blijkbaar wel hè, zeg ik net toch.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:06:23 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195402385
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Blijkbaar wel hè, zeg ik net toch.
volgens Jos en volgens jou
Ben je daar geweest ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195402475
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat kan Jos zelf wel zeggen, van geen enkele locatie op het fietspad kon je achter het graan kijken
Dat maakt geen bal uit. Iets trok zijn aandacht en vervolgens ging hij die kant op. Daarna zag hij pas dat kind liggen. Niet op het moment dat iets zijn aandacht trok.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:27:41 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195402708
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat maakt geen bal uit. Iets trok zijn aandacht en vervolgens ging hij die kant op.
Daarna zag hij pas dat kind liggen. Niet op het moment dat iets zijn aandacht trok.
Daar gaat de rechtbank niet in mee
Dan kan je nooit meer een misdaad veroordelen
De rechte acht bewezen dit en dat , klaar

Zijn spuug DNA zat op en in de onderbroek , achteraf met een smoes komen om de DNA te verklaren is niet aannemelijk





[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2020 11:34:36 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195402793
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

volgens Jos en volgens jou
Ben je daar geweest ?
Hoeft ook niet, het OM laat maar mooi zien dat het niet kan, kunnen ze niet.
pi_195402814
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, foto’s zat van PD toen en PD nu, en van veel jaren ertussen.

Hij heeft zitten slapen op de schouw, wat hij zegt kon misschien vorig jaar, vanwege het vele snoeien.
Maar toen niet.

Toen ik maandag zijn verklaring hoorde zei ik meteen, kan niet, klopt niet.

Edit: ik zei ook nog, had meneer gezegd: ik was stroper en had daar wat illegale vallen staan in dat kerstbomen perceel, en toen zag ik Nicky liggen. Dan had ik hem wel geloofd.
Ja precies. Inderdaad. Interessant. Eigenlijk een heel slecht uitgedacht excuus :)

Edit: ik zei ook nog, had meneer gezegd: ik was stroper en had daar wat illegale vallen staan in dat kerstbomen perceel, en toen zag ik Nicky liggen. Dan had ik hem wel geloofd.

Dan had ik hem nog niet geloofd, maar was het wel aannemlijker geweest inderdaad.

Zou de rechtbank dit ook inzien?
Love is in the air!
pi_195403193
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat maakt geen bal uit. Iets trok zijn aandacht en vervolgens ging hij die kant op. Daarna zag hij pas dat kind liggen. Niet op het moment dat iets zijn aandacht trok.
Dan is toch een logische vraag, wat trok zijn aandacht?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:06:26 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195403286
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan is toch een logische vraag, wat trok zijn aandacht?
zeeer zwakke verklaring voor al die DNA sporen op de binnenkant van de onderbroek , die NB andersom weer was aangetrokken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195403308
Ook even wat anders, Jos heeft in 2003 een meisje van 3 misbruikt en sloeg toen op de vlucht naar Polen. Hup ineens, hoe kijk de rechter dan naar zijn verhaaltje over Spanje?
pi_195403514
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan is toch een logische vraag, wat trok zijn aandacht?
Inderdaad, maar de mensen hier die zich blind staren naar bewijslast willen niks weten van logische vragen of vermoedens.
pi_195403537
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook even wat anders, Jos heeft in 2003 een meisje van 3 misbruikt en sloeg toen op de vlucht naar Polen. Hup ineens, hoe kijk de rechter dan naar zijn verhaaltje over Spanje?
Daar dacht ikzelf ook al eens een keer aan. Misschien komt dat nog ter sprake? We gaan het zien.
pi_195403624
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:36 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ja precies. Inderdaad. Interessant. Eigenlijk een heel slecht uitgedacht excuus :)

Edit: ik zei ook nog, had meneer gezegd: ik was stroper en had daar wat illegale vallen staan in dat kerstbomen perceel, en toen zag ik Nicky liggen. Dan had ik hem wel geloofd.

Dan had ik hem nog niet geloofd, maar was het wel aannemlijker geweest inderdaad.

Zou de rechtbank dit ook inzien?
Er zijn talloze logischer verhalen denkbaar, er zijn zelfs logischer verhalen denkbaar waarbij hij zich niet op- of vlak in de buurt van de vindplek plaatst.

Het komt de geloofwaardigheid ten goede dat daar niet voor gekozen is.
pi_195403970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:27 schreef Za het volgende:

[..]

Er zijn talloze logischer verhalen denkbaar, er zijn zelfs logischer verhalen denkbaar waarbij hij zich niet op- of vlak in de buurt van de vindplek plaatst.

Het komt de geloofwaardigheid ten goede dat daar niet voor gekozen is.
Spreek je jezelf nou niet tegen? Er zijn logischere verhalen maar het is de geloofwaardigheid ten goede gekomen dat daar niet voor gekozen is? Josje, een zedenpleger stapt af van zijn fiets en gaat plassen, en plots zonder goede reden gaat hij 300 meter ergens naar toe lopen en vind een dode kind die hij vervolgens overal aanraakt en dan fatsoeneert en vlucht. Dit verhaal komt zijn geloofwaardigheid ten goede? Echt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 12:53:40 ]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:52:27 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195403992
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook even wat anders, Jos heeft in 2003 een meisje van 3 misbruikt en sloeg toen op de vlucht naar Polen. Hup ineens, hoe kijk de rechter dan naar zijn verhaaltje over Spanje?
Jos moet uit de samenleving definitief
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195404153
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jos moet uit de samenleving definitief
Hij deed zelf een goede poging door in de Bush in Spanje te gaan zitten...
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:03:21 #121
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_195404186
Jos kan het niet. Het is triest. Hij moet werken aan zijn gebrek. Achteraf compleet logisch waarom hij aan bushcraften begonnen is, dagenlang weg uit de samenleving en zo onbewust bescherming tegen hemzelf organiseren. Hoop dat de tbs-kliniek wat met hem kan.


Bewijs wordt wel een ding. Juridisch een interessante zaak.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:05:34 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195404223
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Dan is toch een logische vraag, wat trok zijn aandacht?
Wat ook een logische vraag van de rechtbank is:

Wie dan wel ?

Op de verklaring van Jos dat hij niet vermoord,verkracht,ontvoerd heeft

Die vraag is volgens mij nog niet gesteld :D
pi_195404231
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:27 schreef Za het volgende:

[..]

Er zijn talloze logischer verhalen denkbaar, er zijn zelfs logischer verhalen denkbaar waarbij hij zich niet op- of vlak in de buurt van de vindplek plaatst.

Het komt de geloofwaardigheid ten goede dat daar niet voor gekozen is.
Hij was al niet geloofwaardig, ik vind juist dat het nu nog ongeloofwaardiger is geworden.

Wat zou kunnen in verklaring twee, hij zag daar een man met iets, en ging vervolgens kijken.
Maar streep in dat scenario alle vorige/potentiële verdachten maar af.

Joos was dinsdagmorgen op het kamp net als de rest van de kampleiding. Vader Nicky was er ook al vroeg, ik meen dat zij om 07:00 vertrokken uit Heibloem.

En de andere logische stap is dat hij verklaard iemand vanaf de seksplek in het mais naar PD te hebben zien lopen...
pi_195404346
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:51 schreef blackmirror het volgende:

Spreek je jezelf nou niet tegen? Er zijn logischere verhalen maar het is de geloofwaardigheid ten goede gekomen dat daar niet voor gekozen is?

Nee.
Stel de waarheid is een niet zo logisch verhaal, maar wel de waarheid.
Dan kun je dat verhaal aanpassen naar een logischer verhaal.
Dat niet doen maakt je geloofwaardiger, je hebt er immers voor gekozen niet te kiezen voor een logischer verhaal, maar voor de waarheid, zelfs 1 die je plaatst op een pd.

quote:
Josje, een zedenpleger stapt af van zijn fiets en gaat plassen, en plots zonder goede reden gaat hij 300 meter ergens naar toe lopen en vind een dode kind die hij vervolgens overal aanraakt en dan fatsoeneert en vlucht. Dit verhaal komt zijn geloofwaardigheid ten goede? Echt?
In feite wel.

Leg eens uit waarom hij niet met een verhaal is gekomen waarvan bv jij zou zeggen ja dit zou ik op zich wel geloven?
pi_195404347
Als je ook leest hoe hij zijn slachtoffers benadert door gehurkt achter je te gaan zitten en te vertellen dat hij van natuurbescherming was en je dan beet te pakken en te betasten Gelijk je broek in dito bij de 2 jongens die aan het vliegeren waren die beschreven een man met een baard leraar noteerde kenteken auto kwamen ze bij Jos uit die had zijn baard trouwens afgeschoren rechter vroeg deed U dat wel meer ( geen commentaar)
pi_195404407
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat ook een logische vraag van de rechtbank is:

Wie dan wel ?

Op de verklaring van Jos dat hij niet vermoord,verkracht,ontvoerd heeft

Die vraag is volgens mij nog niet gesteld :D
Ja, wie dan wel...
pi_195404446
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:

Hij was al niet geloofwaardig, ik vind juist dat het nu nog ongeloofwaardiger is geworden.
Stel je eens voor, hij was met een volledig geloofwaardig verhaal gekomen, wat dan?

Dan zou iedereen zeggen, waarom nu, hij liegt, hier heeft hij 20 jaar over kunnen nadenken, zie je wel hij kent de omgeving op zijn duimpje, alleen een dader kan dit weten etc.

Welke versie dan ook zou niet geloofd worden, dan beter een niet zo gelikte versie die niet geheel logisch is. En ook nog eens een waarbij hij zich op die plek positioneerd, dat had niet gehoeven.
pi_195404464
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:03 schreef Andromache het volgende:
Jos kan het niet. Het is triest. Hij moet werken aan zijn gebrek. Achteraf compleet logisch waarom hij aan bushcraften begonnen is, dagenlang weg uit de samenleving en zo onbewust bescherming tegen hemzelf organiseren. Hoop dat de tbs-kliniek wat met hem kan.


Bewijs wordt wel een ding. Juridisch een interessante zaak.
Hij zou een gebrek hebben, zielig werd hier zelfs gezegd, man met communicatieproblemen en dergelijke.

Kun je allemaal aan de kant zetten, aangezien meneer het niet nodig vond en vind om dat officieel te laten onderzoeken. Eigen keuze, dus graag vanaf nu Jos B behandelen als een normaal intelligent persoon die goed het onderscheid kan maken tussen goed en slecht. Die normaal kan functioneren in een sociale maatschappij.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:23:18 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195404524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, wie dan wel...
Dat weet Jos B donders goed ;)
Maar blijkbaar is het een mores om te zwijgen, zeker als er nog meer misbruikzaken zijn van Jos B die andere kunnen onthullen

Joos Bartens is iig een van de daders, volgens mij, maar die heeft een koninklijke onderscheiding voor jeugdwerk dus dat komt even niet uit om hem te veroordelen

Die ouders hebben Nicky in een hel achtergelaten, en in een paleis voor pedo's :(
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:24:38 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195404553
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:20 schreef ootjekatootje het volgende:
...,dus graag vanaf nu Jos B behandelen als een normaal intelligent persoon die goed het onderscheid kan maken tussen goed en slecht. Die normaal kan functioneren in een sociale maatschappij.
Dus ook geen TBS als hij veroordeelt wordt :?
pi_195404691
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:12 schreef Za het volgende:

[..]

Nee.
Stel de waarheid is een niet zo logisch verhaal, maar wel de waarheid.
Dan kun je dat verhaal aanpassen naar een logischer verhaal.
Dat niet doen maakt je geloofwaardiger, je hebt er immers voor gekozen niet te kiezen voor een logischer verhaal, maar voor de waarheid, zelfs 1 die je plaatst op een pd.
[..]

In feite wel.

Leg eens uit waarom hij niet met een verhaal is gekomen waarvan bv jij zou zeggen ja dit zou ik op zich wel geloven?
Hmm, interessante gedachtegang. Juist omdat zijn verhaal zo lek als een zeef klinkt moet het wel de waarheid zijn, anders kwam ie wel met wat beters? ZOu zomaar kunnen...

Waarom hij niet met iets beters is gekomen: hij heeft geen beter lulverhaal dan dit gok ik. Dat stropersverhaal bijv had getorpedeerd kunnen worden door de politie die de omgeving zeer nauwkeurig heeft afgezocht, die zouden de vallen heus wel opgemerkt hebben om maar een voorbeeld te noemen.
pi_195404896
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:32 schreef blackmirror het volgende:

Hmm, interessante gedachtegang. Juist omdat zijn verhaal zo lek als een zeef klinkt moet het wel de waarheid zijn, anders kwam ie wel met wat beters? ZOu zomaar kunnen...

Waarom hij niet met iets beters is gekomen: hij heeft geen beter lulverhaal dan dit gok ik. Dat stropersverhaal bijv had getorpedeerd kunnen worden door de politie die de omgeving zeer nauwkeurig heeft afgezocht, die zouden de vallen heus wel opgemerkt hebben om maar een voorbeeld te noemen.
Het is niet aan hem om te verklaren waarom zijn DNA ergens specifiek is aangetroffen, het is aan het OM om te bewijzen dat het ergens geraakt is door het plegen van een aantoonbaar misdrijf.

Hij kan wel verklaren hoe hij dénkt dat het mogelijk ergens geraakt kan zijn, bv doordat hij in die omgeving weleens in de vrije natuur sliep als het erg warm was thuis, weleens gebruik maakte van een toiletruimte daar, de marechaussee die nacht 2x de hand te hebben geschud etc.

Een verklaring als dit was geen vereiste, het is ook niet logisch hiervoor te kiezen, behalve wanneer eea zo gegaan is wellicht.
pi_195405786
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:12 schreef Woonbootjes het volgende:
Als je ook leest hoe hij zijn slachtoffers benadert door gehurkt achter je te gaan zitten en te vertellen dat hij van natuurbescherming was en je dan beet te pakken en te betasten Gelijk je broek in dito bij de 2 jongens die aan het vliegeren waren die beschreven een man met een baard leraar noteerde kenteken auto kwamen ze bij Jos uit die had zijn baard trouwens afgeschoren rechter vroeg deed U dat wel meer ( geen commentaar)
o dus hij had wél n auto?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195406099
[quote]0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:44 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

o dus hij had wél n auto?
[/quote

De leraar noteerde kenteken van een Citroën op de parkeerplaats die was van Jos
pi_195406275
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:46 schreef Za het volgende:
het is aan het OM om te bewijzen dat het ergens geraakt is door het plegen van een aantoonbaar misdrijf.

dat moet toch lukken als er geen ander DNA op de onderbroek zit, alleen van J en van Nicky zelf.
Dat bewijst dat J de broek heeft uitgetrokken, voordat hij hem verkeerd om weer aandeed.
Je kunt aan de remsporen zien of de onderbroek de hele dag en nacht verkeerd om gedragen is.
N heeft die onderbroek niet uit gehad nadat ie m aantrok, alleen even omlaag gedaan om te poepen, en aangehouden toen hij zn pyama aandeed, in de tent
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195409518
https://www.misdaadjourna(...)an-nicky-verstappen/


Dit Artikel is van Misdaadjournalist Korterink van 28 Augustus 2018
pi_195409605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:31 schreef Woonbootjes het volgende:
https://www.misdaadjourna(...)an-nicky-verstappen/


Dit Artikel is van Misdaadjournalist Korterink van 28 Augustus 2018 die nog niet wist dat Jos 28 Sept 2020 vertelde dat hij Nicky had gevonden
pi_195409638
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan zegt dat hij wist dat Nicky daar lag want hij heeft wel aan hem gezeten heeft ie toegegeven.

Hoe wist hij dat Nicky daar lag dan 30 meter achter de graan tussen de dennenbomen

Ook de spuug DNA van Jos is in de onderbroek van Nicky aangetroffen

Als de rechtbank kan bewijzen dat hij nooit Nicky heeft kunnen zien liggen dan is de zaak klaar
Dat laatste is niet het geval. Als onomstotelijk bewezen kan worden dat hij Nicky niet heeft kunnen zien liggen, dan is bewezen dat het verhaal van Jos deels onwaar, of misschien leugenachtig is. Maar daarmee zijn de ten laste gelegde feiten (misbruik en doodslag) nog niet bewezen. Dan komen we namelijk weer terecht bij onder andere deze problemen:

- Dat er DNA op de onderbroek is aangetroffen, is daarmee bewezen dat hij Nicky heeft misbruikt en gedood? Ik zou zeggen: nee, het is wel zeer belastend en verdacht, maar niet voldoende als bewijs. De aanwezigheid van het DNA kán erop wijzen dat hij het gedaan heeft, maar het kan bijvoorbeeld ook betekenen dat hij Nicky heeft gevonden toen hij al was overleden en toen onzedelijk aan hem heeft gezeten. Maar dat is niet ten laste gelegd in deze zaak. Met andere woorden: er zijn alternatieve scenario's die niet weerlegd kunnen worden, dus gerede twijfel, dus geen wettig en overtuigend bewijs.

- Verder zit de rechtbank nog met het probleem dat het seksueel misbruik en vooral de doodsoorzaak niet onomstotelijk zijn vast te stellen. Dat is wel problematisch wanneer je iemand wilt veroordelen voor die misdrijven.

Overigens heeft een 'kennelijk leugenachtige verklaring' wel enige bewijskracht in het Nederlandse strafrecht, maar dat zal in het licht van het bovenstaande waarschijnlijk niet voldoende zijn. Nog daargelaten dat de drempel om een verklaring aan te merken als kennelijk leugenachtig, nogal hoog is.

Begrijp me niet verkeerd, Jos is zo verdacht als maar zijn kan, maar juridisch wordt dit niets.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:42:38 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195409671
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:20 schreef ootjekatootje het volgende:
dus graag vanaf nu Jos B behandelen als een normaal intelligent persoon die goed het onderscheid kan maken tussen goed en slecht. Die normaal kan functioneren in een sociale maatschappij.
Dat ga jij even bepalen? :P

Hij heeft op mij altijd een bange en onzekere indruk gemaakt. Ook zijn vrienden zeiden dat hij altijd afstandelijk was. Volgens mij heeft hij wel degelijk een psychisch probleem/gedragsproblematiek (buiten pedofilie).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195410152
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:38 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Waarom doe je dat? Je post iets en vervolgens quote je jezelf, ik dacht eerst dat je een foutje maakte maar je doet het weer? Vraag me af waarom? :P
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:22:41 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195410359
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 3 oktober 2020 18:40 schreef Petpampim het volgende:[/.
....
Begrijp me niet verkeerd, Jos is zo verdacht als maar zijn kan, maar juridisch wordt dit niets.
Jos weet veel meer dan hij verteld inderdaad, en is er zeker getuige van geweest, maar of hij nou iets strafbaars heeft gedaan :?
Nicky is zelf de tent uit gelopen en door hek heen geklommen, geen ontvoering dus
Geen misbruik kan bewezen worden,
Doodsoorzaak kan niet vastgesteld worden, geen bewijs dus

Jos B hoort vrij te worden gesproken, maar zou na zijn onherroepelijke vrijspraak de ouders toch wel het hele verhaal moeten vertellen, dat is nu niet gebeurd
pi_195410430
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:22 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Jos weet veel meer dan hij verteld inderdaad, en is er zeker getuige van geweest, maar of hij nou iets strafbaars heeft gedaan :?
Nicky is zelf de tent uit gelopen en door hek heen geklommen, geen ontvoering dus
Geen misbruik kan bewezen worden,
Doodsoorzaak kan niet vastgesteld worden, geen bewijs dus


Jos B hoort vrij te worden gesproken, maar zou na zijn onherroepelijke vrijspraak de ouders toch wel het hele verhaal moeten vertellen, dat is nu niet gebeurd
Inderdaad. Als hij niet zo een goede advocaat had gehad, dan had hij vast al veel meer gezegd. Zeker in zo een zaak kan alles wat je zegt tegen je werken, dus vanuit zijn perspectief een goed advies van Roethof om zoveel mogelijk te zwijgen. Maar voor de ouders natuurlijk heel frustrerend.
pi_195410458
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:08 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Waarom doe je dat? Je post iets en vervolgens quote je jezelf, ik dacht eerst dat je een foutje maakte maar je doet het weer? Vraag me af waarom? :P
Sorry tekst was onvolledig
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:26:59 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195411498
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:40 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Dat laatste is niet het geval. Als onomstotelijk bewezen kan worden dat hij Nicky niet heeft kunnen zien liggen, dan is bewezen dat het verhaal van Jos deels onwaar, of misschien leugenachtig is. Maar daarmee zijn de ten laste gelegde feiten (misbruik en doodslag) nog niet bewezen. Dan komen we namelijk weer terecht bij onder andere deze problemen:

- Dat er DNA op de onderbroek is aangetroffen, is daarmee bewezen dat hij Nicky heeft misbruikt en gedood? Ik zou zeggen: nee, het is wel zeer belastend en verdacht, maar niet voldoende als bewijs. De aanwezigheid van het DNA kán erop wijzen dat hij het gedaan heeft, maar het kan bijvoorbeeld ook betekenen dat hij Nicky heeft gevonden toen hij al was overleden en toen onzedelijk aan hem heeft gezeten. Maar dat is niet ten laste gelegd in deze zaak. Met andere woorden: er zijn alternatieve scenario's die niet weerlegd kunnen worden, dus gerede twijfel, dus geen wettig en overtuigend bewijs.

- Verder zit de rechtbank nog met het probleem dat het seksueel misbruik en vooral de doodsoorzaak niet onomstotelijk zijn vast te stellen. Dat is wel problematisch wanneer je iemand wilt veroordelen voor die misdrijven.

Overigens heeft een 'kennelijk leugenachtige verklaring' wel enige bewijskracht in het Nederlandse strafrecht, maar dat zal in het licht van het bovenstaande waarschijnlijk niet voldoende zijn. Nog daargelaten dat de drempel om een verklaring aan te merken als kennelijk leugenachtig, nogal hoog is.

Begrijp me niet verkeerd, Jos is zo verdacht als maar zijn kan, maar juridisch wordt dit niets.
en ook het pedo gedrag in het verleden doet er niet toe/?
en het vluchtgedrag na de daad ook niet ?/
20 DNA sporen in de onderbroek ook niet?

Dan maakt de rechtspraak zich wel volstrekt belachelijk , de zaak Taghi zal dan ook wel op niets uitlopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195411708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en ook het pedo gedrag in het verleden doet er niet toe/?
en het vluchtgedrag na de daad ook niet ?/
20 DNA sporen in de onderbroek ook niet?

Dan maakt de rechtspraak zich wel volstrekt belachelijk , de zaak Taghi zal dan ook wel op niets uitlopen
Het verleden mag strikt genomen niet worden meegenomen bij de vraag of het feit bewezen kan worden verklaard. Althans, het is geen bewijsmiddel op zich. Natuurlijk zal het wel meespelen in het achterhoofd van de rechtbank - ze zijn niet gek. Maar als er verder niet voldoende wettig bewijs is, dan zal het verleden van Jos dat bewijsgat niet dichten, nee. Hetzelfde geldt voor het vluchtgedrag.

Dat de lat voor bewijs zo hoog ligt, is natuurlijk niet zonder reden. Denk terug aan rechterlijke dwalingen zoals de Schiedammer parkmoord. De zaken zijn niet helemaal vergelijkbaar, maar voor mijn gevoel was er in de Schiedammer parkmoord meer bewijs dan in deze zaak. De verdachte werd door een getuige (kind) als dader aangewezen, de verdachte had een pedofiele achtergrond, was bovendien aanwezig op de plaats delict en de verdachte had nota bene het feit bekend (zoals later bleek: onder druk). Verdachte werd veroordeeld, en toch is achteraf vast komen te staan dat deze persoon onschuldig was. Dat soort gevallen wil men dus natuurlijk voorkomen.
pi_195411756


[ Bericht 100% gewijzigd door Petpampim op 03-10-2020 20:42:01 ]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:42:09 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195411762
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:38 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Het verleden mag strikt genomen niet worden meegenomen bij de vraag of het feit bewezen kan worden verklaard. Althans, het is geen bewijsmiddel op zich. Natuurlijk zal het wel meespelen in het achterhoofd van de rechtbank - ze zijn niet gek. Maar als er verder niet voldoende wettig bewijs is, dan zal het verleden van Jos dat bewijsgat niet dichten, nee. Hetzelfde geldt voor het vluchtgedrag.

Dat de lat voor bewijs zo hoog ligt, is natuurlijk niet zonder reden. Denk terug aan rechterlijke dwalingen zoals de Schiedammer parkmoord. De zaken zijn niet helemaal vergelijkbaar, maar voor mijn gevoel was er in de Schiedammer parkmoord meer bewijs dan in deze zaak. De verdachte werd door een getuige (kind) als dader aangewezen, de verdachte had een pedofiele achtergrond, was bovendien aanwezig op de plaats delict en de verdachte had nota bene het feit bekend (zoals later bleek: onder druk). Verdachte werd veroordeeld, en toch is achteraf vast komen te staan dat deze persoon onschuldig was. Dat soort gevallen wil men dus natuurlijk voorkomen.
en dan wordt ie weer vrij gelaten met een gesubsidieerde aanstelling in een jeugdzorg staatsonderneming
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195411890
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat ga jij even bepalen? :P

Hij heeft op mij altijd een bange en onzekere indruk gemaakt. Ook zijn vrienden zeiden dat hij altijd afstandelijk was. Volgens mij heeft hij wel degelijk een psychisch probleem/gedragsproblematiek (buiten pedofilie).
Volgens zijn advocaat is die heel normaal.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:09:39 #149
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195412308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens zijn advocaat is die heel normaal.
Ja hij kan slechts zeggen dat ie gestoord is. Dan krijgt Jos misschien nog TBS erbij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195412884
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geen misbruik kan bewezen worden,
Doodsoorzaak kan niet vastgesteld worden, geen bewijs dus
ja, omdat de regionale doodschouwer met vakantie was,
en het onderzoek naar de staat van N veel te laat gestart is.
onder die omstandigheden moet aannemelijkheid extra zwaar aangerekend worden.
daarom moet J maar eens heel uitgebreid gaan antwoorden op alle vragen
om die aannemelijkheid weg te nemen.
uiteindelijk lukt altijd alles
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')