Ja nu ook veel bewoners, net paar nachten met 10 besmette bewoners gewerkt (blijkt nu), zit gewoon bijna te wachten tot ik ziek word. Dat is echt niet fijnquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Blues het volgende:
Bij ons nu ook steeds meer en meer. Ook directe artsen en in de families van collega's. Het is steeds minder uitzondering als jij of iemand in je fam positief bent
Oh wat naar! Succes!quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:20 schreef Magica het volgende:
Was hier altijd voorbij gegaan, maar nu zijn 5 collega's al positief, nog testen onderweg. Veel bewoners ook getest.
Hoi en doei en bedankt.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:40 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik kom even klappen hier 👏 Nou doei!
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer zowel werk als prive. Overigens bij velen amper tot geen symptomen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Blues het volgende:
Bij ons nu ook steeds meer en meer. Ook directe artsen en in de families van collega's. Het is steeds minder uitzondering als jij of iemand in je fam positief bent
Dat hoor je via je werkgever.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef THEFXR het volgende:
wanneer wordt die 1000 euro gestort of gaat dat in fases?
Ja eigenlijk wel ja. Misschien incidenteel geen 1,5m en met kerst een paar personen teveel (6 personen totaal). Ook 2x laten testen (negatief).quote:Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoi en doei en bedankt.
Klap je ook voor jezelf?
Omdat je anderhalve meter afstand houdt van anderen, niet met veel mensen in 1 ruimte bent, vaak je handen wast en mondkapjes op doet daar waar je de blote lucht niet ziet?
Top![]()
Dat gaat via de afhandelende werkgever; die bepalen ieder voor zich hoe ze dit doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef THEFXR het volgende:
wanneer wordt die 1000 euro gestort of gaat dat in fases?
Hier wassie er 25 november alquote:Op donderdag 10 december 2020 12:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat hoor je via je werkgever.
Bij ons zit het eind van december erbij. (de 22e geloof ik).
Eigenlijk idioot dat iedere functie in de zorginstelling de bonus krijgt, dus ook de manager, de telefoniste, de raad van bestuur chauffeur, de thuiswerkende ICTer etcquote:Op donderdag 10 december 2020 13:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier wassie er 25 november al![]()
en kreeg iedereen, ook zzp, inhuur en contractwerkers zoals de schoonmaak-niet-in-dienst-van-de-instelling.
Zoals Maarten van Rossum zegt: Ik wil in elke ledemaat een prikquote:Op maandag 28 december 2020 07:23 schreef Magica het volgende:
Als je in januari een oproep krijgt voor vaccinatie doe je dat dan? Ik ga het wel doen maar voor toch veel collega's om me heen die het niet willen....
Ik vind dat eerst risicogroepen en ouderen ouderen mogen.quote:Op maandag 28 december 2020 07:23 schreef Magica het volgende:
Als je in januari een oproep krijgt voor vaccinatie doe je dat dan? Ik ga het wel doen maar voor toch veel collega's om me heen die het niet willen....
Dat kan jij wel vinden maar ze willen zorgpersoneel eerst vaccinerenquote:Op maandag 28 december 2020 08:12 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind dat eerst risicogroepen en ouderen ouderen mogen.
Voordat die allemaal gevaccineerd zijn is het alweer voorjaar. En om dan de prik te halen lijkt me niet zinvol, de griepprik haal je ook niet in het voorjaar.
quote:Op maandag 28 december 2020 07:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Zoals Maarten van Rossum zegt: Ik wil in elke ledemaat een prik
Deze logica volg ik nietquote:Op maandag 28 december 2020 08:12 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind dat eerst risicogroepen en ouderen ouderen mogen.
Voordat die allemaal gevaccineerd zijn is het alweer voorjaar. En om dan de prik te halen lijkt me niet zinvol, de griepprik haal je ook niet in het voorjaar.
Maar ook daarin zit weer verschil. Ziekenhuispersoneel is pas als 3e groep aan de beurt. Eerst mogen landelijk alle 60+ers en risicogroepen.quote:Op maandag 28 december 2020 08:14 schreef Magica het volgende:
[..]
Dat kan jij wel vinden maar ze willen zorgpersoneel eerst vaccineren
De verwachting is dat het virus weer zal afvlakken in het voorjaar cq zomer. Dus de kans dat je covid krijgt is erg klein. Daarnaast weten we nog niet hoe lang de immuniteit blijft. Moeten we jaarlijks vaccineren? Als dat laatste het geval is moeten we iedereen opnieuw vaccineren in het najaar..quote:
Prikstrategie wijzigt wellicht nog wel en resultaten over risico's/voordelen bij zwangerschap/lactatie wellicht ook nog meer bekend komende periodequote:Op maandag 28 december 2020 08:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar ook daarin zit weer verschil. Ziekenhuispersoneel is pas als 3e groep aan de beurt. Eerst mogen landelijk alle 60+ers en risicogroepen.
Ik zie tegen die tijd wel. Geef nu borstvoeding, heb een actieve kinderwens. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben afhankelijk van mijn persoonlijke situatie en advies van GGD e/o huisarts maak ik mijn beslissing.
Zijn wel aannames die je doet daar. Die zou ik niet zo onderschrijven of vanuit gaan.quote:Op maandag 28 december 2020 08:23 schreef June. het volgende:
[..]
De verwachting is dat het virus weer zal afvlakken in het voorjaar cq zomer. Dus de kans dat je covid krijgt is erg klein. Daarnaast weten we nog niet hoe lang de immuniteit blijft. Moeten we jaarlijks vaccineren? Als dat laatste het geval is moeten we iedereen opnieuw vaccineren in het najaar..
Ja maar verpleeghuispersoneel is eerst aan de beurt. Daar hoor ik ook bij. Iedereen wil afwachten...quote:Op maandag 28 december 2020 08:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar ook daarin zit weer verschil. Ziekenhuispersoneel is pas als 3e groep aan de beurt. Eerst mogen landelijk alle 60+ers en risicogroepen.
Ik zie tegen die tijd wel. Geef nu borstvoeding, heb een actieve kinderwens. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben afhankelijk van mijn persoonlijke situatie en advies van GGD e/o huisarts maak ik mijn beslissing.
Nee, dat besef ik me ook wel. Alleen niet vergeten dat het ook aannames zijn dat als je gevaccineerd bent je niemand meer kan besmetten. Enige wat aangetoond is dat je zelf (bijna) niet meer ziek word.quote:Op maandag 28 december 2020 08:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn wel aannames die je doet daar. Die zou ik niet zo onderschrijven of vanuit gaan.
Hoe lang immuniteit blijft is nog onzeker ja, gezien soorten vaccins en soort virus is vergelijking met griep niet super logisch iig. Geen 1+1=2 daarin.
Maar staat je natuurlijk vrij om niet of later voor vaccinatie te kiezen
Als je zelf niet ziek bent omdat de virale load niet heeft kunnen toenemen omdat je lichaam tijdig en adequaat kan reageren omdat het het virus herkent door de vaccinatie zal je ook niet besmettelijk zijn/worden. Of zit het volgens jou anders?quote:Op maandag 28 december 2020 09:37 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, dat besef ik me ook wel. Alleen niet vergeten dat het ook aannames zijn dat als je gevaccineerd bent je niemand meer kan besmetten. Enige wat aangetoond is dat je zelf (bijna) niet meer ziek word.
Maar ondanks dat we dat allemaal niet weten is er natuurlijk ook geen alternatief dus ja.
In april zei ie ook al zoiets en nu is het niet zo bedoeld?quote:Op maandag 28 december 2020 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://frontpage.fok.nl/(...)-verpleeghuizen.html
Na het afschuiven dat het alleen maar een advies was en geen richtlijn. Geeft het Rivm nu maar het opleidingsniveau van de medewerkers de schuld.
Dat dénk ik ook, alleen het is wel een aanname. Heb je daar ook data/literatuur van? Ik heb die namelijk tot op heden niet gevonden..quote:Op maandag 28 december 2020 12:05 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Als je zelf niet ziek bent omdat de virale load niet heeft kunnen toenemen omdat je lichaam tijdig en adequaat kan reageren omdat het het virus herkent door de vaccinatie zal je ook niet besmettelijk zijn/worden. Of zit het volgens jou anders?
Mensen met klachten zijn besmettelijk omdat ze klachten hebben, de virusdelen in keel/longen die de klachten geven adem/hoest/nies je uit en daarmee besmet je anderen.
Hoe krijgt ie het zijn strot uit hequote:Op maandag 28 december 2020 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://frontpage.fok.nl/(...)-verpleeghuizen.html
Na het afschuiven dat het alleen maar een advies was en geen richtlijn. Geeft het Rivm nu maar het opleidingsniveau van de medewerkers de schuld.
Stel je voor dat ze de hand in eigen boezem steken.quote:Lekker bezig, het lag aan de starre houding van het rivm mbt pbm in de ouderenzorg daarom zijn er zoveel gestorven.
En laten we niet vergeten dat je als zorgpersoneel gewoon moest komen werken als je geen koorts had, maar bijv wel moest hoesten of andere klachten had. En koorts is géén hoofdsymptoom van covid. Heel veel covid positieve mensen hebben geen koorts. Maar de zorgmedewerkers moesten dan dus gewoon komen opdraven op het werk waar geen adequate PPE was. Echt.quote:Op maandag 28 december 2020 13:49 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoe krijgt ie het zijn strot uit he
[..]
Stel je voor dat ze de hand in eigen boezem steken.
Lekkere trap na naar de verzorgenden, werken met weinig personeel en in het begin weinig tot geen pbm en dan krijg je nog even passant de schuld dat er veel ouderen zijn gestorven. Onbegrijpelijk.
Ja hoor, hier staan ook gewoon bronnen bij!quote:Op maandag 28 december 2020 13:28 schreef June. het volgende:
[..]
Dat dénk ik ook, alleen het is wel een aanname. Heb je daar ook data/literatuur van? Ik heb die namelijk tot op heden niet gevonden..
Hou op, schei uit. Ik heb dacht ik in het vorige topic nog verwezen naar posts van mij in maart waarin ik de achterlijkheid van de RIVM regels aankaartte.quote:Op maandag 28 december 2020 14:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En laten we niet vergeten dat je als zorgpersoneel gewoon moest komen werken als je geen koorts had, maar bijv wel moest hoesten of andere klachten had. En koorts is géén hoofdsymptoom van covid. Heel veel covid positieve mensen hebben geen koorts. Maar de zorgmedewerkers moesten dan dus gewoon komen opdraven op het werk waar geen adequate PPE was. Echt.
Idiote is vooral dat voordat die kapjes er waren een discussie rondom was over de wetenschappelijke evidence hieromtrent, maar dat ze nu eenmaal in gebruik zijn je er niemand meer over hoort. Het kan zijn dat alle besmettingen in thuissituatie zonder kapje gebeuren. Maar des te belangrijker om dit dan naar buiten te brengen toch?quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:29 schreef Blues het volgende:
Ik maak hier ook geen vrienden mee w.s. maar ik ben eigenlijk niet heel blij met die mondkapjes. Overal zie ik continue de schijnveiligheid en het verkeerde gebruik ervan.
De consequentie van dat ding is dat iedereen maar dicht bij elkaar gaat staan/elkaar aan gaat raken.
Ook het op en afdoen en het bewaren/in je zak doen en meerdere keren gebruiken (dagen-wekenlang) doet iedereen.
Als ik achter de balie zit met dat plexiglas vraag ik vaak of de mondkapjes naar beneden kunnen want ik kan die mensen echt niet verstaan (er zit vaak ook een collega naast me te tetteren door de telefoon). Als we anderhalve meter waarborgen tussen 2 pt die naast elkaar voor de balie staan (en dat kan en doen we) vind ik het verantwoord om te vragen of het kappie naar beneden kan.
Je ziet dan ook wel dat mensen het niet 'durven'alsof ze dan kerona of een boete krijgen
![]()
Er wordt echt veel te veel aan die mondkapjes opgehangen als je het mij vraagt. De besmettingen zijn ook niet rigoreus gedaald sinds het gebruik ervan.
En met die zogenaamde elleboogshake ben ik ook niet blij: dat zorgt er voor dat je met je gezichten (vaak pratend en lachend) heel dicht bij elkaar komt.
RIVM is een goede bron, maar geen literatuurquote:Op maandag 28 december 2020 14:54 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ja hoor, hier staan ook gewoon bronnen bij!
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding
Hier maak ik me ook weleens schuldig aanquote:Op dinsdag 29 december 2020 17:41 schreef Ceviche het volgende:
Die elleboogshake is inderdaad een halve knuffel![]()
Persoonlijk heb ik de meeste moeite met de 'ja ik hoest wel maar dat is geen corona hoor!'
Ik krijg 1 dezer dagen een brief thuis, kreeg ik vandaag in de mail. Ben benieuwd!quote:Op maandag 4 januari 2021 20:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net de mail binnen voor vaccinatie.
Er is geen doorkomen aan op dat telefoonnummer hoor ik van collega’s. Wie heeft bedacht dat niet met een webformulier te doen?
Moeilijk uit te leggen. Probeer een voorbeeldje te noemen..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:14 schreef StateOfMind het volgende:
Noem eens wat van die kulmaatregelen
In Nederland kreeg men een bonus van 1000¤ netto, in België 985¤ bruto...quote:Op maandag 28 december 2020 09:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kreeg mijn positieve testuitslag op dezelfde dag dat ik mijn bonus kreeg
Het ziet ernaar uit dat ik na de verplichte isolatieperiode nog niet klachtenvrij ben en dus niet aan het werk mag.
Kom maar door met die prik.
Bron: De Standaardquote:Zorgpersoneel boos om inhoudingen op premie
Zorgverleners schrikken, nu ze op hun loonbriefje zien dat van de aanmoedigingspremie van 985 euro netto weinig overblijft. ‘Hoe kun je zo nog spreken van waardering?’
Lieve De Brouwer is verpleegkundige in het Algemeen Stedelijk Ziekenhuis in Aalst. Normaal staat ze op de hartbewaking, maar tijdens de eerste coronagolf verzorgde ze covid-19-patiënten op de afdeling intensieve zorg. Toen ze haar laatste loonbriefje zag, schrok ze even. Ze krijgt een federale aanmoedigingspremie van 920 euro. Maar van dat brutobedrag houdt ze netto 387 euro over.
‘Als de overheid aankondigt dat je een premie van meer dan 900 euro zult krijgen, verwacht je niet dat daar maar een derde van overblijft’, zegt ze aan de telefoon. ‘Het was vandaag hét gespreksonderwerp onder de collega’s. We waren allemaal verontwaardigd. Hoe kun je nog spreken van waardering voor het zorgpersoneel als de overheid je een geschenk geeft en twee derde daarvan meteen weer afneemt? Wat is de boodschap dan? “Je hebt iets gehad, doe nu maar voort.” Dan had ik liever dat ons niets was beloofd. Want nu ben ik meer ontgoocheld. Van de beloofde consumptiecheque van 300 euro hebben we trouwens ook nog niets gezien.’
De Brouwer was gisteren niet de enige die haar loonbriefje online gooide. Op Radio 1 reageerde ook verpleegkundige Sabine Serroels van de Sint-Jozefskliniek in Izegem ontgoocheld. Zowel bij de eerste als bij de tweede golf stond ze op een covidafdeling. Ze kreeg deze week de maximale aanmoedigingspremie van 985 euro bruto, maar houdt netto 407 euro over. ‘De mensen zeggen dat je van alles krijgt, maar uiteindelijk hou je er maar weinig van over.’
Premies worden beschouwd als extra loon waarop sociale bijdragen (rsz) en bedrijfsvoorheffing betaald moeten worden. ‘Dat is normaal’, zegt het ministerie van Volksgezondheid in een reactie. Het ministerie wijst er ook op dat de federale overheid begin november een bedrag van 200 miljoen euro heeft uitgetrokken voor de eenmalige aanmoedigingspremie en dat de sociale partners mee beslist hebben over de verdeling ervan. Uit dat voorstel kwam het bedrag van 985 euro bruto voor wie tussen 1 september en 30 november voltijds heeft gewerkt.
Minimaal 8 uur dacht ik. Wellicht heeft ze dat tijdelijk gewerkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:17 schreef Kanaroe het volgende:
Over die bonus gesproken, een achternichtje van mij werkt 4 uur per week (bijbaantje) als schoonmaakster van kantoortjes in een woon-zorgcentrum en heeft 1000 euro bonus gekregen.
Ik gun het haar van harte, maar dat was toch niet de bedoeling van de bonus?
Huh de podotherapeut in onze verzorgingshuizen is gewoon open.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:23 schreef Kanaroe het volgende:
Zelf zit ik thuis in werklockdown, werk als zelfstandige in de voetzorg, maar dat valt onder de 'cosmetische' contactberoepen.
Lange haren doen geen pijn, ingroeiende nagels en likdoorns wel. Mijn arme cliënten..
Podotherapie is vergelijkbaar met fysio en is daarom ook toegankelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Huh de podotherapeut in onze verzorgingshuizen is gewoon open.
Ja, die vallen onder het kopje 'medisch', als er een zorgverzekeraar aan te pas komt tel je wel mee. De machine moet wel blijven draaien hčquote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Huh de podotherapeut in onze verzorgingshuizen is gewoon open.
Betalen ze daar ook eens belastingquote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Nederland kreeg men een bonus van 1000¤ netto, in België 985¤ bruto...
[..]
Bron: De Standaard
Je bent geen medisch pedicure? Die mogen wel werken lijkt me of alleen bij indicatiequote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, die vallen onder het kopje 'medisch', als er een zorgverzekeraar aan te pas komt tel je wel mee. De machine moet wel blijven draaien hč
Nee, ik ben basispedicure. Heb wel diabetes en reuma papiertjes gehaald, maar wens niet samen te werken met zorgverzekeraars.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:54 schreef Magica het volgende:
[..]
Je bent geen medisch pedicure? Die mogen wel werken lijkt me of alleen bij indicatie
Wel bizar ja, vorige 'lockdown' duurde ook erg lang, mensen krijgen voetproblemen en zorgpersoneel kan er weinig mee. Pedicure is erg belangrijkquote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:08 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nee, ik ben basispedicure. Heb wel diabetes en reuma papiertjes gehaald, maar wens niet samen te werken met zorgverzekeraars.
Bepaalde behandelingen mogen wčl gegeven worden door de medisch pedicure zoals ik begreep van mijn brancheorganisatie, maar dan nog is dat vrij beperkt.
Dit vraagt om een topic met ervaringenquote:
Maar na spuit twee mogen we je aanrakenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef Ace1 het volgende:
Haha ja we moeten ook een kwartier in de ruimte blijven voor het geval van een anafylactische reactie
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar na spuit twee mogen we je aanraken
Life verslag met foto's graagquote:
Bij ons ook een kwartiertje nablijven. Moet ook allemaal in eigen tijd, begrijpelijk wel. Deze week verwacht ik ook te worden ingeënt. Van tevoren moeten we een hele lijst met disclaimers ondertekenenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:54 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb voor 20 januari de afspraak staan voor prik 1.
10 februari prik 2.
Ook wij moeten een kwartier blijven na prikken. Denk dat dit de standaard word.
Wij krijgen betaalt voor de tijd zag ik in de mailquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Bij ons ook een kwartiertje nablijven. Moet ook allemaal in eigen tijd, begrijpelijk wel. Deze week verwacht ik ook te worden ingeënt. Van tevoren moeten we een hele lijst met disclaimers ondertekenen
LOLquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar na spuit twee mogen we je aanraken
Waarom vreemd?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:00 schreef GS-Raw het volgende:
Als WMO medewerker kwam je niet in aanmerking voor de bonus maar je mag nu wel als 1 van de eersten een prik halen, vreemd.
Geen klachten! Je krijgt een kaartje van het RIVM met het batchnummer en de datum van deze en volgende vaccinatie. Ook melden ze het ergens aan dat je het via DigiD kan inzien.quote:Op woensdag 6 januari 2021 07:55 schreef Blues het volgende:
Als 61 jarige wordt ik eerder gevaccineerd dan t feit dat ik overige zorgverlener ben. Die zijn pas in maart aan de beurt. 🤔
[..]
Life verslag met foto's graag
Tof zeg!quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:57 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Geen klachten! Je krijgt een kaartje van het RIVM met het batchnummer en de datum van deze en volgende vaccinatie. Ook melden ze het ergens aan dat je het via DigiD kan inzien.
Hij leeft nogquote:Op woensdag 6 januari 2021 14:57 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Geen klachten! Je krijgt een kaartje van het RIVM met het batchnummer en de datum van deze en volgende vaccinatie. Ook melden ze het ergens aan dat je het via DigiD kan inzien.
Onze medewerkers stonden expliciet benoemd dat ze niet in aanmerking kwamen oftewel; niet dicht genoeg bij het vuur. Dat is al vreemd aangezien er complete COVID teams zijn die huizen van besmette cliënten schoonmaken. Nu is er een vaccin en nu horen ze opeens wel bij de groep die dicht bij het vuur staat. Dat vind ik vreemd. Jij niet?quote:
Haha ja wij grapten ook al dat je dan als teams weer kunt proosten. Maar denk dat mensen sowieso wel de flinke poos voorzichtig zullen blijven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
LOL![]()
Alleen als jij ook gevaccineerd bent natuurlijk
Ik ook vanmiddag. Las net dat de lijnen overbezet zijn; 10 minuutjes was ik er door.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:19 schreef Magica het volgende:
Ik heb ook 2 afspraken gemaakt!
16 januari de 1e
Ik 20 min. Gesprek duurde ook nog 10 min dus snap wel dat het druk isquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:24 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik ook vanmiddag. Las net dat de lijnen overbezet zijn; 10 minuutjes was ik er door.
Ik kom een paar weken achter je aan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
LOL![]()
Alleen als jij ook gevaccineerd bent natuurlijk
Je doet het nogquote:Op woensdag 6 januari 2021 14:57 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Woeiii, geen last van de Bill Gates-chip?quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:57 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Leidinggevende kan je niks maken als je besluit niet te vaccineren. Tis niet verplicht. En ik zou wel testen, het is niet 100% gegarandeerd afdoende (helaas).quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:07 schreef Gia het volgende:
Heb een vraagje over vaccineren in de zorg, puur interesse: je hoeft het niet te melden aan je leidinggevende of je wel of niet gevaccineerd bent, maar wat als je klachten krijgt die op Corona lijken? Is het dan voldoende om aan te tonen dat je gevaccineerd bent of is het 'hoppa' toch weer naar de teststraat?
En komt de leidinggevende op deze wijze er toch niet achter wie wel en wie niet de prik hebben gepakt?
Zus van me is al 6x getest, omdat ze een hoestje heeft. Rookster.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:48 schreef Blues het volgende:
Leidinggevende kan je niks maken als je besluit niet te vaccineren. Tis niet verplicht. En ik zou wel testen, het is niet 100% gegarandeerd afdoende (helaas).
Mijn collega zei ookquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Zus van me is al 6x getest, omdat ze een hoestje heeft. Rookster.
Ze hoopt dat niet meer te hoeven na vaccinatie.
Maar dat kan tegenvallen, dus.
Vind dit zo naar voor alle zorgpersoneel. Hoop echt dat het gauw beter wordt.
Ik ben ook ontzettend vaak getest bij vaker luchtweginfecties bij allergieën. Sinds een paar maanden gebruik ik flucloxacilline neusspray, dat helpt erg goedquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Zus van me is al 6x getest, omdat ze een hoestje heeft. Rookster.
Ze hoopt dat niet meer te hoeven na vaccinatie.
Maar dat kan tegenvallen, dus.
Vind dit zo naar voor alle zorgpersoneel. Hoop echt dat het gauw beter wordt.
Ik snap niet waarom een afspraak in de eerste prikgolf(je) al een goede 2 weken uitstel heeftquote:Op woensdag 6 januari 2021 19:11 schreef Ellatjuh het volgende:
Wat een gedoe zeg..
4x gebeld en kreeg telkens te horen dat er geen medewerkers beschikbaar waren door drukte en of ik met 30 minuten opnieuw wilde proberen.
Uur geleden kwam ik wel verder en moest mn bsn nummer erbij houden.
Na een half uur horen dat alle medewerkers in gesprek waren kreeg ik iemand aan de telefoon😎
Donderdag 21 januari ben ik aan de beurt.
En 3 weken later weer.
Het was het wachten waard
dat handig valt volgens mij wel mee, enige is dat je ze niet lang kan bewaren op koelkast temperatuur. volgens mij is dit puurr een logstiek probleem wat simpel op te lossen is. knal een uitpak afdeling uit de grond, regel een partij bezorgers en laat die bezorgers adhv gemaakt afspraken op locaties in de nacht de hoeveelheid bezorgen voor de volgende dag, zodat iedere ochtend rond uurr of 6/7 alles op locatie is. moet toch te doen zijn?quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:02 schreef Ceviche het volgende:
Mwah er hebben zich al veel mensen aangemeld als vrijwilliger om te prikken (paar duizend).
Werk bij een huisartsenpraktijk en daar prikten we met de griepvaccinatie 800 man in 1 dag met vijf mensen. Hele praktijk zou dan in 14 dagen geprikt kunnen worden. Nou moet iedereen natuurlijk 2 x maar niet iedereen laat zich inenten, niet zoveel mensen zijn bereid om te prikken, en die vaccins zijn niet zo handig als de griepprik, en zo zijn er nog wel wat bezwaren. Maar met dezelfde opzet als de griepprik zou het toch wel moeten lukken. Ik denk ook eigenlijk wel dat we daarheen gaan, als 'het grote publiek' aan de beurt is.
Ik dacht dat veel WMO-taken ook destijds afgeschaald waren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:12 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Onze medewerkers stonden expliciet benoemd dat ze niet in aanmerking kwamen oftewel; niet dicht genoeg bij het vuur. Dat is al vreemd aangezien er complete COVID teams zijn die huizen van besmette cliënten schoonmaken. Nu is er een vaccin en nu horen ze opeens wel bij de groep die dicht bij het vuur staat. Dat vind ik vreemd. Jij niet?
Behalve die metaalsmaak direct na vaccinatie nergens last van.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:44 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag ook mijn vaccinatie opgehaald, toch last van hoofdpijn erdoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |