ik las ergens dat N rond half zes naar de wc ging.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Nicky heeft nacht twee doorstaan, naast de staf tent waar het feest tot 04:00 doorging.
Zijn tent genoot was wakker om 06:00 ze hadden nog ff gekletst, en Nicky was wakker.
Joos werd wakker om 05.50 en zat te rommelen en te doen. Jack was wakker om 07:00, andere kampleider was ook nog ff wezen plassen om 06:45. En dan had je nog 37 kinderen en tig leiders.
En dan zou iemand in staat zijn om een kind wat al bangig was, in zijn pyjama weg te trekken van het kamp?
Tussen 06:00 en 07:00? Ja dan heb je stalen ballen als buitenstaander.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:20 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ik las ergens dat N rond half zes naar de wc ging.
ik weet niet of dat gebouwtje dat je ziet vanaf de weg op onderstaande link het sanitair gebouwtje is?
dan zou het wel makkelijk zijn om op de weg te wachten totdat er een gelegenheid komt om er naar snel naar toe te lopen, en dan N bedwelmen en meenemen, of, -veel makkelijker, N aan te bieden hem naar huis te rijden achterop de fiets.
https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ja Frank Peters, vroeger schreven ze dat met dubbel ee. Frank Peeters, held, heeft waarschijnlijk veel kindjes behoud voor seksueel misbruik. Door Jos weg te laten gaan bij de scouting.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Jos B. verzon zijn verklaring, hij kon Nicky onmogelijk hebben zien liggen'
Waar het Openbaar Ministerie aangeeft geen nieuw onderzoek te doen naar aanleiding van de verklaring van Jos B. in de zaak Nicky Verstappen, wilde oud-rechercheur Frank Peters dat wél doen. Hij volgt de rechtszaak met veel belangstelling en wilde met eigen ogen zien hoe het zit. Zijn conclusie: Jos B. verzon zijn verklaring over het vinden van Nicky.
“Ik ben teruggegaan naar de plek. Je ziet meteen dat er eigenlijk maar één boom is die in aanmerking kan komen om de dikke boom uit de verklaring van B. te kunnen zijn, waar hij zegt dat hij een kleine boodschap heeft gedaan. Voor de rest zijn er eigenlijk alleen maar dunne bomen”, aldus Peters.
De gepensioneerde rechercheur was niet alleen op die plek. Hij werd begroet door oud-collega’s die met meetlinten bossages aan het opmeten waren.
B. kon Nicky niet zien
“Als je vanaf die dikke boom kijkt naar de plek waar Nicky gevonden is, zie je een strook bos. Daar waren rechercheurs met meetlinten aan het kijken hoe breed die strook is”, vertelt Peters. Hij vertelt dat er ook in 1998 al een strook groen was. “Die is wel in de loop der jaren breder geworden. Die strook verhindert dat de vindplaats van Nicky te zien is. Bovendien stond er ook nog graan destijds. En dat betekent dat je de plek waar Nicky op de grond lag, niet kon zien. Hij heeft die plek in geen 100 jaar kunnen zien, tenzij hij in een boogje kon kijken.” Peters is er dus van overtuigd dat Jos B zijn verhaal heeft verzonnen.
Het Openbaar Ministerie laat weten dat zij geen opdracht heeft gegeven voor nieuw onderzoek ter plaatse. “We hebben gehoord dat getuigen gezien hebben dat er mensen met meetlinten gezien zijn. Wij weten niets van onderzoek ter plaatse. Dit waren geen mensen van ons.” Wel voegt het OM maandag beeldmateriaal en foto’s toe aan het dossier. Dat gaat dan om materiaal dat al eerder is gemaakt op die plek en de omgeving.
Maandag zal Frank Peters er opnieuw bij zijn om de rechtszaak te volgen. Hij is erg geïnteresseerd in de zaak, hoewel hij nooit bij het onderzoek betrokken is geweest. Wel waren hij en verdachte Jos B. ooit allebei lid van de scouting. Toen heeft hij B. ook een keer gesproken over zijn verleden.
Iets met kinderen gehad
Door zijn beroep als agent kwam hem in 2001, drie jaar na de dood van Nicky, ten gehore dat B. “in ieder geval in het verleden iets met kinderen heeft gehad”. Peters móest iets doen, maar zat in een lastig parket, omdat hij de informatie als agent had gekregen en dat niet zomaar mocht doorspelen aan de scoutingleiding. Daarom sprak hij B. zelf aan en wist hem te bewegen op een terras het hele verhaal aan hem te vertellen. Daarna verzocht hij Jos B. zijn lidmaatschap op te zeggen. En dat deed hij.
https://www.hartvannederl(...)s-b-heeft-verklaard/
Dit dus
Ja en dan mochten ze niet alleen, dus samen met een tentgenootje.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:35 schreef eigendeegcookie het volgende:
als plassen achter de tent moest, dan was t dus extra rustig in t toiletgebouw, waar alleen gepoept werd
Omdat die er geen zak te maken had. Was een dorpskamp, geen scouting.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:38 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik hoop dat de rechter maandag vraagt aan J waarom hij niet meedeed in t kamp als kampleider.
zou toch voor de hand liggen, gezien zijn belangstelling..
Wat, poepen op de wc maar niet alleen?quote:
Nee, ze moesten iemand wakker maken, maar kinderen tot 15 jaar worden niet wakker omdat ze moeten poepen s nachts. Das uitzonderlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
daarom vind ik t idioot, probeer maar es iemand te vinden die ook moet poepen...
Euh? Kinderen lopen rennen en springen de hele dag, zeker op een kamp. Die poepen overdag, net als thuis.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 23:00 schreef eigendeegcookie het volgende:
nou, ik kan me wel voorstellen dat je stoelgang ontregeld raakt uit angst voor het toiletgebouw
waar je niet alleen heen mag 's nachts
22 jaar geleden... Frank stond naast Jos te pissen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 23:30 schreef Woonbootjes het volgende:
Net HVN gezien met Frank Peters nu duidelijk dat Jos niks kon zien vanaf de pisplek
Zoals de begroeiing nu is wel ja, maar hoe was het toenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 23:30 schreef Woonbootjes het volgende:
Net HVN gezien met Frank Peters nu duidelijk dat Jos niks kon zien vanaf de pisplek
Hij zei ook niet dat hij iets zag.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 23:30 schreef Woonbootjes het volgende:
nee natuurlijk nietquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 23:30 schreef Woonbootjes het volgende:
Vrouwen poepen wel altijd samen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
daarom vind ik t idioot, probeer maar es iemand te vinden die ook moet poepen...
Is wel heel erg algemeen. Als je op kamp bent eet je anders dan thuis en daar kunnen je darmen echt wel op reageren. Ook ‘s nachts.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Euh? Kinderen lopen rennen en springen de hele dag, zeker op een kamp. Die poepen overdag, net als thuis.
Zelfs baby’s poepen hier s nachts niet, dan is dat hele gestel in diepe rust. Ze hebben normaliter ook geen behoefte aan een maaltijd midden in de nacht.
Ik vind het wel logisch en veilig, ze hadden per tent trouwens ook een kampleider aangewezen gekregen, als aanspreekpunt. Die van Nicky was Henk, een fijne getrouwde vent en vriend van Peet, de vader van Nicky.
Dus daar kon die ook altijd naar toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |