Ja nu ook veel bewoners, net paar nachten met 10 besmette bewoners gewerkt (blijkt nu), zit gewoon bijna te wachten tot ik ziek word. Dat is echt niet fijnquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Blues het volgende:
Bij ons nu ook steeds meer en meer. Ook directe artsen en in de families van collega's. Het is steeds minder uitzondering als jij of iemand in je fam positief bent
Oh wat naar! Succes!quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:20 schreef Magica het volgende:
Was hier altijd voorbij gegaan, maar nu zijn 5 collega's al positief, nog testen onderweg. Veel bewoners ook getest.
Hoi en doei en bedankt.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:40 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik kom even klappen hier 👏 Nou doei!
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer zowel werk als prive. Overigens bij velen amper tot geen symptomen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Blues het volgende:
Bij ons nu ook steeds meer en meer. Ook directe artsen en in de families van collega's. Het is steeds minder uitzondering als jij of iemand in je fam positief bent
Dat hoor je via je werkgever.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef THEFXR het volgende:
wanneer wordt die 1000 euro gestort of gaat dat in fases?
Ja eigenlijk wel ja. Misschien incidenteel geen 1,5m en met kerst een paar personen teveel (6 personen totaal). Ook 2x laten testen (negatief).quote:Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoi en doei en bedankt.
Klap je ook voor jezelf?
Omdat je anderhalve meter afstand houdt van anderen, niet met veel mensen in 1 ruimte bent, vaak je handen wast en mondkapjes op doet daar waar je de blote lucht niet ziet?
Top![]()
Dat gaat via de afhandelende werkgever; die bepalen ieder voor zich hoe ze dit doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef THEFXR het volgende:
wanneer wordt die 1000 euro gestort of gaat dat in fases?
Hier wassie er 25 november alquote:Op donderdag 10 december 2020 12:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat hoor je via je werkgever.
Bij ons zit het eind van december erbij. (de 22e geloof ik).
Eigenlijk idioot dat iedere functie in de zorginstelling de bonus krijgt, dus ook de manager, de telefoniste, de raad van bestuur chauffeur, de thuiswerkende ICTer etcquote:Op donderdag 10 december 2020 13:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier wassie er 25 november al![]()
en kreeg iedereen, ook zzp, inhuur en contractwerkers zoals de schoonmaak-niet-in-dienst-van-de-instelling.
Zoals Maarten van Rossum zegt: Ik wil in elke ledemaat een prikquote:Op maandag 28 december 2020 07:23 schreef Magica het volgende:
Als je in januari een oproep krijgt voor vaccinatie doe je dat dan? Ik ga het wel doen maar voor toch veel collega's om me heen die het niet willen....
Ik vind dat eerst risicogroepen en ouderen ouderen mogen.quote:Op maandag 28 december 2020 07:23 schreef Magica het volgende:
Als je in januari een oproep krijgt voor vaccinatie doe je dat dan? Ik ga het wel doen maar voor toch veel collega's om me heen die het niet willen....
Dat kan jij wel vinden maar ze willen zorgpersoneel eerst vaccinerenquote:Op maandag 28 december 2020 08:12 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind dat eerst risicogroepen en ouderen ouderen mogen.
Voordat die allemaal gevaccineerd zijn is het alweer voorjaar. En om dan de prik te halen lijkt me niet zinvol, de griepprik haal je ook niet in het voorjaar.
quote:Op maandag 28 december 2020 07:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Zoals Maarten van Rossum zegt: Ik wil in elke ledemaat een prik
Deze logica volg ik nietquote:Op maandag 28 december 2020 08:12 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind dat eerst risicogroepen en ouderen ouderen mogen.
Voordat die allemaal gevaccineerd zijn is het alweer voorjaar. En om dan de prik te halen lijkt me niet zinvol, de griepprik haal je ook niet in het voorjaar.
Maar ook daarin zit weer verschil. Ziekenhuispersoneel is pas als 3e groep aan de beurt. Eerst mogen landelijk alle 60+ers en risicogroepen.quote:Op maandag 28 december 2020 08:14 schreef Magica het volgende:
[..]
Dat kan jij wel vinden maar ze willen zorgpersoneel eerst vaccineren
De verwachting is dat het virus weer zal afvlakken in het voorjaar cq zomer. Dus de kans dat je covid krijgt is erg klein. Daarnaast weten we nog niet hoe lang de immuniteit blijft. Moeten we jaarlijks vaccineren? Als dat laatste het geval is moeten we iedereen opnieuw vaccineren in het najaar..quote:
Prikstrategie wijzigt wellicht nog wel en resultaten over risico's/voordelen bij zwangerschap/lactatie wellicht ook nog meer bekend komende periodequote:Op maandag 28 december 2020 08:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar ook daarin zit weer verschil. Ziekenhuispersoneel is pas als 3e groep aan de beurt. Eerst mogen landelijk alle 60+ers en risicogroepen.
Ik zie tegen die tijd wel. Geef nu borstvoeding, heb een actieve kinderwens. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben afhankelijk van mijn persoonlijke situatie en advies van GGD e/o huisarts maak ik mijn beslissing.
Zijn wel aannames die je doet daar. Die zou ik niet zo onderschrijven of vanuit gaan.quote:Op maandag 28 december 2020 08:23 schreef June. het volgende:
[..]
De verwachting is dat het virus weer zal afvlakken in het voorjaar cq zomer. Dus de kans dat je covid krijgt is erg klein. Daarnaast weten we nog niet hoe lang de immuniteit blijft. Moeten we jaarlijks vaccineren? Als dat laatste het geval is moeten we iedereen opnieuw vaccineren in het najaar..
Ja maar verpleeghuispersoneel is eerst aan de beurt. Daar hoor ik ook bij. Iedereen wil afwachten...quote:Op maandag 28 december 2020 08:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar ook daarin zit weer verschil. Ziekenhuispersoneel is pas als 3e groep aan de beurt. Eerst mogen landelijk alle 60+ers en risicogroepen.
Ik zie tegen die tijd wel. Geef nu borstvoeding, heb een actieve kinderwens. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben afhankelijk van mijn persoonlijke situatie en advies van GGD e/o huisarts maak ik mijn beslissing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |