abonnement Unibet Coolblue
pi_195541762
Collega's check;
COR / OMT advies verpleeghuis

Mogelijk gehele zorg gehele dienst kapje op
pi_195542901
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 08:22 schreef hartloper het volgende:
Collega's check;
COR / OMT advies verpleeghuis

Mogelijk gehele zorg gehele dienst kapje op
Je quote je eigen topic met een vraag hierover omdat je iets gehoord/gelezen hebt :? Zonder dat advies erin...

Bronvermelding is altijd handig. Zoals een artikel wat ik bij NOS vind ( maar ik mobiel blijkbaar niet kan kopiëren ). Is van afgelopen donderdag en daarin staat dat de dag erna (gisteren) een advies van het OMT uitkomt waarin mondkapjes standaard wel voor het verpleeghuis en niet de thuiszorg worden aangeraden.

Het advies wat blijkbaar gisteren is uitgebracht kan ik echter niet vinden.

Maar als het klopt: bizar! Blijkbaar zijn kwetsbare mensen die thuiswonen vogelvrij of zo, als zij of de professional die daar zorg komt leveren geen klachten hebben. 8)7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195542973
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar als het klopt: bizar! Blijkbaar zijn kwetsbare mensen die thuiswonen vogelvrij of zo, als zij of de professional die daar zorg komt leveren geen klachten hebben. 8)7
Een aantal zorgorganisaties laten thuiszorgmedewerkers wel met mondkapjes werken. Ik vind het dan wel frappant dat de cliënt dan geen kapje op moet. Gaat toch een beetje 2 kanten uit vind ik.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:13:41 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195543021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:07 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Een aantal zorgorganisaties laten thuiszorgmedewerkers wel met mondkapjes werken. Ik vind het dan wel frappant dat de cliënt dan geen kapje op moet. Gaat toch een beetje 2 kanten uit vind ik.
Dat laatste qua transmissie dus bij voorkeur niet :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:14:24 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195543030
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je quote je eigen topic met een vraag hierover omdat je iets gehoord/gelezen hebt :? Zonder dat advies erin...

Bronvermelding is altijd handig. Zoals een artikel wat ik bij NOS vind ( maar ik mobiel blijkbaar niet kan kopiëren ). Is van afgelopen donderdag en daarin staat dat de dag erna (gisteren) een advies van het OMT uitkomt waarin mondkapjes standaard wel voor het verpleeghuis en niet de thuiszorg worden aangeraden.

Het advies wat blijkbaar gisteren is uitgebracht kan ik echter niet vinden.

Maar als het klopt: bizar! Blijkbaar zijn kwetsbare mensen die thuiswonen vogelvrij of zo, als zij of de professional die daar zorg komt leveren geen klachten hebben. 8)7
Het staat je vrij het gewoon wél te gebruiken, het is alleen geen dringend advies vanuit dat gremium
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195543045
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:07 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Een aantal zorgorganisaties laten thuiszorgmedewerkers wel met mondkapjes werken. Ik vind het dan wel frappant dat de cliënt dan geen kapje op moet. Gaat toch een beetje 2 kanten uit vind ik.
Vind ik ook hoor. Kan je bij mensen met inzicht zonder al te hevige cardiopulmonale aandoeningen ook wel verlangen van ze.
pi_195543141
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bronvermelding is altijd handig.
OMT lid bij Op1 vrijdagavond

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zoals een artikel wat ik bij NOS vind ( maar ik mobiel blijkbaar niet kan kopiëren ). Is van afgelopen donderdag en daarin staat dat de dag erna (gisteren) een advies van het OMT uitkomt waarin mondkapjes standaard wel voor het verpleeghuis en niet de thuiszorg worden aangeraden.
Inderdaad, maar dat advies kan ik nergens online terug vinden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blijkbaar zijn kwetsbare mensen die thuiswonen vogelvrij of zo, als zij of de professional die daar zorg komt leveren geen klachten hebben
Die man gisteren zei dat mensen die thuis wonen in veel gevallen zelf nog kunnen beslissen of ze 1,5 meter afstand kunnen houden ... en zoniet of ze het belangrijk vinden om dan een mondkapje op te zetten.
Of dat ze kunnen aangeven of dat ze klachten hebben.
In een verpleeghuis kan dit veelal niet zei hij, want daar wonen veel mensen met PG aandoeningen.

Grootste kolder natuurlijk.
Gewoon gehele zorg mondkapje om als je de 1,5 meter niet kan hanteren (wat in veel gevallen zal betekenen, altijd)

Echter denk ik wel dat als je thuiszorgmedewerker bent je het gewoon kan op doen.
Het hoeft ook niet een dwingend advies te zijn van het kabinet denk ik.
Het is niet dat er staat dat er geen kapje gedragen mag worden.
pi_195543439
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor. Kan je bij mensen met inzicht zonder al te hevige cardiopulmonale aandoeningen ook wel verlangen van ze.
Het komt regelmatig voor dat ik bij iemand thuis kom waar 3 man bezoek zit en ik de enige met een mondkap op ben. Maargoed, blijkbaar mag ik daar niks van vinden vd baas.
pi_195543483
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Het staat je vrij het gewoon wél te gebruiken, het is alleen geen dringend advies vanuit dat gremium
Snap ik. Maar het geeft zorgorganisaties wel ruimte om ‘zuinig’ beleid te maken.
En blijkbaar volgt uit het advies van het OMT ook een verdeelsleutel voor pbm. Thuiszorg komt daar dus bekaaid vanaf.

Blij dat ik vorige week nog een voorraadje mondmaskers op kantoor heb opgehaald.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195543494
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:07 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Een aantal zorgorganisaties laten thuiszorgmedewerkers wel met mondkapjes werken. Ik vind het dan wel frappant dat de cliënt dan geen kapje op moet. Gaat toch een beetje 2 kanten uit vind ik.
Dat kan niet in alle gevallen. Onderliggende aandoeningen, dementie. En iets simpels als douchen met mondmasker (wat zeker 50% van de zorg is) gaat voor de cliënt ook niet echt werken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195543634
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat kan niet in alle gevallen. Onderliggende aandoeningen, dementie. En iets simpels als douchen met mondmasker (wat zeker 50% van de zorg is) gaat voor de cliënt ook niet echt werken.
Dat snap ik uiteraard. Maar er zijn tig momenten waarop het prima kan.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:36:54 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195543939
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Snap ik. Maar het geeft zorgorganisaties wel ruimte om ‘zuinig’ beleid te maken.
En blijkbaar volgt uit het advies van het OMT ook een verdeelsleutel voor pbm. Thuiszorg komt daar dus bekaaid vanaf.

Blij dat ik vorige week nog een voorraadje mondmaskers op kantoor heb opgehaald.
In het reguliere inkoopbeleid is voor zover ik heb gehoord geen tekort meer dus zorginstellingen zouden hierin nu zelf weer hun verantwoordelijkheid kunnen pakken om personeel én patiënten/cliënten te beschermen

Als je als werknemer vindt dat je niet veilig kunt werken dan is dat ook reden tot gesprek en handelen lijkt mij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195545827
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:36 schreef Molo het volgende:
Als je als werknemer vindt dat je niet veilig kunt werken dan is dat ook reden tot gesprek en handelen lijkt mij
Juist.
Laten we ook allemaal zelf nog wat nadenken (ook als werkgever) en ons niet blind varen op wat het OMT zegt.

Voel jij je goed bij een kapje moet je een kapje opzetten als zorgverlener, en is de baas verplicht om je dat te verstrekken. Je moet immers veilig je werk kunnen doen.
Ben jij iemand die het aan wilt zien, klachten kan peilen bij een ander en zichzelf, en kun je 1,5 meter afstand houden is ook die keuze prima.

Het mondmaker druk ligt wel weer heel hoog de laatste tijd.
Vooral het adviserende stuk.
pi_195553287
Al het personeel in mijn ziekenhuis loopt nu in alle openbare ruimtes met een faceshield op.
Bij binnenkomst op werk en weggaan naar huis mondkap op.
Alle patiënten bij binnenkomst mondkap op.

Als ik zo iedereen voorbij mijn balie zie trekken (ik zit op een nogal stategisch punt en veel doorloop van a naar b) is het net of ik in een slechte neflix scififilm zit. Vind het maar niks eigenlijk -O-

Ik vind de communicatie met patiënten met een mondkapje die achter mijn 'spat' scherm staan heel slecht. Ik kan ze niet goed verstaan, moet soms 6x iets vragen, ik ga steeds harder praten. Vooral met mensen die slecht (er) NL of Engels spreken is het helemaal verschrikkelijk.
Normaal zitten we 4 uur aan de balie en 4 uur achter in het secretariaat, wij doen nu 2 uur op en 2 uur af omdat we er doodmoe van worden :{
pi_195560949
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:36 schreef Molo het volgende:

[..]

In het reguliere inkoopbeleid is voor zover ik heb gehoord geen tekort meer dus zorginstellingen zouden hierin nu zelf weer hun verantwoordelijkheid kunnen pakken om personeel én patiënten/cliënten te beschermen
Klopt, er is voldoende voorraad opgebouwd voor een tweede golf. Chirurgische wegwerpmasker type IIR gemaakt hier in Nederland door Hollandse Mondkapjes zijn waarschijnlijk binnenkort ook te koop bij Jumbo en AH. Het bedrijf is in onderhandeling, al kan je ze al online bestellen bij dat bedrijf.

https://www.hollandsemondkapjes.nl

Met oranje touwtjes heb ik. Ik dacht in eerste instantie dat ze duur zouden zijn, maar valt reuze mee.

quote:
Bij HMK willen wij iets betekenen voor de maatschappij. Daarom bieden wij mondkapjes aan tegen eerlijke, marktconforme prijzen. Teveel zien wij het namelijk gebeuren dat deze producten worden aangeboden tegen woekerprijzen, vaak met verkeerde certificaten of zelfs geheel zonder certificering.

Voor de vervaardiging van chirurgische maskers van Nederlandse makelij maken wij gebruik van vier computergestuurde mondmaskersmachines.

Ons chirurgische mondmasker is bedoeld voor gebruik van medici, paramedici (type IIR), maar ook door mensen in contactberoepen, reizigers in het OV en iedereen die behoefte heeft aan extra bescherming.
  zondag 11 oktober 2020 @ 09:36:55 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195561008
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:29 schreef Mylene het volgende:

[..]

Klopt, er is voldoende voorraad opgebouwd voor een tweede golf. Chirurgische wegwerpmasker type IIR gemaakt hier in Nederland door Hollandse Mondkapjes zijn waarschijnlijk binnenkort ook te koop bij Jumbo en AH. Het bedrijf is in onderhandeling, al kan je ze al online bestellen bij dat bedrijf.

https://www.hollandsemondkapjes.nl

Met oranje touwtjes heb ik. Ik dacht in eerste instantie dat ze duur zouden zijn, maar valt reuze mee.
[..]

Ziet er goed uit ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195561225
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:29 schreef Mylene het volgende:

[..]

Klopt, er is voldoende voorraad opgebouwd voor een tweede golf. Chirurgische wegwerpmasker type IIR gemaakt hier in Nederland door Hollandse Mondkapjes zijn waarschijnlijk binnenkort ook te koop bij Jumbo en AH. Het bedrijf is in onderhandeling, al kan je ze al online bestellen bij dat bedrijf.

https://www.hollandsemondkapjes.nl

Met oranje touwtjes heb ik. Ik dacht in eerste instantie dat ze duur zouden zijn, maar valt reuze mee.
[..]

Totdat je bedenkt dat een zorginstelling er 1000 tot 50.000 per week nodig heeft.

Dan is het toch wel enorm veel geld.
0,65 is nog wel aan de hoge kant, dat was wel een hele lange tijd de prijs.
ik zie nu zakelijk om 0,30 euro voorbijkomen per stuk.
Blijkbaar loopt de productie ervan nu wel goed.

Hoe gaat het bij jullie met andere pbm zoals desinfectie, handschoenen en schorten?
  zondag 11 oktober 2020 @ 10:09:57 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195561316
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:01 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Totdat je bedenkt dat een zorginstelling er 1000 tot 50.000 per week nodig heeft.

Dan is het toch wel enorm veel geld.
0,65 is nog wel aan de hoge kant, dat was wel een hele lange tijd de prijs.
ik zie nu zakelijk om 0,30 euro voorbijkomen per stuk.
Blijkbaar loopt de productie ervan nu wel goed.

Hoe gaat het bij jullie met andere pbm zoals desinfectie, handschoenen en schorten?
¤0,65 is particulierenprijs, niet de prijs voor grootverbruikers

Personele kosten zijn verreweg de hoogste kostenpost, en met je personeel ga je dus, naast je cliënten/patiënten, beetje zuinig om lijkt mij.

Dít kan echt niet het verschil in gebruiken of niet gebruiken mogen uitmaken iig.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195574599
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:09 schreef Molo het volgende:

[..]

¤0,65 is particulierenprijs, niet de prijs voor grootverbruikers

Personele kosten zijn verreweg de hoogste kostenpost, en met je personeel ga je dus, naast je cliënten/patiënten, beetje zuinig om lijkt mij.

Dít kan echt niet het verschil in gebruiken of niet gebruiken mogen uitmaken iig.
Eh met collega's en cliënten gaan we sowieso voorzichtig om. En niet omdat ze anders en kostenpost zijn.
Ik ben meer benieuwd naar schaarste.
pi_195579986
Een woordvoerder van het LCH zegt in dit premium artikel momenteel 570 miljoen chirurgische maskers en 48 miljoen FFP-maskers op voorraad te hebben. Verder zijn er 300 miljoen chirurgische maskers en ruim 40 miljoen FFP-maskers in bestelling. De Nederlandse overheid heeft geen interesse in Hollandse Mondkapjes en ook niet het Belgische ECA dat ook chirurgische maskers maakt. Men is al voorzien en heeft voldoende leveranciers is het antwoord. Waarschijnlijk in het buitenland.
pi_195585085
ik krijg net te horen van het thuiszorgbedrijf, dat ik als klant zelf mondkapjes moet betalen, terwijl zij ze hebben, hoe kijken jullie hier tegen aan?
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:46:09 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195585228
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:
ik krijg net te horen van het thuiszorgbedrijf, dat ik als klant zelf mondkapjes moet betalen, terwijl zij ze hebben, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Hoe kijk jij er zelf tegenaan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195585262
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe kijk jij er zelf tegenaan?
ik vind het belachelijk, aangezien PBM gedeclareerd kunnen worden bij de zorgverzekering en nu net dat we in de 2de golf zitten. zij kunnen ze ook goedkoop bulk inkopen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:53:18 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195585343
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind het belachelijk, aangezien PBM gedeclareerd kunnen worden bij de zorgverzekering en nu net dat we in de 2de golf zitten. zij kunnen ze ook goedkoop bulk inkopen.
Waar haal je dat vandaan?

Voor zover ik begrijp uit de regels van de NZA op dit vlak, in combinatie met wat ik hoor van zorgverzekeraars, gaat dit om zaken als PBM voor de werknemer. Niet voor PBM voor de cliënten in de thuiszorg.

Maar check het even met je thuiszorgtoko hoe dat daar geregeld is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195585375
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?

Voor zover ik begrijp uit de regels van de NZA op dit vlak, in combinatie met wat ik hoor van zorgverzekeraars, gaat dit om zaken als PBM voor de werknemer. Niet voor PBM voor de cliënten in de thuiszorg.
het gaat ook over de werknemer, niet over kapjes die ik zelf zou dragen. verder heb ik elke dag een andere verzorger, dus is dat de ideale verspreidings manier, ontzettend veel wisselende contacten.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:59:14 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195585431
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het gaat ook over de werknemer, niet over kapjes die ik zelf zou dragen. verder heb ik elke dag een andere verzorger, dus is dat de ideale verspreidings manier, ontzettend veel wisselende contacten.
Jij moet beschermingsmiddelen regelen en betalen voor je zorgverlener? 8)7

Nee dat slaat echt totaal nergens op en zou ik zeker vertikken als cliënt.

(In medisch jargon is wisselende contacten trouwens het met veel mensen rondbatsen, dus moest grinniken. Tikje offtopic maar ok :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195585459
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Jij moet beschermingsmiddelen regelen en betalen voor je zorgverlener? 8)7

Nee dat slaat echt totaal nergens op en zou ik zeker vertikken als cliënt.

(In medisch jargon is wisselende contacten trouwens het met veel mensen rondbatsen, dus moest grinniken. Tikje offtopic maar ok :+ )
ja, het is te gek voor woorden, maar vanmorgen kwam ze binnen met alleen handschoenen aan, dus wat wil je dan?
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:02:32 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195585502
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, het is te gek voor woorden, maar vanmorgen kwam ze binnen met alleen handschoenen aan, dus wat wil je dan?
Begrijp ik nou dat het hun beleid is om geen neusmondmasker te dragen, en dat als jij dat als cliënt wel wilt, je dit zelf moet regelen en betalen voor hen?

Want dan snap ik het nog wel enigszins. Als je meer verlangt dan wat hun beleid is, zelf regelen/dokken.

Kun je er alsnog gezien staat van de pandemie over in gesprek gaan natuurlijk met thuiszorgtoko.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195585530
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Begrijp ik nou dat het hun beleid is om geen neusmondmasker te dragen, en dat als jij dat als cliënt wel wilt, je dit zelf moet regelen en betalen voor hen?

Want dan snap ik het nog wel enigszins. Als je meer verlangt dan wat hun beleid is, zelf regelen/dokken.

Kun je er alsnog gezien staat van de pandemie over in gesprek gaan natuurlijk met thuiszorgtoko.
ze hebben vandaag het beleid gewijzigd, want eerst kwamen ze wel binnen met een kapje op.
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:05:46 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195585556
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze hebben vandaag het beleid gewijzigd, want eerst kwamen ze wel binnen met een kapje op.
Wazig

Ik zou even met de toko schakelen, bijzondere wijziging iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195585882
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Wazig

Ik zou even met de toko schakelen, bijzondere wijziging iig
Ja hoi

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Snap ik. Maar het geeft zorgorganisaties wel ruimte om ‘zuinig’ beleid te maken.
En blijkbaar volgt uit het advies van het OMT ook een verdeelsleutel voor pbm. Thuiszorg komt daar dus bekaaid vanaf.

Blij dat ik vorige week nog een voorraadje mondmaskers op kantoor heb opgehaald.
Dit dus.

Gelukkig heeft mijn werkgever op basis van het nieuwe advies niet afgeschaald.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195585895
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze hebben vandaag het beleid gewijzigd, want eerst kwamen ze wel binnen met een kapje op.
Ik zou het aankaarten, want dit is gewoon belachelijk.
Ik weet niet hoe ver je ermee komt, maar wellicht zijn er meer signalen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195585916
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:01 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Totdat je bedenkt dat een zorginstelling er 1000 tot 50.000 per week nodig heeft.

Dan is het toch wel enorm veel geld.
0,65 is nog wel aan de hoge kant, dat was wel een hele lange tijd de prijs.
ik zie nu zakelijk om 0,30 euro voorbijkomen per stuk.
Blijkbaar loopt de productie ervan nu wel goed.

Hoe gaat het bij jullie met andere pbm zoals desinfectie, handschoenen en schorten?
Wij hadden vorige week weer bijna tekorten. Gingen 20.000 mondneusmaskers per 3 dagen doorheen.
Al gok ik dat dat deels is omdat de verpleging aan het hamsteren is geslagen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:24:23 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195585930
quote:
Sinds begin september krijgen leraren en zorgmedewerkers voorrang bij het maken van een afspraak voor een coronatest, vanwege problemen met de testcapaciteit. Volgens het ministerie maakten sommige mensen in beroepsgroepen, zoals yogadocenten en acupuncturisten, de afgelopen weken onbedoeld misbruik van de regeling.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-12-oktober-a4015513

Onbedoeld, uhuh :') :') :') :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:26:07 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195585966
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja hoi
[..]

Dit dus.

Gelukkig heeft mijn werkgever op basis van het nieuwe advies niet afgeschaald.
Die verdeelsleutel is alleen voor de spullenboel bij schaarste.

Er is geen schaarste meer en organisaties kunnen weer volop zelf inkopen en moeten daarin dus ook gewoon verantwoordelijkheid tonen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195586105
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Die verdeelsleutel is alleen voor de spullenboel bij schaarste.

Er is geen schaarste meer en organisaties kunnen weer volop zelf inkopen en moeten daarin dus ook gewoon verantwoordelijkheid tonen
Imo toont die organisatie weinig verantwoordelijkheid. Die volgen het advies letterlijk op. Met mooi bijkomend excuus om geen geld aan pbm uit te hoeven geven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:07:09 #87
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195586568
quote:
Gelijk beboeten dat soort volk |:( echt te gek voor woorden dat dat kan.
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:04:05 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195587422
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:07 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Gelijk beboeten dat soort volk |:( echt te gek voor woorden dat dat kan.
Als je de definitie vrij te interpreteren opstelt is het vrij lastig beboeten natuurlijk
Wellicht waren het ook gewoon extreem domme mensen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195600153
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:
ik krijg net te horen van het thuiszorgbedrijf, dat ik als klant zelf mondkapjes moet betalen, terwijl zij ze hebben, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Heel eerlijk... volgens mij is het in de thuiszorg zo geweest dat de cliënt moet zorgen voor materialen voor de verzorging. Zoals washandjes, handdoeken, handschoenen, zeep, medicatie. In dit rijtje kan ik mij mondkapjes ook prima voorstellen.

Echter omdat cliënten het dan weer "op" hebben of slechte kwaliteit spullen kopen (bij de action) zijn wij het maar zelf weer gaan regelen (handschoenen en in sommige gevallen handzeep). Puur om ons personeel veilig te houden. veilig verplichten cliënten ook om arbotechnisch zaken voor elkaar te hebben zoals een hoog laag bed bij zorg op bed. Of een aantrekhulp bij kousen... En veilig trapje bij werken op hoogte (huishoudelijke zorg).

Ik zit nog even te denken uit welke richtlijn dit voort kwam maar dat weet ik zo even niet. Zorginkoop door verzekeraar? Denk ik nog even over na. Is in elk geval niet verzonnen door de instelling zelf.
Echter volgens mij is dit in 2016 ergens veranderd en de verantwoordelijkheid van de werkgever geworden.
Mondkapjes zijn (nog) geen verplichting en ook geen dringend advies in de thuiszorg. Dus de organisatie "moet" hier niets mee.

[ Bericht 8% gewijzigd door LilDutchPrincess op 12-10-2020 23:41:31 ]
pi_195606021
Oh oh wat klagen wij veel!

Zorgpersoneel danst mee met de Jerusalema Challenge.

https://www.facebook.com/nos/videos/642599753283274/

Of is dit toch echt een tikkeltje zuur van mij?

~Wel een lekker deuntje!
pi_195610316
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Heel eerlijk... volgens mij is het in de thuiszorg zo geweest dat de cliënt moet zorgen voor materialen voor de verzorging. Zoals washandjes, handdoeken, handschoenen, zeep, medicatie. In dit rijtje kan ik mij mondkapjes ook prima voorstellen.

Echter omdat cliënten het dan weer "op" hebben of slechte kwaliteit spullen kopen (bij de action) zijn wij het maar zelf weer gaan regelen (handschoenen en in sommige gevallen handzeep). Puur om ons personeel veilig te houden. veilig verplichten cliënten ook om arbotechnisch zaken voor elkaar te hebben zoals een hoog laag bed bij zorg op bed. Of een aantrekhulp bij kousen... En veilig trapje bij werken op hoogte (huishoudelijke zorg).

Ik zit nog even te denken uit welke richtlijn dit voort kwam maar dat weet ik zo even niet. Zorginkoop door verzekeraar? Denk ik nog even over na. Is in elk geval niet verzonnen door de instelling zelf.
Echter volgens mij is dit in 2016 ergens veranderd en de verantwoordelijkheid van de werkgever geworden.
Mondkapjes zijn (nog) geen verplichting en ook geen dringend advies in de thuiszorg. Dus de organisatie "moet" hier niets mee.
Heeft met verschillende financieringspotjes en wetten te maken.
Bij een verpleeghuis komt alles uit de WLZ en moet de instelling eten, schoonmaak, verblijf, tot en met meubels regelen.
Bij thuiszorg komt een deel uit de WLZ maar het grootste deel uit de WMO (gemeente) en ZVW (zorgverzekeraars) en is het aan de client om die hele bende uit te vogelen en aan te vragen.

Is echt een waar drama zeker als je gemeente moeilijk doet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195610426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:43 schreef Bocaj het volgende:
Oh oh wat klagen wij veel!

Zorgpersoneel danst mee met de Jerusalema Challenge.

https://www.facebook.com/nos/videos/642599753283274/

Of is dit toch echt een tikkeltje zuur van mij?

~Wel een lekker deuntje!
Wij zorgmedewerkers hebben juist ontspanning nodig. En het draagt een mooi motto uit. O+
pi_195802371
Bij ons is het drama nu. Alle gebouwen besmet ;(
pi_195802390
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij ons is het drama nu. Alle gebouwen besmet ;(
Zolang de gebouwen maar besmet zijn en geen mensen :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195803766
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zolang de gebouwen maar besmet zijn en geen mensen :7
Ja goeie, helaas zijn het toch echt de mensen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:19:06 #97
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195803865
quote:
Jemig. Misschien dat het in werkelijkheid wel wat genuanceerder ligt maar het klinkt evengoed niet goed. :{
pi_195865778
Hoe is het met de werkdruk?

Organisatiebeleid wat betreft thuisblijven wordt steeds uitgebreider. Je hoeft niet eens zelf ziek te zijn, ook partner met klachten (koorts, benauwdheid) is reden tot 10 dagen thuisblijven (of tot uitslag van de test van die persoon binnen is). Naast nauw contact met iemand die positief getest is en terugkomen van verblijf uit rood/oranje land.
De ziekmeldingen beginnen daardoor binnen te stromen, en bij mensen met grote contracten is 10 dagen best wat om op te vangen. Ook omdat uitgangspunt nu is de zorg niet af te schalen ivm de nawerkingen daarvan, maar met pbm, veilig zorg te blijven verlenen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 26 oktober 2020 @ 16:40:13 #99
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195868404
Ik werkte afgelopen jaar bij een werkgever, waar het niet echt mee klikte zogezegd. Nu werk ik daar niet meer maar nu wil ze geen bonus voor me aanvragen :( mijn functie staat op de lijst (doktersassistente) en oudcollega krijgt hem wel (zelfde functie).
Is hier nog iets aan te doen?
pi_195868578
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe is het met de werkdruk?

Organisatiebeleid wat betreft thuisblijven wordt steeds uitgebreider. Je hoeft niet eens zelf ziek te zijn, ook partner met klachten (koorts, benauwdheid) is reden tot 10 dagen thuisblijven (of tot uitslag van de test van die persoon binnen is). Naast nauw contact met iemand die positief getest is en terugkomen van verblijf uit rood/oranje land.
De ziekmeldingen beginnen daardoor binnen te stromen, en bij mensen met grote contracten is 10 dagen best wat om op te vangen. Ook omdat uitgangspunt nu is de zorg niet af te schalen ivm de nawerkingen daarvan, maar met pbm, veilig zorg te blijven verlenen.
Dat is wel heel erg streng. Als je partner in quarantaine is, zou je moeten kunnen werken. Je zou kunnen overwegen op een aparte kamer te slapen als je partner getest moet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')