abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195539700
Ik hoorde vanavond een OMT lid bij Op1 vertellen dat er een nieuw advies is uitgebracht naar het kabinet, waar in ze aan geven dat het beter is om in een intramurale zorgsetting altijd een mondkapje te dragen.

Weet iemand er meer van;
Geldt dit dan je gehele dienst?
Of hebben ze het dan over in alle publieke ruimte in een verpleeghuis, en waar je de 1.5m niet kan waar borgen?

Ik lees nergens hun advies terug.
pi_195540877
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 01:07 schreef hartloper het volgende:
Geldt dit dan je gehele dienst?
Dat ligt eraan hoe het kabinet het advies overneemt en hoe het desbetreffende verpleeghuis de regels implementeert.
So we just called him Fred too
pi_195541714
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 04:24 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe het kabinet het advies overneemt en hoe het desbetreffende verpleeghuis de regels implementeert.
Ik weet wel dat ze vorige week er een besluit over hebben genomen. Raar dat ze het nu weer aanpassen, dat geeft vooral onduidelijkheid.

Ik werk op een begeleidingsgroep. Afdeling van ggz die gelegen is in het verpleeghuis.
Ik zit bij het coronateam en ik heb met collega's het hele protocol herschreven cq aangepast naar;

- openbare ruimtes preventief kap en daar waar je de 1.5m niet kan waarborgen op de woongroepen

Ik mag hopen dat het zo goed is :)
pi_195541759
In ‘mijn’ verpleeghuis loop je de hele dienst met mondkapjes, tenzij je in je eentje in een kamertje zit te typen ofzo. Al een paar weken. En hands on contact met handschoenen.

Dus ja: ook de verpleging op de woongroepen, juist omdat de bewoners niet door hebben dat ze afstand moeten houden. En op de revalidatie is het dan weer een groter risico door de hogere doorstroom.

Het heeft Corona niet kunnen voorkomen, maar het was ook een klein wonder dat we de eerste golf overgeslagen zijn :)
pi_195541807
Prima. Ieder huis maakt hier eigen afwegingen in.

Maar weet je ook of er nu weer een nieuw advies is @MevrouwPuff?
Ik kan het nl nergens vinden.

Kan wel lezen over thuiszorg wel of geen kapjes, en dat ze preventief in ieder huis willen inzetten ipv alleen bij status zorgelijk of meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')