abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196649384
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Blues het volgende:
Bij ons nu ook steeds meer en meer. Ook directe artsen en in de families van collega's. Het is steeds minder uitzondering als jij of iemand in je fam positief bent
Ja nu ook veel bewoners, net paar nachten met 10 besmette bewoners gewerkt (blijkt nu), zit gewoon bijna te wachten tot ik ziek word. Dat is echt niet fijn :{
pi_196650162
Ik kom even klappen hier 👏 Nou doei!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196651893
Hier ook vooral veel besmettingen die terug te voeren zijn op de koffiekamers; blijft een uitdaging voor mensen om wel voldoende pauze / rust te nemen, en toch alert te blijven en ingesleten gebruik van een vaste ruimte op een vast moment om te zetten, ook voor de leidinggevenden (die bv een ander pauze regime zouden moeten creëren)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 10 december 2020 @ 11:45:55 #204
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_196651911
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:20 schreef Magica het volgende:
Was hier altijd voorbij gegaan, maar nu zijn 5 collega's al positief, nog testen onderweg. Veel bewoners ook getest.
Oh wat naar! Succes!
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_196652445
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:40 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik kom even klappen hier 👏 Nou doei!
Hoi en doei en bedankt. :')

Klap je ook voor jezelf?
Omdat je anderhalve meter afstand houdt van anderen, niet met veel mensen in 1 ruimte bent, vaak je handen wast en mondkapjes op doet daar waar je de blote lucht niet ziet?
Top :) _O_
pi_196652448
wanneer wordt die 1000 euro gestort of gaat dat in fases?
pi_196652493
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Blues het volgende:
Bij ons nu ook steeds meer en meer. Ook directe artsen en in de families van collega's. Het is steeds minder uitzondering als jij of iemand in je fam positief bent
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer zowel werk als prive. Overigens bij velen amper tot geen symptomen.
De ene na de andere lijkt besmet. En de verpleeghuizen zelf zijn helemaal besmettingshaarden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196652509
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef THEFXR het volgende:
Dat hoor je via je werkgever.
Bij ons zit het eind van december erbij. (de 22e geloof ik).
pi_196652563
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef Blues het volgende:

[..]

Hoi en doei en bedankt. :')

Klap je ook voor jezelf?
Omdat je anderhalve meter afstand houdt van anderen, niet met veel mensen in 1 ruimte bent, vaak je handen wast en mondkapjes op doet daar waar je de blote lucht niet ziet?
Top :) _O_
Ja eigenlijk wel ja. Misschien incidenteel geen 1,5m en met kerst een paar personen teveel (6 personen totaal). Ook 2x laten testen (negatief).
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196652582
Gisteren het eerste kerstpakketje opgehaald bij een poli.
Superlekkere dingen van een bakker uit Amsterdam, via via via een oud collega die in het ziekenhuis de financiën deed en die nu een bakker helpt.
Omdat we de altijd enorm leuke, hysterische jaarlijkse kerstborrels in thema verkleedpartij mét eten en DJ dit jaar niet kunnen doen dit jaar door de kerona -O-
Dit wordt altijd wisselend georganiseerd door 1 van de 5 'bevriende' maatschappen. (die ooit fysiek bij elkaar zaten, dus zo is dat geboren).
pi_196653527
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef THEFXR het volgende:
Dat gaat via de afhandelende werkgever; die bepalen ieder voor zich hoe ze dit doen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196653540
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat hoor je via je werkgever.
Bij ons zit het eind van december erbij. (de 22e geloof ik).
Hier wassie er 25 november al *O* *O* en kreeg iedereen, ook zzp, inhuur en contractwerkers zoals de schoonmaak-niet-in-dienst-van-de-instelling.
pi_196653801
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier wassie er 25 november al *O* *O* en kreeg iedereen, ook zzp, inhuur en contractwerkers zoals de schoonmaak-niet-in-dienst-van-de-instelling.
Eigenlijk idioot dat iedere functie in de zorginstelling de bonus krijgt, dus ook de manager, de telefoniste, de raad van bestuur chauffeur, de thuiswerkende ICTer etc :{

wat blijft er dan nog over van een beloning voor zorgpersoneel?
hardcoholic
pi_196653914
Ik vind het altijd fascinerend om te zien hoeveel inzicht mensen hebben in wie welke taken verricht, en in hoeverre dit boven hun reguliere taakstelling gaat. En hoe onnodig managers in het algemeen zijn.
pi_197012659
Als je in januari een oproep krijgt voor vaccinatie doe je dat dan? Ik ga het wel doen maar voor toch veel collega's om me heen die het niet willen....
pi_197012798
quote:
9s.gif Op maandag 28 december 2020 07:23 schreef Magica het volgende:
Als je in januari een oproep krijgt voor vaccinatie doe je dat dan? Ik ga het wel doen maar voor toch veel collega's om me heen die het niet willen....
Zoals Maarten van Rossum zegt: Ik wil in elke ledemaat een prik :D
  maandag 28 december 2020 @ 08:12:26 #217
208890 June.
Seriously?
pi_197012970
quote:
9s.gif Op maandag 28 december 2020 07:23 schreef Magica het volgende:
Ik vind dat eerst risicogroepen en ouderen ouderen mogen.

Voordat die allemaal gevaccineerd zijn is het alweer voorjaar. En om dan de prik te halen lijkt me niet zinvol, de griepprik haal je ook niet in het voorjaar.
Shine bright like a diamond.
pi_197012985
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 08:12 schreef June. het volgende:

[..]

Voordat die allemaal gevaccineerd zijn is het alweer voorjaar. En om dan de prik te halen lijkt me niet zinvol, de griepprik haal je ook niet in het voorjaar.
Dat kan jij wel vinden maar ze willen zorgpersoneel eerst vaccineren :P
pi_197013005
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 07:47 schreef Blues het volgende:

[..]

Zoals Maarten van Rossum zegt: Ik wil in elke ledemaat een prik :D
:D
  maandag 28 december 2020 @ 08:18:46 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197013026
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 08:12 schreef June. het volgende:

[..]

Deze logica volg ik niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197013051
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 08:14 schreef Magica het volgende:

[..]

Dat kan jij wel vinden maar ze willen zorgpersoneel eerst vaccineren :P
Maar ook daarin zit weer verschil. Ziekenhuispersoneel is pas als 3e groep aan de beurt. Eerst mogen landelijk alle 60+ers en risicogroepen.

Ik zie tegen die tijd wel. Geef nu borstvoeding, heb een actieve kinderwens. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben afhankelijk van mijn persoonlijke situatie en advies van GGD e/o huisarts maak ik mijn beslissing.
  maandag 28 december 2020 @ 08:23:11 #222
208890 June.
Seriously?
pi_197013068
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 08:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Deze logica volg ik niet
De verwachting is dat het virus weer zal afvlakken in het voorjaar cq zomer. Dus de kans dat je covid krijgt is erg klein. Daarnaast weten we nog niet hoe lang de immuniteit blijft. Moeten we jaarlijks vaccineren? Als dat laatste het geval is moeten we iedereen opnieuw vaccineren in het najaar..
  maandag 28 december 2020 @ 08:23:44 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197013080
quote:
17s.gif Op maandag 28 december 2020 08:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maar ook daarin zit weer verschil. Ziekenhuispersoneel is pas als 3e groep aan de beurt. Eerst mogen landelijk alle 60+ers en risicogroepen.

Ik zie tegen die tijd wel. Geef nu borstvoeding, heb een actieve kinderwens. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben afhankelijk van mijn persoonlijke situatie en advies van GGD e/o huisarts maak ik mijn beslissing.
Prikstrategie wijzigt wellicht nog wel en resultaten over risico's/voordelen bij zwangerschap/lactatie wellicht ook nog meer bekend komende periode
  maandag 28 december 2020 @ 08:26:09 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197013096
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 08:23 schreef June. het volgende:

[..]

De verwachting is dat het virus weer zal afvlakken in het voorjaar cq zomer. Dus de kans dat je covid krijgt is erg klein. Daarnaast weten we nog niet hoe lang de immuniteit blijft. Moeten we jaarlijks vaccineren? Als dat laatste het geval is moeten we iedereen opnieuw vaccineren in het najaar..
Zijn wel aannames die je doet daar. Die zou ik niet zo onderschrijven of vanuit gaan.
Hoe lang immuniteit blijft is nog onzeker ja, gezien soorten vaccins en soort virus is vergelijking met griep niet super logisch iig. Geen 1+1=2 daarin.
Maar staat je natuurlijk vrij om niet of later voor vaccinatie te kiezen
pi_197013106
quote:
17s.gif Op maandag 28 december 2020 08:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja maar verpleeghuispersoneel is eerst aan de beurt. Daar hoor ik ook bij. Iedereen wil afwachten...
Wat June zegt vraag ik me ook wel af, moet het dan volgend jaar weer.. en als je het dit jaar al gehad hebt, hoef je dan niet :?
  maandag 28 december 2020 @ 09:03:55 #226
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_197013507
Covid is toch wel anders dan griep wat dat betreft, dit jaar was er dan wel een afvlakking maar zeker nog aanwezig in de zomer en daarbij was er toen ook een halve lockdown/meer mensen die zich aan maatregelen hielden.

Nu vind ik wel dat ouderen/kwetsbaren/verpleeghuispersoneel en ziekenhuispersoneel voor zouden moeten gaan en vraag ik me inderdaad ook af of ik dan niet liever wacht op een vaccin van een ander merk.
  maandag 28 december 2020 @ 09:37:51 #227
208890 June.
Seriously?
pi_197014018
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 08:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Zijn wel aannames die je doet daar. Die zou ik niet zo onderschrijven of vanuit gaan.
Hoe lang immuniteit blijft is nog onzeker ja, gezien soorten vaccins en soort virus is vergelijking met griep niet super logisch iig. Geen 1+1=2 daarin.
Maar staat je natuurlijk vrij om niet of later voor vaccinatie te kiezen
Nee, dat besef ik me ook wel. Alleen niet vergeten dat het ook aannames zijn dat als je gevaccineerd bent je niemand meer kan besmetten. Enige wat aangetoond is dat je zelf (bijna) niet meer ziek word.

Maar ondanks dat we dat allemaal niet weten is er natuurlijk ook geen alternatief dus ja.
pi_197014219
Ik kreeg mijn positieve testuitslag op dezelfde dag dat ik mijn bonus kreeg :7
Het ziet ernaar uit dat ik na de verplichte isolatieperiode nog niet klachtenvrij ben en dus niet aan het werk mag.

Kom maar door met die prik.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197017610
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 09:37 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, dat besef ik me ook wel. Alleen niet vergeten dat het ook aannames zijn dat als je gevaccineerd bent je niemand meer kan besmetten. Enige wat aangetoond is dat je zelf (bijna) niet meer ziek word.

Maar ondanks dat we dat allemaal niet weten is er natuurlijk ook geen alternatief dus ja.
Als je zelf niet ziek bent omdat de virale load niet heeft kunnen toenemen omdat je lichaam tijdig en adequaat kan reageren omdat het het virus herkent door de vaccinatie zal je ook niet besmettelijk zijn/worden. Of zit het volgens jou anders?

Mensen met klachten zijn besmettelijk omdat ze klachten hebben, de virusdelen in keel/longen die de klachten geven adem/hoest/nies je uit en daarmee besmet je anderen.
Fingerspitzgefühl
pi_197017838
https://frontpage.fok.nl/(...)-verpleeghuizen.html

Na het afschuiven dat het alleen maar een advies was en geen richtlijn. Geeft het Rivm nu maar het opleidingsniveau van de medewerkers de schuld.

Lekker bezig, het lag aan de starre houding van het rivm mbt pbm in de ouderenzorg daarom zijn er zoveel gestorven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_197017866
Bonus is hier trouwens ook binnen. Vraag mij wel af hoe ze de vaccinaties gaan verdelen. Of ondersteunend personeel ook bij groep 1 hoort.
pi_197018282
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Na het afschuiven dat het alleen maar een advies was en geen richtlijn. Geeft het Rivm nu maar het opleidingsniveau van de medewerkers de schuld.

In april zei ie ook al zoiets en nu is het niet zo bedoeld?
  maandag 28 december 2020 @ 13:28:15 #233
208890 June.
Seriously?
pi_197019923
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:05 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Als je zelf niet ziek bent omdat de virale load niet heeft kunnen toenemen omdat je lichaam tijdig en adequaat kan reageren omdat het het virus herkent door de vaccinatie zal je ook niet besmettelijk zijn/worden. Of zit het volgens jou anders?

Mensen met klachten zijn besmettelijk omdat ze klachten hebben, de virusdelen in keel/longen die de klachten geven adem/hoest/nies je uit en daarmee besmet je anderen.
Dat dénk ik ook, alleen het is wel een aanname. Heb je daar ook data/literatuur van? Ik heb die namelijk tot op heden niet gevonden..
  maandag 28 december 2020 @ 13:49:25 #234
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_197020562
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Hoe krijgt ie het zijn strot uit he :(
quote:
Lekker bezig, het lag aan de starre houding van het rivm mbt pbm in de ouderenzorg daarom zijn er zoveel gestorven.
Stel je voor dat ze de hand in eigen boezem steken.

Lekkere trap na naar de verzorgenden, werken met weinig personeel en in het begin weinig tot geen pbm en dan krijg je nog even passant de schuld dat er veel ouderen zijn gestorven. Onbegrijpelijk.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_197021500
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:49 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Hoe krijgt ie het zijn strot uit he :(
[..]

Stel je voor dat ze de hand in eigen boezem steken.

Lekkere trap na naar de verzorgenden, werken met weinig personeel en in het begin weinig tot geen pbm en dan krijg je nog even passant de schuld dat er veel ouderen zijn gestorven. Onbegrijpelijk.
En laten we niet vergeten dat je als zorgpersoneel gewoon moest komen werken als je geen koorts had, maar bijv wel moest hoesten of andere klachten had. En koorts is géén hoofdsymptoom van covid. Heel veel covid positieve mensen hebben geen koorts. Maar de zorgmedewerkers moesten dan dus gewoon komen opdraven op het werk waar geen adequate PPE was. Echt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197022657
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:28 schreef June. het volgende:

[..]

Dat dénk ik ook, alleen het is wel een aanname. Heb je daar ook data/literatuur van? Ik heb die namelijk tot op heden niet gevonden..
Ja hoor, hier staan ook gewoon bronnen bij!

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding
Fingerspitzgefühl
pi_197022971
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 14:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En laten we niet vergeten dat je als zorgpersoneel gewoon moest komen werken als je geen koorts had, maar bijv wel moest hoesten of andere klachten had. En koorts is géén hoofdsymptoom van covid. Heel veel covid positieve mensen hebben geen koorts. Maar de zorgmedewerkers moesten dan dus gewoon komen opdraven op het werk waar geen adequate PPE was. Echt.
Hou op, schei uit. Ik heb dacht ik in het vorige topic nog verwezen naar posts van mij in maart waarin ik de achterlijkheid van de RIVM regels aankaartte.
pi_197053543
Ik maak hier ook geen vrienden mee w.s. maar ik ben eigenlijk niet heel blij met die mondkapjes. Overal zie ik continue de schijnveiligheid en het verkeerde gebruik ervan.

De consequentie van dat ding is dat iedereen maar dicht bij elkaar gaat staan/elkaar aan gaat raken.
Ook het op en afdoen en het bewaren/in je zak doen en meerdere keren gebruiken (dagen-wekenlang) doet iedereen.

Als ik achter de balie zit met dat plexiglas vraag ik vaak of de mondkapjes naar beneden kunnen want ik kan die mensen echt niet verstaan (er zit vaak ook een collega naast me te tetteren door de telefoon). Als we anderhalve meter waarborgen tussen 2 pt die naast elkaar voor de balie staan (en dat kan en doen we) vind ik het verantwoord om te vragen of het kappie naar beneden kan.
Je ziet dan ook wel dat mensen het niet 'durven' :N alsof ze dan kerona of een boete krijgen -O-
Er wordt echt veel te veel aan die mondkapjes opgehangen als je het mij vraagt. De besmettingen zijn ook niet rigoreus gedaald sinds het gebruik ervan.

En met die zogenaamde elleboogshake ben ik ook niet blij: dat zorgt er voor dat je met je gezichten (vaak pratend en lachend) heel dicht bij elkaar komt.
pi_197054619
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:29 schreef Blues het volgende:
Ik maak hier ook geen vrienden mee w.s. maar ik ben eigenlijk niet heel blij met die mondkapjes. Overal zie ik continue de schijnveiligheid en het verkeerde gebruik ervan.

De consequentie van dat ding is dat iedereen maar dicht bij elkaar gaat staan/elkaar aan gaat raken.
Ook het op en afdoen en het bewaren/in je zak doen en meerdere keren gebruiken (dagen-wekenlang) doet iedereen.

Als ik achter de balie zit met dat plexiglas vraag ik vaak of de mondkapjes naar beneden kunnen want ik kan die mensen echt niet verstaan (er zit vaak ook een collega naast me te tetteren door de telefoon). Als we anderhalve meter waarborgen tussen 2 pt die naast elkaar voor de balie staan (en dat kan en doen we) vind ik het verantwoord om te vragen of het kappie naar beneden kan.
Je ziet dan ook wel dat mensen het niet 'durven' :N alsof ze dan kerona of een boete krijgen -O-
Er wordt echt veel te veel aan die mondkapjes opgehangen als je het mij vraagt. De besmettingen zijn ook niet rigoreus gedaald sinds het gebruik ervan.

En met die zogenaamde elleboogshake ben ik ook niet blij: dat zorgt er voor dat je met je gezichten (vaak pratend en lachend) heel dicht bij elkaar komt.
Idiote is vooral dat voordat die kapjes er waren een discussie rondom was over de wetenschappelijke evidence hieromtrent, maar dat ze nu eenmaal in gebruik zijn je er niemand meer over hoort. Het kan zijn dat alle besmettingen in thuissituatie zonder kapje gebeuren. Maar des te belangrijker om dit dan naar buiten te brengen toch?
hardcoholic
  dinsdag 29 december 2020 @ 17:41:07 #240
346653 Ceviche
pi_197063511
Die elleboogshake is inderdaad een halve knuffel :{

Persoonlijk heb ik de meeste moeite met de 'ja ik hoest wel maar dat is geen corona hoor!' 'ik moest van werk toch een test doen en toch corona'. }:|
pi_197085443
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 14:54 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ja hoor, hier staan ook gewoon bronnen bij!

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding
RIVM is een goede bron, maar geen literatuur ;) . We weten het nog niet. Marion Koopmans bevestigd het ook zelf:

https://twitter.com/Wdekanter/status/1344204113844842496?s=20
pi_197085861
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:41 schreef Ceviche het volgende:
Die elleboogshake is inderdaad een halve knuffel :{

Persoonlijk heb ik de meeste moeite met de 'ja ik hoest wel maar dat is geen corona hoor!'
Hier maak ik me ook weleens schuldig aan :')
Word de laatste weken wel wekelijks getest :P
Maar mijn collega zei dat ook idd: Nee is gewoon een rokershoestje, bleek toch corona te zijn...
pi_197128610
Goh... we krijgen ineens schermen tussen de bureaus in ons kleine secretariaat dat we met 3 poli's delen.
Lekker op tijd jongOns *G*
En mijn voorstel (3 mensen kunnen aan de balie) om als je met zijn 2tjes zit de middelste plek NIET te gebruiken wordt nu ook opgepikt.
We hebben sinds een maand een meewerkend teamleider en oh oh wat ben ik blij met haar tot nu toe _O_
Ik heb eindelijk het gevoel dat er voor ons 'gezorgd' wordt en dat we geen roependen in de woestijn zijn!.
pi_197213326
Net de mail binnen voor vaccinatie.
Er is geen doorkomen aan op dat telefoonnummer hoor ik van collega’s. Wie heeft bedacht dat niet met een webformulier te doen?
pi_197219019
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net de mail binnen voor vaccinatie.
Er is geen doorkomen aan op dat telefoonnummer hoor ik van collega’s. Wie heeft bedacht dat niet met een webformulier te doen?
Ik krijg 1 dezer dagen een brief thuis, kreeg ik vandaag in de mail. Ben benieuwd!
pi_197219449
Erger me dood op mijn werk, elke dag verzinnen ze weer nieuwe maatregelen :')
En prima dat er alles aan gedaan wordt om proberen verspreiding te voorkomen maar soms zie ik het nut niet
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:14:38 #247
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197219961
Noem eens wat van die kulmaatregelen :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197219991
Over die bonus gesproken, een achternichtje van mij werkt 4 uur per week (bijbaantje) als schoonmaakster van kantoortjes in een woon-zorgcentrum en heeft 1000 euro bonus gekregen.
Ik gun het haar van harte, maar dat was toch niet de bedoeling van de bonus?
pi_197220055
Zelf zit ik thuis in werklockdown, werk als zelfstandige in de voetzorg, maar dat valt onder de 'cosmetische' contactberoepen.
Lange haren doen geen pijn, ingroeiende nagels en likdoorns wel. Mijn arme cliënten..
pi_197220206
12-1 mag ik voor vaccinatie! *O*
pi_197220303
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:14 schreef StateOfMind het volgende:
Noem eens wat van die kulmaatregelen :9
Moeilijk uit te leggen. Probeer een voorbeeldje te noemen..
Op 1 etage 2 woningen waar er 1 iemand positief is, al 2 weken, verder niemand.
Je mag niet van de één naar de andere woning, deur moet dicht blijven. Maar er zijn soms handelingen die maar 1 iemand mag doen. Dan moet je via trappenhuis naar buiten, beschermingsmiddelen uit, desinfecteren. Via de lift weer naar boven, weer helemaal aankleden en dan naar de andere woning. En daarna weer terug op dezelfde manier.
Dit zou je ook in de nacht moeten doen als je van de één naar de andere woning moet, dat duurt 10 minuten voordat je bij de bewoner kan komen die belt en je nodig heeft met alle gevolgen vandien.

Één passieve lift op de 2 woningen, mag je maar op 1 woning gebruiken. Moet iemand van boven hun lift brengen via de lift, bij ons in het halletje zetten. Wij gebruiken hem, schoonmaken, terugzetten in het halletje, bovenste etage bellen dat ze hem weer komen halen.. :')

Weet niet of het duidelijk is zo maar dit is een van de voorbeelden en dit verandert ongeveer met de dag, heeft iemand weer iets bedacht...
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:13:57 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197220572
Slechts een ietsiepietsie omslachtig :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:21:05 #253
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197220651
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 09:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kreeg mijn positieve testuitslag op dezelfde dag dat ik mijn bonus kreeg :7
Het ziet ernaar uit dat ik na de verplichte isolatieperiode nog niet klachtenvrij ben en dus niet aan het werk mag.

Kom maar door met die prik.
In Nederland kreeg men een bonus van 1000¤ netto, in België 985¤ bruto...
quote:
Zorgpersoneel boos om inhoudingen op premie

Zorgverleners schrikken, nu ze op hun loonbriefje zien dat van de aanmoedigingspremie van 985 euro netto weinig overblijft. ‘Hoe kun je zo nog spreken van waardering?’

Lieve De Brouwer is verpleegkundige in het Algemeen Stedelijk Ziekenhuis in Aalst. Normaal staat ze op de hartbewaking, maar tijdens de eerste coronagolf verzorgde ze covid-19-patiënten op de afdeling intensieve zorg. Toen ze haar laatste loonbriefje zag, schrok ze even. Ze krijgt een federale aanmoedigingspremie van 920 euro. Maar van dat bruto­bedrag houdt ze netto 387 euro over.

‘Als de overheid aankondigt dat je een premie van meer dan 900 euro zult krijgen, verwacht je niet dat daar maar een derde van overblijft’, zegt ze aan de telefoon. ‘Het was vandaag hét gespreks­onderwerp onder de collega’s. We waren allemaal verontwaardigd. Hoe kun je nog spreken van waardering voor het zorgpersoneel als de overheid je een geschenk geeft en twee derde daarvan meteen weer afneemt? Wat is de boodschap dan? “Je hebt iets gehad, doe nu maar voort.” Dan had ik liever dat ons niets was beloofd. Want nu ben ik meer ontgoocheld. Van de beloofde consumptiecheque van 300 euro hebben we trouwens ook nog niets gezien.’

De Brouwer was gisteren niet de enige die haar loonbriefje ­online gooide. Op Radio 1 reageerde ook verpleegkundige Sabine Serroels van de Sint-Jozefskliniek in Izegem ontgoocheld. Zowel bij de eerste als bij de tweede golf stond ze op een covidafdeling. Ze kreeg deze week de maximale aanmoedigingspremie van 985 euro bruto, maar houdt netto 407 euro over. ‘De mensen zeggen dat je van alles krijgt, maar uiteindelijk hou je er maar weinig van over.’

Premies worden beschouwd als extra loon waarop sociale ­bijdragen (rsz) en bedrijfsvoorheffing betaald moeten worden. ‘Dat is normaal’, zegt het ministerie van Volksgezondheid in een ­reactie. Het ministerie wijst er ook op dat de federale overheid begin november een bedrag van 200 miljoen euro heeft uitgetrokken voor de eenmalige aanmoedigingspremie en dat de sociale partners mee beslist hebben over de verdeling ervan. Uit dat voorstel kwam het bedrag van 985 euro bruto voor wie tussen 1 september en 30 november voltijds heeft gewerkt.
Bron: De Standaard
are we infinite or am I alone
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:45:35 #254
346653 Ceviche
pi_197220967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:17 schreef Kanaroe het volgende:
Over die bonus gesproken, een achternichtje van mij werkt 4 uur per week (bijbaantje) als schoonmaakster van kantoortjes in een woon-zorgcentrum en heeft 1000 euro bonus gekregen.
Ik gun het haar van harte, maar dat was toch niet de bedoeling van de bonus?
Minimaal 8 uur dacht ik. Wellicht heeft ze dat tijdelijk gewerkt.
pi_197221078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:23 schreef Kanaroe het volgende:
Zelf zit ik thuis in werklockdown, werk als zelfstandige in de voetzorg, maar dat valt onder de 'cosmetische' contactberoepen.
Lange haren doen geen pijn, ingroeiende nagels en likdoorns wel. Mijn arme cliënten..

Huh de podotherapeut in onze verzorgingshuizen is gewoon open.
pi_197221733
P
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Podotherapie is vergelijkbaar met fysio en is daarom ook toegankelijk.
Fingerspitzgefühl
pi_197221973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja, die vallen onder het kopje 'medisch', als er een zorgverzekeraar aan te pas komt tel je wel mee. De machine moet wel blijven draaien hč
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:48:43 #258
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197221993
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In Nederland kreeg men een bonus van 1000¤ netto, in België 985¤ bruto...
[..]

Bron: De Standaard
Betalen ze daar ook eens belasting :P
Antifa
pi_197228498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:47 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ja, die vallen onder het kopje 'medisch', als er een zorgverzekeraar aan te pas komt tel je wel mee. De machine moet wel blijven draaien hč
Je bent geen medisch pedicure? Die mogen wel werken lijkt me of alleen bij indicatie
pi_197228852
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:54 schreef Magica het volgende:

[..]

Je bent geen medisch pedicure? Die mogen wel werken lijkt me of alleen bij indicatie
Nee, ik ben basispedicure. Heb wel diabetes en reuma papiertjes gehaald, maar wens niet samen te werken met zorgverzekeraars.
Bepaalde behandelingen mogen wčl gegeven worden door de medisch pedicure zoals ik begreep van mijn brancheorganisatie, maar dan nog is dat vrij beperkt.
pi_197228894
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:08 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Nee, ik ben basispedicure. Heb wel diabetes en reuma papiertjes gehaald, maar wens niet samen te werken met zorgverzekeraars.
Bepaalde behandelingen mogen wčl gegeven worden door de medisch pedicure zoals ik begreep van mijn brancheorganisatie, maar dan nog is dat vrij beperkt.
Wel bizar ja, vorige 'lockdown' duurde ook erg lang, mensen krijgen voetproblemen en zorgpersoneel kan er weinig mee. Pedicure is erg belangrijk :o
pi_197233526
Morgenmiddag vaccinatie!
pi_197233590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:43 schreef Ace1 het volgende:
Morgenmiddag vaccinatie!
Dit vraagt om een topic met ervaringen *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:46:08 #264
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197233604
quote:
Morgenmiddag vaccinatie!
Ben jij dan de eerste gevaccineerde FOK!ker? :D
pi_197234144
Haha ja we moeten ook een kwartier in de ruimte blijven voor het geval van een anafylactische reactie :D
pi_197234298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef Ace1 het volgende:
Haha ja we moeten ook een kwartier in de ruimte blijven voor het geval van een anafylactische reactie :D
Maar na spuit twee mogen we je aanraken :+
pi_197234539
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D
pi_197235343
Ik heb voor 20 januari de afspraak staan voor prik 1.
10 februari prik 2.
Ook wij moeten een kwartier blijven na prikken. Denk dat dit de standaard word.
pi_197239096
Als 61 jarige wordt ik eerder gevaccineerd dan t feit dat ik overige zorgverlener ben. Die zijn pas in maart aan de beurt. 🤔
quote:
Morgenmiddag vaccinatie!
Life verslag met foto's graag :Y)
pi_197239665
Als WMO medewerker kwam je niet in aanmerking voor de bonus maar je mag nu wel als 1 van de eersten een prik halen, vreemd.
pi_197240037
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:54 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb voor 20 januari de afspraak staan voor prik 1.
10 februari prik 2.
Ook wij moeten een kwartier blijven na prikken. Denk dat dit de standaard word.
Bij ons ook een kwartiertje nablijven. Moet ook allemaal in eigen tijd, begrijpelijk wel. Deze week verwacht ik ook te worden ingeënt. Van tevoren moeten we een hele lijst met disclaimers ondertekenen :D
pi_197240264
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Bij ons ook een kwartiertje nablijven. Moet ook allemaal in eigen tijd, begrijpelijk wel. Deze week verwacht ik ook te worden ingeënt. Van tevoren moeten we een hele lijst met disclaimers ondertekenen :D
Wij krijgen betaalt voor de tijd zag ik in de mail :o tot max 3 uur
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:51:21 #273
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197240280
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

LOL :D

Alleen als jij ook gevaccineerd bent natuurlijk :+
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:16:30 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197243149
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:00 schreef GS-Raw het volgende:
Als WMO medewerker kwam je niet in aanmerking voor de bonus maar je mag nu wel als 1 van de eersten een prik halen, vreemd.
Waarom vreemd?
pi_197245162
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 07:55 schreef Blues het volgende:
Als 61 jarige wordt ik eerder gevaccineerd dan t feit dat ik overige zorgverlener ben. Die zijn pas in maart aan de beurt. 🤔
[..]

Life verslag met foto's graag :Y)
Geen klachten! Je krijgt een kaartje van het RIVM met het batchnummer en de datum van deze en volgende vaccinatie. Ook melden ze het ergens aan dat je het via DigiD kan inzien.
  woensdag 6 januari 2021 @ 15:04:44 #276
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197245316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:57 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Geen klachten! Je krijgt een kaartje van het RIVM met het batchnummer en de datum van deze en volgende vaccinatie. Ook melden ze het ergens aan dat je het via DigiD kan inzien.
Tof zeg! ^O^
pi_197246835
quote:

[..]

Hij leeft nog _O_
pi_197247463
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom vreemd?
Onze medewerkers stonden expliciet benoemd dat ze niet in aanmerking kwamen oftewel; niet dicht genoeg bij het vuur. Dat is al vreemd aangezien er complete COVID teams zijn die huizen van besmette cliënten schoonmaken. Nu is er een vaccin en nu horen ze opeens wel bij de groep die dicht bij het vuur staat. Dat vind ik vreemd. Jij niet?
pi_197247555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Haha ja wij grapten ook al dat je dan als teams weer kunt proosten. Maar denk dat mensen sowieso wel de flinke poos voorzichtig zullen blijven.
pi_197247572
Ik heb ook 2 afspraken gemaakt!
16 januari de 1e 8-)
pi_197247643
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:19 schreef Magica het volgende:
Ik heb ook 2 afspraken gemaakt!
16 januari de 1e 8-)
Ik ook vanmiddag. Las net dat de lijnen overbezet zijn; 10 minuutjes was ik er door.
pi_197247675
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:24 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ik ook vanmiddag. Las net dat de lijnen overbezet zijn; 10 minuutjes was ik er door.
Ik 20 min. Gesprek duurde ook nog 10 min dus snap wel dat het druk is :P
pi_197247750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik kom een paar weken achter je aan.
En tot die tijd heb ik misschien nog een stukje immuniteit van mijn recente besmetting :') Komende weken test ik in ieder geval positief, kom geen buitenland in :7
pi_197247772
quote:

[..]

Je doet het nog *O*

Geen autisme oid? :+
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:07:10 #285
3542 Gia
User under construction
pi_197248405
Heb een vraagje over vaccineren in de zorg, puur interesse: je hoeft het niet te melden aan je leidinggevende of je wel of niet gevaccineerd bent, maar wat als je klachten krijgt die op Corona lijken? Is het dan voldoende om aan te tonen dat je gevaccineerd bent of is het 'hoppa' toch weer naar de teststraat?

En komt de leidinggevende op deze wijze er toch niet achter wie wel en wie niet de prik hebben gepakt?
pi_197249317
quote:

[..]

Woeiii, geen last van de Bill Gates-chip? >:)

Je doet t nog. Mooi van t kaartje ^O^
pi_197249356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:07 schreef Gia het volgende:
Heb een vraagje over vaccineren in de zorg, puur interesse: je hoeft het niet te melden aan je leidinggevende of je wel of niet gevaccineerd bent, maar wat als je klachten krijgt die op Corona lijken? Is het dan voldoende om aan te tonen dat je gevaccineerd bent of is het 'hoppa' toch weer naar de teststraat?

En komt de leidinggevende op deze wijze er toch niet achter wie wel en wie niet de prik hebben gepakt?
Leidinggevende kan je niks maken als je besluit niet te vaccineren. Tis niet verplicht. En ik zou wel testen, het is niet 100% gegarandeerd afdoende (helaas).
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:51:56 #288
3542 Gia
User under construction
pi_197249454
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:48 schreef Blues het volgende:

Leidinggevende kan je niks maken als je besluit niet te vaccineren. Tis niet verplicht. En ik zou wel testen, het is niet 100% gegarandeerd afdoende (helaas).
Zus van me is al 6x getest, omdat ze een hoestje heeft. Rookster.
Ze hoopt dat niet meer te hoeven na vaccinatie.
Maar dat kan tegenvallen, dus.

Vind dit zo naar voor alle zorgpersoneel. Hoop echt dat het gauw beter wordt.
pi_197249565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn collega zei ook
Nee is mijn rokershoestje, bleek toch corona te hebben. Tja het kan alle kanten op.
Volgens mij moet je alsnog getest worden na vaccinatie, zeker in het begin denk
pi_197249881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben ook ontzettend vaak getest bij vaker luchtweginfecties bij allergieën. Sinds een paar maanden gebruik ik flucloxacilline neusspray, dat helpt erg goed :)
pi_197249909
Wat een gedoe zeg..
4x gebeld en kreeg telkens te horen dat er geen medewerkers beschikbaar waren door drukte en of ik met 30 minuten opnieuw wilde proberen.

Uur geleden kwam ik wel verder en moest mn bsn nummer erbij houden.
Na een half uur horen dat alle medewerkers in gesprek waren kreeg ik iemand aan de telefoon😎

Donderdag 21 januari ben ik aan de beurt.
En 3 weken later weer.

Het was het wachten waard
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoīst
pi_197250049
Ik zie net dat een ex-collega vandaag als eerste in onze stad is gevaccineerd. Top ^O^
pi_197250586
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:11 schreef Ellatjuh het volgende:
Wat een gedoe zeg..
4x gebeld en kreeg telkens te horen dat er geen medewerkers beschikbaar waren door drukte en of ik met 30 minuten opnieuw wilde proberen.

Uur geleden kwam ik wel verder en moest mn bsn nummer erbij houden.
Na een half uur horen dat alle medewerkers in gesprek waren kreeg ik iemand aan de telefoon😎

Donderdag 21 januari ben ik aan de beurt.
En 3 weken later weer.

Het was het wachten waard
Ik snap niet waarom een afspraak in de eerste prikgolf(je) al een goede 2 weken uitstel heeft :{

betekent dat als hierna de wijkverpleging aan de beurt is er nog veel langere wachttijden gaan ontstaan. Die verpleeghuismedewerkers moet je toch binnen een week allemaal gevaccineerd kunnen hebben? zoniet heb je te weinig prikkers...

vanmiddag was ik bij een patient die had wel een goed punt. Nederland heeft op dit moment 1 miljoen vaccins in huis klaarliggen, goed voor 500k personen. Hoe moeilijk is het om deze binnen 2 weken erdoorheen gejast te hebben door iedere Verpleegkundige/arts etc minimaal uurtje (of dag) laten meeprikken. Deze poule extra prikkers had al een half jaar geleden geworven kunnen worden, zie het als een soort van dienstplicht. 25 GGD prikpunten zijn prima. Maar dan wel allen bezet met minimaal 100 prikstraatjes

binnen no time had je dan al die vaccins erdoorheen gejast en had je ook richting de industrie een punt gehad om meer vaccins geleverd te krijgen... hierna doe je weer het zelfde trukje en binnen no time heb je iedereen gevaccineerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ferdii op 06-01-2021 19:48:19 ]
hardcoholic
  woensdag 6 januari 2021 @ 20:02:57 #294
346653 Ceviche
pi_197251123
Mwah er hebben zich al veel mensen aangemeld als vrijwilliger om te prikken (paar duizend).
Werk bij een huisartsenpraktijk en daar prikten we met de griepvaccinatie 800 man in 1 dag met vijf mensen. Hele praktijk zou dan in 14 dagen geprikt kunnen worden. Nou moet iedereen natuurlijk 2 x maar niet iedereen laat zich inenten, niet zoveel mensen zijn bereid om te prikken, en die vaccins zijn niet zo handig als de griepprik, en zo zijn er nog wel wat bezwaren. Maar met dezelfde opzet als de griepprik zou het toch wel moeten lukken. Ik denk ook eigenlijk wel dat we daarheen gaan, als 'het grote publiek' aan de beurt is.
pi_197251451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:02 schreef Ceviche het volgende:
Mwah er hebben zich al veel mensen aangemeld als vrijwilliger om te prikken (paar duizend).
Werk bij een huisartsenpraktijk en daar prikten we met de griepvaccinatie 800 man in 1 dag met vijf mensen. Hele praktijk zou dan in 14 dagen geprikt kunnen worden. Nou moet iedereen natuurlijk 2 x maar niet iedereen laat zich inenten, niet zoveel mensen zijn bereid om te prikken, en die vaccins zijn niet zo handig als de griepprik, en zo zijn er nog wel wat bezwaren. Maar met dezelfde opzet als de griepprik zou het toch wel moeten lukken. Ik denk ook eigenlijk wel dat we daarheen gaan, als 'het grote publiek' aan de beurt is.
dat handig valt volgens mij wel mee, enige is dat je ze niet lang kan bewaren op koelkast temperatuur. volgens mij is dit puurr een logstiek probleem wat simpel op te lossen is. knal een uitpak afdeling uit de grond, regel een partij bezorgers en laat die bezorgers adhv gemaakt afspraken op locaties in de nacht de hoeveelheid bezorgen voor de volgende dag, zodat iedere ochtend rond uurr of 6/7 alles op locatie is. moet toch te doen zijn?
hardcoholic
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:10:18 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197253167
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:12 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Onze medewerkers stonden expliciet benoemd dat ze niet in aanmerking kwamen oftewel; niet dicht genoeg bij het vuur. Dat is al vreemd aangezien er complete COVID teams zijn die huizen van besmette cliënten schoonmaken. Nu is er een vaccin en nu horen ze opeens wel bij de groep die dicht bij het vuur staat. Dat vind ik vreemd. Jij niet?
Ik dacht dat veel WMO-taken ook destijds afgeschaald waren.
Mocht je van mening zijn geweest dat je medewerkers wél in aanmerking hadden moeten komen, hadden jullie dit natuurlijk aan moeten geven.
In aanraking komen met was niet enige criterium, anders hadden veel meer takken van sport bonussen moeten krijgen

Maar, belangrijkste denk ik, het staat qua strategie, uitvoering en alles compleet los van elkaar. Andere overwegingen kunnen een grote rol spelen erbij neem ik aan. Ik zie niet 1,2,3 waarom dit hetzelfde scenario zou moeten volgen als bij die bonus
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:44:40 #297
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_197275668
Vandaag ook mijn vaccinatie opgehaald, toch last van hoofdpijn erdoor. :P
pi_197275730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:44 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag ook mijn vaccinatie opgehaald, toch last van hoofdpijn erdoor. :P
Behalve die metaalsmaak direct na vaccinatie nergens last van.
Hoop dat je koppijn snel over gaat!
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:38:30 #299
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_197282891
hoi! nieuw hier, ik heb niet het hele topic doorgelezen..
Zijn er hier ook zorgmedewerkers die niet staan te springen om de pfizer vaccinatie te krijgen?
ik zelf sta er dus niet om te springen, om meerdere redenen, maar ik krijg sterk het gevoel dat dit nauwelijks bespreekbaar is. Op facebook word ik gebombardeerd met collega's die zich laten vaccineren, fotograferen, en hun vaccinkaartje delen.

Ik ben gezond, heb zelden de griep, draag persoonlijke beschermingsmiddelen op mijn werk als operatie assistent, heb geen kwetsbare ouderen in mijn omgeving. Wanneer ik Covid zou krijgen, blijf ik thuis.

Ik ben van mening dat het de kwetsbare medemens is die wel ernstig ziek wordt van Covid, dat diegene dus de verantwoordelijkheid moet nemen om zichzelf te vaccineren, voordat ik me verplicht voel om me te vaccineren.
Dit vaccin werkt op een manier die nog niet eerder op grote schaal bij mensen is toegepast, geeft geen garantie op het niet meer krijgen van een besmetting en geeft geen garantie op het niet meer kunnen verspreiden van een besmetting.

Ik merk dat wanneer ik daarover probeer te praten of discussiëren met collega's ik al gauw in de categorie: complotgekkie gestopt wordt, terwijl mensen die als eerste in de rij staan, zonder zich af te vragen of dit voor hen de beste manier is, als vaccinheld gezien worden.

Ik heb daar moeite mee. Hoe zit dat bij jullie?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:42:20 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197282963
Als je geen vaccin wilt, om welke reden dan ook, dan ben je gewoon nog steeds een prima medewerker als je 'm niet neemt.
Punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')