abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195869866
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg streng. Als je partner in quarantaine is, zou je moeten kunnen werken. Je zou kunnen overwegen op een aparte kamer te slapen als je partner getest moet?
Ik vind dit ook wel heel strak, zeker omdat we standaard met pbm werken.
Ik woon alleen dus heb het dilemma niet, maar het lijken inderdaad de partners met klachten te zijn die ervoor zorgen dat iemand thuis moet blijven.
En nu krijg je dus het circus dat collega’s lichte klachten gaan verzinnen om getest te kunnen worden... terwijl dat (volgens mij) dan weinig zinvol is en tot een vals negatief resultaat kan leiden.

Ik gok dat het beleid in een paar weken versoepeld gaat worden, als de planningen niet meer rond komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:17:57 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195870177
quote:

[..]

Dat is wel heel erg streng. Als je partner in quarantaine is, zou je moeten kunnen werken. Je zou kunnen overwegen op een aparte kamer te slapen als je partner getest moet?
Bij koorts en benauwd is toch gewoon het algemene beleid en dus ook voor zorgprofessionals? Waarom vind je dat erg streng?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195870656
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Bij koorts en benauwd is toch gewoon het algemene beleid en dus ook voor zorgprofessionals? Waarom vind je dat erg streng?
Tussen haakjes was mij niet duidelijk of dat de enige thuisblijfklachten waren of voorbeelden.
Alternatief kan dan ook zijn volledig in PBM werken bv
pi_195870828
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe is het met de werkdruk?

Organisatiebeleid wat betreft thuisblijven wordt steeds uitgebreider. Je hoeft niet eens zelf ziek te zijn, ook partner met klachten (koorts, benauwdheid) is reden tot 10 dagen thuisblijven (of tot uitslag van de test van die persoon binnen is). Naast nauw contact met iemand die positief getest is en terugkomen van verblijf uit rood/oranje land.
De ziekmeldingen beginnen daardoor binnen te stromen, en bij mensen met grote contracten is 10 dagen best wat om op te vangen. Ook omdat uitgangspunt nu is de zorg niet af te schalen ivm de nawerkingen daarvan, maar met pbm, veilig zorg te blijven verlenen.
Als je onbeschermd in nauw contact bent geweest met een covid patient moet je jezelf monitoren. Bij lichte klachten testen en thuiswerken waar mogelijk. Leidinggevende beslist of ze je kunnen missen, anders werken met pbm. Het scheelt bij ons wel dat het ziekenhuis zelf test en je snel terecht kan.

Bij een belletje kun je binnen het uur die wattenstaaf in je neus hebben en diezelfde avond heb je de uitslag.

Hierdoor zijn collegas kort van de werkvloer bij een negatieve test. Dua de werkdruk valt nog mee.
pi_195882527
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tussen haakjes was mij niet duidelijk of dat de enige thuisblijfklachten waren of voorbeelden.
Alternatief kan dan ook zijn volledig in PBM werken bv
Dat zijn de enige thuisblijfklachten. Als je zelf geen klachten hebt lijkt me met medisch goedgekeurde pbm werken een redelijk alternatief. Immers, het idee is dat dat naar twee kanten beschermt.

Maar ja, zo ver zijn we nog niet dus ik werk morgen een ochtend extra.

Met mijn nieuwste aankoop O+ https://dehuisentuin.nl/products/fog-free-accessoire-voor-maskers
Werkt perfect! Masker blijft goed aansluiten, maar geen beslagen ruiten meer _O_ En van plastic dus goed schoon te maken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195883663
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:40 schreef Ceviche het volgende:
Ik werkte afgelopen jaar bij een werkgever, waar het niet echt mee klikte zogezegd. Nu werk ik daar niet meer maar nu wil ze geen bonus voor me aanvragen :( mijn functie staat op de lijst (doktersassistente) en oudcollega krijgt hem wel (zelfde functie).
Is hier nog iets aan te doen?
Nieuwe werkgever moet dat doen. Of je moet het zelf regelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195883858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nieuwe werkgever? Dat zou raar zijn. Aangezien je in die periode niet voor die werkgever werkte.

Overigens zit ik wel met een vergelijkbare situatie. Tijdens de eerste golf gewerkt maar ontslag genomen. Zou ik nog ergens kans op maken? :9
pi_195887568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nieuwe werkgever? Dat zou raar zijn. Aangezien je in die periode niet voor die werkgever werkte.

Overigens zit ik wel met een vergelijkbare situatie. Tijdens de eerste golf gewerkt maar ontslag genomen. Zou ik nog ergens kans op maken? :9
Ik heb in die periode drie werkgevers gehad B-)
Mag hopen dat ze me voor die drie mooie dagen en twee mooie werkmaanden van 8 uur ow geen 2x1000 piek gaan geven :D
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:54:04 #109
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195888383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nope, oude werkgever. Zelf aanvragen kan niet. Bezwaar maken ook niet :')
Maar ik heb toezegging dat de oude baas het toch gaat aanvragen maar dat zal hij ongetwijfeld uitstellen tot donderdagavond. Of vrijdag ;(
Wilde me niet eens te woord staan erover :{w
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:15:50 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195888749
Nou mensen, dát wordt spenderen!

https://www.nu.nl/politie(...)aris-in-de-zorg.html
pi_195888866
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:15 schreef Molo het volgende:

:') :') :') :')
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:44:02 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195889207
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:') :') :') :')
Het echte leven lijkt tegenwoordig meer op De Speld dan De Speld zelf :')
pi_195889339
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:15 schreef Molo het volgende:

:%
Wel jammer dat hierdoor de pvv in een goed blaadje komt te staan.
pi_195890109
Natuurlijk gaat de overheid hier proberen niets mee te doen.

Als zorg personeel moeten we nu vol op de barricades om af te dwingen dat de aangenomen motie ook wordt uitgevoerd. Niks afwachten en hopen maar afdwingen
hardcoholic
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:26:43 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195890122
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:52 schreef Blues het volgende:

[..]

:%
Wel jammer dat hierdoor de pvv in een goed blaadje komt te staan.
Die doen het in dit dossier zeker niet slechter dan de rest eigenlijk
pi_195890423
Over welke bedragen spreken we?
Ik hoorde een forse beloning?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:39:24 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195890463
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:38 schreef hartloper het volgende:
Over welke bedragen spreken we?
Ik hoorde een forse beloning?
Dat gaat echt niet gebeuren. Met de economische shit die aan de deur begint te kloppen volgend jaar en de erop volgende jaren, mag je blij zijn dat je je huidige inkomen houdt
pi_195894166
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zo wordt het geregeld zodat er geen dubbele bonussen uitgedeeld worden.

Overigens zzpers moeten het bij ons zelf aanvragen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_195894208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zo wordt het geregeld zodat er geen dubbele bonussen uitgedeeld worden.
Ik begin volgende week in een ander ziekenhuis. Kunnen zij dan voor mij de bonus aanvragen? :o

Heb je hier een bron van? Dan ga ik even langs HR. Toch 1000 piek. Wel de moeite waard.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:25:52 #120
346653 Ceviche
pi_195894635
Als je in de periode 1 maart tot 1 september meerdere werkgevers had of van baan bent veranderd (in de zorg) dan maakt het niet uit wie hem aanvraagt. Maar het is een ander verhaal als je niet de hele periode hebt gewerkt (geen idee of je dan recht hebt) of als je na 1 september ergens anders bent gaan werken (dan moet je bij je oude baas zijn).
Zou wel opschieten want donderdag moet de aanvraag binnen zijn.
pi_195894696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:25 schreef Ceviche het volgende:
Als je in de periode 1 maart tot 1 september meerdere werkgevers had of van baan bent veranderd (in de zorg) dan maakt het niet uit wie hem aanvraagt. Maar het is een ander verhaal als je niet de hele periode hebt gewerkt (geen idee of je dan recht hebt) of als je na 1 september ergens anders bent gaan werken (dan moet je bij je oude baas zijn).
Zou wel opschieten want donderdag moet de aanvraag binnen zijn.
Hele periode voor het ETZ gewerkt. Vervolgens ontslag genomen.

Voelt wel een beetje raar om ze te bellen. :9
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:29:46 #122
346653 Ceviche
pi_195894727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hele periode voor het ETZ gewerkt. Vervolgens ontslag genomen.

Voelt wel een beetje raar om ze te bellen. :9
Geen idee wat je doet voor werk (in het ziekenhuis?) maar als het echt die hele periode was dan zou ik gewoon even bellen. Staat je functie op de lijst met beroepen die in aanmerking komen?
pi_195894809
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Geen idee wat je doet voor werk (in het ziekenhuis?) maar als het echt die hele periode was dan zou ik gewoon even bellen. Staat je functie op de lijst met beroepen die in aanmerking komen?
Nee, maar mijn functie is ook vrij uniek. Ik heb geen directe zorg geleverd, maar wel veel bezig geweest met covid. 7 dagen per week gewerkt in de eerste golf.

Volgens mij houdt ook bijna niemand zich aan die lijst.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:51:45 #124
346653 Ceviche
pi_195895279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, maar mijn functie is ook vrij uniek. Ik heb geen directe zorg geleverd, maar wel veel bezig geweest met covid. 7 dagen per week gewerkt in de eerste golf.

Volgens mij houdt ook bijna niemand zich aan die lijst.
Indirect ermee te maken telt ook, ook schoonmakers. Ict'ers weet ik even niet maar zou wel heel goed kunnen hoor. Ik zou gewoon bellen. Zeker als je zoveel hebt gewerkt vanwege de crisis is het geen gekke gedachte dat het voor je aangevraagd wordt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:43:03 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Volgens mij houden bizar weinig instellingen zich aan die lijst. Bij UMCU in ieder geval niet en wat ik via via heb meegekregen UMCG ook niet, maar dat kan ik niet zelf bevestigen.
pi_195899140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik begin volgende week in een ander ziekenhuis. Kunnen zij dan voor mij de bonus aanvragen? :o

Heb je hier een bron van? Dan ga ik even langs HR. Toch 1000 piek. Wel de moeite waard.
Bron is intranet. Lijkt ene regeling te zijn in de VVT sector. Voor de ziekenhuizen weet ik het niet.

En hier houden ze zich ook niet aan de lijst. Op zich niet raar gezien de absurditeit van dat ding.
pi_195899176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Bron is intranet. Lijkt ene regeling te zijn in de VVT sector. Voor de ziekenhuizen weet ik het niet.

En hier houden ze zich ook niet aan de lijst. Op zich niet raar gezien de absurditeit van dat ding.
Rare regeling. Je zou zeggen: de betreffende werkgever in de gewerkte periode moet het aanvragen.

Heb net even gebeld en het lijkt in het ETZ zo ook te werken. Er is voor alle medewerkers een zorgbonus aangevraagd.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:28:03 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195943925
Bij de centraal-Friese zorginstellingen is nu een besluit genomen over de bonus:

https://www.lc.nl/friesla(...)nemers-26156925.html
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:30:41 #129
346653 Ceviche
pi_195945178
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:
Bij de centraal-Friese zorginstellingen is nu een besluit genomen over de bonus:

Goede zaak ^O^
Ik denk inderdaad ook dat veel zorgmedewerkers nu de waardering nodig hebben, midden in de tweede golf.
Na de aanvraag kan het nog 13 weken duren voor het ministerie het goedkeurt en dan nog 5 maanden voordat de werkgever het uitkeert. Zal vast niet zo lang duren maar dan laat die blijk van waardering wel heel lang op zich wachten. Wij hopen dat het er voor de kerst is. Al denk ik dat mijn oudwerkgever het zo lang mogelijk uit zal stellen tot mei ofzo. Als ze het heeft aangevraagd tenminste }:|
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:33:06 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195945221
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:30 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Goede zaak ^O^
Ik denk inderdaad ook dat veel zorgmedewerkers nu de waardering nodig hebben, midden in de tweede golf.
Na de aanvraag kan het nog 13 weken duren voor het ministerie het goedkeurt en dan nog 5 maanden voordat de werkgever het uitkeert. Zal vast niet zo lang duren maar dan laat die blijk van waardering wel heel lang op zich wachten. Wij hopen dat het er voor de kerst is. Al denk ik dat mijn oudwerkgever het zo lang mogelijk uit zal stellen tot mei ofzo. Als ze het heeft aangevraagd tenminste }:|
Cashflow kan een (grote) uitdaging zijn; als de inkomensbronnen van de zorginstelling een ander ritme van betalen hebben dan normaal, dan kan het op papier wel allemaal "kunnen" maar wil de bank ergens wel cash zien op een lopende rekening....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:37:03 #131
346653 Ceviche
pi_195945326
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Cashflow kan een (grote) uitdaging zijn; als de inkomensbronnen van de zorginstelling een ander ritme van betalen hebben dan normaal, dan kan het op papier wel allemaal "kunnen" maar wil de bank ergens wel cash zien op een lopende rekening....
Ja okee, maar de wil is er in ieder geval, en ze laten zien dat zij vinden dat de bonus is verdiend. Dat is ook belangrijk.
pi_195952098
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:

Wat goed zeg!
Zouden alle zkh moeten doen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:10:52 #133
65846 Bocaj
47th President.
pi_195960730
Gisteren in Op1...
quote:
De artsen Ilse van Stijn en Peter de Jager zien hun ziekenhuizen weer volstromen. Ze kampen met personeelsgebrek en zien de steun en solidariteit afnemen, juist nu ze die zo hard nodig hebben. Bij Op1 vertellen ze dat ze iedere dag vechten voor hun patiënten, maar merken dat de solidariteit afneemt. Juist nu de zorg dit zo hard nodig heeft.
Intensivist Ilse van Stijn van het OLVG ziet dat de stroom aan coronapatiënten groter wordt, maar dat terwijl ook de acute zorg doorgaat. ‘Dit alles bij elkaar maakt het te druk in de ziekenhuizen, vooral omdat coronapatiënten meer zorg, tijd en personeel nodig hebben.’
Ik dacht, eerlijkwaar: 'Houd nou eens je bek en ga gewoon je werk doen!'
Dat gezeik gezeur ook steeds maar weer over solidariteit dit en dat... Het is ook gewoon je werk hč?!

Zo, dit mag ook wel eens gezegd worden toch? (We hebben heus wel respect voor jullie maar wij hoeven dat toch niet de GODGANSEDAG kenbaar te maken?)
pi_195960796
quote:

[..]

meen je dit serieus? :D mijn werk en prive blijft lekker gescheiden. Als mijn partner getest moet worden en ik daardoorr niet mag werken van de organisatie blijf ik lekker thuis, tekorten of niet.

Om redenen van kunnen werken apart slapen gaat er hier niet in :') Ben getrouwd met mijn partner, niet met mijn werk :D
hardcoholic
pi_195960822
Hier wordt de zorgbonus niet voorgeschoten door organisatie. Liquide middelen zijn er simpelweg niet. is dus afwachten tot er een beslissing over komt en hoeveel wordt toegekend. Bonus is voor iedereen aangevraagd, incl kantoor personeel etc.
hardcoholic
pi_195961148
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:10 schreef Bocaj het volgende:
Gisteren in Op1...
[..]

Dat gezeik gezeur ook steeds maar weer over solidariteit dit en dat... Het is ook gewoon je werk hč?!

Zo, dit mag ook wel eens gezegd worden toch? (We hebben heus wel respect voor jullie maar wij hoeven dat toch niet de GODGANSEDAG kenbaar te maken?)
Even onaardig: spreek voor jezelf. Jij zult wellicht je verstand gebruiken en er zoveel mogelijk voor zorgen dat je niet besmet wordt of het verspreidt.

Maar die boodschap is voor de mensen die naar illegale feestjes gaan, zich niet laten testen bij klachten of, terwijl ze wachten op de uitslag, de deur uit gaan. En voor hun directe omgeving die hen met deze voorbeelden wellicht wat verstand in de kop kan praten. Wellicht ijdele hoop, maar als zulke interviews niet meer verschijnen dan hebben de hersenlozen helemaal geen reden meer om zich wat verstandiger te gedragen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:17:57 #137
65846 Bocaj
47th President.
pi_195961757
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Even onaardig: spreek voor jezelf. Jij zult wellicht je verstand gebruiken en er zoveel mogelijk voor zorgen dat je niet besmet wordt of het verspreidt.

Maar die boodschap is voor de mensen die naar illegale feestjes gaan, zich niet laten testen bij klachten of, terwijl ze wachten op de uitslag, de deur uit gaan. En voor hun directe omgeving die hen met deze voorbeelden wellicht wat verstand in de kop kan praten. Wellicht ijdele hoop, maar als zulke interviews niet meer verschijnen dan hebben de hersenlozen helemaal geen reden meer om zich wat verstandiger te gedragen.
Helemaal mee eens...
Maar, ik ben het klagen (op tv) een beetje zat... Niet klagen maar poetsen zeggen ze toch in Rotterdam?
Verpleging in ziekenhuis is gewoon (ook) werk... en we hebben het allemaal wel eens druk! ;)
pi_195961851
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:15 schreef Ferdii het volgende:

[..]

meen je dit serieus? :D mijn werk en prive blijft lekker gescheiden. Als mijn partner getest moet worden en ik daardoorr niet mag werken van de organisatie blijf ik lekker thuis, tekorten of niet.

Om redenen van kunnen werken apart slapen gaat er hier niet in :') Ben getrouwd met mijn partner, niet met mijn werk :D
Ja misschien zijn wij (beide arts) daar apart in. Als een van ons bereikbaarheidsdienst heeft gaat die ook op de logeerkamer, anders slapen we beide slecht :)
pi_195962128
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Helemaal mee eens...
Maar, ik ben het klagen (op tv) een beetje zat... Niet klagen maar poetsen zeggen ze toch in Rotterdam?
Verpleging in ziekenhuis is gewoon (ook) werk... en we hebben het allemaal wel eens druk! ;)
Het gaat niet alleen om de fysieke werkdruk (veel uren maken).
Maar die uren doorbrengen, gehuld in een pak, spatbril, handschoenen en mondmasker. Om mensen te verzorgen die snakken naar adem, bang zijn, alleen zijn, geen gezicht meer zien, weinig bezoek mogen krijgen dus waarbij je ook een stuk zielzorg moet doen. En soms stervensbegeleiding.
Waarbij het gaat om mensen die in die situatie zijn gebracht doordat anderen niet opletten (bruggetje naar mijn vorige post).

Dat vraagt nog wat extra van je dan wanneer je een deadline hebt bij een kantoorbaan of bij fysiek werk waarbij je het druk hebt met dingen, en niet met mensen.

En nu focus ik op het ziekenhuis, omdat jij het daar ook over hebt. En waar het nu (in het algemeen) het meest heftig is. Maar in alle andere zorgsectoren wordt de druk ook gevoeld. Zowel qua fysieke uren als qua emotionele belasting.

Je klacht is gehoord en genoteerd, alleen denk ik dat je weinig begrip zult vinden in een topic vol zorgverleners, waarvan er diversen aan de frontlinie staan.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:47:14 #140
65846 Bocaj
47th President.
pi_195962243
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je klacht is gehoord en genoteerd, alleen denk ik dat je weinig begrip zult vinden in een topic vol zorgverleners, waarvan er diversen aan de frontlinie staan.
Zeker, daarom heb ik het ook expres hierin gezet... ;)
Natuurlijk is er ook begrip (want je bent dan ook wel een ongelofelijke lul als je het niet zou hebben) maar het hoeft niet constant gezegd te worden... na 1000 keer weten we het wel!
En ja die 1000 euro had allang uitgekeerd moeten zijn! ;)
pi_195962390
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeker, daarom heb ik het ook expres hierin gezet... ;)
Natuurlijk is er ook begrip (want je bent dan ook wel een ongelofelijke lul als je het niet zou hebben) maar het hoeft niet constant gezegd te worden... na 1000 keer weten we het wel!
En ja die 1000 euro had allang uitgekeerd moeten zijn! ;)
1000 keer zelfs... misschien moet je het nieuws minder opzoeken? Zo vaak heb ik het in ieder geval nog niet gehoord. Op het nieuws, of van mijn collega’s.
pi_195962501
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:10 schreef Bocaj het volgende:
Gisteren in Op1...
[..]

Jij werkt zelf ook in de zorg of wat?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:19:29 #143
65846 Bocaj
47th President.
pi_195962721
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:03 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Jij werkt zelf ook in de zorg of wat?
Nu ga jij zeggen: "Je weet niet waar je het over hebt!" :')
pi_195963785
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nu ga jij zeggen: "Je weet niet waar je het over hebt!" :')
Nee, mijn vraag is; waarom kom je kritiek leveren in een topic die als titel heeft ‘zorgpersoneel verzameltopic’ als je zelf niet in de zorg werkt. Vind dat vrij frappant en treurig eigenlijk, kan aan mij liggen hoor...
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:42:25 #145
65846 Bocaj
47th President.
pi_195964053
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:21 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Nee, mijn vraag is; waarom kom je kritiek leveren in een topic die als titel heeft ‘zorgpersoneel verzameltopic’ als je zelf niet in de zorg werkt. Vind dat vrij frappant en treurig eigenlijk, kan aan mij liggen hoor...
Het is naar aanleiding van het zoveelste 'jank-topic' bij Op1 of Jinek en wil eigenlijk weten hoe jullie erin staan!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:47:35 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195964098
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het is naar aanleiding van het zoveelste 'jank-topic' bij Op1 of Jinek en wil eigenlijk weten hoe jullie erin staan!
Ga alsjeblieft ergens anders trollen, dit is het zorgpersoneel verzameltopic.
pi_195964113
Mijn werkgever schiet de zorg bonus trouwens voor. ^O^
pi_195964120
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

“ Doel van het topic is om te zien wie er waar in de zorg werkt en ervaringen rondom corona te delen over de maatregelen en berichten welke er genomen worden.”. Je weet hoe je zelf een topic opent? Doe dat dan lekker ipv hard werkende mensen te bashen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:50:59 #149
65846 Bocaj
47th President.
pi_195964154
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:49 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

“ Doel van het topic is om te zien wie er waar in de zorg werkt en ervaringen rondom corona te delen over de maatregelen en berichten welke er genomen worden.”. Je weet hoe je zelf een topic opent? Doe dat dan lekker ipv hard werkende mensen te bashen.
Goed, het was mij echt niet om het bashen te doen! ;)
pi_195964308
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Goed, het was mij echt niet om het bashen te doen! ;)
Blijf weg bij al die praatprogramma's. Kom uit die klaagbubbel, heb ik ook gedaan. We kijken geen praatprogramma's meer en kijken lekker netflix of gaan een wandeling maken om af te kicken van ons overbelaste werk in de zorg. :)
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:36:18 #151
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_195964677
Vandaag brief van werkgever dat ze de bonus voorschieten en dat deze bij het salaris van de maand november zit *O*
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_195965127
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:36 schreef AgnesGru het volgende:
Vandaag brief van werkgever dat ze de bonus voorschieten en dat deze bij het salaris van de maand november zit *O*
Tof O+
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:11:30 #153
482080 AgnesGru
pi_195965141
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:10 schreef Blues het volgende:

[..]

Tof O+
Bij jou al iets bekend?
pi_195965307
Mijn werkgever achiet het ook voor in november, heel fijn dat dat mogelijk is.

Inmiddels alweer meerdere cohortverpleegafdeling en ook de IC is alweer een poos een cohort.
Echter heeeeel veel zieke collega’s :{, vermoeidheid. Merk het ook aan mijzelf, dus moet heel goed voor mijzelf blijven zorgen.
pi_195965366
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:11 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Bij jou al iets bekend?
Nee nog niet...
pi_196065845
Zorgbonus bij ETZ is bekend.

Iedereen krijgt de bonus die van 1 maart tot 1 september heeft gewerkt. *O* *O*

EN DIE NU NOG IN DIENST IS. :{

Voel me toch wel een beetje genaaid nu.
pi_196066507
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Apart zo zou het niet moeten werken. Bij nieuwe werkgever aanvragen?
pi_196067596
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Apart zo zou het niet moeten werken. Bij nieuwe werkgever aanvragen?
Die hadden het allang voor hun medewerkers aangevraagd voor ik hier kwam werken.

Die route wordt hem niet denk ik.
pi_196068721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Oh dat is echt lullig!
Je hebt daar toch in die periode gewerkt!!
Mailen! Hop Hop!
pi_196068748
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:09 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh dat is echt lullig!
Je hebt daar toch in die periode gewerkt!!
Mailen! Hop Hop!
Mailen naar? ETZ?

Heb daar iemand aan het werk gezet, maar verwacht daar niks van. Waarom zouden ze ook?
pi_196068769
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Mailen naar? ETZ?

Heb daar iemand aan het werk gezet, maar verwacht daar niks van. Waarom zouden ze ook?
Omdat je daar gewerkt hebt :) Wie niet waagt etc.
  donderdag 5 november 2020 @ 11:21:02 #162
346653 Ceviche
pi_196068949
Ik zou er toch nog achteraan gaan, straks blijkt achteraf dat je alsnog de bonus had kunnen krijgen als je x of y alsnog had gedaan. Dat zou helemaal zuur zijn.
pi_196069299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mailen naar? ETZ?

Ik zou er achteraan gaan, je hebt het verdiend. Wellicht willen ze een dubbele uitbetaling (oude en nieuwe wg) voorkomen maar dat is toch makkelijk zat aan te tonen?
pi_196069815
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die hadden het allang voor hun medewerkers aangevraagd voor ik hier kwam werken.

Die route wordt hem niet denk ik.
Ik zou op alle paarden wedden nu.
  donderdag 5 november 2020 @ 12:48:32 #165
482080 AgnesGru
pi_196070551
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:24 schreef Blues het volgende:

[..]

Nee nog niet...
Hopelijk ook snel voor jullie duidelijkheid!
pi_196148684
Net gebeld door salarisadministratie. Ik krijg alsnog de zorgbonus. *O*
  maandag 9 november 2020 @ 12:22:57 #167
346653 Ceviche
pi_196149405
*O*
  maandag 9 november 2020 @ 12:35:05 #168
482080 AgnesGru
pi_196149622
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat fijn *O*
pi_196150066
quote:
Heel terecht *O*
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 november 2020 @ 13:11:00 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196150223
quote:
en terecht, netjes van ze!
  maandag 9 november 2020 @ 13:12:51 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196150255
Belachelijk!
Je werkt er niet eens meer nu, lekker solidair naar je collega's van de tweede golf nu! :{w :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196286434
@zorgbonus is er nu wat verwarring. Vandaag horen we dat iedereen die volgens de toekenningsvoorwaarde vastgesteld door de vws de bonus voor kerst op de rekening heeft staan maar in een eerder bericht stond dat iedereen onder schaal 75 m krijgt.
Wat is t nou }:|
Morgen ff p&o bellen. Ben vandaag vrij, kreeg de screenshots op mn werkapp.
pi_196286445
quote:
Goedzo en terecht *O*
pi_196288132
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:30 schreef Blues het volgende:
@:zorgbonus is er nu wat verwarring. Vandaag horen we dat iedereen die volgens de toekenningsvoorwaarde vastgesteld door de vws de bonus voor kerst op de rekening heeft staan maar in een eerder bericht stond dat iedereen onder schaal 75 m krijgt.
Wat is t nou }:|
Morgen ff p&o bellen. Ben vandaag vrij, kreeg de screenshots op mn werkapp.
Sowieso krijg je de bonus alleen tot schaal 75.
Sommige ziekenhuizen hebben besloten geen onderscheid te maken, en geeft iedereen (dus tot schaal 75) de bonus. Omdat er zoveel functies zijn die indirect veel werk hebben gehad rondom de eerste- of beide Corona golven. Dit maakt het praktisch onmogelijk om uit te zoeken wie er allemaal recht op hebben.
Mijn ziekenhuis (gelegen in de randstad) keert 'm eind november uit, maar moet nog zien of ze dit redden.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_196306574
Wij krijgen het idd ook allemaal mits je onder schaal 75 zit. *O*
Is dat dan naar rato van je werkuren? :@
  woensdag 18 november 2020 @ 19:11:14 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196307538
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:25 schreef Blues het volgende:
Nope, staat er los van
pi_196309639
quote:
Nee, en dat is ergens ook weer raar. Moreel gezien ben ik blij dat ik, met mijn kleine contract, in die periode extra gewerkt heb, want ik krijg naar verhouding zowat drie maandsalarissen. Terwijl collega’s die fulltime werken naar verhouding iets van een half maandsalaris krijgen :@
pi_196309651
quote:
Gelukkig maar *O* Wat onhandig gecommuniceerd eerst :D
pi_196309684
Volgens mij krijgen wij volgende week de bonus (ziekenhuis Tilburg)
  woensdag 18 november 2020 @ 21:07:04 #180
346653 Ceviche
pi_196310360
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, en dat is ergens ook weer raar. Moreel gezien ben ik blij dat ik, met mijn kleine contract, in die periode extra gewerkt heb, want ik krijg naar verhouding zowat drie maandsalarissen. Terwijl collega’s die fulltime werken naar verhouding iets van een half maandsalaris krijgen :@
Ik vind dat ook wat vreemd, ik had het eigenlijk ook niet erg gevonden om naar rato uitbetaald te krijgen.
pi_196310483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:07 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik vind dat ook wat vreemd, ik had het eigenlijk ook niet erg gevonden om naar rato uitbetaald te krijgen.
Dit idd.
pi_196310509
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heel vreemd allemaal ja. Daar hadden wij t ook al over op t werk vandaag.
pi_196310660
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:07 schreef Ceviche het volgende:

[..]

En om het nog gekker te maken: bij de werkgever waar ik in vaste dienst ben (en de bonus krijg) heb ik in die periode maanden aan vakantie uren opgenomen en effectief nauwelijks gewerkt. Om uit te helpen bij andere organisaties, dat wel. En van hen heb ik niks gehoord over de bonus. Aangezien het uit dezelfde pot komt: dikke prima.
pi_196527345
Manmanman.

ETZ. Toch geen bonus.

Echt, wat een organisatie. Kan ik nog wat afdwingen? Wat zouden jullie doen?
pi_196527353
Ze hebben voor me aangevraagd. Goedgekeurd door overheid. Maar willen niet uitkeren omdat ik uitdienst ben.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:04:06 #186
346653 Ceviche
pi_196527771
Is dat niet een soort diefstal? Want dan hebben zij jouw 1000 euro?
Ik zou gewoon nog eens bellen en hopen op een andere medewerker. Helpt nog wel eens :+ wat printscreens van de site van de overheid meesturen.
En anders hogerop zoeken, bij hun HR of de vakbond ofzo.
Ik zou het niet opgeven want dit is echt onzin. En al toegezegd.
Het hele idee is juist dat ze werkgever van toen het uit moet keren en het maakt helemaal niet uit dat je daar niet meer werkt.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:06:50 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196527804
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ze hebben voor me aangevraagd. Goedgekeurd door overheid. Maar willen niet uitkeren omdat ik uitdienst ben.
Aankloppen bij de OR/vertrouwenspersoon
pi_196527938
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:04 schreef Ceviche het volgende:
Is dat niet een soort diefstal? Want dan hebben zij jouw 1000 euro?
Ik zou gewoon nog eens bellen en hopen op een andere medewerker. Helpt nog wel eens :+ wat printscreens van de site van de overheid meesturen.
En anders hogerop zoeken, bij hun HR of de vakbond ofzo.
Ik zou het niet opgeven want dit is echt onzin. En al toegezegd.
Het hele idee is juist dat ze werkgever van toen het uit moet keren en het maakt helemaal niet uit dat je daar niet meer werkt.

Ik ben niet lid van een vakbond. Mag het dan nog steeds? :9

Het ligt nu zelfs bij de RvB. Echt, wat een onzin. Hoezo moeten die nog iets beslissen? Ze hebben voor me aangevraagd en het is toegekend. Keer het gewoon uit. :(

Veel hogerop wordt hem niet. Ik denk dat ik bij het ETZ niks ga bereiken. Dus ik zoek een andere route.
pi_196527946
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Aankloppen bij de OR/vertrouwenspersoon
Is de OR er ook voor oud werknemers dan?
pi_196529073
quote:
Eikels :(
pi_196529463
Heb m wel gehad, gewoon door de organisatie betaald, omdat ik teveel verdien. Echt wel een mooi gebaar :)
pi_196529660
quote:
Wat :(
  donderdag 3 december 2020 @ 12:10:01 #193
482080 AgnesGru
pi_196529865
quote:
Nou ja zeg :(
pi_196530369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het ligt nu zelfs bij de RvB. Echt, wat een onzin. Hoezo moeten die nog iets beslissen? Ze hebben voor me aangevraagd en het is toegekend. Keer het gewoon uit. :(

Veel hogerop wordt hem niet. Ik denk dat ik bij het ETZ niks ga bereiken. Dus ik zoek een andere route.
Ook echt de RvB voor ¤1000.
pi_196530421
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ook echt de RvB voor ¤1000.
Gaat dan wel over de hele groep die al uit dienst is.
  donderdag 3 december 2020 @ 12:48:03 #196
346653 Ceviche
pi_196530506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Op zich vindt een vakbond dat niet zo leuk nee maar ik kreeg toch antwoord van de mijne :+ maar ik dacht misschien ben jij wel lid.
Het rotte van die bonus is dat je nergens bezwaar kan maken of in kan zien of het voor jou is aangevraagd. Er zijn veel mensen die hem niet krijgen om een of andere gare reden en het zou imo mogelijk moeten zijn voor deze mensen om ergens terecht te kunnen. Echt een nadeel.
pi_196530816
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Gaat dan wel over de hele groep die al uit dienst is.
Hoe groot is die groep dan?
pi_196530826
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:06 schreef Blues het volgende:

[..]

Hoe groot is die groep dan?
Geen idee.
pi_196622216
Was hier altijd voorbij gegaan, maar nu zijn 5 collega's al positief, nog testen onderweg. Veel bewoners ook getest.
pi_196622512
Bij ons nu ook steeds meer en meer. Ook directe artsen en in de families van collega's. Het is steeds minder uitzondering als jij of iemand in je fam positief bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')